quote:Woensdag wil Laura Dekker beginnen aan haar solozeiltocht. Dat laat de 14-jarige op haar weblog weten, zo melden verschillende media.
Foto: Archief
Vanuit het Zeeuwse Den Osse zal ze met haar boot Guppy naar Portugal vertrekken. Laura's vader gaat met haar mee. Tijdens deze tocht zullen de laatste dingen op haar zeilboot getest en verbeterd worden. vanaf Portugal zal Laura dan haar reis alleen voortzetten.
Wanneer dat precies zal zijn is nog niet bekend, maar Laura heeft wel haast.
Want als zij de jongste solozeiler die de wereld rond voer ooit wil worden, moet ze snel vertrekken. Ze wordt binnenkort 15 en heeft weinig tijd om recordhoudster Jessica Watson in te halen. Als Laura zo'n twee jaar over de tocht doet, kan ze het record van Jessica Watson met een paar dagen verbreken.
De kinderrechter in Middelburg hief dinsdag de ondertoezichtstelling van Laura door Jeugdzorg op. En Laura's ouders vinden het goed dat Laura een poging doet de jongste solozeilster te worden die rond de wereld vaart.
"Oog om oog, tand om tand" en "het recht van de sterkste".quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:30 schreef wolferl het volgende:
Welke wet wordt toegepast als zij op internationale water zeilt?
Anders roei ik er wel achteraan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Oog om oog, tand om tand" en "het recht van de sterkste".
Is die snol nu nog steeds niet weg??![]()
Rot 's op, trut. En blijf weg.
Ik zou direct 911 bellen voor de kust van Portugal.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:29 schreef Pek het volgende:
Het geeft goed weer hoe ik over de hele zaak denk:
Als ze straks ergens in zwaar weer op de klippen loopt, dan is er een lol. Misschien wel een roflol, maar ik hoop dan toch ook wel dat iemand 911 belt, zodat ze gered wordt. Zo'n softie ben ik wel
Nou Laura, heel veel succes.quote:BROUWERSHAVEN - De 14-jarige Laura Dekker vertrekt woensdagmorgen om negen uur vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld.
© ANP
Eerst zeilt ze nog samen met haar vader naar Portugal. Ze willen dan de laatste dingen op haar boot Guppy testen en verbeteren.
Als de boot zeewaardig is, wil Dekker zo snel mogelijk koers zetten naar de Canarische Eilanden. Hier wacht zij mogelijk het einde van het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan af, dat tot december kan duren.
Afgelopen week hief de kinderrechter in Middelburg de ondertoezichtstelling van Laura door Jeugdzorg op. De ouders van Laura kregen weer gezag over haar. Daarmee viel de laatste belemmering weg om met de zeiltocht te beginnen.
Jongste zeilster
Als haar poging lukt, is ze de jongste zeilster ooit die onafgebroken de wereld rond zeilde. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson.
Film- en televisieproducent Eyeworks heeft met het meisje afgesproken de beelden van haar wereldreis exclusief te mogen gebruiken. Het is nog niet duidelijk wat het productiebedrijf er exact mee gaat doen.
© ANP
De rest is in het artikel te lezen:quote:Zeiler Thomas Siffer heeft serieuze vragen bij tocht Laura Dekker
'Tocht Laura Dekker is totaal onverantwoord'
Morgenochtend kiest de amper 14-jarige Laura Dekker in het Nederlandse Brouwershaven het ruime sop voor haar solozeiltocht rond de wereld. Thomas Siffer zeilde drie jaar lang met vrouw en dochter langs dezelfde route en is fel gekant tegen 'zoveel jeugdige overmoed'.
Hoofdredacteur van het weekblad Story, Thomas Siffer, zeilde met zijn vrouw Els en dochter Luna de wereld rond. Hij schreef er het boek Land in zicht over. 'Met de moderne apparatuur is de trip op zich niet zo moeilijk. Het is zelfs relatief veilig.' Maar het avontuurlijke plan zelf vindt hij 'afgrijselijk en onverantwoord'.
1. Veel te jong
'Als Laura Dekker graag in haar eentje rond de wereld wil zeilen, moet ze dat vooral doen. Maar niet nu. Onderneem zoiets binnen een vijftal jaren, met een vriend. Een meisje van veertien moet zich bezighouden met botsauto's, het stiekem drinken van Bacardi Breezers en vriendjes kussen in bushokjes. Ze heeft nog niet genoeg meegemaakt om al haar belevenissen in het juiste kader te plaatsen.'
Siffer begrijpt dat Laura verlangt naar avontuur en heroïek. 'Maar waarom niet nog enkele jaren ervaring opdoen, in plaats van halsoverkop aan zo'n zware onderneming te beginnen? Ze zal lieve en gastvrije mensen leren kennen, maar ook in havens terechtkomen met stuurse havenmeesters en moeilijke ankerplaatsen. Ze is te jong om meester te zijn van al die onvoorziene omstandigheden die zo'n zeiltocht meebrengen.'
http://twitter.com/patrickbrokquote:BREKEND! Windkracht 3 te machtig voor Laura Dekker. De soloreis om de wereld van de 14-jarige is zojuist uitgesteld
http://twitter.com/omroepzeelandquote:Laura Dekker is zojuist vertrokken op zeiltocht, uitgezwaaid door een massa mensen in de haven van Den Osse.
Zonder de media was ze al lang weggeweest (toch?:P), maar als je zo nodig in het Jeugdjournaal wilt zittenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Irritant zeg, al die media!
[ afbeelding ]
http://www.pzc.nl/regio/z(...)media-voor-Laura.ece
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:25 schreef Coelho het volgende:
Geen livestream van een webcam op de voorsteven?
.quote:wo 04 aug 2010, 07:43 |
Zeilmeisje Laura vertrokken
BROUWERSHAVEN - De 14-jarige Laura Dekker is woensdagochtend om negen uur vanuit Den Osse (Zeeland) vertrokken voor haar solozeiltocht rond de wereld. Veel belangstellenden varen op bootjes voor de Zeeuwse kust met haar mee. Eerst zeilt ze nog samen met haar vader naar Portugal. Ze willen dan de laatste dingen op haar boot Guppy testen en verbeteren
Als Arnie het maar wel filmt dan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:21 schreef strontboer het volgende:
Ik hoop dat ze verkracht wordt door zeepiraten. Dat zal d'r leren
Aardig bootje voor een 14 jarig meisje...quote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
En hoe doen ze dat nu met school en die shit?
Dat kind is nog leerplichtig.
Zal wel via internet gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
En hoe gaan ze haar overhoren? Komt er iemand op de boot? Of mag ze steeds haar boeken er bij houden?
Dat dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:21 schreef kikoooooo het volgende:
Ik wens haar heel veel succes en heb er ongelooflijk veel respect voor dat ze het aan durft
Van ons belastinggeld natuurlijk, net zoals bij de andere honderden schepen die door de Golf van Aden varen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Aangezien de rechter haar weer onder de verantwoordelijkheid van de ouders hebben geplaatst, zullen die ouders dan ook bhet losgeld betalen die de piraten voor haar eisen? Of moet dat dan weer wel van mijn belastinggeld?
Hopelijk spoelt ze aan op een onbewoond eiland en vindt ze een volleybal die ze Wilson kan noemen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dat kutkind heeft echt geen idee waar ze aan gaat beginnen. Maar goed, rot maar lekker op en dat we voorlopig maar niks meer van je horen/zien
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:11 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Hopelijk spoelt ze aan op een onbewoond eiland en vindt ze een volleybal die ze Wilson kan noemen.![]()
Tokkie zeilers?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:11 schreef Tsunade het volgende:
Maar dan zonder gered te worden zoals in de film.meid, we hebben genoeg van jou en je tokkie ouders
![]()
Misschien wil ze het nog sneller gaan doen?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:22 schreef Gia het volgende:
Is het eigenlijk niet zo dat de leeftijd aankomst na die wereldreis bepalend is of het een record is of niet. Toch niet de leeftijd bij vertrek! Want dan kun je er zo lang over doen als je wilt.
En Laura is al bijna 15. Dus, dan is ze zowat 17 als ze terugkomt. Die australische was volgens mij 16. Dus, die is jonger.
Chuck Norris zeilde vroeger in de kerstvakantie vaak ff de wereld rond, maar ik denk dat mensen als Laura er iets langer over doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Hoe snel kan het eigenlijk, rond de wereld zeilen?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Maar goed, rot maar lekker op en dat we voorlopig maar niks meer van je horen/zien
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:37 schreef Tsunade het volgende:
Gaap! Zout alsjeblieft op aandachtshoer
quote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Is die snol nu nog steeds niet weg??![]()
Rot 's op, trut. En blijf weg.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:21 schreef strontboer het volgende:
Ik hoop dat ze verkracht wordt door zeepiraten. Dat zal d'r leren
quote:
quote:, stomme aandachtshoer!
quote:
quote:
Ik vind het echt beschamend inderdaad, het is zo enorm bekrompen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Je bent 14, je hebt een sterke wil, en een droom om iets bijzonderders te gaan doen met je 14de levensjaar dan in je agenda krassen op de HAVO.
En je woont in Nederland.
Als ze zeilt zal ze ook omkomen in de vrije tijd hoor. 10000 km water waar geen fuck te beleven valt. Dan zet je het zeil vast, het roer vast en je kijkt eens per uur of je nog op koers ligt en ben je blij dat er studieboeken zijn om de verveling te stoppen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:17 schreef speknek het volgende:
Zal wel via internet gaan.
Driekwart van de tijd zal ze ook niet zeilen.
Dat zijn gewoon jaloerse scholiertjes die niets kunnen en dus op school moeten blijvenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Dan is dit wat je over je heen krijgt.![]()
Allemaal van die huisvrouwen die een tochtje naar de supermarkt al een heus avontuur vinden. Je ziet gewoon duidelijk dat een wereldreis maken met een zeilboot bij veel Nederlanders gewoon niet in de belevingswereld past. En ja dan pakken we in Nederland de zeis en gaan we maaien.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:43 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dat meisje heeft die pers niet zelf op de hals gehaald, die hele rechtszaak met kinderbescherming is door de media en het prachtige Nederland door haar strot geduwd.
Oei oei, de afgunst weer. Ga toch lekker buiten spelen miep.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:50 schreef DjinN het volgende:
Overigens:
Waar heeft ze al dat geld vandaan geschraapt om die hele reis te maken ?2 jaar zeilen, dat moet toch een hele hoop kosten
Of zouden pappie en mammie haar een geldboompje hebben geschonken
Ach hoepel op flauwe zeikerdquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oei oei, de afgunst weer. Ga toch lekker buiten spelen miep.
En wat dan nog?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:50 schreef DjinN het volgende:
Dahaaaaaaagga weg en blijf weg!
![]()
Overigens:
Waar heeft ze al dat geld vandaan geschraapt om die hele reis te maken ?2 jaar zeilen, dat moet toch een hele hoop kosten
Of zouden pappie en mammie haar een geldboompje hebben geschonken
Ja je ziet toch dat et een vraag is, knuppelquote:
en jij bent hier de zeikerd die er niet tegen kan dat niet iedereen dezelfde mening heeft als jijquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij bent hier de zeikerd hoor, samen met al die andere kut-Nederlanders van je.
Stel je altijd je oprechte vragen met een sarcastisch gezichtquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja je ziet toch dat et een vraag is, knuppel
Er staan anders bij 2 van de 3 vragen geen vraagtekens, doos. En als het een vraag was, dan was het een retorische want geldbomen bestaan niet, dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Al stelde ik de vraag met eenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Stel je altijd je oprechte vragen met een sarcastisch gezicht.
Dag chagrijnquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er staan anders bij 2 van de 3 vragen geen vraagtekens, doos. En als het een vraag was, dan was het een retorische want geldbomen bestaan niet, dat weet je zelf ook wel.
Onzin, jij en als die andere huillies zijn het die er niet tegen kunnen als iemand eens iets anders doet dan jullie hebben gedaan. Dan krijg je rechtzaken van de kinderbescherming, allerlei lieden op fora ineens vinden dat zo'n meisje zo'n reis niet aan kan terwijl ze zelf nog niet eens weten wat overstag gaan is, en als je dan eindelijk weg mag krijg je de huid volgescholden inclusief doodverwensingen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
en jij bent hier de zeikerd die er niet tegen kan dat niet iedereen dezelfde mening heeft als jijBen je nou klaar met mekkeren? Als ik je heb beledigd met mijn reactie, sorry hoor
krijg je meteen een kusje erop ok ?
Sponsoring. Ze gaat sowieso een column schrijven voor een zeilblad, ze heeft een deal met Eyeworks en ja, papa heeft vast ook wel wat toegeschoven. Schande!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, als 14 jarige 2 jaar lang alleen op een boot zitten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn voor haar om de haven uit de varen.
Dahaag kakelend NederlandEn alleen nog de geluiden van de wind en de zee om je heen....
Ah kijk, dat is een antwoordquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Sponsoring. Ze gaat sowieso een column schrijven voor een zeilblad, ze heeft een deal met Eyeworks en ja, papa heeft vast ook wel wat toegeschoven. Schande!
Ja, duh. Ik deed de domme aanname dat jij wel zou begrijpen dat mijn vraag er vanuit ging dat het antwoord op jouw vraag "ja" is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Allemaal van die huisvrouwen die een tochtje naar de supermarkt al een heus avontuur vinden. Je ziet gewoon duidelijk dat een wereldreis maken met een zeilboot bij veel Nederlanders gewoon niet in de belevingswereld past. En ja dan pakken we in Nederland de zeis en gaan we maaien.
Dat zou natuurlijk kunnen, het zal niet voor het eerst zijn dat zeilers overboord springen omdat ze gek worden van al dat water op de oceaan. Maar dat is het risico van het vak he, anders is een wereldreis ook geen prestatie van formaat.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, als 14 jarige 2 jaar lang alleen op een boot zitten.![]()
Denk dat ze met stemmen in dr hoofd terugkomt.
Wellicht vanwege reacties als deze:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:02 schreef Tsunade het volgende:
waarom wordt iedereen meteen als jaloers bestempeld als ze het niet een geweldig plan vinden om een schaap van 14 de wereld over te laten zeilen? Dat vind ik zo'n makkelijke zwakzinnige reatie
quote:Hopelijk spoelt ze aan op een onbewoond eiland
Nou ja, ik vind het niet meer dan normaal dat ze haar in de eerste instantie niet zomaar hebben laten gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, jij en als die andere huillies zijn het die er niet tegen kunnen als iemand eens iets anders doet dan jullie hebben gedaan. Dan krijg je rechtzaken van de kinderbescherming, allerlei lieden op fora ineens vinden dat zo'n meisje zo'n reis niet aan kan terwijl ze zelf nog niet eens weten wat overstag gaan is, en als je dan eindelijk weg mag krijg je de huid volgescholden inclusief doodverwensingen.
Echt, mensen, de domheid die in deze reeks ten toon gespreid wordt...... ongelooflijk. Ze zit niet 2 jaar alleen op een zeilboot.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Geen dankquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ah kijk, dat is een antwoordDankjewel!
Er is een verschil tussen 'dit lijkt me erg onverstandig ' En: 'rot op trut ik hoop dat je verkracht wordt door piraten'.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:02 schreef Tsunade het volgende:
waarom wordt iedereen meteen als jaloers bestempeld als ze het niet een geweldig plan vinden om een schaap van 14 de wereld over te laten zeilen? Dat vind ik zo'n makkelijke zwakzinnige reatie
Dat worden ze niet, ik vind het bijvoorbeeld ook niet een geweldig plan. Maar ze is een held dat ze het doet (en ze het waarschijnlijk kan) en ik hoop dat ze de tijd van d'r leven heeft. Is dat nou zo moeilijk?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:02 schreef Tsunade het volgende:
Je hoopt wel dat ze aanspoelt en niet gered wordt. Of is dat 'een grapje'?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:05 schreef Tsunade het volgende:
dat gun ik dr nou ook weer niet nee.. maar ik persoonlijk word wel een beetje moe van al die aandacht om haar persoontje
Voor mij is ze pas een held als de missie volbracht is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat worden ze niet, ik vind het bijvoorbeeld ook niet een geweldig plan. Maar ze is een held dat ze het doet (en ze het waarschijnlijk kan) en ik hoop dat ze de tijd van d'r leven heeft. Is dat nou zo moeilijk?
Nee ze zal heus wel eens ergens aanmeren maar het grootste deel van de tijd zal het wel zo zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:04 schreef Casos het volgende:
[..]
Echt, mensen, de domheid die in deze reeks ten toon gespreid wordt...... ongelooflijk. Ze zit niet 2 jaar alleen op een zeilboot.
Moet je vooral in topics over haar gaan reageren.....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:05 schreef Tsunade het volgende:
dat gun ik dr nou ook weer niet nee.. maar ik persoonlijk word wel een beetje moe van al die aandacht om haar persoontje
Haha, grootste deel van de tijd zit ze helemaal niet op zeequote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee ze zal heus wel eens ergens aanmeren maar het grootste deel van de tijd zal het wel zo zijn.
Leuk hoor, sta je daar ergens waar, naar ik aanneem meteen de pers voor je neus staat, als meisje van 14.
Dat doe ik graag ja. Welterusten!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef Casos het volgende:
[..]
Moet je vooral in topics over haar gaan reageren.....
Dat geldt voor elke sport.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Voor mij is ze pas een held als de missie volbracht is.
En het is ook zo dat het haar meehelpt dat haar ouders voldoende geld hebben.
Nou dan zou ik binnen een jaar terug zijn en het wereldrecord verbreken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:07 schreef Casos het volgende:
[..]
Haha, grootste deel van de tijd zit ze helemaal niet op zee
huil...ik ben vet serieus ja... dit is wel Fok heur, daar moet je serieus doenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je hoopt wel dat ze aanspoelt en niet gered wordt. Of is dat 'een grapje'?
Ze zit niet 2 jaar lang alleen op een boot. Ze zeilt een stukje, gaat dan weer aan wal waar ze wordt opgevangen, blijft daar een tijdje en zeilt dan weer een stukje.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Oei, de ervaren zeezeilster Gia doet van zich spreken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:22 schreef Gia het volgende:
Hooguit het record van degene die als jongste begint aan een zeiltocht rond de wereld, want ik verwacht niet dat ze jonger gaat finishen dan Jessica.
Als je geen geld hebt voor goede kicks, je ouders geen geld om je naar de goede club te brengen, je naast je school folders moet rondbrengen om je ouders in het huishoudgeld te voorzien, dan ga je niet ver komen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Niet waar. Kijk maar naar voetbal.
Net wat zoekwerk gedaan. Wil ze de jongste zijn, dan moet ze voor 17 september 2012 klaar zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oei, de ervaren zeezeilster Gia doet van zich spreken.
Ik zeg toch helemaal niet dat dit de 'steen des aanstoots' is bij Laura? Hoe kom je nu bij 'linksige afgunst'?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je geen geld hebt voor goede kicks, je ouders geen geld om je naar de goede club te brengen, je naast je school folders moet rondbrengen om je ouders in het huishoudgeld te voorzien, dan ga je niet ver komen.
Natuurlijk, je hebt meer geld nodig om te zeilen. Maar als dat steen des aanstoots is, dan bespeur ik toch weer wat linksige afgunst naar mensen met meer geld.
Mijn ouders kunnen zoiets ook niet betalen, maar stel dat ze het wel konden, dan zou ik nog steeds niet op mij 14de in staat zijn om solo de wereld rond te zeilen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk, je hebt meer geld nodig om te zeilen. Maar als dat steen des aanstoots is, dan bespeur ik toch weer wat linksige afgunst naar mensen met meer geld.
Ik vermoed dat Laura de droom waar moet maken die haar vader in duigen heeft zien gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mijn ouders kunnen zoiets ook niet betalen, maar stel dat ze het wel konden, dan zou ik nog steeds niet op mij 14de in staat zijn om solo de wereld rond te zeilen.
Het blijft een prestatie. Het is geen verwende-nesten-hobby, zoals parfums onder jouw naam uitbrengen, of honde-kostuumpjes ontwerpen .
Papa is al tig keer de wereld om gegaan, ik zou willen dat ik zo in de gelegenheid was om te zeilen als hij. Dus ik zie niet echt een kapotte droom hier.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Laura de droom waar moet maken die haar vader in duigen heeft zien gaan.
Heeft ie een record verbroken toen ie een tiener was?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Papa is al tig keer de wereld om gegaan, ik zou willen dat ik zo in de gelegenheid was om te zeilen als hij. Dus ik zie niet echt een kapotte droom hier.
Dat speelde toen helemaal niet zo vermoed ik.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heeft ie een record verbroken toen ie een tiener was?
Geen goed teken als hij Dekker heet!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat speelde toen helemaal niet zo vermoed ik.
Het beeld dat ik bij push ouders heb is dat ze helemaal mislukt zijn in iets en dat hun kind het dan maar goed moet gaan maken. Meneer Dekker is echter niet mislukt als zeiler...
Maar goed dit is allemaal speculatie.. Als jij gelijk hebt is het beter als ze gaat, anders moet over 15 jaar Pietje Dekker van zijn moeder de wereld over voor zijn 10de verjaardag..
Je bent er wel vol van hequote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:47 schreef Casos het volgende:
De meeste hier vinden het al spannend als ze met de auto het pontje op rijden om de Lek over te steken. Laura gaat met haar 14e de wereldzeeen bevaren........
Je weet wat solo betekent?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:33 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Je bent er wel vol van hemisschien mag je wel mee als gezelschap voor Laura als je lief bent
Ik zou graag zo'n reis maken ja, kan mij dan ook goed voorstellen hoe het voor Laura moet zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:33 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Je bent er wel vol van hemisschien mag je wel mee als gezelschap voor Laura als je lief bent
Voor ze daar komt zijn we anderhalf jaar verder. En ja, het is inderdaad de bedoeling rond het Kaap te gaan als de situatie in de tussentijd niet verandert is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:28 schreef Nightanimal het volgende:
Iemand het Vaarplan van Laura gezien?![]()
Ze vaart rechtstreeks de Golf of Aden in.
[ afbeelding ]
Bron:Pirates hijack ship Gulf of Aden
The Gulf of Aden is a narrow waterway that divides Somalia from Yemen on the Arabian Peninsula. It is also a vital shipping route for hundreds of maritime companies around the world. In the past year, dozens of vessels have been seized in the area, earning Somali pirates and their associates tens of millions, perhaps hundreds of million of dollars, in ransom.
Bron:Pirates Yemen
Er zijn weinig andere opties, langs de kaap varen kan nog gevaarlijker zijn.
Daar zeg ik ook geen nee tegen, maar dan liever een wereldreis over land. Maar goed daar gaat t hier niet over.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:02 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik zou graag zo'n reis maken ja, kan mij dan ook goed voorstellen hoe het voor Laura moet zijn.
doe es niet zo serieusquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Je weet wat solo betekent?
Voor de rest, al die opmerkingen hier, al die goede wensen .. pff. Ze wil jullie 'wijze raad' niet aannemen en dus hopen jullie maar dat zij verkracht wordt, of ergens aanspoelt? Nee, ze moet een whiplash oplopen in de botsauto's, en/of het risico lopen om na de zoveelste breezer achter het bushokje verkracht worden omdat vriendlief geen genoegen nam met zoenen .. dat is dan wel goed ..
Aah, hopen dat iemand verkracht wordt of ergens aanspoelt want dan zal die zijn lesje wel leren is grappig?quote:
Jammer dat het een discussietopic moet worden, ik had ook liever een fan- en adoratietopic gezien.quote:
Royal sadness.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Eindelijk hebben wij in NL weer eens iets om trots op te zijn, onze Laura
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nederland, als beroemde zeevarende natie, zou dit meisje op handen moeten dragen. Laten we die verschrikkelijke "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg"-mentaliteit nou eens opzij zetten, en haar gewoon de lof geven die ze verdient, want Laura is zeker iets om trots op te zijn. Mensen met lef en grootse dromen worden hier volkomen onterecht neergesabeld door de spruitjesvretende boerenlullen en -kutten die verzuurd zijn omdat ze zelf nooit iets met hun leven durfden te doen en dat daarom ook andere mensen misgunnen.
Nederland, als beroemde zeevarende natie, zou dit meisje op handen moeten dragen. Laten we die verschrikkelijke "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg"-mentaliteit nou eens opzij zetten, en haar gewoon de lof geven die ze verdient, want Laura is zeker iets om trots op te zijn. Mensen met lef en grootse dromen worden hier volkomen onterecht neergesabeld door de spruitjesvretende boerenlullen en -kutten die verzuurd zijn omdat ze zelf nooit iets met hun leven durfden te doen en dat daarom ook andere mensen misgunnen.
Wat is het verschil?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandig om een boot met kitstuig te nemen in plaats van een sloeptuig. Door de twee masten bij een kitstuig is de boot een stuk veiliger voor het maken van een wereldreis.
Ik vind dit nou juist een verzuurde reactie...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:45 schreef Farenji het volgende:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:10 schreef Fredo55 het volgende:
Aan het begin van de middag passeerde ze mijn eiland.
Zonder zeilen, terwijl er toch genoeg wind stond vandaag?
Een beetje tegenwind over de Oosterschelde en ze pakt het motertje.
Probeert ze zo piraten te misleiden?quote:
Wat is daar nou weer mis mee, ze mag toch gewoon de motor gebruiken?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:10 schreef Fredo55 het volgende:
Aan het begin van de middag passeerde ze mijn eiland.
Zonder zeilen, terwijl er toch genoeg wind stond vandaag?
Een beetje tegenwind over de Oosterschelde en ze pakt het motertje.
Doe jij eens gewoon dan doe je al gek genoegquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:45 schreef Farenji het volgende:
Dat is toch leuk zoiets, dat iemand iets durft te doen behalve kankeren op zwarten, joden en belastingenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
De voorstanders van deze reis zijn juist de kanslozen die zelf niks durven te ondernemen en daarom hun saaie leventje moeten opbeuren met de zeilreis van dit 14 jarige wicht.
Ja, en maar kankeren op Jeugdzorg en de Kinderbeschermingquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:29 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dat is toch leuk zoiets, dat iemand iets durft te doen behalve kankeren op zwarten, joden en belastingen![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De voorstanders van deze reis zijn juist de kanslozen die zelf niks durven te ondernemen en daarom hun saaie leventje moeten opbeuren met de zeilreis van dit 14 jarige wicht.
Tja, van iemand die zo'n klootzak als JimmyJump verheerlijkt kon zo'n goed onderbouwde reactie wel verwachtenquote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, van iemand die zo'n klootzak als JimmyJump verheerlijkt kon zo'n goed onderbouwde reactie wel verwachten
Spreek voor jezelf. Ik onderneem genoeg hoor. Dingen die risicovol genoeg zijn dat de Nederlandse overheid het me ten zeerste afraadt. Maar ja ik ben gelukkig wel meerderjarig dus mij betuttelen ze niet zoals Laura.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Doe jij eens gewoon dan doe je al gek genoeg![]()
Zij heeft ook het t-shirt en dan de manier waarop de vlag gepresenteerd wordt .. eis van een sponsor?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:29 schreef June. het volgende:
Waarom neemt ze eigenlijk een vlag van de Sea Shepherd mee? Gaat ze met haar zeilboot ook de Nisshin Maru aanvallen?
Okay dus je bent een hard drugs gebruikende lutser die na een biertje of 10 nog graag in de auto stapt?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik onderneem genoeg hoor. Dingen die risicovol genoeg zijn dat de Nederlandse overheid het me ten zeerste afraadt. Maar ja ik ben gelukkig wel meerderjarig dus mij betuttelen ze niet zoals Laura.
Als dat het enige is wat je kan bedenken dan ben je echt heel erg arm van geest. Geen wonder dat je zulke bekrompen standpunten tentoonspreidt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Okay dus je bent een hard drugs gebruikende lutser die na een biertje of 10 nog graag in de auto stapt?
Heb anders echt geen idee wat voor dingen je precies kan bedoelen.
beetje kortzichtig om zoiets meteen aan te nemen of nietquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Okay dus je bent een hard drugs gebruikende lutser die na een biertje of 10 nog graag in de auto stapt?
Heb anders echt geen idee wat voor dingen je precies kan bedoelen.
Van de homepage: http://india.farenji.net/2010/07/17/vagabonding/#more-5quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:21 schreef Farenji het volgende:
Maar als je echt wil weten wat ik ga doen moet je eens op mijn homepage kijken.
O jee, nog een wereldreis, "wat ben ik goed dwarsig bezig".....quote:Over minder dan drie maanden ruil ik mijn veilige en voorspelbare leventje als kantoorpikkie in voor een ietwat spannender en dynamischer bestaan: dat van werkeloze en dakloze vagebond. Ik heb ontslag genomen, zeg mijn huurhuis op en vertrek voor onbepaalde tijd op reis. Mijn eerste doel is het Indiaas subcontinent. Maar ik stap niet gewoon in het vliegtuig, dat is te makkelijk. Ik pak de trein. De reis naar India zal op zijn minst enkele weken vergen (beduidend langer als ik onderweg ook nog wat wil zien) en me dwars door Turkije, Iran en Pakistan voeren.
Ze ondersteunt die organisatie..... waarom weet ik niet, ben wel benieuwd of ze er geld voor krijgtquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:29 schreef June. het volgende:
Waarom neemt ze eigenlijk een vlag van de Sea Shepherd mee? Gaat ze met haar zeilboot ook de Nisshin Maru aanvallen?
quote:Om mijn reis mogelijk te maken is geld nodig en naast mijn reis wil ik ook graag een positieve bijdrage leveren aan een goed doel. daarom waren mijn team en ik op zoek naar een organisatie die iets te maken heeft met de natuur het zeeleven en de oceanen dit vonden wij in Sea Shepherd.
Ze zijn erg blij dat ik mij wil inzetten voor hun organisatie, en op deze manier kan ik ook iets terug doen voor de oceanen die ik bevaar.
Om alles in goede banen te leiden zal er een stichting worden opgericht en die gaat heten de World Ocean Life Foundation.
Tijdens mijn reis worden door mij ook foto’s en natuur opname gemaakt. In samenwerking met Sea Shepherd worden deze verwerkt in een verslag, tevens zal ik
samen met het Team contacten onderhouden en Sea Shepherd bezoeken op o.a. de Galapagos eilanden en in Australie.
Sea Shepherd zal mij tijdens de reis ook diverse malen interviewen.
checkt homepage....quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat je kan bedenken dan ben je echt heel erg arm van geest. Geen wonder dat je zulke bekrompen standpunten tentoonspreidt.
Maar als je echt wil weten wat ik ga doen moet je eens op mijn homepage kijken.
Close, but no cigarquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
Zeikerd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
checkt homepage....
Dus de nederlandse overheid raadt je ten zeerste af om per trein naar India te reizen, daar wil ik wel een bronnetje van zien dan? Iran en Pakistan wordt afgeraden voor niet essentiële reizen, maar dat is wat anders dan ten zeerste afraden.
Die leerplicht was het probleem toch niet? School kan ze onderweg gewoon volgen. Het was meer het idee: "dat meisje doet dingen waar ze te jong voor is, waarschijnlijk zijn de ouders slecht, laten we haar maar onder toezicht stellen want kinderen die zo jong al zulke volwassen dingen willen doen, dat kan niet hoor."quote:Hoe betuttelend de overheid soms ook mag zijn er zijn maar weinig dingen waarbij zij expliciet de vrijheid van het indivudu inperken, één van die dingen is het maken van een zeilreis door een leerplichtige puber, vind ik opzich niet zo gek eigenlijk.
Nee, daar ben ik veel te oud voor (ben ruim twee keer zo oud als Lauraquote:Veel plezier tijdens je reis trouwens, wordt je nu de jongste reiziger die per trein van Nederland naar India gaat en kom je dan ook in het Guiness World Record boek?
Close? Ik denk dat juist die mensen die ooit zelf gewoon op pad zijn gegaan of van plan zijn om dat nog te doen zeggen dat die meid moet gaan, het zijn eerder diegenen die vastliggen op het 'droogdok' die pertinent tegen zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Close, but no cigar![]()
Over een jaartje of 2 ben ik zelf zoiets van plan, zei het op een heel wat bescheidener schaal.
https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=lauradekker.nlquote:Domeinnaam lauradekker.nl
Status actief
Houder SMM/Zeilen
Administratieve contactpersoon support@abeoweb.nl
Registrar XL Internet Services B.V.
Kortenaerstraat 24 B
3012VE ROTTERDAM
Nederland
Technische contactpersonen registrar@xl-internetservices.com
Domeinnaamservers ns-01.svc.xl-internetservices.com
ns-02.svc.xl-internetservices.com
ns-03.svc.xl-internetservices.com
Datum registratie 2009-06-24
Administratie door NL Domain Registry
Er zijn genoeg mensen die best met 2 jaar minder school toekunnen. Maar ja het is afgestemd op een gemiddelde en daarom moeten veel kids verplicht bij elkaar zo'n 2 jaar uit hun neus vreten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:50 schreef ad0rable het volgende:
Als zij twee jaar niet naar school hoeft, mag ik het ook!
flikker op, en vervolgens zeuren als je niet aan een baan komt?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die best met 2 jaar minder school toekunnen. Maar ja het is afgestemd op een gemiddelde en daarom moeten veel kids verplicht bij elkaar zo'n 2 jaar uit hun neus vreten.
Goed dat die schoolplicht niet meer heilig is.
Geloof me de mensen waar ik het over heb komen wel aan een baan, zeker als ze die tijd mogen gebruiken om wel zinnige dingen te doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef ad0rable het volgende:
[..]
flikker op, en vervolgens zeuren als je niet aan een baan komt?
leerplicht is leerPLICHT.
Alsof Laura niet aan een baan zou komen, weet je hoe interessant het is als je het zeilmeisje in je bedrijf hebt. Daar open je meer deuren mee dan een van de honderdduizend met een HBO-fraude-diploma Commerciele Economie.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef ad0rable het volgende:
[..]
maar deze middelmatige havo-trut doet niet zo bijster veel zinnigs met die tijd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:00 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Geloof me de mensen waar ik het over heb komen wel aan een baan, zeker als ze die tijd mogen gebruiken om wel zinnige dingen te doen.
Ach dat snappen die vinger-opstekers toch niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Alsof Laura niet aan een baan zou komen, weet je hoe interessant het is als je het zeilmeisje in je bedrijf hebt. Daar open je meer deuren mee dan een van de honderdduizend met een HBO-fraude-diploma Commerciele Economie.
Ze kon VWO maar heeft bewust voor de HAVO gekozen zodat ze meer met zeilen bezig kan zijn. Ik denk dat er tijdens zo'n reis veel zinnigs te leren valt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:02 schreef ad0rable het volgende:
[..]
maar deze middelmatige havo-trut doet niet zo bijster veel zinnigs met die tijd.
dat is mijn punt, ik heb het niet over de uitzonderingen.
ik denk het niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze kon VWO maar heeft bewust voor de HAVO gekozen zodat ze meer met zeilen bezig kan zijn. Ik denk dat er tijdens zo'n reis veel zinnigs te leren valt.
ja, en daar is zij nog te jong voor.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk het wel, het is een behoorlijke mentale beproeving.
We gaat het zien, het zou best kunnen dat je het mis hebt. Waarschijnlijk past het gewoon niet in jouw belevingswereld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:14 schreef ad0rable het volgende:
[..]
ja, en daar is zij nog te jong voor.
het kind is 14
Het past bij veel mensen niet in hun belevingswereld. Die vinden dan dat Laura ' eigenlijk' sigaretjes zou moeten roken achter het fietsenhok, en roddels over haar leraren bij haar klasgenootjes in de agenda zou moet schrijven met een roze glitter pen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
We gaat het zien, het zou best kunnen dat je het mis hebt. Waarschijnlijk past het gewoon niet in jouw belevingswereld.
Op zo'n reis leer je meer dan je in 5 jaar onderwijs kan leren. Terwijl de rest van haar leeftijdsgenootjes in een muf lokaal zit om te leren over de bodemgesteldheid van zuidoost-groningen en het seksleven van de tweeslachtige vingerplant, zeilt Laura over de wereldzeeën en moet ze zich bezig houden met getijdenstromen, navigatie en weervoorspellingen, en niet omdat ze daar volgende week een schriftelijk overhorinkje over krijgt, maar omdat haar leven ervan afhangt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Sowieso zal ze een jaar over moeten doen. Ze gaat nu in feite naar 4 havo, maar is niet op tijd terug om examen havo 5 te doen. Dus, één jaar verliest ze sowieso. Maar ja, het is een jonge leerlinge, dus zo erg is dat niet. Doet ze gewoon examen op haar 17de, bijna 18, als één van de oudsten van de klas. Nu was ze één van de jongsten, zoniet de jongste.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:44 schreef moussie het volgende:
Wat is dit nou weer voor gezeur over de leerplicht? Ze volgt de lessen gewoon via de wereldschool, en zelfs al mocht zij achter komen te lopen (wat ik niet verwacht overigens), wat dan nog? Dan is ze 17, tijd zat om een verloren jaar in te halen .. en dan is zij een van de weinigen die dat jaar niet moet inhalen omdat zij liever thuis op de bank hangt om te gamen en/of hyven.
Ja, maar dan heb je geen wereldrecord, hè? Ze moet voor 17 september 2012 terug zijn en dan heeft ze dat record.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:00 schreef June. het volgende:
Maar ik snap niet waarom dat allemaal niet kan als ze bijvoorbeeld 17 of 18 is? Kan ze haar middelbare school eerst afmaken en daarna gewoon zeilen voordat ze aan een opleiding begint.
Wel een beetje sneu als het dan alleen om het record gaat denk ik dan..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je geen wereldrecord, hè? Ze moet voor 17 september 2012 terug zijn en dan heeft ze dat record.
Zij wil dat tegelijkertijd doen, en ze heeft genoeg hersens om dat klaar te spelen .. dus waarom wachten? Nu kan ze gewoon aan haar verdere opleiding beginnen als ze terugkomt, en het geld om die te betalen verdient zij met schrijven over haar ervaringen ed.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:00 schreef June. het volgende:
Maar ik snap niet waarom dat allemaal niet kan als ze bijvoorbeeld 17 of 18 is? Kan ze haar middelbare school eerst afmaken en daarna gewoon zeilen voordat ze aan een opleiding begint.
Ik denk niet dat ze meteen met haar verdere opleiding kan beginnen. Ze gaat namelijk zeker vertraging oplopen, want je maakt mij niet wijs dat ze d.m.v. wat boeken, internet en zelfstudie precies zoveel leert als een 14 jarige die wel op de middelbare school zit. Bovendien moet ze ook nog zeilen, boeken schrijven, dingen zien etc.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Zij wil dat tegelijkertijd doen, en ze heeft genoeg hersens om dat klaar te spelen .. dus waarom wachten? Nu kan ze gewoon aan haar verdere opleiding beginnen als ze terugkomt, en het geld om die te betalen verdient zij met schrijven over haar ervaringen ed.
Ze kan geen staatsexamen doen aan boord van een zeilschip. Of ze dat ergens aan wal kan doen, hangt af van het al dan niet op schema zijn. Als ze niet door de Golf van Aden kan, wil ze alsnog om de kaap en dat geeft nogal wat vertraging. En dat is dan precies op het moment dat ze met haar examens zit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:15 schreef June. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze meteen met haar verdere opleiding kan beginnen. Ze gaat namelijk zeker vertraging oplopen, want je maakt mij niet wijs dat ze d.m.v. wat boeken, internet en zelfstudie precies zoveel leert als een 14 jarige die wel op de middelbare school zit.
Maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk.
1 van de creatievere excuses die ik heb gelezen voor het niet doen van het VWO moet ik toegeven. Als je dat niet aankan ben je echter helaas gewoon niet slim.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze kon VWO maar heeft bewust voor de HAVO gekozen zodat ze meer met zeilen bezig kan zijn. Ik denk dat er tijdens zo'n reis veel zinnigs te leren valt.
Ze wordt over 6 weken 15.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:25 schreef ad0rable het volgende:
hoe moet ze in godsnaam lessen volgen?? zeilen is 4 uur op 4 uur af.
dat betekent ten eerste dat ze niet uitgerust zal zijn en tijdens die 4 uur op moet ze vanalles doen aan de boot en dingen controleren. nogmaals het is een kind van 14.
Misschien leert zij zelf wel meer .. geen peer-pressure om wat anders te doen, weinig afleiding dus en ook weinig anders te doen onderweg, zoals al vaker gezegd, ze neemt de pretroute op het gunstigste jaargetij. Ze zal zich niet op de 'normale' uren met school bezighouden, klopt, maar ik denk dat ze qua lesuren zeker niet onder zal doen voor iemand die wel op een school zit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:15 schreef June. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze meteen met haar verdere opleiding kan beginnen. Ze gaat namelijk zeker vertraging oplopen, want je maakt mij niet wijs dat ze d.m.v. wat boeken, internet en zelfstudie precies zoveel leert als een 14 jarige die wel op de middelbare school zit. Bovendien moet ze ook nog zeilen, boeken schrijven, dingen zien etc.
Als het mijn kind was had ik het wel geweten. Maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk.
Mag ze daar asjeblieft zelf achter komen? Wie ben jij om daar als totale buitenstaander een oordeel over te geven? Het laatste waar ze iets aan heeft is van die legers stuurlui die allemaal veilig aan wal blijven staan maar het allemaal veel beter zeggen te weten dan zij zelf.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Los van haar leeftijd: ze is er als persoon mentaal niet klaar voor. Als je van de tegenslag dat de rechter zegt dat je nog niet die zeilreis mag maken, zo depressie wordt dat je van huis wegloopt naar de Antillen, dan kun je toch niet al die tegenslagen verwerken die je op zo'n wereldreis tegen gaat komen?![]()
![]()
Bovendien: haar verste zeilreis is geloof het kanaal over? Dan heeft ze toch geen enkele ervaring? Is het dan verantwoord om die ervaring maar op de oceanen op te doen?
Bovendien2: ik vraag me sterk af of ze zelf die zeilreis wel wil maken. Natuurlijk wil ze de wereld zien, da's normaal, maar of ze dat echt op deze manier wil doen, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Ze zeilt van kinds af aan, kan nu een record vestigen, is al helemaal ingepakt door andere partijen (zie mijn eerdere post) en dus moet ze een wereldzeilreis maken.
Bovendien3: wie haar een beetje goed gevolgd heeft in interviews, ziet dat ze een redelijk eigenwijs meisje is, die niet gauw adviezen aanneemt. Hoort bij haar leeftijd, maar hoe gaat ze dit gebrek aan sociale vaardigheden oplossen als ze hulp nodig heeft, in bijv havens? Daarnaast is het een slechte eigenschap om op zo'n zware reis eigenwijs te zijn. Een voorbeeld is dat ze een cursus slaapmanagement maar helemaal niets vond en eigenlijk niet heeft gedaan. Hoe wil ze dan de oceaan over?
Dat heeft allemaal niets met jaloezie te maken maar juist met bezorgdheid voor haar. En nee, ze kan het zelf heus niet alleen af.
En als ze het er dan niet mee eens is, met die landrotten, dan is ze bijdehandquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mag ze daar asjeblieft zelf achter komen? Wie ben jij om daar als totale buitenstaander een oordeel over te geven? Het laatste waar ze iets aan heeft is van die legers stuurlui die allemaal veilig aan wal blijven staan maar het allemaal veel beter zeggen te weten dan zij zelf.
Waarom mag hij zich dat niet afvragen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mag ze daar asjeblieft zelf achter komen? Wie ben jij om daar als totale buitenstaander een oordeel over te geven? Het laatste waar ze iets aan heeft is van die legers stuurlui die allemaal veilig aan wal blijven staan maar het allemaal veel beter zeggen te weten dan zij zelf.
Het probleem is: het is geen reisje naar de Efteling of met de trein even naar India, het is een gevaarlijke reis. En als ze er achter komt, dan moet er heel veel moeite en kosten gedaan worden om haar te redden en is ze idd een ervaring rijkerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Maar waar is nou jou inhoudelijke reactie, je weet wel, met argumenten enzo?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:36 schreef Casos het volgende:
[..]
En als ze het er dan niet mee eens is, met die landrotten, dan is ze bijdehand
Ik vond het een nogal neerbuigende reactie. "Wat weet dat wicht nou, ik ken haar veel beter dan zijzelf, ze moet gewoon niet zo dom zijn." Ik zeg ook zeker niet dat ze gegarandeerd succesvol gaat zijn, maar geef haar op zijn minst de kans om te bewijzen wat ze kan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom mag hij zich dat niet afvragen?
Ja, en dan? Dan heeft ze het geprobeerd en gefaald. Da's nog beter dan het maar helemaal niet aandurven omdat een paar "deskundigen" vinden dat het wel eens te risicovol zou kunnen zijn. Iedereen moet de mogelijkheid krijgen om fouten te maken en op de bek te gaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jam
[..]
Het probleem is: het is geen reisje naar de Efteling of met de trein even naar India, het is een gevaarlijke reis. En als ze er achter komt, dan moet er heel veel moeite en kosten gedaan worden om haar te redden en is ze idd een ervaring rijker![]()
Nee, het is een meisje van 14 (bijna 15, nog steeds een kind). Daar mag ze lekker achter komen als ze 18 is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Treurig dat je niet ingaat op mijn inhoudelijke argumenten, niet erg volwassenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dan heeft ze het geprobeerd en gefaald. Da's nog beter dan het maar helemaal niet aandurven omdat een paar "deskundigen" vinden dat het wel eens te risicovol zou kunnen zijn. Iedereen moet de mogelijkheid krijgen om fouten te maken en op de bek te gaan.
Wie zegt dat ze daarmee kan leven? Misschien stort ze wel helemaal in, omdat ze haar vader teleurgesteld heeft.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:57 schreef Farenji het volgende:
Ja, en dan? Dan heeft ze het geprobeerd en gefaald.
Het probleem zit hem natuurlijk wel bij de ouders, niet zozeer bij Laura, die kan er eigenlijk niets aan doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:00 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Nee, het is een meisje van 14 (bijna 15, nog steeds een kind). Daar mag ze lekker achter komen als ze 18 is.
Als ze 18 is mag ze stemmen, trouwen en autorijden. Om te mogen zeilen is er geen wettelijke minimumleeftijd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:00 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Nee, het is een meisje van 14 (bijna 15, nog steeds een kind). Daar mag ze lekker achter komen als ze 18 is.
Dat is haar probleem.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze daarmee kan leven? Misschien stort ze wel helemaal in, omdat ze haar vader teleurgesteld heeft.
O ja lekker makkelijk, als het haar lukt is ze de held, als ze erdoor in de problemen komt is het haar probleem?? Lekker, meten met twee maten heet datquote:
en dat snap ik dus ook niet. ik vind heus niet dat ze moet voldoen aan het stereotype van een meisje van 14 zoals sommigen zeggen, maar 'in je eentje' rond de wereld zeilen op die leeftijd is gewoon onverantwoord.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als ze 18 is mag ze stemmen, trouwen en autorijden. Om te mogen zeilen is er geen wettelijke minimumleeftijd.
En als je nog geen 18 bent betekent dat niet dat je niks mag of niet bekwaam bent om eigen beslissingen te nemen; het betekent dat je ouders verantwoordelijk voor je zijn. Zij moeten de toestemming geven; en dat hebben ze al lang en breed gedaan.
Zoiets heet EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID. En dat is een tweezijdig zwaard. Je bent verantwoordelijk voor je succes maar net zo hard voor je falen ten gevolge van je eigen keuzes.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:14 schreef Tsunade het volgende:
[..]
O ja lekker makkelijk, als het haar lukt is ze de held, als ze erdoor in de problemen komt is het haar probleem?? Lekker, meten met twee maten heet dat
Ja die moeten toestemming geven. Daar waren we inmiddels al achter. Dit heeft niks te maken met evt gevolgen van het niet slagen van de reis, als ze daar psychische problemen door zou krijgen - dat is gewoon het risico dat ze zelf neemt. Als je als kind in een diepe depressie pleurt omdat je droom niet gelukt is en je ouders hebben alles eraan gedaan om te helpen om die droom te verwezenlijken, hoe kun je dan de ouders verantwoordelijk stellen voor die depressie?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:17 schreef Tsunade het volgende:
Niet als je 14 bent CAPSLOCKUIT dan zijn je ouders dat namelijk.
en jij bent afgestudeerd psycholoog? lijkt mij sterk dat zo'n kind daar depressief van wordt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:35 schreef Farenji het volgende:
Als ze de kans voorbij laat gaan om dat record te verbreken komt ze ook wellicht in een depressie, die misschien nog veel dieper gaat. Al dat getouwtrek waar ze de afgelopen tijd aan blootgesteld is heeft haar ook geen goed gedaan. Wie is daar verantwoordelijk voor?
Het is imho beter om te proberen en dan te falen, dan het maar helemaal niet te proberen en daar de rest van je leven spijt van houden.
Iedere 14 jarige wil wel zoiets spannends ondernemen (of het nou zeilen is of een andere reis) die raken toch ook niet depressief omdat die ouders ze tegenhouden?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:35 schreef Farenji het volgende:
Als ze de kans voorbij laat gaan om dat record te verbreken komt ze ook wellicht in een depressie, die misschien nog veel dieper gaat. Al dat getouwtrek waar ze de afgelopen tijd aan blootgesteld is heeft haar ook geen goed gedaan. Wie is daar verantwoordelijk voor?
Het is imho beter om te proberen en dan te falen, dan het maar helemaal niet te proberen en daar de rest van je leven spijt van houden.
Moet je daarvoor afgestudeerd psycholoog zijn? Als je je grootste levensdroom volkomen in duigen ziet vallen omdat je tegen je zin wordt tegengehouden dan kun je daar best depressief van worden ja. Dat lijkt me niet zo'n heel rare gedachte toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:37 schreef ad0rable het volgende:
[..]
en jij bent afgestudeerd psycholoog? lijkt mij sterk dat zo'n kind daar depressief van wordt.
Komop. Kinderen hebben dromen. De een droomt van een plek in het 1e van Ajax, de ander wil graag toptennister worden, en de ander wil later 4 kinderen en een eigen hond. Lang niet alle dromen komen uit natuurlijk maar als je zo dichtbij bent bij vervulling en je hebt naar je eigen mening alle middelen en capaciteiten om te slagen, en de kans wordt gewoon uit je handen gegrist door een stel buitenstaanders... tja. Ik zou daar niet vrolijk van worden in ieder geval.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:41 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Iedere 14 jarige wil wel zoiets spannends ondernemen (of het nou zeilen is of een andere reis) die raken toch ook niet depressief omdat die ouders ze tegenhouden?
Als het serieuze goed onderbouwde plannen zijn en ze kunnen aantonen dat ze weten waar ze mee bezig zijn en de ouders zijn akkoord, waarom niet?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:43 schreef Tsunade het volgende:
Is zeker geen rare gedachte als die droom volledig in dugen zou vallen, maar die levensdroom kan je ook wel waarmaken als je 18 bent. Moeten "we" dan ook maar iedere puber die weer wat heeft bedacht maar zn gang laten gaan ook al is het onverantwoordelijk?
Ehm... Je bent bekend met wat haar droom precies is?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:47 schreef Tsunade het volgende:
Maar wat is er dan op tegen om daar nog een paar jaar mee te wachten?
Blijkbaar gaat het haar toch echt om dat record. De wereld rondzeilen kan iedereen (bwvs) maar als jongste ter wereld, dat is toch wat anders. Je zegt tegen een jongetje dat dolgraag bij het 1e van Ajax wil voetballen ook niet: "maar Schubbekutteveen heeft toch ook een voetbalclub? Is toch ook leuk?"quote:Op donderdag 5 augustus 2010 16:56 schreef Tsunade het volgende:
Ja, jongste zeilster enzenz. Maar het gaat toch om de ervaring op zich? En daarna gaat het over leeftijd en kunnen we weer van voren af aan beginnen met de discussie.
Er bestaat geen kind van 14 dat volwassen is, dat mag wel duidelijk zijn. En 99% van de kinderen van 14 zal aangeven dat ze al heel volwassen voor hun leeftijd zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:15 schreef fioooon het volgende:
Ach, wanneer is men volwassen? Volgens de wet is dat op 18 jarige leeftijd. Dat is natuurlijk ook waanzin dat er aan volwassenheid een leeftijd wordt gegeven.
Dat mag wel duidelijk zijn? Vertel eens, wanneer is een persoon volwassen? Aan welke eisen moet je voldoen om volwassen te zijn? Ja, 18 jaar worden. Dus van de 1 op andere dag ben je volwassen? In eens kun je van de 1 op andere dag met een boot een wereldreis maken. 23:59.... 00:00... JA VOLWASSEN !!!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:23 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er bestaat geen kind van 14 dat volwassen is, dat mag wel duidelijk zijn. En 99% van de kinderen van 14 zal aangeven dat ze al heel volwassen voor hun leeftijd zijn.
Volwassen wordt je onder meer door levenservaring. Die heb je enigszins meer op je 18e dan op je 14e, en ergens moet natuurlijk een grens gesteld worden. Anders kunnen de volgens jou wel volwassen 14 jarigen ook wel gaan autorijden, naar de stembus etc.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:36 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat mag wel duidelijk zijn? Vertel eens, wanneer is een persoon volwassen? Aan welke eisen moet je voldoen om volwassen te zijn? Ja, 18 jaar worden. Dus van de 1 op andere dag ben je volwassen? In eens kun je van de 1 op andere dag met een boot een wereldreis maken. 23:59.... 00:00... JA VOLWASSEN !!!
Als je het nieuws goed gevolgd hebt zou je weten dat zij toen in die dip raakte omdat zij het idee kreeg dat Kinderbescherming haar hoe dan ook niet zou laten gaan. Daarvoor is Kinderbescherming zelfs nog door de rechter op de vingers getikt achteraf, dat ze wel duidelijk moesten zijn, dat ook zij zich te houden hebben aan de aanwijzingen van de rechter .. dus niks boot aan de ketting zoals ze deden maar haar laten zeilen, ervaring op laten doen, niet restricties gaan opleggen en op die manier zorgen dat ze de aanwijzingen van de rechter niet kan opvolgen en cq niet vertrekken. En tja, wie het ooit op heeft moeten nemen tegen een weerspannige en onwillige ambtenaar zal haar frustratie, haar weglopen denk ik wel begrijpen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Los van haar leeftijd: ze is er als persoon mentaal niet klaar voor. Als je van de tegenslag dat de rechter zegt dat je nog niet die zeilreis mag maken, zo depressie wordt dat je van huis wegloopt naar de Antillen, dan kun je toch niet al die tegenslagen verwerken die je op zo'n wereldreis tegen gaat komen?![]()
![]()
Bovendien: haar verste zeilreis is geloof het kanaal over? Dan heeft ze toch geen enkele ervaring? Is het dan verantwoord om die ervaring maar op de oceanen op te doen?
Is dat niet een vraag die je je bij alle kinderen moet gaan stellen? In hoeverre hun keuzes eigen keuzes zijn en in hoeverre die van de ouders? Als je in een huishouden opgroeit waarin alles om paarden draait zit het er dik in dat je op je 14de aan internationale wedstrijden meedoet, toch? Is dat dan je eigen keuze, die van je ouders, of een samenloop van omstandigheden?quote:Bovendien2: ik vraag me sterk af of ze zelf die zeilreis wel wil maken. Natuurlijk wil ze de wereld zien, da's normaal, maar of ze dat echt op deze manier wil doen, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Ze zeilt van kinds af aan, kan nu een record vestigen, is al helemaal ingepakt door andere partijen (zie mijn eerdere post) en dus moet ze een wereldzeilreis maken.
Lol, zelfs de meest eigenwijze tiener slaat wel een ander toontje aan als die hulp nodig heeft hoor. En die cursus heeft zij dus blijkbaar wel gedaan, anders zou zij niet mogen vertrekken van de rechter.quote:Bovendien3: wie haar een beetje goed gevolgd heeft in interviews, ziet dat ze een redelijk eigenwijs meisje is, die niet gauw adviezen aanneemt. Hoort bij haar leeftijd, maar hoe gaat ze dit gebrek aan sociale vaardigheden oplossen als ze hulp nodig heeft, in bijv havens? Daarnaast is het een slechte eigenschap om op zo'n zware reis eigenwijs te zijn. Een voorbeeld is dat ze een cursus slaapmanagement maar helemaal niets vond en eigenlijk niet heeft gedaan. Hoe wil ze dan de oceaan over?
Als je nou eens goed leest wat die ervaren zeilers zeggen, dat komt er namelijk op neer dat het eigenlijk voor iedereen onverantwoord isquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ook ervaren zeilers (dus geen stuurlui) geven aan dat het onverantwoord is wat ze doet.
Eerst ben je leerplichtig, daarna heb je sollicitatieplicht. Vanaf 65 67 68 ben je afgeschreven en heb je nog het hele leven voor jezelf.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:00 schreef June. het volgende:
En dan krijg je een beroerte en loop je achter een rollator te strompelen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Eerst ben je leerplichtig, daarna heb je sollicitatieplicht. Vanaf 65 67 68 ben je afgeschreven en heb je nog het hele leven voor jezelf.
Ik heb meer respect voor al die mensen op school ook al fok!ken ze af en toe dan voor een Laura Dekker die zo nodig een record moet vestigen en alle regels aan haar laars mag lappen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:27 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat mij opvalt: een aantal mensen loopt hier te miepen van "schande! 14! ze moet naar school", maar juist die mensen lopen tijdens werk/schooltijd te Fok!en. Kom niet aan "het is vakantie", een vakantiebaantje is tegenwoordig verplicht als je nog een beetje kans op de arbeidsmarkt wil maken.
Dat doet ze dus niet, anders had ze vorig jaar al kunnen vertrekken. De Wereldschool is een erkende onderwijsinstantie, ook kinderen van ouders die voor hun werk de wereld rondreizen en die kinderen niet willen achterlaten kunnen onderwijs volgen via de Wereldschool.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik heb meer respect voor al die mensen op school ook al fok!ken ze af en toe dan voor een Laura Dekker die zo nodig een record moet vestigen en alle regels aan haar laars mag lappen.
Logisch in die andere gevallen. Onlogisch en onnodig in dit geval. De wereldschool is mijns inziens niet bedoeld voor verwende eigenwijze meisjes die beslist een record willen vestigen en niet uit pure noodzaak geen andere optie hebben om onderwijs te volgen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:43 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat doet ze dus niet, anders had ze vorig jaar al kunnen vertrekken. De Wereldschool is een erkende onderwijsinstantie, ook kinderen van ouders die voor hun werk de wereld rondreizen en die kinderen niet willen achterlaten kunnen onderwijs volgen via de Wereldschool.
Hahaha!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:27 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat mij opvalt: een aantal mensen loopt hier te miepen van "schande! 14! ze moet naar school", maar juist die mensen lopen tijdens werk/schooltijd te Fok!en. Kom niet aan "het is vakantie", een vakantiebaantje is tegenwoordig verplicht als je nog een beetje kans op de arbeidsmarkt wil maken.
Oma had niet veel te melden eigenlijk...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:51 schreef Gia het volgende:
Zometeen oma bij Knevel en Van den Brink.
Je zou maar een Rietdekker nodig hebben!!
http://www.rtl.nl/%28/act(...)zeilmeisje_laura.xmlquote:"Mediacontract Laura gaat veel te ver"
Film- en televisieproducent Eyeworks heeft geen deal met het zeilmeisje Laura. Dat zegt haar zaakwaarnemer Peter Klarenbeek. "Het contract gaat veel te ver."
Ik zag een super blij Oma'tjequote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Oma had niet veel te melden eigenlijk...
Nee dat zeg ik niet, maar een persoon van 14 is zeker niet volwassen. Maar goed, dat is schijnbaar te ingewikkeld. Het gebruik van zwaaismiley's diskwalificeert je meestal ook van de term volwassen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:36 schreef fioooon het volgende:
[..]
Dat mag wel duidelijk zijn? Vertel eens, wanneer is een persoon volwassen? Aan welke eisen moet je voldoen om volwassen te zijn? Ja, 18 jaar worden. Dus van de 1 op andere dag ben je volwassen? In eens kun je van de 1 op andere dag met een boot een wereldreis maken. 23:59.... 00:00... JA VOLWASSEN !!!
Ben jij dan geestelijk zo onvolwassen dat je je hecht aan smiley's? Of gaat dat hier niet op?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:55 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, maar een persoon van 14 is zeker niet volwassen. Maar goed, dat is schijnbaar te ingewikkeld. Het gebruik van zwaaismiley's diskwalificeert je meestal ook van de term volwassen.
Jij kunt niet oordelen over of ze lichamelijk dan wel geestelijk niet volgroeid zou zijn. Leeftijd staat daar ook nog eens los van.quote:Volwassen betekend volgroeid en in deze zin ook geestelijk volgroeid. Een puber van 14 is simpelweg nog niet volgroeid in zowel lichamelijke als geestelijke zin. Maar zij zal wel anders zijn dan die elke andere puber die de wereld wel denkt te snappen en het beter weet dan zijn/haar ouders...
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:55 schreef kingmob het volgende:
Het gebruik van zwaaismiley's diskwalificeert je meestal ook van de term volwassen.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:35 schreef fioooon het volgende:
[..]
En dat geldt ook voor jou ongeacht je leeftijd!
Ik geloof dat je even een blackout had toen je dit bedacht. Of wil je gaan beweren dat je reactie niet kinderachtig was? Je maakte een klassieke stropop redenatie.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:15 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ben jij dan geestelijk zo onvolwassen dat je je hecht aan smiley's? Of gaat dat hier niet op?
Ja dat kan ik wel en nee, leeftijd staat daar niet los van. Dat is dermate evident dat ik me verbaas dat je het uberhaupt durft te beweren.quote:Jij kunt niet oordelen over of ze lichamelijk dan wel geestelijk niet volgroeid zou zijn. Leeftijd staat daar ook nog eens los van.
Waar het jou om gaat is onbelangrijk, je reageert op mij, maar begrijpt klaarblijkelijk niet wat ik zeg. Ik zeg namelijk niet dat je van de 1 op de andere dag volwassen wordt, ik zeg dat je als 14 jarige nooit volwassen kan zijn. Dat verschil is nogal groot. Je mag best geloven dat dat wel kan, maar je mag ook geloven in god, die heeft ook nog nooit iemand gezien.quote:Waar het mij om gaat is dat je niet van de 1 op andere dag ( geestelijk / lichamelijk ) volwassen kan worden. Volwassenheid heeft niks met leeftijd te maken.
Ik val in herhaling. Lekker belangrijk, wat heeft dit te maken met wat ik zeg?quote:Het heeft meer met ervaring te maken. Een 18-jarig persoon die zijn hele leven in een kamer heeft doorgebracht en nog nooit met iemand in contact is gekomen is volgens de wet volwassen en kan dus gewoon legaal een zeiltour gaan beginnen en naar de kroeg flink sterke drank gaan drinken en noem maar op wat nog meer.
Het interesseert me niet wat men voor verschillende grenzen aangeeft in andere landen etc. Het is vrijwel uitgesloten dat een meisje van 14 volwassen is.quote:Het zeilmeisje die veel heeft meegemaakt en zelfs door psychologen is "getest" zou dat niet mogen volgens jou omdat ze 14 is en dus niet volwassen is.
Amerikanen bijvoorbeeld, die hebben weer hele andere leeftijden waarbij ze denken dat mensen 'volwassen' zijn. Zo mag er niet gedronken worden voor het 21ste jaar. Dat is hier in Nederland 16 jaar.
In India werken kinderen al 12 uur achter elkaar op hun 10e levensjaar. Wij noemen dat uitbuiten van kinderen en daar noemen ze het overleven.
Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Of iemand iets kan of niet kan is niet te af te meten aan leeftijd.
Ik snap werkelijk niet waarom de rechter Laura niet gewoon aan haar leerplicht houdt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat het haar toch echt om dat record. De wereld rondzeilen kan iedereen (bwvs) maar als jongste ter wereld, dat is toch wat anders.
Wij hadden het hier gisterenavond ook over. Hebben zelf een puberende zoon van net 16. Juist op die leeftijd hebben ze begeleiding nodig. Laura komt terug als ze bijna 17 is. Zij moet al die hormonen die op gaan spelen onderweg maar zelf zien te verwerken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:52 schreef kingmob het volgende:
Het interesseert me niet wat men voor verschillende grenzen aangeeft in andere landen etc. Het is vrijwel uitgesloten dat een meisje van 14 volwassen is.
Verder heb ik nooit gezegd dat ze niet mag zeilen, want het kan mij niet echt veel boeien. Maar goed, daar zou je daadwerkelijk voor moeten lezen. Zelf zeilde ik ook veel op die leeftijd, zo moeilijk is het allemaal niet. Het zeilen is dan ook het probleem niet.
Krijg gewoon de kriegel van het overduidelijk puberende kind en dat sommige net doen alsof het een hoogbegaafde is met het verstand van een 30 jarige. De kans dat dit eindigt in ellende is gewoon groot, maar haar ouders vinden het prima. Tja, so be it, maar dan straks niet huilen.
Ach, je weet hoe dat gaat met die zeelui: "elke stad een ander meisje"quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Zij moet al die hormonen die op gaan spelen onderweg maar zelf zien te verwerken.
Jullie hebben het toch niet gehad over of ze nog.....quote:Mijn schoonbroer zei dat die piraten niks zien in een meisje van 14.
Zo zie je maar dat mocht ik een blackout gehad hebben dat ook volwassenen dat kunnen krijgen. Zou ik dan als volwassene geen zeiltocht mogen maken?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:52 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik geloof dat je even een blackout had toen je dit bedacht. Of wil je gaan beweren dat je reactie niet kinderachtig was? Je maakte een klassieke stropop redenatie.
[..]
Nou dat kun je dus blijkbaar niet want ze is dus door het gerecht in staat gebleken capabel genoeg te zijn om deze reis te kunnen maken. En dat jij het daar niet mee eens bent..tsja,,, jij bent ook maar een burger met een mening.quote:Ja dat kan ik wel en nee, leeftijd staat daar niet los van. Dat is dermate evident dat ik me verbaas dat je het uberhaupt durft te beweren.
[..]
Zie hierboven plus het feit dat ze de reis mag maken op 14-jarige leeftijd. Ik denk ook dat jij een beetje van de oude stempel bent. We leven in 2010, dat moet je je ook realiseren.quote:Waar het jou om gaat is onbelangrijk, je reageert op mij, maar begrijpt klaarblijkelijk niet wat ik zeg. Ik zeg namelijk niet dat je van de 1 op de andere dag volwassen wordt, ik zeg dat je als 14 jarige nooit volwassen kan zijn. Dat verschil is nogal groot. Je mag best geloven dat dat wel kan, maar je mag ook geloven in god, die heeft ook nog nooit iemand gezien.
[..]
Dan zou ik het nog maar eens even nalezen.quote:Ik val in herhaling. Lekker belangrijk, wat heeft dit te maken met wat ik zeg?
[..]
Tsja, dus als iemand volwassen is dan is zo'n reis wel acceptabel? Zo werkt dat niet hoor. Gevaren blijven er altijd.... of je nou 14 of 30 jaar bent.quote:Het interesseert me niet wat men voor verschillende grenzen aangeeft in andere landen etc. Het is vrijwel uitgesloten dat een meisje van 14 volwassen is.
Verder heb ik nooit gezegd dat ze niet mag zeilen, want het kan mij niet echt veel boeien. Maar goed, daar zou je daadwerkelijk voor moeten lezen. Zelf zeilde ik ook veel op die leeftijd, zo moeilijk is het allemaal niet. Het zeilen is dan ook het probleem niet.
Krijg gewoon de kriegel van het overduidelijk puberende kind en dat sommige net doen alsof het een hoogbegaafde is met het verstand van een 30 jarige. De kans dat dit eindigt in ellende is gewoon groot, maar haar ouders vinden het prima. Tja, so be it, maar dan straks niet huilen.
een meisje van 14 weet minder goed met gevaar om te gaan dan een persoon van 30 neem ik aan, zowel fysiek als mentaal.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:18 schreef fioooon het volgende:
Tsja, dus als iemand volwassen is dan is zo'n reis wel acceptabel? Zo werkt dat niet hoor. Gevaren blijven er altijd.... of je nou 14 of 30 jaar bent.
Nee, ze zullen straks ook niet gaan huilen maar dat hebben ze zelf ook al gezegd.
Goede reactie, jij slaat idd de spijker op zn kop.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:39 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom de rechter Laura niet gewoon aan haar leerplicht houdt.
"Ze wil de jongste solozeiler rond de wereld worden". Knap hoor maar volgende keer dus een meisje van 13 en de keren daarna een meisje van 12, 11 en 10?
Het is sowieso vreemd dat een poging de jongste "rond de wereld zeiler" schijnbaar een speciale status heeft. De uitspraak van de rechter vormt jurispidentie voor elke 14 jarige snotneus die de jongste wil worden die ooit:
* Van Amsterdam naar Athene is gelopen;
* van Den Haag naar beijing is gefietst;
* van de noordkaap naar tarifa is gestept;
* van nederland naar turkije is geroeid;
* van Friesland naar Wallonië is gekropen;
* etc.
De jongste willen worden die ooit iets gedaan heeft is een recordpoging van jan l*l, eerder afhankelijk van een gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef van de ouders dan van het daadwerkelijk goed zijn in iets. In ieder geval zet de rechter met zijn uitspraak de deur open voor andere golddigende ouders (ja golddiggend, Laura gaat veel geld verdienen met dit hele circus en andere mislukte ouders zullen dit graag kopiëren) die graag hun kinderen belangrijk maken door ze gevaarlijke en domme recordpogingen te laten doen.
Slimme meidquote:Zeilmeisje Laura Dekker gaat een column schrijven voor het AD. Een woordvoerder van die krant heeft een bericht daarover van het NOS Jeugdjournaal bevestigd.
De 14-jarige Dekker gaat wekelijks verslag doen van de vorderingen van haar zeilreis om de wereld. Het zeilmeisje start met haar 'log' zodra zij uit Portugal vertrekt. Wanneer dit zal zijn, kan ook de zegsman van het AD nog niet melden. De tiener vertrok woensdagochtend vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld. Eerst vaart zij samen met haar vader naar Portugal, om op haar boot Guppy de laatste puntjes op de i te zetten.
Onafgebroken
Als de boot zeewaardig is, wil Dekker koers zetten naar de Canarische Eilanden. Hier wacht zij mogelijk het einde van het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan af, dat tot december kan duren. Mocht haar poging lukken, dan is Laura de jongste zeilster ooit die onafgebroken rond de wereld zeilde. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson. Film- en televisieproducent Eyeworks onderhandelt met het meisje over een contract om beelden van haar wereldreis exclusief te mogen gebruiken. Het is nog niet duidelijk wat het productiebedrijf er exact mee gaat doen.
Toulaville bestaat alleen niet, wel Tourlaville, inmiddels dus al voorbij Le Havre, ondanks de ongunstige wind. Ik weet niet hoe lang Sinterklaas er normaal over doet, maar volgens mij ligt ze toch redelijk op schema.quote:6-8-2010
Na alle drukte en belangstelling eindelijk onderweg naar Portugal.
Tijdens deze trip vaart mijn vader nog mee om de boot even goed te testen voor het grote avontuur begint en Peter regelt mijn zaken in Nederland .
Het zeilen gaat erg goed alleen hebben we veel zuid westen wind dus moeten we kruisen. Guppy ligt tot de gangboorden in het water maar ik heb het erg naar mijn zin en geniet van de rust en de zee. We zijn inmiddels bij Toulaville in Frankrijk onze koers momenteel W 286 graden snelheid 7 kn en de wind is SW 5 bft. Ik ben heel erg blij dat ik nu eindelijk weg ben.
Eerst naar de Canarische Eilanden en daar blijven tot december en vervolgens weer verder varen, noem ik niet onafgebroken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:01 schreef BabeWatcher het volgende:Sp!itsNieuws blijft met Laura-nieuws komen
Laura schrijft column
[..]
Slimme meid
Ze ligt op schema, terwijl haar recordpoging nog niet eens is begonnen?quote:En van haar eigen website:
[..]
Toulaville bestaat alleen niet, wel Tourlaville, inmiddels dus al voorbij Le Havre, ondanks de ongunstige wind. Ik weet niet hoe lang Sinterklaas er normaal over doet, maar volgens mij ligt ze toch redelijk op schema.
Dat zeilt wat lastig.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:23 schreef fioooon het volgende:
Had het trouwens niet makkelijker geweest als ze voor de reis een onderzeeer had gebruikt?
Dan is het geen record om de wereld zeilen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:34 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel er 1 zonder zeil.
van haar blogquote:7-8-2010
De radio is kapot
Hallo allemaal het gaat prima hier alleen de radio is helaas kapot gegaan verder lijkt Guppy meer op een duikboot dan op een zeilboot we krijgen dan ook veel water over.
Het valt op dat we veel zwerfvuil tegen komen en veel oude stukken visnet en vooral met dat laatste moet je oppassen, heb ik wel gemerkt tijdens mijn laatste trip naar Engeland.
We hebben het grootzeil op en de motor staat bij, we varen nu 5,9 knts en de wind is zuid west 4-5 bft onze koers is SW 249 graden.
Het is niet echt vakantie weer veel regen en het is koud vooral s'nachts, de temperatuur is nu 18 graden.
Inmiddels hebben we al 387 mijl afgelegd en momenteel varen we midden in het Engels kanaal, tussen Plymouth in Engeland en Saint-Pol-de-Léon in Frankrijk.
Valt mee hoor. Als het eb wordt kan er daar tot 7 knopen stroom staan. Als dat tegen de wind in loopt wordt windkracht 5 in werkelijkheid een dikke windkracht 6 voor het water zelf. En dan krijg je dus steil golven, zeker met wind uit het zuidwesten waarbij de ebstroom recht tegen de wind in loopt. Ook vaar je bij opkruisen zo hoog mogelijk aan de wind waardoor de boot erg schuin kan gaan en er ook automatisch veel water over komt. Niks aan de hand dus.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:53 schreef speknek het volgende:
Nou als je in het kanaal al veel water over je heen krijgt belooft dat niet veel goeds.
Jij zit zelf wel eens op een bootje?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Als het eb wordt kan er daar tot 7 knopen stroom staan. Als dat tegen de wind in loopt wordt windkracht 5 in werkelijkheid een dikke windkracht 6 voor het water zelf. En dan krijg je dus steil golven, zeker met wind uit het zuidwesten waarbij de ebstroom recht tegen de wind in loopt. Ook vaar je bij opkruisen zo hoog mogelijk aan de wind waardoor de boot erg schuin kan gaan en er ook automatisch veel water over komt. Niks aan de hand dus.
Met zeiltochten gaan er om de haverklap dingen kapot, is normaal, helaas.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:57 schreef Samson het volgende:
Als je nog niet koud weg bent en nu je radio al kapot is.... dat belooft weinig goeds, en nu al klagen over kou, tja Laura, het is ook niet echt een pleziertochtje op je slippertjes en in de zon...
Ja.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Jij zit zelf wel eens op een bootje?
Dat is waar. Maar dan is het een duikboot-record!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is het geen record om de wereld zeilen!
Maar ze gaat ook verschillende stops maken...dus niet onafgebroken??quote:Onafgebroken
Als de boot zeewaardig is, wil Dekker koers zetten naar de Canarische Eilanden. Hier wacht zij mogelijk het einde van het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan af, dat tot december kan duren. Mocht haar poging lukken, dan is Laura de jongste zeilster ooit die onafgebroken rond de wereld zeilde
En terecht, het kind wil het so wie is de mama om dat tegen te houdenquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik lees nu nog even een oud nieuwsbericht en het blijkt dat als de moeder van Laura niet had ingestemd met de zeilreis van Laura dat zij haar kind nooit meer had gezien. Via Laura vindt er een strijd plaats tussen de ouders onderling met als inzet de zeilreis...
Die moeder is dus zwaar onder druk gezet door de vader van LD en Laura zelf......
http://www.telegraaf.nl/b(...)eilmeisje__.html?p=2,1.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_nog_niet_volwassen
Dat is waar, maar daar gaat het niet zozeer om. Het gaat erom dat er aan alle kanten (emotioneel) aan LD getrokken wordt, dus aan kind van 14 jaar.... En om het feit dat de zeilreis op deze manier veel meer is dan een droom van een kind.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:57 schreef livelink het volgende:
Tja, maar diezelfde moeder (die het kennelijk slim vindt om alleen maar via de krant te communiceren) had nog geen paar weken geleden een ingezonden brief in het AD om te vertellen dat ze vond dat Laura op reis moest gaan en dat haar man zo'n goede vader was. Mijn advies aan deze moeder is om al dit soort privé-berichten ook privé te houden. Maar kennelijk is publiciteit verslavend.
Omdat Laura die aandacht geweldig vind.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef livelink het volgende:
Nee, ik ben het volledig met je eens RobertoCarlos. Zoals het nu is gegaan ligt er al zoveel druk op die reis, dat Laura het niet eens meer zou durven toegeven mocht het niet goed gaan. Dat kan nooit goed zijn, natuurlijk. Aan de andere kant blijven ze maar die pers opzoeken. Een blog in het AD, een contract met Eyeworks. Ik begrijp dit echt niet. Waarom is nou niemand in staat om ook maar één keer aan de belangen van Laura te denken?
Waarom zitten we hier dan al in het 8e topic van Laura op FOK!? Blijkbaar zijn er ook genoeg anderen die het reuze interessant vinden wat er met dat meisje gebeurt en of ze wel of niet die reis mocht maken of even lekker zeiken tegen de ouders hoe onverantwoord die wel niet bezig zijn. Ik begrijp er geen reet van dat de media aandacht schenkt aan non nieuws zoals dit. Maar blijkbaar is daar een doelgroep voor in dit land (quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:24 schreef mazaru het volgende:
[..]
Omdat Laura die aandacht geweldig vind.
Dat contract met Eyeworks ging toch niet door? Dat was een exclusiviteit- wurgcontract volgens de zaakwaarnemer, dus dat staat (stond?) op een heel laag pitje, en gezien dit contract met het AD is dat blijkbaar van de baanquote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef livelink het volgende:
Nee, ik ben het volledig met je eens RobertoCarlos. Zoals het nu is gegaan ligt er al zoveel druk op die reis, dat Laura het niet eens meer zou durven toegeven mocht het niet goed gaan. Dat kan nooit goed zijn, natuurlijk. Aan de andere kant blijven ze maar die pers opzoeken. Een blog in het AD, een contract met Eyeworks. Ik begrijp dit echt niet. Waarom is nou niemand in staat om ook maar één keer aan de belangen van Laura te denken?
Hoe kom je tot de conclusie dat de Dekkers dit beweren? Het zou zo maar kunnen dat de journaille het verschil niet kent tussen 'youngest round' en 'youngest round non-stop'quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:54 schreef Gia het volgende:
Maar dan nog vraag ik me af of dit 'record' wel gaat gelden.
Ze hebben het steeds over non-stop rond de wereld, maar Laura gaat niet non-stop.
Toen Abby Sunderland stukken kreeg en aan land moest, mislukte haar recordpoging, omdat het niet meer non-stop was.
http://www.zeilen.nl/actu(...)-meer-non-stop/12631
Hoe kunnen de Dekkers beweren dat Laura non-stop zeilt, als ze meermaals weken aan land doorbrengt.
Op de eerste pagina van dit topic staat een bericht waarin staat dat ze onafgebroken rond de wereld gaat zeilen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb ff de website zitten uitpluizen, maar er staat idd nergens dat ze non-stop gaat...
Bron: http://www.sail-world.com(...)ecord-Straight/69108quote:When Jessica Watson sails into Sydney Harbour next weekend, she will have survived a bruising voyage with bravery and skill, and be on her way to fame and fortune, but she will not have taken Jesse Martin's non-stop unassisted round-world record from him.
http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/quote:Laura Dekker niet in Guinness Book of Records
Gisteren arriveerde onder grote belangstelling van de Internationale pers solozeiler Mike Perham (17) in Portsmouth.
(...)
Onder luid applaus ontving Mike Perham het felbegeerde certificaat verbonden aan een notering in het Guinness World Records Book. De uitgever van dat boek vertelde de verslaggevers van Nova dat mocht Laura de tocht gaan maken en volbrengen zij een notering in het Guinness World Records Book kan vergeten. “Wij vinden één recordhouder wel genoeg en willen voorkomen dat mensen gevaarlijke dingen gaan doen om records te kunnen breken.”
We zitten hier al op topic # 8, omdat vele het toch onverantwoord gevaarlijk vinden voor zo'n meisje als Laura. Velen begrijpen dit niet en vinden dit opvallend nieuws.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zitten we hier dan al in het 8e topic van Laura op FOK!?
Er is toch altijd maar één recordhouder? Dat is toch het logische gevolg van het verbreken van een record?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kom toevallig deze tegen:
[..]
http://www.kovandijkverte(...)ess-book-of-records/
Zou Laura dat ook weten?quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is dus niet de bedoeling dat mensen dergelijke 'gevaarlijke' records gaan verbreken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er is toch altijd maar één recordhouder? Dat is toch het logische gevolg van het verbreken van een record?
Macaroniquote:We zijn best opgeschoten en nu begonnen met de oversteek van de golf van Biskaje.
Eindelijk is het lekker weer en de zon schijnt het is bijna windstil en we hebben de spinaker gehesen en hebben een topsnelheid van wel 1,9 knoop haha.
De zee is prachtig blauw en ik heb voor papa macaroni klaar gemaakt en hij vindt het erg lekker.
Ook ben ik blij met de groetjes van opa en oma met Spot gaat het gelukkig ook erg goed verder heb ik ook al wat aan mijn school gedaan.
Via de iridium satelliet telefoon kan ik gelukkig contact houden met het team en mijn familie.
We hebben nu 526 mijl gevaren en de koers is nu 190 graden.
Doei Laura
De gozer deed het ook niet non-stop, ik heb mijn twijfels bij deze bron: elk record is toch eigenlijk waanzin? Dan kan je dat Guiness-boek net zo goed helemaal afschaffen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 13:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |