abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85100637
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:47 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Leuk, als jouw consumentengedrag een 'victimless crime' zou zijn. Dat is het niet. Jouw gedrag heeft gevolgen voor de dieren (en ik vind dat ik voor hen mag opkomen), voor het milieu (ook mijn milieu) en mijn gezondheid (varkensgriep slaat mij helaas niet over; antibiotica resistentie bacteriën uit de veeindustrie evenmin).

Dus nee: het kan geen kwaad om mensen te wijzen op de verantwoordelijkheid van hun acties.
Weet je wat pas (als ik jouw standpunt volg) slecht zou zijn voor het milieu?
Als iedereen door het niet meer eten van slecht vlees met veel antibiotica en weet ik veel wat gemiddeld 2 jaar ouder zou worden.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_85100662
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:48 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Je kijkt teveel televisie, misschien moet je eens een boerderij in Nederland bekijken. Ik denk dat je raar opkijkt, omdat het helemaal niet lijkt op de beschrijving die je net geeft.
En wil je echt lachen? Moet je tegen die boer zeggen dat hij crimineel is. Niet omdat dat zo is, maar omdat jij dat vindt.
Ahum, ik vind een boer geen crimineel. Hij wordt juist gedwongen om op deze manier "vlees te maken" door supermartken zoals de c1000.
pi_85100695
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook een verbetering die ik signaleer: mensen schakelen bewust omgaan met vlees niet meer gelijk aan 100% vegetarisme.

Er is niet meer een tweedeling tussen vleesch tokkies en vegetariërs. Er is en groede groep vleeseters die nadenkt over wat hij in zijn lichaam stopt. Van die laatste groep moeten we het hebben denk ik.
at niet alleen, ik eet liever drie keer per week een goed stuk vlees, dan dat ik 7 keer per week slachtafval naar binnen prop.

biologisch vlees smaakt gewoon zoveel beter; en ik vind het leven te kort/,ezelf te goed om met minder kwaliteit genoegen te nemen. (al speelt dierenwelzijn ook een grote rol hoor :) )
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:53:25 #179
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_85100732
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die krijg je heus wel bewust.

Het is dat marginalen en overbodigen zoals jij nooit verder kijken dan je neus lang is... :|W
In deze discussie ben ik degene die bewust nadenkt over het consumeren van vlees met betrekking tot prijs en ethiek.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:53:37 #180
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85100742
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Nee, ik schiet in die 'kramp' omdat andere mensen bepalen wat ik wel of niet moet eten.

Het is geen kleine groep mensen die voor de rest beslist, maar gewoon een van de vele lobbyclubs, die hun ideaal door wil drijven. Zo zijn er ook lobbyclubs voor vlees. Take your pick.
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:46 schreef NielsTriple het volgende:
Het eten van een stuk goedkoop vlees geeft jou overigens geen kanker als je naast me zit.
Wel ESBL en Q-koorts :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 10-08-2010 16:58:54 ]
pi_85100750
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ahum, ik vind een boer geen crimineel. Hij wordt juist gedwongen om op deze manier "vlees te maken" door supermartken zoals de c1000.
Dus het is crimineel wat er gebeurd, maar de mensen die het doen zijn geen criminelen.

Juist. Ik geloof niet dat dit helemaal waterdicht is.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:54:19 #182
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_85100779
Ben blij dat ik niet meer alleen op FOK! ben, die niet van de "HAHA KUTLINKSE BOOMKNUFFELAARS IK GOOI ER VANAVOND EEN EXTRA BIEFSTUK OP OMDAT JULLIE HET NIET LEUK VINDEN' is.
pi_85100810
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:49 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ook een verbetering die ik signaleer: mensen schakelen bewust omgaan met vlees niet meer gelijk aan 100% vegetarisme.

Er is niet meer een tweedeling tussen vleesch tokkies en vegetariërs. Er is en groede groep vleeseters die nadenkt over wat hij in zijn lichaam stopt. Van die laatste groep moeten we het hebben denk ik.
Ik geloof het zelfs zo, dat als je tegen de bio insdustrie bent, je beter biologisch vlees kan eten dan geen vlees. Als de vraag naar biologisch vlees stijgt, zal het aanbod ook gaan stijgen, waardoor de prijs weer kan dalen, zo kan de biologische vleesindustrie groeien en zal de bioindustrie krimpen. Iets wat niet zal gebeuren als men stopt met het eten van vlees. Dan neemt alleen de vraag van bioindustrie vlees af, waardoor de prijs alleen verder zal dalen, en de kwaliteit daarmee ook verder naar beneden gaat.
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
pi_85100900
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:53 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Dus het is crimineel wat er gebeurd, maar de mensen die het doen zijn geen criminelen.

Juist. Ik geloof niet dat dit helemaal waterdicht is.
Die mensen zorgen voor de vraag naar goedkoop vlees, en dus criminaliteit.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:57:53 #185
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85100958
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:52 schreef zatoichi het volgende:

[..]

at niet alleen, ik eet liever drie keer per week een goed stuk vlees, dan dat ik 7 keer per week slachtafval naar binnen prop.

biologisch vlees smaakt gewoon zoveel beter; en ik vind het leven te kort/,ezelf te goed om met minder kwaliteit genoegen te nemen. (al speelt dierenwelzijn ook een grote rol hoor :) )
Beter een dikke boeren scharrelkip dan ' soepgehakt' (wordt soep als je het in de pan doet)

Andere supermarkt ergernis: de gewoonte om door elke kant en klaar maaltijd/product/saus gedachteloos wat vlees te gooien terwijl het voor de smaak niks toevoegt. En omdat bijna niemand erover nadenkt zal het ook wel geen verantwoord duurder vlees zijn :(
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:58:26 #186
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85100991
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:54 schreef Skylark. het volgende:
Ben blij dat ik niet meer alleen op FOK! ben, die niet van de "HAHA KUTLINKSE BOOMKNUFFELAARS IK GOOI ER VANAVOND EEN EXTRA BIEFSTUK OP OMDAT JULLIE HET NIET LEUK VINDEN' is.
:Y
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:01:41 #187
136 V.
Like tears in rain...
pi_85101142
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:51 schreef Thas het volgende:

[..]

Weet je wat pas (als ik jouw standpunt volg) slecht zou zijn voor het milieu?
Als iedereen door het niet meer eten van slecht vlees met veel antibiotica en weet ik veel wat gemiddeld 2 jaar ouder zou worden.

En hoe dan wel, volgens jou?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:03:26 #188
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_85101248
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:12 schreef AwesomeFace het volgende:
linksen die er niet mee om kunnen gaan :')
Precies dat! Dierenleed, schei toch uit. Dat bestaat niet meer in de vleesindustrie. Gewoon een lekker stuk biefstuk op bord is wat hoort.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:04:20 #189
136 V.
Like tears in rain...
pi_85101294
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:03 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Precies dat! Dierenleed, schei toch uit. Dat bestaat niet meer in de vleesindustrie. Gewoon een lekker stuk biefstuk op bord is wat hoort.
"Hoi, ik ben InGebruik, ongeïnformeerd en er trots op :W"

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:04:24 #190
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_85101299
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:03 schreef InGebruik het volgende:

[..]

:') .
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:47:35 #191
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_85103292
C1000 gaat gewoon door met stunten!!! *O* *O* *O* *O* *O*
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:50:02 #192
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85103402
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:56 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Die mensen zorgen voor de vraag naar goedkoop vlees, en dus criminaliteit.
De beredenaties van een kind, hoe lief O+
pi_85104682
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:50 schreef fs180 het volgende:

[..]

De beredenaties van een kind, hoe lief O+
feit is wel dat men zelf zo goedkoop mogelijk wil eten.. dus dat wordt geregeld.. en dan is het weer niet goed..
nee de mens wil vooral dat een dier een goed leven heeft en toch goedkoop is als het in de winkel ligt, want gierig blijven we..

en die 2 gaan gewoon niet samen... het is of (heel) duur en "biologisch" of goedkoop en "niet biologisch"
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_85104862
Ik vind het een goede zaak dat hier ns beter naar wordt gekeken. Je hebt echt niet elke dag vlees nodig om te overleven maar mensen zijn het gewoon zo gewend om elke dag te eten en zien het dus als een basisbehoefte hetgeen het helemaal niet is. Het meeste bulkvlees is trouwens al helemaal niet zo gezond meer vandaag de dag door de manier waarop het vee wordt gehouden. Maar ja, het is gewoon 1 grote industrie waarvan de meesten denken dat je er niet meer zonder kan. Zelfde met de zuivelindustrie, heb je ook helemaal niet zo nodig als men doet voorkomen maar o wee, als mensen een dag hun melkje niet kunnen drinken. Als puntje bij paaltje komt gaat het helemaal niet om gezondheid maar om commerciele belangen. Ik vind dat je zeker in een land als Nederland niet meteen moet gaan piepen als je ns een dagje iets niet zou moeten/kunnen eten en iets meer zou moeten betalen voor iets dat je dan maar wat minder eet.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  Eindredactie Games dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:25:26 #195
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_85105017
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:53 schreef Verbal het volgende:

Vlees is een luxe. Het kost een beest zijn leven. Het minste wat wij kunnen doen is dat dier een fatsoenlijk leven bieden voor wij het van hem afnemen...

V.
Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet. Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage. En als iemand meer betrokken is met de welzijn van dieren, dan koopt diegene maar duurder vlees en gaat dat vol trots nommen. En als diegene die goedkoop vlees wil, moet dat zelf weten. Gelukkig heb je marktwerking die in alle behoefte voorziet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:27:01 #196
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_85105066
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Beter een dikke boeren scharrelkip dan ' soepgehakt' (wordt soep als je het in de pan doet)

Andere supermarkt ergernis: de gewoonte om door elke kant en klaar maaltijd/product/saus gedachteloos wat vlees te gooien terwijl het voor de smaak niks toevoegt. En omdat bijna niemand erover nadenkt zal het ook wel geen verantwoord duurder vlees zijn :(
Dan ga je lekker vlees kopen in de Natuurwinkel?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:42:16 #197
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85105648
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:25 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet. Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage.
En dat is het. Ook als het duurder wordt hoor. Alleen niet elke dag meer. boehoe.
pi_85105713
quote:

[..]

Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet. Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage. En als iemand meer betrokken is met de welzijn van dieren, dan koopt diegene maar duurder vlees en gaat dat vol trots nommen. En als diegene die goedkoop vlees wil, moet dat zelf weten. Gelukkig heb je marktwerking die in alle behoefte voorziet.
Vlees hoort niet per definitie bij een normaal dieet, dat is wat ze je graag laten geloven, maar is toch echt niet zo. Ik ben ook een vleesman, een maaltijd is voor mij toch minder compleet als er geen stukje vlees bij zit, maar ik zie dat nog steeds als een luxe behoefte. Zo lang ik het me kan veroorloven koop ik mijn vlees lekker biologisch, als dat niet kan dan maar een keer zonder vlees. De voedingsstoffen in vlees kan je ook zeer eenvoudig op andere manieren binnenkrijgen.

Door het feit dat ook ik betaal voor de gevolgen van de bio-industrie vind ik het niet meer dan normaal dat men daar tegenin gaat. Je kan het er niet mee eens zijn, maar de actie afkeuren uit een soort van principe getuigt echt van een kortzichtigheid waar niemand iets mee op schiet.
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:23:42 #199
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_85107353
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef mschol het volgende:

[..]

feit is wel dat men zelf zo goedkoop mogelijk wil eten.. dus dat wordt geregeld.. en dan is het weer niet goed..
nee de mens wil vooral dat een dier een goed leven heeft en toch goedkoop is als het in de winkel ligt, want gierig blijven we..

en die 2 gaan gewoon niet samen... het is of (heel) duur en "biologisch" of goedkoop en "niet biologisch"
Dat is 1) onzin. 2) niet het probleem.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:37:04 #200
136 V.
Like tears in rain...
pi_85107876
quote:

[..]

Vlees is geen luxe, vlees hoort bij een normaal dieet.
Alleen eet de gemiddelde Nederlander vele malen de hoeveelheid die hoort bij een normaal dieet.
quote:
Vlees behoort dan ook toegangklijk te zijn onder alle bevolkingslage.
En dat is het ook, als je in het normale hoeveelheden eet.
quote:
En als iemand meer betrokken is met de welzijn van dieren, dan koopt diegene maar duurder vlees en gaat dat vol trots nommen. En als diegene die goedkoop vlees wil, moet dat zelf weten.
Nee, want er IS geen goedkoop vlees. Het wordt kunstmatig goedkoop gehouden.

Tijd om te betalen wat het kost. Sim-pel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')