quote:Bij ons -golfer en ik- is het na ons samenwonen van 6 jaar geleden een samensmelting van 2 levens.
Met hier en daar wat anders of wat 'nieuws' wat ook zomaar van marktplaats kan komen. We voelen ons hier heel erg thuis, goeie sfeer en lekker zen. Dát moet je zien te bereiken op je thuisplek. En hoe het er dan ook uitziet is zéér persoonlijk
Binnenkort zal ik even een fotorondje maken in ons huis.
quote:Bij ons -golfer en ik- is het na ons samenwonen van 6 jaar geleden een samensmelting van 2 levens.
Met hier en daar wat anders of wat 'nieuws' wat ook zomaar van marktplaats kan komen. We voelen ons hier heel erg thuis, goeie sfeer en lekker zen. Dát moet je zien te bereiken op je thuisplek. En hoe het er dan ook uitziet is zéér persoonlijk
Het is wat behelpen met z'n tweetjes en de kat, maar het gaat net.quote:
Kijk, jullie inrichting vind ik nou gewoon een echt huis. Organisch gevormd, niet bedacht.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:44 schreef Bluezz het volgende:
Ik zei al : een samensmelting van 2 lange hectische levens van 50'ers dus niet al te nieuw spul
En van sommige meubels/spullen tijdens de verhuizing konden óf golfer óf ik geen afscheid nemen, dus compromissen dan maar![]()
Ik hou natuurlijk van de kleur muur in je keukenquote:Op vrijdag 3 september 2010 20:18 schreef Bluezz het volgende:
Net even rondje huis gedaan (behalve boven, dat komt later wel)
Let niet op de kwaliteit vd foto's, het gaat om de indruk![]()
Het is een drive in woning :
Voorkant :
[ afbeelding ]
Halletje :
[ afbeelding ]
Links in het halletje de deur naar de garage die in de winter opgeruimd wordt zodat de auto naar binnen kan....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan de gang naar de tuinkamer :
[ afbeelding ]
Tuinkamer links :
[ afbeelding ]
en rechts :
[ afbeelding ]
Naar de tuin :
[ afbeelding ]
En de achterkant van de woning :
[ afbeelding ]
Al het parket op de vloer, behalve het laminaat van de woonkamer, lag er al in en was in goeie conditie, dus hebben we het lekker laten liggen... tis niet helemaal onze smaak trouwens
Dan lopen we naar boven :
[ afbeelding ]
Naar de woonkamer vanuit verschillende kanten een foto :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan de woonkamer grenst een balkon waar je op de tuin kijkt :
[ afbeelding ]
En de keuken :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op zaterdag 4 september 2010 11:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat een FANTASTISCH kleed onder jullie tafel! Hoe ben je daar aan gekomen??
Staat bij de foto hoorquote:Het kleed op de grond hebben we in Turkije op een vakantie ons aan laten smeren gekocht, het is "de uil en de vrouw" van Mirõ.
Vóór buiten is ook idd niet mooi,, achter vind ik wel meevallenquote:Op zaterdag 4 september 2010 10:35 schreef sigme het volgende:
Kijk, jullie inrichting vind ik nou gewoon een echt huis. Organisch gevormd, niet bedacht.
Ik vind het parket wel mooi, maar ik heb een rare smaak. En ik vind jullie huis aan de buitenkant echt heel lelijk; gelukkig woon je erin. Wel fijn, met tuin & balkon, lijkt me. Beetje gunstig gelegen?
Hehe, zie het nu ook..sorry. Maar wat een geweldig kleed!quote:
Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?quote:Op donderdag 2 september 2010 22:13 schreef Ang3l het volgende:
De salontafel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar hebben we een knopje voorquote:
Belangrijk inderdaad!quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:32 schreef Bluezz het volgende:
Ik mis een warm kleed in de zithoek rijst
Heej, thanks!quote:Op zaterdag 4 september 2010 23:49 schreef sjaakspark het volgende:
Ik vind het er leuk uitzien Rijsttafel, alleen jammer van dat houten rek. Hout zie je verder nergens, hij zou beter passen als hij dezelfde kleur heeft als de rest van je meubels
Zit je met een verrekijker op de bank als je tv aan t kijken bent?quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:31 schreef rijsttafel het volgende:
Grappig topic.
M'n huiskamer. Interieurtips zijn altijd welkom!
De keuken is te klein om normaal te fotograferen en de slaapkamer is privé, dus hier moeten jullie het mee doen.![]()
Wat bedoel je hiermee?quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, jullie inrichting vind ik nou gewoon een echt huis. Organisch gevormd, niet bedacht.
Ik vind het contrast tussen de best wel nette inrichting en de waterpijp grappig.quote:Op zaterdag 4 september 2010 16:31 schreef rijsttafel het volgende:
Grappig topic.
M'n huiskamer. Interieurtips zijn altijd welkom!
De keuken is te klein om normaal te fotograferen en de slaapkamer is privé, dus hier moeten jullie het mee doen.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die tafel van een deur heb ik zelf gemaakt. Hier lees je hoe ik het heb gedaan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?
En ik weet even niet meer van wie het is, maar dat huis met die zelfgemaakte tafel (van een deur? dat wilde ik ook eigenlijk!) en die vele schilderijtjes boven de tafel, is fantastisch! Leuke stijl die hele woning! Hou ik van.
En Lottekoekkie, mooie nieuwe inrichting!!!(Heel anders, maar ik vind beide mooi)
Trendhopperquote:Op zaterdag 4 september 2010 20:50 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Die salontafel en bank zijn fantastisch! Misschien heb ik het even gemist, maar waar komen die vandaan, als ik mag vragen?
Echt? Haha... Daar was ik nou nooit opgekomen...quote:
quote:Op zondag 5 september 2010 02:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zit je met een verrekijker op de bank als je tv aan t kijken bent?
Thanksquote:Op zondag 5 september 2010 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het contrast tussen de best wel nette inrichting en de waterpijp grappig.
Een kleed zou je zithoek inderdaad wat knusser maken. En ik zou proberen wat meer rust te krijgen in het hoekje waar je bureau staat, bijvoorbeeld door dingen weg te halen (het tweede tafeltje maakt dat het eruit ziet alsof je hebt moeten proppen) en schapjes op te hangen. Je zou ook je gitaar op kunnen hangen. De plant daar in de hoek zou ik vervangen door iets groens (niet te hoog en groot!) op de eettafel. Ik weet niet of je van planten houdt en er goed voor zorgt, maar ik heb zelf bij de intratuin wel eens grappige cactusplantjes gekocht en er drie bij elkaar in een pot gezet. Dat zag er leuk en kleurrijk uit zonder te veel ruimte in beslag te nemen (en ze behoeven weinig zorg).
quote:Op zondag 5 september 2010 10:34 schreef vamperotica het volgende:
Bluezz...Je huis komt me zoooo bekend voor...
Je zithoek vind ik echt tof.quote:
Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Leuk topic!
Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?quote:Op zondag 5 september 2010 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.
En ik vind het lelijk en getuigen van geestelijke armoe, maar dat is persoonlijke smaak. Zie de discussie in de laatste 100 posts van het vorige topic. Daar ook plaatjes van mijn huis.
Voor sommige mensen is "bij elkaar gescharreld" zelfs een gevoel van armoe.quote:Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?
Geen ideeeeeee?!quote:
Natuurlijk ben ik kort door de bocht, het gaat over smaak! Dat gekusssiegekroel van oh zo mooi ik zou het zelf nooit zo doen is niet mijn ding. Ik vind mooi wat ik mooi vind, daar vallen ook zaken onder die ik zelf niet heb (ik heb maar twee huizen immers), maar ik vind bedachte inrichtingen niet mooi, en dan zie ik geen reden te doen alsof.quote:Op zondag 5 september 2010 18:26 schreef lezzer het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is "bij elkaar gescharreld" zelfs een gevoel van armoe.
Ik persoonlijk ben de krijgertjes etc wel zat, en ik ben blij dat ik nu meubels kan kopen die overduidelijk bij elkaar passen en zo bedoeld zijn met elkaar.
En Sigme, ik snap niet zo goed dat je hier zo kort door de bocht in bent. Ik ben zelf best braaf geweest in reactie naar jouw interieur, maar persoonlijk vind ik het echt een juinsmaak interieur.
Dat mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik vind het dan wel ingewikkeld worden als jij zo grof bent over een afgestyled huis.
Ik vind nou net die krampachtig bij elkaar gejutte toestanden zo juk.
Er zijn maar weinig mensen die een écht leuk en gezellig "ik doe lekker wat ik wil" interieur hebben. En dat zijn vaak mensen die al 40 jaar in zo'n huis wonen uit een bepaald (artistiek) milieu.
Gekochte persoonlijkheidquote:Op zondag 5 september 2010 18:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat een bullshit om het te scharen onder geestelijke armoe, serieus! Omdat er over nagedacht is? Wat is daar geestelijke armoe aan?
Een bedachte inrichting? Elke inrichting is toch bedacht?quote:Op zondag 5 september 2010 19:22 schreef sigme het volgende:
maar ik vind bedachte inrichtingen niet mooi, en dan zie ik geen reden te doen alsof.
Wat ik geestelijke armoe vind is om jezelf niet in te kunnen leven in anderen.quote:Op zondag 5 september 2010 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kijk m'n ogen uit bij van die gestylde inrichtingen, die bedacht en vervolgens gekocht zijn.
En ik vind het lelijk en getuigen van geestelijke armoe, maar dat is persoonlijke smaak. Zie de discussie in de laatste 100 posts van het vorige topic. Daar ook plaatjes van mijn huis.
Sommige huisinrichtingen zijn gevormd uit de aanwezige meubels, erfstukken, krijgertjes etc, in de loop de tijd, en is alleen bedacht waar het moet staan. En dan ontbreekt er soms iets en komt er iets bij, gaat er iets stuk en weg etc. Dat is geen bedacht interieurplaatje.quote:Op zondag 5 september 2010 19:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Een bedachte inrichting? Elke inrichting is toch bedacht?
Kijk mij eens lekker anders zijn dan de meerderheid, zo lekker gek.quote:Op zondag 5 september 2010 19:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Sommige huisinrichtingen zijn gevormd uit de aanwezige meubels, erfstukken, krijgertjes etc, in de loop de tijd, en is alleen bedacht waar het moet staan. En dan ontbreekt er soms iets en komt er iets bij, gaat er iets stuk en weg etc. Dat is geen bedacht interieurplaatje.
Andere interieurs zijn eerst op een plaatje bedacht en daarna uitgevoerd (gekocht).
Wat ik ook echt vréselijk vind zijn symmetrische vensterbankaankledingen. En bijna iedereen heeft het. (Ik word vrolijk van dergelijke vreselijkheid, het is komieke tragiek.)
Waardoor je dus eigenlijk nog niet je eigen ding doet maar alleen datgene doet wat op dat moment niet in de mode is. De anti-stroom volgen is OOK en stroom volgenquote:Op zondag 5 september 2010 19:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kijk mij eens lekker anders zijn dan de meerderheid, zo lekker gek.
En da's slechter dan een bij elkaar gerommelde persoonlijkheid?quote:
Nee, de manier WAAROP je commentaar geeft bevalt niet.quote:Op zondag 5 september 2010 20:00 schreef sigme het volgende:
Zullen we gewoon weer plaatjes van fokkers afwachten? Ik leverde commentaar daarop, blijkbaar valt dat slecht. Soit. Knip een foto en post het.
Lol.... Dan zal het wel aan mij liggenquote:
Ik heb even een rondje gemaakt door het appartement.quote:Op zondag 5 september 2010 20:00 schreef sigme het volgende:
Zullen we gewoon weer plaatjes van fokkers afwachten? Ik leverde commentaar daarop, blijkbaar valt dat slecht. Soit. Knip een foto en post het.
Noujaaa dat zien wij niet eens! Ik vind het er heel mooi en af uitzien! Leuk die kleuren op de muren. Vond het donkere boven de witte tegels op de wc ook heel mooi! Misschien ook wel iets voor bij mij...quote:Op zondag 5 september 2010 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is Azuurst van Flexa! Ik ben dol op de kleur, maar mijn vriend vond hem te donker. Ik mocht dus alleen het toilet ermee verven. Achteraf ben ik daar niet zo blij mee, want de kleur is niet zo heel mooi bij gelig kunstlicht; er hoort daglicht op te vallen.
Wat mij opvalt aan de foto's is alles wat er nog moet gebeuren. In het toilet staan de tegeltjes die we in Portugal kochten en die ik nog eens ergens op wilde lijmen om op te kunnen hangen. We hebben nog steeds niet durven boren in het toilet. Ik zou zo graag op een plek in het huis een soort fotowand maken (had ik in de vorige woning ook, waslijntjes met knijpertjes zodat ik de foto's kon rouleren), maar ik heb nog steeds niet besloten waar dat dan moet. De slaapkamermuur is heel kaal, maar we hebben niets om op te hangen dat mooi bij die kleur past. De kinderkamer moet nog aangekleed worden. De kast in de werkkamer heb ik nog stééds niet opgeruimd. En ik zal blij zijn als die box weg kan, maar dat gaat nog wel een tijdje duren. En ik wil nog een mooie sprei voor op bed.
Is het altijd zo enorm opgeruimd?quote:Op zondag 5 september 2010 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb even een rondje gemaakt door het appartement.![]()
Voordeur:
[ afbeelding ]
De gang, met de voordeur aan de linkerkant:
[ afbeelding ]
Eerste deur links, het toilet:
[ afbeelding ]
Tweede deur links is de berging, die sla ik maar even over. De eerste deur achterin is onze slaapkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aan de kamer ernaast, de kinderkamer en tevens de grootste slaapkamer, wordt nog gewerkt. Een kleine impressie bij daglicht:
[ afbeelding ]
De gang, met de kinderkamer en onze slaapkamer in de rug:
[ afbeelding ]
Links zit de badkamer:
[ afbeelding ]
En helemaal achterin, naast de voordeur, de werkkamer:
[ afbeelding ]
Mijn werkplek bij daglicht (zijn werkplek laat ik maar achterwege):
[ afbeelding ]
En naast de werkkamer, recht tegenover de voordeur, zit de woonkamer met open keuken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het balkon heb ik niet op de foto gezet (loopt langs de woonkamer en de werkkamer). Ik wil nog zoveel kleine dingen doen in huis, en dat terwijl we er toch alweer 1,5 jaar wonen.
Hey dat wijnrek heb ik ookquote:
schilderij is een stukje stof van Ikea over een prikbord gespannenquote:Op maandag 6 september 2010 00:03 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Claudia, wat een netjes huis inderdaad. Wat voor soort stoel is dat in je slaapkamer? Zit er een asbak ingebouwd oid?
Erg gaaf kleurgebruik in je huis. Dara hou ik wel van.
Huuphuup: Het is raar, maar ik ben verliefd op je lamp in je wc... weet je of ie nog te koop is en waar? Wat me verder opvalt: Wat een gaaf schilderij in de babykamer! En zijn dat paddenstoelen handgreepjes?En de ingebouwde boekenkastjes op de kinderkamers zijn een goed idee.
Wel jammer van die houten plafonds boven, bij mijn ouders hadden we ook van die donkere schrootjes en het leek altijd donker. Nu zit er een wit plafond in en mijn oude kinderkamer werd opeens zoveel lichter. Maar als ik het zo lees, heb je voorlopig andere prioriteiten![]()
quote:Op maandag 6 september 2010 00:11 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
ikea stof? OMG, ik moet weer eens daar kijken.
*want, need, NEED!*
Die heb ik allemaal nódig hoor!quote:Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef Bluezz het volgende:
Heel leuk huis Huup Huup! Lekker sfeertje en ik vind je keukenzw/wit erg leuk !!!
Nu de buitenkant nog
Oh en bij jou zie ik ook wat ik bij zoveel vrienden/familie in hun huizen zie in de badkamer :
Die enOrme voorraad shampoo, bodyl. badschuim e.d. zeep flessen
Ik heb uiteindelijk, toen ik een nieuwe keuken kreeg, de oude keukenkastjes in de badkamer gehangen, ook dus omdat die dicht konden en je dan de enorme zooi an flessen en tubes niet zagquote:Op maandag 6 september 2010 00:35 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Die heb ik allemaal nódig hoor!![]()
![]()
ik zei het laatst nog tegen iemand, eigenlijk wil ik een dichte kast want het oogt gelijk zo rommelig.
Die noemen we onze "superbest friends".quote:Op zondag 5 september 2010 22:15 schreef huuphuup het volgende:
Diepe kleuren inderdaad, mooi maar toch rustig. Ik vind je kastje met verschillende religieuze beelden geweldig![]()
Daar moest ik ook erg om lachen.quote:Op zondag 5 september 2010 22:43 schreef huuphuup het volgende:
oh en Bluezz, ik moest ontzettend lachen om je vloerkleed-met-haarverf-vlekken![]()
De stoel is ontzettend fijn! Ik heb alleen geen flauw idee wat voor stoel het is. We zagen hem bij toeval in het magazijn van Decennia Design en het was het enige exemplaar dat ze hadden. We hebben hem meteen meegenomen.quote:Op zondag 5 september 2010 22:29 schreef R2R het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een gave stoel. Ik vind de kleurencombinatie ontzettend lelijk maar de stoel zelf is gaaf. Lijkt me ook erg fijn zitten.
Wat is het en waar haal je het?
Het is een jaren '50 stoel die vroeger in een hotel stond. Er zit inderdaad een asbak in, goed gezien! We roken er niet in, hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 00:03 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Claudia, wat een netjes huis inderdaad. Wat voor soort stoel is dat in je slaapkamer? Zit er een asbak ingebouwd oid?
Ja, het is bijna altijd zo opgeruimd (behalve als ons zoontje aan het spelen is). Ik heb alleen de werkplek van mijn vriend strategisch weggelaten.quote:Op zondag 5 september 2010 23:33 schreef Ang3l het volgende:
Is het altijd zo enorm opgeruimd?
Er ligt echt niets op de grond of een tafel of zo
Dat viel me meteen op.
Mijn slaapkamer is ook Azuurst.. gave kleur hequote:Op zondag 5 september 2010 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is Azuurst van Flexa! Ik ben dol op de kleur,
Foto!quote:Op maandag 6 september 2010 09:03 schreef wendy79 het volgende:
[..]
Mijn slaapkamer is ook Azuurst.. gave kleur he
Wij zijn heul niet zo kritisch hoor, post awayquote:Op maandag 6 september 2010 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Leuk topic om een voorstelling te kunnen maken hoe fokkers wonen.
Maar als ik de foto's aanschouw zal ik foto's van onze woning zowel van buiten als binnen maar niet posten.
Geen probleem met kritiek alleen wil ik geen stempel van opschepper opgeplakt krijgen.quote:Op maandag 6 september 2010 09:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wij zijn heul niet zo kritisch hoor, post away
binnenkortquote:
oh ik ben gek op grote mooie huizen met mooie inrichting.. dus please laat maar zien hoor... ik gun het iedereen van harte.. er zal wel hard voor gewerkt zijnquote:Op maandag 6 september 2010 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen probleem met kritiek alleen wil ik geen stempel van opschepper opgeplakt krijgen.
m-maar lees ik nou in je fobo dat je in Hongarije woont? Dan wil ik het júist zien!!quote:Op maandag 6 september 2010 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Geen probleem met kritiek alleen wil ik geen stempel van opschepper opgeplakt krijgen.
ja... later als ik groot benquote:Op maandag 6 september 2010 01:53 schreef Bluezz het volgende:
Lief huisje huup, en de baby is gorgeous
Ik had ook nooit veel privacy toen ik nog in Utreg woonde, boven op elkaar dus, en hier in Bdaal heb ik dat wel. Heerlijk
Dus mss ooit gaat dat jou ook nog lukken
We hebben toch ook de picture-perfect interieurs nodig waar wij onze inrichting met een kleiner budget naar proberen te modelleren?quote:Op maandag 6 september 2010 10:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jaaa, dat is echt een SC-interieur! Ik had alleen meer kleuraccenten verwacht.quote:Op maandag 6 september 2010 11:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oh en m'n douchegordijn
[ afbeelding ]
Je hebt daar ook speciale verf voor, hè? Ik geloof dat je bijvoorbeeld een laag magnetenverf erop kunt doen er daar overheen een laag schoolbordverf. Maar ik heb dat nog nooit zelf gedaan.quote:Op maandag 6 september 2010 11:14 schreef huuphuup het volgende:
Leuk SC! Strak maar wel mooi. Is je ene keukenkastje nou ook met magneten of heb je die recepten er gewoon opgeplakt met plakband ofzo? Wel een goed idee, ik kom altijd ruimte tekort op mn aanrecht als k van een recept kook, geen plek voor een kookboekstandaard.
Grappig dat je behang over in meer of mindere mate terugkomtquote:Op maandag 6 september 2010 10:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh leuk topic!
Ik ga ook mee doen, niet dat m'n huis zo speciaal is maar toch
Foto's zijn wel iets licht, 't is zonnig buiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |