quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef MouzurX het volgende:
Nog een keer: doodstraf.
Rehabiliteren mijn kont.
Als je iemand zo nutteloos in elkaar gaat slaan mag je wat mij betreft zelf dood.
Altijd goed voor een discussie op een dergelijk trollende manier een topic starten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:18 schreef Harde_Kip het volgende:
Een 26-jarige man is maandag ernstig mishandeld en meerdere malen gestoken in een tram. De politie is nog op zoek naar de daders.
De mishandeling gebeurde zondag 1 augustus kort na middernacht in tram 3. Het slachtoffer sprak twee mannen aan die op de vloer van de tram spuugden. Het duo riep daarop hun vrienden erbij, die verderop in de tram stonden.
De groep stortte zich op het slachtoffer en mishandelde hem ernstig. Toen de tram stopte bij een halte zette het geweld zich buiten de tram voort. De groep bestond uit zeven of acht personen, waaronder twee vrouwen en een man met hond. In het filmpje doet het slachtoffer aan AT5 zijn relaas van het ernstige incident.
Een direct gestarte zoekactie naar de daders leverde een 15-jarige verdachte op die kort na het incident kon worden aangehouden. Hij is echter weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. De politie is nog op zoek naar de andere personen uit de groep en roept daarbij nu de hulp in van het publiek. Op camerabeelden is de groep goed te zien. Deze worden vanavond getoond in een politie-opsporingsbericht na het AT5 Nieuws.
Het slachtoffer is, na enkele dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen, thuis aan het herstellen van zijn verwondingen. De recherche neemt dit ernstige misdrijf hoog op en roept mensen met meer informatie op zich te melden via telefoonnummer: 020-559 2500.
Kijk hier voor het opsporingsbericht van de politie met beelden van de vermoedelijke daders.
http://www.at5.nl/artikel(...)mishandeling-in-tram
Ik heb ergens gelezen dat prachtjongeren crimineel worden doordat ze gediscrimineerd worden. De vraag die bij mij opborrelt is of je deze jongeren dan wel mag straffen?
Als je zo simpel bent mag je van mij ook tram 3 pakkenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef MouzurX het volgende:
Rehabiliteren mijn kont.
Als je iemand zo nutteloos in elkaar gaat slaan mag je wat mij betreft zelf dood.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef MouzurX het volgende:
Rehabiliteren mijn kont.
Of wat die wereldvreemde minister dan ook bedacht heeft..quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Inderdaad, de juiste term was toch kansenjongeren tegenwoordig?
http://www.geenstijl.nl/quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:26 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kom je erbij dat het jongeren zijn? De politie is er blijkbaar na het zien van de beelden niet zeker van, anders had het in de beschrijving gestaan, na het zien van het filmpje weet ik het ook niet. Hoe weet je dat het "kansenjongeren" zijn?
Wat een sensationeel verhaaltje schets je hier. Zoeken ze nog mensen bij SBS?
Ja die titel snap ik ook niet helemaal.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:27 schreef Herkauwer het volgende:
Prachtjongeren gaat nog, maar een bijna man? Transseksueel met nog 1 operatie te gaan?
Het was "prachtwijken" en het zijn "kansenjongeren".quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Of wat die wereldvreemde minister dan ook bedacht heeft..
Nieuws=feitelijk, jouw vage vermoedens zijn geen nieuws, dat zijn roddels, gissingen en speculaties.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:28 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/
Toen ik de foto zag kreeg ik een vaag vermoeden.
Met 10% van de bevolking in de gevangenis is de VS er niet veel veiliger op geworden anders.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Shivo het volgende:
Strontziek wordt je van dat soort gasten. Amerikaanse aanpak van 3 strikes is out hanteren zodat je na drie keer minimaal 25 jaar vast zit. Het zou de samenleving een stuk veiliger maken.
Fout, zie hier, het aantal homicides per 100,000 inhabitants loopt al sinds 1995 gestaag terug.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Met 10% van de bevolking in de gevangenis is de VS er niet veel veiliger op geworden anders.
Op die manier....ik heb de benaming prachtjongeren blijkbaar gemist want de het was voor mij een onbekende term.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Of biculturele medelanders weet ik veel....die benamingen wijzigen elke week zowat
In Nederland ook.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef Shivo het volgende:
[..]
Fout, zie hier, het aantal homicides per 100,000 inhabitants loopt al sinds 1995 gestaag terug.
Dat weet ik niet, of denk je dat het voor de veiligheid niks uitmaakt of die 10% op straat rond loopt of opgesloten zit?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Met 10% van de bevolking in de gevangenis is de VS er niet veel veiliger op geworden anders.
Je bedoelt het andersom zekerquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:28 schreef Sachertorte het volgende:
Deze jongens zijn veel te veel gediscrimineerd. Ik hoop dat de dader als hij weer uit het ziekenhuis komt zijn excuses aanbiedt en deze jongeren vergast op een levenslange bijdrage aan hun leefonderhoud.
Mwoah. 10 jaar terug was het aantal moorden een stuk lager dan in 2008.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef Shivo het volgende:
[..]
Fout, zie hier, het aantal homicides per 100,000 inhabitants loopt al sinds 1995 gestaag terug.
Je weet niet eens of het allochtonen zijn of niet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Of biculturele medelanders weet ik veel....die benamingen wijzigen elke week zowat
Staat anders gewoon al de hele dag op FOK! Nieuws.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:26 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kom je erbij dat het jongeren zijn? De politie is er blijkbaar na het zien van de beelden niet zeker van, anders had het in de beschrijving gestaan, na het zien van het filmpje weet ik het ook niet. Hoe weet je dat het "kansenjongeren" zijn?
Gelul, in de VS is de criminaliteit aan het dalen sinds 20 jaarquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Henk en Ingrid hebben een batterij koters met donkere huidskleur geproduceerd?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je weet niet eens of het allochtonen zijn of niet.
Maar in "prachtwijken" wonen toch "prachtjongeren"?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:30 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het was "prachtwijken" en het zijn "kansenjongeren".
Ook wel de Marrakech-Casablanca lijn genoemd, het zou wel beter zijn als hij ondergronds gingquote:
14 of metro 50 is erger hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Ook wel de Marrakech-Casablanca lijn genoemd, het zou wel beter zijn als hij ondergronds ging
Door wie dan?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Ook wel de Marrakech-Casablanca lijn genoemd
zie wikiquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul, in de VS is de criminaliteit aan het dalen sinds 20 jaar
[ afbeelding ]
Zit weer op het niveau van de jaren 60
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_Statesquote:One hypothesis suggests a causal link between legalized abortion and the drop in crime during the 1990s.[1] Another possibility sometimes suggested is the introduction of the Three Strikes Law, which was first passed by Washington state in 1993, providing that felony offenders who committed a third offence receive life imprisonment. Other states that passed Three Strikes Laws include California, Colorado, Connecticut, Indiana, Kansas, Nevada, North Dakota, Arkansas, Georgia, and Maryland. Research has not borne out this speculation however. In a 2005 policy brief, An examination of the impact of 3-Strike laws 10 years after their enactment, Justice Policy Institute reported that analysis of ten years of FBI Uniform Crime Report data found that Three Strikes states fared no better than states that did not adopt strikes laws. The largest non-strike state, New York, experienced a 53.9% decrease in violent crime from 1993-2002. The largest strike state, California, experienced a 44.9% decrease in violent crime during the same years. Strike states had slightly better declines in serious crime rates (26.8% vs. 22.3%) driven by slightly greater declines in property crime (25.9% vs. 20.4%). Non-strike states had marginally better declines in violent crime (34.3% vs. 33.0%) and greater declines in homicides (43.9% vs. 38.2%).
En het dalen van het misdaadcijfer in de VS in de jaren '90 wordt weleens gelinkt aan het legaliseren van abortus in de jaren '70. http://en.wikipedia.org/w(...)ed_Abortion_on_Crimequote:Op maandag 9 augustus 2010 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blabla... De wereld is een stoere actiefilm, tuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:56 schreef Synthesist het volgende:
zonder vrienden stellen dit soort gasten niets voor. messen dragen is voor zwakkelingen, zonder had het vast wel wat anders afgelopen.
10%? Je fantasie slaat op hol!quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wist dat het hoog lag dus even gezocht: hoogste ooit 0.75% wat natuurlijk nog steeds schokkend hoog is.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:18 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
10%? Je fantasie slaat op hol!
Dat is nog steeds 2,5 milioen, meer dan bevolking van belgie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:37 schreef Bolter het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wist dat het hoog lag dus even gezocht: hoogste ooit 0.75% wat natuurlijk nog steeds schokkend hoog is.
Uhh?quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dat is nog steeds 2,5 milioen, meer dan bevolking van belgie.
Godverdomme jij aan toe, ik doelde brussel, dat kon je toch ook zelf bedenken man.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Uhh?Daar wonen zo'n 11 miljoen mensen.
Lopen er toch vrij veel zwakkelingen rond, want het lijkt wel of iedereen tegenwoordig wat in zijn zak heeft.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:56 schreef Synthesist het volgende:
zonder vrienden stellen dit soort gasten niets voor. messen dragen is voor zwakkelingen, zonder had het vast wel wat anders afgelopen.
Idd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:32 schreef raptorix het volgende:
Ik adviseer de politie eens rond de halte vanaf Linnaeusstraat tm Muiderpoort te kijken, daarnaast zal er toch wel minimaal 1 een ov-chipkaart hebben gehad? Even de kaarten controlleren, de anonieme kan je gewoon de pintransacties achterhalen, lijkt me uurtje werk.
Blijkbaar hebben die iets uitgespookt wat het daglicht niet kon verdragen. Dat wij dat soort cijfers niet halen betekent wat mij betreft vooral dat er criminelen vrij rondlopen die opgesloten horen te zitten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:37 schreef Bolter het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wist dat het hoog lag dus even gezocht: hoogste ooit 0.75% wat natuurlijk nog steeds schokkend hoog is.
Volgens het boek Freakonomics komt dit door de landelijke trend dat er steeds minder ongewenste zwangerschappen zijn. Wat resulteert in minder jonge laagopgeleide alleenstaande moeders die hun kind dus NIET goed opvoeden (geen vader, de moeder is de hele dag weg om te werken, of komt elke keer met een andere man thuis, kind groeit dan op straat in de criminaliteit op, etc...)quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat er in nederland niet 2,5 milioen gevangenen zijn betekent niet dat we braaf zijn, je moet kijken naar totaal/aantal gevangenen ratio en dat is velen malen hoger dan dat van vs of waar dan ookquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben die iets uitgespookt wat het daglicht niet kon verdragen. Dat wij dat soort cijfers niet halen betekent wat mij betreft vooral dat er criminelen vrij rondlopen die opgesloten horen te zitten.
De VS hebben het hoogste aantal gevangenen per inwoner ter wereld!quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dat er in nederland niet 2,5 milioen gevangenen zijn betekent niet dat we braaf zijn, je moet kijken naar totaal/aantal gevangenen ratio en dat is velen malen hoger dan dat van vs of waar dan ook
Meer als china? dat kan toch niet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
De VS hebben het hoogste aantal gevangenen per inwoner ter wereld!
We halen in NL nog niet de helft.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dat er in nederland niet 2,5 milioen gevangenen zijn betekent niet dat we braaf zijn, je moet kijken naar totaal/aantal gevangenen ratio en dat is velen malen hoger dan dat van vs of waar dan ook
Volgens de officiële cijfers wel. VS: 737/100.000, China 119/100.000 maar dat cijfer klopt wellicht "niet helemaal". In Nederland zitten we op 100/100.000.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:49 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Meer als china? dat kan toch niet.
Heb je al gebeld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
ik herken die gasten en hond uit mijn buurt. stel no good for nothing antillianen die denken hun eigen wijk te hebben. snel uitzetten die kankerlijers.
Echt ook weer typisch dat dat soort figuren een american stafford of pittbull bij zich hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
ik herken die gasten en hond uit mijn buurt. stel no good for nothing antillianen die denken hun eigen wijk te hebben. snel uitzetten die kankerlijers.
gemailt en ook de straten van dit gajes genoemd.quote:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gemailt en ook de straten van dit gajes genoemd.
overigens, als ze dit aan de wijkagent in de pijp laten zien, kan ie zo naar hun huis sociale huurwoning lopen.
Ik dacht die hond ook te herkennen. Hangen die gasten niet vaak rond bij de van Wou / van Ostadestraat?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
yep. dat weten wij, maar dat weet de politie niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:47 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik dacht die hond ook te herkennen. Hangen die gasten niet vaak rond bij de van Wou / van Ostadestraat?
ja, het ligt eigenlijk aan het slachtoffer. stem je pvda of zo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:32 schreef inZanity het volgende:
Uiteraard keur ik geweld niet goed, en dus ook zeker niet in dit geval. Maar als het slachtoffer z'n grote mond gewoon had gehouden was dit waarschijnlijk ook niet gebeurd. Beetje de 'held' uit gaan en iemand gaan aanspreken hangen omdat diegene op de grond spuugt..
Precies, op de grond spugen zou moeten worden opgenomen in de verklaring van de rechten van de mens.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:32 schreef inZanity het volgende:
Uiteraard keur ik geweld niet goed, en dus ook zeker niet in dit geval. Maar als het slachtoffer z'n grote mond gewoon had gehouden was dit waarschijnlijk ook niet gebeurd. Beetje de 'held' uit gaan en iemand gaan aanspreken hangen omdat diegene op de grond spuugt..
Alleen jammer dat (ook) hij 0,0 oplossing biedt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:45 schreef PhalanX het volgende:
Asociaal gedrag wordt beloond, slachtoffer is dader.
Gaat de goede kant op met Nederland, en maar janken dat mensen zoals Wilders met hun harde taal stemmen winnen.
komt door de ouderwetse wetten in nederland, toen we nog allemaal blank en vriendelijk waren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Alleen jammer dat (ook) hij 0,0 oplossing biedt.
De oplossingen die hij biedt daar vallen de mensen over, het probleem is vooral dat niemand een tegenoplossing bied die dezelfde resultaten beloven te leveren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:46 schreef DroogDok het volgende:
Alleen jammer dat (ook) hij 0,0 oplossing biedt.
nee GL.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, het ligt eigenlijk aan het slachtoffer. stem je pvda of zo?
Waarom hebben wij eigenlijk nog een wetboek? Volgens jou kunnen we dus beter gewoon alle regels afschaffen en iedereen daten doen wat ze willen. Leuke maatschappij zal dit worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef inZanity het volgende:
[..]
nee GL.
Ik zeg toch nergens dat het aan het slachtoffer ligt, wie is hij echter om een ander op z'n gedrag aan te spreken? als een ieder zich nou gewoon met zichzelf bezig zou houden in deze hypocriete wereld zou het er een stuk beter aan toe gaan.
en staat er in dat wetboek dan ook dat men een ieder maar aan hort te spreken op zijn/haar gedrag? nee dus, daar hebben we andere mensen voor(ordehandhavers, agenten, OV-medewerkers enz.). dat deze jongeren hier dan op zo'n gewelddadige manier op reageren is natuurlijk belachelijk en keur ik dan ook zeker niet goed integendeel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom hebben wij eigenlijk nog een wetboek? Volgens jou kunnen we dus beter gewoon alle regels afschaffen en iedereen daten doen wat ze willen. Leuke maatschappij zal dit worden.
Wat voor maatschappij krijgen we als we een ander al niet meer aan kunnen spreken op onbeschoft gedrag? Een zwaar klote maatschappij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:35 schreef inZanity het volgende:
[..]
en staat er in dat wetboek dan ook dat men een ieder maar aan hort te spreken op zijn/haar gedrag? nee dus, daar hebben we andere mensen voor(ordehandhavers, agenten, OV-medewerkers enz.). dat deze jongeren hier dan op zo'n gewelddadige manier op reageren is natuurlijk belachelijk en keur ik dan ook zeker niet goed integendeel.
maar goed, slachtoffer is natuurlijk een heilig boontje en doet nooit iets verkeerd..
Dit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat voor maatschappij krijgen we als we een ander al niet meer aan kunnen spreken op onbeschoft gedrag? Een zwaar klote maatschappij.
Omdat ik niet de illusie heb dat dit soort lui ooit nog een welkome aanvulling op de maatschappij zal zijn is er maar 1 oplossing: Nekschot.
ik zie ze liever met hun hele asociale familie terug op de antillen. wat komt dat smerige tuig hier überhaupt doen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat voor maatschappij krijgen we als we een ander al niet meer aan kunnen spreken op onbeschoft gedrag? Een zwaar klote maatschappij.
Omdat ik niet de illusie heb dat dit soort lui ooit nog een welkome aanvulling op de maatschappij zal zijn is er maar 1 oplossing: Nekschot.
Ik zeg toch ook dat ik geweld zeker niet goedkeur..;) maar wie is het slachtoffer om een ander op zijn gedrag aan te spreken.? uiteraard moet dit kunnen, ik ben het er alleen totaal niet mee eens. Ik zie het al gebeuren dat iedereen elkaar maar de hele dag loopt te verbeteren..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja. Als je zulke jongeren op je pad treft kun je maar het beste met neergeslagen ogen zonder iets te zeggen nederig in een hoekje gaan zitten. En vooral geen commentaar geven. Dat is het beste, ook op lange termijn. Ze verdienen het de baas te zijn middels terreur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:32 schreef inZanity het volgende:
Wat is het nou? Moet het kunnen of ben je het er niet mee eens? Tis één van de twee.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat ik geweld zeker niet goedkeur..;) maar wie is het slachtoffer om een ander op zijn gedrag aan te spreken.? uiteraard moet dit kunnen, ik ben het er alleen totaal niet mee eens.
Dat is geen oplossing, ten eerste hebben de mensen op de Antillen dan last van ze en ze zijn ook zo weer terug. Nekschot is in ieder geval permanent en veel goedkoper.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie ze liever met hun hele asociale familie terug op de antillen. wat komt dat smerige tuig hier überhaupt doen?
het moet kunnen omdat we in een vrij land leven, ik ben het er echter niet mee eens omdat ik het vaak nogal hypocriet en onnodig vind.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Wat is het nou? Moet het kunnen of ben je het er niet mee eens? Tis één van de twee.
een dagje van wou en ze hebben de knurften.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:49 schreef Pek het volgende:
Zo, mijn burgerplicht weer gedaan![]()
Ze hebben in ieder geval een boel tips binnen, maar weten nog niet of ze er iets mee kunnen.
Ja hadden we toch maar een Herrenvolk, dan was alles beter.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komt door de ouderwetse wetten in nederland, toen we nog allemaal blank en vriendelijk waren.
omdat het gaat om allochtonen die zich netjes dienen te gedragen in hun gastland. dit wilde je toch horen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit topic loopt toch weer frappant veel sneller vol dan een topic over wat Groningers die een willekeurige voorbijganger dood proberen te schoppen. Zijn jullie allemaal zo begaan met het OV? Is het dat hij hen aansprak en dat er tenminste een aanleiding was dat het verschil maakt? Is het de straatvrees van (plaatsvervangende) randstedelingen?
Ik sta echt voor een raadsel, geen idee waardoor dat verschil te verklaren zou zijn.
Voor beiden blijft mijn oplossing staan: Nekschot.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit topic loopt toch weer frappant veel sneller vol dan een topic over wat Groningers die een willekeurige voorbijganger dood proberen te schoppen. Zijn jullie allemaal zo begaan met het OV? Is het dat hij hen aansprak en dat er tenminste een aanleiding was dat het verschil maakt? Is het de straatvrees van (plaatsvervangende) randstedelingen?
Ik sta echt voor een raadsel, geen idee waardoor dat verschil te verklaren zou zijn.
Waarschijnlijk komt hij nu met een reactie in de richting van.....maarhet zijn Nederlanders hoorquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat het gaat om allochtonen die zich netjes dienen te gedragen in hun gastland. dit wilde je toch horen?
ja. lol. ik vermoed het laatste.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:35 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt hij nu met een reactie in de richting van.....maarhet zijn Nederlanders hoorof wij hebben ze als slaaf behandeld
0,75 % bedoel je. En de criminaliteit neemt er al decennia af, zoals al vaker aangegeven.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Maar het is toch onze schuld?!?! Ofnie dan?!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. lol. ik vermoed het laatste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
Als je zo volwassen bent om iemand neer te steken en van het leven te beroven, moet je ook maar zo berecht worden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Er is juist niks volwassens aan deze daden, hoe kom je daar bij? Het is juist ontzettend pubergroepsgedrag, wáren ze maar volwassen met een vrouw en kinderen thuis, dan was het niet gebeurd.
Gewoon een PIJ-maatregel geven, dat is TBS voor jongeren en kan 6 jaar duren: http://nl.wikipedia.org/wiki/PIJ-maatregel.
16 tips in 2 dagen, niet slecht.quote:Zestien tips over zware mishandeling tram
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft de afgelopen dagen zestien tips binnengekregen over een ernstige mishandeling in een tram. Dat gebeurde, nadat zij maandag camerabeelden van de verdachten had vrijgegeven.
Een woordvoerder bevestigde woensdag een bericht daarover van de stadszender AT5.
De mishandeling had plaats op zondag 1 augustus, even na middernacht. Het slachtoffer, een 26-jarige man, sprak twee mannen aan die in de tram op de vloer spuugden. De twee riepen vervolgens hun vrienden erbij, die verderop in de tram stonden.
Gestoken
De groep, die bestond uit zeven of acht personen, tuigde de man vervolgens af. Hij werd ook meerdere malen gestoken, onder meer in zijn hoofd en zijn hals. Het slachtoffer lag enkele dagen in het ziekenhuis.
De politie hield eerder al een 15-jarige verdachte aan. Hij is inmiddels weer op vrije voeten, maar geldt wel als verdachte. Verder heeft de politie nog niemand opgepakt. Een woordvoerder liet wel weten dat het onderzoek naar de zaak vordert.
of ze doen het lekker in het land van herkomst.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:04 schreef Zienswijze het volgende:
En dan als ze gearresteerd worden? Wat voor straf krijgen ze dan? Hoogstens een jaar cel? Een paar jaar misschien?
Denkt men dat anderen hiervan onder de indruk zijn? Dit is dweilen met de kraan open, op deze manier blijf je criminelen/overlastgevers oppakken, even kort vastzetten en dan weer vrijlaten.
Het is beter om een signaal aan de maatschappij te geven door dit soort mensen levenslang in de gevangenis te zetten. De kosten daarvan mogen ze betalen uit hun eigen vermogen, vermogen van hun familie en/of arbeid in de gevangenis.
De reacties in dat topic zijn ook lezenswaardig. Zo blijkt het dus allemaal de schuld van die (blanke) man te zijn die in elkaar geslagen is, en verdient eigenlijk iedere blanke zo'n behandeling. En wie de namen durft te zeggen is een verrader.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
http://www.mamjo.com/forum/index.php/topic,319323.msg3380621.html#msg3380621
quote:Situatie schets Nederlandse man die aan de sporten worstelen en kickboxen uitoefend ,ziet twee negroide jongens die hij wel denkt aan te kunen waardoor hij een opmerking maakt over de gedrag van een van hen ,waarop zij hem aanvallen ,volgensmij is onze gelievde Nederlander degene hier die is begonnen met slaan waarop de overige leden van de groep hun twee vrienden te hulp schoten en nu kruipt onze autochtoon van maar liefst 26 jaar in de wel bekende slatoffer positie mijn advies voor de jongens en meisjes is dan ook zeggen dat hij begonnen is en hun mond houden over wie gestoken heeft eind goed al goed
quote:Het wordt tijd voor niks at5 ,alleen daar zijn jullie goed in bij politie Amsterdam-Amsteland allochtonen tegen elkaar uitspelen en daar maken jullie wel handig gebruik van in jullie verhoor kamers, maar hier op dit forum lukt jullie tactieken niet . Want als de dader in deze situatie en allochtoon wasgeweest dan gingen jullie gewoon door met het drinken van jullie koffie stelletje hypocrieten . Dus nogmaals mijn advies aan de aers sluit jullie hyve acounts en hou jullie gedeist dan komen jullie er gewoon mee weg. En mochten jullie gearesterrd worden hou jullie kaken stijf opelkaar en heroep je op je zwijgrecht dan komen jullei er met een voorwaardelijke straf mee weg
quote:Ik vind ok dat de daders zich gedeisd moeten houden en de omgeving die ze kent, monden dicht.
Het wordt tijd om onze eigen boontjes te doppen want denk nou maar niet dat de politie een van hen zal proberen op goede wijze te corrigeren voor hun gedrag.
Ze worden weggestopt in jail en weg toekomst en laten we wel ff eerlijk wezen ze heten natuurlijk geen van allen VAN DER SLOOT van hun achternaam dus het uitstellen van juridische acties ivm met een rijke pa die ook nog eens connecties heeft is voor hun uitgesloten.
Ze hebenhet verkeerd aangepakt maar ze zijn van ons, onze mensen ik schaam me niet om het te zeggen want ik ken in mijn directe omgeving witte mensen die 10 x zo aso zijn en 20xagressiever.
Ik hoor geen hond klagen of ze zelfs maar aanspreken op hun gedrag, laat de witmang niet lullen dus als de minder slimme onder ons zich verlagen met barbaars gedrag, ze hebben het ook ergens geleerd en negen van de tien keer niet THUIS.
Alla sma bondroe no wan mang tak nekkkkssssss.
En als je fam bent van 1 van ze een stevig pak rammel is wel op zn plaats.
dank u
en oja nog 1 laatste ding
f@%k the Police
Als Nederland zo slecht is, en de Nederlanders zo zuur en fout, waarom is letterlijk het halve land dan hier naar toe geëmigreerd nadat ze hun veelverlangde onafhankelijkheid kregen?quote:Ach mens hou op met je stoere praatjes achter je pc en zeg zoiets in een buurt waar voornamelijk donkere mensen wonen lafaard .Is het normaal dat "Nederlanders"" hun hele gezin uitmoorden? .
Onze autochtoon heeft een lesje geleerd ,die hij nooit meer zal vergeten : schat een situatie nooit verkeerd in ,ook al doe je aan 2 vecht sporten en ben je 10 jaar ouder dan je tegenstanders . .Als de slachtoffer in deze sitautie een Allochtoon geweest of wat jullie noemen een NEGER dan had geen haan gekraaid over deze gebeurtenis. Zowel onze regionale zender at5 als politie Amsterdam-Amstelland niet dus stoppen jullie met dramatiseren van gebeurtenissen stelletje hypocrieten.
Vind het steeds minder erg worden dat ik vrijwel altijd een traantje (van blijdschap) weg moet pinken als ik hoor dat er weer zo'n Antilliaanse straat-rat kapot is geschotenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reacties in dat topic zijn ook lezenswaardig. Zo blijkt het dus allemaal de schuld van die (blanke) man te zijn die in elkaar geslagen is, en verdient eigenlijk iedere blanke zo'n behandeling. En wie de namen durft te zeggen is een verrader.
[..]
[..]
[..]
[..]
Als Nederland zo slecht is, en de Nederlanders zo zuur en fout, waarom is letterlijk het halve land dan hier naar toe geëmigreerd nadat ze hun veelverlangde onafhankelijkheid kregen?
Wat een tokkies de je hebt gequotequote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reacties in dat topic zijn ook lezenswaardig. Zo blijkt het dus allemaal de schuld van die (blanke) man te zijn die in elkaar geslagen is, en verdient eigenlijk iedere blanke zo'n behandeling. En wie de namen durft te zeggen is een verrader.
[..]
[..]
[..]
[..]
Als Nederland zo slecht is, en de Nederlanders zo zuur en fout, waarom is letterlijk het halve land dan hier naar toe geëmigreerd nadat ze hun veelverlangde onafhankelijkheid kregen?
hey! dat is raar. de link deed het eerder nog. je ziet nog een derde dader en naam.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
http://www.mamjo.com/forum/index.php/topic,319323.msg3380621.html#msg3380621
Zo werkt die beter:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hey! dat is raar. de link deed het eerder nog. je ziet nog een derde dader en naam.
ok dan. wat deed ik verkeerd?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zo werkt die beter:
3 verdachten inclusief namen
quote:Het is wel duidelijk dat de sjaakies die hier de daders verdedigen en zich zogenaamd vanuit de "zwarte" cultuur doen spreken totaal geen weet hebben van de realiteit.
De standaard smoezen als de witte man, ze denken niet aan ons, wij zijn zo zielig en doppen onze eigen boontjes, we zijn straat & blablabla laat enkel blijken dat je net op de wereld komt kijken en jezelf beperkt tot een zelf aangemeten tunnelvisie & beinvloed wordt door tv/internet.
Dergelijke mensen zijn lui, teren op de maatschappij en hebben schijt maar hebben totaal geen zelfrespect & reflectie op het eigen karakter. Velen van deze fake criminelen kijken teveel hiphop clips & crip/bloods documentaires of Scarface. Je leeft in een fantasie wereld, je doet er niet toe totdat je zelf wat met je leven wil doen. De simpelheid van het wijzende vingertje naar de "blanken" of maatschappij is gewoon om te huilen en laat alleen maar zien dat je jezelf in je leven beperkt.
Er zijn genoeg "broeders" in het bedrijfsleven/maatschappij die er wat voor gedaan hebben net als IEDER ander die moeite moet doen om een diploma te behalen.. denk aan studeren, diploma halen, solliciteren en jezelf opwerken. Dit heet investeren en meedraaien in de maatschappij maar helaas zijn velen van jullie hersentjes doorgesnoven, gesmoked of je hebt gewoonweg een tekort in IQ en bent een schaap (voldoen aan de eisen van je vriendjes anders ben je niet dope, toch). In dit land heeft iedereen een kans om wat te doen (studeren, OV - studie lening, zorg, promotie, doorstuderen) en zijn er altijd mogelijkheden om begeleid te worden.
Velen die dergelijke verhalen of informatie lezen weten stiekem ook wel dat dit mogelijk is in Nederland maar door het persoonlijk falen zal je nooit toegeven dat je ook een infantiele nietsnut bent die niets bijdraagt in de maatschappij. Het kwatten in openbaar, lees OPENBAAR, vervoer getuigt al van het feit dat je onderdeel bent van de onderlaag. Als je besluit om daarin te blijven omdat je lui & jezelf de vernieling in brengt is het makkelijk om het af te schuiven op de grote, enge werkende mensen in deze wereld. Zelf-reflectie blijft een moeilijk punt in iemands leven en helemaal voor tuig als deze jongeren.
In dit land maakt het geen reet uit waar je vandaan komt, zolang je maar meedraait in de maatschappij net als ieder ander. Ongetwijfeld zal een mong op mijn verhaal gaan reageren met uitspraken als, ik leef in een ghetto, krijg geen werk, wordt gediscrimeerd... wordt is wakker en kijk in de spiegel. Je weet diep van binnen dat je een faalhaas bent.
Het is niet meer dan normaal dat iemand wordt aangesproken op dergelijk gedrag maar het is helemaal triest om met een groep iemand individueel aan te pakken. Dat zegt ook vaak genoeg over de persoon zelf en deze zal ook nooit serieus genomen worden. Je bent bang, onbekend in de grote mensen wereld, je bent beperkt in algemene kennis, je weet amper wat fatsoenlijk werk is... waarheid en met de feiten op de neus gedrukt worden is nodig voor deze trieste tieners/volwassenen.
Nee, je wordt geen rapper, je verdient niet makkelijk geld en nee je wordt geen miljonair.. wordt WAKKER en doe wat met je leven in plaats van een slachtoffer blijven voor de rest van je leven.
De overige chinezen, surinamers, antillianen, marokkanen, turken, nederlanders die ik geregeld in verschillende functies tegenkom hebben exact hetzelfde traject doorlopen als ieder ander in Nederland en kunnen ook FATSOENLIJK leven & meedraaien in de maatschappij. Doe daar maar wat mee in plaats van triest doen & huiliehuilie.
Ik kan zo nog uren doorgaan.
Foto's zijn genoeg, namen komen er wel.. personen dienen gestraft te worden (laffe honden).
Het forum kon er niet goed mee omgaan blijkbaar. Als je het met [url= en [/url doet werkt het wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok dan. wat deed ik verkeerd?
Een paar jaar, even kort. Lekker coherent verhaal hang je weer op.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:04 schreef Zienswijze het volgende:
En dan als ze gearresteerd worden? Wat voor straf krijgen ze dan? Hoogstens een jaar cel? Een paar jaar misschien?
Denkt men dat anderen hiervan onder de indruk zijn? Dit is dweilen met de kraan open, op deze manier blijf je criminelen/overlastgevers oppakken, even kort vastzetten en dan weer vrijlaten.
Lijkt me wat overdreven eigenlijk. Maar een behandeltraject zonder vrije keuze moet onder bepaalde voorwaarden best mogelijk zijn. Aan de hand daarvan kun je kijken hoe je verder gaat met zo iemand.quote:Het is beter om een signaal aan de maatschappij te geven door dit soort mensen levenslang in de gevangenis te zetten.
Ja, we gaan de familie er voor straffen. Volgens mij kun jij ook wel een behandeltrajectje gebruiken.quote:De kosten daarvan mogen ze betalen uit hun eigen vermogen, vermogen van hun familie en/of arbeid in de gevangenis.
Ja leuk, kans dat ze dus op het goede pad raken na die paar jaar cel is dan dus nul komma nul.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:21 schreef LXIV het volgende:
Een nieuwe straf is dat deze apen voor eeuwig met hun namen op het internet te vinden zijn in relatie tot dit topic. Een schone lei zit er voor ze niet meer in!
Dat leek me sowieso al de enige manier om het verlies te beperken met dit soort lui.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:27 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja leuk, kans dat ze dus op het goede pad raken na die paar jaar cel is dan dus nul komma nul.
Kan je ze net zo goed een nekshot geven aangezien ze toch nooit meer wat gaan bijdragen aan de samenleving.
Je pleit de ouders dus gewoon vrij. Die kids zijn uit zichzelf zo asociaal en gewelddadig geworden zeker..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ja, we gaan de familie er voor straffen. Volgens mij kun jij ook wel een behandeltrajectje gebruiken.
Dit. Sommige mensen willen gewoon niet deugen. Laten we energie en het geld wat er is steken in mensen die dat wel willen. Maar nee, onze zieken en ouderen laten we stikken in instellingen met te weinig personeel en geld voor een menswaardige verzorging, terwijl we voor dit soort lui extra geld uittrekken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:27 schreef MouzurX het volgende:
Kan je ze net zo goed een nekshot geven aangezien ze toch nooit meer wat gaan bijdragen aan de samenleving.
Ach, is het deze niet, dan zijn ze vast wel bij een andere misdaad betrokken geweest.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:51 schreef Mwanatabu het volgende:
En toen bleek dat die mensen op de foto het niet waren... Daar sta je dan als Junior Forson op je sollicitatiegesprek. Blijkt dat de chef eerst even je naam heeft gegoogled. Dag baan.
Dit even apart van het feit dat de daders het doodschoppen niet waard zijn (spreekwoordelijk gezien dan).
Het werkt vaak niet zo simpel. Maar het is wel lekker makkelijk om dat te denken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:52 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Dit. Sommige mensen willen gewoon niet deugen. Laten we energie en het geld wat er is steken in mensen die dat wel willen.
Als je denkt dat het enkel aan de ouders ligt (ouders die zelf overigens ook niet uit een reageerbuis komen, hetgeen je opmerking des te ondoordachter maakt) dan loop je volgens mij aardig wat jaartjes achter.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:31 schreef Ironhide het volgende:
[..]
Je pleit de ouders dus gewoon vrij. Die kids zijn uit zichzelf zo asociaal en gewelddadig geworden zeker..
Met google kan je niet op teksten in plaatjes zoeken, maar daar heb je gelukkig mods voor die de namen voluit schrijven.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:51 schreef Mwanatabu het volgende:
En toen bleek dat die mensen op de foto het niet waren... Daar sta je dan als Junior Forson op je sollicitatiegesprek. Blijkt dat de chef eerst even je naam heeft gegoogled. Dag baan.
Dit even apart van het feit dat de daders het doodschoppen niet waard zijn (spreekwoordelijk gezien dan).
Hoe werkt het dan wel volgens jou?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Het werkt vaak niet zo simpel. Maar het is wel lekker makkelijk om dat te denken.
Voor poging tot doodslag? Mag van mij wel 4 jaar zijn, voor iedereen boven de 16.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:47 schreef Zwansen het volgende:
Wat voor straffen staan hierop?
Dit is toch gewoon poging tot doodslag? Hoop minimaal een jaar voor alle personen.
Omdat het dan moeilijker is om het slachtoffer uit te vlakken?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:14 schreef Arctic_Warrior het volgende:
Waarom zijn naam op internet zetten?
die staat al vanaf het begin op het internet,overgenomen van een ander forum,ik post dus niks nieuws.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:14 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Waarom zijn naam op internet zetten?
hebben we allemaal al gezien denk ik.quote:
Ohquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hebben we allemaal al gezien denk ik.
Maar waarom post je het?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die staat al vanaf het begin op het internet,overgenomen van een ander forum,ik post dus niks nieuws.
De jongen is zelf anoniem in de pers gekomen, lijkt me dus dat hij hier niet op zit te wachten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:30 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Omdat het dan moeilijker is om het slachtoffer uit te vlakken?
Ik snap dat veel mensen graag het slachtoffer naamloos en gezichtloos willen houden, want het is moeilijk om de daders te verdedigen als hun slachtoffer een mens van vlees en bloed is.
omdat er ook namen van daders circuleren, taalnazi!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:58 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Maar waarom post je het?
En na een komma hoort een spatie.
daders hoeven niet beschermd te worden. die moeten aan de schandpaal.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat er ook namen van daders circuleren, taalnazi!
Wat levert dat exact op?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daders hoeven niet beschermd te worden. die moeten aan de schandpaal.
een leefbare samenleving? .quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat levert dat exact op?
Morele zelfbevrediging. Daarom is het ook niet relevant of het wel de juiste persoon is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat levert dat exact op?
wat een vreemde manier van rederneren hou jij er op na.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Morele zelfbevrediging. Daarom is het ook niet relevant of het wel de juiste persoon is.
Daders en slachtoffers zijn nogal een verschil, VMBO'er.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat er ook namen van daders circuleren, taalnazi!
volgens mij vindt die poster serieus dat die jongen niets had moeten zeggen van die spugende blackneck.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:57 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Daders en slachtoffers zijn nogal een verschil, VMBO'er.
Een dader die diep in z'n eer is aangetast, pure vernedering, win-situatie dusquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat levert dat exact op?
bij gebrek aan vaders of überhaupt opvoeding.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:09 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Een dader die diep in z'n eer is aangetast, pure vernedering, win-situatie dus
en dat bepaal jij?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daders hoeven niet beschermd te worden. die moeten aan de schandpaal.
De daders zullen bezoek krijgen van zijn sportschool vrienden,dus ik hoop voor de daders dat de politie ze eerder vind!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij vindt die poster serieus dat die jongen niets had moeten zeggen van die spugende blackneck.
Dat is echt ernstig... Niet alleen omdat ze door mensen als daders gezien kunnen worden, maar ook omdat de daders zo getuigen kunnen herkennen...quote:
Zolang het groepsgewijs molesteren getorereerd (en dus gelegaliseerd) wordt door justitie, ze doen er immers helemaal niets tegen, kun je inderdaad maar beter je mond houden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij vindt die poster serieus dat die jongen niets had moeten zeggen van die spugende blackneck.
en steekwonden. helaas. je moet je bek houden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:45 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zolang het groepsgewijs molesteren getorereerd (en dus gelegaliseerd) wordt door justitie, ze doen er immers helemaal niets tegen, kun je inderdaad maar beter je mond houden.
Wel laf, maar het scheelt een heleboel frustratie en blauwe plekken.
Wat een fijn land is Nederland inmiddels toch geworden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en steekwonden. helaas. je moet je bek houden.
uitspraken van zoalshetis generaliseren tot nederland :,)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:07 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wat een fijn land is Nederland inmiddels toch geworden.
Even kijken:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:45 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
uitspraken van zoalshetis generaliseren tot nederland :,)
Het woord ' jongere' wordt te pas en te onpas gebruikt voor iedereen die nog geen dertig is tegenwoordig.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:26 schreef timmmmm het volgende:
precies. als je tegenwoordig je muziekkeuze door een tram laat schallen kijkt niemand meer op, maar mensen staan op en lopen weg van die gastjes...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Even kijken:
- Generalisaties verwarren met een exemplarisch voorbeeld, zoals Zoalshetis aanhaalde.
- De suggestie wekken alsof het tegendeel waar zou zijn, terwijl ik tegenwoordig struikel over de vele "monumentjes"/tegels met lieveheersbeestjes of bloemen op plekken waar iemand weer om het leven is gekomen door "zinloos geweld" door z'n nek uit te steken en bijvoorbeeld een slachtoffer van geweld te helpen.
Om nog maar niet te spreken over die onzinnige stille marsen als er weer eens iemand is lekgeprikt, niet zelden omdat het slachtoffer is kwestie zijn mond opendeed.
En er is weldegelijk wat veranderd in Nederland op dat vlak alleen al.
In mijn jeugd werd je in het openbaar toch echt aangesproken als je wat uitspookte wat niet in de haak was, en je werd daarvoor niet neergestoken omdat iedereen destijds wel begreep dat bepaalde dingen niet door de beugel konden.
En dit was nog voor de tijd van de walkmans en al dat geluidsoverlast in het openbaar vervoer.
Tegenwoordig nog relatief onschuldig, hooguit hinderlijk.
Maar zelfs als je over serieus kwalijke zaken iets zegt krijg je op z'n minst een grote mond, of een mes tussen je ribben.
Dus ja, we zijn weldegelijk afgegleden in deze maatschappij.
Ik kan er ook niks aan doen dat de meeste Nederlanders zo'n korte termijn geheugen hebben dat ze niet verder dan 5 jaar terug in het verleden kunnen kijken maar wel in de waan van de dag leven.
Ik weet nog wel dat er toen op de tv gesprekken voorbij kwamen en je in de kranten allerlei artikels en opiniestukken kon lezen over dat asociale geluidsoverlast van te harde koptelefoons.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. als je tegenwoordig je muziekkeuze door een tram laat schallen kijkt niemand meer op, maar mensen staan op en lopen weg van die gastjes...
als je vroeger je walkman te hard had staan werd je door meerdere mensen berispt. en liet je het wel uit je kop om hem niet zachter te zetten om niemand tot last te zijn als jongere.
wordt tijd dat nederlanders weer eens, al dan niet massaal, opstaan oor elkaar. in het openbaar vervoer ook.
maar ja, tegenwoordig wordt gekickt, gestoken en tegen je hoofd geschopt alsof het een voetbal is. door een overmacht aan agressieve inteeltgastjes of vaderloze knulletjes.
De koptelefoons zijn in elk geval verdwenen nu.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:05 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat er toen op de tv gesprekken voorbij kwamen en je in de kranten allerlei artikels en opiniestukken kon lezen over dat asociale geluidsoverlast van te harde koptelefoons.
Volgens mij werd daar destijds ook eens zo'n SIRE-campagne tegenaan gegooid, zonder resultaat natuurlijk, zoals we dat inmiddels van SIRE gewend zijn, maar toch.
ZAT JE IN DE BUS NAAR TERSCHELLING?quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De koptelefoons zijn in elk geval verdwenen nu.
Meestal heb ik er zelf geen last van en zeg ik er niets van, maar de keren dat ik dat wel heb gedaan was ik echt verbaasd over de reactie (' ja, sorry meneer' en muziek uit). Je zou bijna gaan denken dat die lui in eerste instantie niet door hebben dat ze asociaal bezig zijn.
Nee, de tram naar Mallorca.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ZAT JE IN DE BUS NAAR TERSCHELLING?![]()
![]()
![]()
fijn zo.quote:
enquote:2007 zijn in Nederland 164 personen van het leven beroofd. Dat zijn er vijf meer dan in 2006. Daarmee heeft de daling van het aantal slachtoffers van de laatste jaren zich in 2007 niet voortgezet. In de grote steden is het aantal moorden, na een halvering in 2006, weer flink toegenomen.
Misschien zijn er "tegenwoordig" meer azijnpissers...quote:1992 262
1993 273
1994 241
..
2001 253
http://www.at5.nl/artikel(...)rs-mishandeling-zienquote:Politie in de fout met camerabeelden tram 3
De politie heeft bij een opsporingsbericht naar aanleiding van een steekpartij in tram 3 ten onrechte een aantal mensen als verdachten van het incident laten zien.
Op de beelden van de beveiligingscamera zijn meerdere reizigers te zien die als verdachten worden opgevoerd, maar in de praktijk juist getuigen van de mishandeling waren.
De camerabeelden waren overal op internet te zien en volgens een woordvoerder van de politie ondervinden 'de getuigen in hun privé-sfeer veel hinder van het incident, omdat ze als de daders worden gezien.'
De politie betreurt de gemaakte fout en roept alsnog getuigen op om zich te melden via 020-559 2500.
De politie laat overigens weten dat het onderzoek goed verloopt en dat er inmiddels al veel bruikbare tips zijn binnengekomen. Dit, mede door de verschillende getuigen uit de tram die hun verhaal hebben gedaan.
De mishandeling gebeurde zondag 1 augustus kort na middernacht in tram 3. Het slachtoffer sprak twee mannen aan die op de vloer van de tram spuugden. Het duo riep daarop hun vrienden erbij, die verderop in de tram stonden.
De groep stortte zich op het slachtoffer en mishandelde hem ernstig. Toen de tram stopte bij een halte zette het geweld zich buiten de tram voort. De groep bestond uit zeven of acht personen, waaronder twee vrouwen en een man met hond.
Ooh, ik kreeg altijd een grote bek terug.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De koptelefoons zijn in elk geval verdwenen nu.
Meestal heb ik er zelf geen last van en zeg ik er niets van, maar de keren dat ik dat wel heb gedaan was ik echt verbaasd over de reactie (' ja, sorry meneer' en muziek uit). Je zou bijna gaan denken dat die lui in eerste instantie niet door hebben dat ze asociaal bezig zijn.
misschien ontbeert het je aan de juiste sociale skills...quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:15 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ooh, ik kreeg altijd een grote bek terug.
Alsmen de eigen overlast niet doorheeft is niet het einde van de wereld, maar de reactie schot bij mij altijd in het verkeerde keelgat omdat niemand enige kritiek daar op kan hebben.
Ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe jij laat merken dat je er last van hebt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:15 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ooh, ik kreeg altijd een grote bek terug.
Alsmen de eigen overlast niet doorheeft is niet het einde van de wereld, maar de reactie schot bij mij altijd in het verkeerde keelgat omdat niemand enige kritiek daar op kan hebben.
Reclame's van SIRE hebben juist vaak wel effect, bijvoorbeeld de campagne tegen aggressieve ouders aan de zijlijn van de sport van hun kind.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:05 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat er toen op de tv gesprekken voorbij kwamen en je in de kranten allerlei artikels en opiniestukken kon lezen over dat asociale geluidsoverlast van te harde koptelefoons.
Volgens mij werd daar destijds ook eens zo'n SIRE-campagne tegenaan gegooid, zonder resultaat natuurlijk, zoals we dat inmiddels van SIRE gewend zijn, maar toch.
Gewoon normaal vragen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe jij laat merken dat je er last van hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |