SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door RockabeIIa op 16-07-2010 23:48:43 ]
Precies 8 maanden. Echt goed stevig zitten en niet meer plotseling naar achteren of opzij vallen deed hij toen ruim een week. Gaan zitten vanuit kruipstand deed hij met 8 maanden en een week.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:54 schreef Groofsken het volgende:
Hoe oud was Niels toen Twinkly?
Kan niels ook niet rollen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:03 schreef Twinkly het volgende:
De mijne is ervan overtuigd dat hij niet kan rollen![]()
[..]
Precies 8 maanden. Echt goed stevig zitten en niet meer plotseling naar achteren of opzij vallen deed hij toen ruim een week.
quote:Fietsen met je baby: gezellig!
Als je baby goed kan zitten, mag hij mee op de fiets. Hoera! Samen fietsen is supergezellig. Je kind kijkt zijn ogen uit!
Je baby mag mee op de fiets als hij zelf goed kan zitten. Meestal is dat als hij tussen de zes en negen maanden oud is. Een kinderzitje is geschikt als het voldoet aan de Europese veiligheidsnormen. Dit is te herkennen aan het keurmerk EN 14344. Je hebt voor- en achterstoeltjes. Zodra je kind te groot wordt of als hij een broertje of zusje krijgt dat voorop moet, kun je hem in het stoeltje achterop zetten.
Tips
Neem je kind en je fiets mee als je een fietszitje gaat kopen; kijk of de voetjes niet ergens tussen de spaken kunnen komen.
Plaats - zeker als je kind wat langer is - spaakafscherming bij het voorwiel.
Zorg ervoor dat het stoeltje goed vastzit aan de stuurpen of balhoofdbuis van je fiets. Zitjes die aan het stuur zelf worden bevestigd, zijn niet geschikt voor aluminium sturen.
Het stoeltje moet voorzien zijn van drie- of vierpuntsgordel.
Bij een voorzitje moet de rugleuning ongeveer 16 centimeter zijn, bij een achterzitje minstens 38,5 centimeter.
Het stoeltje moet ook zijwaarts voldoende steun bieden (leuningen van 10 centimeter hoog bij een voorzitje).
Kijk goed of het stoeltje geen scherpe onderdelen bevat.
Let erop dat de voetsteunen spaakbeschermers hebben, zodat je kind niet met zijn voeten tussen de spaken terecht kan komen.
Met zadelveerbeschermers voorkom je dat de vingers van je kind klem komen te zitten tussen de zadelveren.
Zorg ervoor dat de rem- en versnellingskabels niet in de knel komen.
Monteer geen voorzitje op een racefiets.
Ik ga het ook niet doen hoor, ik ben al weer tot inkeer gekomenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:03 schreef trui het volgende:
wij hebben dat 'kunnen gaan' gedeelte ook niet afgewacht bij de oudste want bij hem duurde dat ook eindeloos. maar ik dacht me te herinneren dat 't wel een iets zekerder criterium is. het gaat er natuurlijk vooral om dat je de rug niet beschadigt, als de rug nog niet sterk genoeg is kan 't slecht zijn.
Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komtquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:04 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Kan niels ook niet rollen, maar wel kruipen, staan, zitten etc
.
R doet alles op zijn rug, voetjes pakken en een beetje opzij vallen, bananen om alles achter zich goed te kunnen zien. Volgens mij is hij ook echt in staat om zelf te rollen, kwa kracht en impulsen. Maar hij lijkt gewoon niet op het idee te komen. Als ik hem een handje de goede kant op help en hij draait door op zijn buik, kijkt hij me ook altijd blij verrast aan.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komt
ik zou denk ik nog ff wachten..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:07 schreef Groofsken het volgende:
Hmmm Vicky, tussen de 6 en de 9 mnd hè? Hij zit nl wel zelf en hij is 7+ mnd. Alleen kiept hij soms toch wel om.
hahahaquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komt
hier "exactly the same"quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:09 schreef Groofsken het volgende:
[..]
R doet alles op zijn rug, voetjes pakken en een beetje opzij vallen, bananen om alles achter zich goed te kunnen zien. Volgens mij is hij ook echt in staat om zelf te rollen, kwa kracht en impulsen. Maar hij lijkt gewoon niet op het idee te komen. Als ik hem een handje de goede kant op help en hij draait door op zijn buik, kijkt hij me ook altijd blij verrast aan..
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:59 schreef Groofsken het volgende:Hier ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil ook zo enorm graag met hem fietsen!!!
Ik heb een paar weken geleden hem eens op de fiets in het zitje gezet, maar het was nog veel te zoutzakkerig
Pff kan echt niet wachten, maar doe het maar wel. Hopelijk kan het binnen paar weken al“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Had je mijn linkje wel gezien naar de hoes voor een voedingskussen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:19 schreef miss_sly het volgende:
Zijn ze echt zo groot? Want al te groot is voor Senna ook niet nodig. Past niet op haar kamer of in de huiskamer. Ik zou graag een klein zitzakje hebben.
nou ik weet niet hoe ik erbij kom maar ik dacht 135 x 135 onthouden te hebben? Maar het zijn echt net als fatboys dus van die grote kussens zeg maar.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:19 schreef miss_sly het volgende:
Zijn ze echt zo groot? Want al te groot is voor Senna ook niet nodig. Past niet op haar kamer of in de huiskamer. Ik zou graag een klein zitzakje hebben.
quote:Miss_Sly, de Kwantum in Amstelveen is verbouwd en morgen is de officiële heropening met allemaal aanbiedingen las ik in het sufferdje. Tussen 9 en 11 15% korting op alles, voor 'n 135 x 135 zitzak betaal je dan maar 21,25!
Ze zijn witgestippeld in de kleuren rood, zwart, bruin en groen. Ik ga morgen misschien ook even kijken voor zo'n zak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |