quote:Op zondag 25 juli 2010 18:16 schreef aychelle het volgende:
er scheen ook aardig wat drank en drugs te zijn, misschien dat veel daar nóg agresiefer door werden?
Was het leger er? Niet pas nadat het fout ging?quote:Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet werkenHet is ook maar brainstormen van mij, maar ik zie op een uitgestrekte locatie toch meer mogelijkheden voor zoveel mensen.
[..]
Het leger was er zelf. ME-peletons worden in Nederland vaak genoeg regio-overschrijdend ingezet.
En net buiten de stad heb je ook open locaties, heb je toch de mensen en voertuigen van de stad in de buurt.
Love parade #7
Er stonden toeringcar bussen met een Polizei opdruk, dus denk dat er juist veel hulpverleners van buiten de stad kwamen.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En dan? Iedereen met bussen naar het feest vervoeren? Stel je de chaos dan eens voor.
Politie van Duisburg was voornamelijk aanwezig... lijkt me. Denk niet dat ze agenten van andere steden hebben ingezet. Rotterdam leent toch ook geen agenten van Den Haag.
De inzet van stand-by Ambulances zijn allemaal mensen en voertuigen vanuit de eigen regio, gok ik.
Pas als het fout gaat, komen ze overal vandaan.
Vooraf alquote:Op zondag 25 juli 2010 18:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Was het leger er? Niet pas nadat het fout ging?
Dat was gewoon polizei hoor, in hun ME outfit.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Vooraf alZie de verschillende foto's/filmpje bij de ingang van de tunnels
Bij ons was dat wellicht de ME geweest, in Duitsland werkt dat misschien anders.
Lijkt me ook. Of het nou de EO jongerdag is of dancefeest of voetbalwedstrijd. Als er massahysterie uitbreekt dan zijn de gevolgen niet te overzien...quote:Op zondag 25 juli 2010 18:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dit was ook gebeurd zonder drank en drugs. Bullshitargument.
Oh, ik las in eerdere topics iets over Bundeswehr, vandaar.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat was gewoon polizei hoor, in hun ME outfit.
Precies, dat zei ik een paar posts eerder ook al. Eens temeer bewijs dat de organisatie ook tekort geschoten is bij de crowd control, niet alleen bij het crowd management.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:36 schreef ASroma het volgende:
[ afbeelding ]
hier zie je maar hoe plaatselijk massapaniek kan zijn, bij dat trappetje bij die t-mobile reclame gaat het helemaal fout terwijl je hiervoor nog rustig een bagel kan kopen....
Ah ok, zou goed kunnen.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:48 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Er stonden toeringcar bussen met een Polizei opdruk, dus denk dat er juist veel hulpverleners van buiten de stad kwamen.
Het lijkt wel of heel veel mensen tegelijk in de paniek dachten dat ze er bij dat trapje uit konden en dus en masse richting trapje zijn gegaan waardoor er mensen daar tegen de muur zijn platgedrukt.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:45 schreef Equites het volgende:
Zo vreemd om die foto te zien, daarvoor is het rustig, 30 meter verderop word je doodgedrukt. Zo snel kan dat gaan.Zelf ook zovaak in zo'n situatie gestaan maar nooit beseft hoe makkelijk dat fout kan gaan.
Op een van de foto's zie je ook wat dranghekken die helemaal krom zijn geduwd.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het lijkt wel of heel veel mensen tegelijk in de paniek dachten dat ze er bij dat trapje uit konden en dus en masse richting trapje zijn gegaan waardoor er mensen daar tegen de muur zijn platgedrukt.
jezus hier zie je dus gewoon mensen over mensen heen klimmen, de tering.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:50 schreef Sonja27 het volgende:
Deze foto is gemaakt VANAF het festivalterrein. De tunnel was de toevoer en die ging idd aan de andere kjant dichtquote:Op zondag 25 juli 2010 19:02 schreef piertje2 het volgende:
Klopt het nou ook dat aan de andere kant van de tunnel de politie het "op slot" gooide
Dus niet aan deze kant:
[ afbeelding ]
Dus het festivalterrein was dicht (vanaf deze kant, ingang), terwijl er nog wel mensen uit de tunnels kwamen? De tunnel is later dichtgegaan, te laat?quote:Op zondag 25 juli 2010 19:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Deze foto is gemaakt VANAF het festivalterrein. De tunnel was de toevoer en die ging idd aan de andere kjant dicht
daar kwam dus de paniek van denk ik... mensen konden geen kant op... alleen het terrein op! maar dat was ook al zo focking overvol.... maarja wie moet je dan erop aanspreken... politie ofwa?quote:Op zondag 25 juli 2010 19:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Deze foto is gemaakt VANAF het festivalterrein. De tunnel was de toevoer en die ging idd aan de andere kjant dicht
dat is echt fucked up als je daar staat, midden in die teringzooi, geen kant op kunnenquote:Op zondag 25 juli 2010 18:50 schreef Sonja27 het volgende:
Wat een chaos. Echt vreselijk.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:50 schreef Sonja27 het volgende:
quote:Op zondag 25 juli 2010 19:02 schreef piertje2 het volgende:
Klopt het nou ook dat aan de andere kant van de tunnel de politie het "op slot" gooide
Dus niet aan deze kant:
[ afbeelding ]
Dat is een heftig stukje filmquote:Op zondag 25 juli 2010 19:08 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
dat is echt fucked up als je daar staat, midden in die teringzooi, geen kant op kunnen
Dat zet je toch niet onlinequote:
en gewoon lekker irri blijven filmen en in de weg lopen!quote:
Christ.quote:
In 2010 wel.quote:
WTF! Dit is bijna gewoon moord.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
jezus hier zie je dus gewoon mensen over mensen heen klimmen, de tering.
Heb je gezien hoeveel mensen dat waren en hoe smal de trap wasquote:Op zondag 25 juli 2010 19:22 schreef RijstNatie het volgende:
Wat ik me afvraag is, wat is nou de oorzaak dat die mensen zijn gestorven?
Ik lees namelijk ook, dat er nooit een moment is geweest dat de deuren van het festival terrein gesloten waren..
waarom zijn die mensen op dat punt bij die trap doodgegaan?
waarom konden die mensen gewoon niet de trap oplopen?
Deze lui hebben geen idee wat er gaande is.quote:
Heb je weleens in een echte mensenmassa gestaan? Als "de kudde" besluit rechtaf te gaan moet jij echt niet denken dat je nog links kunt. Mee lopen, dat is alles wat je kunt.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:22 schreef RijstNatie het volgende:
Ik lees namelijk ook, dat er nooit een moment is geweest dat de deuren van het festival terrein gesloten waren..
OMG, wat een gruwelijke beelden. Teh horror om daar tussen te staan en niks kunnen doen.quote:
Ik zal straks even proberen een schets te maken met google maps van de buffers e.d. die opgeworpen waren.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Dus het festivalterrein was dicht (vanaf deze kant, ingang), terwijl er nog wel mensen uit de tunnels kwamen? De tunnel is later dichtgegaan, te laat?
Ik zou het ook niet doorhebben als ik daar 50 meter verder had gestaan. Dat besef je toch niet? Dringt toch niet door te onwerkelijk, kan gewoon niet waar zijn.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:24 schreef yvonne het volgende:
Deze lui hebben geen idee wat er gaande is.
Zuurstofgebrekquote:Op zondag 25 juli 2010 19:22 schreef RijstNatie het volgende:
Nee precies, als je in een menigte staat heb je gewoonweg niet in de gaten wat een paar rijen verder gaande is.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet doorhebben als ik daar 50 meter verder had gestaan. Dat besef je toch niet? Dringt toch niet door te onwerkelijk, kan gewoon niet waar zijn.
Nee, dit is nou doodsangstquote:
Inderdaad ja.. maar hoopvol zag het er niet uit.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:21 schreef Re.active het volgende:
Dat meisje dat op 1.50 wordt weggedragen zie je in "Nederlander filmt chaos Love Parade (schokkend)" op http://rtl.nl.msn.com/msn/ naar de ambulance wegedragen worden. Ze lijkt nog te leven aangezien ze wordt gereanimeerd. Ik hoop in ieder geval dat ze het heeft overleefd![]()
Wou het filmje direct linken maar RTL video laat de link niet zien
Ik vind het vooral zo schokkend dat je op dat filmpje ziet dat mensen platgedrukt worden, maar dat een paar meter verderop de mensen gewoon rondlopen. Daar is het ook druk, maar mensen lopen gewoon.quote:
Ik vind het in de buurt van moord komen als je zoveel mensen in zo'n ruimte propt en dat terwijl je als organisatie weet hoeveel mensen op de Loveparade afkomen.quote:
Ja je moet er toch niet aan denken.. wat voel je je dan diep ongelukkig.. sowieso de mensen die iemand hebben verloren nu.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat filmpje ook met her en der die reanimaties. Je meisje of maat zal daar maar liggen en jij kunt niets...
Dan moet je wel stekeblind zijn of zo stoned als een garnaal. Je ziet de paniek op die trap toch?quote:Op zondag 25 juli 2010 19:24 schreef yvonne het volgende:
Deze lui hebben geen idee wat er gaande is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |