quote:Op maandag 26 juli 2010 13:06 schreef yvonne het volgende:
http://www.spiegel.de/thema/love_parade_unglueck_2010/ Zo beter?
Als dit echt waar is, is dit wel het walgelijkste wat ik in jaren gehoord heb.quote:Het weekblad Der Spiegel pakt uit met aanwijzingen van een doofpotoperatie over het dodelijke drama in Duisburg. De burgemeester van Duisburg werd gisteravond uitgejouwd toen hij een bezoek bracht aan het terrein van de Love Parade.
Adolf Sauerland (foto) was nog maar net aangekomen op het terrein, toen de menigte hem begon uit te schelden en te bekogelen met rondslingerend vuilnis. De burgemeester moest door agenten worden ontzet en vluchtte in zijn dienstwagen. Sauerland ligt onder vuur omdat hij bezuinigd zou hebben op de veiligheidsvoorzieningen voor het technofestival. Bovendien kon de stad sowieso de toestroom bezoekers niet aan, vinden veel inwoners.
Volgens het weekblad Der Spiegel had het terrein een toelating voor maximaal 250.000 mensen, omdat er geen interventieplannen waren voor de brandweer en omdat de veiligheidsmaatregelen onvoldoende waren. Dat zou blijken uit een document van vorige week dat gericht was aan de organisator van de Love Parade.
Nog volgens Der Spiegel zou de Duitse politie alle bewijsstukken over het dodelijke drama van zaterdag uit haar computers gewist hebben. Bevelen over het ontplooien van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten van de omgeving zouden zijn verwijderd. Een van de functionarissen vertrouwde Der Spiegel toe dat een "grote doofpotoperatie" is uitgevoerd.
Dit klinkt wel zo triest...quote:Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke, einzelne Schuhe, kaputte Handys
Ja de mensen die roepen dat het de schuld van de bezoekers was / dat het dom kuddevolk wasquote:Op maandag 26 juli 2010 12:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Neem aan dat je nu denkt dat een ander zo denkt? Je vult het dus voor een andere user in?
Dit ook uit de bronquote:
Misschien niet verstandig, maar ik denk van mijzelf dat ik ook meteen die kant op reedquote:Warteschleife statt Hilfe am Telefon: Fast 600.000 Mal wurde die Love-Parade-Hotline nach der Katastrophe gewählt, gerade mal 5200 Anrufer kamen durch - der Rest musste weiter bangen. Einige Angehörige waren so verzweifelt, dass sie selbst nach Duisburg fuhren, um ihre Kinder zu suchen.
Dat kan.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ringo je bent lief, maar je praat poep op dit moment.
Oftewel, ik ben het niet met je eens op dit moment.
er kwam vanuit 1 kant volk aanstromen maar nadat de chaos uitbrak is een van de kanten van de tunnel afgesloten en dat was voor een aantal bezoekers het doodvonnisquote:Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
Ik snap jou nietquote:Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kan.
Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.
Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.
Ik snap de meute niet en ik wil haar niet snappen..
mensen doen dat, in dezelfde situatie zou jij het ook doen, kijk even naar wat er eerder gepost is. Er is paniek, je ziet niets, van alle kanten wordt er geduwd, mensen zeggen allemaal iets anders en je weet niet wie je moet geloven.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kan.
Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.
Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.
Nee sukkel, ze denken niet we willen naar binnen koste wat kost, ze denken "hey we moeten die kant op" maar weten niet dat het aan de andere kant van de tunnel opgestopt is, terwijl er van achteren alleen maar mensen bij komen die ook denken "hey we moeten daarheen om bij het festival te komen!". Daardoor is iedereen daar platgedrukt!quote:Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kan.
Juistem. Nu Boris v/d Ham trouwens over het al dan niet verbieden van dancefeesten op Radio 1.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
mensen doen dat
zag je ook op de dam.
Juist omdat het zo'n bekend feit is, moet iedere organisatie daar rekening mee houden.
Je checkt je omgeving toch? Daar heb je toch je bewustzijn voor gekregen? Wat voor mafkees ben je dan, dat je per se zo'n wormgat wil induiken om je heilige feestje te kunnen vieren? Als je weet dat je daar met misschien wel honderdduizenden anderen voor een paar toegangspoortjes staat te wachten?quote:Op maandag 26 juli 2010 13:19 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik snap jou nietJe draait er nu toch echt omheen
wat hadden de mensen moeten doen, iedereen moeten rondbellen om te weten met hoeveel ze daar moeten zijn?
En hoe hadden ze ikunnen weten dat de organisatie ruk zou zijn?
Meerdere bronnen spreken erover.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is er al meer bekend over die gegevens die door de politie zouden zijn gewist, of is dat een sensatieverhaal?
en ook emails zouden gewist zijnquote:Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.
Alleen vanaf de stationkant, via de route die ik postte.quote:Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
Handige link!quote:Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef yvonne het volgende:
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf Deze gaat mee in de OP, zou eik verplicht leesvoer moeten zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |