abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84295729
Vorige deel: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 53

De kleine babietjes :

1 februari 2010 : Ischa, zoon van Dumpiej
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim
10 april 2010: Lisa, dochter van _Nikki_
17 april 2010: Noortje, dochter van becky27
23 april 2010: Travis, zoon van harley
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
mei 2010: 'Bob', (pleeg)zoon van appelfan
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door _NIKKI_ op 21-07-2010 08:39:58 ]
pi_84295771
Ik sloot voor het eerst een topic!

Laatste post vorige topic:
Hier ook een papa die alles doet met de kleine. Ik werk straks 5 dagen per week en hij niet. Hij zal dus meer tijd met Lisa doorbrengen dan ik. Eerste keer CB heeft hij ook gedaan. Niets mis mee hoor. En hij gaat straks lekker elke vrijdag babyzwemmen. Zo kan het gewoon ook. En het woord papadag vind ik echt . Als ik een dag thuis ben met Lisa is het toch ook geen mamadag .

Shandaly, ik hoop dat je stemming snel weer beter is, maar ik moet toegeven, van dit warme weer word je ook een beetje sago. Je moeheid herken ik wel, ik ben nog niet aan het werk, maar ik kom elke dag pas om 8 uur m'n bed uit en ben dan nog steeds niet uitgeslapen. Zou zoiets ook door ijzertekort als gevolg van de bevalling kunnen komen, of denk ik nu iets doms?

Simmu, dat aflebberen, heel herkenbaar. Lisa likt aan alles en iedereen. Ik moet altijd zo lachen als ze d'r tongetje uitsteekt om weer n's ergens aan te likken.

Free, gaat ie al wat beter met Florian?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:32:30 #3
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84297487
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84301401
hey je heb floris in de op gezet

r doet hier ook zo goed als alles met floris. nou ja behalve de voedingen maar das logisch. als k geen zin zou hebben floris uit bed te halen s nachts zou k m wakker mogen maken, maar dat vind k onzin. laat m maar lekker slapen
toen t bed op klossen stond was t wel handig. kwam toch iets minder makkelijk mn bed uit ivm hechtingen
oh en hij blijft fulltime werken, minder is niet echt handig, eigen zaak. kan wel minder maar niet echt een vaste dag.
pi_84302597
Ik zie net, dat wij al best ver boven in staan
Hoe kan dat nou. Ik heb een kleine baby En gelukkig blijf ik nog 1,5 maand hier
pi_84302805
Goedemorgen

Florian heeft nog een beetje verhoging, diarree en is nog steeds heel vrolijk
Met andere woorden: hij is niet beter, maar heeft er ook geen last van
pi_84303278
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:32 schreef Marlinde het volgende:
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben
Gedaan
pi_84303298
quote:
Nikki kan je de OP nog even aanpassen bij 5 februari Marlinde ipv mama_papa, voor zolang ik nog in dit topic ben.
Gedaan
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 02:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
hey je heb floris in de op gezet

Ja die hoort er toch ook bij!
pi_84303382

Veranderingen hier zeg
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:21:59 #10
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84303992
Goedemorgen! Hier weinig te vertellen eigenlijk. Daan heeft weer heerlijk geslapen, om kwart over 7 zijn fles gehad en ligt nu weer lekker te slapen. Oma (mijn moeder) komt straks om lekker even met Daan te spelen en te knuffelen.

Vanmiddag moet ik met Daan naar de dokter voor zijn prutoogje. Het wordt alleen maar erger lijkt het en het begint ook een beetje te ontsteken, dus toch maar kijken of we doorverwezen kunnen worden (tenzij de ha nog een wondermiddel heeft, maar dat vermoed ik niet).

Free, fijn dat Florian nergens last van schijnt te hebben.
pi_84304756
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:53 schreef _NIKKI_ het volgende:

En het woord papadag vind ik echt . Als ik een dag thuis ben met Lisa is het toch ook geen mamadag .
Haha, amaranta viel er hier een keer over dat ik het 'mamadag' en 'papadag' noemde. Voor mij heeft het een positieve connotatie, namelijk een dag alleen met Ivan & papa of Ivan & mama. Lekker knus. We zijn best vaak met z'n drietjes samen, dus zo'n dag is dan bijzonder.

Ik had er geen idee van dat mensen het zo bijzonder vinden als een vader doet wat een moeder ook doet. In mijn omgeving is dat eerder regel dan uitzondering. Ik ken geen vader die niet luiers verschoont. Wel merk ik dat het best bijzonder is dat we altijd samen naar het consultatiebureau gaan.

Ik ben hier trouwens alweer aan het meelezen omdat ik me over een half jaar ook weer met kleine baby mag melden! Als ik nu de foto's van Ivan terugkijk dan herken ik hem zelfs niet eens meer. Die kleine baby'tjesfase gaat toch wel erg snel voorbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84304838
Mijn kraamverzorgster ( ) die vond het anders heel bijzonder dat R dingen deed in t huishouden enzo...

Ik ken ook alleen vaders die gewoon alles doen met hun kinderen.

Claudia, dat wil ik helemaal niet weten, dat het zo snel voorbij gaat! Mijn baby blijft gewoon altijd klein! (vind m nu alweer zo groot worden )
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:03:09 #13
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84304939
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik nu de foto's van Ivan terugkijk dan herken ik hem zelfs niet eens meer. Die kleine baby'tjesfase gaat toch wel erg snel voorbij.
Ja, ik vind eigenlijk dat het met een maand of 3 er al wel vanaf is. Met 4 maanden rolde Daan al, sliep hij al door en was al lekker aan het brabbelen. Best zelfstandig al.

Nu is hij 5 maanden en is het al zo'n ventje met een eigen karaktertje. Inderdaad totaal anders als toen hij net geboren was.
pi_84304948
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:58 schreef Sonnetje85 het volgende:

Claudia, dat wil ik helemaal niet weten, dat het zo snel voorbij gaat! Mijn baby blijft gewoon altijd klein! (vind m nu alweer zo groot worden )
Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.
pi_84305024
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef happyme28 het volgende:
Nu is hij 5 maanden en is het al zo'n ventje met een eigen karaktertje. Inderdaad totaal anders als toen hij net geboren was.
Ik moet vooral lachen om de ogen op oude foto's, die zien er zo slaperig uit. Het heeft best een tijd geduurd tot hij de grote, heldere ogen had die hij nu heeft.

Film vind ik trouwens ontzettend leuk om terug te zien! Zijn bewegingen waren toen zo onzeker, zo schattig. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe tof het is om regelmatig een filmpje te maken!
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:15:07 #16
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84305307
Ja, filmpjes zijn schattig!! Daan ziet er sowieso heel anders uit, want die had ongeveer 2 hoofden dat hij eruit kwam, zo klem had hij gezeten. Heeft best lang geduurd voor hij rechtgetrokken was zeg maar
pi_84305412
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar hij wordt ook alleen maar leuker! Al is dat nu moeilijk om je voor te stellen, aangezien je al de liefste, leukste en knapste baby ter wereld hebt.
Precies
Ik kan me er ook wel op verheugen hoe die over 2 jaar ofzo is, maar vind t ook weer jammer dat ze maar zo kort klein blijven Lastig die kinderen haha
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:30:27 #18
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84305754
Welkom terug Claudia!

Happy, wat balen dat Daan's oogje toch lijkt te gaan ontsteken! Hopelijk heeft de HA toch nog een wondermiddel en anders inderdaad maar door naar het ziekenhuis. Ik hoop in ieder geval dat hij er snel van af is! (Note: Van het geprut, niet van z'n oog. )

Freecell, ik heb het niet helemaal meegekregen, maar is de verhoging etc. nog steeds het gevolg van Florians reactie op melk of speelt er toch wat anders?

Ik heb tijdens mijn zwangerschap wat van die blije dozen enzo aangevraagd. Na Emma's geboorte hebben ze Emma's geboortedatum achterhaald. Nu ze bijna 6 maanden is krijg ik ineens pyjamapapjes, bonnen van Liga, etc. thuisgestuurd. Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.

Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.

Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!

Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.

Dan hoop ik dat ze wel wat vrolijker naar hem kijkt trouwens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A grand adventure has begun.
pi_84305922
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Welkom terug Claudia!

Happy, wat balen dat Daan's oogje toch lijkt te gaan ontsteken! Hopelijk heeft de HA toch nog een wondermiddel en anders inderdaad maar door naar het ziekenhuis. Ik hoop in ieder geval dat hij er snel van af is! (Note: Van het geprut, niet van z'n oog. )

Freecell, ik heb het niet helemaal meegekregen, maar is de verhoging etc. nog steeds het gevolg van Florians reactie op melk of speelt er toch wat anders?

Ik heb tijdens mijn zwangerschap wat van die blije dozen enzo aangevraagd. Na Emma's geboorte hebben ze Emma's geboortedatum achterhaald. Nu ze bijna 6 maanden is krijg ik ineens pyjamapapjes, bonnen van Liga, etc. thuisgestuurd. Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.

Emma is sinds haar ziekenhuisopname vorige week een beetje hangerig. Ze heeft ook steeds iets verhoging (37,4 terwijl ze normaal 37 heeft.) Wat is de basaal temperatuur bij jullie kindjes? Het lijkt mij dat die langzaam stijgt omdat een volwassene toch een andere temperatuur heeft dan een baby'tje.

Gisteren kreeg ze ineens pukkels in haar gezicht, ook op haar achterhoofd. Ik was bang voor de waterpokken maar volgens mij is het gewoon warmteuitslag of zijn het muggenbulten. Onzekerheid for the win.
Vanmiddag gaat Emma voor het eerst wennen op het KDV. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich daar gedraagt!

Oh, D. doet hier ook alles in de verzorging van Emma. Hij heeft alleen wat moeite met haar in bad doen, hij is bang dat hij d'r laat vallen etc. dus dat gebeurt momenteel nog onder mijn begeleiding.
Vanuit de families wordt er wel wat verbaasd gereageerd, behalve mijn ouders is iedereen zwaar gereformeerd. Bij hen is het vaak zo dat de man fulltime werkt en de vrouw fulltime thuis is. Dan ligt de taakverdeling sowieso wat anders denk ik. D. is een nakomertje, zijn ouders zijn al in de 70 en dan heb je het toch over een hele andere generatie. Ze hebben er allemaal absoluut geen problemen mee, het is gewoon even wennen voor ze. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat een hoop mannen van binnen zelfs een beetje jaloers zijn op D., hij maakt dingen mee die zij allemaal hebben moeten missen omdat ze hun kindjes niet zo verzorgd hebben.
Mijn vader heeft bijvoorbeeld nooit een luier verschoont van zijn kinderen. (Was sowieso alleen in het weekend thuis, ik heb een overbezorgde moeder en luiers verschonen was eng/spannend en dus vrouwenwerk.) We zijn aankomend weekend bij hem, hij is van plan om er nu wel 1 te gaan doen. Held.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach gut, die foto
pi_84307289
Keshet, wat spannend dat Emma naar het KDV gaat! Hier was het in het begin even drama (ze wilde ook niet drinken en had buikpijn) en nu vindt Hannah het leuk op het KDV volgens mij. De juffies zijn ook altijd lekker met haar aan het tutten en ze wordt de hele dag vermaakt

Mijn man doet best veel met Hannah. Hij heeft maandags zijn papadag (vind ik een prima term trouwens) en dan sleept hij haar overal mee naar toe. Qua lichaamsverzorging (in bad doen, nageltjes knippen, insmeren) doe ik eigenlijk alles wel, luiers verschonen en omkleden doet S. ook gerust.
Het huishouden ligt alleen wel op z'n gat sinds ik weer aan het werk ben

Heeft hier iemand een tip voor een hoestend kindje? Ze hoest zichzelf steeds wakker en moet dan huilen
pi_84308010
Hannah aan de hoest. Dat is zielig.
Mart hoest sinds 2 dagen ook. En door het hoesten, floept zijn speen eruit en dan wakker ja.

Meneertje ligt alweer te slapen Vanochtend om half 9 heb ik hem in slaap gewiegt (is dat een woord ) en zojuist weer huilen, in de ogen wrijven, dus weer wiegen en slapen.
pi_84308436
Mag Femke ook in de openingspost? 8 juli - Femke dochter van mereltje en Forno (een fok!baby )
pi_84309119
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:30 schreef Keshet het volgende:
Ik vind het persoonlijk erg bijzonder om te lezen dat in al dat soort reclamefolders staat dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met bijvoeden mits je kindje daar aan toe is.
Zo bijzonder is dat toch helemaal niet?
quote:
Geen idee eigenlijk. Wij meten niet meer elke dag de temperatuur van Thomas.
Doen jullie dat hier eigenlijk dagelijks?
quote:
Spannend Hopelijk valt het allemaal goed mee op het KDV.
quote:

SPOILER
Dat vetgedrukte denk ik eigenlijk ook
Ik vind het trouwens leuk voor P. dat het zo vanzelf gaat voor hem. Hij had er op voorhand namelijk veel schrik voor.

En die foto Dat doet Thomas nu ook nog hoor naar bepaalde mensen. En ik maar trots verkondigen dat hij zoveel lacht tegenwoordig
pi_84309449
zo, wij zijn terug van de kinderarts. waar ravi vorige week nog 4700 gram woog, weegt hij nu (exact 1 week later) 5280 gram dus hij mag flesjes met 6 schepjes volgens de arts was 4 flesjes dan wel genoed, ik ben niet overtuigd. we bieden er gewoon 5 aan en we zien wel wat ravi er zelf van maakt verder gaat hij gewoon hardstikke goed. hij's helemaal met zijn handjes bezig (pakt dingen!), er kon zelfs wel een lachje af voor de dokter. hij neetm zijn nekje nog niet mee, maar is wel heel sterk in romp en armen. was allemaal gewoon helemaal prima. tot een jaar moet hij onder controle blijven, dus we doen eens in de 3 maanden (en het wordt steeds gecoordineerd met het CB zodat we niet elke week een afspraak hebben). ook komt er ook bij dit ziekenhuis een nagesprek over kiro, waar we dan ook kiro's medische dossier van daar bespreken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_84311387
Netjes Ravi

5 mag toch ook gewoon tot ze bijvoeding krijgen? Hier ook nog 5 hoor. Meestal blijft er over de dag wel ongeveer 3/4 fles staan denk ik. Soms een halve, soms een beetje en soms helemaal niks

Maar ik blijf nog lekker even op 5
(hoe ga je eigenlijk naar 4? je kan er toch niet bruut zomaar een fles afgooien?)
  woensdag 21 juli 2010 @ 13:15:32 #26
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84311834
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
(hoe ga je eigenlijk naar 4? je kan er toch niet bruut zomaar een fles afgooien?)
Hier is dat heel gelijdelijk gegaan. Eerst kreeg hij flessen om 7, 11, 15, 19, 23 en toen zijn we de 11, 15 en 19 wat gaan rekken (wachten tot hij zelf kwam) en is uiteindelijk is de 23 uur fles vervallen. Het werd toen 7, 12, 16.30 en 22 uur. Aanleiding was ook dat Daan van al zijn flessen veel liet staat, dus toen deden we langere periode tussen de flessen en toen dronk hij ze wel goed leeg.

En nu zijn we alles weer wat aan het vervroegen omdat hij veel actiever is nu en zitten we op 7, 11.15, 15.30 en 20.30 en dat moet uiteindelijk worden 7, 11, 15 en 19 uur zodat we 'm niet meer wakker hoeven maken 's avonds.

Keshet, sterkte met Emma naar het KDV. Spannend hoor! Bij Daan ging het gelijk super, hopenlijk met Emma ook. De basale temperatuur van Daan is trouwens zo'n 36.9-37.1 en alles tussen 36.5 en 37.5 vind ik prima. Daan heeft al laten zien zijn koorts prima zelf weg te kunnen werken. Ik temp alleen als er aanleiding toe is (hij voelt warm aan, is huilerig/hangerig, maar gelukkig komt dat zelden voor).

Simmu, wat gaat Ravi goed!! Die is volgens mij zijn achterstand hard aan het inlopen
pi_84312201
Hmmm, ok.
HIer laat hij zijn flessen wel soms wat staan, maar meldt zich wel aldoor op tijd...
pi_84312260
Shandaly, och wat ken ik dat gevoel goed! Heb het nu met die warme dagen helemaal erg!! Soms reageer ik dan op dingen en schrik ik van mijn eigen reactie.. En inderdaad je word nog meer chag omdat je geen reden kunt vinden waarom je zo bent Hoop dat je je vandaag beter voelt!

Simmu, inderdaad lekker doen wat goed voelt

Leonieke, heerlijk warm water!! Wij hebben lekkage gehad in onze vorige huis en konden niet thuis douchen.. Het zou gerepareerd worden eind November en toen begon mijn bevalling van Shenaya ineens.. Het werd uiteindelijk pas na de geboorte van Shenaya gemaakt dus moest door de kraamverzorgster ouderwets gewassen worden.. Vreselijk! Erg fijn toen we in Januari eindelijk weer thuis konden douchen!!

Hier even geen klagen meer.. Nanique krijgt haar voeding nu uit een fles van Dr. Brown en echt de krampjes zijn weg..!!!! Ik heb nu een baby van 5,5 week wat heel stiekem steeds vaker een lachje laat zien ipv alleen maar kreunen en huilen!
Altijd blijven lachen... :)
pi_84312468
Happy zo doen we dat ook hier Als er aanleiding is, meten we zijn temperatuur. Mijn zus daarentegen meet elke dag meermaals de temperatuur bij haar kids. Ze heeft op een bepaald moment zo'n schrik opgedaan toen haar jongste opeens vanuit het niets meer dan 39°C koorts had en nu is ze er een beetje door geobsedeerd

Naar 4 flessen zie ik hier eigenlijk ook niet lukken Thomas meldt zich nog te vaak. Al drinkt hij daarentegen ook niet al zijn flessen leeg. Raar ventje
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:12:54 #30
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84314413
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:24 schreef freecell het volgende:
Hmmm, ok.
HIer laat hij zijn flessen wel soms wat staan, maar meldt zich wel aldoor op tijd...
Omdat hij minder heeft gedronken Bij Daan konden we makkelijk rekken omdat hij niet echt een hele sterke drang naar eten/drinken heeft. Steeds een kwartiertje langer ertussen en dan dronk hij steeds meer op (en laten slapen was bij ons makkelijk, maar dat zal bij Florian lastiger zijn denk ik?)
pi_84315121
Florian wordt meestal ong een half uurtje voor zijn fles wakker en is dan nog blij. Op een gegeven moment gaat hij dan om zijn fles piepen. Uitstellen kan, maar kost veel energie
pi_84316588
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:03 schreef freecell het volgende:
Netjes Ravi

5 mag toch ook gewoon tot ze bijvoeding krijgen? Hier ook nog 5 hoor. Meestal blijft er over de dag wel ongeveer 3/4 fles staan denk ik. Soms een halve, soms een beetje en soms helemaal niks

selene moest juist tot de 6 a 7 maanden op de 5 blijven en op het pak staat ook 5, dus we doen gewoon 5 tot ravi zelf niet meer hoeft. je merkt dat snel genoeg, want dan drinken ze gewoon minder
pi_84317238
Zo, ik kruip ook maar eens onder m'n steen vandaan.

Wat groeit Ravi hard zegt. Wat goed!

Ik probeer MP's drinkmomenten ook steeds op te rekken tot minimaal 2 uur. Als ze tussendoor slaapt lukt dat vaak nog wel, maar als ze wakker is is dat soms best moeilijk. Maar ja, elk uur een kind aan de borst is ook niet echt prettig voor mij

En we leggen haar nu tussendoor wat vaker op bed en dat lijkt steeds beter te gaan!
Sowieso wil ik haar een middagdutje in bed aanwennen en dan het liefst zo tussen 5 en 7 nog zo'n moment (z0dat wij rustig kunnen eten), maar dat laatste gaat nog niet zo best. Ze is een avondmens
Vannacht heeft ze van 22:15 tot 06:15 geslapen. Toen wat gedronken en schone luier gekregen en daarna heeft ze van 06:45 tot 10:30 geslapen
pi_84317595
CP wat klinkt dat goed
Waarom zit je trouwens zo vaak onder je steen?

Ik heb trouwens het gevoel dat Thomas gelukkiger zal zijn als hij kan rechtzitten. Op zijn speeltapijt is het tegenwoordig drama tot dat je hem eventjes recht zet op zijn poep. Dan begint hij weer te lachen en te slaan naar zijn speeltjes. In zijn groene bumbo is hij ook lekker blij. Alleen jammer dat hij nog omver valt als we hem eventjes loslaten
pi_84320073
Leonieke, klinkt bekend hadden wij met Shenaya ook maar ons werd afgeraden om ze zelf rechtop te gaan zetten en ze het zelf te laten ondekken dit ivm het later weer leren lopen enz... Geen idee of het zo is maar wij hebben het gewoon gelaten en d'r vaker in de wipstoel wat rechterop gezet dit vond ze ook goed!

Nanique is een kleine ondeugd af en toe.. 5,5 week oud en wil al veelste veel wat niet lukt!! Wel sneu maar ja ze moet het toch zelf gaan leren!
pi_84320157
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:38 schreef leonieke het volgende:
CP wat klinkt dat goed
Waarom zit je trouwens zo vaak onder je steen?

Ik heb trouwens het gevoel dat Thomas gelukkiger zal zijn als hij kan rechtzitten. Op zijn speeltapijt is het tegenwoordig drama tot dat je hem eventjes recht zet op zijn poep. Dan begint hij weer te lachen en te slaan naar zijn speeltjes. In zijn groene bumbo is hij ook lekker blij. Alleen jammer dat hij nog omver valt als we hem eventjes loslaten
Zijn poep Sorry, maar moest ook altijd bij afleveringen van de Pfaffs, als ze dit zeiden.
pi_84320775
Oh, maar het is niet dat we hem echt recht zetten om hem te forceren, maar het valt gewoon op dat op het moment dat we hem optrekken hij gelukkiger oogt. En idd, de wipstoel staat hier ook bijna helemaal recht. Toch beetje triestig dat ze zo verdrietig worden omdat ze iets nog niet kunnen.

Leuk, hé, Ymme, die woorden die we allebei (Nederlanders en Vlamingen) gebruiken, maar met een andere betekenis

Maar wandelen in de koets was vandaag wel goed voor een lachbui Geen idee wat er zo grappig was maar het was echt hardop lachen zonder dat we er iets voor deden. En ja, dan begonnen wij ook te lachen en dan was hij ook hélemaal om
pi_84321589
Omdat jullie zeggen 'wandelen in de koets'. Hier lopen er altijd paarden voor de koets, en geen mensen achter die dan duwen
pi_84322699
Hij rolt nu ook van rug naar buik Hoera!
Helemaal zelf
pi_84322859
Wat goed van Florian

Hier nog steeds geen roller Wel een banaantje maar daar blijft het dan ook bij.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:30:50 #41
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84323572
Yeah, rollen maar! Knap hoor Florian!
pi_84325442
Mart heeft om 19u00 z'n fles gehad. Heb hem daarna op bed gelegd. En slapen als een roosje
Hij is vandaag zo lief. Ik heb ook met mezelf afgesproken dat de woensdag ook echt voor Mart en mij is.
Geen mensen hier, geen afspraken als het niet hoeft. Maar echt Mart en mama. Dan doe ik ook geen huishouden ofzo. Heb wel een wasje opgehangen want tja, dat gaat met dit weer gewoon door.
Maar voor de verder rest geknuffeld en geknuffeld. En Mart slapen ikke rust
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:59:25 #43
265732 Keshet
pi_84326590
Happy, hoe is 't bij de HA gegaan? Had 'ie nog een wondermiddeltje in de aanbieding?

Leonieke, wat ontzettend cute dat Thomas zo moest lachen!
En echt, ik geniet altijd van jouw stukjes over Thomas. Jullie genieten zo van elkaar volgens mij!

Eigenlijk geldt dat wel voor iedereen hier. Het blijft bijzonder om te lezen hoe de kindjes groeien, hoe de mama's en papa's in hun rol groeien, hoe de onzekerheden afnemen, etc. Ik hou van dit topic!

Ravi! Dude! Wat kun jij groeien kerel! Minstens net zo fijn is dat hij motorisch gezien zo netjes op schema loopt! Dat doen jullie, met z'n allen, goed!
Het lijkt me trouwens ontzettend moeilijk om zo'n nagesprek te voeren. Maak je ze, buiten het communicatieve stuk, verwijten? (En als ik te persoonlijk wordt negeer je me maar gewoon hoor.)

voor Florian! Wat goed van 'm dat hij al rolt!

CP, 't lijkt me idd niet fijn als MP elk uur wil eten. Zijn het misschien regeldagen of een daling in de productie? Ze groeit wel goed toch? Enne, kom eens wat vaker onder die steen vandaan, lekker meekletsen!

Ymme, fijn dat Mart zo in z'n hum is vandaag! Zo'n dagje met z'n tweetjes elke week klinkt heerlijk!

't muppetje is vanmiddag gaan wennen op het KDV. We waren er om 1 uur en mevrouw wenste direct eten. Dus hop, fles gegeven en even voorgedaan hoe wij dat doen. Na de fles heeft ze vijf minuten rondgekeken, toen was ze moe. Ze heeft vervolgens van kwart voor 2 tot kwart voor vijf geslapen.
Om vijf uur heb ik haar weer opgehaald. Ik gok dat ze er zelf dus weinig van mee heeft gekregen dat ze weg was.
Nou ja, beter zo dan een compleet hysterisch kind!
pi_84326930
Haha Emma, dat is lekker wennen op die manier
Doet ze goed!
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:13:27 #45
300054 Marlinde
pi_84327194
Nikki Bedankt voor het aanpassen van de OP

Free Hoe gaat het met Florian?
Overgaan van 5 naar 4 ging hier in 1 keer. Ze liet het gewoon weg
En we hebben er weer een roller bij

Happy Hoe was het bij de dokter voor Daan?

Claudia Helemaal gemist dat je weer zwanger bent! Wat leuk van harte
Heb meteen even gespiekt en zag dat Huup ook weer zwanger is

Keshet: Emma wat hangerig, wat sneu!
Hoe was het wennen op het KDV? Je was sneller Lekker wennen zo Fijn dat het goed is gegaan
Die foto

Octo Hanna zo aan het hoesten.. Sorry hier geen tip

Simmu Ravi die het zo goed doet Zie je er tegenop om naar het nagesprek te gaan over Kiro? (Als het te persoonlijk is, hoef je uiteraard geen antwoord te geven he )

Liesz Nanique haar krampjes zijn weg Wat fijn voor haar en voor jou

Leonieke Over dat rechtopzitten snap ik helemaal, precies hetzelfde hier bij Tessa
Ze kan wel even zelfstandig zitten, maar zit dan heel erg gebogen, lijkt me niet goed voor haar ruggetje toch?

Ymme Wat leuk dat je echt een dagje hebt voor Mart en jou alleen

Vind het zo knap dat er zoveel mama's zijn die de kindjes zonder zich zorgen te hoeven maken weg kunnen brengen naar het KDV, ik zou dat echt niet kunnen
De enige waarbij ik echt een goed gevoel hebt, waarbij ik zeker weet dat ze goed zit en waarbij ik me geen zorgen maak of alles wel gedaan word zoals ik dat wil en de enige waarbij ik Tessa echt met een gerust hard achterlaat is bij mn moeder
Verder zegt mijn gevoel dat ik het niet wil/kan/durf bij de rest van de familie alhoewel bij mn broer en schoonzus zou ik het misschien ook wel doen....Ik weet het..best raar ben ik

Over de verzorging van je kind: De grootste verzorging neem ik voor mn rekening,
mijn man doet nu hij vakantie heeft uiteraard meer, omdat de nachten zo ontzettend slecht zijn doen we 1 nacht en ochtend voor hem en de andere nacht en ochtend voor mij. Als hij zou werken doe ik het met liefde altijd
Verder lijkt het alsof Tessa niet zonder mama kan, als ze huilt kan ik haar beter troosten dan wie dan ook. Maar ze is even gek op papa als mama En als je dat blije snoetje ziet als ze wakker word (ook overdag) en ze ziet 1 van ons...dan smelt ik echt
Zou me geen leven meer zonder haar kunnen voorstellen!
Nu nog een eigen kamer voor Tessa (dus een ander huis ) en dan in de toekomst nog een broertje of zusje Komt allemaal door Claudia en Huup
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84327435
eerst dit nog hoor, want ik kon het toch niet weerstaan om die online groeicurves in te vullen
en kijk eens!

wat ik wel vreemd vind is dat je zeg maar een ander resultaat krijgt als je dan gecorrigeerd op 10 weken invult dan wanneer je gewoon 10 weken terug rekent (snappen jullie het nog wat ik bedoel? nja, kijk zelf ff)

pi_84327499
Oeh! Kijk hem het eens super doen
pi_84327664
we hebben 5 augustus nagesprek met de arts in groningen. dan wordt ook de uitslag van de obductie besproken. dit is een gesprek met de arts uit meppel. die bood het zelf aan (nav dat ik via de maatschappelijk werkster van meppel om het medisch dossier gevraagd heb). zei dat dat gebruikelijk is en dat het ook prettig is zodat hij medische dingen toe kan lichten. daar heb ik nog wel wat vragen over, dus deze post plaats ik ook in het engeltjestopic, wellicht dat mensen daar het weten. ik ervaar het tot nu toe niet als speciaal contfronterend ofzo. niet meer of minder dan elke dag.
pi_84327691
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:20 schreef freecell het volgende:
Oeh! Kijk hem het eens super doen
ik vergat helemaal te juichen voor je rollert

bij deze:

pi_84329567
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 21:50 schreef simmu het volgende:
ravi hing vandaag trouwens helemaal de charmeur uit ingrid was hier (met de rest) en die vond hij lief geloof ik ze kreeg lachjes en de schattige geluidjes die hij dan maakt daarna ging hij aflebberen
Echt lief en schattig was het.

Wat groeit hij goed!
pi_84329802
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:23 schreef simmu het volgende:
we hebben 5 augustus nagesprek met de arts in groningen. dan wordt ook de uitslag van de obductie besproken. dit is een gesprek met de arts uit meppel. die bood het zelf aan (nav dat ik via de maatschappelijk werkster van meppel om het medisch dossier gevraagd heb). zei dat dat gebruikelijk is en dat het ook prettig is zodat hij medische dingen toe kan lichten. daar heb ik nog wel wat vragen over, dus deze post plaats ik ook in het engeltjestopic, wellicht dat mensen daar het weten. ik ervaar het tot nu toe niet als speciaal contfronterend ofzo. niet meer of minder dan elke dag.

Misschien een duffe vraag en misschien hoort hij niet hier en misschien wil je niet antwoorden of wel, maar dan in PM, maar waarom hebben ze precies een obductie gedaan?
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:37:46 #52
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84330909
Keshet, da's prettig wennen voor Emma. En hoe was het voor jou zo'n middag zonder je meisje? (of misschien ben jij er wat meer aan gewend omdat ze natuurlijk lang in het zkh heeft gelegen en nog wel eens gaat logeren)

Simmu, da's een mooie curve! Hij is gewoon de achterstand aan het inlopen joh! voor Ravi.

Ymme, klinkt goed zo'n saampjes-dag. Hou dat vast

Bij de dokter was eigenlijk weinig boeiend, stond na 5 min. weer buiten. Ik had 't speciaal niet schoongemaakt voor we er heen gingen. Ze kon er zelf niets meer aan doen zei ze dus nu doorverwijzing naar de oogarts. Dus morgen even de oogheelkundepoli bellen en hopenlijk kunnen we nog voor de vakantie terecht en anders maar erna, maar hij krijgt er last van dus ik wil eigenlijk niet wachten tot het vanzelf weggaat.
pi_84330938
Freecell: hij rolt Wat leuk! Hier een omgekeerde roller (enkel van buik naar rug, van rug naar buik? Daar denkt onze smurf helemaal niet aan want dan zou hij op zijn buik liggen. Zo gek is hij niet )

Ymme wat leuk dat jullie zo’n fijne dag achter de rug hebben. Ik denk dat dat moeilijk inslapen echt een fase is (zie je: ik zei niet dat het een sprongetje is, het is een faaaasseeee ). We moeten tegenwoordig ook veel vaker met de koets (*hinnik* :’) ) gaan wandelen om hem te kunnen laten indommelen. Maar moeilijk gaat ook

Keshet: Ik vind het ook echt genieten hoor. Nog meer zelfs dan dat ik eigenlijk had durven dromen voor ik zwanger was. ’s Ochtends loop ik hier in huis al tegen P. te zeggen dat ik ernaar uitkijk tot Thomas weer wakker zal worden
Jouw mevrouwtje weet ook wel wat wennen is

Simmu: mooie curve Ik dacht al op de foto gezien te hebben dat hij echt wel groot is
Veel succes trouwens met het gesprek. Ik las daarnet in het Engeltjes-topic ook al de discussie over het al dan niet mogen inkijken van het dossier, maar ik heb er echt geen verstand over dus dan zeg ik ook liever niets. Ik hoop echt dat jullie wensen ingewilligd worden

Marlinde: idd, Thomas zit hier ook nog veel te doorgezakt als hij alleen zit, dus dat laat ik hem ook niet doen. Maar ik kijk er wel naar uit dat hij zelf kan recht zitten zodat hij zich beter kan bezig houden. Op zijn buik wil Thomas echt niet liggen dus de enige manier tot nu toe om te spelen is op zijn speeltapijt of in zijn sitter. Maar dat verveelt blijkbaar nogal.
Moest er iemand van jullie een idee hebben hoe we hem kunnen entertainen hoor ik het heel graag

Happy wat jammer dat het bezoek aan de dokter niet het gewenste resultaat heeft gehad. Hopelijk kunnen jullie vlug terecht bij de oogarts. Wat zou hij er dan kunnen aandoen? Andere medicatie of kunnen ze een bepaalde ingreep uitvoeren (ik heb hier echt geen idee over...)?
pi_84331445
Ik heb trouwens nog een vraagje. Volgende week heeft P. gedaan met zijn paper (hij moet maandag ingediend worden, dus hij moet af ) en ik zou eigenlijk graag iets willen doen als gezin. Maar nu komt de meest onnozele vraag: wat kun je eigenlijk doen met een baby waar de baby zelf ook iets aan heeft?
Thomas is nog te klein voor de dingen die ik me kan bedenken (bv bezoekje aan de zoo). Ikea gaan we uiteraard doen maar ik zou graag iets doen waar we alledrie iets aan hebben.
Ideeën?
pi_84331474
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:13 schreef freecell het volgende:

[..]

Misschien een duffe vraag en misschien hoort hij niet hier en misschien wil je niet antwoorden of wel, maar dan in PM, maar waarom hebben ze precies een obductie gedaan?
ik wil best beantwoorden hoor
ik doe het wel ff onder een spoiler, het hoort hier leuk te zijn hoor!
SPOILER
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:54:22 #56
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84331739
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:49 schreef leonieke het volgende:
wat kun je eigenlijk doen met een baby waar de baby zelf ook iets aan heeft?
Zwemmen met z'n 3-tjes? Weet niet of Thomas water leuk vindt?
Boottochtje? Kan hij lekker om zich heen kijken? Weet niet of er water bij jullie in de buurt is?
Heeft ie niet direct wat aan misschien maar een fotoshoot met z'n 3-tjes? Levert mooie foto's op voor later

En inderdaad, die kleintjes vinden winkels als IKEA machtig mooi, lekker kijken.
pi_84331955
Oh, maar Ikea is voor mij, hoor
En zwemmen? Nah, dat ziet mama niet zitten Ik ben echt te beschaamd over mijn lichaam om te gaan zwemmen en doe dat dus ook niet. Net zoals ik in het midden van de zomer altijd met een donkere, lange broek rondloop (ja, idd, ook toen het 35°C en meer was tijdens de afgelopen weken ).

Maar jullie doen dus ook gewoon dingen waar Daan veel kan bij rondkijken?
pi_84332729
selene had vorige zomer geweldige lol tijdens een rondvaart in giethoorn. ze vond dat prachtig toen was ze wel ietsje ouder, maar toch. zulke dingen zijn leuk. maar ook gewoon saampjes dingen doen. ravi vindt onze zaterdagochtend bv heel gaaf dan gaan we met zn allen boodschappen doen
pi_84333102
Mja, de gewone dingen als winkelen enzo doen we idd ook al samen. Maar het is zo dat we eigenlijk een gigantisch druk jaar achter de rug hebben (Thomas, P. die fulltime werkt en nog bijstudeert, een pak stress op het werk, ...) maar niet op vakantie kunnen gaan en ik dus wel graag samen iets leuks zou doen waar Thomas ook iets aan heeft. Maar zoals ik het hier lees, zoek ik het eigenlijk iets te ver en zal Thomas wel aan alles wat we doen fun beleven

P. en ik hebben trouwens ontdekt hoe we ons huishoudprobleem (we staan echt hopeloos achter met alles wat maar met het huishouden te maken heeft) gaan oplossen: ipv elke dag een beetje te poetsen als Thomas slaapt, gaan we vragen aan mijn schoonmoeder of ze een namiddag kan oppassen op Thomas bij haar thuis en dan gaan we samen heel het huis poetsen (boven, beneden, ramen binnen, ramen buiten, strijken, ...). Op die manier zal het huis het vlugst terug in orde zijn (en zullen de ergernissen hieromtrent dus het vlugst weggewerkt zijn), kan Thomas nog eens een beetje wennen aan het feit dat hij niet constant bij ons kan zijn en moeten we ons niet opjagen (oké, wel een beetje om dat op een halve dag af te hebben ) en hebben we nog veel tijd over voor ons drietjes samen
pi_84344470
Wij gaan zondag naar het Dolfinarium met zn 3-tjes
Heerlijk. En Mart vind alles wat beweegt leuk om naar te kijken, dus die kijkt zondag dan waarschijnlijk z'n ogen uit

En Leonieke, het huishouden dan wel gaan bijhouden hè
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:25:09 #61
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84344482
Klinkt goed hoor Leonieke, om zo het huis schoon te houden! Hier heel decadent een huishoudster die een ochtendje in de week komt. Kost wat, maar dan heb je ook die 'stress' niet.

En dat zwemmen: het is natuurlijk een eigen gevoel, maar je hebt echt geen reden om je te schamen hoor. En daarbij, ga eens gewoon kijken in het zwembad (weet niet hoe ver het is) en dan zul je zien dat er mensen van alle soorten en maten rondlopen.
pi_84344492
Dat oppas en poetsen is een goed plan Heb ik hier ook wel eens gedaan. Het effect was trouwens altijd dat mam ook aan het poetsen was stiekem

Je kan ook lekker op een strandje onder een boom gaan zitten? Water voor man en baby, relaxen en foto's maken voor jou!

Hier is het rollen echt onder de knie nu Ik vind hem overal in bed terug! En hij pakt ineens nog beter dingen vast, vloeiender. En hij vindt het langer leuk in de box
En dat echt in 2 dagen
Hij wordt er wel moe van Vannacht maar één keer wakker geweest
pi_84344550
Wat heerlijk dat het slapen zo goed gaat Free.
pi_84344589
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:32 schreef ymme het volgende:
Wat heerlijk dat het slapen zo goed gaat Free.
Juh
pi_84345502
Leonieke, las hier dolfinarium.. Shenaya vond het als baby geweldig om in viskommen of aquariums te kijken! Komt van alles langs..
Thuis vermaken.. wij gaven Shenaya een spiegel en ze was zoet!!

Marlinde, Bij de oudste hadden wij ook dat ze zittend gelukkige was.. Heb weleens gehoord dat als je dat stimuleert dat ze dan dus een kontschuiver worden ipv gewoon kruipen.. maar voor de rug lijkt het me ook echt niet goed nee!

Freecell, raar he hoe ze ineens kunnn omslaan in dat soort dingen!! Lekker genieten dus.. ff in de box wegzetten is zo fijn soms
pi_84345679
Hier is het alweer een half uur huilen en huilen. Moe maar niet willen slapen.
Wat kan dat vermoeidend zijn zeg.. Hopelijk is de fase! dan snel weer over
pi_84348524
En om 09u50 sliep hij. En nog steeds
Ik merk dat langzaam aan zijn ritme aan het veranderen is

Eerder was het 's middags van 12uoo tot 15uoo naar bed en ook echt slapen.
En dan 's avonds weer rond 19u00. Tussendoor sliep hij dan nog wel eens in de box ofzo.

Maar nu is het echt, rond 09u00/10u00 slapen. Waardoor hij 's middags later op bed ligt dan 12u00. Dit zal dus zo rond 14u00 weer zijn. Tot uurtje of 16u30. En dan na de laatste fles van 19u00 weer.

Gisteren ging dit super!

Hij is wakker Ga hem uit bed halen.
pi_84349551
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:26 schreef freecell het volgende:
Dat oppas en poetsen is een goed plan Heb ik hier ook wel eens gedaan. Het effect was trouwens altijd dat mam ook aan het poetsen was stiekem
Hmz, misschien is ons plan dan niet zo goed, we gaan Thomas namelijk tot bij mijn schoonmoeder brengen en dan poetsen
Maar idd, mijn ma is hier eind juni komen oppassen terwijl we aan het werk waren: beneden gepoetst, strijk weggewerkt en onkruid uitgetrokken van tussen de steentjes op de oprit

Maar idd, eens gepoetst ga ik het proberen bij te houden
En happy ik vind die huishoudster niet zo decadent hoor. Ik zie het gewoon niet zitten om een vreemde in huis binnen te laten als we niet thuis zijn. Anders kwam er hier om de twee weken ofzo ook iemand poetsen (al was het maar voor de ramen alleen )

En foto's maken moet idd ook nog gebeuren. Ik heb gisteren vastgesteld dat er dus maar 8 foto's ofzo zijn waar ik samen met Thomas opsta. Maar we gaan volgende week een nieuw fototoestel kopen (eentje van deftige kwaliteit) en dan zal uiteraard serieeeusss uitgetest moeten worden

En freecell, ik kijk ook wel uit naar dat spron... die fase zodat hij wat meer zelf kan doen. Moest hij nu eens op zijn buik willen liggen, hé, dan zou hij tenminste leren bewegen .

En ymme, gewoon onthouden dat die fase de vorige keer ook is voorbij gegaan, dus dat zal het nu ook wel doen
pi_84349739
Hebben jullie zoveel ramen dan leo?
Ik heb toen Mart sliep straks, de ramen in de bijkeuken en keukendeur gedaan.
En zo doe ik elke dag wat extra naast het stofzuigen. En elke dag de wc even met een doekje opfrissen.

En ik moet echt zeggen. Dat Mart weer helemaal vrolijk is. Alleen als hij moe wordt en niet slapen wilt. Maar voor de rest is het leuk spelen enzo. Hij igt nu op z'n grond kleed met de babygym. Alleen die moet elke keer verplaats worden door hem en zojuist wilde hij deze zelfs opeten
pi_84349779
Hier gaat slapen af en toe ook erg slecht. Gisteren heeft Robin maar 2 uurtjes overdag geslapen en ging s'avonds pas om half 10 opgeven.

Misschien komt het door de 2 tandjes die doorkomen
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:01:08 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84350177
Ik moet nog even helemaal bijlezen, want wij waren gisteren een dagje aan zee in Zeeland

En even een crosspost vanuit het bv-topic:
Ik ben vandaag nog maar eens extra gaan wegen omdat Harry zo'n vreemd eet/drinkpatroon heeft en eigenlijk nooit klaagt over honger. Omdat ik 19 augustus erg ver weg vond (als hij niet goed zou bijkomen) wilde ik toch nog even tussendoor wegen.
Hij is nu 5 maanden en 1 week. Hij weegt 5815g en is 64cm.
Curves:

pi_84350636
Kijk hem nou prachtig gaan
Helemaal mooi!
pi_84351779
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:48 schreef ymme het volgende:
Hebben jullie zoveel ramen dan leo?
Even uit het hoofd: boven 5 dubbele ramen, beneden: 2 schuiframen tot op de grond, nog 2 ramen tot op de grond, 12 hoge ramen (geen idee van de afmetingen) en 2 glazen deuren. Alleszins genoeg als je niet graag ramen kuist
quote:
Ik heb toen Mart sliep straks, de ramen in de bijkeuken en keukendeur gedaan.
En zo doe ik elke dag wat extra naast het stofzuigen. En elke dag de wc even met een doekje opfrissen.

En ik moet echt zeggen. Dat Mart weer helemaal vrolijk is. Alleen als hij moe wordt en niet slapen wilt. Maar voor de rest is het leuk spelen enzo. Hij igt nu op z'n grond kleed met de babygym. Alleen die moet elke keer verplaats worden door hem en zojuist wilde hij deze zelfs opeten
Mja, Thomas ligt echt gewoon nog passief op zijn speelkleed. En de frustraties blijven maar toenemen
pi_84351850
Leonieke, het is een fase
Straks kruipt ie het hele huis door
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:52:05 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84352046
Op het CB zit hij dus op de -1 en op de -2 lijn
Maar goed, hij volgt keurig een lijntje. Hij doet het goed ondanks zijn gekke gewoontes, dus ik vind het wel best

Ik ga niet meer op alles reageren wat ik bijgelezen heb, maar ik zag dat Florian ook rol!
En Ravi groeit als kool!
En Emma die even goed was gaan wennen

Leonie, wij hebben hier een babygym die geluidjes/muziek maakt en waar Harry zowel op zijn buik voor kan liggen als op zijn rug onder kan liggen. Deze.
Verder leg ik Harry op verschillende plekken met verschillende speeltjes. Dan in de box met rammelaar, kraakboekje en Jakob, dan op het kleed met zijn trein en Jakob, of op een speelkleed/babygym of de babygym dus die muziek maakt in box/op kleed etc...
Op dit moment ligt hij in de box en ramt op zijn xylofoon/piano (en kwijlt deze vol )

Maar goed, Harry rolt de box/kamer door en ook op zijn buik schuift hij al hele stukken vooruit en draait om zijn as. Overdag heeft hij wel meer moeite met in slaap vallen in zijn bed. Hij moet altijd eerst even flink brullen (soms zelfs krijsen) voordat hij in slaap valt, terwijl je hem 's avonds in zijn bedje legt en dan is hij meteen vertrokken. Hij slaapt wel langer als hij eenmaal slaapt. Meestal is hij ongeveer 2 uur wakker en slaapt hij ongeveer 2 uur, maar dit kan ontzettend wisselen.
Overal moet aan gelikt of gesabbeld worden en anders wel gekrabbeld...
Er hangt standaard een druppel kwijl aan zijn kin
Hij is bijna altijd vrolijk, maar kan wel heel erg boos worden en dan slaan/krabben en gillen!
Kortom een lekker mannetje met karakter
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:11:35 #76
300054 Marlinde
pi_84357648
/egopost

Tessa kan zelf zitten!!!!!!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84357708
Dat vraagt om een foto!

Wat een snelle meid zeg.

Mart wilt soms nog wel eens per ongeluk 8 sec ofzo blijven zitten als ik hem neerzet. Maar zitten kun je dat nog lang niet noemen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:15:59 #78
300054 Marlinde
pi_84357834
Heel trots is

[ Bericht 65% gewijzigd door Marlinde op 22-07-2010 16:25:42 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84357890
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:11 schreef Marlinde het volgende:
/egopost

Tessa kan zelf zitten!!!!!!

Damn wat gaan jullie kindjes sneeeellll

En Mart per ongeluk 8 (ACHT ) seconden blijven zitten? Thomas klinkt binnen de anderhalve seconde omver Ah, hij is misschien wel de traagste maar tegelijkertijd wel de schattigste van alle baby's

Wat zit ze trouwens mooi rechtop Flinke meid
pi_84358020
Nietus Leo. Das Mart
pi_84358043
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:20 schreef ymme het volgende:
Nietus Leo. Das Mart
Nee, die van jou is de rapste. Je kan niet alles hebben, hé, ymme
pi_84358222
Nee hoor, Mart is niet rap
Hij draait nog niet om. En zitten doet ie ook niet. Valt altijd nog naar rechts of links. En met veel pech naar achter. Maar mama heeft gelukkig altijd handje er achter als hij eventjes op schoot zit
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:30:14 #83
265732 Keshet
pi_84358396
Tsssk. Rollen en blijven zitten. Die van mij kan al de tafel van 9 opzeggen.

Wat knap van Tessa en Mart!

En voor Harry's groeicurve! Ik (leek!) vind het er echt prima uitzien! Ik vind je beschrijving ook zo lief Asy!

Leonieke, ik proef soms uit je post dat je je zorgen maakt om Thomas' ontwikkeling? Dat is toch hopelijk niet zo?
En qua dingen gaan doen als P. z'n paper heeft ingeleverd; ga gewoon iets doen waaraan P. en jij veel plezier beleven en wat nog enigszins kindvriendelijk is (dus niet skydiven ofzo ) en dan geniet Thomas volgens mij al van het genieten van jullie!

Mijn mini ligt lekker blij in de box bij de kletsen met de beesten in haar mobiel. Ik ben allang blij dat ze weer zo vrolijk is! (Zie foto-topic )
pi_84358560
Lieve mensen, Mart zit nog niet zelf hoor.
Wat een ongelukje van hem. Hij valt altijd meteen weer om.
pi_84358576
Wat fijn dat je meid weer vrolijk is
pi_84361901
woeps
wist je dat toetendoekjes voor grotere kindjes ook dienst kunnen doen als billendoekjes voor kleine babietjes en dat je dat dan heul niet merkt tot je het pakje terug in de tas stopt
pi_84362176
Bwa, zorgen is het niet echt, maar ik merk toch wel dat hij merkelijk achter loopt ten opzichte van de meeste andere kinderen hier. Maar het is niet dat ik hier zit te stressen ofzo. Ik vraag me gewoon af of we hem misschien te weinig stimuleren (maar hoe stimuleer je een kind dat direct ligt te krijsen als je hem nog maar denkt op zijn buik te leggen?)

Hij houdt zijn hoofdje wel heel mooi recht (zei de dokter ook van kind&gezin) en grijpt allerlei speeltjes die je hem aanreikt of neemt zelf dingen die rond hem liggen/hangen, hij neemt speelgoed van zijn ene hand in zijn andere hand, kijkt veel rond, brabbelt vaak, lacht tegenwoordig veel vaker, speelt met zijn (en onze ) voetjes, lijkt ons ook beetje bij beetje te herkennen en wordt met de dag leuker ... maar als je hem op zijn rug legt, tjah, dan ligt hij daar te liggen en op zijn buik krijst hij alleen maar of smijt zich uit pure frustratie/woede op zijn rug en kan zich echt niet alleen bezighouden

Dat vroeg ik me eigenlijk nog af, simmu. Zijn die doekjes zo verschillend dat je ze allebei moet aankopen?

[ Bericht 50% gewijzigd door leonieke op 22-07-2010 17:08:14 ]
pi_84362386
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:58 schreef leonieke het volgende:
Bwa, zorgen is het niet echt, maar ik merk toch wel dat hij merkelijk achter loopt ten opzichte van de meeste andere kinderen hier. Maar het is niet dat ik hier zit te stressen ofzo. Ik vraag me gewoon af of we hem misschien te weinig stimuleren ofzo

Dat vroeg ik me eigenlijk nog af, simmu. Zijn die doekjes zo verschillend dat je ze allebei moet aankopen?
ik heb geen idee, we merken het morgen of ravi opeens billenuitslag heeft

het valt mij trouwens wel op dat er hier een paar wel hele vlotte kindjes rondhangen hoor. geeft niks, maar daar hoeven de andere kindjes zich dus mooi niet aan op te trekken! ze doen het allemaal uiteindelijk toch wel gewoon in het eigen tempo, dus gewoon niet over nadenken. wat dat betreft heb ik het nu met ravi juist makkelijk. ik hoef eigenlijk nergens op te letten en mag gewoon lekker rustig afwachten wattie allemaal doet dus dat mag jij dan ook
pi_84362881
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:03 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb geen idee, we merken het morgen of ravi opeens billenuitslag heeft

het valt mij trouwens wel op dat er hier een paar wel hele vlotte kindjes rondhangen hoor. geeft niks, maar daar hoeven de andere kindjes zich dus mooi niet aan op te trekken! ze doen het allemaal uiteindelijk toch wel gewoon in het eigen tempo, dus gewoon niet over nadenken. wat dat betreft heb ik het nu met ravi juist makkelijk. ik hoef eigenlijk nergens op te letten en mag gewoon lekker rustig afwachten wattie allemaal doet dus dat mag jij dan ook
Mja, dat is het verschil. Ik kan het heel moeilijk kaderen.
Veel zaken die ik hier lees, doet Thomas nog helemaal niet. Ook sommige zaken die ze bij Kind&Gezin vragen doet hij nog niet.
Dat vind ik trouwens wel frustrerend van Kind&gezin: ze vragen vanalles (doet hij dit al?, doet hij dat al?) maar ze zeggen er eigenlijk niet bij of het erbij hoort op die leeftijd of niet. Dus soms moet ik drie keer na elkaar "nee" zeggen, maar misschien is dat normaal en vragen ze de dingen voor een ietwat ouder kind. Of misschien is hij gewoon trager op motorisch gebied en zou hij die dingen wel al moeten kunnen. Maar zeg dat dan gewoon Hij zal het ooit wel eens kunnen Ben ik zeker En anders slaat hij maar iets over. Ik vind het gewoon raar dat hij helemaal niet op zijn buik wil liggen. Alle andere kinderen die ik ken, doen dat nu eenmaal wel. En dan begin ik me uiteraard af te vragen: hoe zal hij dan ooit leren kruipen? Maar waarschijnlijk pieker ik gewoon te veel en heeft hij gewoon wat meer tijd nodig.

Persoonlijk zou ik trouwens durven denken dat die snoetenpoetsdoekjes en die billendoekjes gewoon dezelfde zijn, maar met een andere naam. Van die trucjes om te verkopen. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten aangezien ik de eerste soort nog nooit in mijn handen heb gehad

En kijk wat ik ontdekt heb! Misschien zal ik dat wel doen al sta ik heel slecht op foto. Zullen het Thomas-foto's worden denk ik
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:26:06 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84363433
Leonieke, ik ben niet zo thuis bij de baby's maar heeft Thomas Reflux? Dan is op je buik liggen gewoon niet zo prettig. Ook bij nekklachten niet trouwens.
Als je je dat soort dingen afvraagt moet je het misschien gewoon eens vragen. Of ze zich zorgen maken, waarom ze die vragen stellen, wat het inhoudt allemaal? Heb ik ook gedaan in den beginne. Waarom wil je dat weten? wat betekent mijn antwoord nou? Het is tenslotte je eerste.

En van Snoetenpoetsers kregen ze hier huiduitslag, en van billendoekjes niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_84364053
Dat van die vragen herken ik wel inderdaad Eigenlijk zouden ze er de standaarden bij moeten vertellen

En Ymme: mart zit nog niet en rolt nog niet? Nou, goh Hij is nog geen 5 maanden, dij hoort ook nog helemaal niet echt te rollen en al zéker niet te zitten

En volgens mij is Thomas een héle normale baby Lekker kwijlen en dweilen!

En HOPPA! voor Tessa! Zo knap!
pi_84364229
Ik gebruik de babybillendoekjes inmiddels ook als vochtig toiletpapier, dus ik ruik lekker naar pampers sensitive

Leonieke, probeer het niet te veel te spiegelen met de andere kindjes. Thomas is Thomas en hij gaat heus wel rollen/kruipen/zitten/lopen/praten wanneer hij daar klaar voor is. Uiteindelijk kunnen kinderen van 4 dat allemaal wel
En wat Simmu zegt merk ik ook: sommige kindjes hier zijn wel heel vlot met bepaalde dingen. Onze kinderen zijn gewoon slimmer Het kan niet allemaal tegelijk.

Hannah is zielig Het arme schaapje kan niet inslapen omdat ze steeds moet hoesten en vannacht heeft ze een paar keer zo'n hoestbui gehad dat ze moest kokhalzen. Op het KDV heeft ze om deze reden ook niet goed geslapen. Heb haar nu thymsiroop gegeven om de keel een beetje te verzachten. Met mij gaat het ook niet zo goed
pi_84369234
Freecell, ik verwacht ook helemaal nog niet dat dat moet hoor
Mart vind bananen gewoon veel leuker
pi_84369636
ik heb pas een luie baby
die slaapt alleen maar
pi_84369736
Nou, dan zou ik me toch echt zorgen gaan maken hoor Sonnetje
pi_84369802
Mart is weer heerlijk gaan slapen
We hadden even boodschappen gedaan en mart was in die tijd even bij mijn ouders.
Hij krijgt normaal om 19u00 de fles maar dit werd nu dus wat later. Maar geen probleem hoor.
Gewoon in de auto eventjes je handen op eten dan ben je zo thuis!

Na de fles meteen weer gaan slapen De schat.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:26:01 #98
265732 Keshet
pi_84369988
Jeetje Sonnetje, wat saai. Kun je 'm niet ruilen voor een actiever exemplaar?

Garpje!
Maar ik snap je helemaal Leonieke! Die vragen maken je onzeker, lezen/horen over de prestaties van andere kindjes kunnen je ook heel onzeker maken. Maar weet je, er wordt altijd gepost over 'XXX kan YYY', wat logisch is, maar je post niet snel 'XXX kan YYY nog niet! ', wat ook weer logisch is.
Als ik jouw lijstje zo lees dan kan Thomas al heel wat! Echt!
En als je je zorgen maakt/twijfelt, gewoon even langsgaan bij Kind & Gezin. Dan pak je Thomas van zijn poep uit zijn park, zet je 'm in zijn koets en ga je ooit naar Kind & Gezin!
Men, ik kan zo emigreren he?

Octo, wat naar dat Hannah zich zo rot voelt.
Heb jij dezelfde verschijnselen of spelen er andere dingen? Hoe bevalt je nieuwe project?
pi_84370056
haha keshet goes belgie
pi_84370885
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:40 schreef freecell het volgende:

En Ymme: mart zit nog niet en rolt nog niet? Nou, goh Hij is nog geen 5 maanden, dij hoort ook nog helemaal niet echt te rollen en al zéker niet te zitten
Robin doet ook al rollen zitten lukt niet al probeert ze het wel heel erg, hup rechtop en dan is het ehhhh oei
pi_84371102
Nou Laura kan ook nog niet zitten, die wil ook niet staan als ik haar op haar beentjes zet, ze wil niet op de buik etc. Dus Thomas is niet raar
Ze heeft echter al wel 2 tandjes

Wat ze wel wil trouwens is slapen als je haar 's avonds in bed legt! Ideaal
pi_84371111
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Leonieke, ik ben niet zo thuis bij de baby's maar heeft Thomas Reflux? Dan is op je buik liggen gewoon niet zo prettig. Ook bij nekklachten niet trouwens.
Niet dat ik weet. Ze hebben het ons alleszins nog nergens verteld en hij heeft ook nog nooit overgegeven (ja, oké, 3 keer, maar dat was telkens na een nachtje van 12u slapen en toen was hij gewoon te gulzig). Ik weet niet of er andere duidelijke signalen zijn van reflux
quote:
Als je je dat soort dingen afvraagt moet je het misschien gewoon eens vragen. Of ze zich zorgen maken, waarom ze die vragen stellen, wat het inhoudt allemaal? Heb ik ook gedaan in den beginne. Waarom wil je dat weten? wat betekent mijn antwoord nou? Het is tenslotte je eerste.
Elke keer als ik naar Kind&Gezin ga, neem ik me voor om meer uitleg te vragen, maar elke keer als ik er zit, geraak ik niet verder dan: "ja, hij doet dat al" of "nee, nog niet". Ik heb altijd schrik dat ik daar onnozel zou overkomen.
quote:
En van Snoetenpoetsers kregen ze hier huiduitslag, en van billendoekjes niet.
Verdorie toch, ging ik eens lekker goedkoop doen
pi_84371190
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
doe ik ook
Anders moet je hem eens midden in de nacht wakker maken. Kwestie dat hij toch wat actiever wordt
pi_84371272
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:26 schreef Keshet het volgende:
Jeetje Sonnetje, wat saai. Kun je 'm niet ruilen voor een actiever exemplaar?

Garpje!
Maar ik snap je helemaal Leonieke! Die vragen maken je onzeker, lezen/horen over de prestaties van andere kindjes kunnen je ook heel onzeker maken. Maar weet je, er wordt altijd gepost over 'XXX kan YYY', wat logisch is, maar je post niet snel 'XXX kan YYY nog niet! ', wat ook weer logisch is.
Als ik jouw lijstje zo lees dan kan Thomas al heel wat! Echt!
En als je je zorgen maakt/twijfelt, gewoon even langsgaan bij Kind & Gezin. Dan pak je Thomas van zijn poep uit zijn park, zet je 'm in zijn koets en ga je ooit naar Kind & Gezin!
Wanneer gaan we meeten?
Nee serieus, thx allemaal voor de geruststellingen
pi_84371314
En voor het kwartet
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:45 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Robin doet ook al rollen zitten lukt niet al probeert ze het wel heel erg, hup rechtop en dan is het ehhhh oei
Het was de bedoeling om mij gerust te stellen, hé

Dat doet Sindell dan wel weer beter Tandjes ga ik hier trouwens terug duwen als ik ze zie komen. Dan hebben we geen last van de bijhorende kwaaltjes
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:59:23 #106
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84371505
quote:
Dan pak je Thomas van zijn poep uit zijn park, zet je 'm in zijn koets en ga je ooit naar Kind & Gezin!
Éla, gij belg
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:59:52 #107
265732 Keshet
pi_84371521
Neeee, je snapt het niet Leo! Als je ze terugduwt krijg je de kwaaltjes nog een keer!

En voor de rollert van Co_Ol!
pi_84372053
Kwaaltjes?
Laura werd er alleen maar vrolijker door...leek het wel , ik snap er echt niks van!
En dat koppie nu, ze trekt een heel ander bekje nu die tandjes door zijn echt zo grappig!

Thomas is trouwens ubercute, had ik dat al eens gezegd? issie al gereserveerd?
pi_84372112
Ohw en Tessa, ik hoop dat je moeder wel foto's gemaakt heeft, of zoals ze hier wel eens zeggen:
Pics or it didn't happen
pi_84372298
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:52 schreef leonieke het volgende:

[..]

Anders moet je hem eens midden in de nacht wakker maken. Kwestie dat hij toch wat actiever wordt
midden in de nacht is ie vaak wel wakker
pi_84372487
Op zich voelt Hannah zich niet slecht volgens mij. Ze slaapt alleen niet goed door die hoest. Ze kletst en speelt verder wel lekker

Zelf heb ik heftige buikpijnaanvallen sinds een week. De aanvallen herken ik van tijdens mijn zwangerschap en ze hebben de oorzaak niet kunnen vinden. De dokter gooit het op spastische darmen, maar ondertussen kan ik nauwelijks eten en niet slapen. Ik ben vorige week dinsdag begonnen op mijn nieuwe opdracht, maar nu al voor de tweede keer ziek gemeld Kutzooi
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:28:16 #112
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84372939
Octo

Tessa aan het zitten grote meid hoor!!

Robin aan het rollen. knap hoor meisje!
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:55:40 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84374354
Even een voor Tessa
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:30 schreef Keshet het volgende:
En voor Harry's groeicurve! Ik (leek!) vind het er echt prima uitzien! Ik vind je beschrijving ook zo lief Asy!
Maar hij ís gewoon ook lief en ik ben zóoo blij met hem
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:58 schreef leonieke het volgende:
Bwa, zorgen is het niet echt, maar ik merk toch wel dat hij merkelijk achter loopt ten opzichte van de meeste andere kinderen hier. Maar het is niet dat ik hier zit te stressen ofzo. Ik vraag me gewoon af of we hem misschien te weinig stimuleren (maar hoe stimuleer je een kind dat direct ligt te krijsen als je hem nog maar denkt op zijn buik te leggen?)
Niet druk om maken dat sommige kinderen hier sneller zijn. Zolang hij over een jaar maar ongeveer hetzelfde kan
Als je erbij gaat liggen, vindt hij het dan ook niet even grappig dat hij vergeet dat hij op zijn buik ligt? En dan natuurlijk speelgoed dat hij heel tof vindt erbij. En zichzelf bezighouden is iets wat Hary ook pas sinds een week ofzo doet hoor. Daarvoor was het ook al heel snel brullen
En Harry kan niet zelf blijven zitten, slaapt nog niet door 's nachts en hij heeft ook nog steeds geen tanden
Ow en die foto's: gewoon doen hoor. Zo'n fotograaf kan ook minder fotogenieke mensen erg mooi op de foto krijgen

Ow en snoetenpoetsers voor billen kan wel, maar billendoekjes voor snoetjes liever niet. Daar zit een soort olie in die niet geschikt is voor in de buurt van oogjes

octo, das niet tof
pi_84386946
quote:

quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:15 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

midden in de nacht is ie vaak wel wakker
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:55 schreef leonieke het volgende:

Tandjes ga ik hier trouwens terug duwen als ik ze zie komen. Dan hebben we geen last van de bijhorende kwaaltjes
Serieus, dat lees je dan achter elkaar op de vroege ochtend
Koffie op mijn beeldscherm

Octo, wat rot... Ik dacht dat ze toen dachten dat het van de zwangerschap kwam... Dan verwacht je ook niet dat het weer terugkomt...

Billendoekjes voor toeten doe ik wel, tenminste bij Leander Lekker makkelijk...
Maar ik poets nooit bij de ogen

En tanden? Bij Leander kwamen ze pas met 10 maanden, dus we zijn nog maar op de helft
pi_84387156
Tanden Krijgen baby's tanden dan Hier een poos gedacht dat Mart ze kreeg, maar hij heeft het toch nog maar even uitgesteld.

En zojuist even heerlijk naar de winkel voor boodschappen, ja daaaag. Heb me een bult lopen sjouwen
Lekke band van de kinderwagen. En hoe de .... krijg je dat geplakt? Ben echt zo niet handig met dat soort dingen. En zondag dolfinarium dan moet ie echt geplakt zijn!
  vrijdag 23 juli 2010 @ 08:47:54 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84387261
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:43 schreef ymme het volgende:
Tanden Krijgen baby's tanden dan Hier een poos gedacht dat Mart ze kreeg, maar hij heeft het toch nog maar even uitgesteld.

En zojuist even heerlijk naar de winkel voor boodschappen, ja daaaag. Heb me een bult lopen sjouwen
Lekke band van de kinderwagen. En hoe de .... krijg je dat geplakt? Ben echt zo niet handig met dat soort dingen. En zondag dolfinarium dan moet ie echt geplakt zijn!
Ik zeg draagdoek
gewoon je man laten plakken
pi_84387545
Ja die is werken en we hebben geen plak spullen in huis.
En naar de fietsenmaker brengen gaat mij ook niet lukken omdat Mart nog niet zelf kopen kan

Vanmiddag manlief maar naar de fietsenmaker 'schoppen' hihi.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:06:37 #118
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84387638
Ohh.. da's balen Ymme... Serieus, dat is de reden dat wij geen luchtbanden hebben genomen. Ik zag dat al helemaal voor me, een lekke band.

Hier maandag een afspraak bij de oogarts met Daan. Benieuwd of die iets ziet of iets goed kan voorschrijven.
pi_84387734
Band er af (meestal kan het hele wiel er erg makkelijk af), Mart in draagdoek, wiel naar de fietsenmaker brengen.
pi_84387748
Tja, hier dus nog steeds geen draagdoek
Vind het een moeilijke keuze om te bepalen welke voor ons geschikt zal zijn.

Heb nog nooit gedragen of een draagdoek in real live gezien
pi_84387882
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 09:12 schreef ymme het volgende:
Tja, hier dus nog steeds geen draagdoek
Vind het een moeilijke keuze om te bepalen welke voor ons geschikt zal zijn.

Heb nog nooit gedragen of een draagdoek in real live gezien
Dan til je hem

Uhm, Medley is betaalbaar en draagt goed Vraag het anders eens aan webkim oid die heeft wel ik-zie-door-de-bomen-het-bos-niet-meer tips
pi_84387999
Manlief gaat vanmiddag uit z'n werk even met de band naar de fietsenmaker. En koopt dan gelijk ook plakspullen. En spoedig maar een keer een buggy erbij kopen die in ligstand kan.
pi_84388096
Hier gaat de bak er ook één dezer dagen af. Onze buggy is zo'n hele zachte..

Zoiets en dan ook nog met een vachtje er in. En hij kan platter
En Florian haat de bak. Al brullen als hij hem ruikt
pi_84388186
ik heb die hele kinderwagen al in geen weken gebruikt. ik doe meestal ravi in een doek en selene in de buggy (of voor de buggy of achter de buggy of naast de buggy, soms laten we buggy ook maar gewoon thuis dus )

al die bejaarden hier in het durp kijken hun ogen uit. ik moet doorgaans 2 uur uittrekken voor boodschapjes doen (supermarkt is anderhalve straat verderop). ik moet eerst langs huis van vriendin 1, daarna langs huis van vriendin 2, daarna in de supermarkt eerst bijbabbelen met de slager (worst voor selene!) en daarna de cassiere. en ondertussen dus ook al die bejaarden

ik moet ravi zn bedje trouwens wat verbouwen. hij heeft nu zo'n boxslingerspeeltje, maar die weet hij helemaal los te krijgen! dus selene heeft haar oude vastbindspeeltje in moeten leveren
pi_84388203
oh, en meneertje klokt nu 5 x daags een flesje van 200 cc weg. ik denk dat we binnenkort toch maar aan de rijstebloem gaan
  vrijdag 23 juli 2010 @ 09:34:26 #126
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84388210
Daan heeft welgeteld misschien 5 keer in de bak gelegen. Met z'n reflux was het niks en hij later vond hij het maar irritant dat hij niets kon zien. Altijd maxi cosi dus. Binnenkort gaat ook de wandelwagen inzet erop.
pi_84388556
De wandelwagen inzet is hier al een tijdje favoriet. Ik heb er wel een inlegkussen in (van Topmark) zodat ze net iets steviger zit en het is lekker zacht. Bij het kopen van de kinderwagen heb ik overigens ook bewust voor harde banden gekozen die niet lek kunnen.

Ymme, je lijkt me niet het type om echt te gaan knopen met een draagdoek. Ik zou als ik jou was een ringsling nemen (is instelbaar) of een buidelsling (niet instelbaar, maar supersnel). Ik ga zelf binnenkort eens kijken of een Beco Butterfly lekker zit.
pi_84388740
Hier ook wandelwagen inzet
Maar vond de bak ook niet leuk meer. Wilt van zich af kunnen kijken.

En inderdaad een ringsling is ook het geen wat mij op het moment het meest aanspreekt.
Maar vind het zo zonde deze te kopen, als later blijkt dat het me niet bevalt. Zijn toch niet heel goedkoop en mijn geld boompje wilt niet zo heel hard groeien
pi_84388747
Leonieke, maak je niet drk.. ieder kind zijn eigen tempo! Mijn oudste was ook niet zo snel met dingen.. Lag ook een beetje suffig op d'r rug te kijken en vond het wel best,, Stimuleren kan maar vaak weinig zinvol als ze nog geen zin hebben! Shenaya liep pas met 21 maand dus ach..

Ymme, oh tanden.. bij de oudste dachten we het met 6 weken al dat de eerste doorkwam.. Uiteindelijk kwam de eerste pas toen ze 1!! was

Simmu, moest zo om je lachen.. Pakte gister de luiertas even helemaal uit en gebruik dus al 4/5 weken snoetenpoeters voor de billen als we weggaan

Sonnetje, jij ook al zo'n baby die alleen maar wil slapen?

Nou vannacht heeft deze kleine dame wederom doorgeslapen!! En moeders voelt zich als herboren! Sinds vanochtend de fles opgehoogd en hij is leeg!!
Ik wil ook eens kijkem voor een draagdoek og iets want dan kanik met de dames fietsen!
Mijn peuter heeft gister haar eerste plasje op de wc gedaan !!!
pi_84388812
Draagdoek en dan fietsen? Mag dat?
Lijkt mij eerlijk gezegd niet zo heel veilig namelijk.
pi_84388836
Nooit gaan fietsen met je kind in de draagdoek!
pi_84392476
Oke kennis van mij doet dat ook al jaren zelfs want haar kleine is inmiddels 4 en nog altijd in de draagdoek..

Ik heb bij Shenaya een draagzak gehad maar dat vind ik niks!
pi_84392548
Het is absoluut een afrader en áls (als als als) je het al doet, dan op de rug.

En draagzakken zijn niet echt een succes meestal inderdaad

En draagdoeken kan je inderdaad de hele buggyleeftijd wel gebruiken
pi_84392826
Bestaat er ook zoiets al een ringsling uitproberen voordat je deze koopt?
Zie er genoeg staan op internet, maar en zo bang dat ik het niets vind en dan weer met z'n ding zit. Beetje zonde.

En ach, anders gewoon de gok maar gaan wagen.
pi_84392911
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:06 schreef ymme het volgende:
Bestaat er ook zoiets al een ringsling uitproberen voordat je deze koopt?
Zie er genoeg staan op internet, maar en zo bang dat ik het niets vind en dan weer met z'n ding zit. Beetje zonde.

En ach, anders gewoon de gok maar gaan wagen.
momentje, ik pm ff
pi_84393355
Thanks Simmu
pi_84393423
Een vriendin van mij is met haar baby in de draagdoek gaan fietsen en viel..
zij een gebroken pols en haar kind een schedelbreuk, bloedspatjes op de hersenen/hersenkneuzing en vocht in zijn hoofd. Het gaat nu gelukkig weer goed met beiden, maar echt...doe het niet!
pi_84393982
Dat is schrikken zeg octopussy.. Ik weet ook niet of een draagdoek iets voor me is hoor maar goed niet om te fietsen dus
Met fietsen wacht ik wel tot Nanique kan zitten dan kunnen ze beide in een zitje! haha

Mijn oudste vind ik met haar 12 Kilo al zwaar! Dus als ze 4 is kan ik me niet voorstellen dat ze nog te dragen is in zo'n doek!

Ik wil ook eerst denk ik een draagdoek uitproberen met baby voordat ik iets koop

Sjonge ben vanaag weer even de onzekere mama.. Nanique heeft vannacht doorgeslapen en was na haar ontbijt dus wakker (logisch leek me) maar na een half uurtje pret op schoot was het huilen..huilen..huilen.. En nu nog steeds.. Heb d'r alweer een fles gegeven maar ook die hielp niet.. ze lijkt geen krampjes te hebben dus misschien een welbekend regeldagje?!

* Lieszdraaijer graaft in de boekenkast opzoek naar HET boek
pi_84394369
selene is ook rond de 12 kilo, maar die draag ik ook nog hoor (op de rug in een mei tai)

hier trouwens nu een heel moe ventje. prinsje was namelijk de hele ochtend met zijn nieuwe bedarrangement in de weer, en nu istie dus moe en sjaggerijnig
pi_84394558
Ik ga denk ik voor de mei-tai
Nu alleen nog een winkel zien te vinden die deze verkoopt
pi_84397734
En Lieszdraaijer ben je er al uit of het een regeldagje is Las dat de eerste regeldag zo tussen de 10-14 dagen komt. Dat hebben we inderdaad gehad, 3 uur achter me kaar huilen. Nu is het gelukkig weer over

Sonnetje, lekker zeg dat Floris zo lang slaapt. Ik merk dat ze hier overdag steeds meer wakker is en wat rond aan het kijken is.

We maakten ons wat zorgen omdat ze al 2 dagen niet had gepoept. Even gebeld naar het CB. Gewoon afwachten was het advies, badje, beetje masseren en eventueel wat vaseline rondom de anus smeren. Vanmiddag was het zo ver, een enorme poep in de luier, zonder badje of vasaline. Zorgen weer weg
pi_84398315
heeft ir hier ook idd momenten dat ie meer wakker is
hij heeft vanochtend een uur rond zitten kijken, kleine wijsneus
nu ligt ie alweer 1,5uur te slapen, na bad en voeding.
tis wel eenkleine smiegd (geen idee hoe je dat schrijft ). had ie na t badje even gegeten (mijn kind is sowieso een turbo-eter), had k m op bed gelegd. na 20 min huilen, dus ik denk hij heeft nog honger. ik wilde m aanleggen, doet ie niets, behalve verder slapen. dus maar weer op bed gelegd
hij.vindt t wel gezellig bij mama

mereltje, fijn dat ze weer gepoept heeft
hier hebben we daar geen problemen mee hehe. floris is een kleine poepdoos iedere luier is t raak
pi_84398626
Sonnetje dat is inderdaad wel veel poep Heb jij nog wat van djenneke gehoord met haar kleine het blijft zo lang stil... zal ze nog herstellende zijn van de keizersnede, veel bezoek krijgen..
pi_84399036
ze had me gepmd om me te feliciteren met floris. toen schreef ze wel dat ze nog herstellende was en aan t genieten van senna
waarschijnlijk gewoon niet zoveel zin/tijd om te posten hier

en is idd veel poep
je kan t maar kwijt zijn haha.
maar soms is t niet zoveel hoor
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:54:43 #145
300054 Marlinde
pi_84404025
Mogen de melkpoederdoosjes in de vaatwasser?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84404190
Jullie gaan echt veeeeeeeeeeel te hard voor mij

Ik zag een mooie, pardon prachtige!, curve voorbij komen
En ik zag rollers langs komen rollen

Hier ook bijna elke luier wel een poepluier
Ik heb de draagdoek een paar keer geprobeerd, maar ze lijkt het niets te vinden Misschien ook wel te warm ofzo. Ik blijf het proberen Hoewel 6 kilo in een buidel best zwaar is
Maar fietsen met een draagdoek...

En ze valt hier na gedronken te hebben altijd heerlijk op schoot in slaap, maar als we haar dan in het wiegje leggen wil ze niet meer slapen. Nu zijn we toch maar de schommelfunctie van de schommelwieg gaan gebruiken en dan valt ze meestal na een minuut of 20 toch wel in slaap

Hier haar onofficiele (dus niet CB) curve. Strakker dan dit kun je hem niet volgen geloof ik
Owh en vorige week vrijdag hebben ze haar 59 cm en 5520 gram gemeten op het CB

[ Bericht 5% gewijzigd door CrazyPrincess op 23-07-2010 17:06:12 ]
pi_84404848
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 14:18 schreef Mereltje het volgende:

We maakten ons wat zorgen omdat ze al 2 dagen niet had gepoept. Even gebeld naar het CB. Gewoon afwachten was het advies, badje, beetje masseren en eventueel wat vaseline rondom de anus smeren. Vanmiddag was het zo ver, een enorme poep in de luier, zonder badje of vasaline. Zorgen weer weg
Hier laatst 4 dagen niet gepoept, toen 3 dagen weer wel, en nu alweer 3 dagen niet. Een week niet poepen schijnt redelijk normaal te zijn. Ik maak me er dan ook maar geen zorgen meer om.

Wat betreft draagdoeken, ik heb er ook een tijdje terug ene aangeschaft (tricot slen) omdat alle mama's met draagdoek hier zo positief over doeken zijn, heb 'em alleen nog niet getest.. onwennig en mini-baby en angst en hitte.. Maar nu grotere baby en minder hitte, dus wordt tijd dat 'ie getest wordt. Ben benieuwd hoe Jonathan het vindt.
Fietsen met draagdoek lijkt me dooodeng! Ik zou sowieso bang zijn om te vallen, en ja, dan gaat 't natuurlijk mis ook, mezelf kennende. Wordt em niet dus.

Mijn kleintje is vandaag 6 weken. Gister nog gemeten/gewogen: 57 cm en bijna 5 kilo alweer! Gaat hard zeg.
In z'n bedje liggen vindt hij altijd minder, huilen huilen (minuut of 20 inderdaad, dan is het meestal wel gedaan). Tenzij hij in zn bed gelegd wordt als 'ie na het drinken helemaal KO is, dan merkt hij niet dat we hem in zn bed leggen en slaapt ie lekker toch 4 uur in zn bed.

Mooie curve hierboven!
I'm not a sinner.
pi_84405043
cp, dat doet floris ook
ik probeer m nu af en toe te laten huilen in zn wieg
anders zit ik de hele dag met m op schoot, op zich niet erg, maar merk dat ie wat beter slaapt als k m in zn bed leg. en kan k zelf ook nog wat doen
maar goed vaak vind k t zielig m te laten huilen
ik heb iig de hoop dat als ie zelf in slaap kan vallen, dat t s avonds ook iets beter gaat (hoewel t de afgelopen dagen wel al beter gaat s avonds en s nachts)
ach ja hijs nog maar zo klein

mooie curve heeft ze trouwens!!!
pi_84405417
Hier slaapt ze meestal niet langer dan een half uur tot een uur. In principe zou ik elke 1,5 uur kunnen/moeten voeden, maar ik probeer het steeds te rekken tot minimaal 2 uur. Hopelijk went ze daar aan.
's Nachts slaapt ze nog steeds door, maar de laatste maaltijd is soms wel een ellenlang gedoe. Dan kan ik wel 1,5 uur met haar bezig zijn voordat ze in slaap valt. Gisteravond hebben we haar dan ook maar gewoon op bed gelegd en de wiegtruc gedaan. Ik had gedacht dat ze zich wel eerder dan normaal zou melden, maar het was een 'gewone' nacht

En zielig om te huilen ken ik wel ja. Gelukkig herken ik ondertussen wel wanneer ze echt huilt en wanneer ze alleen wat ligt te chagrijnen of tegen de slaap aan het vechten is.
pi_84408893
floris slaapt overdag wel vaak 2 of 3 uur.
's nachts komt ie elke 3uur.
maar voeden duurt hier max 30min, vaak maar 20min, mijn turbo-drinkertje
meestal slaapt ie dan wel gelijk.
de enige voeding dat ie dat niet doet is die rond elf uur, maar dat gaat ook steeds beter

e. idd huiltjes leren we ook steeds beter kennen. bizar hoe snel dat gaat. hij is nog niet eens twee weken oud
  vrijdag 23 juli 2010 @ 19:34:31 #151
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84409840
Wat een leuke verhalen zo van die lieve kleine babietjes. Het lijkt al weer zo lang geleden dan ons ventje zo ienieminie was

Marline, ja hoor, die kunnen prima in de vaatwasser. Daarna wel even goed afdrogen natuurlijk.

Ymme, er staan wel een paar mooie op Marktplaats
http://link.marktplaats.nl/335921791
http://link.marktplaats.nl/360506840
En, nog gelukt met de band van de wagen?

Daan is morgen alweer 5 maanden En hij maakte zojuist zowaar echt een soort van kruipbeweging. Maar hij gaat vooral heel hard achteruit. Ik loop de hele tijd achter hem aan te rennen om hem weer terug op het speelkleed te leggen
pi_84410276
ik kan me niet voorstellen dat de mijne straks al zo groot is. vijf maanden klinkt nog zo ver weg.

daan aan t achteruit kruipen
goed man!

mijn kleine baby wil gaan kruipen als je m op zn buik legt hehe. zit ie kruipbewegingen te maken, gekko geen gezicht met die minibilletjes van m
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:40:37 #153
300054 Marlinde
pi_84412362
Wauw Daan Achteruit kruipen is cute ! Tessa doet dat helaas nog niet..
Trekt wel dr beentjes wel een beetje onder dr buikje, maar daarbij houd het op
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84413731
Nee :(
De band is compleet lek. Op de naad. Ik ga maandag eerst contact opnemen met de maxi cosi das echt slecht!

Nu proberen morgen een nieuwe binnenband te krijgen/kopen. Bij babyplanet niet op voorraad, dus daar hebben we niets aan :(
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:35:50 #155
300054 Marlinde
pi_84414744
Ymme, Wat vervelend zeg! Hoop dat je snel weer kan buggy-en
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:22:33 #156
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84416953
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:59 schreef Keshet het volgende:
Neeee, je snapt het niet Leo! Als je ze terugduwt krijg je de kwaaltjes nog een keer! :+

Maar nee, die krijgen dan te veel schrik van mij dat ze niet meer durven terugkomen :+
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:10 schreef sindell het volgende:
Kwaaltjes? :?
Laura werd er alleen maar vrolijker door...leek het wel -O- , ik snap er echt niks van!
En dat koppie nu, ze trekt een heel ander bekje nu die tandjes door zijn echt zo grappig!

Thomas is trouwens ubercute, had ik dat al eens gezegd? O+ issie al gereserveerd? O-)

Nopez, nog niet... Er lijkt helemaal geen interesse te zijn en ik zit hem nochtans zo vaak te spammen -O- ;) Maar heeft Laura misschien interesse ;) ( dat is trouwens één van mijn O+ -namen voor een meisje O-) )

Octo gaat het ondertussen al wat beter? Ik hoop dat je vlug van de last verlost bent :Y

Simmu :o wat eet Ravi goed :Y Thomas krijgt die hoeveelheid nog steeds niet gedronken.
Zijn schema vandaag:
6.30u: bv
11.00u: 150cc
15.30u: 200cc
18.45u: 60cc + bv bij mij
En dan misschien straks nog een keer.

Ah, en ik las dat Nanique wel nog aan sprongetjes doet ;) Hopelijk voelt ze zich nu al wat beter :*

Mereltje, Thomas heeft dat vaak hoor dat hij meerdere dagen na elkaar niet poept. Het maximum was 6 dagen denk ik (maar damn, wat lag hij toen af te zien van de krampen :{ )

En Daan *O* Zomaar eventjes beginnen kruipen *O* Morgen al 5 maand, wat vliegt de tijd :)

Ymme, wat bedoel je met "dit is echt slecht'? Dat het niet fijn is, kan ik goed begrijpen, maar bedoel je dat het om een soort fabricagefout gaat ofzo?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:47:17 #157
18860 sindell
Seriously
pi_84418115
Vervelend van die band inderdaad. Wij hebben precies dezelfde wagen en die wordt echt heel veel gebruikt, maar kan me niet voorstellen dat de band ineens zomaar stuk zou gaan. Zou een fabricagefoutje kunnen zijn dan...misschien.

Over poepen: Laura heeft gister en vandaag al van een week ingehaald ofzo :o Gister had ze er nog veel moeite mee en (sorry voor de details) veranderde het van harde stukken, naar groene brei en vandaag weer gele smurrie... Volgens mij is ze nu wel leeg :+ Gelukkig was ik gewoon aan het werk en mocht papa het klusje afhandelen :7

Vanochtend bracht ik Laura naar het kdv en daar was een meisje van 2 weken jonger, maar die was zoveel steviger :o voor het eerst dat ik zo duidelijk een verschil zag, Laura is dan echt maar een dun meisje. (heeft ze niet van haar moeder helaas :') )
Nog even de curve trouwens:

Van het weekend maar eens de wandelwagen inzet proberen. Ze vind het nog prima in de bak hoor, maar eens kijken of het wat is :)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:07:49 #158
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84419089
Ik sluit me aan bij happy: leuk om te lezen van de kleinere baby'tjes O+

sonnetje, ik heb dus gewoon wel heel veel op de bank gezeten met baby op schoot of afwassen met baby in de draagdoek omdat ik hem niet in zijn bedje wilde laten huilen. Dan maar geen huishouden. Heb ook niks gedaan gekregen de eerste weken, maar dat komt vanzelf weer. Nu leg ik hem wel altijd te slapen in zijn bedje en als hij eens mocht huilen, dan ga ik er naast zitten en aai hem over zijn rug totdat hij gekalmeerd is of in slaap gevallen.
Je kunt ze echt nog niet verwennen als ze zo klein zijn. Dat kan pas zodra ze causale verbanden kunnen leggen en dat kunnen ze pas leren tussen de 6 en 9 maanden.

En ik zag mooie curves voorbij komen *O*
pi_84419930
Leo: Er lopen allemaal gaatjes over de lengte van de gehele naad van de binnen band.
Dat er één of 2 gaatjes zitten ok, kan gebeuren. Maar zoveel op de zelfde plek, raar.
pi_84421419
asy, ik heb ook nog niet echt laten huilen hoor :)
nou ja alleen tijdens t eten.
hij valt bijna altijd in slaap tijdens/na het voeden en meestal leg k m dan op bed. meestal slaapt ie da8n 3uur. soms wordt ie eerder wakker, dan laat k m heel even huilen, want soms huilt ie 2 keer en slaapt ie weer :)
maar meestal komt ie dan wel beneden :)
echt laten huilen vind k zielig nog.
en tis sowieso een slaapkop overdag :D

oh ja en gisteren hebben we m wat langer laten huilen, maar toen had ie amper geslapen overdag en hij was wel moe. zelfs na de voedingen wilde hij niet slapen. dus toen wel iedere keer naar m toe gegaan om te troosten. en na een kwartiertje sliep hij.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:44:39 #161
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84428123
Het was ook niet echt kritiek ofzo, het was meer bedoeld als: zo doe ik het :)
pi_84428221
Goedemorgen!

Hier geen ervaring met laten huilen, ze huilde simpelweg nooit toen ze zo klein was. :+ Mevrouw was eerder blij dat ze weer naar bed mocht. :)

Ymme, dat klopt niet hoor. Ik zou ook klagen over die wielen, het moet iets van een productiefoutje zijn. Na nog nieteens 5 maanden zijn de wielen toch niet al versleten.

Mooie curve van Laura! *O*

Lisa heeft vanacht weer bij m'n vader geslapen omdat wij alweer een feestje hadden gisteren. Ditkeer heb ik zelf gelukkig ook goed geslapen, dus ze mag vaker uit logeren nu. Net ff gebeld en ze heeft weer van 8 tot half 9 geslapen. :D M'n vader vindt het nieteens meer leuk om op te passen want ze is nooit wakker zegt ie. :')

Gisteren nog een spektakel... we gingen naar de fotograaf. Goed, ik allerlei kleertjes meegenomen, een vrolijk babytje etc. Komen we daar, heeft ze alleen maar gehuild. :X Dat doet ze anders nooit! Maarja tussendoor wel wat foto's genomen en nu hopen dat het wat geworden is. Ik ben nu echt benieuwd naar het resultaat.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:05:54 #163
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84428274
Goodmorning! Weer heerlijk geslapen vannacht en Daan ook volgens mij want hij werd weer vrolijk wakker. Vanmorgen na de voeding heeft ie nog even gespeeld op het kleed of nou ja... ik legde hem op het kleed en hij schoof er steeds achterwaards weer vanaf. 'k heb er een filmpje van gemaakt:

Het grote schreeuwen lijkt ook een beetje voorbij en hij is weer meer in een schappelijker volume overgegaan met wa-wa-wa, muuuuuu etc. Toch wel prettiger al was dat schreeuwen best schattig.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:11:34 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84428323
Nikki, wat jammer!
Daan O+
pi_84428791
:'( Heb me toch een zin in schelden!

Nieuwe binnenband is niet te krijgen! En nieuwe bestellen duurd 2 ! weken.
Kan nu dus niet naar de winkel, wandelen niets! Heb geen rijbewijs.
Oh wat baal ik hier enorm van zeg!

Kan Mart al in een buggy? Die in lig stand kan?
pi_84429387
Ligt eraan wat voor buggy :) Zo'n zachte wandelwagenbuggy kan wrs wel, maar paraplu nog niet.

De mei tai anders?
pi_84430919
Ja Mart gaat morgen gewoon lekker bij mama in de mei tai :)
Maar er gaat ook een buggy mee voor de tassen vooral :D Haha.
pi_84431150
Heb je die mei tai dan al binnen? :o Je was er toch nog maar gisteren over bezig dat je één ging kopen? :?
pi_84432312
Nou zo gek lijkt me dat zowieso niet.
Er zullen ook vast wel winkels zijn waar je deze kunt kopen lijkt mij.

Maar via mijn ouders ;) Om uit te proberen.
Of ik deze ook kan overnemen is nog maar de vraag. Hopelijk wel, want ik vind hem erg mooi :)
pi_84433208
enfin. omdat ik 1 liter (5x200cc) toch wat veel vind was ik vandaag maar aan de slag gegaan met rijstebloem. met eigenlijk wel voorspelbaar resultaat:

3 minuten!

ravi evenaart seleentje en doet ook seleentjes :)
pi_84433353
Ravi ook gek op rijstebloem :D
pi_84433470
Ravi :D
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:35:49 #173
300054 Marlinde
pi_84433939
Ymme veel plezier morgen *O* :*

Nu had ik begrepen dat Tessa te weinig flessen kreeg met teveel voeding per keer.
Dus ik heb het veranderd:
08:00 200/5/2
10:00 paar hapjes fruit
12:00 klein flesje diksap
14:00 150/5
16:00 150/5
18:00 paar hapjes groente + paar slokjes diksap
19:00 200/5/2
Ik wil graag rond 12 uur nog iets geven, mag ze al een stukje soepstengel?
Ben erg benieuwd wat jullie nu van het schema vinden
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84434270
200/5 snap ik niet helemaal.
Je moet toch per 30 cc 1 schep voeding doen.
Ik zou vooral 's ochtends wat meer geven dan. 180+6 en dan 2 scheppen rijstebloem ofzo.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:51:26 #175
300054 Marlinde
pi_84434366
Ik zit in over het aantal schepjes dat het anders teveel word :D
Er mist iets bij het 12 uur moment vind ik zelf :P
Ze gaat wel na elk flesje even huilen omdat het op is en dat had ze niet toen ik grote flessen gaf..
Wat vind ik dit moeilijk zeg, een goed schema voor mn ukje qua eten :D
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84434461
Mart krijgt 4x 180+6 en dat is zeker niet te veel hoor.
Ze mogen zelfs nog 5 flessen hebben.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:57:27 #177
300054 Marlinde
pi_84434564
Dan ga ik dat proberen, 4x 180/6 :) Dankje :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:58:41 #178
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84434598
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:35 schreef Marlinde het volgende:
Ymme veel plezier morgen *O* :*

Nu had ik begrepen dat Tessa te weinig flessen kreeg met teveel voeding per keer.
Dus ik heb het veranderd:
08:00 200/5/2
10:00 paar hapjes fruit
12:00 klein flesje diksap
14:00 150/5
16:00 150/5
18:00 paar hapjes groente + paar slokjes diksap
19:00 200/5/2
Ik wil graag rond 12 uur nog iets geven, mag ze al een stukje soepstengel?
Ben erg benieuwd wat jullie nu van het schema vinden

ik vind dat ze zoveel eten 's middags krijgt. waarom verdeel je de flessen niet meer over de dag en geef je de rest als tussendoortje? Van de 4 voedingen per dag geef je er 3 in de middag/avond in een tijdsbestek van 5 uur :?
pi_84434635
Ik gok dat daar ook nog 2 rijstebloem oid inzitten? Toch ou ik er dan idd nog een schepje bij doen :)

Maar verder weet ik het niet zo goed. Soepstengel zijn gluten, dat zou ik sowieso niet doen voor de 6 maanden. Dan eerder een rijstwafel. Is ook zachter en minder scherp om te eten trouwens :)
pi_84434722
Hier is het 5x 180/6 (soms 200/6 met heet weer)

Ongeveer (kan een half uur tussen zitten ongeveer)
6:30
10:45
14:45
18:45
23:00

En dat gaat prima :)
pi_84435298
Ravi! :D

Hier Lisa's schema met 3,5 maand:

08:00 uur 210/7
12:00 uur 210/7
16:00 uur 210/7
20:00 uur 210/7 (waarvan 5 schepjes voeding voor hongerige baby's en 2 schepjes normale voeding.
pi_84435475
210?
Kan je dan niet beter overstappen op 180/6 en dan 5x?
Want 4 flessen onder de vier maanden wordt afgeraden en flessen van meer dan 200 (180+voeding dus) ook...
pi_84435513
En zo, WHAM ineens hakt het er in :?
...maar ik wou gewoon borstvoeding geven ;( ....

Hormonen nog niet helemaal terug op regel :')
pi_84435552
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:37 schreef ymme het volgende:
Nou zo gek lijkt me dat zowieso niet.
Er zullen ook vast wel winkels zijn waar je deze kunt kopen lijkt mij.

Maar via mijn ouders ;) Om uit te proberen.
Of ik deze ook kan overnemen is nog maar de vraag. Hopelijk wel, want ik vind hem erg mooi :)

Ik was wat verrast omdat je zei dat je nog moeilijk buiten kon nu het wiel kapot was en dacht zoiets van: "fijn dat als je iets via internet besteld dat het zo vlug geleverd wordt ^O^ "

Simmu: wat heb jij vlotte drinkers :D _O_

Hier hopen we er weer wat meer schema in te krijgen want sinds het warme weer is het weer helemaal om zeep en drinkt hij echt niet genoeg naar mijn goesting :N Zien wat het vandaag zal geven. Hij is alvast goed begonnen.
Rond 6.20u bij mij in bed, om 10u: 130cc en om 13u: 200cc.
pi_84435669
Lisa klokt het zo weg en heeft er echt geen last van. Op het CB hadden ze er geen problemen mee. Met 5
flessen ging ik het op een gegeven moment echt niet meer redden. Omdat ze zo lang slaapt kreeg ze elke 3 uur een fles en die moest ze gewoon echt niet, dus kreeg ze veel te weinig binnen/deed ze soms 45 minuten over een fles en dat is ook niet de bedoeling.
Met 4 flessen gaat het nu perfect. Ik was eerst overgestapt op 180/6 en dat 4 keer, maar dat is net te weinig. Nu laat meestal 10-20 en soms 30 staan en dat mag. En ze heeft de fles ook gewoon binnen 10-15 minuten op. Dat is een hele verbetering met hoe het hiervoor ging.

Free, :* je kunt er niets aan doen, hebt het geprobeerd en meer kun je niet doen. Maar ik snap dat het moeilijk is als je eigenlijk BV wil geven maar het lukt niet.
pi_84435680
@Leonieke: hier blijft ook regelmatig 40 tot 80 CC staan hoor :)
pi_84435702
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lisa klokt het zo weg en heeft er echt geen last van. Op het CB hadden ze er geen problemen mee. Met 5 flessen ging ik het op een gegeven moment echt niet meer redden. Omdat ze zo lang slaapt kreeg ze elke 3 uur een fles en die moest ze gewoon echt niet, dus kreeg ze veel te weinig binnen/deed ze soms 45 minuten over een fles en dat is ook niet de bedoeling.
Met 4 flessen gaat het nu perfect. Ik was eerst overgestapt op 180/6 en dat 4 keer, maar dat is net te weinig. Nu laat meestal 10-20 en soms 30 staan en dat mag. En ze heeft de fles ook gewoon binnen 10-15 minuten op. Dat is een hele verbetering met hoe het hiervoor ging.

Ah, ok, dan is het wel logisch inderdaad :Y
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:46:32 #188
300054 Marlinde
pi_84435952
Asy: Ik zie het nu ook, verkeerd getypt :D Om 12 uur fles en om 12:00 diksap :P

free: Rijstebloem geef ik alleen in de ochtend en voor het slapen gaan :)
Rijstewafel al geprobeerd, maar geen succes hier :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84435994
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:46 schreef Marlinde het volgende:

Je bedoelt zeker: 12 uur fles en 14 uur diksap ;)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:49:33 #190
300054 Marlinde
pi_84436064
pffff ja dat dus :D zit tegelijk met Tessa op schoot :P
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84436265
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef freecell het volgende:
@Leonieke: hier blijft ook regelmatig 40 tot 80 CC staan hoor :)

Hier ook, maar we hebben twee dagen gehad dat hij maar net de 500cc haalde en dat lijkt me niet goed. Daarom willen we er weer meer een schema inkrijgen :)
pi_84436307
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:46 schreef Marlinde het volgende:

free: Rijstebloem geef ik alleen in de ochtend en voor het slapen gaan :)
Rijstewafel al geprobeerd, maar geen succes hier :P

Ze heeft echt nog niet meer aan vast voedsel nodig dan wat ze nu krijgt :) Dus ik zou lekker rustig aan doen :)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 15:57:06 #193
18860 sindell
Seriously
pi_84437767
Laura heeft vandaag verhoging/koorts (?)
Vanochtend was ze even met papa onder de douche geweest en daar kwam ze zo koud onder weg dat haar vingertjes gewoon wit wegtrokken... en de douche was echt niet koud! En tezamen met dat ik haar om 8 uur wakker moest maken en ze nogal sloom leek heb ik maar even getempt, 38. Tussen de middag 38.9 en net 38.2. Ze drinkt wel normaal, ik leg haar maar elke 2 uur oid aan. En net wat fruit gehad wat ze ook zo weg hapte. Ze piept alleen een beetje en is dus wat hangerig en warm.... valt allemaal wel mee toch? Hoop ik?...
pi_84437876
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 08:44 schreef Asyniur het volgende:
Het was ook niet echt kritiek ofzo, het was meer bedoeld als: zo doe ik het :)

nee begrijp ik :)
had t ook niet zo opgevat ;)
was ook even mijn uitleg!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:24:27 #195
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84438623
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_84438766
wat een droppie jumparound
wie, wat, waar, hoe? ;)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:30:18 #197
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84438858
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
wat een droppie jumparound
wie, wat, waar, hoe? ;)

Tjibbe, jongetje, Filipijnen, :@

;-)

Thuis bevallen en woog 3280 gram na 10 dagen te laat geboren te zijn :)

* Jumparound Trotse papa is :D
Ecosia
pi_84439552
Mooie foto, Jumparound! Gefeliciteerd!

Marline: ziet er hartstikke mooi uit, dat schema! Bevalt het vervroegen van het fruithapje goed? Je kunt ook een broodkorst proberen in plaats van rijstwafel. Dikke kans dat ze daar ook weinig van eet, maar dat is ook helemaal niet nodig.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:04:40 #199
300054 Marlinde
pi_84440095
Claudia: Het vervroegen gaat inderdaad super :) Alleen is ze echt na elk flesje van 150 ML heel erg verdrietig, dus probeer toch maar ietsjes meer te geven, 180ML. Hopen dat haar dat wat meer tevreden maakt, het gekke is dat ze nu dus wel elk flesje wilt terwijl ze een tijd geleden echt niet meer als 3 flessen wilde! :D
Rijstewafel zat ze zo van te kokhalzen dat ik er helemaal eng van werd! Haar groente en fruit maak ik zelf en daar zitten af en toe ook kleine stukjes in en die gaan wel goed :?
Wat voor brood geef je haar dan, lichtbruin brood dacht ik toch? Mag ze alleen het korstje of zou ze ook het binnenste mogen?

Jumparound: Gefeliciteerd wat een mooie foto O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84440205
Jumparound: gefeliciteerd :) Mooi mannetje O+ En wat lijkt hij al veel haar te hebben :)
pi_84440394
Jumparound gefeliciteerd met je zoontje. Wonen jullie op de Filipijnen?

Wat een voedingsschema's allemaal :D En wat drinken jullie beebs allemaal veel!
Ik dacht meteen even aan je Freecell :*

Sindell, wat vervelend dat Laura een beetje ziekig is. Goed de temp in de gaten houden maar.

Mijn muppet is nog wel hoesterig en heeft een beetje een ratelende ademhaling, maar lijkt er verder niet onder te lijden. Met mij gaat het slechter en ik kom net terug van de spoedpost. De arts denkt dat mijn galblaas niet in orde is. Ik kan eigen geen vast voedsel eten zonder heftige pijn en braken. Gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, maar dat is te veel om hier te vertellen. Wie het wil weten mag pm'en.

Ik heb wel in de wachtkamer mijn kind gevoed en er is niet eens een boze arts naar me toe gekomen :+
pi_84440980
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:04 schreef Marlinde het volgende:
Claudia: Het vervroegen gaat inderdaad super :) Alleen is ze echt na elk flesje van 150 ML heel erg verdrietig, dus probeer toch maar ietsjes meer te geven, 180ML. Hopen dat haar dat wat meer tevreden maakt, het gekke is dat ze nu dus wel elk flesje wilt terwijl ze een tijd geleden echt niet meer als 3 flessen wilde! :D

Fijn dat ze zo goed drinkt! Dan geef je haar toch gewoon 180/6? Ivan kreeg volgens mij indertijd ook nog die hoeveelheden. Het wordt vanzelf wel minder naarmate ze meer vast voedsel binnenkrijgt.

Ivan huilde trouwens ook altijd nadat een fles op was, maar hield daar al gauw mee op en ging daarna vrolijk spelen. Dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden. Ik weet ook niet hoelang ze over een fles doet, maar het heeft gewoon even tijd nodig voor het gevoel van verzadiging intreedt.

quote:
Rijstewafel zat ze zo van te kokhalzen dat ik er helemaal eng van werd! Haar groente en fruit maak ik zelf en daar zitten af en toe ook kleine stukjes in en die gaan wel goed :?

Dat kokhalzen hoort er echt bij, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet tegen kunt. Ze is natuurlijk nog geen 6 maanden, dus het kan heel goed dat ze beter in het eten van bijvoorbeeld rijstwafel wordt als ze wat ouder is. Je kunt het later dus nog een keer proberen.

quote:
Wat voor brood geef je haar dan, lichtbruin brood dacht ik toch? Mag ze alleen het korstje of zou ze ook het binnenste mogen?

Op het voedselintroductieschema dat ik gebruik staat dat gist of zuurdesem de voorkeur hebben. Ik weet eigenlijk niet wat 'gist' precies betekent, maar iemand anders misschien wel? Ik zou zelf denk ik korst van volkorenbrood hebben genomen. Wij zijn ook begonnen met volkorenbrood (maar niet al te zwaar brood). Maar goed, ik eet zelf ook volkorenbrood. Ik denk dat ik daar wat makkelijker in zou zijn als ik zelf bijvoorbeeld gewoon bruin brood zou eten. (Het is ook het beste om Ivan volkorenpasta te geven, maar mijn vriend vindt die heel vies en dus nemen we gewone pasta.)

Het advies is om te wachten met het binnenste van het brood tot 7 maanden en daar zou ik me zelf wel aan houden. Het is allemaal niet niks voor de darmen, dat vaste voedsel. Ik vond het zelf in ieder geval een fijn idee om het voedsel rustig aan te introduceren.

Als je trouwens merkt dat ze in de middag nog honger heeft dan kun je haar ook een tweede fruithapje geven. Waarom niet? Misschien blijft er van het 1e hapje wel telkens iets over. Dan kun je dat in de koelkast zetten en later de rest nog eens aanbieden.
pi_84441195
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Mijn muppet is nog wel hoesterig en heeft een beetje een ratelende ademhaling, maar lijkt er verder niet onder te lijden. Met mij gaat het slechter en ik kom net terug van de spoedpost. De arts denkt dat mijn galblaas niet in orde is. Ik kan eigen geen vast voedsel eten zonder heftige pijn en braken. Gaat nog een hele geschiedenis aan vooraf, maar dat is te veel om hier te vertellen. Wie het wil weten mag pm'en.

Wat rot om te horen, octopussy! Ga je nu een heel traject in? Veel sterkte ermee. :* De timing is waardeloos in verband met je nieuwe klus, maar jij bent veel belangrijker dan het werk dat je doet. Niet te schuldig om voelen, hoor!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:06:45 #204
18860 sindell
Seriously
pi_84442359
Wat naar Octo, is er wel iets wat er aan gedaan kan worden? Zonder voedsel wordt je natuurlijk ook niet beter... :{
pi_84442449
Jumparound wat 'n mooi mannetje! Ik hou van die oude mannen handjes. O+ Ik vind dat zó baby. Daarna worden ze al heel snel groot. ;(

Octo, wat vervelend. Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent. :*
pi_84442539
Octo wat naar om te lezen. Gaan ze nu eerst nog verder onderzoeken doen of is er al direct een actieplan opgesteld? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze het nu laten bij "geen eten kunnen binnenhouden". Wel goed dat Hannah niet te veel last heeft van haar hoest en verkoudheid. Ik ben ook al met Thomas bij de dokter geweest (tijd geleden) voor zijn niezen en rochelen, maar het was ook niets om me zorgen over te maken.
En wat een fijne artsen hebben ze daar bij jullie op de spoeddiensten ;)

Thomas drinkt trouwens ook niet zoveel, hoor :N Wij zijn al lang blij als hij dagelijks tussen de 600 en 700 binnen krijgt :Y Nog een geluk dat hij eigenlijk nooit moet overgeven want anders zou ik me nog zorgen gaan maken.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:29:44 #207
300054 Marlinde
pi_84443116
Octo wat vervelend zeg! :*

Claudia bedankt voor je uitgebreide antwoord :* Rijstewafel wacht ik voorlopig mee, misschien dat ik binnenkort een broodkorstje ga proberen :)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:05:14 #208
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84444341
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:12 schreef octopussy het volgende:
Jumparound gefeliciteerd met je zoontje. Wonen jullie op de Filipijnen?

Nee, dat mocht ik willen :) Het is wel de plaats waar hij verwekt is ;)
WIj wonen heel saai in bussum :)
Ecosia
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:15:00 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84444601
Free, even een dikke :* :* maar denk maar aan hoe goed je mannetje het doet nu :Y (dat haalt het gevoel niet weg, maar misschien verzacht dat een beetje!)

quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lisa klokt het zo weg en heeft er echt geen last van.

Het zal natuurlijk best allemaal, maar mochten de darmen schade ondervinden, merk je dat nu niet maar op latere leeftijd. Tuurlijk is het niet bij alle babies schadelijk en hebben de meeste er later nooit last van, maar ik wilde even aangeven dat het feit dat ze er NU geen last van heeft, niet wil zeggen dat je op latere leeftijd er geen darmproblemen aan over kan houden.

Ravi *O* Lekker hè pap :9

Jumparound, gefeliciteerd met de mooie Tjibbe.

Octo, jemig meis, sterkte! :* Klinkt echt allesbehalve fijn (en dat is een understatement :{ ) Hoop dat de pijn snel minder wordt.

Marlinde, zoals Claudia al schrijft, kun je beter tot 7 maanden wachten met een broodkorst. Ik begreep niet goed wat je nu bedoelde, maar het lijkt me dat Tessa voorlopig wel voldoende bijvoeding krijgt toch?

Daan drinkt 4x200cc en dat gaat eigenlijk prima. De laatste fles krijgt hij met rijstebloem (die wel in mega snelheid leeg gaat...). Binnenkort maar eens beslissen hoe we het met bijvoeding gaan doen, potjes, eigen brouwsel of Rapley, we zijn er eigenlijk nog niet over uit. Ik denk dat het een combi van eigen maak en potjes wordt en af en toe wat Rapley tussen door. Ik vind het best spannend om met bijvoeding te beginnen. Merk aan mezelf dat ik het wel een stap vindt en weet niet goed hoe en waar te beginnen. Ben er wel uit dat ik met groente ga beginnen en de zoetigheden zoveel mogelijk uitstel. Water ipv diksap is prima wat mij betreft (en Daan vind water erg lekker) en als het goed gaat met groente dan pas fruit introduceren.
pi_84446233
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Marlinde, zoals Claudia al schrijft, kun je beter tot 7 maanden wachten met een broodkorst. Ik begreep niet goed wat je nu bedoelde, maar het lijkt me dat Tessa voorlopig wel voldoende bijvoeding krijgt toch?
Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.
pi_84446676
Octo, das knap balen -O- Heel veel sterkte hiermee joh!
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:15 schreef happyme28 het volgende:
Free, even een dikke :* :* maar denk maar aan hoe goed je mannetje het doet nu :Y (dat haalt het gevoel niet weg, maar misschien verzacht dat een beetje!)

Mijn schoonzus zei dat het 'balen van' na een weekje wel over zou zijn. 4 maand verder kan ik er nog steeds wel om janken :')

quote:

Daan drinkt 4x200cc en dat gaat eigenlijk prima. De laatste fles krijgt hij met rijstebloem (die wel in mega snelheid leeg gaat...). Binnenkort maar eens beslissen hoe we het met bijvoeding gaan doen, potjes, eigen brouwsel of Rapley, we zijn er eigenlijk nog niet over uit. Ik denk dat het een combi van eigen maak en potjes wordt en af en toe wat Rapley tussen door. Ik vind het best spannend om met bijvoeding te beginnen. Merk aan mezelf dat ik het wel een stap vindt en weet niet goed hoe en waar te beginnen. Ben er wel uit dat ik met groente ga beginnen en de zoetigheden zoveel mogelijk uitstel. Water ipv diksap is prima wat mij betreft (en Daan vind water erg lekker) en als het goed gaat met groente dan pas fruit introduceren.
Klinkt als een goed plan :)
Hier ging groente er bij de oudste niet soepel in, fruit wel snel, nog steeds eigenlijk... en hij eet groente het liefst rauw (komkommer, paprika, tomaatjes, ui...)
Met Florian wacht ik echt tot de 6 maanden. Das over drie weken al O_o
Ook in verband met zijn allergie en dergelijke, maar anders had ik ook gewacht :)
pi_84446765
Mart hoest echt steeds meer.
Hij ligt al een uur op bed. Maar ook al een uur te hoesten. Ik hoor geen slijm ofzo.
Heb nu een opgerolde handdoek onder het hoofdeinde gezet. En een gesnipperde ui naast het bed.

Hopelijk krijg hij wel wat slaap zo. Want ons dagje uit wordt er maar niet leuker op.
Ben je je ergens weken op aan het verheugen, gaat eerst de band lek van de kinderwagen en vervolgens wordt Mart verkouden. Kan niemand wat aan doen. Maar vervelend is het wel.
pi_84446983
Wen er maar een met een kind, dat niets loopt zoals je hebt gepland, ymme. ;)
pi_84447103
Maar hier planning gaat al zo lastig omdat manlief aso veel werkt.
Hebben we eindelijk een dag dat we iets met z'n 3-en kunnen gaan doen.
Voor de eerste keer in 5 maanden. Ben er aan toe, moet er ook echt even uit.
Ben een beetje 'op'. Wil nu ook eens aan mezelf denken, even één dagje!

Wat te doen. Mart oogt niet verkouden ofzo. Hoest alleen. Maar daardoor kan hij moeilijk slapen.
Morgen wel gewoon gaan?
pi_84447268
Of hij nou thuis hoest of buiten maakt geen donder uit zou ik zeggen :P
Als het nou regende of vroor misschien, maar binnen en buitentemp is ook ongeveer gelijk nu.

Ik wil wel eens lekker slapen... één nachtje.Is me ook nog maar één keer gelukt de afgelopen 5 maanden :+
En áls Florian dan een keer een beetje uitslaapt is Leander om 6:30 wakker.
Maargoed, het zit er nu eenmaal niet in. Over een half jaar slaaptie vast wel door :Y)
pi_84447448
Ga je er eigenlijk wel eens even alleen uit, ymme? Of met een vriendin bijvoorbeeld? Het klinkt alsof dat je ook erg goed zou doen!
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:55:15 #217
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84447902
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zei, hoor! Brood mag volgens dat schema vanaf 7 maanden, maar broodkorst al vanaf 6 maanden. Ik denk dat dat is omdat ze er toch niets/weinig van binnenkrijgen en er vooral op sabbelen.
Sorry.. niet goed gelezen. Anyway, bedoelde meer dat ze gewoon beter even nog een paar weekjes kan wachten om uberhaupt met iets van brood te beginnen.
pi_84447908
Gisteren met mijn moeder 2 uur van huis geweest zonder kind.
En we gaan wel eens samen uit naar feestjes van vrienden ofzo hoor :)

Maar een hele dag lijkt me gewoon heerlijk. Dus we gaan morgen gewoon!
pi_84448735
Ymme, zolang Mart verder vrolijk is dan zou ik ook gewoon lekker op pad gaan. Beetje wat warmer kleden dan je misschien normaal zou doen. Ik heb hier Luuf voor baby's (dat smeer je op de borst) en dat lijkt goed te helpen, en als ze een hoestbui heeft dan geef ik haar een lepeltje Thymsiroop. Dat spul is wel allejezus zoet en vlekt heel erg op kleding :X Ik neem het nu ook zelf want ik ben ook snipverkouden.

Ik was donderdag al naar de (vervangend) huisarts geweest met mijn buikpijn, maar die deed het af met spastische darm. De spoedarts nam het iets serieuzer en heeft me flinke pijnstillers en maagbeschermers meegegeven. Daarnaast krijg ik een echo en bloedonderzoek. Ik hoop dat het inderdaad aan de galblaas ligt want dan is het probleem goed op te lossen.

Oh en ik heb maar eens een pyamapapje gegeten waar ik een proefverpakking van had. Ik vind er veel te veel suiker inzitten voor een baby, maar voor mij is het nu wel even handig. Moet toch ergens mijn energie vandaan halen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:58:37 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84454729
Even een :* voor freecell en voor octo
En ik zag een mooie verse baby voorbij komen O+
pi_84460154
Die pyjamapapjes zijn lekker voor kinderen van bijna 2 :+ Tenminste, die doen er een moord voor, haha.

Hopen dat het je galblaas dan 'maar' is Octo...

HIer vannacht wakker om 2:30, 3:30, 4:30, 5:00 5:15, 5:30, 5:40n uiteindelijk om 5:50 fles :X
Zo, wat had ik het even gehad zeg....

Spoiler voor als je geen zin hebt om christelijke verhaaltjes te lezen :P

SPOILER
  zondag 25 juli 2010 @ 10:04:35 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84460559
Je christelijk verhaaltje :D
FIjn dat het werkte ;)
Dat jij die tijden allemaal zo goed weet zeg! Ik zeg net tegen mijn man dat ik een paar keer heb gevoed vannacht maar dat ik geen idee heb hoe laat. Zegt hij: opschrijven. Ikke: ja doei, dan moet het licht aan en ben ik klaarwakker. (maar volgens mij was het rond 1 uur, 3 of 4 uur en toen pas vanochtend om 7:30 en we hebben uitgeslapen tot 9:30 en dat alles zonder bidden :P)
  zondag 25 juli 2010 @ 10:07:04 #223
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84460594
Free, wat het ook is geweest, je hebt nog even heerlijk kunnen slapen!

Wij hadden vannacht ook voor het eerst eigenlijk dat Daan wakker was. Hij heeft wel eens een enkele keer dat hij half wakker wat geluiden maakt, maar dan is een speentje erin genoeg om 'm verder te laten slapen.

Nu dus rond 4 uur weer gebrabbel door de babyfoon, dus ik naar beneden speentje erin en hij doezelde weer in. Dus ik dacht, ik ga nog even naar het toilet beneden (die boven is naast de slaapkamer van Daan dus dat leek me niet zo handig). Dus zo gezegd zo gedaan, kom ik uit het toilet wil ik de trap op lopen, was ik vergeten dat marky 2 ijzere dieseljerrycans in de gang voor de trap had gezet om vandaag mee te nemen naar de boot. Dus KLETS, BANG, AUW! En Daan schrok zich een hoedje en was klaarwakker, huilen, helemaal van slag. Zo sneu! Dus we zijn bijna een uur bezig geweest om 'm weer rustig te krijgen en vervolgens ook weer in slaap. Even na 5 uur sliep hij gelukkig weer en werd pas om 8.30 uur weer wakker :D

Dus voor een uurtje wakker in de nacht hebben we 2 uur langer kunnen slapen :P Nu is alleen wel het hele schema in de war, want normaal gaat hij om 9 uur ofzo zijn bed weer in en nu kreeg hij pas om 9 uur z'n 1e fles en die krijgt hij normaal om 7 uur en om 11 uur de 2e..... af en toe best lastig als je zo'n behoorlijk regelmatig schema hebt, want dan ben je niet meer gewend om het anders te doen haha.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:10:11 #224
18860 sindell
Seriously
pi_84460632
Ouch Happy, dat moet pijn gedaan hebben :{
Freecell, wat een nacht weer :o

Laura heeft geen koorts meer! En nu ligt ze boven te huilen tijdens het aankleden? Terwijl ze gister eigenlijk alleen wat gepiept heeft.... dat meisje klopt niet helemaal soms :D
  zondag 25 juli 2010 @ 10:12:59 #225
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84460663
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:10 schreef sindell het volgende:
Ouch Happy, dat moet pijn gedaan hebben :{
Nou, ik had geen tijd om daar over na te denken omdat Daan direct begon te brullen dus ik vloog direct de trap op. Het viel achteraf ook wel mee, maar de herrie was het ergste.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:24:36 #226
17979 MissMSX
Knightmare
pi_84461920
Oeps verkeerd :@
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_84465845
quote:
Op zondag 25 juli 2010 09:21 schreef freecell het volgende:

Spoiler voor als je geen zin hebt om christelijke verhaaltjes te lezen :P

SPOILER
Gewoon een vraag hoor en als je liever niet wil antwoorden of via pm mag dat ook maar hoe ervaar jij het dan als het dan stil is?
Denk of geloof je dan echt dat het bidden heeft geholpen?
Voel je dat zo dat hij je gehoord heeft?

Weet niet hoe ik het anders kan/moet omschrijven.
pi_84468055
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:04 schreef Asyniur het volgende:
FIjn dat het werkte ;)
Dat jij die tijden allemaal zo goed weet zeg! Ik zeg net tegen mijn man dat ik een paar keer heb gevoed vannacht maar dat ik geen idee heb hoe laat. Zegt hij: opschrijven. Ikke: ja doei, dan moet het licht aan en ben ik klaarwakker. (maar volgens mij was het rond 1 uur, 3 of 4 uur en toen pas vanochtend om 7:30 en we hebben uitgeslapen tot 9:30 en dat alles zonder bidden :P)
Herkenbaar :P Ik probeer 's nachts altijd zo goed mogelijk te onthouden hoelaat ik voed, en dan word ik na x aantal uur weer wakker (door de baby dan he) en dan denk ik 'ja hoelaat was die andere voeding nou :?'.
De eerste 2 weken schreef ik 't wel nog op, daarna echt niet meer.
I'm not a sinner.
pi_84469088
Hallo allemaal,

Ik zou graag het volgende eens willen bespreken met jullie: inenten/vaccineren? Hoe gaan jullie hiermee om?
(ik kwam alleen een oud topic tegen maar dat ging of wel of niet vaccineren).

Ik wil op zich mijn kindje (nu 8 weken) laten vaccineren maar ik weet nog niet precies hoe en tegen wat bijvoorbeeld en wanneer. Dit omdat ik me er in aan het verdiepen ben en veel tegenstrijdige dingen tegen kom (o.a. vanwege eventuele 'schadelijke' stoffen in inentingen, onderzoeken naar bv. autisme en auto-immuunziekten na vaccinaties)?

Enten jullie in volgens het algemene inentingsschema?

Laten jullie tegen alles inenten?

Laten jullie jullie kindje later inenten (bv. na een jaar wanneer het immuunsysteem wat meer op gang is)?

Laten jullie jullie kindjes gespreid inenten, dus niet met cocktails maar met afzonderlijke prikken?

Zijn er hier ook ouders die helemaal niet laten inenten?

Ben benieuwd naar jullie meningen.
  zondag 25 juli 2010 @ 15:30:38 #230
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84469233
Wij volgen het schema van Kind&Gezin: http://www.kindengezin.be/Themas/Vaccineren/default.jsp (in de pdf staat het schema). Bij 8 weken kreeg Thomas dus 2 prikken (de groene vlek en Pneumokokken) en 1 siroop (rotavirus).
Nu geen prikken meer tot hij 12 maanden is *O*

Links in het menu staat er nog extra informatie over de vaccinaties (poliovaccinatie is verplicht en daarvan hebben we bij de aangifte ook een attest gekregen dat we moeten laten invullen als de vaccinaties afgerond zijn. En dan moet ik eens zien naar waar we dat moeten opsturen, maar dat is nog veraf ;) ).
pi_84469404
Ik laat Lisa gewoon volgens het rijksvaccinatieprogramma inenten. Ik heb er eerlijkgezegd niet over nagedacht verder. :@
  zondag 25 juli 2010 @ 15:37:44 #232
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84469419
Harry is gewoon volgens het reguliere inentingsprogramma ingeënt (3x2 prikken). Ik heb geen grondig onderzoek gedaan maar de folders gelezen en ook de folders gelezen van de betreffende ziektes.
M.i. is de kans dat hij iets oploopt van een inenting kleiner dan áls hij een van de betreffende ziektes zou krijgen. En met uitzondering van een lichte verhoging en veel slapen heb ik niks aan hem gemerkt.
  zondag 25 juli 2010 @ 15:41:41 #233
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84469532
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik laat Lisa gewoon volgens het rijksvaccinatieprogramma inenten. Ik heb er eerlijkgezegd niet over nagedacht verder. :@
idem hier :@
Ik ben ervan uit gegaan dat er voldoende onderzoek is geweest omtrent de vaccinaties.

Asyniur: stopt het bij jullie na 3 keer prikken? Want als je dat vergelijkt met het schema van België (zie mijn vorige post) is dat toch een groot verschil? :?
Edit: laat maar, ik heb het schema al even opgezocht. Het loopt idd nog verder :Y
  zondag 25 juli 2010 @ 15:44:51 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84469630
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:41 schreef leonieke het volgende:

[..]

idem hier :@
Ik ben ervan uit gegaan dat er voldoende onderzoek is geweest omtrent de vaccinaties.

Asyniur: stopt het bij jullie na 3 keer prikken? Want als je dat vergelijkt met het schema van België (zie mijn vorige post) is dat toch een groot verschil? :?
Edit: laat maar, ik heb het schema al even opgezocht. Het loopt idd nog verder :Y
Hij moet de rest nog krijgen ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 15:48:42 #235
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84469732
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat? Stel dat je kleren hebt van maat 68. Begin je die dan aan te doen eens jullie baby net over de 62cm is (vorige maat) of als hij eerder naar de 68cm gaat?
Ik vraag me eigenlijk altijd af hoe ze dat bedacht hebben met die maten want tussen 62 en 68cm zitten toch vrij veel cm's.

Thomas draagt nu de beide maten terwijl hij 65cm is, maar ik vraag me eigenlijk af hoe jullie dat doen. Gewoon, zomaar omdat ik nieuwsgierig ben :D
pi_84470001
Leo, ik had op een gegeven moment zowel 56 als 62 in de kast hangen en gebruikte beide maten, soms waren kleertjes van 62 nog net te groot, maar het grootste gedeelte paste gewoon. En op een gegeven moment paste ze maatje 56 niet meer. :D Kortom, ik doe het precies hetzelfde als jij.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:05:11 #237
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84470243
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat?
als hij de huidige kleertjes niet meer past :+

Ja, een beetje open deur natuurlijk, maar ik kijk gewoon hoe kleertjes een beetje vallen en pas eens wat tussendoor tot hij het aankan en dan gaat hij in de actieve kleertjes bak zeg maar (die is er niet echt, maar ik weet gewoon wat hij past en wat nog niet). De kleertjes die te klein zijn gaan in een zak om te bewaren of in de verkoop of geef ik weg. Daan heeft nog een heel enkel shirtje mt. 56 aan en verder veel 62 en een enkele broek of shirt mt. 68. Langzaam aan ga ik over.

Oh en qua vaccinatie; het nut van vaccineren is inmiddels ruimschoots bewezen, dus Daan gaat gewoon mee in het landelijk vaccinatie programma via het CB.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:08:52 #238
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84470340
Ik vroeg het me eigenlijk ook af omdat ik het wat moeilijk vind om kleren te kopen voor de toekomst. Thomas is nu 4,5 maand en past al veel van maat 68 en al sommige dingen van maat 62 niet meer, terwijl 68 eigenlijk vanaf 6 maand is en 62 van 3 tot 6 maanden. Dan kloppen die maten toch eigenlijk gewoon niet?
Ofwel moet ik gewoon geen typische seizoenskleren kopen. Maar met een jasje vind ik dat bv wel moeilijk.
pi_84470605
Ik kijk hier ook naar hoe de kleertjes vallen. Sommige kleertjes maat 68 gaan nu al krap zitten en andere kleertjes in maat 62 gaan nog prima. Alleen de rompertjes combimaat 62/68 gaan nu zo'n beetje krap zitten gek genoeg. Combimaat 74/82 is dan wel weer te groot, dus ik ben op zoek naar rompers in maat 68 en 74.

Inentingen gaan hier ook volgens het Rijks Vaccinatie Programma. Hannah reageert niet slecht op de vaccinaties en ik vind dat de huidige vaccinaties lang genoeg getest zijn. Bovendien is de kans dat ziektes als Polio weer opsteken groter als kinderen er niet tegen worden ingeënt.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:18:54 #240
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84470618
Ja, ik vind het ook lastig soms hoor. Ik heb ook kleertjes die ik waarschijnlijk nooit zal aantrekken. Warme kleertjes maat 62 bijvoorbeeld. Als de zomer zo warm blijft, zit hij in maat 68 als de zomer voorbij is. Maar ja, dat is een gok. Ik koop ook niet zover vooruit. Ik heb wel wat 74, maar nog niet zoveel omdat ik gewoon niet weet wanneer hij daar in zal passen.
  zondag 25 juli 2010 @ 16:52:26 #241
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84471617
Rompertjes koop ik in Wibra of Zeeman. Daar heb je de afzonderlijke maten.
En idd, hier ook veel kleertjes die hij niet zal aantrekken. Maar wie verwacht er ook zo'n zomer? :o Met het kopen van een jasje zal ik gewoon nog wat wachten. Dat is me te duur om het niet te kunnen dragen :@
pi_84475846
Poeh freecell, wat een nacht weer :{
Hoe gaat het overdag? Dan heb je ook nog eens je handen vol aan Leander natuurlijk -O-

Ik zou me een hartaanval geschrokken zijn Happy :D

Een beetje aan de late kant, maar ymme, ik zou me niet te druk maken om alles wat niet loopt zoals je gepland hebt. Gewoon genieten van jullie dagje samen :*

Nog niet over nagedacht Leonieke. Met de normale kleding kun je natuurlijk altijd in laagjes werken. En met een jasje zou ik denk ik een niet al te duur vest/hoody van de Hema ofzo kopen. Tenzij echt winter natuurlijk... dan zou ik het niet weten :D
Het is met kinderkleding zeker net zoals met gewone kleding? Dat je in september al je kleding voor de winter moet kopen, omdat in de winter alleen maar voorjaarskleding te koop is :X :')
Dat vond ik ook zo stom met zwangerschapskleding. Alsof je 4 maanden vantevoren weet hoe opgezwollen je bent over 4 maanden. En ook nog eens: tegen de tijd dat je weet dat je zwanger bent ga je toch niet meteen zwangerschapskleding kopen voor 4 maanden later? Ik wilde in de winter nog een trui kopen, maar die waren niet meer te krijgen :{
pi_84477062
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:04 schreef Asyniur het volgende:
FIjn dat het werkte ;)
Als het netjes om het uur en dan om het kwartier is onthoud ik het wel, anders ook niet hoor :P
En om je laatste regel schoot ik hardop in de lach :D ;)

Hier slapen we werkelijk nooit uit. Zijn er altijd tegen 7 uit met z'n allen normaal....
quote:
Op zondag 25 juli 2010 13:49 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Gewoon een vraag hoor en als je liever niet wil antwoorden of via pm mag dat ook maar hoe ervaar jij het dan als het dan stil is?
Denk of geloof je dan echt dat het bidden heeft geholpen?
Voel je dat zo dat hij je gehoord heeft?

Weet niet hoe ik het anders kan/moet omschrijven.
Ik geloof dat God een hulpkreet (en geloof me, dit was echt een hulpkreet, ik zag het zó niet zitten....) altijd hoort :)
En soms doet Hij er wat aan. En als we normaal echt niet langer slapen dan tot 7:00 en normaal gaat Leander bij 'wakker' nooit meer uit zichzelf slapen en binnen 5 minuten is de hele tent onder zeil. Ja, dan geloof ik dat God mij gehoord heeft en even een handje heeft geholpen bij mijn dag :) en dat was vrij effevtief, want ondanks het feit dat Florian vandaag weer brullen spugen en eczeem was kon ik er heel goed tegen vandaag :)
En weer brullen spugen en eczeem na een feestje met een groep mensen.... Hij sabbelt hier aan een vinger en bijt daar in een trui en krijgt blijkbaar weer iets binnen.... -O- Ik kan het jongetje toch ook niet in een bubbel stoppen? ;(
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:08 schreef leonieke het volgende:
Ik vroeg het me eigenlijk ook af omdat ik het wat moeilijk vind om kleren te kopen voor de toekomst. Thomas is nu 4,5 maand en past al veel van maat 68 en al sommige dingen van maat 62 niet meer, terwijl 68 eigenlijk vanaf 6 maand is en 62 van 3 tot 6 maanden. Dan kloppen die maten toch eigenlijk gewoon niet?
Ofwel moet ik gewoon geen typische seizoenskleren kopen. Maar met een jasje vind ik dat bv wel moeilijk.
Niette ver van te voren kopen :) Vaak krijg je nog wel wat ook en soms gaat het met groeien ineens supersnel en dan weer een tijdje trager, dus voorspelbaar is het ook al niet...
En nee, die leeftijden bij maten kloppen echt nooit :D

Over inenten: ikheb er wel degelijk over nagedacht, bij Leander de eerste entingen 2 weken uitgesteld omdat hij zo vroeg was (3weken te vroeg) en ik was er zelf wat huiverig voor, want ik heb er zelf 2 dagen door in half-coma gelegen. (zeg maar: ogen open, nergens op reageren) dat bleek door het kinkhoestvaccin tekomen en daarvoor hebben ze nu een ander vaccin (dat vaccin werd in Duitsland en België overigens al gebruikt toen ik de oude nog kreeg :') )

Verder is het onderzoek naar de relatie tussen autisme en vaccinaties behoorlijk omstreden :)
En die schadelijke stoffen (oa kwik)zitten er NIET in die mate in :) De meeste schadelijke stoffen waarover gesproken wordt zitten er helemaal niet in zelfs.
En ja, de gevolgen van vaccinatieproblemen zijn ernstig en een risico, maar de gevolgen van bijvoorbeeld een polio-epidemie zijn veel groter :) En als we nu allemaal braaf onze kinderen laten enten, dan hoefthet over 60 jaar niet meer, net zoals we nu niet meer hoeven enten tegen pokken :)
pi_84478148
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:48 schreef leonieke het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag ivm kinderkleren. Wanneer gaan jullie eigenlijk over naar een andere maat? Stel dat je kleren hebt van maat 68. Begin je die dan aan te doen eens jullie baby net over de 62cm is (vorige maat) of als hij eerder naar de 68cm gaat?
Ik vraag me eigenlijk altijd af hoe ze dat bedacht hebben met die maten want tussen 62 en 68cm zitten toch vrij veel cm's.

Thomas draagt nu de beide maten terwijl hij 65cm is, maar ik vraag me eigenlijk af hoe jullie dat doen. Gewoon, zomaar omdat ik nieuwsgierig ben :D
Ik vond bij Mart de kleding in 68 of net nog passen of net niet. Dus heb ik vandaag een trainingspakje gepast van maatje 74 :D En die zat heel mooi. Dus sommnige kleding heeft hij nu al 74. Maar broeken 68 zitten nog perfect. Maar sommige shirts 68 niet meer. En sommige 74 zijn ook te groot. Ik kijk meestal even 'op gevoel' en meestal heb ik het dan goed.

En ik heb het liever iets ruimer, dan te strak :)
pi_84478255
En we hebben een super dag gehad vandaag *O*

Mart vond het super in het dolfinarium. En wij hebben ook genoten.
Vooral ik O+ Oh wat word ik altijd vrolijk en blij als ik daar ben zeg. Soms zelf een beetje emotioneel.
Ik heb iets met die beesten.

Mart heeft heerlijk een uurtje in de mei tai gezeten (maar ik doe hem nog niet goed om, maar krijg volgende week een consult thuis van 1,5 uur, ook met andere doeken dus komt goed) en verder heeft hij heerlijk in de kinderwagen gelegen. Waarvan ook nog heerlijk geslapen terwijl wij 'onder water' waren bij de dolfijnen. Wat een mooi gezicht toch die beestjes. En tijdens de droomwens show, heeft Mart echt zijn ogen uitgekeken. Hij zat heerlijk bij papa op schoot. En keek met vol bewondering en grote ogen naar alle lampjes die de kinderen in het publiek hadden. :D Maar zodra er een dolfijn begon te springen, keek hij direct daarheen O+

Heerlijk z'n dag!
  zondag 25 juli 2010 @ 20:10:09 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84478935
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:23 schreef freecell het volgende:

[..]

Als het netjes om het uur en dan om het kwartier is onthoud ik het wel, anders ook niet hoor :P
En om je laatste regel schoot ik hardop in de lach :D ;)

Hier slapen we werkelijk nooit uit. Zijn er altijd tegen 7 uit met z'n allen normaal....
Ik slaap eigenlijk nooit uit maar blijkbaar was ik vandaag zo moe dat ik na de voding van half 8 weer in slaap ben gevallen inclusief kind ;)

ymme, fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben!

kleding: tja ik heb hier al hele voorraden liggen ivm overnemen enzo. Ik kijk gewoon wat nog past en soms is dat nog 50/56 en soms past 68 niet meer. En ik heb dingen te koop staan as we speak omdat Harry ze niet meer gaat passen deze zomer of omdat ik er teveel van heb.
Het grootste 'probleem' zijn de warmere kleertjes want die kun je met warm weer niet aan doen. De t-shirts enzo zijn ook nog te dragen met een longsleeve of romper met lange mouwen eronder...
pi_84494032
Ok, wil iemand mij even vertellen dat er rond de 5 à 5,5 maanden een sprongetje zoid it en dat ik niet de ha hoef te bellen omdat het krijsen en niet slapen terug is? -O-

Hij krijst weer als vanouds met één belangrijk verschil: alleen in bed :? Als ik er bij blijf gaat hij uiteindelijk wel slapen, maar is wel flink vroeg weer wakker (en vannacht was ronduit drama vanaf 2:00 :X ik hoef alleen maar speenploppen, maar daar moet ik wel elk half uur mijn bed voor uit... GAAAAAP )
En vanmorgen lag hij een beetje te piepen en mopperen rond 5:30 en toen dacht ik: je piept maar even door, als ik nu naar je toe ga ben ik niet aardig }:| en toen viel hij weer in slaap :o Tot 6:30 O+

Nuja, hij slaapt nu, wrs wel een uurtje en dreumes zit voor TV :@ Mama-tijd!
  maandag 26 juli 2010 @ 08:45:29 #248
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84494230
Free, het 26 weken sprongetje zit er wel aan te komen, misschien begint hij daar al wat mee? Maar dat krijsen is nu niet echt veelvoorkomend bij een sprongetje toch? Minder slapen op zich wel. Nou ja, hopen maar dat dat het is, want het blijft maar zo zwaar voor je anders.

Ik ga zo met Daan naar de oogarts. Ben benieuwd of ze iets kunnen betekenen voor 'm. Ben ook benieuwd hoe hij het houdt, want normaal slaapt hij altijd tussen 9 en half 11 maar dat zit er vandaag niet in. Hij heeft tot 7 uur geslapen vanmorgen dus dat is in ieder geval een half uurtje meer dan normaal en wie weet slaapt hij in de auto en terwijl we wachten in het ziekenhuis nog even een powernap ofzo.
pi_84494278
Nou, het krijsen lijkt echt een soort van 'ik ben doodop, MAAR IK WIL NIET!' als ik hem even een paar minuten laat krijsen (ik blijf er wel bij) wordt hij zo moe dat ik hem daarna weer zijn speen kan geven en dan slaapt hij al vor ik de deur uit ben.
Maargoed, dan ben ik vrij lang boven en heb ik een dreumes alleen beneden. Niet ideaal ;)

Ben benieuwd of de oogarts een oplossing weet... Hebben ze al eens een kweekje gemaakt?
pi_84495523
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:25 schreef proud_mami het volgende:

Enten jullie in volgens het algemene inentingsschema?

Ben benieuwd naar jullie meningen.
Hier heb ik de oudste laten enten volgens het programma en dat laat ik bij de jongste ook doen, die krijgt volgende maand haar eerste prikken.
Heb me er nooit in verdiept wat de risico's kunnen zijn van enting maar wat de risico's en ziektes zijn als je ze niet laat inenten!
Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat er met iemand iets mis is gegaan door de inentingen en ik heb ze liever gezond dan al die nare ziektes die ze kunnen krijgen... Maar ben van mening dat je het als ouders zelf moet weten!

Verder wil ik graag even heel ego al mijn zorgen en onzekerheden op tafel gooien bij jullie...

Nanique is sinds Vrijdag al huilerig, wakker en spuugt redelijk veel van haar fles uit. Nou slaapt ze sinds Vrijdag ook ineens door!
Denk dan nog misschien moeten we door het doorslapen even een ander ritme zoeken maar inmiddels op Maandag nog steeds hetzelfde liedje..
Komt er ook nog eens bij dat ze dus zoo moe is van overdag dat ze haar late voeding niet eens wil!

Maar goed, ze is 6 weken!!
Haar schema is nu zo

800 uur 120/4
1100 uur 120/4
1400 uur 120/4
1700 uur 120/4
2000 uur 120/4

En normaal is er dus nog een voeding van 2300 uur maar ze slaapt en is niet wakker te krijgen!
Ze drinkt trouwens haar flessen nog niet helemaal leeg...

Iemand een idee wat het kan zijn of de gouden tip?! Mijn peuter vind het allemaal maar niks dat haar zusje alleen maar huil en wakker is want mama heeft nu even weinig tijd voor d'r!

* Lieszdraaijer is moe! ;)
pi_84495747
Wat lekker dat ze doorslaapt Lies :) Als ze doorslaapt heeft ze ook niet meer nodig hoor :)

Draagdoek een idee? Baby in de doek, handen vrij voor peuter?

Met 6 weken hebben ze normaal vaak regeldagen, bij de fles zie je dat ook vaak wel terug als piepen en moeilijk doen :) Dat zou het nog kunnen zijn. Dan is het over een paar dagen wel over :Y
pi_84495925
mijn baby is raar. die snapt niet dat als je twee weken ben niets hoeft te kunnen behalve stil liggen.
leg m net neer op de bank, draait ie zich op zn zij (doet ie al twee weken :P) en toen k opstond draaide hij zich op zn buik... toeval ;) maar had wel zoiets van je bent twee weken oud, blijf lekker liggen :P

freecell, lijkt me slopend die nachten!
pi_84496431
waaah Sonnetje :o Snelle baby!
pi_84497211
goede morgen allemaal

ik kom me ook maar weer eens melden hier :@ de warme dagen en het veelal alles zelf doen maakt dat ik niet veel achter de computer ben
Maar veelal alles zelf doen is heeeeeeerlijk O+ Heb nog maar 1 halve dag hulp en ook de hond gaat alleen nog maar de grote rondes mee met mn schoonouders.

Met lisz (ik ga haar maar zo afkorten ik vond het zonder z steeds zo raar staan) gaat alles goed
het lijkt erop dat ze sinds van de week het doorslapen een beetje snapt!
Ze hoeft niet meer naar de osteopaat! geeft nog wel veel terug, maar wordt niet meer gillend wakker van het maagzuur
Donderdag zijn we gaan zwemmen en daar hebben we beide van genoten!

nu ga ik even bijlezen zo lang ze nog slaapt
pi_84497498
ik heb wel een poging gedaan om wat bij te lezen, maar vind het ook een beetje raar om op dingen te reageren van bijna een week terug...

wel een mooie baby voorbij zien komen, slecht slapende of zieke kindjes :*
maar ook kindjes die rollen en op hun zij gaan liggen *G*

en verder wil ik gewoon wel iedereen een :* geven, maar free en octo even een dubbele :*
  maandag 26 juli 2010 @ 12:43:18 #256
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84500230
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:49 schreef freecell het volgende:
Ben benieuwd of de oogarts een oplossing weet... Hebben ze al eens een kweekje gemaakt?
Nog niet bijgelezen, maar dus geen oplossing, maar nu dus een kweekje gemaakt. Ik verwacht er weinig van. Advies: blijven schoonmaken en terugkomen over een maand of 2 of als het oogje rood wordt. Verder: bedankt en tot ziens. 9 van de 10 keer is het binnen een jaar weg hoor ik van iedereen (en nu dus weer) dus daar gaan we maar vanuit. Ik hou het goed in de gaten en als het erger wordt hang ik weer aan de bel.
pi_84505570
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:40 schreef freecell het volgende:
waaah Sonnetje Snelle baby!
ja he en hij heeft t gewoon nog een keer gedaan. gekko!

happy vervelend dat ze er niets aan (kunnen) doen
kan k dat nog een keer aan R doorgeven, want die bindt dat we naar de dokter moeten gaan met floris zijn oogjes
pi_84509018
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:03 schreef Lieszdraaijer het volgende:

[..]

Nanique is sinds Vrijdag al huilerig, wakker en spuugt redelijk veel van haar fles uit. Nou slaapt ze sinds Vrijdag ook ineens door!
Denk dan nog misschien moeten we door het doorslapen even een ander ritme zoeken maar inmiddels op Maandag nog steeds hetzelfde liedje..
Komt er ook nog eens bij dat ze dus zoo moe is van overdag dat ze haar late voeding niet eens wil!

Maar goed, ze is 6 weken!!
Haar schema is nu zo

800 uur 120/4
1100 uur 120/4
1400 uur 120/4
1700 uur 120/4
2000 uur 120/4

En normaal is er dus nog een voeding van 2300 uur maar ze slaapt en is niet wakker te krijgen!
Ze drinkt trouwens haar flessen nog niet helemaal leeg...

Iemand een idee wat het kan zijn of de gouden tip?! Mijn peuter vind het allemaal maar niks dat haar zusje alleen maar huil en wakker is want mama heeft nu even weinig tijd voor d'r!

* Lieszdraaijer is moe! ;)
Hier hetzelfde, hij is nu ook 6 weken. Na de voeding van (rond) 20u vaak niet meer wakker te krijgen. Maar dan komt hij wel tegen 2 uur 's nachts weer en dan weer tegen 5 's ochtends.. is doodvermoeiend. Probeer hem nu toch echt rond 23/24u wakker te maken door op te tillen, rond te lopen, beetje praten etc. Dan wordt hij vaak toch nog wakker, drinkt nog wat en slaapt tot een uur of 5/6.
I'm not a sinner.
  maandag 26 juli 2010 @ 17:09:21 #259
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84511001
Bij ons hielp een nieuwe pamper vaak om Thomas wakker te krijgen :Y

Hier gaat het echt niet meer zo vlot :N Thomas drinkt overdag minder en minder. In totaal heeft hij van 400cc al 170cc laten staan vandaag (wel al ervoor bij mij gedronken). Heb echt geen idee aan wat het kan liggen. 's Nachts wordt hij dan natuurlijk wel wakker om te drinken, dus ik hoop dat hij zijn tekort zo wel wegwerkt. Maar toch, hij drinkt eigenlijk heel de dag door minder in vergelijking met een paar weken geleden.
pi_84513342
Ymme, fijn dat het zo'n leuke dag is geweest gisteren! Ondanks dat de aanloop naar die dag toe wat minder was. ;)

Leo, wat vervelend dat Thomas overdag zo slecht drinkt. Kan het niet zijn dat hij door fruit/groentehapjes wat minder trek heeft in z'n melk? Ik heb helaas geen tips voor je, sorry.

Hier heb ik Lisa gisteren toch maar weer teruggezet naar 180+6. Ik kreeg toch een beetje een naar gevoel bij de darmschade verhalen hier, ondanks dat het CB wel vertelde dat het mocht (maarja daar komen wel vaker tegenstrijdige adviezen vandaan). :? Tot nu toe gaat het in ieder geval goed, al gaat wel elke fles binnen 10 minuten leeg nu.

Klopt het dat ik Keshet en Emma al een tijdje niet gezien heb hier? Ik zag ergens (denk het fototopic) wat foto's van Emma op het KDV langskomen. Is het allemaal goed gedaan daar?
  maandag 26 juli 2010 @ 18:27:52 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84513806
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:09 schreef leonieke het volgende:
Bij ons hielp een nieuwe pamper vaak om Thomas wakker te krijgen :Y

Hier gaat het echt niet meer zo vlot :N Thomas drinkt overdag minder en minder. In totaal heeft hij van 400cc al 170cc laten staan vandaag (wel al ervoor bij mij gedronken). Heb echt geen idee aan wat het kan liggen. 's Nachts wordt hij dan natuurlijk wel wakker om te drinken, dus ik hoop dat hij zijn tekort zo wel wegwerkt. Maar toch, hij drinkt eigenlijk heel de dag door minder in vergelijking met een paar weken geleden.
Kunnen tandjes zijn, kan de wind zijn, kan de temperatuur zijn, kan de stand van de maan zijn, noem maar op.
Vaak trekt het vanzelf wel weer bij, en zolang het overgrote deel er nog in gaat de mussen niet dood van het dak vallen van de hitte is er weinig aan de hand meestal. :Y
Neemt niet weg dat het je wel onzeker kan maken. ;)
  maandag 26 juli 2010 @ 19:10:41 #262
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84515495
Oh, maar die hapjes zijn het noemen niet waard. Hij lust het nog niet echt, dus als hij één lepeltje geplette banaan binnen krijgt is het veel.
Maar ik hoop wel dat het nog niet aan de tandjes ligt, die mogen nog even wegblijven :D

En idd, Nikki, die tegenstrijdige adviezen maken het er allemaal niet simpeler op.
  maandag 26 juli 2010 @ 19:15:53 #263
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84515791
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Klopt het dat ik Keshet en Emma al een tijdje niet gezien heb hier? Ik zag ergens (denk het fototopic) wat foto's van Emma op het KDV langskomen. Is het allemaal goed gedaan daar?
Keshet is effe druk denk. Maar het is goed gegaan op het KDV. Helaas heeft Emma nu een liesbreuk en is ze vandaag met haar naar het ziekenhuis.

Maar ik denk dat als ze tijd heeft, ze zelf wel effe een update komt geven :)

Daan heeft vandaag over de hele dag wel 3 kwartier geslapen :o Vanmorgen moesten we om 9 uur de deur uit naar het ziekenhuis, de afspraak van 9.45 liep uit tot 10.15, 10.30 naar het KDV om 10.45 uur daar aangekomen gingen ze uitgerekend NU de jaarlijkse brandoefening doen. Hij was net in de auto in slaap gevallen maar schrok zich wezenloos van het brandalarm. Overstuur natuurlijk en eigenlijk de hele dag een beetje van slag geweest. Wel goed gedronken maar slapen ho maar.

Ik heb 'm net om 18.45 uur op bed gelegd en hij was binnnen 5 minuten in coma :z :z
pi_84516288
Achossie Emma, er blijft je ook weinig bespaard tot nu toe hè. ;( Ik hoop maar dat ze het snel op kunnen lossen.

Happy, wat zielig voor Daan, ligt ie net lekker te slapen gaat er een sirene af. Nou nu dan vanavond maar lekker slaap inhalen. :z
  maandag 26 juli 2010 @ 19:44:16 #265
300054 Marlinde
pi_84517058
Awh Emma! Wat krijg je een hoop voor je kiezen zeg, zo'n klein mupje en al zoveel meegemaakt...

Happy wat sneu zeg!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84517696
Emma, wat balen zeg... -O-

Daan, dat is wel érg weinig slaap jongen :o Dat hij niet alleen nog maar kon brullen :D
  maandag 26 juli 2010 @ 20:06:33 #267
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84517891
quote:
Op maandag 26 juli 2010 20:01 schreef freecell het volgende:
Daan, dat is wel érg weinig slaap jongen :o Dat hij niet alleen nog maar kon brullen :D
Mijn kind huilt eigenlijk nooit :N (alleen als hij pijn heeft of erg schrikt ofzo, maar niet om honger, slaap of vuile luier ofzo, best lastig af en toe maar vaker gewoon erg makkelijk) maar hij was wel wat stiller, hangerig en jammerig.
pi_84520927
Hier heeft Lisa net gegild, maar dan echt gegild zoals alleen meisjes dat kunnen. Haar papa liet per ongeluk z'n magnum ijsje vallen zo op Lisa's hoofd net boven haar oortje. ;( Ze was helemaal van slag en het hield pas op toen ik haar de fles gaf. Nu zit er een klein bultje en een rood plekje. Arm schaap.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:44:04 #269
265732 Keshet
pi_84522901
Bedankt voor de update Happy! :D

Wennen op het KDV is inderdaad prima gegaan! Ze heeft het er prima naar haar zin en de leidsters zijn ook helemaal fan van haar.

We hebben wat hectische dagen achter de rug. Emma was vorige week sloom, sliep ontzettend veel, zag bleek en dronk ook slecht. Ze moest zelfs wakker gemaakt worden voor haar flessen, dat is sinds haar thuiskomst nog nooit gebeurd! 't is een klein vreetzakje normaal gesproken!
Gisteren en vandaag ging het natuurlijk (gelukkig!) al weer supergoed maar we zijn toch maar naar de extra afspraak in het ziekenhuis gegaan.
Vanochtend konden we langskomen om haar ijzer etc. te laten checken.
Na het bloedprikken heeft ze voor het eerst met traantjes gehuild. Hoe zielig! :'(
Ik heb de dokter ook gevraagd om even naar haar schaamlipje te kijken omdat die regelmatig wat dik en blauwig is. De huisarts zei een paar weken terug dat het een opgezet kliertje was maar het zat me toch niet helemaal lekker. Het blijkt een liesbreuk te zijn en artsen in het SFG kregen het niet teruggeduwd de buikholte in. }:| We mochten wel naar huis, er zou even gebeld worden met het Sophia Kinderziekenhuis om een afspraak met ons te maken om er naar te laten kijken.

We waren net thuis en toen werden we al gebeld. Er was te weinig bloed afgenomen om Emma's HT en HB te kunnen bepalen dus dat moest nog een keer. Ook vonden de artsen in het Sophia dat er vandaag nog naar de liesbreuk gekeken moest worden omdat het er op leek dat er een stukje darm bekneld zat. Zij hadden alleen geen bed vrij dus moesten we naar het Juliana Kinderziekenhuis in Den Haag en ons melden op de EHBO.
Dus hup, Emma weer in de auto en naar Den Haag.
Daar zijn we de hele middag bezig geweest. Emma heeft een demo 'van buik naar rug rollen' gegeven en geflirt met alle dokters. Er zijn ook echo's etc. gemaakt. Drie artsen kregen de breuk niet weggeduwd en dus zou ze vandaag nog geopereerd moeten worden. Toen kwam er een oudere, soort MacGyver dokter en die plopte 't zo terug! Held! :o _O-
Dus, vandaag geen operatie! *O*
We moeten 't scherp in de gaten houden en linea recta naar de EHBO rijden als 't weer dik en blauw wordt.
Morgen moeten we bellen met het Sophia om een afspraak in te plannen voor Emma's operatie, welke waarschijnlijk wel op korte termijn zal zijn.

Om de dag helemaal compleet te maken werden er tijdens het maken van de echo's 'cysteuze structuren', cystes dus, tegen de darmwand gevonden. -O- Volgens de radioloog en kinderarts aldaar geen reden tot paniek maar het is wel iets wat in het Sophia even uitgezocht moet worden. Ze konden het ook niet erg goed zijn, Emma lag niet erg stil (kind had 6 uur niet gegeten en probeerde zo'n beetje het papier op de behandeltafel op te eten uit pure ellende.)
Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. Het hoort er natuurlijk niet te zitten maar er zijn al zoveel echo's en röntgenfoto's gemaakt toen ze nog op de ICN lag dat het me vreemd lijkt dat die dingen er toen al zaten en niet gezien zijn. Als ze er al wel zaten waren ze blijkbaar niet spannend genoeg om te vermelden.

On the bright side, het ijzergehalte etc. was helemaal super en ze was ook goed gegroeid! 3930 gram! :s)

:* op Lisa's bolletje. Magnums moet je in je mond stoppen kind, niet in je oor! Maar dat leer je nog wel. :D
pi_84523981
jeetje wat een verhaal keshet! arme emma!
en dat gewicht, gek dat ze zowat evenveel weegt als mijn twee weken oude baby :)
maar mooi gewicht hoor, zeker als je bedenkt waar ze begon!

en lisa :*
domme papa
  maandag 26 juli 2010 @ 22:17:33 #271
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84524617
jeej,tjibbe zit alweer op zijn geboortegewicht!
* Jumparound trotse papa is!
Ecosia
pi_84524868
Tjonge Keshet, wat een gedoe weer -O- Goed dat je hebt laten kijken naar het schaamlipje, zo is toch weer een hoop narigheid voorkomen. Hoe gaat het nu met Emma?
  maandag 26 juli 2010 @ 22:27:31 #273
300054 Marlinde
pi_84525153
Ach arme kleine Emma! Wat vervelend voor je! Hoop dat dalijk alle ellende echt achter de rug is en je gewoon weer een heerlijk meisje mag zijn O+ zonder al dat gedoe aan je kleine lijfje
Wel fijn dat het ijzergehalte goed was *O*

En kleine Lisa met een magnum op haar bol :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  maandag 26 juli 2010 @ 22:54:01 #274
265732 Keshet
pi_84526435
Nou, Emma heeft een superdag gehad hoor. Heel veel aandacht en geknuffel. Alleen het niet-eten vond ze minder tof maar dat is al ruimschoots ingehaald. Ik gok dat ze inmiddels 4 kilo weegt. :')
Ze ligt nu al een paar uur knock-out in bed. Ze krijgt zo nog een flesje en dan slaapt ze wel weer even verder! (hoop ik dan he)

Wat goed van Tjibbe! Gefeliciteerd en welkom nog Jumparound! *O* Wat weegt Tjibbe nu?

Is Hannah al weer beter Octo? Hoe is 't met jou? :*

Son! Doe eens vertellen over Floris! O+

Marlinde, hoe gaat het met Tessa? Zijn d'r haartjes al weer gegroeid? :D
  maandag 26 juli 2010 @ 23:19:07 #275
300054 Marlinde
pi_84527674
Keshet ik bewonder het altijd zo dat je toch op iedereen probeerd te reageren ook al ben je zo druk in de weer met je mupje O+
Met Tessa gaat het vandaag niet helemaal lekker, vanmorgen had ze verhoging en overdag flink wat gespuugd (ze geeft normaal nooit over, ook geen klein beetje) ze is wel gewoon vrolijk geweest verder :)
Verder gaat het slapen hier nog steeds niet :P Ik zou zo graag DE tip willen weten om Tessa gewoon te laten slapen ipv kletsen!
Haar haartjes groeien wel, maar niet zo snel als ik zou willen... :P
En we hadden een huis op het oog, alles ingeleverd en zijn op het laatste moment afgewezen :'( Inkomen zou niet genoeg zijn, terwijl we daar maar een paar euro meer moeten betalen dan dat we hier doen! :? Dus morgen even om betere uitleg vragen!
Verder gaat het wel super hoor, ben enorm aan het genieten van mn kleine meid O+ We geven haar nu groente en fruit in de kinderstoel en dat vind ze zo geweldig! Helemaal trots is ze als je haar neerzet O+ O+ O+ Ik ben zo gelukkig met mn kleine meid. Als ik me rot voel hoef ik alleen maar te kijken naar mn meisje en ik voel me zoveel beter!

En Octo hoe gaat het inderdaad met jou?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84535990
Noh Emma ;( Dat is pech hebben ;(

Marlinde, je klinkt zo blij! O+

Het is klein, het ligt in de box en het heeft een gilletje preciés tegen de pijngrens van mijn gehoor aan :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 07:40:06 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84536070
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:24 schreef freecell het volgende:
Noh Emma ;( Dat is pech hebben ;(

Marlinde, je klinkt zo blij! O+

Het is klein, het ligt in de box en het heeft een gilletje preciés tegen de pijngrens van mijn gehoor aan :')
uhm, hoor jij Harry tot in Groningen? :?
pi_84536140
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 07:40 schreef Asyniur het volgende:

[..]

uhm, hoor jij Harry tot in Groningen? :?
Ow daar ook? :')
Hier echt de hele dag en het is niet tof :+
't zal wel weer over gaan :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 10:51:00 #279
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_84539947
quote:
Wat goed van Tjibbe! Gefeliciteerd en welkom nog Jumparound! *O* Wat weegt Tjibbe nu?
gister 3370, bij de geboorte 3280 :)
Ecosia
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:21:43 #280
265732 Keshet
pi_84541105
Netjes hoor! Hoe gaat het met Tjibbe's mama?

Enne :@ maar:
Emma is niet meer het kleinste baby'tje uit het topic! *O* *)
Morgenmiddag hebben we een afspraak in het Sophia. Ik vind het spannend.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:27:29 #281
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84541359
Oh, spannend Keshet. Gaan ze dan al opereren? Nee toch? En jeuj.... niet meer de lichtste! (hoe lang is ze inmiddels eigenlijk?)
pi_84542741
Freecell, heeft Florian weer last van zijn allergie dat hij huilt? Als hij steeds last krijgt wanneer er andere mensen met hem hebben geknuffeld dan zou ik hem eens laten testen op een contactallergie.

Marlinde, wat stom dat je het huis niet krijgt -O- Inderdaad maar eens even navragen hoe het dan zit, want voor hetzelfde geld is de afwijzing gebaseerd op een misverstand of een foutje in de berekening.
Ik heb geen tips voor nachtelijk kletspartijen helaas (nouja behalve dan Tessa op een andere kamer leggen en geen babyfoon aan :P ). Ze slaapt bij jullie op de kamer toch? Misschien dat ze toch merkt dat ze aandacht krijgt als ze jullie wakker houdt.

Jumparound, fijn dat Tjibbe goed aankomt. Scheelt weer een hoop stress!

Keshet, ik ben ook wel benieuwd wat ze in het Sophia gaan doen. Gaan ze haar darmpjes onderzoeken?

Met Hannah is alles prima. Ze moet soms even wat slijm weghoesten, maar ze heeft er verder geen last van. Ze slaapt wat meer dan normaal.

Met mij gaat het al wat beter. Ik heb gisterenochtend de laatste buikpijn aanval gehad, en sindsdien dus geen last meer. Ben wel nog verzwakt omdat ik een week praktisch niets gegeten heb, maar dat ben ik nu ook weer langzaam aan het opbouwen. Ik zou het niet erg vinden om nog 1 kilo af te vallen want dan heb ik voor 1 keer in mijn volwassen leven de 6 vooraan op de weegschaal zien staan :@
pi_84543246
Hypertje voor Emma! *O*
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:59 schreef octopussy het volgende:
Freecell, heeft Florian weer last van zijn allergie dat hij huilt? Als hij steeds last krijgt wanneer er andere mensen met hem hebben geknuffeld dan zou ik hem eens laten testen op een contactallergie.

Dat zei TARA ook al... 'is het geen parfum ofzo :? ' maar hij likt natuurlijk ook aan iedereen....
Kan je kleintjes echt testen op dat soort dingen?

Octo, fijn dat het wat beter gaat :Y En na alle ellende heb je die zes meer dan verdiend!
En ik geloof echt dat die kilo er nog wel af gaat hoor :Y
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:13:02 #284
265732 Keshet
pi_84543281
Met jouw lengte is dat een beetje weinig toch, Octo? Maar wel ^O^ dat het met jou beter gaat! Fijn ook dat Hannah er niet zo'n last meer van heeft!

Marlinde, dat suckt inderdaad zeg! Gewoon bellen en blijven bellen, dat werkt vaak prima!

Octo, als het goed is wordt er morgen weer een echo gemaakt om de liesbreuk te bekijken. Waarschijnlijk wordt ook de operatie dan ingepland. Zal waarschijnlijk vrij vlot zijn. Ik vind de cysten eigenlijk spannender dan de liesbreuk. Ben erg benieuwd wat dat nou weer is.
pi_84543290
Ow en ik wilde Pessie en Nathan hier verwelkomen *O*

Hoera! Ik heb hem al even geaaid vanmorgen en hij is zó leuk O+
pi_84544005
Oh Pessie heeft haar baby :) En wat een leuke naam!
pi_84545032
Ik heb in het vraag en aanbod topic heel veel kleding in maatje 62 staan :)
pi_84558577
Het lukt me nauwelijks om jullie bij te houden omdat ik overdag zo druk ben met Femke. Hopelijk krijg ik straks iets meer tijd om op jullie allemaal te reageren.. :O Ik dacht dat kleine babietjes veel sliepen maar madam is eigenlijk de hele dag wakker geweest. Gelukig groeit ze goed. Op 8 juli was ze 2950 gram en gisteren bij het inloophalfuurtje van de CB was ze al 3560 gram :)

Oja ik heb aambeien (nog nooit gehad) }:| morgen maar even wat neusspray kopen.
pi_84558961
quote:
Op maandag 26 juli 2010 22:54 schreef Keshet het volgende:
Son! Doe eens vertellen over Floris! O+
tis zo'n heerlijk en tevreden ventje O+
heb vrij weinig te vertellen, want meneer slaapt zo'n beetje de hele dag :')
maar als ie wakker is, zit ie lekker om zich heen te kijken. zolang hij bij papa of mama is vindt ie t best. in de box liggen vindt ie niet leuk, maar goed hoeft ook nog niet :) laat m maar lekker bij mij of zn vader liggen O+

mereltje, is ze goed gegroeid zeg! zal wel een opluchting zijn met alle moeite die je doet met voedenlijkt
me wel lastig dat ze overdag zo.weinig slaapt, maar goed ik ben anders gewend ;)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:49:32 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84560007
moet nog bijlezen, maar ik wilde even 'opscheppen' over mijn zoon ;)
Heb van de week het filmpje van Daan gekeken met hem en nu dacht Harry: ik kan niet achterblijven dus sinds gisteren schuift hij achteruit alsof hij nooit anders gedaan heeft door de hele kamer :D
OPa en oma hebben hem vanmiddag onder de salontafel weggeplukt waar hij lag te schaterlachen met het tafellaken op zijn kop O+

ga even opruimen hiero en zoon in bed leggen en dan kom ik even bijlezen/bijkletsen :*
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:16:59 #291
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84560893
Marlinde, wat klink je lekker verliefd!

Octo, fijn dat het wat beter met je gaat!! hopenlijk blijft de buikpijn weg.

Spannend morgen Keshet, ik zal aan jullie denken, hopenlijk is het niets die cystes.

Mereltje, fijn dat je kleintje zo lekker groeit nu. 6 ons in 3 weken is heel netjes!

Son, wat goed om te lezen dat Floris zo'n makkelijk tevreden mannetje is. En super dat hij zo goed slaapt, groeit ie goed van.

Asy, wat super!! Leuk om te zien hè, Daan is echt helemaal los nu. De meiden van het KDV zeiden ook al dat ze vandaag de hele tijd achter 'm aan moesten hollen. Soms denk ik echt van 'doe 's rustig'. Voordeel is dat je 'm op bed legt en hij direct weg is :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:35:11 #292
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84566732
Ik kom hier ff uitblazen :D Onze poetsdag zit er op *O* en Thomas heeft een heerlijk namiddagje gehad bij oma en opa. Dus 2 vliegen in één klap.

En ons fototoestel is geleverd, dus kunnen we binnenkort nieuwe Thomas-foto's nemen *O*

Wat leuk dat Harry achteruit aan het schuiven is :)

Mereltje, ik had dat ook hoor met Thomas. Zeker omdat hij de eerste maanden enkel maar op of naast mij wou slapen overdag. Weinig tijd voor andere dingen. Al vond ik het wel heel vermoeiend.

Octopussy fijn om te lezen dat het ondertussen al wat beter gaat :*

Keshet, wat een verhaal heb ik gelezen :o Zit er nu in het kort een operatie in het verschiet of hoe werkt het nu precies?
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:50:15 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84570196
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:16 schreef happyme28 het volgende:
Asy, wat super!! Leuk om te zien hè, Daan is echt helemaal los nu. De meiden van het KDV zeiden ook al dat ze vandaag de hele tijd achter 'm aan moesten hollen. Soms denk ik echt van 'doe 's rustig'. Voordeel is dat je 'm op bed legt en hij direct weg is :D
Ja, dat wel ja! :D
Hier het bewijs:
Morgen wordt ook niks qua bijlezen maar overmorgen heb ik als het goed is weer meer tijd.
Liefs! :*
pi_84577100
keshet succes vandaag! hoop echt dat het allemaal meevalt met de cyste! en ook nog een operatie voor haar liesbreuk :*

octo fijn dat het beter met je gaat! ind gaat het met je meisje op het kdv?

en free hoe gaat het inmiddels bij jullie?

hmm wou veel meer zeggen maar er wordt er hier 1 wakker! tot later
pi_84577335
Succes vandaag Keshet!

Lars wordt al echt een grote kleine baby O+ Vandaag is hij precies 3 maanden oud *O*
Gister heeft ie z'n tweede ronde inentingen gehad, nu zijn we klaar voor het baby-peuterzwemmen; alleen zo jammer dat het nu net vakantieperiode is, en dat soort dingen pas weer eind augustus beginnen.
M'n man was gister met hem naar het consultatiebureau geweest, maar hij wil de volgende keer toch dat ik mee ga. Niet dat hij niet wilde gaan, maar "ze hadden zoveel vragen over borstvoeding enzo, en daar wist ik de antwoorden helemaal niet op"... Ach gut...

Meh.. en als ik geweten had dat de systemen hier op m'n werk plat lagen was ik niet zo vroeg gekomen, maar was ik nog lekker even met Lars blijven knuffelen/spelen...
pi_84577556
Lars alweer 3 maanden. Waar blijft de tijd hè, vraag ik me soms af.

Zojuist hier een in één keer een gehuil :D
Ik kijken. Is ook Mart van z'n speelkleed naar achteren getijgerd.
Ligt ie daar op de grond. Wat ie natuurlijk helemaal niet fijn vond :)

(beetje onduidelijk dit ;) Lag dus op zijn buik te spelen en zo naar achter gegaan van het speelkleed af).

En nu is hij steeds rondjes aan het draaien op zijn buik. Wat een grote vent al :) De schat.
  woensdag 28 juli 2010 @ 09:15:29 #297
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84578266
Heerlijk toch die ontwikkeling. Ik geniet er zo van om 'm elke dag te zien groeien. Maar soms is het ook weer een heerlijk klein mannetje als je gaat kijken hoe hij lekker aan het slapen is.

En ik had 'm toch echt met zijn hoofd naar de andere kant op zijn rug neergelegd anderhalf uur geleden :)
pi_84579035
Ja het is echt super die ontwikkelingen. Ik sta er ook steeds keer op keer, versteld van. Hoe kan dit ontstaan uit een klein eitje en zaadje :D

En ik zie helaas alleen maar een rood kruisje Happy
pi_84579176
Hier is de O+ -foto heel duidelijk te zien hoor :Y

Wat leuk, al die veranderingen :)
pi_84579579
Harry :o
Dat zie ik hier echt nogniet gebeuren hoor :D Als ik hem in de box leg vind ik hem totaal anders terug, dat wel :P

Maar op 'n speelkleed blijft hij redelijk liggen. Hij gaat overdwars liggen en op z'n buik en rolt zich er half uit, maar dat was het wel...

En wat is het met mijn kind dat 's nachts de max 'slapen achter elkaar' anderhalf uur is en hij dan van 19:00 tot 23:00 's avonds en van 8-10:30 's ochtends slaapt? }:|

Ik was vanmorgen zo moe dat ik tegen TARA heb gezegd: ik wil niet ;( Mag ik er weer in? En hem zijn ochtendje vrij heb afgepakt door tot kwart voor 10 op bed te gaan liggen.

Maargoed, hij ligt nu op de bank te tukken :')
pi_84579965
Heftig hoor Freecell.
Wat eraan te doen :? Maar hopelijk komt er snel een oplossing of slaapt hij gewoon ineens door.
:*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')