Inderdaad, wat een zure openingspost. Moet een zeer frustrerend leventje hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Ik heb een gezellig feestje gehad gister.. jij nog lekker gefokt TS?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.
Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.
Alsof het goud binnen is.
Alsof er überhaupt iets te vieren valt.
Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.
Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!
Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.
Een Verdiend Verlies. Dat is alles.
Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.
Alleen in Nederland. Het land zonder schaamte. Wees er maar trots op.
Ik had een ban.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:34 schreef Flammie het volgende:
Ik heb een gezellig feestje gehad gister.. jij nog lekker gefokt TS?
Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
het boerse volk
Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:47 schreef mymoodfentje het volgende:
Ga jij je lekker druk maken om wat telegraaf kranten in het buitenland zeggen over het land dat in principe voetbal totaal heeft veranderd
Helemaal mee eens Ringo.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dat je juicht voor je land als het speelt. Bij winst of bij verlies. Dat is begrijpelijk. Dat het dak eraf gaat als ze winnen. Logisch. Dat het land op zijn kop staat als de finale wordt gehaald. Voorspelbaar.
Maar die kermis van gisteren. In het teken van (wat valt er méér van te maken dan?) een troep verliezers. Ruim vijfhonderdduizend verdwaasde burgerkinderen die in volmaakte krankzinnigheid net doen alsof we die finale NIET hebben verneukt. Niet hebben verkloot.
Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.
Hup Holland hup! Laat de Leeuw maar in zijn hempie staan! Wij vangen hem wel op, geven 'm te vreten en te zuipen, schreeuwen dat ie er lekker bij loopt zo -- totdat ie het nog geloven gaat ook. Hoezee!
Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Geen Wereldbeker. Geen internationale loftuitingen. Zelfs een simpel compliment was nog teveel eer. The Dutch, they lucky bastards, got what they deserved.
Maar "Wij". Trekken ons daar vanzelfsprekenderwijs geen snars van aan. Wij joelen door de grachten, bespuiten elkaar met bier, springen in het water. Als lastige kleine kinderen die de vermaningen van hun ouders niet nodig hebben om hoedanook de boel volledig op stelten te zetten.
Gewoon, omdat het kan.
Boerse volk? Ben je zo wereldvreemd?quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
IK ben ook even wezen kijken. Ik ben op de Brouwersgracht geweest maar ben later na vertrokken en fijn naar huis gegaan. Wat een kermis inderdaad. Wat mij betreft was de huldiging op de het Museumpl voldoende geweest alhoewel het niet mijn feestje is met die afschuwelijke muziek, die slechte dj en het boerse volk wat uit heinde en verre naar A'dam is gekomen. Geef het volk brood en spelen toch?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat nu heeft vervangen voor een soort horken voetbal, mooi visite kaartje.
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemdquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??
Ik denk dat de gemiddelde boer nu druk is met hooien (oid) en zijn land irrigeren met deze droogtje
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:50 schreef controlaltdelete het volgende:
Het is maar een uitdrukking hoor voor mensen met een raar accent wat duidelijk niet thuis hoort in A'dam en dan word je een boer genoemd
Daar gaat het niet omquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Dat is toch wel de meeste epische der epische fails.
Dat plaatst ons tussenquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:49 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]dus? 2de van de wereld...haters gonna hate.
Dit dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mensen met Amsterdams accent die andere mensen betichten van het hebben van een raar accent.
Dat is toch wel de meeste epische der epische fails.
Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om
Amsterdamse accenten horen in Amsterdam. Dat gegier uit die boerenbekken niet.
Nog meer wonderen van de wereld die we even voor je uit de doeken kunnen doen?
quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om
En als je moeder een bek had gehad, was het geen paard geweestquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.
Volgens mij moet je tegenwoordig voor écht plat Amsterdams tegenwoordig naar Purmerend of Almere.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Daar gaat het niet om
Nee hoor we houden nog zat andere toeristen over, uit alle streken van de wereld. Bovendien blijven de NlLse toeristen sowieso weg vanwege parkeerterreur, zit er tenminste toch nog iets goeds aan die hoge parkeertarievenquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:57 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Als al die "boerenbekken" uit Amsterdam zouden wegblijven, dan kan de stad meteen het faillissement gaan aanvragen.
Leuk lijstjequote:Op woensdag 14 juli 2010 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat plaatst ons tussen
2x brazilië
2x italië
4x duitsland
2x argentinië
1x frankrijk
2x tjechaslowakije
2x hungarije
1x zweden
Wij staan zelfs in dit rijtje nog 2de na duitsland
Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:43 schreef valek het volgende:
Ik snap ook niet wat er te vieren viel. We hebben VERLOREN.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
leuke discussie hier dus amsterdam regelt een huldiging maar daar zouden dan alleen maar mensen uit amsterdam mogen komen, want het nederlands elftal is immers van amsterdam
Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:01 schreef Katth het volgende:
Amsterdammers die niet buiten hun stad durven komen omdat ze de taal niet spreken
jeej ik heb bronsquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!![]()
OMG, TS IS HET NIET EENS MET DE MASSA! SNEL, WE NOEMEN HEM EEN TROLL, DAN HOEVEN WE NIET OVER ZIJN OP NA TE DENKEN!!!111111quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Socios het volgende:
Dit noemt men ook wel:
EEN TROLLTOPIC PUR SANG
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!
Ik praat aardig plat en ben er nog steeds.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens mij moet je tegenwoordig voor écht plat Amsterdams tegenwoordig naar Purmerend of Almere..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jeej ik heb brons
[ afbeelding ]
en dat geld vast ook voor meneer zilver
Ik bedoel maar: carnavalspubliek.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:02 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Wat een bull shit. We hebben alleen de finale verloren. De rest hebben we allemaal gewonnen! We hebben zilver hoor! Mensen die zilver pakken op de OS gaan toch ook niet lopen janken dat ze verloren hebben? Veel is blijkbaar dus wel goed gegaan om zo ver te zijn gekomen! En dat mag gevierd worden!![]()
Goh, ik ben het met je eens...quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Gewoon, omdat het kan.
Hadden ze dat maar gedaan, maar ze kozen voor een brute aanval, niks nobels aan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
er is volgens mij wel een zeker verschil tussen een topfavoriet op Goud die veruit de beste is, maar in de finale verzaakt en dan met zilver genoegen moet nemen...
of een team dat zn zwakke punten heeft, die gedurende een toernooi door goede mentaliteit en met veel inzet weet te verhullen en ook bv een beter team als Brazilie weet te verslaan, en weinig fouten maakt en daarmee heel dicht bij Goud komt... maar slechts in de eindfase toch moet capituleren voor een team dat meerdere stappen beter is
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik bedoel maar: carnavalspubliek.
"Ja, maar bij schaken...."
Oh, je dacht dat ik werkelijk beledigd was door een reactie op het Internet?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
PS. Excuses voor mijn humeurigheid, met name aan Krantenman
Dat ben ik overigens wel een beetje met je eens. Carnaval-publiek zuigt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
"Ja, maar bij schaken...."
prima mening, een beetje capitulatie-mentaliteit, maar als je zo graag wil leven is dat ook jouw zaak ... maar ik deel die niet en ik denk dat de meeste nederlanders niet blij zouden zijn met een voetbalteam dat gewoonweg 'opgeeft' omdat 'de tegenstander wel beter is'.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar gedaan, maar ze kozen voor een brute aanval, niks nobels aan.
Carnaval vieren ze gelukkig niet in A'dam maar er was wel een hoog hoempapagehalte en ik vond die dj bovendien ronduit slecht (Armin v Buren). En dat feesten van het Nls elftal kwam bij mij wat lafjes betje fake allemaal maar dat kan ook aan mij liggen. Bovendien ben ik van mening dat er niet echt een reden was tot feest als 2nd best of the world. Als sporter ben je toch niet content met de 2e plaats? Ik als supporter trouwens ook niet zeker niet na zo'n waardeloze finale-wedstrijd.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
[
Ik heb het niet over opgeven ik heb het over 'niet beginnen met trappen'. Ze zagen er in de finale echt uit als een stelletje gefrustreerden die dus maar lomp gingen doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
prima mening, een beetje capitulatie-mentaliteit, maar als je zo graag wil leven is dat ook jouw zaak ... maar ik deel die niet en ik denk dat de meeste nederlanders niet blij zouden zijn met een voetbalteam dat gewoonweg 'opgeeft' omdat 'de tegenstander wel beter is'.
Wat is die homoparade dan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Carnaval vieren ze gelukkig niet in A'dam
er zijn veel mensen die dat lekker vinden zuigen of gezogen wordenquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ben ik overigens wel een beetje met je eens. Carnaval-publiek zuigt.
Nee, ik meen wat ik zeg.quote:
Zonder Holland had niemand ooit van jullie gehoord man, hou nou toch opquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:22 schreef Lulletje-Rozen-Water het volgende:
TS heeft groot gelijk
Hollanders =volkje
Limburgers![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Duitsers![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Belgen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OCTOPUS PAUL![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Hollanders die afgeven op de mooie klanken uit het zuiden, zijn ontzettend![]()
. Jullie spreken mooi hoor
![]()
met die verschrikkelijke harde klanken, zelfs jullie zuider buren vinden dat ook verschrikkelijk. Holland is gewoon een eiland opzich dat niet geliefd is door omheen liggende landen en provincies
je maakt zelf het woordje 'capituleren' bold en zegt dan dat ze dat hadden moeten doen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb het niet over opgeven ik heb het over 'niet beginnen met trappen'. Ze zagen er in de finale echt uit als een stelletje gefrustreerden die dus maar lomp gingen doen.
Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Amsterdammers in staat om zowat elke stad ter wereld boers te vinden. New York? Boeren! Moskou? Wat een boeren! Shanghai? Wat een boeren!
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, ik meen wat ik zeg.
Maar jij zal het niet snappen, aangezien ik jou ook wel inschat als zo'n carnavalesk typetje
Dus moet je anderen geen boeren noemen. Zelfs Brussel is al een pak groter dan Amsterdam, en dat is in het "nietige België".quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:27 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.
Londen, dat is nou nog eens een stad. Amsterdam komt niet eens in de buurt van zo'n metropool.
Al hou ik wel van Amsterdam hoor, maar doen alsof je uit de grote stad komt als je in Amsterdam (/Rotterdam/Utrecht) woont.. nah.
dat is geen carnaval maar de Gaypride, dat is iets heel anders. Persoonlijk niet zo mijn ding die Gaypride.quote:
Eens. Maar een echte A'dammer snapt dat ook wel. Het is vooral de provinciale import die zich een hele kosmopoliet voelt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:27 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik vind Amsterdam juist een groot dorp.
Londen, dat is nou nog eens een stad. Amsterdam komt niet eens in de buurt van zo'n metropool.
Al hou ik wel van Amsterdam hoor, maar doen alsof je uit de grote stad komt als je in Amsterdam (/Rotterdam/Utrecht) woont.. nah.
quote:
Het gaat om de mindset, niet om de grootte van de stad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:30 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dus moet je anderen geen boeren noemen. Zelfs Brussel is al een pak groter dan Amsterdam, en dat is in het "nietige België".
Nee hoor, daar telt zilver ook niet echt mee.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
Als iemand bij het schaatsen of op de OS een zilveren plak haalt is eidereen inextase, en krijgt betreffende een lintje bij terugkeer. Als we zilver halen bij het WK zijn het in een keer losers en verliezers. Ik vind dat toch behoorljik scheef lopen.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eens. Maar een echte A'dammer snapt dat ook wel. Het is vooral de provinciale import die zich een hele kosmopoliet voelt.
[..]
[..]
Het gaat om de mindset, niet om de grootte van de stad.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
Als iemand bij het schaatsen of op de OS een zilveren plak haalt is eidereen inextase, en krijgt betreffende een lintje bij terugkeer. Als we zilver halen bij het WK zijn het in een keer losers en verliezers. Ik vind dat toch behoorljik scheef lopen.
Of het nou wel of niet mee telt, er wordt scheef mee omgegaan door onder andere de TS.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee hoor, daar telt zilver ook niet echt mee.
Mij interesseert een zilveren plak ook echt niet genoeg om blij te worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet mee telt, er wordt scheef mee omgegaan door onder andere de TS.
Vergelijkingen met een ander land gaan totaal niet op. Nederland behoort als voetbal-land gewoon bij de grotere voetbal-landen en daar horen ook hooggespannen verwachtingen bij. Het is niet zoals Uruguay die al blij zijn om de halve finale te halen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef mymoodfentje het volgende:
Zijn sommige mensen hier nog nooit NL uit geweest ofzo dat ze niet blij zijn met een 2de plek? NL is een belachelijk klein landjeen dat wordt gewoon 2de van de wereld in voetbal. Daar kan je gewoon trots op zijn.
Mensen die hier denken dat NL een grootst land is en veel te vertellen heeft in de wereld en daarom maar NR1 in alles moet zijnverrekte paupers eerste klas, kom eens buiten je landsgrenzen.
Dat is anders. OS zijn vaak individuele sporten, en bovendien is de teleurstelling nu eenmaal groot als je een finale verliest terwijl je er zo dichtbij bent. Je wint in een finale geen zilver in een finale maar je verliest goud. Logisch dat dan de teleurstelling overheerst toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:33 schreef Symphonic het volgende:
Uruguay heeft ook al 2 keer gewonnen en dat heeft maar 3 miljoen inwoners dus kom nou niet met dat klein landje argument...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:28 schreef mymoodfentje het volgende:
Zijn sommige mensen hier nog nooit NL uit geweest ofzo dat ze niet blij zijn met een 2de plek? NL is een belachelijk klein landjeen dat wordt gewoon 2de van de wereld in voetbal. Daar kan je gewoon trots op zijn.
Mensen die hier denken dat NL een grootst land is en veel te vertellen heeft in de wereld en daarom maar NR1 in alles moet zijnverrekte paupers eerste klas, kom eens buiten je landsgrenzen.
ik heb nog nooit een rondvaart gezien voor een zilver winnende schaatserquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of het nou wel of niet mee telt, er wordt scheef mee omgegaan door onder andere de TS.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een rondvaart gezien voor een zilver winnende schaatser
Dit dus, als land moet je ambities hebben (dat had het nl elftal) maar dan moet je niet als je die ambities niet haalt toch trots zijn. Beter is het om te kijken waar het fout zit en dat structureel aan te pakken zodat het de volgende keer beter gaat.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar wat de mensen in Nederland in feite aangeven met dit grootste volksfeest sinds de EK winst in 88 is dat ze al tevreden zijn met een plek in de finale, "want een tweede plaats is toch ook goed". De zesjes-cultuur ten top, en funest voor de topsport-mentaliteit in Nederland.
Nee maarja dat zegt al genoegquote:
Prima, maar er zijn mensen die die prestaties blijkbaar wel mooi vinden. Zo mooi dat ze een feestje bouwen voor de sporters. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Maar dat er mensen zijn die dat dan idioot vinden snap ik weer niet. Denk dat dat het symptoom is van een verzuurd nederland waarin we leven; doe vooral geen gekke dingen, want stel je voor.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mij interesseert een zilveren plak ook echt niet genoeg om blij te worden.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit dus, als land moet je ambities hebben (dat had het nl elftal) maar dan moet je niet als je die ambities niet haalt toch trots zijn. Beter is het om te kijken waar het fout zit en dat structureel aan te pakken zodat het de volgende keer beter gaat.
Dus iemand die alle feestvreugde niet snapt en er niet aan mee wil doen moet begrip tonen voor iemand die wél feestviert, maar omgekeerd hoeft dat niet?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Scorpie het volgende:
Prima, maar er zijn mensen die die prestaties blijkbaar wel mooi vinden. Zo mooi dat ze een feestje bouwen voor de sporters. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Maar dat er mensen zijn die dat dan idioot vinden snap ik weer niet. Denk dat dat het symptoom is van een verzuurd nederland waarin we leven; doe vooral geen gekke dingen, want stel je voor.
quote:
Er zijn toch al genoeg gekke dingen gedaan tijdens die wedstrijden, daar zijn ook beelden van een vol museum plein enzo. Het is natuurlijk prima om achter het nationale team te staan. Maar een huldiging voor een verliezerquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, maar er zijn mensen die die prestaties blijkbaar wel mooi vinden. Zo mooi dat ze een feestje bouwen voor de sporters. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Maar dat er mensen zijn die dat dan idioot vinden snap ik weer niet. Denk dat dat het symptoom is van een verzuurd nederland waarin we leven; doe vooral geen gekke dingen, want stel je voor.
Dat je de feestvreugde niet snapt is tot daar aan toe. Die mensen achterlijke idioten en tokkies noemen terwijl je achter je veilige anonieme schuilnaam op Internet zit is weer een stap verder.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dus iemand die alle feestvreugde niet snapt en er niet aan mee wil doen moet begrip tonen voor iemand die wél feestviert, maar omgekeerd hoeft dat niet?
Tja dan hadden we bij de EK ook moeten vieren dat we de ex wereld kampioen hadden verslagen in de groepsfase. Ik vind het allemaal een beetje halfslachtig en makkelijk. Ik denk dat het voor 85% van de mensen in amsterdam gisteren gewoon een excuus was om te hossen en te zuipen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]Je mag best trots zijn op gehaalde prestaties, of dat nou goud is of zilver. Dat je als topsporter altijd streeft naar verbetering staat daar totaal los van.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zijn toch al genoeg gekke dingen gedaan tijdens die wedstrijden, daar zijn ook beelden van een vol museum plein enzo. Het is natuurlijk prima om achter het nationale team te staan. Maar een huldiging voor een verliezerze hadden gewoon een thumbs up met een kleine goed gedaan jongens volgende keer beter moeten hebben. Dit was een whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa we zijn zo goed OMG OMG OMG.
Precies.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat the fuck is er mis om mensen hun trots te laten uiten?
Hoe fucking erg is dat dat jij en nog een paar mensen zich daar zo aan ergeren?
Hoe fucking moeilijk is het om het die mensen gewoon te gunnen?
Ik ben zelf een zogeheten 'provinciaal', maar ik denk inderdaad dat die mensen gewoon nooit in ECHT grote steden zijn geweest. Die zijn veel bruizender dan Amsterdam, in Amsterdam kent iedereen elkaar voor mijn gevoelquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eens. Maar een echte A'dammer snapt dat ook wel. Het is vooral de provinciale import die zich een hele kosmopoliet voelt.
[..]
[..]
Het gaat om de mindset, niet om de grootte van de stad.
Mwêh, als je in dit topic kijkt, dan krijgt TS ook een behoorlijke bak anonieme bagger over zich heen. En dat schijnbaar alleen maar omdat-ie het niet eens is met de feestvierders.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:49 schreef Scorpie het volgende:
Dat je de feestvreugde niet snapt is tot daar aan toe. Die mensen achterlijke idioten en tokkies noemen terwijl je achter je veilige anonieme schuilnaam op Internet zit is weer een stap verder.
Zo heb ik ze iig niet genoemd en ik snap het publiek ook wel want een feestje is altijd leuk natuurlijk. Ik denk alleen dat het gewoon nogal ongepast is om hiervoor te feesten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat je de feestvreugde niet snapt is tot daar aan toe. Die mensen achterlijke idioten en tokkies noemen terwijl je achter je veilige anonieme schuilnaam op Internet zit is weer een stap verder.
Andy Schleckquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik had een ban.
Mooie bergetappe gezien!
Tja, je oogst wat je zaait natuurlijk. TS is niet voor niks tijdens het WK gebanned wegens trollen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwêh, als je in dit topic kijkt, dan krijgt TS ook een behoorlijke bak anonieme bagger over zich heen. En dat schijnbaar alleen maar omdat-ie het niet eens is met de feestvierders.
We hebben de oorlog nooit gewonnen, maar volgens mij was het een aardig feestje in 1945...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo heb ik ze iig niet genoemd en ik snap het publiek ook wel want een feestje is altijd leuk natuurlijk. Ik denk alleen dat het gewoon nogal ongepast is om hiervoor te feesten.
[ongepaste grap]Als we in 1945 tweede waren geworden was er dan ook een feestje gegeven[/ongepaste grap]
Omdat we hebben verloren misschien? Voor verliezen vier je geen feest. Maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat the fuck is er mis om mensen hun trots te laten uiten?
Hoe fucking erg is dat dat jij en nog een paar mensen zich daar zo aan ergeren?
Hoe fucking moeilijk is het om het die mensen gewoon te gunnen?
Dat is toch ook gebeurt ? in 1945 lag nederland al bijna 5 jaar buiten de hele competitie en was redelijk roemloos in de groepsfase uitgeschakeld ..quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[ongepaste grap]Als we in 1945 tweede waren geworden was er dan ook een feestje gegeven[/ongepaste grap]
We hebben ook niet verloren en dat hebben we zondag wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:53 schreef zatoichi het volgende:
[..]
We hebben de oorlog nooit gewonnen, maar volgens mij was het een aardig feestje in 1945...
Valt ook wel mee hoor. Ik ken mijn buren niet eens, beetje vaag van gezicht dat is alles en wil ze verder niet kennen want ze zijn al irritant genoeg.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:51 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik ben zelf een zogeheten 'provinciaal', maar ik denk inderdaad dat die mensen gewoon nooit in ECHT grote steden zijn geweest. Die zijn veel bruizender dan Amsterdam, in Amsterdam kent iedereen elkaar voor mijn gevoel
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat we hebben verloren misschien? Voor verliezen vier je geen feest. Maar dat is mijn mening.
jawel hoor geen probleem mee, ik vond het alleen wat over the top.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus andere mensen mogen niet trots zijn op de behaalde 2de plaats als Vice Wereldkampioen?
En dan vieren?
Ja hoor, het ziet er alleen dom uit en geeft aardig wat overlast.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus andere mensen mogen niet trots zijn op de behaalde 2de plaats als Vice Wereldkampioen?
En dan vieren?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar heb je er 1, BosBeetlequote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja hoor, het ziet er alleen dom uit en geeft aardig wat overlast.
Sommige mensen zeggen we zijn 2de geworden jammerquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Scorpie het volgende:
Sommige mensen zeggen 'we hebben verloren', andere zeggen 'we zijn 2e geworden'.
Daar zit denk ik het verschil in.
Niet verloren? Dat moet je eens aan de mensen op de Grebbenberg of in Rotterdam vertellen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We hebben ook niet verloren en dat hebben we zondag wel.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja hoor, het ziet er alleen dom uit en geeft aardig wat overlast.
ja dat weet ik, ik zeg het alleen niet. Ik snap die mensen ook wel dat ze gaan feesten maar ik denk dat het allemaal met voetbal weinig te maken heeft.quote:
Ga nou niet te serieus in op een ongepast grapjequote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Niet verloren? Dat moet je eens aan de mensen op de Grebbenberg of in Rotterdam vertellen...
Tja het WK is deels voetbal, maar voor het grote deel een verkapte vorm van Carnaval...quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat weet ik, ik zeg het alleen niet. Ik snap die mensen ook wel dat ze gaan feesten maar ik denk dat het allemaal met voetbal weinig te maken heeft.
owh je hebt dus gewoon iets tegen pils zuipen en feest?quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sommige mensen zeggen we zijn 2de geworden jammer
anderen zeggen we zijn 2de geworden jaaaaaah whoeipils zuipen feest
de spijker op zijn kopquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:00 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Tja het WK is deels voetbal, maar voor het grote deel een verkapte vorm van Carnaval...
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:
Wellicht is dat feestje ook bedoelt voor de spelers een hart onder de riem te steken bovendien was ook nog eens de 1e actie van Van der Laar. ik ben ook van mening dat 2nd best zijn, geen reden is tot feest zeker niet als sporter zijnde en zeker niet na zo'n belabberde laatste wedstrijd.
nee ik heb iets tegen de reden van dit specifieke feest, ik ze ergens in het begin van dit topic ook al doe dat op koninginne dag of voor mijn part wanneer je maar wilt. Maar dit is gewoon excuses zoeken om te gaan feesten. Een verkapte vorm van carnaval iddquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:00 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
owh je hebt dus gewoon iets tegen pils zuipen en feest?ok...
Dus eigenlijk moet je een goede reden hebben voor een feestje?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee ik heb iets tegen de reden van dit specifieke feest, ik ze ergens in het begin van dit topic ook al doe dat op koninginne dag of voor mijn part wanneer je maar wilt. Maar dit is gewoon excuses zoeken om te gaan feesten. Een verkapte vorm van carnaval idd
Het zijn gewoon een stelletje losers, maar ik begrijp dat je je daar graag mee identificeertquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vind jij.
Jouw mening, geen feit.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee ik heb iets tegen de reden van dit specifieke feest, ik ze ergens in het begin van dit topic ook al doe dat op koninginne dag of voor mijn part wanneer je maar wilt. Maar dit is gewoon excuses zoeken om te gaan feesten. Een verkapte vorm van carnaval idd
Trotsquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is nu wel duidelijk dat je een egoistisch ventje bent wat iemand anders geen manier gunt om hun trots te laten zien.
De spelers mogen best trots zijn op hun prestatie tuurlijk, en een huldiging okay prima maar waarom zo'n groot volksfeest? Ik vind het trouwens ook wel jammer voor die jongens uit '88 lever je een unieke prestatie krijgen anderen hetzelfde voor "niks"quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nog iemand die het licht in andermans ogen niet gunt.
Nee het was leuker geweest als dit, zonder oranje was gebeurt op 23 mei.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je een goede reden hebben voor een feestje?
Ah, dan wordt er dus wel met twee maten gemeten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:53 schreef Scorpie het volgende:
Tja, je oogst wat je zaait natuurlijk. TS is niet voor niks tijdens het WK gebanned wegens trollen.
Begrijpend lezen blijft lastig. Oneens zijn met de feestende massa is 1, hun verstandelijke vermogens in twijfel trekken omdat je een persoonlijke mening bent toegedaan die verschilt van hen is 2.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, dan wordt er dus wel met twee maten gemeten.
Als je het niet eens bent met de feestende massa, ben je meteen een troll en wordt je geband.
Nee hoor zo erg is het niet. Maar als die finale een goede wedstrijd was geweest dan had ik er anders over kunnen denken. Ik vond de laatste wedstrijd knap waardeloos eerlijk gezegd. Naat mijn mening was die huldiging op het Museumpl in dit geval voldoende geweest. Die grachtentour hadden ze verdient als ze daadwerkelijk de beker hadden gewonnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nog iemand die het licht in andermans ogen niet gunt.
hoezo egoistisch? Ik zeg de hele tijd al dat ik het prima vind dat de mensen zijn gaan feesten alleen ze doen er zo moeilijk over en zitten redenen te zoeken die er niet zijn. Het is een beetje de tendens tegenwoordig kijk naar de grote festivals tegenwoordig al uitverkocht zonder dat er bandjes bekent zijn (lekker feesten)quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is nu wel duidelijk dat je een egoistisch ventje bent wat iemand anders geen manier gunt om hun trots te laten zien.
'Ja maar 2e op WK is groter dan 1e op EK, want naast Europa zijn er meer continenten. En als je het daar niet mee eens bent, ben je een domme troll die een ander niks gunt, boehoe."quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
De spelers mogen best trots zijn op hun prestatie tuurlijk, en een huldiging okay prima maar waarom zo'n groot volksfeest? Ik vind het trouwens ook wel jammer voor die jongens uit '88 lever je een unieke prestatie krijgen anderen hetzelfde voor "niks"
Joh wat een sneu verhaal dit. Ze zijn de één na beste van ca. 150 landen (kwalificatiereeks ook meegerekend) en dan mogen we niet een beetje trots op ze zijn. En we hebben het verdiend, meer dan alle andere landen op Spanje na.quote:
een troll ben je niet voor een bepalde mening an sich ... wél als je vooral die mening gebruikt om bepaalde mensen te beledigen en te hopen hen verder op te winden door bepalde 'overdreven' stellingen te poneren of bepaalde aanname's te doen over de motieven of het gedrag van anderen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met de feestende massa, ben je meteen een troll en wordt je geband.
Dat is de sport tochquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef marcodej het volgende:
Wat een zeikerds hier zeg. Nu het balletje net de andere kant is opgerold is het ineens allemaal niks meer.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Trots
Jij gelooft nog in Sinterklaas ook zeker?
Als je hier trots op bent, dan mankeer je echt wat volgens mij.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hoezo egoistisch? Ik zeg de hele tijd al dat ik het prima vind dat de mensen zijn gaan feesten alleen ze doen er zo moeilijk over en zitten redenen te zoeken die er niet zijn. Het is een beetje de tendens tegenwoordig kijk naar de grote festivals tegenwoordig al uitverkocht zonder dat er bandjes bekent zijn (lekker feesten)
Nederland verandert zo langzamerhand in een cultuur waar er om van alles en nogwat gefeest wordt en er mag niet meer kritisch gekeken worden naar waarom er gefeest wordt. Het is toch veel specialer als er om bijzondere dingen een feest wordt gegeven.
Ohja en carnaval is ook kut!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind Amsterdam een leuke, gemoedelijke stad. Maar ik vind Amsterdammers altjid een beetje zielig. Zij hebben geen carnaval en doen dan alsof carnaval iets heel genants is. Terwijl het gewoon heerlijk is om vier dagen per jaar je verstand op nul te zetten en lekker te zuipen. En gelukkig hoeven wij maar vier dagen per jaar naar die foute Nederlandstalige muziek te luisteren, terwijl Amsterdammers dat het hele jaar moeten. Verder moeten ze steeds van dat vieze Heinekenbier drinken, terwijl wij lekker dicht bij Belgie zitten met alle culinaire voordelen daarvan.
Ik ga trouwens vanmiddag naar Amsterdam en daar vanavond een hapje eten. Hopelijk mag ik de stad wel in als Brabo zijnde...
Nee man, lekker neuken.quote:
Zo letterlijk bedoelde ik het ook niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 10:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Valt ook wel mee hoor. Ik ken mijn buren niet eens, beetje vaag van gezicht dat is alles en wil ze verder niet kennen want ze zijn al irritant genoeg.
Carnaval zou eigenlijk alleen toegestaan moeten worden als er ook weer gevast wordt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben eruit ik hou niet van feesten zonder reden
quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:32 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Uruguay werd 4de (een nog ergere plek, want geen medialle) en ze werden als helden onthaald. Terecht.
Dat klopt. Maar als het daarbij blijft doe je ze ook weer tekort. Het is mij te zwart-wit. Het is namelijk niet alleen verlies. Nederland heeft namelijk het beste WK Voetbal in de historie geschreven door zonder verlies de finale te halen. Zelfs wereldkampioen Spanje kan dat niet zeggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is de sport tochdegene die de meeste doelpunten maakt die wint die andere verliest
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die speelden niet zo'n spuuglelijke laatste wedstrijd.
Ik kan nou niet zeggen dat we een fraai visitekaartje hebben afgegeven met dit WK.
En Nieuw Zeeland is de enige ploeg op het toernooi zonder nederlaag. So what?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als het daarbij blijft doe je ze ook weer tekort. Het is mij te zwart-wit. Het is namelijk niet alleen verlies. Nederland heeft namelijk het beste WK Voetbal in de historie geschreven door zonder verlies de finale te halen. Zelfs wereldkampioen Spanje kan dat niet zeggen.
Verder vind ik de kritiek dat het voetbal slecht was ook onterecht. Ik heb nog nooit zo zeker naar het Nederlands Elftal zitten kijken. Ik heb bij geen enkele wedstrijd (behalve een half uur tegen Brazilie) geen enkele keer getwijfeld aan een verlies. Nederland was simpelweg gewoon beter en goed. Ook tegen Spanje gaf ik ze tot het einde toe alle kans. Nederland was namelijk helemaal niet zo hard en slecht bezig.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Snel, ban jezelf, kritiek wordt niet geduld in het Oranje Legioen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef yvonne het volgende:
Oh, ik ben het ook niet eens met de feestende massa
Onzin. Nederland is gewoon een sportland.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:het wordt nodig tijd dat nederland weer eens iets echts presteert
het is bar en boos op de waterpolo vrouwen na
sportief staan we niet op de kaart
Jawel, laatst heeft een Nederlandse onderzoeker een megawalvisskelet gevonden in Peru!quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Bosbeetle het volgende:het wordt nodig tijd dat nederland weer eens iets echts presteert
het is bar en boos op de waterpolo vrouwen na
sportief staan we niet op de kaart
politiek staan we niet op de kaart
muzikaal staan we niet op de kaart
wetenschappelijk staan we niet op de kaart
(tis net lingo)
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Cool down
Hoeveel mensen daar waren nu écht Oranje-fan?
Die wedstrijd die ze mochten spelen omdat ze de bal met de hand van de doellijn haalden ? Ja nee, dat klinkt een stuk sportiever ! Verder hebben de Oranje fans wel degelijk een fraai visitekaartje afgegeven tijdens dit WK, althans als ik de internationale reacties erop mag geloven. Een prima feest in mijn ogen, om 4 fantastische weken mee af te sluiten (4 weken die 4 weken duurden door dat vre-se-lijke voetbal)quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:14 schreef yvonne het volgende:
Die speelden niet zo'n spuuglelijke laatste wedstrijd.
