quote:Welke prefereert u? Gadaffi (De Telegraaf), Khadaffi (AD), Kadhafi (Teletekst, de Volkskrant), Kadafi (Trouw), Gaddafi (NRC, Reformatorisch Dagblad), Kaddafi (ANP, Parool, Spits, Metro), Kadhaffi (Nederlands Dagblad) of Khaddafi (Elsevier)?
Als je nou even het Arabisch laat zien, is de keus makkelijker.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:37 schreef Disana het volgende:
Stem hier hoe je volgens jou de naam van de grote leider van Libië spelt:
http://www.hpdetijd.nl/20(...)-kadhafi-of-khaddafi
[..]
Zou er in het Arabisch echt maar één spelling voor zijn? Misschien hebben al die stammen wel een anderequote:Op woensdag 2 maart 2011 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je nou even het Arabisch laat zien, is de keus makkelijker.
Ik denk het wel. Of er moet sprake zijn van aanpassing aan dialecten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Zou er in het Arabisch echt maar één spelling voor zijn? Misschien hebben al die stammen wel een andere
Wij hebben ook wel gevallen van diverse spellingen, denk maar aan frikadel en frikandel. Ik zou me kunnen voorstellen dat de invloed van het Arabisch niet overal op dezelfde manier is 'geland'.quote:Op donderdag 3 maart 2011 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Of er moet sprake zijn van aanpassing aan dialecten.
Het is niet zo dat de naam aangepast wordt aan de taal, zoals Nederland in het Frans Pays Bas, in het Engels the Netherlands, in het Duits die Niederlände etc heet (in ELKE Europese taal is er een woord voor!)
Maar de uitspraak kan van land tot land verschillen en ook is de transcriptie van de Arabische letters natuurlijk per Europees land verschillend.
Niks. Althans in Nederland.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:29 schreef Disana het volgende:
Over die oe-klank. Ergens in een vrij recent verleden zijn de media er grotendeels toe overgegaan die op zijn Engels te schrijven. Dus niet Moebarak, maar Mubarak. Ik doe het nu ook maar, maar onder protest want wat is er mis met de fonetische weergave in het Nederlands.
fijn voor je. en nu? met een pincetje aftrekken?quote:
dat was het planquote:Op maandag 11 april 2011 20:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
fijn voor je. en nu? met een pincetje aftrekken?
Heb even met de gedachte gespeeld om een topic te openen dat het gebrek aan moderatie in NWS in verband bracht met de schutter in A a/d R. Geen idee hoe dat smaakvol gedaan kan worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:53 schreef deedeetee het volgende:
Schutter Alphen a/d Rijn ging vroeger naar de kermis
Schutter Alphen a/d Rijn at gaarne boterhammen met pindakaas
Moet dan nou ? Of beter nog : mag dat wel ?![]()
We zitten hier toch niet in ONZ ?
Volgens mij kan dat nietquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb even met de gedachte gespeeld om een topic te openen dat het gebrek aan moderatie in NWS in verband bracht met de schutter in A a/d R. Geen idee hoe dat smaakvol gedaan kan worden.
Er zijn altijd mensen die zich storen in het centrale topic aan bepaalde berichtgeving, of zich storen aan andere media, of aan enkelen die zwarte humor binnen het uur willen plaatsen of iets dergelijks etc etcquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet![]()
Ik vind het onderhand echt wel de spuigaten uitlopen dat er niet/slecht gemod wordt.
Dit kun je je toch niet meer serieus nemen. Het valt me reuze tegen van Fok!![]()
Hoe kan het dat het hier zo uit de hand loopt ?
Een (V)(V) SC zal je bedoelenquote:
Is daarbij ook rekening gehouden met de factor vaatwasserbezit?quote:Op dinsdag 26 april 2011 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Uit wetenschappelijk onderzoek van de befaamde professor Orgontoyeva van de staatuniversiteit van Novoheboksary blijkt juist dat hoe dichter de kamertemperatuur op 19 graden ligt, hoe sneller vrouwen gaan afwassen.
Daarom heet het ook een slowchat. Heel erg slow, dat dan weer welquote:
Komt omdat ze hier het verschil niet snappen tussen feedback en SC. Al vanaf dat ik in NWS keek zoquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarom heet het ook een slowchat. Heel erg slow, dat dan weer wel
Jij had tenminste nog een zachte ondergrond.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:20 schreef paddy het volgende:
Een huis uitruimen waar ouders 50 jaar in gewoond hebben is enorm interessant, maar ook enorm zwaar
Na al die weekeinden eindelijk klaar met dat enorme grote oude huis, met die enorme tuin. Nog één dag afronden binnenkort, en kan weer gewoon naar Enschede op visite i.p.v spullen uitzoeken. 2 nachten op een dun matrasje zorgt nu niet echt voor een uitgerust lijf.
Hoop dat jullie je een beetje vermaakt hebben.
Ja, jij wilde het luchtbedquote:Op zondag 15 mei 2011 13:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jij had tenminste nog een zachte ondergrond.
Alsof het een kwestie van willen was...het werd me opgelegd!quote:
Echt niet, jij klapte het luchtbed uit. Je had alleen geen puf om het zelf op te blazen en wist niet dat de accupomp na opladen maar een halve minuut pomptequote:Op zondag 15 mei 2011 17:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Alsof het een kwestie van willen was...het werd me opgelegd!
Lijkt me zwaar werk: je hele verleden komt terug. En als het om je ouders gaat: ook je verleden van voor jouw tijd.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:20 schreef paddy het volgende:
Een huis uitruimen waar ouders 50 jaar in gewoond hebben is enorm interessant, maar ook enorm zwaar
Na al die weekeinden eindelijk klaar met dat enorme grote oude huis, met die enorme tuin. Nog één dag afronden binnenkort, en kan weer gewoon naar Enschede op visite i.p.v spullen uitzoeken. 2 nachten op een dun matrasje zorgt nu niet echt voor een uitgerust lijf.
Hoop dat jullie je een beetje vermaakt hebben.
Ach, als tegenwicht tegen Ferdo's roze bril was het misschien wel aardig geweest.quote:Op maandag 16 mei 2011 11:33 schreef paddy het volgende:
ik denk dat dit verhaal een topickiller is geworden, dus maar even weggehaald en weer over het weer beginnen
Het blijft hier bliksemen en donderen, maar regen is al wat minder. Het was ook wel heel erg warm En bedacht me vanmiddag dat we over een paar weken, wanneer we op vakantie gaan, het waarschijnlijk net zo warm zullen hebben in de autoquote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:37 schreef Disana het volgende:
Ach arm beestje.
Ik kan er helaas niet over meepraten wat bange katten betreft, want hier in Groningen is het nog steeds droog en loeiheet. Het is te hopen dat het nog gaat hozen ruim voor bedtijd, anders wordt het weer wakker liggen van de hitte.
Hier nog steeds niets.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:41 schreef paddy het volgende:
Het blijft hier bliksemen en donderen, maar regen is al wat minder. Het was ook wel heel erg warm En bedacht me vanmiddag dat we over een paar weken, wanneer we op vakantie gaan, het waarschijnlijk net zo warm zullen hebben in de auto
Als ik het goed heb het Noorden van Spanje. Een enorm groot huis met heel veel grond er omheen (heel in de verte wat buren die geen last van onze groep zullen hebben) met een groot zwembad en een speeltuin en nog een gebouwtje waar je bijvoorbeeld kunt biljarten etc.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Hier nog steeds niets.
Ik weet niet waar jullie heen gaan, maar Noorwegen zal het dus wel niet zijn?
Ja, dan reis je de warmte wel tegemoet. Maar als compensatie kun je dan wel lekker dat zwembad in springen als je aankomt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Als ik het goed heb het Noorden van Spanje. Een enorm groot huis met heel veel grond er omheen met een groot zwembad en een speeltuin en nog een gebouwtje waar je bijvoorbeeld kunt biljarten etc.
We gaan met ongeveer dertig familieleden. Dus twee dagen reizen. 8 dagen vakantie en weer twee dagen reizenDenk dat het warm zal zijn onderweg
Met kleding aan het water in, dat deden twee zwagers ook de vorige keer. De kleintjes waren geschokt en moesten enorm lachen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dan reis je de warmte wel tegemoet. Maar als compensatie kun je dan wel lekker dat zwembad in springen als je aankomt.
Er vielen hier net twee druppels, was dat nou alles?
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 07:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kan er in de OP aangegeven worden dat het gezochte meisje van deze amber alert al gevonden is?
Alert: Melanie van den Heerik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |