abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84235337
Het grote babietjes topic (6-12 maanden) deel 36

*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84235955
Wat een stilte hier
quote:
Op maandag 19 juli 2010 14:37 schreef Groofsken het volgende:
Hoe is trouwens met jullie conditie en dergelijke gesteld? Ik ga deze zomer 3 keer in de week zwemmen heb ik besloten (ik heb 6,5 week vrij). Ben vanochtend voor het eerst geweest (op de fiets naar het zwembad ook!), en het voelt nu al goed .
Ik heb nog steeds echt zoveel last van mn been dat ik er gewoon sacherijnig van word (en ik word niet snel sacho! )
Helaas helaas, ik zou zo graag weer gaan hardlopen of zelfs zwemmen idd maar het gedoe met mn been de pijn na het zwemmen belemmert me gewoon in het dagelijks leven dan de dag erna zeg maar, té irritant voor woorden. Eigk moet het rusten maar zie maar eens rust te nemen met een baby...

Amélie heeft nu echt duidelijk last van de kiezen trouwens de hele tijd op haar vingers aan het kauwen enzo, veel huilen. Echt zo sneu. Dikke bobbels zitten er in haar mond.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84236187
Oh bah...doorkomende kiezen

Leah heeft nog geen tandjes. Ik zie er best tegenop...vind het zo zielig altijd..

en Groof, 6,5 week vakantie....jaloers
pi_84236299
Arme Amélie! En arme jij ook trouwens huup, wat naar dat je nog steeds zoveel last van je been hebt!

Groof dapper hoor, kamperen met 2 kleine kinderen En fijn ook dat je dicht bij huis zit mocht het niet lukken 's nachts!

Wat conditie betreft, ik ben vorige week begonnen met fitnessen in de hoop wat conditie te krijgen.. Ik ren en vlieg constant achter Timo aan en kan het amper volhouden, en dan kan hij nog niet eens lopen Hoog tijd dus er wat aan te doen
  maandag 19 juli 2010 @ 15:25:49 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84236440
Wat voor beenpijn heb je precies Huup?
Op een bepaalde plek of over de hele lengte?
Mooi kut!

Bij Fabi komt er een heel klein tandje door. Heel klein!
Een piepklein tandje.

@ groof, ik heb hardloopschoenen gekocht.
pi_84236461
Conditie is hier ook ver te bekennen hoor, even naar de zolder staat garant voor buiten-adem zijn
Ik heb een tijdje gesport maar ben meer een donateur dan sportend lid, dus dat vind ik jammer. Daarbij was het ook duur vind ik, 1 keer per week steps, 37,50¤
(je mocht wel vaker komen trouwens, maar ik deed maar 1 keer per week)

Tanden heeft Lars ook nog niet, dat leed is ons nog even bespaard, zal me benieuwen hoe lang het nog duurt, Meike kreeg met 10 maanden tandjes, en Lars is nu 10 maanden....
Sneu dat Amélie er zo'n last van heeft.

Groofsken, ook onze eerste keer kamperen met 2 kindjes inderdaad, laatste keer dat we kampeerden was Meike anderhalf, dus ik hoop dat we het nog niet verleerd zijn haha
En ik hoop dat het voor Lars ook een beetje leuk is. Scheelt; er is een zwembad, zowel binnen als buiten, met babyzwemuurtje sochtends!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84236529
Conditie? Ik neem me steeds voor 's avonds hard te gaan lopen, maar zodra Niels slaapt stort ik in en wil ik ook naar bed En ik moet ook buikspieroefeningen gaan doen, maar het is te warm

Amaranta wat naar die onzekerheid over de borstvoeding als je geopereerd moet worden. Maar pijn blijven houden is ook niet fijn natuurlijk Kan hij niet bij je drinken terwijl je in het ziekenhuis ligt, dat iemand hem langs brengt? Of is dat te zwaar?

Chan wat naar nou dat Timo alweer afgevallen is Gelukkig herkennen ze het op het CB als een normaal patroon voor zijn leeftijd.
Ik heb zelf op het bijvoedingsforum iets gevraagd over afvlakkende groei (niet afvallen) en ik moest Niels meer vetten aanbieden. Het klopt wel dat wij heel mager eten en ik was dus ook heel zuinig met vet voor Niels. Nu geef ik hem altijd boter op zijn brood en crackers en bv pindakaas en geitensmeerkaas, een beetje olie door zijn eten en volle yoghurt. Omdat die kleintjes nog maar zo weinig binnen krijgen (Niels iig, Ivan niet ) maar daar wel heel veel energie uit moeten halen omdat ze zoveel energie verbruiken. Ook leg ik hem nu heel vaak aan: voor en na ieder slaapje.
Ik weet nog niet of het iets uitgehaald heeft. Ik had eigenlijk tussendoor een keer willen wegen, maar nu is hij net ziek geweest en zal wel weer wat spekkies verloren hebben.
Dierentuin Emmen Helaas wonen we er nu te ver vandaan. Dan maar Arnhem

Icantrix wat SLOPEND!! Bah ik hoop echt dat het snel beter gaat joh. Arme Stef en jullie, zo moe. Hebben jullie nou een auto of... misschien valt hij wel in slaap als je hem duf maakt door te rijden in de auto? Of in de wandelwagen? Of misschien wil jouw man hem wel in de doek doen zodat hij slaperig genoeg wordt om te slapen? Maar wat hier toen echt hielp was een heel warm bad en daarna aanleggen... maar dat was vast ook een toevallige samenloop van omstandigheden, want hij moet dan net honger hebben en niet juist overprikkeld raken van een bad.
Moeilijk hoor Ik voel heel erg met jullie mee en ik hoop echt dat het tandjes zijn of de warmte want dan is het tenminste opgelost als die rotdingen doorgekomen zijn of wanneer het weer koeler wordt.
*knuffel*
En wow wat kan hij al goed kruipen, dat heeft hij snel onder de knie gekregen zeg!! En zitten en zelfs staan, snellerd!! Echt een heel leuk en herkenbaar filmpje.

Marlinde bijvoeding geef je in de eerste instantie gewoon tussendoor, gewoon om te proeven en te ervaren. Niet al te druk om maken

Niels weet heel goed wat "Nee" betekent en kruipt dan nog harder naar dat wat niet mag met een ontzettend ondeugend gezicht. En als ik "Nee" zeg terwijl hij er al mee bezig is dan kijkt hij mij onzeker lachend aan en probeert het steeds weer opnieuw of mag iets anders misschien wel? Arme kat Hij gaat (nog) niet gillen of huilen als iets niet mag.
Wat ik doe is zeggen wat niet mag en waarom niet en een alternatief aanbieden (de kat zachtjes aaien ipv knijpen) of hem weghalen van de plek en afleiden met een leuk speelgoedje wanneer hij ergens aankomt wat niet mag. De etens- en drinkbakjes van de katten heb ik hoog weggezet, ik werd er gek van dat Niels iedere twee minuten naar de keuken kroop om ze om te gooien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinkly op 19-07-2010 15:33:54 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84236815
Twinkly dat is nog iets waar ik eens stil bij kan staan, misschien moet ik hem gewoon wat vetter eten aanbieden, kwark in plaats van yoghurt of zo. Pindakaas blieft hij niet, maar gewoon een plakje kaas gelukkig wel.
Veel aanleggen wil ik het liefst niet doen, we zijn eindelijk op 3 voedingen nu en dat is in principe gewoon genoeg voor hem, hij is haast 1 jaar..

Wat een geweldige foto's van Niels! En precies zoals Timo het ook doet.. Als hij nee hoort, nog sneller er op af
  maandag 19 juli 2010 @ 15:41:06 #9
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84236943
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:28 schreef Twinkly het volgende:

Amaranta wat naar die onzekerheid over de borstvoeding als je geopereerd moet worden. Maar pijn blijven houden is ook niet fijn natuurlijk Kan hij niet bij je drinken terwijl je in het ziekenhuis ligt, dat iemand hem langs brengt? Of is dat te zwaar?
Ik word helaas in een andere stad geopereerd... dus ik weet niet of dat een optie is.Maarja, eerst even afwachten of ik tzt uberhaubt nog wel voeding geef.
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:37 schreef Chan het volgende:

Veel aanleggen wil ik het liefst niet doen, we zijn eindelijk op 3 voedingen nu en dat is in principe gewoon genoeg voor hem, hij is haast 1 jaar..
Als ik mijn schema van vandaag ga introduceren, dan zit ik ook nog 'maar' op 3 keer bv, is dat dan te weinig voor nu?
pi_84237208
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:41 schreef amaranta het volgende:
Als ik mijn schema van vandaag ga introduceren, dan zit ik ook nog 'maar' op 3 keer bv, is dat dan te weinig voor nu?
Je productie stabiliseert zich rond de 9 maanden, als je voor die tijd teveel voedingen afbouwt kan het zijn dat de productie helemaal stopt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 19 juli 2010 @ 15:51:40 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84237305
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:48 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Je productie stabiliseert zich rond de 9 maanden, als je voor die tijd teveel voedingen afbouwt kan het zijn dat de productie helemaal stopt.
hmm dan hou ik er nog 1 voeding in
pi_84237478
Amaranta ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Op het cb zeiden ze in elk geval dat 2 voedingen voor Timo zijn leeftijd echt genoeg zijn. Dus dan zou 3 voedingen genoeg moeten zijn voor kindjes die wat jonger zijn, maar wanneer je dan van 4 naar 3 kunt weet ik echt niet. Ik heb het hele afbouwen precies op Timo zijn verzoek gedaan, behalve dus die overstap van 4 naar 3 pas geleden. Ik twijfel nu wel omdat hij dus afvalt die 4e voeding toch maar weer op te pakken, maar ik wil zo graag dat hij gewoon wat andere dingen gaat eten en drinken in plaats van die voeding..
  maandag 19 juli 2010 @ 16:09:47 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84237892
Omdat het niet bij te houden is hier, en ik echt ff mn rust nodig heb, doen we gewoon maar een kleine Aviva-update, met een paar kleine reacties

miss, wat fijn dat je een leuke verjaardag heb gehad, ondanks dat de taart niet geheel naar wens was! Heeft Senna jouw frustraties op de taart kunnen uiten?

amaranta, had je nou een hernia, of was het wat anders? hopelijk wil fabi na de operatie nog wel bij je drinken! en anders heb je toch mooi 9 mnd bv kunnen geven, nietwaar?

trixie, gaat het slapen nog niet beter? pffff... hebben jullie nog ideeën wat het zou kunnen zijn?

@ conditie, ik ga met de trap naar de kolfruimte 1 keer 2 verdiepingen durf ik nog wel met mn bekken. en gaat ook goed

ik lees heel veel voer schema's, daar doen we niet aan hier madam eet als ze honger heeft, anders kan je de boom in met je voedsel, dan blijft het snaveltje mooi dicht! beetje jammer dat ze dan niet helemaal lekker aangeeft dat ze honger heeft (behalve echt jammeren van de honger, maar dan krijgt ze gewoon de borst, dan vind ik het sneu om te gaan klooien met hapjes en stukjes en zo.)
maar 's avonds smikkelt ze meestal wel lekker wat mee, en door de dag bied ik steeds aan, in de hoop dat ze dan wel mss trek heeft

gister schoof ze zo bijna een Magnum ijsje naar binnen! zat te hijgen naar mn ijsje, ik denk, ik laat haar ff voelen dat het koud is, dan schrikt ze en hoeft ze niet meer. wat doet madam? voelt eraan, grijpt het met beide handjes stevig vast en werpt zich vol op het ijsje als een uitghongerde piranha. ik heb haar maar ff aan PR gegeven, zodat ik mn ijsje kon eten.

van het lepeltje blieft madam niet te eten, enkel stukjes. laat schoonmoeder nu net weigeren om stukjes te geven, dus aviva eet niets/nauwelijks bij schoonmoeder. ze wil ook geen broodkorstje geven, en als i wil uitleggen hoe ik die stukjes doe, loopt ze weg. beetje jammer. aviva is ook 6 dagen/wk van de speen af, maar schoonmoeder heeft een nwe gekocht voor daar

verder wil ze steeds staan, dus neerzetten om te gaan zitten is nogal een toer

en is ze gewoon heel erg lief.
tot zover weer mijn bijdrage voor nu
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84238279
Ik moet even mijn verhaal kwijt..

Rienk en ik waren wezen winkelen, eerst even naar het centrum en toen nog even boodschappen bij de AH. Dus we komen terug, (Rienk lag lekker te slapen in de maxicosi) en ik zie dat ik zijn autodeur nog open had staan. Gelukkig lag alles er nog in en ik zet Rienk in de auto, gooi daarna mn tas er achteraan en loop om om mijn deur open te doen. .. Op slot.. shit! -probeert andere deur- ook dicht. *GODVER, OP SLOT!* Dus ik ben gelijk J. op. "luister, Sleutels in de auto, rienk in de auto, deur op slot; wat nu?" We besluiten de buren te bellen, onze reserve huissleutel ligt buiten en de reserve auto sleutel in de meterkast, dat hij die even moet brengen. Maar ze zijn niet thuis. Ik probeer een andere buurman te vinden in de gids, staan er niet in *paniek* bel de politie stelt iemand voor. Dus ik bel "Nee sorry mevrouw, daar komen we niet voor, je kan wel de anwb bellen" Einde gesprek. Dus ik ren weer naar binnen, en krijg het nummer van de anwb, dus ik bel. Blijk het de winkel te zijn. *fuck* ze geeft me het nummer en in bel. Tering wat duurt dat lang. Maar gelukkig, ze komen er aan. (Ik ben geen lid, J is lid.) Na een poos zie ik ze eindelijk verschijnen. Rienk huilt inmiddels en ik kan niks dan hem huilend toe spreken vanaf buiten.. Als de man binnen bereik is schreeuw ik hem toe "kan me niet schelen hoe je het doet, maar haal mn zoon er uit!" De man ziet dat mn raam openstaat (zo'n 3cm) en pakt een lange stang. En wipt zo mn deurhendel open. Hij duikt de auto in en doet Rienk zn deur open.

Ik vis een helemaal beplakt jongetje uit de auto dat gelukkig gelijk ophoudt met huilen en rustig rondkijkt..

De man hoeft verder niks, ook geen gegevens van mij maar zal nog wel even de politie bellen, want dit was schandalig.
Al met al heeft het nog geen half uur geduurd gelukkig.

Ik ben nog steeds helemaal van slag. En achteraf bedachten we nog dat we het raam in konden slaan Nou ja. Rienk is helemaal in orde, die ligt nu te keten in bed dus denk dat ik hem nog maar even weer uithaal. Hij heeft gelijk gedronken daar want ik had een fles water mee voor hem..

Bwuh
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 19 juli 2010 @ 16:23:54 #15
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84238365
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:21 schreef Vlindur het volgende:
Ik moet even mijn verhaal kwijt..

Rienk en ik waren wezen winkelen, eerst even naar het centrum en toen nog even boodschappen bij de AH. Dus we komen terug, (Rienk lag lekker te slapen in de maxicosi) en ik zie dat ik zijn autodeur nog open had staan. Gelukkig lag alles er nog in en ik zet Rienk in de auto, gooi daarna mn tas er achteraan en loop om om mijn deur open te doen. .. Op slot.. shit! -probeert andere deur- ook dicht. *GODVER, OP SLOT!* Dus ik ben gelijk J. op. "luister, Sleutels in de auto, rienk in de auto, deur op slot; wat nu?" We besluiten de buren te bellen, onze reserve huissleutel ligt buiten en de reserve auto sleutel in de meterkast, dat hij die even moet brengen. Maar ze zijn niet thuis. Ik probeer een andere buurman te vinden in de gids, staan er niet in *paniek* bel de politie stelt iemand voor. Dus ik bel "Nee sorry mevrouw, daar komen we niet voor, je kan wel de anwb bellen" Einde gesprek. Dus ik ren weer naar binnen, en krijg het nummer van de anwb, dus ik bel. Blijk het de winkel te zijn. *fuck* ze geeft me het nummer en in bel. Tering wat duurt dat lang. Maar gelukkig, ze komen er aan. (Ik ben geen lid, J is lid.) Na een poos zie ik ze eindelijk verschijnen. Rienk huilt inmiddels en ik kan niks dan hem huilend toe spreken vanaf buiten.. Als de man binnen bereik is schreeuw ik hem toe "kan me niet schelen hoe je het doet, maar haal mn zoon er uit!" De man ziet dat mn raam openstaat (zo'n 3cm) en pakt een lange stang. En wipt zo mn deurhendel open. Hij duikt de auto in en doet Rienk zn deur open.

Ik vis een helemaal beplakt jongetje uit de auto dat gelukkig gelijk ophoudt met huilen en rustig rondkijkt..

De man hoeft verder niks, ook geen gegevens van mij maar zal nog wel even de politie bellen, want dit was schandalig.
Al met al heeft het nog geen half uur geduurd gelukkig.

Ik ben nog steeds helemaal van slag. En achteraf bedachten we nog dat we het raam in konden slaan Nou ja. Rienk is helemaal in orde, die ligt nu te keten in bed dus denk dat ik hem nog maar even weer uithaal. Hij heeft gelijk gedronken daar want ik had een fles water mee voor hem..

Bwuh
Zo'n actie zou de mijne kunnen zijn... Trouwens, als mijn kind erin zit zou ik gewoon mn ruitje inslaan... Mn auto is toch geen reet waard.. Mn kind wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 19 juli 2010 @ 16:25:29 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84238430
Wat zul je geschrokken zijn.
Ik begrijp alleen niet waarom die man het nodig vindt om de politie erbij te halen.
Het is toch gewoon domme pech??
  maandag 19 juli 2010 @ 16:26:29 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84238472
Maareh, viel de deur van Rienk in het slot op het moment dat je de deur dichtgooide of kinderslot?
pi_84238491
Amaranta, de politie wilde juist niet komen. Dat vond hij schandalig en zou daarom nog wel even bellen.

(doen alleen bij mij de smiley's het niet? Niks werkt qua knoppen :[
  maandag 19 juli 2010 @ 16:27:58 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_84238532
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:26 schreef Vlindur het volgende:
Amaranta, de politie wilde juist niet komen. Dat vond hij schandalig en zou daarom nog wel even bellen.

(doen alleen bij mij de smiley's het niet? Niks werkt qua knoppen :[
oh ik las het verkeerd om/
Ik dachtdat hij het schandalig vond wat jij gedaan had, en dat hij daarom de politie ging bellen.
Ik vond het al raar.
pi_84238661
Och Vlindur, wat een vreselijk moment voor jullie beiden!
Gelukkig liep het allemaal goed af, hoe lang heeft Rienk nou in de auto gezeten?
pi_84238782
Nou, minder dan een half uur. De auto stond in de volle zon, maar gelukkig zat Rienk aan de schaduwkant. En beide voorramen stonden 3cm open.

Maar dit gebeurd me nooit weer
pi_84238843
Pff Vlinder gelukkig dat de ANWB je zo netjes te hulp is geschoten!

Iris die heeft het voor elkaar gekregen om zelf haar jurkje (met drukknopen) uit te trekken in bed... .
Kom ik boven staat ze te springen in bed, jurkje ernaast gesmeten... hoi mam
Fake it till you make it...
pi_84238905
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:35 schreef Nijna het volgende:
Pff Vlinder gelukkig dat de ANWB je zo netjes te hulp is geschoten!

Iris die heeft het voor elkaar gekregen om zelf haar jurkje (met drukknopen) uit te trekken in bed... .
Kom ik boven staat ze te springen in bed, jurkje ernaast gesmeten... hoi mam
Zei ze dat er ook nog bij
Slimme meid heb je toch!

Vlindur, gebeurd is gebeurd, Rienk is het allang weer vergeten.
Dikke knuffel voor jou voor de schrik
pi_84239100
Brrr Vlindur wat eng *dikke knuffel* voor de schrik. Pff volgens mij zou ik in huilen zijn uitgebarsten aan de telefoon met de politie...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84239538
Oh Gats Vlindur, wat enorm schrikken! Mij zou dit dus ook echt zo kunnen overkomen he, hoevaak ik wel niet autosleutels in het slot/in auto laat slingeren, wonder boven wonder nog nooit sinds Wolf er is
Ik zou keihard janken en bedenken of ik de ruit zou gaan inslaan, ik zou het denk ik ook niet gedaan hebben hoor.
Lekker van die politie trouwens, ik zou hebben gezegd,'' oh voor een baby in nood komt u niet?!! wat is dan wel belangrijker?'' pfff
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84239929
Ooooohw Vlindur, wat een schrik zeg, ik zou geloof zodra alles weer gedaan en klaar en goed was eerst even een gigantisch potje gejankt hebben om alle "wat als-en" Je hebt goed gehandeld!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_84240077
oef Vlindur wat een schrik

@Amaranta, ik heb een slijmbeursontsteking, nog steeds, op zich niet heel veel last van zolang ik heel rustig aan doe, maar het wordt wel steeds lastiger. Het heeft zeg maar steeds minder nodig om weer pijn te gaan doen enzo. En het belemmerd me dan gewoon. Nu is B. nog thuis dus ik probeer zoveel mogelijk rust te houden, als hij na de vakantie aan het werk is weer dan hoop ik dat het zoveel mogelijk over is.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84240449
Vlindur, ik kreeg gewoon de zenuwen tijdens het lezen. Pff, wat moet je geschrokken zijn.

Whaaah! Lente staat los! Net op het strand duwde ze zichzelf vanuit hurkstand zo omhoog. En ze bleef wel een seconde of vijf staan.
pi_84240471
Wooow wat goed Ssserpente!!! Snelle dame! Waar t strand toch ook al niet goed voor blijkt!
pi_84241964
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo'n actie zou de mijne kunnen zijn... Trouwens, als mijn kind erin zit zou ik gewoon mn ruitje inslaan... Mn auto is toch geen reet waard.. Mn kind wel.
Ja, dat zeg ik ook zo, van afstand. Maar schrik en stress doet een hoop met je probleemoplossend denkvermogen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84243484
Ssserpente wat goed!!
en wat zijn ze dan groot ineens hè, die paar seconden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84244410
Ik blijf maar zeggen dat Ivan geen enkele interesse toont in zitten. Vandaag ging hij zomaar vanuit kruipstand ineens zelf zitten! Hij was een treintje aan het bestuderen. (Waar hij trouwens ook al allerlei knopjes van in kon duwen!)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 19:05:41 #33
5428 crew  miss_sly
pi_84244674
Vlindur, wat een nachtmerrie is dat. GElukkig alles goed nu en heeft Rienk nergens last van. NU jij nog bijkomen

Lente goed joh!

En Ivan, wat doe je nu?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84244742
Jeetjemina, Vlindur! Wat een rotsituatie. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben, maar het is ronduit belachelijk dat de politie niet kwam. Wat moet je je op zo'n moment in de steek gelaten voelen. Je hebt het prima gedaan, hoor!
pi_84244823
quote:
Op maandag 19 juli 2010 17:09 schreef Ssserpente het volgende:
Whaaah! Lente staat los! Net op het strand duwde ze zichzelf vanuit hurkstand zo omhoog. En ze bleef wel een seconde of vijf staan.
pi_84245047
Karin, ja dat zei ze er bij

Huup, ik duim dat je tegen de tijd dat B weer moet werken, het zo goed als over is

Lente wat goed!

Ivan, gewoon zelf gaan zitten, goedzo

Wij hebben echt een klimgeit, presteerde ze het onlangs om in het bed van zuslief te klimmen (laag peuterbedje), nu heeft ze de lat iets hoger gelegd en klimt op de lage tafel in de woonkamer...
Volgende stap, de bank?! Dus probeer haar nu maar aan te leren dat als ze ergens af wil, ze achteruit gaat... Tjonge die gaat zo hard ineens, loopt nu ook gewoon door de kamer heen, niet alleen met een hoop aanmoedigen tussen ons heen en weer, maar gewoon daar waar ze heen wil. Met wel nog wat vallen regelmatig, maar leve de pampers .
Nog 2 weken dan is ze een echte dreumes...
pi_84245131
Jeetje Vlinder, wat een schrik zeg....Lang leve de anwb. En onvoorstelbaar dat de politie dan dus niet eens komt.

Lente, wat ben jij toch een rappe dame! Lente en minisproetje schelen een paar weken maar hier wordt nog niet eens gekropten ofzoiets.

Miss Sly, jij alvast gefeliciteerd met Senna morgen!

En ik was het is mij helemaal vergeten te feliciteren (sorry )
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  maandag 19 juli 2010 @ 19:32:46 #38
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84245723
Och Vlindur, dat is schrikken zeg. Gelukkig is het helemaal goed gegaan .
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 19:48:50 #39
5428 crew  miss_sly
pi_84246384
Ik vrees dat wij ons morgen in het dreumestopic gaan melden met tandjesleed. Ze is sowieso wat hangerig en huilerig, maar telkens als ze wat eet, wordt het drama. Sommige dingen gaan goed, zoals brood, maar als het ietsje harder is, gaat ze heel hard huilen. Volgens mij zie ik ook iets linksonder, maar ik mag niet kijken of voelen en tandenpoetsen was een nog groter drama dan anders. Zo sneu he, die tandjes Nu ligt ze in bed met voor de zekerheid maar een pcm, zodat ze iig wat slaapt.
pi_84246452
Vlindur, jeetje man. Gelukkig is alles goed nu

en een voor Lente en Ivan
pi_84247811
Incantrix, wat balen van het slechte slapen zeg!

Vlindur, pfoe wat schrikken zeg! En wat stom van de politie!!

Ivan kan zelf gaan zitten! Goed zeg!

Vergeet ik Lente helemaal!! Ook al zo goed!
pi_84247832
Arme Senna Hopelijk slaapt ze wel goed.
Klimgeit tjee wat een avonturiertje
Ivan haha droog hoor, gewoon eventjes gaan zitten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 19 juli 2010 @ 20:30:46 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_84247976
Miss, de laatste avond als baby! Wat is de tijd gevlogen he. Een echte dreumes. Veel plezier morgen op haar echte verjaardag en ik hoop dat de tandjes geen roet in het eten gooien.

Vlindur, pff, schrikken! En stom ja, dat de politie daar dus niet voor komt.
Icantrix, petje af voor jullie geduld. Ik hoop dat het snel beter gaat
Stoere Lente die ineens los staat. Knap gedaan!
Groofsken, diep respect, kamperen met die twee ukken van je.

Over conditie. Die is weer redelijk. Ik ga namelijk op de fiets naar mijn (nieuwe) baan, dus sinds 1 april zit ik zo'n 40 minuten per dag op de fiets. EN waar het eerst met moeite in de vierde versnelling was, zit ik nu op versnelling 6. Spiertechnisch is een ander verhaal. Mijn buikspieren zijn compleet foetsie. Maar ik heb heel lang zo'n gat gehad tussen die spieren en mijn bekkenbodem was ook nog steeds niet je van het, nu is het beter en dus ga ik weer aan de slag.

O en ik heb net een moment gehad. Ik zat achter de computer en Driekus scharrelde hier wat rond. Ineens begint ie me te brullen. We hebben zo'n draagbare radio hier staan en daar zat ie dus met zijn vinger tussen radio en hengsel. Tot overmaat van ramp was ie daar met zijn volle gewicht zelf op gaan hangen. Flink koelen, het lijkt nu mee te vallen, maar tjemig, dat kost mij weer 5 grijze haren.

Ijsjes moet je echt niet aan zo'n kleintje geven, daar ben ik ook achter. Driekus kaapte mijn marsijsje op vakantie bijna. Heb em net maar een beetje yoghurtijs laten proeven (gewoon zelf ingevroren yoghurt in zo'n ijsjesvorm). Hij vond het nu wel lekker en toch maar raar, zo koud.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 20:33:27 #44
5428 crew  miss_sly
pi_84248102
Met enige vertraging, de verjaardagsfeestfoto's!

De gewraakte taart!

Waarom is iedereen aan het zingen?

Wat doe je nou met dat vlammetje?

Bij het uitblazen hielpen de neefjes

Om je vingers bij af te likken

Bij het bezoek was ook een meisje van 3 en dat vond Senna veel interessanter dan kadootjes Dat kindje kon al zelf lopen en praten en had schitterende LelliKelli's

Emmertje met Nijntje, dat ziet er tenminste bekend uit

En deze is gewoon lief: mijn oudste neefje (bijna 6) was in het park telkens bezig met Senna aan de hand te lopen. Deed hij heel lief en geduldig, alleen liep hij telkens net iets te snel

Verder nog veel foto's maar allemaal met andere mensen erop, dus die zet ik niet online.
pi_84248217
lieve foto's miss wat wordt ze groot je meisje! Alvast gefeliciteerd voor morgen, en tot snel bij de dreumesen!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84248317
Senna

en ik vind de taart (kijk dat handje) mooi met die bloemetjes
  maandag 19 juli 2010 @ 20:42:43 #47
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84248488
Ach wat een lieve foto's Miss. ik vind die eerste met dat handje bij de taart ook super! En wat is ze toch leuk .
  Moderator maandag 19 juli 2010 @ 20:49:13 #48
5428 crew  miss_sly
pi_84248714
Ja, dat handje he? Echt een lucky shot
  maandag 19 juli 2010 @ 20:54:12 #49
100412 mefke79
komt goed!
pi_84248887
Miss, is Senna al bezet...ik heb hier anders nog een leuk brabandertje in de aanbieding. Ze is zo schattig!
pi_84249084
Ohhh Miss! Ik geniet vanaf hier met je mee en doe een duit extra bij mn eigen voorpret door jouw foto's! Wat heerlijk zeg, wat een échte dreumes, ze lijkt eraan toe te zijn om baby af te zijn!
En wat zie jij er ook hartstikke goed uit! ?Apetrotse mam!
pi_84249652
Ahw Miss, wat een mooie foto's! Dat handje naar die taart .
Tot ziens bij de dreumessen en een voor het tandjesleed
  maandag 19 juli 2010 @ 21:23:03 #52
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84250097
Senna

Oh Vlindur, ik krijg helemaal buikpijn van je verhaal

Nijna, wat knap dat ze zich al kan uitkleden!

Aviva en Driekus weten wat lekker is
Maar ijsjes kunnen best al, Toby had laatst ook geproefd van een zelfgemaakt diksap-ijsje. Hij keek erbij alsof hij gemarteld werd, maar kwam steeds weer terug voor nog een likje

Lente, wat een snellie ben je toch
En Ivan ook een nieuw trucje

Huup, balen van je heup
En Amaranta, wat is er met jou dan?
.... met gevoel voor drama....
  maandag 19 juli 2010 @ 21:34:33 #53
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84250693
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:15 schreef lily het volgende:
Oh bah...doorkomende kiezen

Leah heeft nog geen tandjes. Ik zie er best tegenop...vind het zo zielig altijd..

en Groof, 6,5 week vakantie....jaloers

Ze zeggen altijd dat ze er minder last van hebben hoe later ze komen. Dus laten we duimen voor Leah

Ik heb niet meegekregen dat Huup iets aan haar been heeft, straks maar eens even teruglezen ah slijmbeurs, ouchie. Beterschap meiske!

Vlindur! Oei, wat zul je geschrokken zijn!

He, er is een telefoontje tussendoor gekomen en nou weet ik niet meer wat ik nog wou zeggen. Nouja voor de rest.

Thomas is wat koortsig. Gisternacht (38,5) ging het al niet echt lekker en vanavond (39,9) nog een slagje minder. Het zullen we weer tandjes zijn. Hij wou vannacht alleen maar zielig tegen me aan geplakt hangen. Zo sneu he, dat ze er zo veel last van kunnen hebben.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  maandag 19 juli 2010 @ 21:40:05 #54
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84250956
Huup wat naar, die ontsteking. Bleh. Het lijkt me strontvervelend om door zoiets belemmerd te worden. . Ik hoop ook voor je dat het na de zomer wat minder zal zijn. Minder zal zijn, wat zeg ik? Dat het gewoon verdwenen is, potverdorie .
pi_84251429
Ik vind het wel een mooie taart hoor, miss sly. Misschien iets anders dan je je had voorgesteld, maar niks om je voor te schamen!

Trixie... Wat ontzettend vermoeiend. Maar hij gaat wel snel in zijn ontwikkeling, zeg! Thoma skruipt nog steeds niet, we denken steeds dat het niet meer lang kan duren, maar dat denken we al een maand . Stef is zo leuk

Ivan lekker aan de zit? Knap hoor! Mijn baby moet ook eens wat nieuws kunnen

Vervelend zo'n ontsteking, Huup. Lijkt me erg pijnlijk...

Gisteravond hier ook een klein slaapdrama. Hij heeft zo'n last van zijn tandjes. Volgens mij heeft hij er onder altijd meer last van dan boven. Vandaag verhoging en overdag amper geslapen bij mijn moeder. Om half 6 warme hap er in gepropt en in bed gelegd, hij slaapt nu al een hele tijd. Ondertussen nog een fles erin. Dus hopelijk slaapt hij de nacht door. Maar hij is zooo lief, doodmoe, pijn in zijn mondje, koorts, en blijven lachen... [zucht]
pi_84252825
Lente wat knap
Vlindur das schrikken. Gelukkig is Rienk het al weer vergeten
Miss wat een leuke taart! En wat een leuke foto's verder van je meisje een echte dreumes is ze geworden.

Voor iedereen die ik vergeten ben

Jamie is vandaag op de pasfoto gegaan we hebben een paspoort voor hem aan gevraagd. Das echt idioot duur zeg Echt een lieve foto is het. Zal kijken of ik hem morgen op mn werk ff in kan scannen.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:17:49 #57
100412 mefke79
komt goed!
pi_84253099
Martine, ik zag je opmerking over de tuitbeker. Driekus vindt het maar lastig om de tuitbeker zo ver op te tillen dat ie er goed uit kan drinken. Daarom zijn we toen een rietjesbeker gaan gebruiken, die kan je ook liggend op je buik nog leeg krijgen. En omdat het toch een soort van zuigen is, ging dat meteen goed. Inmiddels heb ik ook een soort van tussenvorm, dus wel een rietje maar een harde bovenkant en ook dat gaat. Ik denk dat wij de tuitbeker niet meer gaan proberen, we oefenen nu met een gewone beker.
  maandag 19 juli 2010 @ 22:39:48 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_84254084
Hoera! Slybeeb is (morgen) een jaar moeder!
Van harte gefeliciteerd vrouwke!
De meest bijzondere verjaardag, die eerste.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 19 juli 2010 @ 23:10:50 #59
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_84255732
Even snel nog hier

Vlindur: Wat schrikken zeg! Fijn dat het toch goed opgelost is
Miss: Leuke taart hoor Fijne verjaardag

Ik ben hier nog voor een laatste vraag en dan zal ik me koest houden tot Tessa echt 6 maanden is Hoeveel schepjes voeding hebben kindjes van 6 maanden nodig op een dag? En hoeveel vocht minimaal?
Ik heb vandaag voor het eerst een pyamapapje gegeven (vanille), maar kan nergens vinden op het pakje hoeveel schepjes poeder erin zit. Heb zo'n k-e-k ding gekocht, kijken of Tessa er beter op slaapt (en het is ook 200 ML ipv de 250 die ik haar normaal gaf)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_84261982
Marlinde, zon pakje is volgens mij gewoon de vervanging van 1 flesje van 200 ml (waar normaalgesproken 180/6 in zit)... Minke krijgt nog steeds 4x 180/6 en 1x 210, maar das geloof ik nog erg veel (maar we willen wel richting 4 flessen binnenkort). Minimum is dacht ik 500ml op een dag, aantal schepjes is dan denk ik 17 ongeveer...
pi_84261987
Senna, van harte kleine dreumes!!!
pi_84261988
Marlinde, Hier staat een voedingschema. Hierin staat 3/4 x 200 ml.
Ik geef zelf nog 4 borstvoedingen dus weet niet precies wat ze krijgt maar mijn ervaring is dat de meeste moeders 180 ml (= 6 schepjes) geven of 200 ml (maar dan ook met 6 schepjes).

Maar je moet ook even kijken naar de behoefte van je kind zelf.

Ik geef zelf bijvoorbeeld geen pap en ook nog geen brood.
Leah krijgt alleen bv en 's ochtends fruit en 's avonds groente. Verder ook nog geen rijstwafels/soepstengels/koekjes of iets...
Volgende week beginnen we met brood.

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van "volproppen" zeg maar en Leah is hier gewoon tevreden mee. Heb ik het idee dat ze trek heeft leg ik haar een keer extra aan (dat is weer makkelijk met bv) maar ik heb het idee dat je met hele grote flessen juist het maagje zo uitrekt en dat je dan meer honger creeert maar dan kan ik niet onderbouwen maar is mijn gevoel

[ Bericht 46% gewijzigd door lily op 20-07-2010 06:30:54 ]
pi_84262005
Senna, meisje...je bent vandaag 1 jaar!

gefeliciteerd
pi_84262214
Gefeliciteerd met Senna's eerste verjaardag!

dinsdag 20 juli 2010 @ 07:38:17 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84262240
Senna gefeliciteerd met je allereerste verjaardag
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:43:46 #66
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84262274
Hartelijk gefeliciteerd Senna
Miss_Sly, succes met herbeleven. Vandaag een jaar geleden heb je de grootste prestatie ooit geleverd: je wonderschone dochter op de wereld gezet

Haha, het is net een plaat die blijft hangen, ik hoor de hele tijd "Mamamamamam..."
.... met gevoel voor drama....
pi_84262292
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:10 schreef Marlinde het volgende:
Ik ben hier nog voor een laatste vraag en dan zal ik me koest houden tot Tessa echt 6 maanden is Hoeveel schepjes voeding hebben kindjes van 6 maanden nodig op een dag? En hoeveel vocht minimaal?
Ik heb vandaag voor het eerst een pyamapapje gegeven (vanille), maar kan nergens vinden op het pakje hoeveel schepjes poeder erin zit. Heb zo'n k-e-k ding gekocht, kijken of Tessa er beter op slaapt (en het is ook 200 ML ipv de 250 die ik haar normaal gaf)
Zoals ik al zei kreeg Ivan toen 4x180ml (24 schepjes in totaal) en stapten we bij 7 maanden over op 3x180ml (18 schepjes in totaal). Ik denk dat het aantal schepjes ergens daar tussenin zit. Het minimum aan vocht is volgens mij inderdaad 500ml.

Ik wil toch nog een keer benadrukken dat mijn opmerkingen over je schema niet gericht waren op de totale hoeveelheid melk, maar op het aantal eetmomenten dat ik best weinig vond. Ik zou er dus niet minder melk van maken maar wat vaker iets minder per keer. Het kan namelijk nog best lastig worden om straks al die verschillende eetmomenten te hebben en haar dan ook nog haar flessen te laten drinken. Maar goed, misschien lost dat probleem zich gewoon vanzelf op naarmate je meer vast voedsel introduceert en ze daar meer van gaat eten. Het lijkt me echt geen halszaak als ze het verder goed doet.

Je kunt voor dit soort dingen trouwens ook in de groeigids kijken. Daar staat bij 6 maanden in:
- 3 a 4 keer borstvoeding of opvolgmelk
- 1 keer 2 a 3 eetlepels geprakt fruit of groente
- daarna groente uitbreiden met aardappel of gemalen rijst
- korst of stukjes lichtbruin brood

(Maar je hoeft groente of fruit niet te prakken, en volgens het schema op borstvoeding.com introduceer je broodkorst en aardappel bij 6 maanden, brood bij 7 maanden en rijst bij 8-9 maanden).
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 07:53:23 #68
5428 crew  miss_sly
pi_84262325
Die felicitaties, wat lief
Dank

Claudia, de roze taart met bloemetjes
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 07:54:30 #69
5428 crew  miss_sly
pi_84262329
Twee dagen voor de bevalling, zoals achteraf blijkt, een buikfotosessie met Chell.

Op maandag 20 juli in de vroege ochtend beginnen wat lichte krampjes die snel echte weeen worden.
Er bleek toch niet alleen vruchtwater in mijn buik te zitten, en om 19.34 uur wordt ze geboren: onze geweldige dochter

Een maand oud, hele donkere haartjes en beginnende spekjes.

Voor de eerste keer een staartje

En wat ze toch allemaal leren in een jaar:

Ik geniet van iedere dag, weer een dag zoals ik nooit gedacht had dat ik mee zou maken. En hoewel ik het baby'tje ontzettend leuk en lief vond, ben ik met m'n meisje meegegroeid en vind ik deze dreumes ook helemaal geweldig. De herinnering aan de baby blijft, maar ik geniet bij de gedachte aan wat komen gaat, wat ze nog gaat leren, hoe ze zich ontwikkelt. Soms, als ik naar bed ga, hoop ik stiekem dat ze eventjes huilt, zodat ik kan kijken en haar even kan knuffelen, ons meisje

En nu is ze 1 jaar en nemen we afscheid van de grote baby'tjes en gaan ineens weer de jongste zijn bij de dreumessen.
Daag grote baby'tjes en jullie mama's, hallo dreumessen
pi_84262384
Miss, zo vroeg en ik heb nu al kippenvel van je post. Geweldig zeg, wat was ze een frupke he? Die foto met dat staartje ook, super. Heel, heel veel plezier met je kleine meid, je klinkt alsof je elke dag van d'r geniet.

O ja, enneh...

Gefeliciteerd!
pi_84262411
Miss-Sly, van harte met je dreumes!
Senna, van harte gefeliciteerd met alweer je 1e verjaardag!
pi_84262529
Miss ik word helemaal week van je post
Senna van harte gefeliciteerd met je 1e verjaardag!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 08:41:00 #73
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_84262783
Daaag Senna en Miss Sly , wat een enorme wijze blik heeft jouw dame al zeg! Ik ben helemaal flieft op die laatste foto die je post, wat een kleine baby nog en toch ook al wijs meisje ...

Ivan zit

Incantrix .... ik me er niets bij voorstellen. Het lijkt me heel moeilijk. Wellicht omdat hij zich zo snel ontwikkelt? Alexa heeft ook echt tijden gehad waarin ze met name overdag zo was, 's avonds sliep ze dan wel weer. En Alexa is ook een snelle qua ontwikkeling.

Huub voor de ontsteking

Aoraki voor de tandjes! Dat kan toch een ellende zijn!

martine belachelijk he die prijzen. En alles moet maar op de foto... en wij maar dokken. Gelukkig hebben de opa's en oma's er hier ook plezier van Ik ben benieuwd hoe jouw beeb erop staat!!

Hier vandaag the last day voor de vakantie, en ik krijg mijn kleine neefje (2) en vanmiddag mijn andere neefje en nichtje (7, 8) op bezoek ... Eens kijken of ik dan nog rammel
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_84263387
quote:
Op maandag 19 juli 2010 19:19 schreef sproet-je het volgende:
Lente, wat ben jij toch een rappe dame! Lente en minisproetje schelen een paar weken maar hier wordt nog niet eens gekropten ofzoiets.
Grappig he, dat dat zoveel kan verschillen? Lente is dan motorisch wel vrij snel, maar verbaal komt er nog niet meer uit dan een gericht 'da' al ze de poes ziet. Ze brabbelt wel, maar 'mama' of 'papa' heb ik 'r nog niet horen zeggen. En volgens mij duurt dat ook nog wel even.

Ah, Ivan zit! Grote vent!
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 06:24 schreef lily het volgende:
Marlinde, Hier staat een voedingschema.
Da's grappig, hierin staat voor Lente d'r leeftijd 1-2 x 200 ml, terwijl ze elders tot een jaar 500 per dag aanbevelen. Ik gok dat Lente nu door mijn belabberde productie net aan de 200 ml melk (borstvoeding) per dag komt. De cb-arts vroeg wat ze verder nog eet op een dag (2 x brood met roomboter en beleg, 1-2 x fruit, avondeten en yoghurt) en vond het prima.
pi_84263518
HOERAAA!! voor de 1-jarige Senna!!!
Miss_Sly ik werd helemaal emo van je stukje

Lily het klopt wel wat je zegt. De maag groeit als je teveel eet, de verzadigingsprikkel die afgegeven wordt door het uitrekken van de maag komt dan later. Het is daarom beter om vaker kleinere beetjes te eten. Het steeds minder vaak aanbieden van steeds grotere flessen is eigenlijk erg tegennatuurlijk en niet zo goed.
pi_84263535
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:20 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig he, dat dat zoveel kan verschillen?
ja, echt heh.

Leah is 7 maanden en doet nog helemaal niets. Niet rollen, zit nog heel instabiel. Als ik haar op haar buik leg rolt ze direct weer terug naar haar rug (andersom nooit).
Ze is zwaar relaxt en ligt altijd tevreden op haar rug te glimlachen en kijken (ze brabbelt wel flink).

Viel me vanochtend nog op bij het kdv. Op de grote mat lagen drie meisjesbaby's, tussen de 6 en 8 maanden. Die andere twee aan het rollen en tijgeren, proberen te kruipen en tegelijkertijd aan het huilen en jammeren (soort frustatie want wilde graag bewegen enzo en waren daar ook druk mee bezig) en Leah ligt er dan tussen; op haar rug, stil en gelukzalig naar ons aan het glimlachen.

Af en toe baal ik er een beetje van dat ze zich motorisch zo traag ontwikkeld maar ik ben het wel gewend. Mijn zonen waren precies hetzelfde.

[ Bericht 1% gewijzigd door lily op 20-07-2010 09:34:21 ]
pi_84263625
Senna gefeliciteerd wat een bijzondere dag moet dit voor jullie zijn Miss! Veel plezier in het volgende topic
pi_84263634
Senna gefeliciteerd!!!
pi_84265258
Senna jarig! Gefeliciteerd kleine grote meid!

Het lijkt zo kort geleden dat Senna nog in je buik zat Miss. Wat vliegt zo'n jaar snel voorbij.
Gefeliciteerd met je dochters 1ste verjaardag!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:08:16 #80
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84265864
Ach Senna, grote meid. Tot gauw bij de dreumesen!

Lily, als Leah tevreden is dan zou ik me er niet druk om maken. Zeker als je zonen ook zo waren, en doe zijn uiteindelijk ook beweeglijk genoeg geworden

Zo zit je tegen mama aangeplakt als je koorts hebt en niet kunt slapen:

Mijn moeder was zo lief om nog een keer te komen oppassen zodat ik toch kon gaan werken. Tussendoor is hij wel wat vrolijker hoor, maar soms moet hij even miemelen en knuffelen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_84266248
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:08 schreef Ca.ra het volgende:
Zo zit je tegen mama aangeplakt als je koorts hebt en niet kunt slapen:
[ afbeelding ]
Zo zielig he? Maar ook zo schattig tegelijkertijd

Vriend en ik hebben het afgelopen weekend wisseldiensten gedraaid om ervoor te zorgen dat ons kleine dropje 24/7 tegen 1 van ons aangeplakt kon zitten. En het is gelukt, zo'n 48 uur ononderbroken geplakt gezeten tegen een van ons twee. Haar oortjes deden zoveel pijn, neerleggen maakte het nog erger dus dat wilden we niet. Wat was het zielig, ze huilde niet eens meer, maar was aan een stuk door aan het kreunen van ellende.
Maar gelukkig hielp de ab snel, en hoewel nog wat zwakjes, was ze gisteren alweer helemaal vrolijk en druk
Ik vraag me af hoe het nou zit met koorts: als ik koorts heb, heb ik het altijd heel erg koud. Dan ga ik het liefst met 2 truien, broek en sokken onder een dik dekbed liggen. Maar mijn vriend zegt dat hij het juist warm heeft als hij koorts heeft. En baby's moet je ook luchtiger kleden met koorts. Maar zouden baby's het dan niet ook erg koud hebben? Iemand een idee?
pi_84266433
Bedankt allemaal nog voor de lieve reacties

Senna, gefeliciteerd met je eerste verjaardag!
pi_84266628
Och Ca.ra, wat zielig!

Xenia, dat vroeg ik mij ook af! Of een baby het nou juist warm of koud heeft. Ik heb het zelf afwisselend warm en koud als ik koorts heb. Maar luchtig aankleden is volgens mij wel erg belangrijk bij die kleintjes.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:25:38 #84
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84269152
Beterschap voor de zieken!!!

SENNA van harte met je aller eerste verjaardag
Miss_sly en schaap ook van harte met jullie dochter!!!

Wij zijn goedgekeurd bij het cb 71,8 cm 8364 kg hoofd 46.
wel donderdag nog even langs de ha ivm een vermoedelijke schimmelinfectie bij roy en waarschijnlijk een doorverwijzing naar de oorarts voor een nieuwe hoortest.
Verder doet Roy het helemaal prima.
Prikjes gaf meneer geen kik, wel even diep zuchten bij de 2de prik maar dat was dan ook alles, nu ligt meneer heerlijk in zijn bedje te slapen, hopelijk wederom zonder ziek te worden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:28:14 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84269275
Xenia dat ligt er maar net aan.
Heb je het koud met koorts kun je altijd weer wat over je kindje heenleggen
krijgt je kindje het weer warm, dan kun je er weer wat vanaf halen.
gewoon met koorts in laagjes werken.

We kregen zelfs een keer de tip dat als je kindje het heel warm heeft door de koorts je het ook kan koelen door een handdoek kletsnat te maken met lauwarm/koud water goed uit te wringen en dat over je kindje leggen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:13:43 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84271123
Senna, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
miss, wat schrijf je ontzettend liefdevol en gelukkig over je prachtige dochter!

Xenia, ik zou kijken wat ze zelf prettig vindt. eerst met weinig kleertjes aan en als ze dan erg gaat jammeren, kan je dr altijd nog extra aankleden, nietwaar?
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:09 schreef DaviniaHR het volgende:

van het lepeltje blieft madam niet te eten, enkel stukjes. laat schoonmoeder nu net weigeren om stukjes te geven, dus aviva eet niets/nauwelijks bij schoonmoeder. ze wil ook geen broodkorstje geven, en als i wil uitleggen hoe ik die stukjes doe, loopt ze weg. beetje jammer. aviva is ook 6 dagen/wk van de speen af, maar schoonmoeder heeft een nwe gekocht voor daar
Bovenstaande ff in de herhaling wat zouden jullie doen? ergens denk ik 'tis maar voor 1 dag, geen zin om het gevecht aan te gaan' aan de andere kant is het mijn kind, mijn opvoeding, en als ik zie dat aviva niet of nauwelijks van een lepeltje eet, doen we dat dus lekker niet, toch?
pi_84271661
Ik vind het vaak zo moeilijk in te schatten of ze het warm of koud heeft bij koorts. Ze voelt dan gloeiend heet, maar ze jammert niet meer of minder met meer of minder lagen kleertjes.
Bar, we hadden inderdaad een nat washandje die we tegen haar hoofdje en nek depten om te verkoelen, dat leek ze wel fijn te vinden.
En wat fijn dat hij weer goedgekeurd is Bar! En geen kik bij de prikjes, wat een dapper mannetje
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 13:13 schreef DaviniaHR het volgende:
Bovenstaande ff in de herhaling wat zouden jullie doen? ergens denk ik 'tis maar voor 1 dag, geen zin om het gevecht aan te gaan' aan de andere kant is het mijn kind, mijn opvoeding, en als ik zie dat aviva niet of nauwelijks van een lepeltje eet, doen we dat dus lekker niet, toch?
Waarom weigert je schoonmoeder het? Ik zou de discussie toch nog een keer aan gaan. Je wilt het beste voor je meisje en er is niemand die dat niet zou kunnen snappen, ook je schoonmoeder niet. Toch? Bovendien zijn er een heleboel argumenten waarom het juist goed is om stukjes te geven, die kan ze toch niet zomaar naast zich neerleggen?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:33:13 #88
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84271985
Ik vind het maar kinderachtig van je schoonmoeder hoor, dat weglopen. Maar ik ben zelf ook geen held in confrontaties, dus hoe je het nou aanpakt om aan de ene kant duidelijk te maken dat jullie liever stukjes geven ipv met een lepeltje, en san de andere kant je schoonmoeder niet op de kast jagen vind ik een hele moeilijke.

Ik zou zelf in ieder geval proberen om niet aanvallend / beschuldigend te klinken.: Ik wil even met je overleggen, ik zit ergens mee. Ik maak me zorgen om hoe weinig Aviva eet als ze bij jullie is. Misschien willen jullie het toch eens proberen met het geven van stukjes?
Iets in die trant? Het is ook moeilijk als we niet weten wat voor type je schoonmoeder is
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:36:22 #89
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84272117
Lastig Davina, maar persoonlijk zou ik als het je dwars zit met je schoonmoeder overleggen.
en aangeven hoe jij erover denkt en hoe jullie het zien.
durft ze het niet aan, dan zou ik haar lekker laten gaan zoals ze bezig is.

