abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:29:50 #1
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84655259
21 doden en ruim 500 gewonden

Linkje:
http://www.spiegel.de/thema/love_parade_unglueck_2010/

Hier verder

foto's

video's
Vorige delen:
Doden bij Loveparade in Duisburg
Minstens 15 doden, honderden gewonden Loveparade #2
Loveparade #3 - waar we 15 doden betreuren.
Loveparade #4
Love Parade #5 Love4Ever
Love parade ''deel 6''
Love parade #7
Loveparade #8
Loveparade #9
Loveparade #10 deathparade

Verplicht leesvoer:
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf

Aanvullende video's :

Whitelinefirm
Bild + animatie.

Let wel, schokkend.

- http://www.spiegel.de/flash/flash-23952.html

-------------------------------------------
Deze HQ film op youtube laat zien dat de bezoekers de container en trap gebruiken om op het terrein te komen. Op de voorgrond, waar de filmer staat is plenty ruimte om te wandelen

[ Bericht 3% gewijzigd door Qebbel op 30-07-2010 08:35:37 ]
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:30:32 #2
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84655268
Nu ik weet dat de organisatie door fitnessclubs is gedaan, verklaar dat een heleboel voor mijn.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:39:31 #3
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84655400
Laatste bericht Loveparade #13
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:23 schreef Qebbel het volgende:
Die burgemeester moet gewoon aftreden omdat hij ten eerste kosten wat het kost de LP in zijn stad wilde, ook al wist hij dat dit misschien niet heel verantwoordelijk en weloverwogen was. Vervolgens met alles akkoord is gegaan, ondanks de risico's, waar hij wel degelijk van op de hoogte was. En ten slotte is hij inderdaad altijd eindverantwoordelijke, om maar niet te spreken over de leugens die aanvankelijk de wereld in werden geholpen meteen na het drama. Belachelijk werkelijk, die doofpotzoekers.

Daarnaast moeten er naar mijn mening meerdere koppen rollen, sowieso bij de politie ook. En ik vind dit absoluut niet vergelijkbaar met HvH en Aboutaleb. Duisburg bleek overduidelijk een catastrofe waiting to happen. Dat vind ik een schande.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:09:47 #4
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84655876
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu ik weet dat de organisatie door fitnessclubs is gedaan, verklaar dat een heleboel voor mijn.
Mwoah, dat zegt niet zoveel over de organisatie an sich. Genoeg bedrijf die meerdere evenementen organiseren, maar niet op die manier bij de KvK bekend zijn.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 09:38:39 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84656470
Het is nu bijna een week later en het laat me maar niet los. Wat een drama ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_84656715
Die terzake heb ik helaas gemist. Weet iemand waar ik die kan terugkijken of dat het nog herhaald wordt?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:51:17 #7
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84656743
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:09 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Mwoah, dat zegt niet zoveel over de organisatie an sich. Genoeg bedrijf die meerdere evenementen organiseren, maar niet op die manier bij de KvK bekend zijn.
Idd, er worden ook regelmatig grote vechtsportevenementen georganiseerd door sportscholen, dat wil niet zo veel zeggen.

Dat het nu is onderschat met verschrikkelijke gevolgen klopt ook.
be nice or go away
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:08:21 #8
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:18:51 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84657435
quote:
Dat zou betekenen dat het terrein qua bezoekersaantallen prima was. Er zijn nog wel heel veel andere verwijten te maken natuurlijk maar dit werd steeds als belangrijkste punt geroepen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:19:22 #10
279894 winka
There is no place like home..
pi_84657451
dubbel

-knip-

[ Bericht 97% gewijzigd door winka op 30-07-2010 10:27:23 ]
pi_84657524
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat het terrein qua bezoekersaantallen prima was. Er zijn nog wel heel veel andere verwijten te maken natuurlijk maar dit werd steeds als belangrijkste punt geroepen.
Dat valt ook om te draaien natuurlijk. Als het bij 300k al misging...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:24:54 #12
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84657588
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:22 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dat valt ook om te draaien natuurlijk. Als het bij 300k al misging...
Ja maar gevolg is dat de burgemeester zich kan verschuilen achter de vergunning, aangezien die aantallen niet al te ver uit elkaar liggen.
pi_84657638
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:24 schreef Paxlie het volgende:
Ja maar gevolg is dat de burgemeester zich kan verschuilen achter de vergunning, aangezien die aantallen niet al te ver uit elkaar liggen.
Maar dan geeft-ie in principe ook toe dat er eerder is gelogen over de aantallen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:28:10 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84657704
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar dan geeft-ie in principe ook toe dat er eerder is gelogen over de aantallen.
Dat deed hij impliciet al meteen door te zeggen dat er veel minder mensen waren, terwijl hij vlak voor de ramp zelf het getal 1,4 miljoen mensen noemde :{
pi_84657789
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

dus , er wordt beweerd dat de bezoekers aantallen naar boven werden bij gesteld en dat ze dat nu weer doen en dat het aantal bezoekers in duisberg prima was ?
Sure , komt de gemeente en politie aldaar wel heel erg goed uit ofc, geloof er om eerlijk te zijn geen flikker van dus.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:31:19 #16
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84657797
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Klopt, maar dat gooi je op het feit dat het goed is voor je stad.
Glas, plas, blijft zoals het was.
pi_84657831
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:31 schreef dontcare het volgende:
dus , er wordt beweerd dat de bezoekers aantallen naar boven werden bij gesteld en dat ze dat nu weer doen en dat het aantal bezoekers in duisberg prima was ?
Sure , komt de gemeente en politie aldaar wel heel erg goed uit ofc, geloof er om eerlijk te zijn geen flikker van dus.
Waarom zou het niet waar kunnen zijn?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:44:43 #18
177242 Irien
Innit though
pi_84658222
Die boodschap van de omroepers "Gaat u asltublieft niet meer naar de Loveparade, het terrein is vol" alleen in het Duits :N :X :( Als je dan ziet dat er onder de doden ook een Australiër, een Chinees, een Italiaan etc... zijn. Zelfs bij een klein festival als Lowlands is de meeste informatie tweetalig, ook in het Engels.

Wat ook suf was uit die docu van Der Spiegel ... het moment eerder op de middag dat de bezoekersmassa de hekken op een andere plek omver liepen. Die agenten zetten kalmpjes aan die hekken gewoon weer terug! Hallo, dat was een alarmbel!
Between the click of the light and the start of the dream
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:46:34 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84658285
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:44 schreef Irien het volgende:
Die boodschap van de omroepers "Gaat u asltublieft niet meer naar de Loveparade, het terrein is vol" alleen in het Duits :N :X :( Als je dan ziet dat er onder de doden ook een Australiër, een Chinees, een Italiaan etc... zijn. Zelfs bij een klein festival als Lowlands is de meeste informatie tweetalig, ook in het Engels.

Wat ook suf was uit die docu van Der Spiegel ... het moment eerder op de middag dat de bezoekersmassa de hekken op een andere plek omver liepen. Die agenten zetten kalmpjes aan die hekken gewoon weer terug! Hallo, dat was een alarmbel!
Dat viel me ook op, bovendien was het nauwelijks te verstaan door al het lawaai. Ze hadden die boodschap moeten blijven herhalen, mensen duidelijk moeten maken dat het gewoon te vol was. En inderdaad op een gegeven moment de mensen maar doorlaten :N
pi_84658306
quote:
Mwach, van toeristen mag toch ook wel verwacht worden dat ze zich enigszins verdiepen in het land waar ze naartoe gaan.

quote:
Wat hadden die agenten dan moeten doen? :D. Ook zij wisten blijkbaar niet precies wat er gaande was.
pi_84658398
quote:

Ten eerste, Als je een agent iets hoort roepen wat je niet verstaat dan vraag je het toch even aan omstanders? En ten tweede, als je van zover bent gekomen dan laat je je ook niet door zo'n verzoekje tegenhouden, lijkt me.
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:50:58 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84658424
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mwach, van toeristen mag toch ook wel verwacht worden dat ze zich enigszins verdiepen in het land waar ze naartoe gaan.
Je bedoelt dingen leren als "hallo, hoe gaat het?", dat zou je kunnen verwachten ja. Maar vloeiend duits leren spreken voor een dagje festival? Lijkt me ietwat overdreven :')

quote:
Wat hadden die agenten dan moeten doen? :D. Ook zij wisten blijkbaar niet precies wat er gaande was.
Is ook moeilijk om achteraf te zeggen, maar misschien iets actiever de mensen kunnen weren, gebaren dat ze terug moesten, dat het overvol was...
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:52:23 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84658455
Trouwens dat getal van 300.000 kan nooit kloppen lijkt me. Het veld stond best vol, de hele tunnel, en er stonden dus nog duizenden mensen klaar om te gaan + de hele stad was vol. Dat moeten dan toch echt wel meer mensen zijn? Het lijkt er nu inderdaad op dat ze met alle macht het bezoekersaantal naar beneden willen schroeven. De 1,4 miljoen leek me altijd al wat veel, maar ik denk dat 300.000 ook echt niet klopt :N
pi_84658487
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

[..]

nou ik vind dat die Duitsers sowieso wel es wat meer met de Engelse taal mogen doen. Alles wordt maar gesynchroniseerd op tv :N Als ik naar Japan ga ken ik de taal ook niet dus als ze daar zoiets zouden omroepen zou ik ook klapperen met mn oren. Kan ik me nog wel verdiept hebben in het land maar de taal spreek ik niet. ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_84658612
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom zou het niet waar kunnen zijn?
het kan , maar het komt de gemeente aldaar wel erg goed uit
Ik zeg ook niet dat het niet waar is, dat kan ik niet bewijzen ofc , ik geloof er alleen geen zak van dat er zo weinig in duisburg waren. Als je de beelden ziet, vooral van voor het drama, lijkt het duidelijk meer bezoekers als ze nu beweren.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:57:30 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84658613
quote:

In plaats van (in fatsoenlijk Duits) te blijven praten, had de politie de wilde meute inderdaad beter met knuppels, honden en traangas tot bedaren kunnen brengen. Daadkrachtig ingrijpen had de situatie nog tijdig veranderd. Nu kon de massa zich ongestraft tot keizer kronen, met afschuwelijk resultaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 30-07-2010 11:03:45 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Donald Duck held vrijdag 30 juli 2010 @ 11:12:19 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84659028
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:24 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Dan nog kan hij zich er niet achter verschuilen. De bezoekersaantallen van vorige festivals waren enorm hoog. Of die gelogen waren is irrelevant. Het waren de enige cijfers waar de burgemeester van uit kon gaan. Hij wist toen al dat dat terrein nooit dat verwachtte geschatte aantal toeschouwers kon herbergen. Dus hij had die vergunning nooit mogen afgeven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 11:23:11 #28
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84659374
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan nog kan hij zich er niet achter verschuilen. De bezoekersaantallen van vorige festivals waren enorm hoog. Of die gelogen waren is irrelevant. Het waren de enige cijfers waar de burgemeester van uit kon gaan. Hij wist toen al dat dat terrein nooit dat verwachtte geschatte aantal toeschouwers kon herbergen. Dus hij had die vergunning nooit mogen afgeven.
Ben ik het mee eens. Bovendien zijn alle deskundige aangesteld door hem. Iedereen die bij de stad (staat) werkt, brandweer, politie...etc wordt aangenomen door de burgemeester. Het was zijn plicht zich te informeren. Ook vind ik dat overal het aftreden van een politicus definitief moet zijn, vaak duiken die paljassen weer op bij de volgende verkiezingen, en worden ze nog verkozen ook... -O-
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 11:25:09 #29
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84659414
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:50 schreef LostFormat het volgende:
Die terzake heb ik helaas gemist. Weet iemand waar ik die kan terugkijken of dat het nog herhaald wordt?
http://terzake.canvas.be/2010/07/29/

De uitzending staat nog niet online, misschien komt het nog, en dan vind je het bij de 'herbekijk' knop...
Are you fokking to me?
pi_84659506
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:25 schreef Marie30 het volgende:

De uitzending staat nog niet online, misschien komt het nog, en dan vind je het bij de 'herbekijk' knop...
Canvas heeft die documentaire toch intergraal overgenomen van Der Spiegel?
Die documentaire staat al een paar dag online, ook in de OP, bijna onderaan.
pi_84659519
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:25 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Dank.

Dat van die veel te hoog ingeschatte bezoekersaantallen, daar verdenk ik ook veel NL evenementen van. Zoiets als parkpop telt altijd iets van 500k bezoekers. Lijkt mij een gevalletje hoog inschatten vanwege de positieve reclame die daar van uitgaat.

Wellicht dat de burgemeester van Duisburg te voren is ingelicht door de organisatoren dat de aantallen van de voorgaande jaren veel te ruim zijn genomen en het werkelijke bezoek veel lager ligt?

Edit:
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Duits is niet mijn sterkste punt. :)
pi_84659524
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:52 schreef MaJo het volgende:
Trouwens dat getal van 300.000 kan nooit kloppen lijkt me. Het veld stond best vol, de hele tunnel, en er stonden dus nog duizenden mensen klaar om te gaan + de hele stad was vol. Dat moeten dan toch echt wel meer mensen zijn? Het lijkt er nu inderdaad op dat ze met alle macht het bezoekersaantal naar beneden willen schroeven. De 1,4 miljoen leek me altijd al wat veel, maar ik denk dat 300.000 ook echt niet klopt :N
Dat concludeer jij zo even uit de losse pols?
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 11:33:16 #33
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84659639
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Die van TerZake is voor degene die het Duits niet zo machtig zijn... Vlaamse voiceover en ondertiteling. Denk ook niet dat het integraal overgenomen is, leek me korter (dus wat geknipt). Ik kan verkeerd zijn. ;)
Are you fokking to me?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:47:22 #34
177242 Irien
Innit though
pi_84660078
Bezoekersaantal is moeilijk in te schatten bij gratis evenementen... ze moeten aantal OV reizigers bekijken en aantal mensen dat bv z'n gsm heeft gebruikt vanaf die plek...
iig een rekenmethode
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:54:29 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_84660334
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

In plaats van (in fatsoenlijk Duits) te blijven praten, had de politie de wilde meute inderdaad beter met knuppels, honden en traangas tot bedaren kunnen brengen. Daadkrachtig ingrijpen had de situatie nog tijdig veranderd. Nu kon de massa zich ongestraft tot keizer kronen, met afschuwelijk resultaat.
Dat zou ook tot zeer veel commentaar hebben geleid hoor. Dan werd er nu óók om het hoofd van de burgermeester geschreeuwd.
Zou me overgens niks verbazen als dat dezelfde lui zijn die zich op dat terrein in de massa ook al niet zo best hebben gedragen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:00:28 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84660575
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zou ook tot zeer veel commentaar hebben geleid hoor. Dan werd er nu óók om het hoofd van de burgermeester geschreeuwd.
Zou me overgens niks verbazen als dat dezelfde lui zijn die zich op dat terrein in de massa ook al niet zo best hebben gedragen.
Een veldslag in de straten van Duisburg is ook geen schone oplossing, nee. Maar een krachtig optreden ver vóór het terrein zou de enige vorm van ad-hoc damage control zijn geweest. In aanmerking genomen dat het sowieso een onfortuinlijk besluit was, die Loveparade te laten doorgaan.
pi_84660749
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Precies.

Ik vind het erg triest hoe alle betrokken partijen de schuld van zich af proberen te schuiven. Natuurlijk hebben zij dit ook niet gewild, maar het ook niet zijn dat een partij alle schuld heeft.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:08:50 #38
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84660897
Politiek gezien is het natuurlijk beter om alle verantwoordelijkheid bij de organisator te leggen. De burgemeester is een CDU man. Bovendien als hij aftreed of ontslagen wordt, kan hij naar wachtgeld en opgebouwd pensioen fluiten.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_84660932
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:52 schreef MaJo het volgende:
Volgens ooggetuigen was het op de velden niet zo druk.

Maar het maakt niet zoveel uit, de puinhoop vanaf het station door de hele stad is al duidelijk zat. Het aantal bezoekers doet er niet toe en dat er overdreven wordt geloof ik wel.
pi_84661019
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Volgens ooggetuigen was het op de velden niet zo druk.
Op de velden was het inderdaad relatief gezien niet druk (en ook volgens een woordvoerder van LP was er nog capaciteit op de velden). Er konden nog mensen bij. Maar daarom snap ik niet waarom die 'ramp' (uitgang tunnel) afgesloten werd. Daardoor ontstonden de problemen volgens mij.

En of het er nou 300.000 (wat me weinig lijkt) of 1.4 miljoen (wat me overdreven lijkt) zijn, maakt in principe weinig uit. Het is toch misgegaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door marcodej op 30-07-2010 12:28:22 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84661113
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 11:28 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dank.

Dat van die veel te hoog ingeschatte bezoekersaantallen, daar verdenk ik ook veel NL evenementen van. Zoiets als parkpop telt altijd iets van 500k bezoekers. Lijkt mij een gevalletje hoog inschatten vanwege de positieve reclame die daar van uitgaat.

Wellicht dat de burgemeester van Duisburg te voren is ingelicht door de organisatoren dat de aantallen van de voorgaande jaren veel te ruim zijn genomen en het werkelijke bezoek veel lager ligt?

Edit:
[..]

Duits is niet mijn sterkste punt. :)
parkpop telt nooit dat aantal bezoekers. Er werden er dit jaar wel 500k verwacht dankzij het optreden van Snoop wat dus niet doorging. Maargoed, dan nog is parkpop altijd goed voor minimaal 200k bezoekers :)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 12:32:12 #42
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84661673
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 12:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Op de velden was het inderdaad relatief gezien niet druk (en ook volgens een woordvoerder van LP was er nog capaciteit op de velden). Er konden nog mensen bij. Maar daarom snap ik niet waarom die 'ramp' afgesloten werd. Daardoor ontstonden de problemen volgens mij.

En of het er nou 300.000 (wat me weinig lijkt) of 1.4 miljoen (wat me overdreven lijkt) zijn, maakt in principe weinig uit. Het is toch misgegaan.
Het terrein was niet vol. Maar wat ik lees is dat de mensen teveel vooraan bleven hangen en niet doorliepen op het terrein zelf. Wat ws te maken had met de opstelling op het terrein en waar de wagens rondreden.

Verder kom ik in allerlei verslagen steeds tegen dat van de 16 versperringen/sluizen in de stad er op een moment 10 open gingen omdat de politie het niet meer in de hand had. Volgens een groenteman met stalletje langs de route zijn er nog politie te paard ingezet en hebben ze de toegang nog geprobeerd met bussen af te zetten. Maar tevergeefs.

De inzet van politie lijkt dan ook niet optimaal geweest te zijn.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_84662796
Ik lees nu pas dat die 'dancebussen' rondjes op het terrein om het station reden. :') Wel een hele sneue benadering van een 'Loveparade', die moet toch door een stad gaan?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:19:52 #44
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84663647
Jezus wat zijn die autoriteiten schofterig bezig zeg. 300.000 mensen :D :'( :') :') :'). Alleen al op het Museumplein stonden 180.000 mensen met de huldiging. Lijkt me dat er dus wel even wat meer mensen waren in Duisburg tijdens de LP! Op koninginnedag zijn in A'dam meer dan een miljoen bezoekers en qua grootte verschillen de steden niet zo veel van elkaar. Gezien de gigantische drukte in Duisburg lijkt het me echt zo niet waar dat er maar 300.000 mensen waren. Daar hoef je echt geen expert voor te zijn.

En daarnaast. Waarom zouden ze jarenlang over zulke grote aantallen, met zo'n groot verschil, gelogen hebben? "Kom, laten we er ff 1,1 miljoen mensen bij verzinnen" _O-. Gelooft toch geen hond?! Wie heeft daar baat bij ook? Raar verhaal kortom dus :r.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:22:53 #45
132605 kawotski
Il Dottore
pi_84663774
Loveparade is sowiezo sneu.. overrated, paar busjes met muziek.. en dan met een miljoen eromheen gaan staan.. leuk hoor.. maar ja, mensen blijven kuddedieren..

Alleen de schreeuwer op de dam miste in die tunnel, die hadden ze dan de schuld kunnen geven.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_84664376
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:22 schreef kawotski het volgende:
Loveparade is sowiezo sneu.. overrated, paar busjes met muziek.. en dan met een miljoen eromheen gaan staan.. leuk hoor.. maar ja, mensen blijven kuddedieren..
Je bent er nooit geweest dus :')

Als het een miljoen bezoekers trekt, dat zal het wel leuk zijn hè?

Het is/was een geweldig feest, met geweldige (excentrieke) mensen van over de hele wereld, met een supergoede sfeer.

Wat is je punt man?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:45:49 #47
132605 kawotski
Il Dottore
pi_84664755
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:36 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je bent er nooit geweest dus :')

Als het een miljoen bezoekers trekt, dat zal het wel leuk zijn hè?

Het is/was een geweldig feest, met geweldige (excentrieke) mensen van over de hele wereld, met een supergoede sfeer.

Wat is je punt man?
ieder zijn ding, het was een mooi feest hoorde ik van vrienden die in den beginne naar Berlijn gingen.. k ben ook niet van de loveparade maar van de hardcore maar om realistisch te blijven wat moet ik met een miljoen mensen om me heen, meer dan 20.000 in de hardcore heb ik de grens gelegd.. flikker toch op.. dan krijg je dit soort grappen, daar kan je op wachten.. niks mis met een loveparade zoals 10 jaar geleden (dat is mijn punt) maar op een x moment is het te druk en dan mis je volgens mij toch die excentrieke mensen.. bijv.. is Gordon ook excentriek? Tegenwoordig is elke homo excentriek.. als het er een miljoen zijn is het voor mij niet meer excentriek maar main stream.. maar ja iedereen is uniek.. mijn punt is dat de mensen zelf verantwoordelijk zijn, maar je hoeft tegenwoordig niet meer na te denken, we geven lekker de burgemeister op de schuld.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_84665117
Zijn we nu allemaal uitgejankt? Laten we iedereen verantwoordelijk stellen, behalve de feestgangers. Kunnen we allemaal weer rustig slapen vannacht. :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 13:55:51 #49
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_84665216
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:19 schreef Qebbel het volgende:
Jezus wat zijn die autoriteiten schofterig bezig zeg. 300.000 mensen :D :'( :') :') :'). Alleen al op het Museumplein stonden 180.000 mensen met de huldiging. Lijkt me dat er dus wel even wat meer mensen waren in Duisburg tijdens de LP! Op koninginnedag zijn in A'dam meer dan een miljoen bezoekers en qua grootte verschillen de steden niet zo veel van elkaar. Gezien de gigantische drukte in Duisburg lijkt het me echt zo niet waar dat er maar 300.000 mensen waren. Daar hoef je echt geen expert voor te zijn.
Mwah, ik vind 300.000 best redelijk klinken. Op Pinkpop zijn er circa 60~70000 personen iedere dag. Lowlands volgens mij 55.000. Als de LP vijf keer groter was dan dergelijke festivals dan lijkt me dat vrij plausibel.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:18:24 #50
145755 kahaarin
pi_84666108
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:53 schreef 100% Tukker het volgende:
Zijn we nu allemaal uitgejankt? Laten we iedereen verantwoordelijk stellen, behalve de feestgangers. Kunnen we allemaal weer rustig slapen vannacht. :')
:{w Bemoei je met jezelf... :')
be nice or go away
  vrijdag 30 juli 2010 @ 14:28:27 #51
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84666585
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:55 schreef Eix het volgende:

[..]

Mwah, ik vind 300.000 best redelijk klinken. Op Pinkpop zijn er circa 60~70000 personen iedere dag. Lowlands volgens mij 55.000. Als de LP vijf keer groter was dan dergelijke festivals dan lijkt me dat vrij plausibel.
Ik geloof er niks van, ookal ben ik er niet eens geweest. Maar eigenlijk geloof ik sowieso vrij weinig nog; er komen steeds zulke tegenstrijdige berichten naar buiten, waarvan sommigen ook al heel hard niet waar bleken te zijn, dat je beter je verstand kunt gebruiken om te oordelen, dan de media.

Kijk ff naar de persberichten van de huldiging, óf de finale van Oranje en je ziet dat er respectievelijk 200.000, of 180.000 mensen alleen al op het museumplein staan. A'dam trok 500.000 bezoekers tijdens de huldigingsdag. En zo druk was het nou ook weer niet. Lekker vol, maar niet benauwend. Vergeleken met die beelden van Duisburg zegt mijn verstand dus dat die 300.000 bull shit is.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 17:21:21 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84673245
quote:
Ik zei het al eerder in de topics. Met uit elke tunnel 10.000 mensen en dan ook nog 10.000 mensen die naar huis willen en naar de tunnels lopen (in totaal dus 30.000 mensen), kon je ook op zo'n chaos rekenen. Zo heel relevant is het totaal aantal bezoekers nooit geweest.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 18:00:32 #53
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84674445
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 14:28 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Kijk ff naar de persberichten van de huldiging, óf de finale van Oranje en je ziet dat er respectievelijk 200.000, of 180.000 mensen alleen al op het museumplein staan. A'dam trok 500.000 bezoekers tijdens de huldigingsdag. En zo druk was het nou ook weer niet. Lekker vol, maar niet benauwend. Vergeleken met die beelden van Duisburg zegt mijn verstand dus dat die 300.000 bull shit is.
Wel gevaarlijk om op deze aantallen je stelling of conclusie te bouwen, want hoe weet je nou dat deze getallen juist zijn?
Are you fokking to me?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 18:32:08 #54
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84675246
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:00 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Wel gevaarlijk om op deze aantallen je stelling of conclusie te bouwen, want hoe weet je nou dat deze getallen juist zijn?
Nou ja, ik neem aan dat hierover niet gelogen wordt. Stond in alle kranten en andere media (bijv nu.nl). Of ze moeten hier ook alles 3x overdrijven :{.
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 18:39:53 #55
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84675478
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:32 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Nou ja, ik neem aan dat hierover niet gelogen wordt. Stond in alle kranten en andere media (bijv nu.nl). Of ze moeten hier ook alles 3x overdrijven :{.
Het is dat wat ik me afvraag... Want bij zo'n gratis event/bijeenkomst valt dat toch niet te tellen... Ruwe schattingen...?
Are you fokking to me?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:03:22 #56
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84676200
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 18:39 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Het is dat wat ik me afvraag... Want bij zo'n gratis event/bijeenkomst valt dat toch niet te tellen... Ruwe schattingen...?
Ja het zijn wel schattingen natuurlijk. Maar zou toch raar zijn als ze er echt mega ver naast zitten. Ik bedoel 100.000, of een miljoen scheelt nogal wat! Net als met Koninginnedag maakt de NS natuurlijk ook altijd een schatting van het aantal vervoerde passagiers. Zo weet A'dam weer hoeveel er ongeveer binnen zijn gekomen. Maar misschien blijkt de NS op meerdere vlakken niet zo betrouwbaar :D :X
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:17:58 #57
124676 RobertoCarlos
pi_84676732
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 13:53 schreef 100% Tukker het volgende:
Juist de feestgangers zijn voor een groot deel zelf verantwoordelijk..............
  vrijdag 30 juli 2010 @ 19:20:19 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84676813
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:17 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Juist de feestgangers zijn voor een groot deel zelf verantwoordelijk..............
Pas op met wat je hier zegt hoor. :o
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 21:51:10 #59
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84682654
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:03 schreef Qebbel het volgende:

[..]

Ja het zijn wel schattingen natuurlijk. Maar zou toch raar zijn als ze er echt mega ver naast zitten. Ik bedoel 100.000, of een miljoen scheelt nogal wat! Net als met Koninginnedag maakt de NS natuurlijk ook altijd een schatting van het aantal vervoerde passagiers. Zo weet A'dam weer hoeveel er ongeveer binnen zijn gekomen. Maar misschien blijkt de NS op meerdere vlakken niet zo betrouwbaar :D :X
Ik had eerlijk gezegd ook nooit verwacht dat er over zo'n massale bezoekersaantallen zou gelogen worden (vorige edities Love Parade).
Are you fokking to me?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:20:18 #60
124676 RobertoCarlos
pi_84684047
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 21:51 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik had eerlijk gezegd ook nooit verwacht dat er over zo'n massale bezoekersaantallen zou gelogen worden (vorige edities Love Parade).
Hoe oud ben je?
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2010 @ 22:24:52 #61
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84684276
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:20 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
Wat heeft dat er nu mee te maken? Ik weet wel dat ze altijd een beetje overdrijven voor de goede publiciteit. Maar (als het waar is) hebben ze er nu een miljoen bij gelogen. Jij had dat wel verwacht dan?
Are you fokking to me?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:33:05 #62
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84684668
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 22:24 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu mee te maken? Ik weet wel dat ze altijd een beetje overdrijven voor de goede publiciteit. Maar (als het waar is) hebben ze er nu een miljoen bij gelogen. Jij had dat wel verwacht dan?
Ik denk niet dat er een miljoen is bijgelogen in het verleden. 800000 of 1000000 mensen, niemand die dat merkt.
pi_84685175
hoelaat is die stille tocht morgen?
  Admin vrijdag 30 juli 2010 @ 23:37:01 #64
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84687652
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 19:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Pas op met wat je hier zegt hoor. :o
Dat is wat anders als: het is die doden hun eigen schuld
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 23:39:50 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84687782
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik dat gezegd? (Ik zeg zoveel)
  Admin vrijdag 30 juli 2010 @ 23:45:16 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84688009
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik dat gezegd? (Ik zeg zoveel)
Daar begon het op te lijken ja ( van de week, dus laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang geleden)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 30 juli 2010 @ 23:57:57 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84688567
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Daar begon het op te lijken ja ( van de week, dus laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang geleden)
Ah, nou ja, er moet er één de kwaaie ridder spelen, in het heetst van de strijd. :@ Inmiddels is de massa wat bedaard, en ik ook.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:56:07 #68
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84691264
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ah, nou ja, er moet er één de kwaaie ridder spelen, in het heetst van de strijd. :@ Inmiddels is de massa wat bedaard, en ik ook.
Ik snap wel waarom je er zo fel in ging hoor. Was het er echter compleet niet mee eens. Het blijft een discussie, dus zolang je onderbouwde argumenten brengt ga ik de discussie aan.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:31:19 #69
124676 RobertoCarlos
pi_84695791
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 23:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dan zeg ik het... maar wel iets genuanceerder dan toch.
Je moet niet uitsluiten dat diegenen die helemaal vooraan bij de trap stonden eerder ook door de (slechte) barricades heen gegaan zijn en aanwijzingen van de pliesie genegeerd hebben. En dat een aantal van de overledenen (je zult wss nooit precies weten wie) zichzelf in zo'n positie hebben gebracht.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 09:46:39 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84695924
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan zeg ik het... maar wel iets genuanceerder dan toch.
Je moet niet uitsluiten dat diegenen die helemaal vooraan bij de trap stonden eerder ook door de (slechte) barricades heen gegaan zijn en aanwijzingen van de pliesie genegeerd hebben. En dat een aantal van de overledenen (je zult wss nooit precies weten wie) zichzelf in zo'n positie hebben gebracht.
die doden zijn idd niet voor niets bij de trap gevallen, maar dan zijn het nog altijd de instanties die dat hadden kunnen voorkomen. Dat dem mens een kudde dier is in een stressvolle omgeving kun je de mensheid niet aanrekenen.

Wil niet zeggen dat er op de filmpjes echt eneorme mongolen tussenzaten die in deze situatie niet hebben geholpen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 31 juli 2010 @ 10:03:13 #71
124676 RobertoCarlos
pi_84696114
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:46 schreef Re het volgende:

[..]

die doden zijn idd niet voor niets bij de trap gevallen, maar dan zijn het nog altijd de instanties die dat hadden kunnen voorkomen.
Tuurlijk, die hebben ook deels schuld.
quote:
Dat dem mens een kudde dier is in een stressvolle omgeving kun je de mensheid niet aanrekenen.
En dat is mij te makkelijk. Den mensch is geen dier en kan zelf gelukkig nog nadenken. Ik heb het dan dus over de aanloop naar het drama, niet ten tijde van het gedrang zelf
De dranghekken en polizei-agenten etc staan niet voor niets bij de ingang, zoals op een van de Spiegel-filmpjes mooi te zien was.
Die festivalgangers die desondanks toch bewust doorliepen hebben wel degelijk een (gedeeltelijke) schuld aan de tragedie. Als deze festivalgangers later slachtoffers geldt dus ook voor hen dat ze deels een eigen bijdrage hebben gehad aan de tragedie.

En voor de duidelijkheid: ook een heleboel andere partijen hebben een gedeeltelijke schuld aan het drama, er is niet 1 partij die alleen maar schuldig is.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 31 juli 2010 @ 12:04:25 #72
22592 crew  Ole
pi_84698291
Kijk nu de herdenking op ZDF. Net een emotionele toespraak van de Minister President van NRW.
Haar zoon was ook op de Parade.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 31 juli 2010 @ 12:19:09 #73
22592 crew  Ole
pi_84698598
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 10:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Tuurlijk, die hebben ook deels schuld.
[..]

En voor de duidelijkheid: ook een heleboel andere partijen hebben een gedeeltelijke schuld aan het drama, er is niet 1 partij die alleen maar schuldig is.
Bij de meeste rampen is het zo dat er niet één oorzaak/ schuldige is aan te wijzen. Er gaan vaak meerdere dingen tegelijk fout. Zo ook hier.
Te kleine ingang, te weinig nooduitgangen, teveel mensen tegelijk, politie greep te laat in, sommigen waren dronken.. etc etc

En ik weet niet of de mensen die doorliepen nu echt wel doorhadden dat er 10 m verder een ramp gaande was hoor.
  Admin zaterdag 31 juli 2010 @ 12:23:21 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84698695
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 09:46 schreef Re het volgende:

[..]

Wil niet zeggen dat er op de filmpjes echt eneorme mongolen tussenzaten die in deze situatie niet hebben geholpen.
Nou moe?
Deze uitspraak verbaast me.
Ik denk dat we heel goed weten hoe gedrag in een meute is, hoe paniek werkt, hoe overleven werkt, hoe toeschouwers werken.
Wat het geheel zo enorm schokkend maakt is dat je het dmv ziet, echt ziet, dat een massa toeschouwers toekijkt, dat mensen een ander vertrappen om zichzelf te redden.

Dat schokeert en is denk ik tot op heden nog niet zo intens geregistreerd.

Moderator / Miss SHO zaterdag 31 juli 2010 @ 12:25:22 #75
22592 crew  Ole
pi_84698737
Maar die toeschouwers waren machteloos.. Dat moet vreselijk zijn geweest.
  Admin zaterdag 31 juli 2010 @ 12:33:15 #76
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84698962
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:25 schreef Ole het volgende:
Maar die toeschouwers waren machteloos.. Dat moet vreselijk zijn geweest.
Sommigen die aan de reling (boven) stonden, keken welhaast geinteresseerd wat er beneden gebeurde, anderen ondernamen zo goed en slecht actie, en anderen keken even en gingen door met roken, dansen, drinken.
En inderdaad, die mensen die de longen uit dr lijf riepen boven aan die reling, die vergeten dat nooit meer..

zaterdag 31 juli 2010 @ 12:37:15 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84699113
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou moe?
Deze uitspraak verbaast me.
Ik denk dat we heel goed weten hoe gedrag in een meute is, hoe paniek werkt, hoe overleven werkt, hoe toeschouwers werken.
Wat het geheel zo enorm schokkend maakt is dat je het dmv ziet, echt ziet, dat een massa toeschouwers toekijkt, dat mensen een ander vertrappen om zichzelf te redden.

Dat schokeert en is denk ik tot op heden nog niet zo intens geregistreerd.
ach, zo las je hem, nee ik bedoelde wat jij bedoelt, de mongolen zijn die gasten die over de hoofden heen wilde vluchten of die bewust naar de vluchtweg wilde komen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 12:45:00 #78
124676 RobertoCarlos
pi_84699382
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Sommigen die aan de reling (boven) stonden, keken welhaast geinteresseerd wat er beneden gebeurde, anderen ondernamen zo goed en slecht actie, en anderen keken even en gingen door met roken, dansen, drinken.
En anderen namen de vele filmpjes op, die wij zo geïnteresseerd bekijken, en maakten foto's
pi_84700485
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 12:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

ja niet iedereen kan ook helpen natuurlijk... Dat er idd ook lui gewoon uit hun plaat gingen alsof er niks aan de hand was , is weer het andere uiterste idd.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:30:30 #80
124676 RobertoCarlos
pi_84700647
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja niet iedereen kan ook helpen natuurlijk... Dat er idd ook lui gewoon uit hun plaat gingen alsof er niks aan de hand was , is weer het andere uiterste idd.
Wat een gelul, je kunt altijd wel iets doen of iig proberen. Juist de mensen die bovenaan stonden hadden het overzicht om te zien dat er op een gegeven moment achterin meer ruimte was. En bijv een politieagent halen oid kan natuurlijk ook. Kan best zijn dat ook zij in een shock waren of niet wisten wat te doen, maar da's wat anders..
pi_84704335
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

Juist de mensen die bovenaan stonden hadden het overzicht om te zien dat er op een gegeven moment achterin meer ruimte was.
Toen die ruimte er kwam, was het al te laat.
pi_84706790
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Juist de mensen die bovenaan stonden hadden het overzicht om te zien dat er op een gegeven moment achterin meer ruimte was. En bijv een politieagent halen oid kan natuurlijk ook.
Ja, en dan...
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:01:48 #83
124676 RobertoCarlos
pi_84706871
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 15:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

Toen die ruimte er kwam, was het al te laat.
Weet je van te voren niet, elke seconde telt dan. Genoeg mensen die op dat ene filmpje waar je die ruimte ziet, gewoon relaxed staan te kijken.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:02:23 #84
124676 RobertoCarlos
pi_84706889
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:59 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ja, en dan...
Dus jij doet maar niets omdat het toch geen zin heeft? 8)7
  zaterdag 31 juli 2010 @ 17:05:13 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84706998
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

ik denk dat er genoeg politie etc vanaf wist hoor, maar ja je kan weinig doen van daarboven, die hele trap stond al vol met mensen/politieagenten die hielpen
pi_84707299
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik zou niet relaxed op de meute neer gaan kijken denk ik, maar als je al iets zou kunnen doen zou het belachelijk weinig effect sorteren.
  † In Memoriam † zaterdag 31 juli 2010 @ 19:22:01 #87
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_84711601
Er gooiden ook velen kabels naar beneden om de mensen te helpen. Ik denk dat ze ook niet veel meer konden doen...
Are you fokking to me?
  Donald Duck held zaterdag 31 juli 2010 @ 19:31:06 #88
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84711928
Het gebrek aan belangstelling bij de herdenkingsdienst is echt opvallend.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:30:02 #89
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_84714115
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Het gebrek aan belangstelling bij de herdenkingsdienst is echt opvallend.
Op het NOS journaal net werden twee redenen gegeven:

1. De meeste mensen hebben gedurende afgelopen week op eigen houtje op hun eigen manier al afscheid genomen;
2. Veel mensen zouden geen zin meer hebben in massa's.
Leef en Laten Leven
  FOK!fotograaf zaterdag 31 juli 2010 @ 20:42:50 #90
73911 ultra_ivo
pi_84714546
En dan zou ik een 3e reden willen toevoegen, gebrek aan vertrouwen in de autoriteiten. De rede van de NRW minister president heeft denk ik een deel van dat vertrouwen weer verdiend.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:49:38 #91
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_84714874
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:42 schreef ultra_ivo het volgende:
En dan zou ik een 3e reden willen toevoegen, gebrek aan vertrouwen in de autoriteiten. De rede van de NRW minister president heeft denk ik een deel van dat vertrouwen weer verdiend.
Helemaal waar: ook dat werd als reden gegeven: wantrouwen.
Leef en Laten Leven
pi_84714986
Reden 4, er is alweer een ander feest.
pi_84721472
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

pillenslikkers waarschijnlijk.
pi_84721527
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:24 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

pillenslikkers waarschijnlijk.
Die springen toch meestal?
pi_84721569
Ow wacht dat zijn paddo freaks. O-)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:28:26 #96
124676 RobertoCarlos
pi_84721633
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:30 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Op het NOS journaal net werden twee redenen gegeven:

1. De meeste mensen hebben gedurende afgelopen week op eigen houtje op hun eigen manier al afscheid genomen;
2. Veel mensen zouden geen zin meer hebben in massa's.
Dan is het waar :P
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:33:49 #97
177242 Irien
Innit though
pi_84721868
Vanavond item op RTLnieuws dat er maar een paar honderd mensen bij de herdenking waren, terwijl ze er duizenden hadden verwacht.
Correspondent zei dat mensen waarschijnlijk nog te boos zijn om te rouwen. Lijkt me goede analyse :{
  Admin zaterdag 31 juli 2010 @ 23:58:57 #98
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84722923
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 17:05 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat er genoeg politie etc vanaf wist hoor, maar ja je kan weinig doen van daarboven, die hele trap stond al vol met mensen/politieagenten die hielpen
En vergeet niet wat les 1 is in dit soort beroepen: zorg altijd voor je eigen veiligheid

pi_84723079
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

En vergeet niet wat les 1 is in dit soort beroepen: zorg altijd voor je eigen veiligheid
BHV heet dat, de grootste wassen neus die er is op dat gebied. :{
  zondag 1 augustus 2010 @ 00:09:23 #100
124676 RobertoCarlos
pi_84723315
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Juist dat was de reden van een groot aantal doden 8)7
  Admin zondag 1 augustus 2010 @ 00:09:30 #101
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84723319
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 00:02 schreef sig000 het volgende:

[..]

Oh, ik kreeg het al op m'n pleeg-opleiding :)

zondag 1 augustus 2010 @ 00:15:39 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84723489
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 00:02 schreef sig000 het volgende:

[..]

Is dat zo? Mocht ik ooit nog es een hartaanval krijgen bij het kopieerapparaat, dan mag ik toch hopen dat er zo'n wassen neus in de buurt is. :').
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 01:23:26 #103
73911 ultra_ivo
pi_84725579
De hulpverleners werden ondersteund door gewone burgers. Te zien was aan hun manier van werken dat een deel van die burgers een EHBO of BHV opleiding had, ze wisten wat ze moesten doen. Zonder die gewone burgers waren er nog meer doden gevallen.
pi_84725848
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:23 schreef ultra_ivo het volgende:
De hulpverleners werden ondersteund door gewone burgers. Te zien was aan hun manier van werken dat een deel van die burgers een EHBO of BHV opleiding had, ze wisten wat ze moesten doen. Zonder die gewone burgers waren er nog meer doden gevallen.
In die filmpjes zie je zogenaamde BHV'ers reanimeren op een manier zoals het niet in de boekjes staat.
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:35:21 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84725905
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:32 schreef sig000 het volgende:

[..]

In die filmpjes zie je zogenaamde BHV'ers reanimeren op een manier zoals het niet in de boekjes staat.
Ja godverdomme, zeikerd, doe het dan maar niet. :(. Alsof zo'n BHV'er elke dag weer iemand tot leven moet wekken. :(.
pi_84726044
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja godverdomme, zeikerd, doe het dan maar niet. :(. Alsof zo'n BHV'er elke dag weer iemand tot leven moet wekken. :(.
Als het echt een keer gebeurd raakt grootste meerderheid de kluts kwijt. ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 01:48:35 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84726234
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:41 schreef sig000 het volgende:

[..]

Als het echt een keer gebeurd raakt grootste meerderheid de kluts kwijt. ;)
Logisch, lijkt me, als je met zoiets heftigs geen dagelijkse ervaring opdoet. Dat wil nog niet zeggen dat ze een modderfiguur slaan. Iemand zonder enige voorbereiding doet niks, die rent weg of blijft verstijfd bij het lijk kijken. Wat is je punt precies?
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 02:00:40 #108
73911 ultra_ivo
pi_84726517
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Logisch, lijkt me, als je met zoiets heftigs geen dagelijkse ervaring opdoet. Dat wil nog niet zeggen dat ze een modderfiguur slaan. Iemand zonder enige voorbereiding doet niks, die rent weg of blijft verstijfd bij het lijk kijken. Wat is je punt precies?
Hij wil gewoon zeiken om te zeiken. Voor diegenen die wel interesse en respect hebben voor de velen die meehielpen, op de site van der Spiegel staat nog een reportage over een van de vele burger helpers. Een jongen die nu z'n vervangende dienstplicht bij het Rode Kruis doet maar er gewoon als bezoeker was.
pi_84726567
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 01:48 schreef Ringo het volgende:

Wat is je punt precies?
De menigte slaat op hol, daar is weinig aan te doen op dat moment, wanneer er weer ruimte komt zie ik zogenaamde BHV'ers bezig waarbij ik me afvraag waar die hun opleiding kregen. :{
  zondag 1 augustus 2010 @ 02:08:25 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84726696
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 02:02 schreef sig000 het volgende:

[..]

De menigte slaat op hol, daar is weinig aan te doen op dat moment, wanneer er weer ruimte komt zie ik zogenaamde BHV'ers bezig waarbij ik me afvraag waar die hun opleiding kregen. :{
:r. Dat wil ik je wel vertellen hoor. Waarschijnlijk in een of andere oefenloods op een anoniem industrieterrein, samen met een hoop andere vrijwilligers. Elk jaar een opfriscursus, koffie en lunch gratis. Zo gaat dat met de gemiddelde BHV-cursist. Geen fulltime HBO-opleiding. Maar het zijn wel de mensen die de levensreddende klussen moeten opknappen, als de nood aan de man is.
pi_84726804
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 02:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

:r. Dat wil ik je wel vertellen hoor. Waarschijnlijk in een of andere oefenloods op een anoniem industrieterrein, samen met een hoop andere vrijwilligers. Elk jaar een opfriscursus, koffie en lunch gratis. Zo gaat dat met de gemiddelde BHV-cursist. Geen fulltime HBO-opleiding. Maar het zijn wel de mensen die de levensreddende klussen moeten opknappen, als de nood aan de man is.
Dat is blijkbaar niet genoeg op zulke massale evenementen waar iedereen gratis naar een afgesloten terrein kan komen.
  zondag 1 augustus 2010 @ 02:13:46 #112
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84726840
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 02:12 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat is blijkbaar niet genoeg op zulke massale evenementen waar iedereen gratis naar een afgesloten terrein kan komen.
Dan ga jij daar toch voortaan lekker staan.
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:39:40 #113
124676 RobertoCarlos
pi_84730231
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 02:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan ga jij daar toch voortaan lekker staan.
Wat een agressie :N
Maar vanuit de organisatie bezien mag je idd verwachten dat de BHV-ers goed opgeleid zijn en weten wat ze doen. Ook bij dit soort situaties.
  zondag 1 augustus 2010 @ 10:46:16 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84730297
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar vanuit de organisatie bezien mag je idd verwachten dat de BHV-ers goed opgeleid zijn en weten wat ze doen. Ook bij dit soort situaties.
Waaruit blijkt dat dat niet het geval was? Eén user die vond dat de pogingen tot reanimatie niet "volgens het boekje" plaatsvonden?
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 10:48:36 #115
73911 ultra_ivo
pi_84730325
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

We hebben het niet over de door de organisatie ingehuurde krachten. We hebben het over gewone bezoekers en omstanders die meehielpen. Mensen die toevallig een EHBO of BHV cursus hebben gedaan in een totaal andere rol.
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:51:25 #116
124676 RobertoCarlos
pi_84733159
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 10:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

We hebben het niet over de door de organisatie ingehuurde krachten. We hebben het over gewone bezoekers en omstanders die meehielpen. Mensen die toevallig een EHBO of BHV cursus hebben gedaan in een totaal andere rol.
Maar die vallen toch helemaal niets te verwijten? :?
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:54:17 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84733230
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 12:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar die vallen toch helemaal niets te verwijten? :?
Vandaar mijn 'agressie', er werd kwistig met zout op slakken gestrooid. Maar nu praat iedereen langs elkaar heen volgens mij.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:00:24 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84733391
wat een suffe discussie, tuurlijk zullen er BHVers tussen zitten die het niet helemaal perfect volgens het boekje doen, maar hoeveel heeft men er gezien... volgens mij zie je maar een fractie van hoe de daadwerkelijke as hoc hulp was van omstanders.
pi_84733553
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 02:00 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Hij wil gewoon zeiken om te zeiken. Voor diegenen die wel interesse en respect hebben voor de velen die meehielpen, op de site van der Spiegel staat nog een reportage over een van de vele burger helpers. Een jongen die nu z'n vervangende dienstplicht bij het Rode Kruis doet maar er gewoon als bezoeker was.
Linkje?
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 13:23:08 #120
73911 ultra_ivo
pi_84734029
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

Linkje?
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,708621,00.html
2e pagina
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:25:58 #121
124676 RobertoCarlos
pi_84734120
Dit wist ik nog niet:

quote:
Als Ministerpräsidentin Hannelore Kraft das Wort ergreift, wird es still im Stadion. Denn SPD-Frau Kraft ist nicht nur Politikerin, sondern auch Mutter eines 17-Jährigen. Und der war an jenem Tag mit Freunden zur Love Parade gefahren. Lange wusste die Mutter nicht, ob der Sohn unter den Opfern ist, erreichte ihn nicht. Die Stunden der Angst merkt man Hannelore Kraft auch eine Woche nach der Tragödie noch an, immer wieder versagt ihr die Stimme.

Der Sohn von Hannelore Kraft hat die Katastrophe überlebt. Wie Viktoria. Doch es hätte auch anders ausgehen können.
spiegel.de
  FOK!fotograaf zondag 1 augustus 2010 @ 13:29:46 #122
73911 ultra_ivo
pi_84734245
De duitse President vertelde vandaag in een interview dat hij direct zijn dochter geSMSt had of zij op de Loveparade was, die was ergens anders naartoe.
pi_84744071
Hier staat een filmpje van de slachtoffers:
Klik
;(
  zondag 1 augustus 2010 @ 20:25:12 #124
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_84747425
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 13:00 schreef Re het volgende:
wat een suffe discussie, tuurlijk zullen er BHVers tussen zitten die het niet helemaal perfect volgens het boekje doen, maar hoeveel heeft men er gezien... volgens mij zie je maar een fractie van hoe de daadwerkelijke as hoc hulp was van omstanders.
Precies. Daarnaast ken ik persoonlijk al 3 artsen die regelmatig in hun vrije tijd naar dit soort feesten gaan. Er zullen vast wel opgeleiden tussen de burgers hebben gezeten die adequaat konden helpen/reanimeren.

Zie het punt van de discussie niet zo?
pi_84748209
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Klik
;(
Jeetje eerst zijn het nog naamloze mensen, maar met die foto's kom je juist ook tot besef dat het mensen die middenin hun leven zaten op een nare manier zijn gestorven die je niemand toewenst.
Zo jong allemaal nog.
  zondag 1 augustus 2010 @ 21:17:36 #126
124676 RobertoCarlos
pi_84749856
Hier het verhaal dat mensen ook gewoon niet doorliepen.....en er ook mensen in de tunnel zelf stierven.
http://www.zeit.de/gesell(...)-gottesdienst-tunnel

pi_84751108
Als je dat filmpje van een posting boven je bekijkt zie je op het einde een shot van bovenaf over die hele toegang. Het stond daar overal helemaal ram vol, toch? Zie vanaf minuut 2:03

Dat men niet efficient en helemaal geweldig doorliep, dat kan kloppen maar dat lijkt me allesbehalve vreemd. Ik las ook iets van ooggetuigen dat er opstakels waren, geen idee of ze het over dat punt hadden
pi_84752230
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 21:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier het verhaal dat mensen ook gewoon niet doorliepen.....en er ook mensen in de tunnel zelf stierven.
http://www.zeit.de/gesell(...)-gottesdienst-tunnel

[ afbeelding ]
De mensen in het midden (tussen de rode cirkels) liepen niet door omdat deze onderweg zijn naar de uitgang en botsten op de mensen die naar binnen willen (onderste cirkel op de foto)
't gaat om hoe je ermee omgaat
  zondag 1 augustus 2010 @ 22:27:29 #129
124676 RobertoCarlos
pi_84753074
Het gebeurde toch aan het begin van de LP?
pi_84755259
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 18:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Klik
;(
waarom zit die nederlandse jongen daar niet tussen?

als ze het doen moeten ze het wel goed doen, met ALLE overleden mensen
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:30:20 #131
124676 RobertoCarlos
pi_84755664
Omdat het een oud filmpje is...
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:12:32 #132
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84762954
Ik was afgelopen weekend op het Nature One festival, in Duitsland. 40.000 man op de camping, in totaal 55.000 man op het festival. Was ruimte voor 100.000 man, en dat was wel prettig moet ik zeggen.

Verder werden er honderden witte ballonnen opgelaten, en was iedereen een minuut stil. Ook op de camping. Dus alle geluidsinstallaties gingen uit, etc. Iedereen stond. En een applaus. Indrukwekkend wel..
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:14:59 #133
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84762994
Veel dames onder de slachtoffers trouwens? In dat filmpje, maar die's niet compleet..
  FOK!fotograaf maandag 2 augustus 2010 @ 10:31:56 #134
73911 ultra_ivo
pi_84764527
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:14 schreef Oksel het volgende:
Veel dames onder de slachtoffers trouwens? In dat filmpje, maar die's niet compleet..
Klopt. Ik denk 2 redenen:
1) lengte, hoe langer je bent, hoe meer van je lijf uit de drukte steekt.
2) Kleding/schoeisel. Vrouwen hebben bij dit soort evenementen eerder ondeugdelijk schoeisel aan als het misgaat dan mannen. Teenslippertjes e.d. Als het misgaat ben je dan in het nadeel.
pi_84766168
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:12 schreef Oksel het volgende:
Ik was afgelopen weekend op het Nature One festival, in Duitsland. 40.000 man op de camping, in totaal 55.000 man op het festival. Was ruimte voor 100.000 man, en dat was wel prettig moet ik zeggen.

Verder werden er honderden witte ballonnen opgelaten, en was iedereen een minuut stil. Ook op de camping. Dus alle geluidsinstallaties gingen uit, etc. Iedereen stond. En een applaus. Indrukwekkend wel..
_O_
pi_84766605
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 09:12 schreef Oksel het volgende:

Wel mooi dat ze op een ander festival dan wel de nagedachtenis aan die andere mensen eren. Kijk gemeente en loveparade zo kan het ook .
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:46:53 #137
145755 kahaarin
pi_84766694
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:20 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

waarom zit die nederlandse jongen daar niet tussen?

als ze het doen moeten ze het wel goed doen, met ALLE overleden mensen
Ik denk niet dat iedereen er behoefte aan heeft om met journalisten te praten, ze kunnen niets schrijven over mensen waar ze niets van weten.
be nice or go away
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:52:05 #138
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_84766836
Zaterdag bij Rot Weiss Oberhausen - FC Groningen geweest. Indrukwekkende minuut stilte ook daar.
#26 || Luciano da Silva
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:34:47 #139
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84768202
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:31 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk 2 redenen:
1) lengte, hoe langer je bent, hoe meer van je lijf uit de drukte steekt.
2) Kleding/schoeisel. Vrouwen hebben bij dit soort evenementen eerder ondeugdelijk schoeisel aan als het misgaat dan mannen. Teenslippertjes e.d. Als het misgaat ben je dan in het nadeel.
Vergeet ook gewoon kracht niet. Ik duw makkelijker iemand van mij af dan mijn vriendinnetje.
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:07:11 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84782639
Burgemeester van Duisburg wil parlementaire enquête naar ramp Loveparade

Hulde voor deze geste. ^O^. Wat er ook is misgegaan, het maatschappelijk belang telt voor deze man zwaarder dan zijn eigen hachje.
  FOK!fotograaf maandag 2 augustus 2010 @ 19:08:37 #141
73911 ultra_ivo
pi_84782697
Inmiddels meldt der Spiegel dat als Sauerland aftreedt hij nog altijd zijn pensioen van zijn periode als leraar en alle andere banen tot het moment van aantreden als burgemeester houdt. Zijn financiële schade is dus beperkt en mag daarmee geen argument vormen tegen zijn aftreden.
  maandag 2 augustus 2010 @ 19:11:45 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84782807
Al bezat Herr Sauerland miljoenen, ik vraag me af hoe goed hij nog slaapt. Men moet eens stoppen met de ziekelijke gewoonte, morele kwesties in geld te willen vertaald zien.
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:38:52 #143
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84786387
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:11 schreef Ringo het volgende:
Al bezat Herr Sauerland miljoenen, ik vraag me af hoe goed hij nog slaapt. Men moet eens stoppen met de ziekelijke gewoonte, morele kwesties in geld te willen vertaald zien.
Eens!
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:59:42 #144
124676 RobertoCarlos
pi_84790529
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 19:07 schreef Ringo het volgende:
Burgemeester van Duisburg wil parlementaire enquête naar ramp Loveparade

Hulde voor deze geste. ^O^. Wat er ook is misgegaan, het maatschappelijk belang telt voor deze man zwaarder dan zijn eigen hachje.
Jij bent ook wel naief ook he? ):O Dit is juist een afleidingsmanoevre zodat de aandacht van hem weg gaat.. 8)7
pi_84791881
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Jij bent ook wel naief ook he? ):O Dit is juist een afleidingsmanoevre zodat de aandacht van hem weg gaat.. 8)7
En dan? Waarschijnlijk weer een volgende sukkel die Duisburg laat inslapen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:26:08 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84791898
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ja, want de burgemeester is in dezen onschendbaar.

Onzin natuurlijk.
pi_84792133
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, want de burgemeester is in dezen onschendbaar.

Onzin natuurlijk.
Die wordt waarschijnlijk wel weggepromoveerd, koppen moeten er rollen. ;)
pi_84795487
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 22:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het gebeurde toch aan het begin van de LP?
Ja, er wilden er toch een aantal mensen al weer weg (Door drukte of de rotsachtige bodem of whatever)

In dit filmpje zie je dat de mensenstroom komend vanaf het terrein op de massa uit de tunnel strandt (ongeveer bij de trap) en dan niet verder kan. Er lijkt hier nog geen paniek of platgedrukte mensen te zijn. wel zie je dat er nergens meer ruimte is om tussen door te kunnen lopen.

In andere filmpjes zie ik niet dat de eigenlijke helling naar het festivalterrein ergens afgesloten is. wat wel eens gezegd werd. Wel zie je dat het behoorlijk versmald is door allerlei hekken (gangen met politieauto's, hekken voor stoepjes en hekken die zomaar ergens lijken te staan.
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_84796455
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Omdat het een oud filmpje is...
die ze al paar keer hebben veranderd om slachtoffers toe te voegen

daarom mijn vraag, waarom niet die nederlander toevoegen
pi_84796671
Misschien geen toestemming voor gekregen ;)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:09:40 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84796842
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:30 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die wordt waarschijnlijk wel weggepromoveerd, koppen moeten er rollen. ;)
Ik neem aan dat, als er echt een parlementaire enquête volgt, heel duidelijk aan het licht komt wie wat heeft gedaan en/of nagelaten. Over de praktisch-juridische gevolgen van zo'n enquête kan je vooraf discussiëren, maar je mag degene die op die enquête heeft aangestuurd toch allerminst van cynische politiek of gemakzuchtig bestuur beschuldigen. Zo iemand loopt niet alleen niet weg voor de consequenties van zijn eigen fouten, maar is ook nog eens bereid om publiekelijk de gifbeker tot de laatste druppel te ledigen. Ik vind dat zeldzaam moedig.

Tot zover mijn naïviteit. :7.
pi_84797051
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:05 schreef opgebaarde het volgende:
Misschien geen toestemming voor gekregen ;)
Wat ik zeer goed begrijp, die familie heeft geen zin in Youtube filmpje en misschien dat er erg weinig te vinden is online van NL slachtoffer.
pi_84797118
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:09 schreef Ringo het volgende:

In Duitsland werkt dat anders met Bundeslanden enzo. ;)
pi_84797238
Laten we niet zo cynisch zijn, wordt het leven ook niet leuker van
pi_84797324
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:19 schreef opgebaarde het volgende:
Laten we niet zo cynisch zijn, wordt het leven ook niet leuker van
Ieder voor zich toch?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:28:46 #156
124676 RobertoCarlos
pi_84797593
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik neem aan dat, als er echt een parlementaire enquête volgt, heel duidelijk aan het licht komt wie wat heeft gedaan en/of nagelaten. Over de praktisch-juridische gevolgen van zo'n enquête kan je vooraf discussiëren, maar je mag degene die op die enquête heeft aangestuurd toch allerminst van cynische politiek of gemakzuchtig bestuur beschuldigen. Zo iemand loopt niet alleen niet weg voor de consequenties van zijn eigen fouten, maar is ook nog eens bereid om publiekelijk de gifbeker tot de laatste druppel te ledigen. Ik vind dat zeldzaam moedig.

Idd, naïef :) Kijk maar eens naar alle commissies die in NL zijn geïnstalleerd en wat daar concreet is uitgekomen. Zo'n commissie gaat heel lang duren en dan is alle emotie al weer weggeebd. Hij weet zelf inmiddels al heel goed of hij iets fouts heeft gedaan. Als hij echt ballen had gehad, had ie dat open aangegeven en had hij gedaan wat hij echt vond.
Bovendien is het nogal een inkopper om voor een Parl. Enq. te pleiten, dat wilde iedereen toch al....
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:34:26 #157
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84797836
Ik vind het eerder kwalijk naïef dat jij zo makkelijk de schuld exclusief bij de burgemeester legt. En je badinerende toon over het zware instrument van de parlementaire enquête snap ik ook niet goed. Dat je de politiek wantrouwend tegemoet treedt, oké, maar op deze manier kan je net zo goed de hoogste boom al voor Herr Sauerland gereed maken.
pi_84797964
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:34 schreef Ringo het volgende:
maar op deze manier kan je net zo goed de hoogste boom al voor Herr Sauerland gereed maken.
Ik gok dattie weggepromoveerd wordt. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2010 00:38:14 ]
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:48:34 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84798321
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik gok dattie weggepromoveerd wordt. ;)
Jouw goed recht, maar het blijft een gok op cynisme gebouwd. ;)
Als er een enquête komt, moet ie eerst door het stof, net als alle betrokkenen. Dat is niet leuk, maar nodig, en het brengt de waarheid boven water. As good as it gets.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 09:20:21 #160
124676 RobertoCarlos
pi_84803008
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:34 schreef Ringo het volgende:
Ik vind het eerder kwalijk naïef dat jij zo makkelijk de schuld exclusief bij de burgemeester legt.
huh? waar doe ik dat? Lees je wel goed wat ik schrijf? :+
quote:
En je badinerende toon over het zware instrument van de parlementaire enquête snap ik ook niet goed.
huh? waar doe ik dat? Lees je wel goed wat ik schrijf? :+
quote:
Dat je de politiek wantrouwend tegemoet treedt, oké, maar op deze manier kan je net zo goed de hoogste boom al voor Herr Sauerland gereed maken.
Want? hoe kom je daar nou ineens bij? :?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 11:32:30 #161
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84806318
quote:
Burgemeester weg na dansfeestdrama
DUISBURG - Burgemeester Adolf Sauerland van Duisburg stapt op vanwege het drama op het dansfeest in zijn stad waarbij vorige week 21 jonge mensen werden doodgedrukt. Zijn gemeente had de omstreden vergunning voor de Love Parade toegekend.

De conservatieve eerste burger stapt echter niet zelf op maar laat zich door de gemeenteraad wegsturen. Sauerland kreeg steeds meer doodsbedreigingen. De politie moest hem escorteren. De burgemeester kon zijn functie niet meer zonder gevaar uitoefenen. Hij liet verstek gaan bij de herdenking en de kerkdienst afgelopen weekeinde. En de Duitse president Christian Wulff eiste zijn aftreden

Vooraf waren er al zware twijfels over de veiligheid van het dansfeest bekend. De hoofdcommissaris weigerde de megamanifestatie te laten plaatsvinden. Maar Sauerland, een partijgenoot van de christendemocratische CDU van kanselier Angela Merkel, zette zijn zin door. De Love Parade moest het miserabele imago van Duisburg, een industriestad in het Ruhrgebied, nieuw elan geven.

De gevolgen waren rampzalig. Honderdduizenden mensen zaten in een dodelijke tunnel opgesloten, ingeklemd tussen dranghekken. Het wettelijke aantal hulpverleners voor zo'n evenement, het wettelijk vastgelegde aantal vierkante meters per bezoeker, de nooduitgangen en vluchtwegen - overal werden de regels door de organisatie en de gemeente overtreden. Met fatale consequenties: ook vijfhonderd mensen raakten gewond.

Sauerland wilde aanvankelijk niet aftreden. Hij vreesde dat alleen hij de loodzware verantwoordelijkheid voor de ramp moest dragen. En dat hij zijn salaris en riante pensioenvergoeding zou missen. De bebaarde brildrager zal zijn loon echter nog vier jaar ontvangen.
:W :W :W

Wel belachelijk van die doodsbedreigingen natuurlijk.
pi_84806408
Nou, tof, hij weg met 4 jaar loon.
En er is niks opgelost.
pi_84807113
"De bebaarde brildrager". :')

Schijnoplossing inderdaad. De zondebok is weg, en nu?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:06:54 #164
124676 RobertoCarlos
pi_84807434
Trieste toon van het bericht, egt Telegraaf :X
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:11:13 #165
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_84807544
quote:
De bebaarde brildrager zal zijn loon echter nog vier jaar ontvangen.
Dat zoiets door de eindredactie komt. Seriously :')
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:17:48 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84807695
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:11 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Dat zoiets door de eindredactie komt. Seriously :')
Zo diep is deze krant gezonken. Nog even en Sauerland is een afgezant van Al Qaeda, die erop uit was dit heidenfeest te saboteren.
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 12:39:27 #167
124676 RobertoCarlos
pi_84808322
Verhaal klopt niet en zit trouwens ook wat ingewikkelder in elkaar

http://www.faz.net/s/RubC(...)common~Scontent.html

http://www.zeit.de/gesell(...)abwahl-sondersitzung

[ Bericht 1% gewijzigd door RobertoCarlos op 03-08-2010 13:02:58 ]
  woensdag 4 augustus 2010 @ 21:44:31 #168
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84870960
Deze vind ik wel toepasselijk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84871227
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:44 schreef Maanvis het volgende:
Deze vind ik wel toepasselijk.
[ afbeelding ]
:D :o
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:05:41 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84899823
quote:
Burgemeester Duisburg kan blijven
DUISBURG - De burgemeester van Duisburg, die zwaar onder vuur ligt wegens de 21 doden op de Loveparade, kan vooralsnog aanblijven. In de gemeenteraad van de West-Duitse stad vormt zich geen tweederde meerderheid om Adolf Sauerland weg te sturen. De partij Groenen liet donderdag weten eerst de uitkomst van onderzoeken naar de tragedie van 24 juli af te wachten. De partij wil de motie van wantrouwen van enkele andere partijen niet ondersteunen, meldden Duitse media. De christendemocratische CDU van Sauerland maakte ook al duidelijk niets te voelen voor een afzettingsprocedure tegen de burgemeester. In de gemeenteraad zijn vijftig stemmen nodig om de burgemeester weg te stemmen. Dat kan alleen als ten minste één lid van Sauerlands CDU zich tegen hem keert.
© ANP
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:12:07 #171
124676 RobertoCarlos
pi_84903864
Dat bedoelde ik dus, daarom is de Telegraaf geen goede krant...
  maandag 9 augustus 2010 @ 11:37:45 #172
145755 kahaarin
pi_85041744
Nou, hier kijk ik van op, het schijnt dat de LP niet goed genoeg verzekerd was:
http://www.z24.nl/bedrijv(...)lecht_verzekerd.html

Dat is wel kwalijk, nu kan het zijn dat mensen die schade hebben geleden het niet vergoed krijgen.... :{
be nice or go away
pi_85353830
Trieste ontwikkelingen:

quote:
Gezin van burgemeester Duisburg ondergedoken
Het gezin van burgemeester Sauerland van Duisburg is ondergedoken. De burgemeester en zijn gezin worden bedreigd sinds het drama op de Love Parade, eind vorige maand.

Mensen vinden dat Sauerland moet aftreden, maar hij weigert op te stappen. Hij krijgt doodsbedreigingen, die steeds heviger worden. Dit weekend maakte de burgemeester bekend dat hij zijn gezin buiten de stad in veiligheid heeft gebracht.

Veiligheid
Er is veel kritiek op Sauerland, omdat hij toestemming gaf voor de Love Parade, terwijl er grote twijfels over de veiligheid waren. De burgemeester zou vooraf hebben geweten dat er bij de organisatie dingen fout zaten, maar Sauerland spreekt dat tegen.

Tijdens de Love Parade in Duisburg kwamen duizenden mensen in de verdrukking. Er kwamen 21 mensen om het leven en zo'n 500 mensen raakten gewond.
Bron: http://nos.nl/artikel/178(...)rg-ondergedoken.html

Triest dat zelfs de gezinsleden van de burgemeester nu in dit verhaal worden betrokken. Ze hebben part noch deel aan wat er allemaal is gebeurd. Ook zijn alle bedreigingen respectloos. Er loopt nog onderzoek naar de zaak. De gemeenteraad van Duisburg heeft besloten om de uitkomsten van dat onderzoek eerst af te wachten. Mensen moeten dat proces respecteren.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:38:24 #174
124676 RobertoCarlos
pi_85354077
Lynchen is van alle tijden :X
pi_85805500
http://www.nu.nl/buitenla(...)rama-loveparade.html
quote:
'Politie oorzaak drama Loveparade'

DUISBURG - De Loveparade in de Duitse stad Duisburg is dramatisch verlopen door de manier waarop de politie te werk ging. Dat zegt organisator Rainer Schaller zaterdag in het tijdschrift Der Spiegel.

De agenten vormden drie kordons in de massa, die uiteindelijk leidden tot de dood van 21 mensen, onder wie een Nederlander, aldus Schaller.
Schaller gaat zijn beschuldigingen ondersteunen met beeldmateriaal van de zeven beveiligingscamera's, dat hij op internet zal zetten. ''Iedereen kan dan zelf een beeld krijgen van de gebeurtenissen'', stelt hij.

Kordons
Op de beelden is volgens Schaller te zien hoe de politie rond een uur of vier in de tunnel twee ketens van agenten vormt. Ook wordt een kordon opgesteld op de oprit naar de tunnel, waar de feestvierders in het gedrang vast kwamen te zitten.
''Dat leidt bij ons tot de vraag waarom de politie dit deed'', stelt Schaller, die verder spreekt van tactische fouten van de politie. Volgens hem zouden de slachtoffers nog leven als de politie geen kordons had gevormd.

Vluchtwegen
Eerder wees de gemeente Duisburg ook al met een beschuldigende vinger naar de politie. Volgens een evaluatierapport van de gemeente hadden agenten surveillanceauto's op vluchtwegen geparkeerd.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken sprak daarop de verdenking uit dat de gemeente de naleving van haar eigen vergunningen niet heeft gecontroleerd.

In het interview zegt Schaller verder zich wel verantwoordelijk te voelen voor het drama. ''Ik was de organisator en de mensen zouden niet zijn gestorven als het evenement niet had plaatsgehad.'' Volgens Schaller heeft justitie uiteindelijk het laatste woord over de schuldvraag.
Wat een lulkoek...Alleen maar schuldig voelen omdat je de organisator bent.

De mensen zouden niet zijn gestorven als het beter was georganiseerd. Alleen maar naar de politie wijzen is pure kolder. Ook zonder politie inzet moet het veilig kunnen verlopen.
Leaf
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:06:46 #176
124676 RobertoCarlos
pi_85805608
Normaal gesproken worden dergelijke veiligheidsplannen van te voren overlegd. Dus of de politie heeft dat plan niet gevolgd -> schuldige: politie, of het veiligheidsplan was niet goed -> schuldige: politie, organisatie, gemeente
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:29:12 #177
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_85806185
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:02 schreef VancouverFan het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rama-loveparade.html
[..]

Wat een lulkoek...Alleen maar schuldig voelen omdat je de organisator bent.

De mensen zouden niet zijn gestorven als het beter was georganiseerd. Alleen maar naar de politie wijzen is pure kolder. Ook zonder politie inzet moet het veilig kunnen verlopen.
:')

Unsuccesful troll is unsuccesful...

Ik ben benieuwd naar de resultaten van zijn beeldanalyse. De discutabele rol die de politie gespeeld heeft is tot nu toe inderdaad onderbelicht gebleven.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_85806396
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Unsuccesful troll is unsuccesful...
:?
Leaf
  Admin maandag 30 augustus 2010 @ 13:09:51 #179
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85869186
BERLIJN/DUISBURG - De organisatie van de deze zomer in het West-Duitse Duisburg tragisch verlopen manifestatie Loveparade heeft de beelden van de bewakingscamera's openbaar gemaakt.
De beelden zijn maandag op internet gepubliceerd.

Op het evenement op 24 juli ontstond een enorm gedrang waarin 21 mensen de dood vonden. De organisatie heeft laten weten dat het de beelden mede vrijgeeft om te helpen de toedracht van het drama op te helderen. Organisator Rainer Schaller beschuldigt de politie in Duisburg ervan het gedrang te hebben veroorzaakt.

In een in het weekeinde gepubliceerd vraaggesprek met het blad Der Spiegel zei Schaller dat op de beelden van de zeven beveiligingscamera's is te zien hoe door de opstelling van politieagenten de feestvierders in het gedrang kwamen.

http://www.volkskrant.nl/(...)_Loveparade_openbaar

en:
http://www.dokumentation-loveparade.com/

Eurovisie Songfestival Queen maandag 30 augustus 2010 @ 13:17:06 #180
163650 Greys
pi_85869418
Het is idd wel heel duidelijk te zien zo waardoor de opstoppingen veroorzaakt worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85870787
Weinig nieuws verder..

Ik was op vakantie met o.a. een paar Duiters, waarvan er 1 een van zijn beste vrienden had verloren op de LP. Komt het toch in 1 keer weer een stuk dichterbij.
pi_85871122
Zeer duidelijke beelden man :o
  maandag 30 augustus 2010 @ 14:15:26 #183
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_85871509
Die beelden zijn echt volslagen bizar. Al die gangen afsluiten en dan de boel tegelijk weer open gooien. Vraag me af wie er verantwoordelijk is geweest voor die opdrachten.
  FOK!fotograaf maandag 30 augustus 2010 @ 14:43:11 #184
73911 ultra_ivo
pi_85872440
Ik vraag me af of er überhaupt noch sprake was van gecentraliseerde opdrachten. Zeker als ik de berichten hoor over communicatieapperatuur die amper werkt.
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:00:47 #185
124676 RobertoCarlos
pi_85884107
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:56 schreef Oksel het volgende:
Weinig nieuws verder..

Ik was op vakantie met o.a. een paar Duiters, waarvan er 1 een van zijn beste vrienden had verloren op de LP. Komt het toch in 1 keer weer een stuk dichterbij.
:') :Z op vakantie in Australie?
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:10:33 #186
124676 RobertoCarlos
pi_85884453
Schokkende beelden! Met name aan het einde zie ik nu pas voor het eerst echt hoe dicht en hoe groot die groep was. Maar waarom nou die Polizeikette steeds? Wat was het nut daarvan dan?
En aan de toevoer van buiten het gebied werd kennelijk niets gedaan... :N
pi_85884659
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:15 schreef Paxlie het volgende:
Die beelden zijn echt volslagen bizar. Al die gangen afsluiten en dan de boel tegelijk weer open gooien. Vraag me af wie er verantwoordelijk is geweest voor die opdrachten.
Het afsluiten gebeurde (waarschijnlijk) omdat het terrein vol was.
Het open gooien gebeurde omdat het publiek niet meer tegen te houden was. Er ontstonden vechtpartijen met de politie.
Raar handelen van de politie, dat had van tevoren beter bedacht moeten worden.

Maar het lijkt er toch op dat de grootste fouten vooraf zijn gemaakt, niet in staat zijn grote mensenmassa's te beheren.

Ik denk dat een festival in Nederland veel anders georganiseerd zou worden. Sluizen maken waar mensen echt niet voorbij kunnen, mededelingen borden waarom ze worden tegengehouden, duidelijke in en uitgangen maken, zorgen dat mensen niet stil gaan staan op die routes.
Leaf
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:21:14 #188
124676 RobertoCarlos
pi_85884805
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:16 schreef VancouverFan het volgende:
Ik denk dat een festival in Nederland veel anders georganiseerd zou worden. Sluizen maken waar mensen echt niet voorbij kunnen, mededelingen borden waarom ze worden tegengehouden, duidelijke in en uitgangen maken, zorgen dat mensen niet stil gaan staan op die routes.
Zeg dat toch maar niet te hard, duitsers staan stonden ook bekend om hun grundlichkeit
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:21:56 #189
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_85884824
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het afsluiten gebeurde (waarschijnlijk) omdat het terrein vol was.
Het open gooien gebeurde omdat het publiek niet meer tegen te houden was. Er ontstonden vechtpartijen met de politie.
Raar handelen van de politie, dat had van tevoren beter bedacht moeten worden.

Maar het lijkt er toch op dat de grootste fouten vooraf zijn gemaakt, niet in staat zijn grote mensenmassa's te beheren.

Zeker weten. Dance Valley 2001 en een hoop kleinere incidenten op festivals hebben de Nederlandse organisatoren wereldleider gemaakt op dat gebied.
pi_85884908
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Zeg dat toch maar niet te hard, duitsers staan stonden ook bekend om hun grundlichkeit
Die grundlichheit was hier nergens te zien.

Het is compleet amateuristisch om met een menselijk hek te gaan werken om 1.000den mensen tegen te houden.
Zeker als je een beperkt aantal in en uit gangen hebt MOET je een duidelijk en degelijk publieks controle hebben.
Leaf
pi_85884950
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:21 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Zeker weten. Dance Valley 2001 en een hoop kleinere incidenten op festivals hebben de Nederlandse organisatoren wereldleider gemaakt op dat gebied.
In Nederland zijn allerlei hekken en manieren uitgevonden om het publiek in goede banen te leiden.

http://www.mojobarriers.com/
Leaf
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:39:26 #192
279894 winka
There is no place like home..
pi_85927352
Hier is nog een engelse versie van het filmpje:

pi_91307348
Zijn er nog updates? Of wordt dit een doofpotje?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:21:38 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91307375
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:20 schreef kikoooooo het volgende:
De mensen die dood zijn zijn inmiddels begraven of gecremeerd.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:24:54 #195
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_91307470
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De mensen die dood zijn zijn inmiddels begraven of gecremeerd.
wat een leuke grap Maanvis, echt hilarisch. In tijden niet zo gelachen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:27:40 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91307567
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:24 schreef Paxlie het volgende:

[..]

wat een leuke grap Maanvis, echt hilarisch. In tijden niet zo gelachen.
Ik moest ook lachen om de post van kikoooo :D. update vragen over iets dat allang voorbij is...
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:29:13 #197
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91307634
We waren het er met z'n allen toch over eens dat het de schuld van de panikerende massa was?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:29:29 #198
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_91307643
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik moest ook lachen om de post van kikoooo :D. update vragen over iets dat allang voorbij is...
Hoezo is het voorbij? Volgens mij is er nog steeds geen schuldige aangewezen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:31:03 #199
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91307707
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:29 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Hoezo is het voorbij? Volgens mij is er nog steeds geen schuldige aangewezen.
Lastig om in een groep mensen een schuldige aan te wijzen :)
Een gedicht over Maanvis
pi_91307715
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:20 schreef kikoooooo het volgende:
ik heb maand geleden een keer gegoogled omdat ik me hetzelfde afvroeg. Wat ik begreep, onderzoek was allang afgerond (september al iirc), er zijn fouten gemaakt aan de kant van de organisatie en de gemeente maar het was vooral een samenloop van omstandigheden, geen directe verantwoordelijken.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:33:27 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91307799
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 11:31 schreef heroftw het volgende:

[..]

ik heb maand geleden een keer gegoogled omdat ik me hetzelfde afvroeg. Wat ik begreep, onderzoek was allang afgerond (september al iirc), er zijn fouten gemaakt aan de kant van de organisatie en de gemeente maar het was vooral een samenloop van omstandigheden, geen directe verantwoordelijken.
Les één: mijd deze massa-events als de pest, tenzij je dood wilt.
pi_91307900
dus over 2 maanden ga ik eigenlijk op een kamikaze-missie ;p
pi_91307997
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

vrijdag 14 januari 2011 @ 11:43:43 #204
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_91308196
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is dus pertinent niet waar.
Als dit regelmatig gebeurde had je een punt, maar nu slaat het als een tang op een varken.
pi_91308240
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:43 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Dat is dus pertinent niet waar.
Als dit regelmatig gebeurde had je een punt, maar nu slaat het als een tang op een varken.
Inderdaad. Je kunt dat lastig op basis van een dergelijk incident zo stellen.
Maar misschien voel hij zich er gewoon prettiger bij als hij veilig achter zijn PC kan zitten.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:47:39 #206
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_91308350
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:44 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Inderdaad. Je kunt dat lastig op basis van een dergelijk incident zo stellen.
Maar misschien voel hij zich er gewoon prettiger bij als hij veilig achter zijn PC kan zitten.
Daar moet hij ook mee stoppen. Anders krijgt hij rsi, virussen en zal hij gehackt worden.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:55:32 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91308672
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb het vorig jaar 2x meegemaakt. 1x bij serious request, 1x bij het concert van muse. Als er paniek uitbreekt ben je gewoon den sjaack!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:03:45 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_91309017
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 11:47 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Daar moet hij ook mee stoppen. Anders krijgt hij rsi, virussen en zal hij gehackt worden.
Ick ben een macboy ick ben onquetschbaer.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:47:14 #209
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_91521487
quote:
Onderzoek 16 mensen om Loveparade

De ramp is alweer ruim een half jaar geleden, maar het Duitse Openbaar Ministerie is nu een onderzoek begonnen naar zestien personen in verband met de Loveparade. De verdachten werken voor de organisatie, de gemeente Duisburg of de politie.

Enkele personen worden beschuldigd van dood door schuld of grove nalatigheid. De namen van de verdachten zijn niet bekend gemaakt. In de afgelopen zes maanden zijn 2200 getuigen verhoord. Ook werd er terabytes aan beeldmateriaal geanalyseerd.

Bij het dance-evenement vielen afgelopen juli 21 doden bij gedrang in de toegangstunnel naar het terrein. Ongeveer 500 mensen raakten gewond, waarvan 40 ernstig.
http://www.spitsnieuws.nl(...)nsen_om_lovepar.html
pi_96887576

De autoriteiten hebben vorig jaar bij de Loveparade ernstige fouten gemaakt. Dat blijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel uit een rapport van het Openbaar Ministerie in de West-Duitse stad, dat van januari dateert. In het gedrang bij de Loveparade stierven in juli vorig jaar 21 mensen, onder wie een Nederlander. Honderden mensen raakten gewond.

Uit het rapport blijkt dat er twee ploegen van agenten waren die elkaar zouden afwisselen. Die wisseling van de wacht had plaats juist op het moment dat vele bezoekers bij de nauwe tunnel naar het festivalterrein in het nauw kwamen. Die wisseling van de wacht was aanvankelijk niet gepland, maar het ministerie van Binnenlandse Zaken van de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen had enkele weken voor het festijn bepaald dat agenten maximaal twaalf uur achtereen dienst mochten doen.

http://www.volkskrant.nl/(...)bij-Loveparade.dhtml

----------------------------------

'Grove fouten politie bij Love Parade'

De politie heeft tijdens de Love Parade in Duisburg, waarbij 21 mensen om het leven kwamen, grove fouten gemaakt. Dat staat in een rapport van het Duitse openbaar ministerie, dat in handen is van het weekblad Der Spiegel.

In het rapport staat dat voor de beveiliging van de tunnel naar het festivalterrein twee ploegen van honderd agenten beschikbaar waren, die elkaar halverwege de dag zouden aflossen. Al voorafgaand aan het evenement zou er binnen de politie kritiek op die wissel zijn geweest, omdat er grote drukte werd verwacht en de nieuwe agenten dan niet snel genoeg bij hun post zouden kunnen komen.

Telefoons
Die angst werd bewaarheid toen het in de toegangstunnel zo druk werd, dat mensen in de verdrukking kwamen. Het lukte de politie pas na een uur om de tunnel voor nieuwe bezoekers af te sluiten.

Ook zou de politie te weinig mobiele telefoons hebben aangemeld voor voorrang bij overbelasting van het mobiele netwerk. Mobieltjes en portofoons van dienstdoende agenten vielen daardoor regelmatig weg.

Paniek
Bij de Love Parade in Duisburg vielen op 24 juli vorig jaar 21 doden en meer dan 500 gewonden. De meeste slachtoffers vielen bij de enige ingang naar het festivalterrein, waar het door aankomende en vertrekkende bezoekers zo druk werd dat er paniek ontstond.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken van de deelstaat NoordRijn-Westfalen wilde niet reageren op de berichtgeving van het weekblad, omdat het onderzoek nog loopt.

http://nos.nl/artikel/240(...)bij-love-parade.html
  maandag 16 mei 2011 @ 16:13:46 #211
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_96890204
Schandalig :{
Het drama lijkt alleen maar erger te worden ;(
pi_96890579
Het wordt een bizar verhaal. Portofoons werken neem ik aan toch niet op GSM frequenties en zouden toch gewoon hun werk ten allertijde moeten doen. Het zou wat zijn dat er een groot incident ergens is en de hulpdiensten vanwege de grote inzet niet meer kunnen communiceren.

Verder ook frappant dat de schuld geheel in de schoenen van de politie geschoven wordt, terwijl het eerder door de bureacraten komt die de politie perse wou laten wisselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')