abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84235337
Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 36

*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84235955
Wat een stilte hier
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef Groofsken het volgende:
Hoe is trouwens met jullie conditie en dergelijke gesteld? Ik ga deze zomer 3 keer in de week zwemmen heb ik besloten (ik heb 6,5 week vrij). Ben vanochtend voor het eerst geweest (op de fiets naar het zwembad ook!), en het voelt nu al goed .
Ik heb nog steeds echt zoveel last van mn been dat ik er gewoon sacherijnig van word (en ik word niet snel sacho! )
Helaas helaas, ik zou zo graag weer gaan hardlopen of zelfs zwemmen idd maar het gedoe met mn been de pijn na het zwemmen belemmert me gewoon in het dagelijks leven dan de dag erna zeg maar, té irritant voor woorden. Eigk moet het rusten maar zie maar eens rust te nemen met een baby...

Amélie heeft nu echt duidelijk last van de kiezen trouwens de hele tijd op haar vingers aan het kauwen enzo, veel huilen. Echt zo sneu. Dikke bobbels zitten er in haar mond.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84236187
Oh bah...doorkomende kiezen

Leah heeft nog geen tandjes. Ik zie er best tegenop...vind het zo zielig altijd..

en Groof, 6,5 week vakantie....jaloers
pi_84236299
Arme Amélie! En arme jij ook trouwens huup, wat naar dat je nog steeds zoveel last van je been hebt!

Groof dapper hoor, kamperen met 2 kleine kinderen En fijn ook dat je dicht bij huis zit mocht het niet lukken 's nachts!

Wat conditie betreft, ik ben vorige week begonnen met fitnessen in de hoop wat conditie te krijgen.. Ik ren en vlieg constant achter Timo aan en kan het amper volhouden, en dan kan hij nog niet eens lopen Hoog tijd dus er wat aan te doen
  maandag 19 juli 2010 @ 15:25:49 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84236440
Wat voor beenpijn heb je precies Huup?
Op een bepaalde plek of over de hele lengte?
Mooi kut!

Bij Fabi komt er een heel klein tandje door. Heel klein!
Een piepklein tandje.

@ groof, ik heb hardloopschoenen gekocht.
pi_84236461
Conditie is hier ook ver te bekennen hoor, even naar de zolder staat garant voor buiten-adem zijn
Ik heb een tijdje gesport maar ben meer een donateur dan sportend lid, dus dat vind ik jammer. Daarbij was het ook duur vind ik, 1 keer per week steps, 37,50¤
(je mocht wel vaker komen trouwens, maar ik deed maar 1 keer per week)

Tanden heeft Lars ook nog niet, dat leed is ons nog even bespaard, zal me benieuwen hoe lang het nog duurt, Meike kreeg met 10 maanden tandjes, en Lars is nu 10 maanden....
Sneu dat Amélie er zo'n last van heeft.

Groofsken, ook onze eerste keer kamperen met 2 kindjes inderdaad, laatste keer dat we kampeerden was Meike anderhalf, dus ik hoop dat we het nog niet verleerd zijn haha
En ik hoop dat het voor Lars ook een beetje leuk is. Scheelt; er is een zwembad, zowel binnen als buiten, met babyzwemuurtje sochtends!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84236529
Conditie? Ik neem me steeds voor 's avonds hard te gaan lopen, maar zodra Niels slaapt stort ik in en wil ik ook naar bed En ik moet ook buikspieroefeningen gaan doen, maar het is te warm

Amaranta wat naar die onzekerheid over de borstvoeding als je geopereerd moet worden. Maar pijn blijven houden is ook niet fijn natuurlijk Kan hij niet bij je drinken terwijl je in het ziekenhuis ligt, dat iemand hem langs brengt? Of is dat te zwaar?

Chan wat naar nou dat Timo alweer afgevallen is Gelukkig herkennen ze het op het CB als een normaal patroon voor zijn leeftijd.
Ik heb zelf op het bijvoedingsforum iets gevraagd over afvlakkende groei (niet afvallen) en ik moest Niels meer vetten aanbieden. Het klopt wel dat wij heel mager eten en ik was dus ook heel zuinig met vet voor Niels. Nu geef ik hem altijd boter op zijn brood en crackers en bv pindakaas en geitensmeerkaas, een beetje olie door zijn eten en volle yoghurt. Omdat die kleintjes nog maar zo weinig binnen krijgen (Niels iig, Ivan niet ) maar daar wel heel veel energie uit moeten halen omdat ze zoveel energie verbruiken. Ook leg ik hem nu heel vaak aan: voor en na ieder slaapje.
Ik weet nog niet of het iets uitgehaald heeft. Ik had eigenlijk tussendoor een keer willen wegen, maar nu is hij net ziek geweest en zal wel weer wat spekkies verloren hebben.
Dierentuin Emmen Helaas wonen we er nu te ver vandaan. Dan maar Arnhem

Icantrix wat SLOPEND!! Bah ik hoop echt dat het snel beter gaat joh. Arme Stef en jullie, zo moe. Hebben jullie nou een auto of... misschien valt hij wel in slaap als je hem duf maakt door te rijden in de auto? Of in de wandelwagen? Of misschien wil jouw man hem wel in de doek doen zodat hij slaperig genoeg wordt om te slapen? Maar wat hier toen echt hielp was een heel warm bad en daarna aanleggen... maar dat was vast ook een toevallige samenloop van omstandigheden, want hij moet dan net honger hebben en niet juist overprikkeld raken van een bad.
Moeilijk hoor Ik voel heel erg met jullie mee en ik hoop echt dat het tandjes zijn of de warmte want dan is het tenminste opgelost als die rotdingen doorgekomen zijn of wanneer het weer koeler wordt.
*knuffel*
En wow wat kan hij al goed kruipen, dat heeft hij snel onder de knie gekregen zeg!! En zitten en zelfs staan, snellerd!! Echt een heel leuk en herkenbaar filmpje.

Marlinde bijvoeding geef je in de eerste instantie gewoon tussendoor, gewoon om te proeven en te ervaren. Niet al te druk om maken

Niels weet heel goed wat "Nee" betekent en kruipt dan nog harder naar dat wat niet mag met een ontzettend ondeugend gezicht. En als ik "Nee" zeg terwijl hij er al mee bezig is dan kijkt hij mij onzeker lachend aan en probeert het steeds weer opnieuw of mag iets anders misschien wel? Arme kat Hij gaat (nog) niet gillen of huilen als iets niet mag.
Wat ik doe is zeggen wat niet mag en waarom niet en een alternatief aanbieden (de kat zachtjes aaien ipv knijpen) of hem weghalen van de plek en afleiden met een leuk speelgoedje wanneer hij ergens aankomt wat niet mag. De etens- en drinkbakjes van de katten heb ik hoog weggezet, ik werd er gek van dat Niels iedere twee minuten naar de keuken kroop om ze om te gooien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinkly op 19-07-2010 15:33:54 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84236815
Twinkly dat is nog iets waar ik eens stil bij kan staan, misschien moet ik hem gewoon wat vetter eten aanbieden, kwark in plaats van yoghurt of zo. Pindakaas blieft hij niet, maar gewoon een plakje kaas gelukkig wel.
Veel aanleggen wil ik het liefst niet doen, we zijn eindelijk op 3 voedingen nu en dat is in principe gewoon genoeg voor hem, hij is haast 1 jaar..

Wat een geweldige foto's van Niels! En precies zoals Timo het ook doet.. Als hij nee hoort, nog sneller er op af
  maandag 19 juli 2010 @ 15:41:06 #9
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84236943
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:28 schreef Twinkly het volgende:

Amaranta wat naar die onzekerheid over de borstvoeding als je geopereerd moet worden. Maar pijn blijven houden is ook niet fijn natuurlijk Kan hij niet bij je drinken terwijl je in het ziekenhuis ligt, dat iemand hem langs brengt? Of is dat te zwaar?
Ik word helaas in een andere stad geopereerd... dus ik weet niet of dat een optie is.Maarja, eerst even afwachten of ik tzt uberhaubt nog wel voeding geef.
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:37 schreef Chan het volgende:

Veel aanleggen wil ik het liefst niet doen, we zijn eindelijk op 3 voedingen nu en dat is in principe gewoon genoeg voor hem, hij is haast 1 jaar..
Als ik mijn schema van vandaag ga introduceren, dan zit ik ook nog 'maar' op 3 keer bv, is dat dan te weinig voor nu?
pi_84237208
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef amaranta het volgende:
Als ik mijn schema van vandaag ga introduceren, dan zit ik ook nog 'maar' op 3 keer bv, is dat dan te weinig voor nu?
Je productie stabiliseert zich rond de 9 maanden, als je voor die tijd teveel voedingen afbouwt kan het zijn dat de productie helemaal stopt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 19 juli 2010 @ 15:51:40 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84237305
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Je productie stabiliseert zich rond de 9 maanden, als je voor die tijd teveel voedingen afbouwt kan het zijn dat de productie helemaal stopt.
hmm dan hou ik er nog 1 voeding in
pi_84237478
Amaranta ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Op het cb zeiden ze in elk geval dat 2 voedingen voor Timo zijn leeftijd echt genoeg zijn. Dus dan zou 3 voedingen genoeg moeten zijn voor kindjes die wat jonger zijn, maar wanneer je dan van 4 naar 3 kunt weet ik echt niet. Ik heb het hele afbouwen precies op Timo zijn verzoek gedaan, behalve dus die overstap van 4 naar 3 pas geleden. Ik twijfel nu wel omdat hij dus afvalt die 4e voeding toch maar weer op te pakken, maar ik wil zo graag dat hij gewoon wat andere dingen gaat eten en drinken in plaats van die voeding..
  maandag 19 juli 2010 @ 16:09:47 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84237892
Omdat het niet bij te houden is hier, en ik echt ff mn rust nodig heb, doen we gewoon maar een kleine Aviva-update, met een paar kleine reacties

miss, wat fijn dat je een leuke verjaardag heb gehad, ondanks dat de taart niet geheel naar wens was! Heeft Senna jouw frustraties op de taart kunnen uiten?

amaranta, had je nou een hernia, of was het wat anders? hopelijk wil fabi na de operatie nog wel bij je drinken! en anders heb je toch mooi 9 mnd bv kunnen geven, nietwaar?

trixie, gaat het slapen nog niet beter? pffff... hebben jullie nog ideeën wat het zou kunnen zijn?

@ conditie, ik ga met de trap naar de kolfruimte 1 keer 2 verdiepingen durf ik nog wel met mn bekken. en gaat ook goed

ik lees heel veel voer schema's, daar doen we niet aan hier madam eet als ze honger heeft, anders kan je de boom in met je voedsel, dan blijft het snaveltje mooi dicht! beetje jammer dat ze dan niet helemaal lekker aangeeft dat ze honger heeft (behalve echt jammeren van de honger, maar dan krijgt ze gewoon de borst, dan vind ik het sneu om te gaan klooien met hapjes en stukjes en zo.)
maar 's avonds smikkelt ze meestal wel lekker wat mee, en door de dag bied ik steeds aan, in de hoop dat ze dan wel mss trek heeft

gister schoof ze zo bijna een Magnum ijsje naar binnen! zat te hijgen naar mn ijsje, ik denk, ik laat haar ff voelen dat het koud is, dan schrikt ze en hoeft ze niet meer. wat doet madam? voelt eraan, grijpt het met beide handjes stevig vast en werpt zich vol op het ijsje als een uitghongerde piranha. ik heb haar maar ff aan PR gegeven, zodat ik mn ijsje kon eten.

van het lepeltje blieft madam niet te eten, enkel stukjes. laat schoonmoeder nu net weigeren om stukjes te geven, dus aviva eet niets/nauwelijks bij schoonmoeder. ze wil ook geen broodkorstje geven, en als i wil uitleggen hoe ik die stukjes doe, loopt ze weg. beetje jammer. aviva is ook 6 dagen/wk van de speen af, maar schoonmoeder heeft een nwe gekocht voor daar

verder wil ze steeds staan, dus neerzetten om te gaan zitten is nogal een toer

en is ze gewoon heel erg lief.
tot zover weer mijn bijdrage voor nu
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84238279
Ik moet even mijn verhaal kwijt..

Rienk en ik waren wezen winkelen, eerst even naar het centrum en toen nog even boodschappen bij de AH. Dus we komen terug, (Rienk lag lekker te slapen in de maxicosi) en ik zie dat ik zijn autodeur nog open had staan. Gelukkig lag alles er nog in en ik zet Rienk in de auto, gooi daarna mn tas er achteraan en loop om om mijn deur open te doen. .. Op slot.. shit! -probeert andere deur- ook dicht. *GODVER, OP SLOT!* Dus ik ben gelijk J. op. "luister, Sleutels in de auto, rienk in de auto, deur op slot; wat nu?" We besluiten de buren te bellen, onze reserve huissleutel ligt buiten en de reserve auto sleutel in de meterkast, dat hij die even moet brengen. Maar ze zijn niet thuis. Ik probeer een andere buurman te vinden in de gids, staan er niet in *paniek* bel de politie stelt iemand voor. Dus ik bel "Nee sorry mevrouw, daar komen we niet voor, je kan wel de anwb bellen" Einde gesprek. Dus ik ren weer naar binnen, en krijg het nummer van de anwb, dus ik bel. Blijk het de winkel te zijn. *fuck* ze geeft me het nummer en in bel. Tering wat duurt dat lang. Maar gelukkig, ze komen er aan. (Ik ben geen lid, J is lid.) Na een poos zie ik ze eindelijk verschijnen. Rienk huilt inmiddels en ik kan niks dan hem huilend toe spreken vanaf buiten.. Als de man binnen bereik is schreeuw ik hem toe "kan me niet schelen hoe je het doet, maar haal mn zoon er uit!" De man ziet dat mn raam openstaat (zo'n 3cm) en pakt een lange stang. En wipt zo mn deurhendel open. Hij duikt de auto in en doet Rienk zn deur open.

Ik vis een helemaal beplakt jongetje uit de auto dat gelukkig gelijk ophoudt met huilen en rustig rondkijkt..

De man hoeft verder niks, ook geen gegevens van mij maar zal nog wel even de politie bellen, want dit was schandalig.
Al met al heeft het nog geen half uur geduurd gelukkig.

Ik ben nog steeds helemaal van slag. En achteraf bedachten we nog dat we het raam in konden slaan Nou ja. Rienk is helemaal in orde, die ligt nu te keten in bed dus denk dat ik hem nog maar even weer uithaal. Hij heeft gelijk gedronken daar want ik had een fles water mee voor hem..

Bwuh
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 juli 2010 @ 16:23:54 #15
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84238365
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:21 schreef Vlindur het volgende:
Ik moet even mijn verhaal kwijt..

Rienk en ik waren wezen winkelen, eerst even naar het centrum en toen nog even boodschappen bij de AH. Dus we komen terug, (Rienk lag lekker te slapen in de maxicosi) en ik zie dat ik zijn autodeur nog open had staan. Gelukkig lag alles er nog in en ik zet Rienk in de auto, gooi daarna mn tas er achteraan en loop om om mijn deur open te doen. .. Op slot.. shit! -probeert andere deur- ook dicht. *GODVER, OP SLOT!* Dus ik ben gelijk J. op. "luister, Sleutels in de auto, rienk in de auto, deur op slot; wat nu?" We besluiten de buren te bellen, onze reserve huissleutel ligt buiten en de reserve auto sleutel in de meterkast, dat hij die even moet brengen. Maar ze zijn niet thuis. Ik probeer een andere buurman te vinden in de gids, staan er niet in *paniek* bel de politie stelt iemand voor. Dus ik bel "Nee sorry mevrouw, daar komen we niet voor, je kan wel de anwb bellen" Einde gesprek. Dus ik ren weer naar binnen, en krijg het nummer van de anwb, dus ik bel. Blijk het de winkel te zijn. *fuck* ze geeft me het nummer en in bel. Tering wat duurt dat lang. Maar gelukkig, ze komen er aan. (Ik ben geen lid, J is lid.) Na een poos zie ik ze eindelijk verschijnen. Rienk huilt inmiddels en ik kan niks dan hem huilend toe spreken vanaf buiten.. Als de man binnen bereik is schreeuw ik hem toe "kan me niet schelen hoe je het doet, maar haal mn zoon er uit!" De man ziet dat mn raam openstaat (zo'n 3cm) en pakt een lange stang. En wipt zo mn deurhendel open. Hij duikt de auto in en doet Rienk zn deur open.

Ik vis een helemaal beplakt jongetje uit de auto dat gelukkig gelijk ophoudt met huilen en rustig rondkijkt..

De man hoeft verder niks, ook geen gegevens van mij maar zal nog wel even de politie bellen, want dit was schandalig.
Al met al heeft het nog geen half uur geduurd gelukkig.

Ik ben nog steeds helemaal van slag. En achteraf bedachten we nog dat we het raam in konden slaan Nou ja. Rienk is helemaal in orde, die ligt nu te keten in bed dus denk dat ik hem nog maar even weer uithaal. Hij heeft gelijk gedronken daar want ik had een fles water mee voor hem..

Bwuh
Zo'n actie zou de mijne kunnen zijn... Trouwens, als mijn kind erin zit zou ik gewoon mn ruitje inslaan... Mn auto is toch geen reet waard.. Mn kind wel.
  maandag 19 juli 2010 @ 16:25:29 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84238430
Wat zul je geschrokken zijn.
Ik begrijp alleen niet waarom die man het nodig vindt om de politie erbij te halen.
Het is toch gewoon domme pech??
  maandag 19 juli 2010 @ 16:26:29 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84238472
Maareh, viel de deur van Rienk in het slot op het moment dat je de deur dichtgooide of kinderslot?
pi_84238491
Amaranta, de politie wilde juist niet komen. Dat vond hij schandalig en zou daarom nog wel even bellen.

(doen alleen bij mij de smiley's het niet? Niks werkt qua knoppen :[
  maandag 19 juli 2010 @ 16:27:58 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84238532
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:26 schreef Vlindur het volgende:
Amaranta, de politie wilde juist niet komen. Dat vond hij schandalig en zou daarom nog wel even bellen.

(doen alleen bij mij de smiley's het niet? Niks werkt qua knoppen :[
oh ik las het verkeerd om/
Ik dachtdat hij het schandalig vond wat jij gedaan had, en dat hij daarom de politie ging bellen.
Ik vond het al raar.
pi_84238661
Och Vlindur, wat een vreselijk moment voor jullie beiden!
Gelukkig liep het allemaal goed af, hoe lang heeft Rienk nou in de auto gezeten?
pi_84238782
Nou, minder dan een half uur. De auto stond in de volle zon, maar gelukkig zat Rienk aan de schaduwkant. En beide voorramen stonden 3cm open.

Maar dit gebeurd me nooit weer
pi_84238843
Pff Vlinder gelukkig dat de ANWB je zo netjes te hulp is geschoten!

Iris die heeft het voor elkaar gekregen om zelf haar jurkje (met drukknopen) uit te trekken in bed... .
Kom ik boven staat ze te springen in bed, jurkje ernaast gesmeten... hoi mam
Fake it till you make it...
pi_84238905
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:35 schreef Nijna het volgende:
Pff Vlinder gelukkig dat de ANWB je zo netjes te hulp is geschoten!

Iris die heeft het voor elkaar gekregen om zelf haar jurkje (met drukknopen) uit te trekken in bed... .
Kom ik boven staat ze te springen in bed, jurkje ernaast gesmeten... hoi mam
Zei ze dat er ook nog bij
Slimme meid heb je toch!

Vlindur, gebeurd is gebeurd, Rienk is het allang weer vergeten.
Dikke knuffel voor jou voor de schrik
pi_84239100
Brrr Vlindur wat eng *dikke knuffel* voor de schrik. Pff volgens mij zou ik in huilen zijn uitgebarsten aan de telefoon met de politie...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84239538
Oh Gats Vlindur, wat enorm schrikken! Mij zou dit dus ook echt zo kunnen overkomen he, hoevaak ik wel niet autosleutels in het slot/in auto laat slingeren, wonder boven wonder nog nooit sinds Wolf er is
Ik zou keihard janken en bedenken of ik de ruit zou gaan inslaan, ik zou het denk ik ook niet gedaan hebben hoor.
Lekker van die politie trouwens, ik zou hebben gezegd,'' oh voor een baby in nood komt u niet?!! wat is dan wel belangrijker?'' pfff
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84239929
Ooooohw Vlindur, wat een schrik zeg, ik zou geloof zodra alles weer gedaan en klaar en goed was eerst even een gigantisch potje gejankt hebben om alle "wat als-en" Je hebt goed gehandeld!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_84240077
oef Vlindur wat een schrik

@Amaranta, ik heb een slijmbeursontsteking, nog steeds, op zich niet heel veel last van zolang ik heel rustig aan doe, maar het wordt wel steeds lastiger. Het heeft zeg maar steeds minder nodig om weer pijn te gaan doen enzo. En het belemmerd me dan gewoon. Nu is B. nog thuis dus ik probeer zoveel mogelijk rust te houden, als hij na de vakantie aan het werk is weer dan hoop ik dat het zoveel mogelijk over is.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84240449
Vlindur, ik kreeg gewoon de zenuwen tijdens het lezen. Pff, wat moet je geschrokken zijn.

Whaaah! Lente staat los! Net op het strand duwde ze zichzelf vanuit hurkstand zo omhoog. En ze bleef wel een seconde of vijf staan.
pi_84240471
Wooow wat goed Ssserpente!!! Snelle dame! Waar t strand toch ook al niet goed voor blijkt!
pi_84241964
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo'n actie zou de mijne kunnen zijn... Trouwens, als mijn kind erin zit zou ik gewoon mn ruitje inslaan... Mn auto is toch geen reet waard.. Mn kind wel.
Ja, dat zeg ik ook zo, van afstand. Maar schrik en stress doet een hoop met je probleemoplossend denkvermogen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84243484
Ssserpente wat goed!!
en wat zijn ze dan groot ineens hè, die paar seconden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84244410
Ik blijf maar zeggen dat Ivan geen enkele interesse toont in zitten. Vandaag ging hij zomaar vanuit kruipstand ineens zelf zitten! Hij was een treintje aan het bestuderen. (Waar hij trouwens ook al allerlei knopjes van in kon duwen!)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 19:05:41 #33
5428 crew  miss_sly
pi_84244674
Vlindur, wat een nachtmerrie is dat. GElukkig alles goed nu en heeft Rienk nergens last van. NU jij nog bijkomen

Lente goed joh!

