SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag bij het openen van een nieuw topic de informatie uit de wiki halen, die vind je HIER
Als je een update van jouw doekenlijstje wil, graag zelf in de wiki doen, dan wordt het vanzelf meegenomen in een volgend topic.Hardloper.
IG @webkim
Wat leuk! Kan me voorstellen dat het best zwaar is als je het niet meer gewend bent inderdaad. Hoe vond ze het?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mijn dochter wilde gisteren ineens in de slingOp eigen verzoek
Was ik helemaal niet meer gewend dus dat was wel een klein beetje zwaar
Owja, die Katja, daar had je al eens eerder een foto van gepost in het bos. Toen zei ik ook al dat ik die zo mooi vindquote:Op maandag 26 juli 2010 14:25 schreef TearSong het volgende:
Earthy Rainbow ja, met daaronder Girasol Felice. Onderste van de bovenste plank is Didymos Katja na een rood verfbadje
Heel fijn! Deed haar handjes binnenboord en hing lekker tegen me aanquote:Op maandag 26 juli 2010 13:06 schreef TearSong het volgende:
[..]
Wat leuk! Kan me voorstellen dat het best zwaar is als je het niet meer gewend bent inderdaad. Hoe vond ze het?
Hey, wat leukquote:Op maandag 26 juli 2010 21:37 schreef mrien het volgende:
Ik heb net een doek voor baby gekocht![]()
[ afbeelding ]
Is een Hoppendiz rekbare doek
Ik eerst ook niet eigenlijk, maar de ervaringen schijnen erg goed te zijn ermee, ben benieuwd!quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Hey, wat leuk
Ik wist helemaal niet dat Hopp rekbare had
Jazeker en ik heb er ook eentje te koop zelfsquote:Op donderdag 29 juli 2010 08:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Hey, wat leuk
Ik wist helemaal niet dat Hopp rekbare had
Huh is Joringel van colorgrown?? Nooit geweten... Geldt zeker niet voor Jorinde (gezien de kleuren), heb ik altijd een zwak voor gehadquote:Op maandag 26 juli 2010 15:38 schreef cattie het volgende:
TearSong, er komt een Joringel naar mij toe. Rood/bruin met colorgrown katoen, lijkt mij ideaal voor de herfst!
oooo die foto.. wat mooooooooooooooiquote:
Dat!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:07 schreef texelonia het volgende:
Sonnetje en OreaIk ga hier ontzettend van rammelen
![]()
Ja!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:07 schreef texelonia het volgende:
Sonnetje en OreaIk ga hier ontzettend van rammelen
![]()
thanks! Ik ga ff denken of m'n portemonnee nog wilt.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:01 schreef Orea het volgende:
Wil je hem nieuw?
hier heb ik hem vandaan gewoon bij Hoppediz zelf dus! 4 meter hebben ze deze niet...
ik heb dr nog een maat 6 van liggen??quote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:54 schreef Ticootje het volgende:
Die vind ik echt mooi! Alleen kan ik geen geschikte maat meer vinden van deze.
lijkt me een goed idee; vind het zoooo zonde van zo'n mooie doek dat ie ongebruikt ligt...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:08 schreef mrien het volgende:
Die Indio smaragd wil ik nog steeds graag hebben..
Dit weekend denk ik nog even na over het verkopen van mijn petit prince die iemand heel graag wil hebben. Als die weggaat wil ik die van jou nog wel overnemen als je hem nog weg wilt doen
Probeer het eens na een voeding als meneertje goede zin heeft en niet als hij al moe is.quote:
Echt wel!!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
t is een doek waarmee je naar een feestje kunt!bruiloft ofzo
![]()
Die kommahouding wordt toch afgeraden joh, mis je niks aanquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:39 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, die minibabietjes in die doeken!Zo lief!
En dan vind ik het soms echt jammer dat die van mij niet zo mini geweest zijn dus dat die komma-houding nooit echt gelukt is.
Mwah, daar vind ik ze toch te duur voor. Ik zou dan een doek wilen die me echt niets nieuws brengt wat draagcomfort betreft. De Zara is gewoon te veelzijdig, vrees ik.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gewoon voor de leuk/heb is toch ook een reden Claudia
Welke doeken heb je? Ringsling en een lange Zara?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk door jouw foto's zo uit naar het dragen van mijn tweede, Orea!
En die Zara Pearl is zó mooi, Huup! Ik kan alleen voor mezelf echt niet verantwoorden dat ik er één koop, want ik heb al een Zara waar ik erg blij mee ben. Eigenlijk wil ik heel graag nog een doek hebben, maar ik kan geen goede reden bedenken om er een bij te kopen.![]()
Dat idd!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:57 schreef WupWup het volgende:
Orea wat doe je ons toch aan![]()
Zo heerlijk, zo'n kleintje wat tegen je aan ligt te snurken! Dat is wel heel wat anders dan die dame van mij die vrolijk op en neer zit te hupsen, continu heen en weer zit te draaien om niks te missen en daarbij geregeld met haar hoofd tegen m'n kin aan beukt :') , haar armen eruit probeert te wurmen om de paraplu / speen / glas drinken / sleutels / whatever te pakken en tegenwoordig hardop naar omstanders gaat zitten lachen.
Voor geen goud dat ik die in een buggy zet dus
Lilliesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:08 schreef Orea het volgende:
Foto's Tessie!!
Nog even voor de rammelaars onder ons
[ afbeelding ]
We gingen net even naar de supermarkt en ze lag gewoon te knorren![]()
quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:31 schreef Orea het volgende:
Net even met pruttel in de doek naar het dorp hier geweest... Paar opgeschoten pubers: oooh kijk dan! Net een aapje!Mevrouw, zit ze wel lekker?
Mag ik even kijken? Hoe oud is ze? Oh zo klein heb ik nog nooit een baby gezien! Bent u niet bang dat ze uit de doek valt?
ik vind die gele awesom-oquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:31 schreef huuphuup het volgende:
Ik ben hopeloos verliefd geworden op de Zara Pearl
waarom doe ik mezelf dat aan?gelukkig is ie LE en vast al uitverkocht enzo, hoef ik me daar niet meer druk om te maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en wat heeft deze mevrouw in hemelsnaam op haar hoofd![]()
![]()
Ze was er snel na het nemen van die foto klaar mee. Krijsen, niet normaal meerquote:Op maandag 9 augustus 2010 22:29 schreef mrien het volgende:
Een niet rekkende doek zou altijd kunnen helpen natuurlijk, wat vind ze er niet fijn aan dan ?
Op de foto ziet ze er best tevreden uit toch
Na 2 mislukte bezorgpogingen ga ik morgen maar op het postagentschap hier in de wijk mijn doek ophalen voor de baby, ben erg benieuwd!
Helpt het als je met d'r gaat lopen dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:32 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Ze was er snel na het nemen van die foto klaar mee. Krijsen, niet normaal meer
Wat er dan precies mis is weet ik niet. Misschien zit het bij d'r beentjes niet goed ofzo?
Of misschien wil ze gewoon niet zo tegen m'n borst hangen
Haha ja Hannah vindt in de bus ook wel prima. Zolang ie rijdtquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:45 schreef tessie het volgende:
Toen Graeme klein was, moest ik ook altijd hupsen en bewegen hoor. Zelfs tijdens het knopen mocht ik niet stilstaan anders was het brullenNu vind ie even stilstaan wel acceptabel, als het maar niet te lang duurt haha! Maar hij wordt eigenlijk ook alleen nog gedragen als we op stap gaan, dus dan zijn we toch wel in beweging meestal. In de bus mogen we gelukkig dan wel stilstaan, dan is het voldoende dat de bus beweegt blijkbaar
Herkenbaarquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 16:18 schreef texelonia het volgende:
[..]
Haha ja Hannah vindt in de bus ook wel prima. Zolang ie rijdtVooral op de terugweg, als ze moe is, is het brullen als we voor een stoplicht staan....
Misschien was het wel een van de Rainbow Girasol'squote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:15 schreef Joysa het volgende:
*lurker in topic*
Vandaag op mijn werk kwam er een vrouw aan de kassa met een hele mooie draagdoek, strepen in verschillende kleuren, kindje zag er heel tevreden uit.
Gelijk maar complimentje gegeven over de doek
Op deze lijkt ie inderdaad heel ergquote:Op woensdag 11 augustus 2010 08:59 schreef Twinkly het volgende:
[..]
HerkenbaarIk mag van hem eigenlijk niet gaan zitten, maar zolang de bus rijdt is het ok
Wat jij schrijft herken ik ook Claudia, Niels wordt heel sloompjes, in de doek als hij zijn armpjes er maar in heeft. Maar ik moet wel lopen. Ik vind het nog steeds heel bijzonder hoe Ivan gewoon bij jou op schoot in de ringsling in slaap viel
[..]
Misschien was het wel een van de Rainbow Girasol's![]()
Jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:14 schreef Ticootje het volgende:
Je vindt het nog een beetje eng he? Helemaal je armen eromheen
ik heb altijd de FWCC à la niet-rekkende doek gedaan. ik heb de officiele methode wel geprobeerd, maar kreeg het niet goed.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:39 schreef mrien het volgende:
Mijn rekbare hoppendiz is binnen en mooi dat die is!
Hoe zat het nou met een rekbare doek (geen ervaring mee), moet je die nou altijd voorknopen of kun je die ook a la FWCC met niet rekkende doek knopen?
De kikkerhoudingquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:25 schreef Saffier het volgende:
En welke houding heeft het kindje dan? Of is er maar eentje mogelijk in de FWCC?
Na de foto heb ik inderdaad een opgerold spuugdoekje in zn nek gedaanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik heb altijd de FWCC à la niet-rekkende doek gedaan. ik heb de officiele methode wel geprobeerd, maar kreeg het niet goed.
en een rekkende doek is een stuk langer, dus wellicht dat je dan voor kan af knopen, maar het hoeft niet.
pessie, heb je een opgerold washandje in zn nekje gedaan? geeft ook al een boel steun!
son, mooie foto!![]()
saffier, fwcc is altijd rechtop, geloof ik
Dank je! Dan gaan we de eerstvolgende keer gewoon dat proberen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:05 schreef Pvoesss het volgende:
Klopt rechtop is beter dan in de kommahouding. Er zijn wel kindjes die in het begin echt niet anders willen..
Dan is het met een doek of ringsling ook prima natuurlijk..
Ik kan het me voorstellen, au!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Kind van 2,5 in de ringsling als je dat niet meer gewend bent..geen goed idee
Aii m`n rug en schouder
Mooi he! Hij draagt ook echt heel fijn en is echt lekker zacht. Deze blijft voorlopigquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:57 schreef Orea het volgende:
Ooooh die foto's!
En wat is Viola een mooie doek!!![]()
Ik moet nog steeds even een foto maken van mijn verklote Indio Jade.. Ik denk dat ik hem grijs wil verven maar als ik Viola zie, misschien dat ik er een paars kleurtje overheen gooi, als dat kan met dat groene
Oooh, heb je 'm? Ik wil 'm ook!quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:35 schreef mrien het volgende:
[..]
Mooi he! Hij draagt ook echt heel fijn en is echt lekker zacht. Deze blijft voorlopig
Ik ben benieuwd hoe je Jade dan wordt als je hem paarsig verft
Ik krijg van de week de Indio Smaragd van BeesieJen!
Ben heel benieuwd! Mijn Petit Prince is vertrokken naar Belgie, de klik bleef uit dus daarom mocht hij vertrekken
M'n rekbare doek vind ik ook echt heel mooi, binnenkort maar eerst wassen voor gebruik![]()
hij ligt inmiddels ingepakt op de tafel om morgen richting postkantoor te vertrekkenquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:35 schreef mrien het volgende:
[..]
Mooi he! Hij draagt ook echt heel fijn en is echt lekker zacht. Deze blijft voorlopig
Ik ben benieuwd hoe je Jade dan wordt als je hem paarsig verft
Ik krijg van de week de Indio Smaragd van BeesieJen!
Ben heel benieuwd! Mijn Petit Prince is vertrokken naar Belgie, de klik bleef uit dus daarom mocht hij vertrekken
M'n rekbare doek vind ik ook echt heel mooi, binnenkort maar eerst wassen voor gebruik![]()
Bijnaquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:43 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Oooh, heb je 'm? Ik wil 'm ook!
Denk dat je daar ook nog wel wat werk aan zult hebben om petit princesse in te dragen, tenminste..als die net zoals mijn petit prince wasquote:Op zondag 15 augustus 2010 20:48 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
hij ligt inmiddels ingepakt op de tafel om morgen richting postkantoor te vertrekken![]()
ik heb de doos incl boekjes ook gevonden; dus helemaal compleet komt ie gezellig bij jullie wonen![]()
hoop dat ie daar meer draaguren gaat krijgen.
Ik moet hier eerst de petit princesse maar eens gaan indragen...denk dat ik die maar mee ga nemen op vakantie. Ik heb mijn Hopp Timbuktu uitgeleend aan de buurvrouw.
hij is ook echt stug.. heb hem van de week nog een geknoopt; maar die is niet zomaar soepel jammer genoeg...quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:57 schreef mrien het volgende:
[..]
Denk dat je daar ook nog wel wat werk aan zult hebben om petit princesse in te dragen, tenminste..als die net zoals mijn petit prince wasVind dat wel hele mooie kleuren overigens, maar met een jongen op komst probeer ik toch iets van mijn lichte roze/paarse stapeltje aan te passen
Ik zit nu al met de dubio vraag voor straks..heb een hele ontzettend fijne Ocah Miami (Mei Tai), knal roze dus. Daar draag ik Lotte nu nog wel eens in, dus die wordt nu nog gebruikt. Mja..knalroze met een jongen ziet manlief geloof ik niet zo zitten..maar hij is wel vreselijk fijn..
Nja..hoef ik nu nog niet te beslissen
hahaa daar zou ik zelf nou nooit aan denken... misschien wel een idee.. maar op de bank leggen is wel een optie idd...en een paar keer strijken met stoomstrijkijzer kan ik ook wel eens even proberen..quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:07 schreef mrien het volgende:
Op de bank als dekentje gebruiken, vingerhaken, strijken (schijnt echt te helpen) en als niets anders helpt (wel labeltje nakijken) in de droger met een paar tennisballen
Graag! Moet ik wel evens sparen eerst. Auto moet een beurt en de vakantie staat veur de deur.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:02 schreef DaviniaHR het volgende:
sssserpente, als mijn doek (indio koralle) door gaat ipv ziegel, mag je die ook wel overkopen als hij bevalt, hoor!
dat is idd de mijne!quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:05 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Graag! Moet ik wel evens sparen eerst. Auto moet een beurt en de vakantie staat veur de deur.
Dit is trouwens de eerste foto die je tegenkomt op Google als je zoekt po afbeeldingen Indio Koralle.![]()
[ afbeelding ]
't Is nog de jouwe ook?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:06 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
dat is idd de mijne!
KD heeft ze (koralle en manon rouge) tijdens mijn zwangerschap alvast ingedragen
ik heb maat 38 en kan er prima mee vooruit. tenminste, rugdragen, dan komt de knoop van voren. een fwcc moet ik echt achter sluiten, en dan krijg ik de staarten net niet meer naar voren, zeg maar. dus ik denk dat jij er ook wel mee uit de voeten kan.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:10 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
't Is nog de jouwe ook?![]()
Zou de maat voor mij goed zijn? Een lengte zegt me niet, hoor. Heb ongeveer het postuur van KD. Iets 'dikker' wel.
Ik begriep 't. I'm in iig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:16 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ik heb maat 38 en kan er prima mee vooruit. tenminste, rugdragen, dan komt de knoop van voren. een fwcc moet ik echt achter sluiten, en dan krijg ik de staarten net niet meer naar voren, zeg maar. dus ik denk dat jij er ook wel mee uit de voeten kan.
maar hij sowieso jouw kant op, als koralle doorgaat ipv ziegel. wil ik eerst ook ff van kersjes en keshet horen. die hadden zich ingeschreven op ziegel, en dan komt ineens een andere, lijkt me ook zo stom voor ze
Ohh dat wist ik echt niet..bedankt voor de tip !! Pff, dan maar snel rechtop dragen. Moeten dan de beentjes buitenboord op niet? Oh ik ben echt een leek in dit soort dingen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:34 schreef Macka66 het volgende:
dolphinqueen, wat een mooie stof! Maar weet je dat tegenwoordig de lighouding in een draagdoek voor een baby bepaald niet wordt aanbevolen? Rechtop is de veilige houding.
Zie http://www.draagdoekconsulenten.nl/index.php?p=11
en http://www.sleepywrap.com/index.php?page=babywearing-safety
Die voetjesquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:21 schreef pessie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik leer steeds beter knopen. Nathan houdt er nu al van om in de doek te slapen.
fijn dat hij binnen is Mrienquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 17:50 schreef mrien het volgende:
Mooi dolphinqueen!
Smaragd is binnen en heeeeeeel erg mooi,maar wel stug nog inderdaad
Foto volgt nog wel
Tnx!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:33 schreef Webkim het volgende:
Ja hoor, dat kan, en het liefst rechtop, buik-aan-buik.![]()
Je kan beginnen met de beentjes binnen de sling, maar ze mogen er ook vanaf dag 1 al buiten, het is even zoeken: je hebt kleine prutsjes en grote sterke pasgeborenen. Wat je wil voorkomen is dat ze afzetten met de voetjes. Als dat gebeurt: benen erbuiten.
Zorg ervoor dat de bovenrand goed op spanning is, zodat je het hoofdje/nekje goed ondersteunt.
Edit:
hier lig ik met een 2 dagen oude Morris in het ziekenhuisbed.
[ afbeelding ]
Ik koop sowieso geen doek zonder jouw meningquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:11 schreef freecell het volgende:
oeh, ziet er goed uit Pessie!
voor je wat gaat kopen, kom een middagje hier voelen en knopen. Kan je het verschil een beetje voelen, is vaak wel nuttig!
Engquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik koop sowieso geen doek zonder jouw mening
Wel fijn dat het al een stuk beter gaat!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:36 schreef CrazyPrincess het volgende:
Zo, net terug van een middagje samen naar een vriendin die in dezelfde stad woont. Draagdoek gaat op zich goed, maar heb wel het idee dat ze enorm doorzakt. Nu dus maar op zoek naar een stevigere doek
Goed punt!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Eng
Kan je beter even bij mijn buuf kijken, die heeft véél meer en ook allemaal maatje 5 of 6, terwijl mijn meeste 4 zijn
Tijdje hier mee blijven lezen dolphinqueen. Dan word je vanzelf meer ervarenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:20 schreef dolphinqueen het volgende:
[..]
Ohh dat wist ik echt niet..bedankt voor de tip !! Pff, dan maar snel rechtop dragen. Moeten dan de beentjes buitenboord op niet? Oh ik ben echt een leek in dit soort dingen.
Om er iets van te kunnen zeggen heb ik wat meer informatie nodig Sonnetje.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 23:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
jeetje ik word nog eens handig met knopen.het enige wat ik niet echt goed krijg is de bovenkant echt goed straktrekken
na een paar minuten gaat ie een beetje naar achteren hangen
iemand tips hoe ik dat goed krijg? of waar ik op moet letten?
Die je nu hebt is lang geen 5 meter hoorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Goed punt!
Ik heb volgens mij wel minimaal 5 meter nodig.
geweven doek, fwcc knoop ik.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:45 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Om er iets van te kunnen zeggen heb ik wat meer informatie nodig Sonnetje.
Doek of ringsling? Welke knoop gebruik je? Wie gaat er achterover hangen, de bovenrand of je kind?
Raakt de knoop niet los?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
geweven doek, fwcc knoop ik.
en floris gaat achterover hangen
terwijl hij aan het begin dus stakker zit...
Ja dat had ik niet verwacht, Romantique was namelijk ook mijn nr1.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:34 schreef WupWup het volgende:
Ardent en Drop Het zwart, geel, roze en wit komen in beide doeken terug, alleen Ardent is een gradatie. Ik heb zelf nu Ingénu in bestelling staan![]()
Als troost, want Romantique was al binnen 10 minuten uitverkocht
ga ik dat proberen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:52 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Raakt de knoop niet los?
Toch strakker aantrekken vermoed ik. De buitenranden van de stukken doek over je schouder corresponderen met de rand die in Floris' nek komt. Dus let goed op dat je die buitenranden stevig gespannen houdt. En inderdaad een spuugdoekje oid in de nek rollen.
In een hoge kleermakerszit dus? Ik ben bang dat ze er makkelijk uit kan vallen (voorover)quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:42 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Tijdje hier mee blijven lezen dolphinqueen. Dan word je vanzelf meer ervaren
De beentjes kunnen uit de doek. Er in kan ook. Als je kind maar goed op de billen zit. De bedoeling is dat de knietjes van je baby opgetrokken zijn richting navel. Heupjes zijn een beetje gespreid.
Als ze voorover valt, valt ze toch tegen jou aan? Als ik zelf voorover moest bukken, ging ik zoveel mogelijk door mn knieen en dan alsnog voor de zekerheid een hand op dr ruggetje/hoofdjequote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:42 schreef dolphinqueen het volgende:
[..]
In een hoge kleermakerszit dus? Ik ben bang dat ze er makkelijk uit kan vallen (voorover)
Ja, dat klopt!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:06 schreef WupWup het volgende:
Macka, buitenranden? Binnenranden toch juist
Nee, de beentjes kruisen niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:42 schreef dolphinqueen het volgende:
[..]
In een hoge kleermakerszit dus? Ik ben bang dat ze er makkelijk uit kan vallen (voorover)
ik begreep mquote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:08 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt!
Sonnetje, de binnenranden dus! Die over je schouders langs je nek lopen.
Ik heb dit soort stomme verwisselingen tegenwoordig vaker als ik iets opschrijf, maar dit is de eerste keer dat het me over dragen gebeurtterwijl ik het irl wel prima doe
oh zo, bedankt voor de foto !!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:09 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Nee, de beentjes kruisen niet.
[ afbeelding ]
Heel simpel is dat je dan iets niet goed doet met het knopen..quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Is een hip cross nou steviger als een 'gewone' hip carry?
Want 'k heb (nog) geen lange doek waarmee ik dat kan proberen.
Maar sinds kort glijdt ze dus langzaam naar beneden (met een 'gewonen hip carry), ze zit in 't begin ontzettend goed.
En als ik dan ga lopen dan 'hangt' ze na een kwartier/20 minuten.
Lijkt mij niet dat ze te zwaar is toch? met 12.6 kg.
Wat doe ik hier verkeerd?
goede vraagquote:
Na het zien van deze foto heb ik deze in het zwart besteldquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:37 schreef octopussy het volgende:
Vandaag voor het eerst de Beco geprobeerd. Nog even een paar weekjes wachten en dan kan ik mijn muppet zelf ook weer dragen![]()
[ afbeelding ]
Ik zoek nog wel steeds een doek, maar kopen doe ik alleen niet.. Dus, nee, dank jequote:Op donderdag 26 augustus 2010 13:21 schreef Orea het volgende:
Kopen?
Nou ja hij blijft nu liggen... dus ik verf hem graag.. Zelf neig ik naar antraciet.. mooie donkere kleur! Dat zou goed moeten gaan.. Wil het liefst vandaag nog verf bestellen..
Tis zo'n lekker dunne, zachte doek! Weer heel anders dan mijn andere doeken.. en juist met warmer weer (nu niet dus) heel prettig om te dragen!
Ik zou hem trouwens niet te donker verven. Ik denk dat lichter groen mooier is.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 14:29 schreef Orea het volgende:
Dank Oeke!
Blauw is niet mijn kleur, maar groen wel! Dus Amazon Green it isHeb gelijk besteld, dus hopelijk snel binnen!
Ik lees hier vanalles over rekbare doeken, stevige stoffen... wat is nu het beste om mee te beginnen als 'starter'? Ik wil het graag kado doen maar ben benieuwd waar ik op moet letten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Dag dames, jullie klinken als enorme experts vandaar dat ik mijn vraag aan jullie ga voorleggen![]()
Mijn schoonzusje is over een week uitgerekend en ik wil haar graag een draagdoek kado doen. Nu heb ik zelf helemaal geen ervaring hiermee (nog geen kinderen) dus ik weet niet zo goed waar ik haar een plezier mee kan doen. Ze is niet zo lang, ongeveer 1,50 en heeft maat 36/38. Is dit nog van belang voor de maat van de doek?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Dat is moeilijk te zeggen, sommigen beginnen direct met een geweven doek, dat is handig als je lang blijft dragen, want voor een rekbare doek doek wordt een kindje op een gegeven moment te zwaar. Geweven doeken zijn er in veel soorten en maten en ook prijsklassen. Rekbaar is ook fijn voor een pasgeboren baby, zeker als het niet heel warm is buiten. Ook daarin heb je veel verschillende merken. Vaak zijn ze wat goedkoper.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 15:50 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ik lees hier vanalles over rekbare doeken, stevige stoffen... wat is nu het beste om mee te beginnen als 'starter'? Ik wil het graag kado doen maar ben benieuwd waar ik op moet letten.
we zijn terugquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:50 schreef WupWup het volgende:
simmu misschien is een draagconsult een goed idee? Het schijnt dat prematuur geboren kindjes extra zorg nodig hebben bij het knopen. En goed leren rugdragen is natuurlijk nooit weg
Webkim![]()
Dat zijn de stashfoto's die ik wil zien! Dan kan ik tegen vriend zeggen dat ik heus nog een doek nodig heb.
de winkel van draagkrachtig is www.draagkrachtigshop.nlquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:06 schreef cattie het volgende:
Kijk anders eens op www.draagkrachtig.nl en/of www.babybij.nl. Die hebben veel keus en ook goed advies.
het zijn zelfs twee mei tais! en het was idd goed te doen. ik heb wel hulp nodig bij het knopen hoor. eerst ravi voorop, dan selene achterop en dan kan ik dus niet handenvrij bukken zeg maar. dus eerst bukken en dan ravi ondersteunen, dan heeft sangdrax selene via de banden (spanning erop houden) en dan pakken we ze om en om over terwijl ik de banden onder selene's kont doorhaal. ik zal geen boswandeling maken zo, maar een uurtje tijdens de boodschapjes lukt best!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:32 schreef freecell het volgende:
En zo met een ruck en een mei tai is het ook niet bloedheet...
of ons aller owlet van roze tot groenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 12:44 schreef WupWup het volgende:
simmu wat tof zeg!
orea, als je het niet aandurft, kun je evt storm op zolder vragen om je doekie te verven.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:50 schreef Macka66 het volgende:
[..]
of ons aller owlet van roze tot groen
ik kan nog steeds geen zware winkelwagens duwen...quote:Op woensdag 1 september 2010 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Pessie, een wagen werkt in het geval van bekkenproblemen als een rollator vertelde de therapeute me destijds. Dus eigenlijk is het niet zo vreemd.
25 en nu al aan de rollatorquote:Op woensdag 1 september 2010 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Pessie, een wagen werkt in het geval van bekkenproblemen als een rollator vertelde de therapeute me destijds. Dus eigenlijk is het niet zo vreemd.
Oh, *waauw*quote:Op donderdag 2 september 2010 10:11 schreef Orea het volgende:
Als het goed is komt de verf vandaag binnenben zo benieuwd hoe het wordt! Manlief had van de week iets donkers met wat witte dingen van Leia in de was gedaan
witte dingen verpest
dus die gooi ik er gelijk bij met verven
En ik heb gisteren een Girasol gekochtde Folia
dat is deze en hij is vandaag al verzonden!!
mooi is ie zegquote:Op donderdag 2 september 2010 10:11 schreef Orea het volgende:
Als het goed is komt de verf vandaag binnenben zo benieuwd hoe het wordt! Manlief had van de week iets donkers met wat witte dingen van Leia in de was gedaan
witte dingen verpest
dus die gooi ik er gelijk bij met verven
En ik heb gisteren een Girasol gekochtde Folia
dat is deze en hij is vandaag al verzonden!!
betula is ook mooi iddquote:Op donderdag 2 september 2010 15:28 schreef Orea het volgende:
Hahaha! Ik draag juist meer en meerWilde eigenlijk graag de Betula hebben, maar nu ik Indio groen ga verven vond ik nog een groene doek wel wat overdreven!
De Panama vind ik ook erg mooi!Kornblume heb ik zelf niks mee, maar ik hou niet van blauw
(maar ik hield ook niet van roze
wordt nog wat als ik ooit een jongetje krijg
) Maar heb jij nou ook al een geweven doek, of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |