abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:08:20 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501175
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_84501214
Is er al meer bekend over die gegevens die door de politie zouden zijn gewist, of is dat een sensatieverhaal?
pi_84501221
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Moderator maandag 26 juli 2010 @ 13:10:09 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_84501241
Ik hoop dat het dodental niet verder oploopt, wat een verschrikkelijk einde van iets wat zo mooi had moeten worden ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 26 juli 2010 @ 13:10:52 #5
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501261
Mijn Duits is niet zo goed, maar volgens volgend artikel spreekt der spiegel ook over een echte doofpotoperatie:

quote:
Het weekblad Der Spiegel pakt uit met aanwijzingen van een doofpotoperatie over het dodelijke drama in Duisburg. De burgemeester van Duisburg werd gisteravond uitgejouwd toen hij een bezoek bracht aan het terrein van de Love Parade.

Adolf Sauerland (foto) was nog maar net aangekomen op het terrein, toen de menigte hem begon uit te schelden en te bekogelen met rondslingerend vuilnis. De burgemeester moest door agenten worden ontzet en vluchtte in zijn dienstwagen. Sauerland ligt onder vuur omdat hij bezuinigd zou hebben op de veiligheidsvoorzieningen voor het technofestival. Bovendien kon de stad sowieso de toestroom bezoekers niet aan, vinden veel inwoners.

Volgens het weekblad Der Spiegel had het terrein een toelating voor maximaal 250.000 mensen, omdat er geen interventieplannen waren voor de brandweer en omdat de veiligheidsmaatregelen onvoldoende waren. Dat zou blijken uit een document van vorige week dat gericht was aan de organisator van de Love Parade.

Nog volgens Der Spiegel zou de Duitse politie alle bewijsstukken over het dodelijke drama van zaterdag uit haar computers gewist hebben. Bevelen over het ontplooien van de ordetroepen, berichten over de toestand ter plaatse en kaarten van de omgeving zouden zijn verwijderd. Een van de functionarissen vertrouwde Der Spiegel toe dat een "grote doofpotoperatie" is uitgevoerd.
Als dit echt waar is, is dit wel het walgelijkste wat ik in jaren gehoord heb.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:11:18 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501285
quote:
Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke, einzelne Schuhe, kaputte Handys
Dit klinkt wel zo triest...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_84501298
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Neem aan dat je nu denkt dat een ander zo denkt? Je vult het dus voor een andere user in?
Ja de mensen die roepen dat het de schuld van de bezoekers was / dat het dom kuddevolk was
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_84501315
thanks google heeft het vertaald *O*
Die verhalen van die mensen die er tussen stonden een jongen van zeventien heeft gewoon een meisjes onder of voor hem dood zien gaan.
Op die leeftijd hoor je dat niet te zien :(
  maandag 26 juli 2010 @ 13:13:18 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501359
Anyway, Ringo en Scribent, lees die ooggetuigenverslagen eens. Dan zie je dat het niet de schuld van de feestende meute is :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84501468
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dit klinkt wel zo triest...
Dit ook uit de bron
quote:
Warteschleife statt Hilfe am Telefon: Fast 600.000 Mal wurde die Love-Parade-Hotline nach der Katastrophe gewählt, gerade mal 5200 Anrufer kamen durch - der Rest musste weiter bangen. Einige Angehörige waren so verzweifelt, dass sie selbst nach Duisburg fuhren, um ihre Kinder zu suchen.
Misschien niet verstandig, maar ik denk van mijzelf dat ik ook meteen die kant op reed :@
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:16:14 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501477

maandag 26 juli 2010 @ 13:17:17 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84501523
ik denk dat die afgesloten trap zelf de uiteindelijke ramp heeft veroorzaakt, als die er niet had geweest had er geen drang geweest voor de massa om zich daarnatoe te bewegen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 26 juli 2010 @ 13:17:20 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501525
quote:
Op maandag 26 juli 2010 12:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ringo je bent lief, maar je praat poep op dit moment.
Oftewel, ik ben het niet met je eens op dit moment.
Dat kan.

Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.

Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.

Ik snap de meute niet en ik wil haar niet snappen. :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_84501562
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:18:22 #15
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84501564
door deze slechte organisatie waar berekend was op 250,000 mensen is nu voor altijd de nek omgedraaid van de Loveparade -O-
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  maandag 26 juli 2010 @ 13:19:14 #16
311174 FopNegert
Van alle markten thuis.
pi_84501594
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Die tunnel had toch twee zijden. Eentje die uit de richting van het centum met treinstation van Duisburg en de andere zijde die naar de andere kant van de stad liep. Kwamen nu uit beide kanten van de tunnel bezoekers of alleen vanaf de station kant?
er kwam vanuit 1 kant volk aanstromen maar nadat de chaos uitbrak is een van de kanten van de tunnel afgesloten en dat was voor een aantal bezoekers het doodvonnis
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
  maandag 26 juli 2010 @ 13:19:24 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501599
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat kan.

Feit blijft dat er een massa mensen is geweest die zich gewillig naar de slachtbank heeft laten leiden. Alles voor een lekker feestje. Knop om; niet denken; gáán.

Nogmaals, de organisatie en de autoriteiten hebben een hele reeks fouten gemaakt, die deels onvergeeflijk zijn. Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek? Is het de vrolijke massahysterie rondom zo'n monsterevent? De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Maar ach, dat zijn maar getallen, hè. Ons feessie is nu eenmaal ons feessie en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.

Ik snap jou niet :D Je draait er nu toch echt omheen

wat hadden de mensen moeten doen, iedereen moeten rondbellen om te weten met hoeveel ze daar moeten zijn? of stond er op het foldertje, we zijn met 1,4 mio.

En hoe hadden ze ikunnen weten dat de organisatie ruk zou zijn?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:20:13 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84501626
quote:

[..]

Dat kan.

mensen doen dat, in dezelfde situatie zou jij het ook doen, kijk even naar wat er eerder gepost is. Er is paniek, je ziet niets, van alle kanten wordt er geduwd, mensen zeggen allemaal iets anders en je weet niet wie je moet geloven.

de gevolgen daarvan zag je ook op de dam.

Juist omdat het zo'n bekend feit is, moet iedere organisatie daar rekening mee houden.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 26 juli 2010 @ 13:20:50 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501651
quote:

[..]

Dat kan.

Nee sukkel, ze denken niet we willen naar binnen koste wat kost, ze denken "hey we moeten die kant op" maar weten niet dat het aan de andere kant van de tunnel opgestopt is, terwijl er van achteren alleen maar mensen bij komen die ook denken "hey we moeten daarheen om bij het festival te komen!". Daardoor is iedereen daar platgedrukt!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:21:06 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84501661
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf Deze gaat mee in de OP, zou eik verplicht leesvoer moeten zijn...

maandag 26 juli 2010 @ 13:21:14 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_84501668
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

mensen doen dat

zag je ook op de dam.

Juist omdat het zo'n bekend feit is, moet iedere organisatie daar rekening mee houden.
Juistem. Nu Boris v/d Ham trouwens over het al dan niet verbieden van dancefeesten op Radio 1.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:21:54 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501707
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:19 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik snap jou niet :D Je draait er nu toch echt omheen

wat hadden de mensen moeten doen, iedereen moeten rondbellen om te weten met hoeveel ze daar moeten zijn?

En hoe hadden ze ikunnen weten dat de organisatie ruk zou zijn?
Je checkt je omgeving toch? Daar heb je toch je bewustzijn voor gekregen? Wat voor mafkees ben je dan, dat je per se zo'n wormgat wil induiken om je heilige feestje te kunnen vieren? Als je weet dat je daar met misschien wel honderdduizenden anderen voor een paar toegangspoortjes staat te wachten? :X
pi_84501781
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is er al meer bekend over die gegevens die door de politie zouden zijn gewist, of is dat een sensatieverhaal?
Meerdere bronnen spreken erover.
quote:
Het zou gaan om bevelen over het uitrukken van de ordetroepen, berichten over de toestand op het terrein en kaarten.
en ook emails zouden gewist zijn :) Ik zou niet weten of dit echt zo is.
pi_84501783
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:18 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Alleen vanaf de stationkant, via de route die ik postte.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:23:20 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501786
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef yvonne het volgende:
http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf Deze gaat mee in de OP, zou eik verplicht leesvoer moeten zijn...
Handige link!
Verplicht leesvoer vind ik overdreven, tenzij je bedoelt voor organisatoren van zo'n feestje ;)
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 13:23:22 #26
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84501788
quote:

Dan snap je de mens an sich niet. Ik snap wat je bedoeld, maar als bezoeker ga je ervan uit dat het gewoon goed geregeld is, ondanks alle berichten dat het misschien niet zo is.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_84501803
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Juistem. Nu Boris v/d Ham trouwens over het al dan niet verbieden van dancefeesten op Radio 1.
Ojee.... daar was ik al bang voor.

Ze zouden criminelen eens uit de overheid moeten weren. Dát zou een hoop schelen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:23:45 #28
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84501807
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef yvonne het volgende:
jammer dat de organisatie/politie/bestuur dit niet op voorhand even heeft doorgenomen.

Er bestaan zoveel studies over, en festivals als Werchter zijn daar enorm mee bezig, en die trekken 100.000 man.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:24:00 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501821
Als niet 99% van de mensen had gedacht: hoe dan ook, IK kom binnen. Dan was deze hele ramp niet gebeurd.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:24:22 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501835
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je checkt je omgeving toch? Daar heb je toch je bewustzijn voor gekregen? Wat voor mafkees ben je dan, dat je per se zo'n wormgat wil induiken om je heilige feestje te kunnen vieren? Als je weet dat je daar met misschien wel honderdduizenden anderen voor een paar toegangspoortjes staat te wachten? :X
Je kunt 5 meter voor je uit kijken. Verder dan dat kan je niet kijken. Hoe moet je dan weten dat het daar voor zo'n drukte is? NIET! Dat moet de organisatie voor je doen en je de juiste weg in leiden!
Een gedicht over Maanvis
pi_84501861
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Ringo het volgende:
Als niet 99% van de mensen had gedacht: hoe dan ook, IK kom binnen. Dan was deze hele ramp niet gebeurd.
Je snapt er echt niks van hè :') Ben je ooit bij een druk concert/festival geweest?
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:25:09 #32
137949 Disana
pi_84501873
quote:

Welnee. Iedereen, inclusief jij, laat zich leiden door wat de autoriteiten aangeven als beste route. Dat is zo in het verkeer en dat is zo op festivals. Je gaat niet op eigen houtje tegen het verkeer in rijden als de borden aangeven dat je op de rechter weghelft moet zijn.

Daar is niets mis mee en normaliter word je daarmee in goede banen geleid zodat er geen ongelukken gebeuren.
pi_84501876
quote:
8)7
pi_84501879
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is dom want dan krijg je straks illegale feesten en dan ben je nog verder van huis.
Je kan het beter goedkeuren, verplicht heel erg de beveiliging en locatie doornemen en als het niet goedgekeurd is het feest niet door laten gaan.

Maar verbieden vraagt om illegale feesten en daar zit je helemaal niet op te wachten.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:25:38 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84501895
quote:
100% van de mensen die aan kwam lopen dacht gewoon dat je via die tunnel naar binnen kon. En dat kon dus niet. Helaas hebben de bezoekers geen helikopters rond vliegen en mensen met portofoons rondom het festival ;).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 13:26:04 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84501914
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:23 schreef Beregd het volgende:

[..]

jammer dat de organisatie/politie/bestuur dit niet op voorhand even heeft doorgenomen.

Er bestaan zoveel studies over, en festivals als Werchter zijn daar enorm mee bezig, en die trekken 100.000 man.
opwerchter heb ik ook eens in zo'n situatie gezeten, 3 uur voor een podium staan, krap maar te doen en op moment dat het concert begint (lees hier een beschikbare trap) duiken er ineens 20.000 man naar voren... we stonden ineens 20 meter verder platgedrukt tegen een hek.
pi_84501916
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Je snapt er echt niks van hè :') Ben je ooit bij een druk concert/festival geweest?
Zo te lezen niet.
pi_84501941
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Welnee. Iedereen, inclusief jij, laat zich leiden door wat de autoriteiten aangeven als beste route. Dat is zo in het verkeer en dat is zo op festivals. Je gaat niet op eigen houtje tegen het verkeer in rijden als de borden aangeven dat je op de rechter weghelft moet zijn.

Daar is niets mis mee en normaliter word je daarmee in goede banen geleid zodat er geen ongelukken gebeuren.
Nee joh. Ringo is ook de enige Nederlander die nooit in een file terechtkomt (als ie überhaupt zijn rijbewijs wel heeft.)
  maandag 26 juli 2010 @ 13:27:44 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84501980
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Ben je ooit bij een druk concert/festival geweest?
Wel, af en toe moet je eraan geloven. Maar liever mijd ik dat soort plekken als de pest.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:28:25 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84502007
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee joh. Ringo is ook de enige Nederlander die nooit in een file terechtkomt (als ie überhaupt zijn rijbewijs wel heeft.)
Neem jij dan ook de vluchtstrook? Of keer je gewoon om op de snelweg?
pi_84502012
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:25 schreef formerjellybean het volgende:

Maar verbieden vraagt om illegale feesten en daar zit je helemaal niet op te wachten.
Hoezo niet? Dat zijn de gezelligste feesten. ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 13:28:54 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_84502033
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:25 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat is dom want dan krijg je straks illegale feesten en dan ben je nog verder van huis.
Je kan het beter goedkeuren, verplicht heel erg de beveiliging en locatie doornemen en als het niet goedgekeurd is het feest niet door laten gaan.

Nee natuurlijk niet. De organisatie moet juist terdege worden gecontroleerd.
pi_84502036
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wel, af en toe moet je eraan geloven. Maar liever mijd ik dat soort plekken als de pest.
Noord Korea zou een land bij uitstek voor jou zijn. :')
pi_84502047
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Dat zijn de gezelligste feesten. ;)
Ja , maar als het misgaat daarzo zit je met een nog groter probleem
  maandag 26 juli 2010 @ 13:29:33 #45
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84502057
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:26 schreef Re het volgende:

[..]

opwerchter heb ik ook eens in zo'n situatie gezeten, 3 uur voor een podium staan, krap maar te doen en op moment dat het concert begint (lees hier een beschikbare trap) duiken er ineens 20.000 man naar voren... we stonden ineens 20 meter verder platgedrukt tegen een hek.
ja met die hekkens is het al veel verbeterd nu.

De festivals hebben ook wel eerst roskilde nodig gehad, om te beseffen dat die verbeteringen nodig waren.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:29:59 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84502072
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Noord Korea zou een land bij uitstek voor jou zijn. :')
Daar zou zo'n evenement in keurige banen zijn geleid.
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:30:13 #47
137949 Disana
pi_84502081
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:28 schreef Ringo het volgende:

[..]

Neem jij dan ook de vluchtstrook? Of keer je gewoon om op de snelweg?
Deze mensen liepen gewoon waar werd aangegeven dat ze moesten lopen. Jij bent degene die suggereert dat iedereen dwars tegen de aanwijzingen inging.
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:30:40 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84502105
quote:

[..]

Dat kan.

Nee je begrijpt zeker de meute niet en dicht haar in dit geval écht de verkeerde zaken toe.

Hier zit je nog goed:
quote:
Maar dat neemt niet weg dat je het gedrag van de kudde feestgangers ook aan een kritische analyse mag onderwerpen. Hoe komt het dat mensen zich zó laten verblinden? Is het de muziek?
Feestgangers cq grote aantallen mensen zijn zeker bestudeerbaar, en er zijn al studies naar geweest.
Zie bv http://www.crowdsafe.com/FruinCauses.pdf

quote:
De verwachte opkomst van bijna anderhalf miljoen was meer dan een publiek geheim, dat getal zoemde overal rond. Anderhalf miljoen is belachelijk veel; zelfs een complete stad als Parijs of Berlijn zou al moeite hebben om zo'n massale stroom te coördineren. Zo'n getal alleen moet toch al te denken geven?
Je staart je volledig blind op dat aantal, ik schat je als intelligent in, dan weet je ook dat 1,4 miljoen alleen logistiek gezien al op ander vlak voor enorme problemen had gezorgd.
iedereen staart zich blind op dat getal.. denk na.

quote:
Ni]Nu we er toch zijn, willen we ook per se naar binnen. Koste wat het kost. We hebben er tenslotte niets voor betaald.[/i]
Wederom, denk na, de mensheid is (nog) niet zo verrot als jij schetst. In het geval, waar de doden zijn gevallen zijn zat ooggetuigen al gehoord die allang weg wilden, maar geen enekel keuze meer hadden. Geen enkele

pi_84502128
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Deze mensen liepen gewoon waar werd aangegeven dat ze moesten lopen. Jij bent degene die suggereert dat iedereen dwars tegen de aanwijzingen inging.
"Als een (t)rollende steen"
  maandag 26 juli 2010 @ 13:31:20 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502132
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:30 schreef Disana het volgende:

[..]

nou ja, ze gingen richting de trap...
  † In Memoriam † maandag 26 juli 2010 @ 13:31:43 #51
137949 Disana
pi_84502149
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:31 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, ze gingen richting de trap...
Toen het al te laat was ja.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:32:21 #52
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_84502185
Dat verschil met Berlin... onvoorstelbaar!
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:32:44 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84502197
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:17 schreef Re het volgende:
ik denk dat die afgesloten trap zelf de uiteindelijke ramp heeft veroorzaakt, als die er niet had geweest had er geen drang geweest voor de massa om zich daarnatoe te bewegen.
Neuh, kijk de filmpjes maar, het draaikolken noem ik het maar, speelt zich op diverse plaatsen af.

maandag 26 juli 2010 @ 13:33:10 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84502225
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:26 schreef Re het volgende:

[..]

Zoiets had ik dus ook bij muse dit jaar bij de goffert. het was gewoon zo tering druk dat ik zoiets had van als hier iets gebeurt trapt iedereen elkaar plat. En bij zo'n concert doe je er niets aan, want dan is er maar 1 podium. Bij dancefeesten wil men nogal eens gewoon ergens heen gaan waar het minder druk is zodat de drukte zich verspreidt.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 26 juli 2010 @ 13:33:20 #55
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84502234
quote:
loop je nou extreem hard te trollen, of ben je zon type dat alles beter denkt te weten?
Wanneer er keer op keer dit soort dingen gebeuren met normale mensen moet je misschien maar accepteren dat ik bepaalde situaties mensen zich als een kudde wilde dieren gaan gedragen en het op lossen i.p.v. verheven je vingertje naar andere wijzen.
pi_84502347
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Neuh, kijk de filmpjes maar, het draaikolken noem ik het maar, speelt zich op diverse plaatsen af.
Inderdaad en de menigte beweegt zich in de richtingen waar wat ruimte komt doordat er mensen naar boven ontsnappen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:36:34 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502353
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

ja maar daar zijn de slachtoffers niet gevallen, wel daar waar er een vluchtoptie zich voordeed
pi_84502381
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar daar zijn de slachtoffers niet gevallen, wel daar waar er een vluchtoptie zich voordeed
14 Slachtoffers bij de trappen, twee net na de tunnel bij dat verkeersbord.
pi_84502403
Dagelijks lopen duizenden reizigers tegelijk gedisciplineerd over de smalle, overvolle NS perrons naar de (rol)trappen om vervolgens een bocht naar links of rechts te maken. Daar speelt geen harde dancemuziek en zijn mensen niet beneveld door alcohol.

Op zo'n megafeest echter zijn mensen in opgewonden stemming en willen maar één ding en dat is het terrein op. En als duizenden mensen in zo'n zelfde stemming verkeren dan kan dat heel snel fout gaan
  maandag 26 juli 2010 @ 13:38:00 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84502415
quote:

[..]

Dat is nieuw voor mij? Ik dacht dat de slachtoffers her en der vielen? HEb je wellicht een kaartje ofzo met de locaties van de slachtoffers?
Een gedicht over Maanvis
pi_84502441
quote:

[..]

waarschijnlijk juist dat het op het moment dat je loskomt, dat je lichaam het dan begeeft ???
Dus de druk en dan juist op moment van bevrijding dat je instort ???
Noem maar een optie ...............
pi_84502470
quote:

[..]

Was die trap er niet waren er waarschijnlijk op andere plekken mensen onder de voet gelopen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:39:53 #63
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84502481
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:37 schreef ABBA_Jehova het volgende:
Dagelijks lopen duizenden reizigers tegelijk gedisciplineerd over de smalle, overvolle NS perrons naar de (rol)trappen om vervolgens een bocht naar links of rechts te maken. Daar speelt geen harde dancemuziek en zijn mensen niet beneveld door alcohol.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:40:22 #64
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84502502
quote:

Op zo'n megafeest echter zijn mensen in opgewonden stemming en willen maar één ding en dat is het terrein op. En als duizenden mensen in zo'n zelfde stemming verkeren dan kan dat heel snel fout gaan
Er is nog steeds een enorm verschil in drukte tussen een NS perron en wat er bij de LoveParade was hoor
  maandag 26 juli 2010 @ 13:40:41 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84502519
quote:

Exact. Deze mensen zijn al grotendeels vooraf hun rationele beoordelingsvermogen kwijtgeraakt. Er hangt hysterie in de lucht. Met zoveel mensen tegelijk op één plek willen zijn, het is een ziekelijke drang.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:41:40 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502546
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

Was die trap er niet waren er waarschijnlijk op andere plekken mensen onder de voet gelopen.
dat zou kunnen maar is hier dus niet gebeurd, ik kijk alleen naar waar het probleem zich heeft voorgedaan en dat is voornamelik bij die trap
  maandag 26 juli 2010 @ 13:42:04 #67
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_84502567
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Exact. Deze mensen zijn al grotendeels vooraf hun rationele beoordelingsvermogen kwijtgeraakt. Er hangt hysterie in de lucht. Met zoveel mensen tegelijk op één plek willen zijn, het is een ziekelijke drang.
Lees die pdf even. De mensenmassa op een NS perron is echt heel iets anders dan de mensenmasa op de Loveparade.
pi_84502577
quote:

Nee hoor, op een station is het nooit zo druk.
pi_84502593
quote:

Jij denkt dat het verschil tussen die twee groepen alcohol en muziek is terwijl het vooral de grote van de massa is en men gewoon geen idee had waar men heen moest. Je kunt gewoon geen 3 meter voor je kijken, dan ga je de kant op waar je heen geduwt wordt.

Ow trouwens, het gaat toch ook elk jar goed op Utrecht centraal bij trance energy?
  maandag 26 juli 2010 @ 13:43:08 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502602
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:38 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

waarschijnlijk juist dat het op het moment dat je loskomt, dat je lichaam het dan begeeft ???
Dus de druk en dan juist op moment van bevrijding dat je instort ???
Noem maar een optie ...............
meeste mensen zullen door de druk zelf zijn flauwgevallen en vervolgens vertrapt of gestikt
pi_84502631
quote:

Ben je wel eens op zo'n mega feest geweest?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_84502652
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:41 schreef Re het volgende:

[..]

dat zou kunnen maar is hier dus niet gebeurd, ik kijk alleen naar waar het probleem zich heeft voorgedaan en dat is voornamelik bij die trap
Omdat er daar wat ruimte komt, wordt de hele massa mensen vanzelf die kant op gedrukt omdat er simpelweg teveel mensen stonden op dat stuk voor die tunnel en er ook nog mensen uitkwamen.
pi_84502662
Ns tunnels gaan niet boven de toegestane limiet , in Duisburg wel dat is het verschil.
Daar was al bewezen dat die drukte niet kon , en ook voor gewaarschuwd.
Stationen willen dat soort risico's niet eens hebben en die worden gebouwd op veiligheidvoorschriften.
Hier zijn de veiligheidsschriften overschreden.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:46:52 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_84502751
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

Omdat er daar wat ruimte komt, wordt de hele massa mensen vanzelf die kant op gedrukt omdat er simpelweg teveel mensen stonden op dat stuk voor die tunnel en er ook nog mensen uitkwamen.
of juist mensen express daarnatoe wilden en begonnen met duwen... zoveel mensen werden er niet uitgehaald, dat ging om enkele personen
  maandag 26 juli 2010 @ 13:47:43 #75
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_84502780
quote:

[..]

Je lult echt consequent stront, gedurende 9 topics nu al. Jij legt de schuld bij de menigte, maar de oorzaak van de paniek ligt in de situatie waar de menigte in werd geforceerd. De menigte is dit jaar echt niet anders dan in voorgaande LoveParades, waar alles wel goed verliep. Met de opzet van de crowd control is blijkbaar niet geluisterd naar mensen die er verstand van hebben en is er ook niet adequaat gehandeld toen dat nodig was, zoveel mag je nu wel aannemen op basis van de berichten in de media.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_84502787
quote:

[..]

Hier een linkje voor je: www.naarhouse.nl

Ze zoeken nog vrijwilligers.
pi_84502954
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:46 schreef Re het volgende:

[..]

of juist mensen express daarnatoe wilden en begonnen met duwen... zoveel mensen werden er niet uitgehaald, dat ging om enkele personen
Dat komt door de drukte, men stond vooraan helemaal vast. Als er geen "paniek" en onduidelijkheid bij de bezoeker is, dan was het misschien ook niet zo geescaleerd. Een bezoeker gaf aan, dat zodra men de hekken weghaalden om de gewonden te verzorgen, de drukte ook weg was. Dan lijkt het alsof de organisatie ook daar een grove fout daarin heeft gemaakt
  maandag 26 juli 2010 @ 13:54:23 #78
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84503010
quote:

[..]

grappige is dat dit met alle type mensen in elke massa-situatie kan en is gebeurd.

Logische gevolg is dus dat dit soort gedrag voorspelbaar is en er rekening mee gehouden kan worden. Dat rekening er mee houden is dit keer niet gebeurd met deze gevolgen.
  maandag 26 juli 2010 @ 13:54:45 #79
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84503030
De hoofdtoegang was gesloten. Waarom die trap open is gegaan, misschien om flauwgevallen mensen ertussenuit te halen?
Feit is wel dat andere daar de mogelijkheid tot toegang in zagen en massaal op de trap afging. Vanuit de tunnel werden ze daardoor vanzelf die kant op gedreven. Mensen die helemaal vooraan in die ruimte stonden dachten ik ga niet staan te dringen, dan maar hier blijven luisteren.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 13:54:53 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84503036
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor mij? Ik dacht dat de slachtoffers her en der vielen? HEb je wellicht een kaartje ofzo met de locaties van de slachtoffers?

Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke,

Bron: spiegel

maandag 26 juli 2010 @ 13:56:25 #81
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84503090
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

grappige is dat dit met alle type mensen in elke massa-situatie kan en is gebeurd.

Logische gevolg is dus dat dit soort gedrag voorspelbaar is en er rekening mee gehouden kan worden. Dat rekening er mee houden is dit keer niet gebeurd met deze gevolgen.
indelen in contingenten, die kennis is al zo oud als de weg naar Rome, geen grote massa in beweging laten komen, want als iedereen 10 gram drukt dan gaan de voorste dood om dat er 2000 kilo op hen drukt
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  maandag 26 juli 2010 @ 13:57:42 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84503138
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Drei Teilnehmer der Riesenparty erlagen im Krankenhaus ihren schweren Verletzungen, zwei starben an einer Plakatwand, 14 weitere wurden an ein und demselben Ort gefunden: an der Rampe, die aus den beiden Tunnelröhren zum Veranstaltungsgelände führte. Kriminaltechniker haben die Umrisse ihrer Leichen mit weißer Farbe auf den Asphalt gesprüht. Dazwischen liegen zertrampelte Sonnenbrillen, zerfetzte Kleidungsstücke,

Bron: spiegel
thanks. dus ze zijn tegen die muur bij de trappen plat gedrukt?
quote:
Rouwdienst

De stad Duisburg plant een rouwdienst voor de negentien doden van de Loveparade. Ook legt de stad een condoleanceregister aan.

Dat kondigde de burgemeester van Duisburg, de christendemocraat Adolf Sauerland, maandag aan.
Hopelijk komen er niet teveel mensen op die rouwdienst af .
Een gedicht over Maanvis
  Admin maandag 26 juli 2010 @ 14:01:19 #83
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_84503270
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:57 schreef Maanvis het volgende:

Hopelijk komen er niet teveel mensen op die rouwdienst af .

Ik weet nog een leuk veld

pi_84503307
hopelijk is de rouwdienst ook niet in de tunnel
Dat werkt namelijk niet
  maandag 26 juli 2010 @ 14:02:26 #85
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_84503308
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:56 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

indelen in contingenten, die kennis is al zo oud als de weg naar Rome, geen grote massa in beweging laten komen, want als iedereen 10 gram drukt dan gaan de voorste dood om dat er 2000 kilo op hen drukt
idd. Dat zag je heel goed op de dam. Door de hekken en de afgezette "geulen" konden mensen in het paniek gebied aan alle kanten uitstromen.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:04:13 #86
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_84503390
Zeer bizarre shit. Heftig. En ook dieptriest.

Ik wil niet gaan speculeren, maar bij mijn werk zijn we ook met dit soort zaken bezig. Maar organisatoren en ook gemeenten vinden veiligheid niet zo belangrijk, dat is geen prioriteit. Nee, want je stad op de kaart zetten is belangrijker. Een grote omzet en veel winst is belangrijker. Dus veiligheidsmaatstaven? 1 security op 100 bezoekers? Geen biertaps in de looppaden? Een vrijgestelde calamiteitenroute? Een vrijgesteld evenemententerrein? Ecoglas? Allemaal lastig! Allemaal extra geregel. Kost allemaal extra geld. "Nee want bij ons gebeurt toch niets". Nee, ook bij jou kan het gebeuren. Het kan overal misgaan. En van tevoren moet je dan een aantal dingen regelen en over nadenken.

Aan de andere kant heb ik wel zoiets van: aub geen amerikaanse toestanden meer. Waar je je tripod van je camera niet uit mag klappen omdat 'mensen er anders over kunnen struikelen' (mij gebeurt in NYC). Oftewel: je kan niet alle risico's afdekken. Maar toch....risicomanagement, crowd control en dat soort dingen vindt men niet interessant. Totdat zoiets gebeurt...

Burgemeesters en de verantwoordelijkheid nemen. Ik moet de eerste Burgemeester nog zien die dat doet. Deze beste van Duisburg was toch de eerste die riep "dat er aan alle veiligheidsvoorschriften was voldaan". lekker dan, als familie zijnde. Oftewel "ik/wij zaten niet fout, kan gebeuren!". En de dag erna op de persconferentie aangeven "dat er geen overhaaste conclusies moeten worden getrokken want het moet nog onderzocht worden". Het zal de organisatie wel zijn samen met de politie die de zwarte piet krijgt. Terwijl inderdaad de Burgemeester over de openbare orde gaat en eindverantwoordelijk is.

Ander wonderlijk iets was die knuppel van een Mental theo. Quote van een ander forum:
quote:
Tijdens de nieuws-coverage op de Nederlandse zenders over dit verschrikkelijke drama sprong er echter één iemand uit waar ik met verbazing en ongeloof naar luisterde; Mental Theo.

Hij twitterde eerst 'Als ik 15 min eerder was gestopt was ik er geweest! Hoe kut is dit!!!!' om vervolgens bij NOS Headlines (audiofragment op http://nos.nl/artikel/174(...)bij-love-parade.html ) te zeggen dat hij er toch midden in stond. Daarnaast twitterde hij ook dat hij mensen met brandwonden zag, dat er vuur werd gemeld en dat er een heuse bombsquad aanwezig was. Toen ik daarna z'n live TV-interview voor de NOS camera's zag met z'n (vond ik) quasi-aangeslagen blik trok ik 'm even niet meer en heb de TV uitgezet.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:10:42 #87
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_84503670
Veertien doden vielen bij trap
DUISBURG - Bij deze trap kwamen veertien van de in totaal negentien omgekomen feestgangers op de Love Parade ter plekke om het leven. De slachtoffers werden geplet tegen de trap, hopeloos roepend om hulp.

Politieagenten en feestgangers die op de trap stonden, probeerden met alle macht om anderen omhoog te trekken. Door het massale gedrang was dit echter bijna onmogelijk. Veertien slachtoffers bezweken daardoor ter plekke tegen de betonnen trap, meldt Bild.

Twee andere slachtoffers kwamen om het leven in het gedrang bij een billboard verderop en drie slachtoffers overleden later in het ziekenhuis. Dat hebben onderzoekers van het drama op een persconferentie bekend gemaakt.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  maandag 26 juli 2010 @ 14:24:18 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_84504254
quote:

[..]

Jij bent gewoon ziekelijk in je hoofd met jouw beweringen, slechts ingegeven om jouw minachting hier even te ventileren.

Festivalgangers mogen verwachten dat een partyorganisatie, en de controlerende overheid, hun werk serieus doen en dat men niet voor dit soort verrassingen komen te staan. Een dergelijk incident had voorzien moeten zijn.

Maargoed ik neem aan dat jij een soort superieur mens bent dat altijd precies weet wat er moet gebeuren als je er middenin had gestaan.
pi_84504267
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:44 schreef formerjellybean het volgende:
Ns tunnels gaan niet boven de toegestane limiet , in Duisburg wel dat is het verschil.
Ik kan je verzekeren dat bij het ontwerp van een tunnel geen rekening gehouden wordt met hoeveel mensen er maximaal in kunnen. Er zijn dan ook geen toegestane limieten voor tunnels.
pi_84504332
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:54 schreef sunny16947 het volgende:
De hoofdtoegang was gesloten. Waarom die trap open is gegaan, misschien om flauwgevallen mensen ertussenuit te halen?
Feit is wel dat andere daar de mogelijkheid tot toegang in zagen en massaal op de trap afging. Vanuit de tunnel werden ze daardoor vanzelf die kant op gedreven. Mensen die helemaal vooraan in die ruimte stonden dachten ik ga niet staan te dringen, dan maar hier blijven luisteren.
[ afbeelding ]
Van wanneer is deze foto?
Hier zie je toch duidelijk veel vrije ruimte rechtsonder, terwijl bij die trap iedereen nog staat te dringen.
Triest.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_84504411
quote:
Politieagenten en feestgangers die op de trap stonden, probeerden met alle macht om anderen omhoog te trekken. Door het massale gedrang was dit echter bijna onmogelijk. Veertien slachtoffers bezweken daardoor ter plekke tegen de betonnen trap, meldt Bild.
Best paradoxaal dat daar juist de slachtoffers gevallen zijn. Ook laat het goed zien dat al dit gespeculeer in dit topic nergens op slaat, wacht gewoon het onderzoek af in plaats van de zwarte piet al bij allerlei partijen neer te leggen.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:30:24 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84504478
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:24 schreef Hexagon het volgende:

Maargoed ik neem aan dat jij een soort superieur mens bent dat altijd precies weet wat er moet gebeuren als je er middenin had gestaan.
Ik ga daar niet middenin staan. Als ik ergens mijn superioriteit mee zou willen bewijzen, dan daarmee.
pi_84504484
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Van wanneer is deze foto?
Hier zie je toch duidelijk veel vrije ruimte rechtsonder, terwijl bij die trap iedereen nog staat te dringen.
Triest.
Maar er zijn toch foto's dat het helemaal vol zit hoor.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:31:04 #94
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_84504502
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ga daar niet middenin staan. Als ik ergens mijn superioriteit mee zou willen bewijzen, dan daarmee.
dus je voelt je superieur aan mensen die naar festivals gaan?
pi_84504530
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar er zijn toch foto's dat het helemaal vol zit hoor.
Daarom vind ik het juist zo vreemd, je ziet nog allemaal mensen voor en bij die trap dringen en ook via de trap afgevoerd worden, terwijl rechtsonder ruimte zat is. Al lopen daar ook mensen die aangeslagen lijken.
pi_84504578
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Daarom vind ik het juist zo vreemd, je ziet nog allemaal mensen voor en bij die trap dringen en ook via de trap afgevoerd worden, terwijl rechtsonder ruimte zat is. Al lopen daar ook mensen die aangeslagen lijken.
Dat roze reclamebord hangt er nog, er ging uiteindelijk iemand aan hangen om omhoog te komen en toen viel dat naar beneden en dat was pas toen de paniek uitbrak. Dus dit was wat eerder.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:33:52 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84504601
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef Beregd het volgende:

[..]

dus je voelt je superieur aan mensen die naar festivals gaan?
Ik voel me aan zoveel mensen superieur.
pi_84504657
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat roze reclamebord hangt er nog, er ging uiteindelijk iemand aan hangen om omhoog te komen en toen viel dat naar beneden en dat was pas toen de paniek uitbrak. Dus dit was wat eerder.
Die persoon aan het reclamebord trok alleen de bovenrand mee toch?
Je ziet wel allemaal mensen op die container links staan en de ambulance die door de menigte wil, dat is toch pas later, als de paniek al gaande is?
  maandag 26 juli 2010 @ 14:35:29 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_84504670
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:30 schreef Ringo het volgende:

[..]

En die mensen hadden zeker in hun glazen bol moeten zien dat dat daar zo zou gaan lopen? Zeker omdat 99% van de dance-evenementen wel goed verloopt.
pi_84504681
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het lijkt er dus op dat iedereen die trap op wilde en dat daar de doden zijn gevallen volgens het artikel ietsje terug in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')