Samenvatting:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:36 schreef De-Boswachter het volgende:
Zoals altijd bieden de knuffelclubjes nooit een GELIJKWAARDIG alternatief.
Alleen maar zeiken en zeuren.....
En wat als ik nou juist een goedkope kiloverpakking wil hebben omdat mijn gezin daar 2 a 3 dagen van kan eten?
3 euro mag uitgeven ipv 12 euro?
Of mag ik die keuze ook al niet meer zelf maken?
Mutsaers__78 vatte mijn klacht al perfect samen:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:34 schreef NielsTriple het volgende:
De Boswachter vatte mijn klacht al perfect samen:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Godzijdank. 95% van het vlees dat in die pakketten zat was pure rotzooi.
Scherp!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:58 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dus hippies zijn een stelletje druiven.
correct!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:58 schreef Pakspul het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:58 schreef Pakspul het volgende:
[..]
of omdat ze het zelf ideaal hebben en de biologische slager kunnen betalen (zoals ik, maar mij hoor je niet roeptoeteren)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:14 schreef karr-1 het volgende:
Precies de reden waarom dit soort waardeloze clubjes opgeheven zouden moeten worden. Alles en iedereen het leven zuur maken omdat je zelf een ideaal hebt. Belachelijk !!!
Of gewoon minder vlees eten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of omdat ze het zelf ideaal hebben en de biologische slager kunnen betalen (zoals ik, maar mij hoor je niet roeptoeteren)
Vlees is sowieso al biologisch dus een biologische slager slaat nergens op. Waarom zou ik veel meer moeten betalen voor hetzelfde stuk vlees. Het gaat ook niet om het vlees, het gaat om de manier waarop het beest waar het vlees van is dood gemaakt is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of omdat ze het zelf ideaal hebben en de biologische slager kunnen betalen (zoals ik, maar mij hoor je niet roeptoeteren)
Of gewoon je kop houden als je het eens bent met die hippies.quote:
Gebraden dier daarentegenquote:
Kattenvoer is ook vlees.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:34 schreef NielsTriple het volgende:
Zoals te lezen is op de frontpage
Stichting Wakker Dier adviseerde de afgelopen maanden in radiospotjes ergens anders vlees te kopen omdat het vlees bij C1000 vaak 'goedkoper is dan kattenvoer'.
Tut tut...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:25 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Of gewoon je kop houden als je het eens bent met die hippies.
En dan zeg ik dat een grafhark als jij mij niet de mond snoert. Geen onderhandeling mogelijkquote:Inderdaad ja, ik zeg dat jij je kop moet houden.
Verplicht.
Geen onderhandeling mogelijk.
Je mag best schreeuwen, maar dat maakt bitter weinig indruk, joh.quote:Wat zeg je? Het is een vrij land en je bepaalt zeker zelf wel wat je wel of niet doet?
LAAT MIJ DAN GODVERDOMME GOEDKOOP VLEES ETEN, HIPPIE!![]()
Begrijpend lezen. Het is moeilijk voor mensen met een chromosoom te veel...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:29 schreef Skonk het volgende:
'goedkoper dan kattenvoer'
Ja, mag het hopen van wel, gaat toch niet duurder vlees aan je kat geven dan jezelf, wat ben je voor kankermongooltje als je dat doet
Inderdaad.quote:
Lastig hè, lezenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:29 schreef Skonk het volgende:
'goedkoper dan kattenvoer'
Ja, mag het hopen van wel, gaat toch niet duurder vlees aan je kat geven dan jezelf, wat ben je voor kankermongooltje als je dat doet
Nee, die stichting zal niet rusten voordat alle katten in Nederland vegetariër zijn geworden. En daardoor kapotgaan omdat ze niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:40 schreef linpunt het volgende:
Stichting wakker dier eet stiekem zelf altijd kattenvoer uit solidariteit voor de kattendieren en vindt het stiekem te duur. Daarom verpesten ze het voor ons allemaal. We moeten als tegenactie; EEN BBQ ORGANISEREN.
Och jee, een semantisch grapje...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vlees is sowieso al biologisch dus een biologische slager slaat nergens op.
1. Je betaalt niet meer voor hetzelfde stuk vlees. 2. Je betaalt de werkelijke prijs voor een stuk vlees.quote:Waarom zou ik veel meer moeten betalen voor hetzelfde stuk vlees.
En de manier waarop het beest bij leven is behandeld. En het eten dat dat beest krijgt, wat er voor zorgt dat het ziek wordt. De antibiotica die het beest krijgt om die ziektes eronder te houden. Om de vernietiging van land voor het foute veevoer dat erin wordt gepropt. En de intense milieuvervuiling die ermee gepaard gaat. Allemaal kosten die worden afgewenteld op de maatschappij, omdat klojo's als jij altijd en overal en zoveel mogelijk vlees moeten eten.quote:Het gaat ook niet om het vlees, het gaat om de manier waarop het beest waar het vlees van is dood gemaakt is.
dat ook, maar dat krijg je er bij die vleeschuivende tokkies niet in. die moeten minstens elke dag 400 gram aan frikandellen hebben.quote:
Daarom jaag ik ook altijd zelfquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:36 schreef Verbal het volgende:
[..]
Och jee, een semantisch grapje...
[..]
1. Je betaalt niet meer voor hetzelfde stuk vlees. 2. Je betaalt de werkelijke prijs voor een stuk vlees.
[..]
En de manier waarop het beest bij leven is behandeld. En het eten dat dat beest krijgt, wat er voor zorgt dat het ziek wordt. De antibiotica die het beest krijgt om die ziektes eronder te houden. Om de vernietiging van land voor het foute veevoer dat erin wordt gepropt. En de intense milieuvervuiling die ermee gepaard gaat. Allemaal kosten die worden afgewenteld op de maatschappij, omdat klojo's als jij altijd en overal en zoveel mogelijk vlees moeten eten.
Vlees eten was ooit een luxe. Nu is vooral heel veel vlees eten vooral voor tokkies zonder hersenen.
V.
Waarvan akte in dit topic.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat ook, maar dat krijg je er bij die vleeschuivende tokkies niet in. die moeten minstens elke dag 400 gram aan frikandellen hebben.
En áten ze dan maar vlees, nee, ze eten altijd van die kansarme rommel zoals supermarkt kip, k&k hamburgers en idd de eeuwige frikandel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat ook, maar dat krijg je er bij die vleeschuivende tokkies niet in. die moeten minstens elke dag 400 gram aan frikandellen hebben.
Een mooie hobby die ik ooit nog eens zou willen beoefenen.quote:
Topic goed gelezen zie ikquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:56 schreef Skylark. het volgende:
Vlees opscheptopic.
Wat is FOK! toch kankertriest. Van die single ICT'ers die de hele dag op het kantoor zitten, en de enige voldoening uit hun leven putten door te posen met hoeveel 'vleesch![]()
![]()
' ze eten op internet. 'Vleesch' dat is verkregen door naar de supermarkt te gaan en te kopen, waarna ze gaan bbq'en in hun eentje.
Ja, want dit is namelijk echt een exclusief "hippie"-onderwerpquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:56 schreef SimtekF1 het volgende:
Stuur vooral ook al je klachten naar die kut hippies:
http://www.wakkerdier.nl/contact.php
Kijk eens naar de OP...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
linksen die er niet mee om kunnen gaan
Volgens mij zijn het TS en de zijnen, die er niet mee om kunnen gaan. Maar FOK! is vaker des Lewis Carrols in dit soort kwesties.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
Kortom, vlees word duurder.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:36 schreef Verbal het volgende:
1. Je betaalt niet meer voor hetzelfde stuk vlees. 2. Je betaalt de werkelijke prijs voor een stuk vlees.
[..]
Beesten zijn nog nooit zo goed behandeld als in onze tijd. Dat het voor verbetering vatbaar is ben ik absoluut met je eens, maar zo erg als het door dit soort vage clubjes gesteld word is het bij lange na niet.quote:En de manier waarop het beest bij leven is behandeld. En het eten dat dat beest krijgt, wat er voor zorgt dat het ziek wordt. De antibiotica die het beest krijgt om die ziektes eronder te houden. Om de vernietiging van land voor het foute veevoer dat erin wordt gepropt. En de intense milieuvervuiling die ermee gepaard gaat. Allemaal kosten die worden afgewenteld op de maatschappij, omdat klojo's als jij altijd en overal en zoveel mogelijk vlees moeten eten.
Vlees eten was ooit een luxe. Nu is vooral heel veel vlees eten vooral voor tokkies zonder hersenen.
V.
Klopt, het is in en intriest dat C1000 zich laat terroriseren door dit soort clubjes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:13 schreef Vasilevski het volgende:
Zo'n stichting kan zich inderdaad beter met z'n eigen zaken bemoeien, maar de C1000 kiest er dus zelf voor om met de actie te stoppen. Ze kunnen er ook voor kiezen om niet de oren te laten hangen naar zo'n clubje.
Het blijft lastig om een einde te zien komen aan de subsidies die dit soort onzin jaren en jaren opgestreken heeft.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
En beter van kwaliteitquote:
Nonsens.quote:Beesten zijn nog nooit zo goed behandeld als in onze tijd.
Da's mooi...quote:Dat het voor verbetering vatbaar is ben ik absoluut met je eens
Dat vraag ik me dus af. Al die extra centen blijven hangen op plaatsen waar ze niet nodig zijn.quote:
Jij bent nog nooit op een boerderij of bij een slachterij geweest.quote:Nonsens.
[..]
Maar dit soort acties leiden in ieder geval niet tot verbetering.quote:Da's mooi...
V.
Stop met afvragen. Echt biologisch vlees is van veel betere kwaliteit en veel smaakvoller.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Al die extra centen blijven hangen op plaatsen waar ze niet nodig zijn.
Ja hoor. Maar ooit was er geen bio-industrie en waren boeren gewoon boeren, ipv fabrieksarbeiders. Toen was het in het belang van de boeren dat zij zorgvuldig met hun dieren omgingen. Nu moet alles snel snel snel, met alle gevolgen van dien.quote:Jij bent nog nooit op een boerderij of bij een slachterij geweest.
...omdat er altijd etisch gehandicapten zullen blijven die het grotere geheel weigeren te zien.quote:Maar dit soort acties leiden in ieder geval niet tot verbetering.
Misschien wel, maar waarom moet het dan meteen 3 keer zo duur zijn?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Stop met afvragen. Echt biologisch vlees is van veel betere kwaliteit en veel smaakvoller.
Een beetje zoals nu zeg maar....quote:Ja hoor. Maar ooit was er geen bio-industrie en waren boeren gewoon boeren, ipv fabrieksarbeiders. Toen was het in het belang van de boeren dat zij zorgvuldig met hun dieren omgingen. Nu moet alles snel snel snel, met alle gevolgen van dien.
[..]
En wat is dat geheel dan?quote:...omdat er altijd etisch gehandicapten zullen blijven die het grotere geheel weigeren te zien.
V.
Hoe voelt het nou om je geld aan een groep terroristen te geven?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:43 schreef HoneyPop het volgende:
Eindelijk, het werd tijd. Als donateur van Wakker Dier zat ik hier al een tijdje op te wachten.
Geld mooi besteed![]()
(laat het bashen maar beginnen)
ge-wel-digquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe voelt het nou om je geld aan een groep terroristen te geven?
Niet echt hoor, wakker dier is zo democratisch om supermarkten te dwingen zelf actie te ondernemen....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:13 schreef Vasilevski het volgende:
Zo'n stichting kan zich inderdaad beter met z'n eigen zaken bemoeien, maar de C1000 kiest er dus zelf voor om met de actie te stoppen. Ze kunnen er ook voor kiezen om niet de oren te laten hangen naar zo'n clubje.
Het is niet drie keer zo duur. En het is duurder, omdat dát de werkelijke prijs is van een stuk vlees. Dat van de kiloknallers wordt kunstmatig laag gehouden, nog afgezien van de fabrieksmatige, grootschalige aanpak.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Misschien wel, maar waarom moet het dan meteen 3 keer zo duur zijn?
Onder meer: "C1000 schrapt stunt met goedkoop vlees"quote:Een beetje zoals nu zeg maar....]/quote]Nee, zeg maar...[quote]
En wat is dat geheel dan?
Dan is de werkelijke prijs van vlees belachelijk duur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is niet drie keer zo duur. En het is duurder, omdat dát de werkelijke prijs is van een stuk vlees. Dat van de kiloknallers wordt kunstmatig laag gehouden, nog afgezien van de fabrieksmatige, grootschalige aanpak.
[..]
Ja leuk, maar nieuwe argumenten heb je dus niet?quote:
wakker mens!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan is de werkelijke prijs van vlees belachelijk duur.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik al heel lang. Dit alleen zijn al redenen om dit soort acties te stoppen. Vlees is vlees en dient gewoon betaalbaar te zijn en te blijven. Ook mensen met een kleinere beurs kunnen nu aan vlees komen, dat kunnen ze natuurlijk wel vergeten als we de " normale" prijs voor vlees gaan betalen.quote:
Te duur en dus overbodig.quote:
de mensen met de kleine beurs eten veelal massa's vlees. zelfs al zou het gezond vlees zijn, is het teveel. kan je nagaan als ze een paar ons gebraden hormonen eten. ook de kleine beurs kan 75 gram pp aan gezond vlees betalen. en je hoeft niet elke dag vlees te eten he?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik al heel lang. Dit alleen zijn al redenen om dit soort acties te stoppen. Vlees is vlees en dient gewoon betaalbaar te zijn en te blijven. Ook mensen met een kleinere beurs kunnen nu aan vlees komen, dat kunnen ze natuurlijk wel vergeten als we de " normale" prijs voor vlees gaan betalen.
Ik eet wel vlees, maar weinig vlees en zeker niet elke dag. Teveel vlees is zeer zeker niet gezond, dus die zogenaamde kilopakken, aanbiedingen etc zijn overbodig. Maar ook vlees in normale porties kan met normale prijzen verkocht worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de mensen met de kleine beurs eten veelal massa's vlees. zelfs al zou het gezond vlees zijn, is het teveel. kan je nagaan als ze een paar ons gebraden hormonen eten. ook de kleine beurs kan 75 gram pp aan gezond vlees betalen. en je hoeft niet elke dag vlees te eten he?
Tsja, dat is de consequentie van het product.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Reageer eerst eens inhoudelijk op deze, en dan kijken we verder hoe het loopt, goed?quote:Ja leuk, maar nieuwe argumenten heb je dus niet?
TS is een boomknuffelaar, want het feit dat de actie van wakker dier negatieve reclame oplevert zorgt ervoor dat C100 ermee stopt. kortom marktwerking. TS is tegen marktwerking dus TS is een links boomknuffelaarquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:42 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ben het eens met TS en D_B. Ik heb dan ook een hekel aan boomknuffelaars.
dan hoef jij de tokkie schoenen niet aan te trekkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik eet wel vlees, maar weinig vlees en zeker niet elke dag.
Waarom leiden zulke acties niet tot verbetering? Onder andere door de druk van Wakker Dier wordt binnenkort gestopt met het onverdoofd afknippen van varkensballetjes. Onder andere door druk van Wakker Dier gebruikt Calvé geen legbatterijeieren meer. Dat zijn toch hele grote stappen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Al die extra centen blijven hangen op plaatsen waar ze niet nodig zijn.
[..]
Jij bent nog nooit op een boerderij of bij een slachterij geweest.
[..]
Maar dit soort acties leiden in ieder geval niet tot verbetering.
Nou vooruitquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:48 schreef Verbal het volgende:
Reageer eerst eens inhoudelijk op deze, en dan kijken we verder hoe het loopt, goed?
V.
Ik zeg ook niet dat er geen resultaten zijn, ik heb meer bezwaar tegen de manier waarop ze het doen. " Je gaat nu verbeteren en anders adverteren we je helemaal kapot" Is dat de manier waarop we werken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:50 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Waarom leiden zulke acties niet tot verbetering? Onder andere door de druk van Wakker Dier wordt binnenkort gestopt met het onverdoofd afknippen van varkensballetjes. Onder andere door druk van Wakker Dier gebruikt Calvé geen legbatterijeieren meer. Dat zijn toch hele grote stappen?
Die families wijken sowieso uit naar Aldi en Lidl, die terecht niet zwichten voor de symboolpolitiek van stichting Wakker Dier.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
De families die nauwelijks rondkomen, zullen Wakker Dier bijzonder erkentelijk zijn nu ze geen gebruik meer kunnen maken van deze aanbiedingen. Way to go!
Die "normale" prijzen, zíjn geen normale prijzen. Nogmaals: ze zijn kunstmatig laag. Alles wat het verder kost aan milieu- en gezondheidsschade wordt afgewenteld op de maatschappij. Die beesten krijgen vreten te vreten dat ze niet kunnen verwerken. Dat vreten wordt [b]belastingvrij[/i] geïmporteerd uit Zuid-Amerika.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik eet wel vlees, maar weinig vlees en zeker niet elke dag. Teveel vlees is zeer zeker niet gezond, dus die zogenaamde kilopakken, aanbiedingen etc zijn overbodig. Maar ook vlees in normale porties kan met normale prijzen verkocht worden.
Dat is niet inhoudelijk ingaan op die punten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou vooruit
"C1000 schrapt stunt met goedkoop vlees"
ik ook. maar ik eet wel graag gezonde dieren. win-win situatie dus.quote:
normaal is het niet nee, maar blijkbaar is het waar wij met zijn allen om vragen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is niet inhoudelijk ingaan op die punten.
Vind jij het normaal dat dieren op een manier worden gehouden waar ze ziek van worden, waardoor antibiotica nodig zijn om ze in ieder geval tot hun dood enigszins op hun poten te houden? Vind jij het normaal dat koeien soja en mais te vreten krijgen (wat ze niet kunnen verwerken), waardoor ze e-coli ontwikkelen? Dodelijk voor de mens? Zou het niet beter zijn wanneer die soja en mais ingezet zou kunnen worden om de wereldhonger enigszins te lenigen, en de koeien gewoon gras te laten eten? In een wei, ipv in stallen?
Bijvoorbeeld?
V.
Maar dat is ook geen argument. Dat is net zoiets als zeggen dat het in Tsjernobyl nu draaglijker is dan 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben het op alle punten met je eens, behalve het laatste. Ik ben er nog niet van overtuigd dat beesten geen fatsoenlijker leven hebben dan pakweg 20 jaar geleden.
Dus dat is het. Status quo. Onveranderbaar. Het is kut, maar ja, zo is het nu eenmaal?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
normaal is het niet nee, maar blijkbaar is het waar wij met zijn allen om vragen.
Het is te veranderen, maar niet door dit soort terroristische acties.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus dat is het. Status quo. Onveranderbaar. Het is kut, maar ja, zo is het nu eenmaal?
Lekkere instelling dan.
V.
Nou ja, je zei letterlijk dat zulke acties niet tot verbeteringen leiden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen resultaten zijn, ik heb meer bezwaar tegen de manier waarop ze het doen. " Je gaat nu verbeteren en anders adverteren we je helemaal kapot" Is dat de manier waarop we werken?
Goedkope, gezonde dieren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ook. maar ik eet wel graag gezonde dieren. win-win situatie dus.
Kap eens met die V....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus dat is het. Status quo. Onveranderbaar. Het is kut, maar ja, zo is het nu eenmaal?
Lekkere instelling dan.
V.
Ja, je doet nu alsof C1000 overvallen is door deze actie en ze nooit eerder iets van een kans hebben gehad om het beter te doenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is te veranderen, maar niet door dit soort terroristische acties.
dan moet je wormen gaan steken.quote:
Ik ben het niet eens met de " Verander en anders maken we je kapot" houding van Wakker Dier en ik noem dat terrorisme inderdaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, je doet nu alsof C1000 overvallen is door deze actie en ze nooit eerder iets van een kans hebben gehad om het beter te doen
Daarnaast: terroristische actie... get a grip.
V.
En aan de andere kant zo mild oordelen over het lot der dieren...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de " Verander en anders maken we je kapot" houding van Wakker Dier en ik noem dat terrorisme inderdaad.
Nee dan nog steeds niet. Er zijn genoeg andere manieren om een punt duidelijk te maken, anders dan het kapot maken van een bedrijf of op zijn minst beschadigen van een bedrijf.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
En aan de andere kant zo mild oordelen over het lot der dieren...
Als ik nou zeg "tsja het is nu eenmaal niet anders" accepteer je de actie dan wel?
V.
Kun je het niet aan of zo? Jij zit blijkbaar nog op school, wakker dier heeft gewoon een adequate manier gevonden om met dit soort zaken om te gaan en jij kunt er niet tegen. Ach. Wil je een knuffel? Zo gaat het zakenleven vriend.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de " Verander en anders maken we je kapot" houding van Wakker Dier en ik noem dat terrorisme inderdaad.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Kun je het niet aan of zo? Jij zit blijkbaar nog op school, wakker dier heeft gewoon een adequate manier gevonden om met dit soort zaken om te gaan en jij kunt er niet tegen. Ach. Wil je een knuffel? Zo gaat het zakenleven vriend.
Precies, en vinden dat dat niet zou mogen getuigd van een wil opleggen waar ik tegen ben; Wakker dier heeft het recht om actie te voeren, C1000 heeft het recht daarop te reageren zoals zij dat willen. Daar tegen zijn vind ik nogal een communistische instelling...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Kun je het niet aan of zo? Jij zit blijkbaar nog op school, wakker dier heeft gewoon een adequate manier gevonden om met dit soort zaken om te gaan en jij kunt er niet tegen. Ach. Wil je een knuffel? Zo gaat het zakenleven vriend.
nu ben ik het hartgrondig met jou eens. maar ik denk dat c1000 nu de ballen uit hun broek lacht, want het vlees zullen ze vast goed verkocht hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit al jaren niet meer op school en als je dit een adequate manier noemt dan heb je geen verstand van het zakenleven. Hou die knuffel dus maar zelf, jij hebt hem harder nodig.
Grappig dat je reactie het nog eens extra duidelijk maakt dat je er geen snars van snapt. Jij bent zeker ook tegen stakingen en dergelijke? Mensen die met borden met daarop SLECHT HEMA gaan staan? Nouja, deze discussie is in ieder geval niet met jou te voeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit al jaren niet meer op school en als je dit een adequate manier noemt dan heb je geen verstand van het zakenleven. Hou die knuffel dus maar zelf, jij hebt hem harder nodig.
Klopt, ik ben ook tegen stakingen. Maar dat is omdat je dan mensen benadeeld die totaal geen invloed hebben op de situatie waar je tegen staakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:14 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Grappig dat je reactie het nog eens extra duidelijk maakt dat je er geen snars van snapt. Jij bent zeker ook tegen stakingen en dergelijke? Mensen die met borden met daarop SLECHT HEMA gaan staan? Nouja, deze discussie is in ieder geval niet met jou te voeren.
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nu ben ik het hartgrondig met jou eens. maar ik denk dat c1000 nu de ballen uit hun broek lacht, want het vlees zullen ze vast goed verkocht hebben.
Ben je ook tegen actie voeren en vrijheid van mening? Nogmaals het is het recht van wakker dier om actie te voeren en het recht van C1000 om hun acties aan te passen; ik vind het zorgelijk dat er mensen zijn die vinden dat dat recht moet worden afgenomen...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook tegen stakingen. Maar dat is omdat je dan mensen benadeeld die totaal geen invloed hebben op de situatie waar je tegen staakt.
Oh ja.. de hoge pieten van de hema hebben geen invloed op de werkomstandigheden? De C1000 heeft geen invloed op hoe vlees 'gemaakt' word? Lees even na hoe supermarkten zijn ontstaan en de kracht van samen inkopen. Wat sla jij een partij wartaal uit zeg.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook tegen stakingen. Maar dat is omdat je dan mensen benadeeld die totaal geen invloed hebben op de situatie waar je tegen staakt.
Natuurlijk zijn er andere methodes om je punt te maken en dit middel is niet het meest sympathieke middel. Maar waarom moet Wakker Dier zo nodig sympathiek blijven als de onsympathieke manier veel succesvoller is? Het management van C1000 is blij met je maar de dieren worden nog even slecht behandeld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dan nog steeds niet. Er zijn genoeg andere manieren om een punt duidelijk te maken, anders dan het kapot maken van een bedrijf of op zijn minst beschadigen van een bedrijf.
Sowieso het "kapot maken van een bedrijf"quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dan nog steeds niet. Er zijn genoeg andere manieren om een punt duidelijk te maken, anders dan het kapot maken van een bedrijf of op zijn minst beschadigen van een bedrijf.
Mensen met een kleien beurs kunnen ook geen zeiljacht betalen, is dat erg dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik al heel lang. Dit alleen zijn al redenen om dit soort acties te stoppen. Vlees is vlees en dient gewoon betaalbaar te zijn en te blijven. Ook mensen met een kleinere beurs kunnen nu aan vlees komen, dat kunnen ze natuurlijk wel vergeten als we de " normale" prijs voor vlees gaan betalen.
Van groente word je domquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso heeeeeel graag een keer argumenten horen vóór de bio-industrie.
Gewoon iemand die komt met weloverwogen en overtuigende argumenten waarom het zo geweldig is om dieren, mileu, mensen kapot te maken om overdadige hoeveelheden 'vlees' voor nop te slijten.
V.
Daar gaat het inderdaad om. Vlees is een luxe, of althans, dat zou het moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mensen met een kleien beurs kunnen ook geen zeiljacht betalen, is dat erg dan?
En definieer 'wel vergeten'. Ik heb jarenlang op bijstandsniveau geleed en toch sjieke whiskey gedronken, alleen niet elke dag,
Heb ik al geplaatst. Het enige argument is de toename van de wereldbevolking (lees: afname van de leefruimte) en het gevolg daarvan wat vraag en aanbod heet. Economisch gezien heel aanvaardbaar dus.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso heeeeeel graag een keer argumenten horen vóór de bio-industrie.
Gewoon iemand die komt met weloverwogen en overtuigende argumenten waarom het zo geweldig is om dieren, mileu, mensen kapot te maken om overdadige hoeveelheden 'vlees' voor nop te slijten.
V.
Juist de toename van de wereldbevolking is een argument tegen vlees eten; voor kweken van vlees voor één persoon kun je met het graan en water wat daarvoor nodig is tien mensen voeden ofzoiets was het toch?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Heb ik al geplaatst. Het enige argument is de toename van de wereldbevolking (lees: afname van de leefruimte) en het gevolg daarvan wat vraag en aanbod heet. Economisch gezien heel aanvaardbaar dus.
Zou zomaar kunnen. Maar wat jij schetst is geen economisch standpunt. Met de toename van de wereldbevolking steeg ook de vraag naar vlees snapje? Of die vraag goed of slecht of anders zou moeten is een heel ander verhaal, maar niet economisch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Juist de toename van de wereldbevolking is een argument tegen vlees eten; voor kweken van vlees voor één persoon kun je met het graan en water wat daarvoor nodig is tien mensen voeden ofzoiets was het toch?
Nee ik ben niet tegen actie voeren en zeker niet tegen de vrijheid van mening. Maar je moet wel de mensen treffen die er wat aan kunnen doen, niet de klant van de supermarkt die niets kan doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ben je ook tegen actie voeren en vrijheid van mening? Nogmaals het is het recht van wakker dier om actie te voeren en het recht van C1000 om hun acties aan te passen; ik vind het zorgelijk dat er mensen zijn die vinden dat dat recht moet worden afgenomen...
Ik had het dan ook meer over de klanten van supermarkten en bv Hema die getroffen worden door een actie zonder enige invloed. Wartaal? Wanneer heb je voor het laatst een schoolboek open gehad?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:20 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Oh ja.. de hoge pieten van de hema hebben geen invloed op de werkomstandigheden? De C1000 heeft geen invloed op hoe vlees 'gemaakt' word? Lees even na hoe supermarkten zijn ontstaan en de kracht van samen inkopen. Wat sla jij een partij wartaal uit zeg.
Nee maar een zeiljacht is ook geen eerste levensbehoefte. En nee dat is vlees ook niet, maar het is wel degelijk van een andere orde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mensen met een kleien beurs kunnen ook geen zeiljacht betalen, is dat erg dan?
C1000 heeft de actie zelfs afgeschaft... Nouja.. Ik zal wel heel dom zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ik ben niet tegen actie voeren en zeker niet tegen de vrijheid van mening. Maar je moet wel de mensen treffen die er wat aan kunnen doen, niet de klant van de supermarkt die niets kan doen.
Wat is het verschil als het geen eerste levensbehoefte is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee maar een zeiljacht is ook geen eerste levensbehoefte. En nee dat is vlees ook niet, maar het is wel degelijk van een andere orde.
Onder dwang van een terroristische organisatie als wakker dier ja, niet omdat ze het zelf zo graag wilden. C1000 is dom dat ze toegeven aan dit soort onzin, maar daar hebben ze onder dwang voor gekozen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:05 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
C1000 heeft de actie zelfs afgeschaft... Nouja.. Ik zal wel heel dom zijn.
Klopt, dat heb ik ook al gezegd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat is het verschil als het geen eerste levensbehoefte is?
En ze kunnen nog steeds een lapje vlees eten, alleen niet elke dag. Wat dus ook nog gezonder is.
Twee keer mis:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ik ben niet tegen actie voeren en zeker niet tegen de vrijheid van mening. Maar je moet wel de mensen treffen die er wat aan kunnen doen, niet de klant van de supermarkt die niets kan doen.
Zoals in mn post hierboven. Maarja, ik begrijp nu wel dat er mensen zijn bij wie het echt pijn doet dat de prijs van vlees omhoog gaat. Is dit nu echt je punt? De klanten?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook meer over de klanten van supermarkten en bv Hema die getroffen worden door een actie zonder enige invloed. Wartaal? Wanneer heb je voor het laatst een schoolboek open gehad?
En dus indirect tegen klanten die gedwongen worden duur vlees te kopen omdat er geen andere keuze is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:08 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Twee keer mis:
- Wakker dier richt zich tegen C1000. Een supermarkt
Klanten zijn nederlander en kiezen voor het goedkoopste. Als de C1000 dat niet heeft, gaan ze wel naar een ander toe. Kortom, verlies voor C1000.quote:- Klanten zijn vrij om te kiezen. Ze kunnen kiezen tussen vegetarisch, regulier vlees of biologisch vlees. Met die keuze komt verantwoordelijkheid. Klanten zijn verantwoordelijk voor wat zij consumeren en daarmee (indien zij kiezen voor regulier vlees) verantwoordelijk voor het leed dat dieren in de bio-industrie wordt aangedaan.
Nee mijn punt is dat willekeurige bedrijven lastig gevallen worden door zwaar gesubsidieerde clubjes die blijkbaar niets beters te doen hebben dan het doordrammen van een bepaald standpunt. Prima, maar moet iedereen daar het slachtoffer van worden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:08 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Zoals in mn post hierboven. Maarja, ik begrijp nu wel dat er mensen zijn bij wie het echt pijn doet dat de prijs van vlees omhoog gaat. Is dit nu echt je punt? De klanten?
Heeft WD dan gedreigd met aanslagen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Onder dwang van een terroristische organisatie als wakker dier ja, niet omdat ze het zelf zo graag wilden. C1000 is dom dat ze toegeven aan dit soort onzin, maar daar hebben ze onder dwang voor gekozen.
Voordat ik inhoudelijk reageer, hoe zou wakker dier het dan aan moeten pakken? Naar de C1000 directie stappen welke gewend is bedrijven uit te knijpen doordat ze zo gigantisch groot in kunnen kopen? Boeren die reeds te weinig voor hun melk of vlees krijgen? Tuinders die zo weinig voor een komkommer of tomaat krijgen dat ze hun eigen kinderen niet eens te eten kunnen geven of failliet gaan? (ik rij richting de zaak door een tuindersgebied, je zal verbaast staan hoeveel te koop borden daar gestaan hebben sinds de crisis).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee mijn punt is dat willekeurige bedrijven lastig gevallen worden door zwaar gesubsidieerde clubjes die blijkbaar niets beters te doen hebben dan het doordrammen van een bepaald standpunt. Prima, maar moet iedereen daar het slachtoffer van worden?
Je zwalkt in je argumentatie. Er zullen best klanten zijn die voor het goedkoopste kiezen. Ik geloof dat direct. Maar dat maakt ze evengoed verantwoordelijk voor de consequenties van hun keuzes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dus indirect tegen klanten die gedwongen worden duur vlees te kopen omdat er geen andere keuze is.
[..]
Klanten zijn nederlander en kiezen voor het goedkoopste. Als de C1000 dat niet heeft, gaan ze wel naar een ander toe. Kortom, verlies voor C1000.
*sluit zich aan*quote:
Nee, dat heet een drogredenering.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Heb ik al geplaatst. Het enige argument is de toename van de wereldbevolking (lees: afname van de leefruimte) en het gevolg daarvan wat vraag en aanbod heet. Economisch gezien heel aanvaardbaar dus.
Wat mij betreft mogen 'ethisch uitgedaagden' best een beetje worden geholpen met de bewustwording.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dus indirect tegen klanten die gedwongen worden duur vlees te kopen omdat er geen andere keuze is.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:20 schreef Skylark. het volgende:
[..]
So true! Ik ben het compleet eens met Verbal. Je verwoordt het ook nog eens goed. Applaus.
Not gonna happen.quote:
Voor mij ook een eensch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:53 schreef Verbal het volgende:
Vlees is een luxe. Het kost een beest zijn leven. Het minste wat wij kunnen doen is dat dier een fatsoenlijk leven bieden voor wij het van hem afnemen...
V.
Nee. Argument betekent reden. Wat jij net quotte is tevens de oorzaak en dus ook het argument. Iets dergelijks kan niet bestaan zonder reden, en dus ook niet zonder argument. Economisch gezien is het makkelijk te verklaren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, dat heet een drogredenering.
V.
Ethisch uitgedaagden... Die houden we erinquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen 'ethisch uitgedaagden' best een beetje worden geholpen met de bewustwording.
V.
Ik ben wat dat betreft een hopeloze idealist, denk ik....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Skylark. het volgende:
Maar ik snap niet dat je al die energie in dit soort mensen steekt, Verbal. Dit soort mensen denken toch alleen maar in "Vleesch isch lekker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
". Die krijg je niet bewust.
Ik ga nog een poging wagen om jouw stelling om te draaien (de vorige keer begreep je dat echter nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen 'ethisch uitgedaagden' best een beetje worden geholpen met de bewustwording.
V.
ik dacht dat ie je cynisch aan het afzeiken was.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, Z. Ook ík krijg wel een complimentje
V.
Criminaliteit is ook een onderdeel van de maatschappij, keur jij dat ook goed, gewoon omdat het er is en onderdeel uitmaakt van de maatschappij?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik ga nog een poging wagen om jouw stelling om te draaien (de vorige keer begreep je dat echter niet)
Van mij mogen de 'normaal denkend uitgedaagden' (linkschmenschen) best een beetje geholpen (geweld? bedreiging? terrorisme?) worden met de acceptatie dat zij niet alleen op de wereld zijn en dat zij zich maar een keer naar de maatschappij moeten aanpassen.
Wat een vergelijkingquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:39 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
Criminaliteit is ook een onderdeel van de maatschappij, keur jij dat ook goed, gewoon omdat het er is en onderdeel uitmaakt van de maatschappij?
Je redenatie is echt belabberd. Het feit dat iets gewoon zo is, is nog geen rede om het te accepteren, ook al is iedereen er aan gewend.
Jawel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Skylark. het volgende:
Maar ik snap niet dat je al die energie in dit soort mensen steekt, Verbal. Dit soort mensen denken toch alleen maar in "Vleesch isch lekker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En er accijnzen op heffen natuurlijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:35 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
Ethisch uitgedaagden... Die houden we erin![]()
De schaduwzijde van marktwerking. Het meedogenloze systeem werkt ook in de bio industrie. Maar dat is nog geen excuus om het goed te keuren.
Net als de teksten op sigaretten zou er op supermarktvlees moeten staan wat de risico's zijn. Vrijwel iedereen eet het, vrijwel niemand weet wat hij precies eet en wat er in zit. Totdat je antibioticakuur ineens niet meer aanslaat en je met een simpele ontsteking ineens levensgevaarlijk ziek bent.
Oquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik dacht dat ie je cynisch aan het afzeiken was.
Die krijg je heus wel bewust.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Skylark. het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja want dieren in kleine hokjes proppen en onder dwang volstouwen en vermoorden en boeren uitbuiten en weet ik veel wat er bij bio-industrie komt kijken is totaaaaaal niet crimineelquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Wat een vergelijking
Je vergelijkt het eten van goedkoop vlees met criminaliteit.
Dat houdt dus in dat je de zin-door-duwers van Wakker Dier vergelijkt met justitie of politie? Want zij zorgen er immers voor dat wij, de vleesetende criminelen, niet kunnen doen wat wij willen.
Zo bedoel je het toch?
Nee, ik schiet in die 'kramp' omdat andere mensen bepalen wat ik wel of niet moet eten. Het eten van een stuk goedkoop vlees geeft jou overigens geen kanker als je naast me zit. Als ik naast je een sigaret zou opsteken zou dat wel kunnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Jawel.
Ik denk dat mensen vooral in een ' afblijven van mij vleesch' kramp schieten omdat ze stiekum toch weten dat ze niet helemaal fris bezig zijn. Als je geen appels eet gaan mensen geen hele verhalen tegen je houden waarom dat onzin is en zij wel appels eten..
Verder heb ik het gevoel dat de tijden aan het veranderen zijn. 2 jaar gelden stonden topics als dit nog vol kotssmileys, nu verandert het spontaan in een ' ga bewust om met vlees topic'![]()
Twintig jaar geleden ergerde men zich aan ' fanatieke niet rokers' die andere mensen ' hun pleziertje af pakten' door te vragen om rookvrije ruimtes.Dingen veranderen wel degelijk.
Leuk, als jouw consumentengedrag een 'victimless crime' zou zijn. Dat is het niet. Jouw gedrag heeft gevolgen voor de dieren (en ik vind dat ik voor hen mag opkomen), voor het milieu (ook mijn milieu) en mijn gezondheid (varkensgriep slaat mij helaas niet over; antibiotica resistentie bacteriën uit de veeindustrie evenmin).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Nog even een vlugge edit:
Ik stel voor dat iedereen die wel goedkoop vlees op de BBQ wil dat gewoon moet kunnen kopen en dat de hippies gewoon lekker naar de bio-slager gaan, of lekker op tofu gaan knabbelen.
Ik denk echter dat dat niet mogelijk is, omdat dat belerende vingertje geheven MOET worden.
"Iedereen MOET denken zoals wij. Iedereen MOET bewust worden van het dierenleed. Mensen MOETEN doen wat wij willen."
Dan ga ik je wat schokkends vertellen: dit onderwerp is geen 'linkschmenschen'-onderwerp.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik ga nog een poging wagen om jouw stelling om te draaien (de vorige keer begreep je dat echter niet)
Van mij mogen de 'normaal denkend uitgedaagden' (linkschmenschen) best een beetje geholpen (geweld? bedreiging? terrorisme?) worden met de acceptatie dat zij niet alleen op de wereld zijn en dat zij zich maar een keer naar de maatschappij moeten aanpassen.
Leuk en aardig, maar er IS geen goedkoop vlees. Dat 'goedkope' vlees is KUNSTMATIG goedkoop. Miljarden aan kosten worden afgewenteld op de rest. Als in: de gehele maatschappij betaalt mee aan dat goedkope vlees, al wil je er part nog deel aan hebben.quote:Ik stel voor dat iedereen die wel goedkoop vlees op de BBQ wil dat gewoon moet kunnen kopen en dat de hippies gewoon lekker naar de bio-slager gaan, of lekker op tofu gaan knabbelen.
Ik denk echter dat dat niet mogelijk is, omdat dat belerende vingertje geheven MOET worden.
"Iedereen MOET denken zoals wij. Iedereen MOET bewust worden van het dierenleed. Mensen MOETEN doen wat wij willen."
Je kijkt teveel televisie, misschien moet je eens een boerderij in Nederland bekijken. Ik denk dat je raar opkijkt, omdat het helemaal niet lijkt op de beschrijving die je net geeft.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Ja want dieren in kleine hokjes proppen en onder dwang volstouwen en vermoorden en boeren uitbuiten en weet ik veel wat er bij bio-industrie komt kijken is totaaaaaal niet crimineel
Goedkoop vlees etende mensen zou ik niet crimineel willen noemen, maar de bioindustrie houdt er toch wel werkzaamheden op na die je crimineel zou kunnen noemen. De kwaliteit van het vlees is de laatste zorg van een boer. Hij moet er voor zorgen dat hij zijn brood kan verdienen met zijn dieren. Dat door de goedkope prijzen van het vlees hij over moet schakelen op industrieel afval als voer voor zijn dieren, en dat de dieren hormonen krijgen zodat ze meer vocht vast houden en sneller dan normaal groeien zodat ze meer voor een dier kunnen krijgen. Ze mixen dat voer ook nog is aan met allerlei medicatie die nodig is omdat ze allemaal zo dicht op elkaar moeten staan. Als hij dat niet doet koopt de groothandel het vlees wel ergens anders.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Wat een vergelijking
Je vergelijkt het eten van goedkoop vlees met criminaliteit.
Dat houdt dus in dat je de zin-door-duwers van Wakker Dier vergelijkt met justitie of politie? Want zij zorgen er immers voor dat wij, de vleesetende criminelen, niet kunnen doen wat wij willen.
Zo bedoel je het toch?
Het lijkt er op dat je je eigen vraag beantwoordt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Verbal het volgende:
Dus wie zijn er precies de asocialen?
V.
Weet je wat pas (als ik jouw standpunt volg) slecht zou zijn voor het milieu?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:47 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Leuk, als jouw consumentengedrag een 'victimless crime' zou zijn. Dat is het niet. Jouw gedrag heeft gevolgen voor de dieren (en ik vind dat ik voor hen mag opkomen), voor het milieu (ook mijn milieu) en mijn gezondheid (varkensgriep slaat mij helaas niet over; antibiotica resistentie bacteriën uit de veeindustrie evenmin).
Dus nee: het kan geen kwaad om mensen te wijzen op de verantwoordelijkheid van hun acties.
Ahum, ik vind een boer geen crimineel. Hij wordt juist gedwongen om op deze manier "vlees te maken" door supermartken zoals de c1000.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Je kijkt teveel televisie, misschien moet je eens een boerderij in Nederland bekijken. Ik denk dat je raar opkijkt, omdat het helemaal niet lijkt op de beschrijving die je net geeft.
En wil je echt lachen? Moet je tegen die boer zeggen dat hij crimineel is. Niet omdat dat zo is, maar omdat jij dat vindt.
at niet alleen, ik eet liever drie keer per week een goed stuk vlees, dan dat ik 7 keer per week slachtafval naar binnen prop.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook een verbetering die ik signaleer: mensen schakelen bewust omgaan met vlees niet meer gelijk aan 100% vegetarisme.
Er is niet meer een tweedeling tussen vleesch tokkies en vegetariërs. Er is en groede groep vleeseters die nadenkt over wat hij in zijn lichaam stopt. Van die laatste groep moeten we het hebben denk ik.
In deze discussie ben ik degene die bewust nadenkt over het consumeren van vlees met betrekking tot prijs en ethiek.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die krijg je heus wel bewust.
Het is dat marginalen en overbodigen zoals jij nooit verder kijken dan je neus lang is...
Het is geen kleine groep mensen die voor de rest beslist, maar gewoon een van de vele lobbyclubs, die hun ideaal door wil drijven. Zo zijn er ook lobbyclubs voor vlees. Take your pick.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Nee, ik schiet in die 'kramp' omdat andere mensen bepalen wat ik wel of niet moet eten.
Wel ESBL en Q-koortsquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef NielsTriple het volgende:
Het eten van een stuk goedkoop vlees geeft jou overigens geen kanker als je naast me zit.
Dus het is crimineel wat er gebeurd, maar de mensen die het doen zijn geen criminelen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Ahum, ik vind een boer geen crimineel. Hij wordt juist gedwongen om op deze manier "vlees te maken" door supermartken zoals de c1000.
Ik geloof het zelfs zo, dat als je tegen de bio insdustrie bent, je beter biologisch vlees kan eten dan geen vlees. Als de vraag naar biologisch vlees stijgt, zal het aanbod ook gaan stijgen, waardoor de prijs weer kan dalen, zo kan de biologische vleesindustrie groeien en zal de bioindustrie krimpen. Iets wat niet zal gebeuren als men stopt met het eten van vlees. Dan neemt alleen de vraag van bioindustrie vlees af, waardoor de prijs alleen verder zal dalen, en de kwaliteit daarmee ook verder naar beneden gaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook een verbetering die ik signaleer: mensen schakelen bewust omgaan met vlees niet meer gelijk aan 100% vegetarisme.
Er is niet meer een tweedeling tussen vleesch tokkies en vegetariërs. Er is en groede groep vleeseters die nadenkt over wat hij in zijn lichaam stopt. Van die laatste groep moeten we het hebben denk ik.
Die mensen zorgen voor de vraag naar goedkoop vlees, en dus criminaliteit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:53 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Dus het is crimineel wat er gebeurd, maar de mensen die het doen zijn geen criminelen.
Juist. Ik geloof niet dat dit helemaal waterdicht is.
Beter een dikke boeren scharrelkip dan ' soepgehakt' (wordt soep als je het in de pan doet)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
at niet alleen, ik eet liever drie keer per week een goed stuk vlees, dan dat ik 7 keer per week slachtafval naar binnen prop.
biologisch vlees smaakt gewoon zoveel beter; en ik vind het leven te kort/,ezelf te goed om met minder kwaliteit genoegen te nemen. (al speelt dierenwelzijn ook een grote rol hoor)
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:54 schreef Skylark. het volgende:
Ben blij dat ik niet meer alleen op FOK! ben, die niet van de "HAHA KUTLINKSE BOOMKNUFFELAARS IK GOOI ER VANAVOND EEN EXTRA BIEFSTUK OP OMDAT JULLIE HET NIET LEUK VINDEN' is.
En hoe dan wel, volgens jou?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef Thas het volgende:
[..]
Weet je wat pas (als ik jouw standpunt volg) slecht zou zijn voor het milieu?
Als iedereen door het niet meer eten van slecht vlees met veel antibiotica en weet ik veel wat gemiddeld 2 jaar ouder zou worden.
Precies dat! Dierenleed, schei toch uit. Dat bestaat niet meer in de vleesindustrie. Gewoon een lekker stuk biefstuk op bord is wat hoort.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
"Hoi, ik ben InGebruik, ongeïnformeerd en er trots opquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:03 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Precies dat! Dierenleed, schei toch uit. Dat bestaat niet meer in de vleesindustrie. Gewoon een lekker stuk biefstuk op bord is wat hoort.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:03 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Precies dat! Dierenleed, schei toch uit. Dat bestaat niet meer in de vleesindustrie. Gewoon een lekker stuk biefstuk op bord is wat hoort.
De beredenaties van een kind, hoe liefquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Die mensen zorgen voor de vraag naar goedkoop vlees, en dus criminaliteit.
feit is wel dat men zelf zo goedkoop mogelijk wil eten.. dus dat wordt geregeld.. en dan is het weer niet goed..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
De beredenaties van een kind, hoe lief
Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet. Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage. En als iemand meer betrokken is met de welzijn van dieren, dan koopt diegene maar duurder vlees en gaat dat vol trots nommen. En als diegene die goedkoop vlees wil, moet dat zelf weten. Gelukkig heb je marktwerking die in alle behoefte voorziet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:53 schreef Verbal het volgende:
Vlees is een luxe. Het kost een beest zijn leven. Het minste wat wij kunnen doen is dat dier een fatsoenlijk leven bieden voor wij het van hem afnemen...
V.
Dan ga je lekker vlees kopen in de Natuurwinkel?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Beter een dikke boeren scharrelkip dan ' soepgehakt' (wordt soep als je het in de pan doet)
Andere supermarkt ergernis: de gewoonte om door elke kant en klaar maaltijd/product/saus gedachteloos wat vlees te gooien terwijl het voor de smaak niks toevoegt. En omdat bijna niemand erover nadenkt zal het ook wel geen verantwoord duurder vlees zijn
En dat is het. Ook als het duurder wordt hoor. Alleen niet elke dag meer. boehoe.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:25 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet. Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage.
Vlees hoort niet per definitie bij een normaal dieet, dat is wat ze je graag laten geloven, maar is toch echt niet zo. Ik ben ook een vleesman, een maaltijd is voor mij toch minder compleet als er geen stukje vlees bij zit, maar ik zie dat nog steeds als een luxe behoefte. Zo lang ik het me kan veroorloven koop ik mijn vlees lekker biologisch, als dat niet kan dan maar een keer zonder vlees. De voedingsstoffen in vlees kan je ook zeer eenvoudig op andere manieren binnenkrijgen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:25 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet. Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage. En als iemand meer betrokken is met de welzijn van dieren, dan koopt diegene maar duurder vlees en gaat dat vol trots nommen. En als diegene die goedkoop vlees wil, moet dat zelf weten. Gelukkig heb je marktwerking die in alle behoefte voorziet.
Dat is 1) onzin. 2) niet het probleem.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef mschol het volgende:
[..]
feit is wel dat men zelf zo goedkoop mogelijk wil eten.. dus dat wordt geregeld.. en dan is het weer niet goed..
nee de mens wil vooral dat een dier een goed leven heeft en toch goedkoop is als het in de winkel ligt, want gierig blijven we..
en die 2 gaan gewoon niet samen... het is of (heel) duur en "biologisch" of goedkoop en "niet biologisch"
Alleen eet de gemiddelde Nederlander vele malen de hoeveelheid die hoort bij een normaal dieet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:25 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet.
En dat is het ook, als je in het normale hoeveelheden eet.quote:Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage.
Nee, want er IS geen goedkoop vlees. Het wordt kunstmatig goedkoop gehouden.quote:En als iemand meer betrokken is met de welzijn van dieren, dan koopt diegene maar duurder vlees en gaat dat vol trots nommen. En als diegene die goedkoop vlees wil, moet dat zelf weten.
Zeg, ik kan mn leeftijd ook niet helpenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
De beredenaties van een kind, hoe lief
Precies; het recht op goedkoop vlees is gewoon onzin; als dat een recht zou zijn, eis ik nu een goedkope auto of een goedkope vakantie naar het verre oosten... je moet gewoon betalen voor wat luxe...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:37 schreef Verbal het volgende:
Nee, want er IS geen goedkoop vlees. Het wordt kunstmatig goedkoop gehouden.
Tijd om te betalen wat het kost. Sim-pel.
Inderdaad, als een autodealer nu gaat adverteren met "VOLGENDE WEEK 1 WEEK LANG, ALLE AUTO'S VOOR DE HALVE PRIJS!" ga ik ook zeker een actie starten om te zorgen dat die criminele onzin gewoon lekker niet doorgaat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:42 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies; het recht op goedkoop vlees is gewoon onzin; als dat een recht zou zijn, eis ik nu een goedkope auto of een goedkope vakantie naar het verre oosten... je moet gewoon betalen voor wat luxe...
Door schaalvergroting kan het goedkoper en elke industrie heeft zijn impacts en dat geld niet alleen voor de bioindustrie, maar ook op je pc waar je nu typt, auto waarin je rijdt, en de groente die je eet. Want bijvoorbeeld onze tomaten komen uit Duitsland, terwijl onze eigen tomaten de rest van de wereld overgaan. Onze hollandse garnalen gaan naar Marokko om daar gepeld te worden om vervolgens weer terug naar nederland te worden gevlogen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Alleen eet de gemiddelde Nederlander vele malen de hoeveelheid die hoort bij een normaal dieet.
En dat is het ook, als je in het normale hoeveelheden eet.
[quote]
Nee, want er IS geen goedkoop vlees. Het wordt kunstmatig goedkoop gehouden.
jouw auto wordt ook express goedkoop gehouden, je kleren worden door kleine kindertjes gemaakt. Je moet gewoon betalen wat voor luxe!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:42 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Precies; het recht op goedkoop vlees is gewoon onzin; als dat een recht zou zijn, eis ik nu een goedkope auto of een goedkope vakantie naar het verre oosten... je moet gewoon betalen voor wat luxe...
En hoe precies is dat 'criminele onzin'? Goedkoop vlees is aantoonbaar een veroorzaker van dierenleed; hoe zit dat met goedkope auto's?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:12 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Inderdaad, als een autodealer nu gaat adverteren met "VOLGENDE WEEK 1 WEEK LANG, ALLE AUTO'S VOOR DE HALVE PRIJS!" ga ik ook zeker een actie starten om te zorgen dat die criminele onzin gewoon lekker niet doorgaat.
Jammer voor de mensen die er gebruik van wilden maken, maar ik stoor me er nu eenmaal aan.
precies. we betalen in landen met niet al teveel armoede, maar iets van 9% van ons inkomen aan eten. dat is een all time low.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:17 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Door schaalvergroting kan het goedkoper en elke industrie heeft zijn impacts en dat geld niet alleen voor de bioindustrie, maar ook op je pc waar je nu typt, auto waarin je rijdt, en de groente die je eet. Want bijvoorbeeld onze tomaten komen uit Duitsland, terwijl onze eigen tomaten de rest van de wereld overgaan. Onze hollandse garnalen gaan naar Marokko om daar gepeld te worden om vervolgens weer terug naar nederland te worden gevlogen.
Eigelijk moeten we ALLES duurder maken en niet zo schijnheilig alleen over vlees doen.
Want dat is het, schijnheiligheid...
Als je ook nog "ajax" in je naam zou zetten, vertegenwoordig je vrijwel alles waar ik een hekel aan heb.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:21 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En hoe precies is dat 'criminele onzin'? Goedkoop vlees is aantoonbaar een veroorzaker van dierenleed; hoe zit dat met goedkope auto's?
Er zijn genoeg mensen die best als kattenvoer mogen dienen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:27 schreef DE_krumpel het volgende:
Als we nou gewoon mensenvlees in de schappen gooien, mag het best goedkoop zijn
neen, dan heb je me verkeerd begrepen. ik heb het niet over de c1000, maar over het gemak waarmee er eten gepushed en geconsumeerd wordt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:25 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Als je ook nog "ajax" in je naam zou zetten, vertegenwoordig je vrijwel alles waar ik een hekel aan heb.
Dus als een c1000 een eenmalige actie begint, dan gaan dieren daar slechter van leven.
Duidelijk, je bent de weg kwijt.
En wel meer dan pedofilie alleenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:28 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die best als kattenvoer mogen dienen.
Met je poten aan kleine kindjes gezeten? In de gehaktmolen. Lekker goedkoop kattenvoer. Dat is mooi meegenomen, kan de c1000 lekker met hun goedkoop vlees actie doorgaan.
(overigens geen troll, ik denk dat je pedofilie best kan indammen op deze manier...)
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:28 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die best als kattenvoer mogen dienen.
Met je poten aan kleine kindjes gezeten? In de gehaktmolen. Lekker goedkoop kattenvoer. Dat is mooi meegenomen, kan de c1000 lekker met hun goedkoop vlees actie doorgaan.
(overigens geen troll, ik denk dat je pedofilie best kan indammen op deze manier...)
Volgens mij ging het hier om een stel hippies die mij een relaxed goedkoop avondje BBQ'en door de neus heeft gedrukt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
neen, dan heb je me verkeerd begrepen. ik heb het niet over de c1000, maar over het gemak waarmee er eten gepushed en geconsumeerd wordt.
volgens mij is de voedselindustrie, de overheid en de massa qua eten even de weg kwijt.
kijk food inc.
in de regen...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:30 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Volgens mij ging het hier om een stel hippies die mij een relaxed goedkoop avondje BBQ'en door de neus heeft gedrukt.
Kijk en daar gaat het om. Ze willen even een symbolische daad stellen om de boomknuffelende achterban tevreden te houden. "Kijk eens jongens, dat hebben wij toch maar mooi gedaan he? Kom maar hier met jullie geld!"quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in de regen...
ach die goedkope dingen kan je ook bij een andere supermarkt krijgen. dus ja, wakker dier moet niet zo selectief zijn en zich gaan afvragen waarom sommige slagers zo intens goedkoop kunnen zijn. maar dat is een beetje de makke van die dierenvrienden. ze doen aan symboolpolitiek en lossen daarmee zelden iets op.
Dat zie je verkeerd. WIJ willen geen goedkoop vlees, want dat is slecht. Dat betekend simpelweg dat JIJ ook geen goedkoop vlees mag eten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef cultheld het volgende:
Wat mij zo stoort aan die taugévreters is dat ze hun idealen op willen dringen aan de rest. Niemand is verplicht om vlees bij de kiloknaller te kopen toch?
Nee, maar een beetje bewustwording zou niet verkeerd zijn lijkt me en hierin neemt deze stichting tenminste een goed initiatief. Triest om te lezen dat mensen zo gefocussed zijn op wat ze gewend zijn dat ze niet meer verder kunnen kijken. Kom op man, echte armoede bestaat pertinent niet in Nederland dus dat gemiep om een goedkoop stukkie vlees is echt niet nodig. En er zijn zoveel alternatieven dat je echt niet elke dag vlees nodig hebt. Je zou je ns moeten realiseren onder welke erbarmelijke omstandigheden bepaald vee gedoemd is om omgebracht te worden om maar iedereen trouw dat vlees te leveren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef cultheld het volgende:
Wat mij zo stoort aan die taugévreters is dat ze hun idealen op willen dringen aan de rest. Niemand is verplicht om vlees bij de kiloknaller te kopen toch?
neemt niet weg dat ze een erg belangrijk punt maken. vlees moet goedkoop voor de massa blijven, maar dan niet met die hoeveelheden. eet dan gewoon zoals gezonde mensen eten die niet generatie na generatie kanker krijgen. iets meer goede groene groente liefst uit eigen moestuin (die overigens bedacht is ten faveure het plebs zonder tuin) en veul minder vleesch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:38 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Kijk en daar gaat het om. Ze willen even een symbolische daad stellen om de boomknuffelende achterban tevreden te houden. "Kijk eens jongens, dat hebben wij toch maar mooi gedaan he? Kom maar hier met jullie geld!"
Rot op, ga jezelf vastketenen aan een stuk tropisch hardhout.
helemaal mee eensquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
neemt niet weg dat ze een erg belangrijk punt maken. vlees moet goedkoop voor de massa blijven, maar dan niet met die hoeveelheden. eet dan gewoon zoals gezonde mensen eten die niet generatie na generatie kanker krijgen. iets meer goede groene groente liefst uit eigen moestuin (die overigens bedacht is ten faveure het plebs zonder tuin) en veul minder vleesch.
Is je avatar een grotere carnivoor dan jij?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:46 schreef Samson het volgende:
[..]
Nee, maar een beetje bewustwording zou niet verkeerd zijn lijkt me en hierin neemt deze stichting tenminste een goed initiatief. Triest om te lezen dat mensen zo gefocussed zijn op wat ze gewend zijn dat ze niet meer verder kunnen kijken. Kom op man, echte armoede bestaat pertinent niet in Nederland dus dat gemiep om een goedkoop stukkie vlees is echt niet nodig. En er zijn zoveel alternatieven dat je echt niet elke dag vlees nodig hebt. Je zou je ns moeten realiseren onder welke erbarmelijke omstandigheden bepaald vee gedoemd is om omgebracht te worden om maar iedereen trouw dat vlees te leveren.
Het valt me wel op dat jij vanaf het begin al loopt te trollenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:49 schreef Skylark. het volgende:
Het valt wel op dat de bewuste mensen hier fatsoenlijke redenen aandragen en het domme vleesgoedkoopvolk maar clichés en overdrijvingen erin blijft gooien.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef cultheld het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe ik ook.quote:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]Plus? 3 schnitzels voor 5 euro? Is dat een kiloknaller?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Are you wanking?
Waarbij "best wel lekker" eigenlijk betekent: "Ik heb geen flauw idee hoe kip eigenlijk hoort te smaken maar ik wil gewoon elke avond gedachtenloos m'n muil volstampen en ben zo'n trekhomo die geen groenten lust (of klaar kan maken) dus dan maar dit".quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:55 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
Doe ik ook.
Ruim een kilo uitgerangeerde legbatterij kip voor 3 euro. Best wel lekker.
Gelukkig weet ik wel hoe kip smaakt en die bioindustrie van de aldi benadert het echt zeer behoorlijk. En daar gaan gewoon aardappels en groenten bij op het bord.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:57 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Waarbij "best wel lekker" eigenlijk betekent: "Ik heb geen flauw idee hoe kip eigenlijk hoort te smaken maar ik wil gewoon elke avond gedachtenloos m'n muil volstampen en ben zo'n trekhomo die geen groenten lust (of klaar kan maken) dus dan maar dit".
Zijn je (toch al onzinnige) argumenten op?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:57 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Waarbij "best wel lekker" eigenlijk betekent: "Ik heb geen flauw idee hoe kip eigenlijk hoort te smaken maar ik wil gewoon elke avond gedachtenloos m'n muil volstampen en ben zo'n trekhomo die geen groenten lust (of klaar kan maken) dus dan maar dit".
Oohquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:52 schreef cultheld het volgende:
Wie is zo'n tofu-jehova om de bijstandsmoeder te beletten om goedkoop vlees aan te schaffen voor haar gezin?
Wel om goedkoop vlees te kopen, schijnheil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:00 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ooh![]()
![]()
Vergeet Kleine Timmie niet, die is verlamd en heeft een operatie nodig..
![]()
![]()
Over op het gevoel spelen gesproken.![]()
Bloedt je hart normaal gesproken ook zo voor arme uitkeringstrekkers?
En oh ja, tofu-jehova's weerhouden helemaal niemand om vlees te kopen.
Als die bijstandsmoeder ook maar een greintje benul had kocht ze ipv vlees een paar ons extra groenten voor die bloedjes van kinderen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:02 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Wel om goedkoop vlees te kopen, schijnheil.
Volgens mij bedoel je tofuvreters. Taugé zit gewoon door de bami. Maar goed - van kiloknallerliefhebbers valt geen warenkennis te verwachten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:39 schreef cultheld het volgende:
Sja zo kan ik ook geen goedkope champagne kopen, of goedkope kaviaar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:02 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Wel om goedkoop vlees te kopen, schijnheil.
En waar is dan de mogelijkheid om TOCH je eigen beslissing te nemen? Dat 'bewustwordings' liedje ken ik nu wel, ze ff een andere plaat op als je wil.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je tofuvreters. Taugé zit gewoon door de bami. Maar goed - van kiloknallerliefhebbers valt geen warenkennis te verwachten.
Je vraag heb ik al beantwoord:
Leuk, als jouw consumentengedrag een 'victimless crime' zou zijn. Dat is het niet. Jouw gedrag heeft gevolgen voor de dieren (en ik vind dat ik voor hen mag opkomen), voor het milieu (ook mijn milieu) en mijn gezondheid (varkensgriep slaat mij helaas niet over; antibiotica resistentie bacteriën uit de veeindustrie evenmin).
Dus nee: het kan geen kwaad om mensen te wijzen op de verantwoordelijkheid van hun acties.
Sinds wanneer hebben jullie het recht om ons iets goedkoops te ontnemen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:04 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Sja zo kan ik ook geen goedkope champagne kopen, of goedkope kaviaar.
Sinds wanneer hebben we een basisrecht om iets goedkoop te krijgen?
Biologisch verantwoord vlees is ook prima:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:00 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ooh![]()
![]()
Vergeet Kleine Timmie niet, die is verlamd en heeft een operatie nodig..
![]()
![]()
Over op het gevoel spelen gesproken.![]()
Bloedt je hart normaal gesproken ook zo voor arme uitkeringstrekkers?
En oh ja, tofu-jehova's weerhouden helemaal niemand om vlees te kopen.
Heb jij huisdieren?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:03 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je tofuvreters. Taugé zit gewoon door de bami. Maar goed - van kiloknallerliefhebbers valt geen warenkennis te verwachten.
Je vraag heb ik al beantwoord:
Sinds wanneer hebben "jullie" het recht deze planeet te verneuken door kipfilet van een euro de kilo te eisen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:06 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben jullie het recht om ons iets goedkoops te ontnemen?
Wij eisen niet, jullie eisen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:09 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben "jullie" het recht deze planeet te verneuken door kipfilet van een euro de kilo te eisen?
Jouw manier van consumeren beïnvloedt mijn manier van leven. Al is het maar omdat ik onnodig veel belasting moet betalen omdat de overheid zo nodig de varkensgriep (die we later de mexicaanse griep zijn gaan noemen) moet bestrijden. Of de talloze landbouwsubsidies. Of de stront van je dieren die opgeruimd moet worden. Of dat er voor mij geen werkend antibiotica meer beschikbaar is omdat de bacteriën resistent zijn geworden omdat kippenboeren standaard antibiotica door het drinkwater roeren. Allemaal kosten waar ik aan mee moet betalen. Ik geloof dat ik daar wel mijn mening over mag geven.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:05 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
En waar is dan de mogelijkheid om TOCH je eigen beslissing te nemen? Dat 'bewustwordings' liedje ken ik nu wel, ze ff een andere plaat op als je wil.
Je wil mensen wijzen op hun verantwoordelijkheid. De mensen zeggen "Fuck it", en dan NOG ga je je zin doordrijven.![]()
![]()
![]()
![]()
Niet op zulke vragen in gaan.quote:
Sinds de mens aan de top van de voedselketen staat.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:09 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben "jullie" het recht deze planeet te verneuken door kipfilet van een euro de kilo te eisen?
Tenzij we een witte haai tegenkomen... dan is onze positie onderhandelbaar...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:21 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
Sinds de mens aan de top van de voedselketen staat.
Je snapt gewoon mn hele punt dus niet blijkt uit deze reactie. Ben je nu echt zo dom?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Is je avatar een grotere carnivoor dan jij?
Ik koop zelf nooit vlees van de kiloknaller (om egoïstische redenen), maar vind dat een ander er vrij in is om het te kopen. Wie is zo'n tofu-jehova om de bijstandsmoeder te beletten om goedkoop vlees aan te schaffen voor haar gezin?
oh we verneuken de planeet, alsof hij, de planeet, gelukkiger is als er veel kipjes rondlopen en verdrietig wanneer het een gloeiende massa van 5000 graden isquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:09 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:23 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Tenzij we een witte haai tegenkomen... dan is onze positie onderhandelbaar...
Maar goed, ik zie ook geen "STOP DE WITTE HAAIEN" activisten bij de Australische kust
Ghehe...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:25 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Joepie, we staan weer bovenaan!
Anderen te pas en te onpas dom noemen als je je eigen standpunt blijkbaar niet goed kunt uitleggen getuigt echter ook van weinig intellect.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:24 schreef Samson het volgende:
[..]
Je snapt gewoon mn hele punt dus niet blijkt uit deze reactie. Ben je nu echt zo dom?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:23 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat is 1) onzin. 2) niet het probleem.
Bedoel je dat punt in je onderbroek? Vandaar die drang tot verbieden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:24 schreef Samson het volgende:
[..]
Je snapt gewoon mn hele punt dus niet blijkt uit deze reactie. Ben je nu echt zo dom?
Helemaal juist. Als jij met je onsje hersenen zelf niet kunt bedenken dat dierenwelzijn belangrijker is dan jouw avondje goedkoop barbecueën, neem ik graag de vrijheid om het je duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:43 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. WIJ willen geen goedkoop vlees, want dat is slecht. Dat betekend simpelweg dat JIJ ook geen goedkoop vlees mag eten.
Snap je? IK wil het niet, dus JIJ mag het niet.
Simpel toch?
Koste wat het kost zeker.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Helemaal juist. Als jij met je onsje hersenen zelf niet kunt bedenken dat dierenwelzijn belangrijker is dan jouw avondje goedkoop barbecueën, neem ik graag de vrijheid om het je duidelijk te maken.
Serieus, dat heb ik in een uitgebreide post al duidelijk gemaakt. Het getuigt echt van een enorme kortzichtigheid en dommigheid wil je niet enigszins begrip kunnen tonen voor het aan de kaak stellen van dit soort acties van een supermarkt en alle consequenties die daarmee gemoeid zijn. Echter is dit een wellus nietus spelletje aan het worden onderhand. Probeer je ns open te stellen voor het inzicht dat anderen hebben in bepaalde zaken en blijf niet in je eigen waarheden hangen. Dan leer je misschien nog ns wat anders dan zo'n zinloze reactie plaatsen. Bedroevend om te zien hoe laag het niveau van bepaalde mensen wel niet kan zijn. Dat onderstreept dit topic maar weer.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:26 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
Anderen te pas en te onpas dom noemen als je je eigen standpunt blijkbaar niet goed kunt uitleggen getuigt echter ook van weinig intellect.
Kijk nou, een fundamentalist!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Helemaal juist. Als jij met je onsje hersenen zelf niet kunt bedenken dat dierenwelzijn belangrijker is dan jouw avondje goedkoop barbecueën, neem ik graag de vrijheid om het je duidelijk te maken.
Hej, weet je wie ook zo begaan was met dieren?quote:
Was dat niet die vredelievende knul die meer begaan was met nertsen dan met kale vijftigers? Was iedereen maar zo intelligent als hij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:39 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Hej, weet je wie ook zo begaan was met dieren?
ik zal je een hint geven...
[ afbeelding ]
Ja! Dat was hij! Gelukkig hebben we nog mensen als hij en LinkseFrieseVegetarier om ons, de onwetende middenmoot, te vertellen hoe we moeten leven. Waarvan akte.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Was dat niet die vredelievende knul die meer begaan was met nertsen dan met kale vijftigers? Was iedereen maar zo intelligent als hij.
Kijk nou, een naïef slachtoffer van de Nobelprijs winnende propaganda van de mislukte presidentskandidaat Al Gore.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Heerlijk, he de planeet verkrachten, ervoor zorgen dat infectieziekten weer terug keren.
Romantisch lekker het zweet van de het voorhoofd van je kleine broertje deppen en alleen maar kunnen bidden dat hij het overleeft. Net als vroeger![]()
Ik ga de laatste blauwvintonijn opeten denkAl zullen er vast ook wel fundamentalisten zijn die me daarvan willen weerhouden
Hoe doen jullie dat toch, geloven wat jullie goed uitkomt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:50 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kijk nou, een naïef slachtoffer van de Nobelprijs winnende propaganda van de mislukte presidentskandidaat Al Gore.
Ik kan het ook aan jou vragen, gelegenheidsactivist...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Hoe doen jullie dat toch, geloven wat jullie goed uitkomt.
Ik dacht dat je doel vast op Mahatma Gandhi, Abraham Lincoln, George Bernard Shaw, César Chávez, Leo Tolstoj, Voltaire, Plato, Charles Darwin, Thomas Edison, Albert Einstein, Benjamin Franklin, Isaac Newton, Pythagoras, Nikola Tesla, Leonardo da Vinci, Kafka en Jeremy Bentham, maar door die foto begin ik te twijfelen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:39 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Hej, weet je wie ook zo begaan was met dieren?
ik zal je een hint geven...
[ afbeelding ]
Jouw mening = de waarheid.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik probeer al heel lang mijzelf wijs te maken dat 5 halve liters bier op een dag goed zijn voor je brein maar mij lukt het niet..
Hitler hield ook van dieren, zet hem er ook even bij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:55 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik dacht dat je doel vast op Mahatma Gandhi, Abraham Lincoln, George Bernard Shaw, César Chávez, Leo Tolstoj, Voltaire, Plato, Charles Darwin, Thomas Edison, Albert Einstein, Benjamin Franklin, Isaac Newton, Pythagoras, Nikola Tesla, Leonardo da Vinci, Kafka en Jeremy Bentham, maar door die foto begin ik te twijfelen.
Verspilde moeite hier heb ik al gemerkt. Veel mensen hebben gewoon niet de mentale capaciteit om bepaalde waarheden te bevatten. Dat kun je dan (helaas) maar beter accepteren. Dat soort mensen valt dus gewoon niet te overtuigen al is eea overduidelijk. Frustrerend als je juist anderen wil bereiken, dat helaas wel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik probeer al heel lang mijzelf wijs te maken dat 5 halve liters bier op een dag goed zijn voor je brein maar mij lukt het niet..
Dat argument gebruiken de pleitbezorgers van Vereniging MARTIJN ook.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:58 schreef Samson het volgende:
[..]
Verspilde moeite hier heb ik al gemerkt. Veel mensen hebben gewoon niet de mentale capaciteit om bepaalde waarheden te bevatten. Dat kun je dan (helaas) maar beter accepteren. Dat soort mensen valt dus gewoon niet te overtuigen al is eea overduidelijk. Frustrerend als je juist anderen wil bereiken, dat helaas wel.
Ja, want wij zijn UITERAARD dom, omdat we niet gecharmeerd zijn van jouw opgedrongen mening.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:58 schreef Samson het volgende:
[..]
Verspilde moeite hier heb ik al gemerkt. Veel mensen hebben gewoon niet de mentale capaciteit om bepaalde waarheden te bevatten. Dat kun je dan (helaas) maar beter accepteren. Dat soort mensen valt dus gewoon niet te overtuigen al is eea overduidelijk. Frustrerend als je juist anderen wil bereiken, dat helaas wel.
Mijn mening = De mening van 99% van alle wetenschappers.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jouw mening = de waarheid.
Mijn mening = mijn mening.
Zucht, het is geen mening maar gebaseerd op feiten. Lees je eerst eens in in de materie voordat je begint te blaten, maar je onderstreept nogmaals feilloos mijn constatering. Bedankt daarvoor.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:59 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ja, want wij zijn UITERAARD dom, omdat we niet gecharmeerd zijn van jouw opgedrongen mening.
"dat soort mensen"
En jij de mijnequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:02 schreef Samson het volgende:
[..]
Zucht, het is geen mening maar gebaseerd op feiten. Lees je eerst eens in in de materie voordat je begint te blaten, maar je onderstreept nogmaals feilloos mijn constatering. Bedankt daarvoor.
Je haalt conclusies uit hun verband. Alsof de opwarming van de aarde (als dat al een feit is) direct is toe te schrijven aan onze behoefte aan goedkoop vleesquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mijn mening = De mening van 99% van alle wetenschappers.
Ben je ook een enge fundamentalist als je op de gevaren van roken wijst?
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:03 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
En jij de mijne![]()
Al een pistool in huis? Of hoor je nog niet bij de grote jongens?
Nou zeg ik niet dat vlees eten gelijkstaat aan slavernij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:34 schreef NielsTriple het volgende:
Zoals te lezen is op de http://www.kb.nl/dossiers/slavernij/slavernij.html
Na opschudding over het boek De negerhut van Oom Tom hebben ze Noordelijk staten besloten de slavernij af te schaffen. Slavernij zou in strijd zij met de waarden van vrijheid en gelijkheid
Laat die lui gewoon lekker hun katoen zelf plukken, dan zitten wij lekker op ons gat
De Boswachter vatte mijn klacht al perfect samen:
[..]
Samenvatting:
Tyfus hippies boren mij goedkope arbeid door de neus.
Ach joh, weet je wat we doen, lekker allemaal goedkoop vlees eten, maakt natuurlijk geen flikker uit hoe dat uiteindelijk op tafel is gekomen en dat het aan het eind vol met troep zit. Zolang het maar goedkoop is en we ons lekker vol kunnen stoppen. Want daar gaat het natuurlijk om. En ook voor die arme bijstandstrekker op de hoek. Die moet natuurlijk ook altijd een lekker stukkie vlees kunnen eten. Het zou toch van de gekke zijn als zoiets niet meer zou kunnen. Ach, en wat maakt het uit dat dit verdere gevolgen heeft voor het vee en uiteindelijk voor de mens. Dat merken we later dan wel weer. Wie dan leeft wie dan zorgt, toch?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je haalt conclusies uit hun verband. Alsof de opwarming van de aarde (als dat al een feit is) direct is toe te schrijven aan onze behoefte aan goedkoop vlees. Denk je soms dat je met mij de kachel kunt aanmaken?
Het heeft te maken met onze behoefte aan vlees. Dus geniet maar eet met matequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je haalt conclusies uit hun verband. Alsof de opwarming van de aarde (als dat al een feit is) direct is toe te schrijven aan onze behoefte aan goedkoop vlees. Denk je soms dat je met mij de kachel kunt aanmaken?
Zo doet de linkse politiek het anders al jaren.quote:
Ja joh, dit is ook allemaal de schuld van links! de klootzakken!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:18 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Zo doet de linkse politiek het anders al jaren.
Waren het wel of geen linkse boomknuffelende stinkhippies die die goedkoop vlees actie hebben verkloot?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:19 schreef Samson het volgende:
[..]
Ja joh, dit is ook allemaal de schuld van links! de klootzakken!
Welterusten, ik houd het voor gezien hier, veel plezier in jouw mooie wereld nogquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:20 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Waren het wel of geen linkse boomknuffelende stinkhippies die die goedkoop vlees actie hebben verkloot?
Mijn vlees niet hoor, ik eet tamelijk prijzig vlees omdat ik weet dat er minder rotzooi aan het productieproces te pas komt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:16 schreef Samson het volgende:
[..]
Ach joh, weet je wat we doen, lekker allemaal goedkoop vlees eten, maakt natuurlijk geen flikker uit hoe dat uiteindelijk op tafel is gekomen en dat het aan het eind vol met troep zit. Zolang het maar goedkoop is en we ons lekker vol kunnen stoppen. Want daar gaat het natuurlijk om. En ook voor die arme bijstandstrekker op de hoek. Die moet natuurlijk ook altijd een lekker stukkie vlees kunnen eten. Het zou toch van de gekke zijn als zoiets niet meer zou kunnen. Ach, en wat maakt het uit dat dit verdere gevolgen heeft voor het vee en uiteindelijk voor de mens. Dat merken we later dan wel weer. Wie dan leeft wie dan zorgt, toch?
Ik heb dat nergens beweerd en probeer dat niemand wijs te maken. Geen idee hoe je daarbij komtquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Mijn vlees niet hoor, ik eet tamelijk prijzig vlees omdat ik weet dat er minder rotzooi aan het productieproces te pas komt.
Je maakt mij echter niet wijs dat de bio-industrie verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde of 'het naar de klote gaan van de planeet'. Hoe arrogant ben je als je dat denkt te kunnen beweren?
Kijk Zoalshetis, als wíj het over iets eens zijn, moet het wel waar zijnquote:
Sinds het niet goedkoop IS, maar zo wordt gehouden. Ga nou maar gewoon de prijs betalen die het kost.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:06 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben jullie het recht om ons iets goedkoops te ontnemen?
Toch is het de vleesindustrie die de grootste veroorzaker is van het versterkte broeikaseffectquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je haalt conclusies uit hun verband. Alsof de opwarming van de aarde (als dat al een feit is) direct is toe te schrijven aan onze behoefte aan goedkoop vlees.
Het is nog niet eens zeker of dat effect wel zo ongewoon is (over een tijdsbestek van eeuwen bekeken). Genoeg hoogleraren hebben aangegeven de nodige scepsis te voelen t.o.v. de Gore doctrine.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:42 schreef Verbal het volgende:
[..]
Toch is het de vleesindustrie die de grootste veroorzaker is van het versterkte broeikaseffect
Kijk, zeg dan gewoon dat het je geen hol interesseert. Ook goed, maar dan ben je gewoon per definitie geen serieuze discussiepartner in deze
V.
Als jij het niet snapt doet dat verder niet af aan de waarheidquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:27 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is werkelijk het enige wat ik op zo'n bekrompen reactie kan zeggen...
Ik verdiep me een paar keer per week in de materie die "kassabon" heet. En als die lager uitvalt ben ik gelukkig.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:02 schreef Samson het volgende:
[..]
Zucht, het is geen mening maar gebaseerd op feiten. Lees je eerst eens in in de materie voordat je begint te blaten, maar je onderstreept nogmaals feilloos mijn constatering. Bedankt daarvoor.
Noem mij dan maar stomme hippie hoor, als dat jouw bewoording is van iemand die enigszins begaan is met dierenleed en de gezondheid van de mens, dan ben ik daar blij mee, bedanktquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:35 schreef MrWimpenny het volgende:
[..]
Ik verdiep me een paar keer per week in de materie die "kassabon" heet. En als die lager uitvalt ben ik gelukkig.
En doe nu niet net alsof de wereld ineens vergaat. Stomme hippie.
ga je gang.. en uiteraard denk ik niet dat er 2 uiterste zijn, maar aangezien je dat denkt heb je gewoon het punt gemist wat ik wilde maken..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als jij het niet snapt doet dat verder niet af aan de waarheid![]()
Alsof er enkel en alleen twee uiterste zijn, waarbij 1) vlees 2500 euro per kilo kost of 2) vlees van een euro per kilo maar alle dieren worden bij voorbaat mishandeld en volgestopt met rotzooi. Als jij dat denkt doet je mamma nog je boodschappen schat![]()
Zal ik je vertellen wat Wel het probleem is, of wil je dat liever niet weten?
De bron is de supermarkt, die stuurt zowel de consument als de boerderij. Ze staan dus precies bij de goede partij actie te voeren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 07:27 schreef DroogDok het volgende:
Als die mensjes zo begaan zijn met dierenwelzijn laat ze dan bij de bron gaan protesteren en niet bij de supermarkt.
Of oh wacht, zou bij de bron, lees boerderij, eigenlijk alles prima in orde zijn en zitten ze maar te zeiken om hun wil aan anderen op te leggen?
Fundamentalisten
Zowel de consument, tussenhandel, overheid en producent houden elkaar in een greep en wijzen naar elkaar om hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Gelul. Ze zijn allemaal verantwoordelijk en mogen daar allemaal op aangesproken worden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
De bron is de supermarkt, die stuurt zowel de consument als de boerderij. Ze staan dus precies bij de goede partij actie te voeren.
Verder vind ik het zwaktebod dat er ondertussen alweer zoveel gescheld wordt met fundamentaliseten en stomme hippies; toont het niveau van sommige wel weer... erg jammer.
Ik bedoel de bron waar het vlees vandaan komt...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
De bron is de supermarkt, die stuurt zowel de consument als de boerderij. Ze staan dus precies bij de goede partij actie te voeren.
Verder vind ik het zwaktebod dat er ondertussen alweer zoveel gescheld wordt met fundamentaliseten en stomme hippies; toont het niveau van sommige wel weer... erg jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |