quote:Op zondag 25 juli 2010 18:16 schreef aychelle het volgende:
er scheen ook aardig wat drank en drugs te zijn, misschien dat veel daar nóg agresiefer door werden?
Was het leger er? Niet pas nadat het fout ging?quote:Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet werkenHet is ook maar brainstormen van mij, maar ik zie op een uitgestrekte locatie toch meer mogelijkheden voor zoveel mensen.
[..]
Het leger was er zelf. ME-peletons worden in Nederland vaak genoeg regio-overschrijdend ingezet.
En net buiten de stad heb je ook open locaties, heb je toch de mensen en voertuigen van de stad in de buurt.
Love parade #7
Er stonden toeringcar bussen met een Polizei opdruk, dus denk dat er juist veel hulpverleners van buiten de stad kwamen.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En dan? Iedereen met bussen naar het feest vervoeren? Stel je de chaos dan eens voor.
Politie van Duisburg was voornamelijk aanwezig... lijkt me. Denk niet dat ze agenten van andere steden hebben ingezet. Rotterdam leent toch ook geen agenten van Den Haag.
De inzet van stand-by Ambulances zijn allemaal mensen en voertuigen vanuit de eigen regio, gok ik.
Pas als het fout gaat, komen ze overal vandaan.
Vooraf alquote:Op zondag 25 juli 2010 18:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Was het leger er? Niet pas nadat het fout ging?
Dat was gewoon polizei hoor, in hun ME outfit.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Vooraf alZie de verschillende foto's/filmpje bij de ingang van de tunnels
Bij ons was dat wellicht de ME geweest, in Duitsland werkt dat misschien anders.
Lijkt me ook. Of het nou de EO jongerdag is of dancefeest of voetbalwedstrijd. Als er massahysterie uitbreekt dan zijn de gevolgen niet te overzien...quote:Op zondag 25 juli 2010 18:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dit was ook gebeurd zonder drank en drugs. Bullshitargument.
Oh, ik las in eerdere topics iets over Bundeswehr, vandaar.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat was gewoon polizei hoor, in hun ME outfit.
Precies, dat zei ik een paar posts eerder ook al. Eens temeer bewijs dat de organisatie ook tekort geschoten is bij de crowd control, niet alleen bij het crowd management.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:36 schreef ASroma het volgende:
[ afbeelding ]
hier zie je maar hoe plaatselijk massapaniek kan zijn, bij dat trappetje bij die t-mobile reclame gaat het helemaal fout terwijl je hiervoor nog rustig een bagel kan kopen....
Ah ok, zou goed kunnen.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:48 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Er stonden toeringcar bussen met een Polizei opdruk, dus denk dat er juist veel hulpverleners van buiten de stad kwamen.
Het lijkt wel of heel veel mensen tegelijk in de paniek dachten dat ze er bij dat trapje uit konden en dus en masse richting trapje zijn gegaan waardoor er mensen daar tegen de muur zijn platgedrukt.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:45 schreef Equites het volgende:
Zo vreemd om die foto te zien, daarvoor is het rustig, 30 meter verderop word je doodgedrukt. Zo snel kan dat gaan.Zelf ook zovaak in zo'n situatie gestaan maar nooit beseft hoe makkelijk dat fout kan gaan.
Op een van de foto's zie je ook wat dranghekken die helemaal krom zijn geduwd.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het lijkt wel of heel veel mensen tegelijk in de paniek dachten dat ze er bij dat trapje uit konden en dus en masse richting trapje zijn gegaan waardoor er mensen daar tegen de muur zijn platgedrukt.
jezus hier zie je dus gewoon mensen over mensen heen klimmen, de tering.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:50 schreef Sonja27 het volgende:
Deze foto is gemaakt VANAF het festivalterrein. De tunnel was de toevoer en die ging idd aan de andere kjant dichtquote:Op zondag 25 juli 2010 19:02 schreef piertje2 het volgende:
Klopt het nou ook dat aan de andere kant van de tunnel de politie het "op slot" gooide
Dus niet aan deze kant:
[ afbeelding ]
Dus het festivalterrein was dicht (vanaf deze kant, ingang), terwijl er nog wel mensen uit de tunnels kwamen? De tunnel is later dichtgegaan, te laat?quote:Op zondag 25 juli 2010 19:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Deze foto is gemaakt VANAF het festivalterrein. De tunnel was de toevoer en die ging idd aan de andere kjant dicht
daar kwam dus de paniek van denk ik... mensen konden geen kant op... alleen het terrein op! maar dat was ook al zo focking overvol.... maarja wie moet je dan erop aanspreken... politie ofwa?quote:Op zondag 25 juli 2010 19:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Deze foto is gemaakt VANAF het festivalterrein. De tunnel was de toevoer en die ging idd aan de andere kjant dicht
dat is echt fucked up als je daar staat, midden in die teringzooi, geen kant op kunnenquote:Op zondag 25 juli 2010 18:50 schreef Sonja27 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |