Ja, je doet nu alsof C1000 overvallen is door deze actie en ze nooit eerder iets van een kans hebben gehad om het beter te doenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het is te veranderen, maar niet door dit soort terroristische acties.
dan moet je wormen gaan steken.quote:
Ik ben het niet eens met de " Verander en anders maken we je kapot" houding van Wakker Dier en ik noem dat terrorisme inderdaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, je doet nu alsof C1000 overvallen is door deze actie en ze nooit eerder iets van een kans hebben gehad om het beter te doen
Daarnaast: terroristische actie... get a grip.
V.
En aan de andere kant zo mild oordelen over het lot der dieren...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de " Verander en anders maken we je kapot" houding van Wakker Dier en ik noem dat terrorisme inderdaad.
Nee dan nog steeds niet. Er zijn genoeg andere manieren om een punt duidelijk te maken, anders dan het kapot maken van een bedrijf of op zijn minst beschadigen van een bedrijf.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
En aan de andere kant zo mild oordelen over het lot der dieren...
Als ik nou zeg "tsja het is nu eenmaal niet anders" accepteer je de actie dan wel?
V.
Kun je het niet aan of zo? Jij zit blijkbaar nog op school, wakker dier heeft gewoon een adequate manier gevonden om met dit soort zaken om te gaan en jij kunt er niet tegen. Ach. Wil je een knuffel? Zo gaat het zakenleven vriend.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de " Verander en anders maken we je kapot" houding van Wakker Dier en ik noem dat terrorisme inderdaad.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Kun je het niet aan of zo? Jij zit blijkbaar nog op school, wakker dier heeft gewoon een adequate manier gevonden om met dit soort zaken om te gaan en jij kunt er niet tegen. Ach. Wil je een knuffel? Zo gaat het zakenleven vriend.
Precies, en vinden dat dat niet zou mogen getuigd van een wil opleggen waar ik tegen ben; Wakker dier heeft het recht om actie te voeren, C1000 heeft het recht daarop te reageren zoals zij dat willen. Daar tegen zijn vind ik nogal een communistische instelling...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Kun je het niet aan of zo? Jij zit blijkbaar nog op school, wakker dier heeft gewoon een adequate manier gevonden om met dit soort zaken om te gaan en jij kunt er niet tegen. Ach. Wil je een knuffel? Zo gaat het zakenleven vriend.
nu ben ik het hartgrondig met jou eens. maar ik denk dat c1000 nu de ballen uit hun broek lacht, want het vlees zullen ze vast goed verkocht hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit al jaren niet meer op school en als je dit een adequate manier noemt dan heb je geen verstand van het zakenleven. Hou die knuffel dus maar zelf, jij hebt hem harder nodig.
Grappig dat je reactie het nog eens extra duidelijk maakt dat je er geen snars van snapt. Jij bent zeker ook tegen stakingen en dergelijke? Mensen die met borden met daarop SLECHT HEMA gaan staan? Nouja, deze discussie is in ieder geval niet met jou te voeren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zit al jaren niet meer op school en als je dit een adequate manier noemt dan heb je geen verstand van het zakenleven. Hou die knuffel dus maar zelf, jij hebt hem harder nodig.
Klopt, ik ben ook tegen stakingen. Maar dat is omdat je dan mensen benadeeld die totaal geen invloed hebben op de situatie waar je tegen staakt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:14 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Grappig dat je reactie het nog eens extra duidelijk maakt dat je er geen snars van snapt. Jij bent zeker ook tegen stakingen en dergelijke? Mensen die met borden met daarop SLECHT HEMA gaan staan? Nouja, deze discussie is in ieder geval niet met jou te voeren.
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nu ben ik het hartgrondig met jou eens. maar ik denk dat c1000 nu de ballen uit hun broek lacht, want het vlees zullen ze vast goed verkocht hebben.
Ben je ook tegen actie voeren en vrijheid van mening? Nogmaals het is het recht van wakker dier om actie te voeren en het recht van C1000 om hun acties aan te passen; ik vind het zorgelijk dat er mensen zijn die vinden dat dat recht moet worden afgenomen...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook tegen stakingen. Maar dat is omdat je dan mensen benadeeld die totaal geen invloed hebben op de situatie waar je tegen staakt.
Oh ja.. de hoge pieten van de hema hebben geen invloed op de werkomstandigheden? De C1000 heeft geen invloed op hoe vlees 'gemaakt' word? Lees even na hoe supermarkten zijn ontstaan en de kracht van samen inkopen. Wat sla jij een partij wartaal uit zeg.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook tegen stakingen. Maar dat is omdat je dan mensen benadeeld die totaal geen invloed hebben op de situatie waar je tegen staakt.
Natuurlijk zijn er andere methodes om je punt te maken en dit middel is niet het meest sympathieke middel. Maar waarom moet Wakker Dier zo nodig sympathiek blijven als de onsympathieke manier veel succesvoller is? Het management van C1000 is blij met je maar de dieren worden nog even slecht behandeld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dan nog steeds niet. Er zijn genoeg andere manieren om een punt duidelijk te maken, anders dan het kapot maken van een bedrijf of op zijn minst beschadigen van een bedrijf.
Sowieso het "kapot maken van een bedrijf"quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dan nog steeds niet. Er zijn genoeg andere manieren om een punt duidelijk te maken, anders dan het kapot maken van een bedrijf of op zijn minst beschadigen van een bedrijf.
Mensen met een kleien beurs kunnen ook geen zeiljacht betalen, is dat erg dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik al heel lang. Dit alleen zijn al redenen om dit soort acties te stoppen. Vlees is vlees en dient gewoon betaalbaar te zijn en te blijven. Ook mensen met een kleinere beurs kunnen nu aan vlees komen, dat kunnen ze natuurlijk wel vergeten als we de " normale" prijs voor vlees gaan betalen.
Van groente word je domquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso heeeeeel graag een keer argumenten horen vóór de bio-industrie.
Gewoon iemand die komt met weloverwogen en overtuigende argumenten waarom het zo geweldig is om dieren, mileu, mensen kapot te maken om overdadige hoeveelheden 'vlees' voor nop te slijten.
V.
Daar gaat het inderdaad om. Vlees is een luxe, of althans, dat zou het moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mensen met een kleien beurs kunnen ook geen zeiljacht betalen, is dat erg dan?
En definieer 'wel vergeten'. Ik heb jarenlang op bijstandsniveau geleed en toch sjieke whiskey gedronken, alleen niet elke dag,
Heb ik al geplaatst. Het enige argument is de toename van de wereldbevolking (lees: afname van de leefruimte) en het gevolg daarvan wat vraag en aanbod heet. Economisch gezien heel aanvaardbaar dus.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef Verbal het volgende:
Ik zou sowieso heeeeeel graag een keer argumenten horen vóór de bio-industrie.
Gewoon iemand die komt met weloverwogen en overtuigende argumenten waarom het zo geweldig is om dieren, mileu, mensen kapot te maken om overdadige hoeveelheden 'vlees' voor nop te slijten.
V.
Juist de toename van de wereldbevolking is een argument tegen vlees eten; voor kweken van vlees voor één persoon kun je met het graan en water wat daarvoor nodig is tien mensen voeden ofzoiets was het toch?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Heb ik al geplaatst. Het enige argument is de toename van de wereldbevolking (lees: afname van de leefruimte) en het gevolg daarvan wat vraag en aanbod heet. Economisch gezien heel aanvaardbaar dus.
Zou zomaar kunnen. Maar wat jij schetst is geen economisch standpunt. Met de toename van de wereldbevolking steeg ook de vraag naar vlees snapje? Of die vraag goed of slecht of anders zou moeten is een heel ander verhaal, maar niet economisch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Juist de toename van de wereldbevolking is een argument tegen vlees eten; voor kweken van vlees voor één persoon kun je met het graan en water wat daarvoor nodig is tien mensen voeden ofzoiets was het toch?
Nee ik ben niet tegen actie voeren en zeker niet tegen de vrijheid van mening. Maar je moet wel de mensen treffen die er wat aan kunnen doen, niet de klant van de supermarkt die niets kan doen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ben je ook tegen actie voeren en vrijheid van mening? Nogmaals het is het recht van wakker dier om actie te voeren en het recht van C1000 om hun acties aan te passen; ik vind het zorgelijk dat er mensen zijn die vinden dat dat recht moet worden afgenomen...
Ik had het dan ook meer over de klanten van supermarkten en bv Hema die getroffen worden door een actie zonder enige invloed. Wartaal? Wanneer heb je voor het laatst een schoolboek open gehad?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:20 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Oh ja.. de hoge pieten van de hema hebben geen invloed op de werkomstandigheden? De C1000 heeft geen invloed op hoe vlees 'gemaakt' word? Lees even na hoe supermarkten zijn ontstaan en de kracht van samen inkopen. Wat sla jij een partij wartaal uit zeg.
Nee maar een zeiljacht is ook geen eerste levensbehoefte. En nee dat is vlees ook niet, maar het is wel degelijk van een andere orde.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mensen met een kleien beurs kunnen ook geen zeiljacht betalen, is dat erg dan?
C1000 heeft de actie zelfs afgeschaft... Nouja.. Ik zal wel heel dom zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ik ben niet tegen actie voeren en zeker niet tegen de vrijheid van mening. Maar je moet wel de mensen treffen die er wat aan kunnen doen, niet de klant van de supermarkt die niets kan doen.
Wat is het verschil als het geen eerste levensbehoefte is?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee maar een zeiljacht is ook geen eerste levensbehoefte. En nee dat is vlees ook niet, maar het is wel degelijk van een andere orde.
Onder dwang van een terroristische organisatie als wakker dier ja, niet omdat ze het zelf zo graag wilden. C1000 is dom dat ze toegeven aan dit soort onzin, maar daar hebben ze onder dwang voor gekozen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:05 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
C1000 heeft de actie zelfs afgeschaft... Nouja.. Ik zal wel heel dom zijn.
Klopt, dat heb ik ook al gezegd.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat is het verschil als het geen eerste levensbehoefte is?
En ze kunnen nog steeds een lapje vlees eten, alleen niet elke dag. Wat dus ook nog gezonder is.
Twee keer mis:quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ik ben niet tegen actie voeren en zeker niet tegen de vrijheid van mening. Maar je moet wel de mensen treffen die er wat aan kunnen doen, niet de klant van de supermarkt die niets kan doen.
Zoals in mn post hierboven. Maarja, ik begrijp nu wel dat er mensen zijn bij wie het echt pijn doet dat de prijs van vlees omhoog gaat. Is dit nu echt je punt? De klanten?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook meer over de klanten van supermarkten en bv Hema die getroffen worden door een actie zonder enige invloed. Wartaal? Wanneer heb je voor het laatst een schoolboek open gehad?
En dus indirect tegen klanten die gedwongen worden duur vlees te kopen omdat er geen andere keuze is.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:08 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Twee keer mis:
- Wakker dier richt zich tegen C1000. Een supermarkt
Klanten zijn nederlander en kiezen voor het goedkoopste. Als de C1000 dat niet heeft, gaan ze wel naar een ander toe. Kortom, verlies voor C1000.quote:- Klanten zijn vrij om te kiezen. Ze kunnen kiezen tussen vegetarisch, regulier vlees of biologisch vlees. Met die keuze komt verantwoordelijkheid. Klanten zijn verantwoordelijk voor wat zij consumeren en daarmee (indien zij kiezen voor regulier vlees) verantwoordelijk voor het leed dat dieren in de bio-industrie wordt aangedaan.
Nee mijn punt is dat willekeurige bedrijven lastig gevallen worden door zwaar gesubsidieerde clubjes die blijkbaar niets beters te doen hebben dan het doordrammen van een bepaald standpunt. Prima, maar moet iedereen daar het slachtoffer van worden?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:08 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Zoals in mn post hierboven. Maarja, ik begrijp nu wel dat er mensen zijn bij wie het echt pijn doet dat de prijs van vlees omhoog gaat. Is dit nu echt je punt? De klanten?
Heeft WD dan gedreigd met aanslagen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Onder dwang van een terroristische organisatie als wakker dier ja, niet omdat ze het zelf zo graag wilden. C1000 is dom dat ze toegeven aan dit soort onzin, maar daar hebben ze onder dwang voor gekozen.
Voordat ik inhoudelijk reageer, hoe zou wakker dier het dan aan moeten pakken? Naar de C1000 directie stappen welke gewend is bedrijven uit te knijpen doordat ze zo gigantisch groot in kunnen kopen? Boeren die reeds te weinig voor hun melk of vlees krijgen? Tuinders die zo weinig voor een komkommer of tomaat krijgen dat ze hun eigen kinderen niet eens te eten kunnen geven of failliet gaan? (ik rij richting de zaak door een tuindersgebied, je zal verbaast staan hoeveel te koop borden daar gestaan hebben sinds de crisis).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee mijn punt is dat willekeurige bedrijven lastig gevallen worden door zwaar gesubsidieerde clubjes die blijkbaar niets beters te doen hebben dan het doordrammen van een bepaald standpunt. Prima, maar moet iedereen daar het slachtoffer van worden?
Je zwalkt in je argumentatie. Er zullen best klanten zijn die voor het goedkoopste kiezen. Ik geloof dat direct. Maar dat maakt ze evengoed verantwoordelijk voor de consequenties van hun keuzes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dus indirect tegen klanten die gedwongen worden duur vlees te kopen omdat er geen andere keuze is.
[..]
Klanten zijn nederlander en kiezen voor het goedkoopste. Als de C1000 dat niet heeft, gaan ze wel naar een ander toe. Kortom, verlies voor C1000.
*sluit zich aan*quote:
Nee, dat heet een drogredenering.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:50 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Heb ik al geplaatst. Het enige argument is de toename van de wereldbevolking (lees: afname van de leefruimte) en het gevolg daarvan wat vraag en aanbod heet. Economisch gezien heel aanvaardbaar dus.
Wat mij betreft mogen 'ethisch uitgedaagden' best een beetje worden geholpen met de bewustwording.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dus indirect tegen klanten die gedwongen worden duur vlees te kopen omdat er geen andere keuze is.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:20 schreef Skylark. het volgende:
[..]
So true! Ik ben het compleet eens met Verbal. Je verwoordt het ook nog eens goed. Applaus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |