Eigenlijk Duitsland, maar het is heel dichtbij de grens daar ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:57 schreef kahaarin het volgende:
Hey, Achterhoek en Twente krijgen er weer van langs? http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=loop1uur1x1_bliksem
Okay, jammer, of geluk, het is maar net hoe je het wil zien.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Lijkt er niet op, ik denk dat het er net langsheen gaat.
Ik gok dit:quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:37 schreef Asgard het volgende:
Ik kijk net ff naar het lijstje van KNMI (actueel) en valt me nu pas op dat daar ook een kolom staat met "RV". Waar staat RV voor? Enige wat ik kon bedenken was dat daar de luchtvochtigheid staat, maar dan vond ik RV dan weer niet logisch. Iemand?
-edit-
Al gevonden, relatieve luchtvochtigheid
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:42 schreef Cassius het volgende:
[..]
En ook een paar aardige klappen, maar niet stekker-uittrek-worthy
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgen we nog een beetje mooi zomerweer in Nederland? Met +25 temperaturen of is het wel weer gedaan deze zomer? En ik begrijp dat er plekken zijn waar het nu +25 zal zijn of komende dagen maar bedoel ook de west kust!
Op zonnige dagen is het aan de oostgrens zo'n 5 graden warmer dan aan de kust. Als je het dus warmer wilt, moet je gewoon naar het oosten komenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Krijgen we nog een beetje mooi zomerweer in Nederland? Met +25 temperaturen of is het wel weer gedaan deze zomer? En ik begrijp dat er plekken zijn waar het nu +25 zal zijn of komende dagen maar bedoel ook de west kust!
Ik zou het niet erg vinden als de voorspellingen 5-10 graden te hoog blijkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:47 schreef Klonk het volgende:
Volgens de weerberichten wel, dinsdag en woensdag 30+ en dan afkoeling
Ik moest nml even naar Kornhorn fietsen en toen zag ik de donkere wolken al aankomen. Dus ik daar naar binnen. De eerste druppels kwamen al eerder en 3 seconden nadat ik binnenstond spoelde het als een gek met inderdaad onweer.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:21 schreef kloas_wokkel het volgende:
Het spoelt hiervergezeld met wat onweer
Idd... vannacht op sommige plaatsen zelfs tot beneden de 10°C gezakt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:49 schreef Omaha2 het volgende:
Lang geleden dat het zo "fris" was buiten
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:49 schreef Light het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als de voorspellingen 5-10 graden te hoog blijken
Het blijft geen feest he.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:07 schreef DemonRage het volgende:
Ik vraag me af, uitgaande van het ritme van afgelopen weken, of rond het volgende weekend weer een bult in de temperatuur gaat komen.
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze week nog meer noodweer, ik verwacht ook dit keer weer een code 3 met dan wel over heel de Benelux, en nee dit zal niet tegen vallen.
Voordelen: Enorme downburst video's en zeer zware windstoten rond de 125km/h, prachtige luchten foto's het kan weer niet op!
Nadelen: Hoop schadehelft van de bomen zullen het achter me niet gaan redden.
Bron: * SpeedyGJ
Waarschijnlijk woensdag.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Ik begon me ook af te vragen of we deze week weer noodweer krijgen, de temperaturen worden wel weer hoog...
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Deze week nog meer noodweer, ik verwacht ook dit keer weer een code 3 met dan wel over heel de Benelux, en nee dit zal niet tegen vallen.
Voordelen: Enorme downburst video's en zeer zware windstoten rond de 125km/h, prachtige luchten foto's het kan weer niet op!
Nadelen: Hoop schadehelft van de bomen zullen het achter me niet gaan redden.
Bron: * SpeedyGJ
Mijn hersenenquote:
Nee! Dan wordt het niks meerquote:
Laat maar komenquote:Op maandag 19 juli 2010 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
Ik denk niet dat er noodweer komt of heb ik het dan helemaal verkeerd?
Het is wel goed mogelijk dat er tijden zullen zijn dat het kan gieten..Woensdag kan er wel wat regen gaan vallen, donderdag niet echt denk ik maar vrijdag zou er heel veel kunnen vallen of de storing trekt grootdeels over Duitsland. De berekening laat um nu het oosten schampen en verder over duitsland trekken, dat is ook wel is anders geweest. Daarna wordt er van zaterdagochtend tot zondag veel neerslag in het noorden verwacht. goed, dat zal vanavond na de nieuwste berekening wel weer anders zijn.
[ afbeelding ]
Bij een natte droom denk ik toch echt meer aan andere dingenquote:Op maandag 19 juli 2010 22:36 schreef Gitank2 het volgende:
Denk eerder dat het een (natte) droom is, die wel een keertje uitkomt
Ik ook, maar dat kan individueel verschillenquote:Op maandag 19 juli 2010 22:37 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij een natte droom denk ik toch echt meer aan andere dingen
Raam open laten staan als het regentquote:Op maandag 19 juli 2010 22:37 schreef RiKe het volgende:
[..]
Bij een natte droom denk ik toch echt meer aan andere dingen
Was het niet 5x in 7 jaar in heel europa? In iedergeval onder de 10xquote:Op maandag 19 juli 2010 22:49 schreef Resistor het volgende:
[..]
Raam open laten staan als het regent
Maar 3x lvl3 ergens in Nederland in minder dan 30 dagen tijd lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk, hoe vaak komt een lvl3 Estofex überhaupt voor?
Die kans schat ik heel klein in.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:33 schreef RiKe het volgende:
Speedy, hoe groot schat je de kans dat die level 3 over heel het land komt?
Volgens: http://estofex.org/cgi-bin/polygon/showforecast.cgi?list=yes&all=yesquote:Op maandag 19 juli 2010 22:49 schreef Resistor het volgende:
[..]
Raam open laten staan als het regent
Maar 3x lvl3 ergens in Nederland in minder dan 30 dagen tijd lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk, hoe vaak komt een lvl3 Estofex überhaupt voor?
Gelukkig maak jij je nu heel druk over het redden van onze natuur en onze economie tegelijk (lijkt me eerder een van de twee als de mens niet van mentaliteit verandert) en reageer je niet op iemand die even op een dood dagmoment een plaatje post nav van het voorkomen van extreem weer.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:23 schreef Jason__ het volgende:
Gast, waarom vraag je je zoiets nou af.
Ga maar eens iets doen voor de natuur, of verzin iets wat de economische crisis op weg helpt ipv jezelf rare dingen af te vragen die je toch nergens voor nodig hebt.
Ik denk dat het onweer weinig gaat voorstellen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:38 schreef identify het volgende:
Vanavond of vanacht enkele buien, misschien wat onweer... Ben benieuwd
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:07 schreef Frankz0rz het volgende:
Veels te benauwd weer. Nederlandse zomers
Ik had de temperatuur hier in Zeeland lager ingeschat vanwege de frisse zeewind,quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:07 schreef Frankz0rz het volgende:
Veels te benauwd weer. Nederlandse zomers
Voor morgen gaat het ook weinig voorstellen denk ik, het oosten heeft weer de beste papieren.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 09:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk dat het onweer weinig gaat voorstellen.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:24 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Voor morgen gaat het ook weinig voorstellen denk ik, het oosten heeft weer de beste papieren.
Hoe is het bij jou?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:23 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik had de temperatuur hier in Zeeland lager ingeschat vanwege de frisse zeewind,
maar het is toch nog 30 graden hier.
moe je diezelfde link eens bij spanje kijkenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:06 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, mooie krul, ik snap denk ik wel waarom het morgen kan gaan spoken: http://www.sat24.nl/
Als dat gebied nog een stukje opschuift....
dat was een najaarsstorm met zware storm en zeer forse windstoten.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:22 schreef Gitank2 het volgende:
27 oktober 2002
[ afbeelding ]
High risk is level 2 nu?
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:09 schreef marcel-o het volgende:
[..]
moe je diezelfde link eens bij spanje kijken
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:28 schreef mazaru het volgende:
zou het nog onder de 28 graden gaan worden vanavond?
Neem nog een koud biertje (of iets anders)quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:30 schreef Floor-Sofie het volgende:
32 graden Enschede
van mij mag er wel een buitje vallen...
Gisteren ook zo warm, en windstil, zoooo niet uit te houden...
Ik wacht voorlopig nog even. Tis hier aan de kust gewoon 7 graden warmer als het binnenlandquote:
De communicatie in dit topic is ook wel om te huilen en daar ben jij ook debet aan trouwens. Ik stelde je nog een vraag ook.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:49 schreef Fredo55 het volgende:
Wat is dit voor vage wolk dat over kwam drijven?
[ afbeelding ]
Klopt, ik zag toen bomen buigen waarbij ik dacht "hoe kan dat nog heel blijven?"quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat was een najaarsstorm met zware storm en zeer forse windstoten.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:20 schreef dimage het volgende:
De weerkaarten voor vandaag woensdag 21 juli en vandaag is een overgangsdag naar merkbaar koeler weer. In het oosten loopt de temperatuur snel op richting de 29 á 30 graden maar in de loop van de ochtend wordt de bewolking steeds dichter en dichter. Onder invloed van een naderend lagedrukgebied zal er in het westen van het land al aan het begin van de middag lokaal een enkele regenbui mogelijk zijn.
De kans op onweer schat ik in op 10 tot 20% en dan alleen voor het oosten van ons land.
temperatuur:
[ afbeelding ]
Bewolking:
[ afbeelding ]
Cape:
[ afbeelding ]
Neerslag:
[ afbeelding ]
Wind:
[ afbeelding ]
Totaaloverzicht: meetpunt KNMI
[ afbeelding ]
crr/ir 10.8 kaart:
[ afbeelding ]
Visible:
[ afbeelding ]
Gecombineerde noaa 18 kaart
[ afbeelding ]
Had ik gedaan gisteravond idd, zag er lief uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 21:09 schreef marcel-o het volgende:
[..]
moe je diezelfde link eens bij spanje kijken
quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:38 schreef Drassss het volgende:
Oost oost Nederland in Lvl 1 gebied vandaag. Oostelijke helft van Nederland in het onweersgebied..
Knmi heeft een normale onweer waarschuwing uitgegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |