abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:08:20 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501175
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_84501214
Is er al meer bekend over die gegevens die door de politie zouden zijn gewist, of is dat een sensatieverhaal?
pi_84501221
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 13:10:09 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84501241
Ik hoop dat het dodental niet verder oploopt, wat een verschrikkelijk einde van iets wat zo mooi had moeten worden ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 26 juli 2010 @ 13:10:52 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501261
Mijn Duits is niet zo goed, maar volgens volgend artikel spreekt der spiegel ook over een echte doofpotoperatie:

quote:
Het weekblad Der Spiegel pakt uit met aanwijzingen van een doofpotoperatie over het dodelijke drama in Duisburg. De burgemeester van Duisburg werd gisteravond uitgejouwd toen hij een bezoek bracht aan het terrein van de Love Parade.

Adolf Sauerland (foto) was nog maar net aangekomen op het terrein, toen de menigte hem begon uit te schelden en te bekogelen met rondslingerend vuilnis. De burgemeester moest door agenten worden ontzet en vluchtte in zijn dienstwagen. Sauerland ligt onder vuur omdat hij bezuinigd zou hebben op de veiligheidsvoorzieningen voor het technofestival. Bovendien kon de stad sowieso de toestroom bezoekers niet aan, vinden veel inwoners.

Volgens het weekblad Der Spiegel had het terrein een toelating voor maximaal 250.000 mensen, omdat er geen interventieplannen waren voor de brandweer en omdat de veiligheidsmaatregelen onvoldoende waren. Dat zou blijken uit een document van vorige week dat gericht was aan de organisator van de Love Parade.

Nog volgens Der Spiegel zou de Duitse politie alle bewijsstukken over het dodelijke drama van zaterdag uit haar computers gewist hebben. Bevelen over het ontplooien van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten van de omgeving zouden zijn verwijderd. Een van de functionarissen vertrouwde Der Spiegel toe dat een "grote doofpotoperatie" is uitgevoerd.
Als dit echt waar is, is dit wel het walgelijkste wat ik in jaren gehoord heb.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:11:18 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501285
quote:
Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke, einzelne Schuhe, kaputte Handys
Dit klinkt wel zo triest...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_84501298
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Neem aan dat je nu denkt dat een ander zo denkt? Je vult het dus voor een andere user in?
Ja de mensen die roepen dat het de schuld van de bezoekers was / dat het dom kuddevolk was
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84501315
thanks google heeft het vertaald *O*
Die verhalen van die mensen die er tussen stonden een jongen van zeventien heeft gewoon een meisjes onder of voor hem dood zien gaan.
Op die leeftijd hoor je dat niet te zien :(
  maandag 26 juli 2010 @ 13:13:18 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501359
Anyway, Ringo en Scribent, lees die ooggetuigenverslagen eens. Dan zie je dat het niet de schuld van de feestende meute is :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84501468
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit klinkt wel zo triest...
Dit ook uit de bron
quote:
Warteschleife statt Hilfe am Telefon: Fast 600.000 Mal wurde die Love-Parade-Hotline nach der Katastrophe gewählt, gerade mal 5200 Anrufer kamen durch - der Rest musste weiter bangen. Einige Angehörige waren so verzweifelt, dass sie selbst nach Duisburg fuhren, um ihre Kinder zu suchen.
Misschien niet verstandig, maar ik denk van mijzelf dat ik ook meteen die kant op reed :@
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:16:14 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501477

maandag 26 juli 2010 @ 13:17:17 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84501523
ik denk dat die afgesloten trap zelf de uiteindelijke ramp heeft veroorzaakt, als die er niet had geweest had er geen drang geweest voor de massa om zich daarnatoe te bewegen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 juli 2010 @ 13:17:20 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501525
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ringo je bent lief, maar je praat poep op dit moment.
Oftewel, ik ben het niet met je eens op dit moment.
Dat kan.

Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.

Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.

Ik snap de meute niet en ik wil haar niet snappen. :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84501562
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:18:22 #15
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84501564
door deze slechte organisatie waar berekend was op 250,000 mensen is nu voor altijd de nek omgedraaid van de Loveparade -O-
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  maandag 26 juli 2010 @ 13:19:14 #16
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84501594
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
er kwam vanuit 1 kant volk aanstromen maar nadat de chaos uitbrak is een van de kanten van de tunnel afgesloten en dat was voor een aantal bezoekers het doodvonnis
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  maandag 26 juli 2010 @ 13:19:24 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501599
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat kan.

Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.

Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.

Ik snap jou niet :D Je draait er nu toch echt omheen

wat hadden de mensen moeten doen, iedereen moeten rondbellen om te weten met hoeveel ze daar moeten zijn? of stond er op het foldertje, we zijn met 1,4 mio.

En hoe hadden ze ikunnen weten dat de organisatie ruk zou zijn?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:20:13 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84501626
quote:

[..]

Dat kan.

mensen doen dat, in dezelfde situatie zou jij het ook doen, kijk even naar wat er eerder gepost is. Er is paniek, je ziet niets, van alle kanten wordt er geduwd, mensen zeggen allemaal iets anders en je weet niet wie je moet geloven.

de gevolgen daarvan zag je ook op de dam.

Juist omdat het zo'n bekend feit is, moet iedere organisatie daar rekening mee houden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 26 juli 2010 @ 13:20:50 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501651
quote:

[..]

Dat kan.

Nee sukkel, ze denken niet we willen naar binnen koste wat kost, ze denken "hey we moeten die kant op" maar weten niet dat het aan de andere kant van de tunnel opgestopt is, terwijl er van achteren alleen maar mensen bij komen die ook denken "hey we moeten daarheen om bij het festival te komen!". Daardoor is iedereen daar platgedrukt!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:21:06 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501661
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf Deze gaat mee in de OP, zou eik verplicht leesvoer moeten zijn...

maandag 26 juli 2010 @ 13:21:14 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_84501668
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

mensen doen dat

zag je ook op de dam.

Juist omdat het zo'n bekend feit is, moet iedere organisatie daar rekening mee houden.
Juistem. Nu Boris v/d Ham trouwens over het al dan niet verbieden van dancefeesten op Radio 1.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:21:54 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501707
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:19 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik snap jou niet :D Je draait er nu toch echt omheen

wat hadden de mensen moeten doen, iedereen moeten rondbellen om te weten met hoeveel ze daar moeten zijn?

En hoe hadden ze ikunnen weten dat de organisatie ruk zou zijn?
Je checkt je omgeving toch? Daar heb je toch je bewustzijn voor gekregen? Wat voor mafkees ben je dan, dat je per se zo'n wormgat wil induiken om je heilige feestje te kunnen vieren? Als je weet dat je daar met misschien wel honderdduizenden anderen voor een paar toegangspoortjes staat te wachten? :X
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84501781
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is er al meer bekend over die gegevens die door de politie zouden zijn gewist, of is dat een sensatieverhaal?
Meerdere bronnen spreken erover.
quote:
Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.
en ook emails zouden gewist zijn :) Ik zou niet weten of dit echt zo is.
pi_84501783
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Alleen vanaf de stationkant, via de route die ik postte.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:23:20 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501786
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef yvonne het volgende:
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf Deze gaat mee in de OP, zou eik verplicht leesvoer moeten zijn...
Handige link!
Verplicht leesvoer vind ik overdreven, tenzij je bedoelt voor organisatoren van zo'n feestje ;)
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')