Wat zijn verder de voordelen van deze buggy? Wij zijn nog op zoek naar een buggy zodat we eventueel met 2 koters in wagen op pad kunnen. Mijn schoonmoeder betaalt, dus het mag wat kosten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:21 schreef SacreCoeur het volgende:
En hij is er hoor! finaly
De Quinny Zapp met ligstand: Quinny Zapp Xtra.
De zitting van deze buggy kan zowel voorwaarts als achterwaarts gericht geplaatst worden. Voorwaarts heeft het zitje drie standen en achterwaarts twee ligstanden.
Prijs; 239,- zelfde model, vormgeving etc.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb dus de oude variant voor de 2de keer, dus met 't stoeltje weet ik de voordelen nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat zijn verder de voordelen van deze buggy? Wij zijn nog op zoek naar een buggy zodat we eventueel met 2 koters in wagen op pad kunnen. Mijn schoonmoeder betaalt, dus het mag wat kosten.
Zal morgen eens goed gaan wroeten onder die achterbank dan! Ik zie wel isofix in de optielijst staan voor 121 euro maar dat zal dan die passagierstoel optie zijn.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:03 schreef Keshet het volgende:
Als ik het goed heb zit het bij Audi achterin standaard in en voorin is het dan een optie.
Als je je passagiersairbag voorin uit kunt zetten heb je het voorin ook.
Pin me er niet op vast, je kunt het beter even gaan testen!
Hmm alles overhoop gehaald maar geen isofix beugeltjes...quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 21:03 schreef Keshet het volgende:
Als ik het goed heb zit het bij Audi achterin standaard in en voorin is het dan een optie.
Als je je passagiersairbag voorin uit kunt zetten heb je het voorin ook.
Pin me er niet op vast, je kunt het beter even gaan testen!
Wtf, mijn audi a6 is full options. Mag ik iets verwachten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Niet alle auto's hebben isofix.. Onze (splinternieuwe) C1 heeft het ook niet, kwestie van de goedkopere uitvoering kiezen...
quote:de verkoper was er ook van overtuigt, die had dus nog even wat goed te maken toen we er bij het ophalen achterkwamen dat het er niet in zat, en ook niet in te zetten valt..Op woensdag 20 oktober 2010 15:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wtf, mijn audi a6 is full options. Mag ik iets verwachten.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:32 schreef Keshet het volgende:
In mijn A3 zit het wel.![]()
![]()
Ik zie in je ondertitel staan dat je uit Belgie komt, wellicht dat er op dat gebied dan verschil zit tussen NL en BE.
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met je dealer en het laten regelen.
1 voordeel: De kinderwagen past in ieder geval wel in je kofferbak!
quote:Dat is ook zuur :/Op woensdag 20 oktober 2010 16:46 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
de verkoper was er ook van overtuigt, die had dus nog even wat goed te maken toen we er bij het ophalen achterkwamen dat het er niet in zat, en ook niet in te zetten valt..
Maar in jouw geval is het ook wel vreemd..
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 20:24 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja misschien wel een verschil tussen NL en Belgie.. Tja ik ga eens langs de dealer om te kijken wat die beugeltjes kosten. Zou ze er zelf liefst inlassen.
Achterin de kofferbak zit Indy!
[ afbeelding ]
[..]
Dat is ook zuur :/
Je krijgt er ook een andere zitting bij die dat niet heeftquote:Op zondag 7 november 2010 13:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zou in het vervolg wel voor Bugaboo gaan, wij zijn erg klein dus dat 'ie laag is maakt niet uit.
Quinny zou ik nooit kiezen want ik vind de buggyinzet een heel vies stofje hebben, zo gladjes.
Mutsy vond ik juist goed inklapbaar en is ook erg licht met zijn 10,4 kg. De bugaboo is inderdaad wel ietsjes lichter met zijn 9,3kg maar dan had je de Koelstra ook kunnen overwegen al vonden wij die wat te fragiel.quote:Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef Juud79 het volgende:
Wij gaan ook voor een Bugaboo Cameleon. Ik heb bijna alle wagens bekeken, ik moet hem regelmatig meenemen in de auto, dus alle grote driewielers en bijv de Mutsy vallen dan al af, die zijn te groot, niet klein in te klappen en vooral heel zwaar.
Bleven over de Joolz, Mura 4 en de Bugaboo. Alle drie uitvoerig bekeken, en het grootste nadeel van Joolz en Mura is het onderstel, dat blijft namelijk als je het inklapt en optilt, niet ingeklapt.
Bugaboo heeft daar een clipje voor en is het meest licht van de drie. Daarnaast heeft ie een grote bak, daar ik liggen tot maand 6/7 toch wel belangrijk vind en het dan winter is, dus lekker warm.
Ook de bak en het zitgedeelte wegen niets en zijn zeer makkelijk te plaatsen en te verwijderen.
Minpunten kon ik aan de wagen niet echt ontdekken, wij zijn 1.76 en 1.83 en dat is ook te doen, ja tis lager dan de Joolz, maar voor de rest weegt ie niet tegen de andere wagens op, voor wat betreft de eisen die wij aan een wagen stellen...
Deze gaat t denk ik worden.
[ afbeelding ]
Belangrijk voor all- terrain: luchtbanden !quote:Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef rotsje het volgende:
Wat een meningen en goede tips, heerlijk om te lezen.![]()
Ik moet een kinderwagen hebben die we minimaal 5 dagen in de week gaan gebruiken voor zowel het bos als in de stad. Ik vind het wel heel moeilijk moet ik eerlijk zeggen.
Ik moet 4 keer per dag aan de schoolpoort staan. Hier de straat uit is het bos.quote:Op zondag 7 november 2010 15:30 schreef mrien het volgende:
Daarom heb ik toen de quinny speedy gekozen, ik vind hem zowel in het bos als in de stad prima!
De wandelwageninzet kan echter alleen van je af staan
De Urban Jungle of het iets goedkopere alternatief de Easywalker.quote:Op zondag 7 november 2010 15:25 schreef rotsje het volgende:
Wat een meningen en goede tips, heerlijk om te lezen.![]()
Ik moet een kinderwagen hebben die we minimaal 5 dagen in de week gaan gebruiken voor zowel het bos als in de stad. Ik vind het wel heel moeilijk moet ik eerlijk zeggen.
Daar hebben wij geen problemen mee.quote:Op zondag 7 november 2010 17:05 schreef J-net het volgende:
En als ik dat lees van de Mura3 dat hij niet goed ingeklapt blijft valt hij voor mij af, want ik moet voorlopig nog 2,5 trappen op naar osn appartement (of de onderkant in de kelder zetten en dan moet ik dus eerst een trap af.......
Heb je het over de 2010? Die is anders dan de vorige uitvoering. Wij hebben de 2010 en inklappen kent maar 1 positie bestaande uit 2 handelingen. (1: twee zwarte ontgrendelingen links en rechts op duwbeugel verschuiven en duwbeugel naar voor duwen - 2: rood handvat inknijpen in het midden en frame samenvouwen.) Halverwege stoppen kan wel maar daar heb je zo weinig aan...quote:Op zondag 7 november 2010 17:24 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Daar hebben wij geen problemen mee.
MAar je kunt de mura 2x inklappen zeg maar.
1x waarbij hij tegen wordt gehouden en vast geklemd zit zeg maar en nog 1 stand verder voor bijv. in de auto.
Ik zou even in verschillende zaken gaan kijken en ook hoe ze inklappen etc.
Onze mura staat dus nu te koopwe hadden/hebben er plezier mee maar zonde straks als we hem nauwelijks tot niet gebruiken.
We hebben nu een kees k2 in bestelling staan.
[ afbeelding ]
Dat vind ik onzin, vroeger lagen kinderen tot 8/9 maand plat, tegenwoordig zijn de bakjes vaak zo klein dat mensen met 4/5 maand al overstappen naar een zitje en dat is fijn want dan 'willen' ze volgens ouders ook vaak niet meer liggen , waardoor een kind enorm veel prikkels binnenkrijgt. Mijn beste vriendinnetje haar dochter kon tot 8 maand liggen in de bugaboo en ik kan me niet indenken hoe een kind vanaf zijn rug met het dekje er overheen overeind zou kunnen komen.quote:Op zondag 7 november 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
Juud, ik lees dat je er vanuitgaat dat de baby er tot een maand of 6 a 7 in kan liggen en het dan winter is en een grote bak dan dus belangrijk is, maar ik denk eerlijk gezegd dat de meeste kinderen met die leeftijd niet meer in de kinderwagenbak liggen, al was het alleen al vanwege het gevaar dat de lage rand van een kinderwagenbak en de beweeglijkheid van een kind met die leeftijd gecombineerd opleveren.
Nou dat kan ik me wel indenkenquote:Op zondag 7 november 2010 18:44 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin, vroeger lagen kinderen tot 8/9 maand plat, tegenwoordig zijn de bakjes vaak zo klein dat mensen met 4/5 maand al overstappen naar een zitje en dat is fijn want dan 'willen' ze volgens ouders ook vaak niet meer liggen , waardoor een kind enorm veel prikkels binnenkrijgt. Mijn beste vriendinnetje haar dochter kon tot 8 maand liggen in de bugaboo en ik kan me niet indenken hoe een kind vanaf zijn rug met het dekje er overheen overeind zou kunnen komen.
Ik heb die nog nooit in een showroom gezien, ook stom.quote:Op zondag 7 november 2010 14:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Je krijgt er ook een andere zitting bij die dat niet heeft
Wacht effe...ik heb een mura, weliswaar uit 2009, maar ik snap em niet. Ik duw de beugel naar voren en dan klapt ie in. Je zet em dan vast met een klipje rechts. Vervolgens kan je dan nog het rode handvat inknijpen en dan gaat ie verder in. Dat laatste kan je inderdaad niet vastzetten, maar wij hebben het in de ene auto niet nodig en in de andere auto voldoet een sjorbandje om het frame.quote:Op zondag 7 november 2010 17:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je het over de 2010? Die is anders dan de vorige uitvoering. Wij hebben de 2010 en inklappen kent maar 1 positie bestaande uit 2 handelingen. (1: twee zwarte ontgrendelingen links en rechts op duwbeugel verschuiven en duwbeugel naar voor duwen - 2: rood handvat inknijpen in het midden en frame samenvouwen.) Halverwege stoppen kan wel maar daar heb je zo weinig aan...
Om te vergrendelen moet je de klip vastzetten over de twee framebuizen maar ook al zou hij dan ingeklapt moeten blijven, het blijft een beweeglijk hoopje metaal.
Bij de Pebble toch ook niet?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef mefke79 het volgende:
pfff J-net, wil je perse de pebble dan? Want een gewone maxi cosi doet het ook en dan heb je niet altijd een onderstel nodig en ben je dus veeeeel goedkoper uit.
We hebben het hier over een familyfix dan wel easybase toch?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij de Pebble toch ook niet?
'Bovendien is het ook mogelijk om het de Maxi Cosi Pebble door middel van de 3- punts autogordel te instaleren. Bij wijze van uitzondering mag de Maxi-Cosi Pebble daarom, in een vliegtuig met een 2-punts gordel worden bevestigd.'quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
http://www.duimelandshop.(...)-21010000000080.aspxquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
nog veel minder:
familifix: 139 (x2) = 280
Peblle: 170
Gewone mc: 99
Ja, die bedoel ik.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een easybase wordt bevestigd met een driepuntsgordel dus ik vermoed dat je de familyfix bedoelt Juud. De easybase past namelijk dus in elke auto. De familyfix maakt gebruik van isofix wat lang niet elke auto heeft.
Maar ik heb niet het idee dat ze voor veiligheid zijn maar meer voor gebruiksgemak. Het is één klik i.p.v. de gordel er helemaal omheen wurmen wat in sommige auto's alleen op de bijrijdersstoel gaat ook nog i.v.m. de lengte van de gordel.
Wij hebben heel decadent in onze beide auto's identieke stoeltjes, die dus niet elke keer losgehaald hoeven worden.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, die bedoel ik.![]()
Ik laat tzt mijn stoel zoveel mogelijk in de auto staan, daar is ie tenslotte ook voor.
Voor het verdere vervoer, op de arm, in de draagdoek of in de kinderwagen.
Waarom zou het niet passen dan?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:42 schreef mefke79 het volgende:
kleine correctie: easybase past helaas ook niet overal in. Bijvoorbeeld niet in een twingo, volgens mij. En ook niet in een volvo 850.
Bugaboo is echt geen 1200 hoorquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:41 schreef Spanky78 het volgende:
Weetje, koop gewoon eent weedehands maxi-cosi. DIe dingen zijn zo stevig en duur gebouwd, je ziet het niet eens.
Ik vertik het om 1200 euro te betalen voor een bugaboo (nog lelijk ook) omdat het nu eenmaal dat merk is. Snap er niets van. Als je dan geld utigeeft is een camerababyfoon wél handig, terwijl bij een kinderwagen de mand binnen een paar maanden te klein is, de wagen zelf eigenlijk te groot en lomp en je in de praktijk zo snel mogelijk een buggy gaat gebruiken.
Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet opquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:44 schreef mefke79 het volgende:
DML, heeft te maken met de poot van de easybase die dan niet onder de juiste hoek/ op de juiste manier in de auto past en dan zit het niet veilig genoeg. Je kan het zo opzoeken op de site van MC, er staat een autolijst op.
Wij hadden een twingo met maar 2 gordels achterin, die in het midden vast moesten. Dat is te breed om een mc stevig en veilig vast te zetten. Van de voorstoelen weet ik niet of het zou passen.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet op
Toch wel. Wij hadden voor de jongste de Babysafe plus isofix, en die is dus ook met een 'base' voor het isofix-systeem. Is nu trouwens uitgeleend, maar misschien dat ik 'm over een half jaar ofzo doorverkoop.. hij is nog helemaal goed.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:33 schreef Juud79 het volgende:
Ik begrijp dat mensen graag heel veilig hun kind vervoeren, maar ik vraag me af of zo'n easybase nu echt zoveel veiliger is dan de 3 punts gordel.
Ik denk namelijk dat het vooral een grote marketing campagne is, met als doel, geld verdienen.
Volgens mij is Romer nog altijd degene die de meest veilige stoelen maakt, al ben ik daar niet exact van op de hoogte, die maken geen base voor hun stoelen voor zover ik weet.
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.quote:Op zondag 14 november 2010 00:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
mja als iemand t niet onzin vindt moet diegene t toch zelf weten.
iedereen weet voor zichzelf wat zijn budget is...vind t een beetje stom om zo te reageren eigenlijk
niet echt leuk als je blij komt vertellen wat je gekocht heb...maar goed das mijn mening...
Nou DML, dat was precies hoe ik het ook zag. Nou blijkt J-net een heel weloverwogen keuze te maken, maar je wilt niet weten hoe vaak mensen in een babyzaak zich vanalles laten aansmeren, gewoon omdat verkopers zeggen dat het zo handig/veilig/noodzakelijk is.quote:Op zondag 14 november 2010 15:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.
Zo'n babyzaak zal je alleen maar laten proberen zoveel mogelijk te kopen natuurlijk dus als mensen hier menen dat je ook met één base af kan dan is dat toch gewoon goed bedoelt advies?
In ieder geval krijg je bij babydump de maxi cosi gratis dus dat scheelt weer 120 euro.
Als ik de maxi cosi op de wagen heb staan (Quinnny Speedi) zit hij echt wel vast en kan hij niet wippen volgens mij (even uit m'n hoofd van bij Lotte, nu staat hij nog met wandelwageninzet)quote:Op donderdag 9 december 2010 18:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij ons is de Easywalker Qtro vorige week bezorgd.
[ afbeelding ]
We hebben meteen alle drie de versies even uitgeprobeerd. Ik vroeg me alleen af...
Als de maxi cosi er op zit met de adapters, dan zit deze niet muurvast. Als in je kan de MC heel lichtjes wippen. Is dit normaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |