De puckababy was bij ons echt een uitkomst. Siebe zwaaide zó met zijn armen dat hij zichzelf wakker hield (en ons dus ook)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:08 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Hmm vind m wel duur die Puckababy.. moet ik eerst toestemming voor vragen haha
Dat zei ik toen ze de hechting eruit ging halen die direct naast mn clitoris zatquote:Ja ik doe echt liever nog een keer bevallen.. Dat ik dat ooit zou zeggen.. Kind heeft wel het uitje van haar leven hahaha die is klaarwakker nu!
Nathan is in 2 weken tijd 5 cm gegroeid.. Als dit zo hard doorgaat eindigt hij als mn broers (tegen de 2 meter). En Nathan heeft lange ledematen, maar ja mijn broers dan he...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja maar hij lijkt helemaal niet zo groot
56 is met sommige dingen nog te groot. ach ja hij doet t iig goed
pessie nathan zal die dingen vast nog wel even aankunnen![]()
heb hier nog niet t idee dat floris al uit 56 groeit
heerlijk om te horenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
De operatie is geslaagd en Emma is weer wakker.
Oh wat fijn zegquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
De operatie is geslaagd en Emma is weer wakker.
ik durf het haast niet te zeggen, maar selene (2 jaar en over de 12 kilo) gaat nog steeds in haar babybadjequote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:27 schreef Asyniur het volgende:
Keshet, fijn dat het goed gegaan is
pessie, doe eens niet van die lieve foto's posten! Daar ga ik van rammelen!![]()
en kleine baby'tjes worden groot...
Ik hoor Harry nu lief 'hmm'-en door de babyfoon. Zo te horen is hij aan het spelen met Jakob (knuffeldoekje/konijn)
Ik heb zojuist het badje uit de badkamer opgeruimd want hij past er niet fatsoenlijk meer in. Gisteren heeft hij op boontjes geknabbeld en gesabbeld...
Die van mij is nog maar pasgeboren en toch alweer bijna een half jaar!
ik ook idd!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:34 schreef Asyniur het volgende:
Vergeet ik helemaal octo!
Meis, veel sterkte hoor!
Hier geen kleurplaatquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik ook idd!
ook vanuit hier veel sterkte
pessie, scheelt denk ik ook dat jij het beeld van je man erbij hebmaar wel altijd leuk km de gelijkenissen tezien
en dat soort verzekeringen zijn nooit leuk nee![]()
daarom hebben wij er ook geen
Bij de zorgverzekering.kreeg ik zo'n brief met pasje met op de achterkant een kleurplaaten die kon je dan terugsturen. wilde m zelf al gaan inkleuren en opsturen onder floris' naam
![]()
ik wil jullie absoluut niet depri maken, maar het is wel verstandig om zelf zo'n verzekering te hebben en het is al zeker verstandig om je kinderen er bij te laten zetten. tot 3 maanden kan dat nl zonder medische vragen. en de kindertarieven zijn *heel* laag (onder de euro per kind per maand). en juist als je zulke dingen geregeld hebt hoef je er verder niet meer aan te denken, juist omdat het geregeld isquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:38 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik ook idd!
ook vanuit hier veel sterkte
pessie, scheelt denk ik ook dat jij het beeld van je man erbij hebmaar wel altijd leuk km de gelijkenissen tezien
en dat soort verzekeringen zijn nooit leuk nee![]()
daarom hebben wij er ook geen
Bij de zorgverzekering.kreeg ik zo'n brief met pasje met op de achterkant een kleurplaaten die kon je dan terugsturen. wilde m zelf al gaan inkleuren en opsturen onder floris' naam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:28 schreef simmu het volgende:
[..]
ik wil jullie absoluut niet depri maken, maar het is wel verstandig om zelf zo'n verzekering te hebben en het is al zeker verstandig om je kinderen er bij te laten zetten. tot 3 maanden kan dat nl zonder medische vragen. en de kindertarieven zijn *heel* laag (onder de euro per kind per maand). en juist als je zulke dingen geregeld hebt hoef je er verder niet meer aan te denken, juist omdat het geregeld is
ja ik weet tSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn wederhelft vind t onnodig (heb t wel s tegen m gezegd). nou ja ik heb wel een verzekering trouwens.
tis overigens geen geld kwestie ofzo
gelukkig hebben we wel een redelijk spaarpotje enzo
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:28 schreef simmu het volgende:
ik wil jullie absoluut niet depri maken, maar het is wel verstandig om zelf zo'n verzekering te hebben en het is al zeker verstandig om je kinderen er bij te laten zetten. tot 3 maanden kan dat nl zonder medische vragen. en de kindertarieven zijn *heel* laag (onder de euro per kind per maand). en juist als je zulke dingen geregeld hebt hoef je er verder niet meer aan te denken, juist omdat het geregeld is
Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik ben bij onze verzekeraar geweest om te zorgen dat Lisa vanaf 24 weken zwangerschap meeverzekerd was. Nu heeft ze een eigen polis. Geen leuke dingen om te doen, maar zeker wel iets om over na te denken. Als het eenmaal zover is, dan is het te laat... Het is al vreselijk genoeg.. laat het je dan alsjeblieft niet ook nog eens onnodig geld kosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat lief!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:29 schreef Peter6000 het volgende:
Voor flugeltje:
[ afbeelding ]
Vogels en bloemen
heerlijk dat het allemaal goed gegaan isquote:
Nathan is uiteindelijk in de draagdoek in slaap gevallen en heb hem nu in z'n bedje gelegd. Ik hoop dat hij blijft slapen. Snap echt niet hoe het kan dat Nathan weigert te slapen, zelfs als hij moe is. Moet ik hem misschien weer bijvoeden?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:16 schreef flugeltje het volgende:
Emma thuis![]()
Pittig zo'n doorwaakte nacht pessie, straks maar even samen met Nathan een middagdutje doen...
Ik zou met zoiets toch naar m'n gynaecoloog gaan i.p.v. m'n huisartsquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:15 schreef ymme het volgende:
Oh ja
Ja dat was ik. Was heel normaal.
Komt omdat de darmen aan de 'kant' zijn gewest enzo. En de steken bij de wond was ook normaal.
Alsdus mijn huisarts. Tenzij het over een aantal maanden nog niet over was of het werd erger, dan moest ik nog even terug komen.
nou, tsja. och. die gyn waar ik onder controle was, dat was een knurft waarbij ik blij ben ervanaf te zijn en bij de nacontrole was er de coassistente met de meest debiele vraag ooit: "u bent op de hoogte van de diverse anticonceptiemiddelen mevrouw?"quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:18 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ik zou met zoiets toch naar m'n gynaecoloog gaan i.p.v. m'n huisarts
Iddquote:
Ja, we zitten gewoon nog niet helemaal op dezelfde lijn. Hij vond mijn kapsel namelijk wel mooiquote:Interessant gesprek gehad leonieke?
Ik denk juist dat doordat hij nu genoeg voeding krijgt hij lekker wakker kan blijven.. Dat hij daar dan dus energie voor heeft. Als hij te weinig zou krijgen heeft hij geen energie om op te blijven hoor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Nathan is uiteindelijk in de draagdoek in slaap gevallen en heb hem nu in z'n bedje gelegd. Ik hoop dat hij blijft slapen. Snap echt niet hoe het kan dat Nathan weigert te slapen, zelfs als hij moe is. Moet ik hem misschien weer bijvoeden?
toch even ter verdediging, die anticonceptie vraag is gewoon een hele standaard nacontrole vraag. En nee als co-assistent heb je totaal geen tijd en mogelijkheid om alle dossiers van te voren volledig door te nemen. Er zijn erg weinig mensen die zich meteen bij een bevalling al laten steriliseren. (die idiote afdelingen verloskunde en vrouwenziekten gebruiken bij voorkeur voor ieder onderdeel van hun vakgebied, gynaecologie, verloskunde, oncologie, voorplanting, een andere ingewikkeld computerprogramma, als co-assistent dus een ramp om een poli waar je mee loopt voor te kunnen bereiden)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:22 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, tsja. och. die gyn waar ik onder controle was, dat was een knurft waarbij ik blij ben ervanaf te zijn en bij de nacontrole was er de coassistente met de meest debiele vraag ooit: "u bent op de hoogte van de diverse anticonceptiemiddelen mevrouw?"
dan was het flauw van die gyn, want die was wel op de hoogte. ik als patient had zoiets van "what the hey? je doet mijn nacontrole terwijl je niet eens weet wat er in mij gedaan is?"quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:02 schreef p_iglet het volgende:
[..]
toch even ter verdediging, die anticonceptie vraag is gewoon een hele standaard nacontrole vraag. En nee als co-assistent heb je totaal geen tijd en mogelijkheid om alle dossiers van te voren volledig door te nemen. Er zijn erg weinig mensen die zich meteen bij een bevalling al laten steriliseren. (die idiote afdelingen verloskunde en vrouwenziekten gebruiken bij voorkeur voor ieder onderdeel van hun vakgebied, gynaecologie, verloskunde, oncologie, voorplanting, een andere ingewikkeld computerprogramma, als co-assistent dus een ramp om een poli waar je mee loopt voor te kunnen bereiden)
Dat klinkt echt super vervelend! Wel fijn dat je toch nog even goed hebt kunnen slapen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:49 schreef Orea het volgende:
Mijn draakje begon gisterenavond al met constant willen eten, voltanken en bij het klaar zijn direct weer happen en handje sabbelen... krampjes, vreselijke krampjesen vervolgens een hele nacht samen met mama wakker zijn. Elke keer zakte ze in slaap, om een krampje te krijgen en weer gillend wakker te worden
![]()
Paar keer vreselijke poepluiers verschoond vannacht.. gelukkig had papa een hele goede nacht gehad, dus die loste mij vanmorgen af.. Heb een voeding afgekolfd en zo nog 4,5 uur (heel vast!) kunnen pitten..
Gelukkig is ze nu weer haar vrolijke zelfgeen vlekjes meer, krampjes minimaal (lang leve infacol!!) en ligt inmiddels in comateuze toestand bij te slapen van het nachtje doorhalen...
Maar echt, die krampjes.. het zou verboden moeten worden
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
oh ja hebben jullie baby's dat ook. als ie gegeten heeft staat ie helemaal uit. dan blijfk even met m zitten en als k n dan in bed leg dan gaan opeens die ogen open en is ie klaar wakker. zo stom
(en soms blijft ie dan lekker slapen)
ja dat doet floris dus ook jaquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:10 schreef Orea het volgende:
[..]
![]()
Echt en dan vooral 's nachts!! Goed voeden, even boeren (lekker liggen op mijn borst) volledig in coma zijn... In de wieg leggen (wel eerst even
kruik erin, anders is het te koud en is ze sowieso meteen wakker, dus echt alleen even voorverwarmen) en dan een paar minuten later ligt ze helder om zich heen te kijken
Wat een knappe ventquote:Op zondag 15 augustus 2010 10:42 schreef Asyniur het volgende:
Krampjes, gelukkig hebben we die hier maar 1 nacht gehad en dat was omdat ik erwtensoep gegeten had.![]()
'Tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen...'
In een half jaar van dit![]()
[ afbeelding ]
naar dit![]()
[ afbeelding ]
Ongelofelijk hoe snel de tijd voorbij gevlogen is...
Een half jaar geleden zat ik nu op 7-8cm ontsluiting na een weeënstorm
Dag lieve kleine baby'tjes!
Je kan het enkel en alleen maar zeggen en benadrukken hoeveel belang je er aan hecht, maar ik vrees dat het daar ongeveer stoptquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:53 schreef pessie het volgende:
En mijn zoon heeft een speen. Ik heb altijd geroepen dat mijn kind geen speen krijgt maar nu drinkt hij eindelijk effectief en hoef ik hem niet meer continu aan te leggen. Hoe ga ik nu aan mn schoonouders uitleggen dat ze nooit maar dan ook nooit de speen in de suikerpot mogen dopen en vervolgens aan Nathan geven? (daar hebben ze het regelmatig over "omdat kinderen dat zo lekker vinden", ik snap nu een stuk beter waarom manlief een rampgebit heeft).
elke luierwissel zachtjes zinkzalf inmasseren (hoeft niet veel te zijn!). de maizenatruc werkt ook heel goed (dan geen zinkzalf dusquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:31 schreef ymme het volgende:
Mart is echt zielig. Vaak dunne poep in de luier. Het ruikt alsof de hele luier onder zit. Maar blijkt dan maar een klein beetje te zijn. StinkenMaar zijn billen worden roder en roder. En ook beginnen er bultjes op te zitten. Meneer is ook niet echt vrolijk en huilt veel. Vind dit zo zielig.
Kan in zijn mond niet ontdekken welke tand nu aan het doorkomen is. Is allemaal nogal doorzichtig en mart laat ons niet graag in z'n mondje kijken.
Alle tips zijn welkom
daar hebben ze die celstofmatjes voor uitgevondenquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:53 schreef ymme het volgende:
Nou ja, hij slaapt gelukkig wel goed. Dus dan vind ik een pijnstiller eigenlijk niet zo nodig.
En als we nu eens konden zien welke tand!
En in de blote billen laten liggen, durf ik niet. Plast ie niet alles onder, poept ie dadelijk anders onder
heerlijk!quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:56 schreef Orea het volgende:
Ze zit boven geboortegewicht! Vanaf donderdag gewoon 250 gram aangekomen! Ik ben mega trots en fijn om de bevestiging te krijgen dat het nu dus prima loopt met de borstvoeding!
Super!quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:56 schreef Orea het volgende:
Ze zit boven geboortegewicht! Vanaf donderdag gewoon 250 gram aangekomen! Ik ben mega trots en fijn om de bevestiging te krijgen dat het nu dus prima loopt met de borstvoeding!
Ik zeg regelmatig tegen schoonmoe "het is mijn kind, ik ben degene die hard heeft gewerkt om hem geboren te laten worden", lijkt soms alleen net alsof ze me niet hoort. En manlief hoort ze wel, en van hem kan ze ook meer hebben dan van mij dus vind ik dat manlief dat moet regelen met zn ouders, bij mijn eigen ouders is het anders, als mijn moeder niet luistert zeg ik dat gewoon. Bij schoonmoeders werkt alles kennelijk toch even anders.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:43 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, waarom zeg je dat tegen je man? Ik zou toch echt even stuiteren tegen schoonmoe. Het is jouw kind. Jij bepaald. Als jij het genoeg vindt dan heeft ze dat te slikken, en niet weigeren om Nathan aan je terug te geven. Kom op nou, zal ff helemaal mooi worden.
Fijn!! Lukt het een beetje je draai te vinden met 2 kinderen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Schoonouders en eigen ouders lijkt vaker anders te gaan..Ik herken veel in je verhaal Pessie want mijn schoonmoeders luistert soms ook nergens naar als ik wat zeg! Gewoon blijven zeggen..
Kom even snel buurten want hoor Nanique boven alweer pruttelen dus die word zo wakker! Ze ligt vanaf half 12 al lekker te pitten!!Had ik even de handen vrij voor Shenaya dat was fijn.
naakte baby op aankleedkussen zonder hoes. spoel je alles heel simpel van afquote:Op maandag 16 augustus 2010 11:53 schreef ymme het volgende:
Nou ja, hij slaapt gelukkig wel goed. Dus dan vind ik een pijnstiller eigenlijk niet zo nodig.
En als we nu eens konden zien welke tand!
En in de blote billen laten liggen, durf ik niet. Plast ie niet alles onder, poept ie dadelijk anders onder
dat wil floris best doen, maar jullie zijn zo ver wegquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:38 schreef Orea het volgende:
Son,laat Floris eens aan Leia vertellen hoe dat moet! Mijn kind slaapt heerlijk tot klokslag 12 uur 's nachts
En dan rond 5 uur uitgeput in slaap vallen en het liefst de hele ochtend slapen dan, ik dacht dat we nog tot de pubertijd hadden tot dit ritme
Zo maar weer naar cb en hopen dat ze nu meer richting geboortegewicht zit..zat ze donderdag met ongeveer 2 weken nog niet op...
Ze doet het prima, plast, poept, is helder als ze wakker is, slaapt prima (behalve dus 'snachts haha) maar zit nog iets van geboortegewicht af. Men vergeet alleen dat die eerste week drama is geweest met de voedingen dus ze toen behoorlijk is afgevallen (10 procent) en daarna rustig aan weer aankomt.
Maar ze zijn hier nogal goed met kijken in de boekjes ipv per kind
hahaquote:
We hadden extra kraamzorg gekregen voor de borstvoeding. (en toen kregen we dus na de aflossing iemand met heel weinig ervaring met BV in huisquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:05 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, heb je hulp van een laktatiekundige?
Grootste probleem bij het aanhappen is Willem zelf. Hij kan het namelijk heel erg goed! Sterker nog, de eerste keer dat hij aangelegd werd had hij meteen beet. Willem is echter een gruwelijk eigenwijs joch en wil niet geholpen worden... Als je hem helpt duwt ie zichzelf wegquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:16 schreef Orea het volgende:
Lieve Flugel, wat je kolft hoeft niks te zeggen over wat Willem bij jou drinkt hè? Goed dat je een lactatiekundige inschakelt.. echt het kan een wereld van verschil maken (ik heb net nog iets in het borstvoedingstopic gezet)
Knap dat je doorzet! Want inderdaad, soms denk je wel eens: pfff!!
Even een tip, als het goed is kun je een lactatiekundige ook nog op dit tijdstip bereiken, ik zou als ik jou was direct bellen! Vaak kunnen ze telefonisch al wat tips geven.. Het is echt belangrijk dat je zo snel mogelijk tips krijgt om Willem goed te laten aanhappen...! Dat kan een wereld van verschil maken namelijk...
En ook huilerig veel slapen enzo, al die maanden?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:13 schreef freecell het volgende:
Noh, hier ook bobbels op het tadvlees en dunne luiers, maar bij Leander was dat ook bij 5maanden al zo en kwam bij 9 maand de eerste door. Ik ga niet mijn adem ervoor inhouden zeg maar
Siebe volgens mij ook! Hij slaapt vanaf 0;00 uur tot 7:45 vanmorgen. En de drie afgelopen nachten ook al zoiets. Het biedt nog geen garantie & hij kan ook terugvallen maar toch... Je wordt weer een beetje mens.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Volgens mij heeft Floris het dag-nachtritme helemaal door
Hij ligt al de hele avond te slapen..en afgelopen nacht heeft ie weer van 11uur/half 12 tot kwart over 6 geslapen en na de voeding tot 9 uur.
Hij is ook veel meer wakker overdag.
Happy welkom terugWel jammer wat het weer.
En Daan alweer bijna een half jaargaat ook hard allemaal!
precies, t erge was dat ik vannacht niet in slaap kon komen...ik was niet moe genoegquote:Op woensdag 18 augustus 2010 08:49 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Siebe volgens mij ook! Hij slaapt vanaf 0;00 uur tot 7:45 vanmorgen. En de drie afgelopen nachten ook al zoiets. Het biedt nog geen garantie & hij kan ook terugvallen maar toch... Je wordt weer een beetje mens.
Overdag is Siebe wel wakkerder, maar dan kan ik een beetje 'spelen' met hem & de eerste duidelijke lachjes breken door!
Octo: heel veel sterkte!
Kan iemand Siebe in de OP plaatsen?
Die bevestiging heb ik ook wel nodig. In de buik had hij het niet al te ruim bij mij, maar kennelijk geef ik nu hele goede voedingquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat goed pessie
fijn die bevestiging te zien hè!
octo beterschap!
Ach gossie,hoest nu met d'r?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:46 schreef draculettetje het volgende:
happy welkom terug!
ik duik mn nest in, hangerige (lees mama is alleen goed genoeg en liefst als matras) baby door prikjes (met iets verhoging) is niet bevordelijk voor mijn gemoedstoestand en pols
heb je al een slaapzakje geprobeerd? Zo maak je haar wereld wat kleiner. Of stevig instoppen?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:28 schreef Orea het volgende:
Octo, jemig zeg!! Wat hebben ze precies gedaan? Iets hersteld?
Succes!!
Hier een dametje wat 's nachts prima om de 3,5 uur komt, maar na de voeding van half 4 krijg ik haar niet meer in slaap.. Ze wil wel, maar zodra ze weer in haar wiegje ligt is het binnen no time weer bléren... arm ding..
Nathan valt vaak in slaap aan de borst, dan leg ik hem slapend terug in zn bedje en slaapt ie rustig verderquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef Orea het volgende:
We bakeren haar inderdaad inPuckababy leek goed te gaan maar uiteindelijk was ze daarmee teveel aan het vechten om haar handen meer omhoog te krijgen en sliep ze alsnog niet.. Nu dus met een doek goed inwikkelen en dan in haar bedje.. En haar lakentje er dan nog lekker stevig omheen instoppen..
Dan slaapt ze 10 minuten (en ik vaak ook net weer) en dan begint ze weer.. Blijft rommelen, leg haar dan nog maar een keer aan (ene keer drinkt ze wel, andere niet)... op mijn borst valt ze bijna meteen in slaap en kan dan bij wijze van uren doorslapen.. Maargoed, dat is ook niet helemaal de bedoeling
nee, en als ze aan jouw kant ligt? Kan ze dan uit bed vallen?ik slaap tegen een muur, dus bij mij ligt jen altijd aan mijn kant, eigenlijk nooit tussenin.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:11 schreef Orea het volgende:
Mijn vent ziet het niet zitten... Haar in bed tussen ons in... hij is oprecht bang om op haar te gaan liggen in zijn slaap (zelfs op aankleedkussen). Krijg ik hem ook niet vanaf, dus gaan we maar gewoon niet doen
Eventueel, mocht het zo blijven dat we toch een extra ledikant aanschaffen bij Ikea en er een echte co-sleeper van maken
Héél herkenbaar! In het ziekenhuis sliep hij alleen maar op me, maar thuis durfde ik dat niet meer zo goed. (Mijn vriend rookt en dat wordt in die situatie sterk afgeraden.) Ivan heeft wekenlang vrijwel alleen maar (met name overdag) goed geslapen als hij bij me lag. Dat werd zo rond de 6-8 weken ineens beter toen we overdag gingen oefenen met alleen in het eigen bedje slapen. Er is dus hoop.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:08 schreef Orea het volgende:
Grappige (nou ja grappige) is dat als ik haar dan weer uit bed haal als ze ligt te huilen en op mijn borst leg, je haar gelijk voelt ontspannen, armpjes om de boobies heen
en er komt dan nog net geen gesnurk uit! Alsof ze echt die behoefte aan mij nog even heeft dan. En dan kan ze wel slapen... (waarschijnlijk mijn warmte, geur en hartslag die haar rustig maakt?)
Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:56 schreef Orea het volgende:
Sowieso die eerste maand hoef je natuurlijk nog niet zoveel te verwachten! (vind het al heel wat dat ze ervoor en erna wel lekker een uur of 3 tukt!!)
Wat liefquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren.
Ik vind je toch zo'n leuke en lieve moeder!En ik herken zoveel in je gelukzaligheid.
Ik zou het al niet eens meer precies weten. Ik weet nog wel dat het met vallen op opstaan ging. Eerst bleef ik bij hem tot hij sliep en ging daarna weg. Al gauw werd ik dat behoorlijk zat en zette ik de stofzuiger naast hem aan zodat hij zich veilig voelde.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:06 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Claudia, hoe heb jij de kleine dan leren slapen?! Want heb voor mezelf ook die instelling aangenomen maar het werkt nietNanique slaapt 's nachts goed maar overdag liever geen moment en dat is geen doen want ze is zoooo moe!
Had ik ook al aan zitten denken, gaan we ook voorleggen aan CB en lactatiedeskundige. Alles wat ik zo'n beetje kan vinden spreekt pas over veel later stoppen met de nachtvoeding, maar het gewicht ligt dan meestal wel rond dat van Willem nu al.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Flugeltje, misschien zeg ik iets heel stoms hoor maar mag Willem niet al doorslapen?! Dat je m de fles geeft als late voeding.. wij maakten Nanique ook wakker in de nacht maar dronk toen amper wou slapenSnap wel dat jullie m wakker maken doordat de BV nog niet echt wil maar het klinkt alsof hij nog langer wil slapen...
Maar goed wij ging met Shenaya al tegen sommige adviezen in dus ben niet een goed voorbeeld;)
Nou ja, ik snap het wel.. Je hoeft niet eerst ongesteld te worden om vruchtbaar te zijn.. En stel je eens voor dat je over een maand weer zwanger zou kunnen zijn... Sommigen zouden het misschien erg leuk vinden, maar ik denk dat ik toch echt zou beginnen met janken als ik 3 maanden na een bevalling alweer zwanger zou zijn. Het is gewoon niet het eerste waar je aan denkt..quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha cp
de mijne kan ook wel wat hebbengelukkig wel
gelukkig niet alle 56 is al te klein en kleine 62 zijn ook nog iets te groot gelukkig, maar moet echt wel dingen gaan uitzoeken ondertussen![]()
vandaag nacontrole bij de gyn gehad.stelde ook niet veel voor
maar hij vond het een fraai exemplaar zoals ie floris noemde
R snapt maar niet dat er elke keer gevraagd wordt over anticonceptie,hij zegt als ik nou 10 kinderen had oké
Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zei ik ook al
dat wij er wel bij nadenken wil niet zeggen dat iedereen day doet zeg maar
Liggend voeden is zo handig!!! Ik was ook zwaar fan!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:36 schreef Orea het volgende:
Die van mij slaapt overdag ook echt maar max 3 uur!1 keer hadden we een nacht 1,5 week terug dat ze van 1 tot 5:30 had geslapen, maar dat was na de rit richting ziekenhuis met mijn ontsteking
en ze dus wakker gehouden werd...
Ik heb vandaag Cinababy gehaald, hopelijk werkt dat beter dan de Infacol.. We gaan het beleven vannacht.. Afgelopen nacht was het drama, 11 uur laatste voeding, half 2 kwam ze weer en daarna amper nog geslapen.. ben uiteindelijk liggend gaan voeden vanmorgen vroeg zodat ik nog kon dutten en dit is eigenlijk wel goed bevallen! Leia kon lekker drinken waar ze erg behoefte aan had en ik kon dutten/doezelen! Gaan we vaker doen dus
Ach, ze is pas net een week echt lekker aan het aankomen! Slapen kan altijd nog![]()
Eindgesprek... hmmmzz heb ik eigenlijk niks over gehoordvoor mij hoeft het ook niet, maar is het iets wat standaard gedaan wordt? Zou ik daar nog voor 'opgeroepen' worden, of als ik de behoefte heb, kan ik dat dan zelf aanvragen?
Ik vind dat ze dat wel op een andere manier kunnen brengen, bijvoorbeeld door te vragen: "Ben je je ervan bewust dat je alweer snel vruchtbaar kunt zijn na de bevalling?" Bij mij had de kraamhulp op haar afvinklijstje 'anticonceptie' staan en de verloskundige zei tegen me: "Zo, en nu moeten we het nog even over anticonceptie hebben." Ik had het idee in China te leven in plaats van in Nederland.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...
En 's ochtends is het trouwens ook welquote:Op donderdag 19 augustus 2010 17:45 schreef Orea het volgende:
Ja het beviel me echt goed! Telkens helemaal rechtop gaan zitten, alle kussens weer recht doen enzo... (en helemaal nadat het nu een paar keer is geweest dat ze klaar leek.. ik haar terug legde en ze doodleuk weer begon te sabbelen en te doenen ik dus weer het hele circus kon opbouwen! )
Liggend voeden it is 's nachts!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |