checkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:53 schreef Lyssa het volgende:
Bijna naar huis! Kan ik aan de slag voor m'n lapje!
Op het werk? Ik wil ook zo'n baanquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben nog bezig met een gehaakt theeserviesje. Zo leuk om daar ook op mijn werk soms wat aan te werken, het geeft zo'n huiselijk idee met een paar cliënten om je heen. Pas zat ik met links een die zat te breien en rechts een die zat te borduren. Ze vochten bijna om een plaatsje naast me. Ondertussen zaten we met de hele club een dvd van een concert van K3 te kijken, een paar deden een poging tot een dansje enzo, echt zo gezellig. En ongemerkt schiet het ook wel op met het haakwerkje. Komende weken maar eens wat afmaak-werk mee nemen als ik naar die locatie ga, ik word gek van al die halve projectjes.
Stefanie, misschien kun je iemand die niet mee doet met de swap via PM raadplegen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:22 schreef StefanieV het volgende:
mijsje mag ook bij mij hoor maar denk niet dat dat doorgaat :-)
Ik heb eigenlijk jullie creatieve ideeën nodig voor de swapEn nu moet ik het zelf zien op te lossen
Ojaa, helemaal vergeten! Welkom!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef canada-girl het volgende:
Goeiemorgen allemaal,
het patroon van het popje staat op www.bernat.com.
Kijk even bij gehaakte toys.En ik vond ook nog deze,weet niet of jullie die al kennen?
http://www.squidoo.com/crocheteddolls
Ik geef het weg (zeker knuffels), tenzij ik specifiek iets voor mezelf maak zoals een kussenhoes of een deken (als ik iets voor mezelf maak moet het meestal wel een functie hebben in huis, want ik heb al zo weinig plekquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:29 schreef EsseEi het volgende:
dankje TDIk zit nu in dubio: wat moet ik met al die knuffels? Maar hij is zo schattig! Vind het zeg maar wel zonde om het weg te geven omdat ik 'm zo schattig vind, maar weet ook wel goede plekjes (kleuterklas van schoonzusje, mensen met kleine kindjes enzo). En bij mij staan ze maar....ruimte in te nemen...
Wat doen jullie met al je haaksels?
Ditto en .... dittoquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:26 schreef TwistedDarling het volgende:
Guus is erg tof geworden.![]()
![]()
En je lapje voor de tas gaat ook heel leuk worden
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:31 schreef canada-girl het volgende:
Goeiemorgen allemaal,
het patroon van het popje staat op www.bernat.com.
Kijk even bij gehaakte toys.En ik vond ook nog deze,weet niet of jullie die al kennen?
http://www.squidoo.com/crocheteddolls
Volgens mij hoort dat gewoon groter te zijn, de snoet. DeliciousCrochet heeft meer rare proporties!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef StefanieV het volgende:
Ik ben bezig met de aap van DeliciousCrochet en ik heb nu het hoofd en de snoet gedaan. Ik moet die aan elkaar naaien maar dat lijkt zo stom, precies een paddenstoelGa maar even wachten met aan elkaar naaien tot ik het mond en ogen heb enzo
edit: even een foto, het bruine is het hoofd, het beige de snoet. Nu ziet de snoet er wel groter uit maar ik weet niet hoe ik het deftig krijg. Weet niet of iemand al de aap heeft gemaakt?
[ afbeelding ]
oke, dan wordt het lijstje:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:22 schreef StefanieV het volgende:
mijsje mag ook bij mij hoor maar denk niet dat dat doorgaat :-)
Ik heb eigenlijk jullie creatieve ideeën nodig voor de swapEn nu moet ik het zelf zien op te lossen
wat een leuke begin van je aapje! hij doet me aan dit aapje denken:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:19 schreef StefanieV het volgende:
Ik ben bezig met de aap van DeliciousCrochet en ik heb nu het hoofd en de snoet gedaan. Ik moet die aan elkaar naaien maar dat lijkt zo stom, precies een paddenstoelGa maar even wachten met aan elkaar naaien tot ik het mond en ogen heb enzo
edit: even een foto, het bruine is het hoofd, het beige de snoet. Nu ziet de snoet er wel groter uit maar ik weet niet hoe ik het deftig krijg. Weet niet of iemand al de aap heeft gemaakt?
[ afbeelding ]
wat ontzettend liefquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:59 schreef StefanieV het volgende:
Het klopt dus het aapje. Vanavond verder doen :-)
mijsje, als het hier door gaat, dan zorg ik voor lekkere Belgische pralines!! (ook als het in NL door gaat, is mijn handelsmerk om steeds mee te nemen haha )
edit: oja het grootste nieuws vergeet ik nog! Mijn mama kwam daarnet thuis van boodschappen doen en ze heeft een zak vol katoen gekocht voor mij, wel 20 bolletjes!! (wel 'maar' 5 of 6 verschillende kleuren maar hé ik ben er blij mee! ). De winkel hier houdt uitverkoop en ik had het blauw gaan halen maar de rest wou ik niet persé, het kost nog steeds 1,25 euro per bolletje natuurlijk. En mijn mama heeft als cadeautje wat katoen gaan halen, vanavond foto hihi
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Lijkt me geen spam, het is een tip, zoals we ze allemaal geven. Blijft de webwinkel dan wel?
Woon je in Brabant?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat ontzettend lief
ik heb hier ook een fijne zaak liggen, De Greef, maar helaas kan ik zaterdag pas gaan kijken voor nieuwe kleurtjes katoen, begin er weer doorheen te gaan.
donderdag kan ik niet, omdat ik dan een binnenpleintjes bbq heb
en de rest van de dagen kom ik net te laat van t werk
nee ben van Utrecht naar Zuid Limburgquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:11 schreef Inu het volgende:
[..]
Woon je in Brabant?
In Dordrecht zijn 2 wolwinkels, allebei wel een beetje duur vind ik, maar toch ok. De Breicaravan in Krispijn en nog een zaakje op de Voorstraat. Ik vind dat de Breicaravan wel een beter overzicht heeft, want bij die andere ligt alles in zakken zonder prijs erop...
Aahquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
nee ben van Utrecht naar Zuid Limburgverhuisd
Spannend!!!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:46 schreef TwistedDarling het volgende:
Mijn RE-BAG lapje is naar je op weg Hoothoot!
Heel akelig. Ze zal met de webwinkel misschien ook wel een goede boterham kunnen verdienenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef Yachiru het volgende:
Ik vind dat zo sneu als ik dat hoor Mijsje, dat zo iemand haar winkel dicht 'moet' doen omdat er al een paar keer ingebroken is! Lijkt me zo erg om zoiets mee te maken!
Lijkt erop dat zij van haar hobby haar beroep gemaakt heeft.quote:Bij ons in de stad zit één winkeltje dat garen en brei- en haakbenodigdheden verkoopt. De eigenaresse is echt heel erg aardig, ze geeft echt hele goede adviezen. En laatst toen ik speciaal garen had gekocht en er wat vraagjes over had, zei ze dat ik maar langs moet komen als ik er niet uit kom![]()
Gelukkig maar anders moesten ze het kindje overdoen want het dekentje is volmaaktquote:Wat een schattig klein kindje is dat trouwens!Past goed bij het dekentje!
Hebben we dit allemaal gelezen dames? We moeten dus wel een dag prikken dat Stefanie kan komen, anders lopen we die overheerlijke Belgische pralines mis!!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:59 schreef StefanieV het volgende:
Het klopt dus het aapje. Vanavond verder doen :-)
mijsje, als het hier door gaat, dan zorg ik voor lekkere Belgische pralines!! (ook als het in NL door gaat, is mijn handelsmerk om steeds mee te nemen haha )
edit: oja het grootste nieuws vergeet ik nog! Mijn mama kwam daarnet thuis van boodschappen doen en ze heeft een zak vol katoen gekocht voor mij, wel 20 bolletjes!! (wel 'maar' 5 of 6 verschillende kleuren maar hé ik ben er blij mee! ). De winkel hier houdt uitverkoop en ik had het blauw gaan halen maar de rest wou ik niet persé, het kost nog steeds 1,25 euro per bolletje natuurlijk. En mijn mama heeft als cadeautje wat katoen gaan halen, vanavond foto hihi
Ik dacht eigenlijk - we moeten het in België organiseren om zeker te weten dat Stefanie erbij isquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:43 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Hebben we dit allemaal gelezen dames? We moeten dus wel een dag prikken dat Stefanie kan komen, anders lopen we die overheerlijke Belgische pralines mis!!![]()
Dank je Lyssa. Ik heb er ook veel zin in. Zie alleen een beetje op tegen het wisselrooster.quote:En gefeliciteerd CarolineIk heb ook ooit in een bieb gewerkt, ik vond het heerlijk!
Wooo!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:19 schreef StefanieV het volgende:
Hihi ik zal het morgen doorgeven aan mijn mamaDe buit hieronder dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleurtjes zijn niet zo duidelijk maar het is lichtgeel, roos, lichtgroen en beige. Het blauwe had k al opgekocht
Oja trouwens, ik kan de 9de oktober toch hoor! Ik heb een nieuwe job vanaf eind aug/begin september dus het zou lukken om te komen :-) Moet ik alleen de dag erna weer naar Nederland, maar ik probeer ergens bij vrienden te blijven slapen :-)
En Lyssa je hebt dus geluk, ik kan vanaf midden september iedere zaterdag ook komen dus dat is geen probleem dan voor de lekkere pralines
Heb ook beetje het probleem met weinig ruimte (beetje, heel erg eigenlijk: heb maar 25 m²). Geef denk ik die knuffels ook maar weg jaquote:TD: Ik geef het weg (zeker knuffels), tenzij ik specifiek iets voor mezelf maak zoals een kussenhoes of een deken (als ik iets voor mezelf maak moet het meestal wel een functie hebben in huis, want ik heb al zo weinig plek )
Je kunt er ook gewoon een beetje wol instoppenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:01 schreef EsseEi het volgende:
wow wat lief dat je zo'n berg katoen kreeg van je moeder Stefanie!kun je lekker aan de slag ^^
Gefeliciteerd Caroline met je werk bij de bieb!
En vind het inderdaad sneu om te horen dat zo'n winkel dicht moet omdat er wordt ingebroken
En nu bij m'n vriend en dacht: ik ga even een up-sleutelhanger voor hem maken, maar heb geen opvulspul bij meKan ik 'm niet afmaken, vind ik erg irritant!
Ga morgen naar een festival in Duitsland en ben aan het overwegen om m'n blauwe garen mee te nemen om nog wat bloempjes te kunnen maken voordat er optredens zijn:@ Best erg he?:P maar anders schiet het ook niet op...
[..]
Heb ook beetje het probleem met weinig ruimte (beetje, heel erg eigenlijk: heb maar 25 m²). Geef denk ik die knuffels ook maar weg jaMaar nu nog even zelf van genieten een weekje
En misschien wat meer dekentjes maken, of kussens, kan ik altijd wel kwijt!
Audiobooksquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef caroline88 het volgende:
Dank, Stefanie. Het is een ramp! Ik heb conflicterende hobby's want lezen en haken gaan slecht samen
Haha ja kan het ook niet. Ik denk dat het na veel oefenen wel kan, of een makkelijk patroon. Ben altijd jaloers op m'n mams: haakwerk/breiwerk/ander handwerk in d'r handen, boek op schoot en het liefst ook nog de tv aanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:27 schreef caroline88 het volgende:
Dank, Stefanie. Het is een ramp! Ik heb conflicterende hobby's want lezen en haken gaan slecht samen
Geen idee, ik vind hier geen katoen bij de Wibra :-)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat katoen van Stefanie lijkt erg op het katoen van de Wibra volgens mij.
Mooie Granny!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:23 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Mn allereerste granny!
Ik had ook nog die fluffy wol, maar die heb er maar uitgelaten. Eerste paar dingen zijn katoen, laatste twee is acrylMaar hij schijnt wel door dus, door de gaatjes, ga jij daar zelf nog wat mee doen Hoothoot? Ik heb geen lapjes om erachter te naaien
Ik vind 'm leuk! Als er veel 'gaten' in zitten, wil ik de lap nog wel even voeren met een stuk katoen inderdaad. Een tas met gaten is niet zo praktischquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:23 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Mn allereerste granny!
Ik had ook nog die fluffy wol, maar die heb er maar uitgelaten. Eerste paar dingen zijn katoen, laatste twee is acrylMaar hij schijnt wel door dus, door de gaatjes, ga jij daar zelf nog wat mee doen Hoothoot? Ik heb geen lapjes om erachter te naaien
Hmm het ziet er precies nog anders uit vind ik :-) Het kan natuurlijk hetzelfde zijn, geen idee maar ik vind het er nog anders uit zien, mijn foto's zijn ook niet super kwaliteit natuurlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Wibra Nova van Ravelry: http://www.ravelry.com/yarns/library/wibra-nova/stashes?page=1
werd de lap niet ook al gevoerd door die site die de tas ervan ging maken? zoiets stond me bij erover...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:10 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik vind 'm leuk! Als er veel 'gaten' in zitten, wil ik de lap nog wel even voeren met een stuk katoen inderdaad. Een tas met gaten is niet zo praktisch
quote:
Haha complimenten voor je mams! Ik denk dat ik het in theorie wel zou kunnen maar mijn breiwerk is erg groot en dan moet ik mijn boek dus een eind verder weg leggen. Ogen op stokjes besteldquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:38 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Haha ja kan het ook niet. Ik denk dat het na veel oefenen wel kan, of een makkelijk patroon. Ben altijd jaloers op m'n mams: haakwerk/breiwerk/ander handwerk in d'r handen, boek op schoot en het liefst ook nog de tv aanmaar goed die heeft al...40 jaar geoefend.....dus misschien uiteindelijk komt het ooit nog eens goed met die 2 hobbies!
Ja in mijn dromen!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:43 schreef YPPY het volgende:
Wat ga je precies doen Caroline? Misschien mag je het assortiment haakboeken wel uitbreiden.
Deze wel. Het is een kleine vestiging in een klein dorp met een nog kleiner budget. Dat helemaal opgaat aan de huur van het pand dus zijn er uitsluitend vrijwilligers, en 1 professional voor 2 uur in de week.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Huh, werkt een bibliotheek met vrijwilligers?
Dank voor je bijdragen, YPPY!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:16 schreef YPPY het volgende:
Hier zijn de biebmevrouwen 70+, dus ik gok ook vrijwilliger. Soms iemand die jonger is, maar die doet alleen nieuwe pasjes. Ook zo'n klein dorpsbiebje dat een paar uur per week open is. Maar heerlijk dat hij er is.Ik sponsor goed, ben regelmatig te laat.
Oh nee! Hoe komt dat dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef caroline88 het volgende:
Ik vrees dat de baan gestopt moet worden voor hijj begonnen is.
Een deurwaarder heeft me zojuist het bevel overhandigd dat ik per 27/8 het huis uit moet dus per dan ben ik dakloos.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef caroline88 het volgende:
Ik vrees dat de baan gestopt moet worden voor hijj begonnen is.
Een deurwaarder heeft me zojuist het bevel overhandigd dat ik per 27/8 het huis uit moet dus per dan ben ik dakloos.
Dank, Anitra.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:07 schreef AnitraX het volgende:
Caroline wat een kl*te situatie!ik hoop dat er snel toch iets op je pad komt.
Ik kan niet haken, gister iets te fanatiek acryl garen hard aangetrokken en had niet zo snel in de gaten dat het garen dan gaat snijden en branden
Stom!quote:
Ziet er goed uit allemaal. Gezellige bende bij elkaar.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:22 schreef mijsje het volgende:
Anitra, aardbeien/champagne is een goeie combi, ook als theesmaak!
Ik ben klaar met Guusje!!! nu compleet met hoorntjes en nog twee extra stippen op zijn achterhoofd... (op z'n poten zag het er niet uit met stippen, dus dat heb ik achterwege gelaten...)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
en ook nog eentje met m'n 3 beestenboel-schatjes samen op een rijtje: Jip, Guusje en Fladder:
[ afbeelding ]
(ik had de foto van Guusje nog geen 5 minuten op Ravelry, en iemand heeft hem al ge-favo-d...)
-edit- ik heb ook mijn Guusje even geupload naar die site van one milion giraffes...ben benieuwd
Als je een keer niets meer weet: Ruben is nog steeds gek op pinguins en ik krijg er geen vorm inquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:22 schreef Ynske het volgende:
@hoot hoot, als alles lukt gaat morgen mijn lapje op de post
vanavond nog 1 achterkantje maken en dan aan elkaar zetten
k ben blij dat ik t weer een beetje kan oppakken, t geeft rust om zo bezig te zijn. alleen vind ik t altijd lastig om een nieuw project te verzinnen.
ik wil nu nog een grote hello kitty maken voor Isa, maar dr klopt iets niet in t patroon waardoor ik een eierkopke krijgdus eerst uitzoeken wat er fout aan is
aah das nog wel een ideequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je een keer niets meer weet: Ruben is nog steeds gek op pinguins en ik krijg er geen vorm in
We struinen het zuiden af. We beginnen in Dover, vanaf de boot en willen langs de kust naar Lizards point en dan iets noorderlijker terug en dan eindigen in Canterbury. Ja, kamperen in Engelandquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:31 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik heb geen tips over Engelse wol maar wel alvast veel plezier gewenst natuurlijk.Waar ga je precies heen?
We hebben 14 dagenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Dat wens ik jullie zeker toeLijkt me een leuke tocht. Hoelang gaan jullie daar over doen?
Morgen? Je dacht dat je daar in 1 dag mee klaar was?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat heb ik veel topics gemist in een paar weken vakantieMorgen eens bijlezen en foto's maken van mijn laatste sjaal en laptopsleeve.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |