abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84329802
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:23 schreef simmu het volgende:
we hebben 5 augustus nagesprek met de arts in groningen. dan wordt ook de uitslag van de obductie besproken. dit is een gesprek met de arts uit meppel. die bood het zelf aan (nav dat ik via de maatschappelijk werkster van meppel om het medisch dossier gevraagd heb). zei dat dat gebruikelijk is en dat het ook prettig is zodat hij medische dingen toe kan lichten. daar heb ik nog wel wat vragen over, dus deze post plaats ik ook in het engeltjestopic, wellicht dat mensen daar het weten. ik ervaar het tot nu toe niet als speciaal contfronterend ofzo. niet meer of minder dan elke dag.

Misschien een duffe vraag en misschien hoort hij niet hier en misschien wil je niet antwoorden of wel, maar dan in PM, maar waarom hebben ze precies een obductie gedaan?
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:37:46 #52
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84330909
Keshet, da's prettig wennen voor Emma. En hoe was het voor jou zo'n middag zonder je meisje? (of misschien ben jij er wat meer aan gewend omdat ze natuurlijk lang in het zkh heeft gelegen en nog wel eens gaat logeren)

Simmu, da's een mooie curve! Hij is gewoon de achterstand aan het inlopen joh! voor Ravi.

Ymme, klinkt goed zo'n saampjes-dag. Hou dat vast

Bij de dokter was eigenlijk weinig boeiend, stond na 5 min. weer buiten. Ik had 't speciaal niet schoongemaakt voor we er heen gingen. Ze kon er zelf niets meer aan doen zei ze dus nu doorverwijzing naar de oogarts. Dus morgen even de oogheelkundepoli bellen en hopenlijk kunnen we nog voor de vakantie terecht en anders maar erna, maar hij krijgt er last van dus ik wil eigenlijk niet wachten tot het vanzelf weggaat.
pi_84330938
Freecell: hij rolt Wat leuk! Hier een omgekeerde roller (enkel van buik naar rug, van rug naar buik? Daar denkt onze smurf helemaal niet aan want dan zou hij op zijn buik liggen. Zo gek is hij niet )

Ymme wat leuk dat jullie zo’n fijne dag achter de rug hebben. Ik denk dat dat moeilijk inslapen echt een fase is (zie je: ik zei niet dat het een sprongetje is, het is een faaaasseeee ). We moeten tegenwoordig ook veel vaker met de koets (*hinnik* :’) ) gaan wandelen om hem te kunnen laten indommelen. Maar moeilijk gaat ook

Keshet: Ik vind het ook echt genieten hoor. Nog meer zelfs dan dat ik eigenlijk had durven dromen voor ik zwanger was. ’s Ochtends loop ik hier in huis al tegen P. te zeggen dat ik ernaar uitkijk tot Thomas weer wakker zal worden
Jouw mevrouwtje weet ook wel wat wennen is

Simmu: mooie curve Ik dacht al op de foto gezien te hebben dat hij echt wel groot is
Veel succes trouwens met het gesprek. Ik las daarnet in het Engeltjes-topic ook al de discussie over het al dan niet mogen inkijken van het dossier, maar ik heb er echt geen verstand over dus dan zeg ik ook liever niets. Ik hoop echt dat jullie wensen ingewilligd worden

Marlinde: idd, Thomas zit hier ook nog veel te doorgezakt als hij alleen zit, dus dat laat ik hem ook niet doen. Maar ik kijk er wel naar uit dat hij zelf kan recht zitten zodat hij zich beter kan bezig houden. Op zijn buik wil Thomas echt niet liggen dus de enige manier tot nu toe om te spelen is op zijn speeltapijt of in zijn sitter. Maar dat verveelt blijkbaar nogal.
Moest er iemand van jullie een idee hebben hoe we hem kunnen entertainen hoor ik het heel graag

Happy wat jammer dat het bezoek aan de dokter niet het gewenste resultaat heeft gehad. Hopelijk kunnen jullie vlug terecht bij de oogarts. Wat zou hij er dan kunnen aandoen? Andere medicatie of kunnen ze een bepaalde ingreep uitvoeren (ik heb hier echt geen idee over...)?
pi_84331445
Ik heb trouwens nog een vraagje. Volgende week heeft P. gedaan met zijn paper (hij moet maandag ingediend worden, dus hij moet af ) en ik zou eigenlijk graag iets willen doen als gezin. Maar nu komt de meest onnozele vraag: wat kun je eigenlijk doen met een baby waar de baby zelf ook iets aan heeft?
Thomas is nog te klein voor de dingen die ik me kan bedenken (bv bezoekje aan de zoo). Ikea gaan we uiteraard doen maar ik zou graag iets doen waar we alledrie iets aan hebben.
Ideeën?
pi_84331474
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:13 schreef freecell het volgende:

[..]

Misschien een duffe vraag en misschien hoort hij niet hier en misschien wil je niet antwoorden of wel, maar dan in PM, maar waarom hebben ze precies een obductie gedaan?
ik wil best beantwoorden hoor
ik doe het wel ff onder een spoiler, het hoort hier leuk te zijn hoor!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:54:22 #56
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84331739
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:49 schreef leonieke het volgende:
wat kun je eigenlijk doen met een baby waar de baby zelf ook iets aan heeft?
Zwemmen met z'n 3-tjes? Weet niet of Thomas water leuk vindt?
Boottochtje? Kan hij lekker om zich heen kijken? Weet niet of er water bij jullie in de buurt is?
Heeft ie niet direct wat aan misschien maar een fotoshoot met z'n 3-tjes? Levert mooie foto's op voor later

En inderdaad, die kleintjes vinden winkels als IKEA machtig mooi, lekker kijken.
pi_84331955
Oh, maar Ikea is voor mij, hoor
En zwemmen? Nah, dat ziet mama niet zitten Ik ben echt te beschaamd over mijn lichaam om te gaan zwemmen en doe dat dus ook niet. Net zoals ik in het midden van de zomer altijd met een donkere, lange broek rondloop (ja, idd, ook toen het 35°C en meer was tijdens de afgelopen weken ).

Maar jullie doen dus ook gewoon dingen waar Daan veel kan bij rondkijken?
pi_84332729
selene had vorige zomer geweldige lol tijdens een rondvaart in giethoorn. ze vond dat prachtig toen was ze wel ietsje ouder, maar toch. zulke dingen zijn leuk. maar ook gewoon saampjes dingen doen. ravi vindt onze zaterdagochtend bv heel gaaf dan gaan we met zn allen boodschappen doen
pi_84333102
Mja, de gewone dingen als winkelen enzo doen we idd ook al samen. Maar het is zo dat we eigenlijk een gigantisch druk jaar achter de rug hebben (Thomas, P. die fulltime werkt en nog bijstudeert, een pak stress op het werk, ...) maar niet op vakantie kunnen gaan en ik dus wel graag samen iets leuks zou doen waar Thomas ook iets aan heeft. Maar zoals ik het hier lees, zoek ik het eigenlijk iets te ver en zal Thomas wel aan alles wat we doen fun beleven

P. en ik hebben trouwens ontdekt hoe we ons huishoudprobleem (we staan echt hopeloos achter met alles wat maar met het huishouden te maken heeft) gaan oplossen: ipv elke dag een beetje te poetsen als Thomas slaapt, gaan we vragen aan mijn schoonmoeder of ze een namiddag kan oppassen op Thomas bij haar thuis en dan gaan we samen heel het huis poetsen (boven, beneden, ramen binnen, ramen buiten, strijken, ...). Op die manier zal het huis het vlugst terug in orde zijn (en zullen de ergernissen hieromtrent dus het vlugst weggewerkt zijn), kan Thomas nog eens een beetje wennen aan het feit dat hij niet constant bij ons kan zijn en moeten we ons niet opjagen (oké, wel een beetje om dat op een halve dag af te hebben ) en hebben we nog veel tijd over voor ons drietjes samen
pi_84344470
Wij gaan zondag naar het Dolfinarium met zn 3-tjes
Heerlijk. En Mart vind alles wat beweegt leuk om naar te kijken, dus die kijkt zondag dan waarschijnlijk z'n ogen uit

En Leonieke, het huishouden dan wel gaan bijhouden hè
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:25:09 #61
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84344482
Klinkt goed hoor Leonieke, om zo het huis schoon te houden! Hier heel decadent een huishoudster die een ochtendje in de week komt. Kost wat, maar dan heb je ook die 'stress' niet.

En dat zwemmen: het is natuurlijk een eigen gevoel, maar je hebt echt geen reden om je te schamen hoor. En daarbij, ga eens gewoon kijken in het zwembad (weet niet hoe ver het is) en dan zul je zien dat er mensen van alle soorten en maten rondlopen.
pi_84344492
Dat oppas en poetsen is een goed plan Heb ik hier ook wel eens gedaan. Het effect was trouwens altijd dat mam ook aan het poetsen was stiekem

Je kan ook lekker op een strandje onder een boom gaan zitten? Water voor man en baby, relaxen en foto's maken voor jou!

Hier is het rollen echt onder de knie nu Ik vind hem overal in bed terug! En hij pakt ineens nog beter dingen vast, vloeiender. En hij vindt het langer leuk in de box
En dat echt in 2 dagen
Hij wordt er wel moe van Vannacht maar één keer wakker geweest
pi_84344550
Wat heerlijk dat het slapen zo goed gaat Free.
pi_84344589
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:32 schreef ymme het volgende:
Wat heerlijk dat het slapen zo goed gaat Free.
Juh
pi_84345502
Leonieke, las hier dolfinarium.. Shenaya vond het als baby geweldig om in viskommen of aquariums te kijken! Komt van alles langs..
Thuis vermaken.. wij gaven Shenaya een spiegel en ze was zoet!!

Marlinde, Bij de oudste hadden wij ook dat ze zittend gelukkige was.. Heb weleens gehoord dat als je dat stimuleert dat ze dan dus een kontschuiver worden ipv gewoon kruipen.. maar voor de rug lijkt het me ook echt niet goed nee!

Freecell, raar he hoe ze ineens kunnn omslaan in dat soort dingen!! Lekker genieten dus.. ff in de box wegzetten is zo fijn soms
Altijd blijven lachen... :)
pi_84345679
Hier is het alweer een half uur huilen en huilen. Moe maar niet willen slapen.
Wat kan dat vermoeidend zijn zeg.. Hopelijk is de fase! dan snel weer over
pi_84348524
En om 09u50 sliep hij. En nog steeds
Ik merk dat langzaam aan zijn ritme aan het veranderen is

Eerder was het 's middags van 12uoo tot 15uoo naar bed en ook echt slapen.
En dan 's avonds weer rond 19u00. Tussendoor sliep hij dan nog wel eens in de box ofzo.

Maar nu is het echt, rond 09u00/10u00 slapen. Waardoor hij 's middags later op bed ligt dan 12u00. Dit zal dus zo rond 14u00 weer zijn. Tot uurtje of 16u30. En dan na de laatste fles van 19u00 weer.

Gisteren ging dit super!

Hij is wakker Ga hem uit bed halen.
pi_84349551
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:26 schreef freecell het volgende:
Dat oppas en poetsen is een goed plan Heb ik hier ook wel eens gedaan. Het effect was trouwens altijd dat mam ook aan het poetsen was stiekem
Hmz, misschien is ons plan dan niet zo goed, we gaan Thomas namelijk tot bij mijn schoonmoeder brengen en dan poetsen
Maar idd, mijn ma is hier eind juni komen oppassen terwijl we aan het werk waren: beneden gepoetst, strijk weggewerkt en onkruid uitgetrokken van tussen de steentjes op de oprit

Maar idd, eens gepoetst ga ik het proberen bij te houden
En happy ik vind die huishoudster niet zo decadent hoor. Ik zie het gewoon niet zitten om een vreemde in huis binnen te laten als we niet thuis zijn. Anders kwam er hier om de twee weken ofzo ook iemand poetsen (al was het maar voor de ramen alleen )

En foto's maken moet idd ook nog gebeuren. Ik heb gisteren vastgesteld dat er dus maar 8 foto's ofzo zijn waar ik samen met Thomas opsta. Maar we gaan volgende week een nieuw fototoestel kopen (eentje van deftige kwaliteit) en dan zal uiteraard serieeeusss uitgetest moeten worden

En freecell, ik kijk ook wel uit naar dat spron... die fase zodat hij wat meer zelf kan doen. Moest hij nu eens op zijn buik willen liggen, hé, dan zou hij tenminste leren bewegen .

En ymme, gewoon onthouden dat die fase de vorige keer ook is voorbij gegaan, dus dat zal het nu ook wel doen
pi_84349739
Hebben jullie zoveel ramen dan leo?
Ik heb toen Mart sliep straks, de ramen in de bijkeuken en keukendeur gedaan.
En zo doe ik elke dag wat extra naast het stofzuigen. En elke dag de wc even met een doekje opfrissen.

En ik moet echt zeggen. Dat Mart weer helemaal vrolijk is. Alleen als hij moe wordt en niet slapen wilt. Maar voor de rest is het leuk spelen enzo. Hij igt nu op z'n grond kleed met de babygym. Alleen die moet elke keer verplaats worden door hem en zojuist wilde hij deze zelfs opeten
pi_84349779
Hier gaat slapen af en toe ook erg slecht. Gisteren heeft Robin maar 2 uurtjes overdag geslapen en ging s'avonds pas om half 10 opgeven.

Misschien komt het door de 2 tandjes die doorkomen
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:01:08 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84350177
Ik moet nog even helemaal bijlezen, want wij waren gisteren een dagje aan zee in Zeeland

En even een crosspost vanuit het bv-topic:
Ik ben vandaag nog maar eens extra gaan wegen omdat Harry zo'n vreemd eet/drinkpatroon heeft en eigenlijk nooit klaagt over honger. Omdat ik 19 augustus erg ver weg vond (als hij niet goed zou bijkomen) wilde ik toch nog even tussendoor wegen.
Hij is nu 5 maanden en 1 week. Hij weegt 5815g en is 64cm.
Curves:

pi_84350636
Kijk hem nou prachtig gaan
Helemaal mooi!
pi_84351779
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:48 schreef ymme het volgende:
Hebben jullie zoveel ramen dan leo?
Even uit het hoofd: boven 5 dubbele ramen, beneden: 2 schuiframen tot op de grond, nog 2 ramen tot op de grond, 12 hoge ramen (geen idee van de afmetingen) en 2 glazen deuren. Alleszins genoeg als je niet graag ramen kuist
quote:
Ik heb toen Mart sliep straks, de ramen in de bijkeuken en keukendeur gedaan.
En zo doe ik elke dag wat extra naast het stofzuigen. En elke dag de wc even met een doekje opfrissen.

En ik moet echt zeggen. Dat Mart weer helemaal vrolijk is. Alleen als hij moe wordt en niet slapen wilt. Maar voor de rest is het leuk spelen enzo. Hij igt nu op z'n grond kleed met de babygym. Alleen die moet elke keer verplaats worden door hem en zojuist wilde hij deze zelfs opeten
Mja, Thomas ligt echt gewoon nog passief op zijn speelkleed. En de frustraties blijven maar toenemen
pi_84351850
Leonieke, het is een fase
Straks kruipt ie het hele huis door
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:52:05 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84352046
Op het CB zit hij dus op de -1 en op de -2 lijn
Maar goed, hij volgt keurig een lijntje. Hij doet het goed ondanks zijn gekke gewoontes, dus ik vind het wel best

Ik ga niet meer op alles reageren wat ik bijgelezen heb, maar ik zag dat Florian ook rol!
En Ravi groeit als kool!
En Emma die even goed was gaan wennen

Leonie, wij hebben hier een babygym die geluidjes/muziek maakt en waar Harry zowel op zijn buik voor kan liggen als op zijn rug onder kan liggen. Deze.
Verder leg ik Harry op verschillende plekken met verschillende speeltjes. Dan in de box met rammelaar, kraakboekje en Jakob, dan op het kleed met zijn trein en Jakob, of op een speelkleed/babygym of de babygym dus die muziek maakt in box/op kleed etc...
Op dit moment ligt hij in de box en ramt op zijn xylofoon/piano (en kwijlt deze vol )

Maar goed, Harry rolt de box/kamer door en ook op zijn buik schuift hij al hele stukken vooruit en draait om zijn as. Overdag heeft hij wel meer moeite met in slaap vallen in zijn bed. Hij moet altijd eerst even flink brullen (soms zelfs krijsen) voordat hij in slaap valt, terwijl je hem 's avonds in zijn bedje legt en dan is hij meteen vertrokken. Hij slaapt wel langer als hij eenmaal slaapt. Meestal is hij ongeveer 2 uur wakker en slaapt hij ongeveer 2 uur, maar dit kan ontzettend wisselen.
Overal moet aan gelikt of gesabbeld worden en anders wel gekrabbeld...
Er hangt standaard een druppel kwijl aan zijn kin
Hij is bijna altijd vrolijk, maar kan wel heel erg boos worden en dan slaan/krabben en gillen!
Kortom een lekker mannetje met karakter
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:11:35 #76
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84357648
/egopost

Tessa kan zelf zitten!!!!!!
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84357708
Dat vraagt om een foto!

Wat een snelle meid zeg.

Mart wilt soms nog wel eens per ongeluk 8 sec ofzo blijven zitten als ik hem neerzet. Maar zitten kun je dat nog lang niet noemen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:15:59 #78
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84357834
Heel trots is

[ Bericht 65% gewijzigd door Marlinde op 22-07-2010 16:25:42 ]
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84357890
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:11 schreef Marlinde het volgende:
/egopost

Tessa kan zelf zitten!!!!!!

Damn wat gaan jullie kindjes sneeeellll

En Mart per ongeluk 8 (ACHT ) seconden blijven zitten? Thomas klinkt binnen de anderhalve seconde omver Ah, hij is misschien wel de traagste maar tegelijkertijd wel de schattigste van alle baby's

Wat zit ze trouwens mooi rechtop Flinke meid
pi_84358020
Nietus Leo. Das Mart
pi_84358043
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:20 schreef ymme het volgende:
Nietus Leo. Das Mart
Nee, die van jou is de rapste. Je kan niet alles hebben, hé, ymme
pi_84358222
Nee hoor, Mart is niet rap
Hij draait nog niet om. En zitten doet ie ook niet. Valt altijd nog naar rechts of links. En met veel pech naar achter. Maar mama heeft gelukkig altijd handje er achter als hij eventjes op schoot zit
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:30:14 #83
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84358396
Tsssk. Rollen en blijven zitten. Die van mij kan al de tafel van 9 opzeggen.

Wat knap van Tessa en Mart!

En voor Harry's groeicurve! Ik (leek!) vind het er echt prima uitzien! Ik vind je beschrijving ook zo lief Asy!

Leonieke, ik proef soms uit je post dat je je zorgen maakt om Thomas' ontwikkeling? Dat is toch hopelijk niet zo?
En qua dingen gaan doen als P. z'n paper heeft ingeleverd; ga gewoon iets doen waaraan P. en jij veel plezier beleven en wat nog enigszins kindvriendelijk is (dus niet skydiven ofzo ) en dan geniet Thomas volgens mij al van het genieten van jullie!

Mijn mini ligt lekker blij in de box bij de kletsen met de beesten in haar mobiel. Ik ben allang blij dat ze weer zo vrolijk is! (Zie foto-topic )
A grand adventure has begun.
pi_84358560
Lieve mensen, Mart zit nog niet zelf hoor.
Wat een ongelukje van hem. Hij valt altijd meteen weer om.
pi_84358576
Wat fijn dat je meid weer vrolijk is
pi_84361901
woeps
wist je dat toetendoekjes voor grotere kindjes ook dienst kunnen doen als billendoekjes voor kleine babietjes en dat je dat dan heul niet merkt tot je het pakje terug in de tas stopt
pi_84362176
Bwa, zorgen is het niet echt, maar ik merk toch wel dat hij merkelijk achter loopt ten opzichte van de meeste andere kinderen hier. Maar het is niet dat ik hier zit te stressen ofzo. Ik vraag me gewoon af of we hem misschien te weinig stimuleren (maar hoe stimuleer je een kind dat direct ligt te krijsen als je hem nog maar denkt op zijn buik te leggen?)

Hij houdt zijn hoofdje wel heel mooi recht (zei de dokter ook van kind&gezin) en grijpt allerlei speeltjes die je hem aanreikt of neemt zelf dingen die rond hem liggen/hangen, hij neemt speelgoed van zijn ene hand in zijn andere hand, kijkt veel rond, brabbelt vaak, lacht tegenwoordig veel vaker, speelt met zijn (en onze ) voetjes, lijkt ons ook beetje bij beetje te herkennen en wordt met de dag leuker ... maar als je hem op zijn rug legt, tjah, dan ligt hij daar te liggen en op zijn buik krijst hij alleen maar of smijt zich uit pure frustratie/woede op zijn rug en kan zich echt niet alleen bezighouden

Dat vroeg ik me eigenlijk nog af, simmu. Zijn die doekjes zo verschillend dat je ze allebei moet aankopen?

[ Bericht 50% gewijzigd door leonieke op 22-07-2010 17:08:14 ]
pi_84362386
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:58 schreef leonieke het volgende:
Bwa, zorgen is het niet echt, maar ik merk toch wel dat hij merkelijk achter loopt ten opzichte van de meeste andere kinderen hier. Maar het is niet dat ik hier zit te stressen ofzo. Ik vraag me gewoon af of we hem misschien te weinig stimuleren ofzo

Dat vroeg ik me eigenlijk nog af, simmu. Zijn die doekjes zo verschillend dat je ze allebei moet aankopen?
ik heb geen idee, we merken het morgen of ravi opeens billenuitslag heeft

het valt mij trouwens wel op dat er hier een paar wel hele vlotte kindjes rondhangen hoor. geeft niks, maar daar hoeven de andere kindjes zich dus mooi niet aan op te trekken! ze doen het allemaal uiteindelijk toch wel gewoon in het eigen tempo, dus gewoon niet over nadenken. wat dat betreft heb ik het nu met ravi juist makkelijk. ik hoef eigenlijk nergens op te letten en mag gewoon lekker rustig afwachten wattie allemaal doet dus dat mag jij dan ook
pi_84362881
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:03 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb geen idee, we merken het morgen of ravi opeens billenuitslag heeft

het valt mij trouwens wel op dat er hier een paar wel hele vlotte kindjes rondhangen hoor. geeft niks, maar daar hoeven de andere kindjes zich dus mooi niet aan op te trekken! ze doen het allemaal uiteindelijk toch wel gewoon in het eigen tempo, dus gewoon niet over nadenken. wat dat betreft heb ik het nu met ravi juist makkelijk. ik hoef eigenlijk nergens op te letten en mag gewoon lekker rustig afwachten wattie allemaal doet dus dat mag jij dan ook
Mja, dat is het verschil. Ik kan het heel moeilijk kaderen.
Veel zaken die ik hier lees, doet Thomas nog helemaal niet. Ook sommige zaken die ze bij Kind&Gezin vragen doet hij nog niet.
Dat vind ik trouwens wel frustrerend van Kind&gezin: ze vragen vanalles (doet hij dit al?, doet hij dat al?) maar ze zeggen er eigenlijk niet bij of het erbij hoort op die leeftijd of niet. Dus soms moet ik drie keer na elkaar "nee" zeggen, maar misschien is dat normaal en vragen ze de dingen voor een ietwat ouder kind. Of misschien is hij gewoon trager op motorisch gebied en zou hij die dingen wel al moeten kunnen. Maar zeg dat dan gewoon Hij zal het ooit wel eens kunnen Ben ik zeker En anders slaat hij maar iets over. Ik vind het gewoon raar dat hij helemaal niet op zijn buik wil liggen. Alle andere kinderen die ik ken, doen dat nu eenmaal wel. En dan begin ik me uiteraard af te vragen: hoe zal hij dan ooit leren kruipen? Maar waarschijnlijk pieker ik gewoon te veel en heeft hij gewoon wat meer tijd nodig.

Persoonlijk zou ik trouwens durven denken dat die snoetenpoetsdoekjes en die billendoekjes gewoon dezelfde zijn, maar met een andere naam. Van die trucjes om te verkopen. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten aangezien ik de eerste soort nog nooit in mijn handen heb gehad

En kijk wat ik ontdekt heb! Misschien zal ik dat wel doen al sta ik heel slecht op foto. Zullen het Thomas-foto's worden denk ik
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:26:06 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84363433
Leonieke, ik ben niet zo thuis bij de baby's maar heeft Thomas Reflux? Dan is op je buik liggen gewoon niet zo prettig. Ook bij nekklachten niet trouwens.
Als je je dat soort dingen afvraagt moet je het misschien gewoon eens vragen. Of ze zich zorgen maken, waarom ze die vragen stellen, wat het inhoudt allemaal? Heb ik ook gedaan in den beginne. Waarom wil je dat weten? wat betekent mijn antwoord nou? Het is tenslotte je eerste.

En van Snoetenpoetsers kregen ze hier huiduitslag, en van billendoekjes niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_84364053
Dat van die vragen herken ik wel inderdaad Eigenlijk zouden ze er de standaarden bij moeten vertellen

En Ymme: mart zit nog niet en rolt nog niet? Nou, goh Hij is nog geen 5 maanden, dij hoort ook nog helemaal niet echt te rollen en al zéker niet te zitten

En volgens mij is Thomas een héle normale baby Lekker kwijlen en dweilen!

En HOPPA! voor Tessa! Zo knap!
pi_84364229
Ik gebruik de babybillendoekjes inmiddels ook als vochtig toiletpapier, dus ik ruik lekker naar pampers sensitive

Leonieke, probeer het niet te veel te spiegelen met de andere kindjes. Thomas is Thomas en hij gaat heus wel rollen/kruipen/zitten/lopen/praten wanneer hij daar klaar voor is. Uiteindelijk kunnen kinderen van 4 dat allemaal wel
En wat Simmu zegt merk ik ook: sommige kindjes hier zijn wel heel vlot met bepaalde dingen. Onze kinderen zijn gewoon slimmer Het kan niet allemaal tegelijk.

Hannah is zielig Het arme schaapje kan niet inslapen omdat ze steeds moet hoesten en vannacht heeft ze een paar keer zo'n hoestbui gehad dat ze moest kokhalzen. Op het KDV heeft ze om deze reden ook niet goed geslapen. Heb haar nu thymsiroop gegeven om de keel een beetje te verzachten. Met mij gaat het ook niet zo goed
pi_84369234
Freecell, ik verwacht ook helemaal nog niet dat dat moet hoor
Mart vind bananen gewoon veel leuker
pi_84369636
ik heb pas een luie baby
die slaapt alleen maar
pi_84369736
Nou, dan zou ik me toch echt zorgen gaan maken hoor Sonnetje
pi_84369802
Mart is weer heerlijk gaan slapen
We hadden even boodschappen gedaan en mart was in die tijd even bij mijn ouders.
Hij krijgt normaal om 19u00 de fles maar dit werd nu dus wat later. Maar geen probleem hoor.
Gewoon in de auto eventjes je handen op eten dan ben je zo thuis!

Na de fles meteen weer gaan slapen De schat.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:26:01 #98
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_84369988
Jeetje Sonnetje, wat saai. Kun je 'm niet ruilen voor een actiever exemplaar?

Garpje!
Maar ik snap je helemaal Leonieke! Die vragen maken je onzeker, lezen/horen over de prestaties van andere kindjes kunnen je ook heel onzeker maken. Maar weet je, er wordt altijd gepost over 'XXX kan YYY', wat logisch is, maar je post niet snel 'XXX kan YYY nog niet! ', wat ook weer logisch is.
Als ik jouw lijstje zo lees dan kan Thomas al heel wat! Echt!
En als je je zorgen maakt/twijfelt, gewoon even langsgaan bij Kind & Gezin. Dan pak je Thomas van zijn poep uit zijn park, zet je 'm in zijn koets en ga je ooit naar Kind & Gezin!
Men, ik kan zo emigreren he?

Octo, wat naar dat Hannah zich zo rot voelt.
Heb jij dezelfde verschijnselen of spelen er andere dingen? Hoe bevalt je nieuwe project?
A grand adventure has begun.
pi_84370056
haha keshet goes belgie
pi_84370885
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:40 schreef freecell het volgende:

En Ymme: mart zit nog niet en rolt nog niet? Nou, goh Hij is nog geen 5 maanden, dij hoort ook nog helemaal niet echt te rollen en al zéker niet te zitten
Robin doet ook al rollen zitten lukt niet al probeert ze het wel heel erg, hup rechtop en dan is het ehhhh oei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')