Ik heb nog steeds echt zoveel last van mn been dat ik er gewoon sacherijnig van wordquote:Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef Groofsken het volgende:
Hoe is trouwens met jullie conditie en dergelijke gesteld? Ik ga deze zomer 3 keer in de week zwemmen heb ik besloten (ik heb 6,5 week vrij). Ben vanochtend voor het eerst geweest (op de fiets naar het zwembad ook!), en het voelt nu al goed.
Ik word helaas in een andere stad geopereerd... dus ik weet niet of dat een optie is.Maarja, eerst even afwachten of ik tzt uberhaubt nog wel voeding geef.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:28 schreef Twinkly het volgende:
Amaranta wat naar die onzekerheid over de borstvoeding als je geopereerd moet worden. Maar pijn blijven houden is ook niet fijn natuurlijkKan hij niet bij je drinken terwijl je in het ziekenhuis ligt, dat iemand hem langs brengt? Of is dat te zwaar?
Als ik mijn schema van vandaag ga introduceren, dan zit ik ook nog 'maar' op 3 keer bv, is dat dan te weinig voor nu?quote:Op maandag 19 juli 2010 15:37 schreef Chan het volgende:
Veel aanleggen wil ik het liefst niet doen, we zijn eindelijk op 3 voedingen nu en dat is in principe gewoon genoeg voor hem, hij is haast 1 jaar..
Je productie stabiliseert zich rond de 9 maanden, als je voor die tijd teveel voedingen afbouwt kan het zijn dat de productie helemaal stopt.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef amaranta het volgende:
Als ik mijn schema van vandaag ga introduceren, dan zit ik ook nog 'maar' op 3 keer bv, is dat dan te weinig voor nu?
hmm dan hou ik er nog 1 voeding inquote:Op maandag 19 juli 2010 15:48 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Je productie stabiliseert zich rond de 9 maanden, als je voor die tijd teveel voedingen afbouwt kan het zijn dat de productie helemaal stopt.
Zo'n actie zou de mijne kunnen zijn... Trouwens, als mijn kind erin zit zou ik gewoon mn ruitje inslaan... Mn auto is toch geen reet waard.. Mn kind wel.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:21 schreef Vlindur het volgende:
Ik moet even mijn verhaal kwijt..
Rienk en ik waren wezen winkelen, eerst even naar het centrum en toen nog even boodschappen bij de AH. Dus we komen terug, (Rienk lag lekker te slapen in de maxicosi) en ik zie dat ik zijn autodeur nog open had staan. Gelukkig lag alles er nog in en ik zet Rienk in de auto, gooi daarna mn tas er achteraan en loop om om mijn deur open te doen. .. Op slot.. shit! -probeert andere deur- ook dicht. *GODVER, OP SLOT!* Dus ik ben gelijk J. op. "luister, Sleutels in de auto, rienk in de auto, deur op slot; wat nu?" We besluiten de buren te bellen, onze reserve huissleutel ligt buiten en de reserve auto sleutel in de meterkast, dat hij die even moet brengen. Maar ze zijn niet thuis. Ik probeer een andere buurman te vinden in de gids, staan er niet in *paniek* bel de politie stelt iemand voor. Dus ik bel "Nee sorry mevrouw, daar komen we niet voor, je kan wel de anwb bellen" Einde gesprek. Dus ik ren weer naar binnen, en krijg het nummer van de anwb, dus ik bel. Blijk het de winkel te zijn. *fuck* ze geeft me het nummer en in bel. Tering wat duurt dat lang. Maar gelukkig, ze komen er aan. (Ik ben geen lid, J is lid.) Na een poos zie ik ze eindelijk verschijnen. Rienk huilt inmiddels en ik kan niks dan hem huilend toe spreken vanaf buiten.. Als de man binnen bereik is schreeuw ik hem toe "kan me niet schelen hoe je het doet, maar haal mn zoon er uit!" De man ziet dat mn raam openstaat (zo'n 3cm) en pakt een lange stang. En wipt zo mn deurhendel open. Hij duikt de auto in en doet Rienk zn deur open.
Ik vis een helemaal beplakt jongetje uit de auto dat gelukkig gelijk ophoudt met huilen en rustig rondkijkt..
De man hoeft verder niks, ook geen gegevens van mij maar zal nog wel even de politie bellen, want dit was schandalig.
Al met al heeft het nog geen half uur geduurd gelukkig.
Ik ben nog steeds helemaal van slag. En achteraf bedachten we nog dat we het raam in konden slaanNou ja. Rienk is helemaal in orde, die ligt nu te keten in bed dus denk dat ik hem nog maar even weer uithaal. Hij heeft gelijk gedronken daar want ik had een fles water mee voor hem..
Bwuh
oh ik las het verkeerd om/quote:Op maandag 19 juli 2010 16:26 schreef Vlindur het volgende:
Amaranta, de politie wilde juist niet komen. Dat vond hij schandalig en zou daarom nog wel even bellen.
(doen alleen bij mij de smiley's het niet? Niks werkt qua knoppen :[
Zei ze dat er ook nog bijquote:Op maandag 19 juli 2010 16:35 schreef Nijna het volgende:
Pff Vlinder gelukkig dat de ANWB je zo netjes te hulp is geschoten!
Iris die heeft het voor elkaar gekregen om zelf haar jurkje (met drukknopen) uit te trekken in bed....
Kom ik boven staat ze te springen in bed, jurkje ernaast gesmeten... hoi mam
Ja, dat zeg ik ook zo, van afstand. Maar schrik en stress doet een hoop met je probleemoplossend denkvermogen.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zo'n actie zou de mijne kunnen zijn... Trouwens, als mijn kind erin zit zou ik gewoon mn ruitje inslaan... Mn auto is toch geen reet waard.. Mn kind wel.
quote:Op maandag 19 juli 2010 17:09 schreef Ssserpente het volgende:
Whaaah! Lente staat los! Net op het strand duwde ze zichzelf vanuit hurkstand zo omhoog. En ze bleef wel een seconde of vijf staan.
Ze zeggen altijd dat ze er minder last van hebben hoe later ze komen. Dus laten we duimen voor Leahquote:Op maandag 19 juli 2010 15:15 schreef lily het volgende:
Oh bah...doorkomende kiezen![]()
Leah heeft nog geen tandjes. Ik zie er best tegenop...vind het zo zielig altijd..
en Groof, 6,5 week vakantie....jaloers
Zoals ik al zei kreeg Ivan toen 4x180ml (24 schepjes in totaal) en stapten we bij 7 maanden over op 3x180ml (18 schepjes in totaal). Ik denk dat het aantal schepjes ergens daar tussenin zit. Het minimum aan vocht is volgens mij inderdaad 500ml.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:10 schreef Marlinde het volgende:
Ik ben hier nog voor een laatste vraag en dan zal ik me koest houden tot Tessa echt 6 maanden isHoeveel schepjes voeding hebben kindjes van 6 maanden nodig op een dag? En hoeveel vocht minimaal?
Ik heb vandaag voor het eerst een pyamapapje gegeven (vanille), maar kan nergens vinden op het pakje hoeveel schepjes poeder erin zit. Heb zo'n k-e-k ding gekocht, kijken of Tessa er beter op slaapt (en het is ook 200 ML ipv de 250 die ik haar normaal gaf)
Grappig he, dat dat zoveel kan verschillen? Lente is dan motorisch wel vrij snel, maar verbaal komt er nog niet meer uit dan een gericht 'da' al ze de poes ziet. Ze brabbelt wel, maar 'mama' of 'papa' heb ik 'r nog niet horen zeggen. En volgens mij duurt dat ook nog wel even.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:19 schreef sproet-je het volgende:
Lente, wat ben jij toch een rappe dame! Lente en minisproetje schelen een paar weken maar hier wordt nog niet eens gekropten ofzoiets.
Da's grappig, hierin staat voor Lente d'r leeftijd 1-2 x 200 ml, terwijl ze elders tot een jaar 500 per dag aanbevelen. Ik gok dat Lente nu door mijn belabberde productie net aan de 200 ml melk (borstvoeding) per dag komt. De cb-arts vroeg wat ze verder nog eet op een dag (2 x brood met roomboter en beleg, 1-2 x fruit, avondeten en yoghurt) en vond het prima.quote:
ja, echt heh.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:20 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig he, dat dat zoveel kan verschillen?
Zo zielig he? Maar ook zo schattig tegelijkertijdquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:08 schreef Ca.ra het volgende:
Zo zit je tegen mama aangeplakt als je koorts hebt en niet kunt slapen:
[ afbeelding ]
Bovenstaande ff in de herhalingquote:Op maandag 19 juli 2010 16:09 schreef DaviniaHR het volgende:
van het lepeltje blieft madam niet te eten, enkel stukjes. laat schoonmoeder nu net weigeren om stukjes te geven, dus aviva eet niets/nauwelijks bij schoonmoeder.ze wil ook geen broodkorstje geven, en als i wil uitleggen hoe ik die stukjes doe, loopt ze weg.
beetje jammer. aviva is ook 6 dagen/wk van de speen af, maar schoonmoeder heeft een nwe gekocht voor daar
![]()
![]()
Waarom weigert je schoonmoeder het? Ik zou de discussie toch nog een keer aan gaan. Je wilt het beste voor je meisje en er is niemand die dat niet zou kunnen snappen, ook je schoonmoeder niet. Toch? Bovendien zijn er een heleboel argumenten waarom het juist goed is om stukjes te geven, die kan ze toch niet zomaar naast zich neerleggen?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:13 schreef DaviniaHR het volgende:
Bovenstaande ff in de herhalingwat zouden jullie doen? ergens denk ik 'tis maar voor 1 dag, geen zin om het gevecht aan te gaan' aan de andere kant is het mijn kind, mijn opvoeding, en als ik zie dat aviva niet of nauwelijks van een lepeltje eet, doen we dat dus lekker niet, toch?
dit is wel essentieel ja maar helaas niet altijd het gevalquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik weet dat ze haar best doet en onze mening respecteert vind ik het ook veel makkelijker te verkroppen als ze eens iets anders doet.
yups alles prima hoor, en met mijn lieve meisje ookquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:00 schreef lily het volgende:
hoi BJ![]()
Alles goed?
[..]
dit is wel essentieel ja maar helaas niet altijd het geval
Oh, dat klinkt echt heel schattig. Ik heb eens een kindje zien rupsen op het kdv, zo ontroerend grappig vond ik datquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:32 schreef Stiemie het volgende:Groofsken je ventje had gewoon honger
![]()
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb want dat hebben we hier ook wel eens gehad. Dan vult het eten dat je aanbiedt gewoon niet snel genoeg en is het een enorme frustratie-want-ik-wil-een-fles-huil
Wat fijn dat hij het daarna wel wilde
![]()
Oh en Esmee ging van draaien/rolmopsen gisteren ineens over op een soort rupsen en zojuist leek het een soort voorloper van kruipen. Ze zet zit met haar voetjes af op de vloer en duwt zichzelf zo vooruit
goeie! heb gelijk een paar in de koelkast gemikt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:20 schreef Poppedein het volgende:
Huups, en anders een ijs- of toetjeslepel uit de koelkast??
Hoe heb je dat klaargemaakt als ik vragen mag, bruine bonen met appel? Gepureerd? of gekookt alleen? En nog meer er doorheen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Thomas dus ook een oorontsteking, jeunig da's niet leuk. Hoop dat de ab snel aanslaat!en dat cb...
Hier hebben ze daar ook zo'n handje van, stelletje betonnen platen.
Chan, gaat snel he? Timo alweer bijna een jaar oud
Bruine bonen vond Minke wel erg lekker (maar zat ook appel doorheen, ikzelf vond het ook best goed te hebben eigenlijk), bekkie bleef maar open gaan, ook toen het op was! Ook zo enthausiast elke keer der vingers erachter aan met als gevolgd dat de rest van de woonkamer ook boontjes had gehad... Tot nu toe is alleen bloemkool hier geen succes...
Uhm.... (*valt door mand) nou potje kopen in supermarkt, 30 seconden magnetron, lepelen maarquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:34 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Hoe heb je dat klaargemaakt als ik vragen mag, bruine bonen met appel? Gepureerd? of gekookt alleen? En nog meer er doorheen?
Mijn dochter vist overal de bruine/kidney/zwarte/witte bonen uit. Ze kreeg voor het eerst toen ze ongeveer een jaar was, in een wrap.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Vallen bruine bonen bij jullie kindjes goed? Ik denk dat ik er nog een maandje mee wacht. Ik vind ze zelf al zo 'zwaar'.
Bij de AH te koop? Ik ben ook al even aan het zoeken op google naar een receptje.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:44 schreef martine1984 het volgende:
bruine bonen potjes van Bonbebe zijn vanaf 6 maanden dacht ik, maar kan ook 8 zijn.
Het ziet er bij ons ongeveer hetzelfde uit, al geven wij 's ochtends een boterham bij de fles in plaats van pap, geven we water in plaats van diksap en geven we de 2e fles niet bij de boterham maar een paar uur erna zodat er tussen de middagmaaltijd en het avondeten in nog 2 voedingsmomenten zitten. Ik vind namelijk een rijstwafel alleen best weinig om te geven tussen 12:00 en 18:00 uur grofweg.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:40 schreef martine1984 het volgende:
als ontbijt 180/6 met pap
tussen door fruit met eventueel wat te diksap oid
tussen de middag 1 broodje + 120/4 of 150/5 melk
tussen door cracker / koekje / rijstwafel oid met een flesje diksap
's avonds warm eten (potje of zelf gekookt, zelf koken is beter volgens het CB)
voor het slapen gaan een fles 180/6
huhum...quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef lily het volgende:
Dat had je ook nog wel zelf kunnen bedenken, Groof
Tussen de middag fles gaat ook niet gelijk met het broodje zit meestal een half uurtje / uurtje tussen net wat er voor de rest op t programma staat.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het ziet er bij ons ongeveer hetzelfde uit, al geven wij 's ochtends een boterham bij de fles in plaats van pap, geven we water in plaats van diksap en geven we de 2e fles niet bij de boterham maar een paar uur erna zodat er tussen de middagmaaltijd en het avondeten in nog 2 voedingsmomenten zitten. Ik vind namelijk een rijstwafel alleen best weinig om te geven tussen 12:00 en 18:00 uur grofweg.
Overigens spreek ik wel altijd van een 'schema' maar die tijden zijn heel flexibel. Het is meer dat de volgorde elke dag min of meer hetzelfde is.
Waarom is zelf koken volgens jouw consultatiebureau het beste, Martine?
Ah, dat klinkt als een prima analyse van je consultatiebureau!quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:50 schreef martine1984 het volgende:
Zelf koken was beter voor de smaken, de smaken in een potje zijn vrij vlak. En als je zelf kookt dan kun je het nog redelijk gescheiden aanbieden. Dan leren ze de smaak van een aardappel scheiden van de groente. Qwa vitaminen maakt het niks uit.
ik doe er vaak nog wat aardappel doorheen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:47 schreef Groofsken het volgende:
Gevonden. Dit ga ik vanavond proberen.
![]()
Bruine bonen met appel
Geschikt vanaf 6 maanden.
Fijn stuk om te lezen, dankjewel! Ook goed om te lezen dat je olie beter na het koken toe kunt voegen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:47 schreef lily het volgende:
Ik heb hier een stukje over voeding gevonden vanaf 6 maanden (ik zocht naar vegetarisch eten voor je baby) waar ook bonen in voor komen.
*knip*
Ik die link hierboven van het-is-mij zag ik toevallig een 3 recepten met couscousquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef wickie het volgende:
Ik wil eigenlijk van de week couscous maken, mag ze dat ook al? Volgens mij wel toch?
En las dat paprika wel kan maar zonder het velletje? Ik ben zelf echt helemaal gek van geroosterde paprika's. Ik heb een vermoeden dat ze dat ook gewelidig vindt, wil dat graag van t weekend eens proberen.
Die keuze is inderdaad zeer beperkt. Heel irritant vind ik ook ja.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:52 schreef Incantrix het volgende:
Stef krijgt helemaal nog geen vlees, eigenlijk. Ik vind het ook heel irritant dat als je potjes voor zijn leeftijdscategorie wil kopen, er bijna zonder uitzondering vlees inzit.
Jen at gewoon met de pot mee, en dan wat er overbleef ging in porties de vriezer in.... Was eigenlijk net zo makkelijk als potjes kopen...quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef lily het volgende:
[..]
Die keuze is inderdaad zeer beperkt. Heel irritant vind ik ook ja.
Ik ben zelf aan het kokkerellen geslagen en vries het in (in avent bakjes) maar af en toe een potje kunnen kopen vind ik wel handig.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, is de groep 1 stoel niet vanaf 10 kg? in principe is achteruit rijden het veiligst bij kopstaart botsingen, en omdat het hoofdje nog zo zwaar is in verhouding, maar als stef zich een halve verrekking gluurt, is dat ook niet zo veilig![]()
ik zou iig nog ff wachten.
en als je de banden strakker doet? gluurt hij dan ook nog o het randje?
of anders een spiegeltje op de achterbank, dat hij je via de spiegels kan zien?
Ik meen vanaf 9.. En ja, ik zou inderdaad liever nog even wachten, maar als hij zijn hoofd half draait en zo rechtop gaat zitten vind ik het niet zo hip meer eigenlijkquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, is de groep 1 stoel niet vanaf 10 kg? in principe is achteruit rijden het veiligst bij kopstaart botsingen, en omdat het hoofdje nog zo zwaar is in verhouding, maar als stef zich een halve verrekking gluurt, is dat ook niet zo veilig![]()
ik zou iig nog ff wachten.
en als je de banden strakker doet? gluurt hij dan ook nog o het randje?
of anders een spiegeltje op de achterbank, dat hij je via de spiegels kan zien?
JA!! *spandoek*quote:
Hahaquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In theorie zou het nog gewoon passen... Haar hoofd komt niet boven de rand uit en ze weegt nog geen 13 kilo.
Waar haal jij tot max een jaar vandaan?? Volgens mij heeft het echt meer met gewicht te maken dan met de leeftijd van je kind. Zolang je kind het allemaal prima vindt is in tegengestelde richting de meest veilige manier van vervoeren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:09 schreef miss_sly het volgende:
trix, volgens mij mag je over naar een autostoeltje vanaf 9 maanden of 9 kilo en is het tot maximaal 1 jaar. Senna is maar een kleintje, dus die hebben we wat langer in het stoeltje gelaten, en die vond het ook prima, die sliep gewoon altijdMaar ongeveer met 11 maanden is ze overgegaan naar een autostoeltje.
Wat betreft tomaat en paprika: in het begin gooide ik dat heel even in een laagje kokend water, zodat het net iets zachter werd en beter eetbaar. Bovendien kunnen ze het dan gemakkelijker van het velletje sabbelen en dat eventueel laten liggen. Roerbakken kan ook, dat bleek Senna nog lekkerder te vinden
Klopt, bij de Maxi Cosi Priori iig welquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:09 schreef miss_sly het volgende:
trix, volgens mij mag je over naar een autostoeltje vanaf 9 maanden of 9 kilo
Dat is wat ik overal vond op internet toen ik aan het zoeken was naar wanneer over te stappen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar haal jij tot max een jaar vandaan?? Volgens mij heeft het echt meer met gewicht te maken dan met de leeftijd van je kind. Zolang je kind het allemaal prima vindt is in tegengestelde richting de meest veilige manier van vervoeren.
couscous gaat er hier goed in! Geroosterde paprika's uit potje geef ik ook wel eens, van de AH culinair geloof ik, even afspoelen onder de kraan en klaar. Of zelf een puntpaprika halen en op de bbqquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef wickie het volgende:
Eten gaat hier zozo... We zijn begonnen met Rapley maar ze begreep het concept van eten gewoon niet. We zijn toen prutjes gaan maken en dat ging al een stuk beter. We doen half om half. Ik kook zoveel mogelijk zelf voor Mette, net zoals het-is-mij, van te voren koken en in de vriezer. Heel af toe is er niks meer in huis en zijn we te moe en krijgt ze een potje. De biologische lijn van de AH is niet helemaal gladgepureerd.
Mette heeft geen voorkeur voor vers of potje. Zolang het maar geen vlakke smaak heeft, dan ziet ze het nut er niet van om het op te eten.
Ze is erge fan van avocado, tomaat, yoghurt met beetje diksap, stampotjes. Maar vooral alles waar tomaat inzit. Vind het wel raar om haar vlees te geven, dus dat doe ik nog niet. Heel af en toe wat kip en laatst een keertje witvis.
Ik wil eigenlijk van de week couscous maken, mag ze dat ook al? Volgens mij wel toch?
En las dat paprika wel kan maar zonder het velletje? Ik ben zelf echt helemaal gek van geroosterde paprika's. Ik heb een vermoeden dat ze dat ook gewelidig vindt, wil dat graag van t weekend eens proberen.
het schijnt veiliger te zijn bij een eventuele aanrijding.. (minder belasting/impact voor het kleine babietjenekje...).quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:07 schreef martine1984 het volgende:
Jamie zit ook al in de opvolg stoel. Heb nog gevraagd bij het CB of deze voorin mag, maar ze zeggen liever niet. Als je een aanrijding krijgt van voren is de kans te groot dat er glas tegen je kind aan komt. Maar hij is 9230 gram en de arts van het CB zei hij mag nu in de grote stoel ( groep 1 geloof ik, in ieder geval die gene na de maxi cosi) Een andere voorwaarde is dat ze stevig kunnen zitten. Wij een chicco stoel gekregen van een collega van mn lief. En ik ben op zoek naar nog eentje, maar ik vind ze best duur en vind 2de hands via MP niet zo'n goed idee, je weet nooit zeker of er niks mee gebeurd is als de mensen niet kent.
@BJ onze stoel kan volgens mij ook achterste voren. Maar waarom zou je dat willen eigenlijk? En weltrusten voor straks
klinkt heerlijkquote:[b]Op woensdag 21 juli 2010 17:02 couscous laten wellen, blokjes courgette en blokjes tomaat (of paprika of andere groente) erdoor, groenten eventjes gebakken wel en dan met de couscous mengen, in kleine bakjes doen, laagje strooikaas eroverheen als je dat wel eet en dan eventjes onder de grill zodat de kaas smelt. Amélie smult ervan
Lief is dat hequote:Op woensdag 21 juli 2010 18:00 schreef huuphuup het volgende:
Amélie klapt in dr handjesen dan vooral als ze trots is op zichzelf
soort applaus voor jezelf ofzo hahaha
thanks! waar koop ik dat? Apotheek of gewoon kruidvat ofzo?quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:06 schreef Kersjes het volgende:
Huup, ik kan je Gengigel Baby aanraden voor tandjesellende![]()
Is op basis van hyaluronzuur, bevat geen suiker of alcohol en mag onbeperkt gebruikt worden.
En de hele weg naar de supermarkt iedereen begroeten met "hallo buurman, buurvrouw, opa,oma" en als het even lukt kletspaatjes beginnen over de fiets (itte kanne goed fietsen hè) of over een nieuwe jurkquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:32 schreef huuphuup het volgende:
ja dat heb ik dus ook wel een beetje Claudia, het hoort er een beetje bij, die onbevangen blijheid en openheid van zo'n kleintje, het schreeuwen hoort er ook bij.
Net als zwaaien naar de dorpsgek waardoor ik nog een half uur aan die man vast ziten brabbelen tegen vreemden
terugschreeuwen of nee zeggen heeft idd nog niet bijzonder veel zin, ik hou me alleen vast aan de speen-kurk-noodgevallen truuk haha en verder tsja, meestal onderbreek ik mn gesprek even want ik kom er niet bovenuit
en ik wil er ook niet bovenuit gaan staan schreeuwen zelf om het te overstemmen.
In dat geval zou ik zeggen dat negeren het beste is, of in ieder geval om hem niet die beloning te geven voor zijn gedrag (door bijvoorbeeld op zachte toon te zeggen 'Nee Driekus, ga zelf maar even lekker spelen'). Ook is het denk ik belangrijk om hem juist aandacht te geven op momenten dat hij daar op een andere manier om vraagt, of misschien zelfs helemaal niet. Maar ik denk dat dat laatste vrij vanzelfsprekend gaat.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind het wel leuk dat ie het van blijdschap doet, maar hij doet het ook als ie aandacht wil. En dat kan ook op een normale manier met ietsje minder volume, vandaar dat ik em wil leren dat het zachter kan. En een speen werkt hier niet, want die heeft ie niet. Dat fluisteren vind ik wel een goed idee, ga het eens proberen.
haha ja ik kan niet wachtenquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:
[..]
En de hele weg naar de supermarkt iedereen begroeten met "hallo buurman, buurvrouw, opa,oma" en als het even lukt kletspaatjes beginnen over de fiets (itte kanne goed fietsen hè) of over een nieuwe jurk.
Ik geniet ervan, die sociale onbevangenheid ook.
Dat is ook de stoel die wij op het oog hebben. Zitten de gordels nou ook in de weg, of schuif je die opzij?quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:34 schreef mefke79 het volgende:
Oja, de autostoel. Driekus zit er nu een maandje in ofzo. MC was niet meer te tillen met hem en hij ging ook friemelen enzo om achterom te kijken. Wij hebben nu een Maxi Cosi Priori SPS, 95 euro bij de babydump. We hebben geen isofix, dit is met gordels. In onze grote auto kon isofix wel ingebouwd worden, maar die stoeltjes vonden wij meteen zo duur en ze zitten echt niet beter dan zonder isofix. Dus dan maar zo. Hij heeft een heerlijke slaapstand en dat is dan ook meteen de stand waarin Driekus nu eigenlijk constant zit/ligt.
Daar kan ik dus echt van gruwelen, het idee dat ik een dochter krijg die een megamindypak wil.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:42 schreef huuphuup het volgende:
ook zoiets stoms waar ik niet op kan wachten, dat ze per se mee wil in dr prinsessenverkleedjurk/megamindypak weet ik het wat voor spulik vind het prima, zo leuk
Die van mij doet een gebreide muts op als het 33 graden is, heeft 28 speldjes in haar haren als het zo uitkomt, of een kroon, of haarband met strik van sneeuwwitjequote:Op woensdag 21 juli 2010 20:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha ja ik kan niet wachten![]()
ook zoiets stoms waar ik niet op kan wachten, dat ze per se mee wil in dr prinsessenverkleedjurk/megamindypak weet ik het wat voor spulik vind het prima, zo leuk
Oh echt? Wacht maar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kan ik dus echt van gruwelen, het idee dat ik een dochter krijg die een megamindypak wil.
ik ook, vre-se-lijkquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kan ik dus echt van gruwelen, het idee dat ik een dochter krijg die een megamindypak wil.
Mocht ik ook niet, lakschoentjesquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mocht van mijn moeder geen lakschoentjes omdat zij die zo vreselijk vond. Daar ben ik nog steeds verdrietig om, dus ik zou een eventuele dochter nooit die dingen ontzeggen, hoor.
Maar Mega Mindy, pfff...
megamindy is niet mijn dingquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat had ik met David en spidermanschoenen. Lelijk zeg ik je!quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mocht van mijn moeder geen lakschoentjes omdat zij die zo vreselijk vond. Daar ben ik nog steeds verdrietig om, dus ik zou een eventuele dochter nooit die dingen ontzeggen, hoor.
Volgens mij zijn alle kindjes nudisten. Die van mij heeft straks in haar blote billen haar fiets opgeruimd voor.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:56 schreef Kersjes het volgende:
Oh lakschoentjes! Die mocht ik ook nooit![]()
Toby heeft nog weinig fratsen en rare wensen, hoewel ik hem ervan verdenk een nudistje te zijn. Zodra zijn luier uitgaat sjeest hij ervandoor
Ze is mooi!quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:56 schreef Stiemie het volgende:
Precies huup! Koop ondergoed met mega-mindy en je meiske is in de 7e hemel. Kleren erover en je ziet er niks van![]()
![]()
Ik ga soms ook boodschappen doen met mijn diva![]()
[ afbeelding ]
ze kijkt echt zo van: hee, wat mot jequote:Op woensdag 21 juli 2010 20:56 schreef Stiemie het volgende:
Ik ga soms ook boodschappen doen met mijn diva![]()
[ afbeelding ]
I know, maar hier kletst het zo lekker wegquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:59 schreef Kersjes het volgende:
Linde![]()
Hier ook een naaktlopende peuter Groofsken, maar we zitten eigenlijk in het verkeerde topic
ikke wel hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:00 schreef Groofsken het volgende:
Loopt niet iedereen eigenlijk geowon heel graag in z';n nakie?
Huh? Waar reageer jij nu op?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:02 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ikke wel hoor![]()
als mn kind een beetje op mama lijkt dan zal ze ook wel van die trekjes krijgen![]()
Lindepoppetje
![]()
gefeliciteerd nog met je grote meid Stiemie!!
en fijn om te horen dat het zo ook werktvan sommige mensen krijg ik het idee dat je niet onder de sweatshirts/jassen/truien enzovoorts met figuurtjes uit komt
![]()
Oh ja, hello kittyquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:07 schreef Stiemie het volgende:
Oh hello kitty, nee die vermijden we hier nog even (alleen op sokken en onderbroeken mag het)
op Stiemie die zegt dat het kan, een kind een onderbroekje met plaatje geven of sokken met plaatje, dat je niet per se een tshirt of trui met Dora of Mega Mindy hoeftquote:
Ik kan je ook niet op het hart drukken dat het vanzelf goedkomt.. Ik loop zelf ook nog steeds in Hello Kitty-kledingquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind plaatjes op kleding ook vreselijk. Zelfs Jip en Janneke komen er hier niet in. Ik koester nu nog de illusie dat Ivan onze goede smaak over gaat nemen.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:36 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik kan je ook niet op het hart drukken dat het vanzelf goedkomt.. Ik loop zelf ook nog steeds in Hello Kitty-kleding
je ging naakt?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik was als kind al wars van verkleedpartijtje. De laatste schooldag ging iedereen verkleed naar school. De meisjes droegen meestal prinsessenjurken. Ik verdomde het om iets aan te trekken, ookal moedigden mijn ouders het aan. "Ik ga wel als mezelf."
Ja, ik zag het zelf ook.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:40 schreef huuphuup het volgende:
[..]
je ging naakt?![]()
/flauw
hahaha je edit
Ik ben bang dat er binnenkort een adoptie-aanvraag in je pm-box ligt van een hier inwonend meisjequote:Op woensdag 21 juli 2010 22:33 schreef Incantrix het volgende:
Owja, en ik ben dol op Hello Kitty, het kan me niet te ranzig, eigenlijkHoewel ik dan ook weer niet alles zonodig met popjes zou willen vind ik het toch wel schattig als er ook popjes-dingetjes bijzitten. Al zou ik zelf ook niet echt op Megamindy zitten te wachten ofzo.. Maar als mijn kind daar echt heel gelukkig van zou worden: so be it. Ik wil hem mijn smaak niet opleggen, als hij dat leuk vind vind hij dat leuk. En als mijn mama ook zo zou hebben gedacht zou ik zéker ook lakschoenen gehad hebben ja
Als ik een meisje zou hebben zou ze van mij ook echt overtreffende trap meisjes-meisje mogen zijn hoor, als ze dat leuk vind. Vond ik vroeger ook prachtigIk had een zelf uitgezocht roze jurkje met ruches en wit kant en pofmouwtjes. Ik was dól op dat ding (al vond ik het heel stom dat ik er niet mee in bomen mocht klimmen
).. Als ze toen van die lelly kelly (ofzoiets) schoentjes zouden hebben gehad zou ik er zéker ook van in katzwijm hebben gelegen als 7-jarige..
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:50 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, dan heb je dat er gewoon niet inzitten neeIk had trouwens een vriendin die op de vraag 'wat wil jij later worden?' steevast riep "my little pony!"
Moest ik even aan denken..
hihi, mijn middelste antwoordt dan; de Hulkquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik had trouwens een vriendin die op de vraag 'wat wil jij later worden?' steevast riep "my little pony!"Moest ik even aan denken..
Hahaquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Aan die vraag had ik zo'n hekel dat ik een antwoord had bedacht dat niemand begreep: technisch ontwerper. Dat was wat mijn vader indertijd deed. Hm, als ik dit zo op een rijtje zet was ik best een irritant kind dat zich al jong onbegrepen voelde door 'de wereld'.
Oh maar die vind ik zelf ook wel erg leukquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef Incantrix het volgende:
Oh, en in het kader van de Lelli Kelly's: Kíjk dan:
[ afbeelding ]
Die wil ik zelf ook nog wel
En Mefke, thnx voor de tip (wederom), die autostoel ziet er wel erg ok uit! Maar hij kan toch wel in de auto blijven? Dus niet zoals de kleine maxicosi elke keer de gordel los moeten halen om je koter uit de auto te kunnen halen?
En dan nu écht slapen!
Dagdag!
kijk dat bedoel ik nou met 'een versie vinden waar we allebei vrede mee hebben'quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef Incantrix het volgende:
Oh, en in het kader van de Lelli Kelly's: Kíjk dan:
[ afbeelding ]
Die wil ik zelf ook nog wel
En Mefke, thnx voor de tip (wederom), die autostoel ziet er wel erg ok uit! Maar hij kan toch wel in de auto blijven? Dus niet zoals de kleine maxicosi elke keer de gordel los moeten halen om je koter uit de auto te kunnen halen?
En dan nu écht slapen!
Dagdag!
Wat stom. Ik vind hem duidelijk een jongetje!quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:01 schreef lily het volgende:
David is jaren voor een meisje aangezien. Nu nog steeds wel eens eigenlijk. Hij heeft natuurlijk vrij lang haar voor een jongetje maar ook als baby werd hij vaak voor meisje aangezien.
David en ik kunnen er niet mee zitten trouwens..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |