abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:29:50 #1
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84655259
21 doden en ruim 500 gewonden

Linkje:
http://www.spiegel.de/thema/love_parade_unglueck_2010/

Hier verder

foto's

video's
Vorige delen:
Doden bij Loveparade in Duisburg
Minstens 15 doden, honderden gewonden Loveparade #2
Loveparade #3 - waar we 15 doden betreuren.
Loveparade #4
Love Parade #5 Love4Ever
Love parade ''deel 6''
Love parade #7
Loveparade #8
Loveparade #9
Loveparade #10 deathparade

Verplicht leesvoer:
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf

Aanvullende video's :

Whitelinefirm
Bild + animatie.

Let wel, schokkend.

- http://www.spiegel.de/flash/flash-23952.html

-------------------------------------------
Deze HQ film op youtube laat zien dat de bezoekers de container en trap gebruiken om op het terrein te komen. Op de voorgrond, waar de filmer staat is plenty ruimte om te wandelen

[ Bericht 3% gewijzigd door Qebbel op 30-07-2010 08:35:37 ]
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:30:32 #2
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84655268
Nu ik weet dat de organisatie door fitnessclubs is gedaan, verklaar dat een heleboel voor mijn.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 30 juli 2010 @ 08:39:31 #3
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_84655400
Laatste bericht Loveparade #13
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:23 schreef Qebbel het volgende:
Die burgemeester moet gewoon aftreden omdat hij ten eerste kosten wat het kost de LP in zijn stad wilde, ook al wist hij dat dit misschien niet heel verantwoordelijk en weloverwogen was. Vervolgens met alles akkoord is gegaan, ondanks de risico's, waar hij wel degelijk van op de hoogte was. En ten slotte is hij inderdaad altijd eindverantwoordelijke, om maar niet te spreken over de leugens die aanvankelijk de wereld in werden geholpen meteen na het drama. Belachelijk werkelijk, die doofpotzoekers.

Daarnaast moeten er naar mijn mening meerdere koppen rollen, sowieso bij de politie ook. En ik vind dit absoluut niet vergelijkbaar met HvH en Aboutaleb. Duisburg bleek overduidelijk een catastrofe waiting to happen. Dat vind ik een schande.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:09:47 #4
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84655876
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 08:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nu ik weet dat de organisatie door fitnessclubs is gedaan, verklaar dat een heleboel voor mijn.
Mwoah, dat zegt niet zoveel over de organisatie an sich. Genoeg bedrijf die meerdere evenementen organiseren, maar niet op die manier bij de KvK bekend zijn.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 09:38:39 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84656470
Het is nu bijna een week later en het laat me maar niet los. Wat een drama ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_84656715
Die terzake heb ik helaas gemist. Weet iemand waar ik die kan terugkijken of dat het nog herhaald wordt?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:51:17 #7
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_84656743
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:09 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Mwoah, dat zegt niet zoveel over de organisatie an sich. Genoeg bedrijf die meerdere evenementen organiseren, maar niet op die manier bij de KvK bekend zijn.
Idd, er worden ook regelmatig grote vechtsportevenementen georganiseerd door sportscholen, dat wil niet zo veel zeggen.

Dat het nu is onderschat met verschrikkelijke gevolgen klopt ook.
be nice or go away
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:08:21 #8
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:18:51 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84657435
quote:
Dat zou betekenen dat het terrein qua bezoekersaantallen prima was. Er zijn nog wel heel veel andere verwijten te maken natuurlijk maar dit werd steeds als belangrijkste punt geroepen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:19:22 #10
279894 winka
There is no place like home..
pi_84657451
dubbel

-knip-

[ Bericht 97% gewijzigd door winka op 30-07-2010 10:27:23 ]
pi_84657524
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat het terrein qua bezoekersaantallen prima was. Er zijn nog wel heel veel andere verwijten te maken natuurlijk maar dit werd steeds als belangrijkste punt geroepen.
Dat valt ook om te draaien natuurlijk. Als het bij 300k al misging...
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:24:54 #12
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84657588
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:22 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dat valt ook om te draaien natuurlijk. Als het bij 300k al misging...
Ja maar gevolg is dat de burgemeester zich kan verschuilen achter de vergunning, aangezien die aantallen niet al te ver uit elkaar liggen.
pi_84657638
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:24 schreef Paxlie het volgende:
Ja maar gevolg is dat de burgemeester zich kan verschuilen achter de vergunning, aangezien die aantallen niet al te ver uit elkaar liggen.
Maar dan geeft-ie in principe ook toe dat er eerder is gelogen over de aantallen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:28:10 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84657704
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Maar dan geeft-ie in principe ook toe dat er eerder is gelogen over de aantallen.
Dat deed hij impliciet al meteen door te zeggen dat er veel minder mensen waren, terwijl hij vlak voor de ramp zelf het getal 1,4 miljoen mensen noemde :{
pi_84657789
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

dus , er wordt beweerd dat de bezoekers aantallen naar boven werden bij gesteld en dat ze dat nu weer doen en dat het aantal bezoekers in duisberg prima was ?
Sure , komt de gemeente en politie aldaar wel heel erg goed uit ofc, geloof er om eerlijk te zijn geen flikker van dus.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:31:19 #16
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84657797
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Klopt, maar dat gooi je op het feit dat het goed is voor je stad.
Glas, plas, blijft zoals het was.
pi_84657831
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:31 schreef dontcare het volgende:
dus , er wordt beweerd dat de bezoekers aantallen naar boven werden bij gesteld en dat ze dat nu weer doen en dat het aantal bezoekers in duisberg prima was ?
Sure , komt de gemeente en politie aldaar wel heel erg goed uit ofc, geloof er om eerlijk te zijn geen flikker van dus.
Waarom zou het niet waar kunnen zijn?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:44:43 #18
177242 Irien
Innit though
pi_84658222
Die boodschap van de omroepers "Gaat u asltublieft niet meer naar de Loveparade, het terrein is vol" alleen in het Duits :N :X :( Als je dan ziet dat er onder de doden ook een Australiër, een Chinees, een Italiaan etc... zijn. Zelfs bij een klein festival als Lowlands is de meeste informatie tweetalig, ook in het Engels.

Wat ook suf was uit die docu van Der Spiegel ... het moment eerder op de middag dat de bezoekersmassa de hekken op een andere plek omver liepen. Die agenten zetten kalmpjes aan die hekken gewoon weer terug! Hallo, dat was een alarmbel!
Between the click of the light and the start of the dream
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:46:34 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84658285
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:44 schreef Irien het volgende:
Die boodschap van de omroepers "Gaat u asltublieft niet meer naar de Loveparade, het terrein is vol" alleen in het Duits :N :X :( Als je dan ziet dat er onder de doden ook een Australiër, een Chinees, een Italiaan etc... zijn. Zelfs bij een klein festival als Lowlands is de meeste informatie tweetalig, ook in het Engels.

Wat ook suf was uit die docu van Der Spiegel ... het moment eerder op de middag dat de bezoekersmassa de hekken op een andere plek omver liepen. Die agenten zetten kalmpjes aan die hekken gewoon weer terug! Hallo, dat was een alarmbel!
Dat viel me ook op, bovendien was het nauwelijks te verstaan door al het lawaai. Ze hadden die boodschap moeten blijven herhalen, mensen duidelijk moeten maken dat het gewoon te vol was. En inderdaad op een gegeven moment de mensen maar doorlaten :N
pi_84658306
quote:
Mwach, van toeristen mag toch ook wel verwacht worden dat ze zich enigszins verdiepen in het land waar ze naartoe gaan.

quote:
Wat hadden die agenten dan moeten doen? :D. Ook zij wisten blijkbaar niet precies wat er gaande was.
pi_84658398
quote:

Ten eerste, Als je een agent iets hoort roepen wat je niet verstaat dan vraag je het toch even aan omstanders? En ten tweede, als je van zover bent gekomen dan laat je je ook niet door zo'n verzoekje tegenhouden, lijkt me.
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:50:58 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84658424
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mwach, van toeristen mag toch ook wel verwacht worden dat ze zich enigszins verdiepen in het land waar ze naartoe gaan.
Je bedoelt dingen leren als "hallo, hoe gaat het?", dat zou je kunnen verwachten ja. Maar vloeiend duits leren spreken voor een dagje festival? Lijkt me ietwat overdreven :')

quote:
Wat hadden die agenten dan moeten doen? :D. Ook zij wisten blijkbaar niet precies wat er gaande was.
Is ook moeilijk om achteraf te zeggen, maar misschien iets actiever de mensen kunnen weren, gebaren dat ze terug moesten, dat het overvol was...
  Moderator vrijdag 30 juli 2010 @ 10:52:23 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84658455
Trouwens dat getal van 300.000 kan nooit kloppen lijkt me. Het veld stond best vol, de hele tunnel, en er stonden dus nog duizenden mensen klaar om te gaan + de hele stad was vol. Dat moeten dan toch echt wel meer mensen zijn? Het lijkt er nu inderdaad op dat ze met alle macht het bezoekersaantal naar beneden willen schroeven. De 1,4 miljoen leek me altijd al wat veel, maar ik denk dat 300.000 ook echt niet klopt :N
pi_84658487
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

[..]

nou ik vind dat die Duitsers sowieso wel es wat meer met de Engelse taal mogen doen. Alles wordt maar gesynchroniseerd op tv :N Als ik naar Japan ga ken ik de taal ook niet dus als ze daar zoiets zouden omroepen zou ik ook klapperen met mn oren. Kan ik me nog wel verdiept hebben in het land maar de taal spreek ik niet. ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_84658612
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Waarom zou het niet waar kunnen zijn?
het kan , maar het komt de gemeente aldaar wel erg goed uit
Ik zeg ook niet dat het niet waar is, dat kan ik niet bewijzen ofc , ik geloof er alleen geen zak van dat er zo weinig in duisburg waren. Als je de beelden ziet, vooral van voor het drama, lijkt het duidelijk meer bezoekers als ze nu beweren.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')