abonnement Unibet Coolblue
pi_89739791
Gewoon een flink gat in de muur boren joh, kun je ook kijken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:44:40 #202
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89751467
Grin, een gat in de muur.

Hier komt wel een 'normale' babyfoon, vooral voor in het begin. Het is zomer, wij zitten dan veel buiten aan de andere kant van het huis. En als het kindje in zijn/haar bedje ligt, moeten de slaapkamerdeur en de deur beneden dicht omdat we katten hebben, waarvan er zeker een graag bovenop mensen gaat liggen, doodeng vind ik dat, dus alles zal dicht moeten, geheel tegen mijn gevoel in, maar het is niet anders.

Een babyfoon vind ik dan fijn, ik wil niet dat mijn kindje ligt te huilen en dat ik het niet meteen hoor.
Dus het is vooral voor mijn eigen gemoedsrust. Na een paar maandjes huilt het waarschijnlijk hard genoeg dat ik het ook beneden met alles dicht kan horen. :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:43:49 #203
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89752555
Handig topic, kan ik wel gebruiken bij het orienteren. Vriend en ik zijn wel geschrokken van de prijzen. 800-1100 euro geven sommigen uit. Is het gek om dat schokkend te vinden? Ik dacht dat een kinderwagen 200 euro zou zijn ofzo :D
Tja ik ken verder bijna niemand met kinderen, is voor mij echt zo nieuw!
pi_89757633
Ik heb toevallig gisteren de wandelwageninzet op de wagen gedaan. Maar hij past nog in de bak, maar wilde even kijken of ie t leuk vind :') Hij is morgen 5 maanden, dus tja echt weinig gebruikt heb m niet. Ik vind de wagen ook lekkerder voor m zitten dan een buggy.
Babyfoon gebruik ik wel altijd, maar dat komt doordat ie op zolder slaapt en alle deuren dichtzijn. En als k beneden ben met tv/radio aan dan hoor k m niet. Als t stil is hoor k m wel gewoon.
Maar k mis t niet dat ik er geen camera op heb. Als ie echt heel erg blijft huilen loop ik gewoon even naar boven, dan zie ik of er wel of niets aan de hand is.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:22:41 #205
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89758414
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:43 schreef Aventura het volgende:
Handig topic, kan ik wel gebruiken bij het orienteren. Vriend en ik zijn wel geschrokken van de prijzen. 800-1100 euro geven sommigen uit. Is het gek om dat schokkend te vinden? Ik dacht dat een kinderwagen 200 euro zou zijn ofzo :D
Tja ik ken verder bijna niemand met kinderen, is voor mij echt zo nieuw!
ik vind de prijzen ook te gek :@
heb het ook niet zo snel even liggen om het daar aan uit te geven.
dus wij gaan voor 2de hands of ik ga even in duitsland kijken daar hebben ze ook goede wagens voor een klein prijsje.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:34:08 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_89758833
Het is niet zozeer niet kunnen veroorloven, we werken allebei fulltime met beide een prima salaris, maar meer dat ik het eerlijk gezegd idiote bedragen vind. Het is een bak op wielen! Het is m.i. pure marketing. 'Je wilt toch het beste voor je kind?' En als je dan niet ook over straat loopt met de met de nieuwste bug-a-whatever met 113 accesoires tel je niet mee. No offence als je het ervoor over hebt; ik heb het iig niet. Denk ik nu :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:49:34 #207
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89759434
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:34 schreef Aventura het volgende:
Het is niet zozeer niet kunnen veroorloven, we werken allebei fulltime met beide een prima salaris, maar meer dat ik het eerlijk gezegd idiote bedragen vind. Het is een bak op wielen! Het is m.i. pure marketing. 'Je wilt toch het beste voor je kind?' En als je dan niet ook over straat loopt met de met de nieuwste bug-a-whatever met 113 accesoires tel je niet mee. No offence als je het ervoor over hebt; ik heb het iig niet. Denk ik nu :P
ik heb me daar nooit wat van aangetrokken. :@ mij boeide nooit, het enige wat telde was mijn kind(eren) en met een 2dehandse wagen ben je echt niet minder hoor. kind heeft ook geen idee wat 2de hands is. 2dehandse kinderwagen is net zo goed en ziet er meestal nog goed uit voor een 2de ronde.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:51:20 #208
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89759497
En aan accesoires doe ik niet, dat vind ik onzin.
Behalve zo'n cup holder, die zijn handig :P
Maar de prijzen zijn belachelijk ja, dat dan weer wel.
pi_89760959
Babyfoon vond ik bij de oudste ook niet nodig, hadden hm dus ook zelden gebruikt. Bij de 2e gebruiken we hm altijd, ander huis en meer geluid van de oudste beneden ;)
Het is dus zo afhankelijk van de situatie en met een kinderwagen waarschijnlijk net zo!
Hier gebruiken we meestal de wandelwagen terwijl we bij de oudste juist altijd de buggy gebruikten! Geen idee waarom eigenlijk.
pi_89760994
Het hangt er vanaf hoelang en hoe intensief je een kinderwagen gebruikt. Als je liever een draagdoek pakt dan is een dure kinderwagen onzinnig. Als je na een half jaar overstapt op een buggy omdat je het handiger vindt die te vervoeren dan zou ik ook niet veel geld uitgeven aan een kinderwagen.

Vergeleken met ander babyspul vind ik de prijzen van kinderwagens conform verwachting. Dat wil zeggen, een wieg waar een kind maar een paar maanden in kan liggen kost al gauw 100-150 euro en van de prijzen van nieuwe, complete kinderkamers word ik niet goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89761333
En ik denk dat je geen goed beeld hebt van een kinderwagen als je die omschrijft als "een bak met wielen". Ga maar eens verschillende wagens uitproberen! Begin voor de gein met buggy's, dan ontdek je meteen hoeveel fijner een gewone kinderwagen is. Wat ik aan onze kinderwagen bovendien heel handig vind is dat 'ie zo smal is. Dat scheelt een boel ergernis bij het winkelen.

Sommige accessoires zijn heel fijn, zoals een parasol, regenscherm, voetenzak en een tas die je aan de wagen kunt hangen. Wij hebben de verzorgingstas bij de Hema gekocht en de voetenzak was een universeel ding van de H&M in de aanbieding. Dat scheelt veel geld. Als je die accessoires van bijvoorbeeld Bugaboo koopt dan ben je alleen daar al 200 euro aan kwijt
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:59:17 #212
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89762037
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
En ik denk dat je geen goed beeld hebt van een kinderwagen als je die omschrijft als "een bak met wielen". Ga maar eens verschillende wagens uitproberen! Begin voor de gein met buggy's, dan ontdek je meteen hoeveel fijner een gewone kinderwagen is. Wat ik aan onze kinderwagen bovendien heel handig vind is dat 'ie zo smal is. Dat scheelt een boel ergernis bij het winkelen.

Sommige accessoires zijn heel fijn, zoals een parasol, regenscherm, voetenzak en een tas die je aan de wagen kunt hangen. Wij hebben de verzorgingstas bij de Hema gekocht en de voetenzak was een universeel ding van de H&M in de aanbieding. Dat scheelt veel geld. Als je die accessoires van bijvoorbeeld Bugaboo koopt dan ben je alleen daar al 200 euro aan kwijt
Ik ben het hier mee eens.

Je moet nadenken waar je het meeste de kinderwagen gaat gebruiken.
Testen, proefritjes maken (mag tegenwoordig buiten bij een goede speciaalzaak)
Waar ik ook naar kijk is de stof, de vering.
Bugaboo is de enige waarbij je de vering kan verstellen (naar mijn weten) ik vind dat handig.
Is het zitje te keren, etc etc.

Ik heb me er de eerste keer niet in verdiept en heb toen maar wat gekocht.
Pakte iets en het reed best fijn, gelijk gekocht en klaar.
Dat heb ik later wel geweten, ik had er spijt van en heb toen een Joolz aangeschaft van 600 euro.
Ja dat is hartstikke prijzig, maar ik heb er zoveel plezier van gehad.
En verkocht voor 350 :P

Hier in de race de Bugaboo en Joolz en twijfelachtig de buzz maar die neigt meer naar nee.
Hoor te veel negatieve verhalen.
En natuurlijk als je niet zoveel geld uit wilt geven dan zou ik voor een tweedehands gaan.
Niet de dure prijs, wel de kwaliteit.
pi_89762053
En let er ook even op of het in je auto past. ;) Wij hebben toen bij de 1e een bugaboo gekocht, past in elke auto achterin. Anderen kopen liever een ruigere kinderwagen (zoals de Mutsy) en vervolgens een grotere auto om 'm te vervoeren. :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:00:37 #214
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89762099
Jezelf quoten :')
pi_89762238
Ik heb dus eerst moeten zoeken wat er in de auto past. Toen bleven er eigenlijk 2 keuzes over, de quinny buzz, of een van teutonia. En teutonia was flink aan de prijs.
Aanbieding afgewacht, en uiteindelijk waren we voor iets meer dan 500 euro klaar. Ik heb er alleen nog geen maxicosi bij, maar toevallig zag ik daar gisteren ook een leuke aanbieding voor die ik even verder uit ga zoeken..
pi_89762274
Dat is trouwens ook een goed punt, SC, de inruilwaarde. Als je bijvoorbeeld een Bugaboo op Marktplaats zet krijg je daar nog een mooi bedrag voor terug.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89762457
en vergeet niet dat kinderwagens van het vorige seizoen ook prima zijn, alleen de kleuren zijn anders. Wij hebben em cadeau gekregen en ook een aanbieding afgewacht, bovendien hebben we niet de allerduurste gekozen, gewoon omdat we die niet fijn vonden. En kijk ook even hoe compleet een wagen is al je em koopt. Bij onze bak zat bv de regenhoes en het dekentje er bij, er zijn er ook waarbij die los moet kopen. En dan is het maar afwachten of een universele hoes oid past. Op onze wagen zou geen universele parasolclip passen. Nieuws van de dag: en of dat past. Weer 20 euro uitgespaart.

Enne, over die babyfoon, het ging ons meer om de vergelijking van Spanky die graag roept over de babyfoon met camera die zooo ontzettend veel handiger is dan de wagen. ;)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:27:43 #218
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89765612
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:09 schreef mefke79 het volgende:
en vergeet niet dat kinderwagens van het vorige seizoen ook prima zijn, alleen de kleuren zijn anders. Wij hebben em cadeau gekregen en ook een aanbieding afgewacht, bovendien hebben we niet de allerduurste gekozen, gewoon omdat we die niet fijn vonden. En kijk ook even hoe compleet een wagen is al je em koopt. Bij onze bak zat bv de regenhoes en het dekentje er bij, er zijn er ook waarbij die los moet kopen. En dan is het maar afwachten of een universele hoes oid past. Op onze wagen zou geen universele parasolclip passen. Nieuws van de dag: en of dat past. Weer 20 euro uitgespaart.

Enne, over die babyfoon, het ging ons meer om de vergelijking van Spanky die graag roept over de babyfoon met camera die zooo ontzettend veel handiger is dan de wagen. ;)
Ja dat is ook zoiets.. vorige seizoenen, dat scheelt vaak al 100,-
En hoe compleet je hem koopt heb je ook een punt, de bugaboo is compleet met alles erop en eraan.
De buzz niet, de dreami moet je los kopen maar er zitten wel weer maxi cosi adapters bij.
Maar de kosten van de adapters en dreami zijn natuurlijk weer anders.

Ach, te veel keus gewoon :P

Claudia, jij had de bee toch he?
Heb je er nog plezier van?
Hij heeft even op m'n lijstje gestaan, maar ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij een beeb in een cocoon.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:41:00 #219
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89766181
weet iemand welke maxi cosi op de bugaboo kan?
ik heb er nog 2 liggen maar dat zijn oude modellen en heb eigenlijk geen zin om een nieuwe te kopen.
ik heb een leuke gezien maar twijfel over de kleur voor als het een meisje word :@
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:43:05 #220
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89766272
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:41 schreef rotsje het volgende:
weet iemand welke maxi cosi op de bugaboo kan?
ik heb er nog 2 liggen maar dat zijn oude modellen en heb eigenlijk geen zin om een nieuwe te kopen.
ik heb een leuke gezien maar twijfel over de kleur voor als het een meisje word :@
Welke heb je? de citi?
Vanaf de citi t/m pebble kunnen ze er gewoon op met de bugaboo mc adapters.

Welke heb je gezien? :D
Ik ben helemaal weg van purple blossom.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:52:03 #221
323384 rotsje
kloon zoveel
pi_89766641
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:43 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Welke heb je? de citi?
Vanaf de citi t/m pebble kunnen ze er gewoon op met de bugaboo mc adapters.

Welke heb je gezien? :D
Ik ben helemaal weg van purple blossom.
wij hebben 2 citi's op zolder staan.

de purple blossom is wel heel mooi maar voor een jochie zou ik het niet doen :)
we moeten nog zolang wachten haha op de 20 weken echo. :D
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 december 2010 @ 15:55:43 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_89766803
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:36 schreef Spanky78 het volgende:
Heh, wij gebruiken al tijden bijna alleen de buggy. We hebben al die zooi eigenlijk bijna voor niets gekocht. Vandaar mijn advies om een tweedehands aan te schaffen. Die dingen zijn zo goed gemaakt, je ziet op die van ons nog geen krasje. En aangezien die bak na2-3 maanden te klein is, de wagen met bak best groot is als je de stad in gaat, kan je wat mij betreft het geld beter aan andere zaken uitgeven. Babybadjes zijn ook zo'n onzinaankoop. Wij hebben dat welgeteld 4x gebruikt, toen namen we onze dochter mee onder de douche, dan krijste ze niet zo...
Da's een potig meisje, als de bak na 2-3 maanden al te klein is... En tsja, dat jullie meteen overgestapt zijn op een buggy, maakt het nog geen algemeen goed. Ik heb de buggy misschien drie keer gebruikt, bugaboo was veel praktischer in gebruik.
quote:
Ik denk dan onder andere zo'n babyfoon met camera, of wat dacht je van een fatsoenlijke keukenmachine om hapjes mee te pureren , die ga je tenminste echt gebruiken.... (tenzij je je kind alleen potjesmeuk geeft). En ehm, nog meer handige dingen... Een voedingskussen is errug handig, een flink stel potjes, flesjes, spenen, heel veel hydrofiele luiers en spuugdoekjes... Veel belangrijker dan zo'n stomme wagen, waarmee je dan ook nog eens een soort statement moet maken.

Een babyfoon met camera vind ik dan weer onzin... Laat mij maar lekker een statement maken met een fijne kinderwagen :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_89778869
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:27 schreef SacreCoeur het volgende:

Claudia, jij had de bee toch he?
Heb je er nog plezier van?
Hij heeft even op m'n lijstje gestaan, maar ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij een beeb in een cocoon.
De Bee wordt hier héél veel gebruikt nu ik niet draag door de zwangerschap. We hebben geen behoefte aan een buggy omdat de Bee uitstekend in de achterbak van de auto past en makkelijk opklapbaar is. We hebben er wel een buggy bijgekocht omdat we met de tweede op komst de mogelijkheid wilden hebben om met twee wagens op pad te gaan.

Een baby in zo'n cocoon in plaats van een wagenbak heeft hier nooit raar gevoeld. Het is een lekker warm nestje en ik vond dat in de winterperiode heel fijn. Wel is het zo dat we de Bee nooit als vervanging van de wieg hebben gebruikt, waarschijnlijk doordat zo'n cocoon toch wel heel anders is.

Mijn schoonouders zijn zowel de Bee als de Cameleon gewend en geven de voorkeur aan de Bee omdat 'ie smaller en minder log is. Het enige wat ik onhandig vind aan de Bee is juist dat 'ie vrij smal is. Ik heb het idee dat we Ivan erin moeten proppen en dat zijn benen er wat maf bij bungelen. Dit effect, zeg maar:



Maar misschien is het tijd geworden om hem andersom in de wagen te zetten, want dan heeft 'ie een voetensteuntje. Dit ziet er weer heel comfortabel uit:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:54:25 #224
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_89779295
Denk ook dat door het stoeltje om te keren hij wat beter zit.
Hij lijkt mij handig.
Ik ben natuurlijk veel in winkels en de school van Isa.
Daarom ook de twijfel over de Joolz, dat wordt te groot denk ik.

Maar ik ben soms wel lang in winkels en weg en dan is misschien zo'n cocoon niet handig?

En ik heb natuurlijk nog de zapp staan.
Die blijft toch, daar kan ik als het moet nog een autostoeltje opzetten.
Is ook compact en klein.

Wat is wijsheid? Cameleon of Bee.
Heb ze allebei getest en allebei fijn.
pi_89779697
Nou ja, in principe kun je alles met een cocoon wat je met een kinderwagenbak ook kunt. Het grootste verschil is denk ik dat je kind in een harnasje ligt, maar als ze zo klein zijn draaien ze toch niet in hun slaap. Ivan heeft altijd fijn in de kinderwagen geslapen. Als ik het te warm vond voor hem ritste ik de cocoon wat open.

Ga je de kinderwagen veel meenemen in de auto?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')