quote:
Hier in Zuid Limburgquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanmiddag en vanavond toch kans op onweersbuien?
quote:Vandaag
Vandaag zijn er eerst zonnige perioden, later komt er meer bewolking en er valt vanmiddag plaatselijk een bui, mogelijk met onweer en windstoten, maar de buien zijn niet zo zwaar als de afgelopen dagen. Het wordt met 26 à 28 graden warmer dan gisteren en de wind is matig (3-4) uit Z tot ZW.
Vanavond valt er eerst nog een plaatselijke regen- of onweersbui, later trekken de buien naar Duitsland weg. Er komen brede opklaringen, er zijn ook wolkenvelden, het is droog en het koelt af tot 16 à 18 graden. De wind is zwak (2) uit ZW tot W.
kon het knopje "volg topic" niet vindenquote:
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:15 schreef Jumparound het volgende:
[..]
kon het knopje "volg topic" niet vinden![]()
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:22 schreef richie29 het volgende:
Als we bakken met Cape hadden gehad, zaten we weer in hetzelfde schuitje als maandag en woensdag![]()
Volgens mij samengevat van Estofex:
- Weinig Cape
- Veel shear
- Modellen oneens, maar convectie kan zich de komende uren nog ontwikkelen
- Low Level Cape (0-1 km) gaat zich ontwikkelen, mochten er fatoenlijke buien ontstaan is het vormen van de beruchte slurf een stuk makkelijker![]()
Alleen is er wel zo weinig Cape dat ik zelf weinig zie gebeuren.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:48 schreef marcel-o het volgende:
hmz apart, als je naar buiten kijkt door je raam en ziet de wind, denk je dat t n graad of 15/16 is.
het is 21 graden![]()
De zon komt overigens nu net door
Precies, stad Groningen ook, heerlijk zo, warm zonnetje, koel windje.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:15 schreef Nijna het volgende:
Behoorlijke wind hier (emmen), maar dat maakt het ook wel weer lekker buiten!
Leidenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:49 schreef RiKe het volgende:
Leiden is grijs en grauw...
En dan zouden we WEER buiten de boot vallen qua onweer?
Kut land
En woensdag leek rustiger dan maandag, maar het schadebedrag lijkt dus hoger te liggenquote:Schade door noodweer 45 miljoen
(Novum) - Het noodweer dat woensdag over Nederland raasde heeft in totaal voor zo'n 45 miljoen euro schade aangericht. Dat schat het Verbod van Verzekeraars vrijdag. Eerder werd nog uitgegaan van 25 miljoen euro schade, maar donderdagmiddag kwam er nog een groot aantal schademeldingen binnen uit de agrarische sector in Noord-Limburg.
Met name kassen zijn in deze regio verwoest, waardoor de oogst van voornamelijk komkommers en paprika's verloren is gegaan, weet een woordvoerder van verzekeraar Interpolis. Bij particulieren is schade onder meer ontstaan door weggewaaide dakpannen en omgevallen bommen. Woensdag werd vooral het oosten van Nederland getroffen. Op een camping vielen een dode en acht gewonden.
Vooral Noord-Brabant, Gelderland en Limburg werden de afgelopen dagen door het noodweer getroffen. De totale schade wordt geschat op tussen de 70 en 90 miljoen euro. Hoe groot de schade precies is wordt de komende weken pas bekend. Dan hebben schade-experts van verzekeraars de bedragen vastgesteld en zijn de meldingen verwerkt. De schade kan volgens een woordvoerder van het Verbond van Verzekeraars nog oplopen.
Hier in het zuiden was 't woensdag veel heftiger dan maandag.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En woensdag leek rustiger dan maandag, maar het schadebedrag lijkt dus hoger te liggen
minder onweer/regen maar meer wind.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En woensdag leek rustiger dan maandag, maar het schadebedrag lijkt dus hoger te liggen
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier in het zuiden was 't woensdag veel heftiger dan maandag.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:15 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
[..]
Heel lokaal. Heb gisteren bonen gegeten.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:38 schreef Klonk het volgende:
Venlo meldt een hele stevige zomerse onweersbui
In Roermond zo rond 5 voor half 9quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:38 schreef Klonk het volgende:
Venlo meldt een hele stevige zomerse onweersbui
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:52 schreef Klonk het volgende:
was vergeten dat ik boven alle ramen op had staan![]()
helemaal open, nu veel regenwater binnen
Check.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:58 schreef DemonRage het volgende:
Oeh er komt toch nog een onweersbuitje naar Eindhoven toe.
Give me a break, please! Ik heb op mijn 2 neefjes van 4 en bijna 1 gepast vanmiddag en ben gesloopt.... Weet je wat die kunnen uitvreten in een huis dat niet kindproof is....?quote:
Ja, ik zie het hier oost van mij langstrekken...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:19 schreef kahaarin het volgende:
Groningen nu: regen, beetje onweer, frisse wind....![]()
Kortom, zalig!
Zie net dat er een mooi lijntje precies over komt drijven: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Sorry randstad.....
Lol je ziet het ook gewoon activeren: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Weet je wat mijn kinderen kunnen slopen in een huis wat WEL kindproof is...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Give me a break, please! Ik heb op mijn 2 neefjes van 4 en bijna 1 gepast vanmiddag en ben gesloopt.... Weet je wat die kunnen uitvreten in een huis dat niet kindproof is....?![]()
![]()
![]()
![]()
Maar het zijn wel schatjes!![]()
De fundering van dat huis?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet je wat mijn kinderen kunnen slopen in een huis wat WEL kindproof is...
Ga maar uit je caravan...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:44 schreef Frankz0rz het volgende:
Oh hey, onweer in het oosten, wat uniek!
Waar?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:44 schreef Frankz0rz het volgende:
Oh hey, onweer in het oosten, wat uniek!
Ik kan me er onderhand een voorstelling van maken.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet je wat mijn kinderen kunnen slopen in een huis wat WEL kindproof is...
Het is idd een heel smal streepje, je hoort mij overigens niet klagen, weet je hoe lekker koel het aan het worden is? Binnen nog maar 23 graden met de ramen open, dat is geloof ik onderhand 3 weken geleden dat het zo koel is geweest.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, ik zie het hier oost van mij langstrekken...
Hier in Eindhoven ook, prachtig.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:48 schreef StateOfMind het volgende:
Schitterende oranje-roze-paarse lucht met een hele mooie egenboog hier in Nijmegen
Twente zal er weinig van merken denk ik.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:57 schreef kahaarin het volgende:
Hey, Achterhoek en Twente krijgen er weer van langs? http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Eigenlijk Duitsland, maar het is heel dichtbij de grens daar ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:57 schreef kahaarin het volgende:
Hey, Achterhoek en Twente krijgen er weer van langs? http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Okay, jammer, of geluk, het is maar net hoe je het wil zien.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Lijkt er niet op, ik denk dat het er net langsheen gaat.
Ik gok dit:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:37 schreef Asgard het volgende:
Ik kijk net ff naar het lijstje van KNMI (actueel) en valt me nu pas op dat daar ook een kolom staat met "RV". Waar staat RV voor? Enige wat ik kon bedenken was dat daar de luchtvochtigheid staat, maar dan vond ik RV dan weer niet logisch. Iemand?
-edit-
Al gevonden, relatieve luchtvochtigheid
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:42 schreef Cassius het volgende:
[..]
En ook een paar aardige klappen, maar niet stekker-uittrek-worthy
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgen we nog een beetje mooi zomerweer in Nederland? Met +25 temperaturen of is het wel weer gedaan deze zomer? En ik begrijp dat er plekken zijn waar het nu +25 zal zijn of komende dagen maar bedoel ook de west kust!
Op zonnige dagen is het aan de oostgrens zo'n 5 graden warmer dan aan de kust. Als je het dus warmer wilt, moet je gewoon naar het oosten komenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgen we nog een beetje mooi zomerweer in Nederland? Met +25 temperaturen of is het wel weer gedaan deze zomer? En ik begrijp dat er plekken zijn waar het nu +25 zal zijn of komende dagen maar bedoel ook de west kust!
Ik zou het niet erg vinden als de voorspellingen 5-10 graden te hoog blijkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:47 schreef Klonk het volgende:
Volgens de weerberichten wel, dinsdag en woensdag 30+ en dan afkoeling
Ik moest nml even naar Kornhorn fietsen en toen zag ik de donkere wolken al aankomen. Dus ik daar naar binnen. De eerste druppels kwamen al eerder en 3 seconden nadat ik binnenstond spoelde het als een gek met inderdaad onweer.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:21 schreef kloas_wokkel het volgende:
Het spoelt hiervergezeld met wat onweer
Idd... vannacht op sommige plaatsen zelfs tot beneden de 10°C gezakt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:49 schreef Omaha2 het volgende:
Lang geleden dat het zo "fris" was buiten
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:49 schreef Light het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als de voorspellingen 5-10 graden te hoog blijken
Het blijft geen feest he.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:07 schreef DemonRage het volgende:
Ik vraag me af, uitgaande van het ritme van afgelopen weken, of rond het volgende weekend weer een bult in de temperatuur gaat komen.
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze week nog meer noodweer, ik verwacht ook dit keer weer een code 3 met dan wel over heel de Benelux, en nee dit zal niet tegen vallen.
Voordelen: Enorme downburst video's en zeer zware windstoten rond de 125km/h, prachtige luchten foto's het kan weer niet op!
Nadelen: Hoop schadehelft van de bomen zullen het achter me niet gaan redden.
Bron: * SpeedyGJ
Waarschijnlijk woensdag.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik begon me ook af te vragen of we deze week weer noodweer krijgen, de temperaturen worden wel weer hoog...
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze week nog meer noodweer, ik verwacht ook dit keer weer een code 3 met dan wel over heel de Benelux, en nee dit zal niet tegen vallen.
Voordelen: Enorme downburst video's en zeer zware windstoten rond de 125km/h, prachtige luchten foto's het kan weer niet op!
Nadelen: Hoop schadehelft van de bomen zullen het achter me niet gaan redden.
Bron: * SpeedyGJ
Mijn hersenenquote:
Nee! Dan wordt het niks meerquote:
Laat maar komenquote:Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
Ik denk niet dat er noodweer komt of heb ik het dan helemaal verkeerd?
Het is wel goed mogelijk dat er tijden zullen zijn dat het kan gieten..Woensdag kan er wel wat regen gaan vallen, donderdag niet echt denk ik maar vrijdag zou er heel veel kunnen vallen of de storing trekt grootdeels over Duitsland. De berekening laat um nu het oosten schampen en verder over duitsland trekken, dat is ook wel is anders geweest. Daarna wordt er van zaterdagochtend tot zondag veel neerslag in het noorden verwacht. goed, dat zal vanavond na de nieuwste berekening wel weer anders zijn.
[ afbeelding ]
Bij een natte droom denk ik toch echt meer aan andere dingenquote:Op maandag 19 juli 2010 22:36 schreef Gitank2 het volgende:
Denk eerder dat het een (natte) droom is, die wel een keertje uitkomt
Ik ook, maar dat kan individueel verschillenquote:Op maandag 19 juli 2010 22:37 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij een natte droom denk ik toch echt meer aan andere dingen
Raam open laten staan als het regentquote:Op maandag 19 juli 2010 22:37 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij een natte droom denk ik toch echt meer aan andere dingen
Was het niet 5x in 7 jaar in heel europa? In iedergeval onder de 10xquote:Op maandag 19 juli 2010 22:49 schreef Resistor het volgende:
[..]
Raam open laten staan als het regent
Maar 3x lvl3 ergens in Nederland in minder dan 30 dagen tijd lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk, hoe vaak komt een lvl3 Estofex überhaupt voor?
Die kans schat ik heel klein in.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:33 schreef RiKe het volgende:
Speedy, hoe groot schat je de kans dat die level 3 over heel het land komt?
Volgens: http://estofex.org/cgi-bin/polygon/showforecast.cgi?list=yes&all=yesquote:Op maandag 19 juli 2010 22:49 schreef Resistor het volgende:
[..]
Raam open laten staan als het regent
Maar 3x lvl3 ergens in Nederland in minder dan 30 dagen tijd lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk, hoe vaak komt een lvl3 Estofex überhaupt voor?
Gelukkig maak jij je nu heel druk over het redden van onze natuur en onze economie tegelijk (lijkt me eerder een van de twee als de mens niet van mentaliteit verandert) en reageer je niet op iemand die even op een dood dagmoment een plaatje post nav van het voorkomen van extreem weer.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:23 schreef Jason__ het volgende:
Gast, waarom vraag je je zoiets nou af.
Ga maar eens iets doen voor de natuur, of verzin iets wat de economische crisis op weg helpt ipv jezelf rare dingen af te vragen die je toch nergens voor nodig hebt.
Ik denk dat het onweer weinig gaat voorstellen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:38 schreef identify het volgende:
Vanavond of vanacht enkele buien, misschien wat onweer... Ben benieuwd
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:07 schreef Frankz0rz het volgende:
Veels te benauwd weer. Nederlandse zomers
Ik had de temperatuur hier in Zeeland lager ingeschat vanwege de frisse zeewind,quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:07 schreef Frankz0rz het volgende:
Veels te benauwd weer. Nederlandse zomers
Voor morgen gaat het ook weinig voorstellen denk ik, het oosten heeft weer de beste papieren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk dat het onweer weinig gaat voorstellen.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:24 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Voor morgen gaat het ook weinig voorstellen denk ik, het oosten heeft weer de beste papieren.
Hoe is het bij jou?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:23 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik had de temperatuur hier in Zeeland lager ingeschat vanwege de frisse zeewind,
maar het is toch nog 30 graden hier.
moe je diezelfde link eens bij spanje kijkenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:06 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, mooie krul, ik snap denk ik wel waarom het morgen kan gaan spoken: http://www.sat24.nl/
Als dat gebied nog een stukje opschuift....
dat was een najaarsstorm met zware storm en zeer forse windstoten.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:22 schreef Gitank2 het volgende:
27 oktober 2002
[ afbeelding ]
High risk is level 2 nu?
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:09 schreef marcel-o het volgende:
[..]
moe je diezelfde link eens bij spanje kijken
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:28 schreef mazaru het volgende:
zou het nog onder de 28 graden gaan worden vanavond?
Neem nog een koud biertje (of iets anders)quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:30 schreef Floor-Sofie het volgende:
32 graden Enschede
van mij mag er wel een buitje vallen...
Gisteren ook zo warm, en windstil, zoooo niet uit te houden...
Ik wacht voorlopig nog even. Tis hier aan de kust gewoon 7 graden warmer als het binnenlandquote:
De communicatie in dit topic is ook wel om te huilen en daar ben jij ook debet aan trouwens. Ik stelde je nog een vraag ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:49 schreef Fredo55 het volgende:
Wat is dit voor vage wolk dat over kwam drijven?
[ afbeelding ]
Klopt, ik zag toen bomen buigen waarbij ik dacht "hoe kan dat nog heel blijven?"quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat was een najaarsstorm met zware storm en zeer forse windstoten.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:20 schreef dimage het volgende:
De weerkaarten voor vandaag woensdag 21 juli en vandaag is een overgangsdag naar merkbaar koeler weer. In het oosten loopt de temperatuur snel op richting de 29 á 30 graden maar in de loop van de ochtend wordt de bewolking steeds dichter en dichter. Onder invloed van een naderend lagedrukgebied zal er in het westen van het land al aan het begin van de middag lokaal een enkele regenbui mogelijk zijn.
De kans op onweer schat ik in op 10 tot 20% en dan alleen voor het oosten van ons land.
temperatuur:
[ afbeelding ]
Bewolking:
[ afbeelding ]
Cape:
[ afbeelding ]
Neerslag:
[ afbeelding ]
Wind:
[ afbeelding ]
Totaaloverzicht: meetpunt KNMI
[ afbeelding ]
crr/ir 10.8 kaart:
[ afbeelding ]
Visible:
[ afbeelding ]
Gecombineerde noaa 18 kaart
[ afbeelding ]
Had ik gedaan gisteravond idd, zag er lief uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:09 schreef marcel-o het volgende:
[..]
moe je diezelfde link eens bij spanje kijken
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:38 schreef Drassss het volgende:
Oost oost Nederland in Lvl 1 gebied vandaag. Oostelijke helft van Nederland in het onweersgebied..
Knmi heeft een normale onweer waarschuwing uitgegeven.
Jep typerend voor Nederland. Achja ik heb liever dagen met 22 graden dan de 30+. 30+ is alleen lekker wanneer je niks doet en savonds een BBQ hebt + zwembadquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:40 schreef j95 het volgende:
[..]
Het is twee dagen warm geweest, dan krijg je dat
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep typerend voor Nederland. Achja ik heb liever dagen met 22 graden dan de 30+. 30+ is alleen lekker wanneer je niks doet en savonds een BBQ hebt + zwembad
Dan is het nog niet leuk.. 30 + is gewoon niet fijn. Ik word helemaal sloom en bij minste geringste zweet je.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:45 schreef j95 het volgende:
[..]
Ja idd, als je moet werken is 30+ niks. Maar in je vakantie
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben.. Nu vinden we het nog leuk omdat het nieuw is maar over een tijdje niet meer. Want dan is het gewoon geworden en schade groter.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:53 schreef Amnistia het volgende:
Het leuke is dat het steeds vaker voor gaat komen.. vieze warme zomers..
Over paar jaar hebben we het klimaat van Spanje.
Ik merk het nu al aan de stormen.. afgelopen week 2 keer lvl 3 estofex gehad, onweer crawlers die normaal alleen maar voorkomt in Amerika.
Daar is ons land niet voor gemaakt? De huizen zijn hier over het algemeen allemaal van steen en beton in tegenstelling tot de gipswand en ducktape huizen in Amerika.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:14 schreef Drassss het volgende:
Laat die tornado's maar wegblijven. Daar is ons land niet voor gemaakt. In Amerika kan dat nog, alhoewel ze daar helaas ook soms dodelijk zijn...
Het gaat erom, dat hier altijd wel iets geraakt gaat worden. Mensen die geen idee hebben wat ze moeten doen en als blinde kippen maar in een caravan gaan zitten, omdat het dan lekker veilig is!?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:15 schreef TheKC het volgende:
[..]
Daar is ons land niet voor gemaakt? De huizen zijn hier over het algemeen allemaal van steen en beton in tegenstelling tot de gipswand en ducktape huizen in Amerika.
Ik denk dat hij bedoelt qua ruimte, de kans dat er daar een tornado in een open veld naar beneden komt is veel groter dan in Nederland, toch?quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:15 schreef TheKC het volgende:
[..]
Daar is ons land niet voor gemaakt? De huizen zijn hier over het algemeen allemaal van steen en beton in tegenstelling tot de gipswand en ducktape huizen in Amerika.
Hmm, in de US hoor je toch ook regelmatig over doden omdat er een tornado over een trailerpark heen is getrokken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:17 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het gaat erom, dat hier altijd wel iets geraakt gaat worden. Mensen die geen idee hebben wat ze moeten doen en als blinde kippen maar in een caravan gaan zitten, omdat het dan lekker veilig is!?
We kunnen nog veel leren van Amerikanen in dat opzicht
Correct, wanneer je kijkt naar overlijden en het aantal tornado's valt dat altijd best mee. Helaas heb je soms 1 killer tornado erbij zitten die een heel stadje wegvaagt. Daar is niks tegen opgewassen en vandaar ook een aantal doden. Gelukkig bezitten veel steden en normale huizen al over schuilkelders/ tornado sirenes/ radio's/tv's die waarschuwen, zodat het allemaal best meevalt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt qua ruimte, de kans dat er daar een tornado in een open veld naar beneden komt is veel groter dan in Nederland, toch?
Zie mijn edit, het is idd een goed idee om de know-how van de Amerikanen te gebruiken, al denk ik dat het (nog) niet nodig is om tornado sirenes te plaatsen, het zou wel handig zijn om in dit soort weerssituaties een live bericht op de radio/TV te doen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Correct, wanneer je kijkt naar overlijden en het aantal tornado's valt dat altijd best mee. Helaas heb je soms 1 killer tornado erbij zitten die een heel stadje wegvaagt. Daar is niks tegen opgewassen en vandaar ook een aantal doden. Gelukkig bezitten veel steden en normale huizen al over schuilkelders/ tornado sirenes/ radio's/tv's die waarschuwen, zodat het allemaal best meevalt.
Wij moeten het doen met het knmi die om de 3u een update geeft... tja dat is een verschil.
Laat staan de gekke die tornado's volgen met auto's of helikopters die er naast gaan vliegen
Hmm, mazzelaar! Wat een verschillen trouwens, Groningen bijna 27 graden en Rotterdam 22....quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:32 schreef Stephan1237 het volgende:
Vannacht om 05:00 was het warmer in Rotterdam dan nu
We hebben onze alarm sirenes. Ik zou zeggen dat je die makkelijk kan gebruiken bij zeer slecht weer. Werkt perfect!quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zie mijn edit, het is idd een goed idee om de know-how van de Amerikanen te gebruiken, al denk ik dat het (nog) niet nodig is om tornado sirenes te plaatsen, het zou wel handig zijn om in dit soort weerssituaties een live bericht op de radio/TV te doen.
Killertornado's zullen hier niet voor gaan komen maar info voor bv campingeigenaren zou geen overbodige luxe zijn.
Dat gaat niet op voor Vlaardingen. Het is hier in de schaduw nog 26.7 graden. Binnen 27.2quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, mazzelaar! Wat een verschillen trouwens, Groningen bijna 27 graden en Rotterdam 22....
http://www.buienradar.nl/
Komt eraan. Regengebied is nu België in aan het trekken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat gaat niet op voor Vlaardingen. Het is hier in de schaduw nog 26.7 graden. Binnen 27.2![]()
Toen ik naar bed ging, was het binnen 28.1. Waar blijft nou die afkoeling?
Ehm, houd ramen en deuren gesloten en zoek een radio/tv zender op toch? Dan hoop ik dat die mensen geen Ziggo hebben.....quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:36 schreef Drassss het volgende:
[..]
We hebben onze alarm sirenes. Ik zou zeggen dat je die makkelijk kan gebruiken bij zeer slecht weer. Werkt perfect!
Onderweg.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat gaat niet op voor Vlaardingen. Het is hier in de schaduw nog 26.7 graden. Binnen 27.2![]()
Toen ik naar bed ging, was het binnen 28.1. Waar blijft nou die afkoeling?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ehm, houd ramen en deuren gesloten en zoek een radio/tv zender op toch? Dan hoop ik dat die mensen geen Ziggo hebben.....Kans bestaat dat als het een totaalpakket betreft er geen TV is.
Noodpakket in de kast leggen dan maar?quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:15 schreef Drassss het volgende:
[..]dan maar een ouderwetse radio met batterijen.
quote:TORNADO PREPAREDNESS
· Learn the tornado safety rules given in this leaflet.
· Maintain a tone-alert weather radio to follow weather conditions and to receive local warnings.
· Turn on local radio or television stations for information on weather and tornado conditions. Call 9-1-1 only to request emergency assistance.
· Keep calm and help prevent public excitement and panic.
· Establish emergency plans for every school, church, hospital, hotel, business, house, industry, and trailer park.
Ziet er naar uit dat alles naar het oosten trekt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Onderweg.
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Hopelijk krijgen jullie nu iig een flinke bui.
Maar daar was er iig een live feed, hier hebben we het KNMI.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:25 schreef Drassss het volgende:
Waar ik zat was het juist heel anders.
Men nam een bank + TV. Pakte je laptop om lekker een film te kunnen kijken. Daarvoor was je nog snel naar de ( Seven Eleven gegaan ) voor een grote cola met extra veel ijs en een zak chips, om vervolgens te genieten van de tornado's die om je heen vliegen
Hopelijk dan iig wel een mooie bui tegen het stof bij jullie.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:27 schreef Frankz0rz het volgende:
Ziet er naar uit dat alles naar het oosten trekt.
Hopelijk wel, het is natuurlijk nooit zeker te voorspellen waar zoiets plaatsvind en hoe erg het gaat zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:34 schreef Drassss het volgende:
Dat weet ik wel zeker. Ik hoop wel dat er nu meer mensen begrijpen dat een caravan aan het water niet de beste plek is om tijdens een storm in te vertoeven.
Men zal altijd leren van gebeurtenissen, zeker wanneer ze steeds vaker voor gaan komen. Nu hopen dat we onze waarschuwingssystemen ook kunnen upgraden + meer duidelijkheid.
Weer Nederland
Het regengebied is al bijna in Zeeland. Ik zou toch zeggen dat over een uurtje of 2 Brabant/Limburg verkoeling gaan krijgen.
Ah bedankt! 14 graden is zeker te doen!quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:59 schreef Amnistia het volgende:
Vandaag komt er steeds meer bewolking voor en in de loop van de dag kan er ook een enkele onweersbui gaan vallen. De temperaturen zijn ongeveer 23 graden in de kustprovincies tot zo'n 30 a 32 graden in het oostelijk deel van het land. De wind is zwak tot matig boven land 2-3 bft en aan de kust staat een matige wind 4 bft en komt vanuit het zuidwesten. Vanavond kan er in het oosten nog een enkele onweersbui voor gaan komen en elders wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. De temperaturen liggen ongeveer rond de 21 graden. Vannacht wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en het blijft overal droog. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 14 graden.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:10 schreef Stephan1237 het volgende:
Deze temperatuur in Rotterdam is precies goed 22.8
op buienradar.nl staat 22.8quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah bedankt! 14 graden is zeker te doen!![]()
![]()
[..]
Grapjurk!
Naja, vannacht iig een normalere temperatuur.
Jullie temp nu, vannacht staat op KNMI dit:quote:
Dit dus....quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:23 schreef Drassss het volgende:
18 vannachtPffff kan ik weer lekker draaien tot 3u vannacht in mijn bed.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit dus....![]()
Maar we hebben het wel over KNMI, ik zeg dat Amnistia gelijk gaat krijgen!
snachts is het altijd kouderquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jullie temp nu, vannacht staat op KNMI dit:
[ afbeelding ]
14 graden vond ik een beter vooruitzicht....
Die schrijft dit:quote:
MI veel beter!quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:59 schreef Amnistia het volgende:
Vandaag komt er steeds meer bewolking voor en in de loop van de dag kan er ook een enkele onweersbui gaan vallen. De temperaturen zijn ongeveer 23 graden in de kustprovincies tot zo'n 30 a 32 graden in het oostelijk deel van het land. De wind is zwak tot matig boven land 2-3 bft en aan de kust staat een matige wind 4 bft en komt vanuit het zuidwesten. Vanavond kan er in het oosten nog een enkele onweersbui voor gaan komen en elders wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af. De temperaturen liggen ongeveer rond de 21 graden. Vannacht wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en het blijft overal droog. De temperaturen voor vannacht zijn ongeveer 14 graden.
Ik durf er een wedje op te leggenquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit dus....![]()
Maar we hebben het wel over KNMI, ik zeg dat Amnistia gelijk gaat krijgen!
Jamaar jamaar jamaar, ik zeg dat je gelijk hebt, hoe kunnen wij dan wedden...?quote:
Nou... daar heb je een punt hahahquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jamaar jamaar jamaar, ik zeg dat je gelijk hebt, hoe kunnen wij dan wedden...?
Pff, benauwd in Groningen.....
25 graden is prima.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Nou... daar heb je een punt hahah
Alvast klein vooruitzichtje voor morgen:
Morgen wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en in de loop van de middag neemt de kans op een regen of onweersbui toe vanuit het zuiden. De temperaturen voor morgen zijn ongeveer 21 graden in het westen tot zo'n 25 graden in het oosten van het land.
Geen idee nog.. ik lees altijd de voorspelling op een ander forum en die hebben echt 99% gelijk.. KNMI mag van mij wel inpakken.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
25 graden is prima.![]()
Beetje wind ook?
Welk forum lees je nog meer? weerwoord.be?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:59 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Geen idee nog.. ik lees altijd de voorspelling op een ander forum en die hebben echt 99% gelijk.. KNMI mag van mij wel inpakken.
www.onweer-online.nlquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:04 schreef Alfisti het volgende:
[..]
Welk forum lees je nog meer? weerwoord.be?
Goed forum is dat ja. Wel leuk om te volgen. Die zitten eraltijd wel goed bij met de weersvoorspellingenquote:
Ik ben er nu zo'n 3 jaar van lid en elke voorspelling qua weer is tot nu toe nog uitgekomenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Goed forum is dat ja. Wel leuk om te volgen. Die zitten eraltijd wel goed bij met de weersvoorspellingen
Beter als dat forum van Piet Paulusma. Dat is volgens mij echt helemaal niks meer.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:49 schreef Frutsel het volgende:
Verkapte Spam
Tis wel een interessant forum om te volgen en te lezen idd
5 m/s volgens het EPS. Maar dat is alleen in de Bilt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
25 graden is prima.![]()
Beetje wind ook?
lol heeft PP een forum?quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Beter als dat forum van Piet Paulusma. Dat is volgens mij echt helemaal niks meer.
Rotterdam had een kleine regenbui gehadquote:Op woensdag 21 juli 2010 17:16 schreef mazaru het volgende:
Het is hier in Vlaardingen nu 25.6 buiten en 26.7 binnen. Ik heb de druppels regen geteld, het waren er 7
Ja hier ook.. 16.5 druppels..quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:33 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Rotterdam had een kleine regenbui gehad
van het zweet dat van je rug droop?quote:
Dat zou zomaar kunnenquote:Op woensdag 21 juli 2010 21:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
van het zweet dat van je rug droop?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:47 schreef Dagonet het volgende:
Het licht in Zwolle ging van groenig, naar rood naar nu rodig maar meer normaal, in ongeveer een kwartier.
Avondrood, mooi weer aan boord!quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:03 schreef cptmarco het volgende:
Zwolle:
http://home.tiscali.nl/cptmarco/Prive/P1000756.JPG
http://home.tiscali.nl/cptmarco/Prive/P1000760.JPG
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |