abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 18:10:34 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84513242
Foto's kapot.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84513260
fixed.
Lambo of Rekt
  Donald Duck held maandag 26 juli 2010 @ 18:11:57 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84513286
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Mêh, een busje wat constant toetert, of een busje met sirene aan, dat maakt natuurlijk ook niks uit.
Af en toe een claxon of een constante sirene is een enorm verschil. Zo'n sirene produceert ook nog eens veel meer decibel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84513298
Op die luchtfoto, daar links bij het pijltje in de tunnel, dat is de helling waar de mensen oprenden op een gegeven moment?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84513315
Iemand al enig idee wanneer de herdenking is?
pi_84513334
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Op die luchtfoto, daar links bij het pijltje in de tunnel, dat is de helling waar de mensen oprenden op een gegeven moment?
Jep. En het vierkant is de normale opgang.
pi_84513363
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:11 schreef __Saviour__ het volgende:

Af en toe een claxon of een constante sirene is een enorm verschil. Zo'n sirene produceert ook nog eens veel meer decibel.
Dat ben ik met je eens, maar in zo'n mensenmassa red je het echt niet met af en toe een toetertje links en rechts. Dan ben je echt constant op het knopje aan het hengsten en kun je mijns inziens net zo goed de sirene inzetten. Dat weten ook mensen verder dan 5 meter van je busje dat je er aankomt en zou je in principe sneller door de massa kunnen.
Ik zeg er wel bij dat dit enorm speculeren van mijn kant is.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:15:01 #9
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84513377
Ik zag in de Telegraaf een andere tunnel, waar ook mensen in gingen, maar er waren toch maar 2 tunnels? In die ene mochten ze toch niet? Hoe komt het dat ze daar dan toch lopen?
pi_84513405
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:13 schreef kikoooooo het volgende:
Jep. En het vierkant is de normale opgang.
Dat had ik al begrepen. Als je die 'vrije' opgang tussen die helling en de centrale ingang ziet, dan zou je denken dat dat busje met sirene daar misschien ook wel omhoog had kunnen rijden. Of hij moest echt ergens bij de ingang zijn.
pi_84513430
Wat een domme kutdiscussie over die sirene zeg, toch wel het dieptepunt van dit topic :')
pi_84513440
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:15 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik zag in de Telegraaf een andere tunnel, waar ook mensen in gingen, maar er waren toch maar 2 tunnels? In die ene mochten ze toch niet? Hoe komt het dat ze daar dan toch lopen?
Zie je die twee rode pijltjes op de luchtfoto? Dat is één tunnel, waar wel van 2 kanten mensen op het zwarte vierkant af kwamen.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:17:17 #13
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84513461
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zie je die twee rode pijltjes op de luchtfoto? Dat is één tunnel, waar wel van 2 kanten mensen op het zwarte vierkant af kwamen.
En die met de kruis dan? Daar zie ik ook mensen?
  maandag 26 juli 2010 @ 18:17:20 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84513464
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar in zo'n mensenmassa red je het echt niet met af en toe een toetertje links en rechts. Dan ben je echt constant op het knopje aan het hengsten en kun je mijns inziens net zo goed de sirene inzetten. Dat weten ook mensen verder dan 5 meter van je busje dat je er aankomt en zou je in principe sneller door de massa kunnen.
Ik zeg er wel bij dat dit enorm speculeren van mijn kant is.
daar zal vast ook wel een onderzoek naar geweest zijn. google maar wat rond en dan zie ik het wel ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 26 juli 2010 @ 18:17:31 #15
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_84513470
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

In een stilstaande mensenmassa die knoerharde sirene aan laten staan, dat slaat gewoon nergens op. Dat is gewoon veel te veel decibel, de dichtstbijzijnde mensen staan hooguit enkele tientallen centimeters van de bron van het geluid.
Volgens mij is het oplopen van enige gehoorbeschadiging op een muziekfestival het laatste waar men zich zorgen overmaakt.

Verder, het is onduidelijk wat zich exact heeft afgespeeld en welke rol de politie heeft gehad. Ik denk niet dat die hulpverleners de menigte zijn in gereden met tot doel paniek te maken. Wellicht dat zij ook min of meer klem kwamen te zitten en voor de keuze werden gesteld om achteruit terug te rijden of toch verder te rijden.

In ieder geval lijkt mij dat hulpverleners proberen te doen wat men op dat moment het beste lijkt. Als je verwijten wilt maken dan kijk eerder naar de organisatie dan het individuele handelen van hulpverleners.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_84513493
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:15 schreef Gtaboy107 het volgende:
Kijk die foto dan in de OP.

Het is een omgekeerde T vorm waar ze vanaf de zijkanten in lopen.
Lambo of Rekt
pi_84513545
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:17 schreef Gtaboy107 het volgende:

En die met de kruis dan? Daar zie ik ook mensen?
Dat zijn mensen van de organisatie enzo, denk ik.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:21:09 #18
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_84513607
Ik hoorde net op EenVandaag dat er nog 1 iemand is die in levensgevaar is? Ai...
pi_84513752
Vanavond bij On Air Charly Lownoise en de organisator van de Dance Parade te gast over de ramp.
-
pi_84513769
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:26 schreef Ritmo het volgende:
Vanavond bij On Air Charly Lownoise en de organisator van de Dance Parade te gast over de ramp.
Welk net en hoelaat?
Lambo of Rekt
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 18:26:36 #21
135305 beequeen
Lost.
pi_84513771
Nog maar een keer de link uit Bild. Klik op het bovenste filmpje.
Bild + animatie.
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  maandag 26 juli 2010 @ 18:27:37 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_84513796
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:26 schreef Ritmo het volgende:
Waar is dat On Air te vinden?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_84513798
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:26 schreef beequeen het volgende:
Nog maar een keer de link uit Bild. Klik op het bovenste filmpje.
Bild + animatie.
Ik zet m in de op.
Lambo of Rekt
pi_84513889
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ringo hoort hier drie keer zijn naam. En heeft al vaker gezegd dat zowel organisatie als autoriteiten veel te verwijten valt. Maar zonder een bereidwillige meute bereik je niks. Men liep als doofstomme schapen die tunnel in. Onnozelheid wat de klok sloeg. Van iedereen, ook van het publiek.
Ik heb echt nog nooit zo'n dom, achterlijk en onnozel persoon meegemaakt denk ik als jij. Snap jij überhaupt wel iets van hoe mensen denken en handelen? Kan je ook nog met een beetje respect praten over deze dramatische gebeurtenis. 19 doden! vertrapt en overheen gelopen door een angstige meute mensen die niet hetzelfde lot wouden, los daarvan nog eens minstens 500 gewonden.

Ik stond er midden in, midden voor die trap en geloof mij het was geen kwestie van zo snel mogelijk op het festival willen komen waar het fout is gegaan.
1.4 miljoen mensen door een tunnel van nog geen 20 mtr sturen, die als in en uitgang werkt is gewoon niet te doen. Vooral niet als het niet eens duidelijk is waar de toegang tot het festival is aangezien de hekken gesloten waren en er geen bordje niks hing. Dus ja als er nergens blijkt dat je daar moet blijven wachten loop je door, net zoals alle mensen om je heen. Want zover wij wisten en duidelijk was moesten we door lopen. Als het dan op een gegeven moment doodloopt, heb jij dat als voorste wel in de gaten maar zelfs 3 meter de achter al niet en dan krijg je een kettingreactie van mensen die het niet op tijd door hebben en dus eigenlijk een stap te ver naar voren doen.
Het is zo uit de hand gelopen omdat er gewoon geen uitweg was ( en die pas na een uur open ging ) en de enige uitweg die we hadden een trap was van 1mtr breed. Daar kwamen ook niet veel mensen op wat wel logisch is als je nadenkt. Probeer maar eens met je 2en door een deuropening te gaan, stel je nou voor dat je dat met duizenden mensen wil gaan doen. Door het continue gedruk kwam er niemand op.
Mensen stonden zo dicht op elkaar op sommige plekken (oa waar wij stonden) dat mensen letterlijk een half uur lang verdrukt werden en dus flauwvielen en daardoor kwam nog meer paniek en gedruk.

Dus wat er naar mijn idee is fout gegaan;
- die tunnel had nooit als in en uitgang mogen dienen. Al helemaal niet als er geen andere toegangen zijn tot het festival. Een feest op zo'n grote schaal moet erg makkelijk te bereiken en te verlaten zijn. Ook moet iets makkelijk te bereiken zijn voor hulpdiensten, daar is een tunnel niet heel handig voor.
- dat de hekken ( de toegang tot het festival ) pas na een uur open gingen toen alles al een hele tijd uit de hand was gelopen. Toen ze eenmaal open gingen bleek er ook meer dan genoeg ruimte te zijn, dus dat het ook onlogisch was dat ze dicht waren gebleven. Ieder geval niet omdat het festivalterrein te vol was.
- de hele voorbereiding van het festival is blijkbaar niet helemaal goed verlopen. Duisburg had dit feest nooit aangekund. Een vergunning voor 250.000 mensen is toch duidelijk genoeg, dat het niet goed kan komen.
- en nee ik geloof niet dat de paniek is ontstaan doordat mensen op dingen klommen en vielen, dat was een reactie op de paniek. Mensen wouden weg vluchten van de paniek.

Ja natuurlijk hebben sommige mensen zich ook schandalig gedragen maar veel mensen hadden de ernst van de situatie niet eens door, en een paar gekken lopen er jammer genoeg altijd.
pi_84514009
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:30 schreef bambii het volgende:

Ja natuurlijk hebben sommige mensen zich ook schandalig gedragen maar veel mensen hadden de ernst van de situatie niet eens door, en een paar gekken lopen er jammer genoeg altijd.
Wat ik me nou afvraag he, hoelang duurde het voordat iedereen weer "normaal" kon lopen toen die paniek uitbrak?
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')