En Ivan, wat doe je nu?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84244742
Jeetjemina, Vlindur! Wat een rotsituatie. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, maar het is ronduit belachelijk dat de politie niet kwam. Wat moet je je op zo'n moment in de steek gelaten voelen. Je hebt het prima gedaan, hoor!
pi_84244823
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:09 schreef Ssserpente het volgende:
Whaaah! Lente staat los! Net op het strand duwde ze zichzelf vanuit hurkstand zo omhoog. En ze bleef wel een seconde of vijf staan.
pi_84245047
Karin, ja dat zei ze er bij

Huup, ik duim dat je tegen de tijd dat B weer moet werken, het zo goed als over is

Lente wat goed!

Ivan, gewoon zelf gaan zitten, goedzo

Wij hebben echt een klimgeit, presteerde ze het onlangs om in het bed van zuslief te klimmen (laag peuterbedje), nu heeft ze de lat iets hoger gelegd en klimt op de lage tafel in de woonkamer...
Volgende stap, de bank?! Dus probeer haar nu maar aan te leren dat als ze ergens af wil, ze achteruit gaat... Tjonge die gaat zo hard ineens, loopt nu ook gewoon door de kamer heen, niet alleen met een hoop aanmoedigen tussen ons heen en weer, maar gewoon daar waar ze heen wil. Met wel nog wat vallen regelmatig, maar leve de pampers .
Nog 2 weken dan is ze een echte dreumes...
pi_84245131
Jeetje Vlinder, wat een schrik zeg....Lang leve de anwb. En onvoorstelbaar dat de politie dan dus niet eens komt.

Lente, wat ben jij toch een rappe dame! Lente en minisproetje schelen een paar weken maar hier wordt nog niet eens gekropten ofzoiets.

Miss Sly, jij alvast gefeliciteerd met Senna morgen!

En ik was het is mij helemaal vergeten te feliciteren (sorry )
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  maandag 19 juli 2010 @ 19:32:46 #38
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84245723
Och Vlindur, dat is schrikken zeg. Gelukkig is het helemaal goed gegaan .
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 19:48:50 #39
5428 crew  miss_sly
pi_84246384
Ik vrees dat wij ons morgen in het dreumestopic gaan melden met tandjesleed. Ze is sowieso wat hangerig en huilerig, maar telkens als ze wat eet, wordt het drama. Sommige dingen gaan goed, zoals brood, maar als het ietsje harder is, gaat ze heel hard huilen. Volgens mij zie ik ook iets linksonder, maar ik mag niet kijken of voelen en tandenpoetsen was een nog groter drama dan anders. Zo sneu he, die tandjes Nu ligt ze in bed met voor de zekerheid maar een pcm, zodat ze iig wat slaapt.
pi_84246452
Vlindur, jeetje man. Gelukkig is alles goed nu

en een voor Lente en Ivan
pi_84247811
Incantrix, wat balen van het slechte slapen zeg!

Vlindur, pfoe wat schrikken zeg! En wat stom van de politie!!

Ivan kan zelf gaan zitten! Goed zeg!

Vergeet ik Lente helemaal!! Ook al zo goed!
pi_84247832
Arme Senna Hopelijk slaapt ze wel goed.
Klimgeit tjee wat een avonturiertje
Ivan haha droog hoor, gewoon eventjes gaan zitten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 19 juli 2010 @ 20:30:46 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_84247976
Miss, de laatste avond als baby! Wat is de tijd gevlogen he. Een echte dreumes. Veel plezier morgen op haar echte verjaardag en ik hoop dat de tandjes geen roet in het eten gooien.

Vlindur, pff, schrikken! En stom ja, dat de politie daar dus niet voor komt.
Icantrix, petje af voor jullie geduld. Ik hoop dat het snel beter gaat
Stoere Lente die ineens los staat. Knap gedaan!
Groofsken, diep respect, kamperen met die twee ukken van je.

Over conditie. Die is weer redelijk. Ik ga namelijk op de fiets naar mijn (nieuwe) baan, dus sinds 1 april zit ik zo'n 40 minuten per dag op de fiets. EN waar het eerst met moeite in de vierde versnelling was, zit ik nu op versnelling 6. Spiertechnisch is een ander verhaal. Mijn buikspieren zijn compleet foetsie. Maar ik heb heel lang zo'n gat gehad tussen die spieren en mijn bekkenbodem was ook nog steeds niet je van het, nu is het beter en dus ga ik weer aan de slag.

O en ik heb net een moment gehad. Ik zat achter de computer en Driekus scharrelde hier wat rond. Ineens begint ie me te brullen. We hebben zo'n draagbare radio hier staan en daar zat ie dus met zijn vinger tussen radio en hengsel. Tot overmaat van ramp was ie daar met zijn volle gewicht zelf op gaan hangen. Flink koelen, het lijkt nu mee te vallen, maar tjemig, dat kost mij weer 5 grijze haren.

Ijsjes moet je echt niet aan zo'n kleintje geven, daar ben ik ook achter. Driekus kaapte mijn marsijsje op vakantie bijna. Heb em net maar een beetje yoghurtijs laten proeven (gewoon zelf ingevroren yoghurt in zo'n ijsjesvorm). Hij vond het nu wel lekker en toch maar raar, zo koud.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 20:33:27 #44
5428 crew  miss_sly
pi_84248102
Met enige vertraging, de verjaardagsfeestfoto's!

De gewraakte taart!

Waarom is iedereen aan het zingen?

Wat doe je nou met dat vlammetje?

Bij het uitblazen hielpen de neefjes

Om je vingers bij af te likken

Bij het bezoek was ook een meisje van 3 en dat vond Senna veel interessanter dan kadootjes Dat kindje kon al zelf lopen en praten en had schitterende LelliKelli's

Emmertje met Nijntje, dat ziet er tenminste bekend uit

En deze is gewoon lief: mijn oudste neefje (bijna 6) was in het park telkens bezig met Senna aan de hand te lopen. Deed hij heel lief en geduldig, alleen liep hij telkens net iets te snel

Verder nog veel foto's maar allemaal met andere mensen erop, dus die zet ik niet online.
pi_84248217
lieve foto's miss wat wordt ze groot je meisje! Alvast gefeliciteerd voor morgen, en tot snel bij de dreumesen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84248317
Senna

en ik vind de taart (kijk dat handje) mooi met die bloemetjes
  maandag 19 juli 2010 @ 20:42:43 #47
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84248488
Ach wat een lieve foto's Miss. ik vind die eerste met dat handje bij de taart ook super! En wat is ze toch leuk .
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 20:49:13 #48
5428 crew  miss_sly
pi_84248714
Ja, dat handje he? Echt een lucky shot
  maandag 19 juli 2010 @ 20:54:12 #49
100412 mefke79
komt goed!
pi_84248887
Miss, is Senna al bezet...ik heb hier anders nog een leuk brabandertje in de aanbieding. Ze is zo schattig!
pi_84249084
Ohhh Miss! Ik geniet vanaf hier met je mee en doe een duit extra bij mn eigen voorpret door jouw foto's! Wat heerlijk zeg, wat een échte dreumes, ze lijkt eraan toe te zijn om baby af te zijn!
En wat zie jij er ook hartstikke goed uit! ?Apetrotse mam!
pi_84249652
Ahw Miss, wat een mooie foto's! Dat handje naar die taart .
Tot ziens bij de dreumessen en een voor het tandjesleed
  maandag 19 juli 2010 @ 21:23:03 #52
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84250097
Senna

Oh Vlindur, ik krijg helemaal buikpijn van je verhaal

Nijna, wat knap dat ze zich al kan uitkleden!

Aviva en Driekus weten wat lekker is
Maar ijsjes kunnen best al, Toby had laatst ook geproefd van een zelfgemaakt diksap-ijsje. Hij keek erbij alsof hij gemarteld werd, maar kwam steeds weer terug voor nog een likje

Lente, wat een snellie ben je toch
En Ivan ook een nieuw trucje

Huup, balen van je heup
En Amaranta, wat is er met jou dan?
.... met gevoel voor drama....
  maandag 19 juli 2010 @ 21:34:33 #53
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84250693
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:15 schreef lily het volgende:
Oh bah...doorkomende kiezen

Leah heeft nog geen tandjes. Ik zie er best tegenop...vind het zo zielig altijd..

en Groof, 6,5 week vakantie....jaloers

Ze zeggen altijd dat ze er minder last van hebben hoe later ze komen. Dus laten we duimen voor Leah

Ik heb niet meegekregen dat Huup iets aan haar been heeft, straks maar eens even teruglezen ah slijmbeurs, ouchie. Beterschap meiske!

Vlindur! Oei, wat zul je geschrokken zijn!

He, er is een telefoontje tussendoor gekomen en nou weet ik niet meer wat ik nog wou zeggen. Nouja voor de rest.

Thomas is wat koortsig. Gisternacht (38,5) ging het al niet echt lekker en vanavond (39,9) nog een slagje minder. Het zullen we weer tandjes zijn. Hij wou vannacht alleen maar zielig tegen me aan geplakt hangen. Zo sneu he, dat ze er zo veel last van kunnen hebben.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 19 juli 2010 @ 21:40:05 #54
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84250956
Huup wat naar, die ontsteking. Bleh. Het lijkt me strontvervelend om door zoiets belemmerd te worden. . Ik hoop ook voor je dat het na de zomer wat minder zal zijn. Minder zal zijn, wat zeg ik? Dat het gewoon verdwenen is, potverdorie .
pi_84251429
Ik vind het wel een mooie taart hoor, miss sly. Misschien iets anders dan je je had voorgesteld, maar niks om je voor te schamen!

Trixie... Wat ontzettend vermoeiend. Maar hij gaat wel snel in zijn ontwikkeling, zeg! Thoma skruipt nog steeds niet, we denken steeds dat het niet meer lang kan duren, maar dat denken we al een maand . Stef is zo leuk

Ivan lekker aan de zit? Knap hoor! Mijn baby moet ook eens wat nieuws kunnen

Vervelend zo'n ontsteking, Huup. Lijkt me erg pijnlijk...

Gisteravond hier ook een klein slaapdrama. Hij heeft zo'n last van zijn tandjes. Volgens mij heeft hij er onder altijd meer last van dan boven. Vandaag verhoging en overdag amper geslapen bij mijn moeder. Om half 6 warme hap er in gepropt en in bed gelegd, hij slaapt nu al een hele tijd. Ondertussen nog een fles erin. Dus hopelijk slaapt hij de nacht door. Maar hij is zooo lief, doodmoe, pijn in zijn mondje, koorts, en blijven lachen... [zucht]
pi_84252825
Lente wat knap
Vlindur das schrikken. Gelukkig is Rienk het al weer vergeten
Miss wat een leuke taart! En wat een leuke foto's verder van je meisje een echte dreumes is ze geworden.

Voor iedereen die ik vergeten ben

Jamie is vandaag op de pasfoto gegaan we hebben een paspoort voor hem aan gevraagd. Das echt idioot duur zeg Echt een lieve foto is het. Zal kijken of ik hem morgen op mn werk ff in kan scannen.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:17:49 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_84253099
Martine, ik zag je opmerking over de tuitbeker. Driekus vindt het maar lastig om de tuitbeker zo ver op te tillen dat ie er goed uit kan drinken. Daarom zijn we toen een rietjesbeker gaan gebruiken, die kan je ook liggend op je buik nog leeg krijgen. En omdat het toch een soort van zuigen is, ging dat meteen goed. Inmiddels heb ik ook een soort van tussenvorm, dus wel een rietje maar een harde bovenkant en ook dat gaat. Ik denk dat wij de tuitbeker niet meer gaan proberen, we oefenen nu met een gewone beker.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:39:48 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84254084
Hoera! Slybeeb is (morgen) een jaar moeder!
Van harte gefeliciteerd vrouwke!
De meest bijzondere verjaardag, die eerste.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 19 juli 2010 @ 23:10:50 #59
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84255732
Even snel nog hier

Vlindur: Wat schrikken zeg! Fijn dat het toch goed opgelost is
Miss: Leuke taart hoor Fijne verjaardag

Ik ben hier nog voor een laatste vraag en dan zal ik me koest houden tot Tessa echt 6 maanden is Hoeveel schepjes voeding hebben kindjes van 6 maanden nodig op een dag? En hoeveel vocht minimaal?
Ik heb vandaag voor het eerst een pyamapapje gegeven (vanille), maar kan nergens vinden op het pakje hoeveel schepjes poeder erin zit. Heb zo'n k-e-k ding gekocht, kijken of Tessa er beter op slaapt (en het is ook 200 ML ipv de 250 die ik haar normaal gaf)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84261982
Marlinde, zon pakje is volgens mij gewoon de vervanging van 1 flesje van 200 ml (waar normaalgesproken 180/6 in zit)... Minke krijgt nog steeds 4x 180/6 en 1x 210, maar das geloof ik nog erg veel (maar we willen wel richting 4 flessen binnenkort). Minimum is dacht ik 500ml op een dag, aantal schepjes is dan denk ik 17 ongeveer...
pi_84261987
Senna, van harte kleine dreumes!!!
pi_84261988
Marlinde, Hier staat een voedingschema. Hierin staat 3/4 x 200 ml.
Ik geef zelf nog 4 borstvoedingen dus weet niet precies wat ze krijgt maar mijn ervaring is dat de meeste moeders 180 ml (= 6 schepjes) geven of 200 ml (maar dan ook met 6 schepjes).

Maar je moet ook even kijken naar de behoefte van je kind zelf.

Ik geef zelf bijvoorbeeld geen pap en ook nog geen brood.
Leah krijgt alleen bv en 's ochtends fruit en 's avonds groente. Verder ook nog geen rijstwafels/soepstengels/koekjes of iets...
Volgende week beginnen we met brood.

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van "volproppen" zeg maar en Leah is hier gewoon tevreden mee. Heb ik het idee dat ze trek heeft leg ik haar een keer extra aan (dat is weer makkelijk met bv) maar ik heb het idee dat je met hele grote flessen juist het maagje zo uitrekt en dat je dan meer honger creeert maar dan kan ik niet onderbouwen maar is mijn gevoel

[ Bericht 46% gewijzigd door lily op 20-07-2010 06:30:54 ]
pi_84262005
Senna, meisje...je bent vandaag 1 jaar!

gefeliciteerd
pi_84262214
Gefeliciteerd met Senna's eerste verjaardag!

dinsdag 20 juli 2010 @ 07:38:17 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84262240
Senna gefeliciteerd met je allereerste verjaardag
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:43:46 #66
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84262274
Hartelijk gefeliciteerd Senna
Miss_Sly, succes met herbeleven. Vandaag een jaar geleden heb je de grootste prestatie ooit geleverd: je wonderschone dochter op de wereld gezet

Haha, het is net een plaat die blijft hangen, ik hoor de hele tijd "Mamamamamam..."
pi_84262292
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:10 schreef Marlinde het volgende:
Ik ben hier nog voor een laatste vraag en dan zal ik me koest houden tot Tessa echt 6 maanden is Hoeveel schepjes voeding hebben kindjes van 6 maanden nodig op een dag? En hoeveel vocht minimaal?
Ik heb vandaag voor het eerst een pyamapapje gegeven (vanille), maar kan nergens vinden op het pakje hoeveel schepjes poeder erin zit. Heb zo'n k-e-k ding gekocht, kijken of Tessa er beter op slaapt (en het is ook 200 ML ipv de 250 die ik haar normaal gaf)
Zoals ik al zei kreeg Ivan toen 4x180ml (24 schepjes in totaal) en stapten we bij 7 maanden over op 3x180ml (18 schepjes in totaal). Ik denk dat het aantal schepjes ergens daar tussenin zit. Het minimum aan vocht is volgens mij inderdaad 500ml.

Ik wil toch nog een keer benadrukken dat mijn opmerkingen over je schema niet gericht waren op de totale hoeveelheid melk, maar op het aantal eetmomenten dat ik best weinig vond. Ik zou er dus niet minder melk van maken maar wat vaker iets minder per keer. Het kan namelijk nog best lastig worden om straks al die verschillende eetmomenten te hebben en haar dan ook nog haar flessen te laten drinken. Maar goed, misschien lost dat probleem zich gewoon vanzelf op naarmate je meer vast voedsel introduceert en ze daar meer van gaat eten. Het lijkt me echt geen halszaak als ze het verder goed doet.

Je kunt voor dit soort dingen trouwens ook in de groeigids kijken. Daar staat bij 6 maanden in:
- 3 a 4 keer borstvoeding of opvolgmelk
- 1 keer 2 a 3 eetlepels geprakt fruit of groente
- daarna groente uitbreiden met aardappel of gemalen rijst
- korst of stukjes lichtbruin brood

(Maar je hoeft groente of fruit niet te prakken, en volgens het schema op borstvoeding.com introduceer je broodkorst en aardappel bij 6 maanden, brood bij 7 maanden en rijst bij 8-9 maanden).
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 07:53:23 #68
5428 crew  miss_sly
pi_84262325
Die felicitaties, wat lief
Dank

Claudia, de roze taart met bloemetjes
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 07:54:30 #69
5428 crew  miss_sly
pi_84262329
Twee dagen voor de bevalling, zoals achteraf blijkt, een buikfotosessie met Chell.

Op maandag 20 juli in de vroege ochtend beginnen wat lichte krampjes die snel echte weeen worden.
Er bleek toch niet alleen vruchtwater in mijn buik te zitten, en om 19.34 uur wordt ze geboren: onze geweldige dochter

Een maand oud, hele donkere haartjes en beginnende spekjes.

Voor de eerste keer een staartje

En wat ze toch allemaal leren in een jaar:

Ik geniet van iedere dag, weer een dag zoals ik nooit gedacht had dat ik mee zou maken. En hoewel ik het baby'tje ontzettend leuk en lief vond, ben ik met m'n meisje meegegroeid en vind ik deze dreumes ook helemaal geweldig. De herinnering aan de baby blijft, maar ik geniet bij de gedachte aan wat komen gaat, wat ze nog gaat leren, hoe ze zich ontwikkelt. Soms, als ik naar bed ga, hoop ik stiekem dat ze eventjes huilt, zodat ik kan kijken en haar even kan knuffelen, ons meisje

En nu is ze 1 jaar en nemen we afscheid van de grote baby'tjes en gaan ineens weer de jongste zijn bij de dreumessen.
Daag grote baby'tjes en jullie mama's, hallo dreumessen
pi_84262384
Miss, zo vroeg en ik heb nu al kippenvel van je post. Geweldig zeg, wat was ze een frupke he? Die foto met dat staartje ook, super. Heel, heel veel plezier met je kleine meid, je klinkt alsof je elke dag van d'r geniet.

O ja, enneh...

Gefeliciteerd!
pi_84262411
Miss-Sly, van harte met je dreumes!
Senna, van harte gefeliciteerd met alweer je 1e verjaardag!
pi_84262529
Miss ik word helemaal week van je post
Senna van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 08:41:00 #73
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_84262783
Daaag Senna en Miss Sly , wat een enorme wijze blik heeft jouw dame al zeg! Ik ben helemaal flieft op die laatste foto die je post, wat een kleine baby nog en toch ook al wijs meisje ...

Ivan zit

Incantrix .... ik me er niets bij voorstellen. Het lijkt me heel moeilijk. Wellicht omdat hij zich zo snel ontwikkelt? Alexa heeft ook echt tijden gehad waarin ze met name overdag zo was, 's avonds sliep ze dan wel weer. En Alexa is ook een snelle qua ontwikkeling.

Huub voor de ontsteking

Aoraki voor de tandjes! Dat kan toch een ellende zijn!

martine belachelijk he die prijzen. En alles moet maar op de foto... en wij maar dokken. Gelukkig hebben de opa's en oma's er hier ook plezier van Ik ben benieuwd hoe jouw beeb erop staat!!

Hier vandaag the last day voor de vakantie, en ik krijg mijn kleine neefje (2) en vanmiddag mijn andere neefje en nichtje (7, 8) op bezoek ... Eens kijken of ik dan nog rammel
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_84263387
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:19 schreef sproet-je het volgende:
Lente, wat ben jij toch een rappe dame! Lente en minisproetje schelen een paar weken maar hier wordt nog niet eens gekropten ofzoiets.
Grappig he, dat dat zoveel kan verschillen? Lente is dan motorisch wel vrij snel, maar verbaal komt er nog niet meer uit dan een gericht 'da' al ze de poes ziet. Ze brabbelt wel, maar 'mama' of 'papa' heb ik 'r nog niet horen zeggen. En volgens mij duurt dat ook nog wel even.

Ah, Ivan zit! Grote vent!
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 06:24 schreef lily het volgende:
Marlinde, Hier staat een voedingschema.
Da's grappig, hierin staat voor Lente d'r leeftijd 1-2 x 200 ml, terwijl ze elders tot een jaar 500 per dag aanbevelen. Ik gok dat Lente nu door mijn belabberde productie net aan de 200 ml melk (borstvoeding) per dag komt. De cb-arts vroeg wat ze verder nog eet op een dag (2 x brood met roomboter en beleg, 1-2 x fruit, avondeten en yoghurt) en vond het prima.
pi_84263518
HOERAAA!! voor de 1-jarige Senna!!!
Miss_Sly ik werd helemaal emo van je stukje

Lily het klopt wel wat je zegt. De maag groeit als je teveel eet, de verzadigingsprikkel die afgegeven wordt door het uitrekken van de maag komt dan later. Het is daarom beter om vaker kleinere beetjes te eten. Het steeds minder vaak aanbieden van steeds grotere flessen is eigenlijk erg tegennatuurlijk en niet zo goed.
pi_84263535
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:20 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig he, dat dat zoveel kan verschillen?
ja, echt heh.

Leah is 7 maanden en doet nog helemaal niets. Niet rollen, zit nog heel instabiel. Als ik haar op haar buik leg rolt ze direct weer terug naar haar rug (andersom nooit).
Ze is zwaar relaxt en ligt altijd tevreden op haar rug te glimlachen en kijken (ze brabbelt wel flink).

Viel me vanochtend nog op bij het kdv. Op de grote mat lagen drie meisjesbaby's, tussen de 6 en 8 maanden. Die andere twee aan het rollen en tijgeren, proberen te kruipen en tegelijkertijd aan het huilen en jammeren (soort frustatie want wilde graag bewegen enzo en waren daar ook druk mee bezig) en Leah ligt er dan tussen; op haar rug, stil en gelukzalig naar ons aan het glimlachen.

Af en toe baal ik er een beetje van dat ze zich motorisch zo traag ontwikkeld maar ik ben het wel gewend. Mijn zonen waren precies hetzelfde.

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 20-07-2010 09:34:21 ]
pi_84263625
Senna gefeliciteerd wat een bijzondere dag moet dit voor jullie zijn Miss! Veel plezier in het volgende topic
pi_84263634
Senna gefeliciteerd!!!
pi_84265258
Senna jarig! Gefeliciteerd kleine grote meid!

Het lijkt zo kort geleden dat Senna nog in je buik zat Miss. Wat vliegt zo'n jaar snel voorbij.
Gefeliciteerd met je dochters 1ste verjaardag!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:08:16 #80
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84265864
Ach Senna, grote meid. Tot gauw bij de dreumesen!

Lily, als Leah tevreden is dan zou ik me er niet druk om maken. Zeker als je zonen ook zo waren, en doe zijn uiteindelijk ook beweeglijk genoeg geworden

Zo zit je tegen mama aangeplakt als je koorts hebt en niet kunt slapen:

Mijn moeder was zo lief om nog een keer te komen oppassen zodat ik toch kon gaan werken. Tussendoor is hij wel wat vrolijker hoor, maar soms moet hij even miemelen en knuffelen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84266248
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:08 schreef Ca.ra het volgende:
Zo zit je tegen mama aangeplakt als je koorts hebt en niet kunt slapen:
[ afbeelding ]
Zo zielig he? Maar ook zo schattig tegelijkertijd

Vriend en ik hebben het afgelopen weekend wisseldiensten gedraaid om ervoor te zorgen dat ons kleine dropje 24/7 tegen 1 van ons aangeplakt kon zitten. En het is gelukt, zo'n 48 uur ononderbroken geplakt gezeten tegen een van ons twee. Haar oortjes deden zoveel pijn, neerleggen maakte het nog erger dus dat wilden we niet. Wat was het zielig, ze huilde niet eens meer, maar was aan een stuk door aan het kreunen van ellende.
Maar gelukkig hielp de ab snel, en hoewel nog wat zwakjes, was ze gisteren alweer helemaal vrolijk en druk
Ik vraag me af hoe het nou zit met koorts: als ik koorts heb, heb ik het altijd heel erg koud. Dan ga ik het liefst met 2 truien, broek en sokken onder een dik dekbed liggen. Maar mijn vriend zegt dat hij het juist warm heeft als hij koorts heeft. En baby's moet je ook luchtiger kleden met koorts. Maar zouden baby's het dan niet ook erg koud hebben? Iemand een idee?
pi_84266433
Bedankt allemaal nog voor de lieve reacties

Senna, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!
pi_84266628
Och Ca.ra, wat zielig!

Xenia, dat vroeg ik mij ook af! Of een baby het nou juist warm of koud heeft. Ik heb het zelf afwisselend warm en koud als ik koorts heb. Maar luchtig aankleden is volgens mij wel erg belangrijk bij die kleintjes.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:25:38 #84
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84269152
Beterschap voor de zieken!!!

SENNA van harte met je aller eerste verjaardag
Miss_sly en schaap ook van harte met jullie dochter!!!

Wij zijn goedgekeurd bij het cb 71,8 cm 8364 kg hoofd 46.
wel donderdag nog even langs de ha ivm een vermoedelijke schimmelinfectie bij roy en waarschijnlijk een doorverwijzing naar de oorarts voor een nieuwe hoortest.
Verder doet Roy het helemaal prima.
Prikjes gaf meneer geen kik, wel even diep zuchten bij de 2de prik maar dat was dan ook alles, nu ligt meneer heerlijk in zijn bedje te slapen, hopelijk wederom zonder ziek te worden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:28:14 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84269275
Xenia dat ligt er maar net aan.
Heb je het koud met koorts kun je altijd weer wat over je kindje heenleggen
krijgt je kindje het weer warm, dan kun je er weer wat vanaf halen.
gewoon met koorts in laagjes werken.

We kregen zelfs een keer de tip dat als je kindje het heel warm heeft door de koorts je het ook kan koelen door een handdoek kletsnat te maken met lauwarm/koud water goed uit te wringen en dat over je kindje leggen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:13:43 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84271123
Senna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
miss, wat schrijf je ontzettend liefdevol en gelukkig over je prachtige dochter!

Xenia, ik zou kijken wat ze zelf prettig vindt. eerst met weinig kleertjes aan en als ze dan erg gaat jammeren, kan je dr altijd nog extra aankleden, nietwaar?
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:09 schreef DaviniaHR het volgende:

van het lepeltje blieft madam niet te eten, enkel stukjes. laat schoonmoeder nu net weigeren om stukjes te geven, dus aviva eet niets/nauwelijks bij schoonmoeder. ze wil ook geen broodkorstje geven, en als i wil uitleggen hoe ik die stukjes doe, loopt ze weg. beetje jammer. aviva is ook 6 dagen/wk van de speen af, maar schoonmoeder heeft een nwe gekocht voor daar
Bovenstaande ff in de herhaling wat zouden jullie doen? ergens denk ik 'tis maar voor 1 dag, geen zin om het gevecht aan te gaan' aan de andere kant is het mijn kind, mijn opvoeding, en als ik zie dat aviva niet of nauwelijks van een lepeltje eet, doen we dat dus lekker niet, toch?
pi_84271661
Ik vind het vaak zo moeilijk in te schatten of ze het warm of koud heeft bij koorts. Ze voelt dan gloeiend heet, maar ze jammert niet meer of minder met meer of minder lagen kleertjes.
Bar, we hadden inderdaad een nat washandje die we tegen haar hoofdje en nek depten om te verkoelen, dat leek ze wel fijn te vinden.
En wat fijn dat hij weer goedgekeurd is Bar! En geen kik bij de prikjes, wat een dapper mannetje
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:13 schreef DaviniaHR het volgende:
Bovenstaande ff in de herhaling wat zouden jullie doen? ergens denk ik 'tis maar voor 1 dag, geen zin om het gevecht aan te gaan' aan de andere kant is het mijn kind, mijn opvoeding, en als ik zie dat aviva niet of nauwelijks van een lepeltje eet, doen we dat dus lekker niet, toch?
Waarom weigert je schoonmoeder het? Ik zou de discussie toch nog een keer aan gaan. Je wilt het beste voor je meisje en er is niemand die dat niet zou kunnen snappen, ook je schoonmoeder niet. Toch? Bovendien zijn er een heleboel argumenten waarom het juist goed is om stukjes te geven, die kan ze toch niet zomaar naast zich neerleggen?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:33:13 #88
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84271985
Ik vind het maar kinderachtig van je schoonmoeder hoor, dat weglopen. Maar ik ben zelf ook geen held in confrontaties, dus hoe je het nou aanpakt om aan de ene kant duidelijk te maken dat jullie liever stukjes geven ipv met een lepeltje, en san de andere kant je schoonmoeder niet op de kast jagen vind ik een hele moeilijke.

Ik zou zelf in ieder geval proberen om niet aanvallend / beschuldigend te klinken.: Ik wil even met je overleggen, ik zit ergens mee. Ik maak me zorgen om hoe weinig Aviva eet als ze bij jullie is. Misschien willen jullie het toch eens proberen met het geven van stukjes?
Iets in die trant? Het is ook moeilijk als we niet weten wat voor type je schoonmoeder is
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:36:22 #89
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84272117
Lastig Davina, maar persoonlijk zou ik als het je dwars zit met je schoonmoeder overleggen.
en aangeven hoe jij erover denkt en hoe jullie het zien.
durft ze het niet aan, dan zou ik haar lekker laten gaan zoals ze bezig is.

Zo geeft oma hier roy brood zonder korstjes, terwijl Roy die prima weg krijgt en zelfs nog lekker vind ook.
Zo heb ik ook al een aantal keer aangegeven dat ze Roy zijn drinken niet meer in de papfles hoeft te doen, maar ook gewoon de tuitbeker mag proberen.
Maargoed oma vind Roy nog zo lief en zo klein dus die hoeft dat nog allemaal niet

Heb oma nu wel zo dat ze het eten niet meer nog allemaal pureerd ze durfde het eerder niet aan.
pi_84272271
Davinia, lastig... Ik zou er heel veel moeite mee hebben als mn schoonmoeder niet zou willen doen zoals ik het graag zou willen. Een speen geven, terwijl jullie haar eraf hebben...
Niet willen luisteren naar je uitleg over de stukjes . Kijk, ik snap op zich wel dat ze dat spannend vindt, tenminste ik denk dat dat het is? maar om dan gewoon niet te luisteren als jij iets verteld...
Ik zou proberen uit te spreken dat je er moeite mee hebt dat ze niet eens naar je wil luisteren... en misschien eens vragen wat haar beweegredenen zijn om toch die speen te geven...?
En wat betreft die stukjes, misschien vindt ze het eng. Maar misschien is er een manier om samen tot overeenstemming te komen hierin?
Nogmaals, het lijkt mij erg lastig.

Koorts... ik heb het dan weer warm en dan weer koud als ik koorts heb. Is dat koel kleden niet ook zodat ze hun warmte kwijt kunnen... Ze kunnen beter wat te koud, dan te warm gekleed zijn dacht ik...

Ca.ra, ach arm manneke toch beterschap!

Xenia, wat fijn dat je meisje weer opknapt!
pi_84272593
Ik zou het ook nog eens proberen, Davinia. Net verwijtend maar wel laten weten dat ze echt beter eet op jouw manier.
Vraag haar of ze de speen terugbrengt naar de winkel (misschien wist ze niet dat ze er net af is?)

Wel lieve foto, Ca.ra

Roy is helemaal niet zo groot heh, Bar?

Leah eet trouwens absoluut geen stukjes. Ik blijf het proberen iedere dag maar ze kokhalst nog steeds flink. Ook bij hele kleine stukjes.
Ik pureer dus nog gewoon want dan eet ze heel goed.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:51:38 #92
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84272780
Nee Roy is een kleintje, opzich wel schattig vooral als hij in zijn pamper gaat staan

Grove stukken wilt Roy ook niet eten, vanmorgen nog met een stukje meloen, kokhalzend proestend, even goed gepureerd en toen zonder problemen.
pi_84272862
Ja, dat vind ik wel schattig. Van die kleintjes die dus wel al staan/lopen.
Leah is nauwelijks kleiner trouwens...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:56:07 #94
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84272950
zal vanavond als hij weer ergens staat wel een foto proberen te maken, dan heb je een idee

Roy is verder ook traag hoor, maar grote broer Thijs was dat ook.
Alleen Roy wilt niet zwaaien, wilt niet brabbelen als in de bekende klanken dada enzo, wel jum tijdens eten, en reageerd niet echt goed als je hem roept.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:58:33 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84273065
thx, dames!
vwb speen, eerst dacht ze dat ik hem vergeten was mee te geven, maar toen ik zei dat ze helemaal geen speen meer gebruikt, kreeg ik de respons 'het is zo makkelijk als ze onrustig is' ja, tuurlijk is ff ploppen makkelijker. anders moet je mss je best doen

qua eten, we waren net begonnen, dus dan eet ze toch niet veel, dus dat is het argument niet echt. maar aviva vindt het gewoon niet prettig. die wil het zelf doen. doet pas dr mond open als ze zelf de lepel in dr handen heeft. tsja, en dan ligt er niks meer op lepel natuurlijk
en ze vindt het eng. nou, als je grote stukken doet, blijft ze er echt niet in, hoor! toen we dr vorige week kwamen ophalen, lag er een dun schijfje appel. heeft ze heerlijk op gesabbeld en een beetje gegeten. geen kokhals, niet niks.
het irriteert me vooral dat ze mn wensen zo met de voeten treedt. maar ja, onze relatie is ietwat ingewikkeld, en ik heb geen zin om onnodig onrust te creeëren... dus dan zeg ik maar niks.
kzal de volgende keer er wel weer over beginnen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:37:08 #96
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84276906
Qua stukjes zou ik er geen probleem van maken. Esmee eet bij de opvang ook wel eens anders dan thuis, dat zal later ook nog wel eens voorkomen. Linde "moet" bij mijn schoonouders brood met een vorkje eten en thuis niet, prima krijgt ze niks van. Maar die speen zou ik toch wel boos om zijn want dat heeft gewoon geen zin. Zo maakt ze het Aviva alleen maar moeilijk om te wennen aan wel/geen speen
pi_84277164
@Davina, had je eerste post wel gezien, maar wilde niet ongevraagd mijn mening geven.
ik zou het toch proberen te bespreken met je schoonmoeder. Jij bent de moeder en stelt de regels. Oma's mogen hun kleinkinderen gerust verwennen zo af en toe, maar ik vind dit toch een geval van eigenwijsheid en het ondermijnen van jouw moederschap. Het draagt uiteindelijk niet bij aan de relatie tussen schoonmoeder / schoondochter om je mond te houden. Eens komt het er uit en dan is het vaak niet meer in verhouding met het voorval. Sterkte!
pi_84277472
Van mij een ander advies, Davinia. Ik zou in dat geval mijn schoonmoeder wel haar gang laten gaan met eten geven. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze geen stukjes wil geven. Als het niet om mijn eigen kind zou gaan zou ik daar denk ik ook moeite mee hebben. Het idee dat een kind kan stikken en ik daar dan mee moet leven... brrr. Met mijn eigen kind is het op een of andere manier makkelijker om mijn gang te gaan. Daarnaast is voor Aviva bijvoeding nog helemaal niet belangrijk, dus als ze op die ene dag in de week bij je schoonmoeder slechter eet dan is dat geen ramp.

Van de speen zou ik het denk ik ook accepteren, maar dat is afhankelijk van haar redenering. Als ze de speen alleen wil gebruiken omdat ze dat leuk en lief vindt, dan zou dat voor mij onacceptabel zijn. Als ze denkt dat ze de speen nodig heeft, dan kan ik dat wel begrijpen. Wij hebben de speen ook afgebouwd bij Ivan maar mijn schoonmoeder mocht de speen wel gebruiken. Ik kan van haar niet verwachten dat ze er net zo goed in is om Ivan te troosten als wij; ze ziet hem veel minder vaak en kent hem minder goed. Ik heb wel aan haar gevraagd om het zoveel mogelijk zonder de speen te proberen. We hebben trouwens gemerkt dat als je eens een keer de speen gebruikt bij Ivan het niet betekent dat hij meteen weer afhankelijk is.

Ik vind het vooral een vrij fundamenteel probleem dat je geen goede relatie hebt met je schoonmoeder en je dochter er toch naartoe brengt. Kun je daar niet iets anders op bedenken? Met je schoonmoeder heb je nu eenmaal geen zakelijke relatie en dus kunnen dit soort dingen veel lastiger zijn.
pi_84277660
Het is en blijft lastig als je ouders en (nog lastiger schoonouders want daar pik je toch vaak minder van) vast op laat passen op je kind.
Ik heb het zelf ook gedaan en mijn ouders passen nog steeds 1 dag per week op.

Het is geven en nemen in die situatie en voor ons moeilijk te beoordelen van wat je moet "pikken" en wat niet. Op je strepen staan om maar op je strepen te staan moet je zeker niet doen maar als je iets echt heel belangrijk vindt...
Mijn schoonmoeder weigerde onze oudste zoon naar bed te doen overdag als baby/dreumes want dat vond ze zielig. Wij kregen die dag altijd een baby/dreumes thuis die totaal over de zeik was van vermoeidheid maar ze deed het niet!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:03:24 #100
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84277902
Ik vind Claudia wel een punt hebben (logisch verhaal wb de spelen en in jullie geval dus wel goed overlegd). Maar ik denk ook dat er fundamenteel iets mis is als je schoonmoeder niet eens wil luisteren en gewoon wegloopt. En wat Martine ook zegt, door laten etteren tot de bom een keer barst is ook niet gezond.

Maar goed, voor een buitenstaander is het makkelijk praten he. Sterkte, het is en blijft een lastig punt, zoiets.
pi_84277914
Ik prijs me rijk met een schoonmoeder die lief is, naar me luistert en zoveel mogelijk hetzelfde probeert te doen. Ze heeft het ontzettend goed gedaan met de speen indertijd, en ook met eten ben ik er heel erg van onder de indruk hoe ze haar best doet om hetzelfde te doen. Ze doet sommige dingen wel iets anders. Ze vindt bijvoorbeeld dat Ivan te gulzig eet en snijdt zijn brood daarom wat kleiner en laat de stukjes niet zelf pakken. Prima, best slim eigenlijk. Vandaag belde ze even om te vragen of meloen oké was.

Omdat ik weet dat ze haar best doet en onze mening respecteert vind ik het ook veel makkelijker te verkroppen als ze eens iets anders doet. Ik denk dat dat ook andersom kan werken: als je het idee hebt dat iemand niet naar je wil luisteren en gewoon haar eigen plan trekt, dan kun je zelf ook gauwer onredelijk worden.

Ik denk dat een gesprek hierover wel eens heel waardevol zou kunnen zijn als je de voorbeelden achterwege laat, Davinia. Dus als het je niet om het eten of de speen te doen is, maar je gewoon eens met haar praat over het feit dat je het moeilijk vindt om duidelijk te maken hoe belangrijk bepaalde dingen voor jullie zijn en dat je daar graag een luisterend oor in vindt. En je kunt dan ook benadrukken dat er alle ruimte is voor haar om haar gevoelens kenbaar te maken, dat je daar ook naar zult luisteren.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:25:53 #102
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84278830
heyhey dames en uberschattige kindjes Ik heb een nieuwe minilaptop aangeschaft en ben dus weer online, maar mis dus een week of 2 a 3??? sorrry ben totaal niet op de hoogte van al jullie ontwikkelingen enzo.. maar kom vanaf nu weer gezellig met jullie meedoen hoor
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84278916
Welkom terug BJ
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:00:47 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84280396
Welkom terug BJ!

Ik heb Esmee net een fles gegeven en wilde daarna haar luier verschonen, viel ze gewoon op het aankleedkussen in slaap Heb 'r maar zachtjes overgeheveld in bed
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:04:07 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84280536
ff een paar blz gelezen;
lieve mooie Senna is alweer een jaar!!!!! gefeliciteerd Miss Sly!!! en wat wordt ze groot joh!

Lente staat!

en een dikke voor Rienk en Vlindur; kan me goed voorstellen dat je erg bent geschrokken
pi_84282483
hoi BJ
Alles goed?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik weet dat ze haar best doet en onze mening respecteert vind ik het ook veel makkelijker te verkroppen als ze eens iets anders doet.
dit is wel essentieel ja maar helaas niet altijd het geval
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:03:09 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84282584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:00 schreef lily het volgende:
hoi BJ
Alles goed?
[..]

dit is wel essentieel ja maar helaas niet altijd het geval
yups alles prima hoor, en met mijn lieve meisje ook
alleen veeeeeeeeel werken deze weken, want de vakantie is begonnen...
(moet deze week 6 dagen werken, alleen vandaag vrij...).
pi_84283263
fijn

en heftig, 6 dagen werken achter elkaar!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:32:58 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84283712
Davinia, ik zit hier al 3 jaar lang met 'n soortgelijke situatie, ik weet hoe frustrerend zoiets kan zijn. En de bommen barsten regelmatig
Misschien dat je jouw wensen m.b.t. de verzorging van Aviva op papier zou kunnen zetten? "Hallo schoonmoe, vanaf vandaag graag de regels van dit A4tje handhaven. Kom je er niet uit? Bel me dan. Tschuss!!"

Claudia, dat klinkt als een fijne oppas

Esmee, slaapkopje

Toby kan lopen
Net in de tuin, zeker 3 meter terwijl hij de tractor van grote broer vooruit duwde!! Toen even keren (dat deed ik ) en daar ging 'ie weer de andere kant op
Tot nu toe vond hij er niks aan, meelopen aan het handje deed hij niet, maar hij heeft nu echt de smaak te pakken en gillend van plezier heeft hij inmiddels al tientallen meters afgelegd!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:35:20 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84283817
Wow BJ, 6 dagen werken is veeeeel
Koester de momenten dat je je kleine meid weer kan knuffelen, als ik Toby erg mis als ik op m'n werk zit dan haal ik die momenten voor me en dan kan ik er weer even tegenaan.
pi_84287757
Ben r ook weer even Even tijd om rustig te zitten en te lezen.
Maar pfoe weer veel gemist hier. Maar ik doe een poging even goed te reageren...

Conditie: ik heb geen conditie maar heb dit weekend besloten dat ik echt moet sporten, voor mn been (merk dat veel bewegen echt een aanslag kan zijn, wil dat weer goed gaan opbouwen) en om wat tijd voor mezelf te hebben. Dus heb een weekend abbo bij de sportschool genomen. Ik kan er ook babyzwemmen, heel erg fijn
Het deed me ook echt goed even zo een uurtje weg te zijn en voor mezelf bezig te zijn.

Veel motorische ontwikkelingen,
Ivan zomaar ff gaan zitten
Lente, wat ben jee snelle dame, gewoon staan
Toby lopen

Dikke voor zieke kindjes, dat is echt verschrikkelijk met deze hitte.

Senna 1jaar!! Miss Sly, heel erg gefeliciteerd. Werd een beetje emo van de mooie foto's. Wat een mijlpaal momentje lijkt me dat, terugkijken op een mooi, bewogen, bijzonder jaar

Eeeeh... volgens mij vergeet ik een hoop...

Oja Marlinde, je leest misschien al niet meer mee. Maar jou meisje is ook kleiner dan andere kindjes, net zoals Mette. Ik heb gemerkt dat Mette met melk inname ook achterloopt op de normale schema's. Oftewel de overschakeling van een fles minder loopt hier een maand achter. Mette is nu 8,5 maand en sinds gisteren lukt het me om maar 3 flesjes te geven (ze krijgt tussen ook water en af en toe diksap). Ze is nu denk ik rond 7,2 kilo. Ze eet inmiddels wel aardig.... Maar ook hier geen strak schema ofzo, ik bied haar gewoon fruit brood, tussendoortje en 'avondeten' (warm en yoghurt toe) aan en de ene keer eet ze goed en dag erna weer minder. Het maakt niet uit. Ze is vrolijk en ondernemend en groeit, dus ik ben happy.

Vlindur ik kreeg even echt een schrikgevoel! Wat lijkt me dat verschrikkelijk. Stomme politie, dat lijkt mee toch echt een moment dat je wel in actie behoort te komen.

Huup, das flink balen je been, snap je frustratie en sjago-zijn maar al te goed, hoop dat het snel geneest.

Davinia, ik ben t met Claudia eens.
Ik ben ook er gezegend met mijn schoonmoeder. Ontzettend lieve vrouw die onze opvattingen respecteert. Ik geef haar wel de vrijheid zelf te beslissen over Mette als ze daar is (ze passen om de week een dag op), maar ik heb het geluk dat ze ook heel goed zelf kan beoordelen wat onze kernwaardes zijn die ze wel als leidend ziet.

Dan nog een klein Mette-verslagje:
Alles gaat weer zn gangetje. Ooronsteking gelukkig genezen, ze is weer een blij meisje. Ontzettend aan het proberen vooruit te komen. Elke dag kan ze wat nieuws. Afgelopen week heeft ze haar armen vooral getraind, vandaag begon ze ook ineens heel fanatiek haar beentje erbij te gebruiken. Ook zie dat ze steeds meer vertrouwen krijgt in haar bewegingen.
Hup van zit in kruipstand, snel gaan liggen, 3x rollen, weer opdrukken, even rond haar as draaien en hup we zijn bij het speeltje.
En net als Niels weet Mette heel goed wat nee is, ook vooral met eten gaat ze ook echt neeschudden als ze nee bedoelt.

Oja mogen we ook in de OP ? Mette, 27 oktober 2009
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:23:56 #112
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84288021
Hoihoi, geen reacties van mij op oppasperikelen. Ik heb geen ervaring met oppasmoeders, of oppasschoonmoeders.

Maar wel even een kort eetverslagje. Vanavond had ik boontjes en een stuk tomaat voor meneertje (omwisselen kon vandaag nog niet, omdat hij vanochtend op het kdv zat) en hij pakte het wel, deed het ook in zijn mond maar ging meteen toch weer huilen. Ineens dacht ik 'hij heeft gewoon honger!'. Dus papfles gemaakt, pap gedronken, weer rustig en tevreden, terug in de stoel, en nu wilde hij er wel op sabbelen . gepureerd vindt hij denk ik overigens echt niet lekker, maar in ieder geval heb ik vandaag weer interesse gezien en daar ben ik echt heel blij mee .

En uiteindelijk hoeft hij voor mij echt niet gepureerd te eten, dus als hij het zo leert (waarderen), perfect .
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:32:25 #113
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84288493
Groofsken je ventje had gewoon honger Stom dat ik daar niet aan gedacht heb want dat hebben we hier ook wel eens gehad. Dan vult het eten dat je aanbiedt gewoon niet snel genoeg en is het een enorme frustratie-want-ik-wil-een-fles-huil Wat fijn dat hij het daarna wel wilde

Oh en Esmee ging van draaien/rolmopsen gisteren ineens over op een soort rupsen en zojuist leek het een soort voorloper van kruipen. Ze zet zit met haar voetjes af op de vloer en duwt zichzelf zo vooruit
pi_84288648
Wat fijn Groofsken! Dus je hebt de oplossing ontdekt waarschijnlijk

Wat een leuke update van Mette wickie, lekker ondernemend meiske Ik ben wel benieuwd naar meer foto's en filmpjes!

Welkom terug BJ, fijn dat je weer online kunt. Wat een enorm lange werkweek heb je deze week, pff. Ook niet leuk dat je dan zo lang je meisje moet missen

Davinia dat is irritant zeg. Als Aviva nou gewoon ook geprakt zou eten zou ik er geen probleem van maken, maarja dat doet ze niet. Suf dat je schoonmoeder dat niet gewoon inziet dan. Ik snap het probleem ook niet zo goed met stukjes, brood wordt toch ook niet vermalen, daar kunnen ze zich theoretisch dat toch ook in verslikken.
En dat van die speen is gewoon echt stom tegenwerken

Niels heeft sinds een week ofzo een nieuw spelletje: papa of mama zoeken als we ons verstopt hebben en roepen en het dan uitgieren van het lachen als hij ons vindt
pi_84288697
Esmeetje aan het rolmopsen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:36:44 #116
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84288727
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:32 schreef Stiemie het volgende:
Groofsken je ventje had gewoon honger Stom dat ik daar niet aan gedacht heb want dat hebben we hier ook wel eens gehad. Dan vult het eten dat je aanbiedt gewoon niet snel genoeg en is het een enorme frustratie-want-ik-wil-een-fles-huil Wat fijn dat hij het daarna wel wilde

Oh en Esmee ging van draaien/rolmopsen gisteren ineens over op een soort rupsen en zojuist leek het een soort voorloper van kruipen. Ze zet zit met haar voetjes af op de vloer en duwt zichzelf zo vooruit
Oh, dat klinkt echt heel schattig. Ik heb eens een kindje zien rupsen op het kdv, zo ontroerend grappig vond ik dat .

En ja, hij had honger . Voorlopig dus toch maar eerst de fles en dan pas avondeten. Betekent wel dat we teruggaan naar 5 flessen, ten minste, vandaag wel. Maar ja, dat zal op den duur heus wel minder worden.
pi_84289842
Toby aan de wandel

Mette, fijn dat je oor weer beter is!!

Groof, ah super dat meneertje vanavond wel interesse had. Misschien gaat het hem niet snel genoeg en heeft hij wel het geduld als zn buikje lekker gevuld is.

Esmee, ookal over de vloer aan het rupsen/draaien/kruipen... leuk die fanatieke kids!

Niels, kiekeboe .
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:33:30 #118
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84291663
Hoi Daar kwam ik ook weer eens om het hoekje kijken enzo

BJ, welkom terug! 6 dagen achter elkaar werken lijkt me echt een enorme opgave Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar heb je daarna dan ook extra lang vrij?

Davinia, lastig is dat zeg. Dat ze over bepaalde dingen andere ideeën heeft is één ding, maar gewoon weglopen terwijl je tegen haar praat?? Ik geloof dat de stoom uit mijn oren zou komen om eerlijk te zijn, dat lijkt me echt zo irritant! Ik heb geloof ik niet echt advies voor je, de mensen die al gereageerd hebben hebben het al heel mooi gezegd. Wel een dikke meis!

En ja, lieve kleine grote Senna Meisje, ontzettend gefeliciteerd! Miss, wat een mooie foto's zo, en je omschrijving ook Zo lief! Een dikke voor een bijzonder meisje en een bijzondere mama!

Lieve lieve Thomas, arm ding.. Veel beterschap jochie!

De rest een dikke !

Stef is ondertussen ook aardig ziek. Hij hangt meestal ergens tussen de 39 en 40 graden koorts, is hangerig, huilerig en eet slecht. Naar omstandigheden is hij nog altijd best wel heel vrolijk, maar je kunt toch duidelijk merken dat er iets aan scheelt. Alleen die waterige oogjes al.. Voordeel daarvan is wel dat hij zich nu (meestal) een stúk makkelijker op bed laat leggen en dat is wel even een flinke verademing! Ik vind de reden ertoe erg sneu, maar hij sláápt tenminste! We zijn er verder al wel achtergekomen dat bij Stef blijven zitten wanneer hij gaat slapen het tegenovergestelde resultaat in de hand werkt: dan slaapt hij helemaal niet meer. Nu hij ziek is betekent dat dus moeten luisteren naar getergde kermpjes over de babyfoon

Over avondvoedingen en op bed leggen heb ik trouwens nog wel een vraag aan de andere mama's die hun kind in slaap voed(d)en: hoe doen jullie dat met tanden poetsen? Wij poetsten Stef's tanden in het begin altijd in de ochtend, maar het CB zei dat dat in de avond moet. Logisch natuurlijk, maar wij hadden het gewoon nog niet bedacht. Stef vind tanden poetsen alleen zó onwijs hysterisch te gek leuk dat hij daarna enórm druk is en dus niet in slaap te krijgen is zonder voeding, hetgeen natuurlijk het hele tandenpoets-verhaal een beetje onderuit trapt. We zitten dus een beetje in dubio: moeten we wel 's-avonds blijven poetsen? We hebben hem de afgelopen dagen, vanwege het slechte slapen, ook wel eens op bed gelegd met zijn flesje melk, voeden tot hij bíjna slaapt, hem in zijn bed leggen terwijl hij nog aan het drinken is en dan heel snelsnel de kuierlatten nemen.. Maar als ik dan aan zijn tandjes denk voel ik me meteen alweer schuldig

Owja, en Stef heeft sinds vanvond ontdekt dat hij kan tandenknarsen Ook leuk he? Wat moet ik dáár nou weer mee?

En dan ga ik zo écht wel enorm mijn bed in hoor, ik ben afgedraaid en zat vandaag letterlijk te knikkebollen op mijn werk Hopelijk vannacht weer eens een niet-zo-onderbroken nacht
3!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:36:06 #119
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84291781
Het blijft een zoektocht he. Net als je denkt 'ik heb het een beetje door' dan moet alles weer anders.... Of het nou gaat om eten, bewegen, spelen, alles verandert continue.

Thomas is nog steeds koortsig, arm ding. Overdag leek het wat beter te gaan, maar vanavond had hij weer 39,7 koorts. Geen zin in eten, beetje gedronken, geen zin in melk. Niet willen slapen, maar ook niet getroost willen worden door mama. Zucht.
Als ik erbij bleef raakte hij alleen maar meer overstuur. Dus met pijn in mijn hart heb ik hem zich maar in slaap laten huilen. Tiswathe. :S
pi_84291925
Och arme Stef, weet je waar hij koorts van heeft Icantrix? Wel fijn dat hij tenminste slaapt Ga maar snel uitrusten, hopelijk slaapt hij door en gaat het vanaf nu goed.
Het gaat bij jullie dus ook mis bij het erbij blijven zitten! Ik moet ook direct weggaan en als hij dan moppert wegblijven, dan valt hij in slaap, als hij huilt direct terug anders raakt hij hysterisch.
Niels heeft nog geen boventanden om mee te knarsen, maar hij knarst wel over glazen als hij drinkt

Thomas ook koorts, arm ventje. Snel beter worden hoor
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:41:57 #121
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84292086
Oww Trixie Stef ook al ziek. Gelukkig met het omgekeerde effect qua slapen bij jullie. Maar inderdaad, niet de manier waarop je het graag wilt hebben.

Tandjes poetsen misschien een paar keer per dag doen als je er tijd voor hebt? Dan heeft hij iig een aantal uren per dag 'schone' tanden ipv een nacht lang. En misschien wordt het daardoor zo normaal dat de lol er vanaf gaat?

Tandenknarsen *check*
pi_84292187
Hoi Incantrix! wat is er dan met Stef dattie koorts heeft? virusje?
Ik heb het niet allemaal meegekregen sorry, ik ben een beetje van het padje geloof ik
kreeg ineens post....een kaartje dat ik zelf heb verstuurd, maar mijn eigen adres erop heb geschreven ipv de ontvanger....echt ben er zo niet bij met mijn kop
Het tandenpoetsen hebben wij altijd voor het slapen gaan gedaan, met een liedje (tenminste, ik zing een liedje, mijn niet) poetsen poetsen poetsen...poets je tandjes maar...poetsen poetsen poetsen...je bent al bijna klaar...poetsen poetsen poetsen...poets je tandjes maar...nog eeeeeventjes poetsen en dan ben je klaar (slapen maar)Lars heeft nog geen tandjes, die die hoeft ook nog niet te poetsen, we doen nu wel een slaapritueel waarbij hij nog even de diertjes op zijn kamer gedag zwaait enzo

Davinia, ik had eerst ook zoiets van: wat een trol, die schoonmoeder.... maar na het lezen van Claudia's post ook weer een beetje de andere kant op gedraaid zeg maar. Neemt niet weg dat het gewoon belachelijk is dat ze wegloopt als je tegen haar praat, superonbeleefd

Oh en ik wil Miss Sly nog even feliciteren met Senna! nu is ze echt 1! Jullie baby'tje is een dreumesje geworden....

En nu gauw naar bed, ben mezelf nogal tegengekomen vandaag op Burnout gebied zeg maar...
Paar pasjes vooruit, pasje terug....en dat pasje terug was vandaag aan de orde, wat een gevoel is dat
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:47:08 #123
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84292339
Och jee, zo zielig als ze ziek zijn. En slopend voor de mama's
Beterschap voor alle zieke beebs
pi_84292410
Ai Karin Rustig aandoen hoor. En dat adres Je wilt stiekem gewoon meer kaartjes krijgen!

Oh en tandjes poetsen.
Als je Stef na het poetsen borstvoeding geeft maakt het niet uit, dat zorgt niet voor meer cariës schijnt.
En anders zou ik toch ook al eerder poetsen, want slapen is ook heel belangrijk. Meerdere keren op een dag poetsen schijnt ook al niet zo goed te zijn, maximaal twee keer, anders beschadig je het glazuur juist.
Ik zing ook een liedje, maar het helpt niet, hij krijst alsof hij mishandeld wordt en vanavond smeet hij zijn tandenborstel dwars door zijn kamer hihi
pi_84293401
Dat ie dat zo leuk vindt joh, tandenpoetsen. Prijs je gelukkig! Hier vergaat de wereld.

Nu vond ik 'r vanavond sowieso even het irritantste wezen op aarde. Pff, wat een drakenpit zeg. Toet afdoen en aan- en uitkleden vindt ze het vreselijkste dat je 'r aan kuntdoen. Vooral d'r toet afdoen is paniek: ze begint al te brullen zodra ze het doekje ziet, overstrekt zich en werpt zich dan theatraal naar achteren om vervolgens hard d'r hoofd tegen de steun van de kinderstoel te stoten. Drama compleet natuurlijk.

En tijdens het uitkleden kon ik 'r gewoon niet houden, zo was ze aan het spartelen en schreeuwen. En natuurlijk had ze een poepbroek waar ze met twee voeten vol in stampte.

Toen heb ik Nils maar even geroepen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:08:11 #126
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84293508
Ssserpente Zoeen hebben hier ook regelmatig ja en soms is het dan zoooo fijn als de ander het even overneemt! Esmee griste laatst een volle poepluier weg tijdens het verschonen. Zo lekker vol over zichzelf heen
pi_84302502
Thomas en Stef ziek...beterschap!

en Ssserpente, ik moest er stiekem om lachen
  woensdag 21 juli 2010 @ 07:03:41 #128
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84302509
morning, nog ff snel voordat ik richting werk ga:

@Ssserpente; haha ja ook die lieve schattige mooie meisjes met grote blauwe ogen zijn ook wel eens niet zo heel erg leuk Evie heeft rollen onder het verschonen inmiddels ontdekt...

voor Ca.ra. en Thomas en Stef en Trix een hele dikke , ik hoop dat de kleine mannetje snel weer opknappen en zich wat fitter voelen...

Lastige schoonmoeder van Davina; succes ermee, lijkt me erg lastig om duidelijk te zijn en toch een beetje goede relatie met je schoonmoeder te houden....
*gelukkig is die van mij wel *

en nu snel die kant op
en neej helaas erna niet heel veel vrij... das was ervoor... (nooit leuk; eerst het zoet en dan het zuur, andersom is beter)

fijne dag!!!
pi_84302707
BJ, werkse vandaag... zwaar hoor 6 dagen maken, maar hopelijk kun je weer snel in een normaal ritme komen. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met Evie!

Och Ssserpente, wat een dramaqueen heb jij... kan me voorstellen dat het dan wel effe handig is om een paar armen extra te hebben. maar zucht... soms

Hier ook een die sommige dingen (inderdaad gezicht afvegen) echt niet leuk vind en zich dan met hand en tand verzet... gelukkig is ze nog wel mini genoeg om er tegen te kunnen, maar handig is anders. Rollen, Tijgeren, verzetten tijdens het verschonen of aankleden is hier ook lol... kind kan ook gewoon niet stilliggen (nooit gekund ook )

Davinia, wat lastig zo... ik heb dat een beetje met mijn stiefmoeder (schoonouders durven nog geen scheet te laten zonder mijn mening te vragen, dat scheelt ),,, gelukkig is dat redelijk omgeslagen sinds Minke een weekendje bij hun heeft gelogeerd en ik heel duidelijk de regels en handelingen op papier had gezet voor ze. Sindsdien begrijpt ze het ook beter lijkt het wel... Ben ook wel benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld, want vanaf 1 augustus gaan al onze ouders (3 paar) 1 middag in de week op Minke passen... wel bij ons thuis, dat maakt het ook wel makkelijk.

Trixje, wat ontzettend (*^(^ dat Stef nou ziek is... wel fijn dat jullie nu in de acvond eindelijk een beetje kunnen bijtanken, maar de reden is inderdaad niet leuk. voor jullie en die kleine man!

Thomas ook al ziek, jeetje kinders, knuffel ook voor jou hoor!

Karin, even een hele dikke knuffel voor jou! Na dit stapje achteruit nu weer naar voren... weer de goede kant op! (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan... maar ik leef wel met je mee hoor!)

Bij gebrek aan tandjes doen wij ook nog niet poetsen scheelt wel een drama denk ik... maar misschien vindt ze het wel heel leuk...

Toby Wat goed joh...
En Lente aan het staan...
hebben jullie allemaal grote babies ineens joh?! * Lijnloos check of ze niet in het dreumes-topic aan het posten is....
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:29:12 #130
95408 Incantrix
pi_84303150
Goodmorn' Ik kan het haast niet geloven, maar Stef ging gisteren gewoon slapen en gaf geen kik, heeft de héle nacht doorgeslapen en werd zonet pas om kwart voor 8 wakker! Bizar dat hij dat tot aan onze vakantie eigenlijk altijd deed, vanmorgen was ik om 7 uur wakker (en kreeg mijn ogen metéén al open! Ook weer eens fijn ) en heb me 3 kwartier liggen verbijten om niet te gaan kijken of hij het nog wel deed want daar wordt hij dan meteen wakker van.

En nu heeft hij niet eens verhoging! Nu is hij echt nog wel ziek en dat is hem ook wel aan te zien, maar ik ben wel blij dat de koorts nu echt gedaald is. Hij is nu lekker aan het spelen Met zijn eigen braaksel, als hij de kans krijgt

En ik wil eigenlijk even de stad in vandaag, maar ik betwijfel of dat wel zo'n briljant plan is nu. Maar even naar buiten zou geen kwaad kunnen, toch? Of wel?

En dat tandenpoesten, bizar he? Ik lees en hoor ook alleen maar van kinders die het hel en verdoemenis vinden, maar Stef gaat al kraaien als hij het doosje van zijn borsteltje ziet. Wel fijn inderdaad, behalve dan dat het vlak voor het slapengaan echt voor geen meter werkt. Ik ga het poetsmoment maar weer vervroegen. En Twinks, dat is wel een goeie, het is toch echt wel de bedoeling dat we strakjes mochten de slaapproblemen ooit eens overgaan na het avondeten nog een bv geven en dat hij dan zoetjes gaat slapen enzo. In dat geval kunnen we het bedritueel dat we nu hebben gewoon volhouden
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 08:35:06 #131
95408 Incantrix
pi_84303202
Ssserpente, bluh, Stef heeft ook wel eens zo'n dag, behoorlijk wanhopig kun je daarvan worden he? Dikke voor jou meissie!

BJ, zet 'm op vandaag! Is inderdaad niet echt de goede volgorde hoor, wat gemeen!

Haha, Lijnloos, wacht maar.. Als je dadelijk even niet oplet is Minke ook ineens aan de kruip/zit/sta/zwaai/vanalles

Oef, Karin Als je wil weet je me te vinden he? En jah, is een virusje, de arts vond er niet veel van. Oren zijn in elk geval ok, dus dat is fijn
3!
pi_84303343
Trix wat fijn dat Stef goed geslapen heeft zeg!! Zo zie je maar weer wat een nacht goed slapen niet voor je gezondheid kan doen. Heel fijn!

BJ welkom terug! Wat een ontzettend leuke foto's van je vrolijkerd in t fototopic!

Over schoonmoeders, ik prijs me nog steeds ook gelukkig met de mijne
ze is ontzettend lief en doet haar best, en mn schoonvader zo mogelijk nog meer. We hebben in het begin alleen wel flink wat strubbelingen gehad omdat mijn schoonmoeder (schoonvader deed dat niet) gewoon erg moeite had om te accepteren dat Amélie ons kind is, dat wij de beslissingen nemen en dat die best eens anders kunnen zijn dan hoe zij het zou doen. Ze kon dan heel verbolgen reageren en lelijk doen tegen mij (me een ontaarde moeder noemen bijvoorbeeld ), maar de laatste maanden is dat steeds meer en meer aan het bijtrekken, met name nu we een tweede krijgen lijkt ze ons serieuzer te nemen als ouders lijkt wel.

Over oppassen en dingen anders doen, ik denk dat wat Claudia zegt, respect, wel het sleutelwoord is. Als er niet eens naar je geluisterd wordt en jouw manier (want hey, jouw kind!) wordt zo aan de kant geschoven, dan is dat frustrerend en eigenlijk ook niet helemaal eerlijk, want zoals gezegd Aviva is jouw kind niet het hare. Aan de andere kant, als mijn moeder oppaste gaf ze ook geen stukjes, ze heeft het een paar keer gedaan, totdat Amélie een stuk komkommer overdwars naar binnen propte en weer naar buiten kokhalsde toen vond ze het eng, nouja prima, dan niet hoor! Ik wil niet dat mn moeder met het angstzweet in haar handen eten zit te geven.
Speentje zelfde verhaal, wij gaven nooit een speentje beneden eigenlijk, alleen boven in het bedje. Mijn moeder haalde Amélie met speen en al uit bed dus ik trof altijd een kind mét speen aan bij thuiskomst. Nouja goed, ook daar kon ik mee leven, zoals eerder gezegd, er was wel sprake van respect voor onze manier en mening en ze deed het niet opzettelijk ofzo. ik was alleen wel altijd die gnorfspeen weer kwijt bij het 's avonds naar bed brengen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84303373
ohja en waar ik voor kwam

ik zoek tips, bijtringtips of iets anders misschien, voor de kiesjes.
Amélie heeft er echt heel erg last van en ze is echt zielig. Ze eet voor geen meter op t moment want het zal allemaal wel zeer doen. We smeren dentinox maar dat mag maar een x aantal keer per dag.
De bijtring/bijtsleutel uit de koelkast vindt ze wel fijn maar die komt eigenlijk alleen voorin de mond, niet bij de kiesjes.
Kent iemand er een die verlichting voor de kiesjes biedt? Of een andere tip?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84303624
Huup is er misschien niet iets van een soort staaf waar ze op kan bijten, zodat die verder in haar mond kan komen... die je dan ook in de koelkast kan doen? Of echt een koud stuk komkommer of wortel? wortel is ook wat harder natuurlijk, wellicht ook fijner?
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:00:34 #135
95408 Incantrix
pi_84303653
Bij Stef hebben we inderdaad veel gehad aan gekoelde, rauwe penen, dat werkte veel beter als zijn bijtring.. Arm meissie heb je nu Huups (Eh, hier waren het overigens de voortanden, even voor de goede orde )
3!
pi_84303682
Zijn er geen langwerpige bijt-artikelen? Of misschien een tandenborstel waar ze op kan kluiven?
Waterijsje een idee? Wellicht dat dat ook wat verlicht.
Wat sneu dat ze zo'n last heeft Huup
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:08:32 #137
100412 mefke79
komt goed!
pi_84303768
Huup, helaas kan je niet verder helpen, Driekus vindt zelfs een bijtring al niks.
INcantrix, juh! Een goede nacht! Hehe...
Ssserpente, herkenbaar. Ik ben vanochtend ook al op zoek geweest naar het behang en de pot plaksel.
Davinia...pf lastig. Ik heb zelf twee schoonmoeders en eentje kan ik niet heel lekker mee door een deur. Maar die is juist te voorzichtig met Driekus. Alles wegzetten voor em, hij mag daar eigenlijk niet aan tafel staan (kan ie vallen...) enz. Gelukkig zie ik haar bijna nooit en gaat mijn man alleen met Driekus naar haar.

Ik gok hier op een voortand: overal wordt op gebeten, de luiers zijn werkelijk om te en meneer is jengelig. Wordt een leuke dag zo. Maar...om half drie mag ie naar het kdv en ik ook: zomerafsluiting! Duimen jullie mee dat het droog blijft?!
pi_84303844
thnx voor de tip, rauwe wortel/peen kan ik nog wel proberen.
Het lijkt me dat er wel langwerpige dingen zullen zijn maar ik ben ze nog niet tegengekomen eigenlijk, lastig. Een stuk komkommer gaat niet meer want dan steekt ze het ver achterin maar omdat ze er zo op kauwt bijt ze vervolgens een heel groot stuk af zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84303962
Huups, en anders een ijs- of toetjeslepel uit de koelkast??
pi_84304031
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 09:20 schreef Poppedein het volgende:
Huups, en anders een ijs- of toetjeslepel uit de koelkast??
goeie! heb gelijk een paar in de koelkast gemikt.

en nu naar intratuin voor citroenplantjes. !$%#muggen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84304090
Misschien een tip voor anderen, aankleden en verschonen werd hier ineens ook een drama, totdat ik haar een keer een ketting van mij gaf. Ze vindt hem helemaal geweldig, en dat al zeker twee maanden lang Hij ligt nu standaard bij de commode, zodra ze moeilijk gaat doen komt de ketting te voorschijn en heeft ze geen oog meer voor iets anders.
  woensdag 21 juli 2010 @ 09:29:20 #142
95408 Incantrix
pi_84304159
Xenia! Gaat het alweer beter met Xeentje?
3!
pi_84304485
Ja veel beter, lief dat je het vraagt
De ab werkte gelukkig heel erg snel, dus na een vreselijke zaterdag ging het zondagmiddag al een stuk beter. Ze kreeg weer babbels en herinnerde zich weer dat er naast kleven aan papa en mama ook nog manieren zijn om zelf te bewegen. De onsteking lijkt weg te zijn zonder dat het trommelvlies is gescheurd, dus volgens mij is dat goed. Hoewel ik ook heb gehoord dat het juist goed is als het vlies wel scheurt?

Fijn dat jullie eindelijk weer eens een goede nacht hebben gehad!
Even naar buiten moet gewoon kunnen volgens mij. Zelfs met koorts mogen ze op zich wel even naar buiten.
Als Xeentje erg verkouden is, ga ik juist altijd even buiten lopen. Dan knapt ze zichtbaar op.
Douchen met koorts is dan weer niet goed heb ik begrepen. Weet niet meer waarom niet
pi_84307485
Voor alle zieke kindjes en hun mama's
Huup geen tips voor de doorkomende kiesjes, maar ik wilde jullie wel ff sterkte wensen.

Douchen met koorts, heb niet gehoord dat dat niet mag. Maar ik denk dat het is omdat ze dan hun warmte niet kwijt kunnen Naar buiten is geen probleem hoor, frisse lucht knappen ze vaak van op.

Xeentje weer aan de beterende hand

Hier weinig nieuws te melden. Ik merk alleen wel aan mezelf dat ik in een verlatingsangst fase zit. Vind het steeds moeilijker worden om Jamie op het kdv achter te laten en dat ik dan naar het werk ga. Nog even door bijten en dan heb ik hem 2 weken om me heen. Heerlijk vakantie vanaf 2 augustus ff 2 weekjes lekker met het gezin bij elkaar. hoe langer ik moeder ben hoe burgelijker ik wordt
pi_84308024
Wat fijn dat Xeentje weer wat beter wordt!

Och Amélie ook al last van kiezen.. Timo kauwt graag op een lepel of op bijvoorbeeld de ring van zn sleutelbos.. Dat is weliswaar niet koud, maar wel hard. Wortels kan ik hier ook nog wel proberen maar vind ik eerlijk gezegd een beetje eng, maar dat is vooral omdat ik me zelf altijd standaard verslik in die dingen..

Martine fijn dat jullie 2 weekjes met zn allen hebben straks

Ik heb zojuist de taart voor Timo besteld en zijn cadeau gekocht Nog maar 1,5 week en dan is hij gewoon alweer één jaar!
pi_84308179
Misschien een gek idee, maar zou je Sophie de Giraf niet in de koelkast kunnen leggen?

Misschien een beetje sneu voor een savannedier, maar ach.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:40:17 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84308221
heyhey ff vanaf het werk in de kolfmodus

Jeujj voor Trix en Stef! wat fijn dat hij van8 zo goed heeft geslapen en dat hij geen koorts heeft op het moment.
Ik denk dat het geen kwaad kan om dr even uit te gaan, het is zo goed weer dat het vast niet erg is...
en ook goed voor de afleiding van jullie beide..

@Ssserpente; hoe is het vandaag met je meisje?

jeeeeeeej Xeentje gaat ook beter; wat fijn om te lezen Xenia!

ahhh arme Amelie; doorkomende kiesjes.. geen tips. Maar die ik hier lees ga ik zeker onthouden. En Huup wat heeft je meisje leuk haar joh! staat dr super; het past ook gewoon echt bij je meisje; ook bij dr kledingstijltje enzo...

hoe is het eigenlijk met Sorboo en Isabeautje?

en volgens mij heb ik nog meer vertrekkertjes hier gemist... allemaal al naar de dreumesjes wat gaat het toch snel allemaal!

Evie is ook alweer ruim 7,5 maand joh! gaat zo ontzettend snel! en ik heb zo'n ondernemende dame. Op het KDV waren ze ook al verbaasd dat ze de hele groep doorrolt/ tijgert...
zo van; huh?! had je Evie daar neergelegd? uh neej? aan de andere kant van de kamer??
en druk aan het oefenen met eten; ze krijgt fruit, pap, groente en ik oefen nu ook met brood.
de eerste 2 gaan super; de 2e wat minder, maar ik blijf gewoon oefenen...
gister hebben we maar eens bruine boontjes geprobeerd; maar na een paar hapjes bleef het mondje gesloten...

Evie heeft ook een schema inmiddels, sinds een paar weken zijn we begonnen om 2 dutjes te doen, ipv 1 heeeeel lange en dat gaat eigenlijk heel goed:

8:30 uur wakker, BV
10:30-11:00 fruit/ brood
11:30 slapen
13:30-14:00 wakker, BV
16:30 Papfles (moedermelk met rijstebloempap) of BV
17:00 slapen
18:30 wakker, groentehap, eventueel nog fruit
20:00 Papfles (avondpapje)
20:15-20:30 slapen

(als ik werk kan BV dus moedermelk in flesje zijn)

nou denk ik nu ik het schema zie, dat ik eventueel smiddags ook 1 voeding zou kunnen vervangen voor brood oid? hoe doen jullie dat??
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:50:33 #148
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84308660
Wij zijn terug van de dokter, middenoorontsteking en een AB kuurtje rijker.
Eigenlijk moest Thomas vandaag naar het CB voor inentingen. Die heb ik maar afgebeld, maar een partij lastig dat ze deden! Alsof ik het expres doe om ze te stangen ofzo. Nouja na veel vijven en zessen mogen we nu volgende week komen. Gedoe!

Incantrix, goed om te lezen dat je een lekkere nacht hebt gehad. Nu hopen dat Stef zich snel weer 100% voelt.

Xenia, fijn dat je meisje weer beter is.

Amélie ook al kiezenleed, en Driekus tandjespijn. Het is echt gemeen he. Hopelijk zijn ze snel door!
pi_84308987
Wat stom Ca.Ra dat ze daar zo moeilijk over deden, je hebt toch een goeie reden lijkt me!!!
Beterschap! Wat zijn er veel kinderen met oorontsteking!

Chan al in feeststemming! timo ook alweer bijna 1!

Incantrix, zouden er nu eindelijk betere tijden onderweg zijn? Ik hoop het zo voor jullie!

Sophie in de koelkast lijkt me nog niet zo'n gek idee!
Waterijsjes anders misschien?
pi_84308992
Evie zijn bruine bonen niet lekker? Ik heb het Timo nog nooit gegeven, misschien eens proberen

Ca.ra hopelijk is Thomas gauw van de ontsteking af! Oorontsteking is echt vreselijk.. En wat stom zeg dat het cb er zo moeilijk over deed!
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:12:42 #151
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84309569
Hier zijn de bruine bonen juist een hit. Met kipfilet en tomaat. Smullen!
En hij is ook helemaal weg van couscous de laatste tijd. Met worteltjes, gehakt en een beetje komijn.

Als hij al eet, de laatste dagen eet hij maar 1/3 van wat hij normaliter wil. Nouja, logisch als je niet lekker bent he.
pi_84309591
Ik vind het trouwens zo bijzonder wat Ivan allemaal al door lijkt te hebben. Hij krijgt tegenwoordig 's ochtends eerst een boterhammetje (dan ontbijten we samen) en daarna een fles. Zijn vader is niet zo van het ontbijten en loopt meestal linea recta naar het koffiezetapparaat.

Goed, Ivan had pas zijn broodje al op en ik was samen met hem liedjes aan het zingen. Dat doe ik omdat ik hem zo gulzig vind en ik probeer wat tijd te rekken voor ik hem de fles geef. Zijn vader kwam op dat moment net uit bed en liep naar het koffiezetapparaat. Het liedje was ineens niet meer interessant. Ivan bleef zich maar omdraaien en naar zijn papa kijken. Ik dacht nog: "Ach, wat is hij toch dol op zijn vader!" Toen vaderlief wegliep begon hij ineens te huilen en toen pas begreep ik wat er aan de hand was: hij dacht dat er een flesje voor hem gemaakt werd!
pi_84309929
Thomas dus ook een oorontsteking, jeunig da's niet leuk. Hoop dat de ab snel aanslaat! en dat cb... Hier hebben ze daar ook zo'n handje van, stelletje betonnen platen.

Chan, gaat snel he? Timo alweer bijna een jaar oud

Bruine bonen vond Minke wel erg lekker (maar zat ook appel doorheen, ikzelf vond het ook best goed te hebben eigenlijk ), bekkie bleef maar open gaan, ook toen het op was! Ook zo enthausiast elke keer der vingers erachter aan met als gevolgd dat de rest van de woonkamer ook boontjes had gehad... Tot nu toe is alleen bloemkool hier geen succes...
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:34:18 #154
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310322
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Thomas dus ook een oorontsteking, jeunig da's niet leuk. Hoop dat de ab snel aanslaat! en dat cb... Hier hebben ze daar ook zo'n handje van, stelletje betonnen platen.

Chan, gaat snel he? Timo alweer bijna een jaar oud

Bruine bonen vond Minke wel erg lekker (maar zat ook appel doorheen, ikzelf vond het ook best goed te hebben eigenlijk ), bekkie bleef maar open gaan, ook toen het op was! Ook zo enthausiast elke keer der vingers erachter aan met als gevolgd dat de rest van de woonkamer ook boontjes had gehad... Tot nu toe is alleen bloemkool hier geen succes...
Hoe heb je dat klaargemaakt als ik vragen mag, bruine bonen met appel? Gepureerd? of gekookt alleen? En nog meer er doorheen?
pi_84310396
Vallen bruine bonen bij jullie kindjes goed? Ik denk dat ik er nog een maandje mee wacht. Ik vind ze zelf al zo 'zwaar'.
pi_84310435
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:34 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Hoe heb je dat klaargemaakt als ik vragen mag, bruine bonen met appel? Gepureerd? of gekookt alleen? En nog meer er doorheen?
Uhm.... (*valt door mand) nou potje kopen in supermarkt, 30 seconden magnetron, lepelen maar
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:40:20 #157
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310529
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Vallen bruine bonen bij jullie kindjes goed? Ik denk dat ik er nog een maandje mee wacht. Ik vind ze zelf al zo 'zwaar'.
Mijn dochter vist overal de bruine/kidney/zwarte/witte bonen uit. Ze kreeg voor het eerst toen ze ongeveer een jaar was, in een wrap.

Omdat ze het bij haar zo goed doen (en ze ultiem voedzaamz zijn) wil ik het bij mijn zoon wel graag gaan proberen. Maar misschien inderdaad te vroeg nog.

Wat stond er op dat pakje Lijnloos? vanaf hoeveel maanden?
pi_84310539
Jamie doet overal zn mond voor open. Bruine bonen zijn hier ook goed gekeurd. Alleen die luiers daarna zijn iets minder

@ BJ, ten eerste welkom terug. Sorbo is op vakantie volgens mij.
Wat betreft het eetschema, ik kreeg het volgende advies op het CB met 7,5 maand en dat werkt prima voor ons, alleen zal het voor jou iets anders zijn omdat je bv geeft. Overigens heb ik daar nog steeds respect voor, zo'n lastige start gehad en het na 7,5 nog steeds geven.
als ontbijt 180/6 met pap
tussen door fruit met eventueel wat te diksap oid
tussen de middag 1 broodje + 120/4 of 150/5 melk
tussen door cracker / koekje / rijstwafel oid met een flesje diksap
's avonds warm eten (potje of zelf gekookt, zelf koken is beter volgens het CB)
voor het slapen gaan een fles 180/6

Sinds ongeveer 3 weken prak ik zijn eten als ik zelf kook en dat gaat best goed. Alleen lijkt hij dan wel minder te eten. Maar daar in tegen drinkt hij dan wel weer zn fles beter.
pi_84310569
Goede smaak heeft je dochter! Ik ben zelf dol op bonen, maar ik krijg er ook altijd een beetje buikpijn van.
pi_84310661
bruine bonen potjes van Bonbebe zijn vanaf 6 maanden dacht ik, maar kan ook 8 zijn.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:44:53 #161
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310689
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:44 schreef martine1984 het volgende:
bruine bonen potjes van Bonbebe zijn vanaf 6 maanden dacht ik, maar kan ook 8 zijn.
Bij de AH te koop? Ik ben ook al even aan het zoeken op google naar een receptje.
pi_84310703
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:40 schreef martine1984 het volgende:

als ontbijt 180/6 met pap
tussen door fruit met eventueel wat te diksap oid
tussen de middag 1 broodje + 120/4 of 150/5 melk
tussen door cracker / koekje / rijstwafel oid met een flesje diksap
's avonds warm eten (potje of zelf gekookt, zelf koken is beter volgens het CB)
voor het slapen gaan een fles 180/6
Het ziet er bij ons ongeveer hetzelfde uit, al geven wij 's ochtends een boterham bij de fles in plaats van pap, geven we water in plaats van diksap en geven we de 2e fles niet bij de boterham maar een paar uur erna zodat er tussen de middagmaaltijd en het avondeten in nog 2 voedingsmomenten zitten. Ik vind namelijk een rijstwafel alleen best weinig om te geven tussen 12:00 en 18:00 uur grofweg.

Overigens spreek ik wel altijd van een 'schema' maar die tijden zijn heel flexibel. Het is meer dat de volgorde elke dag min of meer hetzelfde is.

Waarom is zelf koken volgens jouw consultatiebureau het beste, Martine?
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:46:27 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_84310734
Logisch Thomas, ik zou ook niet eten met een oorontsteking...beterschap!
Ik heb net maar Opperdepop gekocht ter inspiratie. En ik ben reuze blij dat de 'lopen-met-de-kinderwagen' truc nog werkt, hij slaapt, eindelijk. Arm manneke, de warmte, tandjes, wel kunnen staan maar niet lekker zelf weer kunnen gaan zitten, het wordt em allemaal te veel.
En de fokwet werkt hier omgekeerd:: ineens was de bijtring wel populair.
pi_84310757
Groof, die was vanaf 6 maanden... weet alleen even niet meer welk merk (ik heb afwisselend Friso, Olvarit, C1000, ligt eraan welke in de aanbieding is of we een bon voor hebben. ) maar ik dacht Olvarit...

Overigens ben ik groot voorstander van (zover mogelijk) mee-eten met onze pot, echter wij eten niet echt verantwoordelijk gezond voor een 6-maanden oud meiske... en dan is het zo lastig combineren... Maar waar mogelijk probeer ik het wel te (gaan) doen.
pi_84310770
Ik heb hier een stukje over voeding gevonden vanaf 6 maanden (ik zocht naar vegetarisch eten voor je baby) waar ook bonen in voor komen.

Eiwitrijke voeding
Meng avocado, tofu en/of gekookte groenten. Granen (bruine rijst, gebroken tarwe, haver, rogge en gerst) kunnen vermalen worden in een blender en gekookt worden tot ze zeer zacht zijn. Om het eiwit- en mineraalgehalte te verhogen kan je een beetje tahini of amandelpasta toevoegen aan granen, wortelen of zoete aardappelen.
Je kunt peulvruchten op het menu van je baby zetten, maar zorg ervoor dat alle bonen gekookt zijn tot ze zacht zijn en dat de velletjes verwijderd zijn. Een dunne groene bonensoep of erwtensoep is een goede manier om je baby aan het eiwit van peulvruchten te laten wennen. Goed gekookte en gepureerde erwten, linzen of bonen met toegevoegde olijf-, zonnebloem- of walnootolie, tahine (tahini?)of amandelboter zijn goede opties (met een voorkeur voor oliën van eerste koude persing, die je het best toevoegt nadat het voedsel gekookt werd). Hummus, gemaakt van kikkererwten (wel de velletjes verwijderen na het koken) en tahini zijn smaakvolle eiwit- en calciumrijke voedselbronnen die de inname van voedingsstoffen verhogen. Controleer de stoelgang van de baby om te zien of de bonen goed verteerd worden. Als de stoelgang zurig ruikt, als de billetjes rood zijn of uitslag vertonen, of als je stukken boon kunt zien, wacht dan even alvorens verder te gaan met peulvruchten.
De beste manier om soja-eiwit te geven is in de vorm van tofu of (soja)yoghurt (zonder suiker), die gemakkelijker verteerbaar zijn. Vermijd op dit moment nog andere vormen, zoals sojamelk, TVP (Textured Vegetable Protein), sojabonen, enz. Een andere zeer goede optie is avocado, die rijk is aan riboflavine (vit. B2), essentiële vetzuren, kalium en koper.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:47:50 #166
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310790
Gevonden . Dit ga ik vanavond proberen.

Bruine bonen met appel
Geschikt vanaf 6 maanden.

Ingredi�nten
4 eetlepels bruine bonen (uit een pot, ca. 75 g)
1/2 appel (ca. 50 g)
staafmixer

Bereiding
Spoel de bruine bonen in een zeef onder de kraan en laat deze uitlekken. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd de appel in blokjes. Breng in een kleine pan de appelblokjes en bruine bonen met 2 eetlepels water op zacht vuur aan de kook en laat het op zacht vuur ca. 5 minuten met het deksel op de pan garen. Voeg indien nodig water toe. Schep het bonen-appelmengsel in een hoge mengkom en pureer het met de staafmixer tot een glad babyhapje.
pi_84310862
Dat had je ook nog wel zelf kunnen bedenken, Groof
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:50:35 #168
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310890
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef lily het volgende:
Dat had je ook nog wel zelf kunnen bedenken, Groof
huhum... . nee, de hoveelheid niet. Ik had vast een volledig onhandige verhouding gekozen .
pi_84310897
Ik vind het ook lastig, Lijnloos. Wij eten vaak vlees/vis en ik vind het daar nog iets te vroeg voor voor Ivan. Ik wil daar pas mee beginnen als hij wat meer van zijn avondeten binnenkrijgt en ik de laatste fles ga vervangen door yoghurt. Ook zijn we bijvoorbeeld dol op risotto, maar die maken we met bouillon en daar zit dus veel zout in.

Zo is het elke keer wel wat. Ik vind het makkelijker om wat pasta/aardappel/rijst met groenten apart voor hem te maken. Ik leuk er nu (nog) helemaal niks aan op, dat komt wel.
pi_84310901
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het ziet er bij ons ongeveer hetzelfde uit, al geven wij 's ochtends een boterham bij de fles in plaats van pap, geven we water in plaats van diksap en geven we de 2e fles niet bij de boterham maar een paar uur erna zodat er tussen de middagmaaltijd en het avondeten in nog 2 voedingsmomenten zitten. Ik vind namelijk een rijstwafel alleen best weinig om te geven tussen 12:00 en 18:00 uur grofweg.

Overigens spreek ik wel altijd van een 'schema' maar die tijden zijn heel flexibel. Het is meer dat de volgorde elke dag min of meer hetzelfde is.

Waarom is zelf koken volgens jouw consultatiebureau het beste, Martine?
Tussen de middag fles gaat ook niet gelijk met het broodje zit meestal een half uurtje / uurtje tussen net wat er voor de rest op t programma staat.

Zelf koken was beter voor de smaken, de smaken in een potje zijn vrij vlak. En als je zelf kookt dan kun je het nog redelijk gescheiden aanbieden. Dan leren ze de smaak van een aardappel scheiden van de groente. Qwa vitaminen maakt het niks uit. Een potje is zeker niet slecht of minder dan zelf koken. Jamie eet gewoon vaak mee met de pot als we vroeg eten en anders bewaren we wat in de koelkast voor de volgende dag voor hem.
pi_84310969
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:50 schreef martine1984 het volgende:

Zelf koken was beter voor de smaken, de smaken in een potje zijn vrij vlak. En als je zelf kookt dan kun je het nog redelijk gescheiden aanbieden. Dan leren ze de smaak van een aardappel scheiden van de groente. Qwa vitaminen maakt het niks uit.
Ah, dat klinkt als een prima analyse van je consultatiebureau!
pi_84310983
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:47 schreef Groofsken het volgende:
Gevonden . Dit ga ik vanavond proberen.

Bruine bonen met appel
Geschikt vanaf 6 maanden.
ik doe er vaak nog wat aardappel doorheen.

Voor meer recepten die je zelf kunt maken www.keukenkikker.nl
pi_84311123
Ik kook vaak in het voren voor tijn en doe dat in bakjes in de diepvries (hele fijn en goedkope bakjes bij xenos)

Ik maak dan een aardappelprutje (prakken) die verdeel ik over bakjes en kook diverse groenten en die prak/pureer ik ook en verdeel ik daar ook over en soms wat vlees erin en dan mik ik dat in de diepvries en klaar.
Van begin af aan gedaan.

Laatst waren de potjes bij c1000 in de aanbieding en dacht, ik haal er een paar want je weet maar nooit of als hij onverwacht langer bij opa of oma moet blijven ofzo en het was pasta met tonijn, nou hij doet zn mond niet open hoor.
Laatst ietsmet kip en groenten, ook niet, hij eet het niet.
Ik vind het zelf ook ontzettend smerig moet ik eerlijk zeggen.

Met de pot mee eten kan hier eigenlijk niet nog vlgs mij, wij gooien overal knoflook en kruiden enzo doorheen.
Pasta kunnen we wel een keer gewoon apart houden met wat groenten ofzo.(tenminste dat las ik laatst hier ergens)

Oja, ik gng toen op een gegeven moment meer prakken ipv pureren omdat het dan zo glad wordt en op de potjes vanaf 8 mnd ok stond, met stukjes.
Nou tijn eet een stuk grover dan in de potjes hoor, zo zie je maar dat iedereen verschillende opvattingen heeft.
Die stukjes in de potjes vond ik nog wel meevallen eigenlijk.
pi_84311157
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:47 schreef lily het volgende:
Ik heb hier een stukje over voeding gevonden vanaf 6 maanden (ik zocht naar vegetarisch eten voor je baby) waar ook bonen in voor komen.

*knip*
Fijn stuk om te lezen, dankjewel! Ook goed om te lezen dat je olie beter na het koken toe kunt voegen.

Wat is trouwens de reden dat je de velletjes moet verwijderen van bijvoorbeeld bruine bonen? Is dat vanwege verstikkingsgevaar tijdens het eten of heeft het iets met het proces van verteren zelf te maken?
pi_84311180
Dat vroeg ik me ook al af, ja. Volgens mij het laatste...

Dit is trouwens het hele artikel
pi_84311247
hhmmzz ik heb de velletjes er neit vanaf gehaald van de bruine bonen die hij gister heeft gehad, wel met staafmixer meer gepureerd en vanochtend was het toch aardig verteerd.
Hij had wel ontzettende diarree maar dat zal wel toeval zijn.
pi_84311405
Volgens mij heeft pureren hetzelfde effect wat betreft vertering...
pi_84311768
Ik loop weer erg achter met reageren, maar las iets over bonen. Isa lust bruine bonen met appeltjes ook wel erg graag! Ze krijgt dat uit een potje van Olvarit, is vaanf 4 maanden staat erop.

Vanavond wil ik eens proberen om zelf courgette voor haar te maken.

Fruit gaat hier normaal wel goed, maar sinds gisteren houdt ze haar mond stijf dicht bij het perenhapje! Ze had gisteren nog wel koorts, dus misschien lag het daaraan. Gelukkig is de koorts nu over, maar ze is nog niet helemaal haarzelf! Bij het ademen piept ze soms een beetje, met name als ze zich druk maakt bij het spelen. Dat vindt ik wel eng!
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 13:16:02 #179
5428 crew  miss_sly
pi_84311857
het-is-mij, knoflook kan best al vroeg, volgens mij. En van kruiden is het afhankelijk van hoe pittig ze zijn. Senna is dol op knoflook en dat eet ze ook al echt een tijdje mee.

Bruine bonen vind ik ook wat zwaar voor die hele kleintjes en heeft Senna ook neit echt gegeten. Een paar keer een paar kidney bonen, maar ik had toch het idee dat dat idd wat zwaar viel. Ik vind het ook best vreemd dat uitgerekend potjes met bruine bonen voor de jongere leeftijden al worden aangeboden.
pi_84313477
Vwb zoveel kindjes momenteel met oorontsteking: ik denk dat het door het weer komt. Althans, niet het weer zelf, maar doordat het zo benauwd is zetten we ramen tegen elkaar open (in huis en auto) en dan krijg je tocht. En door tocht ontstaat oorontsteking. Ik zet momenteel geen ramen meer tegen elkaar open thuis, hopelijk helpt het.

Bruine bonen hebben we toevallig gisteren voor het eerst gegeven, op z'n rapleys. Een stuk of 5 maar, maar ze vond ze heerlijk.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:08:06 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_84314206
ehm, ooronsteking komt door bactierieen of een virus, niet door tocht... tenminste, dat beweert mijn zusje die toevallig arts is.

Gisteren heeft Driekus meegegeten van de kiesenwok van de appie. Nou niet echt kruidloos, laat staan knoflookloos, maar de sliertjes gingen er goed in. Daarna heeft ie nog wel gewoon wortel gehad, want veel kreeg ie niet binnen. Eten is hier sowieso drama op het moment.
En meneer slaapt nu al dik twee uur in de kinderwagen. Raar kind. Ga em zo maar wakker maken want we moeten zo weg. Hopelijk heeft ie zijn slechte humeur ook weggeslapen...
pi_84315028
Van tocht word je niet ziek volgens mn lief, arts...
Volgens mij is de een ook gevoeliger voor oorontstekingen dan de ander... en kindjes helemaal, dat heeft toch iets te maken met de buis van eustachius ofzo? Dat die minder schuin loopt bij kindjes en daardoor eerder verstopt raakt oid?

Ik denk dat we hier mazzel hebben mbt de oortjes... ik moet wel zeggen dat als ze snotterig zijn, ik vaak al met de otrivin in de aanslag sta in een poging om te voorkomen dat alles vol gaat zitten.
Maar ik denk dat het ook echt een stuk aanleg is hoor...
pi_84315403
Oorontsteking komt niet door tocht en van tandjes krijgen, krijgen ze geen diarree of zure poep... volgens de medische wetenschap althans.
Ik hou ga voor de zekerheid toch maar geen ramen meer tegen elkaar open zetten als Xeentje er tussen zit

[ Bericht 16% gewijzigd door Xenia op 21-07-2010 14:59:50 ]
pi_84316132
En je wordt ook niet verkouden van naar buiten gaan zonder jas (in de winter met -15) want je wordt verkouden van virussen. Yeah right

Die bruine bonen potjes vond Meike ook geweldig!
Lars eet alleen maar zelf gemaakt eten.
(potjes kokhalst ie van )
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:00:07 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84316148
Toby loopt, wat goed!

Stiemie, doe es een filmpje van rupsende Esmee?

Trixie, wat fijn da stef nu slaapt! nu maar hopen dat de tanden snel door zijn! vwb tanden poetsen, ik zou eerst tanden poetsen en dan voeden. Schijnt ook beter te zijn volgens de tandarts van manlief.

Ca.ra, middenoorontsteking, auw! Nou mar hopen dat de ab snel helpt

Xenia, fijn dat xeentje weer beter is!

Iemand vroeg waarom ik dan überhaupt mijn kinderen bij schoonmoeder breng? Omdat PR dat graag wil, omdat zij dat graag wil, omdat het wel zo makkelijk is, en omdat ze in de regel wel luistert (luisterde?)
We kunnen prima door 1 deur. Het is gewoon niet mijn type. Zoals je wel meer mensen hebt die prima aardig zijn, maar het zullen nooit je beste vriendjes worden, dus daar heb je nauwelijks contact mee. Zoiets is het. Plus ingewikkeldheden rondom mijn moeder dood en zo, tsja helpt allemaal niet echt. Maar ik ga er niet verder op in, (mijn relatie met haar) want das te privé.
En dat ze dingen anders doet, soit. Eli is bijna 3 en krijgt nog steeds zijn boterham in 20 stukjes, en krijgt al 2,5 jaar lang yoghurt met banaan, omdat zij yoghurt naturel vies vindt. Naja, als ze daar zalig van wordt, top! Doen! Maar je moet niet mijn wensen (omtrent de speen) wegwuiven met een ‘tsja, met een tweede word je makkelijker.’ Mss gaan we toch nog maar een keer de confrontatie aan… En anders manlief. Het is immers ZIJN moeder.

En vanochtend schoof madam dus wel een half potje weg :’) Ik had eerst appelschijfjes (met z’n drietjes appeltje eten), die werd zowat geïnhaleerd, en daarna kokhalzend kwamen er 4 (!!) stukjes terug, en ze bleef hijgen, dus ik denk, laat ik eens zo’n peerpotje wat ik voor mn babyshower had gehad opentrekken. Met een beetje goed en snel mikken schoof ze zo een half potje weg! gepureerd! van een lepel! er is nog hoop voor schoonmoeder
pi_84316925
Eten gaat hier zozo... We zijn begonnen met Rapley maar ze begreep het concept van eten gewoon niet. We zijn toen prutjes gaan maken en dat ging al een stuk beter. We doen half om half. Ik kook zoveel mogelijk zelf voor Mette, net zoals het-is-mij, van te voren koken en in de vriezer. Heel af toe is er niks meer in huis en zijn we te moe en krijgt ze een potje. De biologische lijn van de AH is niet helemaal gladgepureerd.
Mette heeft geen voorkeur voor vers of potje. Zolang het maar geen vlakke smaak heeft, dan ziet ze het nut er niet van om het op te eten.
Ze is erge fan van avocado, tomaat, yoghurt met beetje diksap, stampotjes. Maar vooral alles waar tomaat inzit. Vind het wel raar om haar vlees te geven, dus dat doe ik nog niet. Heel af en toe wat kip en laatst een keertje witvis.
Ik wil eigenlijk van de week couscous maken, mag ze dat ook al? Volgens mij wel toch?
En las dat paprika wel kan maar zonder het velletje? Ik ben zelf echt helemaal gek van geroosterde paprika's. Ik heb een vermoeden dat ze dat ook gewelidig vindt, wil dat graag van t weekend eens proberen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_84317084
Kruiden jullie vlees al? nee toch?
lars krijgt nu af en toe wat rul gehakt of kalkoenfiletreepjes, maar dat kruid ik verder niet, maar het smaakt natuurlijk megaflauw zo (niet dat dat Lars uitmaakt gelukkig)
pi_84318101
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef wickie het volgende:
Ik wil eigenlijk van de week couscous maken, mag ze dat ook al? Volgens mij wel toch?
En las dat paprika wel kan maar zonder het velletje? Ik ben zelf echt helemaal gek van geroosterde paprika's. Ik heb een vermoeden dat ze dat ook gewelidig vindt, wil dat graag van t weekend eens proberen.
Ik die link hierboven van het-is-mij zag ik toevallig een 3 recepten met couscous
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:52:47 #189
95408 Incantrix
pi_84318117
Stef krijgt helemaal nog geen vlees, eigenlijk. Ik vind het ook heel irritant dat als je potjes voor zijn leeftijdscategorie wil kopen, er bijna zonder uitzondering vlees inzit. Ik vind niet dat hij per sé vega moet eten, maar ik zou het wel leuk vinden als ik een keuze had daarin.

Overigens: mijn moeder vind stukjes ook heel eng, dus als Stef daar is krijgt hij gewoon lekker een potje. Doen wij ook wel eens, als het ons uitkomt. Lekker makkelijk! Rapley gaat verder ok, dus daar gaan we gewoon lekker mee door. Vind het wel een opgave om telkens weer te bedenken wat hij nog meer voor smaakjes kan leren. Zo heb ik al een paar keer met tomaat in mijn handen gestaan, maar ik weet niet of dat wat is en ik weet ook niet zo goed hoe ik paprika aan zou moeten bieden: rauw? Gebakken? Bij pasta ofzo? We rapleyen tot nu toe een groente, een ander dingetje erbij (bijv. aardappel of komkommer) en dan krijgt hij yoghurt toe.

Slapen ging daarnet best redelijk, hij moest wel huilen toen ik hem in bed legde, maar hij is niet over de zeik gegaan en met een minuutje of 10 sliep hij. Jeuj! De koorts is ook weer wat gezakt en hij is nu weer wat levendiger. Hij heeft net zo'n ringenspeeltje gekregen van me en nu gooit hij de hele tijd een ring weg, kruipt erachteraan, pakt 'm, steekt 'm in zijn mond en gooit 'm weer weg etc. etc. Zó lief!

Nog eens een vraagje: zonet zat ik in de auto en ik zag dat Stef heeft ontdekt dat als hij zich half omdraait en over het randje van de Maxicosi gluurt, hij mij kan zien. Nu zit hij dus constant op die manier in de cosi, terwijl ik dus aan het rijden ben Zou hij al in een autostoeltje kunnen? Hij is dik 9,5 kilo en kan zelf aardig zitten nu..
3!
pi_84318215
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:52 schreef Incantrix het volgende:
Stef krijgt helemaal nog geen vlees, eigenlijk. Ik vind het ook heel irritant dat als je potjes voor zijn leeftijdscategorie wil kopen, er bijna zonder uitzondering vlees inzit.
Die keuze is inderdaad zeer beperkt. Heel irritant vind ik ook ja.

Ik ben zelf aan het kokkerellen geslagen en vries het in (in avent bakjes) maar af en toe een potje kunnen kopen vind ik wel handig.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:56:15 #191
95408 Incantrix
pi_84318282
Helemaal mee eens Lily Ik geef ook liever vers (zelf pureren is alleen een no-go volgens Stef ) maar soms is dat potje in je tas zo ontzettend makkelijk..
3!
pi_84318366
Op mijn werkdagen ben ik laat thuis en geef ik liever snel een potje. Gemak dient de mens (ik vergeet nogal eens wat zoals spullen uit de vriezer halen enzo)
Mijn andere kinderen en ik eten dan ook "makkelijk", zeg maar
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:59:32 #193
95408 Incantrix
pi_84318407
Agree Wij doen vaak een potje als we nog wegmoeten of de deur al uit zijn En dat van die vriezer herken ik ook hoor (maar dan vooral van kattenvoer)
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:00:01 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84318428
trixie, is de groep 1 stoel niet vanaf 10 kg? in principe is achteruit rijden het veiligst bij kopstaart botsingen, en omdat het hoofdje nog zo zwaar is in verhouding, maar als stef zich een halve verrekking gluurt, is dat ook niet zo veilig
ik zou iig nog ff wachten.
en als je de banden strakker doet? gluurt hij dan ook nog o het randje?
of anders een spiegeltje op de achterbank, dat hij je via de spiegels kan zien?
pi_84318447
Wij willen meer vegetarische potjes
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:01:02 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84318462
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef lily het volgende:

[..]

Die keuze is inderdaad zeer beperkt. Heel irritant vind ik ook ja.

Ik ben zelf aan het kokkerellen geslagen en vries het in (in avent bakjes) maar af en toe een potje kunnen kopen vind ik wel handig.
Jen at gewoon met de pot mee, en dan wat er overbleef ging in porties de vriezer in.... Was eigenlijk net zo makkelijk als potjes kopen...

Oh fruitpotjes kocht ik wel, die vind ik zelf zo lekker.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:03:40 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84318557
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, is de groep 1 stoel niet vanaf 10 kg? in principe is achteruit rijden het veiligst bij kopstaart botsingen, en omdat het hoofdje nog zo zwaar is in verhouding, maar als stef zich een halve verrekking gluurt, is dat ook niet zo veilig

In theorie zou het nog gewoon passen... Haar hoofd komt niet boven de rand uit en ze weegt nog geen 13 kilo.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:03:42 #198
95408 Incantrix
pi_84318561
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik meen vanaf 9.. En ja, ik zou inderdaad liever nog even wachten, maar als hij zijn hoofd half draait en zo rechtop gaat zitten vind ik het niet zo hip meer eigenlijk Se banden trek ik altijd strak zodra ik hem in de cosi geklikt heb, maar hij tilt zijn bovenlijf vanaf zijn schouders omhoog zeg maar en dat blijkt dus prima te kunnen
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef lily het volgende:
Wij willen meer vegetarische potjes
JA!! *spandoek*
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:04:39 #199
95408 Incantrix
pi_84318606
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In theorie zou het nog gewoon passen... Haar hoofd komt niet boven de rand uit en ze weegt nog geen 13 kilo.
Haha

In de babymee heeft hij ook al ontdekt dat hij mij/mijn lief leuk in de rug kan schoppen
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:06:51 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84318681
Je hebt ook groep 1 stoelen die achterstevoren kunnen...
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 16:09:57 #201
5428 crew  miss_sly
pi_84318808
trix, volgens mij mag je over naar een autostoeltje vanaf 9 maanden of 9 kilo en is het tot maximaal 1 jaar. Senna is maar een kleintje, dus die hebben we wat langer in het stoeltje gelaten, en die vond het ook prima, die sliep gewoon altijd Maar ongeveer met 11 maanden is ze overgegaan naar een autostoeltje.

Wat betreft tomaat en paprika: in het begin gooide ik dat heel even in een laagje kokend water, zodat het net iets zachter werd en beter eetbaar. Bovendien kunnen ze het dan gemakkelijker van het velletje sabbelen en dat eventueel laten liggen. Roerbakken kan ook, dat bleek Senna nog lekkerder te vinden
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:11:50 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84318869
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:09 schreef miss_sly het volgende:
trix, volgens mij mag je over naar een autostoeltje vanaf 9 maanden of 9 kilo en is het tot maximaal 1 jaar. Senna is maar een kleintje, dus die hebben we wat langer in het stoeltje gelaten, en die vond het ook prima, die sliep gewoon altijd Maar ongeveer met 11 maanden is ze overgegaan naar een autostoeltje.

Wat betreft tomaat en paprika: in het begin gooide ik dat heel even in een laagje kokend water, zodat het net iets zachter werd en beter eetbaar. Bovendien kunnen ze het dan gemakkelijker van het velletje sabbelen en dat eventueel laten liggen. Roerbakken kan ook, dat bleek Senna nog lekkerder te vinden
Waar haal jij tot max een jaar vandaan?? Volgens mij heeft het echt meer met gewicht te maken dan met de leeftijd van je kind. Zolang je kind het allemaal prima vindt is in tegengestelde richting de meest veilige manier van vervoeren.
pi_84319234
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:09 schreef miss_sly het volgende:
trix, volgens mij mag je over naar een autostoeltje vanaf 9 maanden of 9 kilo
Klopt, bij de Maxi Cosi Priori iig wel
De gewone Maxi Cosi is te klein als je kind met zn hoofd/oren oren boven de zitting uit komt

*effe bijlezen gaat
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84319289
Dat dacht ik ook Tico, gewicht en lengte. Als ze erbovenuit steken of te zwaar worden raden ze de volgende stoel aan dacht ik ook.

Iris zit sinds een maandje in de opvolgstoel, die zat al de helft van de tijd half rechtop in de MC om maar meer te kunnen zien .
pi_84319378
Potjes bruine boontjes zijn hier een grote hit! Zowel de 6 als 8mnd variant gaan helemaal schoon op, toevallig gister nog
Ik geef de 8 mnd variant potjes, is tenminste nog een beetje met structuur zodat je kan zien wat het nou is, die andere potjes is soms net dik sap. En met kauwen gaat dit ook prima

Wat heerlijk dat Stef goed geslapen heeft Inca!
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 16:31:17 #206
5428 crew  miss_sly
pi_84319572
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar haal jij tot max een jaar vandaan?? Volgens mij heeft het echt meer met gewicht te maken dan met de leeftijd van je kind. Zolang je kind het allemaal prima vindt is in tegengestelde richting de meest veilige manier van vervoeren.
Dat is wat ik overal vond op internet toen ik aan het zoeken was naar wanneer over te stappen.

En ja, in tegengestelde richting vervoeren is in principe het veiligste, maar goed, een keer stappen de meeste toch over op de andere kant. Er zijn niet veel grotere stoeltjes die ook zo bevestigd zijn, en ik wilde het ook niet, want nu ze ouder is, vind ik contact wel zo fijn. Dat kan natuurlijk via spiegeltjes, maar dat vind ik dan weer niets.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:59:22 #207
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84320643
heyhey ben ook weer @home hoor... Evie opgehaald bij de opvang, even lekker bij mama gedronken en nu op dr bedje, ga zelf denk ik ook ff een dutje doen.. ben moe!

over het eten en koken voor de kleintjes: ik maak tnt alles vers; ik kook een lading groente, die pureer ik en die gaan in potjes in de vriezer. (vaak een potje of 4-5 per groente). Het fruit maak ik dagelijks en bestaat vaak uit appel/ banaan/ halve liga. En ook de melk krijgt Evie vers haha

en ik wil ook nog een ander autostoeltje kopen voor Evie (en ik heb die stoeltjes voor 9-18 kg ook gezien die tegen de rijrichting in kunnen, maaaaaar (grote MAAAAAR) die zijn 450 euro!!! beetje duur vond ik...
iemand nog een aanrader? ik zag de maxicosi priory sps??
pi_84320735
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef wickie het volgende:
Eten gaat hier zozo... We zijn begonnen met Rapley maar ze begreep het concept van eten gewoon niet. We zijn toen prutjes gaan maken en dat ging al een stuk beter. We doen half om half. Ik kook zoveel mogelijk zelf voor Mette, net zoals het-is-mij, van te voren koken en in de vriezer. Heel af toe is er niks meer in huis en zijn we te moe en krijgt ze een potje. De biologische lijn van de AH is niet helemaal gladgepureerd.
Mette heeft geen voorkeur voor vers of potje. Zolang het maar geen vlakke smaak heeft, dan ziet ze het nut er niet van om het op te eten.
Ze is erge fan van avocado, tomaat, yoghurt met beetje diksap, stampotjes. Maar vooral alles waar tomaat inzit. Vind het wel raar om haar vlees te geven, dus dat doe ik nog niet. Heel af en toe wat kip en laatst een keertje witvis.
couscous gaat er hier goed in! Geroosterde paprika's uit potje geef ik ook wel eens, van de AH culinair geloof ik, even afspoelen onder de kraan en klaar. Of zelf een puntpaprika halen en op de bbq
velletjes eraf halen vind ik teveel moeite
favoriet hier was couscous met bloemkool en tomaat, echt... hoe bedenken ze het...
en in de opperdepop staat een leuk recept voor porties couscous uit de oven, (uit mn hoofd hoor...) couscous laten wellen, blokjes courgette en blokjes tomaat (of paprika of andere groente) erdoor, groenten eventjes gebakken wel en dan met de couscous mengen, in kleine bakjes doen, laagje strooikaas eroverheen als je dat wel eet en dan eventjes onder de grill zodat de kaas smelt. Amélie smult ervan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84320819
Trixert! Wij hebben een autostoel van de Hema gekocht, omdat we nu met baby 2 op komst zijn moesten we wel iets bedenken en dit leek ons wel handig tzt. Dat is een doorgroeistoel, het ding is een groep 0 en groep 1 in een, hij kan tot 18 kg mee dus voorlopig kunnen we vooruit.

Hij kan zowel vooruit als achteruit geplaatst worden, ik vind het een heel fijn ding. En hij is uiteraard ook in slaapstand te zetten. Wij hebben hem gekocht voor de vakantie, omdat Amélie dus ook zo dubbelgevouwen over het randje aan het gluren was maar ook omdat het voor mij geen doen was om als een soort slangenmens een speentje erin te proppen, met haar te spelen, eten te geven enz terwijl ik zelf mn gordel nog droeg
Je mag hem hier best eens komen testen hoor!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84320914
Jamie zit ook al in de opvolg stoel. Heb nog gevraagd bij het CB of deze voorin mag, maar ze zeggen liever niet. Als je een aanrijding krijgt van voren is de kans te groot dat er glas tegen je kind aan komt. Maar hij is 9230 gram en de arts van het CB zei hij mag nu in de grote stoel ( groep 1 geloof ik, in ieder geval die gene na de maxi cosi) Een andere voorwaarde is dat ze stevig kunnen zitten. Wij een chicco stoel gekregen van een collega van mn lief. En ik ben op zoek naar nog eentje, maar ik vind ze best duur en vind 2de hands via MP niet zo'n goed idee, je weet nooit zeker of er niks mee gebeurd is als de mensen niet kent.

@BJ onze stoel kan volgens mij ook achterste voren. Maar waarom zou je dat willen eigenlijk? En weltrusten voor straks
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:09:31 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84320986
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:07 schreef martine1984 het volgende:
Jamie zit ook al in de opvolg stoel. Heb nog gevraagd bij het CB of deze voorin mag, maar ze zeggen liever niet. Als je een aanrijding krijgt van voren is de kans te groot dat er glas tegen je kind aan komt. Maar hij is 9230 gram en de arts van het CB zei hij mag nu in de grote stoel ( groep 1 geloof ik, in ieder geval die gene na de maxi cosi) Een andere voorwaarde is dat ze stevig kunnen zitten. Wij een chicco stoel gekregen van een collega van mn lief. En ik ben op zoek naar nog eentje, maar ik vind ze best duur en vind 2de hands via MP niet zo'n goed idee, je weet nooit zeker of er niks mee gebeurd is als de mensen niet kent.

@BJ onze stoel kan volgens mij ook achterste voren. Maar waarom zou je dat willen eigenlijk? En weltrusten voor straks
het schijnt veiliger te zijn bij een eventuele aanrijding.. (minder belasting/impact voor het kleine babietjenekje...).

het kindje wordt dan in de stoel gedrukt ipv dat het met het hoofdje naar voren vliegt en weer naar achter klapt...
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 17:19:34 #212
5428 crew  miss_sly
pi_84321313
BJ, wij hebben de maxi cosi priori sps en die bevalt prima
Kan ook vrij plat in slaapstand, en dat staat ie dan ook erg vaak, zeker op lange stukken.
pi_84321517
Goh, een ander autostoeltje! Daar moet ik ook maar eens over nadenken. Maar voor nu voldoet de huidige prima!

En over zelf eten maken, tot nu toe zijn mijn eigen prakjes nog niet zo'n succes! Maar ik blijf het proberen!
pi_84322687
Amélie klapt in dr handjes en dan vooral als ze trots is op zichzelf soort applaus voor jezelf ofzo hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:21:24 #215
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84323299
Wij hebben (al een tijdje, Thomas paste niet meer in de Cosi met zijn spalken) een Kiddy Infinity Pro. Die krijgt (ook van de duitse consumentenbond) goede reviews en was prijstechnisch in ons budget. We hebben hem rechtstreeks bij Kiddy besteld in Duitsland, scheelde een hoop geld.
Thomas is weg van het kussen, zit er vaak op te trommelen
pi_84323584
quote:
[b]Op woensdag 21 juli 2010 17:02 couscous laten wellen, blokjes courgette en blokjes tomaat (of paprika of andere groente) erdoor, groenten eventjes gebakken wel en dan met de couscous mengen, in kleine bakjes doen, laagje strooikaas eroverheen als je dat wel eet en dan eventjes onder de grill zodat de kaas smelt. Amélie smult ervan
klinkt heerlijk
Leah is nog niet zo goed met stukjes maar dat komt vast wel
pi_84325706
De hond heeft hier net even een tik op haar poezelige teckelbilletjes gehad. We waren ineens 2 van de 3 spenen kwijt en net miste ik ook de laatste speen.
Haal ik bij toeval een speelgoedje onder de bank vandaan, zie ik 3 kapot gekauwde spenen liggen
Hond gaat dus als we het niet zien gewoon via de stoel op de eettafel om een speen te pakken!
Voortaan speen maar echt alleen in bed laten liggen.

Ik als een speer naar de supermarkt tegenover ons (wat een LUXE) gesjeest met Wolf in de kinderwagen om nog een speen te kopen voor vannacht.
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:47:09 #218
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84326120
wat goed Huup, wat schattig .

En oeps Poppejans. Gelukkig waren de winkels nog open .
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:51:31 #219
100412 mefke79
komt goed!
pi_84326307
Poppejans, oeps...ben ik toch blij met konijnen, die jatten geen spenen.
En Huup, dat is leuk. Ik probeer het Driekus ook te leren, maar het lukt nog niet echt.
Hoe leren jullie je kindjes af om te schreeuwen. Driekus vindt het heel leuk om zo hard mogelijk te schreeuwen, gewoon voor de lol. Maar ik vind er weinig leuks aan. Hoe leer je em dat nou af. Nee zeggen wil nog niet echt en m'n hand op zijn mond leggen ziet ie als spelletje.
pi_84326430
haha Amélie doet dat ook
het lijkt wel of ze gewoon volume aan het testen is, mond open en gaan met dat geluid. Ik zeg meestal gewoon iets op fluistertoon, dan moet ze moeite doen om te luisteren en is ze weer stil.

3 seconden later doet ze dr mond weer open dan
als ik echt even niet wil dat ze zo schreeuwt (denk aan een telefoongesprek ofzo) dan geef ik haar dr speen. Dat ding werkt als een kurk

Ja dat klappen is zo schattig, en ze heeft het ineens door, ik deed altijd klap eens in je handjes en nu ineens heeft ze het zelf door. Net als het overrollen met een bal. Ze kan hem nu terug naar mij rollen en dan is ze keitrots op zichzelf en gaat ze klappen hahaha
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:06:38 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84326854
Huup, ik kan je Gengigel Baby aanraden voor tandjesellende
Is op basis van hyaluronzuur, bevat geen suiker of alcohol en mag onbeperkt gebruikt worden.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:07:07 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84326874
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:00 schreef huuphuup het volgende:
Amélie klapt in dr handjes en dan vooral als ze trots is op zichzelf soort applaus voor jezelf ofzo hahaha
Lief is dat he Esmee doet het ook Alleen mist ze soms net haar ene hand en slaat ze vol tegen haar hoofd/gezicht aan

Poppejans wat een deugniet zeg die tekkel
pi_84326952
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:06 schreef Kersjes het volgende:
Huup, ik kan je Gengigel Baby aanraden voor tandjesellende
Is op basis van hyaluronzuur, bevat geen suiker of alcohol en mag onbeperkt gebruikt worden.
thanks! waar koop ik dat? Apotheek of gewoon kruidvat ofzo?

Esmee ja dat ongecoördineerde vind ik echt heel schattig <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:15:10 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84327287
Zelf heb ik het op de 9maandenbeurs gekocht, maar ze hebben ook een webshop: http://www.gengigel-shop.nl
Daar ben je het voordeligst uit geloof ik.
Het is een zacht tubetje, ik doe een klein drupje op mijn vinger en masseer dat op Toby's tandvlees. Werkt prima, ik heb het uiteraard eerst zelf getest en voelde direct mijn tandvlees doof worden
pi_84327506
Poppejans, die teckel... wat een boef! Leve de supermarkt tegenover

Autostoel, wij hebben een Romer King Plus voor Iris. Heeft Mirte ook ingezeten. Fijne stoel en ik vind de hoofdsteun zo lekker diep, in de zomer iets minder lekker als het warm is, maar het lijkt me wel goed steun geven. En ze zitten er allebei goed in.

Ik ben toen met Mirte gaan passen, ze zat in de Romer beter dan in de maxicosi, dus toen was de knoop snel doorgehakt.
pi_84327876
Ik zou niet weten wat je tegen schreeuwen zou kunnen doen, en eerlijk gezegd zie ik er de zin nu ook (nog) niet van in. Ivan is in ieder geval te klein om te begrijpen dat het sociaal ongepast is onder bepaalde omstandigheden. Bovendien schreeuwt hij meestal van plezier. Oeke schreef daar indertijd over, dat ze zich er niet fijn bij voelde om Kobus' manier om blijdschap te uiten af te straffen. Ik heb denk ik hetzelfde.

Wij maken er zelf geen gewoonte van om te schreeuwen (bij ons thuis werd er bijvoorbeeld altijd vanonder de trap geroepen dat het eten klaar was, en bij ruzies werd er ook geschreeuwd) en ik blijf zelf rustig praten als Ivan bijvoorbeeld in een restaurant schreeuwt. Als ik het echt even niet fijn vind doe ik wat Huup doet, namelijk hem een speen geven.
pi_84328018
ja dat heb ik dus ook wel een beetje Claudia, het hoort er een beetje bij, die onbevangen blijheid en openheid van zo'n kleintje, het schreeuwen hoort er ook bij.
Net als zwaaien naar de dorpsgek waardoor ik nog een half uur aan die man vast zit en brabbelen tegen vreemden terugschreeuwen of nee zeggen heeft idd nog niet bijzonder veel zin, ik hou me alleen vast aan de speen-kurk-noodgevallen truuk haha en verder tsja, meestal onderbreek ik mn gesprek even want ik kom er niet bovenuit en ik wil er ook niet bovenuit gaan staan schreeuwen zelf om het te overstemmen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:34:32 #228
100412 mefke79
komt goed!
pi_84328112
Oja, de autostoel. Driekus zit er nu een maandje in ofzo. MC was niet meer te tillen met hem en hij ging ook friemelen enzo om achterom te kijken. Wij hebben nu een Maxi Cosi Priori SPS, 95 euro bij de babydump. We hebben geen isofix, dit is met gordels. In onze grote auto kon isofix wel ingebouwd worden, maar die stoeltjes vonden wij meteen zo duur en ze zitten echt niet beter dan zonder isofix. Dus dan maar zo. Hij heeft een heerlijke slaapstand en dat is dan ook meteen de stand waarin Driekus nu eigenlijk constant zit/ligt.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:36:26 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_84328187
Ik vind het wel leuk dat ie het van blijdschap doet, maar hij doet het ook als ie aandacht wil. En dat kan ook op een normale manier met ietsje minder volume, vandaar dat ik em wil leren dat het zachter kan. En een speen werkt hier niet, want die heeft ie niet. Dat fluisteren vind ik wel een goed idee, ga het eens proberen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:37:00 #230
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84328212
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:32 schreef huuphuup het volgende:
ja dat heb ik dus ook wel een beetje Claudia, het hoort er een beetje bij, die onbevangen blijheid en openheid van zo'n kleintje, het schreeuwen hoort er ook bij.
Net als zwaaien naar de dorpsgek waardoor ik nog een half uur aan die man vast zit en brabbelen tegen vreemden terugschreeuwen of nee zeggen heeft idd nog niet bijzonder veel zin, ik hou me alleen vast aan de speen-kurk-noodgevallen truuk haha en verder tsja, meestal onderbreek ik mn gesprek even want ik kom er niet bovenuit en ik wil er ook niet bovenuit gaan staan schreeuwen zelf om het te overstemmen.
En de hele weg naar de supermarkt iedereen begroeten met "hallo buurman, buurvrouw, opa,oma" en als het even lukt kletspaatjes beginnen over de fiets (itte kanne goed fietsen hè) of over een nieuwe jurk .

Ik geniet ervan, die sociale onbevangenheid ook .
pi_84328335
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef mefke79 het volgende:
Ik vind het wel leuk dat ie het van blijdschap doet, maar hij doet het ook als ie aandacht wil. En dat kan ook op een normale manier met ietsje minder volume, vandaar dat ik em wil leren dat het zachter kan. En een speen werkt hier niet, want die heeft ie niet. Dat fluisteren vind ik wel een goed idee, ga het eens proberen.
In dat geval zou ik zeggen dat negeren het beste is, of in ieder geval om hem niet die beloning te geven voor zijn gedrag (door bijvoorbeeld op zachte toon te zeggen 'Nee Driekus, ga zelf maar even lekker spelen'). Ook is het denk ik belangrijk om hem juist aandacht te geven op momenten dat hij daar op een andere manier om vraagt, of misschien zelfs helemaal niet. Maar ik denk dat dat laatste vrij vanzelfsprekend gaat.

We deden dit bij onze hond ook: als hij ging blaffen om aandacht kreeg hij geen aandacht, maar we probeerden meestal te voorkomen dat het zover kwam door vaste speelmomenten in te voeren.
pi_84328405
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:37 schreef Groofsken het volgende:

[..]

En de hele weg naar de supermarkt iedereen begroeten met "hallo buurman, buurvrouw, opa,oma" en als het even lukt kletspaatjes beginnen over de fiets (itte kanne goed fietsen hè) of over een nieuwe jurk .

Ik geniet ervan, die sociale onbevangenheid ook .
haha ja ik kan niet wachten

ook zoiets stoms waar ik niet op kan wachten, dat ze per se mee wil in dr prinsessenverkleedjurk/megamindypak weet ik het wat voor spul ik vind het prima, zo leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84328415
Wij hebben Lars sinds een week in de autostoel, de MaxiCosi Tobi.
Lars paste niet meer in de cosi, stak er bovenuit.
Lars was de laatste keer op het CB 9500 gram, en het mag vanaf 9 kilo.
Dit stoeltje kun je achterover kantelen, dus een ligstand. Daar staat ie nu op, alleen wil Lars alleen maar rechtop, want anders kan hij zijn grote zus niet zien.
pi_84328428
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:34 schreef mefke79 het volgende:
Oja, de autostoel. Driekus zit er nu een maandje in ofzo. MC was niet meer te tillen met hem en hij ging ook friemelen enzo om achterom te kijken. Wij hebben nu een Maxi Cosi Priori SPS, 95 euro bij de babydump. We hebben geen isofix, dit is met gordels. In onze grote auto kon isofix wel ingebouwd worden, maar die stoeltjes vonden wij meteen zo duur en ze zitten echt niet beter dan zonder isofix. Dus dan maar zo. Hij heeft een heerlijke slaapstand en dat is dan ook meteen de stand waarin Driekus nu eigenlijk constant zit/ligt.
Dat is ook de stoel die wij op het oog hebben. Zitten de gordels nou ook in de weg, of schuif je die opzij?
pi_84328477
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:42 schreef huuphuup het volgende:

ook zoiets stoms waar ik niet op kan wachten, dat ze per se mee wil in dr prinsessenverkleedjurk/megamindypak weet ik het wat voor spul ik vind het prima, zo leuk
Daar kan ik dus echt van gruwelen, het idee dat ik een dochter krijg die een megamindypak wil.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:44:47 #236
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84328530
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

haha ja ik kan niet wachten

Die van mij doet een gebreide muts op als het 33 graden is, heeft 28 speldjes in haar haren als het zo uitkomt, of een kroon, of haarband met strik van sneeuwwitje . Accessoires maken de vrouw .

Ik vind het ook heerlijk, dat gedoe en al die fratsen .
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:46:19 #237
100412 mefke79
komt goed!
pi_84328605
Claudia, die gordels zet je met aan de zijkant van de stoel vast als voordat je em er in zet. De duurdere stoelen zijn met een systeem dat die gordels automatisch open staan. Ik vond dat niet het extra geld waard eerlijk gezegd.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:46:27 #238
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84328609
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar kan ik dus echt van gruwelen, het idee dat ik een dochter krijg die een megamindypak wil.
Oh echt? Wacht maar.

Ps: Vergeet niet het zichzelf volplakken met allerlei soorten stickers .
pi_84328796
Ik mocht van mijn moeder geen lakschoentjes omdat zij die zo vreselijk vond. Daar ben ik nog steeds verdrietig om, dus ik zou een eventuele dochter nooit die dingen ontzeggen, hoor.

Maar Mega Mindy, pfff...
pi_84328830
quote:

[..]

ik ook, vre-se-lijk

net zoals ik Bob de Bouwer vreselijk vond maar die is gelukkig weer weg (dat is een voordeel; op een gegeven moment zijn ze verdwenen, die gasten )
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:51:59 #241
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84328897
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mocht van mijn moeder geen lakschoentjes omdat zij die zo vreselijk vond. Daar ben ik nog steeds verdrietig om, dus ik zou een eventuele dochter nooit die dingen ontzeggen, hoor.

Maar Mega Mindy, pfff...
Mocht ik ook niet, lakschoentjes . Maar verder mocht ik vrij mijn gang gaan. Ik weet niet of ik mijn kind lakschoentjes zou geven eigenlijk .
pi_84328927
quote:

[..]

megamindy is niet mijn ding en dan druk ik het heel zacht uit. (ik word van megamindy net zo verdrietig als mijn lief van babypakjes met berenoortjes )

ik wilde eerst alleen de prinsessenjurk tikken, maar ik realiseer me wel dat je bepaalde dingen op een gegeven moment niet echt tegenhoudt zeker niet met opa's en oma's en tantes enzo die ook wel zulke dingen zullen kopen dus nja, ach.
De kleding koop ik zelf, die blijft sowieso megamindy-vrij wat mij betreft, hooguit een onderbroek of paar sokken ofzo maar tsja, de verkleedpakjes...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84328934
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dat had ik met David en spidermanschoenen. Lelijk zeg ik je!
Maar hij wilde ze zo graag en ik bleef maar nee zeggen totdat ik vorige week besloot ze dan toch maar te kopen.

Ik heb een overgelukkige zoon die die avond met schoenen in bed lag
Priceless
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:53:50 #244
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84328986
Haha Lily, daar doen we het dan toch maar mooi voor, of niet dan?
pi_84329027
nou en of
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:56:33 #246
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84329091
Oh lakschoentjes! Die mocht ik ook nooit

Toby heeft nog weinig fratsen en rare wensen, hoewel ik hem ervan verdenk een nudistje te zijn. Zodra zijn luier uitgaat sjeest hij ervandoor

En dat lopen van hem is zo tof! Gaat vandaag al beter dan gister, ook aan het handje, en hij heeft er zo'n lol in, hij giert het uit
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:56:47 #247
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84329099
Precies huup! Koop ondergoed met mega-mindy en je meiske is in de 7e hemel. Kleren erover en je ziet er niks van

Ik ga soms ook boodschappen doen met mijn diva
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:57:41 #248
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329147
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:56 schreef Kersjes het volgende:
Oh lakschoentjes! Die mocht ik ook nooit

Toby heeft nog weinig fratsen en rare wensen, hoewel ik hem ervan verdenk een nudistje te zijn. Zodra zijn luier uitgaat sjeest hij ervandoor
Volgens mij zijn alle kindjes nudisten. Die van mij heeft straks in haar blote billen haar fiets opgeruimd voor.
pi_84329181
Mijn oudste van 9 nog steeds...staat rustig naakt te wii-en
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:58:45 #250
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329189
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:56 schreef Stiemie het volgende:
Precies huup! Koop ondergoed met mega-mindy en je meiske is in de 7e hemel. Kleren erover en je ziet er niks van

[ afbeelding ]
Ze is mooi!

Ik kan ook een scala aan fratsenfoto's plaatsen van mijn dochter. Ze liep al met een doekje op haar hoofd toen ze nog geen 1,5 was.

Ben benieuwd of mijn zoon dat heeft.
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:59:39 #251
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84329223
Linde

Hier ook een naaktlopende peuter Groofsken, maar we zitten eigenlijk in het verkeerde topic
pi_84329230
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:56 schreef Stiemie het volgende:
[ afbeelding ]
ze kijkt echt zo van: hee, wat mot je
  woensdag 21 juli 2010 @ 20:59:59 #253
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84329238
Blootlopen is hier ook een hobby van de jongsten in huis ja... liefst als er bezoek is

O ja en Linde wil schoenen met hakken Want die maken prinsessengeluiden mama
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:00:06 #254
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329243
Loopt niet iedereen eigenlijk geowon heel graag in z';n nakie?
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:00:37 #255
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329264
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:59 schreef Kersjes het volgende:
Linde

Hier ook een naaktlopende peuter Groofsken, maar we zitten eigenlijk in het verkeerde topic
I know, maar hier kletst het zo lekker weg .
pi_84329265
ik niet hoor
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:01:29 #257
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329292
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:00 schreef lily het volgende:
ik niet hoor
Nou ja, bij wijze van spreken dan .
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:01:48 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84329304
Mijn buren kijken nogal graag naar binnen, dus ikke niet hoor
pi_84329316
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:00 schreef Groofsken het volgende:
Loopt niet iedereen eigenlijk geowon heel graag in z';n nakie?
ikke wel hoor
als mn kind een beetje op mama lijkt dan zal ze ook wel van die trekjes krijgen

Linde poppetje
gefeliciteerd nog met je grote meid Stiemie!!
en fijn om te horen dat het zo ook werkt van sommige mensen krijg ik het idee dat je niet onder de sweatshirts/jassen/truien enzovoorts met figuurtjes uit komt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:04:13 #260
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329416
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:02 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ikke wel hoor
als mn kind een beetje op mama lijkt dan zal ze ook wel van die trekjes krijgen

Linde poppetje
gefeliciteerd nog met je grote meid Stiemie!!
en fijn om te horen dat het zo ook werkt van sommige mensen krijg ik het idee dat je niet onder de sweatshirts/jassen/truien enzovoorts met figuurtjes uit komt
Huh? Waar reageer jij nu op?
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:05:03 #261
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329455
Ik heb trouwens voor het eerst een vestje besteld met dat domme poesje er op, hoe heet dat kreng ook al weer, van de H&M. Ineens zag ik het schattige ervan in. Ik ben alleen nu alweer vergeten wat er zo schattig aan was .
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:07:44 #262
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84329572
Oh hello kitty, nee die vermijden we hier nog even (alleen op sokken en onderbroeken mag het )
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:09:05 #263
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84329630
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:07 schreef Stiemie het volgende:
Oh hello kitty, nee die vermijden we hier nog even (alleen op sokken en onderbroeken mag het )
Oh ja, hello kitty , ik heb nu al spijt. Ik denk dat ik hem verstop, want je zult altijd zien dat mijn dochter die het mooiste vindt.
pi_84329688
@ Autostoeltje, we hebben de priori sps en de romer king maar vind zelf de priori sps fijner eigenlijk maar tijn zit in alletwee goed.
Zit er inmiddels denk ik een maandje ong. in en hij vind het geweldig.
Wel ltijd in de ligstand.

@ Groof, toch niet hello kitty?
pi_84330057
Meike is ook weg van Hello Kitty, en als hij maar niet uberglitterig en tokkie-ig is mag ze van me, echt dat kind is zo gelukkig.... maar winny the pooh komt er niet in hier, en Mickey Mouse ook niet.

Heb Lars net nog even lekker gebadderd in het badzitje, toch wel handig hoor!
Hij is de laatste dagen echt helemaal afgedraaid savonds, hij zit al in zijn ogen te wrijven als ik aan het koken ben, en dan issie net uit bed!
Maar oooh ik wou dat hij eventjes zo kon blijven als hij nu is, want hij is zo leuk...! Zwaaien op commando, lachen naar jan en alleman, heerlijk knuffelig, en vindt de kleinste dingen al zo enorm grappig...!
Ik hou zo van dat kereltje. Echt heel!
pi_84330728
Hihi leuk onderwerp in een babytjestopic Nu kunnen we ze nog aantrekken wat wij willen he
Ik heb ook een vreselijke hekel aan afbeeldingen op kleding, alle grote afbeeldingen trouwens. Ik maak Kyllian echter al heel blij met pyjama's, sokken en ondergoed van Cars, Mickey Mouse en Diego, dus van hem hoeft het niet op een trui te staan gelukkig Ow en zn lievelingskleur is roze, dus ook met een roze overhemd maak ik hm heel blij en vind ik zelf nog leuk staan ook.
Hij is gelukkig ook helemaal niet moeilijk qua kleding, heeft nog nooit gezegd dat hij iets niet mooi vond. Ik hoef als we samen shoppen alleen maar enthousiast te reageren op kleding en hij vind het ook mooi.
Hopelijk wordt Dyon ook zo hihi.

Karin, wat klink je trots! En terecht!
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:44:31 #267
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84331193
ik ben ook niet zo van de plaatjes.... ik haaaat winnie en woezel en pip...
maar Jip en Janneke en soms hello Kitty kan ik nog wel waarderen...maar das meer omdat die kleertjes vaak mooie kleurtjes hebben ook....
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:56:12 #268
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84331875
Ik vind het wel gezellig, die peuterpraatjes

Thomas heeft vandaag heel veel geslapen, hopelijk doet hij dat vannacht ook een beetje. Ik vrees echter het ergstge :S
pi_84332351
Oeps Ca.ra, ik hoop dat het mee zal vallen.

Ik ben ook eindelijk een beetje aan het bijkomen van slaaptekort. Dyon is vorige week ziek geweest (koorts, spugen) en sliep 's nachts ook heel slecht. Deze week is hij de schade qua voeding weer aan het inhalen en ook 's nachts nog. Ik heb hm nog nooit zoveel zien zuipen (Hij was altijd een erg slechte drinker). Maar ach hij kan gelukkig weer lachen
pi_84332392
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:04 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Huh? Waar reageer jij nu op?
op Stiemie die zegt dat het kan, een kind een onderbroekje met plaatje geven of sokken met plaatje, dat je niet per se een tshirt of trui met Dora of Mega Mindy hoeft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84332490
Ik ben ook zwaar jip en Janneke fan, baby-teigetje (ook die van keshet maar die bedoel ik nu niet ) van h&m en barbapappa... Eigenlijk al mijn jeugdsentiment dus... Minke heeft wel al een Dora-haarsetje liggen met speldjes en knipjes en shit maar daar zijn we nog niet aan toe... Maar die heeft dan ook weer sentimentele waarden, want gekregen van onze vriendn uit Australië en hhet is ook Dora Goes australia! Verder hoeft het van mij niet zo nodig... Vooral de extra prijzigheid van die spullen doen me al bekeren, liever gewoon Hema!
pi_84332597
Plaatjes vind ik niet zo heel erg op kleding, als ze maar een beetje bescheiden zijn dan mag er best Hello Kitty, Jip en Janneke, Woezel en Pip, Nijntje oid op staan.
Maar het hoeft van mij niet enorm. Die hele lappen tekst of enorme platen op de rug van sommige leuke truien of vesten vind ik zo jammer altijd... (voorop ook trouwens vaak) Maar goed.
Ik heb nu nog inspraak hier .

Thomas, lekker slapen vannacht kereltje
pi_84332769
Ik ben ook niet zo van de plaatjes!

Mijn courgette-prakje van vanvond was helaas geen succes! Direct kokhalzen en de mond ging dicht!
pi_84333251
Aaaahh wij zitten ook midden in de autostoeltjesuitzoekperiode (dat is een mooi scrabblewoord!). Wij hadden de maxi cosi tobi op het oog maar nu zag ik in die veiligheidstesten dat romer veel beter scoort op veiligheid dus ik ben er nog niet helemaal uit.

En brrrrr plaatjes op kleding. Nee alleen jip en janneke komen er hier in.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:23:58 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84333387
Evie heeft vanavond geen groente gehad, had fruit en heb dr voor het eerst yoghurt gegeven, en dit was wel een succes eigenlijk
geloof dat het ook met de warmte te maken heeft dat ze weinig zin heeft in warme groentehap..

en we hebben lekker samen gebadderd.. heerlijk!!! (zie fototopic)
pi_84333587
haha BJ, Amélie bliefde ook geen groente, kwam er linea recta weer uit, mond stijf dicht en een soort mmmmngggggg geluid erbij

Toen ik stukjes mango aanbood kon ze ineens wel weer eten ze heeft een halve mango op...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:28:46 #277
95408 Incantrix
pi_84333619
Oh, thnx voor alle tips qua autostoeltjes! We gaan ons alvast rustigaan oriënteren, maar ik hoef er dus niet meteen komende week eentje te hebben ofzo. Fijn! Er zit trouwens wel veel verschil in qua prijzen zeg, betekent dat nou dat de duurste automatisch ook beter zijn? Ik wil niet besparen op de veiligheid van mijn kind, maar ik vind het ook altijd wel fijn om de ideale prijs/kwaliteitsverhouding op te zoeken zeg maar

Ik heb vandaag trouwens mijn fietsstoeltje besteld! Met veel dank aan Mefke, het is een Yepp geworden

Vanavond was het een half uur dreinen voor Stef in slaap viel, overigens. Aan de ene kant wel rottig, maar anderszijds: hij is niet één keer overstuur geweest en we hebben hem dus ook niet uit bed hoeven halen of wat ook. I'm happy!

En dan nu zelf ook een tukje doen. Je weet nooit wanneer het weer is afgelopen met de pret, whehe
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:33:14 #278
95408 Incantrix
pi_84333848
Owja, en ik ben dol op Hello Kitty, het kan me niet te ranzig, eigenlijk Hoewel ik dan ook weer niet alles zonodig met popjes zou willen vind ik het toch wel schattig als er ook popjes-dingetjes bijzitten. Al zou ik zelf ook niet echt op Megamindy zitten te wachten ofzo.. Maar als mijn kind daar echt heel gelukkig van zou worden: so be it. Ik wil hem mijn smaak niet opleggen, als hij dat leuk vind vind hij dat leuk. En als mijn mama ook zo zou hebben gedacht zou ik zéker ook lakschoenen gehad hebben ja

Als ik een meisje zou hebben zou ze van mij ook echt overtreffende trap meisjes-meisje mogen zijn hoor, als ze dat leuk vind. Vond ik vroeger ook prachtig Ik had een zelf uitgezocht roze jurkje met ruches en wit kant en pofmouwtjes. Ik was dól op dat ding (al vond ik het heel stom dat ik er niet mee in bomen mocht klimmen ).. Als ze toen van die lelly kelly (ofzoiets) schoentjes zouden hebben gehad zou ik er zéker ook van in katzwijm hebben gelegen als 7-jarige..
3!
pi_84333917
Ik vind plaatjes op kleding ook vreselijk. Zelfs Jip en Janneke komen er hier niet in. Ik koester nu nog de illusie dat Ivan onze goede smaak over gaat nemen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:36:52 #280
95408 Incantrix
pi_84334057
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind plaatjes op kleding ook vreselijk. Zelfs Jip en Janneke komen er hier niet in. Ik koester nu nog de illusie dat Ivan onze goede smaak over gaat nemen.
Ik kan je ook niet op het hart drukken dat het vanzelf goedkomt.. Ik loop zelf ook nog steeds in Hello Kitty-kleding
3!
pi_84334099
ooooh trix lellikelli's
de naam doet me niet voor niets aan lellikerds denken Jij gaat een meisje als mama vast ooit heel erg gelukkig maken

nee serieus, als Amélie zeven is vind ik het weer een ander verhaal, dan heeft ze heus een beetje inspraak en recht op haar eigen smaak, ook niet met alles echt, zolang ik degene ben die betaald enzo... maar als ze dan per se een printje of lellikelli's wil nouja goed, dan zoek ik net zo lang tot ik iets heb waar ik mee kan leven
maar ik weet niet, zeker de eerste paar jaar ontwijk ik de plaatjes lekker haha, ik geniet er maar van zolang het nog kan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334196
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:36 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik kan je ook niet op het hart drukken dat het vanzelf goedkomt.. Ik loop zelf ook nog steeds in Hello Kitty-kleding
!

Ik was als kind al wars van verkleedpartijtjes. De laatste schooldag ging iedereen altijd verkleed naar school. De meisjes droegen meestal prinsessenjurken. Ik verdomde het om zoiets aan te trekken, ookal moedigden mijn ouders het aan. "Ik ga wel als mezelf."
pi_84334245
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

!

Ik was als kind al wars van verkleedpartijtje. De laatste schooldag ging iedereen verkleed naar school. De meisjes droegen meestal prinsessenjurken. Ik verdomde het om iets aan te trekken, ookal moedigden mijn ouders het aan. "Ik ga wel als mezelf."
je ging naakt?
/flauw

hahaha je edit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334348
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:40 schreef huuphuup het volgende:

[..]

je ging naakt?
/flauw

hahaha je edit
Ja, ik zag het zelf ook. Wij liepen trouwens ook vaak naakt rond op het erf.
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:47:47 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84334646
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:33 schreef Incantrix het volgende:
Owja, en ik ben dol op Hello Kitty, het kan me niet te ranzig, eigenlijk Hoewel ik dan ook weer niet alles zonodig met popjes zou willen vind ik het toch wel schattig als er ook popjes-dingetjes bijzitten. Al zou ik zelf ook niet echt op Megamindy zitten te wachten ofzo.. Maar als mijn kind daar echt heel gelukkig van zou worden: so be it. Ik wil hem mijn smaak niet opleggen, als hij dat leuk vind vind hij dat leuk. En als mijn mama ook zo zou hebben gedacht zou ik zéker ook lakschoenen gehad hebben ja

Als ik een meisje zou hebben zou ze van mij ook echt overtreffende trap meisjes-meisje mogen zijn hoor, als ze dat leuk vind. Vond ik vroeger ook prachtig Ik had een zelf uitgezocht roze jurkje met ruches en wit kant en pofmouwtjes. Ik was dól op dat ding (al vond ik het heel stom dat ik er niet mee in bomen mocht klimmen ).. Als ze toen van die lelly kelly (ofzoiets) schoentjes zouden hebben gehad zou ik er zéker ook van in katzwijm hebben gelegen als 7-jarige..
Ik ben bang dat er binnenkort een adoptie-aanvraag in je pm-box ligt van een hier inwonend meisje
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:50:50 #286
95408 Incantrix
pi_84334803
Huup, ja, tja, ik vind het nu ook niet echt mooi meer ofzo (hoewel.. Ik ben wel een beetje een ekster nog hoor.. I <3 de Swarovski-winkel ), maar als je een meisje hebt van een jaar of 5 dat volledig opgaat in glitters, roze en ruches vind ik dat dat best mag (tot een bepaalde grens. heupspijkerbroekjes met in strass-stenen 'sexy' op de achterzoom gespeld kan ze wel op haar buik schrijven ). Ik ben ook een echt meisjes-meisje en die kunnen bést van metal en mooie auto's houden hoor!

Claudia, dan heb je dat er gewoon niet inzitten nee Ik had trouwens een vriendin die op de vraag 'wat wil jij later worden?' steevast riep "my little pony!" Moest ik even aan denken..
3!
pi_84334964
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:50 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, dan heb je dat er gewoon niet inzitten nee Ik had trouwens een vriendin die op de vraag 'wat wil jij later worden?' steevast riep "my little pony!" Moest ik even aan denken..

Aan die vraag had ik zo'n hekel dat ik een antwoord had bedacht dat niemand begreep: technisch ontwerper. Dat was wat mijn vader indertijd deed. Hm, als ik dit zo op een rijtje zet was ik best een irritant kind dat zich al jong onbegrepen voelde door 'de wereld'.
pi_84334988
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:50 schreef Incantrix het volgende:
Ik had trouwens een vriendin die op de vraag 'wat wil jij later worden?' steevast riep "my little pony!" Moest ik even aan denken..
hihi, mijn middelste antwoordt dan; de Hulk
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:55:20 #289
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84335042
Verkleden
En helemaal geweldig als we met klassiek ballet (gedaan van m'n 4e tot m'n 12e) weer eens in de meest geweldige outfits werden gehesen, compleet met glitter, sleepjes en schmink enzo.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:00:17 #290
95408 Incantrix
pi_84335330
Stiemie, haha Ik wil best een dagje met haar aan de make-upjes enzo hoor
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Aan die vraag had ik zo'n hekel dat ik een antwoord had bedacht dat niemand begreep: technisch ontwerper. Dat was wat mijn vader indertijd deed. Hm, als ik dit zo op een rijtje zet was ik best een irritant kind dat zich al jong onbegrepen voelde door 'de wereld'.
Haha God, wat was ik dan een vreselijk ongeëmancipeerd ding, ik riep altijd dat ik zuster wilde worden Gelukkig is het nog een soort van goedgekomen. Denk ik.

Lily, whaha, briljant
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:13:30 #291
95408 Incantrix
pi_84336097
Oh, en in het kader van de Lelli Kelly's: Kíjk dan:

Die wil ik zelf ook nog wel

En Mefke, thnx voor de tip (wederom), die autostoel ziet er wel erg ok uit! Maar hij kan toch wel in de auto blijven? Dus niet zoals de kleine maxicosi elke keer de gordel los moeten halen om je koter uit de auto te kunnen halen?

En dan nu écht slapen!

Dagdag!
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:28:44 #292
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84336841
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef Incantrix het volgende:

[ afbeelding ]

En Mefke, thnx voor de tip (wederom), die autostoel ziet er wel erg ok uit! Maar hij kan toch wel in de auto blijven? Dus niet zoals de kleine maxicosi elke keer de gordel los moeten halen om je koter uit de auto te kunnen halen?

En dan nu écht slapen!

Dagdag!
Oh maar die vind ik zelf ook wel erg leuk
pi_84336982
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef Incantrix het volgende:

[ afbeelding ]

En dan nu écht slapen!

Dagdag!
kijk dat bedoel ik nou met 'een versie vinden waar we allebei vrede mee hebben'
die zijn leuk zeg!
hoewel ik de hakhoogte voor kleine meisjes een beetje onnodig vind, maar ze zijn wel leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 juli 2010 @ 07:55:07 #294
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84344151
Goeiemorgen!
De amoxicilline doet zijn werk! Thomas is weer koortsvrij (op wat verhoging na) en zit nu vrolijk met zijn boerderij te spelen. Hehe, fijn om mijn manneke weer terug te hebben.

Die schoentjes het is maar goed dat ik geen meisje heb....

(Gisteren zag iemand Thomas weeeeer voor een meisje aan. Ik denk dat ik m kaal moet scheren ofzo. Of zien ze hem dan voor een kaal meisje aan?)
pi_84344323
THomas, fijn dat je je weer beter voelt!
Ca.ra, wat je ook doet volgens mij kijken mensen gewoon maar half ofzo... Hoe vaak Mirte vroeger geen jongetje is genoemd (zelfs met jurkje aan) en nu Iris ook weer en dan is ze echt in het rose...
Het komt goed als ze wat groter worden is het vaak een stuk beter te zien voor "men" .

Die lellikellies... Mirte vond ze ook erg mooi, maar gelukkig pasten ze haar niet goed .
En schoenen met hakjes krijgt ze de eerstkomende zoveel jaren echt niet, dan kan ze hoog of laag springen, ze krijgt gewoon kinderschoenen, zonder hakjes
pi_84344916
Wat fijn dat Thomas koortsvrij is! Wat voor boerderij heeft hij, Ca.ra?

Hier gaat het 's avonds slapen ineens weer probleemloos. We leggen hem in bed en soms huilt hij eventjes maar dat is meestal binnen 5 seconden afgelopen. Ik schrok er de eerste keer zo erg van dat ik meteen zijn kamer ingestormd ben om te kijken of er niet iets gebeurd was.

En Ivan lijkt nu ook 'papa' te gaan zeggen! Dat lukt alleen niet zo goed, dus hij zegt het stemloos.
pi_84344952
Oh die schoenen vind ik voor mezelf ook heel leuk Inca! Die zou ik nog veel aanhebben ook
Hello Kitty vind ik ook leuk, maar al niet meer als een kind er een heel setje van aanheeft met dus een maillot,shirt en rokje ofzo met allemaal van die Hello Ktty's erop
Ik zou ook helemaal los gaan in hardroze, maar echt niet pofmouwtjes tierlantijntjes spul.
Lellykellies zijn toch wel de ergste uitvinding ooit al zou ik het vroeger vast prachtig hebben gevonden, helemaal die met hakjes.

Wat gaaf en lief dat Amelie in haar handjes klapt, en dat ze dat ook doet als ze zelf wat goed heeft gedaan hahaha
Mango moet ik ook eens proberen! Alleen wacht ik steeds te laat met rijpen, en kan ik het weggooien
Wij zijn sowieso niet zo van die fruiteters, dus heb ik vaak fruitpotjes v Wolf omdat anders alles al gauw bederft. Nu in de zomer eten we het trouwens wel vaker, vooral meloen
pi_84344994
Thomas koortsvrij

en Ivan gaat hard vind ik (echt wel goed al, dat "praten") en super dat het slapen goed gaat!

David is jaren voor een meisje aangezien. Nu nog steeds wel eens eigenlijk. Hij heeft natuurlijk vrij lang haar voor een jongetje maar ook als baby werd hij vaak voor meisje aangezien.
David en ik kunnen er niet mee zitten trouwens..
pi_84345001
Ik vind meloen juist lastig omdat meloen meestal nog een paar dagen de tijd nodig heeft. Na een paar dagen ben ik vaak alweer vergeten dat we meloen hebben. Ik probeer dus meestal alleen meloen mee te nemen als die in de winkel al rijp aanvoelt. Dat geldt ook voor peren. Met mango heb ik hier nooit hoeven wachten. Ivan vindt mango trouwens heerlijk; zelf houd ik er niet zo van.
pi_84345005
oh ja, dat handjesklappen van Amelie (met streepje) is
pi_84345031
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:01 schreef lily het volgende:

David is jaren voor een meisje aangezien. Nu nog steeds wel eens eigenlijk. Hij heeft natuurlijk vrij lang haar voor een jongetje maar ook als baby werd hij vaak voor meisje aangezien.
David en ik kunnen er niet mee zitten trouwens..
Wat stom. Ik vind hem duidelijk een jongetje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')