Ik kan nou niet zeggen dat we een fraai visitekaartje hebben afgegeven met dit WK.
Die kregen vast ook een heldenonthaal in eigen land omdat ze goed gepresteerd hadden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En Nieuw Zeeland is de enige ploeg op het toernooi zonder nederlaag. So what?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, idd.
We hebben maar 1 wedstrijd verloren.
En ja, dat dat precies de verkeerde was, shit happens.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er echt fan van Sven Kramer als die zilver wint ipv goud?
Hoeveel mensen zijn er echt fan als Ajax kampioen wordt?
Weet ik niet. Maar wat ik wel zag, was dat dat feestje oprecht was. Voor mij een beetje over de top, maar wel oprecht. En uiteindelijk draait het daarom.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Cool down
Hoeveel mensen daar waren nu écht Oranje-fan?
Idd. Alsof Amsterdammers het alleenrecht hebben op zo'n evenementen omdat ze toevallig daar wonen??? De helft van A'dam komt uit de rest van het land!quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat is dit toch altijd als er mensen die niet uit amsterdam komen naar de hoofdstad gaan??
Ik denk dat de gemiddelde boer nu druk is met hooien (oid) en zijn land irrigeren met deze droogtje
Heeft Spanje de beste verdediging en het mooiste voetbal gespeeld dan?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké: poging twee:
Vond jij écht dat we dit WK mooi voetbal speelden?
Vind jij écht dat onze verdediging goed is?
Als je op beide vragen "ja" antwoord, verschillen we gewoon van mening.
En dat mag
Zelfs in schaatsen zijn we tegenwoordig prutsers en wij zijn bijna de enigen die dat doen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Onzin. Nederland is gewoon een sportland.
Ook eens.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als het daarbij blijft doe je ze ook weer tekort. Het is mij te zwart-wit. Het is namelijk niet alleen verlies. Nederland heeft namelijk het beste WK Voetbal in de historie geschreven door zonder verlies de finale te halen. Zelfs wereldkampioen Spanje kan dat niet zeggen.
Verder vind ik de kritiek dat het voetbal slecht was ook onterecht. Ik heb nog nooit zo zeker naar het Nederlands Elftal zitten kijken. Ik heb bij geen enkele wedstrijd (behalve een half uur tegen Brazilie) geen enkele keer getwijfeld aan een verlies. Nederland was simpelweg gewoon beter en goed. Ook tegen Spanje gaf ik ze tot het einde toe alle kans. Nederland was namelijk helemaal niet zo hard en slecht bezig.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die wedstrijd die ze mochten spelen omdat ze de bal met de hand van de doellijn haalden ? Ja nee, dat klinkt een stuk sportiever ! Verder hebben de Oranje fans wel degelijk een fraai visitekaartje afgegeven tijdens dit WK, althans als ik de internationale reacties erop mag geloven. Een prima feest in mijn ogen, om 4 fantastische weken mee af te sluiten (4 weken die 4 weken duurden door dat vre-se-lijke voetbal)
Dat zure gezever in dit topic..
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heeft Spanje de beste verdediging en het mooiste voetbal gespeeld dan?
Als je op beide vragen ja antwoord.........etc
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oké: poging twee:
Vond jij écht dat we dit WK mooi voetbal speelden?
Vind jij écht dat onze verdediging goed is?
Als je op beide vragen "ja" antwoord, verschillen we gewoon van mening.
En dat mag
*blind meehostquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef yvonne het volgende:
Maar goed,
je schijnt hier met de meute mee te moeten doen.
We speelden voortreffelijk, we zijn toch maar mooi 2e op een WK, lang leve Oranje
Grappig dat de internationale vrienden die ik sprak het hele toernooi zeiden dat Oranje wat agressiever moest spelen. Dat dat doorslaat in de finale maakt het nog geen mislukt toernooi ... Ik heb er dan ook niks op tegen dat die supporters het Nederlands Elftal wél graag bedanken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:22 schreef yvonne het volgende:
Ho!
Nu hebben we het over iets anders:
De Oranje-fans zullen wel degelijk een goed indruk hebben achtergelaten, alle lof!
Het gespeelde voetbal was gewoon niet voldoende en de finale een ordinaire slachtpartij.
Nationaal Team onwaardig.
Onzin, je mag alleen niet klagen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:25 schreef yvonne het volgende:
Maar goed,
je schijnt hier met de meute mee te moeten doen.
quote:We speelden voortreffelijk, we zijn toch maar mooi 2e op een WK, lang leve Oranje
nou inderdaad zeg, ik heb mensen zien discussieren om redenen te vinden voor dit feestje, ben je soms autistisch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hoezo egoistisch? Ik zeg de hele tijd al dat ik het prima vind dat de mensen zijn gaan feesten alleen ze doen er zo moeilijk over en zitten redenen te zoeken die er niet zijn.
Ik heb ook best genoten van de (spanning rond) de wedstrijden, maar die hele huldiging, daar zat voor mij (VOOR MIJ PERSOONLIJK DUS!!!!1111eins) een beetje teveel een sausje over dat mensen net iets té graag perse iets te vieren wilde hebben. Alsof bijna het hele land net iets te wanhopig naar iets zoekt om blij over te zijn ofzo.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef elcastel het volgende:
Ik zag het hele toernooi in ieder geval als een nationaal feest en heb dat ook zo om me heen gevoeld. En het is op zich best geinig om de jongens daarvoor te bedanken. Er zijn slechtere redenen te vinden om een feestje te vieren lijkt me.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Onzin, je mag alleen niet klagen..
[..]
.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb ook best genoten van de (spanning rond) de wedstrijden, maar die hele huldiging, daar zat voor mij (VOOR MIJ PERSOONLIJK DUS!!!!1111eins) een beetje teveel een sausje over dat mensen net iets té graag perse iets te vieren wilde hebben. Alsof bijna het hele land net iets te wanhopig naar iets zoekt om blij over te zijn ofzo.
ja omdat het zo sneu is gesteld met ons land moeten we maar gaan feesten om tweede plekken en B-artiestenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik heb ook best genoten van de (spanning rond) de wedstrijden, maar die hele huldiging, daar zat voor mij (VOOR MIJ PERSOONLIJK DUS!!!!1111eins) een beetje teveel een sausje over dat mensen net iets té graag perse iets te vieren wilde hebben. Alsof bijna het hele land net iets te wanhopig naar iets zoekt om blij over te zijn ofzo.
Die wanhoop zie ik er niet in. Ik zie wel 500.000 mensen die een persoonlijk andere mening dan jij hebben. Dit hoef je niet goed te keuren, maar mensen als TS gooien er een zuur sausje overheen, daar heb ik meer moeite mee dan (500.000) mensen die er een positief sausje overheen gooien.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zo wanhopig vond ik het niet. Ik, en met mij vele anderen denk ik, was in ieder geval behoorlijk blij dat we de FINALE gehaald hadden!!! Die wedstrijd verliezen was (en is nog steeds) ontzettend zuur, maar het is zoveel male beter dan wat we de afgelopen jaren gepresteerd hebben dat je best trots mag zijn op je spelers en dat je dat ook best mag laten zien. Dat er zoveel mensen op af kwamen geeft dat alleen maar meer aan -- de fans werden toch niet verplicht om te feesten? Het was 'n mooi feestje, weliswaar zonder beker maar wanneer we die ooit binnenhalen wordt 't feest gewoon NOG veel groter.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan was je een roepende in de woestijn, nu heb ik je op de korrel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:33 schreef yvonne het volgende:
Pssssst, ook als we gewonnen hadden had ik bij m'n mening gebleven over het gespeelde spel.
misschien moeten we ook maar gaan vieren als er een nederlander in de top 20 eindigt van de tour de france. En natuurlijk als het nieuwe kabinet klaar is. En als de koe van boer harms een prijs heeft gewonnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die wanhoop zie ik er niet in. Ik zie wel 500.000 mensen die een persoonlijk andere mening dan jij hebben. Dit hoef je niet goed te keuren, maar mensen als TS gooien er een zuur sausje overheen, daar heb ik meer moeite mee dan (500.000) mensen die er een positief sausje overheen gooien.
Ga toch huilen, jongen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja omdat het zo sneu is gesteld met ons land moeten we maar gaan feesten om tweede plekken en B-artiesten
Allemaal heel vergelijkbaar inderdaad. Steekhoudend ook.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:
misschien moeten we ook maar gaan vieren als er een nederlander in de top 20 eindigt van de tour de france. En natuurlijk als het nieuwe kabinet klaar is. En als de koe van boer harms een prijs heeft gewonnen.
Met zo'n mentaliteit worden we dus nooit wereld kampioen. Doe maar je best dan is het goed we vieren toch wel feest.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:35 schreef maickeltje het volgende:
Iets met lief dagboek..
Laat de mensen feestvieren wie dat wil. Als je het zelf niet wil ga er niet heen en wees dan stil. Heb je nergens geen last van
fix'dquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben eruit ik hou niet van feesten zonder redenik ben een saaie lul
nee maar wel de tendens in nederland heb al wat meer voorbeelden gegeven festivals bijvoorbeeld. Het wordt allemaal steeds massaler maar ook steeds minder mooi omdat het niet meer echt verdient wordt om een feest te vieren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:38 schreef elcastel het volgende:
[..]
Allemaal heel vergelijkbaar inderdaad. Steekhoudend ook.
ja tuurlijkquote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee maar wel de tendens in nederland heb al wat meer voorbeelden gegeven festivals bijvoorbeeld. Het wordt allemaal steeds massaler maar ook steeds minder mooi omdat het niet meer echt verdient wordt om een feest te vieren.
Het is toch ontzettend mooi als we de wereldbeker pakken en dat er dan een enorm feest is. Het is jammer als we de wereldbeker niet halen en er nogsteeds een enorm feest is.
Het is het wanhopig vastgrijpen aan allerlei strohalmen om maar 'trots' te zijn op nederland. In plaats van iets aan nederland te veranderen waardoor we wel op de kaart komen te staan.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus wat ga jij om doen om NL weer op de kaart te zetten?
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Ik ben bezig met mijn promotie en probeer door mijn inzet mee te helpen aan de wetenschap in nederland. Kennis economie enzoquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus wat ga jij om doen om NL weer op de kaart te zetten?
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Onzin. Schaatsen is een van de meest internationale wintersporten. En daarin zijn we nog steeds één van de leidende landen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfs in schaatsen zijn we tegenwoordig prutsers en wij zijn bijna de enigen die dat doen.
Ik kan nog geen feestje gaan vieren over mijn carrière hoorquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hij is een beroemd wetenschappert hoorKen je users
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben bezig met mijn promotie en probeer door mijn inzet mee te helpen aan de wetenschap in nederland. Kennis economie enzo
Als we wereldkampioen waren geworden waren er meer dan 500.000 mensen naar A'dam gekomen, dit was een bescheiden feestje. Iets met perspectief en kijken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:43 schreef Bosbeetle het volgende:
nee maar wel de tendens in nederland heb al wat meer voorbeelden gegeven festivals bijvoorbeeld. Het wordt allemaal steeds massaler maar ook steeds minder mooi omdat het niet meer echt verdient wordt om een feest te vieren.
Het is toch ontzettend mooi als we de wereldbeker pakken en dat er dan een enorm feest is. Het is jammer als we de wereldbeker niet halen en er nogsteeds een enorm feest is.
Het is het wanhopig vastgrijpen aan allerlei strohalmen om maar 'trots' te zijn op nederland. In plaats van iets aan nederland te veranderen waardoor we wel op de kaart komen te staan.
De Friezen zijn de laatste nuchtere Nederlanders blijkbaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:58 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
http://www.trouw.nl/nieuw(...)rd_in_huldiging.html
Sorry, BB maar bij elke post diskwalificeer je jezelf als sportkenner, ook nu sla je echt de plank volledig mis.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zelfs in schaatsen zijn we tegenwoordig prutsers en wij zijn bijna de enigen die dat doen.
Nee, de gemiddelde voetbalsupporter die alle wedstrijden van zn club kijkt is hoogopgeleid.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef Babbatuur het volgende:
Volkomen eens.
Dat soort mensen zoekt gewoon een aanleiding tot carnaval. Ik kan het nog steeds heel vreemd vinden dat heel veel van dat soort mensen na gisteren gewoon weer 2 jaar het voetbal niet volgen.
Want in mijn ogen is het mooier (exclusiever) om supporter van een club te zijn. Die spelen iedere week, de spelers hebben in zekere mate binding met het publiek. Het is een soort van houvast. Maar deze mensen zijn alleen supporter van Oranje. Daarnaast zie ik ook niet echt de echt spontane passie zoals bij andere landen, maar een gemaakte aprés-ski stemming.
Oranje-spelers geven wel aan dat het geweldig publiek is, maar ze zien toch ook wel dat het gewoon notoire domoren zijn die van carnaval houden en net zo vrolijk in de menigte waren gaan lopen als Nicolien Sauerbreij op een boot langs komt varen.
Sterker nog, qua medailleverdeling was schaatsen de meest internationale sport van de winterspelen, met ik geloof langlaufen en biathlon.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Onzin. Schaatsen is een van de meest internationale wintersporten. En daarin zijn we nog steeds één van de leidende landen.
Ook zo'n fijn vooroordeel...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde voetbalsupporter die alle wedstrijden van zn club kijkt is hoogopgeleid.
Helemaal juist.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Sorry, BB maar bij elke post diskwalificeer je jezelf als sportkenner, ook nu sla je echt de plank volledig mis.
Nederland is gewoon echt een sportland, misschien wel wereldtop. Kun je nog die OS herinneren waar we in de top 10 (of bijna top 10) van de medaillespiegel stonden? Er zijn een hoop landen die trots zijn op onze sportcultuur.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:51 schreef Babbatuur het volgende:
... het gewoon notoire domoren zijn ...
Gelijk verkopen dat continent.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De Friezen zijn de laatste nuchtere Nederlanders blijkbaar.
Als je 1 post later kijkt zeg ik toch ook dat we er nog geen feestje voor hoeven te vieren. Vieren doe je als je iets bereikt hebt en niet als je heel erg je best gedaan hebt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Proberen hebben we geen zak aan toch?
Proberen is niet goed genoeg toch?
Of je zet NL op de kaart of je hebt kansloos gefaalt, net als het NL 11tal.
Ik ben ook absoluut geen sport kenner laat staan liefhebberquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Sorry, BB maar bij elke post diskwalificeer je jezelf als sportkenner, ook nu sla je echt de plank volledig mis.
Als je je 4jaar lang het eenna beste voetbal land van de fukking WERELD mag noemen dan heb je zeker wat bereikt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vieren doe je als je iets bereikt hebt en niet als je heel erg je best gedaan hebt.
Ik ga ook naar festivals voor de muziek en dat zijn ook de kleinere festivals en die weet ik zeker te vinden. Ik vind lol hebben prima. Zoals ik al zei voor mijn part was exact dit feest 23 mei gehouden dan had ik het nog beter gevonden dan nu omdat het nu een feest is met een misplaatste reden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als we wereldkampioen waren geworden waren er meer dan 500.000 mensen naar A'dam gekomen, dit was een bescheiden feestje. Iets met perspectief en kijken.
Mensen als jij zoeken gewoon excuses om hun zure kop normaal te laten lijken, er zijn mensen om je heen die minder nodig hebben om te genieten, leer ermee leven. Wat betreft je voorbeeld van festivals : ik ga al jaren niet (of nauwelijks) naar grote festivals, dat kan omdat ik me niet blind irriteer aan dat massale, maar gewoon de kleine feestjes weet te vinden.
Als je zo graag verder wilt met Nederland kun je beter op zoek gaan naar de betere plekken dan blijven afgeven op anderen die dat wél doen. Grootste nadeel voor jou is dat die anderen wel lol in hun leven hebben.
De spelers hebben in elk interview gezegd dat ze kwamen om te winnen en dat ze geen genoegen zouden nemen met de 2de plek, ga dan niet op zo'n boot staan als je wel 2de wordtquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:23 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Als je je 4jaar lang het eenna beste voetbal land van de fukking WERELD mag noemen dan heb je zeker wat bereikt.
Dat de finale smerig gespeeld is maakt niet uit, Alles voor de overwinning.
brood en spelen en dat krijgen ze dat feest verzinnen ze er zelf bijquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:25 schreef MadMaster het volgende:
Geef het volk brood, feest en spelen...
Klaar!
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Is er niet ergens een lijst te vinden met overall beste sport land in alle sporten. Daar ben ik nu wel benieuwd naar.
Na het WK-voetbal hebben we misschien wel de top 10 plek gewonnen van Engeland.quote:Uit analyse van de Nederlandse sportprestaties blijkt dat de ambitie van het NOC*NSF om wereldwijd minimaal in de top tien van best presterende sportlanden te staan bijna gehaald is. Uit de overall score, gemeten over alle sporten, blijkt dat Nederland momenteel de elfde plaats bekleedt.
Best droevig ook, dat iemand zoveel energie stopt in zo'n kuttopic. Maar goed, dan ben je weer een kwartiertje dichter bij de dood he, ik snap dat welquote:Op woensdag 14 juli 2010 10:04 schreef Socios het volgende:
Dit noemt men ook wel:
EEN TROLLTOPIC PUR SANG
Niks geen brood krijgen, werken voor je vreten!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
brood en spelen en dat krijgen ze dat feest verzinnen ze er zelf bij
Zoals je ziet doet 'jouw part' er niet toe voor veel mensen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ga ook naar festivals voor de muziek en dat zijn ook de kleinere festivals en die weet ik zeker te vinden. Ik vind lol hebben prima. Zoals ik al zei voor mijn part was exact dit feest 23 mei gehouden dan had ik het nog beter gevonden dan nu omdat het nu een feest is met een misplaatste reden.
Het is niet zo dat ze er zelf om gevraagd hebben, van hey, laten we feesten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De spelers hebben in elk interview gezegd dat ze kwamen om te winnen en dat ze geen genoegen zouden nemen met de 2de plek, ga dan niet op zo'n boot staan als je wel 2de wordt
Dat zijn maar 45 sporten en ook nog eens niet gecorrigeerd voor hoeveel prijzen er per sport zijnquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
[..]
Na het WK-voetbal hebben we misschien wel de top 10 plek gewonnen van Engeland.
http://www.marcommit.nl/u(...)d_Sport_Index_NL.pdf
1. Verenigde Staten
2. Duitsland
3. Rusland
4. Australië
5. China
6. Frankrijk
7. Italië
8. Canada
9. Spanje
10. Engeland
Wel raar dat het alleen bij (NOC*NSF) Het Nederlands Olympisch Comité*Nederlandse Sport Federatie deze gegevens te vinden zijn? Zijn er equivalente lijsten uit andere landen en staan we daar ook 11de?quote:Het aantal sporten uit de index is 45. Van 838 onderdelen worden de plaatsen een tot en met acht vastgelegd en beloond met respectievelijk 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt. Ten Kate: ‘Bij de Spelen is het aantal gouden medailles bepalend voor de ranglijst. Wij tellen de klasseringen in de topacht.’
Dat is bedoeld om meer balans te krijgen in het klassement. Dat hockey slechts twee medailles (mannen en vrouwen) kan opleveren tegen zwemmen (olympisch programma) 58 maximaal, is door NOC*NSF niet gecorrigeerd. Atletiek, zwemmen, wielrennen en roeien kennen een fors programma; het is een vast gegeven.
Er zijn door NOC*NSF ook klassementen opgemaakt voor de disciplines van de Olympische Zomer- en Winterspelen. In de zomersport is Nederland (WSNI, januari 2008) twaalfde. In de winterranking staat Nederland op plaats 13. Duitsland en Canada zijn koplopers.
bron: volkskrant
Je mist snooker? Nee, dan staan we idd 12e.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zijn maar 45 sporten en ook nog eens niet gecorrigeerd voor hoeveel prijzen er per sport zijn
[..]
Wel raar dat het alleen bij (NOC*NSF) Het Nederlands Olympisch Comité*Nederlandse Sport Federatie deze gegevens te vinden zijn? Zijn er equivalente lijsten uit andere landen en staan we daar ook 11de?
Dat was wel een stuk gepaster zijn geweest. Had ik wel waardering voor gehad. Ook hebben de spelers zelf aangegeven via de knsb dat ze de rondvaart op prijs stellen. ik had na zo'n prestatie gezegd 'nee dank je'quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:33 schreef sylvietjoo het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze er zelf om gevraagd hebben, van hey, laten we feesten.
Als ze met 'n lang gezicht meteen op vakantie waren gegaan, was heel Nederland daar ook over gevallen. Kijk naar de Duitsers. Komt ook niet heel sympathiek over.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:35 schreef Tijn het volgende:
Wow, dit is één van de zuurste topics die ik ooit gelezen heb. Mensen een feestje niet gunnen, zit er zand in je kut ofzo?
Quoted for truth... niets aan toe te voegen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Gewoon, omdat het kan.
huiliequote:Op woensdag 14 juli 2010 12:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De spelers hebben in elk interview gezegd dat ze kwamen om te winnen en dat ze geen genoegen zouden nemen met de 2de plek, ga dan niet op zo'n boot staan als je wel 2de wordt
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je mist snooker? Nee, dan staan we idd 12e.
Terug met die VOC-mentaliteit! TOCH?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:38 schreef Tijn het volgende:
Wat is er mis met de goede Oud Hollandsche zesjescultuur gebeurd? Redelijk is goed genoeg, mensen.
precies 6 is niet genoeg er zat meer in dan mag je toch teleurgesteld zijn, nee dan moet je feestenquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:38 schreef Tijn het volgende:
Wat is er mis met de goede Oud Hollandsche zesjescultuur gebeurd? Redelijk is goed genoeg, mensen.
Alsof dat de reden was. De NOS en SBS wilden gewoon het WK afsluiten met een rondvaart en de mensen wilden de spelers zien. En als dat een excuus is om overdag bier te drinken, zegt niemand nee natuurlijk.quote:
T zijn toch volwassen mensen, ga dan niet die boot op. Het is allemaal zo opgeklopt.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:38 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
huilieZe gingen volgens mij ook best wel met tegenzin die boot op. Maar die gasten hebben gewoon een geweldige prestatie geleverd en dat moet gevierd worden. Kijk hoe druk het gister was. op het water, in de grachten op het museumplein. Het was gewoon fukking vet en dat vonden de spelers ook.
Het was gewoon mooi zo. Als ze gewonnen hadden; geloof me. dan was het veel en veeeel drukker.
Dat dacht ik ook! Schijt aan wat het buitenland ervan denkt. We doen al genoeg internernationaal.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:35 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een zure openingspost. Moet een zeer frustrerend leventje hebben.
Als jij zaken niet in perspectief weet neer te zetten dan hebben mensen zoals jij altijd dit soort kortzichtige opmerkingen nodig om hun gal te spuwen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 09:30 schreef Ringo het volgende:
Dit volksfeest vergelijken met een samenkomst van Wilders-adepten doet mij denken aan de grote communistische partij-bijeenkomsten van Mao/Stalin adepten die in een andere vorm door mensen zoals jij wordt gevierd.quote:Wat er daar in Amsterdam heeft moeten gebeuren gisteren, lijkt mij nog het meest op het naargeestige volksnationalisme dat Wilders-adepten als een bak lauwe puree over ons willen uitsmeren. Nederland tegen de rest van de wereld. Vooral niet naar de feiten luisteren. Oprechte kritiek afdoen als laffe, 'verraderlijke' verwijten. Uit goedkope nostalgie naar betere tijden jezelf loszingen van de werkelijkheid, doen alsof je ook nú nog recht hebt op een feestje. Het zuivere Volksgevoel viert haar overwinning.
Ook ik ben net gelukkig met het werkvoetbal van dit Oranje maar dat is vooraf geblaat, nu is er toch een tweede plaats behaalt en met mijn eerdere uitleg is dat toch een prestatie opzich.quote:Wat een afgang. Een team dat op puur geluk steeds verder kwam. Dat het hele toernooi is doorgemazzeld. Dat de lelijkste en meest gewelddadige WK-finale ooit met een 0-1 verlies heeft mogen afsluiten.
Precies als mensen gewoon toegeven dat het helemaal niet om de prestatie van het nederlands elftal te doen was maar dat ze dat gewoon als excuus hebben aangegrepen om te feesten. Dan is er toch niks aan de hand.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof dat de reden was. De NOS en SBS wilden gewoon het WK afsluiten met een rondvaart en de mensen wilden de spelers zien. En als dat een excuus is om overdag bier te drinken, zegt niemand nee natuurlijk.
Je bent echt een zuur figuur als je dan over die zilveren plak gaat zitten miepen. Maar dat is mijn mening
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef Arcee het volgende:
Die hele huldiging was een parodie op de huldiging van 1988.
Blijkbaar snappen mensen het verschil niet tussen kampioen worden en de finale verliezen.
Exact... Zielige lammetjes die een beeld voor ogen hebben waar ze zich mee willen identificeren, en dus maar gewoon doen, al bestaat er geen enkele rechtvaardiging voor hun gedrag.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:37 schreef Arcee het volgende:
Eens met TS.
[ afbeelding ]
"Schitterend, wat een feest! Kampioeneeeeeen!"
Wat nou kampioenen?:')
Achteraf was de finale een herhaling van 1974 en 1978, ze hadden gewoon het veld niet op moeten gaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef Arcee het volgende:
Die hele huldiging was een parodie op de huldiging van 1988.
Blijkbaar snappen mensen het verschil niet tussen kampioen worden en de finale verliezen.
Er is sowieso niks aan de hand. Behalve een paar zuurpruimen op internet die op elke slak zout willen leggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies als mensen gewoon toegeven dat het helemaal niet om de prestatie van het nederlands elftal te doen was maar dat ze dat gewoon als excuus hebben aangegrepen om te feesten. Dan is er toch niks aan de hand.
Ja waar was je ? Held !quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik miste echt de spandoeken waarop stond "het was een kut wedstrijd" en "ga toch kung-fu-en de Jong"
Op mijn werkquote:
De mensen die enige voetbalcultuur scholing hebben gehad jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is sowieso niks aan de hand. Behalve een paar zuurpruimen op internet die op elke slak zout willen leggen.
Dat is zoquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is sowieso niks aan de hand. Behalve een paar zuurpruimen op internet die op elke slak zout willen leggen.
Ah, daar zit de pijn; je zag mensen plezier maken terwijl jij zat te zweten.quote:
Nee hoor de pijn zit hem in het feit dat we het niet gehaald hebben en we daar blijkbaar blij mee zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ah, daar zit de pijn; je zag mensen plezier maken terwijl jij zat te zweten.
Waarom is jouw usernaam eigenlijk nog oranje ? En waarom is hij überhaupt ooit oranje geworden ?quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Exact... Zielige lammetjes die een beeld voor ogen hebben waar ze zich mee willen identificeren, en dus maar gewoon doen, al bestaat er geen enkele rechtvaardiging voor hun gedrag.
Net als dat "stil aan de overkant" publiek. Geen knip voor de neus waard. Ik hou het voortaan lekker bij m'n cluppie
Daar was ik zondagavond al overheen. En over 2 jaar ben ik dit hele gebeuren allang weer vergeten en zit ik te juichen bij het EK alsof er nooit wat gebeurd isquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
we hadden ook gewoon moeten winnen!
En trots.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Nee hoor de pijn zit hem in het feit dat we het niet gehaald hebben en we daar blijkbaar blij mee zijn.
Dat we het niet gehaald hebbenquote:
Dat we ?quote:
Dat wat er ook gebeurt, we altijd bereid zijn om onder het genot van veel bier een teringzooi van Amsterdam te makenquote:
2e Plek geeft recht op de CL voorronde !quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:53 schreef Ghostbuster het volgende:
Hoe kan je nou trots zijn op een 2e plek
Alleen een finale winnen telt, de rest is leuk voor carnaval bosmongolen
Ik krijg medeleven met je als ik je post lees, wat ben jij een naar, zuur mannetje.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De mensen die enige voetbalcultuur scholing hebben gehad ja
maar het niet gehaald hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:54 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat we ?
Dat we er zo vlak bij waren ja.
Met Hazes.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Nederland tweede op FIFA-ranglijst
En mijn bal is ook al lek!
voor de jonkies dit is een verwijzing naar een oude reclame over vla
quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat wat er ook gebeurt, we altijd bereid zijn om onder het genot van veel bier een teringzooi van Amsterdam te maken
Vandaag ben je vrij of zit je je baas z'n tijd te verkutten?quote:
Als feijenoord supporter zou ik daar wel un harde van krijgen jaquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef elcastel het volgende:
[..]
2e Plek geeft recht op de CL voorronde !.
Ze wilden zelfquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]doe dat dan ook maar nodig de spelers daar niet bij uit.
Dat kan ik me wel voorstellen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:57 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Als feijenoord supporter zou ik daar wel un harde van krijgen ja
Hoe kan je nou in een kroeg een wedstrijd kijken, alsof het een finale is ? Achterlijk kroegvolk ...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja we ik ben wel degelijk voor het nederlands elftal en ik vond het saamhorigheids gevoel ook mooi, op pleinen en kroegen de wedstrijden kijken, één groot feest! Maar deze mosterd na de maaltijd is nergens voor nodig.
Dat geeft dus wel aan dat ze zaten te zeuren toen ze zeiden "we nemen met minder dan de beker geen genoegen"quote:
Ze hebben je gewoon zitten fucken, man...quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat geeft dus wel aan dat ze zaten te zeuren toen ze zeiden "we nemen met minder dan de beker geen genoegen"
Ik wel want ik moest de volgende dag werken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:56 schreef elcastel het volgende:
Ik ben trouwens na Brazilië - Nederland ook gelijk naar bed gegaan.
iddquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze hebben je gewoon zitten fucken, man...
Nou en? Alsof het politici zijnquote:Op woensdag 14 juli 2010 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat geeft dus wel aan dat ze zaten te zeuren toen ze zeiden "we nemen met minder dan de beker geen genoegen"
jawel en dit keer nog extra kut omdat ze zo dichtbij warenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou en? Alsof het politici zijn
Ze gingen natuurlijk aanvankelijk voor de winst. En dat is niet gelukt. Ok pech, maar dat maakt het hele WK toch niet gelijk kut ofzo?
Of extra leuk omdat ze het zo ver schoptenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jawel en dit keer nog extra kut omdat ze zo dichtbij waren
Schopten vind ik een goede omschrijving in dit verband...quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of extra leuk omdat ze het zo ver schopten
Precies!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou en? Alsof het politici zijn
Ze gingen natuurlijk aanvankelijk voor de winst. En dat is niet gelukt. Ok pech, maar dat maakt het hele WK toch niet gelijk kut ofzo? Wat mij betreft was het een topmaand die terecht met een feestje is afgesloten.
haha toch grappig om te zien dat sportliefhebber waarbij het normaal altijd om het winnen gaat het nu ineens niet zo erg vinden om te verliezen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of extra leuk omdat ze het zo ver schopten
Ah, u is gewoon meeloper, net als die andere Oranje debielen...quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben geen sport liefhebben en meestal kan het me een worst wezen maar nu vind ik het erg jammer dat ze het niet gehaald hebben juist omdat ze in de finale stonden.
Wanneer is de volgende wedstrijd van het nederlands elftal dat is al snel of niet.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:05 schreef MadMaster het volgende:
Het feit alleen al dat we het er hier nog over hebben...
Kappen, ophouden, focussen op het EK2012 en het WK2014, dan moet het weer vloeien.
Zowel het voetbal als het bier...
Natuurlijk had ik liever gezien dat Oranje de finale won, maar goed, de hele cyclus van teleurstelling, verdriet en woede duurde misschien een half uurtje. Natuurlijk heb ik ook even bij mezelf gedacht dat ik nooit meer kijk en me nooit meer zo gek laat maken voor niks. Maar ach, dan word je de volgende dag wakker en dan denk je dat het toch best wel tof was allemaal.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha toch grappig om te zien dat sportliefhebber waarbij het normaal altijd om het winnen gaat het nu ineens niet zo erg vinden om te verliezen.
Ik ben geen sport liefhebben en meestal kan het me een worst wezen maar nu vind ik het erg jammer dat ze het niet gehaald hebben juist omdat ze in de finale stonden.
In september oktober spelen ze in ieder geval weer in de Arena, de 12e meen ik.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wanneer is de volgende wedstrijd van het nederlands elftal dat is al snel of niet.
Volgende maand dacht ik.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wanneer is de volgende wedstrijd van het nederlands elftal dat is al snel of niet.
Dat kan niet, want dat is een EK, het kleine broertje van het WK...quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef Bosbeetle het volgende:
3 september duslaten we hopen dat we het in polen beter doen
winnen is beter dan verliezen, '88 FTW '74 '78 '10 snel vergetenquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat kan niet, want dat is een EK, het kleine broertje van het WK...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |