Zonder echt goed bij te lezen:
Octo, hoe is het nu? Is de pijn al iets beter te harden?
Je ligt niet in het Erasmus toch?Draakje, rot dat je toch een injectie moest. Moet je nou ook stoppen met de borstvoeding? (Dacht dat je laatst zoiets postte.)
Nou, deze dag zit er ook weer zo'n beetje op.
Emma moest vanaf 4 uur vannacht nuchter blijven. Dus, wekker gezet en om half 4 nog eten gegeven. Om half 9 moesten we in het ziekenhuis zijn, op de Medium Care.
Even temperaturen en wegen. (4170 gram!

) Vervolgens kwam de chirurg langs om even de laatste zaken te bespreken. Ze zette een pijl op Emma's been aan de kant waar de liesbreuk zat. Ze had niet zo'n vaste hand (

) dus werd het een creatief geheel:
![]()
Daarna mocht het operatiehemdje aan:
![]()
Vervolgens kreeg Emma verdovingszalf op haar handjes zodat het prikken van een infuus minder pijnlijk zou zijn. Omdat Emma al 5 uur niet gegeten had likte ze de zalf van haar handjes bij gebrek aan fatsoenlijk eten. Ter bescherming van zichzelf moesten d'r handjes dus ingepakt worden:
![]()
Vervolgens gingen we richting de OK. Emma werd onder narcose gebracht bij mij op schoot. Aparte ervaring.
Anderhalf uur later werden we gebeld. De operatie was geslaagd, Emma was wakker en was de boel bij elkaar aan het krijsen van de honger.
Ik mocht haar weer gaan ophalen en samen met de verpleging heb ik haar naar de High Care gebracht.
Daar heeft ze meteen goed gedronken! De rest van de middag heeft ze lekker geslapen.
Rond 6 uur was ze weer wakker en heeft weer prima gegeten. Toen mochten we weeeer verhuizen, haar plekje op de High Care was nodig voor een ander kindje en dus staken we de gang weer over naar de Medium Care.

Daarna lag ze er zo bij:
![]()
Druk aan het kletsen, lachen, trappelen en spelen!
Ze lijkt weinig pijn te hebben gelukkig! Als alles goed gaat, wat ik wel verwacht, mag ze morgenochtend mee naar huis!