dat ja. Maar, ik moet zeggen: ik vind dat heel erg lastig. Ik hou echt heel erg veel van m'n duutser, en ik merk dat als hij niet lekker in z'n vel zit, ik niet lekker in m'n vel zit. en dat zou eigenlijk niet moeten. Mijn leven is het allerbelangrijkst, en daarna dat van ons samen...Ik struggel daar soms wel wat mee..quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:25 schreef loveli het volgende:
Een ander mag nooit bepalend zijn voor je levensgeluk. Iedereen heeft eigen verantwoordelijkheid enzo. Een ander kan wel bijdragen met bonuspunten van je geluk, maar niet voor het geheel.
Ik heb nog nooit van de Blue Guide gehoord! Die art/eat/shop guides zien er leuk uit.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:45 schreef Phaidra het volgende:
Wat betreft reisgidsen: Ik combineer meestal. Voor praktische adressen de lonely planet, voor cultuur en achtergronden de blue guide en soms nog een capitool gidsje voor aparte steden en plattegronden. In mijn ervaring dekt geen enkele reisgids alles wat ik wil weten, helaas. En kijken naar het jaar van uitgave idd!!
In Zaandam he, ik ben nu een Zaankanterquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
SDB waar sport je? Ik ga vanavond boksenSpannend!
En ik heb nu net zo een blog ding gemaakt als jullie, maar het lukt nog niet zo
Eens! Hoewel ook daarvan de plattegronden bruikbaar kunnen zijn. Voor New York had ik Capitool Compact (echt de mini-uitvoering van 7 cm breed en 15 cm hoog ofzo) en die was perfect voor even snel de plattegrond of metrokaart checkenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:47 schreef neen het volgende:
Die Marco Polo oid gidsjes zijn wel helemaal kut trouwens
Ja, het zijn van die levenswijsheden die ik ook zou willen aanhangen, maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik gewoon merk dat zij ondanks alle onenigheid iets heeft toegevoegd aan mijn leven en dat ze een enorm zwart gat zal achterlaten als ze er niet meer is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:48 schreef AKnynke het volgende:
[..]
dat ja. Maar, ik moet zeggen: ik vind dat heel erg lastig. Ik hou echt heel erg veel van m'n duutser, en ik merk dat als hij niet lekker in z'n vel zit, ik niet lekker in m'n vel zit. en dat zou eigenlijk niet moeten. Mijn leven is het allerbelangrijkst, en daarna dat van ons samen...Ik struggel daar soms wel wat mee..
Ikquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van de Blue Guide gehoord! Die art/eat/shop guides zien er leuk uit.![]()
Tof ook dat ze een Zuid India gids hebben uit 1997.
Nu haal je twee dingen door elkaar vind ik: juist omdat je van hem houdt vind ik het heel normaal dat je dus een sterke empathie hebt, en daardoor ook minder in je vel zit.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:48 schreef AKnynke het volgende:
[..]
dat ja. Maar, ik moet zeggen: ik vind dat heel erg lastig. Ik hou echt heel erg veel van m'n duutser, en ik merk dat als hij niet lekker in z'n vel zit, ik niet lekker in m'n vel zit. en dat zou eigenlijk niet moeten. Mijn leven is het allerbelangrijkst, en daarna dat van ons samen...Ik struggel daar soms wel wat mee..
Naar Israël, twee weken relatief low-budget rondreizen. Ik denk op dit moment aan autohuur (omdat ik waarschijnlijk wel vrij veel bagage heb, blijf er 4 maanden) i.c.m. hostels. Als ik er niet uitkom, schakel ik een reisbureau in, maar moeder van vriendlief wil vast een beetje helpen, die heeft altijd in het toerisme gezeten.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Eens!
En STS, waar wil je heen en wat wil je doen? Qua reisgids?
Ik kijk zelf ook vaak naar wat de meest recente reisgids is.
Het leukste vind ik overigens de Bradt Guides, vanwege de liefde voor het land die erin naar voren komt.
Maar afijn, als je zelfstandig gaat rondreizen dan is Capitool helemaal niets en als je een stedentrip doet, dan kan dat juist weer wel goed werken.
Ik kende de Blue Guide ook nog niet!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ikde Blue Guide!! Vaak ook plattegronden van musea, zodat je vantevoren kan zien welke afdelingen interessant zijn.
Voor mensen met interesse in archeologie: De Oxford Archaeological Guides zijn érg goed!
Oeh ik heb ook zo'n bakbeest heir staan, heerlijkquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:36 schreef kwakz0r het volgende:
er stond ineens een monster op mijn buro op kantoor...
[ afbeelding ]
ik vind een 1680 bij 1050 monitor écht te groot om prettig op te werken, dus zit nu weer op mn laptop die ook al een flink scherm heeft...zo'n grote is wel fijn als je veel schermen naast elkaar nodig hebt, maar dat heb ik de laatste twee weken hier niet echt
hij lijkt hier niet zo groot zie ik, maar t is echt een bakbeest...
Ik sleep wel weer een tas meequote:Op maandag 2 augustus 2010 13:57 schreef neen het volgende:
Hoe & Wat taalgidsjes zijn wel handig vind ik
En Phaidra moet gewoon andere broeken kopen anders
Ik snap je punt, maar ik vind het heel lastig. Zeker omdat de Duutser regelmatig niet zo goed in z'n vel zit, en dat ook langere periodes kan duren. Ik vind het erg lastig om daar afstand van te nemen, terwijl ik weet dat ik voor m'n eigen geluk gewoon door moet gaan met het leven. Moeilijk moeilijk moeilijk.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nu haal je twee dingen door elkaar vind ik: juist omdat je van hem houdt vind ik het heel normaal dat je dus een sterke empathie hebt, en daardoor ook minder in je vel zit.
Dat is iets anders dan door doelbewuste acties van een ander je eigen geluk naar de achtergrond verplaatsen of niet meer gelukkig kunnen zijn.
Je kunt misschien wat bagage opslaan op het vliegveld/station ofzo?quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Sts het volgende:
[..]
Naar Israël, twee weken relatief low-budget rondreizen. Ik denk op dit moment aan autohuur (omdat ik waarschijnlijk wel vrij veel bagage heb, blijf er 4 maanden) i.c.m. hostels. Als ik er niet uitkom, schakel ik een reisbureau in, maar moeder van vriendlief wil vast een beetje helpen, die heeft altijd in het toerisme gezeten.
Goed, Capitool geschrapt. LP is nog een kandidaat en van die Rough guides en Bradt guides had ik nog nooit gehoord, daar ga ik even naar kijkenThx all!
quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik sleep wel weer een tas mee. Waar dan mooi ál die reisgidsen in passen.
Maar er staat dus echt bijna niks in aan leuke eettentjes en andere praktische informatie. En dan 'moet' er dus nog een reisgids komen voor dat onderdeel. Terwijl de blue guide al zo'n boekwerk isquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik kende de Blue Guide ook nog niet!Plattegronden van musea erin opgenomen? Wauw, my kind of guide
Ik heb alles even doorgelezen en dit vat samen wat ik wilde zeggen. En als je voelt dat je daarbij hulp nodig hebt, gewoon doen!quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:59 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oeh ik heb ook zo'n bakbeest heir staan, heerlijk.
Vik, ik sluit me aan bij de rest. Jij verdient echt zoveel beter
Was een eye-opener voor me toen een aanbidder van me met zelfmoordgedachten rondliep en als ik het niet was, dan hoefde het niet meer. Zoiets mag je gewoon niet bij een ander om de nek hangen. Tuurlijk is het kut als je om de een of andere reden iemand verliest die je zo dierbaar is dat je je eigen arm er voor hem of haar zou afknagen. Maar het leven gaat door en de wereld zal er niet minder om gaan draaien. Er gaat tijd overheen, maar je komt er altijd weer bovenop (behalve mensen die blijven zwelgen in zelfmedelijden).quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, het zijn van die levenswijsheden die ik ook zou willen aanhangen, maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik gewoon merk dat zij ondanks alle onenigheid iets heeft toegevoegd aan mijn leven en dat ze een enorm zwart gat zal achterlaten als ze er niet meer is.
En zeg dit maar eens tegen een man die z'n vrouw na vijftig jaar huwelijk moet begraven.
Mijn exvriend was depressief (en erg egocentrisch bovendien) dus ik weet dat het lastig is hoor!quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:00 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik vind het heel lastig. Zeker omdat de Duutser regelmatig niet zo goed in z'n vel zit, en dat ook langere periodes kan duren. Ik vind het erg lastig om daar afstand van te nemen, terwijl ik weet dat ik voor m'n eigen geluk gewoon door moet gaan met het leven. Moeilijk moeilijk moeilijk.
Ach ja, relaties zijn niet altijd even simpel!
Ik kwam net op jouw blog, wil namelijk ook zo iets maken maar lukt nog niet zoquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:05 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ik heb alles even doorgelezen en dit vat samen wat ik wilde zeggen. En als je voelt dat je daarbij hulp nodig hebt, gewoon doen!
En dat staat in de roughguides dus wélquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar er staat dus echt bijna niks in aan leuke eettentjes en andere praktische informatie. En dan 'moet' er dus nog een reisgids komen voor dat onderdeel. Terwijl de blue guide al zo'n boekwerk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |