abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85252020
Ik vind 10 minuten huilen best héél lang voor een kleine baby. :@
Ik liet ze nooit huilen en ze gaan nu ook allebei prima slapen. Kost voor jezelf wat meer energie, maar ik vind het het wel waard.
pi_85252171
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Nathan is uiteindelijk in de draagdoek in slaap gevallen en heb hem nu in z'n bedje gelegd. Ik hoop dat hij blijft slapen. Snap echt niet hoe het kan dat Nathan weigert te slapen, zelfs als hij moe is. Moet ik hem misschien weer bijvoeden?
Ik denk juist dat doordat hij nu genoeg voeding krijgt hij lekker wakker kan blijven.. Dat hij daar dan dus energie voor heeft. Als hij te weinig zou krijgen heeft hij geen energie om op te blijven hoor. ;)

Jen sliep ook zo weinig... Heel frusterend!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:59:13 #128
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_85252288
Kan het ook zijn dat Nathan (hoe oud is hij?) overprikkeld is? Dan zijn ze uiteindelijk te moe om in slaap te komen, en lukt het ze niet echt zonder hulp. Met Siebe hebben we dat ook wel eens als we een dagje naar oma/opa gaan en er dan ook veel familie is. Dan doen we vaak een wandeling en daar wordt Siebe weer rustig van zodat het slapen wel weer wat gemakkelijker gaat....
kloep kloep
pi_85252456
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:22 schreef simmu het volgende:

[..]

nou, tsja. och. die gyn waar ik onder controle was, dat was een knurft waarbij ik blij ben ervanaf te zijn en bij de nacontrole was er de coassistente met de meest debiele vraag ooit: "u bent op de hoogte van de diverse anticonceptiemiddelen mevrouw?"

toch even ter verdediging, die anticonceptie vraag is gewoon een hele standaard nacontrole vraag. En nee als co-assistent heb je totaal geen tijd en mogelijkheid om alle dossiers van te voren volledig door te nemen. Er zijn erg weinig mensen die zich meteen bij een bevalling al laten steriliseren. (die idiote afdelingen verloskunde en vrouwenziekten gebruiken bij voorkeur voor ieder onderdeel van hun vakgebied, gynaecologie, verloskunde, oncologie, voorplanting, een andere ingewikkeld computerprogramma, als co-assistent dus een ramp om een poli waar je mee loopt voor te kunnen bereiden)
pi_85252975
Emma, meisje, wat fijn dat je weer thuis bent en dat alles goed is gegaan! O+

Hoera voor de goede nacht van Flugel, lekker hè, even bijtanken? Ik was eerst eigenwijs door overdag niet te gaan liggen, maar sinds 3 dagen doe ik dat wel, zo tussen 2 en 5 ergens, samen met Leia en daar knap ik ook al zo van op!

Ik zou Nathan niet zomaar bijvoeden als hij niet hongerig is Pessie! Baby's hebben nou eenmaal nog geen ritme en soms zijn ze inderdaad wel moe, maar slapen ze om één of andere reden niet zomaar in.. Lekker blijven knuffelen, inderdaad lekker in de doek bij je! Heeft hij misschien buikkrampjes?

Borizzz, wat lekker!

Mijn dochter had vannacht eindelijk door dat ze na een voeding prima verder kan slapen in haar wiegje. Normaal na de eerste slaap wilde ze niet meer in de wieg. Vannacht kwam ze wel wat vaker voor een voeding, maar daarna ging ze weer heerlijk slapen. Dus ik ben wel uitgerust, ondanks om de 2 uur op ;) wel zit ze sinds vanmorgen helemaal onder de rode bultjes.

Las al ergens dat het kan komen van mijn hormonen. Gek genoeg zit het overal behalve in haar gezichtje (daar maar een paar mini-vlekjes). Wel heeft ze de hele dag al mega krampjes (zielig!) en mega poepluiers! Geen koorts, verder niet hangeriger ofzo, dus ik denk inderdaad mijn hormonen. Maar even in de gaten houden anders morgen even de huisarts bellen.

Gisteren wezen wegen, prutteltje zit nog steeds niet op geboortegewicht. Ze drinkt verder wel prima, is wakker, alert, maar slaapt ook goed. Kortom, ik maak me niet zo'n zorgen, door het ge-emmer met de borstvoeding in het begin is ze gewoon wat later pas goed op gang gekomen. Maandag weer even wegen en kijken of het nu goed gaat. Kolven hoef ik gelukkig niet meer te doen! Het loopt allemaal super!

/happymodus
pi_85253143
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:02 schreef p_iglet het volgende:

[..]

toch even ter verdediging, die anticonceptie vraag is gewoon een hele standaard nacontrole vraag. En nee als co-assistent heb je totaal geen tijd en mogelijkheid om alle dossiers van te voren volledig door te nemen. Er zijn erg weinig mensen die zich meteen bij een bevalling al laten steriliseren. (die idiote afdelingen verloskunde en vrouwenziekten gebruiken bij voorkeur voor ieder onderdeel van hun vakgebied, gynaecologie, verloskunde, oncologie, voorplanting, een andere ingewikkeld computerprogramma, als co-assistent dus een ramp om een poli waar je mee loopt voor te kunnen bereiden)
dan was het flauw van die gyn, want die was wel op de hoogte. ik als patient had zoiets van "what the hey? je doet mijn nacontrole terwijl je niet eens weet wat er in mij gedaan is?"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85254191
kan me voorstellen dat je dan als patient zoiets hebt van huh :?

maar als co-assistent ben je vaak vrijwel volledig afhankelijk van wat de arts zegt.
ik werd van de week naar een patient gestuurd met de vermelding "dat is een nieuwe patient ga maar uitvragen waar ze voor komt'. ik netjes "goh mevrouw u komt hier voor het eerst, wat is de reden van uw komst?"
Patient in tranen, en furieus, bleek bij bijna alle gyn's al bekend te zijn met vrij uitgebreide problematiek, en alleen maar nieuw bij deze ter extra opinie. Tsja dan ze sta je daar als co-assistent toch hoogst ongemakkelijk, terwijl je er niets aan kan doen.
pi_85255245
Veel kleine babietjes die moeizaam in slaap vallen. Hier hebben we nu haar een paar keer goed laten uithuilen in haar wiegje. Vreselijk vooral als je er naast ligt, maar het helpt wel. Aan haar huil merk je dat ze gewoon wat bozig is maar vooraf heeft ze goed gedronken, boertjes gelaten, schone luier en hebben we geknuffeld en is er geen reden meer om heel hard te huilen. Het werkt want inmiddels slaapt ze veel beter :)

Vandaag naar CB geweest en ze is al 4,3 kg en zit precies op het gemiddelde van de curves. Dame plastte de hele weegschaal alleen onder :D Lekker naar de Prenetal geweest en een draagzak gehaald en dat gelijk in de winkel uitgeprobeerd en ze vond het leuk :) ook een muziekmobiel gekocht boven de box. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden, ze kijkt veel omhoog.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:12:02 #134
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_85255514
Simmu de gyn die mijn keizersnede deed en dus ook meteen clipte vroeg me op de nacontrole ook of ik al gedacht had over anticonceptie. Ik keek hem aan en toen dacht hij volgens mij al van het klopte niet wat ik zei en we hebben er samen om gelachen. De gyn en wij hadden nogal een verhaal eer ik ging bevallen dus hij wist het wel maar ratelde gewoon standaardlijstje af.

Piglet ik heb echt respect voor je dat je het allemaal maar even doet en ik kan me voorstellen dat het voor co's nog veel moeilijker is.
pi_85256472
Thomas plast ook graag de weegschaal onder. Alleen doet hij dat enkel op de weegschaal thuis en niet bij Kind&Gezin. Ja, buitenshuis heeft hij wel manieren :D
Maar wat leuk Mereltje dat ze netjes op het gemiddelde zit :Y En nieuwe aankopen zijn natuurlijk altijd leuk :)

Orea, Thomas heeft hier ook wel wat last gehad van babyacne en dat lag blijkbaar ook aan de hormonen van in de baarmoeder, maar door de borstvoeding hebben sommige baby's er blijkbaar langer last van. Maar bij Thomas was het eigenlijk als gewone acne in zijn gezichtje.
Wat leuk trouwens dat de bv nu goed loopt :Y Kan je kleine meid vlug terug op haar geboortegewicht komen. Maar zolang ze bijkomt, is het goed hé :)

Ow en bij de onthaalmoeder zullen er blijkbaar nog 2 kindjes zijn van ongeveer dezelfde leeftijd van Thomas *O* Lijkt me zo leuk eigenlijk :) Nu maar hopen dat hij het er tof vindt.
pi_85256884
oh, ik weet van een vriendin hoe dat werkt met coschappen hoor. ik heb er verder ook niks over gezegd, maar het is wel iets wat ik me herinner. en voor het merendeel net wat ik in de tweede post al zei: dat het wat flauw is van de gyn en niet tof voor de patient. maar goed, ik kan me ook zo voorstellen dat je als echt volleerde gyn ook een dossier in minuten doorgenomen moet hebben, dus in die zin snap ik het wel. maar dit is dan een heeeeel ander onderwerp. buiten het idee dat ik niet snel naar zwolle zal gaan als ik problemen ondervind, maar eerst ff langs de huisarts ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:47:40 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85257323
Hier ook nooit echt laten huilen. Harry sliep ook heel weinig op een gegeven moment. Hij sliep over het algemeen wel goed in de draagdoek.

Emma thuis *O*

En Borizzz lekker geslapen...

EN ik wou nog op een paar dingen reageren maar dat ben ik alweer kwijt :{
pi_85271642
Wij hebben bij Thomas deze week eens de 5-minutenregel toegepast voor het slapen gaan. Het was echt niet meer te doen op dat moment :N
Zal wel toeval zijn dat hij gisteren maar anderhalve minuut heeft liggen wenen in zijn bed. Maar wel een leuk toeval :D Maar hij was op dat ene moment zo gigantisch moe en ik had al alles gecontroleerd. Alleen heb ik hem niet zo strikt toegepast. We hebben hem wel uit zijn bed gehaald en er tegen gepraat en tegen gezongen.

En asy, wat ziet Harry er opeens zo groot uit :o
pi_85271748
Weegschaalplassen vindt Lars ook heerlijk. Ik verdenk hem ervan dat als ie weet dat we aan het eind van de middag naar het CB gaan, hij de hele middag z'n plasjes ophoudt om het daar in de weegschaal lekker te laten lopen. Hij kijkt er dan ook altijd zo trots bij O-) "Kijk eens wat ik kan mama!"
Het gaat nu weer behoorlijk goed met zijn gewicht trouwens. Niet meer afvallen, maar gewoon ~120/150 gram aankomen per week. Het scheelt denk ik toch wel een hoop dat ik me er bij neer heb gelegd dat ik op m'n werk niet genoeg gekolfd krijg, en dat dan een flesje kv helemaal geen kwaad kan.

Fijn dat de operatie goed is gegaan en Emma al weer zo snel mee mocht naar huis, Keshet.
En beterschap voor Octo en Draculettetje.

Wij hebben trouwens Lars een paar weken geleden ook regelmatig even laten huilen. Blijkbaar had hij het nodig om in slaap te vallen toen, 't was nooit langer dan 5 minuutjes. Je hoorde overigens ook echt duidelijk verschil tussen het "meh-ik-ben-moe-maar-ik-vertik-het-om-mijn-ogen-dicht-te-doen"-huiltje en het "mama-er-is-echt-iets-aan-de-hand!"-huiltje. Hij heeft het nu niet meer trouwens. Gaat vrolijk z'n bed in, je hoort 'm nog even brabbelen door de babyfoon, en 5 minuutjes later is het stil en zit meneer in dromenland.

Ik ga vandaag shoppen. In mijn eentje en voor mezelf! Vind dat ik nu toch echt weer eens aan een goed passende nieuwe spijkerbroek toe ben...
pi_85271755
Oh maar ik liet mart ook niet echt 10 min alleen huilen hoor !

Hij bleef gewoon 10 min meer mopperen dan huilen!
En als hij nu huilt zijn we er meteen bij. Ik laat hem niet verdrietig zijn of wat dan ook, zonder dat papa en mama er zijn om hem te troosten!
pi_85272013
Ik zeg ook niet dat het niet werkt :) Een baby leert inderdaad vanzelf dat hij net zo goed niet kan huilen, want het duurt toch heel lang voor er iemand komt. En dan geven ze het op en gaan ze slapen. (meestal dan, sommige baby's zijn doorzetters, die van mijn schoonzus heeft mét 15 minuten methode 8 maanden lang elke nacht 2x een uur gehuild :X )

Het is alleen niet mijn methode. :)

Maar... vandaag vieren we de verjaardag an onze oudste en ik werd om 6:50 wakker van hem :?
Om 7:15 even gaan kijken of Florian het nog deed. Die lag heerlijk te tukken. En werd om 7:30 wakker :o !!!

Zo lekker! Waarschijnlijk toeval,maar wat een geniaal moment O+ Konden we lekker zingen en opstaan met de oudste!
pi_85272220
gefeliciteerd free! geniet lekker van je jongens vandaag!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:00:15 #143
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85279655
Oeh free fijn! Lekker geslapen dus ^O^ (?).

Babyzwemmen lijkt mij ook heel leuk. We hebben hier in de buurt een goed warm zwembad dat babyzwemmen schijnt te geven, dus ben zeker van plan dat te gaan doen met Nathan!

Wat betreft laten huilen, hij is pas 2.5 weken oud. Ik vind dat zelf nog wat te jong om hem al bewust even te laten huilen, daar komt bij dat hij dan zo overstuur is dat ik hem moeilijk weer rustig krijg. Op zich gaat het 's nachts vrij goed. Afgelopen nacht was alleen erg gezellig. Hij maakt geluid tijdens het slapen, dus ben van 1 tot 3 wakker geweest omdat ik dacht dat hij wakker zou worden om te willen eten :? Komt ook omdat hij om 9 uur voor het laatst had gehad, feitelijk heeft hij dus geslapen van 21.30 tot 3 :o . Na het voeden maakte hij weer lawaai in zn slaap, toen heb ik met manlief geruild, die slaapt er wel doorheen en net dat metertje verder hoor ik Nathan een stuk minder en tegelijkertijd heb ik het idee dat manlief wel oplet, daarna dus weer even prima geslapen!
Ik had vanochtend kraambezoek en heb haar gevraagd naar dat geluid maken 's nachts, haar kinderen zijn ook vrij luidruchtig en zij wordt tegenwoordig wakker als ze geen geluid maken. Dus kennelijk wen je er aan! Ach, even doorbijten.
Borizz, wat betreft prikkels, ik probeer zelf juist weinig prikkels te geven maar daar wordt ie ongelukkig van, het lijkt alsof hij juist meer wil zien, horen, voelen... Hij tilt ook echt zn hoofd op om om zich heen te kijken als hij bv in de doek zit.

Wat betreft de anticonceptie vraag. Die kreeg ik van mn kraamverzorgster toen Nathan 6 dagen oud was. Mijn reactie "ik was niet van plan ooit nog weer iets te gaan doen daar beneden" . Maar 6 dagen nadat ik een kind ergens langs had geperst en de hechtingen allemaal nog niet verwijdert waren dacht ik echt niet aan anticonceptie. Het gevoel alsof je in je kruis getrapt bent is dan anticonceptie genoeg.

En volgens mij kon ik nog op heel veel anderen reageren,sorry, ben het even allemaal kwijt...
Oh ja, veel moeders die volgende week weer moeten werken: Succes!
pi_85284857
Mijn draakje begon gisterenavond al met constant willen eten, voltanken en bij het klaar zijn direct weer happen en handje sabbelen... krampjes, vreselijke krampjes :'( en vervolgens een hele nacht samen met mama wakker zijn. Elke keer zakte ze in slaap, om een krampje te krijgen en weer gillend wakker te worden ;(

Paar keer vreselijke poepluiers verschoond vannacht.. gelukkig had papa een hele goede nacht gehad, dus die loste mij vanmorgen af.. Heb een voeding afgekolfd en zo nog 4,5 uur (heel vast!) kunnen pitten..

Gelukkig is ze nu weer haar vrolijke zelf O+ geen vlekjes meer, krampjes minimaal (lang leve infacol!!) en ligt inmiddels in comateuze toestand bij te slapen van het nachtje doorhalen...

Maar echt, die krampjes.. het zou verboden moeten worden :(
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:27:34 #145
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85287416
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:49 schreef Orea het volgende:
Mijn draakje begon gisterenavond al met constant willen eten, voltanken en bij het klaar zijn direct weer happen en handje sabbelen... krampjes, vreselijke krampjes :'( en vervolgens een hele nacht samen met mama wakker zijn. Elke keer zakte ze in slaap, om een krampje te krijgen en weer gillend wakker te worden ;(

Paar keer vreselijke poepluiers verschoond vannacht.. gelukkig had papa een hele goede nacht gehad, dus die loste mij vanmorgen af.. Heb een voeding afgekolfd en zo nog 4,5 uur (heel vast!) kunnen pitten..

Gelukkig is ze nu weer haar vrolijke zelf O+ geen vlekjes meer, krampjes minimaal (lang leve infacol!!) en ligt inmiddels in comateuze toestand bij te slapen van het nachtje doorhalen...

Maar echt, die krampjes.. het zou verboden moeten worden :(
Dat klinkt echt super vervelend! Wel fijn dat je toch nog even goed hebt kunnen slapen.
En clusteren :') .
pi_85287584
kan k me helemaal voorstellen orea. ben echt zo blij dat floris er niet zo'n last van heeft
das ook zowat onmogelijk met t aantal poepluiers dat ie heeft :X
kan me uit de eerste week nog herinneren dat ie krampjes had, zo zielig idd ;(

oh ja riep k van de week nog dat ik er nog niet aan moest denken iets zonder floris te doen. gisteravond zijn we wezen bowlen met de collegas van R. en k zag t niet zitten floris mee te nemen, veel te druk voor m vind ik. dus is ie gisteravond een paar uur bij opa en oma geweest. ging gelukkig goed. flesjes drinkt ie goed leeg en hij heeft nog geslapen ook :)
waren maar 2,5uur, maar goed hebben we t even geoefend ;)
en weet niet wat opa en oma gedaan hebben, maar hij heeft 6uur geslapen :o

free fijn dat je jongens allebei goed geslapen hebben!

oh en wat huilen betreft, ik loop niet (meer) bij iedere kik naar m toe. bijvoorbeeld als ie slaapt begint ie af en toe opeens te huilen. das dan een minuut (of korter) en dan slaapt ie weer. eerst liep k gelijk naar m toe,maar nu weet ik dat ie dan gewoon verder slaapt. en als k m in bed leg dan is ie stil, soms na een minuut of 10 gaat ie dan huilen. dan last k m wel even huilen. soms valt ie dan in slaap, soms niet.
ligt idd aan zijn huiltje

oh ja hebben jullie baby's dat ook. als ie gegeten heeft staat ie helemaal uit. dan blijfk even met m zitten en als k n dan in bed leg dan gaan opeens die ogen open en is ie klaar wakker. zo stom :)
(en soms blijft ie dan lekker slapen)
pi_85288138
Krampjes, regeldagen, ik kan niet wachten. O+

Ik wil jullie even bedanken voor de discussie over de uitvaartverzekering! Ik was Ivan vergeten bij te schrijven en heb dat meteen maar gedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85288686
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:33 schreef Sonnetje85 het volgende:

oh ja hebben jullie baby's dat ook. als ie gegeten heeft staat ie helemaal uit. dan blijfk even met m zitten en als k n dan in bed leg dan gaan opeens die ogen open en is ie klaar wakker. zo stom :)
(en soms blijft ie dan lekker slapen)
:Y :')

Echt en dan vooral 's nachts!! Goed voeden, even boeren (lekker liggen op mijn borst) volledig in coma zijn... In de wieg leggen (wel eerst even kruik erin, anders is het te koud en is ze sowieso meteen wakker, dus echt alleen even voorverwarmen ;)) en dan een paar minuten later ligt ze helder om zich heen te kijken :D

En ja tis vervelend Pessie, maar vind het vervelender voor mijn mupke.. tis zo zielig dat hele bekkie zien te vertrekken, beentjes de lucht in, bijna krijsen en dan iets met 150 km per uur haar luier in horen gaan... Gelukkig werkt de infacol goed en lijkt ze er nu geen last van te hebben... Heb haar nu ook even zo op haar buikje gelegd en aan het geknor te horen vind ze het lekker :D

pi_85288899
En de krampjes gaan voorbij, Orea!

Ooit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85289043
Inderdaad, wat Claudia zegt... de krampjes gaan voorbij. Met Lisa begon het toen ze een week of 3 was en was het zo'n week of 5 rampzalig lees: iedere avond tussen 7 en 9 à 10 maar het werd steeds minder en toen ze 'n week of 11-12 was ging het beter en was het zomaar ineens weg. Maar het is zó zielig om te zien. :{

Wat 'n schatje trouwens! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')