abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:02:07 #176
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85315577
Asy, Free en Sindell, veel plezier bij de grote baby's!

Leo een tand *O*

Ymme een bijna tand *O*
pi_85318164
Sindell en Laura, ook jullie tot snel!
pi_85318943
fyi, wb in welk topic we horen doen wij het psies zoals keshet hoor :) ravi is van 19 februari, maar iig tot dattie 1 is (en missch nog wel langer) ga ik uit van de uitgerekende datum; 30 april. dus jullie zijn pas 30 oktober zijn jullie van ons af :) dus van 19 augustus tot 30 oktober zie ik als overgangsperiode ;)

mijn ventje begint zich nu net een beetje af te zetten enzo met zijn voetjes in de box. soms hoor je opeens woedend gebrul, en dan ligtie met allebei zijn voetjes door 1 'gat' in de box half zo op zijn zij ;) selene is nog steeds dol op hem, net als iedereen want hij's het schattigste jochie van allemaal hier in huis O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_85318968
oh! nog meer vertrekkende mama en kindje! veel plezier in het volgende topic, tot dan!!!
pi_85320275
simmu gelijk heb je hoor dat je het als overgangsperiode ziet :Y Ik ben trouwens blij dat je hier nog post :) Altijd leuk om verhalen over Ravi en Selene te lezen :)

En wij zitten hier nu al voor de vierde dag op rij met een :o - blik in de zetel naar elkaar te kijken. Pyjama aandoen bij Thomas, Thomas in zijn bedje, "goedenavond speelman" zingen terwijl we de deur dicht doen van de kamer en dan huilt Thomas nog 2 à 3 minuten en is het opeens muisstil :Z :Z

Sindell en Laura (het blijft zo'n mooie naam O+ ) tot binnenkort :W en veel plezier bij de grote baby's.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:52:21 #181
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_85322027
Wat zijn er veel babies al 6 maanden. Veel plezier in het volgende topic.

Beide dochters al lekker in bed en ik ook alvast, morgen weer eens werken...

We zitten hier een beetje te klooien met flesvoeding, hebben een huismerk van een drogist, bevalt op zich prima (hadden we met de oudste ook) alleen hadden we zelf besloten voor een andere variant te kiezen, voor spuugende babies, maar toen dronk ze enorm slecht. nu weer de standaard voeding met scbepje johannesbroodpitmeel en zit ze weer redelijk op niveau.
Hebben andere ouders hier ook wat moeite mee?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_85324465
Ik heb hier ooit een verkeerde doos meegekregen van de apotheker en het maar gemerkt toen ik de schepjes in het water deed. Ipv de gewone Nutrilon was het Nutrilon Omneo. Meneer drinkt blijkbaar geen Omneo, Omneo is voor andere baby's (de doos staat hier dus zo goed als ongebruikt)
pi_85338720
Zo ik ben uitgerust O+
Floris heeft gewoon van half 11 tot 6 geslapen :o
En nu ligt ie ook alweer vanaf half 7ofzo te slapen...

Wel fijn, hopelijk heeft ie vandaag een betere dag. Gisteren bleef ie maar huilen, zo zielig ;( Was dus bang dat het vannacht ook zo zou gaan, niet dus :D

Alle grote baby's: tot over 5 maanden :P
pi_85340043
Son,laat Floris eens aan Leia vertellen hoe dat moet! Mijn kind slaapt heerlijk tot klokslag 12 uur 's nachts :')

En dan rond 5 uur uitgeput in slaap vallen en het liefst de hele ochtend slapen dan, ik dacht dat we nog tot de pubertijd hadden tot dit ritme :P

Zo maar weer naar cb en hopen dat ze nu meer richting geboortegewicht zit..zat ze donderdag met ongeveer 2 weken nog niet op...
Ze doet het prima, plast, poept, is helder als ze wakker is, slaapt prima (behalve dus 'snachts haha) maar zit nog iets van geboortegewicht af. Men vergeet alleen dat die eerste week drama is geweest met de voedingen dus ze toen behoorlijk is afgevallen (10 procent) en daarna rustig aan weer aankomt.

Maar ze zijn hier nogal goed met kijken in de boekjes ipv per kind ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:53:31 #185
259886 pessie
pi_85340441
Mijn zoon heeft maar 1 nachtvoeding gehad *O* *O* *O*
Ik heb hem wakker gehouden tot kwart over 10, toen nog gevoed en daarna in zn bed gelegd. Om 11 uur lag hij te slapen en om kwart voor 4 kwam hij pas weer voor een voeding. Ik was het echt even zat na de vorige nacht bijna geen slaap te hebben gehad en de nachten ervoor waren ook al onhandig. Ik hoop dat dit het nieuwe ritme wordt.

Orea, hoe vaak voed je overdag? Als je overdag vaker voed, kun je 's nachts minder vaak en is Leia 's nachts minder wakker (aldus mijn lactatiekundige).

Son, dat klinkt echt heerlijk!

Simmu, groot gelijk dat je hier nog even blijft hangen!

En mijn zoon heeft een speen :') . Ik heb altijd geroepen dat mijn kind geen speen krijgt maar nu drinkt hij eindelijk effectief en hoef ik hem niet meer continu aan te leggen. Hoe ga ik nu aan mn schoonouders uitleggen dat ze nooit maar dan ook nooit de speen in de suikerpot mogen dopen en vervolgens aan Nathan geven? (daar hebben ze het regelmatig over "omdat kinderen dat zo lekker vinden", ik snap nu een stuk beter waarom manlief een rampgebit heeft).
pi_85340755
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:53 schreef pessie het volgende:
En mijn zoon heeft een speen :') . Ik heb altijd geroepen dat mijn kind geen speen krijgt maar nu drinkt hij eindelijk effectief en hoef ik hem niet meer continu aan te leggen. Hoe ga ik nu aan mn schoonouders uitleggen dat ze nooit maar dan ook nooit de speen in de suikerpot mogen dopen en vervolgens aan Nathan geven? (daar hebben ze het regelmatig over "omdat kinderen dat zo lekker vinden", ik snap nu een stuk beter waarom manlief een rampgebit heeft).
Je kan het enkel en alleen maar zeggen en benadrukken hoeveel belang je er aan hecht, maar ik vrees dat het daar ongeveer stopt -O- Hou er nu al maar rekening mee dat het ooit toch zal gebeuren (ook één van de redenen waarom Thomas geen speen heeft).
Ik heb mijn eerste hartaanval gekregen toen Thomas bijna 4 maand was en ik te horen kreeg dat mijn schoonmoeder hem eens wat bloemkool had gegeven. Op zich niet echt verkeerd omdat we de week erop toch gingen beginnen met vaste voeding. Ware het niet dat ze er een beetje bechamelsaus had doorgeprakt :X
Waarom heb je hem nu toch een speen gegeven?

En *O* voor de slapertjes :) Mijn verlof zit er op, terug aan het werk. Ik kijk al uit naar het moment dat ik weer naar huis kan *O* :D
pi_85341500
Mart is echt zielig. Vaak dunne poep in de luier. Het ruikt alsof de hele luier onder zit. Maar blijkt dan maar een klein beetje te zijn. Stinken :D Maar zijn billen worden roder en roder. En ook beginnen er bultjes op te zitten. Meneer is ook niet echt vrolijk en huilt veel. Vind dit zo zielig.

Kan in zijn mond niet ontdekken welke tand nu aan het doorkomen is. Is allemaal nogal doorzichtig en mart laat ons niet graag in z'n mondje kijken.

Alle tips zijn welkom
pi_85342122
Veel tips kan ik niet geven door mijn gebrek aan ervaring ;) Maar eventueel een tijdje zonder luier in zijn park zetten? Luierzalf aansmeren. En veel knuffelen (zo frustrerend dat je er zo weinig kunt aan doen hé -O- ) Ik heb ook wat zalf gekocht, maar moet eerlijk toegeven dat ik niet echt de indruk heb dat het veel helpt.
Mijn zus vertelde me dat ze als de tand ging doorbreken met de achterkant van een tandenborstel over het tandvlees wreef om het rapper te doen gaan, maar ik vermoed dat je nog niet in dit stadium zit :N
Bij Thomas konden we pas twee dagen voor de tand echt doorbrak heel duidelijk zien welke tand het ging worden.

Ik hoorde trouwens ook iemand vertellen dat ze een suppo gaven als de tand ging doorbreken ook als er geen koorts was, maar dan echt pijnstillend. Heb het zelf niet gedaan omdat het hier niet nodig bleek.
pi_85342254
Nou ja, hij slaapt gelukkig wel goed. Dus dan vind ik een pijnstiller eigenlijk niet zo nodig.
En als we nu eens konden zien welke tand!

En in de blote billen laten liggen, durf ik niet. Plast ie niet alles onder, poept ie dadelijk anders onder :D
pi_85342312
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:31 schreef ymme het volgende:
Mart is echt zielig. Vaak dunne poep in de luier. Het ruikt alsof de hele luier onder zit. Maar blijkt dan maar een klein beetje te zijn. Stinken :D Maar zijn billen worden roder en roder. En ook beginnen er bultjes op te zitten. Meneer is ook niet echt vrolijk en huilt veel. Vind dit zo zielig.

Kan in zijn mond niet ontdekken welke tand nu aan het doorkomen is. Is allemaal nogal doorzichtig en mart laat ons niet graag in z'n mondje kijken.

Alle tips zijn welkom
elke luierwissel zachtjes zinkzalf inmasseren (hoeft niet veel te zijn!). de maizenatruc werkt ook heel goed (dan geen zinkzalf dus ;) )
pi_85342321
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:53 schreef ymme het volgende:
Nou ja, hij slaapt gelukkig wel goed. Dus dan vind ik een pijnstiller eigenlijk niet zo nodig.
En als we nu eens konden zien welke tand!

En in de blote billen laten liggen, durf ik niet. Plast ie niet alles onder, poept ie dadelijk anders onder :D
daar hebben ze die celstofmatjes voor uitgevonden ;)
pi_85342385
Ze zit boven geboortegewicht! Vanaf donderdag gewoon 250 gram aangekomen! Ik ben mega trots en fijn om de bevestiging te krijgen dat het nu dus prima loopt met de borstvoeding!
pi_85344013
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:56 schreef Orea het volgende:
Ze zit boven geboortegewicht! Vanaf donderdag gewoon 250 gram aangekomen! Ik ben mega trots en fijn om de bevestiging te krijgen dat het nu dus prima loopt met de borstvoeding!
heerlijk!
*O*
  maandag 16 augustus 2010 @ 12:38:54 #194
259886 pessie
pi_85344034
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:56 schreef Orea het volgende:
Super! *O*

En inderdaad Ymme, denk dat in z'n blote kont laten liggen wel een tijdje goed kan zijn... Echt sneu dat ie zoveel last van zn tandjes heeft...

Leo, ik heb hem nu uiteindelijk toch een speen gegeven omdat Nathan pinken consequent weigert en ik alleen nog maar op de stoel met hem aan de borst zat, waar hij vervolgens niet echt dronk, maar vooral aan het sabbelen was waar af en toe wat melk bij vrij kwam. Heel goed voor de borstvoeding (leuk, nog meer stuwing) maar ik was het na gisternacht waarin hij in 6 uur tijd 4 keer gevoed wilde worden echt even zat. En nu vind hij de speen goed...
En ik zou echt boos zijn geworden op mn schoonmoeder als ze mn kind eten had gegeven voordat ik dit zelf had gedaan. Ik ben erg blij dat mn schoonouders Nathan nu echt leuk vinden (tijdens de zwangerschap vonden ze het vooral de grootste ramp van de wereld dat zij opa en oma zouden worden) maar ik wil graag dat ze beseffen dat het mijn kind is (en natuurlijk van manlief) en dat wij dus beslissen wat er met Nathan gebeurt. Hij was vrijdag aan het huilen bij mn schoonmoeder, en ik zei "geef hem maar weer even aan mij" en ze weigerde gewoon, ze vond het niet nodig Nathan aan zn moeder terug te geven -O- ... Vervolgens moest ik gaan toekijken hoe zij een speen in Nathan propte -O- . Ik was niet zo blij, heb dit ook even heel duidelijk aan manlief laten weten.
pi_85347052
Pessie, waarom zeg je dat tegen je man? Ik zou toch echt even stuiteren tegen schoonmoe. Het is jouw kind. Jij bepaald. Als jij het genoeg vindt dan heeft ze dat te slikken, en niet weigeren om Nathan aan je terug te geven. Kom op nou, zal ff helemaal mooi worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85347189
ik lees nog wel trouw mee hoor, maar merk dat typen toch echt wel zeer doet grrrr

ik zag hele mooie foto's voorbij komen! en een hoop half jaar kleine grote baby's!
huilende kindjes om regeldagen of tandjes maar ook goed groeiende kindjes wat heerlijk allemaal toch weer!
  maandag 16 augustus 2010 @ 14:33:29 #197
259886 pessie
pi_85349013
Draakje -O- :*

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:43 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, waarom zeg je dat tegen je man? Ik zou toch echt even stuiteren tegen schoonmoe. Het is jouw kind. Jij bepaald. Als jij het genoeg vindt dan heeft ze dat te slikken, en niet weigeren om Nathan aan je terug te geven. Kom op nou, zal ff helemaal mooi worden.
Ik zeg regelmatig tegen schoonmoe "het is mijn kind, ik ben degene die hard heeft gewerkt om hem geboren te laten worden", lijkt soms alleen net alsof ze me niet hoort. En manlief hoort ze wel, en van hem kan ze ook meer hebben dan van mij dus vind ik dat manlief dat moet regelen met zn ouders, bij mijn eigen ouders is het anders, als mijn moeder niet luistert zeg ik dat gewoon. Bij schoonmoeders werkt alles kennelijk toch even anders.
Tijdens de zwangerschap was het gewoon al een beetje minder leuk omdat ze bijna de hele zwangerschap hebben gezeurd over dat ze opa en oma werden en dat ze dan opeens oud werden etc... (alsof een kleinkind je oud maakt). Het was allemaal een beetje negatief en ik kon daar niet zo goed mee om gaan. Vooral omdat vanuit mijn familie iedereen juist heel positief was. En dan nu willen ze hem niet eens even aan mij geven wanneer hij huilt zodat ik hem zelf kan troosten op mijn manier, dat is nogal een omslag zeg maar. Ze loopt nu zelfs al een beetje te hinten wanneer Nathan daar komt logeren :? . Heb nog maar niet verteld dat ik van plan ben als het lukt een jaar borstvoeding te gaan geven.
pi_85349756
Schoonouders en eigen ouders lijkt vaker anders te gaan..Ik herken veel in je verhaal Pessie want mijn schoonmoeders luistert soms ook nergens naar als ik wat zeg! Gewoon blijven zeggen.. :)

Kom even snel buurten want hoor Nanique boven alweer pruttelen dus die word zo wakker! Ze ligt vanaf half 12 al lekker te pitten!! :) Had ik even de handen vrij voor Shenaya dat was fijn.
Altijd blijven lachen... :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:00:10 #199
259886 pessie
pi_85350082
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:51 schreef Lieszdraaijer het volgende:
Schoonouders en eigen ouders lijkt vaker anders te gaan..Ik herken veel in je verhaal Pessie want mijn schoonmoeders luistert soms ook nergens naar als ik wat zeg! Gewoon blijven zeggen.. :)

Kom even snel buurten want hoor Nanique boven alweer pruttelen dus die word zo wakker! Ze ligt vanaf half 12 al lekker te pitten!! :) Had ik even de handen vrij voor Shenaya dat was fijn.
Fijn!! Lukt het een beetje je draai te vinden met 2 kinderen?
Ik heb Nathan in de draagdoek geknoopt en binnen 10 minuten was hij in coma :D Toen in de wieg gelegd en nog steeds stil ^O^ .
pi_85351495
Belachelijk zeg van je schoonmoeder, Pessie. 't is jouw kind!
Volgens mij heb ik reuze geboft met m'n schoonfamilie. Heb soms zelfs bijna het gevoel dat ik beter met m'n schoonmoeder op kan schieten dan met mijn eigen moeder. We zitten goed op één lijn zeg maar. Maar ik weet ook dat het niet altijd zo makkelijk is. Mijn moeder en mijn schoonzusje (vriendin van mijn broertje) gaan bijvoorbeeld niet zo goed samen, waardoor mijn moeder haar kleinkinderen aan die kant helemaal niet zo vaak ziet. En ik merk aan mezelf nu dat ik moet oppassen dat ik dat niet probeer te compenseren met ons Larsje. ("Ach, ze zien P. en N. al niet zo vaak, laten wij maar een keertje extra op bezoek gaan") Ze wonen wel 200km verderop, dus dat doe je niet dagelijks...

Hopelijk dringt je man goed tot z'n moeder door, en komt er geen ruzie in de familie... Lijkt me vreselijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')