Not gonna happen.quote:
Voor mij ook een eensch.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:53 schreef Verbal het volgende:
Vlees is een luxe. Het kost een beest zijn leven. Het minste wat wij kunnen doen is dat dier een fatsoenlijk leven bieden voor wij het van hem afnemen...
V.
Nee. Argument betekent reden. Wat jij net quotte is tevens de oorzaak en dus ook het argument. Iets dergelijks kan niet bestaan zonder reden, en dus ook niet zonder argument. Economisch gezien is het makkelijk te verklaren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, dat heet een drogredenering.
V.
Ethisch uitgedaagden... Die houden we erinquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen 'ethisch uitgedaagden' best een beetje worden geholpen met de bewustwording.
V.
Ik ben wat dat betreft een hopeloze idealist, denk ik....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Skylark. het volgende:
Maar ik snap niet dat je al die energie in dit soort mensen steekt, Verbal. Dit soort mensen denken toch alleen maar in "Vleesch isch lekker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
". Die krijg je niet bewust.
Ik ga nog een poging wagen om jouw stelling om te draaien (de vorige keer begreep je dat echter nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen 'ethisch uitgedaagden' best een beetje worden geholpen met de bewustwording.
V.
ik dacht dat ie je cynisch aan het afzeiken was.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, Z. Ook ík krijg wel een complimentje
V.
Criminaliteit is ook een onderdeel van de maatschappij, keur jij dat ook goed, gewoon omdat het er is en onderdeel uitmaakt van de maatschappij?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik ga nog een poging wagen om jouw stelling om te draaien (de vorige keer begreep je dat echter niet)
Van mij mogen de 'normaal denkend uitgedaagden' (linkschmenschen) best een beetje geholpen (geweld? bedreiging? terrorisme?) worden met de acceptatie dat zij niet alleen op de wereld zijn en dat zij zich maar een keer naar de maatschappij moeten aanpassen.
Wat een vergelijkingquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:39 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
Criminaliteit is ook een onderdeel van de maatschappij, keur jij dat ook goed, gewoon omdat het er is en onderdeel uitmaakt van de maatschappij?
Je redenatie is echt belabberd. Het feit dat iets gewoon zo is, is nog geen rede om het te accepteren, ook al is iedereen er aan gewend.
Jawel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Skylark. het volgende:
Maar ik snap niet dat je al die energie in dit soort mensen steekt, Verbal. Dit soort mensen denken toch alleen maar in "Vleesch isch lekker![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En er accijnzen op heffen natuurlijkquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:35 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
Ethisch uitgedaagden... Die houden we erin![]()
De schaduwzijde van marktwerking. Het meedogenloze systeem werkt ook in de bio industrie. Maar dat is nog geen excuus om het goed te keuren.
Net als de teksten op sigaretten zou er op supermarktvlees moeten staan wat de risico's zijn. Vrijwel iedereen eet het, vrijwel niemand weet wat hij precies eet en wat er in zit. Totdat je antibioticakuur ineens niet meer aanslaat en je met een simpele ontsteking ineens levensgevaarlijk ziek bent.
Oquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik dacht dat ie je cynisch aan het afzeiken was.
Die krijg je heus wel bewust.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:34 schreef Skylark. het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja want dieren in kleine hokjes proppen en onder dwang volstouwen en vermoorden en boeren uitbuiten en weet ik veel wat er bij bio-industrie komt kijken is totaaaaaal niet crimineelquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Wat een vergelijking
Je vergelijkt het eten van goedkoop vlees met criminaliteit.
Dat houdt dus in dat je de zin-door-duwers van Wakker Dier vergelijkt met justitie of politie? Want zij zorgen er immers voor dat wij, de vleesetende criminelen, niet kunnen doen wat wij willen.
Zo bedoel je het toch?
Nee, ik schiet in die 'kramp' omdat andere mensen bepalen wat ik wel of niet moet eten. Het eten van een stuk goedkoop vlees geeft jou overigens geen kanker als je naast me zit. Als ik naast je een sigaret zou opsteken zou dat wel kunnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Jawel.
Ik denk dat mensen vooral in een ' afblijven van mij vleesch' kramp schieten omdat ze stiekum toch weten dat ze niet helemaal fris bezig zijn. Als je geen appels eet gaan mensen geen hele verhalen tegen je houden waarom dat onzin is en zij wel appels eten..
Verder heb ik het gevoel dat de tijden aan het veranderen zijn. 2 jaar gelden stonden topics als dit nog vol kotssmileys, nu verandert het spontaan in een ' ga bewust om met vlees topic'![]()
Twintig jaar geleden ergerde men zich aan ' fanatieke niet rokers' die andere mensen ' hun pleziertje af pakten' door te vragen om rookvrije ruimtes.Dingen veranderen wel degelijk.
Leuk, als jouw consumentengedrag een 'victimless crime' zou zijn. Dat is het niet. Jouw gedrag heeft gevolgen voor de dieren (en ik vind dat ik voor hen mag opkomen), voor het milieu (ook mijn milieu) en mijn gezondheid (varkensgriep slaat mij helaas niet over; antibiotica resistentie bacteriën uit de veeindustrie evenmin).quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Nog even een vlugge edit:
Ik stel voor dat iedereen die wel goedkoop vlees op de BBQ wil dat gewoon moet kunnen kopen en dat de hippies gewoon lekker naar de bio-slager gaan, of lekker op tofu gaan knabbelen.
Ik denk echter dat dat niet mogelijk is, omdat dat belerende vingertje geheven MOET worden.
"Iedereen MOET denken zoals wij. Iedereen MOET bewust worden van het dierenleed. Mensen MOETEN doen wat wij willen."
Dan ga ik je wat schokkends vertellen: dit onderwerp is geen 'linkschmenschen'-onderwerp.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:36 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik ga nog een poging wagen om jouw stelling om te draaien (de vorige keer begreep je dat echter niet)
Van mij mogen de 'normaal denkend uitgedaagden' (linkschmenschen) best een beetje geholpen (geweld? bedreiging? terrorisme?) worden met de acceptatie dat zij niet alleen op de wereld zijn en dat zij zich maar een keer naar de maatschappij moeten aanpassen.
Leuk en aardig, maar er IS geen goedkoop vlees. Dat 'goedkope' vlees is KUNSTMATIG goedkoop. Miljarden aan kosten worden afgewenteld op de rest. Als in: de gehele maatschappij betaalt mee aan dat goedkope vlees, al wil je er part nog deel aan hebben.quote:Ik stel voor dat iedereen die wel goedkoop vlees op de BBQ wil dat gewoon moet kunnen kopen en dat de hippies gewoon lekker naar de bio-slager gaan, of lekker op tofu gaan knabbelen.
Ik denk echter dat dat niet mogelijk is, omdat dat belerende vingertje geheven MOET worden.
"Iedereen MOET denken zoals wij. Iedereen MOET bewust worden van het dierenleed. Mensen MOETEN doen wat wij willen."
Je kijkt teveel televisie, misschien moet je eens een boerderij in Nederland bekijken. Ik denk dat je raar opkijkt, omdat het helemaal niet lijkt op de beschrijving die je net geeft.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Ja want dieren in kleine hokjes proppen en onder dwang volstouwen en vermoorden en boeren uitbuiten en weet ik veel wat er bij bio-industrie komt kijken is totaaaaaal niet crimineel
Goedkoop vlees etende mensen zou ik niet crimineel willen noemen, maar de bioindustrie houdt er toch wel werkzaamheden op na die je crimineel zou kunnen noemen. De kwaliteit van het vlees is de laatste zorg van een boer. Hij moet er voor zorgen dat hij zijn brood kan verdienen met zijn dieren. Dat door de goedkope prijzen van het vlees hij over moet schakelen op industrieel afval als voer voor zijn dieren, en dat de dieren hormonen krijgen zodat ze meer vocht vast houden en sneller dan normaal groeien zodat ze meer voor een dier kunnen krijgen. Ze mixen dat voer ook nog is aan met allerlei medicatie die nodig is omdat ze allemaal zo dicht op elkaar moeten staan. Als hij dat niet doet koopt de groothandel het vlees wel ergens anders.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Wat een vergelijking
Je vergelijkt het eten van goedkoop vlees met criminaliteit.
Dat houdt dus in dat je de zin-door-duwers van Wakker Dier vergelijkt met justitie of politie? Want zij zorgen er immers voor dat wij, de vleesetende criminelen, niet kunnen doen wat wij willen.
Zo bedoel je het toch?
Het lijkt er op dat je je eigen vraag beantwoordt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef Verbal het volgende:
Dus wie zijn er precies de asocialen?
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |