dit heb ik al vaker gelezen over vermiste meisjes maar vaak bleek het dan toch om iets 'onschuldigs' als weglopen te gaan.quote:Melanie is geen meisje dat zomaar weggaat zonder ons te waarschuwen”, aldus haar vader Johan. “Als ze later is of andere plannen heeft, zal zij ons altijd even met haar mobieltje bellen. Maar haar gsm staat uit en dat is niet in de haak.
toch wel heel wat anders dan 'zwakbegaafd' wat in het nieuwsbericht staat...quote:Onze dochter heeft een licht verstandelijke beperking
quote:Vermist meisje in goede gezondheid gevonden
zaterdag 02 juli 2011 | 02:02 ANP
RIJSWIJK (ANP) - Een 17-jarig meisje uit Hardinxveld-Giessendam dat sinds donderdag werd vermist, is in goede gezondheid teruggevonden in de gemeente Noordoostpolder (Flevoland). Dat maakte de politie bekend. Het zogenoemde Amber Alert dat de politie in verband met haar verdwijning liet uitgaan, is ingetrokken
De 17-jarige Melanie werd in de nacht van vrijdag op zaterdag omstreeks 01.00 uur 's nachts aangetroffen in een woning. Een 32-jarige man die zich ook in het pand bevond is aangehouden. Hij wordt verdacht van het onttrekken van een minderjarige aan het ouderlijk gezag, stelde een politiewoordvoerder.
De politie kreeg in de loop van het onderzoek zo'n 60 tips binnen over de verdwijning van het zwakbegaafde meisje, maar die hebben volgens de zegsman niet geleid naar haar verblijfplaats. De vondst van de 17-jarige zou geheel te danken zijn aan ,,goed politiewerk''.
De 17-jarige wordt, mits ze daar behoefte aan heeft, eerst medisch onderzocht. Ook wordt haar verklaring opgenomen. De relatie tussen het meisje en de aangehouden man is volgens de politie nog onduidelijk.
Bij tieners wachten ze 24 uur. Er lopen er ook zoveel weg.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 11:31 schreef Dagonet het volgende:
Dus een dág nadat ze vermist is komt er een amber alert, wat natuurlijk het hele concept te niet doet. Briljant weer, kunnen we die hele meuk die alleen maar veel onrust en angst opwekt in de samenleving niet beter opheffen?
Het nut van een Amber Alert is nog nooit aangetoond en dat gaat ook nooit lukken als je ze pas na 24 uur uitvaardigt terwijl het eigenlijk zo ongeveer binnen het uur moet zijn wil het enig effect sorteren.
Niet alle kinderen krijgen een Amber alert. Ik heb als pleegouder menig maal in de rats gezeten als 1 van mijn kids weer eens vermist was. Daar werd nooit een Amber alert voor uitgezonden. Soms werden ze pas na maanden weer teruggevonden. Soms over de grens. Soms in heel nare omstandigheden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:36 schreef Staal het volgende:
[..]
Bij tieners wachten ze 24 uur. Er lopen er ook zoveel weg.
Bij kleine kinderen kun je met een uur een Amber Alert krijgen.
Ik weet niet wanneer zich dat afspeelde, maar volgens mij is dat systeem er ook pas sinds 2008.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Niet alle kinderen krijgen een Amber alert. Ik heb als pleegouder menig maal in de rats gezeten als 1 van mijn kids weer eens vermist was. Daar werd nooit een Amber alert voor uitgezonden. Soms werden ze pas na maanden weer teruggevonden. Soms over de grens. Soms in heel nare omstandigheden.
Dat klopt, sinds 2008 is het in Nederland actief. Maar echt niet alle kinderen komen er voor in aanmerking. Sowieso wordt er flink onderscheid gemaakt, in welke verdwijning wel of niet belangrijk is bij de politie. Als jij een kind bent dat al een problematische jeugd heeft, dan boeit het allemaal niet zo heel veel. Dan gaat er lange tijd overheen, voor mensen met tegenzin in actie komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer zich dat afspeelde, maar volgens mij is dat systeem er ook pas sinds 2008.
Of er op die manier onderscheid wordt gemaakt weet ik niet, maar denk niet dat het zo zwart-wit is. Het belangrijkste is dat men aan de hand van de info het aannamelijk vindt dat iemand bijv. ontvoerd is. Of in het geval van hele jonge kinderen dat het gevaarlijk kan worden als ze alleen gaan ronddwalen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat klopt, sinds 2008 is het in Nederland actief. Maar echt niet alle kinderen komen er voor in aanmerking. Sowieso wordt er flink onderscheid gemaakt, in welke verdwijning wel of niet belangrijk is bij de politie. Als jij een kind bent dat al een problematische jeugd heeft, dan boeit het allemaal niet zo heel veel. Dan gaat er lange tijd overheen, voor mensen met tegenzin in actie komen.
Helaas weet ik uit ervaring, dat dat wel degelijk het geval is.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:11 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Of er op die manier onderscheid wordt gemaakt weet ik niet, maar denk niet dat het zo zwart-wit is. Het belangrijkste is dat men aan de hand van de info het aannamelijk vindt dat iemand bijv. ontvoerd is. Of in het geval van hele jonge kinderen dat het gevaarlijk kan worden als ze alleen gaan ronddwalen.
Het zou zomaar kunnen dat jij wel zo'n ervaring hebt, maar op basis daarvan geloof ik nog niet dat ze standaard min of meer denken: "ach, het kind had al zo'n rotjeugd, laat het ook maar lekker stikken". Als bijvoorbeeld gezien is dat zo'n kind ontvoerd is, wordt daar doorgaans gewoon adequaat werk van gemaakt. En meer dan terecht.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Helaas weet ik uit ervaring, dat dat wel degelijk het geval is.
Het zijn veel meer ervaringen dan slechts 1. Ik heb namelijk meerdere pleegkinderen, en een aantal daarvan zijn meerdere malen vermist geweest. Met mijn kids, kwamen ze pas werkelijk actief in actie als de vermissing langer dan 2 maanden duurde.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:14 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat jij wel zo'n ervaring hebt, maar op basis daarvan geloof ik nog niet dat ze standaard min of meer denken: "ach, het kind had al zo'n rotjeugd, laat het ook maar lekker stikken". Als bijvoorbeeld gezien is dat zo'n kind ontvoerd is, wordt daar doorgaans gewoon adequaat werk van gemaakt. En meer dan terecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |