even verderop in het krantenberichtquote:Bijna dood. Een 26-jarige Amsterdammer waagde het een jongen te corrigeren die maar blééf spugen op de vloer van tramlijn 3. Of-ie dat normaal vond, zo'n plas spuug op de vloer. Tja, blijkbaar stond de doodstraf op het corrigeren van aso's: de Amsterdammer werd gestoken in hals, hoofd en rug, zijn hoofd werd als voetbal gebruikt en daarna werd hij gebeten door een valse hond. De politie heeft beelden van de dadergroep: pak ze!
Ik heb het stuk uit de telegraaf (de krant zelf, het staat niet op hun sitequote:Het slachtoffer vroeg op rustige toon, toen hij zich ergerde aan de spugende
tramgenoten: ’Mag ik jou wat vragen?’ Vind je dat normaal om de tramvloer
vol te spugen? Iedereen moet hier toch zitten?’ Alsof hij een gestoorde vent
had aangesproken, zo klonk het antwoord: ’Ik heb SCHIJT aan je. SCHIJT!’
En daarna riep de spuger zijn vrienden erbij, die van achter in de tram
aangerend kwamen. „Een van die jongens begon te zwaaien met een mes; ik keek
hem recht in zijn ogen. Een andere jongen kwam met een soort flying kick op
me af. Die vent heb ik opgevangen en in de lucht gegooid. Maar toen ik met
deze karateka bezig was, kwam de messentrekker en stak me in mijn hoofd.
Toen ben ik gevallen.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zullen ook eens géén negers zijn hé. Alsof ze zonder mes of een één op één gevecht niet aankunnen roepen ze hun vriendjes er maar bij. Laf.Hier erger ik me altijd dood aan. Allemaal levenslang of doodstraf en Geert is mijn man
Mijn piek is kwijt
slachtoffer was blank ja..racisme!!!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:27 schreef Wokkel het volgende:
Vooral dit "’Ik heb SCHIJT aan je. SCHIJT!’ " roept vraagtekens op.
Was het slachtoffer blank? Zou er ook zo gereageerd zijn als het een neger was die er wat van zei?
Dan stonden er nu al tig stille tochten gepland die uiteindelijk allemaal zouden monden in geweld. Ook zouden er allerlei politici en grappenmakers opstaan die 'dit nooit meer' staan te verkondigen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:31 schreef bijdehand het volgende:
Stel dat de huidskleuren waren omgedraaid. Tering dan waren de rapen gaar.
De verkiezingen zijn allang voorbij, droeftoeter. Hou nou eens op met die Wilders overal bij te slepen, het wordt vermoeiend.quote:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:31 schreef devl1nsect het volgende:
Neergestoken door doorgeflipte negroide mensen. Dat verhaal heb ik eerder gehoord.
Sorrie, het gebeurt zo vaak dat ik die linkse gewoonte over begin te nemen!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De verkiezingen zijn allang voorbij, droeftoeter. Hou nou eens op met die Wilders overal bij te slepen, het wordt vermoeiend.
Er is juist niks volwassens aan deze daden, hoe kom je daar bij? Het is juist ontzettend pubergroepsgedrag, wáren ze maar volwassen met een vrouw en kinderen thuis, dan was het niet gebeurd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:37 schreef Mikkie het volgende:
Dit soort 'volwassen' daden moet je gewoon volgens het volwassenenrecht behandelen. Kortom: poging tot doodslag of poging tot moord ten laste leggen en voor eeuwig opsluiten. Als het kan ook nog even psychiatrisch onderzoek laten plaatsvinden daarna, om te kijken of Tbs wellicht een goede optie is.
Doet er wel degelijk toe, de vraag is of er bij een andere huidskleur anders gereageerd zou zijn. Iets in mij zegt dat dat zo zou zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:43 schreef nattermann het volgende:
Huidskleur doet er bij zo'n kwestie niet toe. Dit is gewoon schandalig, al ben je paars.
hiphops jeweetsssssquote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Doet er wel degelijk toe, de vraag is of er bij een andere huidskleur anders gereageerd zou zijn. Iets in mij zegt dat dat zo zou zijn.
Het racisme en de onderhuidse haat bij deze mensen is reden tot zorg.
Dat doet er best wel toe, bepaalde bevolkingsgroepen neigen nou eenmaal veel eerder naar geweld. Je kunt je kop ervoor in het zand steken, maar mensen die gewoon om zich heen kijken zien dat dat wel degelijk waar is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:43 schreef nattermann het volgende:
Huidskleur doet er bij zo'n kwestie niet toe. Dit is gewoon schandalig, al ben je paars.
En hij komt uit de telegraaf.. Waar is je nazi krant tekst?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Er is juist niks volwassens aan deze daden, hoe kom je daar bij? Het is juist ontzettend pubergroepsgedrag, wáren ze maar volwassen met een vrouw en kinderen thuis, dan was het niet gebeurd.
Gewoon een PIJ-maatregel geven, dat is TBS voor jongeren en kan 6 jaar duren: http://nl.wikipedia.org/wiki/PIJ-maatregel.
Over het hoofd gezien, je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:52 schreef drumminggod het volgende:
[..]
En hij komt uit de telegraaf.. Waar is je nazi krant tekst?
En jij denkt dat dit een puur ethnische kwestie is?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat doet er best wel toe, bepaalde bevolkingsgroepen neigen nou eenmaal veel eerder naar geweld. Je kunt je kop ervoor in het zand steken, maar mensen die gewoon om zich heen kijken zien dat dat wel degelijk waar is.
Ik denk dat de achtergrond wel sterk bepalend is voor de reactie is die je krijgt als je corrigerende opmerkingen maakt. Ik denk niet dat dit een ethisch gerelateerd incident is. Voor de daders maakt het niet uit of het slachtoffer, blank wit of geel is. Zij kunnen simpelweg niet tegen kritiek en kennen daar maar 1 antwoord voor.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit een puur ethnische kwestie is?
Ik denk namelijk van niet.
En dat ligt aan hun ethniciteit cq ras? Dat was eigenlijk wat ik bedoelde te vragen?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik denk dat de achtergrond wel sterk bepalend is voor de reactie is die je krijgt als je corrigerende opmerkingen maakt.
Dus negers kunnen niet tegen kritiek en zijn daarom gewelddadiger in dat verband? Interessante stelling.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik denk dat de achtergrond wel sterk bepalend is voor de reactie is die je krijgt als je corrigerende opmerkingen maakt. Ik denk niet dat dit een ethisch gerelateerd incident is. Voor de daders maakt het niet uit of het slachtoffer, blank wit of geel is. Zij kunnen simpelweg niet tegen kritiek en kennen daar maar 1 antwoord voor.
Daar komt het uiteindelijk wel op neer denk ikquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus negers kunnen niet tegen kritiek en zijn daarom gewelddadiger in dat verband? Interessante stelling.
In ieder geval kunnen er een heel stel niet tegen 'kritiek' van blanken. In dit geval was het trouwens geen eens kritiek maar gewoon een vraag.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus negers kunnen niet tegen kritiek en zijn daarom gewelddadiger in dat verband? Interessante stelling.
Wel een kritische vraagquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In ieder geval kunnen er een heel stel niet tegen 'kritiek' van blanken. In dit geval was het trouwens geen eens kritiek maar gewoon een vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |