abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:04:05 #1
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98925595
Via Amber-alert:

Melanie van den Heerik

17 jaar, vermist sinds 30 juni 2011 omstreeks 15.00 uur uit Hardinxveld-Giessendam, bruin/donkerblond haar, stevig postuur, donkerbruine paardrijbroek, wit shirt met korte mouwen, roze bodywarmer met afbeelding van een paard en zwarte gympen.

En toon je volwassen en begin dus niet semilollig over of je haar wel of niet zou doen. }:| .
Ouders zijn hun kind kwijt en het is serieus want dagelijks lopen tieners weg en wordt er zo'n bericht niet vrijgegeven. Er is dus wel wat aan de hand.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:10:03 #2
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_98925857
Hopen dat dat leuke meisje snel terugkomt.
pi_98930971
OUDERS DOODONGERUST OM VERDWENEN MELANIE

HARDINXVELD-GIESSENDAM - De ouders van de verdwenen Melanie van den Heerik (17) uit Hardinxveld-Giessendam, voor wie vrijdagavond een Amber Alert werd uitgegeven, zeggen doodongerust te zijn om hun verdwenen dochter.

„Melanie is geen meisje dat zomaar weggaat zonder ons te waarschuwen”, aldus haar vader Johan. “Als ze later is of andere plannen heeft, zal zij ons altijd even met haar mobieltje bellen. Maar haar gsm staat uit en dat is niet in de haak. Het grote probleem is dat Melanie nooit het kwaad bij iemand zal zien. Onze dochter heeft een licht verstandelijke beperking en vindt iedereen lief en aardig.”
De tiener verdween donderdagmiddag, nadat zij rond drie uur was vertrokken van een paardenfokkerij in Schelluinen waar Melanie sinds twee jaar stage loopt. „Ze was volgens haar begeleidster gebeld op haar gsm door iemand die zij haar vriend noemde. Na afloop van het gesprek was Melanie nogal zenuwachtig. Ze vertelde dat ze bij die vriend ging logeren en daarom eerder weg moest. We hebben geen flauw idee wie die vriend is. Ze heeft niets over hem gezegd.”
De politie zoekt naar aanknopingspunten en heeft Melanie’s computer meegenomen aangezien het meisje erg actief is op Hyves. “We zijn bang dat zij misschien via Hyves door iemand is benaderd”, vervolgt haar vader. „De recherche onderzoekt ook papiertjes die in haar kamer lagen.”
Vanaf de paardenfokkerij deed Melanie er een half uur over om haar woonplaats te bereiken. Daar zette zij haar fiets bij een winkelcentrum. Vanaf dat moment ontbreekt van haar elk spoor. Johan van den Heerik: “Haar fiets stond op slot. Vanaf zes uur heeft mijn vrouw vergeefs geprobeerd haar te bellen, Melanie had toen allang thuis moeten zijn.”
Het meisje droeg bij haar verdwijning een paardrijbroek, zwarte gympen, wit shirt en roze bodywarmer met de afbeelding van een paard. Ook had ze waarschijnlijk een reistas bij zich met daarop de print van poesjes. In de tas zitten volgens haar vader onder meer borstels en roskammen om paarden mee te poetsen.
Wie meer weet over het meisje, wordt dringend verzocht de politie te bellen via 0800-6070.

Telegraaf
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:59:45 #4
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_98931330
quote:
Melanie is geen meisje dat zomaar weggaat zonder ons te waarschuwen”, aldus haar vader Johan. “Als ze later is of andere plannen heeft, zal zij ons altijd even met haar mobieltje bellen. Maar haar gsm staat uit en dat is niet in de haak.
dit heb ik al vaker gelezen over vermiste meisjes maar vaak bleek het dan toch om iets 'onschuldigs' als weglopen te gaan.

quote:
Onze dochter heeft een licht verstandelijke beperking
toch wel heel wat anders dan 'zwakbegaafd' wat in het nieuwsbericht staat...

Maar erg sneu als er echt iets heftigs aan de hand is. Ik leef hoe dan ook mee met de ouders!
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
pi_98931934

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 02-07-2011 00:03:23 (ga aub elders spelen) ]
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:16:37 #6
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_98932161

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 02-07-2011 00:03:51 (elders spelen) ]
pi_98934931
;( ik hoop dat t gwn iets onschuldigs, mr dat zal wel niet.. Op de radio zeggen ze net dat ze nooit bij haar vriend is aangekomen, niet dat onbekend is wie dat is
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:10:07 #8
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_98935079
Misschien kunnen we een omgekeerde bijdrage te leveren door te zeggen waar we haar niet gezien hebben.

Ik heb haar niet in de trein van Groningen naar Zwolle gezien vanavond! oO<

Ontopic: succes met zoeken. Wel raar dat als je verteld wordt dat zo iemand bij een vriend gaat logeren je niet even dieper vraag hoe of wat. Zeker als ze zwakbegaafd zou zijn.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_98936598
Heftig, meisje van 17 die stage loopt en tussen neus en lippen door zegt dat ze bij haar vriend gaat slapen. Op dat moment vondt haar begeleidster, op haar stage adres haar zenuwachtig overkomen na het telefoontje. Waarom geen ingrijpen vragen we ons dan af.
Maar mag een kind dan echt geen kind meer zijn :{ Moeten we zo alert zijn,. Ja dus helaas.
Hoop dat de ouders snel wat horen :Y
Loslaten, is het ultieme houden van.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 02:23:02 #10
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_98939364
quote:
Vermist meisje in goede gezondheid gevonden

zaterdag 02 juli 2011 | 02:02 ANP

RIJSWIJK (ANP) - Een 17-jarig meisje uit Hardinxveld-Giessendam dat sinds donderdag werd vermist, is in goede gezondheid teruggevonden in de gemeente Noordoostpolder (Flevoland). Dat maakte de politie bekend. Het zogenoemde Amber Alert dat de politie in verband met haar verdwijning liet uitgaan, is ingetrokken

De 17-jarige Melanie werd in de nacht van vrijdag op zaterdag omstreeks 01.00 uur 's nachts aangetroffen in een woning. Een 32-jarige man die zich ook in het pand bevond is aangehouden. Hij wordt verdacht van het onttrekken van een minderjarige aan het ouderlijk gezag, stelde een politiewoordvoerder.

De politie kreeg in de loop van het onderzoek zo'n 60 tips binnen over de verdwijning van het zwakbegaafde meisje, maar die hebben volgens de zegsman niet geleid naar haar verblijfplaats. De vondst van de 17-jarige zou geheel te danken zijn aan ,,goed politiewerk''.

De 17-jarige wordt, mits ze daar behoefte aan heeft, eerst medisch onderzocht. Ook wordt haar verklaring opgenomen. De relatie tussen het meisje en de aangehouden man is volgens de politie nog onduidelijk.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 07:00:33 #11
42366 Staal
pi_98940640
Dat is snel goed nieuws!
Un certain jeune homme
pi_98940695
prima werk die meid is weer mooi veilig terecht
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:27:52 #13
3542 Gia
User under construction
pi_98940932
Vraag me toch af hoe ze met die man in contact is gekomen. Als dit via internet is, vraag ik me af waarom zo'n kind zonder toezicht op chatsites en dergelijke komt.
pi_98940953
Altijd weer erg triest om te lezen dat bepaalde "mannen" misbruik maken van dergelijke meiden. Gelukkig valt de schade dit keer - voor zover ik kan beoordelen - erg mee.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 11:31:01 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98942950
Dus een dág nadat ze vermist is komt er een amber alert, wat natuurlijk het hele concept te niet doet. Briljant weer, kunnen we die hele meuk die alleen maar veel onrust en angst opwekt in de samenleving niet beter opheffen?

Het nut van een Amber Alert is nog nooit aangetoond en dat gaat ook nooit lukken als je ze pas na 24 uur uitvaardigt terwijl het eigenlijk zo ongeveer binnen het uur moet zijn wil het enig effect sorteren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_98943108
Twee jaar stage lopen is ook best lang voor een 17-jarige.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 21:36:36 #17
42366 Staal
pi_98962231
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:31 schreef Dagonet het volgende:
Dus een dág nadat ze vermist is komt er een amber alert, wat natuurlijk het hele concept te niet doet. Briljant weer, kunnen we die hele meuk die alleen maar veel onrust en angst opwekt in de samenleving niet beter opheffen?

Het nut van een Amber Alert is nog nooit aangetoond en dat gaat ook nooit lukken als je ze pas na 24 uur uitvaardigt terwijl het eigenlijk zo ongeveer binnen het uur moet zijn wil het enig effect sorteren.
Bij tieners wachten ze 24 uur. Er lopen er ook zoveel weg.
Bij kleine kinderen kun je met een uur een Amber Alert krijgen.
Un certain jeune homme
pi_98962317
Als je elke dag 7 Amber Alerts stuurt, worden ze ook door niemand meer serieus genomen. In de meeste gevallen duiken dit soort gevallen binnen een paar uurtjes weer op. Ze had net zo goed in een weiland 2 dorpen verderop aan het neuken kunnen zijn met een vriendje dat de omgeving niet kent.
pi_98962969
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:36 schreef Staal het volgende:

[..]

Bij tieners wachten ze 24 uur. Er lopen er ook zoveel weg.
Bij kleine kinderen kun je met een uur een Amber Alert krijgen.
Niet alle kinderen krijgen een Amber alert. Ik heb als pleegouder menig maal in de rats gezeten als 1 van mijn kids weer eens vermist was. Daar werd nooit een Amber alert voor uitgezonden. Soms werden ze pas na maanden weer teruggevonden. Soms over de grens. Soms in heel nare omstandigheden.
pi_98963097
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 21:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Niet alle kinderen krijgen een Amber alert. Ik heb als pleegouder menig maal in de rats gezeten als 1 van mijn kids weer eens vermist was. Daar werd nooit een Amber alert voor uitgezonden. Soms werden ze pas na maanden weer teruggevonden. Soms over de grens. Soms in heel nare omstandigheden.
Ik weet niet wanneer zich dat afspeelde, maar volgens mij is dat systeem er ook pas sinds 2008.
pi_98963220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:02 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer zich dat afspeelde, maar volgens mij is dat systeem er ook pas sinds 2008.
Dat klopt, sinds 2008 is het in Nederland actief. Maar echt niet alle kinderen komen er voor in aanmerking. Sowieso wordt er flink onderscheid gemaakt, in welke verdwijning wel of niet belangrijk is bij de politie. Als jij een kind bent dat al een problematische jeugd heeft, dan boeit het allemaal niet zo heel veel. Dan gaat er lange tijd overheen, voor mensen met tegenzin in actie komen.
pi_98963456
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:05 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat klopt, sinds 2008 is het in Nederland actief. Maar echt niet alle kinderen komen er voor in aanmerking. Sowieso wordt er flink onderscheid gemaakt, in welke verdwijning wel of niet belangrijk is bij de politie. Als jij een kind bent dat al een problematische jeugd heeft, dan boeit het allemaal niet zo heel veel. Dan gaat er lange tijd overheen, voor mensen met tegenzin in actie komen.
Of er op die manier onderscheid wordt gemaakt weet ik niet, maar denk niet dat het zo zwart-wit is. Het belangrijkste is dat men aan de hand van de info het aannamelijk vindt dat iemand bijv. ontvoerd is. Of in het geval van hele jonge kinderen dat het gevaarlijk kan worden als ze alleen gaan ronddwalen.
pi_98963481
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:11 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Of er op die manier onderscheid wordt gemaakt weet ik niet, maar denk niet dat het zo zwart-wit is. Het belangrijkste is dat men aan de hand van de info het aannamelijk vindt dat iemand bijv. ontvoerd is. Of in het geval van hele jonge kinderen dat het gevaarlijk kan worden als ze alleen gaan ronddwalen.
Helaas weet ik uit ervaring, dat dat wel degelijk het geval is.
pi_98963558
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Helaas weet ik uit ervaring, dat dat wel degelijk het geval is.
Het zou zomaar kunnen dat jij wel zo'n ervaring hebt, maar op basis daarvan geloof ik nog niet dat ze standaard min of meer denken: "ach, het kind had al zo'n rotjeugd, laat het ook maar lekker stikken". Als bijvoorbeeld gezien is dat zo'n kind ontvoerd is, wordt daar doorgaans gewoon adequaat werk van gemaakt. En meer dan terecht.
pi_98963704
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 22:14 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Het zou zomaar kunnen dat jij wel zo'n ervaring hebt, maar op basis daarvan geloof ik nog niet dat ze standaard min of meer denken: "ach, het kind had al zo'n rotjeugd, laat het ook maar lekker stikken". Als bijvoorbeeld gezien is dat zo'n kind ontvoerd is, wordt daar doorgaans gewoon adequaat werk van gemaakt. En meer dan terecht.

Het zijn veel meer ervaringen dan slechts 1. Ik heb namelijk meerdere pleegkinderen, en een aantal daarvan zijn meerdere malen vermist geweest. Met mijn kids, kwamen ze pas werkelijk actief in actie als de vermissing langer dan 2 maanden duurde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')