quote:Woensdag wil Laura Dekker beginnen aan haar solozeiltocht. Dat laat de 14-jarige op haar weblog weten, zo melden verschillende media.
Foto: Archief
Vanuit het Zeeuwse Den Osse zal ze met haar boot Guppy naar Portugal vertrekken. Laura's vader gaat met haar mee. Tijdens deze tocht zullen de laatste dingen op haar zeilboot getest en verbeterd worden. vanaf Portugal zal Laura dan haar reis alleen voortzetten.
Wanneer dat precies zal zijn is nog niet bekend, maar Laura heeft wel haast.
Want als zij de jongste solozeiler die de wereld rond voer ooit wil worden, moet ze snel vertrekken. Ze wordt binnenkort 15 en heeft weinig tijd om recordhoudster Jessica Watson in te halen. Als Laura zo'n twee jaar over de tocht doet, kan ze het record van Jessica Watson met een paar dagen verbreken.
De kinderrechter in Middelburg hief dinsdag de ondertoezichtstelling van Laura door Jeugdzorg op. En Laura's ouders vinden het goed dat Laura een poging doet de jongste solozeilster te worden die rond de wereld vaart.
"Oog om oog, tand om tand" en "het recht van de sterkste".quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:30 schreef wolferl het volgende:
Welke wet wordt toegepast als zij op internationale water zeilt?
Anders roei ik er wel achteraan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Oog om oog, tand om tand" en "het recht van de sterkste".
Is die snol nu nog steeds niet weg??![]()
Rot 's op, trut. En blijf weg.
Ik zou direct 911 bellen voor de kust van Portugal.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:29 schreef Pek het volgende:
Het geeft goed weer hoe ik over de hele zaak denk:
Als ze straks ergens in zwaar weer op de klippen loopt, dan is er een lol. Misschien wel een roflol, maar ik hoop dan toch ook wel dat iemand 911 belt, zodat ze gered wordt. Zo'n softie ben ik wel
Nou Laura, heel veel succes.quote:BROUWERSHAVEN - De 14-jarige Laura Dekker vertrekt woensdagmorgen om negen uur vanuit Zeeland voor haar solozeiltocht rond de wereld.
© ANP
Eerst zeilt ze nog samen met haar vader naar Portugal. Ze willen dan de laatste dingen op haar boot Guppy testen en verbeteren.
Als de boot zeewaardig is, wil Dekker zo snel mogelijk koers zetten naar de Canarische Eilanden. Hier wacht zij mogelijk het einde van het orkaanseizoen op de Atlantische Oceaan af, dat tot december kan duren.
Afgelopen week hief de kinderrechter in Middelburg de ondertoezichtstelling van Laura door Jeugdzorg op. De ouders van Laura kregen weer gezag over haar. Daarmee viel de laatste belemmering weg om met de zeiltocht te beginnen.
Jongste zeilster
Als haar poging lukt, is ze de jongste zeilster ooit die onafgebroken de wereld rond zeilde. Het record staat nu op naam van de Australische Jessica Watson.
Film- en televisieproducent Eyeworks heeft met het meisje afgesproken de beelden van haar wereldreis exclusief te mogen gebruiken. Het is nog niet duidelijk wat het productiebedrijf er exact mee gaat doen.
© ANP
De rest is in het artikel te lezen:quote:Zeiler Thomas Siffer heeft serieuze vragen bij tocht Laura Dekker
'Tocht Laura Dekker is totaal onverantwoord'
Morgenochtend kiest de amper 14-jarige Laura Dekker in het Nederlandse Brouwershaven het ruime sop voor haar solozeiltocht rond de wereld. Thomas Siffer zeilde drie jaar lang met vrouw en dochter langs dezelfde route en is fel gekant tegen 'zoveel jeugdige overmoed'.
Hoofdredacteur van het weekblad Story, Thomas Siffer, zeilde met zijn vrouw Els en dochter Luna de wereld rond. Hij schreef er het boek Land in zicht over. 'Met de moderne apparatuur is de trip op zich niet zo moeilijk. Het is zelfs relatief veilig.' Maar het avontuurlijke plan zelf vindt hij 'afgrijselijk en onverantwoord'.
1. Veel te jong
'Als Laura Dekker graag in haar eentje rond de wereld wil zeilen, moet ze dat vooral doen. Maar niet nu. Onderneem zoiets binnen een vijftal jaren, met een vriend. Een meisje van veertien moet zich bezighouden met botsauto's, het stiekem drinken van Bacardi Breezers en vriendjes kussen in bushokjes. Ze heeft nog niet genoeg meegemaakt om al haar belevenissen in het juiste kader te plaatsen.'
Siffer begrijpt dat Laura verlangt naar avontuur en heroïek. 'Maar waarom niet nog enkele jaren ervaring opdoen, in plaats van halsoverkop aan zo'n zware onderneming te beginnen? Ze zal lieve en gastvrije mensen leren kennen, maar ook in havens terechtkomen met stuurse havenmeesters en moeilijke ankerplaatsen. Ze is te jong om meester te zijn van al die onvoorziene omstandigheden die zo'n zeiltocht meebrengen.'
http://twitter.com/patrickbrokquote:BREKEND! Windkracht 3 te machtig voor Laura Dekker. De soloreis om de wereld van de 14-jarige is zojuist uitgesteld
http://twitter.com/omroepzeelandquote:Laura Dekker is zojuist vertrokken op zeiltocht, uitgezwaaid door een massa mensen in de haven van Den Osse.
Zonder de media was ze al lang weggeweest (toch?:P), maar als je zo nodig in het Jeugdjournaal wilt zittenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Irritant zeg, al die media!
[ afbeelding ]
http://www.pzc.nl/regio/z(...)media-voor-Laura.ece
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:25 schreef Coelho het volgende:
Geen livestream van een webcam op de voorsteven?
.quote:wo 04 aug 2010, 07:43 |
Zeilmeisje Laura vertrokken
BROUWERSHAVEN - De 14-jarige Laura Dekker is woensdagochtend om negen uur vanuit Den Osse (Zeeland) vertrokken voor haar solozeiltocht rond de wereld. Veel belangstellenden varen op bootjes voor de Zeeuwse kust met haar mee. Eerst zeilt ze nog samen met haar vader naar Portugal. Ze willen dan de laatste dingen op haar boot Guppy testen en verbeteren
Als Arnie het maar wel filmt dan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:21 schreef strontboer het volgende:
Ik hoop dat ze verkracht wordt door zeepiraten. Dat zal d'r leren
Aardig bootje voor een 14 jarig meisje...quote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:35 schreef spijkerbroek het volgende:
En hoe doen ze dat nu met school en die shit?
Dat kind is nog leerplichtig.
Zal wel via internet gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
En hoe gaan ze haar overhoren? Komt er iemand op de boot? Of mag ze steeds haar boeken er bij houden?
Dat dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:21 schreef kikoooooo het volgende:
Ik wens haar heel veel succes en heb er ongelooflijk veel respect voor dat ze het aan durft
Van ons belastinggeld natuurlijk, net zoals bij de andere honderden schepen die door de Golf van Aden varen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Aangezien de rechter haar weer onder de verantwoordelijkheid van de ouders hebben geplaatst, zullen die ouders dan ook bhet losgeld betalen die de piraten voor haar eisen? Of moet dat dan weer wel van mijn belastinggeld?
Hopelijk spoelt ze aan op een onbewoond eiland en vindt ze een volleybal die ze Wilson kan noemen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Dat kutkind heeft echt geen idee waar ze aan gaat beginnen. Maar goed, rot maar lekker op en dat we voorlopig maar niks meer van je horen/zien
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:11 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Hopelijk spoelt ze aan op een onbewoond eiland en vindt ze een volleybal die ze Wilson kan noemen.![]()
Tokkie zeilers?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:11 schreef Tsunade het volgende:
Maar dan zonder gered te worden zoals in de film.meid, we hebben genoeg van jou en je tokkie ouders
![]()
Misschien wil ze het nog sneller gaan doen?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:22 schreef Gia het volgende:
Is het eigenlijk niet zo dat de leeftijd aankomst na die wereldreis bepalend is of het een record is of niet. Toch niet de leeftijd bij vertrek! Want dan kun je er zo lang over doen als je wilt.
En Laura is al bijna 15. Dus, dan is ze zowat 17 als ze terugkomt. Die australische was volgens mij 16. Dus, die is jonger.
Chuck Norris zeilde vroeger in de kerstvakantie vaak ff de wereld rond, maar ik denk dat mensen als Laura er iets langer over doen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Hoe snel kan het eigenlijk, rond de wereld zeilen?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 13:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Maar goed, rot maar lekker op en dat we voorlopig maar niks meer van je horen/zien
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:37 schreef Tsunade het volgende:
Gaap! Zout alsjeblieft op aandachtshoer
quote:
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Is die snol nu nog steeds niet weg??![]()
Rot 's op, trut. En blijf weg.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:21 schreef strontboer het volgende:
Ik hoop dat ze verkracht wordt door zeepiraten. Dat zal d'r leren
quote:
quote:, stomme aandachtshoer!
quote:
quote:
Ik vind het echt beschamend inderdaad, het is zo enorm bekrompen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Je bent 14, je hebt een sterke wil, en een droom om iets bijzonderders te gaan doen met je 14de levensjaar dan in je agenda krassen op de HAVO.
En je woont in Nederland.
Als ze zeilt zal ze ook omkomen in de vrije tijd hoor. 10000 km water waar geen fuck te beleven valt. Dan zet je het zeil vast, het roer vast en je kijkt eens per uur of je nog op koers ligt en ben je blij dat er studieboeken zijn om de verveling te stoppen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:17 schreef speknek het volgende:
Zal wel via internet gaan.
Driekwart van de tijd zal ze ook niet zeilen.
Dat zijn gewoon jaloerse scholiertjes die niets kunnen en dus op school moeten blijvenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:39 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Dan is dit wat je over je heen krijgt.![]()
Allemaal van die huisvrouwen die een tochtje naar de supermarkt al een heus avontuur vinden. Je ziet gewoon duidelijk dat een wereldreis maken met een zeilboot bij veel Nederlanders gewoon niet in de belevingswereld past. En ja dan pakken we in Nederland de zeis en gaan we maaien.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:43 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Dat meisje heeft die pers niet zelf op de hals gehaald, die hele rechtszaak met kinderbescherming is door de media en het prachtige Nederland door haar strot geduwd.
Oei oei, de afgunst weer. Ga toch lekker buiten spelen miep.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:50 schreef DjinN het volgende:
Overigens:
Waar heeft ze al dat geld vandaan geschraapt om die hele reis te maken ?2 jaar zeilen, dat moet toch een hele hoop kosten
Of zouden pappie en mammie haar een geldboompje hebben geschonken
Ach hoepel op flauwe zeikerdquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oei oei, de afgunst weer. Ga toch lekker buiten spelen miep.
En wat dan nog?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:50 schreef DjinN het volgende:
Dahaaaaaaagga weg en blijf weg!
![]()
Overigens:
Waar heeft ze al dat geld vandaan geschraapt om die hele reis te maken ?2 jaar zeilen, dat moet toch een hele hoop kosten
Of zouden pappie en mammie haar een geldboompje hebben geschonken
Ja je ziet toch dat et een vraag is, knuppelquote:
en jij bent hier de zeikerd die er niet tegen kan dat niet iedereen dezelfde mening heeft als jijquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jij bent hier de zeikerd hoor, samen met al die andere kut-Nederlanders van je.
Stel je altijd je oprechte vragen met een sarcastisch gezichtquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja je ziet toch dat et een vraag is, knuppel
Er staan anders bij 2 van de 3 vragen geen vraagtekens, doos. En als het een vraag was, dan was het een retorische want geldbomen bestaan niet, dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Al stelde ik de vraag met eenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Stel je altijd je oprechte vragen met een sarcastisch gezicht.
Dag chagrijnquote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er staan anders bij 2 van de 3 vragen geen vraagtekens, doos. En als het een vraag was, dan was het een retorische want geldbomen bestaan niet, dat weet je zelf ook wel.
Onzin, jij en als die andere huillies zijn het die er niet tegen kunnen als iemand eens iets anders doet dan jullie hebben gedaan. Dan krijg je rechtzaken van de kinderbescherming, allerlei lieden op fora ineens vinden dat zo'n meisje zo'n reis niet aan kan terwijl ze zelf nog niet eens weten wat overstag gaan is, en als je dan eindelijk weg mag krijg je de huid volgescholden inclusief doodverwensingen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:57 schreef DjinN het volgende:
[..]
en jij bent hier de zeikerd die er niet tegen kan dat niet iedereen dezelfde mening heeft als jijBen je nou klaar met mekkeren? Als ik je heb beledigd met mijn reactie, sorry hoor
krijg je meteen een kusje erop ok ?
Sponsoring. Ze gaat sowieso een column schrijven voor een zeilblad, ze heeft een deal met Eyeworks en ja, papa heeft vast ook wel wat toegeschoven. Schande!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, als 14 jarige 2 jaar lang alleen op een boot zitten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Wat moet het heerlijk zijn voor haar om de haven uit de varen.
Dahaag kakelend NederlandEn alleen nog de geluiden van de wind en de zee om je heen....
Ah kijk, dat is een antwoordquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Sponsoring. Ze gaat sowieso een column schrijven voor een zeilblad, ze heeft een deal met Eyeworks en ja, papa heeft vast ook wel wat toegeschoven. Schande!
Ja, duh. Ik deed de domme aanname dat jij wel zou begrijpen dat mijn vraag er vanuit ging dat het antwoord op jouw vraag "ja" is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:55 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Allemaal van die huisvrouwen die een tochtje naar de supermarkt al een heus avontuur vinden. Je ziet gewoon duidelijk dat een wereldreis maken met een zeilboot bij veel Nederlanders gewoon niet in de belevingswereld past. En ja dan pakken we in Nederland de zeis en gaan we maaien.
Dat zou natuurlijk kunnen, het zal niet voor het eerst zijn dat zeilers overboord springen omdat ze gek worden van al dat water op de oceaan. Maar dat is het risico van het vak he, anders is een wereldreis ook geen prestatie van formaat.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, als 14 jarige 2 jaar lang alleen op een boot zitten.![]()
Denk dat ze met stemmen in dr hoofd terugkomt.
Wellicht vanwege reacties als deze:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:02 schreef Tsunade het volgende:
waarom wordt iedereen meteen als jaloers bestempeld als ze het niet een geweldig plan vinden om een schaap van 14 de wereld over te laten zeilen? Dat vind ik zo'n makkelijke zwakzinnige reatie
quote:Hopelijk spoelt ze aan op een onbewoond eiland
Nou ja, ik vind het niet meer dan normaal dat ze haar in de eerste instantie niet zomaar hebben laten gaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, jij en als die andere huillies zijn het die er niet tegen kunnen als iemand eens iets anders doet dan jullie hebben gedaan. Dan krijg je rechtzaken van de kinderbescherming, allerlei lieden op fora ineens vinden dat zo'n meisje zo'n reis niet aan kan terwijl ze zelf nog niet eens weten wat overstag gaan is, en als je dan eindelijk weg mag krijg je de huid volgescholden inclusief doodverwensingen.
Echt, mensen, de domheid die in deze reeks ten toon gespreid wordt...... ongelooflijk. Ze zit niet 2 jaar alleen op een zeilboot.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk, als 14 jarige 2 jaar lang alleen op een boot zitten.![]()
Denk dat ze met stemmen in dr hoofd terugkomt.
Geen dankquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:01 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ah kijk, dat is een antwoordDankjewel!
Er is een verschil tussen 'dit lijkt me erg onverstandig ' En: 'rot op trut ik hoop dat je verkracht wordt door piraten'.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:02 schreef Tsunade het volgende:
waarom wordt iedereen meteen als jaloers bestempeld als ze het niet een geweldig plan vinden om een schaap van 14 de wereld over te laten zeilen? Dat vind ik zo'n makkelijke zwakzinnige reatie
Dat worden ze niet, ik vind het bijvoorbeeld ook niet een geweldig plan. Maar ze is een held dat ze het doet (en ze het waarschijnlijk kan) en ik hoop dat ze de tijd van d'r leven heeft. Is dat nou zo moeilijk?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:02 schreef Tsunade het volgende:
Je hoopt wel dat ze aanspoelt en niet gered wordt. Of is dat 'een grapje'?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:05 schreef Tsunade het volgende:
dat gun ik dr nou ook weer niet nee.. maar ik persoonlijk word wel een beetje moe van al die aandacht om haar persoontje
Voor mij is ze pas een held als de missie volbracht is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat worden ze niet, ik vind het bijvoorbeeld ook niet een geweldig plan. Maar ze is een held dat ze het doet (en ze het waarschijnlijk kan) en ik hoop dat ze de tijd van d'r leven heeft. Is dat nou zo moeilijk?
Nee ze zal heus wel eens ergens aanmeren maar het grootste deel van de tijd zal het wel zo zijn.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:04 schreef Casos het volgende:
[..]
Echt, mensen, de domheid die in deze reeks ten toon gespreid wordt...... ongelooflijk. Ze zit niet 2 jaar alleen op een zeilboot.
Moet je vooral in topics over haar gaan reageren.....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:05 schreef Tsunade het volgende:
dat gun ik dr nou ook weer niet nee.. maar ik persoonlijk word wel een beetje moe van al die aandacht om haar persoontje
Haha, grootste deel van de tijd zit ze helemaal niet op zeequote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nee ze zal heus wel eens ergens aanmeren maar het grootste deel van de tijd zal het wel zo zijn.
Leuk hoor, sta je daar ergens waar, naar ik aanneem meteen de pers voor je neus staat, als meisje van 14.
Dat doe ik graag ja. Welterusten!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef Casos het volgende:
[..]
Moet je vooral in topics over haar gaan reageren.....
Dat geldt voor elke sport.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Voor mij is ze pas een held als de missie volbracht is.
En het is ook zo dat het haar meehelpt dat haar ouders voldoende geld hebben.
Nou dan zou ik binnen een jaar terug zijn en het wereldrecord verbreken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:07 schreef Casos het volgende:
[..]
Haha, grootste deel van de tijd zit ze helemaal niet op zee
huil...ik ben vet serieus ja... dit is wel Fok heur, daar moet je serieus doenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je hoopt wel dat ze aanspoelt en niet gered wordt. Of is dat 'een grapje'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |