precies. als je tegenwoordig je muziekkeuze door een tram laat schallen kijkt niemand meer op, maar mensen staan op en lopen weg van die gastjes...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Even kijken:
- Generalisaties verwarren met een exemplarisch voorbeeld, zoals Zoalshetis aanhaalde.
- De suggestie wekken alsof het tegendeel waar zou zijn, terwijl ik tegenwoordig struikel over de vele "monumentjes"/tegels met lieveheersbeestjes of bloemen op plekken waar iemand weer om het leven is gekomen door "zinloos geweld" door z'n nek uit te steken en bijvoorbeeld een slachtoffer van geweld te helpen.
Om nog maar niet te spreken over die onzinnige stille marsen als er weer eens iemand is lekgeprikt, niet zelden omdat het slachtoffer is kwestie zijn mond opendeed.
En er is weldegelijk wat veranderd in Nederland op dat vlak alleen al.
In mijn jeugd werd je in het openbaar toch echt aangesproken als je wat uitspookte wat niet in de haak was, en je werd daarvoor niet neergestoken omdat iedereen destijds wel begreep dat bepaalde dingen niet door de beugel konden.
En dit was nog voor de tijd van de walkmans en al dat geluidsoverlast in het openbaar vervoer.
Tegenwoordig nog relatief onschuldig, hooguit hinderlijk.
Maar zelfs als je over serieus kwalijke zaken iets zegt krijg je op z'n minst een grote mond, of een mes tussen je ribben.
Dus ja, we zijn weldegelijk afgegleden in deze maatschappij.
Ik kan er ook niks aan doen dat de meeste Nederlanders zo'n korte termijn geheugen hebben dat ze niet verder dan 5 jaar terug in het verleden kunnen kijken maar wel in de waan van de dag leven.
Ik weet nog wel dat er toen op de tv gesprekken voorbij kwamen en je in de kranten allerlei artikels en opiniestukken kon lezen over dat asociale geluidsoverlast van te harde koptelefoons.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
precies. als je tegenwoordig je muziekkeuze door een tram laat schallen kijkt niemand meer op, maar mensen staan op en lopen weg van die gastjes...
als je vroeger je walkman te hard had staan werd je door meerdere mensen berispt. en liet je het wel uit je kop om hem niet zachter te zetten om niemand tot last te zijn als jongere.
wordt tijd dat nederlanders weer eens, al dan niet massaal, opstaan oor elkaar. in het openbaar vervoer ook.
maar ja, tegenwoordig wordt gekickt, gestoken en tegen je hoofd geschopt alsof het een voetbal is. door een overmacht aan agressieve inteeltgastjes of vaderloze knulletjes.
De koptelefoons zijn in elk geval verdwenen nu.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:05 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat er toen op de tv gesprekken voorbij kwamen en je in de kranten allerlei artikels en opiniestukken kon lezen over dat asociale geluidsoverlast van te harde koptelefoons.
Volgens mij werd daar destijds ook eens zo'n SIRE-campagne tegenaan gegooid, zonder resultaat natuurlijk, zoals we dat inmiddels van SIRE gewend zijn, maar toch.
ZAT JE IN DE BUS NAAR TERSCHELLING?quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De koptelefoons zijn in elk geval verdwenen nu.
Meestal heb ik er zelf geen last van en zeg ik er niets van, maar de keren dat ik dat wel heb gedaan was ik echt verbaasd over de reactie (' ja, sorry meneer' en muziek uit). Je zou bijna gaan denken dat die lui in eerste instantie niet door hebben dat ze asociaal bezig zijn.
Nee, de tram naar Mallorca.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ZAT JE IN DE BUS NAAR TERSCHELLING?![]()
![]()
![]()
fijn zo.quote:
enquote:2007 zijn in Nederland 164 personen van het leven beroofd. Dat zijn er vijf meer dan in 2006. Daarmee heeft de daling van het aantal slachtoffers van de laatste jaren zich in 2007 niet voortgezet. In de grote steden is het aantal moorden, na een halvering in 2006, weer flink toegenomen.
Misschien zijn er "tegenwoordig" meer azijnpissers...quote:1992 262
1993 273
1994 241
..
2001 253
http://www.at5.nl/artikel(...)rs-mishandeling-zienquote:Politie in de fout met camerabeelden tram 3
De politie heeft bij een opsporingsbericht naar aanleiding van een steekpartij in tram 3 ten onrechte een aantal mensen als verdachten van het incident laten zien.
Op de beelden van de beveiligingscamera zijn meerdere reizigers te zien die als verdachten worden opgevoerd, maar in de praktijk juist getuigen van de mishandeling waren.
De camerabeelden waren overal op internet te zien en volgens een woordvoerder van de politie ondervinden 'de getuigen in hun privé-sfeer veel hinder van het incident, omdat ze als de daders worden gezien.'
De politie betreurt de gemaakte fout en roept alsnog getuigen op om zich te melden via 020-559 2500.
De politie laat overigens weten dat het onderzoek goed verloopt en dat er inmiddels al veel bruikbare tips zijn binnengekomen. Dit, mede door de verschillende getuigen uit de tram die hun verhaal hebben gedaan.
De mishandeling gebeurde zondag 1 augustus kort na middernacht in tram 3. Het slachtoffer sprak twee mannen aan die op de vloer van de tram spuugden. Het duo riep daarop hun vrienden erbij, die verderop in de tram stonden.
De groep stortte zich op het slachtoffer en mishandelde hem ernstig. Toen de tram stopte bij een halte zette het geweld zich buiten de tram voort. De groep bestond uit zeven of acht personen, waaronder twee vrouwen en een man met hond.
Ooh, ik kreeg altijd een grote bek terug.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De koptelefoons zijn in elk geval verdwenen nu.
Meestal heb ik er zelf geen last van en zeg ik er niets van, maar de keren dat ik dat wel heb gedaan was ik echt verbaasd over de reactie (' ja, sorry meneer' en muziek uit). Je zou bijna gaan denken dat die lui in eerste instantie niet door hebben dat ze asociaal bezig zijn.
misschien ontbeert het je aan de juiste sociale skills...quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:15 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ooh, ik kreeg altijd een grote bek terug.
Alsmen de eigen overlast niet doorheeft is niet het einde van de wereld, maar de reactie schot bij mij altijd in het verkeerde keelgat omdat niemand enige kritiek daar op kan hebben.
Ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe jij laat merken dat je er last van hebt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:15 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ooh, ik kreeg altijd een grote bek terug.
Alsmen de eigen overlast niet doorheeft is niet het einde van de wereld, maar de reactie schot bij mij altijd in het verkeerde keelgat omdat niemand enige kritiek daar op kan hebben.
Reclame's van SIRE hebben juist vaak wel effect, bijvoorbeeld de campagne tegen aggressieve ouders aan de zijlijn van de sport van hun kind.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:05 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat er toen op de tv gesprekken voorbij kwamen en je in de kranten allerlei artikels en opiniestukken kon lezen over dat asociale geluidsoverlast van te harde koptelefoons.
Volgens mij werd daar destijds ook eens zo'n SIRE-campagne tegenaan gegooid, zonder resultaat natuurlijk, zoals we dat inmiddels van SIRE gewend zijn, maar toch.
Gewoon normaal vragen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 10:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook heel erg aan hoe jij laat merken dat je er last van hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |