abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85158369
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat katoen van Stefanie lijkt erg op het katoen van de Wibra volgens mij.
Geen idee, ik vind hier geen katoen bij de Wibra :-)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:46:31 #77
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85158563
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:23 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Mn allereerste granny!

Ik had ook nog die fluffy wol, maar die heb er maar uitgelaten. Eerste paar dingen zijn katoen, laatste twee is acryl :') Maar hij schijnt wel door dus, door de gaatjes, ga jij daar zelf nog wat mee doen Hoothoot? Ik heb geen lapjes om erachter te naaien :@
Mooie Granny! :D
Zat ook een beetje met die gaatjes inderdaad. Moet het strak op elkaar, of ga je alles op 1 grote lap naaien Hoothoot?
pi_85159783
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:23 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Mn allereerste granny!

Ik had ook nog die fluffy wol, maar die heb er maar uitgelaten. Eerste paar dingen zijn katoen, laatste twee is acryl :') Maar hij schijnt wel door dus, door de gaatjes, ga jij daar zelf nog wat mee doen Hoothoot? Ik heb geen lapjes om erachter te naaien :@
Ik vind 'm leuk! Als er veel 'gaten' in zitten, wil ik de lap nog wel even voeren met een stuk katoen inderdaad. Een tas met gaten is niet zo praktisch ;)
pi_85160489
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Wibra Nova van Ravelry: http://www.ravelry.com/yarns/library/wibra-nova/stashes?page=1
Hmm het ziet er precies nog anders uit vind ik :-) Het kan natuurlijk hetzelfde zijn, geen idee maar ik vind het er nog anders uit zien, mijn foto's zijn ook niet super kwaliteit natuurlijk.

Ik wou mijn tas verder afhaken met Zpagetti heb k te weinig! Hij zal wel heel groot en zwaar worden, er zit al 700 gram in en heb nog te weinig, hij zal gauw 1kg wegen :o Net maar even gemaild of ze er nog hebben, anders haal k hem helemaal weer uit en maak k hem nog kleiner :-)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:25:31 #81
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85160579
Even heel snel vanaf mn mobiel: ik heb alles gelezen en man oh man wat gaan we weer snel. Ik reageer morgen nog wel even normaal. We zijn een grote opruim/opschoonactie in ons huis aan het doen en ik kan ook daadwerkelijk eindelijk eens wat weggooien ! Oh en ik ben ook nog hrlemaal happy want ik heb gisteren een (simpele) naaimachinr gekregen incl eerste 'wat is wat' en 'hoe hard kan 'ie?' - lessen.
En ontopic; al 4 dagen niet gehaakt helaas, nu even geen tijd, maar dat komt wel weer.
klerkje
pi_85161392
De link staat in mijn favorieten mijsje. :)

Wat leuk Bertha, zo in actie is het helemaal mooi om te zien. O+

Wat ga je precies doen Caroline? Misschien mag je het assortiment haakboeken wel uitbreiden. ;)

Echt wel netjes voor een eerste granny Lyssa! Mijn eerste werd uiteindelijk 8 hoekig ofzo. >:O
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_85161566
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:10 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Ik vind 'm leuk! Als er veel 'gaten' in zitten, wil ik de lap nog wel even voeren met een stuk katoen inderdaad. Een tas met gaten is niet zo praktisch ;)
werd de lap niet ook al gevoerd door die site die de tas ervan ging maken? zoiets stond me bij erover...

ja, ik vond het ook heel triest dat het winkeltje daardoor niet kan blijven bestaan... echt erg voor dat vrouwtje...

*O* stefanie, wat een bolletjes :D helemaal leuk!

En is het iets om de datum dan vast te zetten op 9 oktober? behalve Stefanie kon iedereen die dag, en als jij nu ook kan Stefanie, dan hebben we op die dag de enige dag dat echt iedereen kan!

als iemand het er niet mee eens is moet je het zeggen hoor, en anders:

de haakmeet:
wanneer: zaterdag 9 oktober.
waar: nog verschillende mogelijkheden:
- Trui (bij Utrecht)
- Mijsje (Laatste afslag A7 voor de afsluitdijk aan de kant van Noord Holland)
- Anitra (in Lopik)
- Stefanie (in België!!!) :P
maar we kunnen ook hopen op mooi weer (is wel al oktober...) en in een park met een overdekt stukje afspreken...

ow, en Guusje is ook alweer een stukje verder... morgen even de andere bol geel halen, dan kan ik de pootjes afmaken, en er moet nog een hoorntje gemaakt worden (ik heb er al eentje, maar ik kan het nu niet meer zien, morgen in het daglicht weer...)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:53:36 #84
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85161878
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:28 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Audiobooks :P
_O_
Dank voor de suggestie maar helaas. Ik zit hier in de open ruimte dus audio aan is geen optie.
Nog los van het feit dat ik een stuk sneller lees dan dat ik kan horen.
Heb ooit een audiobook gekocht en meteen weer weggegooid. Bleek een verkorte versie van het echte boek te zijn :r
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:54:48 #85
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85161932
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:38 schreef EsseEi het volgende:

[..]

Haha ja kan het ook niet. Ik denk dat het na veel oefenen wel kan, of een makkelijk patroon. Ben altijd jaloers op m'n mams: haakwerk/breiwerk/ander handwerk in d'r handen, boek op schoot en het liefst ook nog de tv aan ;) maar goed die heeft al...40 jaar geoefend.....dus misschien uiteindelijk komt het ooit nog eens goed met die 2 hobbies!
Haha complimenten voor je mams! Ik denk dat ik het in theorie wel zou kunnen maar mijn breiwerk is erg groot en dan moet ik mijn boek dus een eind verder weg leggen. Ogen op stokjes besteld ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:03:09 #86
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85162294
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:43 schreef YPPY het volgende:
Wat ga je precies doen Caroline? Misschien mag je het assortiment haakboeken wel uitbreiden. ;)
Ja in mijn dromen! :D
Ik doe de inname en uitlening van boeken. Inclusief adviseren van de leners over het te lezen materiaal.
En het "winkeltje" mooi houden. Dus de planken opruimen, en boeken neerzetten, dat mensen de kaft zien en niet alleen de rug. Voor de groep lezers die komt scharrelen (dus niet voor de groep die een lijstje afwerkt want die weten al precies wat ze willen hebben).
Wat ik verder in detail nog precies wel en niet ga doen, moet ik verder leren tijdens het inwerken. In de CAO is vastgelegd dat een aantal taken niet door vrijwilligers gedaan mogen worden. Ik vrees dat die uitbreiding van de collectie daar ook onder valt :'(
Maar ik verwacht eigenlijk dat ik ook mensen ga helpen met boeken reserveren en zo.

Dat boeken ordenen en zo deed ik eigenlijk altijd al en mede daarom ben ik ook gevraagd of ik interesse had om vrijwilliger te worden :)
pi_85162492
Huh, werkt een bibliotheek met vrijwilligers?
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:14:09 #88
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85162815
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Huh, werkt een bibliotheek met vrijwilligers?
Deze wel. Het is een kleine vestiging in een klein dorp met een nog kleiner budget. Dat helemaal opgaat aan de huur van het pand dus zijn er uitsluitend vrijwilligers, en 1 professional voor 2 uur in de week.
We kunnen natuurlijk wel terugvallen op de vaste krachten die op andere vestigingen werkzaam zijn!
Maar het is inderdaad "status aparte".
pi_85162888
Hier zijn de biebmevrouwen 70+, dus ik gok ook vrijwilliger. Soms iemand die jonger is, maar die doet alleen nieuwe pasjes. Ook zo'n klein dorpsbiebje dat een paar uur per week open is. Maar heerlijk dat hij er is. O+ Ik sponsor goed, ben regelmatig te laat. :X
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:21:43 #90
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85163096
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:16 schreef YPPY het volgende:
Hier zijn de biebmevrouwen 70+, dus ik gok ook vrijwilliger. Soms iemand die jonger is, maar die doet alleen nieuwe pasjes. Ook zo'n klein dorpsbiebje dat een paar uur per week open is. Maar heerlijk dat hij er is. O+ Ik sponsor goed, ben regelmatig te laat. :X
Dank voor je bijdragen, YPPY! :)

Met 65+ worden de vrijwilligers hier niet meer ingezet. Die zouden dat dan niet meer kunnen. :?
Maar goed hun exit is mijn kans. "Ons" dorpsbiebje is 4 dagen per week open, 2 of 3 uur afhankelijk van welke dag/tijd het is. Het is een samenwerkingsverband met vijf vestigingen in vijf gemeentes (of eigenlijk 2 want ook hier heeft de samenvoegduivel toegeslagen). Het kleine dorpje valt samen met de bibliobus in 1 potje dus als de provincie daarin gaat snijden zouden we per 1-1-2012 mogelijk niet meer bestaan.
pi_85174575
Ik vrees dat de baan gestopt moet worden voor hijj begonnen is.
Een deurwaarder heeft me zojuist het bevel overhandigd dat ik per 27/8 het huis uit moet dus per dan ben ik dakloos.
pi_85174650
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef caroline88 het volgende:
Een deurwaarder heeft me zojuist het bevel overhandigd dat ik per 27/8 het huis uit moet dus per dan ben ik dakloos.
Oh nee! Hoe komt dat dan?

Ik werk ook in de bieb, maar dan de nationale in Den Haag. Erg leuk :Y al zie ik de boeken bijna niet :X
pi_85174658
Ow caroline, dat is een flinke domper zeg! 27/8 is volgende week al, hoe vind je nu zo snel iets anders :s Ik duim voor je dat er een oplossing uit de bus komt!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 09:01:28 #94
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85174740
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef caroline88 het volgende:
;( :*
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_85174777
Jeetje Carolina, .... ik heb er effe geen woorden voor :( wat ontzettend *#$(&%@~!
pi_85174954
Oja mijsje, 9 oktober is goed voor mij, maakt niet uit waar, het is allemaal ver voor mij :P Als het kan, wel wat het dichste bij BE ligt, ik denk Utrecht dus (daar sta ik in 3uur..)
pi_85175317
gelukkig 2 weken maar dat is erg weinig tijd - ben een noob dakloze.
pi_85175979
Oh wat een klotenieuws, Caroline :* welke omgeving moet je nu iets nieuws zoeken? Dikke knuffel en veel sterkte!
pi_85180183
:o Caroline... hoe kan dat nou zo opeens? wat rot zeg! heb je wel een plaats achter de hand? maar wat snel zeg, 2 weken... hoe kunnen ze dat nou verantwoorden naar jou toe?
sterkte in ieder geval hoor! als je wil kletsen mag je pmmen hoor! :*
pi_85180873
Oh Caroline wat naar! Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet zeggen :{ Behalve dan dat ik het echt ontzettend rot voor je vind! :* Maar ehm, wat nu dan? Je kunt hoop ik toch wel ergens terecht? Dat je in ieder geval een dak boven je hoofd hebt? Heel veel sterkte in ieder geval!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')