abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84735381
Het vorige deel: <Slank 1113: Met nieuwe OP! Bottomline: zorg goed voor jezelf;
De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden • Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
• B Beweging
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistsche berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwPuff op 01-08-2010 14:13:34 ]
pi_84735427
@noukje: bij mij ettert zo'n doorbraakbloeding de hele maand door als ik gewoon de strip doorslik. maar als ik ermee stop na een doorbraakbloeding word ik meestal ook niet meteen echt ongesteld en ettert het ook een week door tot ik daarna echt ongesteld word. kortom: ik ben met de pil gestopt want ik vond dit soort dingen té irritant.
Kwak
pi_84735445
thanks puff, ik stond net klaar om lunch te gaan maken dus ik had even geen tijd...
Kwak
pi_84735466
Mooie nieuwe OP ^O^
pi_84735501
Kan iemand de enters in die wiki verbeteren? Bij mij blijft het een puinhoop worden (en ik begrijp niet waarom).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:14:21 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84735681
Ook weer in de trein! Wel 10 minuten naar Zufte.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84736312
Ik ga naar vriendje O+. Fijne dag verder *O*
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_84736432
Ik ben eigenlijk aan het werk. Met de nadruk op eigenlijk, want ik heb nog geen flikker uitgevoerd en ik heb buikpijn. }:|

Lijstje dan maar:

O: geen tijd
L: geroosterd brood met eiersalade en sla, 2 plakjes zalm en een bakje vanilleyoghurt/vla
T: stuk mango
S: hardlopen misschien
T: wodka
D: weet nog niet. Iets uit de vriezer, I guess........
pi_84736530
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 14:35 schreef conleche het volgende:
Ik ben eigenlijk aan het werk. Met de nadruk op eigenlijk, want ik heb nog geen flikker uitgevoerd en ik heb buikpijn. }:|
QFT!

Een patiënt en een powerpoint van 17 sheets, zou ik de menigte daar 3 kwartier mee bezig kunnen houden? :{
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:44:07 #10
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84736766
Hi!

Opgeruimd, afgewassen, keuken schoongemaakt, kleren gewassen; best een productieve zondag al zeg ik het zelf :7

Verder de eerste twee afleveringen van Fringe gekeken en een paar hoofdstukken in mijn boek gelezen, lekker relaxed dagje zo O+

Lijstje tot nu toe:
O: havermout met banaan en lijnzaad
T: roosvicee ferro
L: 2 bruine afbakbroodjes; 1x ei/yogonaise/tomaat/sla, 1x kaas/yogonaise/tomaat/sla met 1x koffie met melk
T: 5 10 dadels

zo maar eens even bedenken wat ik zal eten vanavond..

[ Bericht 0% gewijzigd door Blurred86 op 01-08-2010 15:20:01 ]
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:47:18 #11
331 Merel
Be here now.
pi_84736887
Bedankt voor het openen van de nieuwe Puff!

Blurred, Fringe is leuk!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:52:59 #12
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84737089
Vind ik ook ja! Ga zo aflevering 3 kijken denk ik :D

En sigme; ik zou wel willen maar ik zou niet weten hoe :+
pi_84737954
mijn energie is op en ik heb fokking buikpijn (eerst zeiken dat ik ongesteld wil worden, en als ik t ben is t ook weer niet goed :+ /wijf)

ik denk dat ik tóch koekjes ga bakken...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:25:28 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84738014
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:22 schreef kwakz0r het volgende:
mijn energie is op en ik heb fokking buikpijn (eerst zeiken dat ik ongesteld wil worden, en als ik t ben is t ook weer niet goed :+ /wijf)

mehe, herkenbaar! _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:27:16 #15
236335 neen
schone schijn
pi_84738061
Toen ik vanochtend m'n bed uit kwam rollen deed ik even rustig aan enzo, kwam er iemand op bezoek ging m'n moeder allemaal lekkere dingen bakken :') oke dan, nu heb ik dus allemaal lekkere dingen gehad en nog niet gelopen maar moet ik echt even liggen omdat m'n maag vol zit.

Schop onder m'n hol, ik ga even naar iemand fietsen.
het lijkt niet wat het is
pi_84738125
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:22 schreef kwakz0r het volgende:

Nee.

(of mis ik iets en zijn ze voor iemand? Anders: niet doen, je was net lekker bezig)
pi_84738188
Fuck it, ik stop ermee voor vandaag! Er komt toch niets meer uit m'n handen ;(

Straks maar naar de supermarkt en dan lekker koken O+
pi_84738240
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee.

(of mis ik iets en zijn ze voor iemand? Anders: niet doen, je was net lekker bezig)
Dat is zonde idd!
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:35:49 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84738262
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee.

Hm je hebt wel gelijk idd denk ik.

Als ik iets bak wil ik er altijd van proeven enzo oO< Soms moet ik even met de neus op de feiten mbt dit topic, en niet denken "nom, koekjes!" :')
Maak anders een heerlijk ende gezond avondmaaltje, Kwak! O+ Word ik ook altijd blij van :Y

Having said that: lijstje.

BR: twee sneetjes met smeerkaas en komkommer, los een plakje mortadella
T: 2 blokjes pure choco
T: bakje lychee-kwark (viel wat tegen)
T: snee brood met mortadella
T: nog iets?
D: roti met kerriekip en een boel kouseband :9
T: wat vitamin water

Voor een weekendlijstje vind ik dit best wel netjes! :Y
pi_84738576
@Co: je hebt gelijk hoor. ik doe t ook niet... komt er meestal op neer dat als ik dan een keer bedenk dat ik t inderdaad ga doen, ik het teveel werk vind en t dus alsnog niet doe, maar als ik zeg "je mag niet" ik een hele middag chaggo ben omdat ik koekjes wil bakken :') :+

(ik zit mezelf echt in de weg... ik kan haast niet wachten tot ik morgen mag gaan werken :') ...)

probeerde voor vanavond met iemand af te spreken maar niemand neemt op...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:47:42 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84738610
Haaaaaaaaaaaaaaaaai...

zo ben thuis en heb lekker een drankje en een kommetje wokkels :P

Straks een sjaslick uit de oven met wat patat uit de oven en spinazie uit pot :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:48:23 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84738635
Wil je niet een blokje wandelen??
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:49:32 #23
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84738686
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:32 schreef MevrouwPuff het volgende:

Straks maar naar de supermarkt en dan lekker koken O+
Wat ga je koken? Ik heb inspiratie nodig!
pi_84738948
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:46 schreef kwakz0r het volgende:
@Co: je hebt gelijk hoor. ik doe t ook niet... komt er meestal op neer dat als ik dan een keer bedenk dat ik t inderdaad ga doen, ik het teveel werk vind en t dus alsnog niet doe, maar als ik zeg "je mag niet" ik een hele middag chaggo ben omdat ik koekjes wil bakken :') :+

(ik zit mezelf echt in de weg... ik kan haast niet wachten tot ik morgen mag gaan werken :') ...)

probeerde voor vanavond met iemand af te spreken maar niemand neemt op...
Wat Maria zei, kan wel werken!! Gewoon héél lekker uitgebreid avondeten maken, met allerlei kleine (gezonde) hapjes die je lekker vindt en die dan opeten terwijl je een mooie film bekijkt. Of Zomergasten. Maarten 't Hart is er deze keer!
pi_84738984
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Haaaaaaaaaaaaaaaaai...

zo ben thuis en heb lekker een drankje en een kommetje wokkels :P

Straks een sjaslick uit de oven met wat patat uit de oven en spinazie uit pot :P
Brrrrrr. Hoe krijg je het weg. :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 15:58:39 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84738990
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat Maria zei, kan wel werken!! Gewoon héél lekker uitgebreid avondeten maken, met allerlei kleine (gezonde) hapjes die je lekker vindt en die dan opeten terwijl je een mooie film bekijkt. Of Zomergasten. Maarten 't Hart is er deze keer!
Dank voor de tip! Ik ga kijken!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:04:29 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84739141
Ik hou echt van moeite doen voor mn eten, en dan achteraf trots zijn dat ik zo gezond / voedzaam / lekker gegeten heb :+
pi_84739221
Ik weersta al de hele middag chips en koekjes die in de kast liggen 8-) (ze gaan er uiteindelijk toch wel eens aan..)

Oh man, de hond ligt naast me te slapen (hij doet niks anders) en ik denk ineens: Wat geeft dat beest veel warmte af! :o Heeft ie koorts?! :o Dus ik voelen, hm, voelt niet warm...waar komt dat dan vanda.... *laptop op schoot* :') Hete laptop, geen hete hond :')

Hij loopt wel mank ;( Echt, ik wil geen kinderen of huisdieren later :{w Al kunnen kinderen je op een gegeven moment wel vertellen dat ze een zeer been hebben. Zeh pressure ;(

Klein voordeel: ons normale rondje duurt 30 minuten, nu doet ie er een uur over, dus ik hoef geen uitbreidingen te verzinnen (doe ik normaal wel, we lopen 2x een uur per dag). Ik loop me alleen de hele tijd zorgen te maken als ie als een opa naast me loopt te sjokken, want dat is zo niet-Ozzie. Ik kijk het nog even aan, als het zo blijft gaan we naar de dierenarts.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_84739381
Ik ga zometeen hutspotkoekjes bakken :D heb hutspot over van gisteren,. Met falafelballetjes (Ozzie vindt ze goor :') ).
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:15:48 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84739490
Co, happen en slikken met peper en nootmuskaat :P

Ahhhhhhhhhhh, de hotdog Syrena :D
pi_84739664
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 15:57 schreef conleche het volgende:

[..]

met t gevaar dat ik als een ondankbare zeur klink: ik heb niks in huis om lekker uitgebreid te koken, kan me ook niks bedenken dat ik zou willen eten dat tijd en moeite kost om te koken waarvoor ik de onderdelen in huis heb, behalve dan gebak/koekjes

het idee van nu naar de winkel gaan om zulke ingrediente te kopen veroorzaakt tranen bij de gedachte aan alles dat ik daar dan niet mag kopen van mezelf... dus ik kan maar beter even niet naar de winkel...

ik háát maarten 't hart...

ik heb mn harde schijf vol films en series en er is niks waar ik naar wil kijken...

@uniek: ik wil al helemaal niet naar buiten...zeker niet om te :r lopen of :r fietsen :@

ik kan gewoon níks bedenken waar ik van kan genieten vandaag. ik ben momenteel weer net zo erg als gisteren rond deze tijd... aan t aftellen tot ik naar bed mag... met een beetje minder zelfhaat, dat wel...

kortom: het ligt gewoon aan mij vandaag.... en ik zal ook even ophouden met hier te zeuren, want ik maak t er niet gezelliger op. bedankt voor t meedenken allemaal
Kwak
pi_84739803
Kwak, je klinkt net als ik wanneer ik ongesteld ben. Alles is stom, nergens zin in :') mijn vriend moet dan ook niet met suggesties komen, die schiet ik toch af :P.

Ik ben weer redelijk ontbrakt, vandaag lekker rustig aan eens bedacht wat we met de huwelijkscadeaus gaan doen, maar we houden het erg saai en praktisch :P we gaan het huis laten schilderen. Maar ook nog een lang weekend naar Dublin O+!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:31:12 #33
236335 neen
schone schijn
pi_84739916
Och, ik dus net bij iemand langs proberen te gaan is die er niet. Ben ik weer thuis en online is hij ook online :') goed geplanned... vanavond even balletje trappen dus ipv hardlopen. Nou ja, beweging is beweging denk ik maar zo.
pi_84739941
ik denk dat dat t is Razz... pfff doodvermoeiend.... voor anderen én mezelf...

lijstje
o- cruesli
l- 2 boterhammen met cervelaat, stukje kipfilet
t- geen idee, nergens zin in, alleen in koekjes. ik denk dat ik een paprika ga eten en een paar crackers...
d- twee tartaartjes, met twee grote uien in ringen gebakken, handje ovenfrites, komkommersalade (met zout peper en azijn)

beetje magertjes. kunnen nog wel koekjes bij :7 :P ;)
Kwak
pi_84739992
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn vriend
Man :o
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:35:19 #36
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84740045
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Man :o
ik wilde het nét zeggen :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:37:10 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740106
Razz heeft stiekem een man én een minnaar!! Hoe hip! :o.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:37:50 #38
236335 neen
schone schijn
pi_84740135
Hoe is het eigenlijk met je collega zo in de zomervakantie :o
pi_84740146
:D Razz! je man O+

hm. mn bui lijkt weer wat overgewaaid... :')
misschien doe ik straks wel een maskertje op...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:39:50 #40
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84740191
Ik ben er uit! (en heb de boodschappen gedaan): mijn D wordt pompoen-kikkererwtencurry met rijst :9
En dan maak ik meteen genoeg voor 2x dan kan ik dat deze week na het werken lekker makkelijk nog een keertje eten :)

Bedankt voor de tip Co! ik O+ Maarten 't Hart. Vind zijn stukken over zijn moestuin in het NRC magazine altijd erg leuk en Het Dovemansorendieet vond ik ook heel leuk! Vanavond lekker zomergasten kijken dus :)
pi_84740209
Hihi Razz :P Het is nog wennen he! O+

Kwakz> Oh ik herken die buien zo erg :@ Ik vocht dan altijd zo met mezelf, en pas als ik op de bank lag en dacht dat het werkelijk niet erger kon zo rottig als ik me voelde.....dan ging het na een paar minuten ineens weer beter :? Heel weird. Ik heb er al lang geen meer gehad *afklopt*
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:40:49 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740219
Ik hoop juist niet dat Maarten teveel over beestjes en plantjes gaat praten :P. Liever over z'n religieuze achtergrond ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_84740232
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:40 schreef Syrena het volgende:
Hihi Razz :P Het is nog wennen he! O+

Kwakz> Oh ik herken die buien zo erg :@ Ik vocht dan altijd zo met mezelf, en pas als ik op de bank lag en dacht dat het werkelijk niet erger kon zo rottig als ik me voelde.....dan ging het na een paar minuten ineens weer beter :? Heel weird. Ik heb er al lang geen meer gehad *afklopt*
précies dat! ik denk dat het te maken heeft met eraan toegeven ofzo... misshcien toch maar eens dat mindfulness boek aanschaffen
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:42:22 #44
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84740268
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:37 schreef Viking84 het volgende:
Razz heeft stiekem een man én een minnaar!! Hoe hip! :o.
Nou, dan moet ze beter haar best doen, zo stiekem was het niet :D

Kwak, wel herkenbaar! Niks is dan goed he?
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:43:38 #45
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84740302
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:40 schreef Viking84 het volgende:
Ik hoop juist niet dat Maarten teveel over beestjes en plantjes gaat praten :P. Liever over z'n religieuze achtergrond ^O^.
Haha nee! ik vind de beestjes en de plantjes juist interessant :D

edit:
Heb het even opgezocht:
quote:
Als Zomergast zal Maarten ’t Hart terugkeren naar zijn vakgebied, de ethologie, waarbij het gedrag van dieren centraal staat. We zien beelden van stekelbaarzen, mollen, ratten en honden. Naast dierenfragmenten komen ook andere thema’s uit ’t Harts leven voorbij: zijn liefde voor muziek, literatuur en natuur. Verder bevat de avond een fragment uit Gardeners’ World van de BBC over aardappels telen, een Nederlandstalige versie uit 1965 van de opera Carmen van Georges Bizet, en ’t Harts gereformeerde familieleden die zich uitspreken over zijn werk in Tijdsein (EO).
pi_84740482
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

précies dat! ik denk dat het te maken heeft met eraan toegeven ofzo... misshcien toch maar eens dat mindfulness boek aanschaffen
Ik ben in therapie gegaan na een aantal weken van dat soort buien achterelkaar. Ik voelde me toch zo afgrijselijk k*t, dat ik dacht: Alles beter dan dit! na verloop van tijd namen ze ook enorm af _O_

Al ben ik nog niet helemaal tevreden met hoe mijn leven is, ben ik bijna elke dag wel zo blij dat ik hulp gezocht heb. Misschien moet ik nog eens terug voor de sociale contacten en het aangaan en goedhouden van een relatie :+ stiekem denk ik nog steeds dat ik een beetje autistisch ben, maar alle testen zeggen van niet :( zal dus nog wel een deel vermijdende persoonlijkheid zijn oO<
pi_84740487
Nasi met garnalen wordt het :9
Helaas merkte ik onderweg dat mn nieuwe schoenen (nog!) wat stug zijn ;( hoop dat het nog beter wordt.

Net mn powerpoint laten zien aan mister - cum laude - de vriend en die vond t wel een goed verhaal. Scheelt wel in mn gevoel erover :)

Edit: shit ik wil vanavond ook Maarten zien, maar ik moet ook terug naar Rotterdam!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:52:15 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740562
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:43 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Haha nee! ik vind de beestjes en de plantjes juist interessant :D

edit:
Heb het even opgezocht:
[..]

We krijgen allebei een beetje onze zin dus :P.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:54:06 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_84740610
Als we nu toch eens psychotherapie-uurtje hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:55:42 #50
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84740659
Nou, ik ga vanavond uit eten..bij de wok. Met m'n ouders, zusje en vriendjelief,
om de vakantie af te sluiten, want mams moet morgen weer beginnen!

Zit me nu al druk te maken over vet, kcal, wat ik wel mag, wat ik absoluut moet laten staan. Heb daar zo'n hekel aan.
En gingen met vrienden voetballen vanmiddag, gingen we naar de mc, voor een milkshake. En ik hoefte niet (met als smoesje dat ik anders te vol zou zitten voor het uiteten vanavond), haalt ze er toch een..
Zo irritant soms, dat mensen je zowat 'dwingen' om iets mee te eten. Vooral dingen die je dus lekker vind, en dat al moeite kost om nee tegen te zeggen en waar ze dus gewoon niet naar luisteren.

Nouja prachtig lijsje heb ik dus vandaag..
o: 2 beschuitjes met aardbeien
t: versgeperste sinaasappelsel
m: (hadden uitgebreidde lunch op werk) best veel versgeperste sinaasappelsap, glas halfvolle melk, 1 ciabatta, helft met ketchup/sla/kip/tomaat, andere helft met ketchup/sla/kaas/tomaat
t: kleine milkshake banaan
a: uit eten bij de wok. Gokje; Stuk vis, stuk biefstuk, garnalen? van de grill, groente met kip uit de wok. Veel salade, misschien loempia of brood. Hopelijk geen ijs e.d.

zucht. Ik wil daar helemaal niet nu al mee bezig zijn.. :X
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:56:27 #51
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84740690
Wat is wel te veroorloven bij de wok, en wat absoluut niet? Qua vlees enzo?!
pi_84740772
noukje, ik maak me een beetje zorgen als ik je zo hoor praten over eten. je bent een prachtig meisje, en helemaal niet dik, en het klinkt als een behoorlijke obsessie... je moet ook nog gewoon kunnen genieten hoor!

je kunt gewoon eten wat je lekker vindt, maar niet tot je ploft. als je wilt kun je idd. ijs toe beter overslaan. maar las je zegt "hopelijk zonder ijs" klinkt dat alsof je die controle niet bij jezelf legt.

ook het smoesje voor de milkshake is toch neit nodig? je wilt of je wilt niet. en als ze dan toch voor je halen kun je m opeten of laten staan...

maar je klinkt zo gestresst over eten, en dat zou iemand met jouw figuurtje echt niet moeten zijn, want het is de ideale kweekbodem voor een eetstoornis...
Kwak
pi_84740818
Sorry, ik kan alleen maar denken aan de gebakken banaan en mini-loempiaatjes die ik zou nemen :9 En de knoflook-ketjapsaus :9~
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:01:45 #54
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84740859
@ Kwak, ja ik weet het. Had het een tijdje geleden ook.
Gaat wel beter, maar op zulke momenten is het nog een beetje lastig!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:03:49 #55
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84740939
Noukjee, ik denk dat je er goed aan zou doen de kcals te laten varen :Y Bedenk eerder: is dit gezond / voedzaam? En af en toe een milkshake moet heus kunnen, als je het niet iedere dag doet. Jouw lijstjes zijn vaak al dusdanig mager dat mij eerder lijkt dat je een avocado ofzo erbij moet eten dan iets mínder ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:07:40 #56
236335 neen
schone schijn
pi_84741082
Wat up Vik?
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:11:55 #57
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84741212
Ik zou het echt heel vreemd vinden als aangeef dat ik geen milkshake wil en er vervolgens wel één voor me gehaald zou worden :? Ik zou hem dan ook heel demonstratief niet opdrinken :D

Maar verder ben ik het wel eens met wat de andere zeggen Nouk, je komt soms wel wat obsessief over en idd alsof je het gevoel hebt dat je er zelf weinig/geen controle over hebt..

Wat betreft de wok: volgens mij is het vrij makkelijk om in zo'n restaurant gezond te eten.. laat de sate, kroepoek, loempia's en gebakken bananen liggen en neem lekker groente en vlees/vis met wat rijst/noedels. Je kunt in zo'n restaurant heel makkelijk zelf kiezen wat je wel of niet eet!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:17:57 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84741414
Da's idd wel een van de fijne dingen van wokken: die enorme keuze uit groenten en champignons en zo! :9 O+

Nou heb ik zin om te wokken :')
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:23:20 #59
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84741581
Toch snap ik Noukjee wel maar dan is wokken toch 1 van de fijnere dingen, zelf kiezen!
pi_84741675
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Toch snap ik Noukjee wel maar dan is wokken toch 1 van de fijnere dingen, zelf kiezen!
Je kan toch altijd zelf kiezen ;)
Tenzij je naar de vreetschuur gaat misschien!
M.i. is het nadeel van de wokker het opnieuw opscheppen... :@
pi_84741834
Wokken kan juist super zijn idd dieettechnisch, ik hou toch niet van klodders satesaus en dat soort rariteiten :+

Gewoon lekker 2 borden vol scheppen met allemaal groenten en vis, garnalen of lekker vlees! Meestal hebben ze wel broccoli en lekkere champignons. En je kunt heus wel een bolletje ijs nemen, maar wat je ook kunt doen is wat fruit, dat hebben ze bij ons altijd wel.

Wel lekker eten hoor, uit eten is gezellig!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:32:36 #62
236335 neen
schone schijn
pi_84741893
Als je gewoon de komende week goed eet mag je vandaag toch wel lekker gek doen of wat?
pi_84741968
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:32 schreef neen het volgende:
Als je gewoon de komende week goed eet mag je vandaag toch wel lekker gek doen of wat?
Je rijdt de etappe achterstevoren, neen. :+
pi_84742222
ik bedoelde eigenlijk meer dat noukje zich misschien vanavond maar eens niet te druk moet maken en gewoon lekker eten wat ze lekker vindt en opletten dat ze zich niet te vol eet. want het nadenken over wat gezond is enzo gaf ze aan dat haar nu heel erg tegenstaat. en omdat ze t best kan hebben een avondje, leek dat me een verstandige aanpak...
Kwak
pi_84742290
Als je een bord vol garnalen en waterkastanje neemt dan heb je echt zo weinig kcal binnen, dat je echt nog een keer dat bord kan opscheppen :9!
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:48:23 #66
236335 neen
schone schijn
pi_84742359
Sommige mensen verdrinken hun sate in pindasaus, dat is echt doodzonde.
pi_84742411
Ik heb gister stardust gezien, te leuk O+
En nu heb ik ook zin om koekjes te bakken!!
pi_84742428
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:48 schreef neen het volgende:
Sommige mensen verdrinken hun sate in pindasaus, dat is echt doodzonde.
Ik schraap dat er altijd af, het smaakt sowieso al heel sterk..
  zondag 1 augustus 2010 @ 17:57:40 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_84742666
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb gister stardust gezien, te leuk O+
En nu heb ik ook zin om koekjes te bakken!!
*O* :Y O+

Cap'n Shakespeare!
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:03:39 #70
236335 neen
schone schijn
pi_84742894
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 17:50 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Ik schraap dat er altijd af, het smaakt sowieso al heel sterk..
Ik snap sowieso niet dat het vaak er al standaard overheen zit :{

En ook een :{w voor van die slappe pindasaus :{w
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:07:49 #71
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_84743028
Het is een keuze..
Ik kies voor heel veel maar dat is wel bekend :')
Zelf loop ik rustig 5/6 keer met heel veel groente en biefstuk/kip/garnalen, zonder pasta of rijst..

Ow en zonet ontdekt in oplopende volgorde naar lekkerder: milkyway - nuts - lion - snickers - mars - stroopwafel..
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:13:05 #72
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_84743211
:W

dikke 18 km. gelopen, ik ben moe, maar wel voldaan. Lijstje voor vandaag:

O: 2 witte broodjes met extra pure hagelslag, glas sinaasappelsap en koffie
L: 1 kaasbroodje
T: 5 frambozenkoekjes
T: paar tucjes, biertje
S: 18 km. wandelen
D: rostirondjes met broccoli en een hamlap
T: misschien een bakje tiramisu of een chocolaatje ofzo.

Ik ben niet ontevreden. alleen het fruit ontbreekt. Misschien nog een banaan ofzo. Of twee nectarines...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_84743297
:W Even een snelle zwaai, want ik ga gelijk koken. 8-)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:16:57 #74
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_84743340
Bah, ik voel me dit weekend echt zo'n opblaasvis :r. En ik blijf ook maar eten :r.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_84743415
Jeetje, wat hebben we vroeg gegeten vandaag :P
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:24:03 #76
236335 neen
schone schijn
pi_84743522
M'n buikje is ook lekker rond :') ik zag ook dat the magic numbers een nieuwe cd hebben O+ niet de mooiste band maar wel mooie muziek O+
Nu ga ik een balletje trappen :W
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:31:10 #77
229513 Blurred86
Live Positive
pi_84743729
Magic numbers is inderdaad leuk ja!

Ik ben aan het koken, wijn drinken en José González aan het luisteren O+
  zondag 1 augustus 2010 @ 18:42:19 #78
236335 neen
schone schijn
pi_84744050
Jose Gonzalez O+ dat is ook fijn he!

Ik ben alweer thuis, klapband :') laat dan maar. God straft meteen zeker.
pi_84744187
Ik heb het idee (shoot me if I'm wrong...) dat de ouders van Noukje wat bezorgd zijn omdat ze weten dat ze in het verleden iets van een eetstoornis heeft gehad. En dat ze daarom dingen als milkshakes meenemen, soort van 'test' ofzo? Eerder deze week was er toch ook al zoiets met een gebakje??

Kwak, :* :* :* , je kan ze gebruiken denk ik!

Ik en de meneer hebben vandaag 2 uur en 3 kwartier gewandeld! Heerlijk, maar ik kan merken dat ik t niet meer zo gewend ben... Daarna geluncht met kroketjes op huisgemaakt vloerbrood :9~ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84744397
En ik gooi er even een lijstje in!

O: 2 volkoren boterhammen, 1 met een gekookt eitje en 1 met hummus
L: bruin triangelbroodje met mozzarella, pesto, zongedroogde tomaatjes en wat sla
T: paar handjes M&M's crispy in de bios (Inception, was tof ^O^ )
D: volkoren spaghetti met pastasaus, mager rundergehakt, wokgroente en tomaatjes
T: bakje yoghurt met lijnzaad, kiwi en appel
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_84744509
En de mijne:
O: vanillekwark met muesli, pruim
T: snee krentenbrood
T: sultana
L: 2 sneeën vloerbrood, 2 kroketten, beetje mosterd, icetea
T: appelsap, 2 handjes nootjes
D: champignonsoep
T: ?

S: 2uur45min. wandelen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_84744552
Lijstje:

O: Twee beschuitjes, een met rookvlees, een met hagelslag
S: Uurtje wiien
L: 2 sneeën brood, een met kaas, een met ham en een beschuitje met jam
T: een halve mango
D: Uiensoep en een broodje met kaas en een met tonijn.
T: twee ansjovisfiletjes

Verder weet ik nog niet, misschien de andere helft van de mango nog, of een banaan ofzo.Kop koffie iig.
Niet de beste dag, maar ok, moet kunnen.

Ben ongesteld en weeg gelijk bijna een kilo meer dan normaal :') Vorige maand was dat ook al, maar toen had ik die link niet gelegd :')
compact en kleverig.
pi_84744775
janie: bedoel je teveel of te weinig? ik vind t een beetje weinig namelijk...
Kwak
pi_84744957
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:05 schreef kwakz0r het volgende:
janie: bedoel je teveel of te weinig? ik vind t een beetje weinig namelijk...
Dat dus idd, en weinig groenvoer ;)

En ik zit zo vol nu (heb wel veeeel soep gehad) dat ik ook niet moet denken aan nog iets "groots" erbij.
compact en kleverig.
pi_84744970
Het is niet zo veel inderdaad, maar in het weekend heb je misschien minder activiteit, dus minder trek en minder nodig.
Lijstje:
O: 2 croissantjes hagelslag
L: 3 boterhammen tonijnsalade
T: appel
D: nasi met garnalen
T: vla met appeltaartspul
T: koffie met stukje pure chocola
pi_84745100
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is niet zo veel inderdaad, maar in het weekend heb je misschien minder activiteit, dus minder trek en minder nodig.

Dat is vandaag sowieso wel aan de orde ja. En af en toe een dagje weinig of af en toe een dagje veel moet kunnen vind ik.
Ach en misschien krijg ik nog honger en eet ik vanavond nog een maaltijdsalade ;)

Ik wil ook vla met appeltaartspul :9
compact en kleverig.
pi_84745526
En de mijne:

O: shake kwark, lijnzaad, frambozen
T: twee crackers met twee gekookte eieren
L: bak magere kwark, appel, perzik
T: halve bak kwark
D: broccolisoep met een tosti

Niet gesport, en had eigenlijk ook meer groente willen eten. Misschien neem ik straks nog wat tomaatjes.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_84745633
Wat doe je op de wii aan sport Janies? Ik deed gisteren voor de grap eens boxen met mijn zus, en heb echt spierpijn nu.
pi_84745726
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:31 schreef shinydiscoball het volgende:
Wat doe je op de wii aan sport Janies? Ik deed gisteren voor de grap eens boxen met mijn zus, en heb echt spierpijn nu.
Wij hebben die wii fit plus. Ik doe elke dag ongeveer een kwartier tot een half uur Yoga en spieroefeningen (veel buikspieroefeningen, hoewel meer best mag volgens mij :') ) en dan meestal een half uur joggen. Soms hoelahoepen, of steppen, of rythm kungfu ofzo. Maar joggen iig vrijwel elke dag en spieroefeningen en yoga ook. Verder wisselt t.

Merk wel dat t beter gaat qua conditie, ik kan nu met gemak een uurtje joggen op de plaats (buiten is heeeel anders btw) en eerst had ik zelfs moeite met een halfuur. Ik kan nu ook de trap oprennen zonder te hijgen :')
compact en kleverig.
pi_84745865
Lijkt me best grappig! Alleen lijkt me joggen op een plaats best raar :P

Maar yoga ofzo is misschien best leuk om te doen zo.
pi_84745984
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:39 schreef shinydiscoball het volgende:
Lijkt me best grappig! Alleen lijkt me joggen op een plaats best raar :P

Maar yoga ofzo is misschien best leuk om te doen zo.
Ik vind het joggen juist het leukst omdat je dan gewoon tv kan kijken ondertussen :') en het went, de eerste twee keer vond ik het ook raar.

Yoga is wel jammer dat ze je houding niet corrigeren, je weet dus nooit zeker of je het goed doet.
Ik vind zelf rythm kungfu en de "stormbaan" (naja, zoiets) wel leuk en hoelahoepen dus. Verder boksen, tja, dat vind ik inmiddels saai, maar vond ik eerst ook wel leuk.
Denk dat t joggen t langst blijft, dat vind ik toch het leukst. Zal ook eens steppen met de tv aan proberen, morgen ofzo :)
compact en kleverig.
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:43:41 #92
236335 neen
schone schijn
pi_84746001
Hoe doe je dan het geluid van een controller uit? Ik lig namelijk op de bank te spelen, zonder bewegingen natuurlijk :') alleen soms hoor ik geluid uit de controller en dat is irritant :@
pi_84746149
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:43 schreef neen het volgende:
Hoe doe je dan het geluid van een controller uit? Ik lig namelijk op de bank te spelen, zonder bewegingen natuurlijk :') alleen soms hoor ik geluid uit de controller en dat is irritant :@
Op home drukken en dan onderin staat iets met controller :') Geen idee wat precies, maar daar kun je het geluid regelen ;) Okee, lekker duidelijk :')

Ik zet hem juist altijd harder, want anders weet ik niet wanneer ik klaar ben met lopen :+ Dat zegt je controller nl.
quote:
You have ten minutes left
enzo.
compact en kleverig.
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:50:26 #94
331 Merel
Be here now.
pi_84746208
Mijn miserabele lijstje:

O: -
S: uur fietsen
L: liter vruchtensap (zo'n fles van de Albert Heijn)
T: 2 bruine boterhammen met anderhalf gebakken ei
D: een Whoppermenu :')
S: uur fietsen

Dus overdag niks gegeten en als diner junkfood. Hmpf. Komt door slechte planning, eigen schuld.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:55:24 #95
236335 neen
schone schijn
pi_84746373
M'n pa zat gisteren ook te klagen dat hij spierpijn had :') of hij mario niet met een normale controller kon spelen. Kan dat toevallig? :')
pi_84746448
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:55 schreef neen het volgende:
M'n pa zat gisteren ook te klagen dat hij spierpijn had :') of hij mario niet met een normale controller kon spelen. Kan dat toevallig? :')
Kheb geen idee, volgens mij kun je wel die gewone dingen kopen die voor de wii zijn, maar zeker weten doe ik t niet.

Kijk
compact en kleverig.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:01:30 #97
236335 neen
schone schijn
pi_84746558
Oke chill tx morgen even kijken :9
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:29:38 #98
236335 neen
schone schijn
pi_84747613
Lolz, ik zei net heel hard KUT en toen haalde ik het toch nog net dus zei ik zo YES. En m'n telefoon ging de hele tijd over maar ik had geen tijd om op te nemen :')

;( FAIL, gelukkig ga ik morgen weer fatsoenlijke dingen doen met m'n leven.
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:31:43 #99
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84747704
Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik heb zelf ook door dat eten soms een obsessie is. Wat ik wel en niet mag. Waar je wel en niet dik van word.
Eerder was het veel erger. Ben blij dat het al een stuk minder is, maar met uit eten blijft het toch een issue.

Wat ik gegeten heb;
klein beetje:
pittige kippensoep, biefstuk, zalm, garnalen, kip, sushi, klein loempiaatje, klein bolletje gebakken banaan, 2 bolletjes ijs

veel:
groente, fruit

geen:
nasi/rijst/noedels/mihoen. Dus alleen vlees/vis (van allerlei soorten een beetje) en groente en paar kleine hapjes erbij.

2 cola light en 1 zoete witte wijn.

Valt het mee?
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:39:31 #100
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_84748084
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:47 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb het idee (shoot me if I'm wrong...) dat de ouders van Noukje wat bezorgd zijn omdat ze weten dat ze in het verleden iets van een eetstoornis heeft gehad. En dat ze daarom dingen als milkshakes meenemen, soort van 'test' ofzo? Eerder deze week was er toch ook al zoiets met een gebakje??

Ja klopt. Heb je gelijk in. Dat met dat gebakje was met m'n ouders. Met die milkshake was met vriendin.
Ben een jaar geleden ongeveer in 3 maanden 13 kilo afgevallen (van 70 naar 57).
Denk dat sommige mensen idd willen dat ik niet meer terug van in die periode. Maar dat wil ik zelf ook niet.
Maar ik wil gewoon 3 kilo ongeveer nog kwijt (hoeft niet persee in kilo's, wil het gewoon allemaal iets strakker, vooral m'n bovenbenen en die kipfilets ;) ) en wil daarom gewoon gezond eten. En daar hoort een milkshake en een taartje niet bij. Af en toe is het wel lekker, maar er word me nu zo'n beetje eleen aantal keren per week ongezonde dingen aangesmeerd/t.. en dat vind ik gewoon vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')