abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:07:51 #1
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_85098597

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -
33 - 34

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels :

Kwakz0r:

Lyssa:

TwistedDarling:

EsseEi:

Hook on!

[ Bericht 2% gewijzigd door kruimel_20 op 10-08-2010 16:12:53 ]
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:08:31 #2
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_85098624
ik gooide e'm dicht :)
Hopelijk staat het allemaal goed zo

heb op vakantie m'n bunny afgehaakt. Vind het wel heel leuk om beestjes te haken... nu nog zoeken naar het volgende project.
Vind alleen wel dat met acryl het wel teveel pluist. Als ik een strak beestje wil maken moet het denk ik toch met katoen...

trouwens coole jellyfish :)
pi_85098970
Leuk konijntje! Is dat die van Lion Brand?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:26:51 #4
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85099488
ooew schattig je konijntje ^^ leuk in het wit!! :D hij lijkt wel wat op m'n knuffel konijn die ik al vanaf m'n geboorte heb ^^ (dus extra mooi! :D)

Heb m'n eerste bloemetjes rij nu echt in elkaar zitten :D
En ben nu even Guusje in elkaar aan het zetten!
Foto's volgen :P
pi_85099911
Ik vond dat popje van canada-girl zo leuk!!! O+

Daar kun je dan ook nog een hele garderobe voor maken O+ Waar komt het patroon vandaan?? :9
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:36:58 #6
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85099940
Ik ben nieuwsgierig naar Guus!
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_85100707
Bijna naar huis! Kan ik aan de slag voor m'n lapje! (en m'n sollicitatiebrief en m'n luchtbed testen :'))
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:00:57 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85101104
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:53 schreef Lyssa het volgende:
Bijna naar huis! Kan ik aan de slag voor m'n lapje!
check :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_85101569
:D alweer een nieuw topic! dat gaat gauw!
ik ben ook gauw begonnen met een guusje, als kraam/babycadeautje voor een babietje waarvan van de week de test pas positief was :D maar goed, lijfje bijna af, verder nog niks... en ik heb gisteren een 5e baan aan m'n visjesdeken gezet. er moeten er 23 komen, maar ik kan me niet voorstellen dat als ik wat ik nu heb x5 doe, dat ik dan een deken heb die groot genoeg is... toch nog maar eens meten... :D
waren er nog suggesties voor een plaats voor de meet? Van Trui mocht het wel weer bij haar, het mocht ook bij mij, maar dat is heel erg noorderlijk in Noord Holland... waren er nog meer plekken mocht dat nodig zijn? :)
pi_85101721
Ik ben nog bezig met een gehaakt theeserviesje. Zo leuk om daar ook op mijn werk soms wat aan te werken, het geeft zo'n huiselijk idee met een paar cliënten om je heen. Pas zat ik met links een die zat te breien en rechts een die zat te borduren. Ze vochten bijna om een plaatsje naast me. Ondertussen zaten we met de hele club een dvd van een concert van K3 te kijken, een paar deden een poging tot een dansje enzo, echt zo gezellig. En ongemerkt schiet het ook wel op met het haakwerkje. Komende weken maar eens wat afmaak-werk mee nemen als ik naar die locatie ga, ik word gek van al die halve projectjes.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:15:57 #11
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85101898
Canada-girl, welkom. Leuk popje :-)

Kruimel_20, dat is nog eens een leuke knuffel - vooral dat zwarte armbandje.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:17:12 #12
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85101963
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben nog bezig met een gehaakt theeserviesje. Zo leuk om daar ook op mijn werk soms wat aan te werken, het geeft zo'n huiselijk idee met een paar cliënten om je heen. Pas zat ik met links een die zat te breien en rechts een die zat te borduren. Ze vochten bijna om een plaatsje naast me. Ondertussen zaten we met de hele club een dvd van een concert van K3 te kijken, een paar deden een poging tot een dansje enzo, echt zo gezellig. En ongemerkt schiet het ook wel op met het haakwerkje. Komende weken maar eens wat afmaak-werk mee nemen als ik naar die locatie ga, ik word gek van al die halve projectjes.
Op het werk? Ik wil ook zo'n baan O+
pi_85102452
Kan niet altijd en overal hoor, maar is altijd wel leuk als er gelegenheid voor is. Ik werk in de gehandicaptenzorg en met een late dienst zit je soms een tijd met ze tv te kijken ofzo. Soms moet ik wel eens mee met een cliënt die gedialyseerd wordt, dan ligt hij daar een paar uur aan zo'n apparaat aangesloten en kan ik bijna ongestoord boeken lezen of haken.
Heb altijd wel een haakwerkje bij me, soms heb ik ook een niet-doorbetaalde pauze als ik ergens op een dagbesteding werk en dan zit de ene collega te puzzelen, de ander te handwerken enzo.
pi_85102865
Lieve bunny O+

Mijsje het mag ook hier, maar denk dat trui beter te bereiken is met ov.
pi_85104180
:) oke, dan hebben we weer stof voor lijstjes :D

wanneer kunnen we?: -klik-

waar kunnen we?
- Trui (bij Utrecht)
- Mijsje (Laatste afslag A7 voor de afsluitdijk aan de kant van Noord Holland)
- Anitra (ook bij Utrecht?)
pi_85104913
mijsje mag ook bij mij hoor maar denk niet dat dat doorgaat :-)

Ik heb eigenlijk jullie creatieve ideeën nodig voor de swap :( En nu moet ik het zelf zien op te lossen })
pi_85104981
Haakmeet, haakmeet! *O* *O* *O*

Leuke lapjes voor de tas! :) Ik moet nog beginnen :@ Was gistermiddag vrij omdat ik vanochtend moest werken (ben normaal altijd de hele dinsdag vrij), en deze middag dus, maar ik heb alleen maar Uncharted zitten spelen :@ (wel uitgespeeld zojuist :D )
pi_85105001
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:22 schreef StefanieV het volgende:

Ik heb eigenlijk jullie creatieve ideeën nodig voor de swap :( En nu moet ik het zelf zien op te lossen })
Stefanie, misschien kun je iemand die niet mee doet met de swap via PM raadplegen?
pi_85105231
Goeiemorgen allemaal,

het patroon van het popje staat op www.bernat.com.
Kijk even bij gehaakte toys.En ik vond ook nog deze,weet niet of jullie die al kennen?
http://www.squidoo.com/crocheteddolls
pi_85105363
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef canada-girl het volgende:
Goeiemorgen allemaal,

Kijk even bij gehaakte toys.En ik vond ook nog deze,weet niet of jullie die al kennen?
Ojaa, helemaal vergeten! Welkom! :) Schattig popje is dat zeg, zag 'em haar in het vorige topic maar vergat net in m'n post te zeggen :@ Dat konijntje is ook cute! Wordt dat je volgende projectje?
pi_85106121
Hm Yachiru dat kan ik op zich doen maar denk niet dat er iemand buiten de swap dit al gemaakt heeft maar ik kan het maar proberen.

Iemand die zich geroepen voelt om me te helpen? Iemand die niet mee doet met de swap?
pi_85106127
Geeft niks joh,maar het konijntje Ben ik idd mee bezig nu.
pi_85107305
:) Canada-girl, inderdaad een leuk popje en ook een leuk konijntje :D

ik heb het lijfje met kopje van Guusje afgemaakt net, en ga zo beginnen met het snuitje :) ik ben wel bang dat ik niet genoeg geel heb. moet ik weer een bolletje gaan halen (als het winkeltje er nog zit, want dat zou ermee op houden op korte termijn...) is trouwens ander garen dan balans. ik heb nu Victory gebruikt (net als bij Jip), maar balans is wel fijner om te gebruiken.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:23:02 #24
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85107326
oow jaa helemaal vergeten: het is inderdaad een schattig poppetje!! :D

Stefanie ik wil je wel helpen hoor :) Weet niet of ik het weet, maar kan het altijd proberen (of anders mijn eigen handwerkwonder raadplegen: m'n mams ;))

Guusje giraffe is klaar!!!!

en dit is 1 strook bloempjes voor het lapje voor de tas:

Ga donderdag naar een Festival in Duitsland en morgen al weg dus maandag denk ik pas weer tijd om verder te haken :(
Misschien morgen nog wel wat....

Mijsje: in het boekje staat dat je 75 gram nodig hebt, maar ik had aan 50 gram ruim voldoende! Dus heb nog een bol over:P Van Bravo... Weet niet of je de snuit enzo ook van ander kleurtje doet? of doe je alles geel?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:26:00 #25
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85107440
Guus is erg tof geworden. :D O+
En je lapje voor de tas gaat ook heel leuk worden :Y
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_85107487
Mooi hoor EsseEi!! Zowel Guus als het lapje voor de tas!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:29:18 #27
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85107556
dankje TD :) Ik zit nu in dubio: wat moet ik met al die knuffels? Maar hij is zo schattig! Vind het zeg maar wel zonde om het weg te geven omdat ik 'm zo schattig vind, maar weet ook wel goede plekjes (kleuterklas van schoonzusje, mensen met kleine kindjes enzo). En bij mij staan ze maar....ruimte in te nemen...
Wat doen jullie met al je haaksels?
pi_85107574
:) dank je EsseEi, ik maak het snuitje en de puntjes van de pootjes met een bruinige kleur, en de hoorntjes en de stippen van donkerbruin. ik moet nog even kijken hoeveel ik nog heb om te maken, want ik moet nog oortjes en de pootjes allevier... :) maar mijn kleur geel is heel anders dan jouw geel... ik zal zometeen even fotootje maken van mijn guusje (lijkt wel het begin van de lavender bunny, maar dan met een langere nek... :D )
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:31:43 #29
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85107655
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:29 schreef EsseEi het volgende:
dankje TD :) Ik zit nu in dubio: wat moet ik met al die knuffels? Maar hij is zo schattig! Vind het zeg maar wel zonde om het weg te geven omdat ik 'm zo schattig vind, maar weet ook wel goede plekjes (kleuterklas van schoonzusje, mensen met kleine kindjes enzo). En bij mij staan ze maar....ruimte in te nemen...
Wat doen jullie met al je haaksels?
Ik geef het weg (zeker knuffels), tenzij ik specifiek iets voor mezelf maak zoals een kussenhoes of een deken (als ik iets voor mezelf maak moet het meestal wel een functie hebben in huis, want ik heb al zo weinig plek :+ )
pi_85108108
:) dat doe ik ook. knuffeltjes en slofjes met een bepaald kindje in gedachten en anders maak ik dingen als dekentjes/dekens, kussenhoesjes enz...
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:47:40 #31
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_85108355
dankjulliewel :@
het konijntje is een patroon van http://www.rheatheylia.com/. de Lavender bunny. ik heb er zelf nog een mutsje bijgemaakt.
ik wilde eigenlijk andere oogjes, maar dat doe ik de volgende keer wel. Het is m'n eerste popje dus was ff expirimenteren :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:56:17 #32
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85108713

Mijn variant voor het lapje
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:10:11 #33
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85109238
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:26 schreef TwistedDarling het volgende:
Guus is erg tof geworden. :D O+
En je lapje voor de tas gaat ook heel leuk worden :Y
Ditto en .... ditto :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:12:17 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85109325
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef canada-girl het volgende:
Goeiemorgen allemaal,

_O_

Die site geeft ook wel een mooi overzicht van allerlei beestjes ja :Y Ik zie al direct het varkentje van LionBrand dat een vriendin van mij vandeweek heeft gehaakt. Die heb ik ook aan het haken gekregen *)
pi_85111117
Guus is leuk, en het konijn ook, en de inktvis. O+ En de lapjes worden mooi! Ik maak iets met granny squares, want dat kan ik tenminste. En ik wil ook zo'n poppetje haken. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_85112302
Ik ben bezig met de aap van DeliciousCrochet en ik heb nu het hoofd en de snoet gedaan. Ik moet die aan elkaar naaien maar dat lijkt zo stom, precies een paddenstoel :D Ga maar even wachten met aan elkaar naaien tot ik het mond en ogen heb enzo :P

edit: even een foto, het bruine is het hoofd, het beige de snoet. Nu ziet de snoet er wel groter uit maar ik weet niet hoe ik het deftig krijg. Weet niet of iemand al de aap heeft gemaakt?

pi_85114043
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef StefanieV het volgende:
Ik ben bezig met de aap van DeliciousCrochet en ik heb nu het hoofd en de snoet gedaan. Ik moet die aan elkaar naaien maar dat lijkt zo stom, precies een paddenstoel :D Ga maar even wachten met aan elkaar naaien tot ik het mond en ogen heb enzo :P

edit: even een foto, het bruine is het hoofd, het beige de snoet. Nu ziet de snoet er wel groter uit maar ik weet niet hoe ik het deftig krijg. Weet niet of iemand al de aap heeft gemaakt?

[ afbeelding ]
Volgens mij hoort dat gewoon groter te zijn, de snoet. DeliciousCrochet heeft meer rare proporties!

Mijn eerste poging tot een granny square! Ik heb alleen van geen enkele kleur genoeg, dus zelfs mijn lapje krijg veel verschillende tinten blauw en wit, van verschillende garen. Is dat een probleem?
pi_85120346
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:22 schreef StefanieV het volgende:

oke, dan wordt het lijstje:
wanneer kunnen we?: -klik-

waar kunnen we?
- Trui (bij Utrecht)
- Anitra (ook bij Utrecht?)
- Stefanie (in België!!!) :P

EsseEi, ik vergeet gewoon te reageren op jouw Guusje! wat een schatje zeg! en dat heb je snel gedaan!
leuke bloemetjes ook! :D
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef StefanieV het volgende:

[ afbeelding ]
wat een leuke begin van je aapje! hij doet me aan dit aapje denken:

je ziet het wel meer hoor, een grotere snoet dan de rest van het kopje... ziet er wel aapachtig uit, terwijl je eigenlijk nooit echte apen ziet met zo'n gigantische snoet... :D

mooi begin van je granny Lyssa!
ben benieuwd naar hoe de grote lap er straks uitziet als hij helemaal klaar is :)
pi_85120436
wat een leuke projectjes allemaal weer!!

ik vind het ontzettend flauw en zoetsappig van mezelf, maar ik wil nog even niks afspreken voor eidn augustus/begin september tot ik weet hoe mijn vriendje dan in zn tijd zit. we zijn nog niet zo lang samen en hij is nu net twee weken weg (nog 5 daagjes...nog 5...) en ik wil heel erg graag wat tijd samen hebben voor ik weer vol zit met andere afspraken - krijg het al druk met een nieuwe baan vanaf eind augustus enzo... :@ ik vind dat altijd heel flauw als andere mensen het doen, maar het is echt niet zo dat ik niks zonder hem wil doen ofzo, alleen ik mis hem zo en ik wil graag wat dingen samen kunnen doen

dus ik meld me misshcien later nog aan voor de meet, ok?
Kwak
pi_85120585
Kwakz, je kunt toch ook net als Yppy zeggen: ik wil tot de laatste dag kunnen beslissen of ik kom of niet? zolang niet iedereen dat doet, is er niks aan de hand en is er toch gericht een datum af te spreken... :) niet flauw hoor, ik kan me het best voorstellen als je nog niet zo lang samen bent en een paar weekjes van elkaar gescheiden bent geweest... dan zou ik ook eerst wat leuks willen doen met vriendlief...
pi_85121239
ik heb best veel vrije tijd verder de komende weken, dus ik hoef verder de planner niet echt in te vullen - er hoeft geen rekening gehouden te worden met mij :)
Kwak
pi_85128429
Wat Mijsje zegt en geniet er lekker van als hij terug is!!
Mijsje ik woon in lopik, dat is redelijk dichtbij utrecht. Tussen Ijsselstein en schoonhoven in.

Wat worden al die lapjes leuk!! Hartjes, bloemetjes, zonnetjes, gsjes. O+
pi_85128964
Ik heb gisteren geprobeerd een patroon te maken uit een jaren 70 boek, maar ik snapte er niks van :D Echt de helft werd maar uitgelegd had ik het idee. Er stond bijv:

Sla 2 st. over, 10 l.

Wat moet je dan doen? 2 steken overslaan, een halve vaste ofzo en dan 10 lossen?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:46:29 #44
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85135847
Mijn RE-BAG lapje is naar je op weg Hoothoot!
pi_85136397
Het klopt dus het aapje. Vanavond verder doen :-)

mijsje, als het hier door gaat, dan zorg ik voor lekkere Belgische pralines!! (ook als het in NL door gaat, is mijn handelsmerk om steeds mee te nemen haha )

edit: oja het grootste nieuws vergeet ik nog! Mijn mama kwam daarnet thuis van boodschappen doen en ze heeft een zak vol katoen gekocht voor mij, wel 20 bolletjes!! (wel 'maar' 5 of 6 verschillende kleuren maar hé ik ben er blij mee! ). De winkel hier houdt uitverkoop en ik had het blauw gaan halen maar de rest wou ik niet persé, het kost nog steeds 1,25 euro per bolletje natuurlijk. En mijn mama heeft als cadeautje wat katoen gaan halen, vanavond foto hihi

[ Bericht 52% gewijzigd door StefanieV op 11-08-2010 13:13:10 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:14:22 #46
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85136951
Stefanie's mam heeft een :* verdiend :)
pi_85142629
*O* *O* voor de mama van Stefanie!!! *O* *O*

Ik was net even bij het handwerkwinkeltje, dat hier bijna weggaat... ik ging voor die gele kleur voor de pootjes voor m'n Guusje, en natuurlijk, ze hadden alle kleuren... behalve die ene kleur geel... }:| nu gaan ze het vanmiddag van de marktwagen halen, en hebben ze het morgen in de winkel voor me *O* echt jammer dat het winkeltje weggaat, ze heeft echt zulke goede service, http://www.muldershobbie.(...)www.muldershobbie.nl\ (is het eigenlijk ook spam als je tevreden post over een winkeltje en daar verder niks van persoonlijke banden mee hebt en er verder ook niks voor vangt enzo, en de winkeleigenaar ook niks weet dat je dat hier post? ;) )
pi_85142902
Lijkt me geen spam, het is een tip, zoals we ze allemaal geven. Blijft de webwinkel dan wel?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 augustus 2010 @ 15:42:28 #49
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85143361
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:59 schreef StefanieV het volgende:

mijsje, als het hier door gaat, dan zorg ik voor lekkere Belgische pralines!! (ook als het in NL door gaat, is mijn handelsmerk om steeds mee te nemen haha )

edit: oja het grootste nieuws vergeet ik nog! Mijn mama kwam daarnet thuis van boodschappen doen en ze heeft een zak vol katoen gekocht voor mij, wel 20 bolletjes!! (wel 'maar' 5 of 6 verschillende kleuren maar hé ik ben er blij mee! ). De winkel hier houdt uitverkoop en ik had het blauw gaan halen maar de rest wou ik niet persé, het kost nog steeds 1,25 euro per bolletje natuurlijk. En mijn mama heeft als cadeautje wat katoen gaan halen, vanavond foto hihi
wat ontzettend lief O+
ik heb hier ook een fijne zaak liggen, De Greef, maar helaas kan ik zaterdag pas gaan kijken voor nieuwe kleurtjes katoen, begin er weer doorheen te gaan.
donderdag kan ik niet, omdat ik dan een binnenpleintjes bbq heb O+
en de rest van de dagen kom ik net te laat van t werk
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85143741
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Lijkt me geen spam, het is een tip, zoals we ze allemaal geven. Blijft de webwinkel dan wel?
:Y de webwinkel blijft als het goed is wel, omdat ze ook op de markt blijft staan. ze stopt met de winkel omdat er nu al 2 keer vlak achter elkaar ingebroken is en ze zich er niet meer prettig voelt... ze verkoopt om rond te komen ook tabakswaren en daar wordt vooral op ingebroken... alleen hobby kan helaas niet uit in het dorp...
pi_85144735
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:42 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat ontzettend lief O+
ik heb hier ook een fijne zaak liggen, De Greef, maar helaas kan ik zaterdag pas gaan kijken voor nieuwe kleurtjes katoen, begin er weer doorheen te gaan.
donderdag kan ik niet, omdat ik dan een binnenpleintjes bbq heb O+
en de rest van de dagen kom ik net te laat van t werk
Woon je in Brabant?

In Dordrecht zijn 2 wolwinkels, allebei wel een beetje duur vind ik, maar toch ok. De Breicaravan in Krispijn en nog een zaakje op de Voorstraat. Ik vind dat de Breicaravan wel een beter overzicht heeft, want bij die andere ligt alles in zakken zonder prijs erop...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 augustus 2010 @ 16:14:08 #52
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85144851
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:11 schreef Inu het volgende:

[..]

Woon je in Brabant?

In Dordrecht zijn 2 wolwinkels, allebei wel een beetje duur vind ik, maar toch ok. De Breicaravan in Krispijn en nog een zaakje op de Voorstraat. Ik vind dat de Breicaravan wel een beter overzicht heeft, want bij die andere ligt alles in zakken zonder prijs erop...
nee ben van Utrecht naar Zuid Limburg O+ verhuisd
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85145046
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:14 schreef Ynske het volgende:

[..]

nee ben van Utrecht naar Zuid Limburg O+ verhuisd
Aah :)

Je hebt namelijk in Oost-Brabant een winkelketentje die De Greef heet met stof en wol, ook erg fijn :Y
pi_85145143
Zo, ik heb ook het bewijs ontvangen van baby+deken.

Voorlopig weinig posts van mij, ben bezig met de swap maar ik haak nu niet zoveel.
pi_85146313
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:46 schreef TwistedDarling het volgende:
Mijn RE-BAG lapje is naar je op weg Hoothoot!
Spannend!!! *O*
pi_85149765
Guusje is leuk! En dat konijntje uit de begin post ook!!! Ik heb ook een Guusje gehaakt, alleen moet ik 'em (nog steeds!) in elkaar zetten.. :@ Binnenkort maar eens doen! Leuke stukjes deken ook allemaal! Heb nog eens na zitten denken, en ik ga denk ik voor de ripple van attic24, die is toch wel erg mooi! O+

Wat lief van je mamma Stefanie, dat ze een hele zak katoen voor je meebracht :D

Ik vind dat zo sneu als ik dat hoor Mijsje, dat zo iemand haar winkel dicht 'moet' doen omdat er al een paar keer ingebroken is! Lijkt me zo erg om zoiets mee te maken!
Bij ons in de stad zit één winkeltje dat garen en brei- en haakbenodigdheden verkoopt. De eigenaresse is echt heel erg aardig, ze geeft echt hele goede adviezen. En laatst toen ik speciaal garen had gekocht en er wat vraagjes over had, zei ze dat ik maar langs moet komen als ik er niet uit kom O+
En ik bestel ook weleens wat via internet natuurlijk. De haaknaalden waar ik het liefst mee haak heeft zij bijvoorbeeld niet, dus als ik een nieuwe maat nodig heb moet het via internet. En ze heeft bijvoorbeeld ook geen Garnstudio Drops, dus dat gaat ook online. Maar ze heeft genoeg andere soorten liggen hoor :D

Wat een schattig klein kindje is dat trouwens! O+ Past goed bij het dekentje! :P
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:31:01 #57
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85150277
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef Yachiru het volgende:
Ik vind dat zo sneu als ik dat hoor Mijsje, dat zo iemand haar winkel dicht 'moet' doen omdat er al een paar keer ingebroken is! Lijkt me zo erg om zoiets mee te maken!
Heel akelig. Ze zal met de webwinkel misschien ook wel een goede boterham kunnen verdienen
maar dat is toch appels en peren vergelijken met een echt winkeltje.
quote:
Bij ons in de stad zit één winkeltje dat garen en brei- en haakbenodigdheden verkoopt. De eigenaresse is echt heel erg aardig, ze geeft echt hele goede adviezen. En laatst toen ik speciaal garen had gekocht en er wat vraagjes over had, zei ze dat ik maar langs moet komen als ik er niet uit kom O+
Lijkt erop dat zij van haar hobby haar beroep gemaakt heeft.
Waarom beginnen wij eigenlijk geen winkel? :P
quote:
Wat een schattig klein kindje is dat trouwens! O+ Past goed bij het dekentje! :P
Gelukkig maar anders moesten ze het kindje overdoen want het dekentje is volmaakt O-)

Geintje, het kindje is natuurlijk ook volmaakt. We worden toch allemaal als engeltjes geboren.
Leuke foto trouwens, geeft een beeld van hoe de maaksels in de praktijk ook dankbaar gebruikt worden.

Even off topic ter afsluiting. Ik heb een nieuw vrijwilligersbaantje gevonden,
per a.s. woensdag begin ik in de plaatselijke bibliotheek. Helaas zonder haakwerk
maar ik heb er wel veel zin in. Lezen was mijn allereerste hobby.
pi_85150682
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:59 schreef StefanieV het volgende:

Hebben we dit allemaal gelezen dames? We moeten dus wel een dag prikken dat Stefanie kan komen, anders lopen we die overheerlijke Belgische pralines mis!! c_/

En gefeliciteerd Caroline *O* Ik heb ook ooit in een bieb gewerkt, ik vond het heerlijk!

Lieve beeb met deken O+
  woensdag 11 augustus 2010 @ 18:47:06 #59
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85150790
Ik heb net m'n eerste poging tot een deken/sprei voor mezelf uit elkaar gehaald. Lang genoeg gezocht naar meer garen in die kleuren, zonder succes. Nieuw plan, samen met garen in andere kleuren een granny deken. O+
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:18:59 #60
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85152036
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 18:43 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Hebben we dit allemaal gelezen dames? We moeten dus wel een dag prikken dat Stefanie kan komen, anders lopen we die overheerlijke Belgische pralines mis!! c_/
Ik dacht eigenlijk - we moeten het in België organiseren om zeker te weten dat Stefanie erbij is ;)
quote:
En gefeliciteerd Caroline *O* Ik heb ook ooit in een bieb gewerkt, ik vond het heerlijk!
Dank je Lyssa. Ik heb er ook veel zin in. Zie alleen een beetje op tegen het wisselrooster.
Elke week op een andere dag dienst. Maar de eerste tijd altijd op woensdagmorgen ivm inwerken.
pi_85152056
Hihi ik zal het morgen doorgeven aan mijn mama :D De buit hieronder dus

Kleurtjes zijn niet zo duidelijk maar het is lichtgeel, roos, lichtgroen en beige. Het blauwe had k al opgekocht :D

Oja trouwens, ik kan de 9de oktober toch hoor! Ik heb een nieuwe job vanaf eind aug/begin september dus het zou lukken om te komen :-) Moet ik alleen de dag erna weer naar Nederland, maar ik probeer ergens bij vrienden te blijven slapen :-)

B.ertha schattig zeg!! En dat dekentje past er idd mooi bij!

En Lyssa je hebt dus geluk, ik kan vanaf midden september iedere zaterdag ook komen dus dat is geen probleem dan voor de lekkere pralines :D
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:23:03 #62
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85152178
Da's 'nen prachtige berg pasteltintjes, Stefanie!
pi_85153516
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:19 schreef StefanieV het volgende:
Hihi ik zal het morgen doorgeven aan mijn mama :D De buit hieronder dus

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kleurtjes zijn niet zo duidelijk maar het is lichtgeel, roos, lichtgroen en beige. Het blauwe had k al opgekocht :D

Oja trouwens, ik kan de 9de oktober toch hoor! Ik heb een nieuwe job vanaf eind aug/begin september dus het zou lukken om te komen :-) Moet ik alleen de dag erna weer naar Nederland, maar ik probeer ergens bij vrienden te blijven slapen :-)

En Lyssa je hebt dus geluk, ik kan vanaf midden september iedere zaterdag ook komen dus dat is geen probleem dan voor de lekkere pralines :D
Wooo! *O* Wat een toffe kleurtjes! Daar kan je genoeg leuks mee maken :D

Als je een logeerplekje nodig hebt :) Ik heb een extra bed (in de woonkamer ;)) Als je durft :P Ik weet niet waar je moet wezen in Nederland? Ik woon in Arnhem.
pi_85153720
Ik moet bij Breda zijn, dus denk dat ik bij vrienden 'crash' die in Antwerpen wonen, is zo ver niet van Breda en dan rij ik mee met hen :-) Toch bedankt voor het aanbod maar Arnhem is me nog iets te ver om naar Breda te gaan ;-)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:01:30 #65
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85153870
wow wat lief dat je zo'n berg katoen kreeg van je moeder Stefanie! :D kun je lekker aan de slag ^^

Gefeliciteerd Caroline met je werk bij de bieb! :D

En vind het inderdaad sneu om te horen dat zo'n winkel dicht moet omdat er wordt ingebroken :(

En nu bij m'n vriend en dacht: ik ga even een up-sleutelhanger voor hem maken, maar heb geen opvulspul bij me :( Kan ik 'm niet afmaken, vind ik erg irritant!
Ga morgen naar een festival in Duitsland en ben aan het overwegen om m'n blauwe garen mee te nemen om nog wat bloempjes te kunnen maken voordat er optredens zijn:@ Best erg he?:P maar anders schiet het ook niet op...

quote:
TD: Ik geef het weg (zeker knuffels), tenzij ik specifiek iets voor mezelf maak zoals een kussenhoes of een deken (als ik iets voor mezelf maak moet het meestal wel een functie hebben in huis, want ik heb al zo weinig plek )
Heb ook beetje het probleem met weinig ruimte (beetje, heel erg eigenlijk: heb maar 25 m²). Geef denk ik die knuffels ook maar weg ja ;) Maar nu nog even zelf van genieten een weekje ;) En misschien wat meer dekentjes maken, of kussens, kan ik altijd wel kwijt! :)
pi_85154171
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:01 schreef EsseEi het volgende:
wow wat lief dat je zo'n berg katoen kreeg van je moeder Stefanie! :D kun je lekker aan de slag ^^

Gefeliciteerd Caroline met je werk bij de bieb! :D

En vind het inderdaad sneu om te horen dat zo'n winkel dicht moet omdat er wordt ingebroken :(

En nu bij m'n vriend en dacht: ik ga even een up-sleutelhanger voor hem maken, maar heb geen opvulspul bij me :( Kan ik 'm niet afmaken, vind ik erg irritant!
Ga morgen naar een festival in Duitsland en ben aan het overwegen om m'n blauwe garen mee te nemen om nog wat bloempjes te kunnen maken voordat er optredens zijn:@ Best erg he?:P maar anders schiet het ook niet op...
[..]

Heb ook beetje het probleem met weinig ruimte (beetje, heel erg eigenlijk: heb maar 25 m²). Geef denk ik die knuffels ook maar weg ja ;) Maar nu nog even zelf van genieten een weekje ;) En misschien wat meer dekentjes maken, of kussens, kan ik altijd wel kwijt! :)
Je kunt er ook gewoon een beetje wol instoppen ;)
pi_85154184
Lyssa, opvullen met keukenrol of zakdoekjes? Is dat geen optie? Is ook lekker zacht en vult redelijk snel.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:14:10 #68
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85154399
jaa denk dat ik maar braaf wacht tot na het weekend, als ik weer thuis ben. Moet gewoon leren geduld te hebben haha ;) Was even mn "frustratie" van dit moment. Maar bedankt voor de tips :D maar heb thuis heel veel flisofix (ofzo?), en dan wordt ie zacht, gaat langer mee dan wc-papier denkik :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:35:03 #69
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85155301
Dank je EsseEi :)
pi_85156486
Fijn Caroline (had er over gelezen)!! Bibliotheekwerk lijkt mij idd wel leuk, ik hou ook van lezen! En het is idd een mooi bergje pasteltinten :-)
pi_85157518

Mn allereerste granny!

Ik had ook nog die fluffy wol, maar die heb er maar uitgelaten. Eerste paar dingen zijn katoen, laatste twee is acryl :') Maar hij schijnt wel door dus, door de gaatjes, ga jij daar zelf nog wat mee doen Hoothoot? Ik heb geen lapjes om erachter te naaien :@
pi_85157672
Dat katoen van Stefanie lijkt erg op het katoen van de Wibra volgens mij.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:27:16 #73
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85157694
Dank, Stefanie. Het is een ramp! Ik heb conflicterende hobby's want lezen en haken gaan slecht samen ;)
pi_85157723
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef caroline88 het volgende:
Dank, Stefanie. Het is een ramp! Ik heb conflicterende hobby's want lezen en haken gaan slecht samen ;)
Audiobooks :P
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:38:45 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85158242
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef caroline88 het volgende:
Haha ja kan het ook niet. Ik denk dat het na veel oefenen wel kan, of een makkelijk patroon. Ben altijd jaloers op m'n mams: haakwerk/breiwerk/ander handwerk in d'r handen, boek op schoot en het liefst ook nog de tv aan ;) maar goed die heeft al...40 jaar geoefend.....dus misschien uiteindelijk komt het ooit nog eens goed met die 2 hobbies!
pi_85158369
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat katoen van Stefanie lijkt erg op het katoen van de Wibra volgens mij.
Geen idee, ik vind hier geen katoen bij de Wibra :-)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:46:31 #77
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85158563
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:23 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Mn allereerste granny!

Ik had ook nog die fluffy wol, maar die heb er maar uitgelaten. Eerste paar dingen zijn katoen, laatste twee is acryl :') Maar hij schijnt wel door dus, door de gaatjes, ga jij daar zelf nog wat mee doen Hoothoot? Ik heb geen lapjes om erachter te naaien :@
Mooie Granny! :D
Zat ook een beetje met die gaatjes inderdaad. Moet het strak op elkaar, of ga je alles op 1 grote lap naaien Hoothoot?
pi_85159783
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:23 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Mn allereerste granny!

Ik vind 'm leuk! Als er veel 'gaten' in zitten, wil ik de lap nog wel even voeren met een stuk katoen inderdaad. Een tas met gaten is niet zo praktisch ;)
pi_85160489
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Wibra Nova van Ravelry: http://www.ravelry.com/yarns/library/wibra-nova/stashes?page=1
Hmm het ziet er precies nog anders uit vind ik :-) Het kan natuurlijk hetzelfde zijn, geen idee maar ik vind het er nog anders uit zien, mijn foto's zijn ook niet super kwaliteit natuurlijk.

Ik wou mijn tas verder afhaken met Zpagetti heb k te weinig! Hij zal wel heel groot en zwaar worden, er zit al 700 gram in en heb nog te weinig, hij zal gauw 1kg wegen :o Net maar even gemaild of ze er nog hebben, anders haal k hem helemaal weer uit en maak k hem nog kleiner :-)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:25:31 #81
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85160579
Even heel snel vanaf mn mobiel: ik heb alles gelezen en man oh man wat gaan we weer snel. Ik reageer morgen nog wel even normaal. We zijn een grote opruim/opschoonactie in ons huis aan het doen en ik kan ook daadwerkelijk eindelijk eens wat weggooien ! Oh en ik ben ook nog hrlemaal happy want ik heb gisteren een (simpele) naaimachinr gekregen incl eerste 'wat is wat' en 'hoe hard kan 'ie?' - lessen.
En ontopic; al 4 dagen niet gehaakt helaas, nu even geen tijd, maar dat komt wel weer.
klerkje
pi_85161392
De link staat in mijn favorieten mijsje. :)

Wat leuk Bertha, zo in actie is het helemaal mooi om te zien. O+

Wat ga je precies doen Caroline? Misschien mag je het assortiment haakboeken wel uitbreiden. ;)

Echt wel netjes voor een eerste granny Lyssa! Mijn eerste werd uiteindelijk 8 hoekig ofzo. >:O
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_85161566
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:10 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Ik vind 'm leuk! Als er veel 'gaten' in zitten, wil ik de lap nog wel even voeren met een stuk katoen inderdaad. Een tas met gaten is niet zo praktisch ;)
werd de lap niet ook al gevoerd door die site die de tas ervan ging maken? zoiets stond me bij erover...

ja, ik vond het ook heel triest dat het winkeltje daardoor niet kan blijven bestaan... echt erg voor dat vrouwtje...

*O* stefanie, wat een bolletjes :D helemaal leuk!

En is het iets om de datum dan vast te zetten op 9 oktober? behalve Stefanie kon iedereen die dag, en als jij nu ook kan Stefanie, dan hebben we op die dag de enige dag dat echt iedereen kan!

als iemand het er niet mee eens is moet je het zeggen hoor, en anders:

de haakmeet:
wanneer: zaterdag 9 oktober.
waar: nog verschillende mogelijkheden:
- Trui (bij Utrecht)
- Anitra (in Lopik)
- Stefanie (in België!!!) :P
maar we kunnen ook hopen op mooi weer (is wel al oktober...) en in een park met een overdekt stukje afspreken...

ow, en Guusje is ook alweer een stukje verder... morgen even de andere bol geel halen, dan kan ik de pootjes afmaken, en er moet nog een hoorntje gemaakt worden (ik heb er al eentje, maar ik kan het nu niet meer zien, morgen in het daglicht weer...)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:53:36 #84
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85161878
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:28 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Audiobooks :P
_O_
Dank voor de suggestie maar helaas. Ik zit hier in de open ruimte dus audio aan is geen optie.
Nog los van het feit dat ik een stuk sneller lees dan dat ik kan horen.
Heb ooit een audiobook gekocht en meteen weer weggegooid. Bleek een verkorte versie van het echte boek te zijn :r
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:54:48 #85
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85161932
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:38 schreef EsseEi het volgende:

[..]

Haha ja kan het ook niet. Ik denk dat het na veel oefenen wel kan, of een makkelijk patroon. Ben altijd jaloers op m'n mams: haakwerk/breiwerk/ander handwerk in d'r handen, boek op schoot en het liefst ook nog de tv aan ;) maar goed die heeft al...40 jaar geoefend.....dus misschien uiteindelijk komt het ooit nog eens goed met die 2 hobbies!
Haha complimenten voor je mams! Ik denk dat ik het in theorie wel zou kunnen maar mijn breiwerk is erg groot en dan moet ik mijn boek dus een eind verder weg leggen. Ogen op stokjes besteld ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:03:09 #86
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85162294
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:43 schreef YPPY het volgende:
Wat ga je precies doen Caroline? Misschien mag je het assortiment haakboeken wel uitbreiden. ;)
Ja in mijn dromen! :D
Ik doe de inname en uitlening van boeken. Inclusief adviseren van de leners over het te lezen materiaal.
En het "winkeltje" mooi houden. Dus de planken opruimen, en boeken neerzetten, dat mensen de kaft zien en niet alleen de rug. Voor de groep lezers die komt scharrelen (dus niet voor de groep die een lijstje afwerkt want die weten al precies wat ze willen hebben).
Wat ik verder in detail nog precies wel en niet ga doen, moet ik verder leren tijdens het inwerken. In de CAO is vastgelegd dat een aantal taken niet door vrijwilligers gedaan mogen worden. Ik vrees dat die uitbreiding van de collectie daar ook onder valt :'(
Maar ik verwacht eigenlijk dat ik ook mensen ga helpen met boeken reserveren en zo.

Dat boeken ordenen en zo deed ik eigenlijk altijd al en mede daarom ben ik ook gevraagd of ik interesse had om vrijwilliger te worden :)
pi_85162492
Huh, werkt een bibliotheek met vrijwilligers?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:14:09 #88
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85162815
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Huh, werkt een bibliotheek met vrijwilligers?
Deze wel. Het is een kleine vestiging in een klein dorp met een nog kleiner budget. Dat helemaal opgaat aan de huur van het pand dus zijn er uitsluitend vrijwilligers, en 1 professional voor 2 uur in de week.
We kunnen natuurlijk wel terugvallen op de vaste krachten die op andere vestigingen werkzaam zijn!
Maar het is inderdaad "status aparte".
pi_85162888
Hier zijn de biebmevrouwen 70+, dus ik gok ook vrijwilliger. Soms iemand die jonger is, maar die doet alleen nieuwe pasjes. Ook zo'n klein dorpsbiebje dat een paar uur per week open is. Maar heerlijk dat hij er is. O+ Ik sponsor goed, ben regelmatig te laat. :X
*OUD heilige*
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:21:43 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85163096
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:16 schreef YPPY het volgende:
Hier zijn de biebmevrouwen 70+, dus ik gok ook vrijwilliger. Soms iemand die jonger is, maar die doet alleen nieuwe pasjes. Ook zo'n klein dorpsbiebje dat een paar uur per week open is. Maar heerlijk dat hij er is. O+ Ik sponsor goed, ben regelmatig te laat. :X
Dank voor je bijdragen, YPPY! :)

Met 65+ worden de vrijwilligers hier niet meer ingezet. Die zouden dat dan niet meer kunnen. :?
Maar goed hun exit is mijn kans. "Ons" dorpsbiebje is 4 dagen per week open, 2 of 3 uur afhankelijk van welke dag/tijd het is. Het is een samenwerkingsverband met vijf vestigingen in vijf gemeentes (of eigenlijk 2 want ook hier heeft de samenvoegduivel toegeslagen). Het kleine dorpje valt samen met de bibliobus in 1 potje dus als de provincie daarin gaat snijden zouden we per 1-1-2012 mogelijk niet meer bestaan.
pi_85174575
Ik vrees dat de baan gestopt moet worden voor hijj begonnen is.
Een deurwaarder heeft me zojuist het bevel overhandigd dat ik per 27/8 het huis uit moet dus per dan ben ik dakloos.
pi_85174650
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef caroline88 het volgende:
Een deurwaarder heeft me zojuist het bevel overhandigd dat ik per 27/8 het huis uit moet dus per dan ben ik dakloos.
Oh nee! Hoe komt dat dan?

Ik werk ook in de bieb, maar dan de nationale in Den Haag. Erg leuk :Y al zie ik de boeken bijna niet :X
pi_85174658
Ow caroline, dat is een flinke domper zeg! 27/8 is volgende week al, hoe vind je nu zo snel iets anders :s Ik duim voor je dat er een oplossing uit de bus komt!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:01:28 #94
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85174740
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef caroline88 het volgende:
;( :*
pi_85174777
Jeetje Carolina, .... ik heb er effe geen woorden voor :( wat ontzettend *#$(&%@~!
pi_85174954
Oja mijsje, 9 oktober is goed voor mij, maakt niet uit waar, het is allemaal ver voor mij :P Als het kan, wel wat het dichste bij BE ligt, ik denk Utrecht dus (daar sta ik in 3uur..)
pi_85175317
gelukkig 2 weken maar dat is erg weinig tijd - ben een noob dakloze.
pi_85175979
Oh wat een klotenieuws, Caroline :* welke omgeving moet je nu iets nieuws zoeken? Dikke knuffel en veel sterkte!
pi_85180183
:o Caroline... hoe kan dat nou zo opeens? wat rot zeg! heb je wel een plaats achter de hand? maar wat snel zeg, 2 weken... hoe kunnen ze dat nou verantwoorden naar jou toe?
sterkte in ieder geval hoor! als je wil kletsen mag je pmmen hoor! :*
pi_85180873
Oh Caroline wat naar! Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet zeggen :{ Behalve dan dat ik het echt ontzettend rot voor je vind! :* Maar ehm, wat nu dan? Je kunt hoop ik toch wel ergens terecht? Dat je in ieder geval een dak boven je hoofd hebt? Heel veel sterkte in ieder geval!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:52:14 #101
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85181986
Dank lieve dames. Sorry voor de off topic.
En nee ik heb geen alternatief. Anders was ik hier nooit komen wonen, bij een moeder die me al 46 jaar haat.

Heb me eerder deze week aangemeld bij Stedendriehoek (dat is Apeldoorn Zutphen Deventer). Zutphen ken ik het best, Apeldoorn wil ik het liefst heen (of in die regio). Mijn vrijwilligerbaantjes zijn in Deventer en Eefde.
Maar zal toch eerst een betaalde baan moeten hebben voordat ik eigen woonruimte kan bekostigen.
pi_85182692
Caroline wat een kl*te situatie! :* ik hoop dat er snel toch iets op je pad komt.

Ik kan niet haken, gister iets te fanatiek acryl garen hard aangetrokken en had niet zo snel in de gaten dat het garen dan gaat snijden en branden :@
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:22:15 #103
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85183382
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:07 schreef AnitraX het volgende:
Caroline wat een kl*te situatie! :* ik hoop dat er snel toch iets op je pad komt.

Ik kan niet haken, gister iets te fanatiek acryl garen hard aangetrokken en had niet zo snel in de gaten dat het garen dan gaat snijden en branden :@
Dank, Anitra.

Oh wat akelig! Heb je aloe gel om erop te doen?
pi_85183583
caroline succes met het vinden van een nieuwe job hoor ten eerste en ook met het vinden van een woning ofzo! Ik duim voor je!
pi_85186715
Caroline :*

Anitra, dat is echt vervelend... was het je goede hand? -O-
pi_85187843
Het is open dus zalf durf ik er niet op te doen.
Ehm het zijn beide middelvingers :@ was knoopjes strak aan het trekken en had het eerst niet in de gaten, tot ik velletjes aan de draadjes zag. :@
pi_85187974
bah, wat vervelend dat je het niet op tijd in de gaten had... :( heb je ook wat minder gevoel in je vingers dat je het moest zien ipv voelen? :*
vervelend dat het echt open is... dan kun je inderdaad gewoon helemaal niks ermee... geen zalf, geen pleisters, maar laten drogen in de open lucht is dan het beste... (maar dat had je zelf ook al door natuurlijk ;) )
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:31:20 #108
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85189277
Dit is alvast één kleurcombo voor m'n deken. Groen is m'n favo kleur dus dat wordt de gezamelijke factor bij alle granny's in de deken.

Later vandaag maar eens kijken hoe het wordt met de andere kleuren (zie foto hieronder), en of het allemaal wel bij elkaar past. :)
pi_85192076
:) TD, ik vind het mooie kleuren, ze passen prima bij elkaar! :)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 16:48:24 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85192644
:W

Jeetje, ik lees net over Caroline!! Ik hoop dat je heel gauw iets anders kunt vinden!!! :o
En Anitra :X dat zal vast gemeen zeer doen... calendula is wel heel goed hoor :Y maar even rustig houden tot het niet meer zo open ligt natuurlijk ook.

Ik heb vandeweek op de markt een paar bolletjes softfun van Scheepjeswol gekocht, en daar ga ik een uiltje van maken voor een vriendin *O* zin in!

Deze:
pi_85193061
:D ladyblack, die zijn leuk! O+ ik had ze ook ergens gezien... ow ja, van ravelry... jammer dat het patroon alleen in het boekje staat en niet meer op ravelry...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:00:37 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85193235
Ik wil ze best inscannen hoor :Y
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:03:57 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85193337
Het egeltje is ook zooooooo cute!!! O+
pi_85193376
Mijn grannies zijn moeilijk gelijk te krijgen door de verschillen in wol. Ik hoop dat ze straks goed genoeg zijn voor in de lap. Het is de eerste en meteen de laatste keer dat ik dit maak. Het is leuk omdat het lekker weghaakt, maar ik bak er niets van! _O-

edit: de foto van de twee grannies.

De bovenste is de meest recente.

[ Bericht 32% gewijzigd door Lyssa op 12-08-2010 17:10:40 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:37:33 #115
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85194588
Dank lieve mensen allemaal voor jullie knuffels en morele en praktische steun.
Jur. Loket heeft bevestigd dat ik inderdaad geen rechten heb dus ik moet eruit (tenzij ze me nog een paar dagen gunt maar dat zal hooguit uitstel van executie zijn).

Tips etc graag via PM dan houden we het hier bij haken ;-)

On topic. Gisteren was ik wat in mijn kledingkast aan het zoeken en vond ik toch het tasje met de bolletjes katoen van de tas die ik ooit begon te haken maar nu even op non-actief is omdat de te breien deken eerst af moet. Was toch heel blij.
Een knotje was in een ander tasje terecht gekomen dus dacht ik een tijdje dat ik veel te weinig gekocht had. (Ook al geen aanmoediging om iets af te maken).
pi_85198120

Lyssa: ik vind ze mooi hoor, voor je eerste grannys! Leuke kleurtjes ook!

Intussen ben ik aan mijn eigen stukje voor de RE-BAG begonnen, in aquablauw/turquoise maak ik een grannystripe van 10cm breed (strepen komen dan dus verticaal op de tas).
Ik zal zo ook eens naar beneden lopen, heb nog niet in de brievenbus gekeken vandaag. Ben benieuwd of het eerste lapje er is!
EDIT -> geen post vandaag -O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Hoothoot op 12-08-2010 19:18:08 ]
pi_85200455
Ik ben alles behalve een gamenerd maareh...

Ik wil deze! :*
  donderdag 12 augustus 2010 @ 20:05:38 #118
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85200790
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:03 schreef Hoothoot het volgende:

EDIT -> geen post vandaag -O-
Stom!
pi_85204344
ik heb Guusje bijna af...
ik moet de hoorntjes nog vastzetten en ik maak nog een paar extra vlekken voor op hoofd en poten... daar mis ik toch wel vlekken... :)

maar goed, de hoorntjes heb ik met bloed zweet en tranen gemaakt (jeetje, en ik dacht dat de vingers van Jip vreselijk waren door die kleine strakke steken, maar die hoorntjes... :X ) dus die moeten erop genaaid worden, en dan nog wat extra vlekken en dan is Guusje klaar :D
pi_85204536
Jeuj mijsje!! Guusje ziet er fijn uit, echt mooi!!

Ik was bezig met het oog van de aap maar heb net alles mogen uithalen, het moest in het wit zijn maar heb het in het zwart gehaakt :o
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:46:08 #121
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85205513
Hehe even tijd (en zin :@ :{ :P ) om achter m'n laptop te kruipen.
Qua meet: ik kan wel op 9 oktober en waar het is? Nou ja ik moet uit Zeeland komen dus (bij) Utrecht is het handigst, maar eigenlijk maakt het me niet zo uit, dus kiezen jullie maar dames!

Wat een verhalen, eerst (in het vorige deel) over onze wederhelften en hoe we die ontmoet hebben (jeeminee, ik voel me gewoon een outsider, ik ben getrouwd met de DJ en dus ontmoet in de kroeg bij het uitgaan, wat ouderwets! :D )

Maar ook leuke creaties:
EssieEi: leuke sleutelhanger, die ga ik onthouden (en oooooit proberen te maken) en Guusje is liev O+
Lyssa: geinige kwal
Kruimel: ik vind je bunny er heel sportief uitzien zo, leuk!
Dames van het Re-Bag project: super dat jullie dat doen. Ik had toch niet meegedaan want ik heb nu weinig tijd, maar super om te zien dat jullie meedoen.
mijsje: beetje laat, maar ik wilde toch even zeggen dat ik het zooo zonde vind dat het wolwinkeltje moet stoppen, errug jammer.
Oh Bertha ik zag een lieve baby in een schattig dekentje! Mooi he dat je iets hebt gemaakt waar anderen plezier aan hebben.
Stefanie: wat lief van je moeder dat ze al die bollen heeft gekocht, is ze zelf ook creatief? Het zou ook echt een actie van mijn moeder kunnen zijn haha. Die vind het het helemaal leuk dat ik nu ook haak namelijk.

Caroline! Gisteren dacht ik nog, oeh leuk baantje (al is het vrijwillig) daar moet ik Caroline echt nog mee feliciteren (wat ik bij deze toch nog doe hoor) en nu dit, je moet je huis uit. Ik hoop zo dat je snel weer een plekje voor jezelf hebt :*

En voor iedereen die ik ben vergeten: ik lees altijd mee hoor, ik weet soms gewoon niet altijd wat te zeggen.
Mijn swapprojectje is wel zo goed als af *O* nu nog even wachten voordat het op de bus mag
klerkje
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:30:10 #122
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85207780
Lief Guusje wordt dat, Mijsje! Ik vind de kleuren mooi bij elkaar komen.

Spiegelei, dank voor je felicitaties. Ik ben er nog steeds blij mee hoor!
En ik zet nu even alle gedoe van me af en ga lekker slapen. Morgen heb ik weer "dienst" bij de bloedbank en je kunt toch niet alles vooruit plannen. Sommige dingen gaan meevallen en andere gaan tegenvallen. Zou een beetje suf zijn om daarover te gaan liggen piekeren.

Zou het heel gemeen zijn om mijn spulletjes op te slaan en dan een kaartje te gaan sturen met Groeten uit.... hmm moet nog even een leuk verweggistannetje bedenken >:)
pi_85208988
Guusje is lief Mijsje!! O+

Caroline lekker doen waar jij je goed bij voelt :*

Ik heb uit frankrijk in een theewinkel thee met aardbeien/champagne smaak mee genomen, dat lijkt me echt iets voor een haakmeet.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:12:59 #124
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85210108
Essie! Ik heb Guusje gespot op http://www.onemilliongiraffes.com/?page=6 *O*
klerkje
pi_85210546
:9 Anitra, aardbeien/champagne is een goeie combi, ook als theesmaak! :D

Ik ben klaar met Guusje!!! nu compleet met hoorntjes en nog twee extra stippen op zijn achterhoofd... (op z'n poten zag het er niet uit met stippen, dus dat heb ik achterwege gelaten...)

en ook nog eentje met m'n 3 beestenboel-schatjes samen op een rijtje: Jip, Guusje en Fladder:

(ik had de foto van Guusje nog geen 5 minuten op Ravelry, en iemand heeft hem al ge-favo-d... O+ )

-edit- ik heb ook mijn Guusje even geupload naar die site van one milion giraffes... :D ben benieuwd ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:27:45 #126
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85210768
leuk gezelschap zo mijsje, wat ga je met de knuffels doen? Lekker zelf houden of zijn het weggevertjes?
klerkje
pi_85210890
Het zijn weggevertjes. Jip en Guusje beiden voor iemand van Fok, en Fladder voor een heel bijzonder iemand... (ik maak eigenlijk geen knuffeltjes voor mezelf, dan weet ik straks niet meer waar ik ze moet bewaren... ik probeer zoveel mogelijk dingen voor mezelf te maken die ook echt nuttig zijn... lukt niet altijd, maar ik probeer het wel... :P )
pi_85210966
wat leuk mijsje, wat zijn ze mooi geworden!

ik kan helaas sowieso niet naar de meet, heb die dag een repetitie en s avonds een concert dat ik zelf organiseer (2 projecten door elkaar... druk!)
Kwak
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:33:17 #129
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85211028
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:22 schreef mijsje het volgende:
:9 Anitra, aardbeien/champagne is een goeie combi, ook als theesmaak! :D

Ik ben klaar met Guusje!!! nu compleet met hoorntjes en nog twee extra stippen op zijn achterhoofd... (op z'n poten zag het er niet uit met stippen, dus dat heb ik achterwege gelaten...)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
en ook nog eentje met m'n 3 beestenboel-schatjes samen op een rijtje: Jip, Guusje en Fladder:
[ afbeelding ]
(ik had de foto van Guusje nog geen 5 minuten op Ravelry, en iemand heeft hem al ge-favo-d... O+ )

-edit- ik heb ook mijn Guusje even geupload naar die site van one milion giraffes... :D ben benieuwd ;)
Ziet er goed uit allemaal. Gezellige bende bij elkaar. :P
(en gelukkig heb je straks de foto's nog als je ze hebt weggegeven ;) )
pi_85219324
-O- jammer Kwakz... maar jouw dag klinkt ook heel gezellig! :)

TD ik vind ze er ook heel leuk zo uitzien, zo bij elkaar... O+ en in dat opzicht vind ik het wel jammer om alles weg te geven, maar goed, anders wordt het hier echt een bende qua knuffeltjes en ditjes en datjes... ik kijk meestal in m'n queue op ravelry wat ik allemaal zou kunnen maken voor een kindje, en daar kies ik dan uit waarvan ik denk: dat past bij dat kind... :D
en inderdaad, de foto's, die staan ook op ravelry. dat is echt m'n digitale dagboek qua handwerken... O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:22:59 #131
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85219559
@hoot hoot, als alles lukt gaat morgen mijn lapje op de post
vanavond nog 1 achterkantje maken en dan aan elkaar zetten

k ben blij dat ik t weer een beetje kan oppakken, t geeft rust om zo bezig te zijn. alleen vind ik t altijd lastig om een nieuw project te verzinnen.
ik wil nu nog een grote hello kitty maken voor Isa, maar dr klopt iets niet in t patroon waardoor ik een eierkopke krijg :') dus eerst uitzoeken wat er fout aan is
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85219651
Ik kom even binnenvallen, net terug van vakantie, ga later even bijlezen! :* voor jullie!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:16:43 #133
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85228943
Omdat ik niet zeker weet of we nog zomer krijgen ben ik alvast maar aan de winterprojecten begonnen:
Sjaals!

De linker is om-en-om een vaste en een stokje. Op elke vaste een vaste en op elk stokje een stokje. Het patroon was oorspronkelijk en stokje op en vaste, enz. Maardit geeft echt een heel mooi patroon!
De rechter sjaal is een rijtje stokjes in de achterste lusjes en dan 1 of 3 rijtjes vasten. De stokjes vallen een beetje naar achteren. Ook wel een bijzonder effect.

Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:41:15 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_85231434
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:22 schreef Ynske het volgende:
@hoot hoot, als alles lukt gaat morgen mijn lapje op de post
vanavond nog 1 achterkantje maken en dan aan elkaar zetten

k ben blij dat ik t weer een beetje kan oppakken, t geeft rust om zo bezig te zijn. alleen vind ik t altijd lastig om een nieuw project te verzinnen.
ik wil nu nog een grote hello kitty maken voor Isa, maar dr klopt iets niet in t patroon waardoor ik een eierkopke krijg :') dus eerst uitzoeken wat er fout aan is
Als je een keer niets meer weet: Ruben is nog steeds gek op pinguins en ik krijg er geen vorm in ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:48:34 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85240894
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:41 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je een keer niets meer weet: Ruben is nog steeds gek op pinguins en ik krijg er geen vorm in ;)
aah das nog wel een idee :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_85248197
Mmascha: mooie sjaals zijn het aan het worden zeg!

Twisted: ik heb de post onvangen, je lapje is mooooi!!!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:33:20 #137
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85248431
Blij dat ie goed is aangekomen. Ben echt heel benieuwd hoe de lap in zijn geheel gaat zijn. :D
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:09:04 #138
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85249890
Oké. Zo gaat m'n deken dus worden (mits ik nu wel genoeg wol heb in alle kleuren _O-)

Het gaat wel een langdurig project worden, grote deken, studie begint straks weer dus veel minder tijd om te haken dan. Dus voorlopig wrs de laatste update dekengewijs. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door TwistedDarling op 13-08-2010 20:16:38 ]
pi_85250910
Hier ga ik morgen op vakantie. Ik heb op werk wat patronen uitgeprint en ik ga verder met de granny en de jellyfish! Ik had nog even gegoogled en zag allerlei fantastische wol winkeltjes in de regio's waar ik naar toe ga. Mensen nog tips over specifiek Engelse wol die ik niet mag missen en vooral veel van mee moet nemen terug naar huis?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:31:59 #140
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85251036
Ik heb geen tips over Engelse wol maar wel alvast veel plezier gewenst natuurlijk. :) Waar ga je precies heen?
pi_85251112
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:31 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik heb geen tips over Engelse wol maar wel alvast veel plezier gewenst natuurlijk. :) Waar ga je precies heen?
We struinen het zuiden af. We beginnen in Dover, vanaf de boot en willen langs de kust naar Lizards point en dan iets noorderlijker terug en dan eindigen in Canterbury. Ja, kamperen in Engeland :P Wens ons goed weer toe *O*
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:40:12 #142
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85251441
Dat wens ik jullie zeker toe :D Lijkt me een leuke tocht. Hoelang gaan jullie daar over doen?
pi_85251835
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Dat wens ik jullie zeker toe :D Lijkt me een leuke tocht. Hoelang gaan jullie daar over doen?
We hebben 14 dagen :+ maar rechtstreeks naar Lizards point vanuit huis is het 10 uur :+ Dus dat moet te doen zijn :D We gaan morgen met de boot vanuit Duinkerke :)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:14:36 #144
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85252964
Ziet er leuk uit TD!

Veel plezier Lyssa!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:45:30 #145
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85254299
Dank, mmascha :)

Lyssa, heel veel plezier en fantastisch weer toegewenst! En een fantastische bui voor als het weer het eventjes laat afweten... laat je dan niet op je kop zitten!

Ik zit hier dik te genieten. Ging net even naar de bieb, niet omdat ik zonder zat maar ook even frisse lucht en zo.
Even gezellig kletspraatje met toekomstige collega. Al zullen we niet samen werken want zij werkt op een andere vestiging, toch leuk om elkaar een beetje te leren kennen.
Zit nu lekker naar muziek te luisteren en dat was even heel erg kicken. Muziek die ik in het verleden ook zelf gespeeld heb (Elixer en Meta Sequoia - Harry Sacksioni)
pi_85256194
Ik zag dat Zeeman weer die leuke kussenslopen van ¤0,99 heeft. In veel leuke motiefjes en ideaal als tasvoering.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:26:57 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85256240

Mn lapje is klaar, en gaat morgen op de bus.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:37:39 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85256839
:W

Ik hol even binnen om Mijsje te complimenteren met die drie knuffeltjes!! JIj hebt echt talent voor lieve beestjes O+

En nu ga ik weer weg, helaas niet om te haken, maar een sollicitatiebrief schrijven :X
pi_85258281
Wat heb ik veel topics gemist in een paar weken vakantie :o Morgen eens bijlezen en foto's maken van mijn laatste sjaal en laptopsleeve.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:22:08 #150
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85259250
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat heb ik veel topics gemist in een paar weken vakantie :o Morgen eens bijlezen en foto's maken van mijn laatste sjaal en laptopsleeve.
Morgen? Je dacht dat je daar in 1 dag mee klaar was? ;)

Welkom terug, hoop dat je een fijne vakantie gehad hebt. We kijken uit naar je foto's om te zien of je die ook nuttig besteed hebt O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')