Kijk eens naar de OP...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
linksen die er niet mee om kunnen gaan
Volgens mij zijn het TS en de zijnen, die er niet mee om kunnen gaan. Maar FOK! is vaker des Lewis Carrols in dit soort kwesties.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
Kortom, vlees word duurder.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:36 schreef Verbal het volgende:
1. Je betaalt niet meer voor hetzelfde stuk vlees. 2. Je betaalt de werkelijke prijs voor een stuk vlees.
[..]
Beesten zijn nog nooit zo goed behandeld als in onze tijd. Dat het voor verbetering vatbaar is ben ik absoluut met je eens, maar zo erg als het door dit soort vage clubjes gesteld word is het bij lange na niet.quote:En de manier waarop het beest bij leven is behandeld. En het eten dat dat beest krijgt, wat er voor zorgt dat het ziek wordt. De antibiotica die het beest krijgt om die ziektes eronder te houden. Om de vernietiging van land voor het foute veevoer dat erin wordt gepropt. En de intense milieuvervuiling die ermee gepaard gaat. Allemaal kosten die worden afgewenteld op de maatschappij, omdat klojo's als jij altijd en overal en zoveel mogelijk vlees moeten eten.
Vlees eten was ooit een luxe. Nu is vooral heel veel vlees eten vooral voor tokkies zonder hersenen.
V.
Klopt, het is in en intriest dat C1000 zich laat terroriseren door dit soort clubjes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:13 schreef Vasilevski het volgende:
Zo'n stichting kan zich inderdaad beter met z'n eigen zaken bemoeien, maar de C1000 kiest er dus zelf voor om met de actie te stoppen. Ze kunnen er ook voor kiezen om niet de oren te laten hangen naar zo'n clubje.
Het blijft lastig om een einde te zien komen aan de subsidies die dit soort onzin jaren en jaren opgestreken heeft.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
En beter van kwaliteitquote:
Nonsens.quote:Beesten zijn nog nooit zo goed behandeld als in onze tijd.
Da's mooi...quote:Dat het voor verbetering vatbaar is ben ik absoluut met je eens
Dat vraag ik me dus af. Al die extra centen blijven hangen op plaatsen waar ze niet nodig zijn.quote:
Jij bent nog nooit op een boerderij of bij een slachterij geweest.quote:Nonsens.
[..]
Maar dit soort acties leiden in ieder geval niet tot verbetering.quote:Da's mooi...
V.
Stop met afvragen. Echt biologisch vlees is van veel betere kwaliteit en veel smaakvoller.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Al die extra centen blijven hangen op plaatsen waar ze niet nodig zijn.
Ja hoor. Maar ooit was er geen bio-industrie en waren boeren gewoon boeren, ipv fabrieksarbeiders. Toen was het in het belang van de boeren dat zij zorgvuldig met hun dieren omgingen. Nu moet alles snel snel snel, met alle gevolgen van dien.quote:Jij bent nog nooit op een boerderij of bij een slachterij geweest.
...omdat er altijd etisch gehandicapten zullen blijven die het grotere geheel weigeren te zien.quote:Maar dit soort acties leiden in ieder geval niet tot verbetering.
Misschien wel, maar waarom moet het dan meteen 3 keer zo duur zijn?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Stop met afvragen. Echt biologisch vlees is van veel betere kwaliteit en veel smaakvoller.
Een beetje zoals nu zeg maar....quote:Ja hoor. Maar ooit was er geen bio-industrie en waren boeren gewoon boeren, ipv fabrieksarbeiders. Toen was het in het belang van de boeren dat zij zorgvuldig met hun dieren omgingen. Nu moet alles snel snel snel, met alle gevolgen van dien.
[..]
En wat is dat geheel dan?quote:...omdat er altijd etisch gehandicapten zullen blijven die het grotere geheel weigeren te zien.
V.
Hoe voelt het nou om je geld aan een groep terroristen te geven?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:43 schreef HoneyPop het volgende:
Eindelijk, het werd tijd. Als donateur van Wakker Dier zat ik hier al een tijdje op te wachten.
Geld mooi besteed![]()
(laat het bashen maar beginnen)
ge-wel-digquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe voelt het nou om je geld aan een groep terroristen te geven?
Niet echt hoor, wakker dier is zo democratisch om supermarkten te dwingen zelf actie te ondernemen....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:13 schreef Vasilevski het volgende:
Zo'n stichting kan zich inderdaad beter met z'n eigen zaken bemoeien, maar de C1000 kiest er dus zelf voor om met de actie te stoppen. Ze kunnen er ook voor kiezen om niet de oren te laten hangen naar zo'n clubje.
Het is niet drie keer zo duur. En het is duurder, omdat dát de werkelijke prijs is van een stuk vlees. Dat van de kiloknallers wordt kunstmatig laag gehouden, nog afgezien van de fabrieksmatige, grootschalige aanpak.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Misschien wel, maar waarom moet het dan meteen 3 keer zo duur zijn?
Onder meer: "C1000 schrapt stunt met goedkoop vlees"quote:Een beetje zoals nu zeg maar....]/quote]Nee, zeg maar...[quote]
En wat is dat geheel dan?
Dan is de werkelijke prijs van vlees belachelijk duur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is niet drie keer zo duur. En het is duurder, omdat dát de werkelijke prijs is van een stuk vlees. Dat van de kiloknallers wordt kunstmatig laag gehouden, nog afgezien van de fabrieksmatige, grootschalige aanpak.
[..]
Ja leuk, maar nieuwe argumenten heb je dus niet?quote:
wakker mens!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan is de werkelijke prijs van vlees belachelijk duur.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik al heel lang. Dit alleen zijn al redenen om dit soort acties te stoppen. Vlees is vlees en dient gewoon betaalbaar te zijn en te blijven. Ook mensen met een kleinere beurs kunnen nu aan vlees komen, dat kunnen ze natuurlijk wel vergeten als we de " normale" prijs voor vlees gaan betalen.quote:
Te duur en dus overbodig.quote:
de mensen met de kleine beurs eten veelal massa's vlees. zelfs al zou het gezond vlees zijn, is het teveel. kan je nagaan als ze een paar ons gebraden hormonen eten. ook de kleine beurs kan 75 gram pp aan gezond vlees betalen. en je hoeft niet elke dag vlees te eten he?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik al heel lang. Dit alleen zijn al redenen om dit soort acties te stoppen. Vlees is vlees en dient gewoon betaalbaar te zijn en te blijven. Ook mensen met een kleinere beurs kunnen nu aan vlees komen, dat kunnen ze natuurlijk wel vergeten als we de " normale" prijs voor vlees gaan betalen.
Ik eet wel vlees, maar weinig vlees en zeker niet elke dag. Teveel vlees is zeer zeker niet gezond, dus die zogenaamde kilopakken, aanbiedingen etc zijn overbodig. Maar ook vlees in normale porties kan met normale prijzen verkocht worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de mensen met de kleine beurs eten veelal massa's vlees. zelfs al zou het gezond vlees zijn, is het teveel. kan je nagaan als ze een paar ons gebraden hormonen eten. ook de kleine beurs kan 75 gram pp aan gezond vlees betalen. en je hoeft niet elke dag vlees te eten he?
Tsja, dat is de consequentie van het product.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Reageer eerst eens inhoudelijk op deze, en dan kijken we verder hoe het loopt, goed?quote:Ja leuk, maar nieuwe argumenten heb je dus niet?
TS is een boomknuffelaar, want het feit dat de actie van wakker dier negatieve reclame oplevert zorgt ervoor dat C100 ermee stopt. kortom marktwerking. TS is tegen marktwerking dus TS is een links boomknuffelaarquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:42 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ben het eens met TS en D_B. Ik heb dan ook een hekel aan boomknuffelaars.
dan hoef jij de tokkie schoenen niet aan te trekkenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik eet wel vlees, maar weinig vlees en zeker niet elke dag.
Waarom leiden zulke acties niet tot verbetering? Onder andere door de druk van Wakker Dier wordt binnenkort gestopt met het onverdoofd afknippen van varkensballetjes. Onder andere door druk van Wakker Dier gebruikt Calvé geen legbatterijeieren meer. Dat zijn toch hele grote stappen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af. Al die extra centen blijven hangen op plaatsen waar ze niet nodig zijn.
[..]
Jij bent nog nooit op een boerderij of bij een slachterij geweest.
[..]
Maar dit soort acties leiden in ieder geval niet tot verbetering.
Nou vooruitquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:48 schreef Verbal het volgende:
Reageer eerst eens inhoudelijk op deze, en dan kijken we verder hoe het loopt, goed?
V.
Ik zeg ook niet dat er geen resultaten zijn, ik heb meer bezwaar tegen de manier waarop ze het doen. " Je gaat nu verbeteren en anders adverteren we je helemaal kapot" Is dat de manier waarop we werken?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:50 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Waarom leiden zulke acties niet tot verbetering? Onder andere door de druk van Wakker Dier wordt binnenkort gestopt met het onverdoofd afknippen van varkensballetjes. Onder andere door druk van Wakker Dier gebruikt Calvé geen legbatterijeieren meer. Dat zijn toch hele grote stappen?
Die families wijken sowieso uit naar Aldi en Lidl, die terecht niet zwichten voor de symboolpolitiek van stichting Wakker Dier.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
De families die nauwelijks rondkomen, zullen Wakker Dier bijzonder erkentelijk zijn nu ze geen gebruik meer kunnen maken van deze aanbiedingen. Way to go!
Die "normale" prijzen, zíjn geen normale prijzen. Nogmaals: ze zijn kunstmatig laag. Alles wat het verder kost aan milieu- en gezondheidsschade wordt afgewenteld op de maatschappij. Die beesten krijgen vreten te vreten dat ze niet kunnen verwerken. Dat vreten wordt [b]belastingvrij[/i] geïmporteerd uit Zuid-Amerika.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik eet wel vlees, maar weinig vlees en zeker niet elke dag. Teveel vlees is zeer zeker niet gezond, dus die zogenaamde kilopakken, aanbiedingen etc zijn overbodig. Maar ook vlees in normale porties kan met normale prijzen verkocht worden.
Dat is niet inhoudelijk ingaan op die punten.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou vooruit
"C1000 schrapt stunt met goedkoop vlees"
ik ook. maar ik eet wel graag gezonde dieren. win-win situatie dus.quote:
normaal is het niet nee, maar blijkbaar is het waar wij met zijn allen om vragen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is niet inhoudelijk ingaan op die punten.
Vind jij het normaal dat dieren op een manier worden gehouden waar ze ziek van worden, waardoor antibiotica nodig zijn om ze in ieder geval tot hun dood enigszins op hun poten te houden? Vind jij het normaal dat koeien soja en mais te vreten krijgen (wat ze niet kunnen verwerken), waardoor ze e-coli ontwikkelen? Dodelijk voor de mens? Zou het niet beter zijn wanneer die soja en mais ingezet zou kunnen worden om de wereldhonger enigszins te lenigen, en de koeien gewoon gras te laten eten? In een wei, ipv in stallen?
Bijvoorbeeld?
V.
Maar dat is ook geen argument. Dat is net zoiets als zeggen dat het in Tsjernobyl nu draaglijker is dan 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben het op alle punten met je eens, behalve het laatste. Ik ben er nog niet van overtuigd dat beesten geen fatsoenlijker leven hebben dan pakweg 20 jaar geleden.
Dus dat is het. Status quo. Onveranderbaar. Het is kut, maar ja, zo is het nu eenmaal?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
normaal is het niet nee, maar blijkbaar is het waar wij met zijn allen om vragen.
Het is te veranderen, maar niet door dit soort terroristische acties.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus dat is het. Status quo. Onveranderbaar. Het is kut, maar ja, zo is het nu eenmaal?
Lekkere instelling dan.
V.
Nou ja, je zei letterlijk dat zulke acties niet tot verbeteringen leiden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen resultaten zijn, ik heb meer bezwaar tegen de manier waarop ze het doen. " Je gaat nu verbeteren en anders adverteren we je helemaal kapot" Is dat de manier waarop we werken?
Goedkope, gezonde dieren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ook. maar ik eet wel graag gezonde dieren. win-win situatie dus.
Kap eens met die V....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dus dat is het. Status quo. Onveranderbaar. Het is kut, maar ja, zo is het nu eenmaal?
Lekkere instelling dan.
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |