abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85119095
Vorige deel:
Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 56

De kleine babietjes :

12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85121614
mijn zoon is gewoon een maand oud vandaag

een maand geleden om deze tijd zat k beneden op de bank tv te kijken, omdat k niet kon slapen. had k nog echt geen idee dat mijn kind een paar uur later geboren zou worden. en nu is ie al gewoon een maand en kan k niet meer voorstellen dat ie er nog niet was. gek hoe snel je went aan zo'n kleintje..
maarzou m voor geen goud meer willen missen mijn kleine floris fluitketel O+
pi_85122242
Ahw Son O+ 1 maand alweer!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_85127168
Floris O+ 1 maand alweer! Waar blijft de tijd?

Ik heb een kind wat om 1 uur ging slapen, samen met ons en om 5.30 pas wakker werd voor voeding! Ik ben gewoon uitgerust nu :D

Nu duimen dat ze dit erin houdt! (Ze heeft vannacht wel voor het eerst met de puckababy geslapen, misschien deed dat het hem)

Nu voeden en dan eens kijken of ze nog even wil... O+
pi_85127582
Orea, dat klinkt heel pijnlijk. Ik hoop dat het zich nu oplost. :*
Wat fijn dat je meisje zo lang geslapen heeft. O+

Floris alweer 1 maand! O+ Wat gaat het hard hè!

Ik ga zo met Lisa naar het CB. Eens kijken hoe groot onze kleine dikkerd is geworden! :D
  woensdag 11 augustus 2010 @ 07:43:52 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85127588
Harry ligt al vanag dag 1 in een slaapzak (al in het ziekenuis)
hij heeft nooit kruiken gebruikt. sliep met 3 lagen dekens, slaapzak, pyjama en romper.
aah meneertje wil eten
:W
pi_85127614
Goede morgen :)

Mart heeft in het ziekenhuis alleen in z'n romper gelegen (warmte bedje) thuis eerst alleen pyjama. Later puckababy. En nu in een slaapzak en geen dekens/lakens meer hier. Omdat hij nogal beweegelijk is.

Harry, eet smakelijk.
Mart heeft zijn bordje pap heerlijk leeg gelelept zojuist.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 08:34:18 #8
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_85127928
Emma sliep in het ziekenhuis altijd onder een lakentje. Een dekentje erbij vond mevrouw te koud.
Thuis heeft ze 2 nachten onder een lakentje en dekentje geslapen totdat ze rond begon te reizen in haar wieg. Ze was zo klein nog dat ze er zelfs dwars in kon liggen. Dat vond ik iets te eng dus zijn we overgestapt op een slaapzak.
Ze bleef zichzelf wakker maaien met haar armen en dus zijn we overgestapt op de Puckababy. Dat werkte als een trein, in combinatie met naar haar eigen kamertje verhuizen (hoe jammer ik dat ook vond!) begon ze steeds beter door te slapen.
Ze slaapt af en toe gewoon in haar slaapzakje en dat gaat inmiddels ook weer prima. Maar die Puckababy, 't is echte liefde tussen Emma en dat ding. O+ Er wordt druk naar gelachen en op gesabbeld. Je kunt zelfs duimen als je er in ligt. :')

Orea, bluh, zo'n ontsteking lijkt me erg pijnlijk! Is de ergste pijn nu weg? :*

Succes bij het CB Nikki! Ben ook benieuwd hoe ze gegroeid is!

Floris Fluitketel is 4 weken oud! :o Gefeliciteerd Sonnetje! O+

M'n muppetje is net door D. naar het KDV gebracht. Ik heb de ochtend voor mezelf. Ook wel eens lekker! *O*
A grand adventure has begun.
pi_85128405
Puckababy dat ga ik zo eens google-en :) Heb namelijk het idee dat Nanique wakker blijft door dat vele bewegen met haar armen!

Ik zit helemaal alleen beneden! De kleine dames slapen nog.. Nanique heeft al wel eten gehad maar wou weer slapen.. Ga zo dus nog een bak koffie erin gooien :)
Altijd blijven lachen... :)
pi_85128449
Hmm vind m wel duur die Puckababy.. moet ik eerst toestemming voor vragen haha ;)
pi_85128586
De Puckababy heeft hier het geld goed opgeleverd. Letterlijk totdat er gaten in vielen gebruikt.
pi_85128963
Hier 's nachts een slaapzakje en overdag zo er in. Beiden met een strak lakentje. :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:33:29 #13
265732 Keshet
pi_85129145
Liesz, je kan er desnoods 1 van mij lenen voor een paar dagen, om te kijken of het wat is? Dan kun je altijd nog beslissen om er 1 aan te schaffen.

Hier was 'ie het geld in ieder geval dubbel en dwars waard, maar ene Puckababy is geen wondermiddel voor elk kindje helaas.
pi_85129625
Hij is inderdaad wat duur in aanschaf. Maar ik vind hem zeker het geld waard.
En hij ligt hier ook op de zolder, zodat ik hem eventueel bij de volgende baby weer kan gebruiken :)
pi_85129852
Nou echt, om half 6 gevoed, om 6 uur weer in haar wieg en we worden nu net weer wakker! Heb sinds ver voor mijn zwangerschap niet meer zo'n nacht gemaakt :D

Ik wist al dat ze de puckababy heerlijk vond, maar vooral bij haar overdag slaapjes.. 'S nachts bleef ze vechten om haar armen eruit te wurmen maar vannacht weer geprobeerd en dat ging top!

Moest alleen even wennen aan de aanblik als ze de puckababy aanheeft, ziet er wat luguber uit :)
Babydump heeft ze regelmatig in de aanbieding geloof ik, daar heb ik de mijne vandaan.

Mijn ontsteking gaat goed! Doet wel zeer, maar is niet gek er is in gesneden. Maar de niet te harden pijn is weg :)

Emma veel plezier op kdv vandaag O+ en keshet met de tijd voor jezelf :D
En Nikki, hoeveel is Lisa aangekomen?
pi_85130113
Dat klinkt inderdaad als een heerlijke nacht Orea :)
En wat fijn dat de ontsteking al minder is. Nu hopen dat het snel helemaal verdwenen is.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:09:50 #17
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85130176
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:08 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Hmm vind m wel duur die Puckababy.. moet ik eerst toestemming voor vragen haha ;)
De puckababy was bij ons echt een uitkomst. Siebe zwaaide zó met zijn armen dat hij zichzelf wakker hield (en ons dus ook) ;)
Sinds de puckababy is het aantrekken ervan een associatie met "gaan slapen". En ik merk ook dat hij nu in de nacht dieper slaapt. Overigens doen we de puckababy alleen snachts aan het tijdens het grote middagslaapje.

Overigens mijn Siebe mag ook wel in de OP. Hij is van 12 juni (morgen dus 2 maanden oud *O* )

Om 14:00 krijgt hij zijn eerste inenting. Zielig. :'(
kloep kloep
pi_85130187
Ik denk dat ik Thomas maar eens uit zijn bedje ga vissen. Hij ligt er in sinds 20.30u :o Alleen jammer dat ik tegenwoordig zelf zo k*t slaap dat ik er niet kan van profiteren. Maar hij mag nu wel eens terug honger beginnen krijgen :D
pi_85130292
Who, Thomas. Wat slaapt hij goed zeg.
Ik wil ook een keertje zo uitslapen zonder dat Mart dan uit logeren hoeft :D
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:17:39 #20
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85130367
Son, Floris is alweer een maand oud!

Wat betreft puckababy, heb ik ook al over nagedacht. We rollen Nathan hier nu soms in een hyrofiel zodat zn armpjes niet vrij zijn, hij heeft soms last van zn handen die in zn gezicht slaan.

quote:
Ja ik doe echt liever nog een keer bevallen.. Dat ik dat ooit zou zeggen.. Kind heeft wel het uitje van haar leven hahaha die is klaarwakker nu!
Dat zei ik toen ze de hechting eruit ging halen die direct naast mn clitoris zat

Vannacht wat minder relaxed geslapen. Hij was om half 6 te moe voor de 2de borst waardoor hij in slaap viel, maar toen ik Nathan terug in zn bedje legde was het huilen, en dat tot 2 keer toe. Ach, vanmiddag maar even liggen.

En ons fototoestel is stuk -O- .
pi_85132304
Ymme, je moet er wel een baby bijnemen die dan overdag niet slaapt, hé ;)
pi_85132614
Maar dan vond meneer dat hij maar even 320cc moest drinken _O-
pi_85133233
Son, Floris alweer een maand! *O*

Orea, wat 'n goede nacht! *O*

Pessie, zonde van je fototoestel. Hopelijk kunnen ze 'm nog maken!

Leo, wat 'n slaapkop heb jij! :D Heerlijk toch, alleen nu zelf nog ff goed gaan slapen!

Borizzz, succes vanmiddag. Maak je er niet al te druk over, je hoort vaak alleen de minder goede ervaringen. Het kan heel goed zijn dat Siebe totaal geen last heeft van zijn inentingen!

Hier vanmorgen met Lisa naar het CB geweest. Alles was weer helemaal goed. Wederom heeft ze de mevrouw van het CB helemaal ingepakt. Zelfs nadat ze de prik gehad had kon er toen we naar buiten liepen uit het hokje weer een glimlach vanaf! O+ Lisa was in een maand tijd 850 gram aangekomen en weegt nu 6420 gram. Ze is 3cm gegroeid en is nu 61.5cm en haar hoofdomtrek was 1cm gegroeid en is nu 40.2cm.

Hieronder Lisa's curves. Ik heb die van mij er ook even bij gedaan voor de leuk! :D

pi_85133471
floris vond t vannacht nodig om zn moeder net als een maand geleden wakker te houden ;) althans van half 4 tot 5.
en om 7.44 deed ie wat een maand geleden om die tijd niet deed: huilen ;)
Oh en we zijn op t cb geweest.
conclusie: ik geef mn kind pokon ofzo. hij weegt nu 4820, maand geleden was dat 3570 :o en hij is 54cm lang

pessie vervelend van t fototoestel. zijn dingen die nu juist niet kapot mogen gaan

orea fijn zo'n nacht he! knap je echt van op!

floris is een rustige slaper. mijn nichtje ging na twee weken uit de wieg, omdat ze tussen de rand en het matras lag. en hij beweegt niet eens :')
pi_85133618
oh en 12juni was een drukke bevaldag :D

en borizzz prikjes ;( sterkte voor siebe!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:53:27 #26
259886 pessie
pi_85133930
Haha Floris aan de Pokon!

En Lisa ook al zo goed gegroeid!

Het groeien gaat hier ook hard, heb megaveel kleren maat 50/56 maar betwijfel of hij ze allemaal aan zal kunnen voor hij eruit groeit. Het gaat opeens heel hard!!!

En we gaan vanmiddag een nieuw fototoestel kopen. Ik baal al 2 weken van onze oude... Gelukkig heb ik een broer die houdt van research doen voor hij iets koopt dus weten we welke we moeten hebben om mooie kinderfoto's mee te kunnen maken :D (m'n moeder en zijn schoonvader hebben dezelfde en iedereen is enthousiast, nu alleen manlief nog zo gek krijgen).
pi_85134059
Zó Son Floris is echt een beer geworden!

Pessie, het gaat ineens heel hard. Lisa past hier sommige dingen van maat 62 nog maar netaan. Echt zonde van al die mooie kleertjes hè! :{
pi_85135028
ja maar hij lijkt helemaal niet zo groot :?
56 is met sommige dingen nog te groot. ach ja hij doet t iig goed ;)

pessie nathan zal die dingen vast nog wel even aankunnen :)
heb hier nog niet t idee dat floris al uit 56 groeit :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:39:36 #29
259886 pessie
pi_85135588
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
ja maar hij lijkt helemaal niet zo groot :?
56 is met sommige dingen nog te groot. ach ja hij doet t iig goed ;)

pessie nathan zal die dingen vast nog wel even aankunnen :)
heb hier nog niet t idee dat floris al uit 56 groeit :)
Nathan is in 2 weken tijd 5 cm gegroeid.. Als dit zo hard doorgaat eindigt hij als mn broers (tegen de 2 meter). En Nathan heeft lange ledematen, maar ja mijn broers dan he...
Zo'n klein ventje dat begon in maat 44 (wat toen ruim zat), en ik zie hem dagelijks groeien.

Z'n gezicht heeft ie in ieder geval van zn vader :D
We hebben gisteren de babyfoto's van manlief ingescand, dus mochten jullie nieuwsgierig zijn wil ik wel even wat spammen :P .
pi_85136513
Spammen mag altijd vind ik :D
pi_85140186
Floris en Lisa goed gegroeid zeg! :)

Femke is vandaag onder de douche geweest met mij, was leuk :) ze slaapt nu in haar slaapzakje waarschijnlijk tot een uurtje of 6/7 uur. Ze is niet meer zo huilerig gelukkig en slaapt wat meer.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:05:48 #32
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85141724
Kijk eens aan wat een goeie groeiers hier... En een 'vermaanddag' voor Floris *O*

Verder voel ik mezelf vandaag pas weer voor het eerst een beetje mens, damn wat was ik gebroken en moe de afgelopen dagen. Overmorgen wordt m'n Hb geprikt, komen ze gewoon hier op bed doen trouwens, luxe! :o

En de kraamzorguren zijn aangepast, was er ivm vakantie eerst een stukje vanaf gesnoept, werd gisteren besloten om ons toch de volledige uren te geven. Dat was al erg fijn, vandaag vond de VK echter dat we nog wat meer uren nodig hebben en nu krijgen we er nog een 9e en 10e dag bij... Dit allemaal omdat de borstvoeding niet op gang wilde komen en ik nu dus een paar dagen achterloop met 'leren'... Nu is onze kraam echt een engel van de bovenste plank, dus die heb ik graag nog wat uurtjes in huis...

En die borstvoeding brengt me bij goed nieuws, de boel lijkt eindelijk op gang te komen *O* Het is nog niet veel, maar het begin is er in elk geval. Als het zo doorgaat hebben we eind van de week wellicht wel echte productie waar Willem ook iets mee kan.

Ow en babyblues/kraamtranen... check! En Martijn deed gewoon gezellig mee :') oververmoeid zijn is 'a bitch' ;)

/egopost
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85141779
Ik heb even babyfoto's vergeleken van mijn vriend en Floris lijkt niet op hem als baby.
Mijn moeder heeft thuis even gekeken en hij toch wel wat van mij weg als baby, maar tis dus geen duidelijke kopie van 1 van ons :P
pi_85148533
Mereltje, fijn dat het wat beter gaat met Femke!

Flugel, fijn dat de BV op gang lijkt te komen. Dan is alle moeite niet voor niets geweest. Succes ermee! Hier had m'n man trouwens ook meer last van kraamtranen dan ik. Ik eigk helemaal niet. Lief om te zien hoe die mannen zijn dan hè! O+

Son, Floris lijkt gewoon op zichzelf! ;)
pi_85150093
Fluugs, wat fijn, extra kraamzorg! Even lekker de tijd om te genieten!
pi_85150227
Ik heb die dag samen met de man alleen maar gehuild :D dan was ik net weer droog, begon hij weer O+
pi_85156016
Ik vond die kraamtranen maar onzin... vroeger.. dacht dat als ik van die hormonen bij het ongesteld zijn niet zo'n last had, dat het dan na zo'n bevalling ook wel los zou lopen... Nou... aandelen Kleenex waren handig geweest ;)

Ik vind het zo vreemd eigenlijk.. al die verhalen nu over de kleine babietjes en kraamtranen en kraamhulpen enzo. Dat was voor mij nog maar zo kort geleden, en eigenlijk ook alweer zo lang geleden! 'k begin me al bijna een ervaren mama te voelen; en Lars is vandaag nog maar 15 weken. Het voelt al zo gewoon om ons ochtendritueeltje af te werken, naar m'n werk te gaan, 's avonds thuis te komen en eventueel Lars ophalen bij het kinderdagverblijf enzo; alsof we dit al jaren doen zo... :?
pi_85159213
Dat is toch alleen maar leuk, Shandaly *O*

En flugel wat een goed nieuws: zowel productie die op gang lijkt te komen en de extra kraamzorg :D

En ik moet hier stilletjesaan zien af te bouwen met de bv. Eens denken hoe ik het ga aanpakken.
pi_85159492
Het leek gister dat ik me hier kwam melden met mijn gloednieuwe dochter.. Het is nu 2 maanden geleden dat de weeen eindelijk door leken te zetten..
Morgen is ons kleine grote meisje alweer 2 maanden!! :)

Vandaag is ze begonnen met geluidjes maken.. het eerste geluidje een soort UH kwam eruit en ze keek heel verbaasd :D Net heeft ze een kwartier dit soort geluidjes eruit gegooid, lief!!

Net nog wat kraamvisite gehad dus weer wat kleding enz. rijker, leuk!!
Nu ga ik naar mijn bedje toe en lekker slapen!
:z
pi_85160990
Even een kort berichtje vanaf mijn foon. Ik lees nog steeds mee maar ik heb geen puf om te reageren. Lig nu al sinds vrijdag in het ziekenhuis wegens ernstige pijn aanvallen in de buik. Ze hebben nu op de ct ontdekt dat ik vocht in mijn buikholte heb maar ze weten nog niet wat het voor vocht is en waar het vandaan komt. Voor de pijnaanvallen krijg ik morfine of buscopan.
Mijn man heeft nu dus volledige zorg voor hannah met hulp van mijn moeder. Ik mis haar natuurlijk vreselijk maar kan haar niet langer dan een paar minuten vasthouden :'(
Ik had vorige week al besloten om de bv te stoppen. Nu krijg ik de harde plekken in de borst niet weg gekolfd of gemasseerd en dat is nu pijnlijk aan het worden. Hopelijk krijg ik niet ook nog een borst ontsteking erbij.

Gelukkig doet hannah het prima paar op de flesvoeding en kan ze ook best lang zonder hulp zitten. *trots is
Ze palmt hier ook iedereen in, ha ha.

Ik post wel weer wanneer ze hier meer weten. Blijf lekker over jullie muppets kletsen want dan heb ik wat leuks te lezen ;)
pi_85173823
Octo :*
Wat vervelend voor je! Hopelijk wordt snel de oorzaak gevonden.

En fijn dat het met Hannah zo goed gaat!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 08:12:31 #42
265732 Keshet
pi_85173997
Octo, wat ontzettend klote zeg! Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden, is er niks engs aan de hand en ben je snel van de pijn af <heleboelknuffelsmileys>.

Wij zijn onderweg naar het ziekenhuis. Emma wordt zo geopereerd.
pi_85174234
Octo -O- Waaaah. Hopen dat ze snel wat vinden dus! En kan me goed voorstellen dat je Hannah zo mist...

Emma :* Weer gepruts aan je lijf! Sterkte kleine meid!
pi_85174409
Emma :* Succes meid ook voor je papa en mama.
pi_85174587
sterkte octo en sterkte emma, jullie allebei succes en beterschap! *knufs*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85174965
Sterkte Emma!

Ach Octo dat is zwaar minder.. Gelukkig heb je wel pijnstilling enz. maar daar ga je je ook niet echt lekker van voelen of wel?!

Dan zal ik wat over mijn kleine vertellen :)

Vanochtend kreeg ik voor het eerst een lach toen ik haar uit bed ging halen O+
Normaal blijft ze huilen maar vanochtend werd ze stil toen ik goedemorgen zei en begon ze breed te lachen!!
pi_85176078
NIKKI, mooie curves. Ook daarmee al zo'n keurig kind :D Het verhaaltje van het KDV was echt schattig. Je mag trots zijn op Lisa :*

Orea, fijn dat de ingreep wat geholpen heeft. Hoe voel je je vandaag? :*

Borizzz, wat grappig. Dan hebben we een datumvierling. Hoe krijgen we het voor elkaar? :D O+
Je bent alleen wel een beetje een combobreaker met een jongetje hoor o|O ;)
Hoe is het gegaan met de inenting?

pessie, wat balen van het fototoestel zeg -O- Maar als je toch al van dat ding baalde is dit een mooi excuus voor een nieuwe *O*
Hoe is afgelopen nacht gegaan? Beter dan die ervoor?

floris een maand oud. Ondertussen alweer een maand en een dag :P *O*

flugel, fijn dat je meer kraamuren hebt gekregen. Mooi ook dat je zo tevreden bent over de kraam.
Fijn ook dat de borstvoeding goed op gang begint te komen. Keep up the good work :*

octo, dat is schrikken zeg :o Ik heb ervaring met vocht in de buik en dat is echt geen pretje nee -O- Hopelijk kunnen ze snel vinden wat het is en een behandeling starten. En dan ook nog zo je meisjes moeten missen ;( Wat een gedoe zeg :{
Is er niemand in het ziekenhuis die je kan helpen met het afbouwen van de borstvoeding?

Keshet, heel veel sterkte vandaag. Dat het maar snel gepiept mag zijn en dat Emma er maar weinig last van mag hebben :*

Vandaag is MP 2 alweer maanden oud *O* Waar blijft de tijd? :')
Heb al van verschillende mensen gehoord dat ze al zo verandert is in d'r gezichtje. Het begint nu echt karakter te krijgen. Het echte babybaby begint te slijten. Help :D
Ondanks dat ze zo groot is past ze nog wel maatje 56. In de breedte gaat dat prima, maar in de lengte zijn de shirtjes wel wat aan de korte kant _O-

Liesz, vandaag is natuurlijk ook haar 2 maanden verjaarmaanddag. Dat is wel een brede lach waard *O*

Poehee, wat gebeurt er een hoop op een dag. Ben eindelijk bijgelezen en -gereageerd. Voor wie ik toch gemist heb: sorry :D
pi_85176528
Octo, wat 'n naar verhaal. Hopelijk vinden ze snel de oorzaak! :* Gelukkig gaat het wel goed met Hannah! Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken.

Emma, heel veel succes in het ziekenhuis. Je bent een bikkel, dat heb je inmiddels wel laten zien, dus het komt vast goed! Ik hoop dat je er weinig last van hebt frummeltje! :*

MP al heel groot! *O* Het gaat echt hard hè! (cliché, maar waar...)

Flugel, nog steeds lekker aan het genieten van je kraam? Heerlijk hè als je het met ze kan vinden!

Hier even 'kindloos'. Ze is weer wennen op het KDV en kwam alweer binnen met een bigsmile daar! O+ Over 45 min mag ik dr weer halen. *O*

Borizzz hoe is het gegaan met de eerste prik van Siebe?

Liesz een eerse lach gekregen! O+

[ Bericht 5% gewijzigd door _NIKKI_ op 12-08-2010 10:31:45 ]
pi_85177899
:O

Zo lekker als ze eergisteren nacht heeft geslapen, vannacht besloot ze heerlijk wakker te zijn enzo tussen half 2 en 5! :O w/ daarna nog even op mijn borst geslapen en vanmorgen wilde ze ineens wel weer in de wieg :D boefje! Ik ben gesloopt nu.. (en nu weer in coma hè! Met zo'n tevreden grijns op haar gezichtje incl. melkrand :D O+)

Nu even naar CB om haar te wegen, voor het eerst weer in een week! Ben heel erg benieuwd of ze eindelijk weer op geboortegewicht zit!

Heb dus verder nog niet bijgelezen ga ik strakjes doen als ik terugkom! Vergeef mij! ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 11:16:52 #50
259886 pessie
pi_85178325
Octo -O- . Beterschap. Echt naar dat je je meisje nu zo moet missen! :*

Keshet en Emma, ik hoop dat de operatie goed gaat!

Lies geluidjes O+

Nikki weer even dochter-loos... Vanaf wanneer gaat ze volledig?

Gisteren een fototoestel gekocht, hij komt vandaag gelukkig al binnen dus kunnen we weer volop ons ventje fotograferen! Gisteren met de mobiel van manlief nog een paar foto's gemaakt.
Toen we uit de winkel kwamen zei manlief dat we wel even een hapje konden gaan eten :o . Ik zei dat ik dat toch wel erg spannend vond omdat Nathan nog maar net geboren is. We zijn toch pizza gaan eten, en het ging prima! Gelukkig was het rustig, dat scheelt toch wel denk ik.

Vannacht ging op zich prima. Alleen meldde Nathan zich 2 keer alweer na 3 uur. Maar aangezien hij gisteren heel veel heeft geslapen verbaasd dat me eigenlijk niets. Hij ligt nu weer eventjes lekker in de box.

Dit is Nathan

Dit is manlief als baby
pi_85178961
Wat gaaf :D Hij heeft gewoon nog dezelfde ogen alleen nu iets groter _O-
En Nathan lijkt meer op je man nu dan op je man als baby vind ik :Y
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:01:24 #52
265732 Keshet
pi_85180000
De operatie is geslaagd en Emma is weer wakker.
pi_85180530
Keshet wat fijn! :* Hoe is Emma eronder? En mag ze alweer snel mee naar huis?
pi_85180677
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
heerlijk om te horen *O*
gaat het met jou ook goed?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:27:09 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85180961
Keshet, fijn dat het goed gegaan is :*

pessie, doe eens niet van die lieve foto's posten! Daar ga ik van rammelen! o|O

en kleine baby'tjes worden groot... :Y

Ik hoor Harry nu lief 'hmm'-en door de babyfoon. Zo te horen is hij aan het spelen met Jakob (knuffeldoekje/konijn) O+
Ik heb zojuist het badje uit de badkamer opgeruimd want hij past er niet fatsoenlijk meer in. Gisteren heeft hij op boontjes geknabbeld en gesabbeld...
Die van mij is nog maar pasgeboren en toch alweer bijna een half jaar! :o
pi_85180988
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:01 schreef Keshet het volgende:
Oh wat fijn zeg *O*
pi_85181064
Oh wat fijn Keshet :)

En Asy, hoe doe je hem nu dan in bad? Want hier ook een kleine baby die er niet meer in past eigenlijk :)
pi_85181164
Emma weer wakker! Hoera! En nu?

Harry, wat wordt je groot ook O+

Hier een hummel die onder de douche gaat en we hebben een soort 'tobbe' waar de oudste zelfs nog in past :)

Hier gaat de boel ook naar zolder zeer binnenkort!
pi_85181297
Leuk die vergelijkfoto's pessie :D
Ik zie het alleen nooit. Wie op wie lijkt. Maar ik heb gehoord dat hele kleine babietjes altijd op de vader lijken, zodat de vader zeker weet dat hij de vader is _O-
Iemand zei het al: ze lijken vooral op zichzelf :)

Hier een grote meid die nu al niet meer fatsoenlijk in het badje past :D
Van het weekend maar eens proberen te douchen met haar :)
pi_85181580
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:27 schreef Asyniur het volgende:
Keshet, fijn dat het goed gegaan is :*

pessie, doe eens niet van die lieve foto's posten! Daar ga ik van rammelen! o|O

en kleine baby'tjes worden groot... :Y

Ik hoor Harry nu lief 'hmm'-en door de babyfoon. Zo te horen is hij aan het spelen met Jakob (knuffeldoekje/konijn) O+
Ik heb zojuist het badje uit de badkamer opgeruimd want hij past er niet fatsoenlijk meer in. Gisteren heeft hij op boontjes geknabbeld en gesabbeld...
Die van mij is nog maar pasgeboren en toch alweer bijna een half jaar! :o
ik durf het haast niet te zeggen, maar selene (2 jaar en over de 12 kilo) gaat nog steeds in haar babybadje :+
pi_85182129
Ja zittend zou het hier ook nog kunnen :D
Vanavond meneer er maar eens in laten zitten (natuurlijk houd ik hem dan wel vast).
Want anders zou ik niet weten hoe ik het gebadderd krijg :)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:55:36 #62
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85182140
Even een toelichting ;)
Het is geen standaard babybadje wat wij op de badkamer hadden. Het is deze en dat badje is kleiner dan een gewoon babybad.
Het nam de halve badkamer in beslag en aangezien hij er nu liggend niet meer fatsoenlijk in past (beentjes voortdurend krom) had ik nu een goede reden om het te verwijderen.

De bedoeling is dat Harry nu in het gewone bad gaat of mee onder de douche.
en als dat toch niet zo handig is, dan is het badje zo weer terug gezet ;)
pi_85182558
nou floris lijkt op mij als baby :)
althans op sommige foto's
oh en denk dat ie blond gaat worden. mijn haar was toen k net geboren was ongeveer dezelfde kleur als floris' haar nu. dus ben benieuwd of t echt zo gaat zijn.
oh en dat sterke nekje, komt ook bij mij vandaan :D
en mn nichtje geloofde niet dat ik het was als baby want dat was toch floris :) of tim of zichzelf ;)

en harry alweer bijna een half jaar :o gaat ook hard!

emma's operatie is goed gegaan *O* fijn zeg!

pessie leuk die foto's, k zie de gelijkenis alleen niet zo :@ misschien omdat nathan de andere kant op kijkt

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 12-08-2010 13:23:26 ]
pi_85182721
Son, pssst half jaar bedoel je waarschijnlijk :)
pi_85183508
staat er toch ook ymme ;)

*lol* dag bedoelde ik ja haha
pi_85184109
Keshet wat een goed nieuws *O*

Octo: hopelijk gaat het vlug beter :* Lijkt me vreselijk om in het ziekenhuis te liggen, maar het is allemaal voor één goed doel: zo vlug mogelijk terug beter worden.

Hier wisselen we eigenlijk constant af met Thomas te wassen. De ene keer gaat hij in zijn badje dat op de commode past (maar er nooit heeft ingestaan, we zetten het badje gewoon in het bad). De andere keer gaat hij mee onder de douche en nog een andere keer gaat hij in bad met behulp van een badstoeltje

Binnenkort mag hij hier in:

En meneer heeft het nu gevonden: hij zit pas recht en begint zich nu al af te duwen zodat hij recht staat. Uiteraard als we zijn handen vasthebben ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:28:18 #67
259886 pessie
pi_85189120
Keshet fijn dat Emma wakker is!

Asy, rammel lekker verder :6 ;)

Son, ik zie denk ik zelf meer gelijkenis tussen Nathan en manlief nu dan met manlief als baby, maar ook de babyfoto's... Dat neusje, die oogjes en dat kinnetje. De mond denk ik ook wel. Ik kreeg al visioenen van Nathan als puber met het lijf van mn jongste broertje en het hoofd van zn vader ^O^ . Hollands glorie.

En net belde de verzekeringsman. Ons mannetje is nu aangemeld bij de uitvaartverzekering. Daar ga ik überhaupt verder niet meer over nadenken. Nathan blijft voor altijd bij ons!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:34:33 #68
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85189411
Vergeet ik helemaal octo! :o
Meis, veel sterkte hoor! :*
pi_85189525
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:34 schreef Asyniur het volgende:
Vergeet ik helemaal octo! :o
Meis, veel sterkte hoor! :*
ik ook idd!
ook vanuit hier veel sterkte :*

pessie, scheelt denk ik ook dat jij het beeld van je man erbij heb :) maar wel altijd leuk km de gelijkenissen tezien :D
en dat soort verzekeringen zijn nooit leuk nee :N
daarom hebben wij er ook geen :P
Bij de zorgverzekering.kreeg ik zo'n brief met pasje met op de achterkant een kleurplaat :') en die kon je dan terugsturen. wilde m zelf al gaan inkleuren en opsturen onder floris' naam :P
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:46:17 #70
259886 pessie
pi_85189887
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik ook idd!

pessie, scheelt denk ik ook dat jij het beeld van je man erbij heb :) maar wel altijd leuk km de gelijkenissen tezien :D
Bij de zorgverzekering.kreeg ik zo'n brief met pasje met op de achterkant een kleurplaat :') en die kon je dan terugsturen. wilde m zelf al gaan inkleuren en opsturen onder floris' naam :P
Hier geen kleurplaat -O- .
Hebben jullie trouwens de zorgpas van jullie kind in de eigen portemonnaie? Die van Nathan ligt nog steeds op de kast...
pi_85189952
ik heb m in de la liggen, waar alle belangrijke papieren liggen. voor als een van de twee alleen met floris is en dan ding nodig heeft
pi_85190328
Ik heb 'm in mijn portefuille, maar dat zit die van m'n man ook. ;) Alsof ze je ineens niet helpen omdat je je pasje vergeten bent... :? Al doen ze er tegenwoordig wel moeilijker over dan 'vroeger'.

Met Lisa ging alles weer helemaal top op het KDV vandaag! Volgende week gaat ze 4 ochtenden. Ik ben benieuwd. En vanavond gaat Lisa courgette eten uit het Opperdepop kookboek van AH, spannend! *O*
pi_85190977
nja k heb m dan liever gewoon bij me :) ze zullen je wel helpen, maar toch. ben liever goed voorbereid :)
pi_85191809
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:38 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik ook idd!

ik wil jullie absoluut niet depri maken, maar het is wel verstandig om zelf zo'n verzekering te hebben en het is al zeker verstandig om je kinderen er bij te laten zetten. tot 3 maanden kan dat nl zonder medische vragen. en de kindertarieven zijn *heel* laag (onder de euro per kind per maand). en juist als je zulke dingen geregeld hebt hoef je er verder niet meer aan te denken, juist omdat het geregeld is ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85191931
octo wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt en zonder kindje. Ze komen toch wel op bezoek? Weet je al wat meer? Hoe lang je moet blijven?

Keshet wat fijn dat de operatie goed is gegaan van emma.

Hier is oma twee dagen op bezoek uit den bosch en is femke vandaag voor het eerst veel aan het lachen.
pi_85192346
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:28 schreef simmu het volgende:

[..]

ik wil jullie absoluut niet depri maken, maar het is wel verstandig om zelf zo'n verzekering te hebben en het is al zeker verstandig om je kinderen er bij te laten zetten. tot 3 maanden kan dat nl zonder medische vragen. en de kindertarieven zijn *heel* laag (onder de euro per kind per maand). en juist als je zulke dingen geregeld hebt hoef je er verder niet meer aan te denken, juist omdat het geregeld is ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja ik weet t :)
mijn wederhelft vind t onnodig (heb t wel s tegen m gezegd). nou ja ik heb wel een verzekering trouwens.
tis overigens geen geld kwestie ofzo :)
gelukkig hebben we wel een redelijk spaarpotje enzo
pi_85192390
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:28 schreef simmu het volgende:

SPOILER
Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik ben bij onze verzekeraar geweest om te zorgen dat Lisa vanaf 24 weken zwangerschap meeverzekerd was. Nu heeft ze een eigen polis. Geen leuke dingen om te doen, maar zeker wel iets om over na te denken. Als het eenmaal zover is, dan is het te laat... Het is al vreselijk genoeg.. laat het je dan alsjeblieft niet ook nog eens onnodig geld kosten.
pi_85192686
ik denk dat onze situatie ook wel iets anders is dan gemiddeld. mijn vriend heeft een eigen bedrijf, met compagnon. op t moment dat hem iets gebeurd wordt ik uitgekocht, dus komt er een smak geld vrij. plus op zijn bv staat ook nog geld.
ik heb dus wel een verzekering. dus ergens kan k me wel voorstellen dat ie t in ons geval niet nodig vind.
pi_85192954
oh, het is een hele lastige hoor, ik heb met ravi en kiro tot het laatste moment gewacht. en dat terwijl we wisten dat het met kiro nog best wel eens mis zou kunnen gaan. het zijn geen dingen die je zomaar even doet. inmiddels weet ik wat het allemaal kost en daar slaat dan werkelijk de schrik je van om het hart als je dat zelf moet betalen! we hadden trouwens ook zo'n regelmeneer erbij, dat kan ik iedereen aanraden.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:19:25 #80
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85193811
Keshet: Fijn met Emma!

@_NIKKI_ en Crazyprincess: Inenting van Siebe ging goed hoor, al vind ik het zooo zielig. :'( Hij zette het bij de eerste prik op een brullen en dat gaat me dan door merg en been. Wassie net wat bedaard (wat gelukkig wel snel ging) krijgt ie een tweede mega spuit in zijn ándere been. :( Toen heb ik 'm lekker in mijn armen getroost. O+
Hij is er verder niet erg ziek van geweest.
Laat je nog weten hoe Lisa de courgette vond, Nikki? Lekker of gaat het er sneller weer uit dan erin :|W

Zorgverzekering en uitvaartverzekering is niet leuk om te regelen, maar wel goed om te hebben.

Vandaag is Siebe zijn tweede vermaanddag. w/ 12 juni! Nu ga ik m even zijn fles geven!

[ Bericht 16% gewijzigd door Borizzz op 12-08-2010 17:28:02 ]
kloep kloep
pi_85194617
Het courgettehapje ging er redelijk goed in. Beter dan de broccoli van gisteravond. Maar het was nog steeds geen doorslaand succes. Worteltjes vindt ze toch het lekkerst. Nouja nu eerst maar deze 3 smaken wat vaker geven en kijken wat ze er dan van vindt.

Zielig hè die prik. Mijn man wilde ook niet kijken. Maargoed het is achter de rug. Voor Lisa duurt het nu nog 7 maanden tot de volgende prik. *O*
pi_85195725
Hier was het ook courgette vandaag :D Ook geen doorslaggevend succes trouwens, maar dat is het nog nooit geweest.
Doe je nog iets bij de courgette?

We zitten hier echt met een doorkomende tand :Y En *trommelgeroffel* toch onderaan. Groeispurtje met de tanden gaat dus ook :+
pi_85196544
Leo, het recept was als volgt: courgette koken (ik heb 'm iets van 10 minuten gekookt, zodat ie goed gaar was), dan pureren met de staafmixer. Dan een papje maken van 3 eetlepels melk (moedermelk of kunstmelk) en 2 eetlepels rijstebloem. Dit bij de gepureerde courgette doen en klaar! Eventueel nog wat extra rijstebloem om het een beetje dikker te maken.

Ik denk hier ook dat Lisa's tandjes eraan komen. Ze bijt werkelijk op alles dat ze te pakken krijgt en onderin haar mondje zitten er 2 lichtroze stipjes op haar tandvlees, eentje duidelijker dan de andere. Volgens mij was het tandvlees voorheen gewoon dezelfde kleur, maar dat weet ik helaas niet zeker.

Leuk dat Thomas` eerste tandje eraan komt! *O*
pi_85197630
hallo allemaal!

Ik ben steeds net bijgelezen en dan heb ik een mw die aandacht wil of honger heeft etc! (of ik zit op de verkeerde momenten achter de computer)
Heb veel goed nieuws gelezen *G* (onder andere zittende kindjes, wortel of ander voedsel etende kinders vermaanddagen)
*G* helemaal voor een geslaagde operatie van Emma

:* voor octo, ik hoop dat je snel van je buikpijn af bent en dat het allemaal weer goed met je gaat! en lekker bij Hannah thuis kan zijn.

Met mn kleine meid gaat het allemaal prima!
met mij wat minder, heb uiteindelijk toch injectie in mn duim/pols gehad en moet nu rustig aan met mn hand doen (eigenlijk ook niet typen dus ik zal nog minder posten) en eigenlijk mn kleine meid voor 2 tot 6 weken niet tillen, maar ja dat lukt natuurlijk niet, dus nu hoe dan ook brace om en hand therapie, over 2 mnd weer terug
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2010 @ 21:29:40 #85
128220 Peter6000
pi_85204725
Voor flugeltje:

Vogels en bloemen
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:51:06 #86
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_85205766
@Octo, beterschap
@Draculetje ook beterschap..

Hier ook zorgverzekering en uitvaartverzekering geregeld. Uitvaartverzekering is idd maar een paar euro, daarvoor hoef je hiet niet te laten liggen.
Zorg verzekering had nog wat voeten in aarde. Komt uiteindelijk de polis binnen, blijkt er een totaal ander kind op te staan uit Almere, terwijl wij in Apeldoorn wonen. Naam klopt niet, geboortedatum, niets klopt..
Gelukkig nu wel de juiste polis ontvangen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:31:58 #87
265732 Keshet
pi_85207881
Zonder echt goed bij te lezen:

Octo, hoe is het nu? Is de pijn al iets beter te harden?
Je ligt niet in het Erasmus toch?

Draakje, rot dat je toch een injectie moest. Moet je nou ook stoppen met de borstvoeding? (Dacht dat je laatst zoiets postte.)

Nou, deze dag zit er ook weer zo'n beetje op.
Emma moest vanaf 4 uur vannacht nuchter blijven. Dus, wekker gezet en om half 4 nog eten gegeven. Om half 9 moesten we in het ziekenhuis zijn, op de Medium Care.

Even temperaturen en wegen. (4170 gram! *O* ) Vervolgens kwam de chirurg langs om even de laatste zaken te bespreken. Ze zette een pijl op Emma's been aan de kant waar de liesbreuk zat. Ze had niet zo'n vaste hand ( :o ) dus werd het een creatief geheel:

Daarna mocht het operatiehemdje aan:

Vervolgens kreeg Emma verdovingszalf op haar handjes zodat het prikken van een infuus minder pijnlijk zou zijn. Omdat Emma al 5 uur niet gegeten had likte ze de zalf van haar handjes bij gebrek aan fatsoenlijk eten. Ter bescherming van zichzelf moesten d'r handjes dus ingepakt worden:

Vervolgens gingen we richting de OK. Emma werd onder narcose gebracht bij mij op schoot. Aparte ervaring.

Anderhalf uur later werden we gebeld. De operatie was geslaagd, Emma was wakker en was de boel bij elkaar aan het krijsen van de honger.
Ik mocht haar weer gaan ophalen en samen met de verpleging heb ik haar naar de High Care gebracht.
Daar heeft ze meteen goed gedronken! De rest van de middag heeft ze lekker geslapen.

Rond 6 uur was ze weer wakker en heeft weer prima gegeten. Toen mochten we weeeer verhuizen, haar plekje op de High Care was nodig voor een ander kindje en dus staken we de gang weer over naar de Medium Care. :)
Daarna lag ze er zo bij:

Druk aan het kletsen, lachen, trappelen en spelen!

Ze lijkt weinig pijn te hebben gelukkig! Als alles goed gaat, wat ik wel verwacht, mag ze morgenochtend mee naar huis! w/
pi_85218472
Wat fijn dat het goed is gegaan met Emma.
En wat een vertederd ief meisje is het toch. Zo dapper en sterk.

:* Voor jullie allen!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:10:04 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:27:36 #90
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85218707
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:29 schreef Peter6000 het volgende:
Voor flugeltje:

[ afbeelding ]
Vogels en bloemen
Wat lief! O+ je bent er nog! Goezo... :*

Emma, meiske toch alweer gefrut aan je lijfje, goed dat het weer voorbij is... Nu hopen dat je vandaag weer lekker naar huis mag!

Gat Octo, wat naar nou dat je in het ziekenhuis ligt. En dan alleen ook nog. Heel veel sterkte :*

En voor draakje ook een *knuf*

Verder ben ik alles wel zo'n beetje vergeten :@

Zo'n eerste week gaat echt in een roes voorbij, vannacht is Martijn met stretcher én Willem op de babykamer gaan liggen om mij een hele nacht rust te gunnen. Prompt heeft Willem vannacht geen kik gegeven :') Maar goed, heb vannacht 6 uur slaap gehad en de wereld ziet er ineens al heel anders uit :Y

Vanochtend bij het kolven had ik al 15ml trouwens *O* Nu heb ik vannacht dus wel overgeslaan, maar het begin is er zeker! Balen is wel dat Willem niet meer goed aanhapt, maar daar gaan we nu aan werken. Ben wat dat betreft wel blij met de extra dagen kraamzorg en dan volgende week een afspraak maken bij de lactatiedeskundige als het dan nog niet goed lukt.

Verzekeringen heb ik gisteren ook meteen geregeld. Allemaal dingen waar je niet aan wilt denken, maar die wel erg belangrijk zijn. Martijn heeft ook nog geen uitvaartpolis, meteen maar even meeregelen dus.

Enfin, de zon schijnt en de wereld ziet er al weer een heel stuk beter uit...

En ik heb natuurlijk de liefste, mooiste, schattigste en geweldigste zoon van de hele wereld, dat scheelt natuurlijk ook 8-)
pi_85218716
Dat ziet er een stuk tevredener uit dan ik zou verwachten na een operatie Keshet :o Super ^O^
Leuk operatiehemdje ook :D

Gisteren hier ook courgette.
Recept? Snijd 10 CM van een courgette, maak er 4 partjes van, 5 minuten koken, klaar :P
pi_85218823
Emma, kleine blije bikkel! Keshet, wanneer mag je het hummeltje weer meenemen naar huis?

Flugel, fijn dat je je beter voelt nu en dat de BV op gang lijkt te komen!

Ja Free, zo kan het ook ;)
Ik vind het hele Rapley gebeuren ook wel boeiend, maar daar is Lisa nu nog wat te klein voor heb ik het idee. Ze stopt overigens wel alles in haar mond en biijt erop, dus wie weet lukt het wel.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:00:08 #93
259886 pessie
pi_85220314
Keshet fijn dat de operatie goed gegaan is! Ze ziet er uit als een tevreden baby!

Octo, balen dat je weer zoveel pijn hebt...

En hapjes O+

Hier vannacht wakker geweest van 4 tot 6. Nathan werd om 4 uur heel langzaam wakker, dus op een gegeven moment uit zn bed gehaald om eten te geven. Was hij toch nog te moe dus dronk hij niet goed met als gevolg dat ik pas om 6 uur klaar was met voeden :O .

En hij weigert te slapen (gapen is toch "ik ben moe mama?" of ben ik nou gek?)
pi_85220649
Oei, dat zijn niet de nachten waar je op ligt te wachten inderdaad....

En slapen is dan ook voor baby's 8-)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:29:44 #95
265732 Keshet
pi_85220996
Wij zijn thuis! *O*
pi_85221209
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:29 schreef Keshet het volgende:
Wij zijn thuis! *O*
heerlijk dat het allemaal goed gegaan is *O*
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:44:35 #97
259886 pessie
pi_85221442
quote:
Wij zijn thuis! *O*
Fijn! *O*
pi_85221521
quote:
Wij zijn thuis! *O*
*O* *O* *O*
pi_85222288
Stoere Emma *O*

Fijn dat de borstvoeding steeds wat beter gaat flugeltje :*

Balen van je nachtrust pessie. Doe hem maar even vermanend toespreken ;)
pi_85222474
Emma al thuis! *O* *O* *O*
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:16:32 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85222519
Emma thuis *O* *O*

Pittig zo'n doorwaakte nacht pessie, straks maar even samen met Nathan een middagdutje doen...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:48:10 #102
259886 pessie
pi_85226446
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:16 schreef flugeltje het volgende:
Emma thuis *O* *O*

Pittig zo'n doorwaakte nacht pessie, straks maar even samen met Nathan een middagdutje doen...
Nathan is uiteindelijk in de draagdoek in slaap gevallen en heb hem nu in z'n bedje gelegd. Ik hoop dat hij blijft slapen. Snap echt niet hoe het kan dat Nathan weigert te slapen, zelfs als hij moe is. Moet ik hem misschien weer bijvoeden?
pi_85226632
Pessie,lijkt me dat hij wel genoeg krijgt, het was zo mooi op gang :)
Anders bel je je lactatiekundige even?
De eerste weken vallen ze sowieso het makkelijkst in slaap, dat wordt op een gegeven moment gewoon bijna altijd wat lastiger.
pi_85226961
pessie, bijvoeden lijkt me alleen nodig als hij ook echt honger heeft :)
Het kan soms wel een half uur duren voor je kindje slaapt als je hem/haar op bed legt he. En kindjes kunnen dan wat gaan huilen en protesteren, maar dat is dan vooral vechten tegen de slaap.
pi_85227000
Zoals Thomas, die hier weken/maanden overdag alleen maar op iemand in slaap wou vallen (en waardoor ik dus heel veel series op tv heb kunnen volgen ;) ).
pi_85227316
Toen mart een paar weekjes oud was. Huilde hij standaar een minuutje of 10 voor het slapen.
Het was niet hard huilen, maar had dit wel nodig blijkbaar! Tegenwoordig zonder huilen, huilt ie wel moeten we hem even de speen opnieuw in komen doen.

Natuurlijk gaat het ook wel eens moeilijker hoor ;) Die fasés heb je er ook bij zitten.
pi_85227437
Hoe lang duurt het eigenlijk voor een tand effectief door het tandvlees is geraakt als je hem al heel goed ziet zitten? We zien nu namelijk al heel duidelijk wit onder het tandvlees, maar er is nog steeds niets door :N
pi_85227819
Hier zien we al een hele poos echt een hoop tanden zitten. Net of het tandvlees doorzichtig is geworden.
Sinds een paar dagen ook echt paar keer per dag, dunne stink poep. En echt bijten op bijtringen. Dus ben benieuwd!
pi_85228380
ymme, nog ff in de herhaling: was jij nou nog naar de huisarts geweest voor die afterkeizersneebuikpijn?
pi_85228833
Oh ja :)
Ja dat was ik. Was heel normaal.
Komt omdat de darmen aan de 'kant' zijn gewest enzo. En de steken bij de wond was ook normaal.
Alsdus mijn huisarts. Tenzij het over een aantal maanden nog niet over was of het werd erger, dan moest ik nog even terug komen.
pi_85229119
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:15 schreef ymme het volgende:
Oh ja :)
Ja dat was ik. Was heel normaal.
Komt omdat de darmen aan de 'kant' zijn gewest enzo. En de steken bij de wond was ook normaal.
Alsdus mijn huisarts. Tenzij het over een aantal maanden nog niet over was of het werd erger, dan moest ik nog even terug komen.
Ik zou met zoiets toch naar m'n gynaecoloog gaan i.p.v. m'n huisarts :@
pi_85229556
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:18 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik zou met zoiets toch naar m'n gynaecoloog gaan i.p.v. m'n huisarts :@
nou, tsja. och. die gyn waar ik onder controle was, dat was een knurft waarbij ik blij ben ervanaf te zijn en bij de nacontrole was er de coassistente met de meest debiele vraag ooit: "u bent op de hoogte van de diverse anticonceptiemiddelen mevrouw?"

waarop ik de echte gyn zo eens veelbetekend aankeek en we moesten lachen. toen de coassistent maar uitgelegd dat het niet zo'n goede indruk maakt dat ze blijkbaar mijn dossier niet had gelezen, want ik heb tegelijk laten steriliseren..... de muts. ik heb liever de huisarts hoor. na selene was het ook al zo'n gedoetje. toen zat ik uiteindelijk 5 weken erna bij de huisarts met een in- en uitwendig ontstoken onderkant. de vlossen die op controle kwamen hadden de meest uitlopende adviezen, maar geen van de 4 had die ontsteking in de gaten.

edit: de jongens zijn dus gehaald in zwolle en niet door mijn 'eigen' gyn in meppel, die in zwolle was wel fijn, maar steeds een andere.
pi_85229786
Hmmm, dan zou ik adviseren naar de huisarts te gaan ja :+
[sub]* CrazyPrincess d'r mond maar weer houdt dus ;) [/sub]
Wijze les voor de co :D
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:42:19 #114
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_85231536
Hoi, kom even binnen wippen! Heb Flugel namelijk nog helemaal niet gefeliciteerd! (lees het net pas...). Alsnog heel erg van harte gefeliciteerd met jullie zoon *O*
Niet mieten! Door gieten!
pi_85236364
ta-ta-ta-taaaahh? :? nda-da-da-da :D TA-ta :+

En die co was toch ook wel ff :@ :D
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:57:16 #116
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85237914
Raad eens wie er vannacht (miss per ongeluk??) tussen 23:00 en 6:30 doorsliep?? O+

Flugel: Van Harte!! *O*
kloep kloep
pi_85238580
Wat lekker Borizzz *O*

Interessant gesprek gehad leonieke? :+
pi_85239120
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
Wat lekker Borizzz *O*
Idd *O*
En niet totaal in paniek wakker geschoten Borizzz? Dat had ik toch toen Thomas de eerste keer doorsliep.
quote:
Interessant gesprek gehad leonieke? :+
Ja, we zitten gewoon nog niet helemaal op dezelfde lijn. Hij vond mijn kapsel namelijk wel mooi :') :+
pi_85242800
Thomas praat! ;) *O* Leuk Leo!

p.s. Fijn dat er dan teminste iemand is die je kapsel wel mooi vindt! :+

Siebe doorgeslapen! Lekker hè!

Wij zijn vanmorgen wezen zwemmen met Lisa. Althans, papa, want mama's bikini is kwijt stomme verhuizing. :{ Lisa vond 't zwemmen wederom helemaal tof! Ze heeft lekker liggen chillen in 'n zwemband. O+
Alleen is ze de rest van de dag tot nu toe niet helemaal zichzelf, arm ding. Niet huilen, maar wel klagen en niet, nee vooral niet slapen. :P Ach morgen ist vast weer goed!
pi_85245306
Pessie, wij hebben het hier met Nanique die overdag niet wil slapen.. We zijn aan het doorbijten nu door haar op bed te leggen.. Laten huilen.. na 10 minuten even troosten en weer op bed.. dit herhalen we en de afgelopen 3 dagen heeft ze het na 2 keer opgegeven en slaapt ze 3 a 4 uur :)!!

Ymme, een vriendin van mij heeft ook KS gehad en is nu sinds een jaar haar pijn en dingen allemaal kwijt.. Ze had een dood gevoel en haar werd toen verteld dat het wel een jaar kon duren voordat het allemaal een beetje hersteld was.. Hoop dat het bij jou sneller beter voelt!

Borizzz, lekker hoor!!! :) Wat kun je je weer eens mens voelen als ze een keer langer slapen of niet?

Keshet, wat een schattig operatiepakje! Fijn dat alles goed is gegaan en jullie weer lekker thuis zijn :)

Hier vandaag beetje geklungelt. We hebben beide hoofdpijn en dat is net zo naar met een huilende baby en een zeurende peuter..
Ga zo eens de oven aan knallen om pizza te maken!!
pi_85248682
Liesz, ik hoop dat jullie snel weer beter zijn!

Net heeft Lisa doperwtjes gegeten (wel uit 'n potje overigens). Ze vond het echt lekker. Ze is net Holle Bolle Gijs, er ging gewoon een half potje in!

Ik ben echt met volle teugen aan het genieten van m'n laatste dagen verlof. Vanaf volgende week weer 40 uur per week aan de bak. Zal wel even wennen worden. Sowieso moeten we dan even een nieuw ritme vinden, maar met zo'n makkelijk meisje gaat dat vast lukken. Ik ben er ook echt wel weer aan toe om niet alleen mama van Lisa te zijn maar ook gewoon weer lekker _NIKKI_.

Edit: Lisa heeft ook 'n nieuw spelletje uitgevonden: tong uitsteken. En dan het liefst zomaar 'n paar minuten achter elkaar. :?

[ Bericht 16% gewijzigd door _NIKKI_ op 13-08-2010 18:47:57 ]
pi_85249223
Wat goed zeg dat Lisa zo vlot eet. Hier gaat er echt nog niets deftig binnen :N Niets zelfgemaakt, niets uit een potje :N Een paar happen, met heel veel moeite. Maar we houden vol :)

En we kunnen volgende week weer samen aan het werk. Mijn vakantie zit er ook weer op :o
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:47:17 #123
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85251777
Handig al die recepten, heb ik over een paar maanden wel wat aan! :9

Tja toen ik vanmorgen wakker werd had ik wel zoiets van "hebben we hem wel gehoord?". Maar ja tot nu toe sliep Siebe alle nachten al wel goed en kwam hij alleen voor een voeding. En afgelopen nacht ineens niet. Maar uiteraard geeft dat geen garanties voor de komende nacht. Probleempje is nu wel dat hij een fles mist.
Siebe drinkt nu 6 flessen van ongeveer 100.(overdag meestal 115 en in de nacht 90) Nu komt hij vandaag dus op 5. Ik denk er nu dus over om hem vanaf morgen 5x 120 aan te bieden. Misschien dat dat gaat werken.

Verder is Siebe in de avonduren wel vaak wakker en niet zo makkelijk in slaap te krijgen. Vinden wij wel lastig; want wat doe je met een kindje van 2 maanden? Hij kan nog niet zoveel (behalve lief lachen) en dan zijn wij een beetje gedwongen tot een fikse wandeling. Op zich niet zo erg maar iedere avond? :{
Einde egopost!

Nikki: Zwemmen is leuk he? Ik wil Siebe op babyzwemmen gaan doen zodra hij 6 mnd is. Lekker!
Lieszdraaier: beterschap!
Keshet: Hoe is het nu met Emma?
kloep kloep
pi_85251892
Borizzz, Emma is van Keshet ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:51:56 #125
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85252000
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Borizzz, Emma is van Keshet ;)
:@ :D Het zijn allemaal lieve kinders!
kloep kloep
pi_85252020
Ik vind 10 minuten huilen best héél lang voor een kleine baby. :@
Ik liet ze nooit huilen en ze gaan nu ook allebei prima slapen. Kost voor jezelf wat meer energie, maar ik vind het het wel waard.
pi_85252171
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Nathan is uiteindelijk in de draagdoek in slaap gevallen en heb hem nu in z'n bedje gelegd. Ik hoop dat hij blijft slapen. Snap echt niet hoe het kan dat Nathan weigert te slapen, zelfs als hij moe is. Moet ik hem misschien weer bijvoeden?
Ik denk juist dat doordat hij nu genoeg voeding krijgt hij lekker wakker kan blijven.. Dat hij daar dan dus energie voor heeft. Als hij te weinig zou krijgen heeft hij geen energie om op te blijven hoor. ;)

Jen sliep ook zo weinig... Heel frusterend!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:59:13 #128
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85252288
Kan het ook zijn dat Nathan (hoe oud is hij?) overprikkeld is? Dan zijn ze uiteindelijk te moe om in slaap te komen, en lukt het ze niet echt zonder hulp. Met Siebe hebben we dat ook wel eens als we een dagje naar oma/opa gaan en er dan ook veel familie is. Dan doen we vaak een wandeling en daar wordt Siebe weer rustig van zodat het slapen wel weer wat gemakkelijker gaat....
kloep kloep
pi_85252456
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:22 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, tsja. och. die gyn waar ik onder controle was, dat was een knurft waarbij ik blij ben ervanaf te zijn en bij de nacontrole was er de coassistente met de meest debiele vraag ooit: "u bent op de hoogte van de diverse anticonceptiemiddelen mevrouw?"

toch even ter verdediging, die anticonceptie vraag is gewoon een hele standaard nacontrole vraag. En nee als co-assistent heb je totaal geen tijd en mogelijkheid om alle dossiers van te voren volledig door te nemen. Er zijn erg weinig mensen die zich meteen bij een bevalling al laten steriliseren. (die idiote afdelingen verloskunde en vrouwenziekten gebruiken bij voorkeur voor ieder onderdeel van hun vakgebied, gynaecologie, verloskunde, oncologie, voorplanting, een andere ingewikkeld computerprogramma, als co-assistent dus een ramp om een poli waar je mee loopt voor te kunnen bereiden)
pi_85252975
Emma, meisje, wat fijn dat je weer thuis bent en dat alles goed is gegaan! O+

Hoera voor de goede nacht van Flugel, lekker hè, even bijtanken? Ik was eerst eigenwijs door overdag niet te gaan liggen, maar sinds 3 dagen doe ik dat wel, zo tussen 2 en 5 ergens, samen met Leia en daar knap ik ook al zo van op!

Ik zou Nathan niet zomaar bijvoeden als hij niet hongerig is Pessie! Baby's hebben nou eenmaal nog geen ritme en soms zijn ze inderdaad wel moe, maar slapen ze om één of andere reden niet zomaar in.. Lekker blijven knuffelen, inderdaad lekker in de doek bij je! Heeft hij misschien buikkrampjes?

Borizzz, wat lekker!

Mijn dochter had vannacht eindelijk door dat ze na een voeding prima verder kan slapen in haar wiegje. Normaal na de eerste slaap wilde ze niet meer in de wieg. Vannacht kwam ze wel wat vaker voor een voeding, maar daarna ging ze weer heerlijk slapen. Dus ik ben wel uitgerust, ondanks om de 2 uur op ;) wel zit ze sinds vanmorgen helemaal onder de rode bultjes.

Las al ergens dat het kan komen van mijn hormonen. Gek genoeg zit het overal behalve in haar gezichtje (daar maar een paar mini-vlekjes). Wel heeft ze de hele dag al mega krampjes (zielig!) en mega poepluiers! Geen koorts, verder niet hangeriger ofzo, dus ik denk inderdaad mijn hormonen. Maar even in de gaten houden anders morgen even de huisarts bellen.

Gisteren wezen wegen, prutteltje zit nog steeds niet op geboortegewicht. Ze drinkt verder wel prima, is wakker, alert, maar slaapt ook goed. Kortom, ik maak me niet zo'n zorgen, door het ge-emmer met de borstvoeding in het begin is ze gewoon wat later pas goed op gang gekomen. Maandag weer even wegen en kijken of het nu goed gaat. Kolven hoef ik gelukkig niet meer te doen! Het loopt allemaal super!

/happymodus
pi_85253143
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:02 schreef p_iglet het volgende:

[..]

toch even ter verdediging, die anticonceptie vraag is gewoon een hele standaard nacontrole vraag. En nee als co-assistent heb je totaal geen tijd en mogelijkheid om alle dossiers van te voren volledig door te nemen. Er zijn erg weinig mensen die zich meteen bij een bevalling al laten steriliseren. (die idiote afdelingen verloskunde en vrouwenziekten gebruiken bij voorkeur voor ieder onderdeel van hun vakgebied, gynaecologie, verloskunde, oncologie, voorplanting, een andere ingewikkeld computerprogramma, als co-assistent dus een ramp om een poli waar je mee loopt voor te kunnen bereiden)
dan was het flauw van die gyn, want die was wel op de hoogte. ik als patient had zoiets van "what the hey? je doet mijn nacontrole terwijl je niet eens weet wat er in mij gedaan is?"
pi_85254191
kan me voorstellen dat je dan als patient zoiets hebt van huh :?

maar als co-assistent ben je vaak vrijwel volledig afhankelijk van wat de arts zegt.
ik werd van de week naar een patient gestuurd met de vermelding "dat is een nieuwe patient ga maar uitvragen waar ze voor komt'. ik netjes "goh mevrouw u komt hier voor het eerst, wat is de reden van uw komst?"
Patient in tranen, en furieus, bleek bij bijna alle gyn's al bekend te zijn met vrij uitgebreide problematiek, en alleen maar nieuw bij deze ter extra opinie. Tsja dan ze sta je daar als co-assistent toch hoogst ongemakkelijk, terwijl je er niets aan kan doen.
pi_85255245
Veel kleine babietjes die moeizaam in slaap vallen. Hier hebben we nu haar een paar keer goed laten uithuilen in haar wiegje. Vreselijk vooral als je er naast ligt, maar het helpt wel. Aan haar huil merk je dat ze gewoon wat bozig is maar vooraf heeft ze goed gedronken, boertjes gelaten, schone luier en hebben we geknuffeld en is er geen reden meer om heel hard te huilen. Het werkt want inmiddels slaapt ze veel beter :)

Vandaag naar CB geweest en ze is al 4,3 kg en zit precies op het gemiddelde van de curves. Dame plastte de hele weegschaal alleen onder :D Lekker naar de Prenetal geweest en een draagzak gehaald en dat gelijk in de winkel uitgeprobeerd en ze vond het leuk :) ook een muziekmobiel gekocht boven de box. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden, ze kijkt veel omhoog.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:12:02 #134
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85255514
Simmu de gyn die mijn keizersnede deed en dus ook meteen clipte vroeg me op de nacontrole ook of ik al gedacht had over anticonceptie. Ik keek hem aan en toen dacht hij volgens mij al van het klopte niet wat ik zei en we hebben er samen om gelachen. De gyn en wij hadden nogal een verhaal eer ik ging bevallen dus hij wist het wel maar ratelde gewoon standaardlijstje af.

Piglet ik heb echt respect voor je dat je het allemaal maar even doet en ik kan me voorstellen dat het voor co's nog veel moeilijker is.
pi_85256472
Thomas plast ook graag de weegschaal onder. Alleen doet hij dat enkel op de weegschaal thuis en niet bij Kind&Gezin. Ja, buitenshuis heeft hij wel manieren :D
Maar wat leuk Mereltje dat ze netjes op het gemiddelde zit :Y En nieuwe aankopen zijn natuurlijk altijd leuk :)

Orea, Thomas heeft hier ook wel wat last gehad van babyacne en dat lag blijkbaar ook aan de hormonen van in de baarmoeder, maar door de borstvoeding hebben sommige baby's er blijkbaar langer last van. Maar bij Thomas was het eigenlijk als gewone acne in zijn gezichtje.
Wat leuk trouwens dat de bv nu goed loopt :Y Kan je kleine meid vlug terug op haar geboortegewicht komen. Maar zolang ze bijkomt, is het goed hé :)

Ow en bij de onthaalmoeder zullen er blijkbaar nog 2 kindjes zijn van ongeveer dezelfde leeftijd van Thomas *O* Lijkt me zo leuk eigenlijk :) Nu maar hopen dat hij het er tof vindt.
pi_85256884
oh, ik weet van een vriendin hoe dat werkt met coschappen hoor. ik heb er verder ook niks over gezegd, maar het is wel iets wat ik me herinner. en voor het merendeel net wat ik in de tweede post al zei: dat het wat flauw is van de gyn en niet tof voor de patient. maar goed, ik kan me ook zo voorstellen dat je als echt volleerde gyn ook een dossier in minuten doorgenomen moet hebben, dus in die zin snap ik het wel. maar dit is dan een heeeeel ander onderwerp. buiten het idee dat ik niet snel naar zwolle zal gaan als ik problemen ondervind, maar eerst ff langs de huisarts ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:47:40 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85257323
Hier ook nooit echt laten huilen. Harry sliep ook heel weinig op een gegeven moment. Hij sliep over het algemeen wel goed in de draagdoek.

Emma thuis *O*

En Borizzz lekker geslapen...

EN ik wou nog op een paar dingen reageren maar dat ben ik alweer kwijt :{
pi_85271642
Wij hebben bij Thomas deze week eens de 5-minutenregel toegepast voor het slapen gaan. Het was echt niet meer te doen op dat moment :N
Zal wel toeval zijn dat hij gisteren maar anderhalve minuut heeft liggen wenen in zijn bed. Maar wel een leuk toeval :D Maar hij was op dat ene moment zo gigantisch moe en ik had al alles gecontroleerd. Alleen heb ik hem niet zo strikt toegepast. We hebben hem wel uit zijn bed gehaald en er tegen gepraat en tegen gezongen.

En asy, wat ziet Harry er opeens zo groot uit :o
pi_85271748
Weegschaalplassen vindt Lars ook heerlijk. Ik verdenk hem ervan dat als ie weet dat we aan het eind van de middag naar het CB gaan, hij de hele middag z'n plasjes ophoudt om het daar in de weegschaal lekker te laten lopen. Hij kijkt er dan ook altijd zo trots bij O-) "Kijk eens wat ik kan mama!"
Het gaat nu weer behoorlijk goed met zijn gewicht trouwens. Niet meer afvallen, maar gewoon ~120/150 gram aankomen per week. Het scheelt denk ik toch wel een hoop dat ik me er bij neer heb gelegd dat ik op m'n werk niet genoeg gekolfd krijg, en dat dan een flesje kv helemaal geen kwaad kan.

Fijn dat de operatie goed is gegaan en Emma al weer zo snel mee mocht naar huis, Keshet.
En beterschap voor Octo en Draculettetje.

Wij hebben trouwens Lars een paar weken geleden ook regelmatig even laten huilen. Blijkbaar had hij het nodig om in slaap te vallen toen, 't was nooit langer dan 5 minuutjes. Je hoorde overigens ook echt duidelijk verschil tussen het "meh-ik-ben-moe-maar-ik-vertik-het-om-mijn-ogen-dicht-te-doen"-huiltje en het "mama-er-is-echt-iets-aan-de-hand!"-huiltje. Hij heeft het nu niet meer trouwens. Gaat vrolijk z'n bed in, je hoort 'm nog even brabbelen door de babyfoon, en 5 minuutjes later is het stil en zit meneer in dromenland.

Ik ga vandaag shoppen. In mijn eentje en voor mezelf! Vind dat ik nu toch echt weer eens aan een goed passende nieuwe spijkerbroek toe ben...
pi_85271755
Oh maar ik liet mart ook niet echt 10 min alleen huilen hoor !

Hij bleef gewoon 10 min meer mopperen dan huilen!
En als hij nu huilt zijn we er meteen bij. Ik laat hem niet verdrietig zijn of wat dan ook, zonder dat papa en mama er zijn om hem te troosten!
pi_85272013
Ik zeg ook niet dat het niet werkt :) Een baby leert inderdaad vanzelf dat hij net zo goed niet kan huilen, want het duurt toch heel lang voor er iemand komt. En dan geven ze het op en gaan ze slapen. (meestal dan, sommige baby's zijn doorzetters, die van mijn schoonzus heeft mét 15 minuten methode 8 maanden lang elke nacht 2x een uur gehuild :X )

Het is alleen niet mijn methode. :)

Maar... vandaag vieren we de verjaardag an onze oudste en ik werd om 6:50 wakker van hem :?
Om 7:15 even gaan kijken of Florian het nog deed. Die lag heerlijk te tukken. En werd om 7:30 wakker :o !!!

Zo lekker! Waarschijnlijk toeval,maar wat een geniaal moment O+ Konden we lekker zingen en opstaan met de oudste!
pi_85272220
gefeliciteerd free! geniet lekker van je jongens vandaag!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:00:15 #143
259886 pessie
pi_85279655
Oeh free fijn! Lekker geslapen dus ^O^ (?).

Babyzwemmen lijkt mij ook heel leuk. We hebben hier in de buurt een goed warm zwembad dat babyzwemmen schijnt te geven, dus ben zeker van plan dat te gaan doen met Nathan!

Wat betreft laten huilen, hij is pas 2.5 weken oud. Ik vind dat zelf nog wat te jong om hem al bewust even te laten huilen, daar komt bij dat hij dan zo overstuur is dat ik hem moeilijk weer rustig krijg. Op zich gaat het 's nachts vrij goed. Afgelopen nacht was alleen erg gezellig. Hij maakt geluid tijdens het slapen, dus ben van 1 tot 3 wakker geweest omdat ik dacht dat hij wakker zou worden om te willen eten :? Komt ook omdat hij om 9 uur voor het laatst had gehad, feitelijk heeft hij dus geslapen van 21.30 tot 3 :o . Na het voeden maakte hij weer lawaai in zn slaap, toen heb ik met manlief geruild, die slaapt er wel doorheen en net dat metertje verder hoor ik Nathan een stuk minder en tegelijkertijd heb ik het idee dat manlief wel oplet, daarna dus weer even prima geslapen!
Ik had vanochtend kraambezoek en heb haar gevraagd naar dat geluid maken 's nachts, haar kinderen zijn ook vrij luidruchtig en zij wordt tegenwoordig wakker als ze geen geluid maken. Dus kennelijk wen je er aan! Ach, even doorbijten.
Borizz, wat betreft prikkels, ik probeer zelf juist weinig prikkels te geven maar daar wordt ie ongelukkig van, het lijkt alsof hij juist meer wil zien, horen, voelen... Hij tilt ook echt zn hoofd op om om zich heen te kijken als hij bv in de doek zit.

Wat betreft de anticonceptie vraag. Die kreeg ik van mn kraamverzorgster toen Nathan 6 dagen oud was. Mijn reactie "ik was niet van plan ooit nog weer iets te gaan doen daar beneden" . Maar 6 dagen nadat ik een kind ergens langs had geperst en de hechtingen allemaal nog niet verwijdert waren dacht ik echt niet aan anticonceptie. Het gevoel alsof je in je kruis getrapt bent is dan anticonceptie genoeg.

En volgens mij kon ik nog op heel veel anderen reageren,sorry, ben het even allemaal kwijt...
Oh ja, veel moeders die volgende week weer moeten werken: Succes!
pi_85284857
Mijn draakje begon gisterenavond al met constant willen eten, voltanken en bij het klaar zijn direct weer happen en handje sabbelen... krampjes, vreselijke krampjes :'( en vervolgens een hele nacht samen met mama wakker zijn. Elke keer zakte ze in slaap, om een krampje te krijgen en weer gillend wakker te worden ;(

Paar keer vreselijke poepluiers verschoond vannacht.. gelukkig had papa een hele goede nacht gehad, dus die loste mij vanmorgen af.. Heb een voeding afgekolfd en zo nog 4,5 uur (heel vast!) kunnen pitten..

Gelukkig is ze nu weer haar vrolijke zelf O+ geen vlekjes meer, krampjes minimaal (lang leve infacol!!) en ligt inmiddels in comateuze toestand bij te slapen van het nachtje doorhalen...

Maar echt, die krampjes.. het zou verboden moeten worden :(
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:27:34 #145
259886 pessie
pi_85287416
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:49 schreef Orea het volgende:
Mijn draakje begon gisterenavond al met constant willen eten, voltanken en bij het klaar zijn direct weer happen en handje sabbelen... krampjes, vreselijke krampjes :'( en vervolgens een hele nacht samen met mama wakker zijn. Elke keer zakte ze in slaap, om een krampje te krijgen en weer gillend wakker te worden ;(

Paar keer vreselijke poepluiers verschoond vannacht.. gelukkig had papa een hele goede nacht gehad, dus die loste mij vanmorgen af.. Heb een voeding afgekolfd en zo nog 4,5 uur (heel vast!) kunnen pitten..

Gelukkig is ze nu weer haar vrolijke zelf O+ geen vlekjes meer, krampjes minimaal (lang leve infacol!!) en ligt inmiddels in comateuze toestand bij te slapen van het nachtje doorhalen...

Maar echt, die krampjes.. het zou verboden moeten worden :(
Dat klinkt echt super vervelend! Wel fijn dat je toch nog even goed hebt kunnen slapen.
En clusteren :') .
pi_85287584
kan k me helemaal voorstellen orea. ben echt zo blij dat floris er niet zo'n last van heeft
das ook zowat onmogelijk met t aantal poepluiers dat ie heeft :X
kan me uit de eerste week nog herinneren dat ie krampjes had, zo zielig idd ;(

oh ja riep k van de week nog dat ik er nog niet aan moest denken iets zonder floris te doen. gisteravond zijn we wezen bowlen met de collegas van R. en k zag t niet zitten floris mee te nemen, veel te druk voor m vind ik. dus is ie gisteravond een paar uur bij opa en oma geweest. ging gelukkig goed. flesjes drinkt ie goed leeg en hij heeft nog geslapen ook :)
waren maar 2,5uur, maar goed hebben we t even geoefend ;)
en weet niet wat opa en oma gedaan hebben, maar hij heeft 6uur geslapen :o

free fijn dat je jongens allebei goed geslapen hebben!

oh en wat huilen betreft, ik loop niet (meer) bij iedere kik naar m toe. bijvoorbeeld als ie slaapt begint ie af en toe opeens te huilen. das dan een minuut (of korter) en dan slaapt ie weer. eerst liep k gelijk naar m toe,maar nu weet ik dat ie dan gewoon verder slaapt. en als k m in bed leg dan is ie stil, soms na een minuut of 10 gaat ie dan huilen. dan last k m wel even huilen. soms valt ie dan in slaap, soms niet.
ligt idd aan zijn huiltje

oh ja hebben jullie baby's dat ook. als ie gegeten heeft staat ie helemaal uit. dan blijfk even met m zitten en als k n dan in bed leg dan gaan opeens die ogen open en is ie klaar wakker. zo stom :)
(en soms blijft ie dan lekker slapen)
pi_85288138
Krampjes, regeldagen, ik kan niet wachten. O+

Ik wil jullie even bedanken voor de discussie over de uitvaartverzekering! Ik was Ivan vergeten bij te schrijven en heb dat meteen maar gedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85288686
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:33 schreef Sonnetje85 het volgende:

oh ja hebben jullie baby's dat ook. als ie gegeten heeft staat ie helemaal uit. dan blijfk even met m zitten en als k n dan in bed leg dan gaan opeens die ogen open en is ie klaar wakker. zo stom :)
(en soms blijft ie dan lekker slapen)
:Y :')

Echt en dan vooral 's nachts!! Goed voeden, even boeren (lekker liggen op mijn borst) volledig in coma zijn... In de wieg leggen (wel eerst even kruik erin, anders is het te koud en is ze sowieso meteen wakker, dus echt alleen even voorverwarmen ;)) en dan een paar minuten later ligt ze helder om zich heen te kijken :D

En ja tis vervelend Pessie, maar vind het vervelender voor mijn mupke.. tis zo zielig dat hele bekkie zien te vertrekken, beentjes de lucht in, bijna krijsen en dan iets met 150 km per uur haar luier in horen gaan... Gelukkig werkt de infacol goed en lijkt ze er nu geen last van te hebben... Heb haar nu ook even zo op haar buikje gelegd en aan het geknor te horen vind ze het lekker :D

pi_85288899
En de krampjes gaan voorbij, Orea!

Ooit.
pi_85289043
Inderdaad, wat Claudia zegt... de krampjes gaan voorbij. Met Lisa begon het toen ze een week of 3 was en was het zo'n week of 5 rampzalig lees: iedere avond tussen 7 en 9 à 10 maar het werd steeds minder en toen ze 'n week of 11-12 was ging het beter en was het zomaar ineens weg. Maar het is zó zielig om te zien. :{

Wat 'n schatje trouwens! O+
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:54:04 #151
259886 pessie
pi_85289732
Orea, schattige foto! O+
En ik hoor regelmatig (lees minimaal 6 keer per dag) iets met 150 km per uur in Nathan's luier gaan, hij heeft er alleen nog nooit bij gekrijst. Soms wordt ie er een beetje rood van, dan zie je hem zn best doen, en soms miept ie een beetje, maar dat is maar even. Ik heb Nathan dus volgens mij nog nooit op krampjes betrapt, tenzij hij krampjes aangeeft door een paar secondes te miepen.
Maar als ik Nikki zo hoor kan het dus nog komen -O- .

Claudia, nog een paar maanden wachten, dan mag je weer! En je kunt nu lekker genieten met Ivan!

Wat betreft de uitvaartverzekering, bij onze verzekering zijn kinderen gratis mits ze binnen een maand na de geboorte opgegeven worden bij de verzekering.
pi_85292030
Leonieke wat leuk dat er nog twee kindjes zijn van Thomas zijn leeftijd bij de onthaalmoeder (vreemd woord trouwens is dat gewoon gastouder? )

Freecel leuke verjaardag gehad van de oudste? het was in elk geval lekker weer vandaag.

Orea wat vervelend de buikkrampjes, maar mooi dat het spulletje werkt en wat een lieve foto O+ ik moet haar ook wat vaker op de buik leggen, beetje oefenen met het nekje he.

Sonnetje lekker aan het bowlen geweest :)

Pessie 6 keer per dag poepen :o

Poepen, tja dat doet Femke om de dag en dan merk je het ook :D ze kan ook goed scheten laten en stinken! Hier dan een echte poepfoto :D

pi_85300503
Merel, dat is een echte poepfoto inderdaad _O- Bekend :D

Jongens ik ga :) Gisteren was hij een half jaar :)
Van precies 6,5 pond naar een pondje of 16. Van maatje 50 naar maat 74.
Van liggen en kijken naar op zijn buik rondjes draaien, los zitten en eten :)

En vanuit het niets zomaar doorslapen sinds twee dagen :o

Ik zie jullie aan de andere kant van de topiclijn 8-)
pi_85300854
Free, tot over 'n maand of 2! :*
Wat fijn dat hij ineens doorslaapt! Dat moet jullie goed doen! Ik hoop dat je nu eindelijk een beetje bij kunt komen van alle waardeloze nachten. :*
  zondag 15 augustus 2010 @ 09:38:11 #155
57497 happyme28
I'm so happy
pi_85300942
Free, we komen je snel volgen! Ga maar lekker met je kanjer naar de grote babies! Dat is hij dus daar hoort hij! Tot over een dag of 8! (en wat heerlijk dat hij ineens doorslaapt!!)

Hier alles goed hoor! Daan zit inmiddels ook los en wiebelt zich suf op knie en hand, komt vooruit ipv achteruit op een manier die zich maar moeilijk laat omschrijven :D. Op handen en kniën zet hij zo'n geconcentreerde blik op, ogen worden groot, mond open en gáán! Als hij iets wil hebben en dat ligt een meter weg, dan zal hij het krijgen. Prachtig om te zien.
pi_85301149
Free tot snel maar weer :)

Hier gisteren een record gehad van 8 luiers met poep. Welliswaar, dunnen poep. Dus nu kan het eerste tandje toch echt niet meer lang duren, hoop ik zo voor Mart. Want dit is ook niets. Z'n billen zijn helemaal rood en pukkels.

Ik geef hem tussendoor water omdat ik dat toch wel belangrijk vind omdat hij zoveel ontlasting heeft op het moment! Toch?
pi_85301222
Ymme, water kan geen kwaad. Daan zou voor de smaak ook al diksap mogen (bijv. appel/peer). Lisa moet echt geen water, maar diksap gaat er wel in. Maar als ie al z'n flessen gewoon leegdrinkt zou ik me niet al te veel zorgen maken. Wat zielig zeg al die poepluiers en zere billetjes. ;( Helpt de sudocreme dan ook niet meer?
pi_85301545
Gefeliciteerd met je ver-half-jaardag Florian! Tot in het volgende topic (maar voorlopig blijven wij nog eventjes hier... Lars is nog een heel klein babietje... toch?!)

Die tandjes van Mart houden het wel spannend he Ymme? Sterkte!

Octopussy, hoe is het inmiddels met jou? Weten ze al iets meer?

Ik zie net dat Asyniur en Octopussy ons vandaag eigenlijk ook gaan verlaten... nog meer ver-half-jaardagen! Gefeliciteerd Harry en Hannah!

Vandaag precies een jaar geleden wist ik officieel dat ik zwanger was... ik vermoedde het toen al een week, omdat ik maar niet ongesteld werd, maar durfde de test nog niet te doen. (Onder het mom van "die dingen zijn toch best duur, en je zult zien dat ik vijf minuten na de test alsnog ongesteld word"....) En uiteraard had ik de eerste test volledig verknald: van de zenuwen het hele staafje ondergeplast en verzopen. Zelfs geen controlestreepje... dus toen nog snel op de fiets een nieuwe gehaald (daar zat ik dan met m'n zuinigheid) Maar die ging beter: Twee streepjes! En het resultaat ligt nu heerlijk te brabbelen in de box O+
  zondag 15 augustus 2010 @ 10:42:20 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85301622
Krampjes, gelukkig hebben we die hier maar 1 nacht gehad en dat was omdat ik erwtensoep gegeten had. :X

'Tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen...'
In een half jaar van dit O+

naar dit 8-)

Ongelofelijk hoe snel de tijd voorbij gevlogen is...
Een half jaar geleden zat ik nu op 7-8cm ontsluiting na een weeënstorm ;)

Dag lieve kleine baby'tjes! :W
pi_85301686
dag asy! tot snel :)

ymme, je kan proberen om na een luierwissel ipv allerlei zalfjes gewoon wat maizena op de billetjes te strooien
pi_85302083
:W voor de kindjes die ons hier verlaten! Tot over 4 maanden bij de grote baby's!

Mereltje, die foto!! :) hihi

Orea, ah gos die krampjes.. Nanique had ze ook zo heel erg :( Wij zijn overgestapt naar een Dr. Brown fles en echt meteen resultaat. Ze heeft nu alleen nog krampjes als het poepen niet zo goed lukt.

Pessie, moeilijk he die kleine babytjes laten huilen. Maar ze hebben snel door hoe het werkt hoor! Maar lekker doen waar jij je goed bij voelt!

Nanique geeft zich steeds vaker gewonnen gelukkig dus ligt nu 's middags op bed!!! Dit is super want zo hebben we ook tijd voor onze andere muppet. Nu slaapt Nanique bij manlief op zijn buik.. O+ Blijft iets magisch hebben zo'n grote vent met een klein babytje!
Vanmiddag gaat Nanique even naar mijn ouders dan kunnen wij met Shenaya en Henk zijn ouders pannenkoeken eten in het pannenkoekehuis.

Wens jullie een fijne Zondag!!
pi_85302805
Dag Florian en Harry :W En tot heel binnenkort :*

Mereltje: een onthaalmoeder is iemand die in haar eigen huis voor een aantal kinderen zorgt.

We hebben gisteren een heerlijk dagje gehad. Bij mijn ma op bezoek, daarna bij mijn zus, dan bij mijn vriendin die een dochtertje heeft dat 10 dagen jonger is dan Thomas en dan nog eens bij mijn vroegere buren langs gegaan :) Al valt het wel op dat Thomas nu echt eerst eventjes moet wennen als het te druk is of als mensen direct veel te dicht naar hem toe gaan. Maar ik denk dat het ook wel een fase is die zal overgaan :Y

En we hebben een tand. Althans, het begin is er door want het voelt echt wel vrij scherp en het witte puntje wordt steeds groter :Y
pi_85302961
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:10 schreef Orea het volgende:

[..]

:Y :')

Echt en dan vooral 's nachts!! Goed voeden, even boeren (lekker liggen op mijn borst) volledig in coma zijn... In de wieg leggen (wel eerst even
kruik erin, anders is het te koud en is ze sowieso meteen wakker, dus echt alleen even voorverwarmen ;)) en dan een paar minuten later ligt ze helder om zich heen te kijken :D

ja dat doet floris dus ook ja
kruik heeft ie niet nodig, meneer is warm zat van zichzelf
maar dan leg je hem in bed inderdaad en hop ogen open.en dan wil hij ook echt niet slapen, overdag niet erg s nachts wel vervelend aangezien hij dan 1,5 uur wakker is. maar hij is gelukkig niet de enige dus :')

mijn baby is zo schattig, nu ligt ie lekker op mijn benen te loungen, zo leuk, helemaal lachen enzo O+
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:07:06 #164
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85303774
Vannacht weer: 00:30 tot 06:30 heeft Siebe geslapen. Iets korter dan eergisteren maar toch.. niet slecht voor een ukkepuk van 2 maanden! :D
Ik zal eens kijken hoe ik een fotootje kan posten van Siebe.

Asyniur & freecel: tot over 4 maanden in het grote babytjes topic. :W
kloep kloep
pi_85304466
:o Florian en Harry naar de grote baby's wat gaat dat hard!!!
Heel veel plezier daar grote kerels!
En Hannah ook! Hoe is het met jou Octo?

Mereltje :D wat een super foto! O+

Thomas een tand :o wat koddig O+

Veel plezier Lies :W

Hier een dame die zojuist weer de halve commode heeft ondergepiest :D bij mij doet ze het niet, maar bij M. wel, echt te grappig! O+
pi_85304751
Bij jullie is het gewoon de commode :D Wel een voordeel van een meisje :+ Al kunnen we al vrij goed wegspringen :D

En wat goed van Siebe *O*
pi_85304881
Ja :D commode en aankleedkussen etc.

Kijk dit dan. mijn kind is een kerstboom vandaag :X (sokken zijn iets too much!)

:D

pi_85304937
:D _O-

En Thomas heeft hier weer zijn best gedaan. 50 minuten op mijn schoot zitten wenen en bij papa na 2 minuten in slaap vallen :X
pi_85305052
Wat een boefje! Hier andersom, 2 borsten leeggedronken, even bij papa zitten en blijven krijsen... na 10 minuten overgepakt, borst er weer in en na 2 slokjes in coma vallen...

Mama honger in combi met weer een regeldag geloof ik :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:57:49 #170
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85305060
Siebe!
Voor Siebe gaat er niks boven pappa's vinger!

[ Bericht 35% gewijzigd door Borizzz op 16-08-2010 11:47:34 ]
kloep kloep
pi_85307642
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 10:42 schreef Asyniur het volgende:
Krampjes, gelukkig hebben we die hier maar 1 nacht gehad en dat was omdat ik erwtensoep gegeten had. :X

'Tijd om dag te zeggen, tijd om dag te zeggen...'
In een half jaar van dit O+
[ afbeelding ]
naar dit 8-)
[ afbeelding ]

Ongelofelijk hoe snel de tijd voorbij gevlogen is...
Een half jaar geleden zat ik nu op 7-8cm ontsluiting na een weeënstorm ;)

Dag lieve kleine baby'tjes! :W
Wat een knappe vent O+
Tot snel in het grote babietjes topic :W
pi_85308506
Thomas heeft trouwens onlangs niet alleen het ta-ta-ta-taah ontdekt. Neenee, nu roept en krijst hij ook. En de combinatie van ta-ta-taaah en krijsen is wel subliem eigenlijk :D (al denk ik dat ik het binnen een paar dagen minder schattig ga vinden :') )

En morgen weer gaan werken :X Nog een geluk dat Thomas nog een beetje thuis mag blijven bij de papa :)
pi_85310712
Afgelopen donderdag was Laura ook een half jaar.
Wegens tijd en pc gebrek nu even doei zeggen.

Half jaar geleden werd na 45 uren na het breken van de vliezen dit meisje geboren:

En inmiddels is ze druk bezig met rollen en spelen:

Geniet van jullie kleine babietjes, het gaat echt veel te snel!!
:W
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:41:22 #174
57497 happyme28
I'm so happy
pi_85310890
Dag lieve Harry en Laura!! Asy en Sindell, veel plezier bij de grote babietjes! We zien jullie zeer binnenkort.
pi_85314157
Wat een verandering in een half jaar Asy en Sindell van Harry en Laura :o veel plezier in het grote babietjestopic :W

Edit: vergeet ik helemaal Freecel met Florian dag te zeggen :W het stroomt aardig leeg hier..

[ Bericht 24% gewijzigd door Mereltje op 15-08-2010 17:29:23 ]
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:02:07 #176
259886 pessie
pi_85315577
Asy, Free en Sindell, veel plezier bij de grote baby's!

Leo een tand *O*

Ymme een bijna tand *O*
pi_85318164
Sindell en Laura, ook jullie tot snel!
pi_85318943
fyi, wb in welk topic we horen doen wij het psies zoals keshet hoor :) ravi is van 19 februari, maar iig tot dattie 1 is (en missch nog wel langer) ga ik uit van de uitgerekende datum; 30 april. dus jullie zijn pas 30 oktober zijn jullie van ons af :) dus van 19 augustus tot 30 oktober zie ik als overgangsperiode ;)

mijn ventje begint zich nu net een beetje af te zetten enzo met zijn voetjes in de box. soms hoor je opeens woedend gebrul, en dan ligtie met allebei zijn voetjes door 1 'gat' in de box half zo op zijn zij ;) selene is nog steeds dol op hem, net als iedereen want hij's het schattigste jochie van allemaal hier in huis O+
pi_85318968
oh! nog meer vertrekkende mama en kindje! veel plezier in het volgende topic, tot dan!!!
pi_85320275
simmu gelijk heb je hoor dat je het als overgangsperiode ziet :Y Ik ben trouwens blij dat je hier nog post :) Altijd leuk om verhalen over Ravi en Selene te lezen :)

En wij zitten hier nu al voor de vierde dag op rij met een :o - blik in de zetel naar elkaar te kijken. Pyjama aandoen bij Thomas, Thomas in zijn bedje, "goedenavond speelman" zingen terwijl we de deur dicht doen van de kamer en dan huilt Thomas nog 2 à 3 minuten en is het opeens muisstil :Z :Z

Sindell en Laura (het blijft zo'n mooie naam O+ ) tot binnenkort :W en veel plezier bij de grote baby's.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:21 #181
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_85322027
Wat zijn er veel babies al 6 maanden. Veel plezier in het volgende topic.

Beide dochters al lekker in bed en ik ook alvast, morgen weer eens werken...

We zitten hier een beetje te klooien met flesvoeding, hebben een huismerk van een drogist, bevalt op zich prima (hadden we met de oudste ook) alleen hadden we zelf besloten voor een andere variant te kiezen, voor spuugende babies, maar toen dronk ze enorm slecht. nu weer de standaard voeding met scbepje johannesbroodpitmeel en zit ze weer redelijk op niveau.
Hebben andere ouders hier ook wat moeite mee?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_85324465
Ik heb hier ooit een verkeerde doos meegekregen van de apotheker en het maar gemerkt toen ik de schepjes in het water deed. Ipv de gewone Nutrilon was het Nutrilon Omneo. Meneer drinkt blijkbaar geen Omneo, Omneo is voor andere baby's (de doos staat hier dus zo goed als ongebruikt)
pi_85338720
Zo ik ben uitgerust O+
Floris heeft gewoon van half 11 tot 6 geslapen :o
En nu ligt ie ook alweer vanaf half 7ofzo te slapen...

Wel fijn, hopelijk heeft ie vandaag een betere dag. Gisteren bleef ie maar huilen, zo zielig ;( Was dus bang dat het vannacht ook zo zou gaan, niet dus :D

Alle grote baby's: tot over 5 maanden :P
pi_85340043
Son,laat Floris eens aan Leia vertellen hoe dat moet! Mijn kind slaapt heerlijk tot klokslag 12 uur 's nachts :')

En dan rond 5 uur uitgeput in slaap vallen en het liefst de hele ochtend slapen dan, ik dacht dat we nog tot de pubertijd hadden tot dit ritme :P

Zo maar weer naar cb en hopen dat ze nu meer richting geboortegewicht zit..zat ze donderdag met ongeveer 2 weken nog niet op...
Ze doet het prima, plast, poept, is helder als ze wakker is, slaapt prima (behalve dus 'snachts haha) maar zit nog iets van geboortegewicht af. Men vergeet alleen dat die eerste week drama is geweest met de voedingen dus ze toen behoorlijk is afgevallen (10 procent) en daarna rustig aan weer aankomt.

Maar ze zijn hier nogal goed met kijken in de boekjes ipv per kind ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:53:31 #185
259886 pessie
pi_85340441
Mijn zoon heeft maar 1 nachtvoeding gehad *O* *O* *O*
Ik heb hem wakker gehouden tot kwart over 10, toen nog gevoed en daarna in zn bed gelegd. Om 11 uur lag hij te slapen en om kwart voor 4 kwam hij pas weer voor een voeding. Ik was het echt even zat na de vorige nacht bijna geen slaap te hebben gehad en de nachten ervoor waren ook al onhandig. Ik hoop dat dit het nieuwe ritme wordt.

Orea, hoe vaak voed je overdag? Als je overdag vaker voed, kun je 's nachts minder vaak en is Leia 's nachts minder wakker (aldus mijn lactatiekundige).

Son, dat klinkt echt heerlijk!

Simmu, groot gelijk dat je hier nog even blijft hangen!

En mijn zoon heeft een speen :') . Ik heb altijd geroepen dat mijn kind geen speen krijgt maar nu drinkt hij eindelijk effectief en hoef ik hem niet meer continu aan te leggen. Hoe ga ik nu aan mn schoonouders uitleggen dat ze nooit maar dan ook nooit de speen in de suikerpot mogen dopen en vervolgens aan Nathan geven? (daar hebben ze het regelmatig over "omdat kinderen dat zo lekker vinden", ik snap nu een stuk beter waarom manlief een rampgebit heeft).
pi_85340755
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:53 schreef pessie het volgende:
En mijn zoon heeft een speen :') . Ik heb altijd geroepen dat mijn kind geen speen krijgt maar nu drinkt hij eindelijk effectief en hoef ik hem niet meer continu aan te leggen. Hoe ga ik nu aan mn schoonouders uitleggen dat ze nooit maar dan ook nooit de speen in de suikerpot mogen dopen en vervolgens aan Nathan geven? (daar hebben ze het regelmatig over "omdat kinderen dat zo lekker vinden", ik snap nu een stuk beter waarom manlief een rampgebit heeft).
Je kan het enkel en alleen maar zeggen en benadrukken hoeveel belang je er aan hecht, maar ik vrees dat het daar ongeveer stopt -O- Hou er nu al maar rekening mee dat het ooit toch zal gebeuren (ook één van de redenen waarom Thomas geen speen heeft).
Ik heb mijn eerste hartaanval gekregen toen Thomas bijna 4 maand was en ik te horen kreeg dat mijn schoonmoeder hem eens wat bloemkool had gegeven. Op zich niet echt verkeerd omdat we de week erop toch gingen beginnen met vaste voeding. Ware het niet dat ze er een beetje bechamelsaus had doorgeprakt :X
Waarom heb je hem nu toch een speen gegeven?

En *O* voor de slapertjes :) Mijn verlof zit er op, terug aan het werk. Ik kijk al uit naar het moment dat ik weer naar huis kan *O* :D
pi_85341500
Mart is echt zielig. Vaak dunne poep in de luier. Het ruikt alsof de hele luier onder zit. Maar blijkt dan maar een klein beetje te zijn. Stinken :D Maar zijn billen worden roder en roder. En ook beginnen er bultjes op te zitten. Meneer is ook niet echt vrolijk en huilt veel. Vind dit zo zielig.

Kan in zijn mond niet ontdekken welke tand nu aan het doorkomen is. Is allemaal nogal doorzichtig en mart laat ons niet graag in z'n mondje kijken.

Alle tips zijn welkom
pi_85342122
Veel tips kan ik niet geven door mijn gebrek aan ervaring ;) Maar eventueel een tijdje zonder luier in zijn park zetten? Luierzalf aansmeren. En veel knuffelen (zo frustrerend dat je er zo weinig kunt aan doen hé -O- ) Ik heb ook wat zalf gekocht, maar moet eerlijk toegeven dat ik niet echt de indruk heb dat het veel helpt.
Mijn zus vertelde me dat ze als de tand ging doorbreken met de achterkant van een tandenborstel over het tandvlees wreef om het rapper te doen gaan, maar ik vermoed dat je nog niet in dit stadium zit :N
Bij Thomas konden we pas twee dagen voor de tand echt doorbrak heel duidelijk zien welke tand het ging worden.

Ik hoorde trouwens ook iemand vertellen dat ze een suppo gaven als de tand ging doorbreken ook als er geen koorts was, maar dan echt pijnstillend. Heb het zelf niet gedaan omdat het hier niet nodig bleek.
pi_85342254
Nou ja, hij slaapt gelukkig wel goed. Dus dan vind ik een pijnstiller eigenlijk niet zo nodig.
En als we nu eens konden zien welke tand!

En in de blote billen laten liggen, durf ik niet. Plast ie niet alles onder, poept ie dadelijk anders onder :D
pi_85342312
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:31 schreef ymme het volgende:
Mart is echt zielig. Vaak dunne poep in de luier. Het ruikt alsof de hele luier onder zit. Maar blijkt dan maar een klein beetje te zijn. Stinken :D Maar zijn billen worden roder en roder. En ook beginnen er bultjes op te zitten. Meneer is ook niet echt vrolijk en huilt veel. Vind dit zo zielig.

Kan in zijn mond niet ontdekken welke tand nu aan het doorkomen is. Is allemaal nogal doorzichtig en mart laat ons niet graag in z'n mondje kijken.

Alle tips zijn welkom
elke luierwissel zachtjes zinkzalf inmasseren (hoeft niet veel te zijn!). de maizenatruc werkt ook heel goed (dan geen zinkzalf dus ;) )
pi_85342321
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:53 schreef ymme het volgende:
Nou ja, hij slaapt gelukkig wel goed. Dus dan vind ik een pijnstiller eigenlijk niet zo nodig.

En in de blote billen laten liggen, durf ik niet. Plast ie niet alles onder, poept ie dadelijk anders onder :D
daar hebben ze die celstofmatjes voor uitgevonden ;)
pi_85342385
Ze zit boven geboortegewicht! Vanaf donderdag gewoon 250 gram aangekomen! Ik ben mega trots en fijn om de bevestiging te krijgen dat het nu dus prima loopt met de borstvoeding!
pi_85344013
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:56 schreef Orea het volgende:
Ze zit boven geboortegewicht! Vanaf donderdag gewoon 250 gram aangekomen! Ik ben mega trots en fijn om de bevestiging te krijgen dat het nu dus prima loopt met de borstvoeding!
heerlijk!
*O*
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:38:54 #194
259886 pessie
pi_85344034
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:56 schreef Orea het volgende:
Super! *O*

En inderdaad Ymme, denk dat in z'n blote kont laten liggen wel een tijdje goed kan zijn... Echt sneu dat ie zoveel last van zn tandjes heeft...

Leo, ik heb hem nu uiteindelijk toch een speen gegeven omdat Nathan pinken consequent weigert en ik alleen nog maar op de stoel met hem aan de borst zat, waar hij vervolgens niet echt dronk, maar vooral aan het sabbelen was waar af en toe wat melk bij vrij kwam. Heel goed voor de borstvoeding (leuk, nog meer stuwing) maar ik was het na gisternacht waarin hij in 6 uur tijd 4 keer gevoed wilde worden echt even zat. En nu vind hij de speen goed...
En ik zou echt boos zijn geworden op mn schoonmoeder als ze mn kind eten had gegeven voordat ik dit zelf had gedaan. Ik ben erg blij dat mn schoonouders Nathan nu echt leuk vinden (tijdens de zwangerschap vonden ze het vooral de grootste ramp van de wereld dat zij opa en oma zouden worden) maar ik wil graag dat ze beseffen dat het mijn kind is (en natuurlijk van manlief) en dat wij dus beslissen wat er met Nathan gebeurt. Hij was vrijdag aan het huilen bij mn schoonmoeder, en ik zei "geef hem maar weer even aan mij" en ze weigerde gewoon, ze vond het niet nodig Nathan aan zn moeder terug te geven -O- ... Vervolgens moest ik gaan toekijken hoe zij een speen in Nathan propte -O- . Ik was niet zo blij, heb dit ook even heel duidelijk aan manlief laten weten.
pi_85347052
Pessie, waarom zeg je dat tegen je man? Ik zou toch echt even stuiteren tegen schoonmoe. Het is jouw kind. Jij bepaald. Als jij het genoeg vindt dan heeft ze dat te slikken, en niet weigeren om Nathan aan je terug te geven. Kom op nou, zal ff helemaal mooi worden.
pi_85347189
ik lees nog wel trouw mee hoor, maar merk dat typen toch echt wel zeer doet grrrr

ik zag hele mooie foto's voorbij komen! en een hoop half jaar kleine grote baby's!
huilende kindjes om regeldagen of tandjes maar ook goed groeiende kindjes wat heerlijk allemaal toch weer!
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:33:29 #197
259886 pessie
pi_85349013
Draakje -O- :*

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:43 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, waarom zeg je dat tegen je man? Ik zou toch echt even stuiteren tegen schoonmoe. Het is jouw kind. Jij bepaald. Als jij het genoeg vindt dan heeft ze dat te slikken, en niet weigeren om Nathan aan je terug te geven. Kom op nou, zal ff helemaal mooi worden.
Ik zeg regelmatig tegen schoonmoe "het is mijn kind, ik ben degene die hard heeft gewerkt om hem geboren te laten worden", lijkt soms alleen net alsof ze me niet hoort. En manlief hoort ze wel, en van hem kan ze ook meer hebben dan van mij dus vind ik dat manlief dat moet regelen met zn ouders, bij mijn eigen ouders is het anders, als mijn moeder niet luistert zeg ik dat gewoon. Bij schoonmoeders werkt alles kennelijk toch even anders.
Tijdens de zwangerschap was het gewoon al een beetje minder leuk omdat ze bijna de hele zwangerschap hebben gezeurd over dat ze opa en oma werden en dat ze dan opeens oud werden etc... (alsof een kleinkind je oud maakt). Het was allemaal een beetje negatief en ik kon daar niet zo goed mee om gaan. Vooral omdat vanuit mijn familie iedereen juist heel positief was. En dan nu willen ze hem niet eens even aan mij geven wanneer hij huilt zodat ik hem zelf kan troosten op mijn manier, dat is nogal een omslag zeg maar. Ze loopt nu zelfs al een beetje te hinten wanneer Nathan daar komt logeren :? . Heb nog maar niet verteld dat ik van plan ben als het lukt een jaar borstvoeding te gaan geven.
pi_85349756
Schoonouders en eigen ouders lijkt vaker anders te gaan..Ik herken veel in je verhaal Pessie want mijn schoonmoeders luistert soms ook nergens naar als ik wat zeg! Gewoon blijven zeggen.. :)

Kom even snel buurten want hoor Nanique boven alweer pruttelen dus die word zo wakker! Ze ligt vanaf half 12 al lekker te pitten!! :) Had ik even de handen vrij voor Shenaya dat was fijn.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:00:10 #199
259886 pessie
pi_85350082
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Schoonouders en eigen ouders lijkt vaker anders te gaan..Ik herken veel in je verhaal Pessie want mijn schoonmoeders luistert soms ook nergens naar als ik wat zeg! Gewoon blijven zeggen.. :)

Kom even snel buurten want hoor Nanique boven alweer pruttelen dus die word zo wakker! Ze ligt vanaf half 12 al lekker te pitten!! :) Had ik even de handen vrij voor Shenaya dat was fijn.
Fijn!! Lukt het een beetje je draai te vinden met 2 kinderen?
Ik heb Nathan in de draagdoek geknoopt en binnen 10 minuten was hij in coma :D Toen in de wieg gelegd en nog steeds stil ^O^ .
pi_85351495
Belachelijk zeg van je schoonmoeder, Pessie. 't is jouw kind!
Volgens mij heb ik reuze geboft met m'n schoonfamilie. Heb soms zelfs bijna het gevoel dat ik beter met m'n schoonmoeder op kan schieten dan met mijn eigen moeder. We zitten goed op één lijn zeg maar. Maar ik weet ook dat het niet altijd zo makkelijk is. Mijn moeder en mijn schoonzusje (vriendin van mijn broertje) gaan bijvoorbeeld niet zo goed samen, waardoor mijn moeder haar kleinkinderen aan die kant helemaal niet zo vaak ziet. En ik merk aan mezelf nu dat ik moet oppassen dat ik dat niet probeer te compenseren met ons Larsje. ("Ach, ze zien P. en N. al niet zo vaak, laten wij maar een keertje extra op bezoek gaan") Ze wonen wel 200km verderop, dus dat doe je niet dagelijks...

Hopelijk dringt je man goed tot z'n moeder door, en komt er geen ruzie in de familie... Lijkt me vreselijk.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:00:09 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85352556
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:53 schreef ymme het volgende:

naakte baby op aankleedkussen zonder hoes. spoel je alles heel simpel van af ;) mss een ydrofielluier aan het eind, voor de veiligheid, dat er niks afloopt, maar in principe ben je op die manier veilig.
en kan het kind toch ff luchten. werkt het allerbeste tegen rode billetjes. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85354285
Bij blijvende kapotte uitslag even naar de dokter.

En anders eens andere luiers? Van pampers kreeg Jen altijd vreselijke uitslag.

Komt het alleen van de poep? Dan smeren met zinkzalf. Niet veel, dun laagje is voldoende. Maar sluit net af tegen de bijtende ontlasting.
pi_85355519
We hebben nooit hoeven smeren, vanaf geboorte tot nu. Dus denk idd dat het echt alleen van de poep is.
En na elke luierwisseling smeer ik nu een laagje zinkzalf.
pi_85357310
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:38 schreef Orea het volgende:
Son,laat Floris eens aan Leia vertellen hoe dat moet! Mijn kind slaapt heerlijk tot klokslag 12 uur 's nachts :')

En dan rond 5 uur uitgeput in slaap vallen en het liefst de hele ochtend slapen dan, ik dacht dat we nog tot de pubertijd hadden tot dit ritme :P

Zo maar weer naar cb en hopen dat ze nu meer richting geboortegewicht zit..zat ze donderdag met ongeveer 2 weken nog niet op...
Ze doet het prima, plast, poept, is helder als ze wakker is, slaapt prima (behalve dus 'snachts haha) maar zit nog iets van geboortegewicht af. Men vergeet alleen dat die eerste week drama is geweest met de voedingen dus ze toen behoorlijk is afgevallen (10 procent) en daarna rustig aan weer aankomt.

Maar ze zijn hier nogal goed met kijken in de boekjes ipv per kind ;)
dat wil floris best doen, maar jullie zijn zo ver weg :P

fijn trouwens dat ze zo goed aangekomen is!

zielig he die kapotte billetjes
ik had eerst geen pampers meer voor floris, gelijk zijn billen kapot.nu gebruik ik die andere luiers niet meer.wel zonde want heb er nog best veel van (hadden we gekregen)maar vind die kapotte billetjes erger ;) nu is t gelukkig al een stuk minder
pi_85357572
Welke luiers had je Son?
pi_85357678
geen flauw idee :')
pi_85357700
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
geen flauw idee :')
haha
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:04:37 #208
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85357720
Alweer wat topicverschuivers zie ik, tot over een half jaar :*

Verder nog niet de rust kunnen vinden om even goed bij te lezen, het blijft hier allemaal vrij hectisch. Hoewel de borstvoeding op gang begint te komen is de opbrengst nog niet echt om over naar huis te schrijven. Willem hapt ook nog niet altijd even goed aan. Gevolg is dus dat het eet-ritueel zo'n anderhalf uur in beslag neemt en we daarna dus nog zo'n anderhalf uur hebben voor onszelf voordat de volgende voeding alweer in de planning staat. (Willem aanleggen, sukkelen, uiteindelijk wel happen, 15 tot 20 minuten ene borst, 15 tot 20 minuten andere borst. Bij lang miepen nakolven en dat met flesje of spuitje geven. Daarna nog een flesje bijvoeding)

Het sloopt zo dat we besloten hebben het borstvoedingsverhaal nog een week de kans te geven, als ik dan nog niet voldoende opbrengst heb of Willem nog steeds lastig aanhapt is het tijd om eens goed na te denken of we nog door willen zetten of dat we af gaan bouwen en op KV overstappen.

Willem zelf doet het overigens prima, hij is nu boven startgewicht en zit op 4200 gram. Verbazingwekkend trouwens hoe zo'n menneke al verandert in een weekje tijd :o

Lichamelijk gaat het al steeds beter, m'n bekkenbodemspier is weer voelbaar aan te spannen en de hechtingen genezen goed. Zelfs het vloeien is al bijna gestopt. De nare gevoelens rondom de bevalling zijn ook aan het wegebben, dus het gaat over het algemeen gewoon lekker de goeie kant uit. We hebben ook al een paar keer lekker buiten gewandeld, kleine stukjes om op gang te komen, maar het was heerlijk...

De kraamzorg heeft vandaag afscheid genomen, onze eerste kraam was goud waard. De tweede iets minder, maar we zijn dan ook enorm verwend met de eerste. Toch vind ik het fijn m'n huis weer voor mezelf te hebben. Begon toch ongedurig te worden van iedere dag volk over de vloer...
pi_85357748
Flugel, heb je hulp van een laktatiekundige?
pi_85357835
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

haha
heb ze gekregen en heb nog niet kunnen ontdekken waar ze vandaan komen :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:08:28 #211
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85357840
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:05 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, heb je hulp van een laktatiekundige?
We hadden extra kraamzorg gekregen voor de borstvoeding. (en toen kregen we dus na de aflossing iemand met heel weinig ervaring met BV in huis :') Enfin; daar kwam dus apart nog iemand voor langs met meer ervaring. )

Vanaf morgen moeten we het op eigen kracht doen en dan komt de lactatiedeskundige om de hoek, morgen gaan we bellen voor een afspraak. We doen er echt alles aan om het te laten slagen, maar het is soms echt om moedeloos van te worden als er bij een volledige kolfbeurt een schamele 15cc in het flesje beland zijn...
pi_85358082
Lieve Flugel, wat je kolft hoeft niks te zeggen over wat Willem bij jou drinkt hè? Goed dat je een lactatiekundige inschakelt.. echt het kan een wereld van verschil maken (ik heb net nog iets in het borstvoedingstopic gezet ;))

Knap dat je doorzet! Want inderdaad, soms denk je wel eens: pfff!!

Even een tip, als het goed is kun je een lactatiekundige ook nog op dit tijdstip bereiken, ik zou als ik jou was direct bellen! Vaak kunnen ze telefonisch al wat tips geven.. Het is echt belangrijk dat je zo snel mogelijk tips krijgt om Willem goed te laten aanhappen...! Dat kan een wereld van verschil maken namelijk...
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:21:24 #213
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85358214
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:16 schreef Orea het volgende:
Lieve Flugel, wat je kolft hoeft niks te zeggen over wat Willem bij jou drinkt hè? Goed dat je een lactatiekundige inschakelt.. echt het kan een wereld van verschil maken (ik heb net nog iets in het borstvoedingstopic gezet ;))

Knap dat je doorzet! Want inderdaad, soms denk je wel eens: pfff!!

Even een tip, als het goed is kun je een lactatiekundige ook nog op dit tijdstip bereiken, ik zou als ik jou was direct bellen! Vaak kunnen ze telefonisch al wat tips geven.. Het is echt belangrijk dat je zo snel mogelijk tips krijgt om Willem goed te laten aanhappen...! Dat kan een wereld van verschil maken namelijk...
Grootste probleem bij het aanhappen is Willem zelf. Hij kan het namelijk heel erg goed! Sterker nog, de eerste keer dat hij aangelegd werd had hij meteen beet. Willem is echter een gruwelijk eigenwijs joch en wil niet geholpen worden... Als je hem helpt duwt ie zichzelf weg :') Ik voed nu ook liggend omdat hij eigenlijk niet eens vastgehouden wil worden... De kraamhulp had al gebeld met de lactatiedeskundige en alle telefonische tips zijn uitgetest inmiddels. Vandaar dus morgen bellen voor fysieke afspraak. (alleen kantooruren, volgens mij ivm vakantieperiode)

Enfin; goed dat je het zegt van het BV-topic, ik schuif maar eens een topic op met dit probleem ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:30:21 #214
259886 pessie
pi_85366678
Fluugs nog 1 laatste tip, heb je een tepelhoedje geprobeerd?

Ik ga Nathan voeden. Welterusten!
pi_85382345
Wat een stoer mannetje zo met dat jasje flugel. En die bos haar _O_ O+
Balen dat de borstvoeding zo moeizaam gaat. Ik hoop dat de lactatiedeskundige je gaat kunnen helpen :*

Hier gaat alles z'n gangetje. MP is vannacht voor het eerst in vele weken tijd 's nachts wakker geworden. En ik lag nog maar net 2 uurtjes te pitten }:| Maar na een korte voeding heeft ze weer tot een uur of 8 geslapen :)
Nu ga ik maar even snel douchen voor ze weer wakker is _O-
pi_85382616
Had ik al gezegd dat willem O+ is :)

Hier weinig te melden. Tandenpoep is nog vollop aanwezig. Hij is hierdoor ook wat meer 'drammeriger' maar niet heel vervelend dus nog steeds erg O+

We gaan 10 sept een weekendje weg. En ben nu al zenuwachtig. Wat MOET ik echt meenemen en niet vergeten. Hoe ga ik dat doen met slapen. En al die vragen die in mijn hoofd spoken hihi.
pi_85382630
Oh en ik bedenk me net dat we 10 sept niet meer in dit topic zitten. Jammer, vind het gaaf om over te stappen naar het andere topic. Maar zal jullie ook missen.
pi_85382919
Fijn dat het goed uit te houden is met het drammerige ymme :*
Ik ben begonnen met een babymeeneemlijstje te maken en schrijf daar regelmatig dingen bij als ik ze gebruikt heb bijvoorbeeld. Zo was ik vandeweek MP's haar aan het borstelen en toen heb ik meteen de haarborstel op het lijstje gezet :D
pi_85383235
met voldoende luiers (en billendoekjes!) en schone kleertjes en eten kom je al een heel eind hoor :) slapen kan gewoon in een campingbedje.
pi_85386941
Moet ik alleen nog een matras in het campingbedje hebben denk ik?
Zit wel z'n dun ding bij, maar of die goed genoeg is. Of gewoon matras van ledikant erin, als dat past :)
pi_85388302
met selene deden we altijd gewoon zonder extra matrasje. die leek er nooit zo om te malen....
pi_85389092
Pessie, de draai begint er hier steeds meer in te komen!! Gelukkig maar want over 4,5 week moet ik weer werken en hoop ik dat er een soort van ritme komt. Genieten hoor 2 dames, helemaal als de oudste de jongste knuffelt en kusjes geeft!! O+ Vind het fijn om te lezen hoe 'makkelijk' het mama zijn nu bij je valt!

Flugeltje, wat balen zeg dat je steeds zo weinig kolft en het voeden zoveel tijd in beslag neemt! Hoop dat een lactatiedeskundige jullie ermee kan helpen! Vind het knap dat je een grens hebt gesteld mocht het niet baten want je moet inderdaad ook aan jezelf denken!

CP, heerlijk zo'n slaper! Ze worden altijd op een verkeerd moment wakker he! :) Gelukkig was het daarna nog lekker slapen :D

Ymme, pfff vreselijk he weggaan en dan aan alles denken! Wat CP al zei.. wij hebben toen ook een lijst gemaakt en elke keer bijgevuld.. Ons lijstje bevatte geen kam of borstel want Shenaya was kaal tot bijna 1 Jaar :) Simmu zei het ook al, luiers, doekjes en voeding dan is baby tevreden :D Wij hebben een campingbedje bij mijn schoonouders staan en die hebben wel een extra matrasje erin gekocht. Maar weet niet of het veel uitmaakt..

Een heerlijke ochtend gehad! Nanique was om 7.30 uur wakker en we hebben tot 9.15 uur geknuffelt (ondertussen ook fles) totdat grote zus Shenaya uit bed kwam!! Nanique heeft van 9.30 uur tot 11.30 uur geslapen dus toen kon ik met zus lekker tutten en spelen. Helaas is het weer echt bagger om naar buiten te gaan! Manlief is inmiddels ook thuis dus we zijn lekker met zijn allen :)
Ga zo maar eens wat in huis doen..
pi_85396535
Zo.
Ik ben lang weggeweest.. en toen ik gisteren weer eens wat posts in dit topic las, voelde het als thuiskomen na een lange vakantie. Al die bekende namen, al die baby's. Ik ga proberen weer actief mee te posten want het is zó gezellig.

Ik bewonder het doorzettingsvermogen van flugel, pff, die borstvoeding, wat een "gedoe" zeg. Ik hoop dat het snel op gang komt.

Hier gaat alles wel aardig. Morgen gaat Jasmijn voor het eerst écht naar het kdv. Ze heeft al 4x gewend en dat ging wel aardig. Dat wennen is toch meer voor de moeders dan voor het kindje.. en ik vond het heerlijk, vooral omdat mijn man ook vakantie had, konden we mooi naar de stad en naar de kermis enzo.
Morgen ga ik ook weer voor het eerst naar m'n werk. Het liefst was ik vandaag al heen gegaan, maar m'n duo collega had geen oppas.

Gisteren heeft Jasmijn haar tweede prik gehad. Ze doet mee aan een onderzoek, waardoor ze de prikjes thuis krijgt en een maand eerder dan het gewone schema. Gisteren was ze een beetje ontregeld daardoor, maar vandaag gaat het wel lekker volgens mij.

Jasmijn is ontzettend toe aan het andere eten. Vorige week zat ze het brood bij mijn man van het bord te kijken en maar smakken iedere keer als hij een hap nam. Erg grappig om te zien. Helaas voor de kleine meid: ze is pas 2,5 maand oud en moet dus minstens 1,5 maand wachten...
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_85396942
Welkom terug Baldria :)
Gezellig als je weer meer mee gaat beppen!!
Leuk he die kleintjes die als snel het eten uit je mond kijken.. Nanique vind het ook best intressant wat wij met het eten doen en hapt al helemaal mee ;)
pi_85397526
ravi zou zo ongeveer mogen en taalt er niet naar. selene kreeg rond de 5 maanden, die had er toen ook echt behoefte aan. gek he, hoe dat per kindje anders kan zijn. met ravi wacht ik gewoon tot hij er behoefte aan heeft ;)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:07:38 #226
259886 pessie
pi_85397595
Baldria welkom thuis!

Lies over een maand alweer aan het werk! Kan me dit nog niet voorstellen...

En meisjes die mee willen eten maar niet mogen O+ .

Ymme al een tand gespot?

En hier een heel wakker ventje op schoot O+ . Hij heeft heerlijk geslapen van 12 tot 3. Toen maar wakker gemaakt voor een voeding.
pi_85397720
Nee nog geen tand gespot :(
Meneer is wel heel veel moe ook.
Schema van vandaag tot nu toe:
06u30 wakker
07u00 bordje pap
08u30 moe, naar bed geslapen tot 10u15
12u00 fles en weer naar bed tot 14u00 geslapen.
15u45 naar bed en slapen tot ?

Hij slaapt dus vaker en korter. Flessen gaan er niet van harte in.
Dus ik hoop echt zo van harte voor hem dat z'n tandje snel doorbreekt. Maar welke :? Geen idee.
pi_85397795
Noh, hier ook bobbels op het tadvlees en dunne luiers, maar bij Leander was dat ook bij 5maanden al zo en kwam bij 9 maand de eerste door. Ik ga niet mijn adem ervoor inhouden zeg maar :P
pi_85398080
Wat is Willem een mooi kindje! O+ En hij kijkt al zo wijs!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85398222
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:13 schreef freecell het volgende:
Noh, hier ook bobbels op het tadvlees en dunne luiers, maar bij Leander was dat ook bij 5maanden al zo en kwam bij 9 maand de eerste door. Ik ga niet mijn adem ervoor inhouden zeg maar :P
En ook huilerig veel slapen enzo, al die maanden?
Mart heeft er goed last van. Dus hoop niet dat het nu nog een dikke 4 maanden doorgaat. Voor hem niet, maar ook voor mij niet ;)
pi_85398657
Nou, Florian huilt nu ook veel en doet moeilijk met slapen en hij kwijlt als een gek.
Niet zo gek, hij heeft ontdekt dat mama weg kan gaan. En van die gedachte worden de meeste baby's pieperig. En kwijlen is omdat de speekselklieren nog in ontwikkeling zijn en ze niet gewend zijn aan zoveel speeksel.
EN bulten, och die zitten er bij Florian ook al een tijdje :)

Tandjes krijgen altijd de schuld van alles :+
pi_85408266
Halloooooo, wij zijn weer terug van vakantie. Was heerlijk, maar nu was het weer wel erg bagger, dus wat eerder thuis, maar bij goed weer gaan we van het weekend nog een paar dagen.

Daan ligt alweer lekker in zijn ledikantje te slapen, hopenlijk weet hij vannacht nog waar hij is, mocht hij wakker worden. Hij heeft flink wat sprongen gemaakt in de vakantie. Kan al even zittend spelen, verplaatst zich vooruit op handjes en knietjes (gooit zich naar voren), maakt steeds meer geluidjes (ta ta, ba-ba, prrrrr) en wil alles zien en voelen. Ook zijn we rustig iets begonnen met bijvoeden. Banaan was het eerste en ging nog twijfelend. De nectarine is een regelrechte hit en sinds een paar dagen knabbelt hij tijdens de lunch ook lekker mee op een broodkorstje.

Ymme, vervelend dat Mart zo'n last lijkt te hebben van iets. Hopenlijk is het een tandje en is het snel over.
Flugel, wat is Willem een kanjer! Hopenlijk helpt de lactatiekundige.

Wel leuk om te lezen over al die kleine babietjes, lijkt zo kort maar toch ook weer erg lang geleden.

Mijn kleine baby wordt echt groot (en zwaar ;)). Volgende week is hij een half jaar en we zijn wel toe aan het nieuwe topic merk ik. Ik heb weinig energie om op iedereen te reageren, sorry. Ik zal zeker tips proberen te geven mocht hier om gevraagd worden als ik er iets zinnigs over kan zeggen haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 17-08-2010 22:33:50 ]
pi_85414075
Volgens mij heeft Floris het dag-nachtritme helemaal door :o
Hij ligt al de hele avond te slapen..en afgelopen nacht heeft ie weer van 11uur/half 12 tot kwart over 6 geslapen en na de voeding tot 9 uur.
Hij is ook veel meer wakker overdag.

Happy welkom terug :) Wel jammer wat het weer.
En Daan alweer bijna een half jaar :o gaat ook hard allemaal!
pi_85415082
happy welkom terug!

ik duik mn nest in, hangerige (lees mama is alleen goed genoeg en liefst als matras) baby door prikjes (met iets verhoging) is niet bevordelijk voor mijn gemoedstoestand en pols
pi_85424462
ik heb al weer veel gemist zie ik. Kan helaas niet op iedereen reageren want ik typ vanaf mijn telefoon. Zondag was ook de half jaar dag van mijn lieffie alleen lag ik toen op de operatie tafel in het ziekenhuis in Brugge. De operatie is iets zwaarder geworden dan we dachten en ik heb nu een wond van mijn navel tot mijn borstbeen. Dat betekent ook dat het herstel nog even gaat duren. Gelukkig is het probleem opgelost en ben ik straks hopelijk af van die eeuwige buikpijn.

Hannah is de afgelopen week vertroeteld door mijn ouders. Niet de manier waarop ik mijn kind voor het eerst uit logeren wilde laten gaan maar het moest nu eenmaal. Gelukkig weet ik dat ze het prima naar de zin heeft dus daar ben ik heel blij mee. Als het goed is dan komen mijn ouders vandaag op bezoek met hannah *O* en mag ik voor het weekend naar huis. Het wordt wel lastig want ik mag een tijd lang niet tillen, dus de verzorging van Hannah gaat moeilijk worden. Maar we vinden wel een oplossing.

Ik ga dus over naar het grote baby topic. :W
pi_85424482
Beterschap octo. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_85424697
ymme, ik sluit me bij freecell aan: tandjes krijgen altijd de schuld. Maar hij kan ook gewoon ziek zijn! Ivan heeft toen hij ongeveer even oud was heel erg last gehad van zurige poep. Ik heb zinkzalf geprobeerd, ik heb geprobeerd om zalf en billendoekjes te vermijden en in plaats daarvan een washandje te gebruiken om voorzichtig te deppen en daarna zijn billen met maïzena te bedekken, ook heb ik geprobeerd om hem zoveel mogelijk met blote billen te laten luchten (héél veel gedoe was dat!). Afijn, niets hielp echt, eigenlijk. En na twee weken was de uitslag vrijwel van de ene op de andere dag weg om nooit meer terug te komen. Pas máánden later kwamen er tanden door. Achteraf denk ik dat hij gewoon een virusje oid had.

Hoe dan ook: als het zo erg blijft met de uitslag zou ik gewoon even naar de dokter gaan.
pi_85424899
Beterschap, octo. :* Wat is het toch heftig allemaal. Ik hoop dat je herstel voorspoedig verloopt en dat je heel gauw weer alles met Hannah kunt doen wat je met haar wilt doen. Leuk om je zometeen in het grote baby'tjestopic te mogen verwelkomen!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:49:40 #239
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85425048
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
Volgens mij heeft Floris het dag-nachtritme helemaal door :o
Hij ligt al de hele avond te slapen..en afgelopen nacht heeft ie weer van 11uur/half 12 tot kwart over 6 geslapen en na de voeding tot 9 uur.
Hij is ook veel meer wakker overdag.

Happy welkom terug :) Wel jammer wat het weer.
En Daan alweer bijna een half jaar :o gaat ook hard allemaal!
Siebe volgens mij ook! Hij slaapt vanaf 0;00 uur tot 7:45 vanmorgen. En de drie afgelopen nachten ook al zoiets. Het biedt nog geen garantie & hij kan ook terugvallen maar toch... Je wordt weer een beetje mens.
Overdag is Siebe wel wakkerder, maar dan kan ik een beetje 'spelen' met hem & de eerste duidelijke lachjes breken door!

Octo: heel veel sterkte!

Kan iemand Siebe in de OP plaatsen? :s)
kloep kloep
pi_85425271
Happy, welkom terug!! :)

Octo, dikke knuff.. Vervelend zeg maar goed als je van ellendige buikpin af bent! :W tot over 4 maandjes!!

Claudia, sommige moeders willen ook niet weten dat hun kleine ding ziek is natuurlijk dus als het tandjes zijn scheelt dat ;) Wij hebben het laatste half jaar constant geroepen tandjes maar we moesten wachten tot Shenaya 1 werd dus die heeft ook vaker wat virusjes gehad..

Sonnetje en Borizzz, *O* *O* voor de goede nachten :D

Hier ook een lekker nacht! Nanique heeft van 21.30 uur tot vanochtend 07.45 uur geslapen! :z dat vond ik wel lekker! En nu slaapt ze alweer na de fles van vanochtend.. Ach ja zo ontbijten Shenaya en ik even lekker rustig en heb ik al gedoucht alles :) Ben nu even weer aan het wassen geslagen.. Zo even een sigaretje roken en weer verder met wassen!
pi_85426491
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 08:49 schreef Borizzz het volgende:

[..]

Siebe volgens mij ook! Hij slaapt vanaf 0;00 uur tot 7:45 vanmorgen. En de drie afgelopen nachten ook al zoiets. Het biedt nog geen garantie & hij kan ook terugvallen maar toch... Je wordt weer een beetje mens.
Overdag is Siebe wel wakkerder, maar dan kan ik een beetje 'spelen' met hem & de eerste duidelijke lachjes breken door!

Octo: heel veel sterkte!

Kan iemand Siebe in de OP plaatsen? :s)
precies, t erge was dat ik vannacht niet in slaap kon komen...ik was niet moe genoeg :')
heerlijk haha

vannacht kwam ie wel trouwens, maar daarna heeft ie wel tot half 7 ofzo geslapen. Dus was ook prima te doen vannacht.
En dat lachen is zo leuk O+
pi_85430533
octo :* beterschap!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:14:40 #243
259886 pessie
pi_85432618
Octo, wat naar zeg! Ik hoop dat je nu snel van de pijn in je buik af bent.

Siebe en Floris slapen door *O*

Hier vanochtend volgens mij voor het eerst wat darmkrampjes. Nathan lag heel zielig te huilen. Ik merkte dat hij ergens last van had.
Verder zijn we naar het weegmoment geweest: Vorige week maandag: 2950 gram en 50.5 cm. Vandaag: 3320 gram en 51 cm! :D *O* . Kortom, ik hoef niet zo verbaasd te zijn dat ik het idee heb dat hij een dik hoofd krijgt, en ook niet dat hij vaak wil eten. Ik heb hem zelfs 3 keer op de weegschaal gelegd omdat ik het niet kon geloven dat hij zóveel was aangekomen. Ik heb slagroom O+ .

Fluugs, is de lactatiekundige al geweest?
pi_85432920
wat goed pessie *O*
fijn die bevestiging te zien hè!

octo beterschap!
pi_85433328
Goed nieuws Pessie *O*

Octo fijn dat je je meisje weer kan zien *O*

Happy terug van vakantie en naar het grote babietjestopic :W

Een paar goede doorslapers s'nachts *O*

Hier gaat het op zich ook wel prima s'nachts maar ik moet er wel uit, gelukkig slaapt ze snel weer verder naar de voeding. Nu ligt ze alweer vanaf 10 uur te slapen :)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:50:40 #246
259886 pessie
pi_85434170
Mereltje fijn dat het goed gaat!

quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat goed pessie *O*
fijn die bevestiging te zien hè!

octo beterschap!
Die bevestiging heb ik ook wel nodig. In de buik had hij het niet al te ruim bij mij, maar kennelijk geef ik nu hele goede voeding *O* .
Maar goed, aangezien hij 6 tot 8 poepluiers per dag produceert had ik dit al wel aan kunnen zien komen!
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:00:23 #247
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_85434571
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:46 schreef draculettetje het volgende:
happy welkom terug!

ik duik mn nest in, hangerige (lees mama is alleen goed genoeg en liefst als matras) baby door prikjes (met iets verhoging) is niet bevordelijk voor mijn gemoedstoestand en pols
Ach gossie,hoest nu met d'r?

Willem,wat een lekkere vent ook zeg,zo jong en al een hele knul O+

Octo,beterschap!

Syl is hier sinds een weekje al flink aan het lachen,zo heerlijk dat lekkere smoeltje * smelt *
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_85435161
Pessie wat fijn die bevestiging meid!!

Guess dat lachen is zo lief! Ze worden ineens veel meer mens daarvan vind ik..

Hier ook een lachebekkie maar ook een huilebalkje.. Jantje huilt, Jantje lacht gaat hier wel op zeg pff! Heb d'r nu eindelijk stil op bed!!
Dat wel na 4 keer troosten en anderhalf uur verder dus die heeft zo natuurlijk weer honger ;) Ach ja zo blijven we bezig he?!
pi_85435779
Octo, jemig zeg!! Wat hebben ze precies gedaan? Iets hersteld?
Succes!! :*

Hier een dametje wat 's nachts prima om de 3,5 uur komt, maar na de voeding van half 4 krijg ik haar niet meer in slaap.. Ze wil wel, maar zodra ze weer in haar wiegje ligt is het binnen no time weer bléren... arm ding.. :?
pi_85436019
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:28 schreef Orea het volgende:
Octo, jemig zeg!! Wat hebben ze precies gedaan? Iets hersteld?
Succes!! :*

Hier een dametje wat 's nachts prima om de 3,5 uur komt, maar na de voeding van half 4 krijg ik haar niet meer in slaap.. Ze wil wel, maar zodra ze weer in haar wiegje ligt is het binnen no time weer bléren... arm ding.. :?
heb je al een slaapzakje geprobeerd? Zo maak je haar wereld wat kleiner. Of stevig instoppen?
pi_85436238
We bakeren haar inderdaad in :) Puckababy leek goed te gaan maar uiteindelijk was ze daarmee teveel aan het vechten om haar handen meer omhoog te krijgen en sliep ze alsnog niet.. Nu dus met een doek goed inwikkelen en dan in haar bedje.. En haar lakentje er dan nog lekker stevig omheen instoppen..

Dan slaapt ze 10 minuten (en ik vaak ook net weer :')) en dan begint ze weer.. Blijft rommelen, leg haar dan nog maar een keer aan (ene keer drinkt ze wel, andere niet)... op mijn borst valt ze bijna meteen in slaap en kan dan bij wijze van uren doorslapen.. Maargoed, dat is ook niet helemaal de bedoeling ;)
pi_85436413
Jen vond dat ook heerlijk, lekker stevig onder de lakens.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 14:50:56 #253
259886 pessie
pi_85436755
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:38 schreef Orea het volgende:
We bakeren haar inderdaad in :) Puckababy leek goed te gaan maar uiteindelijk was ze daarmee teveel aan het vechten om haar handen meer omhoog te krijgen en sliep ze alsnog niet.. Nu dus met een doek goed inwikkelen en dan in haar bedje.. En haar lakentje er dan nog lekker stevig omheen instoppen..

Dan slaapt ze 10 minuten (en ik vaak ook net weer :')) en dan begint ze weer.. Blijft rommelen, leg haar dan nog maar een keer aan (ene keer drinkt ze wel, andere niet)... op mijn borst valt ze bijna meteen in slaap en kan dan bij wijze van uren doorslapen.. Maargoed, dat is ook niet helemaal de bedoeling ;)
Nathan valt vaak in slaap aan de borst, dan leg ik hem slapend terug in zn bedje en slaapt ie rustig verder :@ .
En dat rommelen dat was hier een heel stuk voorbij toen we Nathan uiteindelijk een speen hebben gegeven. Verder wil hier praten nog wel eens helpen. Ik leg dan gedurende 5 minuten uit waarom papa's en mama's slapen 's nachts en dat ook van hun kind verwachten, kennelijk heel saai want meestal slaapt hij dan wel weer na 5 minuten.

Daarnaast hebben wij sinds maandag een slaapzakje voor Nathan, hij trappelt zichzelf altijd helemaal omhoog.

En als Nathan om 6 uur gevoed is en onrustig slaapt leg ik hem met een dekentje tussen de kussens bij ons in bed. Als ik hem dan in zn bed wil leggen wordt hij weer wakker.
pi_85439225
Ja een beetje geluid maken wil wel helpen hoor pessie. In je buik was het nooit stil.
pi_85440817
Ik had met Ivan hetzelfde probleem, Orea. De nachtelijke voedingen gingen heel netjes, hij soezelde lekker weg aan de borst, ik hield zijn wiegje warm met een kruik en stopte hem na de voeding snel maar lekker in, en dan na een paar minuten lag hij alweer wakker te mopperen en wilde hij niet slapen. Heel vermoeiend, want als je baby om de 3-4 uur voor een voeding komt en 45 minuten over een voeding doet is het héél fijn als je niet ook nog eens een uur kwijt bent aan in slaap helpen. Anyway, voor mij was dat hét moment om op een co-sleeper over te stappen. Hij sliep er zelf niet echt beter door, maar het werd voor mij makkelijker om hem te troosten en zelf ook rust te krijgen.
pi_85446333
Ze slaapt in een wieg die tegen mijn kant van het bed staat :) dus op zich het idee van een co-sleeper. De wieg is wel iets lager.

Het is inderdaad heel typisch want ze ligt dan in coma aan de borst (al losgelaten) en inderdaad ook kruik in bed om hem iets te verwarmen en de overgang niet te groot te maken van aan de warme borst, naar koude bed...

Grappige (nou ja grappige ;)) is dat als ik haar dan weer uit bed haal als ze ligt te huilen en op mijn borst leg, je haar gelijk voelt ontspannen, armpjes om de boobies heen ;) en er komt dan nog net geen gesnurk uit! Alsof ze echt die behoefte aan mij nog even heeft dan. En dan kan ze wel slapen... (waarschijnlijk mijn warmte, geur en hartslag die haar rustig maakt?)

Na de voeding van middernacht krijg ik haar overigens prima in haar bedje en dan slaapt ze dus ook tot half 4 ongeveer... Dan vanaf dat tijdstip pruttelen en rond 6 krijg ik haar meestal wel weer haar wiegje in (wel weer eerst gevoed dan) (soms zijn we dan een uurtje samen weggedut als ze op mijn borst ligt en ik praktisch rechtop zit :') maargoed, dan slaap ik nog een beetje ;)) en dan slaapt ze geregeld nog tot 9 uur (soms zelfs 10)...

Nou ja, we gaan maar zien hoe het de komende tijd ontwikkelt :) ze is natuurlijk ook nog super jong! Ik ben tot januari thuis dus alle tijd om straks weer bij te slapen ;)

3 weken vandaag O+
pi_85446390
Ik legde jen gewoon op een aankleedkussen naast me. Nu heb ik een snuggle nest voor de nieuwe baby.
pi_85446436
Mijn vent ziet het niet zitten... Haar in bed tussen ons in... hij is oprecht bang om op haar te gaan liggen in zijn slaap (zelfs op aankleedkussen). Krijg ik hem ook niet vanaf, dus gaan we maar gewoon niet doen :)

Eventueel, mocht het zo blijven dat we toch een extra ledikant aanschaffen bij Ikea en er een echte co-sleeper van maken :)
pi_85446691
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:11 schreef Orea het volgende:
Mijn vent ziet het niet zitten... Haar in bed tussen ons in... hij is oprecht bang om op haar te gaan liggen in zijn slaap (zelfs op aankleedkussen). Krijg ik hem ook niet vanaf, dus gaan we maar gewoon niet doen :)

Eventueel, mocht het zo blijven dat we toch een extra ledikant aanschaffen bij Ikea en er een echte co-sleeper van maken :)
nee, en als ze aan jouw kant ligt? Kan ze dan uit bed vallen?ik slaap tegen een muur, dus bij mij ligt jen altijd aan mijn kant, eigenlijk nooit tussenin.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 19:26:37 #260
259886 pessie
pi_85446947
Orea probeer vannacht anders eens tegen haar te praten en met je vinger over haar wangetje te aaien. Vaak net datgene wat nodig is. Ze wil gewoon weten (voelen) dat je er voor haar bent denk ik.
pi_85447398
Meestal ligt Femke rond 6 uur in de ochtend weer te slapen en als ze dan wakker wordt rond 8/9 uur leggen we haar altijd nog even gezellig tussen ons in O+ , kunnen we het nog een uurtje rekken voordat we zelf uit bed gaan, heerlijk :)

Hebben jullie ook van die kwijlplekjes op jullie kleren? :D draai elke dag wel een wasje, dat was voor de komst van de baby wel anders.
pi_85447562
Nee, beide onze kanten liggen niet tegen een muur, bed staat in midden van de kamer. Kan ook niet aan een muur gezet worden Tico. Anders was dat de oplossing wel geweest :)

Pessie, ik praat constant met/tegen haar (juist ook 's nachts! Begin er al mee als ik merk dat ze bijna klaar is met eten en tijdens overigens ook al :)) en met een vinger 'aaien' of het stukje tussen haar ogen/boven neus wrijven wordt ze overdag ook lekker relaxed van, maar werkt dan helaas ook niet... Maarja, misschien is het net haar wakker 'uurtje'... Ben allang blij dat ze daarna nog een paar uurtjes pakt, en daarvoor ook. Knap ik zelf ook van op!
pi_85447856
Mereltje: hier wordt er idd ook meer gewassen. Ik moet gewoon nog een kaboutertje vinden die 's nachts ook even wil strijken (ik heb verdorie weeral 2 manden vol, het droogrek vol en nog een machine die nu aan het draaien is :X -O- )

Orea, ik vrees dat ik jou niet gelukkig ga maken, maar hier ging het precies hetzelfde. Hoe de nachtelijke slapeloosheid na een voeding dan is gestopt? Toen Thomas is beginnen doorslapen :@ Elke keer als hij nu nog eens wakker wordt, krijgen we hem ook moeilijk in slaap. Geen idee hoe het eigenlijk komt, maar we hebben er dus nog geen oplossing voor gevonden. Al hoop ik wel dat jullie wel de truc vinden en dat je die hier dan eventjes komt delen ;)
pi_85447982
Och ik moet zeggen, ik trek het redelijk goed hoor! Het is nog geen drama, maar vroeg me af of het echt specifiek iets voor Leia was ;) of algemeen bekend.. Sowieso die eerste maand hoef je natuurlijk nog niet zoveel te verwachten! (vind het al heel wat dat ze ervoor en erna wel lekker een uur of 3 tukt!!)

Grappige is dat ze in mijn buik 's nachts juist wel heerlijk sliep :D ze was tot een uur of 12 druk, dan sliep ze tot ik opstond... soms werd ze pas rond 9 uur 's morgens wakker :D had stiekem de hoop dat dat zo zou doorzetten... :P
pi_85448581
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:08 schreef Orea het volgende:
Grappige (nou ja grappige ;)) is dat als ik haar dan weer uit bed haal als ze ligt te huilen en op mijn borst leg, je haar gelijk voelt ontspannen, armpjes om de boobies heen ;) en er komt dan nog net geen gesnurk uit! Alsof ze echt die behoefte aan mij nog even heeft dan. En dan kan ze wel slapen... (waarschijnlijk mijn warmte, geur en hartslag die haar rustig maakt?)
Héél herkenbaar! In het ziekenhuis sliep hij alleen maar op me, maar thuis durfde ik dat niet meer zo goed. (Mijn vriend rookt en dat wordt in die situatie sterk afgeraden.) Ivan heeft wekenlang vrijwel alleen maar (met name overdag) goed geslapen als hij bij me lag. Dat werd zo rond de 6-8 weken ineens beter toen we overdag gingen oefenen met alleen in het eigen bedje slapen. Er is dus hoop. :P (Het werkelijke omslagpunt was toen we hem naar zijn eigen kamer verhuisden, maar het heeft een tijdje geduurd voor ik daar klaar voor was.)

Dat praten en met een vinger aaien hielp wel, hoor.... na een uur... :X Maar weet je, ik kijk er nu op terug als een zware maar toch ook heel fijne en intieme periode. Op een bepaald moment ging ik het zelfs missen, die afhankelijkheid. Daarom is het nu ook zo fijn als hij bij me in slaap valt in de draagdoek. O+
pi_85448673
Hehe, Thomas heeft Ivan-trekjes O+ In het ziekenhuis sliep hij 's nachts alleen bij mij in bed (overdag lag hij probleemloos in zijn bedje te slapen, maar 's nachts was drama), thuis sliep hij overdag enkel op mij of op P. maar niet in zijn bedje. Een week voor ik weer moest gaan werken, kon hij opeens ook in zijn bedje slapen. Er is dus effectief hoop :Y
pi_85448822
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 19:56 schreef Orea het volgende:
Sowieso die eerste maand hoef je natuurlijk nog niet zoveel te verwachten! (vind het al heel wat dat ze ervoor en erna wel lekker een uur of 3 tukt!!)
Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren. :+

Ik vind je toch zo'n leuke en lieve moeder! O+ En ik herken zoveel in je gelukzaligheid.
pi_85449397
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 20:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was voor mij echt een eye-opener om te beseffen dat (de meeste) baby's slapen gewoon moeten leren! Daar had ik nooit bij stilgestaan. Ik dacht dat dat het enige was waar ze juist uit zichzelf en geheel vanzelfsprekend goed in waren. :+

Ik vind je toch zo'n leuke en lieve moeder! O+ En ik herken zoveel in je gelukzaligheid.
Wat lief :@
pi_85449927

O+
pi_85449952
O+!
pi_85450958
Claudia, hoe heb jij de kleine dan leren slapen?! Want heb voor mezelf ook die instelling aangenomen maar het werkt niet ;) Nanique slaapt 's nachts goed maar overdag liever geen moment en dat is geen doen want ze is zoooo moe!

Orea, O+ wat een lekker ding!

Hier is Nanique sinds ik haar uit bed heb gehaald vanmiddag (na heel heel veel huilen, troosten, terug leggen enz) niet in haar hum.. Dunne poep, veel spugen, ze lijkt koortsig(heb nog niet gemeten..) en viel in slaap in hele vreemde houdingen.. Nu is ze wakker en klaagt vreselijk maar er zit iig een fles in!
Vind het zo eng zo'n jong babytje wat ziekerig lijkt!
pi_85452944
Orea, wat een schatje O+

Hier eigenlijk nooit echt slaapproblemen gehad met Daan 's nachts. Wel herkenbaar dat hij na het drinken in slaap viel en als je 'm dan weg wilt leggen, dat hij dan weer wakker wordt. Gelukkig viel hij snel daarna wel gewoon weer in slaap. Speentje hielp daar wel bij overigens. Nu nog steeds met speen in bed en dan na een tijdje spuugt hij 'm zelf uit.

Vandaag, toch wel succesvol mag ik zeggen, wortel geintroduceert bij Daan. :+
pi_85453270
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:06 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Claudia, hoe heb jij de kleine dan leren slapen?! Want heb voor mezelf ook die instelling aangenomen maar het werkt niet ;) Nanique slaapt 's nachts goed maar overdag liever geen moment en dat is geen doen want ze is zoooo moe!
Ik zou het al niet eens meer precies weten. Ik weet nog wel dat het met vallen op opstaan ging. Eerst bleef ik bij hem tot hij sliep en ging daarna weg. Al gauw werd ik dat behoorlijk zat en zette ik de stofzuiger naast hem aan zodat hij zich veilig voelde. :') De puckababy heeft eraan bijgedragen. Toen mijn vriend eens 'dienst' had en te lui was om bij hem te blijven tot hij in slaap viel ontdekten we dat hij zomaar ineens zelf in slaap viel! Toen gingen we dus juist meteen weg. Maar al gauw bleek het nodig dat we toch tussendoor teruggingen om weer even te troosten. Niet alle slaapjes gingen bovendien even makkelijk. Het heeft het langst geduurd om hem het vroege avondslaapje zelfstandig in te laten slapen. En toen we de puckababy af moesten bouwen begon het verhaal eigenlijk weer van voor af aan. Ik merk bovendien dat hij nog steeds periodes heeft waarin het beter en slechter gaat om overdag te slapen; 's nachts gaat wel vrij stabiel goed.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 08:49:20 #274
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85462672
Daan O+

Orea, je plaatje doet het niet hier...

Hier gaan de nachten eigenlijk wel okay, Willem krijgt rond twaalf z'n laatste voeding. (duurt tot uurtje of 1) en rond 5 moeten we 'm dan wakker maken voor z'n flesje. Dan gaat er met hangen en wurgen wat eten in en vervolgens slaapt hij weer verder. Z'n huiluurtje heeft hij 's avonds als hij vanaf een uurtje of 9 tot de laatste voeding zo'n beetje aan het jengelen is. (én wakker!)

Lactatiedeskundige komt vrijdagochtend, vakantieperiode helaas en maar 1 deskundige voor zowat heel Brabant beschikbaar. Aangezien Willem toch al bijvoeding krijgt de afspraak dus wat later, kindjes die het wat lastiger hebben gingen even voor... Komt op zich ook wel goed uit, vanmiddag is het weeguurtje op het CB, gaan we even naartoe. Hebben we meteen ook een goed startgewicht voor als we met de voeding gaan werken. (zal vast wel verschil zitten tussen CB-weegschaal en die van de kraam) De Lactatiedeskundige zag het aan de telefoon eigenlijk nog heel positief in en was ervan overtuigd dat het wel in orde zou komen, ben dus erg benieuwd...

Verder begint nu eindelijk zo'n beetje het besef te komen dat ze 'm niet meer op komen halen, maar hij gewoon bij ons mag blijven :P Hij doet het ook eigenlijk gewoon helemaal prima en soms hou ik mezelf voor dat het stuipje een échte lach is ;) We hebben een leuk kind in elkaar geknutseld!
pi_85462727
Happy! Leuk filmpje :D

Claudia, thanks voor je verhaal! Wij zijn hier ook druk ermee en proberen door te zetten.. Heb van een vriendin de puckababy geleend maar dat word m ook nog niet echt.. Las het hier ook van iemand maar Nanique blijft worstelen met haar armen om die bij haar koppie te krijgen dus slaapt ze alsnog niet. Inbakeren hebben we geprobeert maar het is echt niks voor ons..
We blijven gewoon doorzetten ondanks dat het soms veel zuchten en tranen kost.. Ik rommel meestal even met de was bij haar en ga dan weg.. Na 10/15 minuten (afhankelijk van het huiltje) ga ik weer even terug om te troosten.. De ene keer valt ze dan al in slaap, de andere keer moet ik nog 4 of 5 keer gaan. Ze is anders gewoon echt te veel wakker en de hele dag bij Mama op schoot werkt gewoon echt niet want moet meer doen..

Wat een rust hier in huize Draaijer.. De 2 kleine dames slapen! Wat de oudste gedaan heeft vannacht dat ze nu nog slaapt weet ik niet haha ;) Nanique viel na een fles weer lekker in slaap!
En het lijkt een beetje mooi weer te worden want hier schijnt de zon!!

Komende Zaterdag hebben we open huis in ons appartement wat te koop staat.. Vind het wel spannend hoor om zelf mensen rond te leiden.. Hopelijk zit er een koper tussen want wil m eigenlijk wel heel erg graag kwijt! Twee huizen hebben is niet alles.. Gelukkig redden we ons elke maand op de cent af net..
In November kunnen we weer even ademhalen als we eind Oktober voor 2 kids de kinderbijslag krijgen :)

Morgen mogen manlief en ik naar de huisarts toe.. Ik voor anti conceptie en manlief om te informeren naar sterelliseren.. Hij wil nog niet echt maar moet van mij iig informatie vragen..Misschien ben ik te hard door te zeggen dat ik al 2 keer zwaar werk heb verricht en hij nu aan de beurt is?!
We willen nog graag meer kindjes maar door een bacterie en mijn lichaam gaat dat gewoon niet meer...
pi_85462799
Flugeltje, misschien zeg ik iets heel stoms hoor maar mag Willem niet al doorslapen?! Dat je m de fles geeft als late voeding.. wij maakten Nanique ook wakker in de nacht maar dronk toen amper wou slapen ;) Snap wel dat jullie m wakker maken doordat de BV nog niet echt wil maar het klinkt alsof hij nog langer wil slapen...

Maar goed wij ging met Shenaya al tegen sommige adviezen in dus ben niet een goed voorbeeld :P;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 09:07:42 #277
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85462962
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 08:55 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Flugeltje, misschien zeg ik iets heel stoms hoor maar mag Willem niet al doorslapen?! Dat je m de fles geeft als late voeding.. wij maakten Nanique ook wakker in de nacht maar dronk toen amper wou slapen ;) Snap wel dat jullie m wakker maken doordat de BV nog niet echt wil maar het klinkt alsof hij nog langer wil slapen...

Maar goed wij ging met Shenaya al tegen sommige adviezen in dus ben niet een goed voorbeeld :P;)
Had ik ook al aan zitten denken, gaan we ook voorleggen aan CB en lactatiedeskundige. Alles wat ik zo'n beetje kan vinden spreekt pas over veel later stoppen met de nachtvoeding, maar het gewicht ligt dan meestal wel rond dat van Willem nu al.

En nee, ik vind het niet hard om te zeggen dat hij nu eens aan de beurt is voor gefrot in de geslachtsdelen. Jij hebt ook je portie wel gehad lijkt me...
pi_85463232
Wij hebben nooit naar het gewicht gekeken van onze kids met doorslapen volgens mij zijn ze er op een bepaald moment gewoon aan toe!
Nanique heeft wel haar gewicht ervoor trouwens maar Shenaya bleef veel langer klein en licht en sliep na 2 weken al door!
pi_85465097
Goeiemorgen :W

Weten jullie nog dat ik vorige week gekeken had wanneer ik nog eens verlof ging nemen en dat dat op 25 augustus ging zijn? Ik heb er maar de 19e van gemaakt :+ :D
En dat heeft ook al iets opgebracht *O* Bij Thomas is vannacht tand nr 2 doorgebroken *O* Hopelijk zijn we er nu eventjes van verlost en kunnen die twee tandjes rustig groeien.

En voor de rest moet ik me eens heel dringend bijlezen want nu ik weer aan het werk ben, kan ik het allemaal niet meer zo goed volgen en bijhouden.
pi_85465223
*O* Thomas nog een tandje!!
pi_85465674
Thomas al 2 tandjes. de snelle jongen ;)
En alweer bijna verlof. Je had beter thuis kunnen blijven :P Leuk hoor.
Lekker genieten van je zoon!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 11:33:47 #282
259886 pessie
pi_85466826
Leo je klinkt zo gelukkig O+

Fluugs, Willem nu al doorslapen? Nathan gilt 's nachts maximaal 5 uur na zn voeding (soms 4 uur) de hele flat bij elkaar omdat hij vind dat hij niet snel genoeg te eten krijgt. En happen als hij in de buurt van de tepel komt! Er is natuurlijk wel een verschil in gewicht. Aan de andere kant eet een wakkere baby echt veel beter dan een slaperige. Ik zat op een gegeven moment bij elke 3 uur voeden, ook 's nachts, ook al gauw een uur tot anderhalf met Nathan omdat hij na 3 uur niet wakker genoeg was. En als ik dan dacht dat hij klaar was met drinken en hem weer in zn bed legde werd hij echt wakker en wilde hij echt eten. Toen zijn we overgestapt op elke 4 uur 's nachts, hij was meteen een stuk wakkerder. Nu hij een speen heeft drinkt hij ook veel effectiever en ben ik per voeding meestal nog maar 40 minuten bezig (inclusief de pauze tussen de linker- en de rechterkant).

En ik heb een dikkopje O+
pi_85467145
Jeuj, snelle Thomas al 2 tandjes *O* Geniet van je verlof Leo!
pi_85468239
grrr had ik een heel verhaal getypt, valt mn telefoon uit. nog maar een keer dan...
ik durf nu wel te zeggen dat floris echt door gaat slapen.vannacht van half 12 tot half 7.en ik heb ook aan één stuk doorgeslapen.heerlijk!
straks naar de gyn voor nacontrole.ben benieuwd wat me te wachten staat.

over steriliseren, R wil dat niet dus prima hoor.ik vind het een beetje raar om te zeggen ik heb al gedoe aan mijn lichaam gehad dus nu ben jij.je bent samen bij het hele zwangerschapsgebeuren geweest. vind ik hoor...

pessie een dikkopje O+
hier nog zo één, we moeten langzamerhand naar maat 62.56 wordt een beetje kort bij sommige shirts ;(

2tandjes voor thomas *O*
pi_85468905
Flugeltje, gefeliciteerd (nog) met de geboorte van Willem! *O* O+ Superleuke naam! Geniet heel erg van 'm! :*

Saffier en Lautie, ik deed het op twitter al, maar hier ook even: van harte gefeliciteerd en alle geluk van de wereld gewenst met jullie prachtige dochter! :* *O* :*
pi_85469187
Was hier even aan het lezen hoe het met alle nieuwe kindjes gaat, echt heel leuk om te lezen!!
Tot snel!
pi_85475702
Leonieke, you go girl! 8-)
Fijn verlof :* :D

pessie, MP sliep ook al vrij snel door. Ach, de ene baby is de andere niet he, en elk voordeel heb ze nadeel ((bijna)niet slapen overdag is niet altijd even praktisch voor moeder de vrouw ;) )

Sonnetje, hier is 56 al lang te kort, maar in de breedte gaat het nog. En sommige dingen doe ik d'r gewoon aan, want ik vind het zonde het zo weinig aangetrokken te hebben anders :')

Ik heb een dikke, pijnlijke plek op/in m'n linkertet. Hopelijk alleen een verstopt melkkanaaltje. Flink masseren (auwauw :( ) en goed leeg laten drinken of leegkolven. Hopelijk morgen weer over :)
pi_85475940
ik dacht prematuur ff bij de grote baby's te posten, maar ik zie nu dat we er ook psies vandaag ook naartoe mogen!

ah well; zoals gezegd: voorlopig post ik in allebei net waar het uitkomt :)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 15:57:40 #289
259886 pessie
pi_85477175
Simmu gefeliciteerd met de halfjaardag van Ravi! Maar blijf vooral lekker plakken.

CP, ik vind het al heel luxe dat Nathan 1× per dag, en dat dan ook nog 's nachts 5 uur tussen 2 voedingen laat. Als ik terugdenk aan 12 voedingen op een dag :X . Ik merk alleen wel dat mn hormonen aan het veranderen zijn, had ik eerst geen probleem met bijna niet slapen, nu heb ik echt niet meer genoeg aan 6 uur slaap met onderbreking... Wat dat betreft kijk ik uit naar het moment dat Nathan slaapt van 11 tot 6, ik heb alleen een echt hongerlapje dus vraag me af wanneer dat zal zijn (hij is niet voor niets verandert van vast te houden op 1 hand in 3 weken tijd naar dikkopje).

En ik ben naar het winkelcentrum gewandeld :D . Merk het wel echt aan mn rug, maar volgens mij moet ik nu gewoon mn spieren weer gebruiken, die hebben ook weinig gedaan doordat ik last had van mn bekken.
pi_85477731
we zijn met ravi pas sinds een maand van de nachtvoedingen af. toen waren we er een paar keer per ongeluk doorheen geslapen en conculdeerden we dattie het dan blijkbaar niet nodig heeft. idem met de late voeding trouwens! ravi is op zo'n 3 weken tijd van 6 naar 4 flesjes gegaan achteraf. die zagen we toen ook niet aankomen
pi_85479044
Gefeliciteerd simmu *O*
En tegelijk denk ik ook sterkte? -O- :*

Voor jou en pessie geldt natuurlijk dat jullie hele kleintjes hadden/hebben. Ik heb zo'n monsterlijk groot kind. Die kan wel wat hebben :P
pi_85479858
haha cp
de mijne kan ook wel wat hebben :) gelukkig wel
gelukkig niet alle 56 is al te klein en kleine 62 zijn ook nog iets te groot gelukkig, maar moet echt wel dingen gaan uitzoeken ondertussen ;(

vandaag nacontrole bij de gyn gehad.stelde ook niet veel voor
maar hij vond het een fraai exemplaar zoals ie floris noemde :)
R snapt maar niet dat er elke keer gevraagd wordt over anticonceptie,hij zegt als ik nou 10 kinderen had oké :)
pi_85480033
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 16:56 schreef Sonnetje85 het volgende:
haha cp
de mijne kan ook wel wat hebben :) gelukkig wel
gelukkig niet alle 56 is al te klein en kleine 62 zijn ook nog iets te groot gelukkig, maar moet echt wel dingen gaan uitzoeken ondertussen ;(

vandaag nacontrole bij de gyn gehad.stelde ook niet veel voor
maar hij vond het een fraai exemplaar zoals ie floris noemde :)
R snapt maar niet dat er elke keer gevraagd wordt over anticonceptie,hij zegt als ik nou 10 kinderen had oké :)
Nou ja, ik snap het wel.. Je hoeft niet eerst ongesteld te worden om vruchtbaar te zijn.. En stel je eens voor dat je over een maand weer zwanger zou kunnen zijn... Sommigen zouden het misschien erg leuk vinden, maar ik denk dat ik toch echt zou beginnen met janken als ik 3 maanden na een bevalling alweer zwanger zou zijn. Het is gewoon niet het eerste waar je aan denkt..
pi_85480151
dat zei ik ook al
dat wij er wel bij nadenken wil niet zeggen dat iedereen day doet zeg maar
pi_85480252
Jammer aan de ene kant he dat ze zo snel groeien :') heb je sommige kleertjes maar 1 keer aangehad..

Ik heb nog eindgesprek met VK, moet alleen nog een afspraak maken. Vind het eigelijk niet zo nodig..

Goede aanbieding gehad bij de Etos :) 4 pak luiers voor 35 euro met een Fisher Price speelte en hoefde maar 15 euro te betalen omdat ik nog 2 bonnen had van de zwangerschaps en babydoos :)
en eindelijk weer eens geshopt voor mezelf, kleren en ook nog in de uitverkoop *)
pi_85481408
Die van mij slaapt overdag ook echt maar max 3 uur! :D 1 keer hadden we een nacht 1,5 week terug dat ze van 1 tot 5:30 had geslapen, maar dat was na de rit richting ziekenhuis met mijn ontsteking ;) en ze dus wakker gehouden werd...

Ik heb vandaag Cinababy gehaald, hopelijk werkt dat beter dan de Infacol.. We gaan het beleven vannacht.. Afgelopen nacht was het drama, 11 uur laatste voeding, half 2 kwam ze weer en daarna amper nog geslapen.. ben uiteindelijk liggend gaan voeden vanmorgen vroeg zodat ik nog kon dutten en dit is eigenlijk wel goed bevallen! Leia kon lekker drinken waar ze erg behoefte aan had en ik kon dutten/doezelen! Gaan we vaker doen dus :)

Ach, ze is pas net een week echt lekker aan het aankomen! Slapen kan altijd nog 8-)

Eindgesprek... hmmmzz heb ik eigenlijk niks over gehoord :? voor mij hoeft het ook niet, maar is het iets wat standaard gedaan wordt? Zou ik daar nog voor 'opgeroepen' worden, of als ik de behoefte heb, kan ik dat dan zelf aanvragen?
pi_85481526
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat zei ik ook al
dat wij er wel bij nadenken wil niet zeggen dat iedereen day doet zeg maar
Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...
pi_85481556
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:36 schreef Orea het volgende:
Die van mij slaapt overdag ook echt maar max 3 uur! :D 1 keer hadden we een nacht 1,5 week terug dat ze van 1 tot 5:30 had geslapen, maar dat was na de rit richting ziekenhuis met mijn ontsteking ;) en ze dus wakker gehouden werd...

Ik heb vandaag Cinababy gehaald, hopelijk werkt dat beter dan de Infacol.. We gaan het beleven vannacht.. Afgelopen nacht was het drama, 11 uur laatste voeding, half 2 kwam ze weer en daarna amper nog geslapen.. ben uiteindelijk liggend gaan voeden vanmorgen vroeg zodat ik nog kon dutten en dit is eigenlijk wel goed bevallen! Leia kon lekker drinken waar ze erg behoefte aan had en ik kon dutten/doezelen! Gaan we vaker doen dus :)

Ach, ze is pas net een week echt lekker aan het aankomen! Slapen kan altijd nog 8-)

Eindgesprek... hmmmzz heb ik eigenlijk niks over gehoord :? voor mij hoeft het ook niet, maar is het iets wat standaard gedaan wordt? Zou ik daar nog voor 'opgeroepen' worden, of als ik de behoefte heb, kan ik dat dan zelf aanvragen?
Liggend voeden is zo handig!!! Ik was ook zwaar fan!
pi_85481697
Ja het beviel me echt goed! Telkens helemaal rechtop gaan zitten, alle kussens weer recht doen enzo... (en helemaal nadat het nu een paar keer is geweest dat ze klaar leek.. ik haar terug legde en ze doodleuk weer begon te sabbelen en te doen :D en ik dus weer het hele circus kon opbouwen! )

Liggend voeden it is 's nachts! _O_
pi_85481887
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat je gek staat te kijken hoeveel vrouwen niet weten dat ze met 2 maanden ook gewoon weer vruchtbaar kunnen zijn, ondanks borstvoeding, ondanks niet ongesteld...
Ik vind dat ze dat wel op een andere manier kunnen brengen, bijvoorbeeld door te vragen: "Ben je je ervan bewust dat je alweer snel vruchtbaar kunt zijn na de bevalling?" Bij mij had de kraamhulp op haar afvinklijstje 'anticonceptie' staan en de verloskundige zei tegen me: "Zo, en nu moeten we het nog even over anticonceptie hebben." Ik had het idee in China te leven in plaats van in Nederland.
pi_85483302
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:45 schreef Orea het volgende:
Ja het beviel me echt goed! Telkens helemaal rechtop gaan zitten, alle kussens weer recht doen enzo... (en helemaal nadat het nu een paar keer is geweest dat ze klaar leek.. ik haar terug legde en ze doodleuk weer begon te sabbelen en te doen :D en ik dus weer het hele circus kon opbouwen! )

Liggend voeden it is 's nachts! _O_
En 's ochtends is het trouwens ook wel O+ hoor. Kun je zelf rustig wakker worden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')