abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84771391
http://www.bradt-travelguides.com/details.asp?prodid=197
De Bradt is uit januari 2009

http://www.letsgo.com/420-middle_east-travel-guides-israel-d
De Let's Go is van december 2009 en lijkt er te zijn speciaal voor studenten

http://shop.lonelyplanet.(...)/PRD_PRD_1884/Israel++the+Palestinian+Territories+Travel+Guide.jsp?bmUID=1280750713756
De Lonely Planet is van maart 2010

Er is zo te zien geen Rough Guide van Israel.
Ga anders eens langs een goede reisboekenwinkel en neus een beetje rond in de boeken, dan zie je vanzelf wat je handig vindt. En even om advies vragen bij die reisboekenwinkel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_84771395
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:02 schreef neen het volgende:
[..]

:') ik had dus een camera om m'n nek, rugtas om... reisgids vast en dan gaan mensen zeggen: "O je ziet er echt uit als een toerist" WTF dat ben ik toch ook?
Ik heb echt een hekel aan toerist zijn. Maar je kan er zo moeilijk onderuit he... Zeker als ik mijn camera meeneem :') . Meestal wissel ik het af: dagje camera mee en de echte toerist uithangen en dan weer een dagje rondstruinen met alleen een handtasje. Ik ben dan altijd sort of trots als mensen (toeristen dus) mij de weg gaan vragen enzo! :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84771450
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:02 schreef neen het volgende:

[..]

Je kunt misschien wat bagage opslaan op het vliegveld/station ofzo?
Zou goede optie zijn, maar kan zoiets voor twee weken en is zoiets veilig? :?
*op to do lijstje zet*
Duidelijk geen reiziger -O- Maar het moet er ooit van komen, en de overige 4 maanden zijn wat duidelijker, gratis huisvesting included O+

Ik laat me ook (te) sterk beïnvloeden door mensen waar ik van houd. Depressie van moeder heeft zeker wel impact op me. Maar daar ben je mens voor, denk ik dan, al zou het schelen dingen van je af te kunnen zetten waar je verder toch weinig invloed op hebt.
Wat je echter niet moet hebben is dat je hele geluk afhangt van één persoon, inderdaad. Verstikkend voor de persoon in kwestie en erg zwaar als je dan toch alleen gelaten wordt.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:10:42 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771491
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Was een eye-opener voor me toen een aanbidder van me met zelfmoordgedachten rondliep en als ik het niet was, dan hoefde het niet meer. Zoiets mag je gewoon niet bij een ander om de nek hangen.
Precies. Mijn ex had ook een scherp keukenmes gekocht toen het uitging tussen ons, en hij riep regelmatig dat ie van de Martinitoren af zou springen :X Ik kreeg echt een hartverzakking toen er een paar maanden later 'een jonge man' van de toren was gesprongen! Die dag kreeg ik een smsje "It wasn't me ;)", en god wat was ik pissig dat hij dat zo luchtig opnam :r

quote:
Liefde en egoisme passen niet bij elkaar.
_O_
pi_84771548
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mijn exvriend was depressief (en erg egocentrisch bovendien) dus ik weet dat het lastig is hoor!

Maar zit hij echt heel slecht in zn vel dan, dat het zn leven en werk belemmert? In dat geval: zoek hulp! (hij dan) want het is zo zonde van je leven..... En ook veel gezonder voor je relatie, nu heb je kans dat jij als hulpverlener functioneert.

Sorry als ik veel te hard van stapel loop maar dat is de erfenis van mn exvriend dus, ik ben nogal gebrand op hulpzoeken bij depressies. Mn ex vertikte het en dat heeft m zn relatie gekost }:|
de ervaring van nynke's vriend lijken erg op wat ik élke aio incl. mezelf zie doormaken. eigenlijk zou het beroep gewoon afgeschaft moeten worden als je ziet dat meer dan de helft van iedereen die t doet op een zeker moment depressieve klachten en burnout verschijnselen/ernstige chronische stress gaat vertonen... -O-
Kwak
pi_84771584
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Precies. Mijn ex had ook een scherp keukenmes gekocht toen het uitging tussen ons, en hij riep regelmatig dat ie van de Martinitoren af zou springen :X Ik kreeg echt een hartverzakking toen er een paar maanden later 'een jonge man' van de toren was gesprongen! Die dag kreeg ik een smsje "It wasn't me ;)", en god wat was ik pissig dat hij dat zo luchtig opnam :r
[..]

_O_
:') Er lopen meer van dit soort mensen rond dan ik dacht! Als in, je ex he, niet jij.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:14:58 #232
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771672
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

de ervaring van nynke's vriend lijken erg op wat ik élke aio incl. mezelf zie doormaken. eigenlijk zou het beroep gewoon afgeschaft moeten worden als je ziet dat meer dan de helft van iedereen die t doet op een zeker moment depressieve klachten en burnout verschijnselen/ernstige chronische stress gaat vertonen... -O-
Ja, alleen zijn sommige mensen er wat gevoeliger voor dan anderen, zo blijkt maar weer :Y
Bij mijn vriend op het werk zijn er al een aantal mensen gestopt met hun promotie :{ het is inderdaad een heftig beroep wat dat betreft, je moet er echt geschikt voor zijn denk ik.
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:15:26 #233
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84771699
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:06 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Mijn exvriend was depressief (en erg egocentrisch bovendien) dus ik weet dat het lastig is hoor!

Maar zit hij echt heel slecht in zn vel dan, dat het zn leven en werk belemmert? In dat geval: zoek hulp! (hij dan) want het is zo zonde van je leven..... En ook veel gezonder voor je relatie, nu heb je kans dat jij als hulpverlener functioneert.

Sorry als ik veel te hard van stapel loop maar dat is de erfenis van mn exvriend dus, ik ben nogal gebrand op hulpzoeken bij depressies. Mn ex vertikte het en dat heeft m zn relatie gekost }:|
Nee, zo erg is het niet. Z'n werk zit hem niet lekker soms, en dat belemmerd. Ik speel absoluut geen hulpverlener, maar moet soms wel een beetje perspectief zoeken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84771701
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:09 schreef Sts het volgende:

[..]Zou goede optie zijn, maar kan zoiets voor twee weken en is zoiets veilig? :?
*op to do lijstje zet*
Duidelijk geen reiziger -O- Maar het moet er ooit van komen, en de overige 4 maanden zijn wat duidelijker, gratis huisvesting included O+
Anders je spullen in een hostel achterlaten. Die hebben vaak een luggage storage. Ik heb wel eens 2 maanden een tas achtergelaten in de luggage room van een hostel.

Waar ga je precies heen in Israel?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:15:28 #235
236335 neen
schone schijn
pi_84771702
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:09 schreef Sts het volgende:

[..]

Zou goede optie zijn, maar kan zoiets voor twee weken en is zoiets veilig? :?
*op to do lijstje zet*
Soms heb je wel gewoon kluisjes met sleutel. Voor zo'n lange tijd heb ik het nog nooit gedaan, ik ga nu even een vriend van me een berichtje sturen of hij in Israel met een reisgids reist, ik denk het niet maar goed je weet het nooit :')
het lijkt niet wat het is
pi_84771744
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:07 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik kwam net op jouw blog, wil namelijk ook zo iets maken maar lukt nog niet zo :') Zag alleen dat doel 61 van jou het 1e doel was dat ik toevallig had bedacht :D Leuk!!
Ja ik kon laatst mijn doelen niet netjes meer op een rijtje zetten dus het is een beetje een rommeltje. Wat is mijn 61ste doel? :')

Wat lukt er niet?
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:17:06 #237
70532 loveli
N
pi_84771782
Wat bij mij is blijven hangen, de ex van Vivi dreigde voor de trein te springen, zij deed een spoorboekje in z'n brievenbus. M'n eerste reactie was 'dat doe je toch niet!', maar kudo's voor Vivi.

Depressiviteit, egoisme en verliefdheid... Brrrr...
crap in = crap out
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:17:50 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84771816
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:04 schreef kwakz0r het volgende:
@vik: de vergelijking met 50 jaar huwelijk en overlijden vind ik een beetje ongepast... eerlijk gezegd...
Ik vergelijk mijn situatie daar niet mee, hoor. Het ging mij erom dat er een moment komt dat je niet meer terug kunt naar de situatie van voor het huwelijk, omdat je zonder die ander niet meer gelukkig kunt zijn. Genoeg meegemaakt dat het voor oude mensen niet meer hoefde als hun levenspartner weggevallen was. Ze waren dan ook niet meer bereid nog te vechten als ze zelf ziek werden.

quote:
is deze vrouw je eerste grote liefde? zo klinkt het namelijk een beetje...
Nee, niet de eerste (dat was een hardnekkige verliefdheid-op-de-juf op de middelbare school :')), maar wel de eerste die affectie teruggaf en die in alles beantwoordde aan wat ik zocht in een vrouw. Overigens is het wel zo dat ik wel bereid ben om verder te gaan, want ik wil niet de rest van m'n leven in deze situatie blijven hangen (en dan ben ik alweer een stap verder dan een jaar geleden). Ik wil ook gewoon een vrouw voor mezelf en ik heb - gelukkig - nooit de illusie gehad dat zij dat zou zijn, maar ik heb er moeite mee dat dat ertoe zou moeten leiden dat zij niet meer in mijn leven is. Waarom zoveel vijandigheid?

Meh, google ads over echtscheiding :').
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:20:11 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84771924
Vik, het is natuurlijk wel een beetje moeilijk om vijandigheid te peilen via msn.... je hoort geen intonatie, je ziet geen mimiek...... ik begrijp toch goed dat je haar sinds april al niet meer 'live' hebt gezien?

Echt, les 1 is voor mij geweest dat je géén issues probeert uit te praten via sms/msn en zelfs liever niet over de telefoon :N
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:23:53 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84772085
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
Vik, het is natuurlijk wel een beetje moeilijk om vijandigheid te peilen via msn.... je hoort geen intonatie, je ziet geen mimiek...... ik begrijp toch goed dat je haar sinds april al niet meer 'live' hebt gezien?

Echt, les 1 is voor mij geweest dat je géén issues probeert uit te praten via sms/msn en zelfs liever niet over de telefoon :N
Ik heb haar al sinds december niet meer gezien :'). En ik heb altijd geprobeerd issues in real life uit te praten, maar dat wilde zij nooit, want zij wilde me alleen zien als ze daar zin in had en als we leuke dingen gingen doen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:24:08 #241
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84772099
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vind dat elke keer zo fijn om weer te horen he! Een soort geruststelling..

Wat denken jullie, zal ik maar geld overmaken via Western Union?

quote:
Thanks for your reply, The 6000kr is included with all the utility
cost, renting from September is perfect and renting the whole
apartment is great as the apartment is vacant now and is available
for rent.
.................you will have to sign a contract with me online and
make the payment to me here in the UK via money transfer agent western
union and then send to me back to m online the payment details
together with the signed contract once i see this i post the
apartment's key to you asap,cos i have left the country already, i
recently relocated here in the UK, that is why i am renting out my
apartment , i will only need your details in order to prepare the
contract...........here are the apartment's pictures for you to
decide, I lived in the apartment before recently relocated here in the
UK view weeks ago....................
here are your details i will need in order to prepare the contract
Your full name
Date of birth
Phone number
passport id
moving in and out date and
your current address to which the apartment's key will be sent.
waiting to read from you soon
God, wat een scam!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84772193
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Anders je spullen in een hostel achterlaten. Die hebben vaak een luggage storage. Ik heb wel eens 2 maanden een tas achtergelaten in de luggage room van een hostel.

Waar ga je precies heen in Israel?
Ik ga er eens over nadenken en wat rondzoeken, groot deel van mijn bagage heb ik absoluut niet nodig de eerste twee weken.
Ik wil eigenlijk zo veel mogelijk van het land zien, dus nooit langer dan 1 dag in een hostel. Maar da's het plan, ben pas net begonnen met plannen omdat het ook wel eens heel goed níet door kon gaan en ik niet te veel voorpret wilde hebben. :@ Nu een goede reisgids erbij en plannen maar.
pi_84772207
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vergelijk mijn situatie daar niet mee, hoor. Het ging mij erom dat er een moment komt dat je niet meer terug kunt naar de situatie van voor het huwelijk, omdat je zonder die ander niet meer gelukkig kunt zijn. Genoeg meegemaakt dat het voor oude mensen niet meer hoefde als hun levenspartner weggevallen was. Ze waren dan ook niet meer bereid nog te vechten als ze zelf ziek werden.
[..]
natuurlijk gebeuren die dingen, maar ik denk niet dat je jezelf moet aanpraten dat t voor jou en haar net zo is, zo kwam het een beetje over op me, maar misshcien bedoelde je dat niet
quote:
Nee, niet de eerste (dat was een hardnekkige verliefdheid-op-de-juf op de middelbare school :')), maar wel de eerste die affectie teruggaf en die in alles beantwoordde aan wat ik zocht in een vrouw. Overigens is het wel zo dat ik wel bereid ben om verder te gaan, want ik wil niet de rest van m'n leven in deze situatie blijven hangen (en dan ben ik alweer een stap verder dan een jaar geleden). Ik wil ook gewoon een vrouw voor mezelf en ik heb - gelukkig - nooit de illusie gehad dat zij dat zou zijn, maar ik heb er moeite mee dat dat ertoe zou moeten leiden dat zij niet meer in mijn leven is. Waarom zoveel vijandigheid?
je eerste verliefdheid is iets anders dan een eerste liefde... zo te horen is zij dat en dat is altijd lastig om los van te komen (heeft met mij en mc ex ook een jaar geduurd terwijl we maar 3 maandjes wat hadden met elkaar). en ik kon me ook geen leven zonder hem voorstellen... echt niet...

vond je mij vijandig? zo bedoelde ik het niet...
Kwak
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:28:37 #244
70532 loveli
N
pi_84772300
Met mijn eerste liefde was het volgens m'n huidige definitie geen liefde. Beetje verwarrend voor de nummering ;)
crap in = crap out
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:28:44 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84772307
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

natuurlijk gebeuren die dingen, maar ik denk niet dat je jezelf moet aanpraten dat t voor jou en haar net zo is, zo kwam het een beetje over op me, maar misshcien bedoelde je dat niet
[..]

je eerste verliefdheid is iets anders dan een eerste liefde... zo te horen is zij dat en dat is altijd lastig om los van te komen (heeft met mij en mc ex ook een jaar geduurd terwijl we maar 3 maandjes wat hadden met elkaar). en ik kon me ook geen leven zonder hem voorstellen... echt niet...

vond je mij vijandig? zo bedoelde ik het niet...
Nee, zíj is vijandig!

Maar waar ik ook moeite mee heb is dat zij steeds zo rigoureus alles afkapt. Zodra ik iets zeg wat haar niet aanstaat, wil ze meteen het contact verbreken. De kans dat ik haar dan nog eens spontaan zou zien zou ook bijzonder klein zijn ivm de afstand. Ik neem aan dat jij je ex nog wel eens ziet en dat jullie nog wel vriendschappelijk tegenover elkaar staan?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:29:41 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84772339
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb haar al sinds december niet meer gezien :'). En ik heb altijd geprobeerd issues in real life uit te praten, maar dat wilde zij nooit, want zij wilde me alleen zien als ze daar zin in had en als we leuke dingen gingen doen.
Maarja, zij heeft dan ook een man en kinderen toch?

Heel lullig gezegd, maar voor haar is het echt de moeite niet waard waarschijnlijk :{ -O- De leuke dingen doen natuurlijk wel.
pi_84772408
@SDB
Ja day zero, weet niet of ik het exact zo ga doen :+ maar opschrijven en afstrepen is leuk! Alleen de opmaak werkt niet zo mee
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:31:30 #248
70532 loveli
N
pi_84772416
En het is weer tijd voor een 'ik hou van mij'-youtube linkje van Jekkers.

Want ik hou van jou betekent meestal
Schat, hier heb je mijn problemen, los maar op
Leef in een hel, ik verwacht van jou de hemel
Ja, jij geeft de hel weg, dank je wel zeg, rot lekker op

Want 'ik hou van jou' is niet de sleutel tot een ander
Maar 'ik hou van mij', al klinkt het bot en slecht
Want wie van zichzelf houdt
Die geeft pas echt iets kostbaars
Als-ie: 'Ik hou van jou', tegen een ander zegt...
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 2 augustus 2010 @ 14:32:35 #249
70532 loveli
N
pi_84772465
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, zíj is vijandig!

Maar waar ik ook moeite mee heb is dat zij steeds zo rigoureus alles afkapt. Zodra ik iets zeg wat haar niet aanstaat, wil ze meteen het contact verbreken. De kans dat ik haar dan nog eens spontaan zou zien zou ook bijzonder klein zijn ivm de afstand. Ik neem aan dat jij je ex nog wel eens ziet en dat jullie nog wel vriendschappelijk tegenover elkaar staan?
Zij: machtsspelletje.
Jij: angst.
crap in = crap out
pi_84772539
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 14:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vik, soms is het makkelijker om uit elkaar te gaan juist als er sprake is van vijandigheid . Ze klinkt altijd al als een egocentrisch persoon die het vooral leuk met je wilt hebben en verder ook niet zo heel veel boodschap heeft aan jouw gevoelens. Als je het wel uit zou praten is er best een kans dat er ofwel nog meer kwetsende dingen gezegd worden, of dat alles weer rozengeur en maneschijn is (want dat komt haar het beste uit) en het nog moeilijker wordt afstand van haar te nemen. Je hoeft niet per se een goede verstandhouding te hebben om afstand van iemand te nemen.

Just my two cents, als buitenstaander is het altijd makkelijk praten, dat besef ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')