abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84277914
Ik prijs me rijk met een schoonmoeder die lief is, naar me luistert en zoveel mogelijk hetzelfde probeert te doen. Ze heeft het ontzettend goed gedaan met de speen indertijd, en ook met eten ben ik er heel erg van onder de indruk hoe ze haar best doet om hetzelfde te doen. Ze doet sommige dingen wel iets anders. Ze vindt bijvoorbeeld dat Ivan te gulzig eet en snijdt zijn brood daarom wat kleiner en laat de stukjes niet zelf pakken. Prima, best slim eigenlijk. Vandaag belde ze even om te vragen of meloen oké was.

Omdat ik weet dat ze haar best doet en onze mening respecteert vind ik het ook veel makkelijker te verkroppen als ze eens iets anders doet. Ik denk dat dat ook andersom kan werken: als je het idee hebt dat iemand niet naar je wil luisteren en gewoon haar eigen plan trekt, dan kun je zelf ook gauwer onredelijk worden.

Ik denk dat een gesprek hierover wel eens heel waardevol zou kunnen zijn als je de voorbeelden achterwege laat, Davinia. Dus als het je niet om het eten of de speen te doen is, maar je gewoon eens met haar praat over het feit dat je het moeilijk vindt om duidelijk te maken hoe belangrijk bepaalde dingen voor jullie zijn en dat je daar graag een luisterend oor in vindt. En je kunt dan ook benadrukken dat er alle ruimte is voor haar om haar gevoelens kenbaar te maken, dat je daar ook naar zult luisteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:25:53 #102
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84278830
heyhey dames en uberschattige kindjes Ik heb een nieuwe minilaptop aangeschaft en ben dus weer online, maar mis dus een week of 2 a 3??? sorrry ben totaal niet op de hoogte van al jullie ontwikkelingen enzo.. maar kom vanaf nu weer gezellig met jullie meedoen hoor
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84278916
Welkom terug BJ
Fake it till you make it...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:00:47 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84280396
Welkom terug BJ!

Ik heb Esmee net een fles gegeven en wilde daarna haar luier verschonen, viel ze gewoon op het aankleedkussen in slaap Heb 'r maar zachtjes overgeheveld in bed
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:04:07 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84280536
ff een paar blz gelezen;
lieve mooie Senna is alweer een jaar!!!!! gefeliciteerd Miss Sly!!! en wat wordt ze groot joh!

Lente staat!

en een dikke voor Rienk en Vlindur; kan me goed voorstellen dat je erg bent geschrokken
pi_84282483
hoi BJ
Alles goed?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
Omdat ik weet dat ze haar best doet en onze mening respecteert vind ik het ook veel makkelijker te verkroppen als ze eens iets anders doet.
dit is wel essentieel ja maar helaas niet altijd het geval
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:03:09 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84282584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:00 schreef lily het volgende:
hoi BJ
Alles goed?
[..]

dit is wel essentieel ja maar helaas niet altijd het geval
yups alles prima hoor, en met mijn lieve meisje ook
alleen veeeeeeeeel werken deze weken, want de vakantie is begonnen...
(moet deze week 6 dagen werken, alleen vandaag vrij...).
pi_84283263
fijn

en heftig, 6 dagen werken achter elkaar!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:32:58 #109
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84283712
Davinia, ik zit hier al 3 jaar lang met 'n soortgelijke situatie, ik weet hoe frustrerend zoiets kan zijn. En de bommen barsten regelmatig
Misschien dat je jouw wensen m.b.t. de verzorging van Aviva op papier zou kunnen zetten? "Hallo schoonmoe, vanaf vandaag graag de regels van dit A4tje handhaven. Kom je er niet uit? Bel me dan. Tschuss!!"

Claudia, dat klinkt als een fijne oppas

Esmee, slaapkopje

Toby kan lopen
Net in de tuin, zeker 3 meter terwijl hij de tractor van grote broer vooruit duwde!! Toen even keren (dat deed ik ) en daar ging 'ie weer de andere kant op
Tot nu toe vond hij er niks aan, meelopen aan het handje deed hij niet, maar hij heeft nu echt de smaak te pakken en gillend van plezier heeft hij inmiddels al tientallen meters afgelegd!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:35:20 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84283817
Wow BJ, 6 dagen werken is veeeeel
Koester de momenten dat je je kleine meid weer kan knuffelen, als ik Toby erg mis als ik op m'n werk zit dan haal ik die momenten voor me en dan kan ik er weer even tegenaan.
pi_84287757
Ben r ook weer even Even tijd om rustig te zitten en te lezen.
Maar pfoe weer veel gemist hier. Maar ik doe een poging even goed te reageren...

Conditie: ik heb geen conditie maar heb dit weekend besloten dat ik echt moet sporten, voor mn been (merk dat veel bewegen echt een aanslag kan zijn, wil dat weer goed gaan opbouwen) en om wat tijd voor mezelf te hebben. Dus heb een weekend abbo bij de sportschool genomen. Ik kan er ook babyzwemmen, heel erg fijn
Het deed me ook echt goed even zo een uurtje weg te zijn en voor mezelf bezig te zijn.

Veel motorische ontwikkelingen,
Ivan zomaar ff gaan zitten
Lente, wat ben jee snelle dame, gewoon staan
Toby lopen

Dikke voor zieke kindjes, dat is echt verschrikkelijk met deze hitte.

Senna 1jaar!! Miss Sly, heel erg gefeliciteerd. Werd een beetje emo van de mooie foto's. Wat een mijlpaal momentje lijkt me dat, terugkijken op een mooi, bewogen, bijzonder jaar

Eeeeh... volgens mij vergeet ik een hoop...

Oja Marlinde, je leest misschien al niet meer mee. Maar jou meisje is ook kleiner dan andere kindjes, net zoals Mette. Ik heb gemerkt dat Mette met melk inname ook achterloopt op de normale schema's. Oftewel de overschakeling van een fles minder loopt hier een maand achter. Mette is nu 8,5 maand en sinds gisteren lukt het me om maar 3 flesjes te geven (ze krijgt tussen ook water en af en toe diksap). Ze is nu denk ik rond 7,2 kilo. Ze eet inmiddels wel aardig.... Maar ook hier geen strak schema ofzo, ik bied haar gewoon fruit brood, tussendoortje en 'avondeten' (warm en yoghurt toe) aan en de ene keer eet ze goed en dag erna weer minder. Het maakt niet uit. Ze is vrolijk en ondernemend en groeit, dus ik ben happy.

Vlindur ik kreeg even echt een schrikgevoel! Wat lijkt me dat verschrikkelijk. Stomme politie, dat lijkt mee toch echt een moment dat je wel in actie behoort te komen.

Huup, das flink balen je been, snap je frustratie en sjago-zijn maar al te goed, hoop dat het snel geneest.

Davinia, ik ben t met Claudia eens.
Ik ben ook er gezegend met mijn schoonmoeder. Ontzettend lieve vrouw die onze opvattingen respecteert. Ik geef haar wel de vrijheid zelf te beslissen over Mette als ze daar is (ze passen om de week een dag op), maar ik heb het geluk dat ze ook heel goed zelf kan beoordelen wat onze kernwaardes zijn die ze wel als leidend ziet.

Dan nog een klein Mette-verslagje:
Alles gaat weer zn gangetje. Ooronsteking gelukkig genezen, ze is weer een blij meisje. Ontzettend aan het proberen vooruit te komen. Elke dag kan ze wat nieuws. Afgelopen week heeft ze haar armen vooral getraind, vandaag begon ze ook ineens heel fanatiek haar beentje erbij te gebruiken. Ook zie dat ze steeds meer vertrouwen krijgt in haar bewegingen.
Hup van zit in kruipstand, snel gaan liggen, 3x rollen, weer opdrukken, even rond haar as draaien en hup we zijn bij het speeltje.
En net als Niels weet Mette heel goed wat nee is, ook vooral met eten gaat ze ook echt neeschudden als ze nee bedoelt.

Oja mogen we ook in de OP ? Mette, 27 oktober 2009
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:23:56 #112
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84288021
Hoihoi, geen reacties van mij op oppasperikelen. Ik heb geen ervaring met oppasmoeders, of oppasschoonmoeders.

Maar wel even een kort eetverslagje. Vanavond had ik boontjes en een stuk tomaat voor meneertje (omwisselen kon vandaag nog niet, omdat hij vanochtend op het kdv zat) en hij pakte het wel, deed het ook in zijn mond maar ging meteen toch weer huilen. Ineens dacht ik 'hij heeft gewoon honger!'. Dus papfles gemaakt, pap gedronken, weer rustig en tevreden, terug in de stoel, en nu wilde hij er wel op sabbelen . gepureerd vindt hij denk ik overigens echt niet lekker, maar in ieder geval heb ik vandaag weer interesse gezien en daar ben ik echt heel blij mee .

En uiteindelijk hoeft hij voor mij echt niet gepureerd te eten, dus als hij het zo leert (waarderen), perfect .
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:32:25 #113
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84288493
Groofsken je ventje had gewoon honger Stom dat ik daar niet aan gedacht heb want dat hebben we hier ook wel eens gehad. Dan vult het eten dat je aanbiedt gewoon niet snel genoeg en is het een enorme frustratie-want-ik-wil-een-fles-huil Wat fijn dat hij het daarna wel wilde

Oh en Esmee ging van draaien/rolmopsen gisteren ineens over op een soort rupsen en zojuist leek het een soort voorloper van kruipen. Ze zet zit met haar voetjes af op de vloer en duwt zichzelf zo vooruit
pi_84288648
Wat fijn Groofsken! Dus je hebt de oplossing ontdekt waarschijnlijk

Wat een leuke update van Mette wickie, lekker ondernemend meiske Ik ben wel benieuwd naar meer foto's en filmpjes!

Welkom terug BJ, fijn dat je weer online kunt. Wat een enorm lange werkweek heb je deze week, pff. Ook niet leuk dat je dan zo lang je meisje moet missen

Davinia dat is irritant zeg. Als Aviva nou gewoon ook geprakt zou eten zou ik er geen probleem van maken, maarja dat doet ze niet. Suf dat je schoonmoeder dat niet gewoon inziet dan. Ik snap het probleem ook niet zo goed met stukjes, brood wordt toch ook niet vermalen, daar kunnen ze zich theoretisch dat toch ook in verslikken.
En dat van die speen is gewoon echt stom tegenwerken

Niels heeft sinds een week ofzo een nieuw spelletje: papa of mama zoeken als we ons verstopt hebben en roepen en het dan uitgieren van het lachen als hij ons vindt
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84288697
Esmeetje aan het rolmopsen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:36:44 #116
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84288727
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:32 schreef Stiemie het volgende:
Groofsken je ventje had gewoon honger Stom dat ik daar niet aan gedacht heb want dat hebben we hier ook wel eens gehad. Dan vult het eten dat je aanbiedt gewoon niet snel genoeg en is het een enorme frustratie-want-ik-wil-een-fles-huil Wat fijn dat hij het daarna wel wilde

Oh en Esmee ging van draaien/rolmopsen gisteren ineens over op een soort rupsen en zojuist leek het een soort voorloper van kruipen. Ze zet zit met haar voetjes af op de vloer en duwt zichzelf zo vooruit
Oh, dat klinkt echt heel schattig. Ik heb eens een kindje zien rupsen op het kdv, zo ontroerend grappig vond ik dat .

En ja, hij had honger . Voorlopig dus toch maar eerst de fles en dan pas avondeten. Betekent wel dat we teruggaan naar 5 flessen, ten minste, vandaag wel. Maar ja, dat zal op den duur heus wel minder worden.
pi_84289842
Toby aan de wandel

Mette, fijn dat je oor weer beter is!!

Groof, ah super dat meneertje vanavond wel interesse had. Misschien gaat het hem niet snel genoeg en heeft hij wel het geduld als zn buikje lekker gevuld is.

Esmee, ookal over de vloer aan het rupsen/draaien/kruipen... leuk die fanatieke kids!

Niels, kiekeboe .
Fake it till you make it...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:33:30 #118
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84291663
Hoi Daar kwam ik ook weer eens om het hoekje kijken enzo

BJ, welkom terug! 6 dagen achter elkaar werken lijkt me echt een enorme opgave Misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar heb je daarna dan ook extra lang vrij?

Davinia, lastig is dat zeg. Dat ze over bepaalde dingen andere ideeën heeft is één ding, maar gewoon weglopen terwijl je tegen haar praat?? Ik geloof dat de stoom uit mijn oren zou komen om eerlijk te zijn, dat lijkt me echt zo irritant! Ik heb geloof ik niet echt advies voor je, de mensen die al gereageerd hebben hebben het al heel mooi gezegd. Wel een dikke meis!

En ja, lieve kleine grote Senna Meisje, ontzettend gefeliciteerd! Miss, wat een mooie foto's zo, en je omschrijving ook Zo lief! Een dikke voor een bijzonder meisje en een bijzondere mama!

Lieve lieve Thomas, arm ding.. Veel beterschap jochie!

De rest een dikke !

Stef is ondertussen ook aardig ziek. Hij hangt meestal ergens tussen de 39 en 40 graden koorts, is hangerig, huilerig en eet slecht. Naar omstandigheden is hij nog altijd best wel heel vrolijk, maar je kunt toch duidelijk merken dat er iets aan scheelt. Alleen die waterige oogjes al.. Voordeel daarvan is wel dat hij zich nu (meestal) een stúk makkelijker op bed laat leggen en dat is wel even een flinke verademing! Ik vind de reden ertoe erg sneu, maar hij sláápt tenminste! We zijn er verder al wel achtergekomen dat bij Stef blijven zitten wanneer hij gaat slapen het tegenovergestelde resultaat in de hand werkt: dan slaapt hij helemaal niet meer. Nu hij ziek is betekent dat dus moeten luisteren naar getergde kermpjes over de babyfoon

Over avondvoedingen en op bed leggen heb ik trouwens nog wel een vraag aan de andere mama's die hun kind in slaap voed(d)en: hoe doen jullie dat met tanden poetsen? Wij poetsten Stef's tanden in het begin altijd in de ochtend, maar het CB zei dat dat in de avond moet. Logisch natuurlijk, maar wij hadden het gewoon nog niet bedacht. Stef vind tanden poetsen alleen zó onwijs hysterisch te gek leuk dat hij daarna enórm druk is en dus niet in slaap te krijgen is zonder voeding, hetgeen natuurlijk het hele tandenpoets-verhaal een beetje onderuit trapt. We zitten dus een beetje in dubio: moeten we wel 's-avonds blijven poetsen? We hebben hem de afgelopen dagen, vanwege het slechte slapen, ook wel eens op bed gelegd met zijn flesje melk, voeden tot hij bíjna slaapt, hem in zijn bed leggen terwijl hij nog aan het drinken is en dan heel snelsnel de kuierlatten nemen.. Maar als ik dan aan zijn tandjes denk voel ik me meteen alweer schuldig

Owja, en Stef heeft sinds vanvond ontdekt dat hij kan tandenknarsen Ook leuk he? Wat moet ik dáár nou weer mee?

En dan ga ik zo écht wel enorm mijn bed in hoor, ik ben afgedraaid en zat vandaag letterlijk te knikkebollen op mijn werk Hopelijk vannacht weer eens een niet-zo-onderbroken nacht
3!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:36:06 #119
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84291781
Het blijft een zoektocht he. Net als je denkt 'ik heb het een beetje door' dan moet alles weer anders.... Of het nou gaat om eten, bewegen, spelen, alles verandert continue.

Thomas is nog steeds koortsig, arm ding. Overdag leek het wat beter te gaan, maar vanavond had hij weer 39,7 koorts. Geen zin in eten, beetje gedronken, geen zin in melk. Niet willen slapen, maar ook niet getroost willen worden door mama. Zucht.
Als ik erbij bleef raakte hij alleen maar meer overstuur. Dus met pijn in mijn hart heb ik hem zich maar in slaap laten huilen. Tiswathe. :S
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84291925
Och arme Stef, weet je waar hij koorts van heeft Icantrix? Wel fijn dat hij tenminste slaapt Ga maar snel uitrusten, hopelijk slaapt hij door en gaat het vanaf nu goed.
Het gaat bij jullie dus ook mis bij het erbij blijven zitten! Ik moet ook direct weggaan en als hij dan moppert wegblijven, dan valt hij in slaap, als hij huilt direct terug anders raakt hij hysterisch.
Niels heeft nog geen boventanden om mee te knarsen, maar hij knarst wel over glazen als hij drinkt

Thomas ook koorts, arm ventje. Snel beter worden hoor
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:41:57 #121
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84292086
Oww Trixie Stef ook al ziek. Gelukkig met het omgekeerde effect qua slapen bij jullie. Maar inderdaad, niet de manier waarop je het graag wilt hebben.

Tandjes poetsen misschien een paar keer per dag doen als je er tijd voor hebt? Dan heeft hij iig een aantal uren per dag 'schone' tanden ipv een nacht lang. En misschien wordt het daardoor zo normaal dat de lol er vanaf gaat?

Tandenknarsen *check*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84292187
Hoi Incantrix! wat is er dan met Stef dattie koorts heeft? virusje?
Ik heb het niet allemaal meegekregen sorry, ik ben een beetje van het padje geloof ik
kreeg ineens post....een kaartje dat ik zelf heb verstuurd, maar mijn eigen adres erop heb geschreven ipv de ontvanger....echt ben er zo niet bij met mijn kop
Het tandenpoetsen hebben wij altijd voor het slapen gaan gedaan, met een liedje (tenminste, ik zing een liedje, mijn niet) poetsen poetsen poetsen...poets je tandjes maar...poetsen poetsen poetsen...je bent al bijna klaar...poetsen poetsen poetsen...poets je tandjes maar...nog eeeeeventjes poetsen en dan ben je klaar (slapen maar)Lars heeft nog geen tandjes, die die hoeft ook nog niet te poetsen, we doen nu wel een slaapritueel waarbij hij nog even de diertjes op zijn kamer gedag zwaait enzo

Davinia, ik had eerst ook zoiets van: wat een trol, die schoonmoeder.... maar na het lezen van Claudia's post ook weer een beetje de andere kant op gedraaid zeg maar. Neemt niet weg dat het gewoon belachelijk is dat ze wegloopt als je tegen haar praat, superonbeleefd

Oh en ik wil Miss Sly nog even feliciteren met Senna! nu is ze echt 1! Jullie baby'tje is een dreumesje geworden....

En nu gauw naar bed, ben mezelf nogal tegengekomen vandaag op Burnout gebied zeg maar...
Paar pasjes vooruit, pasje terug....en dat pasje terug was vandaag aan de orde, wat een gevoel is dat
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 20 juli 2010 @ 21:47:08 #123
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84292339
Och jee, zo zielig als ze ziek zijn. En slopend voor de mama's
Beterschap voor alle zieke beebs
pi_84292410
Ai Karin Rustig aandoen hoor. En dat adres Je wilt stiekem gewoon meer kaartjes krijgen!

Oh en tandjes poetsen.
Als je Stef na het poetsen borstvoeding geeft maakt het niet uit, dat zorgt niet voor meer cariës schijnt.
En anders zou ik toch ook al eerder poetsen, want slapen is ook heel belangrijk. Meerdere keren op een dag poetsen schijnt ook al niet zo goed te zijn, maximaal twee keer, anders beschadig je het glazuur juist.
Ik zing ook een liedje, maar het helpt niet, hij krijst alsof hij mishandeld wordt en vanavond smeet hij zijn tandenborstel dwars door zijn kamer hihi
pi_84293401
Dat ie dat zo leuk vindt joh, tandenpoetsen. Prijs je gelukkig! Hier vergaat de wereld.

Nu vond ik 'r vanavond sowieso even het irritantste wezen op aarde. Pff, wat een drakenpit zeg. Toet afdoen en aan- en uitkleden vindt ze het vreselijkste dat je 'r aan kuntdoen. Vooral d'r toet afdoen is paniek: ze begint al te brullen zodra ze het doekje ziet, overstrekt zich en werpt zich dan theatraal naar achteren om vervolgens hard d'r hoofd tegen de steun van de kinderstoel te stoten. Drama compleet natuurlijk.

En tijdens het uitkleden kon ik 'r gewoon niet houden, zo was ze aan het spartelen en schreeuwen. En natuurlijk had ze een poepbroek waar ze met twee voeten vol in stampte.

Toen heb ik Nils maar even geroepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')