Cool! Dat gebouw ken ik!!!quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Sold het volgende:
Dankje! Ja het plafond is behoorlijk hoog, ca. 4 meter.
Het is in Helmond, in "De Koning van Helmond", hiervoor bekend als Christus Koning.
[ afbeelding ]
Het is een gebouw uit 1930, oorspronkelijk een klooster en patersschool. Daarna heeft het dienst gedaan als een asielzoekerscentrum, en de laatste jaren heeft het leeggestaan. Nu is het gebouw compleet gerenoveerd, en van Christus Koning omgedoopt tot De Koning van Helmond. In de rechterhelf van het gebouw, het stuk zonder de grote ramen, zit stichting SMO, daar komen jongeren die nog niet geheel toe zijn aan op zichzelf wonen, in de vorm van begeleid kamerwonen. De jongeren die daar komen huren dan hun eigen kamer, en hebben een gedeelde douche en keuken. Een soort studentenkamers, maar dan met begeleiding. In de linkerhelft van het gebouw, waar ik nu dus ook woon, zijn er 28 huurstudio's speciaal voor starters.
Ja dat is omdat de banken en tafel pas net 1 uur staanquote:Op woensdag 22 september 2010 13:27 schreef Njosnavelin het volgende:
wauw toffe tafel![]()
ook leuk ingericht verder, erg leeg naar mijn mening maar wel smaakvol
Langs de Kempel toch?quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:18 schreef Sold het volgende:
Dankje! Ja het plafond is behoorlijk hoog, ca. 4 meter.
Het is in Helmond, in "De Koning van Helmond", hiervoor bekend als Christus Koning.
[ afbeelding ]
Het is een gebouw uit 1930, oorspronkelijk een klooster en patersschool. Daarna heeft het dienst gedaan als een asielzoekerscentrum, en de laatste jaren heeft het leeggestaan. Nu is het gebouw compleet gerenoveerd, en van Christus Koning omgedoopt tot De Koning van Helmond. In de rechterhelf van het gebouw, het stuk zonder de grote ramen, zit stichting SMO, daar komen jongeren die nog niet geheel toe zijn aan op zichzelf wonen, in de vorm van begeleid kamerwonen. De jongeren die daar komen huren dan hun eigen kamer, en hebben een gedeelde douche en keuken. Een soort studentenkamers, maar dan met begeleiding. In de linkerhelft van het gebouw, waar ik nu dus ook woon, zijn er 28 huurstudio's speciaal voor starters.
50% van Nederland, zeker als ze alleen wonen?quote:Op woensdag 22 september 2010 22:09 schreef k_man het volgende:
Wie eet er dan ook aan de salontafel?
quote:Op woensdag 22 september 2010 22:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
50% van Nederland, zeker als ze alleen wonen?
quote:Op donderdag 23 september 2010 09:15 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Ik zelfs zonder salontafel, gewoon op schoot op de bank
Mooi! Is precies mijn smaak. En, zoals iedereen al zegt, stoere tafel.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:48 schreef Ang3l het volgende:
Zie nieuw furrrniture arriiiived!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maak later nog wel een keer betere foto's. Moet nu weer terug naar m'n werk!
Het centrale thema is: 2 identieke dingen naast elkaar zettenquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:40 schreef MoreMusic het volgende:
Hier mijn eerste post. Ben tot vandaag een fervent meelezer van het Klussen & Wonen topic.
Hahaha, nu je het zegt!quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:53 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het centrale thema is: 2 identieke dingen naast elkaar zetten
Klinisch lijkt het misschien doordat we alle muren wit hebben, en dat er bijna niets aan de muren hangt. In het echt voelt het toch wel erg huiselijk aanquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:54 schreef flipsen het volgende:
Erg modern, strak en een beetje klinisch, maar dat is vrij gangbaar in Holanda tegenwoordig geloof ik. Ik vind de keuken erg mooi trouwens, zeker voor een huurhuisEn die zwart (antraciet?)-witte brede strepen overal vind ik leuk en gedurfd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha ik wilde als 1e opmerking maken: geef je planten ff waterquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:46 schreef MoreMusic het volgende:
Let trouwens niet op de halfdode planten in de vensterbank van de logeerkamer......![]()
Moet nog steeds planten vinden die tegen die zonnige plek kunnen!
Verder staan er nog genoeg punten op de agenda om aan te pakken.
- Zo is de achtertuin nog niet geheel af. De beplanting wordt in het voorjaar geplant.
- De slaapkamer moet nog worden voorzien van nachtplankjes, en op den duur een nieuw bed + bijpassende kledingkast
- De logeerkamer moet nog verder worden aangekleed. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit ga aanpakken. Misschien een mooie schommelstoel....
quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:53 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het centrale thema is: 2 identieke dingen naast elkaar zetten
die leuke boekenkast, waar komt die vandaan als ik vragen mag??quote:Op maandag 13 september 2010 22:52 schreef Sold het volgende:
Ik zou nog wat foto's maken als m'n huisje wat meer klaar is, dus bij deze, voor de geïnteresseerden![]()
Shit heej, is dit een huurwoning??quote:Op zondag 3 oktober 2010 19:40 schreef MoreMusic het volgende:
Hier mijn eerste post. Ben tot vandaag een fervent meelezer van het Klussen & Wonen topic.
Mijn doel is (i.v.m. mijn budget) om lowbudget iets leuks van ons huisje te maken!
Dit is een huurwoning, waar we de komende jaren nog even willen wonen totdat we een mooie 2 onder 1 kap woning kunnen bouwen.
Hier foto's onze woning:
Binnenkomst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze keuken: (ben erg blij met de 5-pits kookplaat)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze heerlijke bank!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En openslaande tuindeuren!!!
[ afbeelding ]
Logeerkamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Masterbedroom:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rommelkamer:
[ afbeelding ]
Het is wel nieuwbouw uiteraard, dus het is gebouwd volgens de nieuwe standaarden. Als ik heel eerlijk moet zijn, de badkamer en wc is qua tegelwerk niet heeeeeel strak. Als het een koopwoning was, was ik daar zeker niet mee akkoord gegaan. Maar dat heeft dan weer te maken met mijn perfectionisme denk ikquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:29 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Shit heej, is dit een huurwoning??
Die is mooi ruim en strak afgewerkt.....
Kan onze woningcorporatie nog iets van leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |