abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87275404
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:21 schreef SacreCoeur het volgende:
En hij is er hoor! finaly

De Quinny Zapp met ligstand: Quinny Zapp Xtra.
De zitting van deze buggy kan zowel voorwaarts als achterwaarts gericht geplaatst worden. Voorwaarts heeft het zitje drie standen en achterwaarts twee ligstanden.

Prijs; 239,- zelfde model, vormgeving etc.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zijn verder de voordelen van deze buggy? Wij zijn nog op zoek naar een buggy zodat we eventueel met 2 koters in wagen op pad kunnen. Mijn schoonmoeder betaalt, dus het mag wat kosten. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:51:48 #102
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87281457
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zijn verder de voordelen van deze buggy? Wij zijn nog op zoek naar een buggy zodat we eventueel met 2 koters in wagen op pad kunnen. Mijn schoonmoeder betaalt, dus het mag wat kosten. :7
Ik heb dus de oude variant voor de 2de keer, dus met 't stoeltje weet ik de voordelen niet :P
Maar wel over 't frame natuurlijk.
- hij kan op de fiets.
- heel erg klein ingeklapt, zo klein heb ik een buggy nog niet ingeklapt gezien, ook omdat 'ie niet lang is.
- licht gewicht, zelf ik kan 'm met èèn hand optillen + kind als 't moet.
- handig zwenkwieltje voor, je komt overal doorheen + je kan 'm ook vastzetten als je door zand/grind moet.
- leuke prijs
- heeft standaard maxi cosi adapters erbij (dat was voor mij een dubbele +)
- bekleding is makkelijk te wassen

Maar er is èèn nadeel, er zit ook een regenscherm bij (kan geen universeel op door 't model) maar die kunnen ze er zo afschoppen, nu zou Isa dat niet meer doen.. maar kleine kindjes vinden dat grappig :')
pi_87363256
Maxi-cosi mura met alles erop en an staat hier binnen sinds vandaag *O*

Nu nog uitzoeken of mijn auto met isofix is voorbereid. Kan zo niets vinden eigenlijk maar ik verwacht toch dat audi dit in 2009 standaard levert? :S
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:03:42 #104
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87365529
Als ik het goed heb zit het bij Audi achterin standaard in en voorin is het dan een optie.
Als je je passagiersairbag voorin uit kunt zetten heb je het voorin ook.

Pin me er niet op vast, je kunt het beter even gaan testen! :)
A grand adventure has begun.
pi_87365652
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:03 schreef Keshet het volgende:
Als ik het goed heb zit het bij Audi achterin standaard in en voorin is het dan een optie.

Zal morgen eens goed gaan wroeten onder die achterbank dan! Ik zie wel isofix in de optielijst staan voor 121 euro maar dat zal dan die passagierstoel optie zijn.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:18:59 #106
298315 SacreCoeur
pi_87693135
Erg high tec.

pi_87701501
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:03 schreef Keshet het volgende:

Hmm alles overhoop gehaald maar geen isofix beugeltjes...
pi_87701641
Niet alle auto's hebben isofix.. Onze (splinternieuwe) C1 heeft het ook niet, kwestie van de goedkopere uitvoering kiezen...
pi_87755289
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Niet alle auto's hebben isofix.. Onze (splinternieuwe) C1 heeft het ook niet, kwestie van de goedkopere uitvoering kiezen...
Wtf, mijn audi a6 is full options. Mag ik iets verwachten.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:32:53 #110
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87755480
In mijn A3 zit het wel. :@ _O-
Ik zie in je ondertitel staan dat je uit Belgie komt, wellicht dat er op dat gebied dan verschil zit tussen NL en BE.
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je dealer en het laten regelen.

1 voordeel: De kinderwagen past in ieder geval wel in je kofferbak! *O*
A grand adventure has begun.
pi_87757060
Ach, dat Isofixsysteem lijkt me vooral handig voor het eerste autostoeltje. Sinds Ivan in de tweede zit laten we de stoel altijd in de auto zitten en is het geen gehannes meer om hem erin te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87758571
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:28 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Wtf, mijn audi a6 is full options. Mag ik iets verwachten.
de verkoper was er ook van overtuigt, die had dus nog even wat goed te maken toen we er bij het ophalen achterkwamen dat het er niet in zat, en ook niet in te zetten valt..
Maar in jouw geval is het ook wel vreemd..
pi_87767784
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:32 schreef Keshet het volgende:
In mijn A3 zit het wel. :@ _O-
Ik zie in je ondertitel staan dat je uit Belgie komt, wellicht dat er op dat gebied dan verschil zit tussen NL en BE.
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je dealer en het laten regelen.

1 voordeel: De kinderwagen past in ieder geval wel in je kofferbak! *O*
:')

Ja misschien wel een verschil tussen NL en Belgie.. Tja ik ga eens langs de dealer om te kijken wat die beugeltjes kosten. Zou ze er zelf liefst inlassen.

Achterin de kofferbak zit Indy!

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:46 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

de verkoper was er ook van overtuigt, die had dus nog even wat goed te maken toen we er bij het ophalen achterkwamen dat het er niet in zat, en ook niet in te zetten valt..
Maar in jouw geval is het ook wel vreemd..
Dat is ook zuur :/
pi_87768106
bij onze volvo v70 zit het er niet iin, maar kan het er wel ingezet worden. Er komt dan een soort stang met daarop de beugeltjes. De stang wordt aan de carrosserie gemaakt, dat is al voorbereid. Kosten zo'n 100 euro zonder montage. En dan komen daar de kosten voor een base nog bij (voor de 0 stoeltjes). Voor ons niet de moeite.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87814660
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:24 schreef jpjedi het volgende:

[..]

:')

Ja misschien wel een verschil tussen NL en Belgie.. Tja ik ga eens langs de dealer om te kijken wat die beugeltjes kosten. Zou ze er zelf liefst inlassen.

Achterin de kofferbak zit Indy!

[ afbeelding ]
[..]

Dat is ook zuur :/
O+
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 7 november 2010 @ 11:37:41 #116
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88427399
Een collega vertelde mij dat de Bugaboo de enige kinderwagen is waarbij je het zitgedeelte ook naar toe kan draaien; als ze nog niet supergroot zijn maar al wel uit de 'babybak' zijn gegroeid.

Wie o wie kan mij vertellen of Bugaboo de enige is die dat kan?

Mensne hier ervaring met een Bugaboo?
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_88427522
Volgens mij klopt dat niet, de quinny kan dat volgens mij ook. Dus dat je je kindje of naar je toe neerzet, of van je af..
  zondag 7 november 2010 @ 11:42:36 #118
57497 happyme28
I'm so happy
pi_88427581
J-net, nee dat klopt niet. De mutsy kan dat ook. Volgens mij de meeste kinderwagens kunnen wel 2 kanten op geloof ik.

Ik vind de Bugaboo vooral erg laag. Ik weet natuurlijk jullie lengte niet, maar mijn man moest bijna op zijn kniën voor de bugaboo kinderwagenbak. Dus die werd 'm niet bij ons.
pi_88427701
De quinny, stokke etc kunnen dat inderdaad ook gewoon..
De bugaboo zou ik zelf nooit kiezen.. Mijn peuter kan er met haar handjes in zo laag is die
pi_88428064
Onze maxi cosi kan dat ook.. Volgens mij kunnen ze dat allemaal.
pi_88428613
Toen de Bugaboo op de markt kwam was het wel een van de eersten die dat kon volgens mij. :)
Wij hebben een bugaboo gekocht toen, deed het prima, en is ook heel klein op te vouwen dus past altijd achterin :) Nooit een andere auto hoeven kopen dus omdat de kinderwagen anders niet achterin past ;) (dat horen we wel vaak!)
  zondag 7 november 2010 @ 12:29:26 #122
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88428959
Okay mijn eerste voorkeur ging ook uit naar quinny dus dan kan ik daar weer naar terug. Laag is niet zo super, ik ben 1,70 maar mijn man is 1m85 dus dat wordt m dan niet.

En ik had het hier al eens gevraagd en een Quinny kan wel in onze achterbak. En meestal kan je wel heel veel dingen er af halen.

Eigenlijk is het gewoon zo dat ik nu echt eens op pad moet, maar ik blijf het zo voor me uit schuiven. Heb nog helemaal nix gekocht voor de baby, nog geen sokjes helemaal nix (18w zwanger) maar dat is geen discussie voor hier ;)
  zondag 7 november 2010 @ 13:34:43 #123
100412 mefke79
komt goed!
pi_88430911
j-net welke quinny wil je dan? Die hebben er namelijk heel veel modellen. Een zapp past altijd wel, maar dat geldt niet voor alle modellen. En tegenwoordig kan je eigenlijk van alle wagens wel zoveel afhalen dat er weinig van overblijft.
  zondag 7 november 2010 @ 13:39:00 #124
298315 SacreCoeur
pi_88431040
J-net waarom ga je niet voor de Joolz? die is wat hoger, maar model doet me altijd denken aan een mix van Quinny & Bugaboo.
Hij's erg fijn.

Ik zou in het vervolg wel voor Bugaboo gaan, wij zijn erg klein dus dat 'ie laag is maakt niet uit.
Quinny zou ik nooit kiezen want ik vind de buggyinzet een heel vies stofje hebben, zo gladjes.
pi_88432229
een kleine kofferbak; en een kinderwagen die daarin past, en beide kanten opkan;
de Quinny Buzz. Hier bevalt het echt prima!
pi_88432337
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:39 schreef SacreCoeur het volgende:

Ik zou in het vervolg wel voor Bugaboo gaan, wij zijn erg klein dus dat 'ie laag is maakt niet uit.
Quinny zou ik nooit kiezen want ik vind de buggyinzet een heel vies stofje hebben, zo gladjes.
Je krijgt er ook een andere zitting bij die dat niet heeft *O*
pi_88432711
Wij hebben bij van Asten wel 5 karretjes getest maar ze konden allemaal echt volledig worden ingeklapt, in hoogte verstelbaar en hadden vergelijkbare opties.

Keuze kwam bij ons neer op luchtbandjes, degelijke ontgrendel knoppen, kleurenopties, looks, stabiliteit, gewicht.

Quinny is van maxi cosi en is over zijn trend piek heen nadat deze de buggaboo had overdonderd in de verkooplijsten. Nu is Mutsy de nr 1 qua verkoopcijfers.
  zondag 7 november 2010 @ 14:51:41 #128
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88433269
Wij gaan ook voor een Bugaboo Cameleon. Ik heb bijna alle wagens bekeken, ik moet hem regelmatig meenemen in de auto, dus alle grote driewielers en bijv de Mutsy vallen dan al af, die zijn te groot, niet klein in te klappen en vooral heel zwaar.

Bleven over de Joolz, Mura 4 en de Bugaboo. Alle drie uitvoerig bekeken, en het grootste nadeel van Joolz en Mura is het onderstel, dat blijft namelijk als je het inklapt en optilt, niet ingeklapt.
Bugaboo heeft daar een clipje voor en is het meest licht van de drie. Daarnaast heeft ie een grote bak, daar ik liggen tot maand 6/7 toch wel belangrijk vind en het dan winter is, dus lekker warm.
Ook de bak en het zitgedeelte wegen niets en zijn zeer makkelijk te plaatsen en te verwijderen.

Minpunten kon ik aan de wagen niet echt ontdekken, wij zijn 1.76 en 1.83 en dat is ook te doen, ja tis lager dan de Joolz, maar voor de rest weegt ie niet tegen de andere wagens op, voor wat betreft de eisen die wij aan een wagen stellen...

Deze gaat t denk ik worden.

pi_88434025
quote:
Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef Juud79 het volgende:
Wij gaan ook voor een Bugaboo Cameleon. Ik heb bijna alle wagens bekeken, ik moet hem regelmatig meenemen in de auto, dus alle grote driewielers en bijv de Mutsy vallen dan al af, die zijn te groot, niet klein in te klappen en vooral heel zwaar.

Bleven over de Joolz, Mura 4 en de Bugaboo. Alle drie uitvoerig bekeken, en het grootste nadeel van Joolz en Mura is het onderstel, dat blijft namelijk als je het inklapt en optilt, niet ingeklapt.
Bugaboo heeft daar een clipje voor en is het meest licht van de drie. Daarnaast heeft ie een grote bak, daar ik liggen tot maand 6/7 toch wel belangrijk vind en het dan winter is, dus lekker warm.
Ook de bak en het zitgedeelte wegen niets en zijn zeer makkelijk te plaatsen en te verwijderen.

Minpunten kon ik aan de wagen niet echt ontdekken, wij zijn 1.76 en 1.83 en dat is ook te doen, ja tis lager dan de Joolz, maar voor de rest weegt ie niet tegen de andere wagens op, voor wat betreft de eisen die wij aan een wagen stellen...

Deze gaat t denk ik worden.

[ afbeelding ]
Mutsy vond ik juist goed inklapbaar en is ook erg licht met zijn 10,4 kg. De bugaboo is inderdaad wel ietsjes lichter met zijn 9,3kg maar dan had je de Koelstra ook kunnen overwegen al vonden wij die wat te fragiel.

Joolz scheelt niet veel maar zit wel op 11,6kg maar snap niet dat je de Mura in je shortlist hebt met zijn 14,3 kg. ( beter dan de Mura uit 2009 met 16kg trouwens :') )

Wij hebben de Mura3 en die is wel zwaar maar erg degelijk. Wel lastig is inderdaad dat bij Mura (en meer karretjes) het frame niet goed ingeklapt blijft bij het optillen. Dat is wel een misser en kwamen wij te laat achter.
  zondag 7 november 2010 @ 15:25:16 #130
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88434512
Wat een meningen en goede tips, heerlijk om te lezen. ;)

Ik moet een kinderwagen hebben die we minimaal 5 dagen in de week gaan gebruiken voor zowel het bos als in de stad. Ik vind het wel heel moeilijk moet ik eerlijk zeggen. :@
pi_88434705
Daarom heb ik toen de quinny speedy gekozen, ik vind hem zowel in het bos als in de stad prima!
De wandelwageninzet kan echter alleen van je af staan
pi_88435340
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef rotsje het volgende:

Ik moet een kinderwagen hebben die we minimaal 5 dagen in de week gaan gebruiken voor zowel het bos als in de stad. Ik vind het wel heel moeilijk moet ik eerlijk zeggen. :@
Belangrijk voor all- terrain: luchtbanden !
  zondag 7 november 2010 @ 16:02:33 #133
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_88435964
quote:
Op zondag 7 november 2010 15:30 schreef mrien het volgende:
Daarom heb ik toen de quinny speedy gekozen, ik vind hem zowel in het bos als in de stad prima!
De wandelwageninzet kan echter alleen van je af staan
Ik moet 4 keer per dag aan de schoolpoort staan. Hier de straat uit is het bos.
Dus ik vind het wel prettig als het kindje straks een goede en comfortabele kinderwagen heeft.

Heb al een lijstje gemaakt met punten, ook de tips die ik hier tegen kwam waar ik nooit zelf opgelet zou hebben. :D
  zondag 7 november 2010 @ 16:53:01 #134
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88437792
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef rotsje het volgende:

De Urban Jungle of het iets goedkopere alternatief de Easywalker. ^O^

zondag 7 november 2010 @ 17:05:30 #135
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88438178
Voor mij is een belangrijke voorwaarde dat ik het kind als het in zittende houding is nog wel naar me toe kan draaien en daarnaast moet het goed uit elkaar te halen zijn voor in mijn auto/kofferbak.

En als ik dat lees van de Mura3 dat hij niet goed ingeklapt blijft valt hij voor mij af, want ik moet voorlopig nog 2,5 trappen op naar osn appartement (of de onderkant in de kelder zetten en dan moet ik dus eerst een trap af.......
  zondag 7 november 2010 @ 17:10:08 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88438329
Juud, ik lees dat je er vanuitgaat dat de baby er tot een maand of 6 a 7 in kan liggen en het dan winter is en een grote bak dan dus belangrijk is, maar ik denk eerlijk gezegd dat de meeste kinderen met die leeftijd niet meer in de kinderwagenbak liggen, al was het alleen al vanwege het gevaar dat de lage rand van een kinderwagenbak en de beweeglijkheid van een kind met die leeftijd gecombineerd opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88438826
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:05 schreef J-net het volgende:
En als ik dat lees van de Mura3 dat hij niet goed ingeklapt blijft valt hij voor mij af, want ik moet voorlopig nog 2,5 trappen op naar osn appartement (of de onderkant in de kelder zetten en dan moet ik dus eerst een trap af.......
Daar hebben wij geen problemen mee.
MAar je kunt de mura 2x inklappen zeg maar.
1x waarbij hij tegen wordt gehouden en vast geklemd zit zeg maar en nog 1 stand verder voor bijv. in de auto.

Ik zou even in verschillende zaken gaan kijken en ook hoe ze inklappen etc.

Onze mura staat dus nu te koop ;( we hadden/hebben er plezier mee maar zonde straks als we hem nauwelijks tot niet gebruiken.

We hebben nu een kees k2 in bestelling staan.
pi_88438910
Grappig dat iedereen weer andere criteria heeft. Wij hebben helemaal niet gekeken naar het draaien van de zitting en dat kan de easywalker qtro dan ook niet.
Wel is hij makkelijk inklapbaar, wat ik nodig heb omdat hij in de kelder achter blijft. Je kan ook de wielen er heel makkelijk af halen maar dat is voor onze achterbak niet nodig.
Ook heeft hij luchtbanden en dat is handig met strand en bos om de hoek.
Hij is wel wat zwaarder van zichzelf maar kan ook wat meer kilo's aan in de toekomst.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88439222
Ja wij zijn ook bij verschillende zaken geweest met onze "criteria" en hebben ons toen voor laten lichten, dat levert ook leuke en verschillende opties op.

Ik vond het toen tijn te groot was voor de bak en nog redelijk klein was voor de wandelwageninzet wel leuk en gezellig dat hij naar ons toe kon, nu zit ie wel anders want dan kan hij meer zien maar ik vind het miner gezellig haha.
pi_88439336
quote:
Op zondag 7 november 2010 17:24 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Daar hebben wij geen problemen mee.
MAar je kunt de mura 2x inklappen zeg maar.
1x waarbij hij tegen wordt gehouden en vast geklemd zit zeg maar en nog 1 stand verder voor bijv. in de auto.

Ik zou even in verschillende zaken gaan kijken en ook hoe ze inklappen etc.

Onze mura staat dus nu te koop ;( we hadden/hebben er plezier mee maar zonde straks als we hem nauwelijks tot niet gebruiken.

We hebben nu een kees k2 in bestelling staan.
[ afbeelding ]
Heb je het over de 2010? Die is anders dan de vorige uitvoering. Wij hebben de 2010 en inklappen kent maar 1 positie bestaande uit 2 handelingen. (1: twee zwarte ontgrendelingen links en rechts op duwbeugel verschuiven en duwbeugel naar voor duwen - 2: rood handvat inknijpen in het midden en frame samenvouwen.) Halverwege stoppen kan wel maar daar heb je zo weinig aan...

Om te vergrendelen moet je de klip vastzetten over de twee framebuizen maar ook al zou hij dan ingeklapt moeten blijven, het blijft een beweeglijk hoopje metaal. :')
  zondag 7 november 2010 @ 18:44:55 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88441246
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
Juud, ik lees dat je er vanuitgaat dat de baby er tot een maand of 6 a 7 in kan liggen en het dan winter is en een grote bak dan dus belangrijk is, maar ik denk eerlijk gezegd dat de meeste kinderen met die leeftijd niet meer in de kinderwagenbak liggen, al was het alleen al vanwege het gevaar dat de lage rand van een kinderwagenbak en de beweeglijkheid van een kind met die leeftijd gecombineerd opleveren.
Dat vind ik onzin, vroeger lagen kinderen tot 8/9 maand plat, tegenwoordig zijn de bakjes vaak zo klein dat mensen met 4/5 maand al overstappen naar een zitje en dat is fijn want dan 'willen' ze volgens ouders ook vaak niet meer liggen , waardoor een kind enorm veel prikkels binnenkrijgt. Mijn beste vriendinnetje haar dochter kon tot 8 maand liggen in de bugaboo en ik kan me niet indenken hoe een kind vanaf zijn rug met het dekje er overheen overeind zou kunnen komen.
  zondag 7 november 2010 @ 18:53:48 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88441558
Als een kind kan omdraaien (en dat kunnen ze met 6/7 maanden meestal wel) dan is de kans groot dat ze niet blijven liggen, vroeger lagen ze misschien wel langer, maar ze lagen wel in een tuigje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_88441742
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:44 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin, vroeger lagen kinderen tot 8/9 maand plat, tegenwoordig zijn de bakjes vaak zo klein dat mensen met 4/5 maand al overstappen naar een zitje en dat is fijn want dan 'willen' ze volgens ouders ook vaak niet meer liggen , waardoor een kind enorm veel prikkels binnenkrijgt. Mijn beste vriendinnetje haar dochter kon tot 8 maand liggen in de bugaboo en ik kan me niet indenken hoe een kind vanaf zijn rug met het dekje er overheen overeind zou kunnen komen.
Nou dat kan ik me wel indenken :X Ik zie het ook gebeuren.
En de bugaboo is in lengte niet echt groter hoor.
Als je nameet zal je dat zien :Y
Ik ken er genoeg die er met een paar maandjes echt niet meer inpassen ook
  zondag 7 november 2010 @ 19:02:01 #144
298315 SacreCoeur
pi_88441856
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:22 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je krijgt er ook een andere zitting bij die dat niet heeft *O*
Ik heb die nog nooit in een showroom gezien, ook stom.
Want de Buzz heeft wel voordelen, standaard maxi cosi adapters 3 of 4 wiel etc.

Heb toen de Henrik Vibskov (ofzoiets) uitvoering gezien met een duwstang van leer, eigenlijk moeten ze dat standaard hebben :9~
pi_88442146
Het zitje is iets groter :D Het heet het xl zitje.(krijg je er gratis bij)
Het gekke stofje zitje is idd een stuk kleiner maar soms eigenlijke net iets te klein.
Zeker met een groot kind met dikke kleding in de winter :)
Het Xl zitje is gewoon zoals de zapp alleen dan iets dieper en zelfde stof :)
  zondag 7 november 2010 @ 19:19:02 #146
298315 SacreCoeur
pi_88442369
Zapp vond ik op de stof van Joolz lijken, wel fijn.
Ik wist wel dat er een XL seat was, maar dacht dat het gewoon zelfde stof zou zijn.
Dan zou ik 'm in het vervolg misschien nog eens testen.

Is het zitje wel helemaal in dezelfde kleur?
pi_88442564
Ja in principe wel. Hooguit een klein ander tintje omdat dezelfde kleur niet in die stof te maken/krijgen is of weet ik veel wat. Maar de meeste zijn hetzelfde :Y
  zondag 7 november 2010 @ 20:32:56 #148
100412 mefke79
komt goed!
pi_88445803
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:40 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Heb je het over de 2010? Die is anders dan de vorige uitvoering. Wij hebben de 2010 en inklappen kent maar 1 positie bestaande uit 2 handelingen. (1: twee zwarte ontgrendelingen links en rechts op duwbeugel verschuiven en duwbeugel naar voor duwen - 2: rood handvat inknijpen in het midden en frame samenvouwen.) Halverwege stoppen kan wel maar daar heb je zo weinig aan...

Om te vergrendelen moet je de klip vastzetten over de twee framebuizen maar ook al zou hij dan ingeklapt moeten blijven, het blijft een beweeglijk hoopje metaal. :')
Wacht effe...ik heb een mura, weliswaar uit 2009, maar ik snap em niet. Ik duw de beugel naar voren en dan klapt ie in. Je zet em dan vast met een klipje rechts. Vervolgens kan je dan nog het rode handvat inknijpen en dan gaat ie verder in. Dat laatste kan je inderdaad niet vastzetten, maar wij hebben het in de ene auto niet nodig en in de andere auto voldoet een sjorbandje om het frame.
Edit: heb net nog even op de site van de Mura gekeken, maar zoals ie daar staat is ie niet anders dan die van ons.

En over de bak. De quinny en de mura hebben een grote bak. Driekus was niet echt klein en we zijn toch al rond de 5 maanden naar het zitje gegaan. Dat zitje kan namelijk helemaal plat en was handiger met de hogere temperaturen.
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:24:23 #149
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88674990
Het wordt de Quinny Buzz 4 in het bruin en daarbij de MaxiCosi Pebble ook in t bruin.
We zijn vandaag wezen kijken en beetje gelopen en gevoeld en gedaan; ingeklapt, uitgeklapt etc en deze beviel ons t beste. Nu nog ergens bestellen; maar babypark heeft nu wel 10% korting en maakte hele pakket inclusief alle voetzakken inpakzakken, 2 keer onderstel voor MaxiCosi in auto 1100 euro. Dus dat viel ons best heel erg mee eigenlijk.
pi_88681515
pfff J-net, wil je perse de pebble dan? Want een gewone maxi cosi doet het ook en dan heb je niet altijd een onderstel nodig en ben je dus veeeeel goedkoper uit.
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:15:06 #151
298315 SacreCoeur
pi_88681594
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef mefke79 het volgende:
pfff J-net, wil je perse de pebble dan? Want een gewone maxi cosi doet het ook en dan heb je niet altijd een onderstel nodig en ben je dus veeeeel goedkoper uit.
Bij de Pebble toch ook niet?
pi_88681648
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bij de Pebble toch ook niet?
We hebben het hier over een familyfix dan wel easybase toch?

Die zijn voor geen enkele maxi cosi nodig en ik zou er zeker geen twee aanschaffen.

Ik vind 1100 euro incl. extra's en twee onderstellen nog steeds veel trouwens.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:22:07 #153
298315 SacreCoeur
pi_88681800
Ik zou er ook geen 2 aanschaffen. En Babypark vind ik prijzig.. bij babydump krijg je bijvoorbeeld gratis een maxi cosi erbij & wil je een andere maxi cosi soort dan wordt dit bedrag met de 'gratis' maxi cosi verrekend.
pi_88681861
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
nog veel minder:
familifix: 139 (x2) = 280
Peblle: 170

Gewone mc: 99
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:28:06 #155
298315 SacreCoeur
pi_88681944
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
'Bovendien is het ook mogelijk om het de Maxi Cosi Pebble door middel van de 3- punts autogordel te instaleren. Bij wijze van uitzondering mag de Maxi-Cosi Pebble daarom, in een vliegtuig met een 2-punts gordel worden bevestigd.'

Kan dus wel :P, dacht ik al want dat had ik gezien bij de Prenatal, maar wist niet precies meer of 't de Pebble was.
pi_88681947
De pebble kan met gordels zonder base,
En met de family fix :)
pi_88681992
Nou dan zou ik het lekker bij één familyfix dan wel easybase houden en in de auto die het minst gebruikt wordt met de gordel werken. Leuk goudmijntje anders zeg.
The way you rock'n'roll
pi_88682014
inderdaad lekker goudmijntje. En dan zijn de prijzen die ik had van de babydump, want als je gaat google'n kom je ze voor veeeeel meer tegen.
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:33:35 #159
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88682103
Ik begrijp dat mensen graag heel veilig hun kind vervoeren, maar ik vraag me af of zo'n easybase nu echt zoveel veiliger is dan de 3 punts gordel.
Ik denk namelijk dat het vooral een grote marketing campagne is, met als doel, geld verdienen.

Volgens mij is Romer nog altijd degene die de meest veilige stoelen maakt, al ben ik daar niet exact van op de hoogte, die maken geen base voor hun stoelen voor zover ik weet.

Nu heb ik een auto waar het niets eens in zou kunnen, en waarschijnlijk in de nieuwe tzt ook niet, dus ik hoef niet eens na te denken over de aanschaf.
Ik word af en toe moedeloos als ik zie wat je aan veiligheidsproducten voor je kind kan kopen, net als camera babyfoons, slaapmatjes tegen wiegedood.
Worden we niet een beetje bang gemaakt als consument en aanstaande moeder/vader en word er niet teveel ingespeeld op het feit 'dat u toch het beste wilt voor uw kind'.

Dus dat. :)
pi_88682188
Een easybase wordt bevestigd met een driepuntsgordel dus ik vermoed dat je de familyfix bedoelt Juud. De easybase past namelijk dus in elke auto. De familyfix maakt gebruik van isofix wat lang niet elke auto heeft.

Maar ik heb niet het idee dat ze voor veiligheid zijn maar meer voor gebruiksgemak. Het is één klik i.p.v. de gordel er helemaal omheen wurmen wat in sommige auto's alleen op de bijrijdersstoel gaat ook nog i.v.m. de lengte van de gordel.
Overigens is die stoel niet de veiligste plek in de auto dus in dat opzicht biedt zo'n base wel degelijk veiligheid alleen al in de vorm van waar in de auto je het stoeltje plaatst.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:36:28 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88682218
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
nog veel minder:
familifix: 139 (x2) = 280
Peblle: 170

Gewone mc: 99

http://www.duimelandshop.(...)-21010000000080.aspx

75 zelfs al, ik zou het wel weten als ik er nog een zou moeten kopen... ^O^
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:38:55 #162
298315 SacreCoeur
pi_88682299
Ik zou ook voor een Pebble gaan hoor, omdat 'k heb mooi vind, zo'n muts ben ik wel.
Maar ik vind 1100 totaal wel veel & 2 van die dingen ook.
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:39:11 #163
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88682312
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een easybase wordt bevestigd met een driepuntsgordel dus ik vermoed dat je de familyfix bedoelt Juud. De easybase past namelijk dus in elke auto. De familyfix maakt gebruik van isofix wat lang niet elke auto heeft.

Maar ik heb niet het idee dat ze voor veiligheid zijn maar meer voor gebruiksgemak. Het is één klik i.p.v. de gordel er helemaal omheen wurmen wat in sommige auto's alleen op de bijrijdersstoel gaat ook nog i.v.m. de lengte van de gordel.
Ja, die bedoel ik. :)

Ik laat tzt mijn stoel zoveel mogelijk in de auto staan, daar is ie tenslotte ook voor.
Voor het verdere vervoer, op de arm, in de draagdoek of in de kinderwagen.
pi_88682372
Weetje, koop gewoon eent weedehands maxi-cosi. DIe dingen zijn zo stevig en duur gebouwd, je ziet het niet eens.

Ik vertik het om 1200 euro te betalen voor een bugaboo (nog lelijk ook) omdat het nu eenmaal dat merk is. Snap er niets van. Als je dan geld utigeeft is een camerababyfoon wél handig, terwijl bij een kinderwagen de mand binnen een paar maanden te klein is, de wagen zelf eigenlijk te groot en lomp en je in de praktijk zo snel mogelijk een buggy gaat gebruiken.
Whatever...
pi_88682407
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:39 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik. :)

Ik laat tzt mijn stoel zoveel mogelijk in de auto staan, daar is ie tenslotte ook voor.
Voor het verdere vervoer, op de arm, in de draagdoek of in de kinderwagen.
Wij hebben heel decadent in onze beide auto's identieke stoeltjes, die dus niet elke keer losgehaald hoeven worden.
Whatever...
pi_88682412
kleine correctie: easybase past helaas ook niet overal in. Bijvoorbeeld niet in een twingo, volgens mij. En ook niet in een volvo 850.
En ze zijn er om twee redenen volgens Maxi Cosi zelf: gemak en veiligheid in de zin van: je wilt niet weten hoeveel mensen dat ding niet goed of zelfs helemaal fout in de gordel weten te krijgen. En dat is dan info die rechtstreeks van mc zelf afkomt, mijn man heeft namelijk nog aan de familyfix gewerkt...
pi_88682443
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:42 schreef mefke79 het volgende:
kleine correctie: easybase past helaas ook niet overal in. Bijvoorbeeld niet in een twingo, volgens mij. En ook niet in een volvo 850.
Waarom zou het niet passen dan?
The way you rock'n'roll
pi_88682457
en tweedehands stoeltjes en een babyfoon met camera zijn voor mij beide onzinnige uitgaven. Maar goed, het gaat hier om kinderwagens en we dwalen af...
J-net, ik zou het nog eens even heeeel goed overwegen.
pi_88682484
DML, heeft te maken met de poot van de easybase die dan niet onder de juiste hoek/ op de juiste manier in de auto past en dan zit het niet veilig genoeg. Je kan het zo opzoeken op de site van MC, er staat een autolijst op.
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:45:46 #170
298315 SacreCoeur
pi_88682521
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:41 schreef Spanky78 het volgende:
Weetje, koop gewoon eent weedehands maxi-cosi. DIe dingen zijn zo stevig en duur gebouwd, je ziet het niet eens.

Ik vertik het om 1200 euro te betalen voor een bugaboo (nog lelijk ook) omdat het nu eenmaal dat merk is. Snap er niets van. Als je dan geld utigeeft is een camerababyfoon wél handig, terwijl bij een kinderwagen de mand binnen een paar maanden te klein is, de wagen zelf eigenlijk te groot en lomp en je in de praktijk zo snel mogelijk een buggy gaat gebruiken.
Bugaboo is echt geen 1200 hoor :P
En ik ben het ook niet met je eens dat het alleen aan het merk ligt.
Misschien een beetje, maar als je 'm vergelijkt met een goedkopere kinderwagen zie je duidelijk verschillen.
En dan bedoel ik niet dat goedkoop slecht is.
Maar verschil is er zeker, dus ook prijs verschil.

En het is persoonlijk voor iedereen..
als ik geld uit zou geven voor een babyfoon ben ik gek, met m'n gelijkvloers.
En ik heb de buggy pas heel laat gebruikt, vond de 'wagen die groot & lomp' was makkelijker :P
pi_88682529
Er zijn wel wat veiligheids voordelen mbt een pebble of een cabriofix.
Het materiaal is anders en beter en ongelukken vanuit een bepaalde hoek zijn veiliger.
De klap vangen ze beter op. De reden dat ik voor de pebble heb gekozen is omdat de zijkanten fijner zijn om een kindje in te hebben.. het loopt niet zo smal af als een cabroiofix..

Ik vind een autostoeltje tweedehands echt geen slimme keus..
als je het gebruikt voor op de wagen of handvervoer zeg ik oke.
Maar ik zou het risico echt niet nemen..

Ik gebruik de maxicosi op de wagen als ik niet met de doek ga..
Ik heb geen wandelwagen bak. Puur omdat ik voor lange uitstapjes met de doek ga.
En bij korte zullen het altijd dingen zijn zoals CB en dan heb ik nog een kind bij me en is een maxicosi gewoon veel veiliger. :Y
pi_88682548
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:44 schreef mefke79 het volgende:
DML, heeft te maken met de poot van de easybase die dan niet onder de juiste hoek/ op de juiste manier in de auto past en dan zit het niet veilig genoeg. Je kan het zo opzoeken op de site van MC, er staat een autolijst op.
Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet op }:|
The way you rock'n'roll
pi_88682608
dml...die site is zeker irritant, helemaal gelijk!
pi_88686006
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet op }:|
Wij hadden een twingo met maar 2 gordels achterin, die in het midden vast moesten. Dat is te breed om een mc stevig en veilig vast te zetten. Van de voorstoelen weet ik niet of het zou passen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88687595
mja als iemand t niet onzin vindt moet diegene t toch zelf weten.
iedereen weet voor zichzelf wat zijn budget is...vind t een beetje stom om zo te reageren eigenlijk :@
niet echt leuk als je blij komt vertellen wat je gekocht heb...maar goed das mijn mening...
  zondag 14 november 2010 @ 08:46:59 #176
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88692348
Ik wil graag in beide auto's zo'n basis; we rijden beiden veel met onze auto en hij heeft Isofix in zijn auto en ik niet en de Pebble past niet in de mixed versie. (daarnaast dan moet je elke keer die basis uit die auto vissen; ik heb een 3deurs pffff dat wordt echt nix)

de Pebble is al vele malen verbeterd ten opzichte van de Cabriofix. Ik heb nu de verschillen gezien; wij gaan echt balen als we niet de Pebble nemen, want je weet elke keer als je ruzie hebt met iets dat het bij de Pebble al beter geregeld was.

Wij kiezen in dit geval echt voor veiligheid. Ik geef liever 100 euro meer uit voor een 2e basis in mijn auto als dat ik het vastmaak in de gordol en het straks een keer fout gaat bij een aanrijding ofzo.

1100 is best veel, maar wij hadden gisteren de Ipad binnen en de Quinny was zonder korting al 70 euro goedkoper bij Babypark; gewoon de wagen zonder kinderbak erbij.
De Pebble kost bij babydump als bij babypark. Op zich is babypark niet duurder.

Wij gingen vooral om ons te orienteren en eens met een wagen te rijden. Dat er een mooie scherpe offerte uit voortkomt vanwege een korting 10 daagse is helemaal super natuurlijk. Ons doel was wagen uitzoeken en dan op Internet zoeken naar de goedkoopste; dat hebben we gedaan en babypark was de goedkoopste.
pi_88692730
Trouwens ik weet niet of mensen het al weten maar het nieuwe zapp zitje past ook op het normale frame!! dus heb je een redelijk recente zapp dan kan je die ombouwen tot een lig zap *O*

Ik snap je helemaal wat betreft de pebble!
pi_88692768
j-net dat je niet gaat slepen met een basis snap ik helemaal. Ik zou alleen goed overwegen of je er 2 wilt. Wij gebruiken 1 auto alleen door de week daar zou ik niks voor kopen. En goed controleren of 't in de auto past.
Pvoesss juh, dat is voor ons nog een optie dan.
pi_88697741
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:33 schreef Juud79 het volgende:
Ik begrijp dat mensen graag heel veilig hun kind vervoeren, maar ik vraag me af of zo'n easybase nu echt zoveel veiliger is dan de 3 punts gordel.
Ik denk namelijk dat het vooral een grote marketing campagne is, met als doel, geld verdienen.

Volgens mij is Romer nog altijd degene die de meest veilige stoelen maakt, al ben ik daar niet exact van op de hoogte, die maken geen base voor hun stoelen voor zover ik weet.
Toch wel. Wij hadden voor de jongste de Babysafe plus isofix, en die is dus ook met een 'base' voor het isofix-systeem. Is nu trouwens uitgeleend, maar misschien dat ik 'm over een half jaar ofzo doorverkoop.. hij is nog helemaal goed. ;) Alleen wel een Renault-autostoeltje, met dat merk erop dus.
http://www.britax-roemer.nl/autostoeltjes/baby-safe-isofix-base

Voor grotere kinderen hebben ze ook isofix, onze oudste zit nu in de Kidfix (vanaf 15 kilo).
pi_88700485
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 00:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
mja als iemand t niet onzin vindt moet diegene t toch zelf weten.
iedereen weet voor zichzelf wat zijn budget is...vind t een beetje stom om zo te reageren eigenlijk :@
niet echt leuk als je blij komt vertellen wat je gekocht heb...maar goed das mijn mening...
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.
Zo'n babyzaak zal je alleen maar laten proberen zoveel mogelijk te kopen natuurlijk dus als mensen hier menen dat je ook met één base af kan dan is dat toch gewoon goed bedoelt advies?

In ieder geval krijg je bij babydump de maxi cosi gratis dus dat scheelt weer 120 euro.
The way you rock'n'roll
pi_88704044
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.
Zo'n babyzaak zal je alleen maar laten proberen zoveel mogelijk te kopen natuurlijk dus als mensen hier menen dat je ook met één base af kan dan is dat toch gewoon goed bedoelt advies?

In ieder geval krijg je bij babydump de maxi cosi gratis dus dat scheelt weer 120 euro.
Nou DML, dat was precies hoe ik het ook zag. Nou blijkt J-net een heel weloverwogen keuze te maken, maar je wilt niet weten hoe vaak mensen in een babyzaak zich vanalles laten aansmeren, gewoon omdat verkopers zeggen dat het zo handig/veilig/noodzakelijk is.
Ik zou de keuze van J-net niet maken, maar ja, dat moet iedereen toch voor zichzelf weten? En ja, van die prijs viel ik ook van mijn stoel.
  maandag 15 november 2010 @ 06:31:11 #182
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88727374
Wij hebben echt alles zelf uitgezocht en verkoopster heeft wel dingen verteld, maar het was echt eigen keuze en niet omdat zij het vertelde.
Ik vond prijs meevallen. Ik zal volgende keer prijs in t midden laten ;)
  maandag 15 november 2010 @ 21:03:09 #183
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_88754813
:o Wow....wat een prijzen! Ik wist wel dat ze bij die merken arrogante prijzen hanteren, maar dit gaat wel erg ver....
er is trouwens ook een autostoeltjestopic ergens...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_88761056
Haha ja, ik keek ook 2x welk topic nu ineens in myAT naar boven kwam :D
  donderdag 9 december 2010 @ 17:37:42 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89727186
Wij zijn gewijzigd van keuze, we hebben toch gekozen voor een Urban Jungle. Zwarte zitting, rode bak. Loopt soepel, goed opvouwbaar, goede vering. Bakje is niet heel groot, maar de zitting kan plat en het ukje ligt dan toch de eerste tijd in een dikke voetenzak. Zondag gaan we hem halen, ben dr zo blij mee...

pi_89729818
Bij ons is de Easywalker Qtro vorige week bezorgd.

We hebben meteen alle drie de versies even uitgeprobeerd. Ik vroeg me alleen af...
Als de maxi cosi er op zit met de adapters, dan zit deze niet muurvast. Als in je kan de MC heel lichtjes wippen. Is dit normaal?
The way you rock'n'roll
pi_89729983
Wij hebben de quinny buzz 4 besteld, in maart ergens bellen we en dan word hij geleverd...
  donderdag 9 december 2010 @ 19:08:35 #188
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_89730819
Wij gaan dus ook voor Quinny buzz 4. Even kijken wanneer het handig is dat hij er is. Ergens februari/begin maart denk ik.
pi_89732489
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij ons is de Easywalker Qtro vorige week bezorgd.

[ afbeelding ]

We hebben meteen alle drie de versies even uitgeprobeerd. Ik vroeg me alleen af...
Als de maxi cosi er op zit met de adapters, dan zit deze niet muurvast. Als in je kan de MC heel lichtjes wippen. Is dit normaal?
Als ik de maxi cosi op de wagen heb staan (Quinnny Speedi) zit hij echt wel vast en kan hij niet wippen volgens mij (even uit m'n hoofd van bij Lotte, nu staat hij nog met wandelwageninzet)
pi_89735042
Heh, wij gebruiken al tijden bijna alleen de buggy. We hebben al die zooi eigenlijk bijna voor niets gekocht. Vandaar mijn advies om een tweedehands aan te schaffen. Die dingen zijn zo goed gemaakt, je ziet op die van ons nog geen krasje. En aangezien die bak na2-3 maanden te klein is, de wagen met bak best groot is als je de stad in gaat, kan je wat mij betreft het geld beter aan andere zaken uitgeven. Babybadjes zijn ook zo'n onzinaankoop. Wij hebben dat welgeteld 4x gebruikt, toen namen we onze dochter mee onder de douche, dan krijste ze niet zo...

Ik denk dan onder andere zo'n babyfoon met camera, of wat dacht je van een fatsoenlijke keukenmachine om hapjes mee te pureren , die ga je tenminste echt gebruiken.... (tenzij je je kind alleen potjesmeuk geeft). En ehm, nog meer handige dingen... Een voedingskussen is errug handig, een flink stel potjes, flesjes, spenen, heel veel hydrofiele luiers en spuugdoekjes... Veel belangrijker dan zo'n stomme wagen, waarmee je dan ook nog eens een soort statement moet maken.
Whatever...
pi_89735368
Spanky dat is dan toch een compleet andere ervaring dan ik heb, maar ja ieder zijn mening. Zo vind ik een babyfoon met camera de grootste onzin en een simpele staafmixer van 20 euro voldoet ook. En hoezo statement maken? Ik heb een wagen die vooral praktisch is.
  donderdag 9 december 2010 @ 20:46:40 #192
298315 SacreCoeur
pi_89735511
@ Spanky..

Ik vind het allemaal belangrijk.
Ook de wagen, want die zal ik iedere dag gebruiken.
En vind het leuk om een nieuwe te hebben, testen en uitzoeken in de winkel.
Zie het probleem niet zo.
Moet ieder zelf weten toch?

Ik hoef geen babyfoon incl. camera, keukenmachine en potjes.

En DML, de maxi cosi zat bij ons ook niet helemaal vast.
Bij zowel de Zapp als Joolz.
pi_89735595
Jeetje Spanky wat heb je een oordeel zeg over wat een ander koopt of handig vindt :o

Mijn dochter heeft ruim 6 maanden in de bak gelegen, helemaal niet maar 2 a 3. En er zijn genoeg mensen die meer dan 1 kind willen en die niet voor ieder kind een nieuwe wagen kopen.
Babyfoon-met-camera staat bij lang niet iedereen hoog op het moet-hebben lijstje, bij mij helemaal niet althans. Ik heb persoonlijk nauwelijks eten gepureerd maar veel uit 1 stuk gegeven en áls ik het pureerde dan voldeed de staafmixer van Hema à 10 euro prima, we hebben hier 3 flesjes staan die om en om gebruikt en uitgekookt worden en ik heb hier 43 hydrofiele luiers liggen, voornamelijk gekregen, (ik heb ze nageteld :') ) waarvan alleen de bovenste 5 van de stapel gebruikt worden.

Lekker belangrijk, zoveel mensen zoveel voorkeuren of prioriteiten.

overigens kostte mijn kinderwagen nieuw met bak én buggygebeuren 75,- dus ik voel me niet aangesproken wat prijzen betreft, we hadden de mazzel tegen een exemplaar in de uitverkoop van de uitverkoop aan te lopen. Maar ik zie niet waarom je je druk zou maken om wat een ander aan een kinderwagen uitgeeft. Ieder zn keus

Heb je trouwens aandelen uit de babyfoon-met-camera hoek? Niet de eerste keer dat je ermee in dit topic aankomt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89735622
Spanky wij gebruiken onze wagen nu al 3,5 jaar bijna dagelijks :o Eerst voor onze ene dochter en daarna meteen voor de volgende. En ik ben er nog steeds heel blij mee hoor :Y
  donderdag 9 december 2010 @ 21:03:01 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89736255
Ik ga mijn wagen straks ook dagelijks gebruiken, veel en intensief. Voor kortere stukken heb ik ook een draagdoek. Wij hebben veel tweedehandsspul, maar ook de nodige nieuwe dingen. Ik vind het ook zonde om veel geld aan spullen uit te geven die je niet gebruikt, maar dat is voor iedereen verschillend. Voor ons dus geen cameratoezicht op ons kind, geen ventilatiematras, geen keukenmachine. Je moet gewoon zelf goed nadenken wat in jouw situatie handig is om te hebben en een beetje rondvragen wat andere mensen handig vinden.

Ik ben benieuwd hoeveel van de spullen die ik nu heb over een jaar niet heb gebruikt, ik denk weinig.
pi_89736913
dat dus. Als er iets is dat ik het afgelopen jaar wel veel gebruikt heb, dan is het de wagen in al zijn vormen. Tot een maand of vijf in de bak (en ja, wij hebben zo'n kind dat langer is dan gemiddeld), vaak de mc erop en nu een prima stoeltje. En voor nr twee gaan we weer zo doen. Sterker nog, we hebben tegenwoordig zelfs een tweedehands (jaja) quinny erbij, die makkelijk op de fiets kan.
Maar dat is natuurlijk laaaaaang niet zo handig als een babyfoon met camera.
je gaat het niet geloven he, maar onze babyfoon is zeggen en schrijven 8 keer gebruikt ofzo
  donderdag 9 december 2010 @ 21:21:23 #197
298315 SacreCoeur
pi_89737167
8x? vind ik nog veel.
Ik heb dat ding echt nog nooit gebruikt, nieuw in doos verkocht :')
pi_89737491
8 keer denk ik ja. Hoogstens. En ik weet nu al niet meer waarom...
pi_89739558
Jij hoort je kind ook zonder babyfoon of je hoeft het niet te horen?

Overigens heb ik heel veel geld uitgegeven (lees laten uitgeven, was een cadeau) aan een gloednieuwe Joolz incl. accessoires, maar dat even terzijde :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89739667
ah, Vanyel dat was het...ik hoorde em zo ook wel! Maar ja, ik kon em niet zien...dat dan weer niet. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')