Sowieso is het vragen om problemen als je een fetival terrein inricht:quote:Op zondag 25 juli 2010 12:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Het meest vreemde vind ik eigenlijk dat men een terrein voor 500.000 bezoekers had, terwijl er standaard een miljoen mensen afkomen op de love parade.
Dat is toch vragen om problemen? Dat is voor mij eigenlijk de meest prangende vraag. Waarom kies je een terrein dat totaal ongeschikt is voor zo veel mensen
Het is bijzonder raar. Op de LP komen altijd wel 1.000.000 mensen af.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sowieso is het vragen om problemen als je een fetival terrein inricht:
- ingeklemd tussen een spoorweg en een snelweg
- selchts toegang via 2 tunnels die op hetzelfde punt uitkomen
- een fikse misrekening maakt in het aantal bezoekers
En als je dan als organisatie toch nog 40% extra op de 500.000 man die al binnen toelaat, dan moet je je als organisator toch wel af gaan vragen waar je mee bezig bent.
inderdaad, de organisatie moet zich schamen, of wie maar ook dit over het hoofd heeft gezienquote:
Wordt tijd dat je weer naar de kerk gaat.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:34 schreef matthijs.. het volgende:
Gecondoleerd voor de slachtoffers die zijn gevallen.
Ik vond het verkeerd om het verder door te laten gaan, alle hekken weghalen en genoeg uitgangen maken en dan de boel stoppen. Blijkbaar draait het om brood en spelen en moest het programma gewoon worden afgemaakt.
doden en veel gewonden bij de Love parade in Duisburgquote:Op zondag 25 juli 2010 13:45 schreef Loedertje het volgende:
Kan iemand in de OP vermelden waar het over gaat?
Ben erg lui vandaag en heb geen zin om de eerdere delen te lezen.
Bizarre foto met zoveel mensen. Terrein lijkt me toch behoorlijk vol op die rechterbovenkant na dan. Maar ja, logisch dat in dat verste hoekje vrijwel niemand was.quote:
Zelfs al zou er geen paniek uitbreken... Weet ik veel hoeveel honderdduizenden mensen die ineens door die ene uitgang naar buiten willen (waar de slachtoffers liggen), lijkt me ook geen goed idee.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wordt tijd dat je weer naar de kerk gaat.
Wat denk je dat er gebeurd als de muziek in 1 keer stopt en alle mensen in beweging komen en er paniek of agressiviteit onstaat. Als de sfeer omslaat wordt het knap klote.
Ze hadden geen keuze dan het door laten draaien en rustig laten afvloeien.
Waarom zou je daar agressief van worden?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als de muziek in 1 keer stopt en alle mensen in beweging komen en er paniek of agressiviteit onstaat. Als de sfeer omslaat wordt het knap klote.
waarom niet? Je ziet toch duidelijk dat dit in Berlijn nooit was gebeurd ......quote:Op zondag 25 juli 2010 13:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Ben het helemaal niet eens met die foto van berlijn zal eens even kijken of ik iets anders in elkaar kan flansen
Op deze foto vind ik het wel meevallen, voldoende ruimte.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Bizarre foto met zoveel mensen. Terrein lijkt me toch behoorlijk vol op die rechterbovenkant na dan. Maar ja, logisch dat in dat verste hoekje vrijwel niemand was.
Inderdaad, muziek uitzetten terwijl veel mensen onwetend zijn maakt de sfeer er ook niet beter op. Is het nu definitief dat er nooit meer een loveparade wordt gehouden?quote:Op zondag 25 juli 2010 13:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
In dit geval is het inderdaad vrij dom te noemen omdat de Love Parade een voorgeschiedenis heeft van grotere bezoekersaantallen.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sowieso is het vragen om problemen als je een fetival terrein inricht:
- ingeklemd tussen een spoorweg en een snelweg
- selchts toegang via 2 tunnels die op hetzelfde punt uitkomen
- een fikse misrekening maakt in het aantal bezoekers
En als je dan als organisatie toch nog 40% extra op de 500.000 man die al binnen toelaat, dan moet je je als organisator toch wel af gaan vragen waar je mee bezig bent.
Ze probeerde massahystery te voorkomen wat misschien meer doden had opgeleverd. Daarom hebben ze het stil gehouden.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom zou je daar agressief van worden?
Mensen krijgen vaak genoeg ruzie als er geduwd en getrokken wordt aan elkaar. Dat zie je zelfs al in cafés, laat staan een feest met zoveel man. Waarvan sommige/meeste onder invloed.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom zou je daar agressief van worden?
lijkt me een hele verstandige beslissing.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:48 schreef Kinz het volgende:
[..]
Inderdaad, muziek uitzetten terwijl veel mensen onwetend zijn maakt de sfeer er ook niet beter op. Is het nu definitief dat er nooit meer een loveparade wordt gehouden?
Ze kunnen dan toch zeggen wat er aan de hand is.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:48 schreef Kinz het volgende:
[..]
Inderdaad, muziek uitzetten terwijl veel mensen onwetend zijn maakt de sfeer er ook niet beter op.
ja, ze stoppen ermee.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:48 schreef Kinz het volgende:
[..]
Inderdaad, muziek uitzetten terwijl veel mensen onwetend zijn maakt de sfeer er ook niet beter op. Is het nu definitief dat er nooit meer een loveparade wordt gehouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |