abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:59:00 #1
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84131688
Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 35

*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

De mijne rolt ook niet, dat zei ik .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 36% gewijzigd door RockabeIIa op 16-07-2010 23:48:43 ]
pi_84131828
De mijne is ervan overtuigd dat hij niet kan rollen
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:54 schreef Groofsken het volgende:
Hoe oud was Niels toen Twinkly?
Precies 8 maanden. Echt goed stevig zitten en niet meer plotseling naar achteren of opzij vallen deed hij toen ruim een week. Gaan zitten vanuit kruipstand deed hij met 8 maanden en een week.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:03:36 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84131837
wij hebben dat 'kunnen gaan' gedeelte ook niet afgewacht bij de oudste want bij hem duurde dat ook eindeloos. maar ik dacht me te herinneren dat 't wel een iets zekerder criterium is. het gaat er natuurlijk vooral om dat je de rug niet beschadigt, als de rug nog niet sterk genoeg is kan 't slecht zijn.
in de haak.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:04:53 #4
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84131878
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:03 schreef Twinkly het volgende:
De mijne is ervan overtuigd dat hij niet kan rollen
[..]

Precies 8 maanden. Echt goed stevig zitten en niet meer plotseling naar achteren of opzij vallen deed hij toen ruim een week.
Kan niels ook niet rollen? Maar wel kruipen, staan en zitten, toch? .
pi_84131886
wij zijn met Tess gaan fietsen toen ze steving kon zitten. Het gaan zitten hebben we niet afgewacht.

Mijn cb-boekje zeg:
Kan je kind zelf zitten, dan kun je hem meenemen op de fiets.

Dit zegt babyinfo:
quote:
Fietsen met je baby: gezellig!

Als je baby goed kan zitten, mag hij mee op de fiets. Hoera! Samen fietsen is supergezellig. Je kind kijkt zijn ogen uit!

Je baby mag mee op de fiets als hij zelf goed kan zitten. Meestal is dat als hij tussen de zes en negen maanden oud is. Een kinderzitje is geschikt als het voldoet aan de Europese veiligheidsnormen. Dit is te herkennen aan het keurmerk EN 14344. Je hebt voor- en achterstoeltjes. Zodra je kind te groot wordt of als hij een broertje of zusje krijgt dat voorop moet, kun je hem in het stoeltje achterop zetten.
Tips

Neem je kind en je fiets mee als je een fietszitje gaat kopen; kijk of de voetjes niet ergens tussen de spaken kunnen komen.
Plaats - zeker als je kind wat langer is - spaakafscherming bij het voorwiel.
Zorg ervoor dat het stoeltje goed vastzit aan de stuurpen of balhoofdbuis van je fiets. Zitjes die aan het stuur zelf worden bevestigd, zijn niet geschikt voor aluminium sturen.
Het stoeltje moet voorzien zijn van drie- of vierpuntsgordel.
Bij een voorzitje moet de rugleuning ongeveer 16 centimeter zijn, bij een achterzitje minstens 38,5 centimeter.
Het stoeltje moet ook zijwaarts voldoende steun bieden (leuningen van 10 centimeter hoog bij een voorzitje).
Kijk goed of het stoeltje geen scherpe onderdelen bevat.
Let erop dat de voetsteunen spaakbeschermers hebben, zodat je kind niet met zijn voeten tussen de spaken terecht kan komen.
Met zadelveerbeschermers voorkom je dat de vingers van je kind klem komen te zitten tussen de zadelveren.
Zorg ervoor dat de rem- en versnellingskabels niet in de knel komen.
Monteer geen voorzitje op een racefiets.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:05:31 #6
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84131900
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:03 schreef trui het volgende:
wij hebben dat 'kunnen gaan' gedeelte ook niet afgewacht bij de oudste want bij hem duurde dat ook eindeloos. maar ik dacht me te herinneren dat 't wel een iets zekerder criterium is. het gaat er natuurlijk vooral om dat je de rug niet beschadigt, als de rug nog niet sterk genoeg is kan 't slecht zijn.
Ik ga het ook niet doen hoor, ik ben al weer tot inkeer gekomen .
pi_84131930
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:04 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Kan niels ook niet rollen , maar wel kruipen, staan, zitten etc .
Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:07:33 #8
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84131963
Hmmm Vicky, tussen de 6 en de 9 mnd hè? Hij zit nl wel zelf en hij is 7+ mnd. Alleen kiept hij soms toch wel om .
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:09:27 #9
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84132035
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Idd mafkees. Hij kan het wel hoor, maar hij gelooft me niet. Soms doet hij het per ongeluk. Hij pakt zijn voetjes ook niet en hij komt ook niet vanuit rugligging tot zitten. Als hij op zijn rug ligt is het net zo'n schildpad die niet meer overeind komt
R doet alles op zijn rug, voetjes pakken en een beetje opzij vallen, bananen om alles achter zich goed te kunnen zien. Volgens mij is hij ook echt in staat om zelf te rollen, kwa kracht en impulsen. Maar hij lijkt gewoon niet op het idee te komen. Als ik hem een handje de goede kant op help en hij draait door op zijn buik, kijkt hij me ook altijd blij verrast aan. .
pi_84132068
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:07 schreef Groofsken het volgende:
Hmmm Vicky, tussen de 6 en de 9 mnd hè? Hij zit nl wel zelf en hij is 7+ mnd. Alleen kiept hij soms toch wel om .
ik zou denk ik nog ff wachten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 14:15:47 #11
5428 crew  miss_sly
pi_84132281
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hahaha
Nu al eigenwijs
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:28:50 #12
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84132731
Laat maar, lukt niet.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:34:43 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84132963
groof, kan je svp de lijst nog in de op zetten?

ik ben blij dat aviva een beetje goed kan zitten, maar verder mag ze lekker rustig aan doen van mij, hoor! mijn kleine baby'tje
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84132985
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:09 schreef Groofsken het volgende:

[..]

R doet alles op zijn rug, voetjes pakken en een beetje opzij vallen, bananen om alles achter zich goed te kunnen zien. Volgens mij is hij ook echt in staat om zelf te rollen, kwa kracht en impulsen. Maar hij lijkt gewoon niet op het idee te komen. Als ik hem een handje de goede kant op help en hij draait door op zijn buik, kijkt hij me ook altijd blij verrast aan. .

hier "exactly the same"
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 14:38:39 #15
5428 crew  miss_sly
pi_84133110
Ik kan me bijna niet meer heugen dat Senna een klein baby'tje was. En langzaam groei ik wel mee naar haar 1e verjaardag, maar jeetje zeg, wat is dat ongelofelijk snel gegaan dat jaar. Zat net in het dreumestopic te posten en realiseerde me ineens dat dat nog maar 3 dagen 'illegaal' is
pi_84133124
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:59 schreef Groofsken het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook Ik wil ook zo enorm graag met hem fietsen!!!
Ik heb een paar weken geleden hem eens op de fiets in het zitje gezet, maar het was nog veel te zoutzakkerig
Pff kan echt niet wachten, maar doe het maar wel. Hopelijk kan het binnen paar weken al
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84134447
wij hebben niet gewacht tot ze zelf kon gaan zitten, ze zat al zonder om te vallen (ook niet als ik haar een zetje gaf [ja ik heb mn kind geduwd ] en ze bleef rustig een uur zitten. We zijn enkel naar de supermarkt heen en weer geweest met haar dus ook geen ellenlange stukken ofzo en dat ging prima.

De echte lange stukken hebben we pas twee weken terug gefietst op vakantie, toen kon ze wel al zelf gaan zitten.

@Sly, ik kwam toevallig net langs de Kwantum dus ik ben even binnengewipt, de zakken-met-stippels lagen hier niet, maar wel neutrale zakken van dezelfde afmeting en ik laat het aan me voorbij gaan. Het is te groot voor op Amélie's kamer helaas. Thanks voor het aanbod though!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 15:19:17 #18
5428 crew  miss_sly
pi_84134670
Zijn ze echt zo groot? Want al te groot is voor Senna ook niet nodig. Past niet op haar kamer of in de huiskamer. Ik zou graag een klein zitzakje hebben.
pi_84134738
Miss, ik weet niet of je er zin in hebt, maar dan zou je er eventueel ook zelf 1 kunnen maken. Vul je hem op je dakterras.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_84134830
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:19 schreef miss_sly het volgende:
Zijn ze echt zo groot? Want al te groot is voor Senna ook niet nodig. Past niet op haar kamer of in de huiskamer. Ik zou graag een klein zitzakje hebben.
Had je mijn linkje wel gezien naar de hoes voor een voedingskussen?
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 15:28:26 #21
5428 crew  miss_sly
pi_84135018
Voedingskussen heb ik al heel lang niet meer, dus dan moet ik een nieuw kussen kopen enzo. Kan ik net zo goed iets anders nieuws kopen.

Zelf maken is ook nog wel een optie, oeke! Doe je dat het beste met een stevige stof, natuurlijk, iets van gordijnstof ofzo? En vulling koop je gewoon bij een DHZ-zaak? Dat zijn van die korreltjes, toch?
pi_84135079
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 15:19 schreef miss_sly het volgende:
nou ik weet niet hoe ik erbij kom maar ik dacht 135 x 135 onthouden te hebben? Maar het zijn echt net als fatboys dus van die grote kussens zeg maar.

Ik ben altijd heel slecht met me een voorstelling maken van die afmetingen dus ik vond het wel goed om het even live te zien, die afmeting. Ze zijn nu nog 2 keer Senna zeg maar in de lengte en de breedt, maar ze zijn niet zo heel heel dik, dus ik kan me ook voorstellen dat je hem een beetje in kunt ploffen waardoor die minder breed/lang is.
Wij hebben alleen maar een heel klein hoekje over waar het ding dan in moet, daar vond ik die zak te kolossaal voor, maar echt huge is ie ook weer niet.

-edit-
zo kwam ik erbij, Kers zei 135 bij 135
quote:
Miss_Sly, de Kwantum in Amstelveen is verbouwd en morgen is de officiële heropening met allemaal aanbiedingen las ik in het sufferdje. Tussen 9 en 11 15% korting op alles, voor 'n 135 x 135 zitzak betaal je dan maar 21,25!
Ze zijn witgestippeld in de kleuren rood, zwart, bruin en groen. Ik ga morgen misschien ook even kijken voor zo'n zak
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84135147
Ik zou een canvasstof/ongebleekt katoen nemen en van die bolletjes ind. Die kun je op de albert cuyp kopen bij het Schuimpaleis. En dan nog een mooi stofje om een wasbaar hoesje te maken met een ritsje.
Ik vind die peervormige zitzakjes leuk.
Misschien ga ik er ook eentje maken voor Ko. Leuk idee. Hij is alleen niet zo'n lounger.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 15:37:46 #24
5428 crew  miss_sly
pi_84135286
Ik heb hetzelfde probleem met een voorstelling van afmetingen, vandaar huup
135 x 135 zegt me zo weinig.

Senna loungt echt, zo grappig Ook bij de bank, bij het lounge-gedeelte (hoe toepasselijk ). dan gaat ze met haar rug tegen de bank staan, legt haar hoofd achterover met haar armen wijdgespreid en gaat zo hangen tegen de bank Dat doet ze dus ook bij dat grote kussen, en dan kan ze dus echt gaan liggen, en dat vindt ze heerlijk

oeke, slim ja, met een wasbare hoes ik ga er eens over nadenken
pi_84135414
Hier nog 1 die haast niet kan wachten tot er met 2 kids gefietst kan worden
Maar wachten doe ik toch De oudste was 8,5 maand toen hij voor het eerst op de fiets ging. Dyon is iets langzamer qua motorische ontwikkeling, maar hopelijk kunnen we bij 9 maanden wel op de fiets, is het misschien nog een beetje lekker weer

Dyon rolt continu op zn buik, maar terugrollen lukt maar zelden en dan is het eigenlijk per ongeluk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')