Maar zo gaat het vanaf het begin al. Weet je wat het punt is? Toen ik haar leerde kennen, toen was me meteen duidelijk dat zij precies was wat ik zocht en ik besloot dat ik dat 'alles of niets'-idee idioot vond en dat ik haar liever deelde dan haar helemaal niet te hebben. En zo heb ik me ook continu aangepast aan haar wensen. Ik had tenslotte geen keus. Bovendien blijf ik het gevoel hebben dat het aan mij ligt en dat ik haar van mij heb weggejaagd. Tenslotte had ik voor haar totaal geen ervaring met relaties.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik val een beetje met de deur in huis maar dit is voor mij echt een schoolvoorbeeld van nét genoeg affectie tonen om iemands verliefdheid in stand te houden (om iemand te hebben die je kunt bellen of omdat het leuk is voor je ego), terwijl je geen enkele intentie hebt om ooit hetzelfde te geven. Jij verdient beter dan dat.
Je schrijft dat het voor haar 'vanzelf' moet gaan en dat zij dit teveel gedoe vindt, maar waarom doe je alsof jij daar wel genoegen mee moet nemen? Relaties hoeven niet zo moeilijk te zijn als dit.

Ze eet ze niet op, ze speelt er mee. En mauwt dan vanaf een uur of half zes dat ze wel wat in d´r etensbakje wilquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Schoolvoorbeeld voor een gezonde levenswijze. Sporten voor je eten!
Wel sneu dat je de muis hebt afgepakt. Wedden dat 'ie je bedankt door je chocoladevoorraden aan te knagen?

is niet zo gek uniekje. je hebt geen anorexia, maar omdat je lijf zo veranderd is en je hoofd nog niet helemaal mee is, is er bij jou wel ook discrepantie tussen je lichaamsbeeld en de werkelijkheid, net als bij die meiden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Haai Siral!!
volgen jullie XXS ook?
Valt me vies tegen, vaak best herkenbaar

Ik wil ook absoluut niet gaan dieten! Maar ik heb soms het idee dat ik toch wat teveel eet hier en daar, niet zo zeer ongezond, maar teveel. Ik ben maar klein, maar kan tussen de middag zo 4 boterhammen eten net als iemand ander, bij wijze van.. (op een dag met werken/school) Terwijl ik smorgens eigenlijk heel slecht ontbijt. Nu met de vakantie moet ik zeggen dat ik wel gewoon ontbijt, en dan tussen de middag ook bijna niks meer eet. Ik vraag me echt af wat een goed eet patroon is voor mijquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw doelen vooral behaald kunnen worden met veel sporten. Als ik jou was zou ik jezelf geen ´dieet´ aandoen, dus. Wel ongezonde troep schrappen, maar absoluut niet te weinig gaan eten!

thanks!quote:

Thanksquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Siral.
Goodbye, katten mogen sws geen chocola hebben hè?

Eh ja, dat weet ik. Maar dat betekent nog niet dat ik wel wéét dat ze er dol op is. Ze steekt met de grootste snelheid haar koppie in een beker chocolademelk als dat er staatquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:31 schreef Viking84 het volgende:
Welkom Siral.
Goodbye, katten mogen sws geen chocola hebben hè?
 Maar we passen heus op.
 Maar we passen heus op.

.
.

Wat vind je nu van dat idee van liever delen dan helemaal niet hebben, of wat zou je voor advies geven als iemand anders dat tegen jou zei? Zij mag dan precies zijn wat je zoekt (hoewel getrouwd daar volgens mij niet bij hoort) maar dat betekent niet dat ze de enige is die daaraan voldoet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar zo gaat het vanaf het begin al. Weet je wat het punt is? Toen ik haar leerde kennen, toen was me meteen duidelijk dat zij precies was wat ik zocht en ik besloot dat ik dat 'alles of niets'-idee idioot vond en dat ik haar liever deelde dan haar helemaal niet te hebben. En zo heb ik me ook continu aangepast aan haar wensen. Ik had tenslotte geen keus. Bovendien blijf ik het gevoel hebben dat het aan mij ligt en dat ik haar van mij heb weggejaagd. Tenslotte had ik voor haar totaal geen ervaring met relaties.

dat is dus angst om alleen te zijn. logisch, want je hebt nog weinig ervaring met relaties en nu leek je iets of niets als keuze te hebben... iets kiezen is dan best logischquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar zo gaat het vanaf het begin al. Weet je wat het punt is? Toen ik haar leerde kennen, toen was me meteen duidelijk dat zij precies was wat ik zocht en ik besloot dat ik dat 'alles of niets'-idee idioot vond en dat ik haar liever deelde dan haar helemaal niet te hebben.
keus heb je altijd. je keuze is om niet voor jezelf te kiezen maar hierin te blijven hangen. je kunt ook kiezen haar gedrag niet te pikken en met haar te breken.quote:En zo heb ik me ook continu aangepast aan haar wensen. Ik had tenslotte geen keus.
in zekere zin is dat ook zo, je bent immers alleen goed genoeg als je precies doet wat zij wil, en telkens als je iets anders wilt raak je haar bijna kwijt. dus ja, als je te veel een echte relatie zoekt, en gelijkwaardigheid en jaag je haar weg van je. maar dat maakt jou niet de schuldige. dit is gewoon geen gelijkwaardige relatie, en je kan wahcten tot je een ons weegt, dat wordt het ook niet.quote:Bovendien blijf ik het gevoel hebben dat het aan mij ligt en dat ik haar van mij heb weggejaagd. Tenslotte had ik voor haar totaal geen ervaring met relaties.

quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:32 schreef Viking84 het volgende:
O het klonk een beetje als: we hebben het niet in huis, dus heeft ze pech.

welkom!quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik wil ook absoluut niet gaan dieten! Maar ik heb soms het idee dat ik toch wat teveel eet hier en daar, niet zo zeer ongezond, maar teveel. Ik ben maar klein, maar kan tussen de middag zo 4 boterhammen eten net als iemand ander, bij wijze van.. (op een dag met werken/school) Terwijl ik smorgens eigenlijk heel slecht ontbijt. Nu met de vakantie moet ik zeggen dat ik wel gewoon ontbijt, en dan tussen de middag ook bijna niks meer eet. Ik vraag me echt af wat een goed eet patroon is voor mij
[..]
thanks!

Bedanktquote:Op maandag 2 augustus 2010 16:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
is niet zo gek uniekje. je hebt geen anorexia, maar omdat je lijf zo veranderd is en je hoofd nog niet helemaal mee is, is er bij jou wel ook discrepantie tussen je lichaamsbeeld en de werkelijkheid, net als bij die meiden.
en als je veel zwaarder geweest bent is angst voor dik worden enzo ook best logisch.
maar zodra je er last van krijgt, en t je functioneren belemmert, zou je wel hulp moeten zoeken, voor een beter zelfbeeld enzo...

Ik ontbijt dan ook wel iets, maar dan blijft het meestal bij twee plakjes peperkoek ofzo.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
welkom!
les 1: ontbijt!
les 2: regelmatig eten
les 3: niet te weinig eten
4 boterhammen op een dag is echt niet teveel. maar misshcien werkt het beter als je doet: 1 bij ontbijt, 1 om 11 uur, 2 met de lunch en s middags een stuk fruit en yoghurt ofzo, en dan avondeten.
je bent idd al slank, en ik kan je alleen maar op je hart drukken om niet te weinig te gaan eten, en niet te gaan lijnen, dat is namelijk dé manier om dikker te worden, echt waar.

Maar als ik tussendoor alleen een appel eet, of wat kwark, dan heb ik echt het idee alsof ik geen bal gegeten heb..quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gooi als eerste die evergreens en sultana's er maar uit. Snelle suikers die niets voor je doen. Beter eet je een bakje kwark, of een stuk fruit, handje noten, dat werk.
Mis echt zuivel in je lijst.
 Dan rammel ik nog.
 Dan rammel ik nog.

Ja, maar je moet ook niet 'wat kwark' eten, maar een flinke bak!quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:03 schreef Siral het volgende:
[..]
Maar als ik tussendoor alleen een appel eet, of wat kwark, dan heb ik echt het idee alsof ik geen bal gegeten heb..Dan rammel ik nog.

Hm, nouja het probleem is, ik doe geen boodschappen thuis, en de tussendoortjes die bij ons in de kast liggen om mee te nemen naar school/werk zijn; sultana, evergeen, liga etc..quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, maar je moet ook niet 'wat kwark' eten, maar een flinke bak!

Evergreens/sultana's/ontbijtkoekvarianten staan op mijn zwarte lijst. Er zitten veel snelle koolhydraten in, die niet lang vullen en je suikerspiegel plagen, voornamelijk loze kcals. Daardoor krijg je meer trek in tussendoortjes (de roze koek die weer niet vult).quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:54 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik ontbijt dan ook wel iets, maar dan blijft het meestal bij twee plakjes peperkoek ofzo.
Dit eet ik meestal op een gewone dag (werk/school) (nu met de vakantie is het wel anders....):
8.00U: 2 plakjes peperkoek.
10.00U: Evergreen (vanwege het slappe ontbijt), soms ook niks.
12.45U: 3 volkoren boterhammen, met 30+ kaas, pindakaas, ham bijv.
15.00U: Iets van Evergreen, of Sultana oid (niet het hele pakje) + appel.
18.00U: Kom ik thuis en heb ik echt weer honger, en dan kan ik meestal nog een uur wachten op het eten. Dus dan heb ik de neiging om te gaan snaaien. En dan prak ik zo nog een roze koek naar binnen oid
19.00: Avondeten, altijd heel gevarieerd, vetvrij, met veel groente. (Ik eet vaak wel teveel, zit vaak bom vol achteraf). Soms ook wel es patat of pizza, maargoed dat heb ik dus niet compleet voor het zeggen als je thuis woont!
21.00 tot ik naar bed ga: Dan wil ik nog wel eens een bakje vruchtenyoghurt en een stuk fruit pakken.
En dat zijn dan dagen dat ik naar mijn idee wel prima eet, ik heb natuurlijk ook dagen dat ik wat meer eet.. En dat zijn dan vooral tussendoortjes (koek/snoep) die eigenlijk niet hoeven..En dat gebeurd nu eigenlijk steeds meer zo in de vakantie. Als ik op school zit heb ik daar weinig controle over, omdat het er maar net van af hangt wat ik mee neem!

quote:Op maandag 2 augustus 2010 17:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik was ook een ontbijtkoekjunkie, maar ik moest van loveli het aangebroken pak in de vuilnisbak mikken. Het doet echt niks voor je lijf.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |