abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:12:42 #151
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84309569
Hier zijn de bruine bonen juist een hit. Met kipfilet en tomaat. Smullen!
En hij is ook helemaal weg van couscous de laatste tijd. Met worteltjes, gehakt en een beetje komijn.

Als hij al eet, de laatste dagen eet hij maar 1/3 van wat hij normaliter wil. Nouja, logisch als je niet lekker bent he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84309591
Ik vind het trouwens zo bijzonder wat Ivan allemaal al door lijkt te hebben. Hij krijgt tegenwoordig 's ochtends eerst een boterhammetje (dan ontbijten we samen) en daarna een fles. Zijn vader is niet zo van het ontbijten en loopt meestal linea recta naar het koffiezetapparaat.

Goed, Ivan had pas zijn broodje al op en ik was samen met hem liedjes aan het zingen. Dat doe ik omdat ik hem zo gulzig vind en ik probeer wat tijd te rekken voor ik hem de fles geef. Zijn vader kwam op dat moment net uit bed en liep naar het koffiezetapparaat. Het liedje was ineens niet meer interessant. Ivan bleef zich maar omdraaien en naar zijn papa kijken. Ik dacht nog: "Ach, wat is hij toch dol op zijn vader!" Toen vaderlief wegliep begon hij ineens te huilen en toen pas begreep ik wat er aan de hand was: hij dacht dat er een flesje voor hem gemaakt werd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84309929
Thomas dus ook een oorontsteking, jeunig da's niet leuk. Hoop dat de ab snel aanslaat! en dat cb... Hier hebben ze daar ook zo'n handje van, stelletje betonnen platen.

Chan, gaat snel he? Timo alweer bijna een jaar oud

Bruine bonen vond Minke wel erg lekker (maar zat ook appel doorheen, ikzelf vond het ook best goed te hebben eigenlijk ), bekkie bleef maar open gaan, ook toen het op was! Ook zo enthausiast elke keer der vingers erachter aan met als gevolgd dat de rest van de woonkamer ook boontjes had gehad... Tot nu toe is alleen bloemkool hier geen succes...
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:34:18 #154
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310322
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Thomas dus ook een oorontsteking, jeunig da's niet leuk. Hoop dat de ab snel aanslaat! en dat cb... Hier hebben ze daar ook zo'n handje van, stelletje betonnen platen.

Chan, gaat snel he? Timo alweer bijna een jaar oud

Bruine bonen vond Minke wel erg lekker (maar zat ook appel doorheen, ikzelf vond het ook best goed te hebben eigenlijk ), bekkie bleef maar open gaan, ook toen het op was! Ook zo enthausiast elke keer der vingers erachter aan met als gevolgd dat de rest van de woonkamer ook boontjes had gehad... Tot nu toe is alleen bloemkool hier geen succes...
Hoe heb je dat klaargemaakt als ik vragen mag, bruine bonen met appel? Gepureerd? of gekookt alleen? En nog meer er doorheen?
pi_84310396
Vallen bruine bonen bij jullie kindjes goed? Ik denk dat ik er nog een maandje mee wacht. Ik vind ze zelf al zo 'zwaar'.
pi_84310435
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:34 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Hoe heb je dat klaargemaakt als ik vragen mag, bruine bonen met appel? Gepureerd? of gekookt alleen? En nog meer er doorheen?
Uhm.... (*valt door mand) nou potje kopen in supermarkt, 30 seconden magnetron, lepelen maar
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:40:20 #157
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310529
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Vallen bruine bonen bij jullie kindjes goed? Ik denk dat ik er nog een maandje mee wacht. Ik vind ze zelf al zo 'zwaar'.
Mijn dochter vist overal de bruine/kidney/zwarte/witte bonen uit. Ze kreeg voor het eerst toen ze ongeveer een jaar was, in een wrap.

Omdat ze het bij haar zo goed doen (en ze ultiem voedzaamz zijn) wil ik het bij mijn zoon wel graag gaan proberen. Maar misschien inderdaad te vroeg nog.

Wat stond er op dat pakje Lijnloos? vanaf hoeveel maanden?
pi_84310539
Jamie doet overal zn mond voor open. Bruine bonen zijn hier ook goed gekeurd. Alleen die luiers daarna zijn iets minder

@ BJ, ten eerste welkom terug. Sorbo is op vakantie volgens mij.
Wat betreft het eetschema, ik kreeg het volgende advies op het CB met 7,5 maand en dat werkt prima voor ons, alleen zal het voor jou iets anders zijn omdat je bv geeft. Overigens heb ik daar nog steeds respect voor, zo'n lastige start gehad en het na 7,5 nog steeds geven.
als ontbijt 180/6 met pap
tussen door fruit met eventueel wat te diksap oid
tussen de middag 1 broodje + 120/4 of 150/5 melk
tussen door cracker / koekje / rijstwafel oid met een flesje diksap
's avonds warm eten (potje of zelf gekookt, zelf koken is beter volgens het CB)
voor het slapen gaan een fles 180/6

Sinds ongeveer 3 weken prak ik zijn eten als ik zelf kook en dat gaat best goed. Alleen lijkt hij dan wel minder te eten. Maar daar in tegen drinkt hij dan wel weer zn fles beter.
pi_84310569
Goede smaak heeft je dochter! Ik ben zelf dol op bonen, maar ik krijg er ook altijd een beetje buikpijn van.
pi_84310661
bruine bonen potjes van Bonbebe zijn vanaf 6 maanden dacht ik, maar kan ook 8 zijn.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:44:53 #161
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310689
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:44 schreef martine1984 het volgende:
bruine bonen potjes van Bonbebe zijn vanaf 6 maanden dacht ik, maar kan ook 8 zijn.
Bij de AH te koop? Ik ben ook al even aan het zoeken op google naar een receptje.
pi_84310703
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:40 schreef martine1984 het volgende:

als ontbijt 180/6 met pap
tussen door fruit met eventueel wat te diksap oid
tussen de middag 1 broodje + 120/4 of 150/5 melk
tussen door cracker / koekje / rijstwafel oid met een flesje diksap
's avonds warm eten (potje of zelf gekookt, zelf koken is beter volgens het CB)
voor het slapen gaan een fles 180/6
Het ziet er bij ons ongeveer hetzelfde uit, al geven wij 's ochtends een boterham bij de fles in plaats van pap, geven we water in plaats van diksap en geven we de 2e fles niet bij de boterham maar een paar uur erna zodat er tussen de middagmaaltijd en het avondeten in nog 2 voedingsmomenten zitten. Ik vind namelijk een rijstwafel alleen best weinig om te geven tussen 12:00 en 18:00 uur grofweg.

Overigens spreek ik wel altijd van een 'schema' maar die tijden zijn heel flexibel. Het is meer dat de volgorde elke dag min of meer hetzelfde is.

Waarom is zelf koken volgens jouw consultatiebureau het beste, Martine?
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:46:27 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_84310734
Logisch Thomas, ik zou ook niet eten met een oorontsteking...beterschap!
Ik heb net maar Opperdepop gekocht ter inspiratie. En ik ben reuze blij dat de 'lopen-met-de-kinderwagen' truc nog werkt, hij slaapt, eindelijk. Arm manneke, de warmte, tandjes, wel kunnen staan maar niet lekker zelf weer kunnen gaan zitten, het wordt em allemaal te veel.
En de fokwet werkt hier omgekeerd:: ineens was de bijtring wel populair.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84310757
Groof, die was vanaf 6 maanden... weet alleen even niet meer welk merk (ik heb afwisselend Friso, Olvarit, C1000, ligt eraan welke in de aanbieding is of we een bon voor hebben. ) maar ik dacht Olvarit...

Overigens ben ik groot voorstander van (zover mogelijk) mee-eten met onze pot, echter wij eten niet echt verantwoordelijk gezond voor een 6-maanden oud meiske... en dan is het zo lastig combineren... Maar waar mogelijk probeer ik het wel te (gaan) doen.
pi_84310770
Ik heb hier een stukje over voeding gevonden vanaf 6 maanden (ik zocht naar vegetarisch eten voor je baby) waar ook bonen in voor komen.

Eiwitrijke voeding
Meng avocado, tofu en/of gekookte groenten. Granen (bruine rijst, gebroken tarwe, haver, rogge en gerst) kunnen vermalen worden in een blender en gekookt worden tot ze zeer zacht zijn. Om het eiwit- en mineraalgehalte te verhogen kan je een beetje tahini of amandelpasta toevoegen aan granen, wortelen of zoete aardappelen.
Je kunt peulvruchten op het menu van je baby zetten, maar zorg ervoor dat alle bonen gekookt zijn tot ze zacht zijn en dat de velletjes verwijderd zijn. Een dunne groene bonensoep of erwtensoep is een goede manier om je baby aan het eiwit van peulvruchten te laten wennen. Goed gekookte en gepureerde erwten, linzen of bonen met toegevoegde olijf-, zonnebloem- of walnootolie, tahine (tahini?)of amandelboter zijn goede opties (met een voorkeur voor oliën van eerste koude persing, die je het best toevoegt nadat het voedsel gekookt werd). Hummus, gemaakt van kikkererwten (wel de velletjes verwijderen na het koken) en tahini zijn smaakvolle eiwit- en calciumrijke voedselbronnen die de inname van voedingsstoffen verhogen. Controleer de stoelgang van de baby om te zien of de bonen goed verteerd worden. Als de stoelgang zurig ruikt, als de billetjes rood zijn of uitslag vertonen, of als je stukken boon kunt zien, wacht dan even alvorens verder te gaan met peulvruchten.
De beste manier om soja-eiwit te geven is in de vorm van tofu of (soja)yoghurt (zonder suiker), die gemakkelijker verteerbaar zijn. Vermijd op dit moment nog andere vormen, zoals sojamelk, TVP (Textured Vegetable Protein), sojabonen, enz. Een andere zeer goede optie is avocado, die rijk is aan riboflavine (vit. B2), essentiële vetzuren, kalium en koper.
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:47:50 #166
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310790
Gevonden . Dit ga ik vanavond proberen.

Bruine bonen met appel
Geschikt vanaf 6 maanden.

Ingredi�nten
4 eetlepels bruine bonen (uit een pot, ca. 75 g)
1/2 appel (ca. 50 g)
staafmixer

Bereiding
Spoel de bruine bonen in een zeef onder de kraan en laat deze uitlekken. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd de appel in blokjes. Breng in een kleine pan de appelblokjes en bruine bonen met 2 eetlepels water op zacht vuur aan de kook en laat het op zacht vuur ca. 5 minuten met het deksel op de pan garen. Voeg indien nodig water toe. Schep het bonen-appelmengsel in een hoge mengkom en pureer het met de staafmixer tot een glad babyhapje.
pi_84310862
Dat had je ook nog wel zelf kunnen bedenken, Groof
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:50:35 #168
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84310890
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef lily het volgende:
Dat had je ook nog wel zelf kunnen bedenken, Groof
huhum... . nee, de hoveelheid niet. Ik had vast een volledig onhandige verhouding gekozen .
pi_84310897
Ik vind het ook lastig, Lijnloos. Wij eten vaak vlees/vis en ik vind het daar nog iets te vroeg voor voor Ivan. Ik wil daar pas mee beginnen als hij wat meer van zijn avondeten binnenkrijgt en ik de laatste fles ga vervangen door yoghurt. Ook zijn we bijvoorbeeld dol op risotto, maar die maken we met bouillon en daar zit dus veel zout in.

Zo is het elke keer wel wat. Ik vind het makkelijker om wat pasta/aardappel/rijst met groenten apart voor hem te maken. Ik leuk er nu (nog) helemaal niks aan op, dat komt wel.
pi_84310901
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het ziet er bij ons ongeveer hetzelfde uit, al geven wij 's ochtends een boterham bij de fles in plaats van pap, geven we water in plaats van diksap en geven we de 2e fles niet bij de boterham maar een paar uur erna zodat er tussen de middagmaaltijd en het avondeten in nog 2 voedingsmomenten zitten. Ik vind namelijk een rijstwafel alleen best weinig om te geven tussen 12:00 en 18:00 uur grofweg.

Overigens spreek ik wel altijd van een 'schema' maar die tijden zijn heel flexibel. Het is meer dat de volgorde elke dag min of meer hetzelfde is.

Waarom is zelf koken volgens jouw consultatiebureau het beste, Martine?
Tussen de middag fles gaat ook niet gelijk met het broodje zit meestal een half uurtje / uurtje tussen net wat er voor de rest op t programma staat.

Zelf koken was beter voor de smaken, de smaken in een potje zijn vrij vlak. En als je zelf kookt dan kun je het nog redelijk gescheiden aanbieden. Dan leren ze de smaak van een aardappel scheiden van de groente. Qwa vitaminen maakt het niks uit. Een potje is zeker niet slecht of minder dan zelf koken. Jamie eet gewoon vaak mee met de pot als we vroeg eten en anders bewaren we wat in de koelkast voor de volgende dag voor hem.
pi_84310969
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:50 schreef martine1984 het volgende:

Zelf koken was beter voor de smaken, de smaken in een potje zijn vrij vlak. En als je zelf kookt dan kun je het nog redelijk gescheiden aanbieden. Dan leren ze de smaak van een aardappel scheiden van de groente. Qwa vitaminen maakt het niks uit.
Ah, dat klinkt als een prima analyse van je consultatiebureau!
pi_84310983
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:47 schreef Groofsken het volgende:
Gevonden . Dit ga ik vanavond proberen.

Bruine bonen met appel
Geschikt vanaf 6 maanden.
ik doe er vaak nog wat aardappel doorheen.

Voor meer recepten die je zelf kunt maken www.keukenkikker.nl
pi_84311123
Ik kook vaak in het voren voor tijn en doe dat in bakjes in de diepvries (hele fijn en goedkope bakjes bij xenos)

Ik maak dan een aardappelprutje (prakken) die verdeel ik over bakjes en kook diverse groenten en die prak/pureer ik ook en verdeel ik daar ook over en soms wat vlees erin en dan mik ik dat in de diepvries en klaar.
Van begin af aan gedaan.

Laatst waren de potjes bij c1000 in de aanbieding en dacht, ik haal er een paar want je weet maar nooit of als hij onverwacht langer bij opa of oma moet blijven ofzo en het was pasta met tonijn, nou hij doet zn mond niet open hoor.
Laatst ietsmet kip en groenten, ook niet, hij eet het niet.
Ik vind het zelf ook ontzettend smerig moet ik eerlijk zeggen.

Met de pot mee eten kan hier eigenlijk niet nog vlgs mij, wij gooien overal knoflook en kruiden enzo doorheen.
Pasta kunnen we wel een keer gewoon apart houden met wat groenten ofzo.(tenminste dat las ik laatst hier ergens)

Oja, ik gng toen op een gegeven moment meer prakken ipv pureren omdat het dan zo glad wordt en op de potjes vanaf 8 mnd ok stond, met stukjes.
Nou tijn eet een stuk grover dan in de potjes hoor, zo zie je maar dat iedereen verschillende opvattingen heeft.
Die stukjes in de potjes vond ik nog wel meevallen eigenlijk.
pi_84311157
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:47 schreef lily het volgende:
Ik heb hier een stukje over voeding gevonden vanaf 6 maanden (ik zocht naar vegetarisch eten voor je baby) waar ook bonen in voor komen.

*knip*
Fijn stuk om te lezen, dankjewel! Ook goed om te lezen dat je olie beter na het koken toe kunt voegen.

Wat is trouwens de reden dat je de velletjes moet verwijderen van bijvoorbeeld bruine bonen? Is dat vanwege verstikkingsgevaar tijdens het eten of heeft het iets met het proces van verteren zelf te maken?
pi_84311180
Dat vroeg ik me ook al af, ja. Volgens mij het laatste...

Dit is trouwens het hele artikel
pi_84311247
hhmmzz ik heb de velletjes er neit vanaf gehaald van de bruine bonen die hij gister heeft gehad, wel met staafmixer meer gepureerd en vanochtend was het toch aardig verteerd.
Hij had wel ontzettende diarree maar dat zal wel toeval zijn.
pi_84311405
Volgens mij heeft pureren hetzelfde effect wat betreft vertering...
pi_84311768
Ik loop weer erg achter met reageren, maar las iets over bonen. Isa lust bruine bonen met appeltjes ook wel erg graag! Ze krijgt dat uit een potje van Olvarit, is vaanf 4 maanden staat erop.

Vanavond wil ik eens proberen om zelf courgette voor haar te maken.

Fruit gaat hier normaal wel goed, maar sinds gisteren houdt ze haar mond stijf dicht bij het perenhapje! Ze had gisteren nog wel koorts, dus misschien lag het daaraan. Gelukkig is de koorts nu over, maar ze is nog niet helemaal haarzelf! Bij het ademen piept ze soms een beetje, met name als ze zich druk maakt bij het spelen. Dat vindt ik wel eng!
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 13:16:02 #179
5428 crew  miss_sly
pi_84311857
het-is-mij, knoflook kan best al vroeg, volgens mij. En van kruiden is het afhankelijk van hoe pittig ze zijn. Senna is dol op knoflook en dat eet ze ook al echt een tijdje mee.

Bruine bonen vind ik ook wat zwaar voor die hele kleintjes en heeft Senna ook neit echt gegeten. Een paar keer een paar kidney bonen, maar ik had toch het idee dat dat idd wat zwaar viel. Ik vind het ook best vreemd dat uitgerekend potjes met bruine bonen voor de jongere leeftijden al worden aangeboden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84313477
Vwb zoveel kindjes momenteel met oorontsteking: ik denk dat het door het weer komt. Althans, niet het weer zelf, maar doordat het zo benauwd is zetten we ramen tegen elkaar open (in huis en auto) en dan krijg je tocht. En door tocht ontstaat oorontsteking. Ik zet momenteel geen ramen meer tegen elkaar open thuis, hopelijk helpt het.

Bruine bonen hebben we toevallig gisteren voor het eerst gegeven, op z'n rapleys. Een stuk of 5 maar, maar ze vond ze heerlijk.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:08:06 #181
100412 mefke79
komt goed!
pi_84314206
ehm, ooronsteking komt door bactierieen of een virus, niet door tocht... tenminste, dat beweert mijn zusje die toevallig arts is.

Gisteren heeft Driekus meegegeten van de kiesenwok van de appie. Nou niet echt kruidloos, laat staan knoflookloos, maar de sliertjes gingen er goed in. Daarna heeft ie nog wel gewoon wortel gehad, want veel kreeg ie niet binnen. Eten is hier sowieso drama op het moment.
En meneer slaapt nu al dik twee uur in de kinderwagen. Raar kind. Ga em zo maar wakker maken want we moeten zo weg. Hopelijk heeft ie zijn slechte humeur ook weggeslapen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_84315028
Van tocht word je niet ziek volgens mn lief, arts...
Volgens mij is de een ook gevoeliger voor oorontstekingen dan de ander... en kindjes helemaal, dat heeft toch iets te maken met de buis van eustachius ofzo? Dat die minder schuin loopt bij kindjes en daardoor eerder verstopt raakt oid?

Ik denk dat we hier mazzel hebben mbt de oortjes... ik moet wel zeggen dat als ze snotterig zijn, ik vaak al met de otrivin in de aanslag sta in een poging om te voorkomen dat alles vol gaat zitten.
Maar ik denk dat het ook echt een stuk aanleg is hoor...
Fake it till you make it...
pi_84315403
Oorontsteking komt niet door tocht en van tandjes krijgen, krijgen ze geen diarree of zure poep... volgens de medische wetenschap althans.
Ik hou ga voor de zekerheid toch maar geen ramen meer tegen elkaar open zetten als Xeentje er tussen zit

[ Bericht 16% gewijzigd door Xenia op 21-07-2010 14:59:50 ]
pi_84316132
En je wordt ook niet verkouden van naar buiten gaan zonder jas (in de winter met -15) want je wordt verkouden van virussen. Yeah right

Die bruine bonen potjes vond Meike ook geweldig!
Lars eet alleen maar zelf gemaakt eten.
(potjes kokhalst ie van )
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:00:07 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84316148
Toby loopt, wat goed!

Stiemie, doe es een filmpje van rupsende Esmee?

Trixie, wat fijn da stef nu slaapt! nu maar hopen dat de tanden snel door zijn! vwb tanden poetsen, ik zou eerst tanden poetsen en dan voeden. Schijnt ook beter te zijn volgens de tandarts van manlief.

Ca.ra, middenoorontsteking, auw! Nou mar hopen dat de ab snel helpt

Xenia, fijn dat xeentje weer beter is!

Iemand vroeg waarom ik dan überhaupt mijn kinderen bij schoonmoeder breng? Omdat PR dat graag wil, omdat zij dat graag wil, omdat het wel zo makkelijk is, en omdat ze in de regel wel luistert (luisterde?)
We kunnen prima door 1 deur. Het is gewoon niet mijn type. Zoals je wel meer mensen hebt die prima aardig zijn, maar het zullen nooit je beste vriendjes worden, dus daar heb je nauwelijks contact mee. Zoiets is het. Plus ingewikkeldheden rondom mijn moeder dood en zo, tsja helpt allemaal niet echt. Maar ik ga er niet verder op in, (mijn relatie met haar) want das te privé.
En dat ze dingen anders doet, soit. Eli is bijna 3 en krijgt nog steeds zijn boterham in 20 stukjes, en krijgt al 2,5 jaar lang yoghurt met banaan, omdat zij yoghurt naturel vies vindt. Naja, als ze daar zalig van wordt, top! Doen! Maar je moet niet mijn wensen (omtrent de speen) wegwuiven met een ‘tsja, met een tweede word je makkelijker.’ Mss gaan we toch nog maar een keer de confrontatie aan… En anders manlief. Het is immers ZIJN moeder.

En vanochtend schoof madam dus wel een half potje weg :’) Ik had eerst appelschijfjes (met z’n drietjes appeltje eten), die werd zowat geïnhaleerd, en daarna kokhalzend kwamen er 4 (!!) stukjes terug, en ze bleef hijgen, dus ik denk, laat ik eens zo’n peerpotje wat ik voor mn babyshower had gehad opentrekken. Met een beetje goed en snel mikken schoof ze zo een half potje weg! gepureerd! van een lepel! er is nog hoop voor schoonmoeder
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84316925
Eten gaat hier zozo... We zijn begonnen met Rapley maar ze begreep het concept van eten gewoon niet. We zijn toen prutjes gaan maken en dat ging al een stuk beter. We doen half om half. Ik kook zoveel mogelijk zelf voor Mette, net zoals het-is-mij, van te voren koken en in de vriezer. Heel af toe is er niks meer in huis en zijn we te moe en krijgt ze een potje. De biologische lijn van de AH is niet helemaal gladgepureerd.
Mette heeft geen voorkeur voor vers of potje. Zolang het maar geen vlakke smaak heeft, dan ziet ze het nut er niet van om het op te eten.
Ze is erge fan van avocado, tomaat, yoghurt met beetje diksap, stampotjes. Maar vooral alles waar tomaat inzit. Vind het wel raar om haar vlees te geven, dus dat doe ik nog niet. Heel af en toe wat kip en laatst een keertje witvis.
Ik wil eigenlijk van de week couscous maken, mag ze dat ook al? Volgens mij wel toch?
En las dat paprika wel kan maar zonder het velletje? Ik ben zelf echt helemaal gek van geroosterde paprika's. Ik heb een vermoeden dat ze dat ook gewelidig vindt, wil dat graag van t weekend eens proberen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_84317084
Kruiden jullie vlees al? nee toch?
lars krijgt nu af en toe wat rul gehakt of kalkoenfiletreepjes, maar dat kruid ik verder niet, maar het smaakt natuurlijk megaflauw zo (niet dat dat Lars uitmaakt gelukkig)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84318101
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:20 schreef wickie het volgende:
Ik wil eigenlijk van de week couscous maken, mag ze dat ook al? Volgens mij wel toch?
En las dat paprika wel kan maar zonder het velletje? Ik ben zelf echt helemaal gek van geroosterde paprika's. Ik heb een vermoeden dat ze dat ook gewelidig vindt, wil dat graag van t weekend eens proberen.
Ik die link hierboven van het-is-mij zag ik toevallig een 3 recepten met couscous
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:52:47 #189
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84318117
Stef krijgt helemaal nog geen vlees, eigenlijk. Ik vind het ook heel irritant dat als je potjes voor zijn leeftijdscategorie wil kopen, er bijna zonder uitzondering vlees inzit. Ik vind niet dat hij per sé vega moet eten, maar ik zou het wel leuk vinden als ik een keuze had daarin.

Overigens: mijn moeder vind stukjes ook heel eng, dus als Stef daar is krijgt hij gewoon lekker een potje. Doen wij ook wel eens, als het ons uitkomt. Lekker makkelijk! Rapley gaat verder ok, dus daar gaan we gewoon lekker mee door. Vind het wel een opgave om telkens weer te bedenken wat hij nog meer voor smaakjes kan leren. Zo heb ik al een paar keer met tomaat in mijn handen gestaan, maar ik weet niet of dat wat is en ik weet ook niet zo goed hoe ik paprika aan zou moeten bieden: rauw? Gebakken? Bij pasta ofzo? We rapleyen tot nu toe een groente, een ander dingetje erbij (bijv. aardappel of komkommer) en dan krijgt hij yoghurt toe.

Slapen ging daarnet best redelijk, hij moest wel huilen toen ik hem in bed legde, maar hij is niet over de zeik gegaan en met een minuutje of 10 sliep hij. Jeuj! De koorts is ook weer wat gezakt en hij is nu weer wat levendiger. Hij heeft net zo'n ringenspeeltje gekregen van me en nu gooit hij de hele tijd een ring weg, kruipt erachteraan, pakt 'm, steekt 'm in zijn mond en gooit 'm weer weg etc. etc. Zó lief!

Nog eens een vraagje: zonet zat ik in de auto en ik zag dat Stef heeft ontdekt dat als hij zich half omdraait en over het randje van de Maxicosi gluurt, hij mij kan zien. Nu zit hij dus constant op die manier in de cosi, terwijl ik dus aan het rijden ben Zou hij al in een autostoeltje kunnen? Hij is dik 9,5 kilo en kan zelf aardig zitten nu..
3!
pi_84318215
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:52 schreef Incantrix het volgende:
Stef krijgt helemaal nog geen vlees, eigenlijk. Ik vind het ook heel irritant dat als je potjes voor zijn leeftijdscategorie wil kopen, er bijna zonder uitzondering vlees inzit.
Die keuze is inderdaad zeer beperkt. Heel irritant vind ik ook ja.

Ik ben zelf aan het kokkerellen geslagen en vries het in (in avent bakjes) maar af en toe een potje kunnen kopen vind ik wel handig.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:56:15 #191
95408 Incantrix
pi_84318282
Helemaal mee eens Lily Ik geef ook liever vers (zelf pureren is alleen een no-go volgens Stef ) maar soms is dat potje in je tas zo ontzettend makkelijk..
3!
pi_84318366
Op mijn werkdagen ben ik laat thuis en geef ik liever snel een potje. Gemak dient de mens (ik vergeet nogal eens wat zoals spullen uit de vriezer halen enzo)
Mijn andere kinderen en ik eten dan ook "makkelijk", zeg maar
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:59:32 #193
95408 Incantrix
pi_84318407
Agree Wij doen vaak een potje als we nog wegmoeten of de deur al uit zijn En dat van die vriezer herken ik ook hoor (maar dan vooral van kattenvoer)
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:00:01 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84318428
trixie, is de groep 1 stoel niet vanaf 10 kg? in principe is achteruit rijden het veiligst bij kopstaart botsingen, en omdat het hoofdje nog zo zwaar is in verhouding, maar als stef zich een halve verrekking gluurt, is dat ook niet zo veilig
ik zou iig nog ff wachten.
en als je de banden strakker doet? gluurt hij dan ook nog o het randje?
of anders een spiegeltje op de achterbank, dat hij je via de spiegels kan zien?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84318447
Wij willen meer vegetarische potjes
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:01:02 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84318462
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef lily het volgende:

[..]

Die keuze is inderdaad zeer beperkt. Heel irritant vind ik ook ja.

Ik ben zelf aan het kokkerellen geslagen en vries het in (in avent bakjes) maar af en toe een potje kunnen kopen vind ik wel handig.
Jen at gewoon met de pot mee, en dan wat er overbleef ging in porties de vriezer in.... Was eigenlijk net zo makkelijk als potjes kopen...

Oh fruitpotjes kocht ik wel, die vind ik zelf zo lekker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:03:40 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84318557
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
trixie, is de groep 1 stoel niet vanaf 10 kg? in principe is achteruit rijden het veiligst bij kopstaart botsingen, en omdat het hoofdje nog zo zwaar is in verhouding, maar als stef zich een halve verrekking gluurt, is dat ook niet zo veilig

In theorie zou het nog gewoon passen... Haar hoofd komt niet boven de rand uit en ze weegt nog geen 13 kilo.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:03:42 #198
95408 Incantrix
pi_84318561
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik meen vanaf 9.. En ja, ik zou inderdaad liever nog even wachten, maar als hij zijn hoofd half draait en zo rechtop gaat zitten vind ik het niet zo hip meer eigenlijk Se banden trek ik altijd strak zodra ik hem in de cosi geklikt heb, maar hij tilt zijn bovenlijf vanaf zijn schouders omhoog zeg maar en dat blijkt dus prima te kunnen
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef lily het volgende:
Wij willen meer vegetarische potjes
JA!! *spandoek*
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:04:39 #199
95408 Incantrix
pi_84318606
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In theorie zou het nog gewoon passen... Haar hoofd komt niet boven de rand uit en ze weegt nog geen 13 kilo.
Haha

In de babymee heeft hij ook al ontdekt dat hij mij/mijn lief leuk in de rug kan schoppen
3!
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:06:51 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84318681
Je hebt ook groep 1 stoelen die achterstevoren kunnen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')