quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef MouzurX het volgende:
Nog een keer: doodstraf.
Rehabiliteren mijn kont.
Als je iemand zo nutteloos in elkaar gaat slaan mag je wat mij betreft zelf dood.
Altijd goed voor een discussie op een dergelijk trollende manier een topic starten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:18 schreef Harde_Kip het volgende:
Een 26-jarige man is maandag ernstig mishandeld en meerdere malen gestoken in een tram. De politie is nog op zoek naar de daders.
De mishandeling gebeurde zondag 1 augustus kort na middernacht in tram 3. Het slachtoffer sprak twee mannen aan die op de vloer van de tram spuugden. Het duo riep daarop hun vrienden erbij, die verderop in de tram stonden.
De groep stortte zich op het slachtoffer en mishandelde hem ernstig. Toen de tram stopte bij een halte zette het geweld zich buiten de tram voort. De groep bestond uit zeven of acht personen, waaronder twee vrouwen en een man met hond. In het filmpje doet het slachtoffer aan AT5 zijn relaas van het ernstige incident.
Een direct gestarte zoekactie naar de daders leverde een 15-jarige verdachte op die kort na het incident kon worden aangehouden. Hij is echter weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. De politie is nog op zoek naar de andere personen uit de groep en roept daarbij nu de hulp in van het publiek. Op camerabeelden is de groep goed te zien. Deze worden vanavond getoond in een politie-opsporingsbericht na het AT5 Nieuws.
Het slachtoffer is, na enkele dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen, thuis aan het herstellen van zijn verwondingen. De recherche neemt dit ernstige misdrijf hoog op en roept mensen met meer informatie op zich te melden via telefoonnummer: 020-559 2500.
Kijk hier voor het opsporingsbericht van de politie met beelden van de vermoedelijke daders.
http://www.at5.nl/artikel(...)mishandeling-in-tram
Ik heb ergens gelezen dat prachtjongeren crimineel worden doordat ze gediscrimineerd worden. De vraag die bij mij opborrelt is of je deze jongeren dan wel mag straffen?
Als je zo simpel bent mag je van mij ook tram 3 pakkenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef MouzurX het volgende:
Rehabiliteren mijn kont.
Als je iemand zo nutteloos in elkaar gaat slaan mag je wat mij betreft zelf dood.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef MouzurX het volgende:
Rehabiliteren mijn kont.
Of wat die wereldvreemde minister dan ook bedacht heeft..quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Nobu het volgende:
[..]
Inderdaad, de juiste term was toch kansenjongeren tegenwoordig?
http://www.geenstijl.nl/quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:26 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kom je erbij dat het jongeren zijn? De politie is er blijkbaar na het zien van de beelden niet zeker van, anders had het in de beschrijving gestaan, na het zien van het filmpje weet ik het ook niet. Hoe weet je dat het "kansenjongeren" zijn?
Wat een sensationeel verhaaltje schets je hier. Zoeken ze nog mensen bij SBS?
Ja die titel snap ik ook niet helemaal.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:27 schreef Herkauwer het volgende:
Prachtjongeren gaat nog, maar een bijna man? Transseksueel met nog 1 operatie te gaan?
Het was "prachtwijken" en het zijn "kansenjongeren".quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Of wat die wereldvreemde minister dan ook bedacht heeft..
Nieuws=feitelijk, jouw vage vermoedens zijn geen nieuws, dat zijn roddels, gissingen en speculaties.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:28 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/
Toen ik de foto zag kreeg ik een vaag vermoeden.
Met 10% van de bevolking in de gevangenis is de VS er niet veel veiliger op geworden anders.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Shivo het volgende:
Strontziek wordt je van dat soort gasten. Amerikaanse aanpak van 3 strikes is out hanteren zodat je na drie keer minimaal 25 jaar vast zit. Het zou de samenleving een stuk veiliger maken.
Fout, zie hier, het aantal homicides per 100,000 inhabitants loopt al sinds 1995 gestaag terug.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Met 10% van de bevolking in de gevangenis is de VS er niet veel veiliger op geworden anders.
Op die manier....ik heb de benaming prachtjongeren blijkbaar gemist want de het was voor mij een onbekende term.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Of biculturele medelanders weet ik veel....die benamingen wijzigen elke week zowat
In Nederland ook.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef Shivo het volgende:
[..]
Fout, zie hier, het aantal homicides per 100,000 inhabitants loopt al sinds 1995 gestaag terug.
Dat weet ik niet, of denk je dat het voor de veiligheid niks uitmaakt of die 10% op straat rond loopt of opgesloten zit?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Met 10% van de bevolking in de gevangenis is de VS er niet veel veiliger op geworden anders.
Je bedoelt het andersom zekerquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:28 schreef Sachertorte het volgende:
Deze jongens zijn veel te veel gediscrimineerd. Ik hoop dat de dader als hij weer uit het ziekenhuis komt zijn excuses aanbiedt en deze jongeren vergast op een levenslange bijdrage aan hun leefonderhoud.
Mwoah. 10 jaar terug was het aantal moorden een stuk lager dan in 2008.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef Shivo het volgende:
[..]
Fout, zie hier, het aantal homicides per 100,000 inhabitants loopt al sinds 1995 gestaag terug.
Je weet niet eens of het allochtonen zijn of niet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:23 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Of biculturele medelanders weet ik veel....die benamingen wijzigen elke week zowat
Staat anders gewoon al de hele dag op FOK! Nieuws.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:26 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kom je erbij dat het jongeren zijn? De politie is er blijkbaar na het zien van de beelden niet zeker van, anders had het in de beschrijving gestaan, na het zien van het filmpje weet ik het ook niet. Hoe weet je dat het "kansenjongeren" zijn?
Wat een sensationeel verhaaltje schets je hier. Zoeken ze nog mensen bij SBS?
Gelul, in de VS is de criminaliteit aan het dalen sinds 20 jaarquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Henk en Ingrid hebben een batterij koters met donkere huidskleur geproduceerd?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je weet niet eens of het allochtonen zijn of niet.
Maar in "prachtwijken" wonen toch "prachtjongeren"?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:30 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het was "prachtwijken" en het zijn "kansenjongeren".
Ook wel de Marrakech-Casablanca lijn genoemd, het zou wel beter zijn als hij ondergronds gingquote:
14 of metro 50 is erger hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Ook wel de Marrakech-Casablanca lijn genoemd, het zou wel beter zijn als hij ondergronds ging
Door wie dan?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Ook wel de Marrakech-Casablanca lijn genoemd
zie wikiquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelul, in de VS is de criminaliteit aan het dalen sinds 20 jaar
[ afbeelding ]
Zit weer op het niveau van de jaren 60
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_Statesquote:One hypothesis suggests a causal link between legalized abortion and the drop in crime during the 1990s.[1] Another possibility sometimes suggested is the introduction of the Three Strikes Law, which was first passed by Washington state in 1993, providing that felony offenders who committed a third offence receive life imprisonment. Other states that passed Three Strikes Laws include California, Colorado, Connecticut, Indiana, Kansas, Nevada, North Dakota, Arkansas, Georgia, and Maryland. Research has not borne out this speculation however. In a 2005 policy brief, An examination of the impact of 3-Strike laws 10 years after their enactment, Justice Policy Institute reported that analysis of ten years of FBI Uniform Crime Report data found that Three Strikes states fared no better than states that did not adopt strikes laws. The largest non-strike state, New York, experienced a 53.9% decrease in violent crime from 1993-2002. The largest strike state, California, experienced a 44.9% decrease in violent crime during the same years. Strike states had slightly better declines in serious crime rates (26.8% vs. 22.3%) driven by slightly greater declines in property crime (25.9% vs. 20.4%). Non-strike states had marginally better declines in violent crime (34.3% vs. 33.0%) and greater declines in homicides (43.9% vs. 38.2%).
En het dalen van het misdaadcijfer in de VS in de jaren '90 wordt weleens gelinkt aan het legaliseren van abortus in de jaren '70. http://en.wikipedia.org/w(...)ed_Abortion_on_Crimequote:Op maandag 9 augustus 2010 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blabla... De wereld is een stoere actiefilm, tuurlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:56 schreef Synthesist het volgende:
zonder vrienden stellen dit soort gasten niets voor. messen dragen is voor zwakkelingen, zonder had het vast wel wat anders afgelopen.
10%? Je fantasie slaat op hol!quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:31 schreef Sander het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wist dat het hoog lag dus even gezocht: hoogste ooit 0.75% wat natuurlijk nog steeds schokkend hoog is.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:18 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
10%? Je fantasie slaat op hol!
Dat is nog steeds 2,5 milioen, meer dan bevolking van belgie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:37 schreef Bolter het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wist dat het hoog lag dus even gezocht: hoogste ooit 0.75% wat natuurlijk nog steeds schokkend hoog is.
Uhh?quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:11 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dat is nog steeds 2,5 milioen, meer dan bevolking van belgie.
Godverdomme jij aan toe, ik doelde brussel, dat kon je toch ook zelf bedenken man.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Uhh?Daar wonen zo'n 11 miljoen mensen.
Lopen er toch vrij veel zwakkelingen rond, want het lijkt wel of iedereen tegenwoordig wat in zijn zak heeft.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:56 schreef Synthesist het volgende:
zonder vrienden stellen dit soort gasten niets voor. messen dragen is voor zwakkelingen, zonder had het vast wel wat anders afgelopen.
Idd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:32 schreef raptorix het volgende:
Ik adviseer de politie eens rond de halte vanaf Linnaeusstraat tm Muiderpoort te kijken, daarnaast zal er toch wel minimaal 1 een ov-chipkaart hebben gehad? Even de kaarten controlleren, de anonieme kan je gewoon de pintransacties achterhalen, lijkt me uurtje werk.
Blijkbaar hebben die iets uitgespookt wat het daglicht niet kon verdragen. Dat wij dat soort cijfers niet halen betekent wat mij betreft vooral dat er criminelen vrij rondlopen die opgesloten horen te zitten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 22:37 schreef Bolter het volgende:
[..]
Inderdaad, ik wist dat het hoog lag dus even gezocht: hoogste ooit 0.75% wat natuurlijk nog steeds schokkend hoog is.
Volgens het boek Freakonomics komt dit door de landelijke trend dat er steeds minder ongewenste zwangerschappen zijn. Wat resulteert in minder jonge laagopgeleide alleenstaande moeders die hun kind dus NIET goed opvoeden (geen vader, de moeder is de hele dag weg om te werken, of komt elke keer met een andere man thuis, kind groeit dan op straat in de criminaliteit op, etc...)quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat er in nederland niet 2,5 milioen gevangenen zijn betekent niet dat we braaf zijn, je moet kijken naar totaal/aantal gevangenen ratio en dat is velen malen hoger dan dat van vs of waar dan ookquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben die iets uitgespookt wat het daglicht niet kon verdragen. Dat wij dat soort cijfers niet halen betekent wat mij betreft vooral dat er criminelen vrij rondlopen die opgesloten horen te zitten.
De VS hebben het hoogste aantal gevangenen per inwoner ter wereld!quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dat er in nederland niet 2,5 milioen gevangenen zijn betekent niet dat we braaf zijn, je moet kijken naar totaal/aantal gevangenen ratio en dat is velen malen hoger dan dat van vs of waar dan ook
Meer als china? dat kan toch niet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
De VS hebben het hoogste aantal gevangenen per inwoner ter wereld!
We halen in NL nog niet de helft.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:41 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Dat er in nederland niet 2,5 milioen gevangenen zijn betekent niet dat we braaf zijn, je moet kijken naar totaal/aantal gevangenen ratio en dat is velen malen hoger dan dat van vs of waar dan ook
Volgens de officiële cijfers wel. VS: 737/100.000, China 119/100.000 maar dat cijfer klopt wellicht "niet helemaal". In Nederland zitten we op 100/100.000.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:49 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Meer als china? dat kan toch niet.
Heb je al gebeld?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
ik herken die gasten en hond uit mijn buurt. stel no good for nothing antillianen die denken hun eigen wijk te hebben. snel uitzetten die kankerlijers.
Echt ook weer typisch dat dat soort figuren een american stafford of pittbull bij zich hebben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
ik herken die gasten en hond uit mijn buurt. stel no good for nothing antillianen die denken hun eigen wijk te hebben. snel uitzetten die kankerlijers.
gemailt en ook de straten van dit gajes genoemd.quote:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gemailt en ook de straten van dit gajes genoemd.
overigens, als ze dit aan de wijkagent in de pijp laten zien, kan ie zo naar hun huis sociale huurwoning lopen.
Ik dacht die hond ook te herkennen. Hangen die gasten niet vaak rond bij de van Wou / van Ostadestraat?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
yep. dat weten wij, maar dat weet de politie niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:47 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik dacht die hond ook te herkennen. Hangen die gasten niet vaak rond bij de van Wou / van Ostadestraat?
ja, het ligt eigenlijk aan het slachtoffer. stem je pvda of zo?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:32 schreef inZanity het volgende:
Uiteraard keur ik geweld niet goed, en dus ook zeker niet in dit geval. Maar als het slachtoffer z'n grote mond gewoon had gehouden was dit waarschijnlijk ook niet gebeurd. Beetje de 'held' uit gaan en iemand gaan aanspreken hangen omdat diegene op de grond spuugt..
Precies, op de grond spugen zou moeten worden opgenomen in de verklaring van de rechten van de mens.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:32 schreef inZanity het volgende:
Uiteraard keur ik geweld niet goed, en dus ook zeker niet in dit geval. Maar als het slachtoffer z'n grote mond gewoon had gehouden was dit waarschijnlijk ook niet gebeurd. Beetje de 'held' uit gaan en iemand gaan aanspreken hangen omdat diegene op de grond spuugt..
Alleen jammer dat (ook) hij 0,0 oplossing biedt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:45 schreef PhalanX het volgende:
Asociaal gedrag wordt beloond, slachtoffer is dader.
Gaat de goede kant op met Nederland, en maar janken dat mensen zoals Wilders met hun harde taal stemmen winnen.
komt door de ouderwetse wetten in nederland, toen we nog allemaal blank en vriendelijk waren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Alleen jammer dat (ook) hij 0,0 oplossing biedt.
De oplossingen die hij biedt daar vallen de mensen over, het probleem is vooral dat niemand een tegenoplossing bied die dezelfde resultaten beloven te leveren.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:46 schreef DroogDok het volgende:
Alleen jammer dat (ook) hij 0,0 oplossing biedt.
nee GL.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, het ligt eigenlijk aan het slachtoffer. stem je pvda of zo?
Waarom hebben wij eigenlijk nog een wetboek? Volgens jou kunnen we dus beter gewoon alle regels afschaffen en iedereen daten doen wat ze willen. Leuke maatschappij zal dit worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef inZanity het volgende:
[..]
nee GL.
Ik zeg toch nergens dat het aan het slachtoffer ligt, wie is hij echter om een ander op z'n gedrag aan te spreken? als een ieder zich nou gewoon met zichzelf bezig zou houden in deze hypocriete wereld zou het er een stuk beter aan toe gaan.
en staat er in dat wetboek dan ook dat men een ieder maar aan hort te spreken op zijn/haar gedrag? nee dus, daar hebben we andere mensen voor(ordehandhavers, agenten, OV-medewerkers enz.). dat deze jongeren hier dan op zo'n gewelddadige manier op reageren is natuurlijk belachelijk en keur ik dan ook zeker niet goed integendeel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom hebben wij eigenlijk nog een wetboek? Volgens jou kunnen we dus beter gewoon alle regels afschaffen en iedereen daten doen wat ze willen. Leuke maatschappij zal dit worden.
Wat voor maatschappij krijgen we als we een ander al niet meer aan kunnen spreken op onbeschoft gedrag? Een zwaar klote maatschappij.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:35 schreef inZanity het volgende:
[..]
en staat er in dat wetboek dan ook dat men een ieder maar aan hort te spreken op zijn/haar gedrag? nee dus, daar hebben we andere mensen voor(ordehandhavers, agenten, OV-medewerkers enz.). dat deze jongeren hier dan op zo'n gewelddadige manier op reageren is natuurlijk belachelijk en keur ik dan ook zeker niet goed integendeel.
maar goed, slachtoffer is natuurlijk een heilig boontje en doet nooit iets verkeerd..
Dit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat voor maatschappij krijgen we als we een ander al niet meer aan kunnen spreken op onbeschoft gedrag? Een zwaar klote maatschappij.
Omdat ik niet de illusie heb dat dit soort lui ooit nog een welkome aanvulling op de maatschappij zal zijn is er maar 1 oplossing: Nekschot.
ik zie ze liever met hun hele asociale familie terug op de antillen. wat komt dat smerige tuig hier überhaupt doen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat voor maatschappij krijgen we als we een ander al niet meer aan kunnen spreken op onbeschoft gedrag? Een zwaar klote maatschappij.
Omdat ik niet de illusie heb dat dit soort lui ooit nog een welkome aanvulling op de maatschappij zal zijn is er maar 1 oplossing: Nekschot.
Ik zeg toch ook dat ik geweld zeker niet goedkeur..;) maar wie is het slachtoffer om een ander op zijn gedrag aan te spreken.? uiteraard moet dit kunnen, ik ben het er alleen totaal niet mee eens. Ik zie het al gebeuren dat iedereen elkaar maar de hele dag loopt te verbeteren..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja. Als je zulke jongeren op je pad treft kun je maar het beste met neergeslagen ogen zonder iets te zeggen nederig in een hoekje gaan zitten. En vooral geen commentaar geven. Dat is het beste, ook op lange termijn. Ze verdienen het de baas te zijn middels terreur.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:32 schreef inZanity het volgende:
Wat is het nou? Moet het kunnen of ben je het er niet mee eens? Tis één van de twee.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat ik geweld zeker niet goedkeur..;) maar wie is het slachtoffer om een ander op zijn gedrag aan te spreken.? uiteraard moet dit kunnen, ik ben het er alleen totaal niet mee eens.
Dat is geen oplossing, ten eerste hebben de mensen op de Antillen dan last van ze en ze zijn ook zo weer terug. Nekschot is in ieder geval permanent en veel goedkoper.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zie ze liever met hun hele asociale familie terug op de antillen. wat komt dat smerige tuig hier überhaupt doen?
het moet kunnen omdat we in een vrij land leven, ik ben het er echter niet mee eens omdat ik het vaak nogal hypocriet en onnodig vind.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:47 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Wat is het nou? Moet het kunnen of ben je het er niet mee eens? Tis één van de twee.
een dagje van wou en ze hebben de knurften.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:49 schreef Pek het volgende:
Zo, mijn burgerplicht weer gedaan![]()
Ze hebben in ieder geval een boel tips binnen, maar weten nog niet of ze er iets mee kunnen.
Ja hadden we toch maar een Herrenvolk, dan was alles beter.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komt door de ouderwetse wetten in nederland, toen we nog allemaal blank en vriendelijk waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |