quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:51 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Huup dat is niet degene, die ik ooit heb gezien. Bij degene die ik had gezien lag de kleinere echt in een soort reiswieg half onder de sit waar het grotere kind in zit. Kan hem helaas zo snel niet op het internet vinden. Heb nog wel deze gevonden. Daarbij is het sturen waarschijnlijk alleen even zwaar als bij de andere wagen. Daarnaast is deze denk ik breder.
[ afbeelding ]
Dat zei ik dus al maar dat was hem nietquote:
Ja dat dus.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:22 schreef Pvoesss het volgende:
naast elkaar is fijner voor de kindjes denk ik.. Maar hier kan ik dan geen enkele winkel meer in
en dan constant Jan de baby meppen? nah .. ik heb ze liever achter elkaarquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:22 schreef Pvoesss het volgende:
naast elkaar is fijner voor de kindjes denk ik.. Maar hier kan ik dan geen enkele winkel meer in
Dat past niet hoor, je man op het meerijdplankjequote:Op zondag 8 augustus 2010 17:05 schreef mrien het volgende:
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de Quinny Speedy en een meerijdplankje? Mijn man begon daar vandaag namelijk over
Ik lees nooit zo goed alles na.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat zei ik dus al maar dat was hem niet![]()
Phil & Teds vind ik persoonlijk echt niets, ik vond die van KEES wel wat.
[ afbeelding ]
had ze op een site gevonden met best een flinke korting, via marktplaats geloof ik als je zoekt op kees duowagen.
Grappig, als het om uiterlijk gaat zou de Stokke juist een van de laatsten zijn die hier het huis in zou komen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:06 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja ik ben zo'n meut die 't ook vooral om uiterlijk gaat, Stokke in dubbel versie ofzo
Eerst hier ook, vandaar de Joolz.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Grappig, als het om uiterlijk gaat zou de Stokke juist een van de laatsten zijn die hier het huis in zou komen.
haha idem!quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Grappig, als het om uiterlijk gaat zou de Stokke juist een van de laatsten zijn die hier het huis in zou komen.
http://cgi.ebay.co.uk/BRA(...)RD-NEO-/130405462025 zoiets ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:31 schreef Koningin het volgende:
Even een vraagje hier: wij hebben een Mutsy Slider en willen graag zo'n meerijdplankje voor eraan hebben.
Maar nu blijkt dat de normale Mutsy modellen niet passen op de wagen van ons.
Weet iemand of het model Slider wel ergens een meerijdplankje heeft??? Zou wel fijn zijn.
hebbes!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef Koningin het volgende:
Hebben wij dat weer. Mijn zoon is ongeveer 22 maanden als ik het wil gebruiken.
DJMO, volgens mij past die ook niet.
Nou ik heb een universele gekocht via marktplaats en helaas past deze niet. Rechtdoor lopen wil nog, maar een bocht nemen is erg zwaar en de wielen blokkeren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:05 schreef mrien het volgende:
Hoe zijn trouwens de ervaringen met de Quinny Speedy en een meerijdplankje? Mijn man begon daar vandaag namelijk over
Danke!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
hebbes!
http://www.buggyboard.info/page.php?buggy=286
en hij is hier te bestelen geloof ik
Deze past er ook op: http://www.kleinedreumes.(...)+&order=name&dir=ascquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef Koningin het volgende:
Hebben wij dat weer. Mijn zoon is ongeveer 22 maanden als ik het wil gebruiken.
DJMO, volgens mij past die ook niet.
Ja die had ik dus ook gezien maar adviseren ze voor 3+.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:32 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Deze past er ook op: http://www.kleinedreumes.(...)+&order=name&dir=asc
't Zou wel vreemd zijn...quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:49 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat kan heel goed hoor.. ik geloof dat 'ie bij de Mutsy 4rider ook vast zit.
Je bedoelt 2 keer de stang die je vast houdt met duwen??quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Vraagje over de Mutsy Slider:
Als de reiswieg losgekoppeld wordt, komt de handgreep mee. Bij de zitting, voor als het kindje ouder is, ook. Houdt dit in, dat als je zo'n wagen koopt, dat je twee handgrepen krijgt? Twee duwstangen dus?
Want ik zit op marktplaats te kijken en ik kan zo'n wagen ook in twee stukken apart kopen. Een reiswieg van iemand en een wandelwagen van iemand. Maar niet dat ik straks de sjaak ben en alsnog een deel moet kopen in de winkel...
Ja, dat dacht ik dus zelf ook. Maar je weet maar nooit. Niet alles is zo logisch als je eigen kijk op de dingenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:49 schreef Koningin het volgende:
[..]
Je bedoelt 2 keer de stang die je vast houdt met duwen??
Ik heb er maar eentje hoor.
Maar volgens mij snap ik wat je bedoelt, je kunt met de stang het gehele zitje of de hele reiswieg eraf krijgen. Maar dat zit toch weer allemaal los aan die stang, dus je hebt maar 1 nodig.
Dan verlies je wel het voordeel van door alle deuren kunnen... Maar het moet natuurlijk wel te behappen zijn met stuurwerk en duwwerk. Ik kan me indenken dat als het zwaar stuurt, dan het dan ook gewoon helemaal zwaar is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:18 schreef het-is-mij het volgende:
Nou wij hebben duowagens getest, achter elkaar en naast elkaar.
Men wat stuurt achter elkaar zwaar zeg, en dat nog zonder baby erin.
Het wordt er hier dus w.s een naast elkaar.
Ons werd toen gezegd dat de Stokke echt een stadswagen is...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Als je nou een Stokke Xplory tegenover een Mutsy Slider zet.... wat zijn dan de verschillen?
Ik weet dat de Slider goed wendbaar is, gemakkelijk mee te nemen en er leuk uitziet.
Hoe zit dat met de Xplory?
Ja, dat vind ik ook wel een voordeel aan de Stokke. Is de Stokke compact? Minder dan de Slider toch?quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:41 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ons werd toen gezegd dat de Stokke echt een stadswagen is...
Wij hebben een hond en gaan dus ook geregeld het bos in e.d. Toen werd de Stokke ons afgeraden. Daarvoor was de Mutsy beter geschikt.
Ik vond de Stokke wel goed omdat ie zo hoog was, je kind zit er hoger in. Je kunt hem/haar zo aanschuiven aan een tafel.
Geen idee. Nadat we te horen kregen dat het een echte stadswagen is, hebben we er niet meer verder naar gekeken. Vond het wel jammer, want vond het een mooie wagen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 17:37 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wel een voordeel aan de Stokke. Is de Stokke compact? Minder dan de Slider toch?
O. Ja, wij zijn wel lang. Is de stang van de 4-rider dan langer? Of schop je er bij de Slider tegenaan?..quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:20 schreef Koningin het volgende:
[..]
Geen idee. Nadat we te horen kregen dat het een echte stadswagen is, hebben we er niet meer verder naar gekeken. Vond het wel jammer, want vond het een mooie wagen.
Weet trouwens niet of je groot bent, maar de Mutsy is niet echt gemaakt voor grote/lange mensen vind ik. Wij zijn vrij klein, dus dan gaat het goed. Kies dan de 4rider ofzo.
Yup, ik! Ik ben er erg tevreden over! Wat wil je precies weten?quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:12 schreef J-net het volgende:
K ben aan het denken aan de Maxi Cosi Mura 3. Iemand ervaringen mee?
wat een oerlelijk ding zeg. ik denk dat als ik iemand daar mee zie lopen, ik die persoon hard ga uitlachenquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:22 schreef GirlGoneBad het volgende:
Ik heb zojuist m'n ideale kinderwagen gevonden. Ik ben dan weliswaar (nog) niet zwanger, maar ik denk dat dit de eerste wagen is waar wij naar zullen gaan kijken.
[ afbeelding ]
De Recaro Babyzen.
Verkrijgbaar in Nederland vanaf oktober...
Voor meer info, klik hieronder:
http://www.babyjungle.nl/BabyZen-by-Recaro-p-16256.html
Ziet er lekker stoer en robuust uit (ik ben benieuwd of dat in real life ook zo is), is redelijk klein inklapbaar, en er zit een lampje voorop zodat je in het donker ook ziet waar je loopt (al betwijfel ik of ik dat ooit zal gebruiken...).
Hij is wel vrij prijzig. Ik heb bij Recaroshop gekeken en daar kostte deze wagen 1300 euro inclusief Young Profi + (Maxi Cosi Cabrio van Recaro),wanderwageninzet en nog wat accessoires...
Ja! Eureka! Ik ben om! Die wil ik!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:59 schreef Keshet het volgende:
Ah, dan is 't al een ander verhaal.
Ik persoonlijk zou dan toch voor deze gaan:
[ afbeelding ]
Hoe groot is ie opgevouwen; wij hebben een opel corsa en de vraag is of ie dan achterin past.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:47 schreef Keshet het volgende:
[..]
Yup, ik! Ik ben er erg tevreden over! Wat wil je precies weten?
Paradijsvogeltje, wij zijn alletwee om en nabij 1.90, de Mura 3 is voor ons goed te doen!
oh! haha maar das toch heul niet erg? En mooie deal met die voetenzak erbijquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die paarse is ook niet mijn ding hoor Huup.
De bruine vind ik wel mooi! Maar goed wij hebben onze kinderwagen ook in het bruin besteld.
Ik heb trouwens heel hormonaal gedaan en wilde toch liever de nieuwste versie van de Easywalker i.p.v. de driewielige oudere versie die nergens live te bekijken viel en alleen bij de ING te bestellen was.
Mijn moeder en schoonouders betalen ieder de helft dus nu krijgen we de Qtro met doh vier wielen. De voetenzak kreeg je er gratis bij. Dat ding had ik er nooit zelf bij gekocht want ¤85,-, serieus??
Dat kan ik me voorstellen. Maar wij zijn beide 1.80 +quote:Op donderdag 16 september 2010 14:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ben 1.58 & vriend ook niet zo groot dus wij vinden de Bugaboo heel fijn.
Droom nog maar even verder hoorquote:Op vrijdag 17 september 2010 10:16 schreef Vanyel het volgende:
Ben ervan overtuigd dat we daar met onze Joolz geen last van gaan hebben hoor.
Tenminste, niet meer dan we met een Bugaboo zouden hebben, zonder wagen is natuurlijk altijd handiger.
Welke Mutsy bedoel je nu? De 4-rider of de Slider? Als ik weer zwanger zou worden zou ik kiezen tussen de Slider en de Joolz Day... Mooi, praktisch (voor mijn eisen dan) en compact.quote:Op vrijdag 17 september 2010 13:30 schreef Vlindur het volgende:
Ja, een groot nadeel aan de mutsy is wel dat de 2 achterwielen echt *naast* de wagen zitten. Ik blijf regelmatig haken in een winkel/centrumMaar ik ben ook best wel lomp enzo, kijk niet waar ik loop
4riderquote:Op zaterdag 18 september 2010 12:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Welke Mutsy bedoel je nu? De 4-rider of de Slider? Als ik weer zwanger zou worden zou ik kiezen tussen de Slider en de Joolz Day... Mooi, praktisch (voor mijn eisen dan) en compact.
Ik vind het opvallend hoeveel ouders op een bepaald moment een buggy (erbij) kopen 'voor het praktische'. Dat probleem hebben we met de Bugaboo Bee niet, want die klapt net zo eenvoudig op als een buggy en neemt weinig ruimte in beslag. De wagen gaat trouwens naar veel plekken mee maar juist niet tijdens het winkelen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:09 schreef Vanyel het volgende:
Moet bekennen dat ik vooral reageerde op het in- en uitklappen, gezien mijn grafhekel aan winkelen denk ik dat ik daar een stuk minder last van ga krijgen.
Maar goed om te weten. Jij hebt de Day?
herkenbaarquote:Op vrijdag 17 september 2010 13:30 schreef Vlindur het volgende:
Ja, een groot nadeel aan de mutsy is wel dat de 2 achterwielen echt *naast* de wagen zitten. Ik blijf regelmatig haken in een winkel/centrumMaar ik ben ook best wel lomp enzo, kijk niet waar ik loop
En de Bee kan ook mee op de fiets?quote:Op zondag 19 september 2010 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend hoeveel ouders op een bepaald moment een buggy (erbij) kopen 'voor het praktische'. Dat probleem hebben we met de Bugaboo Bee niet, want die klapt net zo eenvoudig op als een buggy en neemt weinig ruimte in beslag.
.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:16 schreef mefke79 het volgende:
sc en zorgt dat nieuwe zitje er dan voor dat je kan klappen of moet je dan het nieuwe frame hebben?
Wat zijn verder de voordelen van deze buggy? Wij zijn nog op zoek naar een buggy zodat we eventueel met 2 koters in wagen op pad kunnen. Mijn schoonmoeder betaalt, dus het mag wat kosten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:21 schreef SacreCoeur het volgende:
En hij is er hoor! finaly
De Quinny Zapp met ligstand: Quinny Zapp Xtra.
De zitting van deze buggy kan zowel voorwaarts als achterwaarts gericht geplaatst worden. Voorwaarts heeft het zitje drie standen en achterwaarts twee ligstanden.
Prijs; 239,- zelfde model, vormgeving etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dus de oude variant voor de 2de keer, dus met 't stoeltje weet ik de voordelen nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat zijn verder de voordelen van deze buggy? Wij zijn nog op zoek naar een buggy zodat we eventueel met 2 koters in wagen op pad kunnen. Mijn schoonmoeder betaalt, dus het mag wat kosten.
Zal morgen eens goed gaan wroeten onder die achterbank dan! Ik zie wel isofix in de optielijst staan voor 121 euro maar dat zal dan die passagierstoel optie zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:03 schreef Keshet het volgende:
Als ik het goed heb zit het bij Audi achterin standaard in en voorin is het dan een optie.
Als je je passagiersairbag voorin uit kunt zetten heb je het voorin ook.
Pin me er niet op vast, je kunt het beter even gaan testen!
Hmm alles overhoop gehaald maar geen isofix beugeltjes...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:03 schreef Keshet het volgende:
Als ik het goed heb zit het bij Audi achterin standaard in en voorin is het dan een optie.
Als je je passagiersairbag voorin uit kunt zetten heb je het voorin ook.
Pin me er niet op vast, je kunt het beter even gaan testen!
Wtf, mijn audi a6 is full options. Mag ik iets verwachten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Niet alle auto's hebben isofix.. Onze (splinternieuwe) C1 heeft het ook niet, kwestie van de goedkopere uitvoering kiezen...
quote:de verkoper was er ook van overtuigt, die had dus nog even wat goed te maken toen we er bij het ophalen achterkwamen dat het er niet in zat, en ook niet in te zetten valt..Op woensdag 20 oktober 2010 15:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wtf, mijn audi a6 is full options. Mag ik iets verwachten.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:32 schreef Keshet het volgende:
In mijn A3 zit het wel.![]()
![]()
Ik zie in je ondertitel staan dat je uit Belgie komt, wellicht dat er op dat gebied dan verschil zit tussen NL en BE.
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je dealer en het laten regelen.
1 voordeel: De kinderwagen past in ieder geval wel in je kofferbak!
quote:Dat is ook zuur :/Op woensdag 20 oktober 2010 16:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
de verkoper was er ook van overtuigt, die had dus nog even wat goed te maken toen we er bij het ophalen achterkwamen dat het er niet in zat, en ook niet in te zetten valt..
Maar in jouw geval is het ook wel vreemd..
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja misschien wel een verschil tussen NL en Belgie.. Tja ik ga eens langs de dealer om te kijken wat die beugeltjes kosten. Zou ze er zelf liefst inlassen.
Achterin de kofferbak zit Indy!
[ afbeelding ]
[..]
Dat is ook zuur :/
Je krijgt er ook een andere zitting bij die dat niet heeftquote:Op zondag 7 november 2010 13:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou in het vervolg wel voor Bugaboo gaan, wij zijn erg klein dus dat 'ie laag is maakt niet uit.
Quinny zou ik nooit kiezen want ik vind de buggyinzet een heel vies stofje hebben, zo gladjes.
Mutsy vond ik juist goed inklapbaar en is ook erg licht met zijn 10,4 kg. De bugaboo is inderdaad wel ietsjes lichter met zijn 9,3kg maar dan had je de Koelstra ook kunnen overwegen al vonden wij die wat te fragiel.quote:Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef Juud79 het volgende:
Wij gaan ook voor een Bugaboo Cameleon. Ik heb bijna alle wagens bekeken, ik moet hem regelmatig meenemen in de auto, dus alle grote driewielers en bijv de Mutsy vallen dan al af, die zijn te groot, niet klein in te klappen en vooral heel zwaar.
Bleven over de Joolz, Mura 4 en de Bugaboo. Alle drie uitvoerig bekeken, en het grootste nadeel van Joolz en Mura is het onderstel, dat blijft namelijk als je het inklapt en optilt, niet ingeklapt.
Bugaboo heeft daar een clipje voor en is het meest licht van de drie. Daarnaast heeft ie een grote bak, daar ik liggen tot maand 6/7 toch wel belangrijk vind en het dan winter is, dus lekker warm.
Ook de bak en het zitgedeelte wegen niets en zijn zeer makkelijk te plaatsen en te verwijderen.
Minpunten kon ik aan de wagen niet echt ontdekken, wij zijn 1.76 en 1.83 en dat is ook te doen, ja tis lager dan de Joolz, maar voor de rest weegt ie niet tegen de andere wagens op, voor wat betreft de eisen die wij aan een wagen stellen...
Deze gaat t denk ik worden.
[ afbeelding ]
Belangrijk voor all- terrain: luchtbanden !quote:Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef rotsje het volgende:
Wat een meningen en goede tips, heerlijk om te lezen.![]()
Ik moet een kinderwagen hebben die we minimaal 5 dagen in de week gaan gebruiken voor zowel het bos als in de stad. Ik vind het wel heel moeilijk moet ik eerlijk zeggen.
Ik moet 4 keer per dag aan de schoolpoort staan. Hier de straat uit is het bos.quote:Op zondag 7 november 2010 15:30 schreef mrien het volgende:
Daarom heb ik toen de quinny speedy gekozen, ik vind hem zowel in het bos als in de stad prima!
De wandelwageninzet kan echter alleen van je af staan
De Urban Jungle of het iets goedkopere alternatief de Easywalker.quote:Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef rotsje het volgende:
Wat een meningen en goede tips, heerlijk om te lezen.![]()
Ik moet een kinderwagen hebben die we minimaal 5 dagen in de week gaan gebruiken voor zowel het bos als in de stad. Ik vind het wel heel moeilijk moet ik eerlijk zeggen.
Daar hebben wij geen problemen mee.quote:Op zondag 7 november 2010 17:05 schreef J-net het volgende:
En als ik dat lees van de Mura3 dat hij niet goed ingeklapt blijft valt hij voor mij af, want ik moet voorlopig nog 2,5 trappen op naar osn appartement (of de onderkant in de kelder zetten en dan moet ik dus eerst een trap af.......
Heb je het over de 2010? Die is anders dan de vorige uitvoering. Wij hebben de 2010 en inklappen kent maar 1 positie bestaande uit 2 handelingen. (1: twee zwarte ontgrendelingen links en rechts op duwbeugel verschuiven en duwbeugel naar voor duwen - 2: rood handvat inknijpen in het midden en frame samenvouwen.) Halverwege stoppen kan wel maar daar heb je zo weinig aan...quote:Op zondag 7 november 2010 17:24 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Daar hebben wij geen problemen mee.
MAar je kunt de mura 2x inklappen zeg maar.
1x waarbij hij tegen wordt gehouden en vast geklemd zit zeg maar en nog 1 stand verder voor bijv. in de auto.
Ik zou even in verschillende zaken gaan kijken en ook hoe ze inklappen etc.
Onze mura staat dus nu te koopwe hadden/hebben er plezier mee maar zonde straks als we hem nauwelijks tot niet gebruiken.
We hebben nu een kees k2 in bestelling staan.
[ afbeelding ]
Dat vind ik onzin, vroeger lagen kinderen tot 8/9 maand plat, tegenwoordig zijn de bakjes vaak zo klein dat mensen met 4/5 maand al overstappen naar een zitje en dat is fijn want dan 'willen' ze volgens ouders ook vaak niet meer liggen , waardoor een kind enorm veel prikkels binnenkrijgt. Mijn beste vriendinnetje haar dochter kon tot 8 maand liggen in de bugaboo en ik kan me niet indenken hoe een kind vanaf zijn rug met het dekje er overheen overeind zou kunnen komen.quote:Op zondag 7 november 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
Juud, ik lees dat je er vanuitgaat dat de baby er tot een maand of 6 a 7 in kan liggen en het dan winter is en een grote bak dan dus belangrijk is, maar ik denk eerlijk gezegd dat de meeste kinderen met die leeftijd niet meer in de kinderwagenbak liggen, al was het alleen al vanwege het gevaar dat de lage rand van een kinderwagenbak en de beweeglijkheid van een kind met die leeftijd gecombineerd opleveren.
Nou dat kan ik me wel indenkenquote:Op zondag 7 november 2010 18:44 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin, vroeger lagen kinderen tot 8/9 maand plat, tegenwoordig zijn de bakjes vaak zo klein dat mensen met 4/5 maand al overstappen naar een zitje en dat is fijn want dan 'willen' ze volgens ouders ook vaak niet meer liggen , waardoor een kind enorm veel prikkels binnenkrijgt. Mijn beste vriendinnetje haar dochter kon tot 8 maand liggen in de bugaboo en ik kan me niet indenken hoe een kind vanaf zijn rug met het dekje er overheen overeind zou kunnen komen.
Ik heb die nog nooit in een showroom gezien, ook stom.quote:Op zondag 7 november 2010 14:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Je krijgt er ook een andere zitting bij die dat niet heeft
Wacht effe...ik heb een mura, weliswaar uit 2009, maar ik snap em niet. Ik duw de beugel naar voren en dan klapt ie in. Je zet em dan vast met een klipje rechts. Vervolgens kan je dan nog het rode handvat inknijpen en dan gaat ie verder in. Dat laatste kan je inderdaad niet vastzetten, maar wij hebben het in de ene auto niet nodig en in de andere auto voldoet een sjorbandje om het frame.quote:Op zondag 7 november 2010 17:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je het over de 2010? Die is anders dan de vorige uitvoering. Wij hebben de 2010 en inklappen kent maar 1 positie bestaande uit 2 handelingen. (1: twee zwarte ontgrendelingen links en rechts op duwbeugel verschuiven en duwbeugel naar voor duwen - 2: rood handvat inknijpen in het midden en frame samenvouwen.) Halverwege stoppen kan wel maar daar heb je zo weinig aan...
Om te vergrendelen moet je de klip vastzetten over de twee framebuizen maar ook al zou hij dan ingeklapt moeten blijven, het blijft een beweeglijk hoopje metaal.
Bij de Pebble toch ook niet?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef mefke79 het volgende:
pfff J-net, wil je perse de pebble dan? Want een gewone maxi cosi doet het ook en dan heb je niet altijd een onderstel nodig en ben je dus veeeeel goedkoper uit.
We hebben het hier over een familyfix dan wel easybase toch?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij de Pebble toch ook niet?
'Bovendien is het ook mogelijk om het de Maxi Cosi Pebble door middel van de 3- punts autogordel te instaleren. Bij wijze van uitzondering mag de Maxi-Cosi Pebble daarom, in een vliegtuig met een 2-punts gordel worden bevestigd.'quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
http://www.duimelandshop.(...)-21010000000080.aspxquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
nog veel minder:
familifix: 139 (x2) = 280
Peblle: 170
Gewone mc: 99
Ja, die bedoel ik.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een easybase wordt bevestigd met een driepuntsgordel dus ik vermoed dat je de familyfix bedoelt Juud. De easybase past namelijk dus in elke auto. De familyfix maakt gebruik van isofix wat lang niet elke auto heeft.
Maar ik heb niet het idee dat ze voor veiligheid zijn maar meer voor gebruiksgemak. Het is één klik i.p.v. de gordel er helemaal omheen wurmen wat in sommige auto's alleen op de bijrijdersstoel gaat ook nog i.v.m. de lengte van de gordel.
Wij hebben heel decadent in onze beide auto's identieke stoeltjes, die dus niet elke keer losgehaald hoeven worden.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, die bedoel ik.![]()
Ik laat tzt mijn stoel zoveel mogelijk in de auto staan, daar is ie tenslotte ook voor.
Voor het verdere vervoer, op de arm, in de draagdoek of in de kinderwagen.
Waarom zou het niet passen dan?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:42 schreef mefke79 het volgende:
kleine correctie: easybase past helaas ook niet overal in. Bijvoorbeeld niet in een twingo, volgens mij. En ook niet in een volvo 850.
Bugaboo is echt geen 1200 hoorquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:41 schreef Spanky78 het volgende:
Weetje, koop gewoon eent weedehands maxi-cosi. DIe dingen zijn zo stevig en duur gebouwd, je ziet het niet eens.
Ik vertik het om 1200 euro te betalen voor een bugaboo (nog lelijk ook) omdat het nu eenmaal dat merk is. Snap er niets van. Als je dan geld utigeeft is een camerababyfoon wél handig, terwijl bij een kinderwagen de mand binnen een paar maanden te klein is, de wagen zelf eigenlijk te groot en lomp en je in de praktijk zo snel mogelijk een buggy gaat gebruiken.
Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet opquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:44 schreef mefke79 het volgende:
DML, heeft te maken met de poot van de easybase die dan niet onder de juiste hoek/ op de juiste manier in de auto past en dan zit het niet veilig genoeg. Je kan het zo opzoeken op de site van MC, er staat een autolijst op.
Wij hadden een twingo met maar 2 gordels achterin, die in het midden vast moesten. Dat is te breed om een mc stevig en veilig vast te zetten. Van de voorstoelen weet ik niet of het zou passen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet op
Toch wel. Wij hadden voor de jongste de Babysafe plus isofix, en die is dus ook met een 'base' voor het isofix-systeem. Is nu trouwens uitgeleend, maar misschien dat ik 'm over een half jaar ofzo doorverkoop.. hij is nog helemaal goed.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:33 schreef Juud79 het volgende:
Ik begrijp dat mensen graag heel veilig hun kind vervoeren, maar ik vraag me af of zo'n easybase nu echt zoveel veiliger is dan de 3 punts gordel.
Ik denk namelijk dat het vooral een grote marketing campagne is, met als doel, geld verdienen.
Volgens mij is Romer nog altijd degene die de meest veilige stoelen maakt, al ben ik daar niet exact van op de hoogte, die maken geen base voor hun stoelen voor zover ik weet.
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.quote:Op zondag 14 november 2010 00:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
mja als iemand t niet onzin vindt moet diegene t toch zelf weten.
iedereen weet voor zichzelf wat zijn budget is...vind t een beetje stom om zo te reageren eigenlijk
niet echt leuk als je blij komt vertellen wat je gekocht heb...maar goed das mijn mening...
Nou DML, dat was precies hoe ik het ook zag. Nou blijkt J-net een heel weloverwogen keuze te maken, maar je wilt niet weten hoe vaak mensen in een babyzaak zich vanalles laten aansmeren, gewoon omdat verkopers zeggen dat het zo handig/veilig/noodzakelijk is.quote:Op zondag 14 november 2010 15:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.
Zo'n babyzaak zal je alleen maar laten proberen zoveel mogelijk te kopen natuurlijk dus als mensen hier menen dat je ook met één base af kan dan is dat toch gewoon goed bedoelt advies?
In ieder geval krijg je bij babydump de maxi cosi gratis dus dat scheelt weer 120 euro.
Als ik de maxi cosi op de wagen heb staan (Quinnny Speedi) zit hij echt wel vast en kan hij niet wippen volgens mij (even uit m'n hoofd van bij Lotte, nu staat hij nog met wandelwageninzet)quote:Op donderdag 9 december 2010 18:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij ons is de Easywalker Qtro vorige week bezorgd.
[ afbeelding ]
We hebben meteen alle drie de versies even uitgeprobeerd. Ik vroeg me alleen af...
Als de maxi cosi er op zit met de adapters, dan zit deze niet muurvast. Als in je kan de MC heel lichtjes wippen. Is dit normaal?
ik vind de prijzen ook te gekquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:43 schreef Aventura het volgende:
Handig topic, kan ik wel gebruiken bij het orienteren. Vriend en ik zijn wel geschrokken van de prijzen. 800-1100 euro geven sommigen uit. Is het gek om dat schokkend te vinden? Ik dacht dat een kinderwagen 200 euro zou zijn ofzo
Tja ik ken verder bijna niemand met kinderen, is voor mij echt zo nieuw!
ik heb me daar nooit wat van aangetrokken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:34 schreef Aventura het volgende:
Het is niet zozeer niet kunnen veroorloven, we werken allebei fulltime met beide een prima salaris, maar meer dat ik het eerlijk gezegd idiote bedragen vind. Het is een bak op wielen! Het is m.i. pure marketing. 'Je wilt toch het beste voor je kind?' En als je dan niet ook over straat loopt met de met de nieuwste bug-a-whatever met 113 accesoires tel je niet mee. No offence als je het ervoor over hebt; ik heb het iig niet. Denk ik nu
Ik ben het hier mee eens.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
En ik denk dat je geen goed beeld hebt van een kinderwagen als je die omschrijft als "een bak met wielen". Ga maar eens verschillende wagens uitproberen! Begin voor de gein met buggy's, dan ontdek je meteen hoeveel fijner een gewone kinderwagen is. Wat ik aan onze kinderwagen bovendien heel handig vind is dat 'ie zo smal is. Dat scheelt een boel ergernis bij het winkelen.
Sommige accessoires zijn heel fijn, zoals een parasol, regenscherm, voetenzak en een tas die je aan de wagen kunt hangen. Wij hebben de verzorgingstas bij de Hema gekocht en de voetenzak was een universeel ding van de H&M in de aanbieding. Dat scheelt veel geld. Als je die accessoires van bijvoorbeeld Bugaboo koopt dan ben je alleen daar al 200 euro aan kwijt
Ja dat is ook zoiets.. vorige seizoenen, dat scheelt vaak al 100,-quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:09 schreef mefke79 het volgende:
en vergeet niet dat kinderwagens van het vorige seizoen ook prima zijn, alleen de kleuren zijn anders. Wij hebben em cadeau gekregen en ook een aanbieding afgewacht, bovendien hebben we niet de allerduurste gekozen, gewoon omdat we die niet fijn vonden. En kijk ook even hoe compleet een wagen is al je em koopt. Bij onze bak zat bv de regenhoes en het dekentje er bij, er zijn er ook waarbij die los moet kopen. En dan is het maar afwachten of een universele hoes oid past. Op onze wagen zou geen universele parasolclip passen. Nieuws van de dag: en of dat past. Weer 20 euro uitgespaart.
Enne, over die babyfoon, het ging ons meer om de vergelijking van Spanky die graag roept over de babyfoon met camera die zooo ontzettend veel handiger is dan de wagen.
Welke heb je? de citi?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:41 schreef rotsje het volgende:
weet iemand welke maxi cosi op de bugaboo kan?
ik heb er nog 2 liggen maar dat zijn oude modellen en heb eigenlijk geen zin om een nieuwe te kopen.
ik heb een leuke gezien maar twijfel over de kleur voor als het een meisje word
wij hebben 2 citi's op zolder staan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:43 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Welke heb je? de citi?
Vanaf de citi t/m pebble kunnen ze er gewoon op met de bugaboo mc adapters.
Welke heb je gezien?
Ik ben helemaal weg van purple blossom.
Da's een potig meisje, als de bak na 2-3 maanden al te klein is... En tsja, dat jullie meteen overgestapt zijn op een buggy, maakt het nog geen algemeen goed. Ik heb de buggy misschien drie keer gebruikt, bugaboo was veel praktischer in gebruik.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:36 schreef Spanky78 het volgende:
Heh, wij gebruiken al tijden bijna alleen de buggy. We hebben al die zooi eigenlijk bijna voor niets gekocht. Vandaar mijn advies om een tweedehands aan te schaffen. Die dingen zijn zo goed gemaakt, je ziet op die van ons nog geen krasje. En aangezien die bak na2-3 maanden te klein is, de wagen met bak best groot is als je de stad in gaat, kan je wat mij betreft het geld beter aan andere zaken uitgeven. Babybadjes zijn ook zo'n onzinaankoop. Wij hebben dat welgeteld 4x gebruikt, toen namen we onze dochter mee onder de douche, dan krijste ze niet zo...
Een babyfoon met camera vind ik dan weer onzin... Laat mij maar lekker een statement maken met een fijne kinderwagenquote:Ik denk dan onder andere zo'n babyfoon met camera, of wat dacht je van een fatsoenlijke keukenmachine om hapjes mee te pureren , die ga je tenminste echt gebruiken.... (tenzij je je kind alleen potjesmeuk geeft). En ehm, nog meer handige dingen... Een voedingskussen is errug handig, een flink stel potjes, flesjes, spenen, heel veel hydrofiele luiers en spuugdoekjes... Veel belangrijker dan zo'n stomme wagen, waarmee je dan ook nog eens een soort statement moet maken.
De Bee wordt hier héél veel gebruikt nu ik niet draag door de zwangerschap. We hebben geen behoefte aan een buggy omdat de Bee uitstekend in de achterbak van de auto past en makkelijk opklapbaar is. We hebben er wel een buggy bijgekocht omdat we met de tweede op komst de mogelijkheid wilden hebben om met twee wagens op pad te gaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:27 schreef SacreCoeur het volgende:
Claudia, jij had de bee toch he?
Heb je er nog plezier van?
Hij heeft even op m'n lijstje gestaan, maar ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij een beeb in een cocoon.
Goed lezen is moeilijk. Ik bedoel dus dat we ons allemaal gek laten maken door de babyspullenmaffia. 1000 euro voor een kinderwagen, echt belachelijk, zeker ook omdat die bugaboo zo duur is vanwege de naam en status, niet vanwege de kwaliteit. Om te maken zijn ze echt niet zoveel duurder dan een andere wagen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:09 schreef mefke79 het volgende:
en vergeet niet dat kinderwagens van het vorige seizoen ook prima zijn, alleen de kleuren zijn anders. Wij hebben em cadeau gekregen en ook een aanbieding afgewacht, bovendien hebben we niet de allerduurste gekozen, gewoon omdat we die niet fijn vonden. En kijk ook even hoe compleet een wagen is al je em koopt. Bij onze bak zat bv de regenhoes en het dekentje er bij, er zijn er ook waarbij die los moet kopen. En dan is het maar afwachten of een universele hoes oid past. Op onze wagen zou geen universele parasolclip passen. Nieuws van de dag: en of dat past. Weer 20 euro uitgespaart.
Enne, over die babyfoon, het ging ons meer om de vergelijking van Spanky die graag roept over de babyfoon met camera die zooo ontzettend veel handiger is dan de wagen.
Dan hang je er gewoon zo'n netje aan, heb ik ook aan mijn kinderwagen, de UJquote:Op donderdag 3 maart 2011 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat ABC ding ziet er te gek uit!Echt gezellig. Maar je moet er zo te zien geen boodschappen mee willen doen.
Dat kon ik er prima afslopen, net zoals dat voorste dakje. Misschien is dat het grote verschil dat je ziet?quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:23 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je dat 'tafeltje' er eigenlijk af slopen? Waarom zit zo'n ding überhaupt op kinderwagens?
Zie mijn post, vlgs mij zijn alle duowagens zo ong. even breed.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:56 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar met die Urban he.. hoe kom je bijvoorbeeld door de poortjes bij de Kruidvat, Zeeman of Marskramer?
Nou wij wonen echt in een gat maar dan nog.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe oud is Tijn? Ivan was 14 maanden bij de geboorte van Lena en is nu 15 maanden oud. Hij loopt goed, hoor, maar wil na een tijdje toch weer in de wagen. En ik kan het in veel situaties even niet hebben dat hij rondloopt, want ik kom ogen en handen tekort in Amsterdam.
Ik weet nog niet wat voor wagen ik wil. Nou ja, ik zou heel graag de Bugaboo Donkey willen, maar die is ruim 1300 euro en komt pas in april uit. Mijn eisen:
- liefst achter elkaar
- het achterste kindje hoger dan het voorste zodat het ook wat kan zien (kappen kun je er meestal wel afslopen)
- een kinderwagenbak waar ook een gewoon zitje van gemaakt kan worden.
Ik houd verder twee opties open:
- als van de wagen ook een enkele wagen gemaakt kan worden mag het een wat duurder exemplaar zijn
- als het een duowagen is en blijft houd ik het het liefst onder de 250 euro nieuwprijs
Ik sta open voor suggesties! In het begin van het topic zal ik al een aardige suggestie, namelijk een Kees.
Heb ik overwogen, maar daar is Ivan nog te jong voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:35 schreef SacreCoeur het volgende:
En zo'n plankje met zitje achter je bee? zie ik ook heel veel.
Of is dat hier al uitgebreid besproken en heb ik dat gemist
Ik wil eigenlijk gewoon NU een wagen. Als m'n lief maandag gaat werken moet ik lekker de deur uit kunnen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Veel succes! Ik ben benieuwd.
thnx! minder prijzig dan ik dacht!quote:Op zondag 6 maart 2011 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had een site gevonden met een soort presale. Ik geloof dat het 1349 euro was. Even zoeken.
Hebbes: Baby Boem.
Prijzen
in mono-configuratie ¤ 1089,=
in duo-configuratie ¤ 1339,=
in twin-configuratie ¤ 1489,=
Als die maxi taxi speedy xs dezelfde is als de quinny speedy xs welquote:Op zondag 6 maart 2011 17:05 schreef Popples het volgende:
zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Mutsaerts Transaction en de maxi taxi speedi sx?
nee volgens mij niet het is echt van maxi taxi.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:39 schreef mrien het volgende:
[..]
Als die maxi taxi speedy xs dezelfde is als de quinny speedy xs wel
Babytanker.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Claudia, ik had aan mijn Baby-tanker een boodschappennetje, die ik voor wehnag bij Babyplanet kocht. superding, en daardoor werd mijn ouderwetse wagen ook handig voor boodschappen.
Grappig trouwens, met de baby-tanker wandelen. Hoe vaak ik geen opgetogen bejaarde in de wagen heb gehad. Oh!! is het een tweeling??? er zit 2 jaar tussen oudste en middelste.
Mrien, zoiets was ik ook van plan. Baby in de doek, Lotte in de wagen. En als ze op het kdv is, de kinderwagen mee terug naar huis voor baby2. Ik hoopte alleen dat de bak er ook op zou passen als de wandelwageninzet plat ligt. Weet jij dat? En hoe bevalt het je op deze manier?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:24 schreef mrien het volgende:
Ben benieuwd claudia!
Ik ga denk ik de kinderwagen weer ombouwen met de wandelwageninzet erin. Ik gebruik hem nu eigenlijk alleen met de maxi cosi erop voor snel een kleine boodschap, de bak staat thuis in de box.
Ik vind de speedi (quinny) fijner lopen dan de zapp en er kan meer mee aan boodschappen. Jelle in de doek en Lotte als ze niet wil lopen in de speedi.
Als ik de kap er dan afhaal kan de maxi cosi er gewoon op, laat ik die adapters gewoon zitten.
Volgens mij past dat, heb dat bij Lotte namelijk ook zo gebruikt geloof ik. Weet dat in ieder geval de maxi cosi er op past met wandelwageninzet erin, moet je alleen de kap er af halen. Heb hem nog niet weer er op gezet, ga ik morgen wel even doen en dan zal ik het nog wel even voor je proberen en even foto's maken.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:37 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Mrien, zoiets was ik ook van plan. Baby in de doek, Lotte in de wagen. En als ze op het kdv is, de kinderwagen mee terug naar huis voor baby2. Ik hoopte alleen dat de bak er ook op zou passen als de wandelwageninzet plat ligt. Weet jij dat? En hoe bevalt het je op deze manier?
ik denk tot ie een jaar of 3 was. Voor kleine stukjes kon hij al best snel op de kiddy-board maar voor naar de dierentuin enzo hadden we deze lekker. Het leek echt handig maar we noemden het niet voor niets baby-tankerquote:Op zondag 6 maart 2011 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Babytanker.![]()
Het valt op zich nog wel mee met de boodschappenruimte onderin als je geen kindje achterin hebt met de voeten omlaag, maar ik ga uitkijken naar zo'n netje!
Hoelang heb jij de oudste erin gehad?
Wij hebben er ook eentje, toendertijd overgekocht, maar ik zou inmiddels wel de banden op willen pompen. Ik kan echter geen verloopstukje oid vinden. Hoe doe jij dat??quote:
\quote:Op maandag 7 maart 2011 12:20 schreef Mark het volgende:
[..]
Wij hebben er ook eentje, toendertijd overgekocht, maar ik zou inmiddels wel de banden op willen pompen. Ik kan echter geen verloopstukje oid vinden. Hoe doe jij dat??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |