Ze zit niet 2 jaar lang alleen op een boot. Ze zeilt een stukje, gaat dan weer aan wal waar ze wordt opgevangen, blijft daar een tijdje en zeilt dan weer een stukje.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, als 14 jarige 2 jaar lang alleen op een boot zitten.![]()
Denk dat ze met stemmen in dr hoofd terugkomt.
Oei, de ervaren zeezeilster Gia doet van zich spreken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:22 schreef Gia het volgende:
Hooguit het record van degene die als jongste begint aan een zeiltocht rond de wereld, want ik verwacht niet dat ze jonger gaat finishen dan Jessica.
Als je geen geld hebt voor goede kicks, je ouders geen geld om je naar de goede club te brengen, je naast je school folders moet rondbrengen om je ouders in het huishoudgeld te voorzien, dan ga je niet ver komen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Niet waar. Kijk maar naar voetbal.
Net wat zoekwerk gedaan. Wil ze de jongste zijn, dan moet ze voor 17 september 2012 klaar zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oei, de ervaren zeezeilster Gia doet van zich spreken.
Ik zeg toch helemaal niet dat dit de 'steen des aanstoots' is bij Laura? Hoe kom je nu bij 'linksige afgunst'?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je geen geld hebt voor goede kicks, je ouders geen geld om je naar de goede club te brengen, je naast je school folders moet rondbrengen om je ouders in het huishoudgeld te voorzien, dan ga je niet ver komen.
Natuurlijk, je hebt meer geld nodig om te zeilen. Maar als dat steen des aanstoots is, dan bespeur ik toch weer wat linksige afgunst naar mensen met meer geld.
Mijn ouders kunnen zoiets ook niet betalen, maar stel dat ze het wel konden, dan zou ik nog steeds niet op mij 14de in staat zijn om solo de wereld rond te zeilen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk, je hebt meer geld nodig om te zeilen. Maar als dat steen des aanstoots is, dan bespeur ik toch weer wat linksige afgunst naar mensen met meer geld.
Ik vermoed dat Laura de droom waar moet maken die haar vader in duigen heeft zien gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Mijn ouders kunnen zoiets ook niet betalen, maar stel dat ze het wel konden, dan zou ik nog steeds niet op mij 14de in staat zijn om solo de wereld rond te zeilen.
Het blijft een prestatie. Het is geen verwende-nesten-hobby, zoals parfums onder jouw naam uitbrengen, of honde-kostuumpjes ontwerpen .
Papa is al tig keer de wereld om gegaan, ik zou willen dat ik zo in de gelegenheid was om te zeilen als hij. Dus ik zie niet echt een kapotte droom hier.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Laura de droom waar moet maken die haar vader in duigen heeft zien gaan.
Heeft ie een record verbroken toen ie een tiener was?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:50 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Papa is al tig keer de wereld om gegaan, ik zou willen dat ik zo in de gelegenheid was om te zeilen als hij. Dus ik zie niet echt een kapotte droom hier.
Dat speelde toen helemaal niet zo vermoed ik.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heeft ie een record verbroken toen ie een tiener was?
Geen goed teken als hij Dekker heet!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat speelde toen helemaal niet zo vermoed ik.
Het beeld dat ik bij push ouders heb is dat ze helemaal mislukt zijn in iets en dat hun kind het dan maar goed moet gaan maken. Meneer Dekker is echter niet mislukt als zeiler...
Maar goed dit is allemaal speculatie.. Als jij gelijk hebt is het beter als ze gaat, anders moet over 15 jaar Pietje Dekker van zijn moeder de wereld over voor zijn 10de verjaardag..
Je bent er wel vol van hequote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:47 schreef Casos het volgende:
De meeste hier vinden het al spannend als ze met de auto het pontje op rijden om de Lek over te steken. Laura gaat met haar 14e de wereldzeeen bevaren........
Je weet wat solo betekent?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:33 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Je bent er wel vol van hemisschien mag je wel mee als gezelschap voor Laura als je lief bent
Ik zou graag zo'n reis maken ja, kan mij dan ook goed voorstellen hoe het voor Laura moet zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:33 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Je bent er wel vol van hemisschien mag je wel mee als gezelschap voor Laura als je lief bent
Voor ze daar komt zijn we anderhalf jaar verder. En ja, het is inderdaad de bedoeling rond het Kaap te gaan als de situatie in de tussentijd niet verandert is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:28 schreef Nightanimal het volgende:
Iemand het Vaarplan van Laura gezien?![]()
Ze vaart rechtstreeks de Golf of Aden in.
[ afbeelding ]
Bron:Pirates hijack ship Gulf of Aden
The Gulf of Aden is a narrow waterway that divides Somalia from Yemen on the Arabian Peninsula. It is also a vital shipping route for hundreds of maritime companies around the world. In the past year, dozens of vessels have been seized in the area, earning Somali pirates and their associates tens of millions, perhaps hundreds of million of dollars, in ransom.
Bron:Pirates Yemen
Er zijn weinig andere opties, langs de kaap varen kan nog gevaarlijker zijn.
Daar zeg ik ook geen nee tegen, maar dan liever een wereldreis over land. Maar goed daar gaat t hier niet over.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:02 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik zou graag zo'n reis maken ja, kan mij dan ook goed voorstellen hoe het voor Laura moet zijn.
doe es niet zo serieusquote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Je weet wat solo betekent?
Voor de rest, al die opmerkingen hier, al die goede wensen .. pff. Ze wil jullie 'wijze raad' niet aannemen en dus hopen jullie maar dat zij verkracht wordt, of ergens aanspoelt? Nee, ze moet een whiplash oplopen in de botsauto's, en/of het risico lopen om na de zoveelste breezer achter het bushokje verkracht worden omdat vriendlief geen genoegen nam met zoenen .. dat is dan wel goed ..
Aah, hopen dat iemand verkracht wordt of ergens aanspoelt want dan zal die zijn lesje wel leren is grappig?quote:
Jammer dat het een discussietopic moet worden, ik had ook liever een fan- en adoratietopic gezien.quote:
Royal sadness.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Eindelijk hebben wij in NL weer eens iets om trots op te zijn, onze Laura
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nederland, als beroemde zeevarende natie, zou dit meisje op handen moeten dragen. Laten we die verschrikkelijke "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg"-mentaliteit nou eens opzij zetten, en haar gewoon de lof geven die ze verdient, want Laura is zeker iets om trots op te zijn. Mensen met lef en grootse dromen worden hier volkomen onterecht neergesabeld door de spruitjesvretende boerenlullen en -kutten die verzuurd zijn omdat ze zelf nooit iets met hun leven durfden te doen en dat daarom ook andere mensen misgunnen.
Nederland, als beroemde zeevarende natie, zou dit meisje op handen moeten dragen. Laten we die verschrikkelijke "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg"-mentaliteit nou eens opzij zetten, en haar gewoon de lof geven die ze verdient, want Laura is zeker iets om trots op te zijn. Mensen met lef en grootse dromen worden hier volkomen onterecht neergesabeld door de spruitjesvretende boerenlullen en -kutten die verzuurd zijn omdat ze zelf nooit iets met hun leven durfden te doen en dat daarom ook andere mensen misgunnen.
Wat is het verschil?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verstandig om een boot met kitstuig te nemen in plaats van een sloeptuig. Door de twee masten bij een kitstuig is de boot een stuk veiliger voor het maken van een wereldreis.
Ik vind dit nou juist een verzuurde reactie...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:45 schreef Farenji het volgende:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:10 schreef Fredo55 het volgende:
Aan het begin van de middag passeerde ze mijn eiland.
Zonder zeilen, terwijl er toch genoeg wind stond vandaag?
Een beetje tegenwind over de Oosterschelde en ze pakt het motertje.
Probeert ze zo piraten te misleiden?quote:
Wat is daar nou weer mis mee, ze mag toch gewoon de motor gebruiken?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:10 schreef Fredo55 het volgende:
Aan het begin van de middag passeerde ze mijn eiland.
Zonder zeilen, terwijl er toch genoeg wind stond vandaag?
Een beetje tegenwind over de Oosterschelde en ze pakt het motertje.
Doe jij eens gewoon dan doe je al gek genoegquote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:45 schreef Farenji het volgende:
Dat is toch leuk zoiets, dat iemand iets durft te doen behalve kankeren op zwarten, joden en belastingenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
De voorstanders van deze reis zijn juist de kanslozen die zelf niks durven te ondernemen en daarom hun saaie leventje moeten opbeuren met de zeilreis van dit 14 jarige wicht.
Ja, en maar kankeren op Jeugdzorg en de Kinderbeschermingquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:29 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Dat is toch leuk zoiets, dat iemand iets durft te doen behalve kankeren op zwarten, joden en belastingen![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De voorstanders van deze reis zijn juist de kanslozen die zelf niks durven te ondernemen en daarom hun saaie leventje moeten opbeuren met de zeilreis van dit 14 jarige wicht.
Tja, van iemand die zo'n klootzak als JimmyJump verheerlijkt kon zo'n goed onderbouwde reactie wel verwachtenquote:
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Tja, van iemand die zo'n klootzak als JimmyJump verheerlijkt kon zo'n goed onderbouwde reactie wel verwachten
Spreek voor jezelf. Ik onderneem genoeg hoor. Dingen die risicovol genoeg zijn dat de Nederlandse overheid het me ten zeerste afraadt. Maar ja ik ben gelukkig wel meerderjarig dus mij betuttelen ze niet zoals Laura.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Doe jij eens gewoon dan doe je al gek genoeg![]()
Zij heeft ook het t-shirt en dan de manier waarop de vlag gepresenteerd wordt .. eis van een sponsor?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:29 schreef June. het volgende:
Waarom neemt ze eigenlijk een vlag van de Sea Shepherd mee? Gaat ze met haar zeilboot ook de Nisshin Maru aanvallen?
Okay dus je bent een hard drugs gebruikende lutser die na een biertje of 10 nog graag in de auto stapt?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik onderneem genoeg hoor. Dingen die risicovol genoeg zijn dat de Nederlandse overheid het me ten zeerste afraadt. Maar ja ik ben gelukkig wel meerderjarig dus mij betuttelen ze niet zoals Laura.
Als dat het enige is wat je kan bedenken dan ben je echt heel erg arm van geest. Geen wonder dat je zulke bekrompen standpunten tentoonspreidt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Okay dus je bent een hard drugs gebruikende lutser die na een biertje of 10 nog graag in de auto stapt?
Heb anders echt geen idee wat voor dingen je precies kan bedoelen.
beetje kortzichtig om zoiets meteen aan te nemen of nietquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Okay dus je bent een hard drugs gebruikende lutser die na een biertje of 10 nog graag in de auto stapt?
Heb anders echt geen idee wat voor dingen je precies kan bedoelen.
Van de homepage: http://india.farenji.net/2010/07/17/vagabonding/#more-5quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:21 schreef Farenji het volgende:
Maar als je echt wil weten wat ik ga doen moet je eens op mijn homepage kijken.
O jee, nog een wereldreis, "wat ben ik goed dwarsig bezig".....quote:Over minder dan drie maanden ruil ik mijn veilige en voorspelbare leventje als kantoorpikkie in voor een ietwat spannender en dynamischer bestaan: dat van werkeloze en dakloze vagebond. Ik heb ontslag genomen, zeg mijn huurhuis op en vertrek voor onbepaalde tijd op reis. Mijn eerste doel is het Indiaas subcontinent. Maar ik stap niet gewoon in het vliegtuig, dat is te makkelijk. Ik pak de trein. De reis naar India zal op zijn minst enkele weken vergen (beduidend langer als ik onderweg ook nog wat wil zien) en me dwars door Turkije, Iran en Pakistan voeren.
Ze ondersteunt die organisatie..... waarom weet ik niet, ben wel benieuwd of ze er geld voor krijgtquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:29 schreef June. het volgende:
Waarom neemt ze eigenlijk een vlag van de Sea Shepherd mee? Gaat ze met haar zeilboot ook de Nisshin Maru aanvallen?
quote:Om mijn reis mogelijk te maken is geld nodig en naast mijn reis wil ik ook graag een positieve bijdrage leveren aan een goed doel. daarom waren mijn team en ik op zoek naar een organisatie die iets te maken heeft met de natuur het zeeleven en de oceanen dit vonden wij in Sea Shepherd.
Ze zijn erg blij dat ik mij wil inzetten voor hun organisatie, en op deze manier kan ik ook iets terug doen voor de oceanen die ik bevaar.
Om alles in goede banen te leiden zal er een stichting worden opgericht en die gaat heten de World Ocean Life Foundation.
Tijdens mijn reis worden door mij ook foto’s en natuur opname gemaakt. In samenwerking met Sea Shepherd worden deze verwerkt in een verslag, tevens zal ik
samen met het Team contacten onderhouden en Sea Shepherd bezoeken op o.a. de Galapagos eilanden en in Australie.
Sea Shepherd zal mij tijdens de reis ook diverse malen interviewen.
checkt homepage....quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als dat het enige is wat je kan bedenken dan ben je echt heel erg arm van geest. Geen wonder dat je zulke bekrompen standpunten tentoonspreidt.
Maar als je echt wil weten wat ik ga doen moet je eens op mijn homepage kijken.
Close, but no cigarquote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:04 schreef DroogDok het volgende:
Zeikerd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
checkt homepage....
Dus de nederlandse overheid raadt je ten zeerste af om per trein naar India te reizen, daar wil ik wel een bronnetje van zien dan? Iran en Pakistan wordt afgeraden voor niet essentiële reizen, maar dat is wat anders dan ten zeerste afraden.
Die leerplicht was het probleem toch niet? School kan ze onderweg gewoon volgen. Het was meer het idee: "dat meisje doet dingen waar ze te jong voor is, waarschijnlijk zijn de ouders slecht, laten we haar maar onder toezicht stellen want kinderen die zo jong al zulke volwassen dingen willen doen, dat kan niet hoor."quote:Hoe betuttelend de overheid soms ook mag zijn er zijn maar weinig dingen waarbij zij expliciet de vrijheid van het indivudu inperken, één van die dingen is het maken van een zeilreis door een leerplichtige puber, vind ik opzich niet zo gek eigenlijk.
Nee, daar ben ik veel te oud voor (ben ruim twee keer zo oud als Lauraquote:Veel plezier tijdens je reis trouwens, wordt je nu de jongste reiziger die per trein van Nederland naar India gaat en kom je dan ook in het Guiness World Record boek?
Close? Ik denk dat juist die mensen die ooit zelf gewoon op pad zijn gegaan of van plan zijn om dat nog te doen zeggen dat die meid moet gaan, het zijn eerder diegenen die vastliggen op het 'droogdok' die pertinent tegen zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:10 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Close, but no cigar![]()
Over een jaartje of 2 ben ik zelf zoiets van plan, zei het op een heel wat bescheidener schaal.
https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=lauradekker.nlquote:Domeinnaam lauradekker.nl
Status actief
Houder SMM/Zeilen
Administratieve contactpersoon support@abeoweb.nl
Registrar XL Internet Services B.V.
Kortenaerstraat 24 B
3012VE ROTTERDAM
Nederland
Technische contactpersonen registrar@xl-internetservices.com
Domeinnaamservers ns-01.svc.xl-internetservices.com
ns-02.svc.xl-internetservices.com
ns-03.svc.xl-internetservices.com
Datum registratie 2009-06-24
Administratie door NL Domain Registry
Er zijn genoeg mensen die best met 2 jaar minder school toekunnen. Maar ja het is afgestemd op een gemiddelde en daarom moeten veel kids verplicht bij elkaar zo'n 2 jaar uit hun neus vreten.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:50 schreef ad0rable het volgende:
Als zij twee jaar niet naar school hoeft, mag ik het ook!
flikker op, en vervolgens zeuren als je niet aan een baan komt?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die best met 2 jaar minder school toekunnen. Maar ja het is afgestemd op een gemiddelde en daarom moeten veel kids verplicht bij elkaar zo'n 2 jaar uit hun neus vreten.
Goed dat die schoolplicht niet meer heilig is.
Geloof me de mensen waar ik het over heb komen wel aan een baan, zeker als ze die tijd mogen gebruiken om wel zinnige dingen te doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef ad0rable het volgende:
[..]
flikker op, en vervolgens zeuren als je niet aan een baan komt?
leerplicht is leerPLICHT.
Alsof Laura niet aan een baan zou komen, weet je hoe interessant het is als je het zeilmeisje in je bedrijf hebt. Daar open je meer deuren mee dan een van de honderdduizend met een HBO-fraude-diploma Commerciele Economie.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef ad0rable het volgende:
[..]
maar deze middelmatige havo-trut doet niet zo bijster veel zinnigs met die tijd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:00 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Geloof me de mensen waar ik het over heb komen wel aan een baan, zeker als ze die tijd mogen gebruiken om wel zinnige dingen te doen.
Ach dat snappen die vinger-opstekers toch niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Alsof Laura niet aan een baan zou komen, weet je hoe interessant het is als je het zeilmeisje in je bedrijf hebt. Daar open je meer deuren mee dan een van de honderdduizend met een HBO-fraude-diploma Commerciele Economie.
Ze kon VWO maar heeft bewust voor de HAVO gekozen zodat ze meer met zeilen bezig kan zijn. Ik denk dat er tijdens zo'n reis veel zinnigs te leren valt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:02 schreef ad0rable het volgende:
[..]
maar deze middelmatige havo-trut doet niet zo bijster veel zinnigs met die tijd.
dat is mijn punt, ik heb het niet over de uitzonderingen.
ik denk het niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze kon VWO maar heeft bewust voor de HAVO gekozen zodat ze meer met zeilen bezig kan zijn. Ik denk dat er tijdens zo'n reis veel zinnigs te leren valt.
ja, en daar is zij nog te jong voor.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk het wel, het is een behoorlijke mentale beproeving.
We gaat het zien, het zou best kunnen dat je het mis hebt. Waarschijnlijk past het gewoon niet in jouw belevingswereld.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:14 schreef ad0rable het volgende:
[..]
ja, en daar is zij nog te jong voor.
het kind is 14
Het past bij veel mensen niet in hun belevingswereld. Die vinden dan dat Laura ' eigenlijk' sigaretjes zou moeten roken achter het fietsenhok, en roddels over haar leraren bij haar klasgenootjes in de agenda zou moet schrijven met een roze glitter pen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
We gaat het zien, het zou best kunnen dat je het mis hebt. Waarschijnlijk past het gewoon niet in jouw belevingswereld.
Op zo'n reis leer je meer dan je in 5 jaar onderwijs kan leren. Terwijl de rest van haar leeftijdsgenootjes in een muf lokaal zit om te leren over de bodemgesteldheid van zuidoost-groningen en het seksleven van de tweeslachtige vingerplant, zeilt Laura over de wereldzeeën en moet ze zich bezig houden met getijdenstromen, navigatie en weervoorspellingen, en niet omdat ze daar volgende week een schriftelijk overhorinkje over krijgt, maar omdat haar leven ervan afhangt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 12:58 schreef ad0rable het volgende:
[..]
Sowieso zal ze een jaar over moeten doen. Ze gaat nu in feite naar 4 havo, maar is niet op tijd terug om examen havo 5 te doen. Dus, één jaar verliest ze sowieso. Maar ja, het is een jonge leerlinge, dus zo erg is dat niet. Doet ze gewoon examen op haar 17de, bijna 18, als één van de oudsten van de klas. Nu was ze één van de jongsten, zoniet de jongste.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:44 schreef moussie het volgende:
Wat is dit nou weer voor gezeur over de leerplicht? Ze volgt de lessen gewoon via de wereldschool, en zelfs al mocht zij achter komen te lopen (wat ik niet verwacht overigens), wat dan nog? Dan is ze 17, tijd zat om een verloren jaar in te halen .. en dan is zij een van de weinigen die dat jaar niet moet inhalen omdat zij liever thuis op de bank hangt om te gamen en/of hyven.
Ja, maar dan heb je geen wereldrecord, hč? Ze moet voor 17 september 2012 terug zijn en dan heeft ze dat record.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:00 schreef June. het volgende:
Maar ik snap niet waarom dat allemaal niet kan als ze bijvoorbeeld 17 of 18 is? Kan ze haar middelbare school eerst afmaken en daarna gewoon zeilen voordat ze aan een opleiding begint.
Wel een beetje sneu als het dan alleen om het record gaat denk ik dan..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je geen wereldrecord, hč? Ze moet voor 17 september 2012 terug zijn en dan heeft ze dat record.
Zij wil dat tegelijkertijd doen, en ze heeft genoeg hersens om dat klaar te spelen .. dus waarom wachten? Nu kan ze gewoon aan haar verdere opleiding beginnen als ze terugkomt, en het geld om die te betalen verdient zij met schrijven over haar ervaringen ed.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:00 schreef June. het volgende:
Maar ik snap niet waarom dat allemaal niet kan als ze bijvoorbeeld 17 of 18 is? Kan ze haar middelbare school eerst afmaken en daarna gewoon zeilen voordat ze aan een opleiding begint.
Ik denk niet dat ze meteen met haar verdere opleiding kan beginnen. Ze gaat namelijk zeker vertraging oplopen, want je maakt mij niet wijs dat ze d.m.v. wat boeken, internet en zelfstudie precies zoveel leert als een 14 jarige die wel op de middelbare school zit. Bovendien moet ze ook nog zeilen, boeken schrijven, dingen zien etc.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Zij wil dat tegelijkertijd doen, en ze heeft genoeg hersens om dat klaar te spelen .. dus waarom wachten? Nu kan ze gewoon aan haar verdere opleiding beginnen als ze terugkomt, en het geld om die te betalen verdient zij met schrijven over haar ervaringen ed.
Ze kan geen staatsexamen doen aan boord van een zeilschip. Of ze dat ergens aan wal kan doen, hangt af van het al dan niet op schema zijn. Als ze niet door de Golf van Aden kan, wil ze alsnog om de kaap en dat geeft nogal wat vertraging. En dat is dan precies op het moment dat ze met haar examens zit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:15 schreef June. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze meteen met haar verdere opleiding kan beginnen. Ze gaat namelijk zeker vertraging oplopen, want je maakt mij niet wijs dat ze d.m.v. wat boeken, internet en zelfstudie precies zoveel leert als een 14 jarige die wel op de middelbare school zit.
Maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk.
1 van de creatievere excuses die ik heb gelezen voor het niet doen van het VWO moet ik toegeven. Als je dat niet aankan ben je echter helaas gewoon niet slim.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ze kon VWO maar heeft bewust voor de HAVO gekozen zodat ze meer met zeilen bezig kan zijn. Ik denk dat er tijdens zo'n reis veel zinnigs te leren valt.
Ze wordt over 6 weken 15.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:25 schreef ad0rable het volgende:
hoe moet ze in godsnaam lessen volgen?? zeilen is 4 uur op 4 uur af.
dat betekent ten eerste dat ze niet uitgerust zal zijn en tijdens die 4 uur op moet ze vanalles doen aan de boot en dingen controleren. nogmaals het is een kind van 14.
Misschien leert zij zelf wel meer .. geen peer-pressure om wat anders te doen, weinig afleiding dus en ook weinig anders te doen onderweg, zoals al vaker gezegd, ze neemt de pretroute op het gunstigste jaargetij. Ze zal zich niet op de 'normale' uren met school bezighouden, klopt, maar ik denk dat ze qua lesuren zeker niet onder zal doen voor iemand die wel op een school zit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:15 schreef June. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze meteen met haar verdere opleiding kan beginnen. Ze gaat namelijk zeker vertraging oplopen, want je maakt mij niet wijs dat ze d.m.v. wat boeken, internet en zelfstudie precies zoveel leert als een 14 jarige die wel op de middelbare school zit. Bovendien moet ze ook nog zeilen, boeken schrijven, dingen zien etc.
Als het mijn kind was had ik het wel geweten. Maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk.
Mag ze daar asjeblieft zelf achter komen? Wie ben jij om daar als totale buitenstaander een oordeel over te geven? Het laatste waar ze iets aan heeft is van die legers stuurlui die allemaal veilig aan wal blijven staan maar het allemaal veel beter zeggen te weten dan zij zelf.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Los van haar leeftijd: ze is er als persoon mentaal niet klaar voor. Als je van de tegenslag dat de rechter zegt dat je nog niet die zeilreis mag maken, zo depressie wordt dat je van huis wegloopt naar de Antillen, dan kun je toch niet al die tegenslagen verwerken die je op zo'n wereldreis tegen gaat komen?![]()
![]()
Bovendien: haar verste zeilreis is geloof het kanaal over? Dan heeft ze toch geen enkele ervaring? Is het dan verantwoord om die ervaring maar op de oceanen op te doen?
Bovendien2: ik vraag me sterk af of ze zelf die zeilreis wel wil maken. Natuurlijk wil ze de wereld zien, da's normaal, maar of ze dat echt op deze manier wil doen, daar heb ik sterk mijn twijfels over. Ze zeilt van kinds af aan, kan nu een record vestigen, is al helemaal ingepakt door andere partijen (zie mijn eerdere post) en dus moet ze een wereldzeilreis maken.
Bovendien3: wie haar een beetje goed gevolgd heeft in interviews, ziet dat ze een redelijk eigenwijs meisje is, die niet gauw adviezen aanneemt. Hoort bij haar leeftijd, maar hoe gaat ze dit gebrek aan sociale vaardigheden oplossen als ze hulp nodig heeft, in bijv havens? Daarnaast is het een slechte eigenschap om op zo'n zware reis eigenwijs te zijn. Een voorbeeld is dat ze een cursus slaapmanagement maar helemaal niets vond en eigenlijk niet heeft gedaan. Hoe wil ze dan de oceaan over?
Dat heeft allemaal niets met jaloezie te maken maar juist met bezorgdheid voor haar. En nee, ze kan het zelf heus niet alleen af.
En als ze het er dan niet mee eens is, met die landrotten, dan is ze bijdehandquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mag ze daar asjeblieft zelf achter komen? Wie ben jij om daar als totale buitenstaander een oordeel over te geven? Het laatste waar ze iets aan heeft is van die legers stuurlui die allemaal veilig aan wal blijven staan maar het allemaal veel beter zeggen te weten dan zij zelf.
Waarom mag hij zich dat niet afvragen?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mag ze daar asjeblieft zelf achter komen? Wie ben jij om daar als totale buitenstaander een oordeel over te geven? Het laatste waar ze iets aan heeft is van die legers stuurlui die allemaal veilig aan wal blijven staan maar het allemaal veel beter zeggen te weten dan zij zelf.
Het probleem is: het is geen reisje naar de Efteling of met de trein even naar India, het is een gevaarlijke reis. En als ze er achter komt, dan moet er heel veel moeite en kosten gedaan worden om haar te redden en is ze idd een ervaring rijkerquote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:32 schreef Farenji het volgende:
[..]
Maar waar is nou jou inhoudelijke reactie, je weet wel, met argumenten enzo?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:36 schreef Casos het volgende:
[..]
En als ze het er dan niet mee eens is, met die landrotten, dan is ze bijdehand
Ik vond het een nogal neerbuigende reactie. "Wat weet dat wicht nou, ik ken haar veel beter dan zijzelf, ze moet gewoon niet zo dom zijn." Ik zeg ook zeker niet dat ze gegarandeerd succesvol gaat zijn, maar geef haar op zijn minst de kans om te bewijzen wat ze kan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waarom mag hij zich dat niet afvragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |