abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84735381
Het vorige deel: <Slank 1113: Met nieuwe OP! Bottomline: zorg goed voor jezelf;
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden • Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
• B Beweging
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistsche berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwPuff op 01-08-2010 14:13:34 ]
pi_84735427
@noukje: bij mij ettert zo'n doorbraakbloeding de hele maand door als ik gewoon de strip doorslik. maar als ik ermee stop na een doorbraakbloeding word ik meestal ook niet meteen echt ongesteld en ettert het ook een week door tot ik daarna echt ongesteld word. kortom: ik ben met de pil gestopt want ik vond dit soort dingen té irritant.
Kwak
pi_84735445
thanks puff, ik stond net klaar om lunch te gaan maken dus ik had even geen tijd...
Kwak
pi_84735466
Mooie nieuwe OP ^O^
pi_84735501
Kan iemand de enters in die wiki verbeteren? Bij mij blijft het een puinhoop worden (en ik begrijp niet waarom).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:14:21 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84735681
Ook weer in de trein! Wel 10 minuten naar Zufte.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84736312
Ik ga naar vriendje O+. Fijne dag verder *O*
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_84736432
Ik ben eigenlijk aan het werk. Met de nadruk op eigenlijk, want ik heb nog geen flikker uitgevoerd en ik heb buikpijn. }:|

Lijstje dan maar:

O: geen tijd
L: geroosterd brood met eiersalade en sla, 2 plakjes zalm en een bakje vanilleyoghurt/vla
T: stuk mango
S: hardlopen misschien
T: wodka
D: weet nog niet. Iets uit de vriezer, I guess........
pi_84736530
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:35 schreef conleche het volgende:
Ik ben eigenlijk aan het werk. Met de nadruk op eigenlijk, want ik heb nog geen flikker uitgevoerd en ik heb buikpijn. }:|
QFT!

Een patiënt en een powerpoint van 17 sheets, zou ik de menigte daar 3 kwartier mee bezig kunnen houden? :{
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:44:07 #10
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84736766
Hi!

Opgeruimd, afgewassen, keuken schoongemaakt, kleren gewassen; best een productieve zondag al zeg ik het zelf :7

Verder de eerste twee afleveringen van Fringe gekeken en een paar hoofdstukken in mijn boek gelezen, lekker relaxed dagje zo O+

Lijstje tot nu toe:
O: havermout met banaan en lijnzaad
T: roosvicee ferro
L: 2 bruine afbakbroodjes; 1x ei/yogonaise/tomaat/sla, 1x kaas/yogonaise/tomaat/sla met 1x koffie met melk
T: 5 10 dadels

zo maar eens even bedenken wat ik zal eten vanavond..

[ Bericht 0% gewijzigd door Blurred86 op 01-08-2010 15:20:01 ]
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:47:18 #11
331 Merel
Be here now.
pi_84736887
Bedankt voor het openen van de nieuwe Puff!

Blurred, Fringe is leuk!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:52:59 #12
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84737089
Vind ik ook ja! Ga zo aflevering 3 kijken denk ik :D

En sigme; ik zou wel willen maar ik zou niet weten hoe :+
pi_84737954
mijn energie is op en ik heb fokking buikpijn (eerst zeiken dat ik ongesteld wil worden, en als ik t ben is t ook weer niet goed :+ /wijf)

ik denk dat ik tóch koekjes ga bakken...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:25:28 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84738014
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:22 schreef kwakz0r het volgende:
mijn energie is op en ik heb fokking buikpijn (eerst zeiken dat ik ongesteld wil worden, en als ik t ben is t ook weer niet goed :+ /wijf)

mehe, herkenbaar! _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:27:16 #15
236335 neen
schone schijn
pi_84738061
Toen ik vanochtend m'n bed uit kwam rollen deed ik even rustig aan enzo, kwam er iemand op bezoek ging m'n moeder allemaal lekkere dingen bakken :') oke dan, nu heb ik dus allemaal lekkere dingen gehad en nog niet gelopen maar moet ik echt even liggen omdat m'n maag vol zit.

Schop onder m'n hol, ik ga even naar iemand fietsen.
het lijkt niet wat het is
pi_84738125
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:22 schreef kwakz0r het volgende:

Nee.

(of mis ik iets en zijn ze voor iemand? Anders: niet doen, je was net lekker bezig)
pi_84738188
Fuck it, ik stop ermee voor vandaag! Er komt toch niets meer uit m'n handen ;(

Straks maar naar de supermarkt en dan lekker koken O+
pi_84738240
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee.

(of mis ik iets en zijn ze voor iemand? Anders: niet doen, je was net lekker bezig)
Dat is zonde idd!
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:35:49 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84738262
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee.

Hm je hebt wel gelijk idd denk ik.

Als ik iets bak wil ik er altijd van proeven enzo oO< Soms moet ik even met de neus op de feiten mbt dit topic, en niet denken "nom, koekjes!" :')
Maak anders een heerlijk ende gezond avondmaaltje, Kwak! O+ Word ik ook altijd blij van :Y

Having said that: lijstje.

BR: twee sneetjes met smeerkaas en komkommer, los een plakje mortadella
T: 2 blokjes pure choco
T: bakje lychee-kwark (viel wat tegen)
T: snee brood met mortadella
T: nog iets?
D: roti met kerriekip en een boel kouseband :9
T: wat vitamin water

Voor een weekendlijstje vind ik dit best wel netjes! :Y
pi_84738576
@Co: je hebt gelijk hoor. ik doe t ook niet... komt er meestal op neer dat als ik dan een keer bedenk dat ik t inderdaad ga doen, ik het teveel werk vind en t dus alsnog niet doe, maar als ik zeg "je mag niet" ik een hele middag chaggo ben omdat ik koekjes wil bakken :') :+

(ik zit mezelf echt in de weg... ik kan haast niet wachten tot ik morgen mag gaan werken :') ...)

probeerde voor vanavond met iemand af te spreken maar niemand neemt op...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:47:42 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84738610
Haaaaaaaaaaaaaaaaai...

zo ben thuis en heb lekker een drankje en een kommetje wokkels :P

Straks een sjaslick uit de oven met wat patat uit de oven en spinazie uit pot :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:48:23 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84738635
Wil je niet een blokje wandelen??
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:49:32 #23
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84738686
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

Straks maar naar de supermarkt en dan lekker koken O+
Wat ga je koken? Ik heb inspiratie nodig!
pi_84738948
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
@Co: je hebt gelijk hoor. ik doe t ook niet... komt er meestal op neer dat als ik dan een keer bedenk dat ik t inderdaad ga doen, ik het teveel werk vind en t dus alsnog niet doe, maar als ik zeg "je mag niet" ik een hele middag chaggo ben omdat ik koekjes wil bakken :') :+

(ik zit mezelf echt in de weg... ik kan haast niet wachten tot ik morgen mag gaan werken :') ...)

probeerde voor vanavond met iemand af te spreken maar niemand neemt op...
Wat Maria zei, kan wel werken!! Gewoon héél lekker uitgebreid avondeten maken, met allerlei kleine (gezonde) hapjes die je lekker vindt en die dan opeten terwijl je een mooie film bekijkt. Of Zomergasten. Maarten 't Hart is er deze keer!
pi_84738984
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Haaaaaaaaaaaaaaaaai...

zo ben thuis en heb lekker een drankje en een kommetje wokkels :P

Straks een sjaslick uit de oven met wat patat uit de oven en spinazie uit pot :P
Brrrrrr. Hoe krijg je het weg. :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:58:39 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84738990
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat Maria zei, kan wel werken!! Gewoon héél lekker uitgebreid avondeten maken, met allerlei kleine (gezonde) hapjes die je lekker vindt en die dan opeten terwijl je een mooie film bekijkt. Of Zomergasten. Maarten 't Hart is er deze keer!
Dank voor de tip! Ik ga kijken!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:04:29 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84739141
Ik hou echt van moeite doen voor mn eten, en dan achteraf trots zijn dat ik zo gezond / voedzaam / lekker gegeten heb :+
pi_84739221
Ik weersta al de hele middag chips en koekjes die in de kast liggen 8-) (ze gaan er uiteindelijk toch wel eens aan..)

Oh man, de hond ligt naast me te slapen (hij doet niks anders) en ik denk ineens: Wat geeft dat beest veel warmte af! :o Heeft ie koorts?! :o Dus ik voelen, hm, voelt niet warm...waar komt dat dan vanda.... *laptop op schoot* :') Hete laptop, geen hete hond :')

Hij loopt wel mank ;( Echt, ik wil geen kinderen of huisdieren later :{w Al kunnen kinderen je op een gegeven moment wel vertellen dat ze een zeer been hebben. Zeh pressure ;(

Klein voordeel: ons normale rondje duurt 30 minuten, nu doet ie er een uur over, dus ik hoef geen uitbreidingen te verzinnen (doe ik normaal wel, we lopen 2x een uur per dag). Ik loop me alleen de hele tijd zorgen te maken als ie als een opa naast me loopt te sjokken, want dat is zo niet-Ozzie. Ik kijk het nog even aan, als het zo blijft gaan we naar de dierenarts.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_84739381
Ik ga zometeen hutspotkoekjes bakken :D heb hutspot over van gisteren,. Met falafelballetjes (Ozzie vindt ze goor :') ).
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:15:48 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84739490
Co, happen en slikken met peper en nootmuskaat :P

Ahhhhhhhhhhh, de hotdog Syrena :D
pi_84739664
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef conleche het volgende:

[..]

met t gevaar dat ik als een ondankbare zeur klink: ik heb niks in huis om lekker uitgebreid te koken, kan me ook niks bedenken dat ik zou willen eten dat tijd en moeite kost om te koken waarvoor ik de onderdelen in huis heb, behalve dan gebak/koekjes

het idee van nu naar de winkel gaan om zulke ingrediente te kopen veroorzaakt tranen bij de gedachte aan alles dat ik daar dan niet mag kopen van mezelf... dus ik kan maar beter even niet naar de winkel...

ik háát maarten 't hart...

ik heb mn harde schijf vol films en series en er is niks waar ik naar wil kijken...

@uniek: ik wil al helemaal niet naar buiten...zeker niet om te :r lopen of :r fietsen :@

ik kan gewoon níks bedenken waar ik van kan genieten vandaag. ik ben momenteel weer net zo erg als gisteren rond deze tijd... aan t aftellen tot ik naar bed mag... met een beetje minder zelfhaat, dat wel...

kortom: het ligt gewoon aan mij vandaag.... en ik zal ook even ophouden met hier te zeuren, want ik maak t er niet gezelliger op. bedankt voor t meedenken allemaal
Kwak
pi_84739803
Kwak, je klinkt net als ik wanneer ik ongesteld ben. Alles is stom, nergens zin in :') mijn vriend moet dan ook niet met suggesties komen, die schiet ik toch af :P.

Ik ben weer redelijk ontbrakt, vandaag lekker rustig aan eens bedacht wat we met de huwelijkscadeaus gaan doen, maar we houden het erg saai en praktisch :P we gaan het huis laten schilderen. Maar ook nog een lang weekend naar Dublin O+!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:31:12 #33
236335 neen
schone schijn
pi_84739916
Och, ik dus net bij iemand langs proberen te gaan is die er niet. Ben ik weer thuis en online is hij ook online :') goed geplanned... vanavond even balletje trappen dus ipv hardlopen. Nou ja, beweging is beweging denk ik maar zo.
pi_84739941
ik denk dat dat t is Razz... pfff doodvermoeiend.... voor anderen én mezelf...

lijstje
o- cruesli
l- 2 boterhammen met cervelaat, stukje kipfilet
t- geen idee, nergens zin in, alleen in koekjes. ik denk dat ik een paprika ga eten en een paar crackers...
d- twee tartaartjes, met twee grote uien in ringen gebakken, handje ovenfrites, komkommersalade (met zout peper en azijn)

beetje magertjes. kunnen nog wel koekjes bij :7 :P ;)
Kwak
pi_84739992
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn vriend
Man :o
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:35:19 #36
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84740045
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Man :o
ik wilde het nét zeggen :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:37:10 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740106
Razz heeft stiekem een man én een minnaar!! Hoe hip! :o.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:37:50 #38
236335 neen
schone schijn
pi_84740135
Hoe is het eigenlijk met je collega zo in de zomervakantie :o
pi_84740146
:D Razz! je man O+

hm. mn bui lijkt weer wat overgewaaid... :')
misschien doe ik straks wel een maskertje op...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:39:50 #40
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84740191
Ik ben er uit! (en heb de boodschappen gedaan): mijn D wordt pompoen-kikkererwtencurry met rijst :9
En dan maak ik meteen genoeg voor 2x dan kan ik dat deze week na het werken lekker makkelijk nog een keertje eten :)

Bedankt voor de tip Co! ik O+ Maarten 't Hart. Vind zijn stukken over zijn moestuin in het NRC magazine altijd erg leuk en Het Dovemansorendieet vond ik ook heel leuk! Vanavond lekker zomergasten kijken dus :)
pi_84740209
Hihi Razz :P Het is nog wennen he! O+

Kwakz> Oh ik herken die buien zo erg :@ Ik vocht dan altijd zo met mezelf, en pas als ik op de bank lag en dacht dat het werkelijk niet erger kon zo rottig als ik me voelde.....dan ging het na een paar minuten ineens weer beter :? Heel weird. Ik heb er al lang geen meer gehad *afklopt*
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:40:49 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740219
Ik hoop juist niet dat Maarten teveel over beestjes en plantjes gaat praten :P. Liever over z'n religieuze achtergrond ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_84740232
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:40 schreef Syrena het volgende:
Hihi Razz :P Het is nog wennen he! O+

Kwakz> Oh ik herken die buien zo erg :@ Ik vocht dan altijd zo met mezelf, en pas als ik op de bank lag en dacht dat het werkelijk niet erger kon zo rottig als ik me voelde.....dan ging het na een paar minuten ineens weer beter :? Heel weird. Ik heb er al lang geen meer gehad *afklopt*
précies dat! ik denk dat het te maken heeft met eraan toegeven ofzo... misshcien toch maar eens dat mindfulness boek aanschaffen
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:42:22 #44
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84740268
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:37 schreef Viking84 het volgende:
Razz heeft stiekem een man én een minnaar!! Hoe hip! :o.
Nou, dan moet ze beter haar best doen, zo stiekem was het niet :D

Kwak, wel herkenbaar! Niks is dan goed he?
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:43:38 #45
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84740302
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik hoop juist niet dat Maarten teveel over beestjes en plantjes gaat praten :P. Liever over z'n religieuze achtergrond ^O^.
Haha nee! ik vind de beestjes en de plantjes juist interessant :D

edit:
Heb het even opgezocht:
quote:
Als Zomergast zal Maarten ’t Hart terugkeren naar zijn vakgebied, de ethologie, waarbij het gedrag van dieren centraal staat. We zien beelden van stekelbaarzen, mollen, ratten en honden. Naast dierenfragmenten komen ook andere thema’s uit ’t Harts leven voorbij: zijn liefde voor muziek, literatuur en natuur. Verder bevat de avond een fragment uit Gardeners’ World van de BBC over aardappels telen, een Nederlandstalige versie uit 1965 van de opera Carmen van Georges Bizet, en ’t Harts gereformeerde familieleden die zich uitspreken over zijn werk in Tijdsein (EO).
pi_84740482
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

précies dat! ik denk dat het te maken heeft met eraan toegeven ofzo... misshcien toch maar eens dat mindfulness boek aanschaffen
Ik ben in therapie gegaan na een aantal weken van dat soort buien achterelkaar. Ik voelde me toch zo afgrijselijk k*t, dat ik dacht: Alles beter dan dit! na verloop van tijd namen ze ook enorm af _O_

Al ben ik nog niet helemaal tevreden met hoe mijn leven is, ben ik bijna elke dag wel zo blij dat ik hulp gezocht heb. Misschien moet ik nog eens terug voor de sociale contacten en het aangaan en goedhouden van een relatie :+ stiekem denk ik nog steeds dat ik een beetje autistisch ben, maar alle testen zeggen van niet :( zal dus nog wel een deel vermijdende persoonlijkheid zijn oO<
pi_84740487
Nasi met garnalen wordt het :9
Helaas merkte ik onderweg dat mn nieuwe schoenen (nog!) wat stug zijn ;( hoop dat het nog beter wordt.

Net mn powerpoint laten zien aan mister - cum laude - de vriend en die vond t wel een goed verhaal. Scheelt wel in mn gevoel erover :)

Edit: shit ik wil vanavond ook Maarten zien, maar ik moet ook terug naar Rotterdam!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:52:15 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740562
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:43 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Haha nee! ik vind de beestjes en de plantjes juist interessant :D

edit:
Heb het even opgezocht:
[..]

We krijgen allebei een beetje onze zin dus :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:54:06 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740610
Als we nu toch eens psychotherapie-uurtje hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:55:42 #50
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84740659
Nou, ik ga vanavond uit eten..bij de wok. Met m'n ouders, zusje en vriendjelief,
om de vakantie af te sluiten, want mams moet morgen weer beginnen!

Zit me nu al druk te maken over vet, kcal, wat ik wel mag, wat ik absoluut moet laten staan. Heb daar zo'n hekel aan.
En gingen met vrienden voetballen vanmiddag, gingen we naar de mc, voor een milkshake. En ik hoefte niet (met als smoesje dat ik anders te vol zou zitten voor het uiteten vanavond), haalt ze er toch een..
Zo irritant soms, dat mensen je zowat 'dwingen' om iets mee te eten. Vooral dingen die je dus lekker vind, en dat al moeite kost om nee tegen te zeggen en waar ze dus gewoon niet naar luisteren.

Nouja prachtig lijsje heb ik dus vandaag..
o: 2 beschuitjes met aardbeien
t: versgeperste sinaasappelsel
m: (hadden uitgebreidde lunch op werk) best veel versgeperste sinaasappelsap, glas halfvolle melk, 1 ciabatta, helft met ketchup/sla/kip/tomaat, andere helft met ketchup/sla/kaas/tomaat
t: kleine milkshake banaan
a: uit eten bij de wok. Gokje; Stuk vis, stuk biefstuk, garnalen? van de grill, groente met kip uit de wok. Veel salade, misschien loempia of brood. Hopelijk geen ijs e.d.

zucht. Ik wil daar helemaal niet nu al mee bezig zijn.. :X
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:56:27 #51
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84740690
Wat is wel te veroorloven bij de wok, en wat absoluut niet? Qua vlees enzo?!
pi_84740772
noukje, ik maak me een beetje zorgen als ik je zo hoor praten over eten. je bent een prachtig meisje, en helemaal niet dik, en het klinkt als een behoorlijke obsessie... je moet ook nog gewoon kunnen genieten hoor!

je kunt gewoon eten wat je lekker vindt, maar niet tot je ploft. als je wilt kun je idd. ijs toe beter overslaan. maar las je zegt "hopelijk zonder ijs" klinkt dat alsof je die controle niet bij jezelf legt.

ook het smoesje voor de milkshake is toch neit nodig? je wilt of je wilt niet. en als ze dan toch voor je halen kun je m opeten of laten staan...

maar je klinkt zo gestresst over eten, en dat zou iemand met jouw figuurtje echt niet moeten zijn, want het is de ideale kweekbodem voor een eetstoornis...
Kwak
pi_84740818
Sorry, ik kan alleen maar denken aan de gebakken banaan en mini-loempiaatjes die ik zou nemen :9 En de knoflook-ketjapsaus :9~
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:01:45 #54
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84740859
@ Kwak, ja ik weet het. Had het een tijdje geleden ook.
Gaat wel beter, maar op zulke momenten is het nog een beetje lastig!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:03:49 #55
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84740939
Noukjee, ik denk dat je er goed aan zou doen de kcals te laten varen :Y Bedenk eerder: is dit gezond / voedzaam? En af en toe een milkshake moet heus kunnen, als je het niet iedere dag doet. Jouw lijstjes zijn vaak al dusdanig mager dat mij eerder lijkt dat je een avocado ofzo erbij moet eten dan iets mínder ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:07:40 #56
236335 neen
schone schijn
pi_84741082
Wat up Vik?
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:11:55 #57
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84741212
Ik zou het echt heel vreemd vinden als aangeef dat ik geen milkshake wil en er vervolgens wel één voor me gehaald zou worden :? Ik zou hem dan ook heel demonstratief niet opdrinken :D

Maar verder ben ik het wel eens met wat de andere zeggen Nouk, je komt soms wel wat obsessief over en idd alsof je het gevoel hebt dat je er zelf weinig/geen controle over hebt..

Wat betreft de wok: volgens mij is het vrij makkelijk om in zo'n restaurant gezond te eten.. laat de sate, kroepoek, loempia's en gebakken bananen liggen en neem lekker groente en vlees/vis met wat rijst/noedels. Je kunt in zo'n restaurant heel makkelijk zelf kiezen wat je wel of niet eet!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:17:57 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84741414
Da's idd wel een van de fijne dingen van wokken: die enorme keuze uit groenten en champignons en zo! :9 O+

Nou heb ik zin om te wokken :')
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:23:20 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84741581
Toch snap ik Noukjee wel maar dan is wokken toch 1 van de fijnere dingen, zelf kiezen!
pi_84741675
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Toch snap ik Noukjee wel maar dan is wokken toch 1 van de fijnere dingen, zelf kiezen!
Je kan toch altijd zelf kiezen ;)
Tenzij je naar de vreetschuur gaat misschien!
M.i. is het nadeel van de wokker het opnieuw opscheppen... :@
pi_84741834
Wokken kan juist super zijn idd dieettechnisch, ik hou toch niet van klodders satesaus en dat soort rariteiten :+

Gewoon lekker 2 borden vol scheppen met allemaal groenten en vis, garnalen of lekker vlees! Meestal hebben ze wel broccoli en lekkere champignons. En je kunt heus wel een bolletje ijs nemen, maar wat je ook kunt doen is wat fruit, dat hebben ze bij ons altijd wel.

Wel lekker eten hoor, uit eten is gezellig!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:32:36 #62
236335 neen
schone schijn
pi_84741893
Als je gewoon de komende week goed eet mag je vandaag toch wel lekker gek doen of wat?
pi_84741968
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:32 schreef neen het volgende:
Als je gewoon de komende week goed eet mag je vandaag toch wel lekker gek doen of wat?
Je rijdt de etappe achterstevoren, neen. :+
pi_84742222
ik bedoelde eigenlijk meer dat noukje zich misschien vanavond maar eens niet te druk moet maken en gewoon lekker eten wat ze lekker vindt en opletten dat ze zich niet te vol eet. want het nadenken over wat gezond is enzo gaf ze aan dat haar nu heel erg tegenstaat. en omdat ze t best kan hebben een avondje, leek dat me een verstandige aanpak...
Kwak
pi_84742290
Als je een bord vol garnalen en waterkastanje neemt dan heb je echt zo weinig kcal binnen, dat je echt nog een keer dat bord kan opscheppen :9!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:48:23 #66
236335 neen
schone schijn
pi_84742359
Sommige mensen verdrinken hun sate in pindasaus, dat is echt doodzonde.
pi_84742411
Ik heb gister stardust gezien, te leuk O+
En nu heb ik ook zin om koekjes te bakken!!
pi_84742428
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:48 schreef neen het volgende:
Sommige mensen verdrinken hun sate in pindasaus, dat is echt doodzonde.
Ik schraap dat er altijd af, het smaakt sowieso al heel sterk..
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:57:40 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84742666
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb gister stardust gezien, te leuk O+
En nu heb ik ook zin om koekjes te bakken!!
*O* :Y O+

Cap'n Shakespeare!
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:03:39 #70
236335 neen
schone schijn
pi_84742894
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik schraap dat er altijd af, het smaakt sowieso al heel sterk..
Ik snap sowieso niet dat het vaak er al standaard overheen zit :{

En ook een :{w voor van die slappe pindasaus :{w
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:07:49 #71
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84743028
Het is een keuze..
Ik kies voor heel veel maar dat is wel bekend :')
Zelf loop ik rustig 5/6 keer met heel veel groente en biefstuk/kip/garnalen, zonder pasta of rijst..

Ow en zonet ontdekt in oplopende volgorde naar lekkerder: milkyway - nuts - lion - snickers - mars - stroopwafel..
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:13:05 #72
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84743211
:W

dikke 18 km. gelopen, ik ben moe, maar wel voldaan. Lijstje voor vandaag:

O: 2 witte broodjes met extra pure hagelslag, glas sinaasappelsap en koffie
L: 1 kaasbroodje
T: 5 frambozenkoekjes
T: paar tucjes, biertje
S: 18 km. wandelen
D: rostirondjes met broccoli en een hamlap
T: misschien een bakje tiramisu of een chocolaatje ofzo.

Ik ben niet ontevreden. alleen het fruit ontbreekt. Misschien nog een banaan ofzo. Of twee nectarines...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84743297
:W Even een snelle zwaai, want ik ga gelijk koken. 8-)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:16:57 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84743340
Bah, ik voel me dit weekend echt zo'n opblaasvis :r. En ik blijf ook maar eten :r.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84743415
Jeetje, wat hebben we vroeg gegeten vandaag :P
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:24:03 #76
236335 neen
schone schijn
pi_84743522
M'n buikje is ook lekker rond :') ik zag ook dat the magic numbers een nieuwe cd hebben O+ niet de mooiste band maar wel mooie muziek O+
Nu ga ik een balletje trappen :W
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:31:10 #77
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84743729
Magic numbers is inderdaad leuk ja!

Ik ben aan het koken, wijn drinken en José González aan het luisteren O+
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:42:19 #78
236335 neen
schone schijn
pi_84744050
Jose Gonzalez O+ dat is ook fijn he!

Ik ben alweer thuis, klapband :') laat dan maar. God straft meteen zeker.
pi_84744187
Ik heb het idee (shoot me if I'm wrong...) dat de ouders van Noukje wat bezorgd zijn omdat ze weten dat ze in het verleden iets van een eetstoornis heeft gehad. En dat ze daarom dingen als milkshakes meenemen, soort van 'test' ofzo? Eerder deze week was er toch ook al zoiets met een gebakje??

Kwak, :* :* :* , je kan ze gebruiken denk ik!

Ik en de meneer hebben vandaag 2 uur en 3 kwartier gewandeld! Heerlijk, maar ik kan merken dat ik t niet meer zo gewend ben... Daarna geluncht met kroketjes op huisgemaakt vloerbrood :9~ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84744397
En ik gooi er even een lijstje in!

O: 2 volkoren boterhammen, 1 met een gekookt eitje en 1 met hummus
L: bruin triangelbroodje met mozzarella, pesto, zongedroogde tomaatjes en wat sla
T: paar handjes M&M's crispy in de bios (Inception, was tof ^O^ )
D: volkoren spaghetti met pastasaus, mager rundergehakt, wokgroente en tomaatjes
T: bakje yoghurt met lijnzaad, kiwi en appel
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_84744509
En de mijne:
O: vanillekwark met muesli, pruim
T: snee krentenbrood
T: sultana
L: 2 sneeën vloerbrood, 2 kroketten, beetje mosterd, icetea
T: appelsap, 2 handjes nootjes
D: champignonsoep
T: ?

S: 2uur45min. wandelen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84744552
Lijstje:

O: Twee beschuitjes, een met rookvlees, een met hagelslag
S: Uurtje wiien
L: 2 sneeën brood, een met kaas, een met ham en een beschuitje met jam
T: een halve mango
D: Uiensoep en een broodje met kaas en een met tonijn.
T: twee ansjovisfiletjes

Verder weet ik nog niet, misschien de andere helft van de mango nog, of een banaan ofzo.Kop koffie iig.
Niet de beste dag, maar ok, moet kunnen.

Ben ongesteld en weeg gelijk bijna een kilo meer dan normaal :') Vorige maand was dat ook al, maar toen had ik die link niet gelegd :')
compact en kleverig.
pi_84744775
janie: bedoel je teveel of te weinig? ik vind t een beetje weinig namelijk...
Kwak
pi_84744957
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:05 schreef kwakz0r het volgende:
janie: bedoel je teveel of te weinig? ik vind t een beetje weinig namelijk...
Dat dus idd, en weinig groenvoer ;)

En ik zit zo vol nu (heb wel veeeel soep gehad) dat ik ook niet moet denken aan nog iets "groots" erbij.
compact en kleverig.
pi_84744970
Het is niet zo veel inderdaad, maar in het weekend heb je misschien minder activiteit, dus minder trek en minder nodig.
Lijstje:
O: 2 croissantjes hagelslag
L: 3 boterhammen tonijnsalade
T: appel
D: nasi met garnalen
T: vla met appeltaartspul
T: koffie met stukje pure chocola
pi_84745100
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is niet zo veel inderdaad, maar in het weekend heb je misschien minder activiteit, dus minder trek en minder nodig.

Dat is vandaag sowieso wel aan de orde ja. En af en toe een dagje weinig of af en toe een dagje veel moet kunnen vind ik.
Ach en misschien krijg ik nog honger en eet ik vanavond nog een maaltijdsalade ;)

Ik wil ook vla met appeltaartspul :9
compact en kleverig.
pi_84745526
En de mijne:

O: shake kwark, lijnzaad, frambozen
T: twee crackers met twee gekookte eieren
L: bak magere kwark, appel, perzik
T: halve bak kwark
D: broccolisoep met een tosti

Niet gesport, en had eigenlijk ook meer groente willen eten. Misschien neem ik straks nog wat tomaatjes.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_84745633
Wat doe je op de wii aan sport Janies? Ik deed gisteren voor de grap eens boxen met mijn zus, en heb echt spierpijn nu.
pi_84745726
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:31 schreef shinydiscoball het volgende:
Wat doe je op de wii aan sport Janies? Ik deed gisteren voor de grap eens boxen met mijn zus, en heb echt spierpijn nu.
Wij hebben die wii fit plus. Ik doe elke dag ongeveer een kwartier tot een half uur Yoga en spieroefeningen (veel buikspieroefeningen, hoewel meer best mag volgens mij :') ) en dan meestal een half uur joggen. Soms hoelahoepen, of steppen, of rythm kungfu ofzo. Maar joggen iig vrijwel elke dag en spieroefeningen en yoga ook. Verder wisselt t.

Merk wel dat t beter gaat qua conditie, ik kan nu met gemak een uurtje joggen op de plaats (buiten is heeeel anders btw) en eerst had ik zelfs moeite met een halfuur. Ik kan nu ook de trap oprennen zonder te hijgen :')
compact en kleverig.
pi_84745865
Lijkt me best grappig! Alleen lijkt me joggen op een plaats best raar :P

Maar yoga ofzo is misschien best leuk om te doen zo.
pi_84745984
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:39 schreef shinydiscoball het volgende:
Lijkt me best grappig! Alleen lijkt me joggen op een plaats best raar :P

Maar yoga ofzo is misschien best leuk om te doen zo.
Ik vind het joggen juist het leukst omdat je dan gewoon tv kan kijken ondertussen :') en het went, de eerste twee keer vond ik het ook raar.

Yoga is wel jammer dat ze je houding niet corrigeren, je weet dus nooit zeker of je het goed doet.
Ik vind zelf rythm kungfu en de "stormbaan" (naja, zoiets) wel leuk en hoelahoepen dus. Verder boksen, tja, dat vind ik inmiddels saai, maar vond ik eerst ook wel leuk.
Denk dat t joggen t langst blijft, dat vind ik toch het leukst. Zal ook eens steppen met de tv aan proberen, morgen ofzo :)
compact en kleverig.
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:43:41 #92
236335 neen
schone schijn
pi_84746001
Hoe doe je dan het geluid van een controller uit? Ik lig namelijk op de bank te spelen, zonder bewegingen natuurlijk :') alleen soms hoor ik geluid uit de controller en dat is irritant :@
pi_84746149
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:43 schreef neen het volgende:
Hoe doe je dan het geluid van een controller uit? Ik lig namelijk op de bank te spelen, zonder bewegingen natuurlijk :') alleen soms hoor ik geluid uit de controller en dat is irritant :@
Op home drukken en dan onderin staat iets met controller :') Geen idee wat precies, maar daar kun je het geluid regelen ;) Okee, lekker duidelijk :')

Ik zet hem juist altijd harder, want anders weet ik niet wanneer ik klaar ben met lopen :+ Dat zegt je controller nl.
quote:
You have ten minutes left
enzo.
compact en kleverig.
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:50:26 #94
331 Merel
Be here now.
pi_84746208
Mijn miserabele lijstje:

O: -
S: uur fietsen
L: liter vruchtensap (zo'n fles van de Albert Heijn)
T: 2 bruine boterhammen met anderhalf gebakken ei
D: een Whoppermenu :')
S: uur fietsen

Dus overdag niks gegeten en als diner junkfood. Hmpf. Komt door slechte planning, eigen schuld.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:55:24 #95
236335 neen
schone schijn
pi_84746373
M'n pa zat gisteren ook te klagen dat hij spierpijn had :') of hij mario niet met een normale controller kon spelen. Kan dat toevallig? :')
pi_84746448
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:55 schreef neen het volgende:
M'n pa zat gisteren ook te klagen dat hij spierpijn had :') of hij mario niet met een normale controller kon spelen. Kan dat toevallig? :')
Kheb geen idee, volgens mij kun je wel die gewone dingen kopen die voor de wii zijn, maar zeker weten doe ik t niet.

Kijk
compact en kleverig.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:01:30 #97
236335 neen
schone schijn
pi_84746558
Oke chill tx morgen even kijken :9
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:29:38 #98
236335 neen
schone schijn
pi_84747613
Lolz, ik zei net heel hard KUT en toen haalde ik het toch nog net dus zei ik zo YES. En m'n telefoon ging de hele tijd over maar ik had geen tijd om op te nemen :')

;( FAIL, gelukkig ga ik morgen weer fatsoenlijke dingen doen met m'n leven.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:31:43 #99
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84747704
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik heb zelf ook door dat eten soms een obsessie is. Wat ik wel en niet mag. Waar je wel en niet dik van word.
Eerder was het veel erger. Ben blij dat het al een stuk minder is, maar met uit eten blijft het toch een issue.

Wat ik gegeten heb;
klein beetje:
pittige kippensoep, biefstuk, zalm, garnalen, kip, sushi, klein loempiaatje, klein bolletje gebakken banaan, 2 bolletjes ijs

veel:
groente, fruit

geen:
nasi/rijst/noedels/mihoen. Dus alleen vlees/vis (van allerlei soorten een beetje) en groente en paar kleine hapjes erbij.

2 cola light en 1 zoete witte wijn.

Valt het mee?
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:39:31 #100
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84748084
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:47 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb het idee (shoot me if I'm wrong...) dat de ouders van Noukje wat bezorgd zijn omdat ze weten dat ze in het verleden iets van een eetstoornis heeft gehad. En dat ze daarom dingen als milkshakes meenemen, soort van 'test' ofzo? Eerder deze week was er toch ook al zoiets met een gebakje??

Ja klopt. Heb je gelijk in. Dat met dat gebakje was met m'n ouders. Met die milkshake was met vriendin.
Ben een jaar geleden ongeveer in 3 maanden 13 kilo afgevallen (van 70 naar 57).
Denk dat sommige mensen idd willen dat ik niet meer terug van in die periode. Maar dat wil ik zelf ook niet.
Maar ik wil gewoon 3 kilo ongeveer nog kwijt (hoeft niet persee in kilo's, wil het gewoon allemaal iets strakker, vooral m'n bovenbenen en die kipfilets ;) ) en wil daarom gewoon gezond eten. En daar hoort een milkshake en een taartje niet bij. Af en toe is het wel lekker, maar er word me nu zo'n beetje eleen aantal keren per week ongezonde dingen aangesmeerd/t.. en dat vind ik gewoon vervelend.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:39:55 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84748102
netjes noukje! ik vind het alleen zo jammer dat je je er zo druk om maakt...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:40:06 #102
236335 neen
schone schijn
pi_84748109
Heb je lekker en genoeg gegeten? Dan dikke prima, anders niet.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:56:13 #103
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84748816
ik ben happy vandaag. Heerlijk met het vriendje gewandeld de hele dag, lekker uitgeslapen en lekker gegeten...

nu alleen nog woonruimte in Uppsala, dan ben ik blij. Men, ik begin me daar echt zorgen over te maken, zeker met de twee weken vakantie die eraan komen...
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:07:26 #104
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84749359
Ook nog ruzie met vriendje (niet over eten ofzo hoor).
Heb 'm naar huis gestuurd.
Zit ik hier nu in me uppie.. zucht ;(
pi_84750182
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:07 schreef Noukjee het volgende:
Ook nog ruzie met vriendje (niet over eten ofzo hoor).
Heb 'm naar huis gestuurd.
Zit ik hier nu in me uppie.. zucht ;(
:*
Are you pondering what I'm pondering?
pi_84750215
Aw noukje. :*
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:27:03 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84750331
Wijn :9. Marks moeder is op visite. Wel gezellig :).
Alleen had ze ijs meegenomen en had ze ook nog taart mee willen nemen :'). Gelukkig was ze dat laatste vergeten O-) .
Niet meer actief op Fok!
pi_84751027
Die rotjochies worden ook steeds beleefder! :')
quote:
Mefrouw, heb je zin in een lekkere marokkaanse jonge?
:|W
pi_84751226
Noukje, goede keuzes! :Y En ik snap heel goed dat je liever geen troep eet, maar kan me ook voorstellen dat vrienden en familie bezorgd zijn als ze je weer met afvallen in de weer zien. Ik heb zoiets ook van dichtbij meegemaakt, en je blijft altijd bang dat iemand doorslaat... Je doelstellingen klinken nu iig een stuk realistischer ;) .
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:50:33 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84751594
:* voor noukje

de nieuwe sherlock holmes (in 2010 speelt t zich af) is op de BBC. echt superleuk!
Kwak
pi_84751641
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:33:24 #112
236335 neen
schone schijn
pi_84753364
Lolz! Ik zie net nog meer foto's van toen ik even weg was en ik sta me er toch vaak een partij slecht op _O- beter hang ik die op m'n koelkast dan wordt er niet meer gesnoept _O-
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:37:16 #113
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84753534
Bedankt allemaal! Jullie zijn zo lief! O+
Nog anderehalve dag werken en dan weer eventjes vakantie (sziget dus!!)
Heb hoofdpijn en voel me nog steeds niet zo goed,
dus ik ga maar slapen! Lekker m'n oogjes dicht doen en nergens aan denken :z
en dan hopen dat het morgen beter gaat!

Tot morgen lieve slankies :W
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:52:54 #114
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84754206
Beterschap, noukje, en hopelijk gaat het snel beter met het vriendje! :*

Ik ben net terug van The Sorcerer's Apprentice, geen hoogstandje (eerste paar minuten wou ik eigenlijk weg :+ ) maar daarna werd ie wel grappig (lots of nerdiness :') mehe). Zal hem niet snel nog een keer hoeven te zien iig.

Und jetzt slapies doen!
pi_84754213
Net the Cove gezien, brrrrr, aanrader!!!

http://www.imdb.com/title/tt1313104/
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:02:41 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84754584
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die rotjochies worden ook steeds beleefder! :')
[..]

:|W
_O- _O_ :')
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:04:17 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84754644
Ik heb net True Romance gezien, het was me nog nooit opgevallen dat Patricia Arquette eigenlijk zo knap is :+
Maar verder was het hoogstandje van de film toch wel Brad Pitt als lousy en vooral knetterstonede huisgenoot :') _O- wat is dat toch een hilarische kerel!
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:14:04 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84754998
Patricia Arquette is knap zolang ze d'r mond dichthoudt. Ik vind haar echt enge vampierentanden hebben :').
Niet meer actief op Fok!
pi_84755574
Zomergasten was leuk vanavond, maar Jelle is wel een beetje saai.
En in het H&M topic staat een jurkje dat ik heel leuk vond toen ik m paste, maar toen niet gekocht had. En nu wil ik m en kan ik m niet vinden! :(
Nou ja trusten allemaal :W
pi_84756156
Hoi, ik val even heel blij binnen *O* Ik heb eindelijk bevestiging van een kamer in Israël voor m'n stage. Ben helemaal opgelucht, nu kan ik eindelijk vluchten boeken en een visum regelen etc. Ik begon het al wat somber in te zien namelijk.

Eten gaat nogal mwah, vooral te weinig, maar ik ga voor komende week even per dag goed plannen en gewoon genoeg in huis halen. Ik ben er wel in geslaagd om ondanks het feit dat ik zowel vandaag als gisteren rond etenstijd weg was, toch fatsoenlijk avondeten te maken door vooruit te plannen :) En ik heb enorm geschrobd en gepoetst :9

*bijlezen gaat*
  Vis een optie? zondag 1 augustus 2010 @ 23:54:58 #121
70532 loveli
N
pi_84756782
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb net True Romance gezien, het was me nog nooit opgevallen dat Patricia Arquette eigenlijk zo knap is :+
Maar verder was het hoogstandje van de film toch wel Brad Pitt als lousy en vooral knetterstonede huisgenoot :') _O- wat is dat toch een hilarische kerel!
QFT!!!
crap in = crap out
pi_84756904
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:50 schreef kwakz0r het volgende:
:* voor noukje

de nieuwe sherlock holmes (in 2010 speelt t zich af) is op de BBC. echt superleuk!
Een nieuwe serie of de nieuwste film? Vond die laatste wat tegenvallen.

Noukje, hoop dat je er toch nog wat van hebt kunnen genieten? Ik denk altijd maar zo, die ene dag uiteten doet je inspanning om gezond te eten echt niet teniet en je komt er ook niet meteen blijvend twee kilo van aan. Met bezorgde ouders/vriendinnen levert het ook nog een strijd op als je op je eten let, dat is het meestal niet waard (vind ik).

:* voor Vik en Kwak en andere mensen die zich rot voelden.

Oh, en props voor de 18 km van AKnynke ^O^
  maandag 2 augustus 2010 @ 00:18:18 #123
331 Merel
Be here now.
pi_84757693
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef LadyBlack het volgende:
Jaaaa leuke film!
pi_84757864
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:58 schreef Sts het volgende:

[..]

Een nieuwe serie of de nieuwste film? Vond die laatste wat tegenvallen.

Noukje, hoop dat je er toch nog wat van hebt kunnen genieten? Ik denk altijd maar zo, die ene dag uiteten doet je inspanning om gezond te eten echt niet teniet en je komt er ook niet meteen blijvend twee kilo van aan. Met bezorgde ouders/vriendinnen levert het ook nog een strijd op als je op je eten let, dat is het meestal niet waard (vind ik).

:* voor Vik en Kwak en andere mensen die zich rot voelden.

Oh, en props voor de 18 km van AKnynke ^O^
nee de film vond ik ook wel leuk, vooral vanwege de actuers en de actie, maar deze serie is echt geweldig!!

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00t4pgh
Kwak
pi_84761974
Goedemorgen! Voor een maandagochtend voel ik me best wakker :P .

Sts, naar Israel, wat tof!! Ik wil er ook graag heen, maar vriendje heeft niet echt belangstelling helaas. Wat studeer je?En wat voor stage ga je doen?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 augustus 2010 @ 07:29:02 #126
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84761980
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jelle is wel een beetje saai.

Ik vond z'n zus altijd leuk, maar toen ik haar laatst eens goed bekeek vond ik het toch maar een suffe niet-aantrekkelijke politiek correcte muts :').
Niet meer actief op Fok!
pi_84762032
quote:
En in het H&M topic staat een jurkje dat ik heel leuk vond toen ik m paste, maar toen niet gekocht had. En nu wil ik m en kan ik m niet vinden! :(
Nou ja trusten allemaal :W
Vanmorgen al gekeken in de online shop? 's Morgens vullen ze de website aan en nu staat ie er misschien wel O-).
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:44:19 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84762568
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:14 schreef Viking84 het volgende:
Patricia Arquette is knap zolang ze d'r mond dichthoudt. Ik vind haar echt enge vampierentanden hebben :').
Echt? Ik vind het juist altijd héél charmant als mensen een beetje scheef gebit hebben O+

Hm, ik wás vroeg voor mn werk, tot ik een mail naar mn vriendinnen ging beantwoorden :') nu moet ik alweer haasten......
pi_84762780
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 07:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vond z'n zus altijd leuk, maar toen ik haar laatst eens goed bekeek vond ik het toch maar een suffe niet-aantrekkelijke politiek correcte muts :').
Ik vind haar verschrikkelijk. Lomp en irritant. Ik kan zulke vrouwen echt niet uitstaan :@ Bovendien heeft ze een vervelend gezicht en een stomme uitstraling. Ze schrijft nu een een column in een woonblad geloof ik, en er staat dan zo'n foto bij van haar met van die platte logge laarzen, een hobbezakjurk waar in ze nog lomper lijkt en kort haar (ongetwijfeld omdat ze nu een kind heeft gehad, dan moet natuurlijk je haar kort), en dan dat stomme grijzende hoofd met rode blosjes, en dat is dan zo Nederlands maar op een foute manier, heel oncharmant.

Maar misschien is ze in het echt heel aardig, dat zou al veel goedmaken :')

Verder heb ik nooit zo'n afkeer van mensen geloof ik, maar bij haar is dat best sterk, erg he? Haar broer vind ik wel oke.
pi_84762804
Jeetje wat een negatieve tekst, en lang :')

Nouja, OT:

ik heb zometeen een afspraak met een fitness meneer! Eindelijk weer lekker sporten :Y
pi_84762814
quote:
Een beetje?? Pff, ik vind het maar een slome gast... Steeds op z'n blaadje kijken en dan zeggen: "Nu gaan we hier eerst nog wat dieper op in." :') Alsof je naar een presentatie van een brugklasser kijkt.

Alleen toen ze het filmpje met de stekelbaarsjes gingen bespreken, kwamen beide heren een beetje los. Maar ook daar gooide Jelle roet in het eten omdat hij zijn strakke schema wilde handhaven...

Shiny, succes bij de sportschool! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84762884
Goedemorgen. :)

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:13 schreef AKnynke het volgende:
O: 2 witte broodjes met extra pure hagelslag, glas sinaasappelsap en koffie
L: 1 kaasbroodje
T: 5 frambozenkoekjes
T: paar tucjes, biertje
S: 18 km. wandelen
D: rostirondjes met broccoli en een hamlap
T: misschien een bakje tiramisu of een chocolaatje ofzo.

Ik ben niet ontevreden. alleen het fruit ontbreekt. Misschien nog een banaan ofzo. Of twee nectarines...
Meen je dat nou serieus? :o
Je lijstje staat propvol met verzadigde vetten en snelle suikers.
Alleen de broccoli en de hamlap zijn een verstandige keuze.
Ik snap best dat niet alle lijstjes even mooi zijn (bij mij ook niet, zeker niet in het weekend) maar dit kun je toch serieus niet een goed lijstje noemen.
pi_84763091
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:59 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik vind haar verschrikkelijk. Lomp en irritant. Ik kan zulke vrouwen echt niet uitstaan :@ Bovendien heeft ze een vervelend gezicht en een stomme uitstraling. Ze schrijft nu een een column in een woonblad geloof ik, en er staat dan zo'n foto bij van haar met van die platte logge laarzen, een hobbezakjurk waar in ze nog lomper lijkt en kort haar (ongetwijfeld omdat ze nu een kind heeft gehad, dan moet natuurlijk je haar kort), en dan dat stomme grijzende hoofd met rode blosjes, en dat is dan zo Nederlands maar op een foute manier, heel oncharmant.

Verder heb ik nooit zo'n afkeer van mensen geloof ik, maar bij haar is dat best sterk, erg he? Haar broer vind ik wel oke.
Shiny! :o

Ik vind haar columns altijd erg leuk om te lezen. En dat hobbezakjejurkje vind ik eigenlijk best leuk staan :D Echt mooi is ze inderdaad niet. Ik had haar waarschijnlijk onuitstaanbaar gevonden als ze naast schrijfster van columns ook nog eens drop dead gorgeous was geweest ;)

En Jelle BC heeft van die leuke dromerige ogen en ik vind hem een stuk aangenamer dan Bas Heijne of Margriet van der Linden. Maar hij is nog geen Joris Luyendijk.

Goedemorgen! :)
pi_84763123
Aaf schrijft wel leuke columns. Ze stond altijd op de achterkant van de Folia, en die column las ik altijd het eerst. Maar echt mooi is ze inderdaad niet.
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:30:05 #135
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84763221
Mogge, zo richting de dermatoloog :).
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:30:37 #136
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84763230
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Goedemorgen. :)
[..]

Meen je dat nou serieus? :o
Je lijstje staat propvol met verzadigde vetten en snelle suikers.
Alleen de broccoli en de hamlap zijn een verstandige keuze.
Ik snap best dat niet alle lijstjes even mooi zijn (bij mij ook niet, zeker niet in het weekend) maar dit kun je toch serieus niet een goed lijstje noemen.
met de 18km. wandelen erbij, en voor een zondag ben ik niet ontevreden. Natuurlijk, het is niet allemaal even goed. Maar eens een dag geen muesli en iets lekkers voor ontbijt is geen probleem. Natuurlijk, het is geen sterren van de hemel lijstje, maar ik was niet ontevreden.
pi_84763245
Het gaat me niet alleen om hoe ze eruit ziet, juist om hoe ze overkomt. Maar dat is alleen op tv, in de nrc next vond ik haar altijd wel oke.

Succes XM!
pi_84763324
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:32 schreef shinydiscoball het volgende:
Het gaat me niet alleen om hoe ze eruit ziet, juist om hoe ze overkomt. Maar dat is alleen op tv, in de nrc next vond ik haar altijd wel oke.

Succes XM!
Vind ik ook! Daarom moet ABC maar niet meer op tv komen. Ze is op tv nogal sloom en suf met een niet-sprakelende uitstraling. En op schrift valt dat niet zo op ;)

Veel plezier met sporten! Ga je een soort van fittest doen? Rondje langs de apparaten etc?
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:44:47 #139
236335 neen
schone schijn
pi_84763455
Zo, net op de weegschaal gestaan. Dat viel op zich nog mee :') nu even koffie en dan een rondje lopen met vaders. Zomergasten heb ik gisteren niet gezien maar van Moskou tot Magadan/Moermansk vond ik echt een fantastische serie, van Moskou tot Medan ga ik maar even kopen als hij uit is :P
Ik heb wel eens met mensen dat ik denk van "wat een stakkers" ofzo maar vaak zijn dat de mensen waar ik uiteindelijk wel het beste mee kan opschieten. Zelf moet ik het nou ook niet echt hebben van m'n eerste indruk :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:50:21 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84763568
Ik snap niet waarom je zo negatief over jezelf bent neen. Je bent een leuke vent om te zien, je straalt een heerlijk soort nonchalanche uit en volgens mij ben je ook best clever!

Count your blessings enzo :).
pi_84763727
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik snap niet waarom je zo negatief over jezelf bent neen. Je bent een leuke vent om te zien, je straalt een heerlijk soort nonchalanche uit en volgens mij ben je ook best clever!

Dat dus. Vergeet vooral je droge humor niet.
pi_84764003
:O goeiemorgen
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:13:38 #143
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84764049
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:50 schreef XcUZ_Me het volgende:

QFT! :Y

En way to go dat je weer aan het sporten gaat, Shinyface! :Y)

Ik heb vanochtend ontbeten met 1 weetabix-dinges met melk. Was beter te doen dan pap idd! Alleen miste ik wel iets, het was een beetje saai zo. Misschien fruit erbij doen, of honing? Iemand tips?

Oh en kipfilet met citroengras (seizoensdinges van AH) smaakt een beetje gek ):O
pi_84764381
quote:

[..]

Ik heb er twee en nooit mn haar afgeknipt }:|

En dat ga ik ook niet doen voorlopig :+

Vanavond kipfilet met paprika en broodkruim en veldsla :9
Vind ik allebei heel erg lekker O+
Wilde eigenlijk spinaziesalade maken, maar dat vindt vriendje niet zo lekker ;(
Heb zin in deze week O+
compact en kleverig.
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:53:46 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84765044
Toch even mijn ei kwijt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:55:05 #146
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84765081
Zo, met een watje met tape op mn arm, een eng zalfje en een vervolgafspraak rijker op weg naar het werk.
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 10:57:53 #147
70532 loveli
N
pi_84765147
Please vik, niet voor een ander denken en niet alles op jezelf betrekken. 't Is klote, dat wel, maar maak je niet te druk om dingen waar je geen invloed op hebt. En manipuleren in relaties, :r

Geprikkeldheid over MSN is sowieso klote, want je ziet geen mimiek en kunt moeilijker de sfeer inschatten.
crap in = crap out
pi_84765164
SPOILER
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:59:56 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84765201
quote:

[..]

Hahahaha :D.

Ik zag een keer een foto van haar in de NRC Next en toen vond ik haar leuk, maar dat werd al gauw minder toen ze bij DWDD tegen Robert Vuijsje zat te miepen dat het racistisch was om alleen op donkere vrouwen met brede achterwerken te vallen _O-. Haar columns in NRC Next (doet ze dat nog eigs?) vond ik eigenlijk wel leuk en het lijkt me in het echt ook best een leuke vrouw, maar op tv komt dat niet zo over dus.

En kort haar! Omg! :o. Ik ga eens googlen :').

[ Bericht 2% gewijzigd door Viking84 op 02-08-2010 11:06:11 ]
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:04:49 #150
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84765330
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:58 schreef vergeetmewelletje het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_84765333
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:53 schreef Viking84 het volgende:
Toch even mijn ei kwijt:

SPOILER
Ik heb vast iets gemist? :{

Als je je echt zorgen maakt, gewoon SMSen, of bellen ofzo. Als t je trots is die je tegenhoudt, aan de kant zetten, je zorgen maken is veel vervelender uiteindelijk.
compact en kleverig.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:10:57 #152
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84765508
SPOILER
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:11:16 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84765520
SPOILER
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:12:23 #154
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84765546
goffer...een week voordat we op vakantie gaan heeft de wasmachine besloten ermee op te houden. bah bah bah.
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:14:05 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84765603
Hahaha, iemand op MSN heeft in mijn Facebookvriendjes zitten snuffelen en gaf me de link van SDB met de woorden: cute!!

Steek die maar in je zak, SDB :7.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 11:14:13 #156
70532 loveli
N
pi_84765608
SPOILER
crap in = crap out
pi_84765668
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:53 schreef Viking84 het volgende:
Toch even mijn ei kwijt:

SPOILER
SPOILER
hoop dat ik niet te hard ben :@ maar tegen mij waren jullie met McEx ook bikkelhard allemaal...en jullie bleken wel gelijk te hebben...
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:17:29 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84765705
SPOILER
Niet meer actief op Fok!
pi_84765885
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:17 schreef Viking84 het volgende:
SPOILER
SPOILER
Kwak
pi_84766016
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
SPOILER
Eensch.

SPOILER
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:30:02 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84766113
SPOILER
pi_84766180
Lijstje:
T: negerzoen
O: muesli met melk
L: 4 broodjes met kaas (mss tosti, zonder saus)
D: roti
T: meer negerzoeken (ze moeten toch op...)

Die negerzoenen had ik trouwens speciaal gekocht voor de visite van gisteren, die vervolgens zelf van alles mee had genomen... 8)7
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:33:09 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84766226
Die negerzoenen zijn viessss....
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 11:34:14 #164
70532 loveli
N
pi_84766273
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:32 schreef de_nachtwacht het volgende:
Lijstje:
T: negerzoen
O: muesli met melk
L: 4 broodjes met kaas (mss tosti, zonder saus)
D: roti
T: meer negerzoeken (ze moeten toch op...)

Die negerzoenen had ik trouwens speciaal gekocht voor de visite van gisteren, die vervolgens zelf van alles mee had genomen... 8)7
Mooi O+
crap in = crap out
pi_84766284
SPOILER
pi_84766357
Wat XM en Kwak zeggen, je verdient beter Vik.
pi_84766671
Mag ik me dan, ondanks 't feit dat ik je natuurlijk eigenlijk helemaal niet ken, aansluiten bij de rest? Al was 't maar omdat de situatie behoorlijk herkenbaar is, en ik uit ervaring weet hoe moeilijk het is om daar los van te komen. Maar het lucht zo op als 't uiteindelijk wel (more or less want heb nog steeds 0,0 behoefte aan nieuwe relaties oid) 'lukt'.

Oh, en hi. Neem me steeds voor om regelmatig te posten (en om ook regelmatig te eten), maar wil niet zo lukken dus. Vooral door drukte met verhuizing, en vooruitzicht nieuwe baan. Hoop gedoe. Wel leuk (en spannend) trouwens want mag gaan lesgeven volgend jaar.
pi_84767114
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:14 schreef loveli het volgende:
SPOILER
QFT.

Ik weiger ook om aan spelletjes mee te doen. The fuck zeg. Het mag dan wel werken, maar wie wil er nu zijn hele leven daarmee bezig zijn. Het moet een béétje vanzelf gaan.
pi_84767153
Vik:

SPOILER
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_84767674
SPOILER
Welkom ihatefastcars!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:16:09 #171
236335 neen
schone schijn
pi_84767679
SPOILER
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:33:32 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84768169
SPOILER
pi_84768246
er stond ineens een monster op mijn buro op kantoor...

ik vind een 1680 bij 1050 monitor écht te groot om prettig op te werken, dus zit nu weer op mn laptop die ook al een flink scherm heeft... :') zo'n grote is wel fijn als je veel schermen naast elkaar nodig hebt, maar dat heb ik de laatste twee weken hier niet echt :')

hij lijkt hier niet zo groot zie ik, maar t is echt een bakbeest...
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:36:57 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84768263
Echt? Ik zou dat best fijn vinden geloof ik :9

Ruilen? O-)
pi_84768306
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:36 schreef LadyBlack het volgende:
Echt? Ik zou dat best fijn vinden geloof ik :9

Ruilen? O-)
ik moet nu steeds mn hoofd bewegen om dingen te vinden op mn scherm. dat vind ik irritant... dus vandaar de laptop... heb op laptop bovendien nieuwere office en die werkt fijner
Kwak
pi_84768486
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 11:14 schreef Viking84 het volgende:
Hahaha, iemand op MSN heeft in mijn Facebookvriendjes zitten snuffelen en gaf me de link van SDB met de woorden: cute!!

Steek die maar in je zak, SDB :7.
Haha wat lief :D

Ik reageer zometeen even op de rest!

Sporten was erg leuk! Aan de telefoon klonk de meneer erg als een spierbonk compleet met Amsterdams accent, maar het is een erg leuke en aardige man en het er hangt een hele gezellige sfeer. Ik deed idd een fittest, kreeg ook zo'n bandje onder mijn borst om te kijken hoe mijn conditie was, en die is echt prima :) Ik kwam nauwelijks boven mijn gewenste hartslag. Hij was ook wel tevreden! En mijn gewicht is nog steeds 72 kg, en ik ben vet ongesteld (:')), dus in ieder geval niks aangekomen. Nog wel teveel maar ik kan er nu weer fijn aan gaan werken. Ik word zo blij van sporten!
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:46:17 #177
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84768544
Mooi schermpje, Kwaks :9 Maar kan too much zijn ja :P

Lijstje!
O: één weetabixdinges met halfvolle melk en een half schepje suiker
T: paar wortels *knijn*
L: twee sneetjes met kipfilet
T: snee brood met smeerkaas
T: iets van kaas of vleeswaar ofzo, in de trein
T: flesje vitamin water (mango smaak :9 )
D: catalaanse worstjes met salade
S: fitness?
S: iig Zumba :Y
T: misschien nog kwark of yoghurt
pi_84768623
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:53 schreef P.F. het volgende:
Net the Cove gezien, brrrrr, aanrader!!!

http://www.imdb.com/title/tt1313104/
Nou inderdaad. Net gekeken, pfft :{ .
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:54:25 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84768774
M'n weekendlijstjes post ik niet :{w. Te slecht.

Today:
O: bak kwark met rozijntjes en wat hagelslag
T: -
L: broodje kroket
T: boterham
S: RPM, maar alleen als de hoofdpijn wil zakken.
D: rode kool, aardappeltjes, gehaktballetjes van de IKEA
pi_84768882
Kwak, en de resolutie lager zetten? Doe ik altijd op mijn werkmonitor (maar die is maar 19 inch).

Viks :* en luister naar Kwak. En je hoeft niet met hulp te wachten, je voelt je nu toch al klote, dan kan dat er nog wel bij ;)

En *O* voor Shiny! Fijn dat je blij wordt van sporten w/ Misschien gaat me dat ook ooit nog lukken (neh, alleen als ik een hele lekkere persoonlijke trainer zou hebben :9 die mij dan na het zweten beloont met massages enzo O+ )(en die ook nog slim is, het huishouden kan doen en kindjes wil maken met mij! O+ )

Oh en hij mag ook best een beetje rijk zijn en niet te beroerd om dat met mij te delen natuurlijk.... O-)
pi_84768928
@syrena: dan vind ik de letters lelijk, en is mn scherm alsnog te groot. ik wil mn hoofd niet hoeven bewegen... no worries, op laptop werkt ook prima.
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:12:21 #182
236335 neen
schone schijn
pi_84769372
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:57 schreef Syrena het volgende:
(neh, alleen als ik een hele lekkere persoonlijke trainer zou hebben :9 die mij dan na het zweten beloont met massages enzo O+ )(en die ook nog slim is, het huishouden kan doen en kindjes wil maken met mij! O+ )

Oh en hij mag ook best een beetje rijk zijn en niet te beroerd om dat met mij te delen natuurlijk.... O-)
Voor wat hoort wat natuurlijk
pi_84769605
Hier zitten wel wat reizigers tussen he? Wat zijn in het algemeen goede reisgidsen? Capitool, Nelles, Lonely Planet? :+

O: restje macaroni met tomatensaus, salami en courgette
T: brownie
L: (diepvries)spinazie met een eitje
T: appel, beschuit kaas
D: nasi met garnalen als ik me over de drempel heen kan zetten zélf schaaldieren te bereiden, ben er pas achter dat ik er niet allergisch voor ben (vader wordt er doodziek van en dat heeft me altijd afgeschrikt)
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:19:26 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84769607
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:57 schreef Syrena het volgende:
Viks :* en luister naar Kwak. En je hoeft niet met hulp te wachten, je voelt je nu toch al klote, dan kan dat er nog wel bij ;)
Wat bedoel je daarmee? :).

Thanks voor de reacties iedereen :).

Ik wacht gewoon tot ze terugkomt, kijk of ze zelf contact zoekt en ik ga sowieso maar eens professionele hulp zoeken, want dat lijkt me sowieso geen kwaad te kunnen.

Ik vind het echt angstwekkend dat ik mijn zieleheil zo ophang aan één persoon.
Niet meer actief op Fok!
pi_84769740
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? :).

Thanks voor de reacties iedereen :).

Ik wacht gewoon tot ze terugkomt, kijk of ze zelf contact zoekt en ik ga sowieso maar eens professionele hulp zoeken, want dat lijkt me sowieso geen kwaad te kunnen.

Ik vind het echt angstwekkend dat ik mijn zieleheil zo ophang aan één persoon.

Ja dat. Wel goed dat je het beseft. Ik herken het een beetje, bij mij ging het pas langzaamaan over toen ik kort iets met een ander had, dat opende de ogen pas. Sterkte ermee!
pi_84769758
SDB waar sport je? Ik ga vanavond boksen :o Spannend!

En ik heb nu net zo een blog ding gemaakt als jullie, maar het lukt nog niet zo :')
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 13:25:18 #187
70532 loveli
N
pi_84769803
Een ander mag nooit bepalend zijn voor je levensgeluk. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid enzo. Een ander kan wel bijdragen met bonuspunten van je geluk, maar niet voor het geheel.
crap in = crap out
pi_84769858
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:59 schreef kwakz0r het volgende:
@syrena: dan vind ik de letters lelijk, en is mn scherm alsnog te groot. ik wil mn hoofd niet hoeven bewegen... no worries, op laptop werkt ook prima.
Maar je kunt toch ook gewoon het schermpje kleiner maken? Je hoeft natuurlijk niet per se in volledig scherm te werken. ;) Ik vind een groot scherm persoonlijk heerlijk werken. Zit nu in 1600*900 en dat werkt heerlijk in spss, wat een overzicht. :7
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:28:23 #189
236335 neen
schone schijn
pi_84769908
* altijd autocad op z'n 12" laptop

:')
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:28:23 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84769909
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:25 schreef loveli het volgende:
Een ander mag nooit bepalend zijn voor je levensgeluk. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid enzo. Een ander kan wel bijdragen met bonuspunten van je geluk, maar niet voor het geheel.
QFT!!

Mijn exvriendje keek me dan ook heel raar aan toen ik zei: "Natuurlijk kan ik wel zonder je." Ik had het niet tof gevonden als hij het toen had uitgemaakt, maar zeggen dat je niet zonder iemand kunt is gewoon onwaarheid.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik het nu al spaans benauwd kan krijgen bij de gedachte dat mijn huidige vriend ineens tabee zou zeggen :o :X
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:29:10 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84769936
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Maar je kunt toch ook gewoon het schermpje kleiner maken? Je hoeft natuurlijk niet per se in volledig scherm te werken. ;) Ik vind een groot scherm persoonlijk heerlijk werken. Zit nu in 1600*900 en dat werkt heerlijk in spss, wat een overzicht. :7
In niet-volledig scherm werken vind ik juist vreselijk! Dan zie je de randen van je bureaublad zo erlangs, heel onrustig :o
pi_84770031
quote:
Eens!

En STS, waar wil je heen en wat wil je doen? Qua reisgids?
Ik kijk zelf ook vaak naar wat de meest recente reisgids is.
Het leukste vind ik overigens de Bradt Guides, vanwege de liefde voor het land die erin naar voren komt. O+
Maar afijn, als je zelfstandig gaat rondreizen dan is Capitool helemaal niets en als je een stedentrip doet, dan kan dat juist weer wel goed werken. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:35:44 #193
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84770179
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:19 schreef Sts het volgende:
Hier zitten wel wat reizigers tussen he? Wat zijn in het algemeen goede reisgidsen? Capitool, Nelles, Lonely Planet? :+

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Roughguides. Wel in het Engels, maar leuk geschreven :Y. Lonely Planet heeft lange hoofdstukken met "Dangers & Annoyances" en dat blijkt dan in de praktijk allemaal wel mee te vallen. Hoop Amerikaanse bangmakerij.
pi_84770237
Er zijn weer lowlands kaartjes: http://nos.nl/tekst/17589(...)r&utm_campaign=Feed:+nosmyheadlines+(NOS+Headlines)&utm_content=Twitter
pi_84770364
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:29 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

In niet-volledig scherm werken vind ik juist vreselijk! Dan zie je de randen van je bureaublad zo erlangs, heel onrustig :o
Op zo'n scherm zie je dan geen randen, maar kun je er nog een msn-scherm naast plempen. Of twee word-documenten naast elkaar. O+

...of natuurlijk een browser met het Slank-topic. :+
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:40:49 #196
236335 neen
schone schijn
pi_84770367
RoughGuides is wel fijn ja, Lonely Planet hangt het een beetje van de bestemming af volgens mij. Capitool vind ik niet zo geweldig met al die plaatjes enzo :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:41:18 #197
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84770385
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:40 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Op zo'n scherm zie je dan geen randen, maar kun je er nog een msn-scherm naast plempen. Of twee word-documenten naast elkaar. O+

...of natuurlijk een browser met het Slank-topic. :+
Moest jij niet aan je scriptie werken?

Fort, an die Arbeit!
Niet meer actief op Fok!
pi_84770531
Wat betreft reisgidsen: Ik combineer meestal. Voor praktische adressen de lonely planet, voor cultuur en achtergronden de blue guide en soms nog een capitool gidsje voor aparte steden en plattegronden. In mijn ervaring dekt geen enkele reisgids alles wat ik wil weten, helaas. En kijken naar het jaar van uitgave idd!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:46:15 #199
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84770552
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:19 schreef Sts het volgende:

O: restje macaroni met tomatensaus, salami en courgette
L: (diepvries)spinazie met een eitje
T: appel, beschuit kaas
D: nasi met garnalen als ik me over de drempel heen kan zetten zélf schaaldieren te bereiden, ben er pas achter dat ik er niet allergisch voor ben (vader wordt er doodziek van en dat heeft me altijd afgeschrikt)
ik vind de rough guides erg fijn. Maar, het kan erg verschillen van waar je heen gaat en wat je zoekt in een gids. Voor Zuidelijk Afrika is de lonely planet erg fijn, bijvoorbeeld..
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:47:38 #200
236335 neen
schone schijn
pi_84770602
Die Marco Polo oid gidsjes zijn wel helemaal kut trouwens :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:48:00 #201
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84770614
quote:
dat ja. Maar, ik moet zeggen: ik vind dat heel erg lastig. Ik hou echt heel erg veel van m'n duutser, en ik merk dat als hij niet lekker in z'n vel zit, ik niet lekker in m'n vel zit. en dat zou eigenlijk niet moeten. Mijn leven is het allerbelangrijkst, en daarna dat van ons samen...Ik struggel daar soms wel wat mee..
pi_84770668
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:45 schreef Phaidra het volgende:
Wat betreft reisgidsen: Ik combineer meestal. Voor praktische adressen de lonely planet, voor cultuur en achtergronden de blue guide en soms nog een capitool gidsje voor aparte steden en plattegronden. In mijn ervaring dekt geen enkele reisgids alles wat ik wil weten, helaas. En kijken naar het jaar van uitgave idd!!
Ik heb nog nooit van de Blue Guide gehoord! Die art/eat/shop guides zien er leuk uit. :)
Tof ook dat ze een Zuid India gids hebben uit 1997. O+
Doe wat je niet durft.
pi_84770679
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
SDB waar sport je? Ik ga vanavond boksen :o Spannend!

En ik heb nu net zo een blog ding gemaakt als jullie, maar het lukt nog niet zo :')
In Zaandam he, ik ben nu een Zaankanter :(

Waar ga je boksen?
En bedoel je met blog die van Day Zero? Het is belangrijker dat je je doelen haalt (voor jezelf) dan dat je je blog bijhoudt, al helpt dat altijd wel.
pi_84770704
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef neen het volgende:
Die Marco Polo oid gidsjes zijn wel helemaal kut trouwens :')
Eens! Hoewel ook daarvan de plattegronden bruikbaar kunnen zijn. Voor New York had ik Capitool Compact (echt de mini-uitvoering van 7 cm breed en 15 cm hoog ofzo) en die was perfect voor even snel de plattegrond of metrokaart checken :Y . En paste zelfs in mijn broekzak O+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:52:05 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84770759
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:48 schreef AKnynke het volgende:

[..]

dat ja. Maar, ik moet zeggen: ik vind dat heel erg lastig. Ik hou echt heel erg veel van m'n duutser, en ik merk dat als hij niet lekker in z'n vel zit, ik niet lekker in m'n vel zit. en dat zou eigenlijk niet moeten. Mijn leven is het allerbelangrijkst, en daarna dat van ons samen...Ik struggel daar soms wel wat mee..
Ja, het zijn van die levenswijsheden die ik ook zou willen aanhangen, maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik gewoon merk dat zij ondanks alle onenigheid iets heeft toegevoegd aan mijn leven en dat ze een enorm zwart gat zal achterlaten als ze er niet meer is.

En zeg dit maar eens tegen een man die z'n vrouw na vijftig jaar huwelijk moet begraven :{.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:53:07 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84770790
Wij hebben trouwens de reisgidsen Hoe & Wat van Kosmos reisgidsen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:57:15 #207
236335 neen
schone schijn
pi_84770958
Hoe & Wat taalgidsjes zijn wel handig vind ik :Y

En Phaidra moet gewoon andere broeken kopen anders :P
pi_84770998
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit van de Blue Guide gehoord! Die art/eat/shop guides zien er leuk uit. :)
Tof ook dat ze een Zuid India gids hebben uit 1997. O+
Ik O+ de Blue Guide!! Vaak ook plattegronden van musea, zodat je van tevoren kan zien welke afdelingen interessant zijn.

Voor mensen met interesse in archeologie: De Oxford Archaeological Guides zijn érg goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:58:20 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771002
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:48 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Nu haal je twee dingen door elkaar vind ik: juist omdat je van hem houdt vind ik het heel normaal dat je dus een sterke empathie hebt, en daardoor ook minder in je vel zit.

Dat is iets anders dan door doelbewuste acties van een ander je eigen geluk naar de achtergrond verplaatsen of niet meer gelukkig kunnen zijn.
pi_84771029
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens!

En STS, waar wil je heen en wat wil je doen? Qua reisgids?
Ik kijk zelf ook vaak naar wat de meest recente reisgids is.
Het leukste vind ik overigens de Bradt Guides, vanwege de liefde voor het land die erin naar voren komt. O+
Maar afijn, als je zelfstandig gaat rondreizen dan is Capitool helemaal niets en als je een stedentrip doet, dan kan dat juist weer wel goed werken. :)
Naar Israël, twee weken relatief low-budget rondreizen. Ik denk op dit moment aan autohuur (omdat ik waarschijnlijk wel vrij veel bagage heb, blijf er 4 maanden) i.c.m. hostels. Als ik er niet uitkom, schakel ik een reisbureau in, maar moeder van vriendlief wil vast een beetje helpen, die heeft altijd in het toerisme gezeten.
Goed, Capitool geschrapt. LP is nog een kandidaat en van die Rough guides en Bradt guides had ik nog nooit gehoord, daar ga ik even naar kijken :) Thx all!
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:59:31 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771048
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik O+ de Blue Guide!! Vaak ook plattegronden van musea, zodat je vantevoren kan zien welke afdelingen interessant zijn.

Voor mensen met interesse in archeologie: De Oxford Archaeological Guides zijn érg goed!
Ik kende de Blue Guide ook nog niet! :o Plattegronden van musea erin opgenomen? Wauw, my kind of guide _O_
pi_84771062
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:36 schreef kwakz0r het volgende:
er stond ineens een monster op mijn buro op kantoor...

[ afbeelding ]

ik vind een 1680 bij 1050 monitor écht te groot om prettig op te werken, dus zit nu weer op mn laptop die ook al een flink scherm heeft... :') zo'n grote is wel fijn als je veel schermen naast elkaar nodig hebt, maar dat heb ik de laatste twee weken hier niet echt :')

hij lijkt hier niet zo groot zie ik, maar t is echt een bakbeest...
Oeh ik heb ook zo'n bakbeest heir staan, heerlijk :9.

Vik, ik sluit me aan bij de rest. Jij verdient echt zoveel beter :*
pi_84771072
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:57 schreef neen het volgende:
Hoe & Wat taalgidsjes zijn wel handig vind ik :Y

En Phaidra moet gewoon andere broeken kopen anders :P
Ik sleep wel weer een tas mee :') . Waar dan mooi ál die reisgidsen in passen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:00:56 #214
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84771107
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nu haal je twee dingen door elkaar vind ik: juist omdat je van hem houdt vind ik het heel normaal dat je dus een sterke empathie hebt, en daardoor ook minder in je vel zit.

Dat is iets anders dan door doelbewuste acties van een ander je eigen geluk naar de achtergrond verplaatsen of niet meer gelukkig kunnen zijn.
Ik snap je punt, maar ik vind het heel lastig. Zeker omdat de Duutser regelmatig niet zo goed in z'n vel zit, en dat ook langere periodes kan duren. Ik vind het erg lastig om daar afstand van te nemen, terwijl ik weet dat ik voor m'n eigen geluk gewoon door moet gaan met het leven. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Ach ja, relaties zijn niet altijd even simpel!
pi_84771140
:W Wat een zware gesprekken vandaag. Ik heb even geen goede inbreng, maar er is al veel goeds gezegd :*

Net naar de sportschool geweest, m´n lichaam moest weer eventjes wennen :D Toch heb ik het gevoel dat ik gespierder ben geworden tijdens mijn vakantie. Heb best veel actieve dingen gedaan en op een paar keer na voor een vakantie echt keurig gegeten :Y Hoogstens iets te veel, maar wel gezond.

O: yoghurt met muesli en lijnzaad
T: volkoren boterham pindakaas
S: fitness
L: kom tomaten crèmesoep, 3 volkoren crackers met old amsterdam, hummus en sinaasappelvijgenjam
T: 2 kiwi's
D: ? ik denk iets met groente en zilvervliesrijst en kip/vis
T: ?

Zo even boodschappen doen :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:02:02 #216
236335 neen
schone schijn
pi_84771150
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Sts het volgende:

[..]

Naar Israël, twee weken relatief low-budget rondreizen. Ik denk op dit moment aan autohuur (omdat ik waarschijnlijk wel vrij veel bagage heb, blijf er 4 maanden) i.c.m. hostels. Als ik er niet uitkom, schakel ik een reisbureau in, maar moeder van vriendlief wil vast een beetje helpen, die heeft altijd in het toerisme gezeten.
Goed, Capitool geschrapt. LP is nog een kandidaat en van die Rough guides en Bradt guides had ik nog nooit gehoord, daar ga ik even naar kijken :) Thx all!
Je kunt misschien wat bagage opslaan op het vliegveld/station ofzo?

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik sleep wel weer een tas mee :') . Waar dan mooi ál die reisgidsen in passen.
:') ik had dus een camera om m'n nek, rugtas om... reisgids vast en dan gaan mensen zeggen: "O je ziet er echt uit als een toerist" WTF dat ben ik toch ook?

:') :') :') Toeristen die niet toerist willen zijn :') :') :')

[ Bericht 21% gewijzigd door neen op 02-08-2010 14:07:09 ]
pi_84771236
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik kende de Blue Guide ook nog niet! :o Plattegronden van musea erin opgenomen? Wauw, my kind of guide _O_
Maar er staat dus echt bijna niks in aan leuke eettentjes en andere praktische informatie. En dan 'moet' er dus nog een reisgids komen voor dat onderdeel. Terwijl de blue guide al zo'n boekwerk is :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84771252
@vik: de vergelijking met 50 jaar huwelijk en overlijden vind ik een beetje ongepast... eerlijk gezegd...

voor jezelf voelt je eigen relatie en t einde daarvan meestal als t einde van de wereld en zo onvoorstelbaar meer veelbetekenend dan iemand ooit zal kunnen begrijpen. maar t komt er meestal op neer dat een jaar of wat later het gat toch minder groot is dan aan t begin, en dan je je ooit had kunnen voorstellen.

en dan maakt het inderdaad wel een verschil of je samen met iemand een heel leven gedeeld hebt, dat is toch alleen maar logisch?

is deze vrouw je eerste grote liefde? zo klinkt het namelijk een beetje...
Kwak
pi_84771269
ik ben trouwens dol op the rough guide new york O+
Kwak
pi_84771271
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Oeh ik heb ook zo'n bakbeest heir staan, heerlijk :9.

Vik, ik sluit me aan bij de rest. Jij verdient echt zoveel beter :*
Ik heb alles even doorgelezen en dit vat samen wat ik wilde zeggen. En als je voelt dat je daarbij hulp nodig hebt, gewoon doen!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:05:28 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84771282
Leuke eettentjes staan wel in "Hoe & Wat" met een prijsaanduiding erbij :Y. Ik vind die boekjes echt een aanrader!
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:06:35 #222
70532 loveli
N
pi_84771326
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 13:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, het zijn van die levenswijsheden die ik ook zou willen aanhangen, maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik gewoon merk dat zij ondanks alle onenigheid iets heeft toegevoegd aan mijn leven en dat ze een enorm zwart gat zal achterlaten als ze er niet meer is.

En zeg dit maar eens tegen een man die z'n vrouw na vijftig jaar huwelijk moet begraven :{.
Was een eye-opener voor me toen een aanbidder van me met zelfmoordgedachten rondliep en als ik het niet was, dan hoefde het niet meer. Zoiets mag je gewoon niet bij een ander om de nek hangen. Tuurlijk is het kut als je om de een of andere reden iemand verliest die je zo dierbaar is dat je je eigen arm er voor hem of haar zou afknagen. Maar het leven gaat door en de wereld zal er niet minder om gaan draaien. Er gaat tijd overheen, maar je komt er altijd weer bovenop (behalve mensen die blijven zwelgen in zelfmedelijden).

Liefde en egoisme passen niet bij elkaar. Helaas wordt het vaak met elkaar verward. Angst hoort er ook bij, de angst om er alleen voor te staan wordt vaak verward met liefde.
Mijn ervaringen, bedoel niet te zeggen dat het bij Viking zo in elkaar zit. En niet dat ik de expert ben op gebied van liefde, ik maak meer fouten dan ik van mezelf had verwacht.
crap in = crap out
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:06:55 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771343
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:00 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ik vind het heel lastig. Zeker omdat de Duutser regelmatig niet zo goed in z'n vel zit, en dat ook langere periodes kan duren. Ik vind het erg lastig om daar afstand van te nemen, terwijl ik weet dat ik voor m'n eigen geluk gewoon door moet gaan met het leven. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Mijn exvriend was depressief (en erg egocentrisch bovendien) dus ik weet dat het lastig is hoor!

Maar zit hij echt heel slecht in zn vel dan, dat het zn leven en werk belemmert? In dat geval: zoek hulp! (hij dan) want het is zo zonde van je leven..... En ook veel gezonder voor je relatie, nu heb je kans dat jij als hulpverlener functioneert.

Sorry als ik veel te hard van stapel loop maar dat is de erfenis van mn exvriend dus, ik ben nogal gebrand op hulpzoeken bij depressies. Mn ex vertikte het en dat heeft m zn relatie gekost }:|
pi_84771355
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:05 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik heb alles even doorgelezen en dit vat samen wat ik wilde zeggen. En als je voelt dat je daarbij hulp nodig hebt, gewoon doen!
Ik kwam net op jouw blog, wil namelijk ook zo iets maken maar lukt nog niet zo :') Zag alleen dat doel 61 van jou het 1e doel was dat ik toevallig had bedacht :D Leuk!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:07:55 #225
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84771379
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Maar er staat dus echt bijna niks in aan leuke eettentjes en andere praktische informatie. En dan 'moet' er dus nog een reisgids komen voor dat onderdeel. Terwijl de blue guide al zo'n boekwerk is :P .
En dat staat in de roughguides dus wél :Y. Plattegronden van musea weet ik niet zeker, maar het zou me niet verbazen.
pi_84771391
http://www.bradt-travelguides.com/details.asp?prodid=197
De Bradt is uit januari 2009

http://www.letsgo.com/420-middle_east-travel-guides-israel-d
De Let's Go is van december 2009 en lijkt er te zijn speciaal voor studenten

http://shop.lonelyplanet.(...)/PRD_PRD_1884/Israel++the+Palestinian+Territories+Travel+Guide.jsp?bmUID=1280750713756
De Lonely Planet is van maart 2010

Er is zo te zien geen Rough Guide van Israel.
Ga anders eens langs een goede reisboekenwinkel en neus een beetje rond in de boeken, dan zie je vanzelf wat je handig vindt. En even om advies vragen bij die reisboekenwinkel. :)
Doe wat je niet durft.
pi_84771395
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:02 schreef neen het volgende:
[..]

:') ik had dus een camera om m'n nek, rugtas om... reisgids vast en dan gaan mensen zeggen: "O je ziet er echt uit als een toerist" WTF dat ben ik toch ook?
Ik heb echt een hekel aan toerist zijn. Maar je kan er zo moeilijk onderuit he... Zeker als ik mijn camera meeneem :') . Meestal wissel ik het af: dagje camera mee en de echte toerist uithangen en dan weer een dagje rondstruinen met alleen een handtasje. Ik ben dan altijd sort of trots als mensen (toeristen dus) mij de weg gaan vragen enzo! :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84771450
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:02 schreef neen het volgende:

[..]

Je kunt misschien wat bagage opslaan op het vliegveld/station ofzo?
Zou goede optie zijn, maar kan zoiets voor twee weken en is zoiets veilig? :?
*op to do lijstje zet*
Duidelijk geen reiziger -O- Maar het moet er ooit van komen, en de overige 4 maanden zijn wat duidelijker, gratis huisvesting included O+

Ik laat me ook (te) sterk beïnvloeden door mensen waar ik van houd. Depressie van moeder heeft zeker wel impact op me. Maar daar ben je mens voor, denk ik dan, al zou het schelen dingen van je af te kunnen zetten waar je verder toch weinig invloed op hebt.
Wat je echter niet moet hebben is dat je hele geluk afhangt van één persoon, inderdaad. Verstikkend voor de persoon in kwestie en erg zwaar als je dan toch alleen gelaten wordt.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:10:42 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771491
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Was een eye-opener voor me toen een aanbidder van me met zelfmoordgedachten rondliep en als ik het niet was, dan hoefde het niet meer. Zoiets mag je gewoon niet bij een ander om de nek hangen.
Precies. Mijn ex had ook een scherp keukenmes gekocht toen het uitging tussen ons, en hij riep regelmatig dat ie van de Martinitoren af zou springen :X Ik kreeg echt een hartverzakking toen er een paar maanden later 'een jonge man' van de toren was gesprongen! Die dag kreeg ik een smsje "It wasn't me ;)", en god wat was ik pissig dat hij dat zo luchtig opnam :r

quote:
Liefde en egoisme passen niet bij elkaar.
_O_
pi_84771548
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mijn exvriend was depressief (en erg egocentrisch bovendien) dus ik weet dat het lastig is hoor!

Maar zit hij echt heel slecht in zn vel dan, dat het zn leven en werk belemmert? In dat geval: zoek hulp! (hij dan) want het is zo zonde van je leven..... En ook veel gezonder voor je relatie, nu heb je kans dat jij als hulpverlener functioneert.

Sorry als ik veel te hard van stapel loop maar dat is de erfenis van mn exvriend dus, ik ben nogal gebrand op hulpzoeken bij depressies. Mn ex vertikte het en dat heeft m zn relatie gekost }:|
de ervaring van nynke's vriend lijken erg op wat ik élke aio incl. mezelf zie doormaken. eigenlijk zou het beroep gewoon afgeschaft moeten worden als je ziet dat meer dan de helft van iedereen die t doet op een zeker moment depressieve klachten en burnout verschijnselen/ernstige chronische stress gaat vertonen... -O-
Kwak
pi_84771584
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Precies. Mijn ex had ook een scherp keukenmes gekocht toen het uitging tussen ons, en hij riep regelmatig dat ie van de Martinitoren af zou springen :X Ik kreeg echt een hartverzakking toen er een paar maanden later 'een jonge man' van de toren was gesprongen! Die dag kreeg ik een smsje "It wasn't me ;)", en god wat was ik pissig dat hij dat zo luchtig opnam :r
[..]

_O_
:') Er lopen meer van dit soort mensen rond dan ik dacht! Als in, je ex he, niet jij.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:14:58 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771672
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

de ervaring van nynke's vriend lijken erg op wat ik élke aio incl. mezelf zie doormaken. eigenlijk zou het beroep gewoon afgeschaft moeten worden als je ziet dat meer dan de helft van iedereen die t doet op een zeker moment depressieve klachten en burnout verschijnselen/ernstige chronische stress gaat vertonen... -O-
Ja, alleen zijn sommige mensen er wat gevoeliger voor dan anderen, zo blijkt maar weer :Y
Bij mijn vriend op het werk zijn er al een aantal mensen gestopt met hun promotie :{ het is inderdaad een heftig beroep wat dat betreft, je moet er echt geschikt voor zijn denk ik.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:15:26 #233
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84771699
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee, zo erg is het niet. Z'n werk zit hem niet lekker soms, en dat belemmerd. Ik speel absoluut geen hulpverlener, maar moet soms wel een beetje perspectief zoeken!
pi_84771701
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:09 schreef Sts het volgende:

[..]Zou goede optie zijn, maar kan zoiets voor twee weken en is zoiets veilig? :?
*op to do lijstje zet*
Duidelijk geen reiziger -O- Maar het moet er ooit van komen, en de overige 4 maanden zijn wat duidelijker, gratis huisvesting included O+
Anders je spullen in een hostel achterlaten. Die hebben vaak een luggage storage. Ik heb wel eens 2 maanden een tas achtergelaten in de luggage room van een hostel.

Waar ga je precies heen in Israel?
Doe wat je niet durft.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:15:28 #235
236335 neen
schone schijn
pi_84771702
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:09 schreef Sts het volgende:

[..]

Zou goede optie zijn, maar kan zoiets voor twee weken en is zoiets veilig? :?
*op to do lijstje zet*
Soms heb je wel gewoon kluisjes met sleutel. Voor zo'n lange tijd heb ik het nog nooit gedaan, ik ga nu even een vriend van me een berichtje sturen of hij in Israel met een reisgids reist, ik denk het niet maar goed je weet het nooit :')
pi_84771744
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik kwam net op jouw blog, wil namelijk ook zo iets maken maar lukt nog niet zo :') Zag alleen dat doel 61 van jou het 1e doel was dat ik toevallig had bedacht :D Leuk!!
Ja ik kon laatst mijn doelen niet netjes meer op een rijtje zetten dus het is een beetje een rommeltje. Wat is mijn 61ste doel? :')

Wat lukt er niet?
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:17:06 #237
70532 loveli
N
pi_84771782
Wat bij mij is blijven hangen, de ex van Vivi dreigde voor de trein te springen, zij deed een spoorboekje in z'n brievenbus. M'n eerste reactie was 'dat doe je toch niet!', maar kudo's voor Vivi.

Depressiviteit, egoisme en verliefdheid... Brrrr...
crap in = crap out
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:17:50 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84771816
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:04 schreef kwakz0r het volgende:
@vik: de vergelijking met 50 jaar huwelijk en overlijden vind ik een beetje ongepast... eerlijk gezegd...
Ik vergelijk mijn situatie daar niet mee, hoor. Het ging mij erom dat er een moment komt dat je niet meer terug kunt naar de situatie van voor het huwelijk, omdat je zonder die ander niet meer gelukkig kunt zijn. Genoeg meegemaakt dat het voor oude mensen niet meer hoefde als hun levenspartner weggevallen was. Ze waren dan ook niet meer bereid nog te vechten als ze zelf ziek werden.

quote:
is deze vrouw je eerste grote liefde? zo klinkt het namelijk een beetje...
Nee, niet de eerste (dat was een hardnekkige verliefdheid-op-de-juf op de middelbare school :')), maar wel de eerste die affectie teruggaf en die in alles beantwoordde aan wat ik zocht in een vrouw. Overigens is het wel zo dat ik wel bereid ben om verder te gaan, want ik wil niet de rest van m'n leven in deze situatie blijven hangen (en dan ben ik alweer een stap verder dan een jaar geleden). Ik wil ook gewoon een vrouw voor mezelf en ik heb - gelukkig - nooit de illusie gehad dat zij dat zou zijn, maar ik heb er moeite mee dat dat ertoe zou moeten leiden dat zij niet meer in mijn leven is. Waarom zoveel vijandigheid?

Meh, google ads over echtscheiding :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:20:11 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771924
Vik, het is natuurlijk wel een beetje moeilijk om vijandigheid te peilen via msn.... je hoort geen intonatie, je ziet geen mimiek...... ik begrijp toch goed dat je haar sinds april al niet meer 'live' hebt gezien?

Echt, les 1 is voor mij geweest dat je géén issues probeert uit te praten via sms/msn en zelfs liever niet over de telefoon :N
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:23:53 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84772085
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
Vik, het is natuurlijk wel een beetje moeilijk om vijandigheid te peilen via msn.... je hoort geen intonatie, je ziet geen mimiek...... ik begrijp toch goed dat je haar sinds april al niet meer 'live' hebt gezien?

Echt, les 1 is voor mij geweest dat je géén issues probeert uit te praten via sms/msn en zelfs liever niet over de telefoon :N
Ik heb haar al sinds december niet meer gezien :'). En ik heb altijd geprobeerd issues in real life uit te praten, maar dat wilde zij nooit, want zij wilde me alleen zien als ze daar zin in had en als we leuke dingen gingen doen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:24:08 #241
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84772099
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind dat elke keer zo fijn om weer te horen he! Een soort geruststelling..

Wat denken jullie, zal ik maar geld overmaken via Western Union?

quote:
Thanks for your reply, The 6000kr is included with all the utility
cost, renting from September is perfect and renting the whole
apartment is great as the apartment is vacant now and is available
for rent.
.................you will have to sign a contract with me online and
make the payment to me here in the UK via money transfer agent western
union and then send to me back to m online the payment details
together with the signed contract once i see this i post the
apartment's key to you asap,cos i have left the country already, i
recently relocated here in the UK, that is why i am renting out my
apartment , i will only need your details in order to prepare the
contract...........here are the apartment's pictures for you to
decide, I lived in the apartment before recently relocated here in the
UK view weeks ago....................
here are your details i will need in order to prepare the contract
Your full name
Date of birth
Phone number
passport id
moving in and out date and
your current address to which the apartment's key will be sent.
waiting to read from you soon
God, wat een scam!
pi_84772193
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Anders je spullen in een hostel achterlaten. Die hebben vaak een luggage storage. Ik heb wel eens 2 maanden een tas achtergelaten in de luggage room van een hostel.

Waar ga je precies heen in Israel?
Ik ga er eens over nadenken en wat rondzoeken, groot deel van mijn bagage heb ik absoluut niet nodig de eerste twee weken.
Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk van het land zien, dus nooit langer dan 1 dag in een hostel. Maar da's het plan, ben pas net begonnen met plannen omdat het ook wel eens heel goed níet door kon gaan en ik niet te veel voorpret wilde hebben. :@ Nu een goede reisgids erbij en plannen maar.
pi_84772207
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vergelijk mijn situatie daar niet mee, hoor. Het ging mij erom dat er een moment komt dat je niet meer terug kunt naar de situatie van voor het huwelijk, omdat je zonder die ander niet meer gelukkig kunt zijn. Genoeg meegemaakt dat het voor oude mensen niet meer hoefde als hun levenspartner weggevallen was. Ze waren dan ook niet meer bereid nog te vechten als ze zelf ziek werden.
[..]
natuurlijk gebeuren die dingen, maar ik denk niet dat je jezelf moet aanpraten dat t voor jou en haar net zo is, zo kwam het een beetje over op me, maar misshcien bedoelde je dat niet
quote:
Nee, niet de eerste (dat was een hardnekkige verliefdheid-op-de-juf op de middelbare school :')), maar wel de eerste die affectie teruggaf en die in alles beantwoordde aan wat ik zocht in een vrouw. Overigens is het wel zo dat ik wel bereid ben om verder te gaan, want ik wil niet de rest van m'n leven in deze situatie blijven hangen (en dan ben ik alweer een stap verder dan een jaar geleden). Ik wil ook gewoon een vrouw voor mezelf en ik heb - gelukkig - nooit de illusie gehad dat zij dat zou zijn, maar ik heb er moeite mee dat dat ertoe zou moeten leiden dat zij niet meer in mijn leven is. Waarom zoveel vijandigheid?
je eerste verliefdheid is iets anders dan een eerste liefde... zo te horen is zij dat en dat is altijd lastig om los van te komen (heeft met mij en mc ex ook een jaar geduurd terwijl we maar 3 maandjes wat hadden met elkaar). en ik kon me ook geen leven zonder hem voorstellen... echt niet...

vond je mij vijandig? zo bedoelde ik het niet...
Kwak
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:28:37 #244
70532 loveli
N
pi_84772300
Met mijn eerste liefde was het volgens m'n huidige definitie geen liefde. Beetje verwarrend voor de nummering ;)
crap in = crap out
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:28:44 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84772307
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

natuurlijk gebeuren die dingen, maar ik denk niet dat je jezelf moet aanpraten dat t voor jou en haar net zo is, zo kwam het een beetje over op me, maar misshcien bedoelde je dat niet
[..]

je eerste verliefdheid is iets anders dan een eerste liefde... zo te horen is zij dat en dat is altijd lastig om los van te komen (heeft met mij en mc ex ook een jaar geduurd terwijl we maar 3 maandjes wat hadden met elkaar). en ik kon me ook geen leven zonder hem voorstellen... echt niet...

vond je mij vijandig? zo bedoelde ik het niet...
Nee, zíj is vijandig!

Maar waar ik ook moeite mee heb is dat zij steeds zo rigoureus alles afkapt. Zodra ik iets zeg wat haar niet aanstaat, wil ze meteen het contact verbreken. De kans dat ik haar dan nog eens spontaan zou zien zou ook bijzonder klein zijn ivm de afstand. Ik neem aan dat jij je ex nog wel eens ziet en dat jullie nog wel vriendschappelijk tegenover elkaar staan?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:29:41 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84772339
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb haar al sinds december niet meer gezien :'). En ik heb altijd geprobeerd issues in real life uit te praten, maar dat wilde zij nooit, want zij wilde me alleen zien als ze daar zin in had en als we leuke dingen gingen doen.
Maarja, zij heeft dan ook een man en kinderen toch?

Heel lullig gezegd, maar voor haar is het echt de moeite niet waard waarschijnlijk :{ -O- De leuke dingen doen natuurlijk wel.
pi_84772408
@SDB
Ja day zero, weet niet of ik het exact zo ga doen :+ maar opschrijven en afstrepen is leuk! Alleen de opmaak werkt niet zo mee
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:31:30 #248
70532 loveli
N
pi_84772416
En het is weer tijd voor een 'ik hou van mij'-youtube linkje van Jekkers.

Want ik hou van jou betekent meestal
Schat, hier heb je mijn problemen, los maar op
Leef in een hel, ik verwacht van jou de hemel
Ja, jij geeft de hel weg, dank je wel zeg, rot lekker op

Want 'ik hou van jou' is niet de sleutel tot een ander
Maar 'ik hou van mij', al klinkt het bot en slecht
Want wie van zichzelf houdt
Die geeft pas echt iets kostbaars
Als-ie: 'Ik hou van jou', tegen een ander zegt...
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:32:35 #249
70532 loveli
N
pi_84772465
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, zíj is vijandig!

Maar waar ik ook moeite mee heb is dat zij steeds zo rigoureus alles afkapt. Zodra ik iets zeg wat haar niet aanstaat, wil ze meteen het contact verbreken. De kans dat ik haar dan nog eens spontaan zou zien zou ook bijzonder klein zijn ivm de afstand. Ik neem aan dat jij je ex nog wel eens ziet en dat jullie nog wel vriendschappelijk tegenover elkaar staan?
Zij: machtsspelletje.
Jij: angst.
crap in = crap out
pi_84772539
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vik, soms is het makkelijker om uit elkaar te gaan juist als er sprake is van vijandigheid . Ze klinkt altijd al als een egocentrisch persoon die het vooral leuk met je wilt hebben en verder ook niet zo heel veel boodschap heeft aan jouw gevoelens. Als je het wel uit zou praten is er best een kans dat er ofwel nog meer kwetsende dingen gezegd worden, of dat alles weer rozengeur en maneschijn is (want dat komt haar het beste uit) en het nog moeilijker wordt afstand van haar te nemen. Je hoeft niet per se een goede verstandhouding te hebben om afstand van iemand te nemen.

Just my two cents, als buitenstaander is het altijd makkelijk praten, dat besef ik.
pi_84772553
quote:

[..]

Nee, zíj is vijandig!

ik zie ex idd. door omstandigheden nog wel. het eerste jaar was dat de hel. het tweede jaar gaat dat steeds beter, en nu zijn we idd. wel kennissen/vrienden en spreken we wel eens af. maar dat is écht door omstandigheden en meer uitzondering dan regel... we zitten in t zelfde muziekwereldje en dan loop je elkaar gedwongen tegen t lijf. ik kende zijn nieuwe vriendin al en zij mij, anders was dat echt een issue geweest waardoor de vriendschap niet had kunnen werken. én heel belangrijk, we zijn altijd geschikter geweest voor elkaar als vrienden dan als geliefden...

al die dingen gelden niet voor jou en de mevrouw, en ook voor heel veel andere stellen niet. vrienden zijn met je ex lukt zelden, en dat komt omdat de meeste exen helemaal niet geschikt zijn als vriend voor de ander...

ik herken je idee wel, dat je je een leven zonder die persoon niet kan voorstellen, maar het ís gewoon zo dat dat went. mijn beste vriendin verbrak na drie jaar haar relatie en maakte zich enorm druk dat ze haar esx niet helemaal uit haar leven weg wilde hebben, dat dat onvoorstelbaar was, etc. ze hebben inmiddels al jaren geen enkel contact meer en geen van beiden is daar rouwig om... dat soort dingen (ze waren elkaars eerste echte liefde) lijken onvoorstelbaar, maar zijn nu eenmaal in werkelijkheid anders.
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:36:26 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84772615
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:29 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Maarja, zij heeft dan ook een man en kinderen toch?

Heel lullig gezegd, maar voor haar is het echt de moeite niet waard waarschijnlijk :{ -O- De leuke dingen doen natuurlijk wel.
Het probleem is ook dat het niet goed mogelijk is om dingen écht uit te praten. En in het begin denk je 'laat maar', want je bent blij dat het weer goed is, tot je merkt dat soortgelijke issues steeds terug komen en je weet dat je erover moet praten om echt iets te kunnen bereiken, maar dat wil zij niet. Voor haar moet het 'vanzelf' gaan en dat is ergens ook wel logisch, want ze heeft al een relatie waar ze energie in steekt en dit moet dus puur voor de leuk zijn, maar volgens mij heb je in elke relatie wel issues, ook in dit soort relaties.

Ik heb haar een tijdje geleden ook gemaild dat je nooit iets goed kunt doen als je niet weet wat je fout doet, omdat daar niet over gepraat kan worden en het enige wat ze terugmailde was: "We zitten kennelijk op een heel ander spoor."

Ik vind het ook niet eerlijk om de schuld op haar af te schuiven, want ik weet de situatie haar ook enorm gefrustreerd heeft (terwijl zij de schuld wel op mij afschuift: ik moet m'n 'eigenhandig toegebrachte wonden likken'). We zitten gewoon heel anders in deze situatie en volgens mij valt daar best uit te komen, maar dan moet je wel willen praten dus...
Niet meer actief op Fok!
pi_84772663
bottom line: de reden dat de mevrouw doet wat ze doet is niet een of andere verborgen agenda, maar simpel en alleen het feit dat jij niet belangrijk bent voor haar. leuk voor erbij. jouw gevoelens doen er niet toe, daarom kapt ze het af als jij die naar de voorgrond brengt.

ze zit inderdaad op een ander spoor dan jij: ze wíl helemaal niet praten om de relatie te verbeteren, ze wil alleen af en toe sex. een betere verstandhouding is geen issue voor haar, dat doet er niet toe, en het irriteert haar als jij probeert er een echte relatie van te maken...

:* you deserve better.
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:39:18 #254
236335 neen
schone schijn
pi_84772726
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:37 schreef kwakz0r het volgende:

maandag 2 augustus 2010 @ 14:43:13 #255
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84772911
quote:
bottom line: de reden dat de mevrouw doet wat ze doet is niet een of andere verborgen agenda, maar simpel en alleen het feit dat jij niet belangrijk bent voor haar. leuk voor erbij. jouw gevoelens doen er niet toe, daarom kapt ze het af als jij die naar de voorgrond brengt.
Of dat waar is, weet ik niet, want ze weet van mijn gevoelens voor haar af en ze heeft gezegd dat ze zich gevleid voelde, dat ze het lief vond, dat ik mijn gevoelens moest koesteren en ze heeft zelfs gezegd dat ze boos was op zichzelf omdat ik zo mijn best voor haar deed, terwijl zij alleen maar gemeen kon doen.

Maar weet je, ik las laatst het volgende in een boek:

Dat je je, als je van iemand af wilt, gaat ergeren aan hetzelfde gebaar dat je eerder nog vertederde. En ze heeft idd gezegd dat ze zich aan mij ging ergeren, maar dat ik daar niets aan kon doen (en 3 weken later was ik weer leuk :')). Anyhow: ik ben niet veranderd; haar houding jegens mij wel, dus er schuilt wel een kern van waarheid in, denk ik.

Toen ze nog affectie voor mij voelde, deden mijn gevoelens voor haar ertoe voor haar. Nu niet meer.

quote:
QFT :). Ik ga even wat anders doen nu :).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:44:15 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84772959
quote:

ze zit inderdaad op een ander spoor dan jij: ze wíl helemaal niet praten om de relatie te verbeteren, ze wil alleen af en toe sex. een betere verstandhouding is geen issue voor haar, dat doet er niet toe, en het irriteert haar als jij probeert er een echte relatie van te maken...

QFT

Echt Viking, ik denk dat je er nog verder in zit dan je zelf doorhebt.
Wat je hierboven typt over het niet goed kunnen uitpraten.... dat zou opgaan voor een relatie, en die hebben jullie niet. :{ JIj wilt er wel een, maar je gaat het bij haar niet krijgen, en er zijn zoveel leuke vrouwen out there die het wel waard zijn en er ook voor open staan!!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:47:12 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84773081
Ik ga er ook vandoor: ik ga me een nieuwe bh laten aanmeten :X

Heb nog nooit zo'n mevrouw nodig gehad, maar ik ben mn maat nu even helemaal kwijt :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:55:54 #258
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84773444
Bh's zijn raar oO< Heb je jarenlang een bepaalde maat gedragen, kom je erachter dat die 'vrije uitloop' die soms voorkwam niet hóeft :')

Met mn fruit komt het ook goed vandaag, want een docente kwam ons (=collega en ik) net besjes brengen O+ Er wordt goed voor ons gezorgd hier :7
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:16:52 #259
331 Merel
Be here now.
pi_84774243
Ik ga niks zeggen over Viks situatie, ik ben een slechte raadgever wat dat betreft :P

Iemand hier toevállig nog op zoek naar een lelijke salontafel of lelijke eettafelstoelen? De mijne gaan eindelijk weg. Allemaal tweedehandjes die al van Marktplaats kwamen, maar ik probeer ze nu toch maar weer door te verkopen. Dus mocht iemand een arme student kennen die nog op zoek is... Zie http://link.marktplaats.nl/365507425 en http://link.marktplaats.nl/365505213 :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:35:31 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84774892
Wel nieuws van de krabpaalwinkel: ze sturen een nieuwe zending en als de missende zending alsnog komt, dan mogen we die kosteloos weigeren. Dus ik hoop dat we uiterlijk woensdag eindelijk onze krabpaal hebben! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_84774967
quote:

[..]

Nee, zíj is vijandig!

Wegwezen, met iemand die je als speeltje behandelt wil je geen contact meer vik...
  maandag 2 augustus 2010 @ 15:54:41 #262
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84775599
Moeilijk Vik, verstand en hart gaan vaak niet samen.
Mannen die hun vrouw ernstig (mentaal of fysiek) mishandelen blijven ook bij elkaar niet alleen om angst maar ook omdat de vrouw vaak denkt dat ze hem wel kan veranderen.
Onbegrijpelijk voor een buitenstaander maar logisch voor de vrouw, al zal ze rationeel wel ander denken.

Lijst:
200 gram kwark/200 gram vla, kom tomatencremesoep met ballen, 4 x boterham rookvlees, nectarine, appel,, pruim, sinaasappel, tomaat, kwart komkommer, blokje choco, 2 bekers melk.
D: blik tonijn, sla, tomaat, mais e.d. met 2 stuks brood en achterham.
T: Cola berenburg en een kom wokkels, morgen een dag weekend :D
pi_84775992
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Of dat waar is, weet ik niet, want ze weet van mijn gevoelens voor haar af en ze heeft gezegd dat ze zich gevleid voelde, dat ze het lief vond, dat ik mijn gevoelens moest koesteren en ze heeft zelfs gezegd dat ze boos was op zichzelf omdat ik zo mijn best voor haar deed, terwijl zij alleen maar gemeen kon doen.
Ik val een beetje met de deur in huis maar dit is voor mij echt een schoolvoorbeeld van nét genoeg affectie tonen om iemands verliefdheid in stand te houden (om iemand te hebben die je kunt bellen of omdat het leuk is voor je ego), terwijl je geen enkele intentie hebt om ooit hetzelfde te geven. Jij verdient beter dan dat.

Je schrijft dat het voor haar 'vanzelf' moet gaan en dat zij dit teveel gedoe vindt, maar waarom doe je alsof jij daar wel genoegen mee moet nemen? Relaties hoeven niet zo moeilijk te zijn als dit.
pi_84776237
Ik werd van het Sonja bakker topic hier naartoe "gestuurd". Dus bij deze; Hallo! :P :W
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:13:58 #265
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84776371
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:10 schreef Siral het volgende:
Ik werd van het Sonja bakker topic hier naartoe "gestuurd". Dus bij deze; Hallo! :P :W

Hoi! Vertel! Wie ben je, waar kom je vandaan, wat wil je bereiken, hoe wil je dat bereiken, lust je broccoli?
pi_84776397
Ieks, m´n kat kwam net binnen met een levende muis :'( :D

M´n vriend heeft ´m bevrijd en krijgt even vluchttijd voor de kat weer naar buiten mag _O-
pi_84776478
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:10 schreef Siral het volgende:

Hallo :W

Ik ben blij dat je hier komt posten, want hier zitten aardig wat mensen die verstand hebben van wat goede voeding is. Lees de OP bijvoorbeeld maar eens. Sonja Bakker zou ik niet aanraden! ;)
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:20:10 #268
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84776624
Haai Siral!!

volgen jullie XXS ook?
Valt me vies tegen, vaak best herkenbaar :X
pi_84776627
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:13 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Hoi! Vertel! Wie ben je, waar kom je vandaan, wat wil je bereiken, hoe wil je dat bereiken, lust je broccoli?
Nouu, ik ben het afgelopen 2 jaar wat kilootjes aangekomen, zit nog steeds op een gezond gewicht, maar zou heel erg graag die spijkerbroeken die bij mij in de kast liggen te rotten weer willen passen! :)

Ik ben 20 jaar, mijn lengte is 1.58, en weeg op dit moment 53.5 kilo. Dat is een bmi van 21. Maar ik zou graag weer terug naar de 50/49 kilo willen. Ik ga al fanatiek naar de sportschool, dit probeer ik zo'n drie keer per week, maar de afgelopen maanden moet ik zeggen dat het wat minder gaat. Ik wil dus meer sporten, en beter op mijn eten gaan letten om mijn ideale gewicht weer te bereiken. Ik weet alleen niet zo goed hoe :@

En ja ik lust broccoli! ^O^

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:16 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Hallo :W

Ik ben blij dat je hier komt posten, want hier zitten aardig wat mensen die verstand hebben van wat goede voeding is. Lees de OP bijvoorbeeld maar eens. Sonja Bakker zou ik niet aanraden! ;)
Ben benieuwd wat jullie me verder aanraden dan! :)

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Haai Siral!!
pi_84776789
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef Siral het volgende:

[..]

Nouu, ik ben het afgelopen 2 jaar wat kilootjes aangekomen, zit nog steeds op een gezond gewicht, maar zou heel erg graag die spijkerbroeken die bij mij in de kast liggen te rotten weer willen passen! :)

Ik ben 20 jaar, mijn lengte is 1.58, en weeg op dit moment 53.5 kilo. Dat is een bmi van 21. Maar ik zou graag weer terug naar de 50/49 kilo willen. Ik ga al fanatiek naar de sportschool, dit probeer ik zo'n drie keer per week, maar de afgelopen maanden moet ik zeggen dat het wat minder gaat. Ik wil dus meer sporten, en beter op mijn eten gaan letten om mijn ideale gewicht weer te bereiken. Ik weet alleen niet zo goed hoe :@

[..]

Ben benieuwd wat jullie me verder aanraden dan! :)
[..]

Ik denk dat jouw doelen vooral behaald kunnen worden met veel sporten. Als ik jou was zou ik jezelf geen ´dieet´ aandoen, dus. Wel ongezonde troep schrappen, maar absoluut niet te weinig gaan eten! :Y
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 16:24:57 #271
70532 loveli
N
pi_84776825
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik val een beetje met de deur in huis maar dit is voor mij echt een schoolvoorbeeld van nét genoeg affectie tonen om iemands verliefdheid in stand te houden (om iemand te hebben die je kunt bellen of omdat het leuk is voor je ego), terwijl je geen enkele intentie hebt om ooit hetzelfde te geven. Jij verdient beter dan dat.

Je schrijft dat het voor haar 'vanzelf' moet gaan en dat zij dit teveel gedoe vindt, maar waarom doe je alsof jij daar wel genoegen mee moet nemen? Relaties hoeven niet zo moeilijk te zijn als dit.
De gokkast. Als 'ie na 10 keer geld ingooien niet uitbetaalt, issie kapot en zoek je een andere gokkast. Maar er komt zo nu en dan een beetje uit, hij doetut! Dus je blijft bij deze kast hangen, want er zit al zoveel geld van je in, daar moet een keer de jackpot tegenover staan...
crap in = crap out
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:25:06 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84776829
Welkom Siral :Y.
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 16:26:13 #273
70532 loveli
N
pi_84776881
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef Siral het volgende:
Mooi! Welkom en vooral broccoli blijven eten.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 16:27:40 #274
70532 loveli
N
pi_84776932
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:14 schreef Goodbye het volgende:
Ieks, m´n kat kwam net binnen met een levende muis :'( :D

M´n vriend heeft ´m bevrijd en krijgt even vluchttijd voor de kat weer naar buiten mag _O-
Schoolvoorbeeld voor een gezonde levenswijze. Sporten voor je eten!

Wel sneu dat je de muis hebt afgepakt. Wedden dat 'ie je bedankt door je chocoladevoorraden aan te knagen?
crap in = crap out
pi_84776947
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:00 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat het na verloop van tijd steeds makkelijker wordt om je eigen gevoelens niet te laten beïnvloeden, zonder dat dat betekent dat het je niet interesseert hoe hij zich voelt. Da's niet alleen voor jou goed, want hij wordt er ook niet vrolijker van als jij je ook rot voelt.

Ik ben achterstevoren aan het teruglezen. :@
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:29:13 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84777012
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar zo gaat het vanaf het begin al. Weet je wat het punt is? Toen ik haar leerde kennen, toen was me meteen duidelijk dat zij precies was wat ik zocht en ik besloot dat ik dat 'alles of niets'-idee idioot vond en dat ik haar liever deelde dan haar helemaal niet te hebben. En zo heb ik me ook continu aangepast aan haar wensen. Ik had tenslotte geen keus. Bovendien blijf ik het gevoel hebben dat het aan mij ligt en dat ik haar van mij heb weggejaagd. Tenslotte had ik voor haar totaal geen ervaring met relaties.
Niet meer actief op Fok!
pi_84777016
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Schoolvoorbeeld voor een gezonde levenswijze. Sporten voor je eten!

Wel sneu dat je de muis hebt afgepakt. Wedden dat 'ie je bedankt door je chocoladevoorraden aan te knagen?
Ze eet ze niet op, ze speelt er mee. En mauwt dan vanaf een uur of half zes dat ze wel wat in d´r etensbakje wil :')

Oh en ze is dol op chocola, maar dat heb ik niet in huis :+
pi_84777027
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Haai Siral!!

volgen jullie XXS ook?
Valt me vies tegen, vaak best herkenbaar :X
is niet zo gek uniekje. je hebt geen anorexia, maar omdat je lijf zo veranderd is en je hoofd nog niet helemaal mee is, is er bij jou wel ook discrepantie tussen je lichaamsbeeld en de werkelijkheid, net als bij die meiden.

en als je veel zwaarder geweest bent is angst voor dik worden enzo ook best logisch.

maar zodra je er last van krijgt, en t je functioneren belemmert, zou je wel hulp moeten zoeken, voor een beter zelfbeeld enzo...
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:29:38 #279
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84777034
Ik moet eigenlijk nog een half uurtje blijven, maar ik heb een bonkhoofd en ga nu gewoon toch naar huis.
pi_84777037
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:24 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw doelen vooral behaald kunnen worden met veel sporten. Als ik jou was zou ik jezelf geen ´dieet´ aandoen, dus. Wel ongezonde troep schrappen, maar absoluut niet te weinig gaan eten! :Y
Ik wil ook absoluut niet gaan dieten! Maar ik heb soms het idee dat ik toch wat teveel eet hier en daar, niet zo zeer ongezond, maar teveel. Ik ben maar klein, maar kan tussen de middag zo 4 boterhammen eten net als iemand ander, bij wijze van.. (op een dag met werken/school) Terwijl ik smorgens eigenlijk heel slecht ontbijt. Nu met de vakantie moet ik zeggen dat ik wel gewoon ontbijt, en dan tussen de middag ook bijna niks meer eet. Ik vraag me echt af wat een goed eet patroon is voor mij :{

quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom Siral :Y.
thanks!
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:31:03 #281
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84777094
Welkom Siral.

Goodbye, katten mogen sws geen chocola hebben hè?
Niet meer actief op Fok!
pi_84777123
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Siral.

Ik heb het idee dat dit topic me wel kan motiveren om ook echt te gaan doen wat ik graag wil doen!
pi_84777154
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Siral.

Eh ja, dat weet ik. Maar dat betekent nog niet dat ik wel wéét dat ze er dol op is. Ze steekt met de grootste snelheid haar koppie in een beker chocolademelk als dat er staat _O- Maar we passen heus op.
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:32:57 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84777176
O het klonk een beetje als: we hebben het niet in huis, dus heeft ze pech :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_84777204
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar zo gaat het vanaf het begin al. Weet je wat het punt is? Toen ik haar leerde kennen, toen was me meteen duidelijk dat zij precies was wat ik zocht en ik besloot dat ik dat 'alles of niets'-idee idioot vond en dat ik haar liever deelde dan haar helemaal niet te hebben. En zo heb ik me ook continu aangepast aan haar wensen. Ik had tenslotte geen keus. Bovendien blijf ik het gevoel hebben dat het aan mij ligt en dat ik haar van mij heb weggejaagd. Tenslotte had ik voor haar totaal geen ervaring met relaties.
Wat vind je nu van dat idee van liever delen dan helemaal niet hebben, of wat zou je voor advies geven als iemand anders dat tegen jou zei? Zij mag dan precies zijn wat je zoekt (hoewel getrouwd daar volgens mij niet bij hoort) maar dat betekent niet dat ze de enige is die daaraan voldoet.
Je hebt wel een keus, en je hebt haar niet weggejaagd want ze stond vanaf het begin al met één voet buiten.
pi_84777228
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar zo gaat het vanaf het begin al. Weet je wat het punt is? Toen ik haar leerde kennen, toen was me meteen duidelijk dat zij precies was wat ik zocht en ik besloot dat ik dat 'alles of niets'-idee idioot vond en dat ik haar liever deelde dan haar helemaal niet te hebben.
dat is dus angst om alleen te zijn. logisch, want je hebt nog weinig ervaring met relaties en nu leek je iets of niets als keuze te hebben... iets kiezen is dan best logisch
quote:
En zo heb ik me ook continu aangepast aan haar wensen. Ik had tenslotte geen keus.
keus heb je altijd. je keuze is om niet voor jezelf te kiezen maar hierin te blijven hangen. je kunt ook kiezen haar gedrag niet te pikken en met haar te breken.
quote:
Bovendien blijf ik het gevoel hebben dat het aan mij ligt en dat ik haar van mij heb weggejaagd. Tenslotte had ik voor haar totaal geen ervaring met relaties.
in zekere zin is dat ook zo, je bent immers alleen goed genoeg als je precies doet wat zij wil, en telkens als je iets anders wilt raak je haar bijna kwijt. dus ja, als je te veel een echte relatie zoekt, en gelijkwaardigheid en jaag je haar weg van je. maar dat maakt jou niet de schuldige. dit is gewoon geen gelijkwaardige relatie, en je kan wahcten tot je een ons weegt, dat wordt het ook niet.

de keus zal altijd bij jou blijven liggen: laat je je gebruiken en schik je je naar haar wil, en blijft het zoals het is, dit eeuwige gezeik, of breek je met haar?

het is doodzonde als dit je enige ervaring blijft met relaties. dit is niet normaal, je verdient beter, nogmaals. maar je moet niet verwachten dat dit met haar ooit iets anders zal zijn dan dit...

jouw verwachtingen zijn veranderd en zij kan daaraan niet voldoen. wil daaraan niet voldoen. dus in zekere zin ligt het aan jou dat het niet werkt, maar dat is geen schande, dat maakt jou de persoon met een hart in deze "relatie". ik snap dat je bang bent haar kwijt te raken, maar je moet je realiseren dat je haar nu ook niet hebt...
Kwak
pi_84777250
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:32 schreef Viking84 het volgende:
O het klonk een beetje als: we hebben het niet in huis, dus heeft ze pech :P.
:P
pi_84777305
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik wil ook absoluut niet gaan dieten! Maar ik heb soms het idee dat ik toch wat teveel eet hier en daar, niet zo zeer ongezond, maar teveel. Ik ben maar klein, maar kan tussen de middag zo 4 boterhammen eten net als iemand ander, bij wijze van.. (op een dag met werken/school) Terwijl ik smorgens eigenlijk heel slecht ontbijt. Nu met de vakantie moet ik zeggen dat ik wel gewoon ontbijt, en dan tussen de middag ook bijna niks meer eet. Ik vraag me echt af wat een goed eet patroon is voor mij :{
[..]

thanks!
welkom!

les 1: ontbijt!
les 2: regelmatig eten
les 3: niet te weinig eten

4 boterhammen op een dag is echt niet teveel. maar misshcien werkt het beter als je doet: 1 bij ontbijt, 1 om 11 uur, 2 met de lunch en s middags een stuk fruit en yoghurt ofzo, en dan avondeten.

je bent idd al slank, en ik kan je alleen maar op je hart drukken om niet te weinig te gaan eten, en niet te gaan lijnen, dat is namelijk dé manier om dikker te worden, echt waar.
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 16:37:29 #289
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84777350
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

is niet zo gek uniekje. je hebt geen anorexia, maar omdat je lijf zo veranderd is en je hoofd nog niet helemaal mee is, is er bij jou wel ook discrepantie tussen je lichaamsbeeld en de werkelijkheid, net als bij die meiden.

en als je veel zwaarder geweest bent is angst voor dik worden enzo ook best logisch.

maar zodra je er last van krijgt, en t je functioneren belemmert, zou je wel hulp moeten zoeken, voor een beter zelfbeeld enzo...
Bedankt :)
Merk gewoon dat het er wel langzaam insluipt: Oh, volgende week 2 x uit eten ojee, misschien moet ik volgende week wel een boterham minder meenemen naar het werk, compenseren !!
En ik heb het een paar maand geleden gedaan en daarna durfde ik geen 4 boterhammen meer mee te nemen :o
Nu doe ik dat al lang weer maar dat was een behoorlijke drempel waar ik wel van schrok.
:@
pi_84777991
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:36 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

welkom!

les 1: ontbijt!
les 2: regelmatig eten
les 3: niet te weinig eten

4 boterhammen op een dag is echt niet teveel. maar misshcien werkt het beter als je doet: 1 bij ontbijt, 1 om 11 uur, 2 met de lunch en s middags een stuk fruit en yoghurt ofzo, en dan avondeten.

je bent idd al slank, en ik kan je alleen maar op je hart drukken om niet te weinig te gaan eten, en niet te gaan lijnen, dat is namelijk dé manier om dikker te worden, echt waar.
Ik ontbijt dan ook wel iets, maar dan blijft het meestal bij twee plakjes peperkoek ofzo.
Dit eet ik meestal op een gewone dag (werk/school) (nu met de vakantie is het wel anders....):

8.00U: 2 plakjes peperkoek.
10.00U: Evergreen (vanwege het slappe ontbijt), soms ook niks.
12.45U: 3 volkoren boterhammen, met 30+ kaas, pindakaas, ham bijv.
15.00U: Iets van Evergreen, of Sultana oid (niet het hele pakje) + appel.
18.00U: Kom ik thuis en heb ik echt weer honger, en dan kan ik meestal nog een uur wachten op het eten. Dus dan heb ik de neiging om te gaan snaaien. En dan prak ik zo nog een roze koek naar binnen oid :')
19.00: Avondeten, altijd heel gevarieerd, vetvrij, met veel groente. (Ik eet vaak wel teveel, zit vaak bom vol achteraf). Soms ook wel es patat of pizza, maargoed dat heb ik dus niet compleet voor het zeggen als je thuis woont!
21.00 tot ik naar bed ga: Dan wil ik nog wel eens een bakje vruchtenyoghurt en een stuk fruit pakken.

En dat zijn dan dagen dat ik naar mijn idee wel prima eet, ik heb natuurlijk ook dagen dat ik wat meer eet.. En dat zijn dan vooral tussendoortjes (koek/snoep) die eigenlijk niet hoeven..En dat gebeurd nu eigenlijk steeds meer zo in de vakantie. Als ik op school zit heb ik daar weinig controle over, omdat het er maar net van af hangt wat ik mee neem!
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:02:04 #291
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84778282
Gooi als eerste die evergreens en sultana's er maar uit. Snelle suikers die niets voor je doen. Beter eet je een bakje kwark, of een stuk fruit, handje noten, dat werk.

Mis echt zuivel in je lijst.
pi_84778346
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gooi als eerste die evergreens en sultana's er maar uit. Snelle suikers die niets voor je doen. Beter eet je een bakje kwark, of een stuk fruit, handje noten, dat werk.

Mis echt zuivel in je lijst.
Maar als ik tussendoor alleen een appel eet, of wat kwark, dan heb ik echt het idee alsof ik geen bal gegeten heb.. :{ Dan rammel ik nog.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:04:11 #293
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84778358
En dan niet van die optimelmeuk, maar gewoon halfvolle producten.
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:05:10 #294
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84778384
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Maar als ik tussendoor alleen een appel eet, of wat kwark, dan heb ik echt het idee alsof ik geen bal gegeten heb.. :{ Dan rammel ik nog.
Ja, maar je moet ook niet 'wat kwark' eten, maar een flinke bak! ;)
pi_84778411
Welkom Siral en loose the Evergreens! De rest hier weet vast gezonde alternatieven :)

Lijstje:

O: 2 boterhammen pindakaas
T: appel
L: pistoletje met kaas, komkommer en sla
T: banaan
T: bak rauwkost
S: hardlopen
D: salade met spekjes, avocado, tomaten, komkommer etc. plus een stukje vlees
pi_84778449
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:05 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja, maar je moet ook niet 'wat kwark' eten, maar een flinke bak! ;)
Hm, nouja het probleem is, ik doe geen boodschappen thuis, en de tussendoortjes die bij ons in de kast liggen om mee te nemen naar school/werk zijn; sultana, evergeen, liga etc..

Zijn er nog andere makkelijke alternatieven?
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:07:44 #297
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84778473
Ik was ook een ontbijtkoekjunkie, maar ik moest van loveli het aangebroken pak in de vuilnisbak mikken. Het doet echt niks voor je lijf.
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 17:08:38 #298
70532 loveli
N
pi_84778512
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 16:54 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik ontbijt dan ook wel iets, maar dan blijft het meestal bij twee plakjes peperkoek ofzo.
Dit eet ik meestal op een gewone dag (werk/school) (nu met de vakantie is het wel anders....):

8.00U: 2 plakjes peperkoek.
10.00U: Evergreen (vanwege het slappe ontbijt), soms ook niks.
12.45U: 3 volkoren boterhammen, met 30+ kaas, pindakaas, ham bijv.
15.00U: Iets van Evergreen, of Sultana oid (niet het hele pakje) + appel.
18.00U: Kom ik thuis en heb ik echt weer honger, en dan kan ik meestal nog een uur wachten op het eten. Dus dan heb ik de neiging om te gaan snaaien. En dan prak ik zo nog een roze koek naar binnen oid :')
19.00: Avondeten, altijd heel gevarieerd, vetvrij, met veel groente. (Ik eet vaak wel teveel, zit vaak bom vol achteraf). Soms ook wel es patat of pizza, maargoed dat heb ik dus niet compleet voor het zeggen als je thuis woont!
21.00 tot ik naar bed ga: Dan wil ik nog wel eens een bakje vruchtenyoghurt en een stuk fruit pakken.

En dat zijn dan dagen dat ik naar mijn idee wel prima eet, ik heb natuurlijk ook dagen dat ik wat meer eet.. En dat zijn dan vooral tussendoortjes (koek/snoep) die eigenlijk niet hoeven..En dat gebeurd nu eigenlijk steeds meer zo in de vakantie. Als ik op school zit heb ik daar weinig controle over, omdat het er maar net van af hangt wat ik mee neem!
Evergreens/sultana's/ontbijtkoekvarianten staan op mijn zwarte lijst. Er zitten veel snelle koolhydraten in, die niet lang vullen en je suikerspiegel plagen, voornamelijk loze kcals. Daardoor krijg je meer trek in tussendoortjes (de roze koek die weer niet vult).

Probeer een paar van je sultana/evergreen/peperkoek-momenten te vervangen door voedsel waar je meer aan hebt, een eitje, havermout of muesli, stukje kipfilet, kwark, noten.

Vetvrij is niet per se goed. Gewoon lekker dingen met gezonde vetten eten, zoals vette vis, avocado, olijfolie is ook goed. Veel groente is wel goed, dus vooral doorgaan.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 17:09:09 #299
70532 loveli
N
pi_84778525
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik was ook een ontbijtkoekjunkie, maar ik moest van loveli het aangebroken pak in de vuilnisbak mikken. Het doet echt niks voor je lijf.
O+
crap in = crap out
  maandag 2 augustus 2010 @ 17:09:38 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84778546
I rest my case 8-)
pi_84778594
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 17:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Evergreens/sultana's/ontbijtkoekvarianten staan op mijn zwarte lijst. Er zitten veel snelle koolhydraten in, die niet lang vullen en je suikerspiegel plagen, voornamelijk loze kcals. Daardoor krijg je meer trek in tussendoortjes (de roze koek die weer niet vult).

Probeer een paar van je sultana/evergreen/peperkoek-momenten te vervangen door voedsel waar je meer aan hebt, een eitje, havermout of muesli, stukje kipfilet, kwark, noten.

Vetvrij is niet per se goed. Gewoon lekker dingen met gezonde vetten eten, zoals vette vis, avocado, olijfolie is ook goed. Veel groente is wel goed, dus vooral doorgaan.
Ok, nokken met de peperkoek/evergreen zooi dus.
Maar dan zit ik dus met een probleem, ik ga naar school! Hoe wil ik al die vervangers die je nu opnoemt makkelijk meenemen? Ik moet hebben wat makkelijk mee te nemen is, zonder bereiding of whatever..

(Kan iemand anders trouwens een nieuw topic aanmaken?
Ik ben maar een newbie.. :o :') Straks doe ik wat fout hehe)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')