Gedaanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:32 schreef Marlinde het volgende:
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben![]()
Gedaanquote:Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben.
Ja die hoort er toch ook bij!quote:
Haha, amaranta viel er hier een keer over dat ik het 'mamadag' en 'papadag' noemde. Voor mij heeft het een positieve connotatie, namelijk een dag alleen met Ivan & papa of Ivan & mama. Lekker knus. We zijn best vaak met z'n drietjes samen, dus zo'n dag is dan bijzonder.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
En het woord papadag vind ik echt . Als ik een dag thuis ben met Lisa is het toch ook geen mamadag .
Ja, ik vind eigenlijk dat het met een maand of 3 er al wel vanaf is. Met 4 maanden rolde Daan al, sliep hij al door en was al lekker aan het brabbelen. Best zelfstandig al.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik nu de foto's van Ivan terugkijk dan herken ik hem zelfs niet eens meer. Die kleine baby'tjesfase gaat toch wel erg snel voorbij.
Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
Claudia, dat wil ik helemaal niet weten, dat het zo snel voorbij gaat! Mijn baby blijft gewoon altijd klein! (vind m nu alweer zo groot worden)
Ik moet vooral lachen om de ogen op oude foto's, die zien er zo slaperig uit. Het heeft best een tijd geduurd tot hij de grote, heldere ogen had die hij nu heeft.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef happyme28 het volgende:
Nu is hij 5 maanden en is het al zo'n ventje met een eigen karaktertje. Inderdaad totaal anders als toen hij net geboren was.
Preciesquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Welkom terug Claudia!
Happy, wat balen dat Daan's oogje toch lijkt te gaan ontsteken! Hopelijk heeft de HA toch nog een wondermiddel en anders inderdaad maar door naar het ziekenhuis. Ik hoop in ieder geval dat hij er snel van af is! (Note: Van het geprut, niet van z'n oog.)
Freecell, ik heb het niet helemaal meegekregen, maar is de verhoging etc. nog steeds het gevolg van Florians reactie op melk of speelt er toch wat anders?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap wat van die blije dozen enzo aangevraagd. Na Emma's geboorte hebben ze Emma's geboortedatum achterhaald. Nu ze bijna 6 maanden is krijg ik ineens pyjamapapjes, bonnen van Liga, etc. thuisgestuurd. Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.
Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.
Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.![]()
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!
Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.![]()
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.
Dan hoop ik dat ze wel wat vrolijker naar hem kijkt trouwens!Ach gut, die fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo bijzonder is dat toch helemaal niet?quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.
Geen idee eigenlijk. Wij meten niet meer elke dag de temperatuur van Thomas.quote:Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.
Spannendquote:Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.![]()
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!
quote:Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.![]()
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.
Dan hoop ik dat ze wel wat vrolijker naar hem kijkt trouwens!Dat vetgedrukte denk ik eigenlijk ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind het trouwens leuk voor P. dat het zo vanzelf gaat voor hem. Hij had er op voorhand namelijk veel schrik voor.
En die fotoDat doet Thomas nu ook nog hoor naar bepaalde mensen. En ik maar trots verkondigen dat hij zoveel lacht tegenwoordig
![]()
Hier is dat heel gelijdelijk gegaan. Eerst kreeg hij flessen om 7, 11, 15, 19, 23 en toen zijn we de 11, 15 en 19 wat gaan rekken (wachten tot hij zelf kwam) en is uiteindelijk is de 23 uur fles vervallen. Het werd toen 7, 12, 16.30 en 22 uur. Aanleiding was ook dat Daan van al zijn flessen veel liet staat, dus toen deden we langere periode tussen de flessen en toen dronk hij ze wel goed leeg.quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Maar ik blijf nog lekker even op 5![]()
(hoe ga je eigenlijk naar 4?je kan er toch niet bruut zomaar een fles afgooien?)
Omdat hij minder heeft gedronkenquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
Hmmm, ok.
HIer laat hij zijn flessen wel soms wat staan, maar meldt zich wel aldoor op tijd...
selene moest juist tot de 6 a 7 maanden op de 5 blijven en op het pak staat ook 5, dus we doen gewoon 5 tot ravi zelf niet meer hoeft. je merkt dat snel genoeg, want dan drinken ze gewoon minderquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Netjes Ravi
5 mag toch ook gewoon tot ze bijvoeding krijgen? Hier ook nog 5 hoor. Meestal blijft er over de dag wel ongeveer 3/4 fles staan denk ik. Soms een halve, soms een beetje en soms helemaal niks![]()
Maar ik blijf nog lekker even op 5![]()
(hoe ga je eigenlijk naar 4?je kan er toch niet bruut zomaar een fles afgooien?)
Zijn poepquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:38 schreef leonieke het volgende:
CP wat klinkt dat goed![]()
![]()
Waarom zit je trouwens zo vaak onder je steen?![]()
Ik heb trouwens het gevoel dat Thomas gelukkiger zal zijn als hij kan rechtzitten. Op zijn speeltapijt is het tegenwoordig drama tot dat je hem eventjes recht zet op zijn poep. Dan begint hij weer te lachen en te slaan naar zijn speeltjes. In zijn groene bumbo is hij ook lekker blij. Alleen jammer dat hij nog omver valt als we hem eventjes loslaten
ik vergat helemaal te juichen voor je rollertquote:
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:50 schreef simmu het volgende:
ravi hing vandaag trouwens helemaal de charmeur uitingrid was hier (met de rest) en die vond hij lief geloof ik
ze kreeg lachjes en de schattige geluidjes die hij dan maakt
daarna ging hij aflebberen
quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:23 schreef simmu het volgende:
we hebben 5 augustus nagesprek met de arts in groningen. dan wordt ook de uitslag van de obductie besproken. dit is een gesprek met de arts uit meppel. die bood het zelf aan (nav dat ik via de maatschappelijk werkster van meppel om het medisch dossier gevraagd heb). zei dat dat gebruikelijk is en dat het ook prettig is zodat hij medische dingen toe kan lichten. daar heb ik nog wel wat vragen over, dus deze post plaats ik ook in het engeltjestopic, wellicht dat mensen daar het weten. ik ervaar het tot nu toe niet als speciaal contfronterend ofzo. niet meer of minder dan elke dag.
ik wil best beantwoorden hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:13 schreef freecell het volgende:
[..]
![]()
Misschien een duffe vraag en misschien hoort hij niet hier en misschien wil je niet antwoorden of wel, maar dan in PM, maar waarom hebben ze precies een obductie gedaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Zwemmen met z'n 3-tjes? Weet niet of Thomas water leuk vindt?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:49 schreef leonieke het volgende:
wat kun je eigenlijk doen met een baby waar de baby zelf ook iets aan heeft?
Juhquote:Op donderdag 22 juli 2010 08:32 schreef ymme het volgende:
Wat heerlijk dat het slapen zo goed gaat Free.
Hmz, misschien is ons plan dan niet zo goed, we gaan Thomas namelijk tot bij mijn schoonmoeder brengen en dan poetsenquote:Op donderdag 22 juli 2010 08:26 schreef freecell het volgende:
Dat oppas en poetsen is een goed planHeb ik hier ook wel eens gedaan. Het effect was trouwens altijd dat mam ook aan het poetsen was stiekem
Even uit het hoofd: boven 5 dubbele ramen, beneden: 2 schuiframen tot op de grond, nog 2 ramen tot op de grond, 12 hoge ramen (geen idee van de afmetingen) en 2 glazen deuren. Alleszins genoeg als je niet graag ramen kuistquote:
Mja, Thomas ligt echt gewoon nog passief op zijn speelkleed. En de frustraties blijven maar toenemenquote:Ik heb toen Mart sliep straks, de ramen in de bijkeuken en keukendeur gedaan.
En zo doe ik elke dag wat extra naast het stofzuigen. En elke dag de wc even met een doekje opfrissen.
En ik moet echt zeggen. Dat Mart weer helemaal vrolijk is. Alleen als hij moe wordt en niet slapen wilt. Maar voor de rest is het leuk spelen enzo. Hij igt nu op z'n grond kleed met de babygym. Alleen die moet elke keer verplaats worden door hem en zojuist wilde hij deze zelfs opeten
quote:
ik heb geen idee, we merken het morgen of ravi opeens billenuitslag heeftquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:58 schreef leonieke het volgende:
Bwa, zorgen is het niet echt, maar ik merk toch wel dat hij merkelijk achter loopt ten opzichte van de meeste andere kinderen hier. Maar het is niet dat ik hier zit te stressen ofzo. Ik vraag me gewoon af of we hem misschien te weinig stimuleren ofzo![]()
Dat vroeg ik me eigenlijk nog af, simmu. Zijn die doekjes zo verschillend dat je ze allebei moet aankopen?
Mja, dat is het verschil. Ik kan het heel moeilijk kaderen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 17:03 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb geen idee, we merken het morgen of ravi opeens billenuitslag heeft![]()
het valt mij trouwens wel op dat er hier een paar wel hele vlotte kindjes rondhangen hoor. geeft niks, maar daar hoeven de andere kindjes zich dus mooi niet aan op te trekken! ze doen het allemaal uiteindelijk toch wel gewoon in het eigen tempo, dus gewoon niet over nadenken. wat dat betreft heb ik het nu met ravi juist makkelijk. ik hoef eigenlijk nergens op te letten en mag gewoon lekker rustig afwachten wattie allemaal doetdus dat mag jij dan ook
Robin doet ook al rollenquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:40 schreef freecell het volgende:
En Ymme: mart zit nog niet en rolt nog niet? Nou, gohHij is nog geen 5 maanden, dij hoort ook nog helemaal niet echt te rollen en al zéker niet te zitten
![]()
Niet dat ik weet. Ze hebben het ons alleszins nog nergens verteld en hij heeft ook nog nooit overgegeven (ja, oké, 3 keer, maar dat was telkens na een nachtje van 12u slapen en toen was hij gewoon te gulzig). Ik weet niet of er andere duidelijke signalen zijn van refluxquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Leonieke, ik ben niet zo thuis bij de baby's maar heeft Thomas Reflux? Dan is op je buik liggen gewoon niet zo prettig. Ook bij nekklachten niet trouwens.
Elke keer als ik naar Kind&Gezin ga, neem ik me voor om meer uitleg te vragen, maar elke keer als ik er zit, geraak ik niet verder dan: "ja, hij doet dat al" of "nee, nog niet". Ik heb altijd schrik dat ik daar onnozel zou overkomen.quote:Als je je dat soort dingen afvraagt moet je het misschien gewoon eens vragen. Of ze zich zorgen maken, waarom ze die vragen stellen, wat het inhoudt allemaal? Heb ik ook gedaan in den beginne. Waarom wil je dat weten? wat betekent mijn antwoord nou? Het is tenslotte je eerste.
Verdorie toch, ging ik eens lekker goedkoop doenquote:En van Snoetenpoetsers kregen ze hier huiduitslag, en van billendoekjes niet.
Anders moet je hem eens midden in de nacht wakker maken. Kwestie dat hij toch wat actiever wordtquote:
Wanneer gaan we meeten?quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:26 schreef Keshet het volgende:
Jeetje Sonnetje, wat saai. Kun je 'm niet ruilen voor een actiever exemplaar?![]()
Garpje!
Maar ik snap je helemaal Leonieke! Die vragen maken je onzeker, lezen/horen over de prestaties van andere kindjes kunnen je ook heel onzeker maken. Maar weet je, er wordt altijd gepost over 'XXX kan YYY', wat logisch is, maar je post niet snel 'XXX kan YYY nog niet!', wat ook weer logisch is.
Als ik jouw lijstje zo lees dan kan Thomas al heel wat! Echt!
En als je je zorgen maakt/twijfelt, gewoon even langsgaan bij Kind & Gezin. Dan pak je Thomas van zijn poep uit zijn park, zet je 'm in zijn koets en ga je ooit naar Kind & Gezin!
Men, ik kan zo emigreren he?
Het was de bedoeling om mij gerust te stellen, héquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:45 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Robin doet ook al rollenzitten lukt niet al probeert ze het wel heel erg, hup rechtop en dan is het ehhhh oei
quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:26 schreef Keshet het volgende:
Dan pak je Thomas van zijn poep uit zijn park, zet je 'm in zijn koets en ga je ooit naar Kind & Gezin!
midden in de nacht is ie vaak wel wakkerquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:52 schreef leonieke het volgende:
[..]
Anders moet je hem eens midden in de nacht wakker maken. Kwestie dat hij toch wat actiever wordt
Maar hij ís gewoon ook lief en ik ben zóoo blij met hemquote:Op donderdag 22 juli 2010 15:30 schreef Keshet het volgende:
Envoor Harry's groeicurve! Ik (leek!) vind het er echt prima uitzien! Ik vind je beschrijving ook zo lief Asy!
![]()
Niet druk om maken dat sommige kinderen hier sneller zijn. Zolang hij over een jaar maar ongeveer hetzelfde kanquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:58 schreef leonieke het volgende:
Bwa, zorgen is het niet echt, maar ik merk toch wel dat hij merkelijk achter loopt ten opzichte van de meeste andere kinderen hier. Maar het is niet dat ik hier zit te stressen ofzo. Ik vraag me gewoon af of we hem misschien te weinig stimuleren(maar hoe stimuleer je een kind dat direct ligt te krijsen als je hem nog maar denkt op zijn buik te leggen?)
quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:26 schreef Keshet het volgende:
En als je je zorgen maakt/twijfelt, gewoon even langsgaan bij Kind & Gezin. Dan pak je Thomas van zijn poep uit zijn park, zet je 'm in zijn koets en ga je ooit naar Kind & Gezin!
quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
midden in de nacht is ie vaak wel wakker
Serieus, dat lees je dan achter elkaar op de vroege ochtendquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:55 schreef leonieke het volgende:
Tandjes ga ik hier trouwens terug duwen als ik ze zie komen. Dan hebben we geen last van de bijhorende kwaaltjes![]()
![]()
Ik zeg draagdoekquote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:43 schreef ymme het volgende:
TandenKrijgen baby's tanden dan
Hier een poos gedacht dat Mart ze kreeg, maar hij heeft het toch nog maar even uitgesteld.
En zojuist even heerlijk naar de winkel voor boodschappen, ja daaaag. Heb me een bult lopen sjouwen![]()
Lekke band van de kinderwagen. En hoe de .... krijg je dat geplakt? Ben echt zo niet handig met dat soort dingen. En zondag dolfinarium dan moet ie echt geplakt zijn!
Dan til je hemquote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:12 schreef ymme het volgende:
Tja, hier dus nog steeds geen draagdoek
Vind het een moeilijke keuze om te bepalen welke voor ons geschikt zal zijn.
Heb nog nooit gedragen of een draagdoek in real live gezien
momentje, ik pm ffquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:06 schreef ymme het volgende:
Bestaat er ook zoiets al een ringsling uitproberen voordat je deze koopt?
Zie er genoeg staan op internet, maar en zo bang dat ik het niets vind en dan weer met z'n ding zit. Beetje zonde.
En ach, anders gewoon de gok maar gaan wagen.
Hier laatst 4 dagen niet gepoept, toen 3 dagen weer wel, en nu alweer 3 dagen niet. Een week niet poepen schijnt redelijk normaal te zijn. Ik maak me er dan ook maar geen zorgen meer om.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:18 schreef Mereltje het volgende:
We maakten ons wat zorgen omdat ze al 2 dagen niet had gepoept. Even gebeld naar het CB. Gewoon afwachten was het advies, badje, beetje masseren en eventueel wat vaseline rondom de anus smeren. Vanmiddag was het zo ver, een enorme poep in de luier, zonder badje of vasaline. Zorgen weer weg
quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:59 schreef Keshet het volgende:
Neeee, je snapt het niet Leo! Als je ze terugduwt krijg je de kwaaltjes nog een keer!![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2010 21:10 schreef sindell het volgende:
Kwaaltjes?![]()
Laura werd er alleen maar vrolijker door...leek het wel, ik snap er echt niks van!
En dat koppie nu, ze trekt een heel ander bekje nu die tandjes door zijn echt zo grappig!
Thomas is trouwens ubercute, had ik dat al eens gezegd?issie al gereserveerd?
![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:35 schreef Marlinde het volgende:
Ymme veel plezier morgen![]()
Ravi![]()
Nu had ik begrepen dat Tessa te weinig flessen kreeg met teveel voeding per keer.
Dus ik heb het veranderd:
08:00 200/5/2
10:00 paar hapjes fruit
12:00 klein flesje diksap
14:00 150/5
16:00 150/5
18:00 paar hapjes groente + paar slokjes diksap
19:00 200/5/2
Ik wil graag rond 12 uur nog iets geven, mag ze al een stukje soepstengel?
Ben erg benieuwd wat jullie nu van het schema vinden
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:37 schreef ymme het volgende:
Nou zo gek lijkt me dat zowieso niet.
Er zullen ook vast wel winkels zijn waar je deze kunt kopen lijkt mij.
Maar via mijn oudersOm uit te proberen.
Of ik deze ook kan overnemen is nog maar de vraag. Hopelijk wel, want ik vind hem erg mooi
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lisa klokt het zo weg en heeft er echt geen last van. Op het CB hadden ze er geen problemen mee. Met 5 flessen ging ik het op een gegeven moment echt niet meer redden. Omdat ze zo lang slaapt kreeg ze elke 3 uur een fles en die moest ze gewoon echt niet, dus kreeg ze veel te weinig binnen/deed ze soms 45 minuten over een fles en dat is ook niet de bedoeling.
Met 4 flessen gaat het nu perfect. Ik was eerst overgestapt op 180/6 en dat 4 keer, maar dat is net te weinig. Nu laat meestal 10-20 en soms 30 staan en dat mag. En ze heeft de fles ook gewoon binnen 10-15 minuten op. Dat is een hele verbetering met hoe het hiervoor ging.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:46 schreef Marlinde het volgende:
Asy: Ik zie het nu ook, verkeerd getyptOm 12 uur fles en om 12:00 diksap
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef freecell het volgende:
@Leonieke: hier blijft ook regelmatig 40 tot 80 CC staan hoor
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:46 schreef Marlinde het volgende:
Asy: Ik zie het nu ook, verkeerd getyptOm 12 uur fles en om 12:00 diksap
free: Rijstebloem geef ik alleen in de ochtend en voor het slapen gaan
Rijstewafel al geprobeerd, maar geen succes hier
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:44 schreef Asyniur het volgende:
Het was ook niet echt kritiek ofzo, het was meer bedoeld als: zo doe ik het
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat een droppie jumparound
wie, wat, waar, hoe?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:04 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Het vervroegen gaat inderdaad superAlleen is ze echt na elk flesje van 150 ML heel erg verdrietig, dus probeer toch maar ietsjes meer te geven, 180ML. Hopen dat haar dat wat meer tevreden maakt, het gekke is dat ze nu dus wel elk flesje wilt terwijl ze een tijd geleden echt niet meer als 3 flessen wilde!
quote:Rijstewafel zat ze zo van te kokhalzen dat ik er helemaal eng van werd! Haar groente en fruit maak ik zelf en daar zitten af en toe ook kleine stukjes in en die gaan wel goed![]()
quote:Wat voor brood geef je haar dan, lichtbruin brood dacht ik toch? Mag ze alleen het korstje of zou ze ook het binnenste mogen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Mijn muppet is nog wel hoesterig en heeft een beetje een ratelende ademhaling, maar lijkt er verder niet onder te lijden. Met mij gaat het slechter en ik kom net terug van de spoedpost. De arts denkt dat mijn galblaas niet in orde is. Ik kan eigen geen vast voedsel eten zonder heftige pijn en braken. Gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, maar dat is te veel om hier te vertellen. Wie het wil weten mag pm'en.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Jumparound gefeliciteerd met je zoontje. Wonen jullie op de Filipijnen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lisa klokt het zo weg en heeft er echt geen last van.
Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Marlinde, zoals Claudia al schrijft, kun je beter tot 7 maanden wachten met een broodkorst. Ik begreep niet goed wat je nu bedoelde, maar het lijkt me dat Tessa voorlopig wel voldoende bijvoeding krijgt toch?
Mijn schoonzus zei dat het 'balen van' na een weekje wel over zou zijn. 4 maand verder kan ik er nog steeds wel om jankenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Free, even een dikke![]()
maar denk maar aan hoe goed je mannetje het doet nu
(dat haalt het gevoel niet weg, maar misschien verzacht dat een beetje!)
Klinkt als een goed planquote:
Daan drinkt 4x200cc en dat gaat eigenlijk prima. De laatste fles krijgt hij met rijstebloem (die wel in mega snelheid leeg gaat...). Binnenkort maar eens beslissen hoe we het met bijvoeding gaan doen, potjes, eigen brouwsel of Rapley, we zijn er eigenlijk nog niet over uit. Ik denk dat het een combi van eigen maak en potjes wordt en af en toe wat Rapley tussen door. Ik vind het best spannend om met bijvoeding te beginnen. Merk aan mezelf dat ik het wel een stap vindt en weet niet goed hoe en waar te beginnen. Ben er wel uit dat ik met groente ga beginnen en de zoetigheden zoveel mogelijk uitstel. Water ipv diksap is prima wat mij betreft (en Daan vind water erg lekker) en als het goed gaat met groente dan pas fruit introduceren.
Sorry.. niet goed gelezen. Anyway, bedoelde meer dat ze gewoon beter even nog een paar weekjes kan wachten om uberhaupt met iets van brood te beginnen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik had geen tijd om daar over na te denken omdat Daan direct begon te brullen dus ik vloog direct de trap op. Het viel achteraf ook wel mee, maar de herrie was het ergste.quote:
quote:Op zondag 25 juli 2010 09:21 schreef freecell het volgende:
Spoiler voor als je geen zin hebt om christelijke verhaaltjes te lezenGewoon een vraag hoor en als je liever niet wil antwoorden of via pm mag dat ook maar hoe ervaar jij het dan als het dan stil is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk of geloof je dan echt dat het bidden heeft geholpen?
Voel je dat zo dat hij je gehoord heeft?
Weet niet hoe ik het anders kan/moet omschrijven.
Herkenbaarquote:Op zondag 25 juli 2010 10:04 schreef Asyniur het volgende:
Je christelijk verhaaltje
FIjn dat het werkte
Dat jij die tijden allemaal zo goed weet zeg! Ik zeg net tegen mijn man dat ik een paar keer heb gevoed vannacht maar dat ik geen idee heb hoe laat. Zegt hij: opschrijven. Ikke: ja doei, dan moet het licht aan en ben ik klaarwakker. (maar volgens mij was het rond 1 uur, 3 of 4 uur en toen pas vanochtend om 7:30 en we hebben uitgeslapen tot 9:30 en dat alles zonder bidden)
idem hierquote:Op zondag 25 juli 2010 15:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik laat Lisa gewoon volgens het rijksvaccinatieprogramma inenten. Ik heb er eerlijkgezegd niet over nagedacht verder.
Hij moet de rest nog krijgenquote:Op zondag 25 juli 2010 15:41 schreef leonieke het volgende:
[..]
idem hier![]()
Ik ben ervan uit gegaan dat er voldoende onderzoek is geweest omtrent de vaccinaties.
Asyniur: stopt het bij jullie na 3 keer prikken? Want als je dat vergelijkt met het schema van België (zie mijn vorige post) is dat toch een groot verschil?
Edit: laat maar, ik heb het schema al even opgezocht. Het loopt idd nog verder
als hij de huidige kleertjes niet meer pastquote:Op zondag 25 juli 2010 15:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat?
Als het netjes om het uur en dan om het kwartier is onthoud ik het wel, anders ook niet hoorquote:Op zondag 25 juli 2010 10:04 schreef Asyniur het volgende:
Je christelijk verhaaltje
FIjn dat het werkte
Dat jij die tijden allemaal zo goed weet zeg! Ik zeg net tegen mijn man dat ik een paar keer heb gevoed vannacht maar dat ik geen idee heb hoe laat. Zegt hij: opschrijven. Ikke: ja doei, dan moet het licht aan en ben ik klaarwakker. (maar volgens mij was het rond 1 uur, 3 of 4 uur en toen pas vanochtend om 7:30 en we hebben uitgeslapen tot 9:30 en dat alles zonder bidden)
Ik geloof dat God een hulpkreet (en geloof me, dit was echt een hulpkreet, ik zag het zó niet zitten....) altijd hoortquote:Op zondag 25 juli 2010 13:49 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Gewoon een vraag hoor en als je liever niet wil antwoorden of via pm mag dat ook maar hoe ervaar jij het dan als het dan stil is?
Denk of geloof je dan echt dat het bidden heeft geholpen?
Voel je dat zo dat hij je gehoord heeft?
Weet niet hoe ik het anders kan/moet omschrijven.
Niette ver van te voren kopenquote:Op zondag 25 juli 2010 16:08 schreef leonieke het volgende:
Ik vroeg het me eigenlijk ook af omdat ik het wat moeilijk vind om kleren te kopen voor de toekomst. Thomas is nu 4,5 maand en past al veel van maat 68 en al sommige dingen van maat 62 niet meer, terwijl 68 eigenlijk vanaf 6 maand is en 62 van 3 tot 6 maanden. Dan kloppen die maten toch eigenlijk gewoon niet?
Ofwel moet ik gewoon geen typische seizoenskleren kopen. Maar met een jasje vind ik dat bv wel moeilijk.
Ik vond bij Mart de kleding in 68 of net nog passen of net niet. Dus heb ik vandaag een trainingspakje gepast van maatje 74quote:Op zondag 25 juli 2010 15:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat? Stel dat je kleren hebt van maat 68. Begin je die dan aan te doen eens jullie baby net over de 62cm is (vorige maat) of als hij eerder naar de 68cm gaat?
Ik vraag me eigenlijk altijd af hoe ze dat bedacht hebben met die maten want tussen 62 en 68cm zitten toch vrij veel cm's.
Thomas draagt nu de beide maten terwijl hij 65cm is, maar ik vraag me eigenlijk af hoe jullie dat doen. Gewoon, zomaar omdat ik nieuwsgierig ben
Ik slaap eigenlijk nooit uit maar blijkbaar was ik vandaag zo moe dat ik na de voding van half 8 weer in slaap ben gevallen inclusief kindquote:Op zondag 25 juli 2010 19:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Als het netjes om het uur en dan om het kwartier is onthoud ik het wel, anders ook niet hoor
En om je laatste regel schoot ik hardop in de lach![]()
Hier slapen we werkelijk nooit uit. Zijn er altijd tegen 7 uit met z'n allen normaal....
Hier heb ik de oudste laten enten volgens het programma en dat laat ik bij de jongste ook doen, die krijgt volgende maand haar eerste prikken.quote:Op zondag 25 juli 2010 15:25 schreef proud_mami het volgende:
Enten jullie in volgens het algemene inentingsschema?
Ben benieuwd naar jullie meningen.
Nog niet bijgelezen, maar dus geen oplossing, maar nu dus een kweekje gemaakt. Ik verwacht er weinig van. Advies: blijven schoonmaken en terugkomen over een maand of 2 of als het oogje rood wordt. Verder: bedankt en tot ziens. 9 van de 10 keer is het binnen een jaar weg hoor ik van iedereen (en nu dus weer) dus daar gaan we maar vanuit. Ik hou het goed in de gaten en als het erger wordt hang ik weer aan de bel.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:49 schreef freecell het volgende:
Ben benieuwd of de oogarts een oplossing weet... Hebben ze al eens een kweekje gemaakt?
ja he en hij heeft t gewoon nog een keer gedaan. gekko!quote:
Hier hetzelfde, hij is nu ook 6 weken. Na de voeding van (rond) 20u vaak niet meer wakker te krijgen. Maar dan komt hij wel tegen 2 uur 's nachts weer en dan weer tegen 5 's ochtends.. is doodvermoeiend. Probeer hem nu toch echt rond 23/24u wakker te maken door op te tillen, rond te lopen, beetje praten etc. Dan wordt hij vaak toch nog wakker, drinkt nog wat en slaapt tot een uur of 5/6.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:03 schreef Lieszdraaijer het volgende:
[..]
Nanique is sinds Vrijdag al huilerig, wakker en spuugt redelijk veel van haar fles uit. Nou slaapt ze sinds Vrijdag ook ineens door!
Denk dan nog misschien moeten we door het doorslapen even een ander ritme zoeken maar inmiddels op Maandag nog steeds hetzelfde liedje..
Komt er ook nog eens bij dat ze dus zoo moe is van overdag dat ze haar late voeding niet eens wil!
Maar goed, ze is 6 weken!!
Haar schema is nu zo
800 uur 120/4
1100 uur 120/4
1400 uur 120/4
1700 uur 120/4
2000 uur 120/4
En normaal is er dus nog een voeding van 2300 uur maar ze slaapt en is niet wakker te krijgen!
Ze drinkt trouwens haar flessen nog niet helemaal leeg...
Iemand een idee wat het kan zijn of de gouden tip?! Mijn peuter vind het allemaal maar niks dat haar zusje alleen maar huil en wakker is want mama heeft nu even weinig tijd voor d'r!
* Lieszdraaijer is moe!
Kunnen tandjes zijn, kan de wind zijn, kan de temperatuur zijn, kan de stand van de maan zijn, noem maar op.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:09 schreef leonieke het volgende:
Bij ons hielp een nieuwe pamper vaak om Thomas wakker te krijgen![]()
Hier gaat het echt niet meer zo vlotThomas drinkt overdag minder en minder. In totaal heeft hij van 400cc al 170cc laten staan vandaag (wel al ervoor bij mij gedronken). Heb echt geen idee aan wat het kan liggen. 's Nachts wordt hij dan natuurlijk wel wakker om te drinken, dus ik hoop dat hij zijn tekort zo wel wegwerkt. Maar toch, hij drinkt eigenlijk heel de dag door minder in vergelijking met een paar weken geleden.
Keshet is effe druk denk. Maar het is goed gegaan op het KDV. Helaas heeft Emma nu een liesbreuk en is ze vandaag met haar naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klopt het dat ik Keshet en Emma al een tijdje niet gezien heb hier? Ik zag ergens (denk het fototopic) wat foto's van Emma op het KDV langskomen. Is het allemaal goed gedaan daar?
Mijn kind huilt eigenlijk nooitquote:Op maandag 26 juli 2010 20:01 schreef freecell het volgende:
Daan, dat is wel érg weinig slaap jongenDat hij niet alleen nog maar kon brullen
uhm, hoor jij Harry tot in Groningen?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 07:24 schreef freecell het volgende:
Noh EmmaDat is pech hebben
Marlinde, je klinkt zo blij!
Het is klein, het ligt in de box en het heeft een gilletje preciés tegen de pijngrens van mijn gehoor aan
Ow daar ook?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 07:40 schreef Asyniur het volgende:
[..]
uhm, hoor jij Harry tot in Groningen?
gister 3370, bij de geboorte 3280quote:Wat goed van Tjibbe! Gefeliciteerd en welkom nog Jumparound!Wat weegt Tjibbe nu?
Dat zei TARA ook al... 'is het geen parfum ofzoquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:59 schreef octopussy het volgende:
Freecell, heeft Florian weer last van zijn allergie dat hij huilt? Als hij steeds last krijgt wanneer er andere mensen met hem hebben geknuffeld dan zou ik hem eens laten testen op een contactallergie.
tis zo'n heerlijk en tevreden ventjequote:
Ja, dat wel ja!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:16 schreef happyme28 het volgende:
Asy, wat super!! Leuk om te zien hè, Daan is echt helemaal los nu. De meiden van het KDV zeiden ook al dat ze vandaag de hele tijd achter 'm aan moesten hollen. Soms denk ik echt van 'doe 's rustig'. Voordeel is dat je 'm op bed legt en hij direct weg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |