abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:15:06 #151
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_88681594
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef mefke79 het volgende:
pfff J-net, wil je perse de pebble dan? Want een gewone maxi cosi doet het ook en dan heb je niet altijd een onderstel nodig en ben je dus veeeeel goedkoper uit.
Bij de Pebble toch ook niet?
pi_88681648
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:15 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Bij de Pebble toch ook niet?
We hebben het hier over een familyfix dan wel easybase toch?

Die zijn voor geen enkele maxi cosi nodig en ik zou er zeker geen twee aanschaffen.

Ik vind 1100 euro incl. extra's en twee onderstellen nog steeds veel trouwens.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:22:07 #153
298315 SacreCoeur
pi_88681800
Ik zou er ook geen 2 aanschaffen. En Babypark vind ik prijzig.. bij babydump krijg je bijvoorbeeld gratis een maxi cosi erbij & wil je een andere maxi cosi soort dan wordt dit bedrag met de 'gratis' maxi cosi verrekend.
pi_88681861
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
nog veel minder:
familifix: 139 (x2) = 280
Peblle: 170

Gewone mc: 99
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:28:06 #155
298315 SacreCoeur
pi_88681944
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
volgens mij kan een pebble alleen op een familyfix en als je dan twee auto's hebt en die beide gebruikt zou je in theorie dus twee van dingen moeten hebben. Ik denk dan: goede deal voor die winkel. Koop 1 gewone mc en het kost je minder dan de helft.
'Bovendien is het ook mogelijk om het de Maxi Cosi Pebble door middel van de 3- punts autogordel te instaleren. Bij wijze van uitzondering mag de Maxi-Cosi Pebble daarom, in een vliegtuig met een 2-punts gordel worden bevestigd.'

Kan dus wel :P, dacht ik al want dat had ik gezien bij de Prenatal, maar wist niet precies meer of 't de Pebble was.
pi_88681947
De pebble kan met gordels zonder base,
En met de family fix :)
pi_88681992
Nou dan zou ik het lekker bij één familyfix dan wel easybase houden en in de auto die het minst gebruikt wordt met de gordel werken. Leuk goudmijntje anders zeg.
The way you rock'n'roll
pi_88682014
inderdaad lekker goudmijntje. En dan zijn de prijzen die ik had van de babydump, want als je gaat google'n kom je ze voor veeeeel meer tegen.
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:33:35 #159
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88682103
Ik begrijp dat mensen graag heel veilig hun kind vervoeren, maar ik vraag me af of zo'n easybase nu echt zoveel veiliger is dan de 3 punts gordel.
Ik denk namelijk dat het vooral een grote marketing campagne is, met als doel, geld verdienen.

Volgens mij is Romer nog altijd degene die de meest veilige stoelen maakt, al ben ik daar niet exact van op de hoogte, die maken geen base voor hun stoelen voor zover ik weet.

Nu heb ik een auto waar het niets eens in zou kunnen, en waarschijnlijk in de nieuwe tzt ook niet, dus ik hoef niet eens na te denken over de aanschaf.
Ik word af en toe moedeloos als ik zie wat je aan veiligheidsproducten voor je kind kan kopen, net als camera babyfoons, slaapmatjes tegen wiegedood.
Worden we niet een beetje bang gemaakt als consument en aanstaande moeder/vader en word er niet teveel ingespeeld op het feit 'dat u toch het beste wilt voor uw kind'.

Dus dat. :)
pi_88682188
Een easybase wordt bevestigd met een driepuntsgordel dus ik vermoed dat je de familyfix bedoelt Juud. De easybase past namelijk dus in elke auto. De familyfix maakt gebruik van isofix wat lang niet elke auto heeft.

Maar ik heb niet het idee dat ze voor veiligheid zijn maar meer voor gebruiksgemak. Het is één klik i.p.v. de gordel er helemaal omheen wurmen wat in sommige auto's alleen op de bijrijdersstoel gaat ook nog i.v.m. de lengte van de gordel.
Overigens is die stoel niet de veiligste plek in de auto dus in dat opzicht biedt zo'n base wel degelijk veiligheid alleen al in de vorm van waar in de auto je het stoeltje plaatst.
The way you rock'n'roll
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:36:28 #161
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88682218
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:24 schreef mefke79 het volgende:
nog veel minder:
familifix: 139 (x2) = 280
Peblle: 170

Gewone mc: 99

http://www.duimelandshop.(...)-21010000000080.aspx

75 zelfs al, ik zou het wel weten als ik er nog een zou moeten kopen... ^O^
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:38:55 #162
298315 SacreCoeur
pi_88682299
Ik zou ook voor een Pebble gaan hoor, omdat 'k heb mooi vind, zo'n muts ben ik wel.
Maar ik vind 1100 totaal wel veel & 2 van die dingen ook.
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:39:11 #163
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88682312
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Een easybase wordt bevestigd met een driepuntsgordel dus ik vermoed dat je de familyfix bedoelt Juud. De easybase past namelijk dus in elke auto. De familyfix maakt gebruik van isofix wat lang niet elke auto heeft.

Maar ik heb niet het idee dat ze voor veiligheid zijn maar meer voor gebruiksgemak. Het is één klik i.p.v. de gordel er helemaal omheen wurmen wat in sommige auto's alleen op de bijrijdersstoel gaat ook nog i.v.m. de lengte van de gordel.
Ja, die bedoel ik. :)

Ik laat tzt mijn stoel zoveel mogelijk in de auto staan, daar is ie tenslotte ook voor.
Voor het verdere vervoer, op de arm, in de draagdoek of in de kinderwagen.
pi_88682372
Weetje, koop gewoon eent weedehands maxi-cosi. DIe dingen zijn zo stevig en duur gebouwd, je ziet het niet eens.

Ik vertik het om 1200 euro te betalen voor een bugaboo (nog lelijk ook) omdat het nu eenmaal dat merk is. Snap er niets van. Als je dan geld utigeeft is een camerababyfoon wél handig, terwijl bij een kinderwagen de mand binnen een paar maanden te klein is, de wagen zelf eigenlijk te groot en lomp en je in de praktijk zo snel mogelijk een buggy gaat gebruiken.
Whatever...
pi_88682407
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:39 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik. :)

Ik laat tzt mijn stoel zoveel mogelijk in de auto staan, daar is ie tenslotte ook voor.
Voor het verdere vervoer, op de arm, in de draagdoek of in de kinderwagen.
Wij hebben heel decadent in onze beide auto's identieke stoeltjes, die dus niet elke keer losgehaald hoeven worden.
Whatever...
pi_88682412
kleine correctie: easybase past helaas ook niet overal in. Bijvoorbeeld niet in een twingo, volgens mij. En ook niet in een volvo 850.
En ze zijn er om twee redenen volgens Maxi Cosi zelf: gemak en veiligheid in de zin van: je wilt niet weten hoeveel mensen dat ding niet goed of zelfs helemaal fout in de gordel weten te krijgen. En dat is dan info die rechtstreeks van mc zelf afkomt, mijn man heeft namelijk nog aan de familyfix gewerkt...
pi_88682443
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:42 schreef mefke79 het volgende:
kleine correctie: easybase past helaas ook niet overal in. Bijvoorbeeld niet in een twingo, volgens mij. En ook niet in een volvo 850.
Waarom zou het niet passen dan?
The way you rock'n'roll
pi_88682457
en tweedehands stoeltjes en een babyfoon met camera zijn voor mij beide onzinnige uitgaven. Maar goed, het gaat hier om kinderwagens en we dwalen af...
J-net, ik zou het nog eens even heeeel goed overwegen.
pi_88682484
DML, heeft te maken met de poot van de easybase die dan niet onder de juiste hoek/ op de juiste manier in de auto past en dan zit het niet veilig genoeg. Je kan het zo opzoeken op de site van MC, er staat een autolijst op.
  zaterdag 13 november 2010 @ 21:45:46 #170
298315 SacreCoeur
pi_88682521
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:41 schreef Spanky78 het volgende:
Weetje, koop gewoon eent weedehands maxi-cosi. DIe dingen zijn zo stevig en duur gebouwd, je ziet het niet eens.

Ik vertik het om 1200 euro te betalen voor een bugaboo (nog lelijk ook) omdat het nu eenmaal dat merk is. Snap er niets van. Als je dan geld utigeeft is een camerababyfoon wél handig, terwijl bij een kinderwagen de mand binnen een paar maanden te klein is, de wagen zelf eigenlijk te groot en lomp en je in de praktijk zo snel mogelijk een buggy gaat gebruiken.
Bugaboo is echt geen 1200 hoor :P
En ik ben het ook niet met je eens dat het alleen aan het merk ligt.
Misschien een beetje, maar als je 'm vergelijkt met een goedkopere kinderwagen zie je duidelijk verschillen.
En dan bedoel ik niet dat goedkoop slecht is.
Maar verschil is er zeker, dus ook prijs verschil.

En het is persoonlijk voor iedereen..
als ik geld uit zou geven voor een babyfoon ben ik gek, met m'n gelijkvloers.
En ik heb de buggy pas heel laat gebruikt, vond de 'wagen die groot & lomp' was makkelijker :P
pi_88682529
Er zijn wel wat veiligheids voordelen mbt een pebble of een cabriofix.
Het materiaal is anders en beter en ongelukken vanuit een bepaalde hoek zijn veiliger.
De klap vangen ze beter op. De reden dat ik voor de pebble heb gekozen is omdat de zijkanten fijner zijn om een kindje in te hebben.. het loopt niet zo smal af als een cabroiofix..

Ik vind een autostoeltje tweedehands echt geen slimme keus..
als je het gebruikt voor op de wagen of handvervoer zeg ik oke.
Maar ik zou het risico echt niet nemen..

Ik gebruik de maxicosi op de wagen als ik niet met de doek ga..
Ik heb geen wandelwagen bak. Puur omdat ik voor lange uitstapjes met de doek ga.
En bij korte zullen het altijd dingen zijn zoals CB en dan heb ik nog een kind bij me en is een maxicosi gewoon veel veiliger. :Y
pi_88682548
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:44 schreef mefke79 het volgende:
DML, heeft te maken met de poot van de easybase die dan niet onder de juiste hoek/ op de juiste manier in de auto past en dan zit het niet veilig genoeg. Je kan het zo opzoeken op de site van MC, er staat een autolijst op.
Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet op }:|
The way you rock'n'roll
pi_88682608
dml...die site is zeker irritant, helemaal gelijk!
pi_88686006
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 21:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Die site is irritant. Ons model is te oud en staat er bijvoorbeeld niet op }:|
Wij hadden een twingo met maar 2 gordels achterin, die in het midden vast moesten. Dat is te breed om een mc stevig en veilig vast te zetten. Van de voorstoelen weet ik niet of het zou passen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88687595
mja als iemand t niet onzin vindt moet diegene t toch zelf weten.
iedereen weet voor zichzelf wat zijn budget is...vind t een beetje stom om zo te reageren eigenlijk :@
niet echt leuk als je blij komt vertellen wat je gekocht heb...maar goed das mijn mening...
  zondag 14 november 2010 @ 08:46:59 #176
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88692348
Ik wil graag in beide auto's zo'n basis; we rijden beiden veel met onze auto en hij heeft Isofix in zijn auto en ik niet en de Pebble past niet in de mixed versie. (daarnaast dan moet je elke keer die basis uit die auto vissen; ik heb een 3deurs pffff dat wordt echt nix)

de Pebble is al vele malen verbeterd ten opzichte van de Cabriofix. Ik heb nu de verschillen gezien; wij gaan echt balen als we niet de Pebble nemen, want je weet elke keer als je ruzie hebt met iets dat het bij de Pebble al beter geregeld was.

Wij kiezen in dit geval echt voor veiligheid. Ik geef liever 100 euro meer uit voor een 2e basis in mijn auto als dat ik het vastmaak in de gordol en het straks een keer fout gaat bij een aanrijding ofzo.

1100 is best veel, maar wij hadden gisteren de Ipad binnen en de Quinny was zonder korting al 70 euro goedkoper bij Babypark; gewoon de wagen zonder kinderbak erbij.
De Pebble kost bij babydump als bij babypark. Op zich is babypark niet duurder.

Wij gingen vooral om ons te orienteren en eens met een wagen te rijden. Dat er een mooie scherpe offerte uit voortkomt vanwege een korting 10 daagse is helemaal super natuurlijk. Ons doel was wagen uitzoeken en dan op Internet zoeken naar de goedkoopste; dat hebben we gedaan en babypark was de goedkoopste.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_88692730
Trouwens ik weet niet of mensen het al weten maar het nieuwe zapp zitje past ook op het normale frame!! dus heb je een redelijk recente zapp dan kan je die ombouwen tot een lig zap *O*

Ik snap je helemaal wat betreft de pebble!
pi_88692768
j-net dat je niet gaat slepen met een basis snap ik helemaal. Ik zou alleen goed overwegen of je er 2 wilt. Wij gebruiken 1 auto alleen door de week daar zou ik niks voor kopen. En goed controleren of 't in de auto past.
Pvoesss juh, dat is voor ons nog een optie dan.
pi_88697741
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:33 schreef Juud79 het volgende:
Ik begrijp dat mensen graag heel veilig hun kind vervoeren, maar ik vraag me af of zo'n easybase nu echt zoveel veiliger is dan de 3 punts gordel.
Ik denk namelijk dat het vooral een grote marketing campagne is, met als doel, geld verdienen.

Volgens mij is Romer nog altijd degene die de meest veilige stoelen maakt, al ben ik daar niet exact van op de hoogte, die maken geen base voor hun stoelen voor zover ik weet.
Toch wel. Wij hadden voor de jongste de Babysafe plus isofix, en die is dus ook met een 'base' voor het isofix-systeem. Is nu trouwens uitgeleend, maar misschien dat ik 'm over een half jaar ofzo doorverkoop.. hij is nog helemaal goed. ;) Alleen wel een Renault-autostoeltje, met dat merk erop dus.
http://www.britax-roemer.nl/autostoeltjes/baby-safe-isofix-base

Voor grotere kinderen hebben ze ook isofix, onze oudste zit nu in de Kidfix (vanaf 15 kilo).
pi_88700485
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 00:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
mja als iemand t niet onzin vindt moet diegene t toch zelf weten.
iedereen weet voor zichzelf wat zijn budget is...vind t een beetje stom om zo te reageren eigenlijk :@
niet echt leuk als je blij komt vertellen wat je gekocht heb...maar goed das mijn mening...
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.
Zo'n babyzaak zal je alleen maar laten proberen zoveel mogelijk te kopen natuurlijk dus als mensen hier menen dat je ook met één base af kan dan is dat toch gewoon goed bedoelt advies?

In ieder geval krijg je bij babydump de maxi cosi gratis dus dat scheelt weer 120 euro.
The way you rock'n'roll
pi_88704044
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 15:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]
Nou ja, ze vermeldt zelf de prijs en zegt dat ze het mee vond vallen. Mijn mond viel open bij het bedrag.
Zo'n babyzaak zal je alleen maar laten proberen zoveel mogelijk te kopen natuurlijk dus als mensen hier menen dat je ook met één base af kan dan is dat toch gewoon goed bedoelt advies?

In ieder geval krijg je bij babydump de maxi cosi gratis dus dat scheelt weer 120 euro.
Nou DML, dat was precies hoe ik het ook zag. Nou blijkt J-net een heel weloverwogen keuze te maken, maar je wilt niet weten hoe vaak mensen in een babyzaak zich vanalles laten aansmeren, gewoon omdat verkopers zeggen dat het zo handig/veilig/noodzakelijk is.
Ik zou de keuze van J-net niet maken, maar ja, dat moet iedereen toch voor zichzelf weten? En ja, van die prijs viel ik ook van mijn stoel.
  maandag 15 november 2010 @ 06:31:11 #182
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_88727374
Wij hebben echt alles zelf uitgezocht en verkoopster heeft wel dingen verteld, maar het was echt eigen keuze en niet omdat zij het vertelde.
Ik vond prijs meevallen. Ik zal volgende keer prijs in t midden laten ;)
  maandag 15 november 2010 @ 21:03:09 #183
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_88754813
:o Wow....wat een prijzen! Ik wist wel dat ze bij die merken arrogante prijzen hanteren, maar dit gaat wel erg ver....
er is trouwens ook een autostoeltjestopic ergens...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_88761056
Haha ja, ik keek ook 2x welk topic nu ineens in myAT naar boven kwam :D
  donderdag 9 december 2010 @ 17:37:42 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89727186
Wij zijn gewijzigd van keuze, we hebben toch gekozen voor een Urban Jungle. Zwarte zitting, rode bak. Loopt soepel, goed opvouwbaar, goede vering. Bakje is niet heel groot, maar de zitting kan plat en het ukje ligt dan toch de eerste tijd in een dikke voetenzak. Zondag gaan we hem halen, ben dr zo blij mee...

pi_89729818
Bij ons is de Easywalker Qtro vorige week bezorgd.

We hebben meteen alle drie de versies even uitgeprobeerd. Ik vroeg me alleen af...
Als de maxi cosi er op zit met de adapters, dan zit deze niet muurvast. Als in je kan de MC heel lichtjes wippen. Is dit normaal?
The way you rock'n'roll
pi_89729983
Wij hebben de quinny buzz 4 besteld, in maart ergens bellen we en dan word hij geleverd...
  donderdag 9 december 2010 @ 19:08:35 #188
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_89730819
Wij gaan dus ook voor Quinny buzz 4. Even kijken wanneer het handig is dat hij er is. Ergens februari/begin maart denk ik.
pi_89732489
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bij ons is de Easywalker Qtro vorige week bezorgd.

[ afbeelding ]

We hebben meteen alle drie de versies even uitgeprobeerd. Ik vroeg me alleen af...
Als de maxi cosi er op zit met de adapters, dan zit deze niet muurvast. Als in je kan de MC heel lichtjes wippen. Is dit normaal?
Als ik de maxi cosi op de wagen heb staan (Quinnny Speedi) zit hij echt wel vast en kan hij niet wippen volgens mij (even uit m'n hoofd van bij Lotte, nu staat hij nog met wandelwageninzet)
pi_89735042
Heh, wij gebruiken al tijden bijna alleen de buggy. We hebben al die zooi eigenlijk bijna voor niets gekocht. Vandaar mijn advies om een tweedehands aan te schaffen. Die dingen zijn zo goed gemaakt, je ziet op die van ons nog geen krasje. En aangezien die bak na2-3 maanden te klein is, de wagen met bak best groot is als je de stad in gaat, kan je wat mij betreft het geld beter aan andere zaken uitgeven. Babybadjes zijn ook zo'n onzinaankoop. Wij hebben dat welgeteld 4x gebruikt, toen namen we onze dochter mee onder de douche, dan krijste ze niet zo...

Ik denk dan onder andere zo'n babyfoon met camera, of wat dacht je van een fatsoenlijke keukenmachine om hapjes mee te pureren , die ga je tenminste echt gebruiken.... (tenzij je je kind alleen potjesmeuk geeft). En ehm, nog meer handige dingen... Een voedingskussen is errug handig, een flink stel potjes, flesjes, spenen, heel veel hydrofiele luiers en spuugdoekjes... Veel belangrijker dan zo'n stomme wagen, waarmee je dan ook nog eens een soort statement moet maken.
Whatever...
pi_89735368
Spanky dat is dan toch een compleet andere ervaring dan ik heb, maar ja ieder zijn mening. Zo vind ik een babyfoon met camera de grootste onzin en een simpele staafmixer van 20 euro voldoet ook. En hoezo statement maken? Ik heb een wagen die vooral praktisch is.
  donderdag 9 december 2010 @ 20:46:40 #192
298315 SacreCoeur
pi_89735511
@ Spanky..

Ik vind het allemaal belangrijk.
Ook de wagen, want die zal ik iedere dag gebruiken.
En vind het leuk om een nieuwe te hebben, testen en uitzoeken in de winkel.
Zie het probleem niet zo.
Moet ieder zelf weten toch?

Ik hoef geen babyfoon incl. camera, keukenmachine en potjes.

En DML, de maxi cosi zat bij ons ook niet helemaal vast.
Bij zowel de Zapp als Joolz.
pi_89735595
Jeetje Spanky wat heb je een oordeel zeg over wat een ander koopt of handig vindt :o

Mijn dochter heeft ruim 6 maanden in de bak gelegen, helemaal niet maar 2 a 3. En er zijn genoeg mensen die meer dan 1 kind willen en die niet voor ieder kind een nieuwe wagen kopen.
Babyfoon-met-camera staat bij lang niet iedereen hoog op het moet-hebben lijstje, bij mij helemaal niet althans. Ik heb persoonlijk nauwelijks eten gepureerd maar veel uit 1 stuk gegeven en áls ik het pureerde dan voldeed de staafmixer van Hema à 10 euro prima, we hebben hier 3 flesjes staan die om en om gebruikt en uitgekookt worden en ik heb hier 43 hydrofiele luiers liggen, voornamelijk gekregen, (ik heb ze nageteld :') ) waarvan alleen de bovenste 5 van de stapel gebruikt worden.

Lekker belangrijk, zoveel mensen zoveel voorkeuren of prioriteiten.

overigens kostte mijn kinderwagen nieuw met bak én buggygebeuren 75,- dus ik voel me niet aangesproken wat prijzen betreft, we hadden de mazzel tegen een exemplaar in de uitverkoop van de uitverkoop aan te lopen. Maar ik zie niet waarom je je druk zou maken om wat een ander aan een kinderwagen uitgeeft. Ieder zn keus

Heb je trouwens aandelen uit de babyfoon-met-camera hoek? Niet de eerste keer dat je ermee in dit topic aankomt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89735622
Spanky wij gebruiken onze wagen nu al 3,5 jaar bijna dagelijks :o Eerst voor onze ene dochter en daarna meteen voor de volgende. En ik ben er nog steeds heel blij mee hoor :Y
  donderdag 9 december 2010 @ 21:03:01 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89736255
Ik ga mijn wagen straks ook dagelijks gebruiken, veel en intensief. Voor kortere stukken heb ik ook een draagdoek. Wij hebben veel tweedehandsspul, maar ook de nodige nieuwe dingen. Ik vind het ook zonde om veel geld aan spullen uit te geven die je niet gebruikt, maar dat is voor iedereen verschillend. Voor ons dus geen cameratoezicht op ons kind, geen ventilatiematras, geen keukenmachine. Je moet gewoon zelf goed nadenken wat in jouw situatie handig is om te hebben en een beetje rondvragen wat andere mensen handig vinden.

Ik ben benieuwd hoeveel van de spullen die ik nu heb over een jaar niet heb gebruikt, ik denk weinig.
pi_89736913
dat dus. Als er iets is dat ik het afgelopen jaar wel veel gebruikt heb, dan is het de wagen in al zijn vormen. Tot een maand of vijf in de bak (en ja, wij hebben zo'n kind dat langer is dan gemiddeld), vaak de mc erop en nu een prima stoeltje. En voor nr twee gaan we weer zo doen. Sterker nog, we hebben tegenwoordig zelfs een tweedehands (jaja) quinny erbij, die makkelijk op de fiets kan.
Maar dat is natuurlijk laaaaaang niet zo handig als een babyfoon met camera.
je gaat het niet geloven he, maar onze babyfoon is zeggen en schrijven 8 keer gebruikt ofzo
  donderdag 9 december 2010 @ 21:21:23 #197
298315 SacreCoeur
pi_89737167
8x? vind ik nog veel.
Ik heb dat ding echt nog nooit gebruikt, nieuw in doos verkocht :')
pi_89737491
8 keer denk ik ja. Hoogstens. En ik weet nu al niet meer waarom...
pi_89739558
Jij hoort je kind ook zonder babyfoon of je hoeft het niet te horen?

Overigens heb ik heel veel geld uitgegeven (lees laten uitgeven, was een cadeau) aan een gloednieuwe Joolz incl. accessoires, maar dat even terzijde :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89739667
ah, Vanyel dat was het...ik hoorde em zo ook wel! Maar ja, ik kon em niet zien...dat dan weer niet. _O-
pi_89739791
Gewoon een flink gat in de muur boren joh, kun je ook kijken.
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:44:40 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89751467
Grin, een gat in de muur.

Hier komt wel een 'normale' babyfoon, vooral voor in het begin. Het is zomer, wij zitten dan veel buiten aan de andere kant van het huis. En als het kindje in zijn/haar bedje ligt, moeten de slaapkamerdeur en de deur beneden dicht omdat we katten hebben, waarvan er zeker een graag bovenop mensen gaat liggen, doodeng vind ik dat, dus alles zal dicht moeten, geheel tegen mijn gevoel in, maar het is niet anders.

Een babyfoon vind ik dan fijn, ik wil niet dat mijn kindje ligt te huilen en dat ik het niet meteen hoor.
Dus het is vooral voor mijn eigen gemoedsrust. Na een paar maandjes huilt het waarschijnlijk hard genoeg dat ik het ook beneden met alles dicht kan horen. :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:43:49 #203
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89752555
Handig topic, kan ik wel gebruiken bij het orienteren. Vriend en ik zijn wel geschrokken van de prijzen. 800-1100 euro geven sommigen uit. Is het gek om dat schokkend te vinden? Ik dacht dat een kinderwagen 200 euro zou zijn ofzo :D
Tja ik ken verder bijna niemand met kinderen, is voor mij echt zo nieuw!
pi_89757633
Ik heb toevallig gisteren de wandelwageninzet op de wagen gedaan. Maar hij past nog in de bak, maar wilde even kijken of ie t leuk vind :') Hij is morgen 5 maanden, dus tja echt weinig gebruikt heb m niet. Ik vind de wagen ook lekkerder voor m zitten dan een buggy.
Babyfoon gebruik ik wel altijd, maar dat komt doordat ie op zolder slaapt en alle deuren dichtzijn. En als k beneden ben met tv/radio aan dan hoor k m niet. Als t stil is hoor k m wel gewoon.
Maar k mis t niet dat ik er geen camera op heb. Als ie echt heel erg blijft huilen loop ik gewoon even naar boven, dan zie ik of er wel of niets aan de hand is.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:22:41 #205
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89758414
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:43 schreef Aventura het volgende:
Handig topic, kan ik wel gebruiken bij het orienteren. Vriend en ik zijn wel geschrokken van de prijzen. 800-1100 euro geven sommigen uit. Is het gek om dat schokkend te vinden? Ik dacht dat een kinderwagen 200 euro zou zijn ofzo :D
Tja ik ken verder bijna niemand met kinderen, is voor mij echt zo nieuw!
ik vind de prijzen ook te gek :@
heb het ook niet zo snel even liggen om het daar aan uit te geven.
dus wij gaan voor 2de hands of ik ga even in duitsland kijken daar hebben ze ook goede wagens voor een klein prijsje.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:34:08 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89758833
Het is niet zozeer niet kunnen veroorloven, we werken allebei fulltime met beide een prima salaris, maar meer dat ik het eerlijk gezegd idiote bedragen vind. Het is een bak op wielen! Het is m.i. pure marketing. 'Je wilt toch het beste voor je kind?' En als je dan niet ook over straat loopt met de met de nieuwste bug-a-whatever met 113 accesoires tel je niet mee. No offence als je het ervoor over hebt; ik heb het iig niet. Denk ik nu :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:49:34 #207
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89759434
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:34 schreef Aventura het volgende:
Het is niet zozeer niet kunnen veroorloven, we werken allebei fulltime met beide een prima salaris, maar meer dat ik het eerlijk gezegd idiote bedragen vind. Het is een bak op wielen! Het is m.i. pure marketing. 'Je wilt toch het beste voor je kind?' En als je dan niet ook over straat loopt met de met de nieuwste bug-a-whatever met 113 accesoires tel je niet mee. No offence als je het ervoor over hebt; ik heb het iig niet. Denk ik nu :P
ik heb me daar nooit wat van aangetrokken. :@ mij boeide nooit, het enige wat telde was mijn kind(eren) en met een 2dehandse wagen ben je echt niet minder hoor. kind heeft ook geen idee wat 2de hands is. 2dehandse kinderwagen is net zo goed en ziet er meestal nog goed uit voor een 2de ronde.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:51:20 #208
298315 SacreCoeur
pi_89759497
En aan accesoires doe ik niet, dat vind ik onzin.
Behalve zo'n cup holder, die zijn handig :P
Maar de prijzen zijn belachelijk ja, dat dan weer wel.
pi_89760959
Babyfoon vond ik bij de oudste ook niet nodig, hadden hm dus ook zelden gebruikt. Bij de 2e gebruiken we hm altijd, ander huis en meer geluid van de oudste beneden ;)
Het is dus zo afhankelijk van de situatie en met een kinderwagen waarschijnlijk net zo!
Hier gebruiken we meestal de wandelwagen terwijl we bij de oudste juist altijd de buggy gebruikten! Geen idee waarom eigenlijk.
pi_89760994
Het hangt er vanaf hoelang en hoe intensief je een kinderwagen gebruikt. Als je liever een draagdoek pakt dan is een dure kinderwagen onzinnig. Als je na een half jaar overstapt op een buggy omdat je het handiger vindt die te vervoeren dan zou ik ook niet veel geld uitgeven aan een kinderwagen.

Vergeleken met ander babyspul vind ik de prijzen van kinderwagens conform verwachting. Dat wil zeggen, een wieg waar een kind maar een paar maanden in kan liggen kost al gauw 100-150 euro en van de prijzen van nieuwe, complete kinderkamers word ik niet goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89761333
En ik denk dat je geen goed beeld hebt van een kinderwagen als je die omschrijft als "een bak met wielen". Ga maar eens verschillende wagens uitproberen! Begin voor de gein met buggy's, dan ontdek je meteen hoeveel fijner een gewone kinderwagen is. Wat ik aan onze kinderwagen bovendien heel handig vind is dat 'ie zo smal is. Dat scheelt een boel ergernis bij het winkelen.

Sommige accessoires zijn heel fijn, zoals een parasol, regenscherm, voetenzak en een tas die je aan de wagen kunt hangen. Wij hebben de verzorgingstas bij de Hema gekocht en de voetenzak was een universeel ding van de H&M in de aanbieding. Dat scheelt veel geld. Als je die accessoires van bijvoorbeeld Bugaboo koopt dan ben je alleen daar al 200 euro aan kwijt
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:59:17 #212
298315 SacreCoeur
pi_89762037
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
En ik denk dat je geen goed beeld hebt van een kinderwagen als je die omschrijft als "een bak met wielen". Ga maar eens verschillende wagens uitproberen! Begin voor de gein met buggy's, dan ontdek je meteen hoeveel fijner een gewone kinderwagen is. Wat ik aan onze kinderwagen bovendien heel handig vind is dat 'ie zo smal is. Dat scheelt een boel ergernis bij het winkelen.

Sommige accessoires zijn heel fijn, zoals een parasol, regenscherm, voetenzak en een tas die je aan de wagen kunt hangen. Wij hebben de verzorgingstas bij de Hema gekocht en de voetenzak was een universeel ding van de H&M in de aanbieding. Dat scheelt veel geld. Als je die accessoires van bijvoorbeeld Bugaboo koopt dan ben je alleen daar al 200 euro aan kwijt
Ik ben het hier mee eens.

Je moet nadenken waar je het meeste de kinderwagen gaat gebruiken.
Testen, proefritjes maken (mag tegenwoordig buiten bij een goede speciaalzaak)
Waar ik ook naar kijk is de stof, de vering.
Bugaboo is de enige waarbij je de vering kan verstellen (naar mijn weten) ik vind dat handig.
Is het zitje te keren, etc etc.

Ik heb me er de eerste keer niet in verdiept en heb toen maar wat gekocht.
Pakte iets en het reed best fijn, gelijk gekocht en klaar.
Dat heb ik later wel geweten, ik had er spijt van en heb toen een Joolz aangeschaft van 600 euro.
Ja dat is hartstikke prijzig, maar ik heb er zoveel plezier van gehad.
En verkocht voor 350 :P

Hier in de race de Bugaboo en Joolz en twijfelachtig de buzz maar die neigt meer naar nee.
Hoor te veel negatieve verhalen.
En natuurlijk als je niet zoveel geld uit wilt geven dan zou ik voor een tweedehands gaan.
Niet de dure prijs, wel de kwaliteit.
pi_89762053
En let er ook even op of het in je auto past. ;) Wij hebben toen bij de 1e een bugaboo gekocht, past in elke auto achterin. Anderen kopen liever een ruigere kinderwagen (zoals de Mutsy) en vervolgens een grotere auto om 'm te vervoeren. :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:00:37 #214
298315 SacreCoeur
pi_89762099
Jezelf quoten :')
pi_89762238
Ik heb dus eerst moeten zoeken wat er in de auto past. Toen bleven er eigenlijk 2 keuzes over, de quinny buzz, of een van teutonia. En teutonia was flink aan de prijs.
Aanbieding afgewacht, en uiteindelijk waren we voor iets meer dan 500 euro klaar. Ik heb er alleen nog geen maxicosi bij, maar toevallig zag ik daar gisteren ook een leuke aanbieding voor die ik even verder uit ga zoeken..
pi_89762274
Dat is trouwens ook een goed punt, SC, de inruilwaarde. Als je bijvoorbeeld een Bugaboo op Marktplaats zet krijg je daar nog een mooi bedrag voor terug.
pi_89762457
en vergeet niet dat kinderwagens van het vorige seizoen ook prima zijn, alleen de kleuren zijn anders. Wij hebben em cadeau gekregen en ook een aanbieding afgewacht, bovendien hebben we niet de allerduurste gekozen, gewoon omdat we die niet fijn vonden. En kijk ook even hoe compleet een wagen is al je em koopt. Bij onze bak zat bv de regenhoes en het dekentje er bij, er zijn er ook waarbij die los moet kopen. En dan is het maar afwachten of een universele hoes oid past. Op onze wagen zou geen universele parasolclip passen. Nieuws van de dag: en of dat past. Weer 20 euro uitgespaart.

Enne, over die babyfoon, het ging ons meer om de vergelijking van Spanky die graag roept over de babyfoon met camera die zooo ontzettend veel handiger is dan de wagen. ;)
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:27:43 #218
298315 SacreCoeur
pi_89765612
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:09 schreef mefke79 het volgende:
en vergeet niet dat kinderwagens van het vorige seizoen ook prima zijn, alleen de kleuren zijn anders. Wij hebben em cadeau gekregen en ook een aanbieding afgewacht, bovendien hebben we niet de allerduurste gekozen, gewoon omdat we die niet fijn vonden. En kijk ook even hoe compleet een wagen is al je em koopt. Bij onze bak zat bv de regenhoes en het dekentje er bij, er zijn er ook waarbij die los moet kopen. En dan is het maar afwachten of een universele hoes oid past. Op onze wagen zou geen universele parasolclip passen. Nieuws van de dag: en of dat past. Weer 20 euro uitgespaart.

Enne, over die babyfoon, het ging ons meer om de vergelijking van Spanky die graag roept over de babyfoon met camera die zooo ontzettend veel handiger is dan de wagen. ;)
Ja dat is ook zoiets.. vorige seizoenen, dat scheelt vaak al 100,-
En hoe compleet je hem koopt heb je ook een punt, de bugaboo is compleet met alles erop en eraan.
De buzz niet, de dreami moet je los kopen maar er zitten wel weer maxi cosi adapters bij.
Maar de kosten van de adapters en dreami zijn natuurlijk weer anders.

Ach, te veel keus gewoon :P

Claudia, jij had de bee toch he?
Heb je er nog plezier van?
Hij heeft even op m'n lijstje gestaan, maar ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij een beeb in een cocoon.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:41:00 #219
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89766181
weet iemand welke maxi cosi op de bugaboo kan?
ik heb er nog 2 liggen maar dat zijn oude modellen en heb eigenlijk geen zin om een nieuwe te kopen.
ik heb een leuke gezien maar twijfel over de kleur voor als het een meisje word :@
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:43:05 #220
298315 SacreCoeur
pi_89766272
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:41 schreef rotsje het volgende:
weet iemand welke maxi cosi op de bugaboo kan?
ik heb er nog 2 liggen maar dat zijn oude modellen en heb eigenlijk geen zin om een nieuwe te kopen.
ik heb een leuke gezien maar twijfel over de kleur voor als het een meisje word :@
Welke heb je? de citi?
Vanaf de citi t/m pebble kunnen ze er gewoon op met de bugaboo mc adapters.

Welke heb je gezien? :D
Ik ben helemaal weg van purple blossom.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:52:03 #221
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89766641
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:43 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Welke heb je? de citi?
Vanaf de citi t/m pebble kunnen ze er gewoon op met de bugaboo mc adapters.

Welke heb je gezien? :D
Ik ben helemaal weg van purple blossom.
wij hebben 2 citi's op zolder staan.

de purple blossom is wel heel mooi maar voor een jochie zou ik het niet doen :)
we moeten nog zolang wachten haha op de 20 weken echo. :D
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 december 2010 @ 15:55:43 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89766803
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:36 schreef Spanky78 het volgende:
Heh, wij gebruiken al tijden bijna alleen de buggy. We hebben al die zooi eigenlijk bijna voor niets gekocht. Vandaar mijn advies om een tweedehands aan te schaffen. Die dingen zijn zo goed gemaakt, je ziet op die van ons nog geen krasje. En aangezien die bak na2-3 maanden te klein is, de wagen met bak best groot is als je de stad in gaat, kan je wat mij betreft het geld beter aan andere zaken uitgeven. Babybadjes zijn ook zo'n onzinaankoop. Wij hebben dat welgeteld 4x gebruikt, toen namen we onze dochter mee onder de douche, dan krijste ze niet zo...
Da's een potig meisje, als de bak na 2-3 maanden al te klein is... En tsja, dat jullie meteen overgestapt zijn op een buggy, maakt het nog geen algemeen goed. Ik heb de buggy misschien drie keer gebruikt, bugaboo was veel praktischer in gebruik.
quote:
Ik denk dan onder andere zo'n babyfoon met camera, of wat dacht je van een fatsoenlijke keukenmachine om hapjes mee te pureren , die ga je tenminste echt gebruiken.... (tenzij je je kind alleen potjesmeuk geeft). En ehm, nog meer handige dingen... Een voedingskussen is errug handig, een flink stel potjes, flesjes, spenen, heel veel hydrofiele luiers en spuugdoekjes... Veel belangrijker dan zo'n stomme wagen, waarmee je dan ook nog eens een soort statement moet maken.

Een babyfoon met camera vind ik dan weer onzin... Laat mij maar lekker een statement maken met een fijne kinderwagen :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89778869
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:27 schreef SacreCoeur het volgende:

Claudia, jij had de bee toch he?
Heb je er nog plezier van?
Hij heeft even op m'n lijstje gestaan, maar ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij een beeb in een cocoon.
De Bee wordt hier héél veel gebruikt nu ik niet draag door de zwangerschap. We hebben geen behoefte aan een buggy omdat de Bee uitstekend in de achterbak van de auto past en makkelijk opklapbaar is. We hebben er wel een buggy bijgekocht omdat we met de tweede op komst de mogelijkheid wilden hebben om met twee wagens op pad te gaan.

Een baby in zo'n cocoon in plaats van een wagenbak heeft hier nooit raar gevoeld. Het is een lekker warm nestje en ik vond dat in de winterperiode heel fijn. Wel is het zo dat we de Bee nooit als vervanging van de wieg hebben gebruikt, waarschijnlijk doordat zo'n cocoon toch wel heel anders is.

Mijn schoonouders zijn zowel de Bee als de Cameleon gewend en geven de voorkeur aan de Bee omdat 'ie smaller en minder log is. Het enige wat ik onhandig vind aan de Bee is juist dat 'ie vrij smal is. Ik heb het idee dat we Ivan erin moeten proppen en dat zijn benen er wat maf bij bungelen. Dit effect, zeg maar:

Maar misschien is het tijd geworden om hem andersom in de wagen te zetten, want dan heeft 'ie een voetensteuntje. Dit ziet er weer heel comfortabel uit:

vrijdag 10 december 2010 @ 20:54:25 #224
298315 SacreCoeur
pi_89779295
Denk ook dat door het stoeltje om te keren hij wat beter zit.
Hij lijkt mij handig.
Ik ben natuurlijk veel in winkels en de school van Isa.
Daarom ook de twijfel over de Joolz, dat wordt te groot denk ik.

Maar ik ben soms wel lang in winkels en weg en dan is misschien zo'n cocoon niet handig?

En ik heb natuurlijk nog de zapp staan.
Die blijft toch, daar kan ik als het moet nog een autostoeltje opzetten.
Is ook compact en klein.

Wat is wijsheid? Cameleon of Bee.
Heb ze allebei getest en allebei fijn.
pi_89779697
Nou ja, in principe kun je alles met een cocoon wat je met een kinderwagenbak ook kunt. Het grootste verschil is denk ik dat je kind in een harnasje ligt, maar als ze zo klein zijn draaien ze toch niet in hun slaap. Ivan heeft altijd fijn in de kinderwagen geslapen. Als ik het te warm vond voor hem ritste ik de cocoon wat open.

Ga je de kinderwagen veel meenemen in de auto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')