Zo geeft oma hier roy brood zonder korstjes, terwijl Roy die prima weg krijgt en zelfs nog lekker vind ook.
Zo heb ik ook al een aantal keer aangegeven dat ze Roy zijn drinken niet meer in de papfles hoeft te doen, maar ook gewoon de tuitbeker mag proberen.
Maargoed oma vind Roy nog zo lief en zo klein dus die hoeft dat nog allemaal niet

Heb oma nu wel zo dat ze het eten niet meer nog allemaal pureerd ze durfde het eerder niet aan.
pi_84272271
Davinia, lastig... Ik zou er heel veel moeite mee hebben als mn schoonmoeder niet zou willen doen zoals ik het graag zou willen. Een speen geven, terwijl jullie haar eraf hebben...
Niet willen luisteren naar je uitleg over de stukjes . Kijk, ik snap op zich wel dat ze dat spannend vindt, tenminste ik denk dat dat het is? maar om dan gewoon niet te luisteren als jij iets verteld...
Ik zou proberen uit te spreken dat je er moeite mee hebt dat ze niet eens naar je wil luisteren... en misschien eens vragen wat haar beweegredenen zijn om toch die speen te geven...?
En wat betreft die stukjes, misschien vindt ze het eng. Maar misschien is er een manier om samen tot overeenstemming te komen hierin?
Nogmaals, het lijkt mij erg lastig.

Koorts... ik heb het dan weer warm en dan weer koud als ik koorts heb. Is dat koel kleden niet ook zodat ze hun warmte kwijt kunnen... Ze kunnen beter wat te koud, dan te warm gekleed zijn dacht ik...

Ca.ra, ach arm manneke toch beterschap!

Xenia, wat fijn dat je meisje weer opknapt!
pi_84272593
Ik zou het ook nog eens proberen, Davinia. Net verwijtend maar wel laten weten dat ze echt beter eet op jouw manier.
Vraag haar of ze de speen terugbrengt naar de winkel (misschien wist ze niet dat ze er net af is?)

Wel lieve foto, Ca.ra

Roy is helemaal niet zo groot heh, Bar?

Leah eet trouwens absoluut geen stukjes. Ik blijf het proberen iedere dag maar ze kokhalst nog steeds flink. Ook bij hele kleine stukjes.
Ik pureer dus nog gewoon want dan eet ze heel goed.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:51:38 #92
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84272780
Nee Roy is een kleintje, opzich wel schattig vooral als hij in zijn pamper gaat staan

Grove stukken wilt Roy ook niet eten, vanmorgen nog met een stukje meloen, kokhalzend proestend, even goed gepureerd en toen zonder problemen.
pi_84272862
Ja, dat vind ik wel schattig. Van die kleintjes die dus wel al staan/lopen.
Leah is nauwelijks kleiner trouwens...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:56:07 #94
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84272950
zal vanavond als hij weer ergens staat wel een foto proberen te maken, dan heb je een idee

Roy is verder ook traag hoor, maar grote broer Thijs was dat ook.
Alleen Roy wilt niet zwaaien, wilt niet brabbelen als in de bekende klanken dada enzo, wel jum tijdens eten, en reageerd niet echt goed als je hem roept.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:58:33 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84273065
thx, dames!
vwb speen, eerst dacht ze dat ik hem vergeten was mee te geven, maar toen ik zei dat ze helemaal geen speen meer gebruikt, kreeg ik de respons 'het is zo makkelijk als ze onrustig is' ja, tuurlijk is ff ploppen makkelijker. anders moet je mss je best doen

qua eten, we waren net begonnen, dus dan eet ze toch niet veel, dus dat is het argument niet echt. maar aviva vindt het gewoon niet prettig. die wil het zelf doen. doet pas dr mond open als ze zelf de lepel in dr handen heeft. tsja, en dan ligt er niks meer op lepel natuurlijk
en ze vindt het eng. nou, als je grote stukken doet, blijft ze er echt niet in, hoor! toen we dr vorige week kwamen ophalen, lag er een dun schijfje appel. heeft ze heerlijk op gesabbeld en een beetje gegeten. geen kokhals, niet niks.
het irriteert me vooral dat ze mn wensen zo met de voeten treedt. maar ja, onze relatie is ietwat ingewikkeld, en ik heb geen zin om onnodig onrust te creeëren... dus dan zeg ik maar niks.
kzal de volgende keer er wel weer over beginnen.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:37:08 #96
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84276906
Qua stukjes zou ik er geen probleem van maken. Esmee eet bij de opvang ook wel eens anders dan thuis, dat zal later ook nog wel eens voorkomen. Linde "moet" bij mijn schoonouders brood met een vorkje eten en thuis niet, prima krijgt ze niks van. Maar die speen zou ik toch wel boos om zijn want dat heeft gewoon geen zin. Zo maakt ze het Aviva alleen maar moeilijk om te wennen aan wel/geen speen
pi_84277164
@Davina, had je eerste post wel gezien, maar wilde niet ongevraagd mijn mening geven.
ik zou het toch proberen te bespreken met je schoonmoeder. Jij bent de moeder en stelt de regels. Oma's mogen hun kleinkinderen gerust verwennen zo af en toe, maar ik vind dit toch een geval van eigenwijsheid en het ondermijnen van jouw moederschap. Het draagt uiteindelijk niet bij aan de relatie tussen schoonmoeder / schoondochter om je mond te houden. Eens komt het er uit en dan is het vaak niet meer in verhouding met het voorval. Sterkte!
pi_84277472
Van mij een ander advies, Davinia. Ik zou in dat geval mijn schoonmoeder wel haar gang laten gaan met eten geven. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze geen stukjes wil geven. Als het niet om mijn eigen kind zou gaan zou ik daar denk ik ook moeite mee hebben. Het idee dat een kind kan stikken en ik daar dan mee moet leven... brrr. Met mijn eigen kind is het op een of andere manier makkelijker om mijn gang te gaan. Daarnaast is voor Aviva bijvoeding nog helemaal niet belangrijk, dus als ze op die ene dag in de week bij je schoonmoeder slechter eet dan is dat geen ramp.

Van de speen zou ik het denk ik ook accepteren, maar dat is afhankelijk van haar redenering. Als ze de speen alleen wil gebruiken omdat ze dat leuk en lief vindt, dan zou dat voor mij onacceptabel zijn. Als ze denkt dat ze de speen nodig heeft, dan kan ik dat wel begrijpen. Wij hebben de speen ook afgebouwd bij Ivan maar mijn schoonmoeder mocht de speen wel gebruiken. Ik kan van haar niet verwachten dat ze er net zo goed in is om Ivan te troosten als wij; ze ziet hem veel minder vaak en kent hem minder goed. Ik heb wel aan haar gevraagd om het zoveel mogelijk zonder de speen te proberen. We hebben trouwens gemerkt dat als je eens een keer de speen gebruikt bij Ivan het niet betekent dat hij meteen weer afhankelijk is.

Ik vind het vooral een vrij fundamenteel probleem dat je geen goede relatie hebt met je schoonmoeder en je dochter er toch naartoe brengt. Kun je daar niet iets anders op bedenken? Met je schoonmoeder heb je nu eenmaal geen zakelijke relatie en dus kunnen dit soort dingen veel lastiger zijn.
pi_84277660
Het is en blijft lastig als je ouders en (nog lastiger schoonouders want daar pik je toch vaak minder van) vast op laat passen op je kind.
Ik heb het zelf ook gedaan en mijn ouders passen nog steeds 1 dag per week op.

Het is geven en nemen in die situatie en voor ons moeilijk te beoordelen van wat je moet "pikken" en wat niet. Op je strepen staan om maar op je strepen te staan moet je zeker niet doen maar als je iets echt heel belangrijk vindt...
Mijn schoonmoeder weigerde onze oudste zoon naar bed te doen overdag als baby/dreumes want dat vond ze zielig. Wij kregen die dag altijd een baby/dreumes thuis die totaal over de zeik was van vermoeidheid maar ze deed het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')